back to top
2025. december 20. 10:15
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1253

    Kórházban marad az Európa-bajnok páros

    0

    A Barum Rally második szombati szakaszán történt baleset után Efrén Llarena és Sara Fernández is kórházba került, sajnos a pilótára hosszabb kezelés vár, a navigátort azonban előbb haza engedik. 

    A Rally Európa-bajnokság idei hetedik versenyének harmadik, szombati második szakaszán balesetet szenvedett a már bajnokként induló Efrén Llarena-Sara Fernández páros, ami után elsőre úgy tűnt, hogy a spanyol kettős nem sérült meg. Ez azonban csak elsőre tűnt így. 

    Az MRF Team tájékoztatása szerint Efrén Llarena csigolya sérülést szenvedett, ami miatt hosszabb kezelés vár a spanyol pilótára, Sara Fernández csak könnyebben sérült, azonban őt is megfigyelik egy napig a kórházban. 

    A RallyCafé.hu szerkesztősége mielőbbi jobbulást kíván az Európa-bajnok kettősnek! 

    Wolff 10 éves mélypontról beszél a Mercedes spái teljesítménye láttán

    0

    Toto Wolff kijelentette: elfogadhatatlan, amit a Belga Nagydíj időmérő edzésén nyújtottak, miközben Lewis Hamilton soha nem gondolta volna, hogy ekkora hátrányban lesznek.

    Miután úgy érkeztek meg Spába, hogy Max Verstappen és Charles Leclerc kezdetben valószínűsíthető, később valósággá váló hátrasorolásos büntetése miatt akár a győzelemért is harcolhatnak, valódi arculcsapás a Mercedesnek a W13-as belgiumi tempója. A már a pénteki szabadedzésen is küszködő istálló szombatra sem tudott javulni, sőt, hátrányuk 2 másodperc környékén mozgott az időmérőt megnyerő Max Verstappenhez képest, ami miatt Toto Wolff és Lewis Hamilton is igencsak keserűen nyilatkozott.

    „Nem lehet, hogy – még ha nagyon más pályán és körülmények között is – de három héttel ezelőtt pole-ban voltunk, a következő futamon pedig 1,8 másodperccel lassabbak vagyunk a leggyorsabbnál. Van valami, amit abszolút nem értünk, vagy nem tudunk helyesen csinálni. A Red Bull egyértelműen külön ligában versenyez, hiszen a második Ferrari 8 tizedet kapott. Minket azonban ez nem vigasztal. Az elmúlt tíz évben ez volt a legrosszabb időmérőm. És attól függetlenül, hogy milyen helyről rajtolunk holnap, pole-ban lenni az előző versenyen, majd sehol nem lenni a következőn, egyszerűen nem elfogadható tőlünk” – nyilatkozott kíméletlen őszinteséggel a Mercedes csapatfőnöke.

    Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
    Hamilton 1,8 másodpercet kapott Verstappentől Fotó: LAT Images/Mercedes

    A hetedik időt autózó, Verstappen, Leclerc és Ocon büntetése miatt így is a 4. helyről rajtoló Lewis Hamilton sem volt boldogabb.

    „Soha nem gondoltam volna, hogy két másodpercre leszünk. Sokkal-sokkal rosszabb a helyzet, mint amire számítottam. Ennek nyilván nincs értelme, de ez van, mindent megpróbáltunk. Mindent feltettünk az autóra, majd mindent levettünk, szárnyakat cseréltünk, beállítást változtattunk, mindent megtettetünk. Sok dolgot kipróbáltam, és meglepő azt látni, hogy ennyire messze vagyunk. Talán a többiek előreléptek, nem tudom, hogy hoztak-e fejlesztéseket, vagy sem, de nehéz helyzetben vagyunk.”

    „Nem akarom a csalódás szót használni, mert emlékeznünk kell rá, hogy 2000 ember dolgozik keményen a gyárban, hogy minden a helyére kerüljön. Természetesen azt kívánom, hogy bárcsak jók lennénk, és olyan fejlesztéseket hoztunk volna, amelyek előrevisznek minket és az élen harcolhatunk, de most nem ez a helyzet.”

    Hamilton elmondta, jelenleg nem tehet mást, mint hogy nem marcangolja magát. „Fáj, higgyenek nekem, hogy fáj, de jelenleg csak nevetni kell ezen és azt mondani, hogy »Nem vagyok harcban a bajnoki címért«. Ha túl komolyan veszem, túlságosan mélyre kerülök, miközben az a felelősségem, hogy megpróbáljam megtartani a csapat morálját. Tovább kell hajtanunk, és nem csüggedhetünk. Igen, ez szívás és az autó lassú.”

    George Russell, Mercedes, Belga Nagydíj
    Russell is tehetetlen volt Fotó: Steve Etherington/Mercedes

    A Verstappentől 2 másodperccel is többel elmaradó George Russell főnökével és Hamiltonnal ellentétben viszont kevésbé volt borúlátó, és szerinte ez a lassúság csak egyszeri kisiklás. „Tudjuk, hogy az autónk nem lassabb két másodperccel a legjobbaknál, úgyhogy ma egyszerűen nem végeztünk jó munkát. Ez egyszeri alkalom volt, de így is keserű érzés úgy, hogy a legutóbbi versenyen a pole-ban voltunk” – utalt a Magyar Nagydíjon szerzett első rajthelyére.

    A 15. helyről is Verstappen a Belga Nagydíj esélyese?

    0

    A fogadóirodák is a Belga Nagydíjat a 15. helyről kezdő Max Verstappen győzelmére fizetik a legkevesbbet, és a pole pozícióból rajtoló Carlos Sainz szerint sem zárható ki, hogy a holland pilótának lesz esélye nyerni. George Russell pedig még ennél is magabiztosabb a címvédő esélyeit illetően.

    A Belga Nagydíj időmérő edzésén mutatott óriási fölényét elnézve Carlos Sainz nem lepődne meg, ha vasárnap a hátrasorolásos büntetése miatt csak a 15. helyről rajtoló Max Verstappen is harcban lehetne a győzelemért. Maga az érintett is úgy véli, hogy ilyen gyors autóval a dobogónak meg kell lennie.

    „Nyilván örülök, hogy a pole-ból rajtolok, de a Maxhoz és a Red Bullhoz képest ezen a hétvégén tapasztalt különbség miatt már nem vagyok túl boldog. Mélyre kell ásnunk, hogy megértsük, miért annyira gyors a Red Bull ezen a pályán. A pole-ból rajtolni viszont jó, megpróbáljuk innen megnyerni a versenyt holnap” – nyilatkozta az időmérőn elért második helyezése után a spanyol pilóta, aki több mint 6 tizeddel maradt el a holland idejétől.

    „Az első Q3-as köröm tisztább volt. A kivezető kör kissé zűrös volt a szélárnyékkal való játszadozás miatt és azért, hogy ki akar elöl lenni. Végül nekem kellett elöl menni és nem volt szélárnyékom. Összességében kissé zűrös volt, az első köröm viszont elegendőnek bizonyult a második helyhez, amiről tudtam, hogy pole-t fog érni” – magyarázta Sainz, hogy miért nem javított a Q3 végén.

    Carlos Sainz, Ferrari, Max Verstappen, Sergio Pérez, Red Bull, Belga Nagydíj
    Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Ami a versenyt illeti, a 16. helyről induló Charles Leclerc-hez hasonlóan a spanyol is bízik benne, hogy csökkenthetik a különbséget. „Egy kicsit zavarbejtő ez a hátrány Maxhoz és a Red Bullhoz képest, ami miatt már azon gondolkozom, hogy mi lesz holnap a versenyen, mert szerintem a versenytempónk kicsit jobb az időmérős tempónknál. De egyértelmű, hogy tempót kell találnunk.”

    „Úgy gondolom, hogy igen – felelte arra, hogy Verstappennek lehet-e esélye ennyire hátulról nyerni. – Ha én futottam volna olyan kört, amilyet ő, én is bíznék benne, hogy amennyiben történik valami az elején vagy jön egy biztonsági autó, amivel csökkenthetem a különbséget, sikerülhet.”

    A nyolcadik időt autózó, holnap az 5. helyről rajtoló George Russell szerint Verstappennek nemhogy sansza lesz, hanem egyenesen ő az esélyes. „Úgy fog átmenni a mezőnyön, mint kés a vajon, és valószínűleg elég kényelmesen meg fogja nyerni. Ő és a Red Bull mérföldekkel vannak mindenki előtt.”

    Verstappen a győzelemről ugyan nem beszélt, de a dobogót ő is elérhetőnek tartja. „Előre kell lépnünk, és különösen egy ilyen autóval sajnálatos lenne, ha nem állnánk dobogóra – nyilatkozta – Csodálatos időmérő volt, de összességében az egész hétvégén nagyon ott vagyunk. Az autó nagyon jól működik, és tulajdonképpen csak finomhangoltunk kellett, az időmérőre pedig minden összeállt.”

    Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
    Csak bottal ütötték a nyomát Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Óvatosnak kellett lennünk a felhasznált gumik mennyiségével és egy kicsit gondolnunk kellett a holnapra, de a körömmel nagyon elégedett vagyok, és örülök, hogy itt lehetek. Ez egy csodálatos pálya, és a szurkolók is azok, remélem, hogy jó napjuk volt. Itt olykor könnyebb beletalálni egy körbe, mint más pályákon, ahol egy apró elfékezés már nagy időveszteséggel jár. Ez volt az idei szezonom egyik legjobb időmérős köre.”

    Verstappent nem mellesleg a fogadóirodák a futam legfőbb esélyesének tartják, hiszen még úgy is az ő győzelme fizet a legkevesebbet, hogy Sainz az első, Sergio Pérez pedig a második helyről indul.

    A Ferrari tehetetlen, Leclerc nem érti Verstappen tempóját

    0

    Charles Leclerc állítása szerint a Ferrarinál is értetlenül állnak Max Verstappen és a Red Bull belgiumi gyorsasága előtt. A monacói pilóta szerint esélyük sem volt az időmérőn, és furcsállná, ha a versenyen lenne.

    A világbajnoki pontversenyben második helyen álló, a Max Verstappennel szembeni 80 pontos hátránya ellenére az év végi elsőségről még nem lemondó Charles Leclerc is elképedt a Red Bull spái időmérőn mutatott fölényén. A monacói pilóta mintha már arról is letett volna, hogy a versenyen elkaphatják a hollandot.

    „Van bennünk némi potenciál, mert nem készültünk annyit az időmérőre, mint normál esetben, a különbség Maxhoz képest viszont kissé aggasztó – nyilatkozta a Sky Sportsnak az időmérőn elért negyedik helyével a 16. rajtkockát megszerző Ferrari-pilóta. – Elképesztően gyorsak, és a hétvége kezdete óta ez a helyzet. Nem igazán tudjuk ennek a magyarázatát. Dolgoznunk kell és a legjobbunkat nyújtani holnap, de a jelek szerint találtak valamit ezen a hétvégén.”

    A 15. helyről rajtoló Verstappenhez hasonlóan egyaránt hátrasorolásos büntetéssel sújtott monacói még egy helyet javíthatott volna a rajtpozícióján, de ehhez a neki több mint 8 tizedet adó hollandot kellett volna megelőznie, ami szerinte semmilyen módon nem lett volna kivitelezhető.

    „Nem, messze túl gyorsak, semmit sem tehettünk, ami változtatna a holnapi rajthelyünkön. Meg kellett volna vernünk ma Maxot, de az autónk egyszerűen nincs azon a szinten, mint az övék” – nyilatkozta Leclerc, aki a gumijával kapcsolatos hibáról (a Ferrari új szetten küldte ki, miközben használt gumikon akarta) pedig elmondta, hogy „meg fogjuk beszélni, hogy mi siklott félre.”

    A Ferrari még abba kapaszkodhat, hogy megtankolt autóval nem lesz ekkora a különbség a Red Bullokhoz képest, de Leclerc azért nem bízik a csodában, ami a pole-ból induló Carlos Sainz esélyeire nézve sem jó jel.

    „Versenytempóban sokkal közelebb állunk egymáshoz, legalábbis pénteken ez volt a helyzet, úgyhogy meglátjuk, de ekkora időmérős különbség után furcsa lenne, ha a futamon ugyanolyan gyorsak lennénk, mint ők” – összegzett.

    Amennyiben Spában nem tud faragni a hátrányán, Leclerc-nek még nehezebb dolga lesz, hiszem akár 80 pontnál nagyobbra is nőhet a lemaradása a pontversenyben, és a belgiumi után már csak 8 futam lesz hátra a szezonból.

     

    Csomós Mixi nagyot esett, Herczig Norbert 5., László Martin 9. az első nap végén

    0

    Jan Kopecky magabiztosan nyerte a Barum Rally első napját, míg Herczig Norbert hat helyet javítva az ötödik helyen zárta a napot, László Martin kilencedik. Csomós Miklós azonban az utolsó előtti szakaszon nagyot esett. 

    Jan Kopecky a délelőtti 28.4 másodperces előnyét délután két szakaszgyőzelemmel 34.6 másodpercre növelve magabiztosan vezet a Barum Rally első napjának végén Erik Cais előtt. 

    A harmadik helyre Filip Mares lépett 13.6 másodperccel követve fordos honfitársát és 9.5 másodperccel előzve az osztrák Simon Wagnert. 

    A délelőtt esős, nedves, délután azonban száraz körülményeket tartogató első napot tehát három cseh versenyző nyerte. 

    Herczig
    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Nagyszerűen alakult a délután Herczig Norbert számára, aki Ferencz Ramón navigálásával nagyszerűen használta ki Javier Pardo, Adam Brezik, Simone Campedelli és Alberto Battistolli délutáni komoly idővesztését műszaki hiba és defekt miatt. Herczig így az Eb 11. helyéről délután hat helyet javítva az ötödik helyre lépett. 

    Fotó: Josef Petru

    Ugyancsak kiválóan sikerültek a délutáni szakaszok László Martinnak, aki Berendi Dáviddal az oldalán öt helyet javítva délután a kilencedik helyig lépett előre. 

    Csomós Miklósnak és Nagy Attilának azonban nem sikerült befejeznie a napot, sajnos az utolsó előtti szakaszon az abszolút ötödik helyen állva nagy balesetet szenvedtek, és versenyük mára biztosan befejeződött, de szerencsére személyi sérülés a hírek szerint nem történt. 

    Csomósékhoz hasonlóan ugyancsak az Eb értékelésen kívül induló László Zoltán-Bán Viktor számára is korán véget ért a nap, a fordos kettős műszaki hiba miatt volt kénytelen kiállni a délutáni első szakaszon.

    Herczig Patrik és Varga Kristóf a Clio Kupa negyedik helyén várhatja a folytatást.

    Szombathoz hasonlóan vasárnap is hat szakasz vár a mezőnyre. 

    Barum Rally, állás 7 szakasz után (ERC) 
    1 #4 Jan Kopecky / Jan Hlousek (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo 1:04:06.9
    2 #6 Erik Cais / Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 +34.6
    3 #12 Filip Mares / Radovan Buche (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +48.2
    4 #11 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +57.7
    5 #9 Herczig Norbert / Ferencz Ramón Skoda Fabia Rally2 evo +3:02.8 
    6 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:08.8
    7 #5 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:12.7
    8 #15 Albert von Thurn und Taxis / Bernahrd Ettel (GER / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +3:39.2
    9 #17 László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo +3:41.6 
    10 #20 Raphael Astier / Frédéric Vauclare (FRA) Alpine A110 RGT +3:42.4
    11 #16 Martin Vlcek / Alexandra Skripová (CZE) Hyundai i20 R5 +4:36.2
    12 #25 Laurent Pellier / Marine Pelamourgues (FRA) Opel Corsa Rally4 +5:27.9
    13 #19 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +5:52.5
    14 #27 Andrea Mabellini / Virginia Lenzi (ITA) Renault Clio Rally4 +6:11.8
    15 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +6:16.3 

    További eredmények

    IDŐTERV
    08. 26. péntek:
    SS1 Zlín 9.57 km Leggyorsabb: Kopecky 7:07.1 / Élen: KOPECKY

    08. 27. szombat:
    09:31 SS2 Brezova 12.73 km Brezik 8:21.6 / BREZIK
    10:39 SS3 Drzkova 24.32 km Kopecky 13:47.3 / KOPECKY
    11:32 SS4 Semetin 11.51 km Kopecky 6:38.3 / KOPECKY
    15:05 SS5 Brezova 12.73 km Kopecky 7:48.2 / KOPECKY
    16:13 SS6 Drzkova 24.32 km Cais 13:40.7 / KOPECKY
    17:06 SS7 Semetin 11.51 km Kopecky 6:33.2 / KOPECKY

    08. 28. vasárnap:
    09:07 SS8 Bunc 15.20 km
    10:05 SS9 Maják 13.20 km
    11:08 S10 Pindula 19.54 km
    13:47 SS11 Bunc 15.20 km
    14:45 SS12 Maják 13.20 km
    16:08 SS13 Pindula (Power Stage) 19.54 km

    Élő közvetítés minden szakaszról
    Élő közvetítés néhány szakaszról 

    Verstappen nyerte az időmérőt, de Sainzé a pole a Belga Nagydíjra

    0

    Max Verstappen lett a leggyorsabb a Belga Nagydíj időmérőjén, de Carlos Sainz indulhat majd az első rajtkockából vasárnap. A spanyol pilóta mellől Sergio Pérez várhatja a rajtot.

    Kissé kétarcú időmérő edzés várt a mezőnyre Spa-Francorchamps-ban, a Belga Nagydíj helyszínén, hiszen nem kevesebb, mint hét pilóta várhatja hátrasorolásos büntetéssel a vasárnapi versenyt. Mint az végül tisztázódott, közülük hatan, Max Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris, Esteban Ocon, Mick Schumacher és Csou Kuan-jü a mezőny végére száműzetett, és hogy a 20. helytől számítva milyen pozícióban kell majd rajtolniuk, az az időmérőn dőlt el. Rajtuk kívül még Valtteri Bottast büntették, de őt „csak” 15 hellyel sorolták hátrébb.

    Késve kezdődött az időmérő, az ok a fentebbi baleset

    Q1

    A kvalifikáció első szakasza 16 óra helyett csak 16:25-kor kezdődött el, mivel a Porsche-szuperkupa időmérő edzésén az egyik versenyző lyukat ütött a Fagnes-kanyar előtt a szalagkorlátba, a javítási munkálatok pedig igencsak elhúzódtak. Amikor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, kicsit lassan indultak be az események: az első mért kört csak 5 perccel a 18 perces edzésszakasz kezdete után érkezett.

    Ezt Mick Schumacher autózta 1:47.929-cel, de elsősége tiszavirág életűnek bizonyult, hiszen néhány percen belül a két Alfa Romeót leszámítva mindenki megelőzte. Az első mért körök után Verstappen vezetett 1:44.581-gyel, mögötte Carlos Sainz következett közel fél másodperces lemaradással, majd jött Pérez, Leclerc, Ocon, Alonso, Gasly, Ricciardo, Norris és Russell az első tízben. Hamilton csak a 15. helyre iratkozott fel.

    Verstappen volt a leggyorsabb a Q1-ben

    A két Mercedes még úgy is igen nagy gondban volt, hogy az első szett gumijukon második nekifutásra mindketten javította. Russell maradt a 10., a hétszeres világbajnok pedig felkapaszkodott a 11. pozícióba. A kieső helyeken ekkor Stroll, Latifi, Schumacher, Csou és Bottas volt a sorrend.

    A hajrában a két Red Bullt és Ferrarit leszámítva mindenki kijött egy új lágy gumiszetten, és szükség is volt erre, mert a pálya állapota rohamosan javult. A kieső helyeken is nagy átrendeződés történt: Schumacher remek körrel 1,6 másodpercet javított az előző idején és éppen, hogy elcsípte az utolsó, 15. továbbjutó helyet, miközben csapattársa kiesett.

    Így járt Sebastian Vettel is, aki csupán 2 ezredmásodperccel kapott ki Schumachertől. Mögötte Latifi, Magnussen, az utolsó sikánt csúnyán elfékező Cunoda és Bottas végzett, de a rajtsorrend természetesen egész másként fog majd festeni, miután alkalmazzák a temérdek hátrasorolásos büntetést, és mivel ebből az ötösből senkit sem fognak büntetni, a valóságban a 10-től a 14. helyig fognak így felsorakozni a rajtrácsra.

    Ami az elejét illeti, a két Mercedesnek sikerült javítania, és feljönnie az ötödik, illetve a hetedik helyre, de a tempójukról – és persze a Williamséről –  sokat elmond, hogy Alex Albon választotta szét őket.

    A Q1 végeredménye:

    Q2

    Az első szakasz végén George Russell szemerkélő esőt jelentett a rádióban, de az égi áldás nem érkezett meg, így a Q2 is száraz pályán kezdődött. Többen, köztük a két Mercedes, a két Ferrari és Verstappen is használt gumikon jöttek ki, a címvédő pedig igazi erődemonstrációt tartott azzal, hogy így is az élre állt. 1:44.723-as idejét Pérez új gumikon is csak nagyjából tudta hozni, de 71 ezreddel így is elmaradt tőle. Sainz a harmadik helyen már 7 tizedet kapott, majd következett Ocon, Norris és Leclerc az első hatban. A monacói pilóta az autó lassú kanyarokban fellépő pattogásától szenvedett, amit a rádióban „nagyon furcsának” nevezett.

    Leclerc mögött Alonso, Russell, Gasly, Hamilton, Albon, Csou, Stroll, Schumacher és Ricciardo volt a sorrend. Az állva maradt 15 pilóta közül a már említett Pérez, valamint Ocon, Norris és Alonso autózott mért kört új gumin.

    Ezúttal már csak a két Red Bull maradt a garázsban az utolsó próbálkozásokra, aminek köszönhetően Leclerc egy új gumis körrel (1:44.551) megnyerte a Q2-t. Mögötte Verstappen, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Ocon, Alonso, Norris és Albon lett az első két sorrendje, Daniel Ricciardo pedig annak ellenére nem jutott tovább, hogy Norris szélárnyékot adott neki. Ugyanezt játszotta el az Alpine is, ott Ocon segített Alonsónak, aki viszont így sem tudta lenyomni a csapattársat.

    A kieső sorrendje Ricciardo, Gasly, Csou, Stroll és az utolsó körének elején hibázó, így azt be sem fejező Schumacher lett. Ezzel eldőlt, hogy Schumacheré lesz az utolsó rajtkocka, mellőle a 19. helyről pedig Csou Kuan-jü indulhat majd, míg Ricciardo a 7., Gasly a 8., Stroll pedig a 9. rajthelyet foglalhatja el.

    A Q2 végeredménye:

    Q3

    A harmadik szakasz legnagyobb kérdése az volt, hogy a Red Bull és a Ferrari Pérez, illetve Sainz szolgálatába állítja-e Verstappent és Leclerc-t. Utóbbi már elsőre megtette azzal, hogy a monacóit később engedte ki, hogy a felvezető körében szélárnyékot adhasson a spanyolnak. A maranellóiak ugyanakkor közben hibáztak, és használt gumi helyett új abroncsokat adtak Leclerc-nek, aki ennek ellenére teljesített velük egy mért kört.

    A Red Bullnál eközben nem bíbelődtek a szélárnyékozással, Verstappen űridőt (1:43.665) autózva mindenkit állva hagyott, mögötte viszont nem Pérez, hanem Sainz jött be a második helyre, igaz, több mint 6 tizedes hátrányban. Pérez a harmadik helyen másfél tizedet kapott a spanyoltól, így a szélárnyék mindenképpen jól jött volna neki, míg Leclerc a negyedik helyen már közel 9 tizedre volt a hollandtól.

    Az első négyes mögött csak az ötödik helyre besoroló Ocon autózott elsőre mért kört új gumin, így a hatodik helytől lefelé kialakult Norris, Russell, Albon, Hamilton sorrend nem volt mérvadó. Fernando Alonso nem teljesített mért kört.

    Kissé meglepő módon a Red Bull a második mért körében sem segítette Pérezt, Verstappen ugyanis kiszállt és befejezte az edzést, így a mexikóinak egyedül kellett megvívnia Sainz-al a pole-ért. Eközben a Ferrari ismét feláldozta Leclerc-t, aminek azonban semmilyen hatása nem volt, az utolsó körében ugyanis sem Sainz, sem Pérez nem javított, így hiába Verstappen lett a leggyorsabb, Carlos Sainz szerezte meg a pole pozíciót a Belga Nagydíjra. Lehet, hogy ha a Red Bull is hasonló taktikát követ, a végén Pérez örülhet?

    A sorrend tehát Verstappen, Sainz, Pérez, Leclerc, Ocon, Alonso, Hamilton, Russell, Albon és Norris lett, a valóságban azonban így fog kinézni az első tíz rajtkocka: Sainz, Pérez, Alonso, Hamilton, Russell, Albon, Ricciardo, Gasly, Stroll és Vettel.

    Utánuk a 11. helytől lefelé Latifi, Magnussen, Cunoda, Bottas, Verstappen, Leclerc, Ocon, Norris, Csou és Schumacher lesz a sorrend.

    Az időmérő edzés végeredménye

     

    Leclerc a falnak csapta a Ferrarit Spában, Pérez várja az élről az időmérőt

    0

    Sergio Pérez bizonyult a leggyorsabbnak a Belga Nagydíj harmadik szabadedzésén, amelyen Charles Leclerc előcsalogatta a piros zászlókat, amikor a falnak ment a második szektorban. Pérez mögött Max Verstappen és Carlos Sainz végzett.

    A harmadik szabadedzéssel folytatódott a Forma-1-es Belga Nagydíj programja. Szombaton is hűvös, esőre hajló időjárás fogadta a mezőnyt, de akárcsak a pénteki tréningeken, ezúttal is legfeljebb az ideális ív melletti nedves foltokkal tarkított, de összességében száraz pályán kezdhették meg a körözést a pilóták.

    Az első húsz perc szinte kivétel nélkül mindenki számára a megtankolt autós etapokról szólt, miután pénteken az eső bekavart, és senki nem tudott annyit készülni a versenyre, mint amennyit szeretett volna. A két Alfa Romeo viszont más programot teljesített, így 20 perc után Csou Kuan-jü állt az élen Valtteri Bottas előtt. Őket közel egy másodperces lemaradásban Lance Stroll követte Sebastian Vettel, Alex Albon, Daniel Ricciardo és Nicholas Latifi előtt.

    Száraz, de felhős idő fogadta a mezőnyt

    A topcsapatok autói közül a két Red Bull a 9-10. helyet foglalta el (2,6, illetve 3,1 másodpercre Csoutól), a Mercedesek pedig jócskán a top 10-en kívül tanyáztak, miközben a Ferrarik az első 25 percben ki sem jöttek a garázsból. Hasonlóan későre hagyta Kevin Magnussen is, aki az Alfákkal egyetemben szintén nem cipelt sok üzemanyagot, és az első fél óra végéhez közeledve felugrott a 3. helyre.

    Mint kiderült, Carlos Sainz és Charles Leclerc sem vesződött már a megtankolt autós etapokkal, helyette azonnal a lovak közé csaptak, aminek az lett az eredménye, hogy a spanyol 1:46.461-gyel átvette a vezetést, mögé pedig csapattársa sorolt be 4 tizedes lemaradással.

    Hamar kiderült azonban, hogy ez édeskevés: Alex Albon a Williamsszel sikeresen szétválasztotta a két vörös autót, Sergio Pérez pedig ezután közel 6 tizedet adott Leclerc-nek, és átvette a vezetést. Sainz-nak azért sikerült javítania és feljött másodiknak, de ő is közel 5 tizedet kapott a mexikóitól, akihez Verstappen csak azért nem csatlakozott egyből, mert a gyorsköre végén elvette a gázt, miután mérnöke jelezte neki, hogy éppen sárga zászlós szektoron haladt át. Verstappen erre azzal felelt, hogy nem voltak sága zászlók (a fedélzeti kamerás felvételek alapján tényleg nem, csupán egy zölden villogó panel). A felügyelők jegyezték az esetet, de később úgy döntöttek, hogy nincs szükség vizsgálatra.

    A kisebb közjáték után aztán elment egy újabb gyorskörre a címvédő, ezt pedig már be is fejezte, és óriási fölénnyel, egészen pontosan 492 ezredmásodperccel az élre állt.

    Közel féltávig Csou állt az élen

    Ezzel viszont még nem volt vége az adok-kapoknak, a két Ferrari az utolsó negyed óra kezdetén ugyanis kapott egy-egy új lágy szettet, amin mindketten javítottak, de Sainz így is csak 344 ezredre tudta lefaragni a hátrányát, míg Leclerc több mint 6 tizeddel maradt el Verstappen korábbi körétől. A monacói pilóta ezzel a holland pilóta és csapattársa mellett Pérezt, és az időközben a 3. helyre felugró Lando Norrist sem tudta megelőzni.

    Ami a Mercedeseket illeti, hiába bizakodott mindkét pilóta abban, hogy szombatra előreléphetnek, a tempójuk eddig ma sem az igazi. Russell Leclerc-t azért mondjuk elkapta, de így is 6 tizeddel maradt el Verstappentől, miközben Hamilton 1,2 másodperces hátrányban csak a 8. helyre jött be.

    Az utolsó tíz percbe lépve egy teljesen értelmetlen piros zászlós megszakítást is láthattunk. Az előidézője Charles Leclerc volt, aki a Fagnes-kanyarban megpördült, és a kavicságyon átpattogva lekoccolta a falat. Ezután viszont egyesbe kapcsolt és visszatért a pályára, a versenyirányítás ekkorra azonban már félbeszakította az edzést.

    Leclerc hibája

    Néhány percre  még újraindították az edzést, a leintés után pedig több javítás is történt. Mindkét Red Bullnak sikerült gyorsulnia, Pérez pedig 1:45.047-tel megelőzte csapattársát, és az élen végzett. Mögötte Verstappen, Sainz, Norris, Alonso, Russell, Leclerc, Vettel, Ocon és Gasly lett az első tíz sorrendje.

    Lewis Hamilton eközben a legjobb tízbe sem fért be, és csak 12.-ként zárt, az edzés nagy vesztese pedig Mick Schumacher lett, akinek az autóján a tegnapi nap után ismét műszaki probléma lépett fel. A csapat tájékoztatása szerint szenzorhibáról van szó, ami miatt a német csak 6 kört tudott megtenni.

    A Belga Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye

    Kopecky hatalmas előnyben, Csomós szakaszt nyert és ötödik

    0

    Jan Kopecky vezet a Barum Rally első szombati köre után Erik Cais előtt, Csomós az ötödik, Herczig Eb 11. helyen áll.

    Eső nehezítette meg a Barum Rally mezőnyének dolgát szombat délelőtt, és a rendkívül nehézzé váló körülményekkel csak Jan Kopecky és Erik Cais tudott igazán jól megbírkózni.

    Kopecky a szombati első szakaszon még száraz gumikon vezetett az esőben, azonban a második és harmadik szakaszon már a leggyorsabb tudott lenni a nedves körülmények között, így a cseh versenyző mindkét szakaszt megnyerte és 28 másodperccel vezet a délelőtti szakaszokat követően Erik Cais előtt.

    A nehéz körülmények között szinte minden versenyzőnek akadt kalandja, aki gyorsan próbált menni. A már Európa-bajnokként induló Efrén Llarena a második szakaszon esett, majd bár úgy tűnt, hogy jól vannak, ellenőrzésre kórházba szállították navigátorával, Sara Fernándezzel együtt. Ezen a szakaszon szenvedett balesetet Tom Kristensson is. Ezt követően pedig megállították a szakaszt, és csak bő fél óra szünet után folytatták a rajtoltatást.

    Az első szombati szakasz megnyerése után Adam Brezik is kalandozott és forgások és kicsúszások után fél perc hátránnyal a harmadik helyen áll.

    A nap harmadik szakasza, a hírhedt Semetin nem hazudtolta meg magát, sok versenyző csúszott ki rajta, míg Ken Torn ugyancsak egy kicsúszás után ütközött fának, majd a megsérült felfüggesztéssel folytatta a szakaszt, azonban pár méterrel később borult a sérült autóval.

    A magyar versenyzők közül Herczig Norbert az Eb értékelés 11. helyén áll. László Martin előtt, aki a három szakaszból kettőn gyorsabb volt az MRF Team magyar versenyzőjénél, a hideg gumikon azonban a második szakaszon rengeteg időt vesztett.

    Az Eb értékelésen kívül induló Csomós Miklós ezúttal is parádésan kezdett, megnyerte az első szombati szakaszt, azonban a másodikon fél percet vesztett a megállapított idő miatt, majd a harmadikon egy ötödik időt ért el, így összetettben is az ötödik helyen áll.

    Szombaton és vasárnap is hat szakasz vár a mezőnyre.

    Barum Rally, állás 4 szakasz után
    1 #4 Jan Kopecky / Jan Hlousek (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) 36:04.0
    2 #6 Erik Cais / Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 (ERC) +28.4
    3 #14 Adam Brezik / Ondrej Krajca (CZE) Skoda Fabia R5 (ERC) +30.0
    4 #46 Dominik Stritesky / Jiri Hovorka (CZE) Skoda Fabia R5 +35.6
    5 #47 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia R5 +36.5
    6 #11 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +40.6
    7 #12 Filip Mares / Radovan Buche (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +42.2
    8 #20 Raphael Astier / Frédéric Vauclare (FRA) Alpine A110 RGT (ERC) +1:45.0
    9 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:53.3
    10 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:55.3
    11 #5 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:56.2
    12 #15 Albert von Thurn und Taxis / Bernahrd Ettel (GER / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:58.1
    13 #9 Herczig Norbert / Ferencz Ramón Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:02.7
    14 #17 László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:09.8
    15 #16 Martin Vlcek / Alexandra Skripová (CZE) Hyundai i20 R5 (ERC) +2:31.0
    16 #19 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT (ERC) +3:01.3

    További eredmények

    IDŐTERV
    08. 26. péntek:
    SS1 Zlín 9.57 km Leggyorsabb: Kopecky 7:07.1 / Élen: KOPECKY

    08. 27. szombat:
    09:31 SS2 Brezova 12.73 km Csomós 8:14.8 / PECH jr
    10:39 SS3 Drzkova 24.32 km Kopecky 13:47.3 / KOPECKY
    11:32 SS4 Semetin 11.51 km Kopecky 6:38.3 / KOPECKY
    15:05 SS5 Brezova 12.73 km
    16:13 SS6 Drzkova 24.32 km
    17:06 SS7 Semetin 11.51 km

    08. 28. vasárnap:
    09:07 SS8 Bunc 15.20 km
    10:05 SS9 Maják 13.20 km
    11:08 S10 Pindula 19.54 km
    13:47 SS11 Bunc 15.20 km
    14:45 SS12 Maják 13.20 km
    16:08 SS13 Pindula (Power Stage) 19.54 km

    Élő közvetítés minden szakaszról
    Élő közvetítés néhány szakaszról 

    Újabb horrorbukás Spában, ismét életet menthetett a glória (videó)

    0

    Óriási balesettel vette kezdetét a belgiumi Forma-1-es hétvége második napja, amelynek Forma-3-as sprintfutamán könnyedén tragédia történhetett volna, ha nincs a glória.

    Száraz időjárás fogadta az ezen a hétvégén a Forma-1-es Belga Nagydíj betétfutamaként szereplő Forma-3-as mezőnyt, de nem kellett eső vagy csúszós pálya ahhoz, hogy ketten is rommá törjék az autójukat.

    Alighogy a második körben pályára küldött biztonsági autó elengedte a pilótákat, Bernd Mayländer már jöhetett is vissza, mivel Zane Maloney és Oliver Goethe összeakadtak a szupergyors Blanchimont-kanyarban, és mindketten a falban végezték. A Trident versenyzője ráadásul frontálisan ütközött neki a védősávnak, amitől az autója az oldalára borult, Goethe pedig nekicsapódott.

    Mivel a Campos pont ott találta el Maloney autóját, ahol a pilóta feje van, belegondolni is rossz, mi lett volna a bukás végkimenetele, ha nem védi glória a barbadosi pilóta fejét, miközben Goethe sem biztos, hogy nem kapott volna ütést a fejére a szerkezet nélkül. Így viszont mindketten sértetlenül szálltak ki a roncsból.

    Spában az utóbbi években megszaporodtak a brutális bukások: tavaly a W Series rendezett roncsderbit az Eau Rouge-ban, 2019-ben pedig Anthoine Hubert vesztette életét a Forma-2-es főfutamon.

    A baleset:

     

    Legendás F1-es autócsodák is versenyeznek a hétvégén

    0

    A Forma-1-es Belga Nagydíjon kívül is pályára lépnek F1-es kocsik a hétvégén, méghozzá Silverstone-ban. Aki nem tud ott lenni a helyszínen, az sem marad le semmiről, miután a teljes hétvégét élőben közvetítik.

    Többek között a Williams első világbajnok autóját is verseny közben csodálhatják meg azok, akik a hétvégén kilátogatnak a Silverstone Classic-ra. Akik viszont nem tehetik ezt meg, azoknak sem kell csüggedniük, hiszen a YouTube-on élőben követhetik az eseményeket, és nézhetik többek között az említett Williams FW07B-t, amellyel 1980-ban Alan Jones vb-t nyert.

    Az F1-es autóknál maradva a legendás helyszínen versenyez még a Colin Chapman által tervezett Lotus 91, vagy az a McLaren, amellyel Niki Lauda 1982-ben visszatért a Forma-1-be. Emellett olyan, eredményeiket tekintve kevésbé sikeres, ám mégis az F1 történetének szerves részét képező autók is pályára gurulnak, mint a Shadow DN9, vagy a Tyrrell 011.

    A versenyek mellett F1-es bemutató is színesíti a programot, amelyen a legendás Brabham-istálló történetének utolsó autója is tiszteletét teszi, de az 1998-as Minardival, Michael Schumacher egykori Benettonjával, sőt, Ayrton Senna 1991-es McLarenjével is találkozhatunk.

    Az F1-es kocsik ugyanakkor a programnak csak egy szeletét teszik ki: 20. század eleji Grand Prix-versenyautók, sportautók, régi Forma-2-es és túraautók, GT-kocsik és a hosszú távú versenyzés krémjét jelentő prototípusok egyaránt feltűnnek.

    A pénteki nap teljes egészében ITT nézhető vissza, a szombati közvetítés pedig EZEN A LINKEN érhető el.