back to top
2025. augusztus 04. 16:45
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1303

    Superenduro GP: A magyarokat ünnepelte a közönség

    0

    Harmadszor rendezték meg a Superenduro GP budapesti fordulóját, a Papp László Sportarénában ezúttal is hétezer fős közönség szurkolt a magyar versenyzőknek, köztük az Enduro Team Hungary színeiben versenyző Zsigovits Norbertnek és Szőke Márknak. Mindketten az összetett dobogós helyért küzdöttek, az első futamon a kategóriájukban a harmadik helyet érték el, az Európa-kupában Liszka Roland az összetett dobogóra is felállhatott.  

    Ünnepi este volt a hazai motorsport-élet számára a Papp László Budapest Sportarénában megrendezett harmadik Superenduro GP, amelyen a három kategóriából kettőben magyar versenyzők is indultak: az Enduro Team Hungary színeiben Zsigovits Norbert a Junior-világbajnokságban, Szőke Márk az Európa-kupában állt rajthoz. Mindkét versenyző harcban volt az összetett dobogós helyezésekért.

    Fotó: Pataky Péter

    Az Európa-kupában Szőke Márk volt a legesélyesebb, az első futam rajtja után az ötödik helyen haladt, először a negyedik helyre lépett, majd átvette a harmadik helyet, és végül ebben a pozícióban intette le a kockás zászló.

    Közben felzárkózott mögé az este egyik meglepetését okozó Liszka Roland, aki Szőke mögött az első futamon a negyedik helyen zárt. A két hazai kiválóság a rajttól kezdve végig tartotta a tempót, magabiztosan haladtak az ígéretes részeredmény felé.

    A Superenduro GP második futama fordulatot hozott; Szőke Márk számára rosszul alakult a rajt, beszorult a mezőnybe, és végül a 11. pozícióban intették le, az összetett ötödik helyén zárt. Liszka Roland közben ismét formában volt, a második helyen zárta a második futamot, így az összetett értékelésben az előkelő harmadik helyet érte el, és a budapesti közönség előtt felállhatott a kategória dobogójára is. Az összetett pontversenyben Szőke Márk a hatodik helyen várhatja a következő fordulót. 

    Fotó: Pataky Péter

    „Nagyon örültem annak, hogy sikerült felkészülni erre a versenyre, a szabadedzésen a leggyorsabb voltam, az időmérőn az ötödik lettem, de nem sokkal maradtam le. Az első futamon próbáltam spórolni, a harmadik lettem, majd a második futamon elég szerencsétlenül alakult a rajt. A verseny közepén elesett előttem az egyik ellenfél, beszorultam és elfáradtam. Próbáltam arra összpontosítani, hogy még nincs vége a versenynek, fájt mindenem, de nagyon örülök, hogy a bajnokságban előrébb léptem, köszönöm szépen mindenkinek a szurkolást” – mondta Szőke Márk.

    Óriási ováció Zsigovits Norbert futamán

    Már az Európa-kupa futamain is lelkesen buzdították a szurkolók a magyar versenyzőket, de a Junior-világbajnokság küzdelmeire igazán megtelt élettel a Sportaréna. Ez elsősorban Zsigovits Norbertnek köszönhető, aki a harmadik rajthelyet szerezte meg, és igazi hangorkánt kiváltva, nem sokkal az indulás pillanata után átvette a vezetést is. 

    Fotó: Pataky Péter

    A körülbelül nyolcperces futamon Zsigovits nem sokáig tudta megtartani az első helyet, de így is az élmezőnyben maradt, esélyes volt a második hely elérésére is, taktikusan kihasználta a lekörözéseket, de az utolsó előtti körben elesett, így a rajthelyének megfelelő harmadik helyen zárta az első futamot.

    A fordított rajtrácsos második futam rajtjánál visszaesett a mezőny végére, de körről körre egyre előrébb tört a mezőnyben. A lendületét egy újabb esés törte meg, a hatodik helyet azonban így is megszerezte, és ezzel újabb világbajnoki pontokat szerzett. A harmadik futam hasonlóan zajlott, a csákánydoroszlói versenyző ezúttal sem jött ki jól a rajt utáni kavarodásból, de újabb hatodik helyet ért el. 

    Fotó: Pataky Péter

    „Ez nem volt piskóta. Mindent kiadtam magamból, az első futam után majdnem meghaltam, úgyhogy saját magamat kellett nyugalomra inteni, hogy a továbbiakban ne hibázzak. A második és harmadik futam nem úgy sikerült, ahogy az első után reméltem, de a hazai közönség szeretete mindenért kárpótolt. Felülmúlhatatlan érzés volt a szurkolásuk, onnan tudtam, hogy nem leköröztem, hanem előztem, hogy ők őrjöngtek – egy versenyző erről álmodik” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.  

    Pajari letette névjegyét R5-ös autóval is – Egy kis finn rally videóval

    0

    A junior világbajnoki cím védője, Sami Pajari először indult R5-ös autóval a finn rallybajnokság második futamán, az Auto Sorsa Riihimäki Rallyn. A kezdeti nehézség után több igen figyelemreméltó időt autózott és végül a negyedik helyet szerezte meg. 

    A húsz éves Sami Pajari Emmi Mälkönen navigálásával állt rajthoz egy első generációs Ford Fiesta R5-tel.

    Pajari tavaly Ford Fiesta Rally4-gyel nyerte meg a junior világbajnokságot, idén pedig marad a sorozatban, azonban már az összkerekes Ford Fiesta Rally3-mal versenyez.

    A Monte-Carlo Rallyn a WRC3 Open kategória győzelmével kezdett,  a hazai bajnokságának második fordulóján azonban kipróbálhatott egy Ford Fiesta R5-öt, mellyel két szakasz után a 10. helyet foglalta el.

    „Nehéz volt a kezdés számunkra, de erre is számítottunk – írta közösségi oldalán Pajari. – A körülmények extrémek, de folyamatosan tanuljuk az autót. A további hat szakaszon még tudunk fejlődni.”

    A finn versenyző a harmadik szakaszon a hatodik helyig tudott előre lépni, majd öt szakasz után a hetedik helyet foglalta el.

    „Néha jónak érzem a vezetést, néha pedig nem. Megpróbáltam tiszta szakaszokat teljesíteni, de talán kicsit merészebb taktikával kellene próbálkozni az utolsó három szakaszon. A legfontosabb azonban, hogy nem hibáztunk eddig.”

    Az Auto Sorsa Riihimäki Rallyn készült videó (a B-s Audi replika, de így is nagyon jól néz ki.):


    Az utolsó körben Pajari egészen a negyedik helyig tudott előre lépni.

    „Fantasztikus verseny volt – írta az utolsó szakasz után. – Hihetetlen, hogy az első R5-ös autóval teljesített versenyünket a negyedik helyen zártuk. Nagy köszönet mindenkinek, aki segített nekünk.”

    A versenyt Teemu Asunmaa nyerte Skoda Fabia Rally2-vel, márkatársai, Mikko Heikkila és Juha Salo előtt.

    Sami Pajari következő versenye a Svéd Rally lesz, ahol megkezdi junior világbajnoki szereplését is.

    Petter Solberget Loeb Monte győzelme motiválta

    0

    A Bajnokok Tornáján a Team Norway, azaz Petter Solberg és fia Oliver Solberg szerezte meg a győzelmet a Nemzetek Kupájában. A kétszeres rallycross világbajnok és 2003-ban rally világbajnok pilótának Sebastien Loeb monte-carlói sikere adott extra motivációt.

    Ez hihetetlen. A motivációt akkor kaptam, amikor láttam, hogy Sébastien Loeb megnyerte a Monte Carlo Rallyt a múlt hónapban. Azt gondoltam, hogy nem is lehet olyan nehéz. Szóval készen álltam erre a versenyre – és az, hogy Oliverrel együtt indulhattam egy nagy álom megvalósulása volt” – mondta Petter Solberg a győzelem után.

    Solberg ROC
    Fotó: Courtesy of Race of Champions

    Solbergék a döntőben az USA csapatát győzték le. Előbb Petter Solberg aratott könnyű diadalt a hétszeres Nascar bajnok Jimmie Johnson felett, miután Johnson autója mechanikai problémák miatt lelassult. Utána Oliver Solberg nyert Colton Herta ellen az RX2e versenyautóval.

    2-0-ás norvég vezetésnél Johnson szépített, legyőzte az ifjú Solberget, ezzel a döntés Petter Solberg és Colton Herta összecsapására maradt. Herta megcsípte a hófalat, ilyen előnyt pedig nem hagy veszni egy háromszoros világbajnok, aki megszerezte a győzelmet.

    „A Race Of Champions hosszú évek óta igazán különleges. Szórakoztató ezekkel a srácokkal együtt lenni, mindenkinek sok sikere volt a karrierje során, mégis annyira barátságosak. Oliver egész héten pattogott körülöttem, mert annyira izgatott volt. Ha 20 éves vagy, ez így van. Köszönetet kell mondanom Fredriknek, Jessie-nek és mindenkinek, aki a színfalak mögött dolgozik. Fantasztikus a légkör, és nagyon hálás vagyok, hogy lehetőséget kaptam, hogy ide jöjjek” – fogalmazott a döntő után Petter Solberg.

    Solberg ROC
    Fotó: Courtesy of Race of Champions

    Ez őrület! Kicsit sokkolt, hogy apa és fiaként ezt együtt csinálni mennyire érzelemdús. Fantasztikus csapatmunkánk volt, és ez azt mutatja, hogy jól dolgozunk együtt. Egy álmom vált valóra, hogy a Bajnokok Tornájára olyan legendákkal együtt jöhettem, akikre felnézek, mint például Jimmiere. Annyi sztár van itt, és rengeteg tapasztalatot lehet átvenni. Mindannyian olyan alázatosak és kedvesek hozzám, szóval ez egy szórakoztató időszak volt, aztán amikor a pályához érünk, ez komolyra fordul” – összegzett Oliver Solberg a dobogó után.

    A Bajnokok Tornája vasárnap délben az egyéni versennyel folytatódik, amire extra löketet adhat Solbergéknek a szombati siker. Petter Solberg épp Sébastien Loebbel mérkőzik meg az első körben, Oliver Solberg pedig a címvédő Benito Guerával került párba.

     

    Az M-Sport nem dőlhet hátra

    0

    Az M-Sport műszaki igazgatója, Chris Williams szerint a fordos csapat nem dőlhet hátra azt követően sem, hogy a Monte-Carlo Rallyn 2018 után újra nyerni tudtak Sébastien Loebbel.

    A rally világbajnokság új korszaka, a hibrid autók érája a Monte-Carlo Rallyn az M-Sport Ford csapat számára győzelemmel kezdődött Sébastien Loeb révén, de Craig Breen is a harmadik helyen ért célba a Ford Puma Rally1-gyel.

    A jó szezonkezdés ellenére Chris Williams, az M-Sport műszaki igazgatója óvatosan nyilatkozott a WRC honlapjának.

    „Számomra semmi kétség, hogy a Montén mutatott szintünket hamar utolérik a többiek, ha már nincsenek ott most – mondta Chris Williams. – Kemény munka volt, hogy elérjük ezt a szintet, de a munka most sem állhat meg, hiszen csak egy versenyen vagyunk túl. Ezekkel az autókkal tesztelni és versenyezni is más dolog.”

    Williams dicsérte Sébastien Loeb Montén aratott győzelmét is.

    „Fantasztikus eredményt ért el Sébastien Loeb. Hihetetlen pillanat volt. Már az első autóba üléstől tetszett neki a Puma és ezt láthattuk a versenyen is. Azonban ezért az M-Sportnál és a Fordnál is keményen dolgozott mindenki. Nem tudom eléggé dicsérni azt a munkát, amit a Ford Performance végzett.”

    Loeb és Breen mellett Gus Greensmith első szakaszgyőzelmét és az ötödik helyet is megszerezte a Montén, az örömet csupán Adrien Fourmaux balesete árnyékolja be.

    Az M-Sport a Monte-Carlo Rally után három pont előnnyel vezet a gyártók bajnokságában a Toyota Gazoo Racing előtt.

    A WRC szezon három hét múlva a havas Svéd Rallyval folytatódik, ahol Sébastien Loeb helyett Lorenzo Bertelli indul a negyedik Ford Pumával, míg Horvátországtól az európai versenyeken Pierre-Louis Loubet vezetheti.

    Hosszabb lesz a Fafe Rally idén

    0

    A Fafe Rally szervezői közzétették az idei verseny részleteit, melyből kiderül, hogy egy hónap múlva 17 szakasz vár a versenyzőkre és a versenytáv is hosszabb lesz a tavalyinál.

    A murvás Fafe Rally tavaly szerepelt először a rally Eb naptárában a hatodik futamként, összesen 16 szakasszal és 197,04 km versenytávval.

    2022-ben maradt a portugál verseny a kontinensbajnokságban és a szervezők most tették közzé a rendezvény pár részletét.

    Idén nyolc különböző pályán összesen 17 szakasz vár a versenyzőkre, és a versenytáv is nő 1,55 km-rel. A Fafe Rally idei újdonsága a szuperspeciál szakasz lesz.

    A nevezési időszak február 24-ig fog tartani, tavaly 55 páros nevezett, köztük Herczig Norbert és Ferencz Ramón (Skoda Fabia Rally2 evo).

    A március 11–13. között rendezendő verseny az ERC idei első futama lesz.


    2021-ben a norvég Andreas Mikkelsen és brit Elliott Edmondson szerezte meg a győzelmet a Toksport WRT Skoda Fabia Rally2 evo autójával, a második helyen az orosz Alexey Lukyanuk és Alexey Arnautov 2:01,8 perc hátránnyal zárt a Saintéloc Junior Team Citroën C3 Rally2-es autójával, míg a harmadik a helyi Armindo Araújo és Luis Ramalho lett 2:38,9 perc hátránnyal ugyancsak Skodával.

    Mikkelsen a Monte után elárulta, nem indul az idei Eb szezonban

    Tavaly a Portugál Rally Bajnokság hatodik futama is volt egyben a Fafe Rally, és Araújo győzelmével a nemzeti bajnokság elő helyezettje is lett Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes Hyundai i20 N Rally2-ese előtt.

    Herczigék a verseny hatodik helyén zártak.

    Az ERC összes futama élőben kísérthető figyelemmel az idei évtől a WRC+ platformon.

    A kontinensbajnokság részletes kiírására még nem került sor.

    Változtat a bajnoki felálláson a Rosberg-féle Extreme E csapat

    0

    Bár tavaly kis különbséggel, de megnyerték a címet, a Rosberg Xtreme Racing lecseréli az egyik versenyzőjét a címvédéshez.

    Johan Kristoffersson teljesítményével meg voltak elégedve a csapatnál, de Molly Taylor gyengébb köre a Jurassic X-Prix döntőjében majdnem a bajnoki címbe került nekik.

    Ugyanannak a menetnek a hőse volt az ausztrál utódja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky, aki előbb egy látványos mentés után vissza tudott jönni az eredeti helyére, majd a később elsőként ment el a bajnokaspiráns Rosberg autó mellett.

    A svéd hölgy jó teljesítménye egyben azt is jelentette, hogy JBXE (Jenson Button csapata, amit a Lotus Engineering lát el technikai segítséggel) megszerezte a bajnoki harmadik helyet. Így ezzel meg is győzte Rosberg alakulatát.

    Tapasztalata jól jöhet minden csapatnak, hiszen a Continental nagykövete, így a sorozatban használt gumikat ő tesztelte először. A tavalyi szezon előtt éppen ezért az Odyssey 21 tesztversenyzője is volt, tehát mindenkinél korábban ismerkedhetett a technikával, többek között a goodwoodi Festival of Speed-en.

    „Nagyon megtisztel a lehetőség, hogy csatlakozhatok az RXR-hez, és támogathatom őket a bajnoki cím megvédésében. Az, hogy az első szezon győztes csapatánál mehetek majd, nagy lehetőség, már várom, hogy kezdődjön a szezon! Kiváncsi vagyok, milyen lesz dolgozni Nicóval és Johannal, meg persze tanulni tőlük. Két világbajnokról van szó, akiket tisztelek, és meghajolok az eredményeik előtt.”

    Ahlin-Kottunlinsky elsősorban túraautós karrierjéről ismert. Első nőként nyert TCR bajnokságban futamot (STCC), majd tavaly bajnoki második lett, a csapattárs Robert Dahlgren mögött. Előtte azonban rallycross-szal kezdte karrierjét, így nem ismeretlen számára a változatos terep.

    Kristofferssont talán kevésbé kell bemutatni, rallycross világbajnoki címei magukért beszélnek, de azt talán kevesebben tudják, hogy mielőtt a WTCR-ben is kipróbálta volna magát, megnyerte a fönt említett sorozatot (STCC) is.

    „Boldog vagyok, hogy folytathatom a munkát az RXR-rel. Szenzációs évünk volt tavaly, biztos vagyok benne, hogy erre építve idén még jobbak lehetünk. Kipihentnek érzem magam, tele energiával, és újra szeretnék nyerni.”

    „Az, hogy Mikaela lesz mellettem, extra motivációt ad. Nagyon tehetséges versenyző, és honfitársam is. Sok közös tapasztalatunk van, úgyhogy biztos könnyen kijövünk majd egymással.”

    A csapat alapítója, Nico Rosberg tökéletes párosításnak nevezte a két pilótát.

    Az eddig bejelentett pilóták:
    Csapat Női pilóta Férfi pilóta
    🇬🇧 McLaren 🇳🇿 Emma Gilmour 🇺🇸 Tanner Foust
    🇺🇸 Andretti United 🇬🇧 Catie Munnings 🇸🇪 Timmy Hansen
    🇬🇧 Veloce 🇪🇸 Christine GZ 🇿🇦 Lance Woolridge
    🇬🇧 X44 🇪🇸 Cristina Gutiérrez 🇫🇷 Sébastien Loeb
    🇩🇪 Abt Cupra 🇪🇸 🇩🇪 Jutta Kleinschmidt 🇶🇦 Nasser Al Attiyah
    🇩🇪 Rosberg 🇸🇪 Mikaela Ahlin-Kottulinsky
    🇸🇪 Johan Kristoffersson

    Eldőlt a Svéd Rally sorsa

    0

    A Svéd Rally szinte az utolsó utáni pillanatig kérdéses volt, azonban a szervezők végül megkapták a szükséges engedélyeket a rendezvény megtartásához.

    A Svéd Rally idén Varmland régióból Umea városába költözik, ahol több esély van az igazi havas körülményekre. A térségváltozás miatt azonban új településekkel, hatóságokkal kellett megegyezniük a szervezőknek, akik bár decemberben úgy nyilatkoztak, hogy minden engedélyt megkaptak, valójában az utolsó pecsétek csak ezen a héten kerültek a helyükre.

    „Nagyszerű, hogy megszervezhetjük ezt a népünnepélyt Umeában – mondta Hans Lindberg, az önkormányzati tanács elnöke a svéd SVT oldalának. – Idővel ez csak egy kis mozzanattá válik, de mindannyiunknak egy hatalmas utazást jelent.”

    A verseny szakaszaival érintett számi településekkel sikerült a legkésőbb megegyezni, de végül minden jól alakult.

    „Megkaptuk a szükséges engedélyeket a versenyre – mondta Per Lundström, a megyei önkormányzat jogásza. – Óriási kihívás volt, hogy ezeket beszerezzük. Ez egy sokkal nagyobb verseny, mint amit valaha is tartottunk a környéken.”

    A Svéd Rallyt február 24–27. között rendezik a rally vb-szezon idei második, egyetlen havas futamaként.

    A verseny első napján a toyotás Kalle Rovanperä fog elsőként rajtolni, majd a fordos Craig Breen, a Hyundai belga versenyzője, Thierry Neuville, az ugyancsak fordos Gus Greensmith, a toyotás Takamoto Katsuta és Elfyn Evans, a 2019-es világbajnok Ott Tänak, a fordos Adrien Fourmaux, majd az idei első versenyén induló toyotás Esapekka Lappi következik.

    Svédországban 11 Rally1-es autó áll rajthoz, a WRC2-ben 39 páros indul.

    Solbergék győzelemre vezették Norvégiát – Videó

    0

    Elérkezett a 2022-es Race of Champions, annak is a Nations Cup, vagyis Nemzetek tornája nevű eseménye. Szombaton tehát még nem az egyéni verseny zajlott, hanem a nemzetek mérkőztek meg egymással, egyenes kieséses rendszerben. Mindezt Svédországban, Pite Havsbadban, nem is olyan messze a sarkkörtől, havas, párhuzamos pályán.

    Rögtön a második összecsapás némi meglepetést hozott. Németország és az eROC csapat mérte össze erejét Sebastian Vettel és Lucas Blakeley képviseletében, és utóbbi legyőzte a négyszeres F1-es bajnokot, bár mindössze 8 századdal bizonyult gyorsabbnak az elektromos RX autókkal.

    Helio Castroneves (Latin-Amerika) és Jimmie Johnson (USA) egy-egy, hátsókerekes, könnyű, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsporttal csaptak össze. Utóbbi bizonyult gyorsabbnak. Majd Colton Herta és Benito Guerra is kipróbálták az Porscékat. Ezt a kört pedig Latin-Amerika. Korábban azonban az USA csapat több győzelmet szerzett, így ők tovább is jutottak a negyeddöntőkbe, míg Latin-Amerika számára a verseny véget ért.

    A Polaris PRO XP-vel már jobban elbánt Vettel, és az eROC versenyzőjének fél másodpercet adott.
    Ugyanezzel az autóval Mick Schumacher több, mint 3,5 másodperccel kapott ki a másik eRoc versenyzőtől. Ennek ellenére több győzelmüknek köszönhetően a németek jutottak tovább a negyeddöntőkbe.

    A Bajnokok Tornája Nemzetek Tornájának negyeddőntöiben először Finnország és Nagy-Britannia mérkőzött meg egymással
    Először David Coulthard és a Valtteri Bottas helyére érkező Emma Kimiläinen mérkőztek meg egymással, RX2e-kkel. DC több, mint 4 másodpercet adott a finn versenyzőnőnek.

    A Jamie Chadwick-Mika Häkkinen duó Polarisokkal versenyeztek, és a W Series bajnoknője majdnem 3 másodpercet adott a kétszeres Forma-1-es világbajnoknak.

    Németország és USA képviseletében előbb a rallycross autókkal (RX Supercar Lites) Vettel és Johnsson mérték össze képességeiket. Vettel több, mint 2 másodperccel kikapott az amerikaitól.

    Herta és Schumacher következtek, szintén rallycross autókkal. Mick 9 tizeddel győzte le ellenfelét.

    Kimiläinen és Chadwick a W Series után most a ROC-on is egymás ellen indultak. Porschékkal mérkőztek meg, de Chadwick hóba rakta az autót, így a finn könnyedén nyerte a kört.

    Izgalmas összecsapásnak ígérkezett az egykori csapattársak megmérettetése. Mika Häkkinen (Finnország) David Coultharddal (Nagy-Britannia) szemben indult. A Porschékat vezetve a másodperccel a finn nyert. Így 2-2 lett az állás a britek és a finnek között, de jobb összidővel a finn csapat jutott tovább az elődöntőbe.

    Németország és USA újabb összecsapása következett Schumacher és Johnsson által, Polarisszal. A német három tizeddel előzte meg ellenfelét.

    Vettel és Herta párosa készült pontot tenni a német-amerikai csata végére, RX2e-vel. Herta 2 tizedet adott Vettelnek. Ezzel Németország-USA 2:2 lett az eredmény, de a jobb összidőnek köszönhetően az amerikaiak jutottak tovább, így Schumacher és Vettel számára a véget ért a szombati program.

    A nyegyeddöntö B és C csoportja következett a nordic és francia, valamint a svéd és norvég csapattal
    Kristoffersson és Loeb kezdtek, rallycross autóval. Előbbi több, mint 1 másodperccel győzte le a franciát, aki egy kicsit lassabban indult a rajtnál, mint ellenfele.

    Tom Kristensen és Didier Auriol párosa következett Polarysszal, és előbbi sima győzelmet hozott az északi csapatnak.

    Mattias Ekström és Petter Solberg RX2e-vel mérkőztek meg. Ekström mindössze egy tizeddeel tutott gyorsabb lenni Solbergnél.

    Timmy Hansen és Oliver Solberg Polaris volánja mögött szálltak harcba egymással. Hansen jobban rajtolt, de végül 5 tizeddel Solberg diadalmaskodott.

    Kristoffersson és Auriol RX2e-vel álltak rajthoz, csatájuk pedig előbbi több, mint 4,5 másodperces győzelmét hozta.

    Loeb és Kristensen Porschékba pattantak, hogy döntsenek, végül Loeb 1,6 másodperccel győzte le a norvégot. Ez azonban kevés volt a továbbjutáshoz. A francia duó kiesett, míg a nordic, vagyis északi csapat továbbjutott az elődöntőbe.

    Ismét rallycross autók következtek, Ekström és Oliver Solberg összecsapása előbbi győzelmét hozta.

    Hansen és Petter Solberg Porschékkal következtek, Hansen ledarálta egy helyen orral a hókupacot, amivel időt veszített, majd a cél előtt pár centivel fordult keresztbe és állt meg. A kört így Solberg nyerte, és Norvégia jutott tovább.

    Az elődöntőbe tehát Finnország, USA, Nordic Team és Norvégia jutott be
    Kimiläinen Johnsson mérte össze tudását, rallycross autóban ülve. A versenyzőnő 5,5 másodperccel kikapott.

    Häkkinen Herta ellen indult Polarisszal. Miután Herta kicsit hibázott és időt veszített, a finn végül 6 tized előnnyel győzni tudott.

    Ezek után Häkkinen Johnsson ellen indult, RX2e-vel. A finn azonban hófalba tette az autót, így elbukta a kört.

    Kimiläinen és Herta összecsapása utóbbi sima győzelmét hozta, így Finnország búcsúzott és az amerikai páros jutott tovább a döntőbe.

    Kristofferson és Petter Solberg Polarisba pattant, hogy legyőzzék egymást. Ez végül Solbergnek sikerült.

    Kristensen és Oliver Solberg csatájából is Solberg győzelem született.

    Kristofferson és Oliver Solberg sem volt túl magabiztos a közöt körükben, végül utóbbi nyert több, mint egy másodperccel.

    Petter Solberg és Kristensen sem könnyen birkózott meg egymással, mindketten hibáztak, végül Kristensen nyert, de az északi csapatnak ez nem volt elég a továbbjutáshoz.


    Norvégia és USA jutott a döntőbe
    Johnsson és Petter Solberg nyitotta a döntőt, valamint 1-1 Polaris. Solberg körbeért, azonban Johnsson autóját viszont utolérte a technika ördöge, így előbbi nyert.

    Oliver Solberg és Herta RX2e-s összecsapása is egészen könnyed Solberg győzelmet hozott, így a norvég csapatnak már csak egy összecsapást kellett megnyerni a végső győzelemhez.

    Oliver Solberg (utasa Vettel volt – lehet, hogy el akart lesni pár ralis fogást holnapra?) és Johnson Porschékkal mérkőztek meg egymás ellen, ami Johnson győzelmét hozta, így a norvégok még nem lélegezhettek fel.

    Petter Solberg és Colton Herta párosa volt tehát az igazán döntő, és az, hogy bánnak a rallycross autóval. Jól rajtoltak, azonban Herta sok időt veszített azzal, hogy a hófalat megcsípte. Így sima Solberg győzelem született, ezzel pedig Norvégia nyerte a ROC Nations Cupot!

    A 2022-es Nemzetek Kupáján a Solberg apa-fiú páros győzedelmeskedett.

    Folytatás vasárnap délben, az egyéni Race of Championsszel, vagyis a Bajnokok Tornájával.

    Loeb taxisofőr lett

    0

    Sébastien Loeb igazán elfoglalt volt januárban, és bár rally vb-futamon nem indul februárban, 10 hétből nyolc során versenyautóban fog ülni, ráadásul taxisofőrként is tevékenykedik.

    Sébastien Loeb a Dakaron kezdte a 2022-es évet, ahol két hét versenyzés után a második helyen zárt. Épphogy véget ért a szaúdi verseny, máris el kellett kezdenie a felkészülést a Monte-Carlo Rallyra, melyet végül meg is nyert.

    A folytatás sem lesz unalmas a kilencszeres rally világbajnoknak, hiszen március közepéig 10 hétből nyolcszor versenyautóba ül.

    „Nagyon elfoglalt vagyok, de nem bánom – mondta Sébastien Loeb a Dirtfish oldalának. – A Dakart és a Montét is nagyon élveztem, mindkettőn részt akartam venni, bár tudtam, hogy milyen közel vannak egymáshoz. Csupán egy napot voltam otthon. A Dakar után szombaton értem haza, majd vasárnap már a Monte előtti tesztre mentem. Kevés szabadidőm volt, nem nagyon láttam a lányomat.

    Loeb a Monte után hat nappal már saját csapata színeit képviselte a Trophée Andros sorozatban elektromos autóval, mellyel az ötödik helyen zárt a Clemont-Ferrandtól délre lévő Super Besse síterep haván és jegén.

    A francia versenyző azonban ezt követően sem fog pihenni.

    „Ezen a hétvégén lesz a Bajnokok Tornája. A Trophée Andros csak szombaton volt, a ROC azonban már csütörtökön kezdődik és csak hétfőn térek haza.”

    A Bajnokok Tornáját követően pedig az Extreme E idei első versenyén van jelenése Loebnek, a szaúdi Neomban. Egy szabad hétvége után pedig már az Abu Dhabi Desert Challenge következik, mely a tereprally vb (WRRC) hat napon át tartó második futama. A Montét az M-Sport csapatával nyolcadszor megnyerő Loeb pedig csak ezután tud pihenni.

    „Nem igazán fogok pihenni. Amikor otthon vagyok, elfoglaltabb vagyok, mint bármikor. Tudtad, hogy van egy másik munkám? Elviszem a lányomat és a barátnőm lányát az iskolába, majd utána elmegyek értük és elmegyünk edzőterembe, táncórára, mindenhova. Őszintén szólva manapság a rally csak hobbi számomra. Igazából taxisofőrként dolgozok.”

    Hyundai: Újabb vezető távozik

    0

    A Hyundai nem a legjobb napjait éli mostanában, hiszen Andrea Adamo távozása, Thierry Neuville tesztbalesete és a Monte problémái után elköszön a csapattól az ügyfélprogramért felelős Andrew Johns is.

    A Hyundai Motorsport csapatfőnöke, Andrea Adamo 2021 végén döntött úgy, hogy távozik a koreai gyártótól, és feladatait azóta Julien Moncet csapatigazgató-helyettes látja el.

    A koreai gyártó felkészülését a 2022-es vb-szezonra komolyan befolyásolta Thierry Neuville tesztbalesete a Rally1-es autóval, mely során gyakorlatilag megsemmisült az autó egy patakba esve. Szerencsére versenyzői sérülés nem történt.

    Ezt követően jött a Monte-Carlo Rally, amelyet csak Thierry Neuville tudott befejezni egy szakaszt nyerve a hatodik helyen. Ott Tänak egy baleset utáni sérülés, Oliver Solberg pedig az autóba áramló üzemanyaggőz miatt állt ki.

    A rossz napok azonban nem értek véget továbbra sem a Hyundai számára, március közepén távozik Andrew Johns is, aki a WRC2-es versenyzésért, valamint az i20 N Rally2 és i20 R5 autók programjaiért a felelős.

    „A Hyundai Motorsport Customer Racing menedzsere, Andrew Johns személyes okok miatt közös megegyezéssel távozik a csapattól – tudatta a koreai gyártó a Dirtfish oldalával – Johns 2022. március 13-ig látja el feladatait annak érdekében, hogy az i20 N Rally2-vel, az i20 R5-tel, valamint a TCR autóink kínálatával el tudja látni ügyfeleinket.

    Johns segíteni fog helyettese megtalálásában a Hyundai számára nagyon fontos szerepkörben, miközben folytatjuk a szélesebb vállalati struktúra újraértékelését. A Customer Racing részlegen belül mások munkája változatlan marad.”

    Johns 2019 óta töltötte be posztját, szerepét ugyancsak Julien Moncet fogja átvenni.

    A WRC idei második versenyét, a havas Svéd Rallyt három hét múlva rendezik.