Az egyik szemünk sír, a másik nevet. A Dunakanyar Rallyn, közel egy év után láthattuk a Vizelli Károly – Nagy Péter párost újra bajnoki futamon, ráadásul a közönség kedvenc Lada VFTS-sel, ám a hatodik gyorsaságin már erőtlenkedett az autó, amit követően a szelephimba törése miatt ki kellett állniuk. Azonban a jó hír, hogy nem kell sokat várni, hogy újra láthassuk őket.
A Vizelli Károly 2020-ban cserélte le a Lada VFTS-t egy R5-ös Skoda Fabiára, amellyel akkor végig versenyezte a szezont. Tavaly azonban a Székesfehérvár Rallyn indult utoljára, és a ZEG Rally Show óta nem is láthattuk az R5-ös volánja mögött. A VFTS-sel tavaly a Rallylegenden mutatta meg magát és idén az Orfű Rallyn is megméreckedett a teszt mezőnyben. A Dunakanyar Rallyn azonban visszatért a P13-ban, ahol 3–4. időket autózott.
A Korda Racing rutinos versenyzője pontosan tudta, hogy a hosszú kihagyást követően kell néhány szakasz, mire újra a régi lesz a pályán. A „rozsdát” aránylag hamar ledobta magáról, hiszen szombaton a kategóriája harmadik helyén zárt, ám a vasárnapi második szakaszt követően technikai hiba miatt ki kellett szállniuk a versengésből.
Fotó: Korda Racing
„Egyáltalán nem vagyok elkeseredve, hiszen pontosan tudom, kellenek a kilométerek, mire újra összeszokhatok a Ladával és megint versenyképesek leszünk az élmezőnnyel szemben – mondta Vizelli Károly.
Egyre jobban éreztem magam az autóban, és ha nincs a szelephimba törésünk, talán egy igazán szép visszatérés is lehetett volna mindebből. Az újonnan megépített motorunk rendkívül jól muzsikált, úgy vélem, simán felvettük vele a versenyt a hondamotoros Ladákkal.
Ígérem, a Mecsek Rallyn még ennél is jobb teljesítményre leszünk képesek.”
Ezzel a Korda Racing csapatvezetője, Korda Erik is egyetért:
„Vizelli Karcsi visszatérése sokkal jobban sikerült volna, ha nincs az a technikai problémája, akár a dobogóra is odaérhetett volna. Nem baj, a lényeg, hogy újra köztünk van, a Mecsekben reményeink szerint már a régi lesz.”
Ott Tanak számára felemás az idei Rally Világbajnoki szezon, de a 2019-es világbajnok már rájött, hogy miként érhet el sikert, és erre fog törekedni a Szardínia Rallyn.
Ott Tanak lassan talán kezd kijönni a hosszan tartó gödörből, hiszen a Monte-Carlo Rallyn való kiesés, és a Svédországban elért Power Stage győzelem után Horvátországban már a győzelemért harcolva lett második. A szezon első murvás versenyén, Portugáliában bár az első szakaszok után még az élmezőnyben foglalt helyet később defektek és más problémák ellenére is végül a hatodik helyen tudott zárni, amivel a bajnokság negyedik helyét foglalja el.
A 2019-es rally világbajnok szeretne a jó úton maradni Szardínián is miközben elkerüli a problémákat.
“Szardínia ismét egy nagyon nehéz murvás verseny, de már nagyon várom – mondta a Hyundai észt pilótája. – Az olasz verseny általában nagyon melegben és durva szakaszokon zajlik. A meleg hőmérséklet miatt az autóban is nagyon nehéz lesz ülni, de ezt meg kell szokni. Korábban már megmutattuk, hogy a problémák elkerülésével tudunk sikeresek lenni, ezért elsősorban a tiszta versenyzést szeretnénk bemutatni Szardínián. Tavaly a verseny nagy részében a győzelemért tudtunk harcolni, amit szeretnénk megismételni. Bízunk benne, hogy a Portugáliában tapasztaltakat sikerült felhasználni Olaszországban is, és erős eredményt tudunk elérni.”
A 34 éves pilóta korábban 10-szer indult a Szardínia Rallyn, melyet 2017-ben tudott megnyerni, és karrierje első sikerét aratta akkor. Tanak a győzelmen kívül 2012-ben tudott még dobogóra állni az M-Sport versenyzőjeként az olasz szigeten.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek, az előrejelzés alapján 35 fok körüli hőségben.
Elfyn Evans nagy csatát vívott a Portugál Rally győzelméért Kalle Rovanperával, amiből a finn versenyző jött ki győztesen. A walesi pilóta így nem volt teljesen elégedett a versenyt követően, ezért Szardínián még jobb eredményre törekszik.
Elfyn Evans a Rally Világbajnokság idei első két versenyét követően a Horvát Rally ötödik helyét megszerezve már mutatta, hogy a sikeresebb útra lépett. A szezon első murvás versenyén pedig sokáig vezetve a győzelemért tudott harcolni, azonban azt még Portugáliában Kalle Rovanperával szemben nem tudta megszerezni. A walesi toyotás azonban újra megpróbálja Szardínián.
“Portugáliában végre erős eredményt tudtam elérni, és bár nem lehettem teljesen elégedett, ez még jobb teljesítményre sarkall Szardínián – mondta Elfyn Evans. – A csapat megmutatta, hogy nagyon jó teljesítményre vagyunk képesek murván, és úgy gondolom, tovább javulhatunk a következő versenyre. Az mindenképp segít, hogy a naptárban két hasonló jellegű verseny követi egymást, még ha Szardínia szakaszai keményebbek is, mint a portugálok. Az időjárás vélhetően még melegebb lesz, ami miatt nagyon nehézzé válhat az autóban való tartózkodás.”
A 33 éves pilóta korábban nyolc alkalommal indult a Szardínia Rallyn, ahol tavaly érte el legjobb eredményt Sébastien Ogier-t követve a második helyen célba érve.
A hétvégi verseny első napján az ötödik helyről rajtolva jobb helyzetben lehet, mint közvetlen riválisai, amivel megalapozhatja a sikert.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.
Craig Breen kevésbé jó Portugál Rallyt követően, az ott tapasztaltakat átgondolva igyekszik jobb eredményt elérni a Szardínia Rallyn, ahova 2018 után tér vissza.
Az M-Sport ír versenyzője, Craig Breen a Monte-Carlo Rallyn elért harmadik, Horvát Rallyn negyedik helyének köszönhetően Portugáliát a bajnokság harmadik helyéről várhatta, azonban a Rally Világbajnokság első murvás versenyén tapasztalt problémák miatt csak a nyolcadik helyen tudott zárni és a pontversenyben is a hatodik helyre csúszott.
“Nagyon várom már a Szardínia Rallyt, bár nem telt el sok idő Portugália után – mondta Craig Breen. – Nagyon sokat tanultunk a szezon első murvás versenyén, amit átgondolva szeretnénk jobb versenyt teljesíteni Szardínián. Pénteken jó lesz a rajthelyünk, amit szeretnénk kihasználni. Az olasz versenyen pár éve nem indultam, de az idei szakaszok között vannak régiek is. Azt hiszem, jobban szerepelhetünk majd a hétvégi versenyen. Szeretnénk a verseny elejétől gyorsak lenni és visszatérni az élmezőnyben zajló csatákba.”
A 32 éves pilóta 2011-ben indult először az olasz sziget versenyén, akkor egy R2-es Forddal a WRC Academy nyolcadik helyén zárt. Hat évvel később már a Citroen versenyzőjeként állt rajthoz, de a 25. helyen ért célba a szuperrally lehetőségét is kihasználva, amit 2018-ban a hatodik helyre javított.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.
A Dunakanyar Rally első gyorsaságijának első komolyabb kanyarja pecsételte meg Klausz Kristóf és Csányi Botond versenyét, ahol a hideg gumikon elúszott a Skoda Fabia Rally2 evo hátulja és a szalagkorlátnak ütköztek. A sérülés nem volt nagy, de a törött felni miatt kereket kellett cserélniük. Pechükre az elektromos kulcs gyorskioldója is eltört és a vésztartalék pipakulccsal kellett kereket cserélniük. Így összességében több mint hat percet veszítettek, amivel a 32. helyen végeztek.
„Az én hibám volt – szögezte le Klausz Kristóf. – A gyorsasági rajtja előtt hosszasan kellett várakozni, ami alatt lehűltek a gumik. A lengéscsillapítónk sem volt tökéletesen olyan, mint amilyennel korábban versenyeztünk, de sokkal inkább a gumik hőmérsékletén múlott. Elúszott a hátulja, nekimentünk a szalagkorlátnak és letaroltuk az elejét.
Nagyrészt fénysérüléssel megúsztuk, de elrepedt az egyik felni, ami miatt kereket kellett cserélnünk. Az elektromos kerékkulcs gyorskioldója eltört és nem tudtuk kivenni a kulcsot. Szerencsére a Skodában van egy tartalék pipakulcs is, de azzal sokkal lassabb volt a kerékcsere, ezért veszítettünk annyi időt.“
Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf
Egy ilyen hiba után nem könnyű visszazökkenni a normális kerékvágásba, de a legfontosabb, hogy a sofőr visszaszerezze az önbizalmát.
„Na ez nem sikerült. Azonnal tudtam, hogy az én hibám és nagyon bosszús is voltam magamra, aminek az egész kerékcsere alatt hangot is adtam. Utána próbáltuk valahogy visszaszerezni az önbizalmunkat, mentünk negyedik időt is, de őszintén szólva csapnivalóan vezettem utána, és nem is nagyon tudtam kijönni az önbizalomvesztésből.“
A Klausz–Csányi kettős az Országos Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn egy árokba csúszás miatt esett ki, amelyet követően az autójuk felújítása még folyamatban van, ezért bérautóval indultak a Dunakanyar Rallyn.
Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf
„Az autó jó volt. A Skodának van egy adatlapja, amit ha kitöltesz és elküldöd a bérbeadónak, akkor az ülést, a kormányt és a pedálsort is rád tudják állítani. Először az autó saját ülését – ami eredetileg Kopeckyé volt – próbáltam ki, de nagy volt, úgyhogy beszereltük az enyémet.
A saját autónk és a bérautó között a lengéscsillapítóban volt a legnagyobb különbség. Ezt hiába állítod ugyanoda, mint a másik autón, függ a szelepeléstől és gáznyomástól is. Rudabányán teszteltünk, ahol nem jött ki annyira a különbség, de a versenyen éreztem, hogy egy kicsit keményebb, mint a mi gátlóink, ezért az első nap végén kicseréltük, beraktuk a mi gátlóinkat. Innentől kezdve az autónk tökéletes volt, csak a sofőr nem.
Időeredményben annyira le voltunk maradva, hogy a pontszerzésre már nem volt esélyünk, azért mentünk tovább, hogy az önbizalmamat visszaszerezzem, de ez sem nagyon sikerült. A következő versenyünk előtt szükség lesz egy hosszabb tesztre, hogy megtaláljam az év eleji Klausz Kristófot.“
Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf
A csapat autója készülőben van, a héten megy fényezőhöz, a jövő héten kezdhetik el az összeszerelést, ami kb. négy napig tart. Ha kész, akkor jöhet a teszt, és csak ha ez megvan, akkor a következő verseny.
Az osztrák bajnokságban, ahol a Klausz–Csányi kettős szintén érdekelt, június 17–19-e között rendezik a Hirter Rallyt, egy héttel később, június 23–25-én pedig a magyar bajnoki Mecsek Rallyt.
„Eredetileg mind a két versenyt terveztük, de most még nem tudom megmondani, hogy az osztrák bajnokin rajthoz tudunk-e állni. Nem akarunk kapkodni, most az a legfontosabb, hogy a saját autónk tökéletes állapotban legyen, hogy tudjunk egyet tesztelni, nem is az autó, hanem saját magam miatt, és ha már mindenki tökéletesen készen áll, akkor vágunk neki a következő versenynek.“
Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf
Klausz Kristóf és Csányi Botond az Országos Rallybajnokságban három futam után a tizedik helyen áll. Az Osztrák Rallybajnokságban a Dunakanyar Rallyval egyidőben rendezték a Hartbergerland Rallyt, ami kihagytak, így az eddigi három futamból kettőn indulva állnak a bajnokság negyedik helyén, mindössze négy pont hátrányban a második helyezetthez képest.
A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.
Gus Greensmith a nem jól sikerült Portugál Rally után érkezik a Szardínia Rallyra, ahol verseny előtti tesztelés nélkül is szeretne javítani a szezon első murvás versenyén elért eredményen.
Az M-Sport angol pilótája, Gus Greensmith számára nagyon jól indult a szezon, hiszen a Monte-Carlo Rallyn és Svédországban is az ötödik helyen zárt, amivel a bajnokság negyedik helyét foglalta el. Az M-Sport versenyzője azonban a folytatásban Horvátországban és Portugáliában is pont nélkül maradt így a nyolcadik helyre csúszott a pontversenyben is.
Az angol pilóta abban bízik, hogy Szardínián ismét a sikeresebb útra tud lépni.
“Nagyon gyorsan követi Portugáliát Szardínia – mondta a fordos pilóta. – Az olasz verseny hasonló, mint a portugál, csak durvábbak a szakaszok és jóval melegebb van. A siker érdekében mindennek jól kell működnie, az autó jól van beállítva, tesztelni nem fogunk a verseny előtt, de nem ez jelenti a legnagyobb problémát. Bízom benne, hogy jó hétvégénk lesz és egy jó eredménnyel tudunk zárni.”
A 25 éves pilóta korábban háromszor indult már Szardínián, de mind a háromszor szuperrallyznia kellett. Idén az első napi hetedik rajthelyét akár jobb pozícióra is válthatja.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.
Dani Sordo karrierje során három győzelmet tudott szerezni, melyből kettőt azon a Szardínia Rallyn, melyen hétvégén ismét indulhat a Hyundai Motorsport csapatával.
Dani Sordo idei első versenyén indult a Portugál Rally alkalmával, ahol azonnal a harmadik helyen tudott zárni.
A spanyol pilóta most hétvégén pedig karrierje legsikeresebb versenyén bizonyíthat ismét, ugyanis a Szardínia Rallyn 2019-ben és 2020-ban is nyerni tudott a Hyundai csapatával.
“A Szardínia Rally mindig különleges verseny számomra, nagyon tetszenek a pályák és maga a helyszín is – mondta a spanyol pilóta. – Tavaly hibáztam, ezért kevésbé volt jó versenyem, de előtte sikeres voltam a szigeten és ebben bízok ezúttal is. A versenyre a szűk utak a jellemzőek, ezért óvatosan kell a kanyarokban vezetni, mert ha kicsit szélesen fordulsz, könnyen sziklának csúszhatsz. Az is jellemző, hogy más beállítást használunk a pályák első és második teljesítésénél, mert először nagyon kicsi, majd nagyon nagy a tapadási szint. Miután hosszú szünetet követően indultam Portugáliában, és már két héttel később Szardínián, így kissé fárasztó a program, de annál motíváltabb vagyok.”
A 39 éves pilóta két győzelme mellett 2006-ban, 2007-ben is dobogón tudott zárni a Citroen versenyzőjeként.
Sordo győzelmére idén is nagy tétben lehet akár fogadni, hiszen az első napi nyolcadik rajthelynek köszönhetően akár nagyobb előnyre is szert tehet a tisztább pályákon vezetve.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.
Esapekka Lappi a Horvát Rally után ismét visszatér a Toyota Gazoo Racing csapatához, hogy a harmadik Yaris Rally1-gyel debütáljon murván is a Szardínia Rallyn.
Esapekka Lappi idei harmadik versenyére készül, és az első murvásra a Rally1-es Toyota GR Yaris-szal. A finn versenyző a 2022-es Rally Világbajnokságot Svédországban kezdte, ahol azonnal a harmadik helyet szerezte meg, a havas verseny után azonban a horvát aszfalton hibázott és nem sikerült pontot szereznie.
A javításra a Szardínia Rallyn lesz módja, ahol először fogja a Rally1-es autót murván vezetni.
“Portugáliában nagyon jó volt látni a Rally1-es autó teljesítményét, ezért én is izgatottan várom, hogy ezen a felületen is kipróbáljam – mondta a finn versenyző. – Eddig kevesebb időt töltöttem murván az autóban, mint a többiek, de az érzés így is jó volt. Szardínián mindig szerettem versenyezni, mert nagyszerű hely és nagyon jó az időjárás is. A pénteki rajthelyünk nagyon jó lesz, ezért bízom benne, hogy a legjobb négyben, vagy akár ismét dobogón tudok zárni.”
A 31 éves pilóta hetedszer indul az olasz sziget világbajnoki versenyén és 2018-ban már a harmadik helyen tudott zárni a Toyota Rally WRC-vel, míg egy évvel korábban a negyedik helyen ért célba.
Lappi az idei verseny első napján a kilencedik helyről rajtolhat, így jóval tisztább pályán tud vezetni, mint riválisai.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.
A Rallycross Ob harmadik helyén érkezik a Rabócsiringre Benyó Máté. A Korda Racing versenyzője Húsvétkor az elődöntő első rajthelyére már nem tudott felállni, Monoron pedig egy technikai hiba miatt a második hely volt a legjobb amit kihozhatott a versenyből.
„Az első két versenyen apróbb technikai gondjaink adódtak, így most legfőképp abban bízok, hogy ezek elkerülnek bennünket, és zavartalanul tudok a versenyre koncentrálni. A felkészülés egy kicsit zsúfoltabb, mert ez az első évem az egyetemen és a vizsgaidőszak miatt a tanulással is többet kell foglalkoznom. A verseny előtti időszak egyébként a szokásos, fizikailag és mentálisan is a legjobb állapotban akarok a hétvégére érkezni” – mondta Benyó Máté a hét elején.
A mentális felkészülés nem lesz könnyű, Máté nagyon szomorú volt, hogy nem tudott elindulni Nyirádon a Rallycross Eb-n. Bár a versenyre nem jutott el, folyamatos telefonkapcsolatban volt édesapjával, aki részletesen tudósította a versenyről.
„A nyirádi Eb lett volna pályafutásom eddigi legjobb lehetősége, hogy bemutatkozzak a nemzetközi mezőnyben. Nem titkoltan az Európa-bajnokság a legfontosabb célom, mivel ez a robbanómotoros rallycross csúcsa. Épp ezért nagyon fájt, hogy nem tudtam ott lenni, de el kellett fogadnom, hogy a lehetőségeink ebben a szezonban eddig terjedtek. A tanulmányaim és a magánéletbeli elfoglaltságok miatt nézőként sem tudtam elmenni a versenyre, de túltettem magam rajta, és tudom, hogy meglesz a lehetőségem arra is, hogy eljussak az Eb-re. A fő célom így ebben a szezonban ugyanaz, mint a csapaté, a lehető legjobb eredményt szeretnénk elérni a magyar bajnokságban” – foglalta össze profi autóversenyzőhöz méltóan az érzéseit Máté.
Két futam, két apró, de fájó technikai hiba. Húsvétkor az elődöntőről és a döntőről csúszott le emiatt Máté, és 17 ponttal kellett beérnie. Monoron „csak” öt pontot veszített a nagy ellenfél Kárai Tamáshoz képest, így harmadik a bajnokságban 36 ponttal. Kárai 53 ponttal vezet, Koncseg Zoltán pedig 43 ponttal második.
„Az első versenyen valószínűleg beszívott egy törmeléket a motor. A verseny után Angliában revíziózták, a beállításokat itthon végeztük, így a motor tökéletes állapotban van. Monoron a váltóban tört el egy apró alkatrész, amit még a helyszínen megoldott a csapat, és a második napból már sikerült a lehető legtöbbet kihoznom. Ezúton is köszönöm nekik, ilyenkor is látszik, hogy mennyire profi csapatról van szó” – részletezte a hátráltató tényezőket a fiatal versenyző, aki bizakodva készül a pünkösdi futamra.
foto: Korda Racing
„Máriapócs fekszik a legjobban a mi autónknak és én is nagyon jól ismerem és szeretem a pályát. Álltam már itt dobogón, nyertem itt bajnokságot Ficza Feri ellen, remek versenyeket futottam, így sok jó emlékem van innen. A Ford kicsit szélesebb, nagyobb tengelytávú autó, a szűkebb, kanyargósabb pályák, mint Monor is volt nem annyira kedveznek neki. Máriapócson azonban ez nem hátrány, azt hiszem ez az a pálya, ahol köridők alapján is a legjobban meg tudjuk közelíteni Kárai Tamást. Ha a technika is engedi, akkor talán idén ez lesz az a verseny, ahol a legnagyobbat tudjuk csatázni, így a szurkolóknak is megfelelő látványt tudunk nyújtani.”
Ha már megemlítette, nem tudtunk elmenni Ficza Ferenc visszatérése mellett, már csak azért sem, mert a két versenyzőnek komoly közös múltja van.
„Nem csak ellenfelek voltunk Ferivel, hanem nagyon jó barátok is vagyunk. A pályafutásom egy szakaszában tanultam is tőle, sőt ezt a tudást már én is tovább adom a tanítványaimnak. Nagyon örülök, hogy Feri visszatért a rallycrossba, a bajnokság színvonalát is tovább emeli, ha egy ennyire jó versenyző csatlakozik, és azt hiszem a nézőknek is jó hír, hogy újra itt van.”
Hétvégén tehát Máriapócs, de előtt a tanteremben is helyt kell állni, sőt, mint Nyirádon a belga Pauwelsnek, lehet, hogy Pünköskor Máténak is tanulni kell majd két kvalifikáció közt, hiszen Máriapócs után is lesznek vizsgák az egyetemen.
„Most szerdán van egy vizsgám, utána pedig Fuglau előtt lesz egy komolyabb vizsga, emiatt később is érkezem a pályára. Ha ezeken túl vagyok, akkor egy kicsit fellélegezhetek és a nyáron újra teljes erővel a rallycrossra koncentrálhatok” – fejezte be Benyó Máté.
Tim Gábor 2021-ben megnyerte sorozatban másodszor is a Swift Cup Europe sorozatot, mellyel a karrierje hetedik bajnoki címét zsebelte be. 2022-re több komoly ajánlata is volt nemzetközi sorozatokban induló csapatoktól, de nem sikerült tőkeerős partnereket találnia, és a saját anyagi háttere közel sem volt elég ahhoz, hogy rajthoz álljon. Most a közösségi adományozás segítségével próbálna szerencsét Európa legnagyobb mezőnyével futó márkakupájában, a Clio Cup Europe-ban, melynek negyedik fordulóját július 9-10-én a Hungaroringen rendezik.
A Clio Cup Europe 2021-ben indult újra európai körútra, a Clio ötödik generációk kupás verziójával. Az autót úgy építették meg, hogy pályára, rallyra, sőt rallycrossra is használható, külön csomagok használatával. Ez olyan népszerűvé tette a bajnokságot, hogy 2021-ben összesen 111 indulója volt a bajnokságnak, nem egy helyszínen közel 50 autó sorakozott fel a rajtrácsra.
Tim Gábor már versenyzett kupás Clio-kkal, 2014-ben Brno-ban nyert futamot, majd 2015-ben a Dubai 24 órás versenyt teljesítette sikerrel. 2015-ben a Slovakiaringen indult, ahol az első versenyen kilökték, majd a második futamon a 19. helyről jött fel a 2. helyre.
„Szeretem ezeket az autókat, nagyon fekszik nekem a vezetési stílusuk. Ugyan az új generációs autóval még nem mentem, de a IV-es verzióval indulhattam néhány versenyen és gyorsabb voltam olyan pilótáknál, akik most az Eurocup élmezőnyében mennek. Ha rajthoz tudnék állni a Hungaroringen, akkor úgy gondolom, versenyképes lennék.” – latolgatta az esélyeit Tim Gábor.
Az utolsó Clio-s versenye 2015-ben volt, azóta eltelt hét év, így biztos nem lenne könnyű a jó szereplés a hazai pályán. Azonban több csapattal is sikerült felvenni a kapcsolatot, akik várják Gábort, vele szeretnének bizonyítani a Hungaroringen.
„Bende Imi, a menedzserem már télen elkezdte a tárgyalásokat külföldi csapatokkal, mert itthon sajnos nincs ilyen autó még. Főként olasz és francia csapatok jöttek szóba, de szlovén és cseh csapattal is beszéltünk. Most úgy tűnik, egy tapasztalt francia csapattal indulnánk a magyar hétvégén, Ők tudták a legjobb ajánlatot adni nekünk. Ha el tudok indulni, mindenképp a top10 a cél, de az, hogy nyerni tudnék, arra nem tudom milyen esélyeim lennének. A mezőny eleje évek óta megy már itt, tapasztalatban hatalmas előnyük van velem szemben. A pályát viszont én ismerem jobban!” – folytatta Tim.
A háttérben először TCR sorozatokban kerestek ülést Tim Gábornak, közel volt egy esetleges indulás a TCR Eastern Europe-ban, de végül nem sikerült anyagi hátteret megteremteni. Ezután fordult a figyelem a Clio Cup Europe felé, mely olcsóbb, mint a TCR sorozatok és a sportértéke hatalmas.
„Büszke vagyok arra, hogy mind a hét bajnoki címemet komoly, sokszor nemzetközi mezőnyben sikerült megnyernem. Nem vagyok híve annak, hogy csak azért versenyezzek olyan bajnokságban, ahol könnyen bajnoki címet lehet szerezni, de nincs komoly sportértéke. Karrierem során olyan kiváló pilótákkal küzdöttem meg, akik már WTCR, TCR, és GT bajnokságokban versenyeznek sikerrel.” – magyarázta Tim az ambícióit.
A Clio Cup Europe idei negyedik hétvégéje július 9-10. között érkezik a Hungaroringre a GT Open programjaként. 2021-ben is látványos futamokat produkált a mezőny, Gábor most csatlakozna a bajnoksághoz, ha sikerül a megfelelő hátterek összegyűjteni a közösségi adományozással.
„Négy napja indítottuk el a közösségi adományozást. Évek óta tervben volt, de ódzkodtunk ettől, nem a szurkolóimra szeretném hárítani a terhet, hogy én versenyezzek. Nem ez a normális módja a versenyzés finanszírozásának. De látni kell, egy csóri autószerelő vagyok, egy falúból érkeztem, semmiféle komolyabb anyagi háttérrel. Mégis már évtizedek óta versenyzek. Szerencsém volt, hogy akik segítenek, segítettek, valahogy eljuttattak a rajtrácsra. Köszönettel tartozom nekik. Most a szurkolóimra hárul a szerep, ha sikerül, ha nem, én rendkívül hálás vagyok nekik!” – mondott köszönetet Tim a támogatóinak.
Tim Gábor előre jelezte, hogy a beérkezett adományokat mindenképp versenyzésre szeretné fordítani. Ha nem sikerül a megfelelő összeg összegyűjtése, akkor Rally2 futamokon való indulásra fogja fordítani az adományokat.