back to top
2025. november 13. 04:12
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1302

    Egy különleges helyszín következik a Gender Racing Team számára

    0

    Egy igazi motorsport szentély vár a Gender Racing Teamre a hétvégén Spielbergben a Red Bull Ringen, ahol az FIA CEZ Zone Trophy, az ESET Kupa, a Drexler Formel Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB következő bajnoki fordulóját rendezik Ausztriában.

    Az utóbbi évben sajnos áldozatául esett a járványhelyzetnek ez a mindig, mindenki által nagyon várt csodálatos és különleges versenyhelyszín, de most egy új rendezővel és ismét óriási mezőnnyel kerül lebonyolításra az osztrák bajnoki forduló. A Gender Racing is minden évben nagyon várja, hogy a sógorok energiaital moguljának a pályájára érkezhessen, ebbe a technikaisport által vastagon átitatott varázslatos környezetbe. A kissé felemásra sikerült Hungaroringi évadnyitó után a technikailag felfrissített és szinte laboratóriumi körülmények között letesztelt Forma-3-as Dallara-val áll ismét rajthoz a csapat, természetesen Szabó Nikolas-al a volánja mögött. Versenyzőnk jó emlékekkel tér vissza az osztrák pályára, ahol legutóbb dobogóra is állhatott, amikor az MNASZ Formula Renault bajnoki címéért küzdött 2019-ben. A különleges kihívásokat kínáló pálya a Forma-3-assal még izgalmasabb lesz számára. A pár év kihagyás áthidalásában talán az nyújt majd neki némi szakmai segítséget, hogy közben szimulátoron már sok kört és több versenyt is teljesített ezen a pályán a virtuális autósport világban. Külön érdekesség, hogy a Red Bull Ringen ismét nem akármilyen versenygépekkel oszthatja meg a legendás pályát, hiszen az ESET és a Drexler Formel Cup, valamint a FIA CEZ formula autós mezőnye mellett – természetesen külön lebonyolításban – a BOSS GP bajnoki sorozatának is fordulója lesz a hétvégi rendezvény. Ebben a korai kilencvenes és kétezres évek Formula 1-es, F3000-es, GP2-es versenyautói vesznek részt, néhány tengerentúlról származó IndyCar géppel is megspékelt szintén népes mezőnyben! Ez mindig igazi különleges csemege az autósport rajongóknak.

    A csapatfőnök Gender Tamás is nagyon bizakodva tekint az osztrák versenyhétvége elé:

    „ A szívünkhöz legközelebb álló Hungaroringen kívül talán tényleg ez a legcsodálatosabb, legkülönlegesebb versenyhelyszín, ahová rendszeresen eljutunk a csapattal. A Red Bull Ring-nek tényleg különleges hangulata van, ami abból is látszik, hogy itt mindig, minden kategória a legnépesebb mezőnyt vonultatja fel minden évben! Ezt talán most még tovább fokozta, hogy tavaly sajnos kimaradt ez a helyszín a járványhelyzet miatt! A csapat nagyon motiváltan várja a versenyt, Nikolas rendelkezik már némi pályaismerettel a korábbi évekből és bízunk benne, hogy most az F3-as volánja mögött még jobban fekszik majd neki a pálya és ismét dobogóra állhat, vagy akár futamgyőzelemért is harcban lehet a hétvégén!”

    A hétvége programjában szokás szerint pénteken a szabadedzések és az időmérő edzések egyrésze zajlik majd, míg szombaton és vasárnap délelőtt időmérő, délután pedig a versenyfutamok kerülnek lebonyolításra. Ráadásul információink szerint a versenyhétvége ingyenes látogatható majd, így ezért is nagyon szívesen és szeretettel lát minden autósport rajongót a helyszínen is a Gender Racing csapata.

    – Gender Racing Team –

    Nem indul könnyen a Tereprally Vb – megint változott a naptár

    0

    A Kazahsztán Rally törlése után újabb verseny időpontja módosult, a vb negyedik versenyeként tervezett Andalúzia Rally őszre került.

    A spanyol régióban tapasztalható hőhullám és aszály miatt módosult a verseny időpontja. Ez a második olyan esemény ebben az évben, amelynek időpontja megváltozik, miután márciusban az ukrajnai háború miatt törölték a Kazahsztán Rallyt.

    A verseny szervezője, az Amaury Sport Organisation (A.S.O.) közleménye szerint a környéken tapasztalható szélsőséges időjárás jelentős tűzveszélyt jelent. „A június 7-12-re tervezett harmadik Andalucía Rally, amely egyben a FIA-FIM Rally-Raid Világbajnokság (W2RC) harmadik futama is, az Andalúziát az elmúlt hónapban sújtó hőhullám és aszály miatt elhalasztottuk” – áll a franciák közleményében. „Ezek a szélsőséges időjárási viszonyok jelentősen megnövelték a tűzveszélyt a régióban, ezért a helyi hatóságok a tűzriadó szintet a maximumra emelték.” 

    „Az amúgy is törékeny ökoszisztéma megőrzése érdekében és a helyi hatóságok teljes támogatásával minden érintett fél úgy döntött, hogy a verseny megrendezése jelenleg nem lehetséges. Ez a vis maior eset arra a döntésre juttatta az A.S.O.-t, az FIA-t, a FIM-et és a rendezőt, hogy az Andalucía Rallyt őszre halasszák el egy még mérlegelés alatt álló időpontra, de az eredetileg tervezett útvonalon” – írják a közleményben.

    Dél-Spanyolországban nem ritkák az erdőtüzek, ahol a száraz föld és a magas hőmérséklet az erdőtüzek katalizátora. Tavaly szeptemberben több mint 2000 ember kényszerült elhagyni otthonát az andalúziai régióban található Estepona üdülőváros közelében. 

    Sevillában, ahol a rally központja lett volna, a jövő héten akár 37 fokot is elérhet a hőmérséklet. A verseny új időpontjáról az ASO időben tájékoztatja az érdekelteket, viszont a sorozat honlapja szerint a W2RC következő tervezett futamára októberben Marokkóban kerül sor. Ez azt jelenti, hogy Andalúziába valószínűleg novemberben vagy decemberben utazik a bajnokság, tehát jó eséllyel ott dől el a Loeb-Al-Attiyah csata. A kilencszeres rally-világbajnok Sébastien Loeb jelenleg egy ponttal vezet az összetettben a négyszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah előtt.

    Dakar Loeb
    foto: Red Bull Content Pool

    Szardínia Rally

    0

    2022. június 2-5. között rendezik a Rally Világbajnokság idei ötödik futamát, a murvás Szardínia Rallyt. Összegyűjtöttük róla a legfontosabb tudnivalókat, az időtervet, a nevezési lista, az eredmények, valamint közvetítések linkjeit, illetve pár érdekességet. 

    A Szardínia Rally legsikeresebb versenyzői 

    Az olasz verseny legsikeresebb versenyzője Sébastien Loeb és Sébastien Ogier, akik egyaránt négy–négy alkalommal tudtak nyerni. 

    A kilencszeres rally világbajnok 2005-ben, 2006-ban, 2008-ban és 2011-ben is a Citroën  Racing versenyzőjeként tudott az első helyen zárni. 

    A nyolcszoros rally világbajnok pedig 2013-ban, 2014-ben, 2015-ben a Volkswagen Motorsport pilótájaként, 2021-ben pedig már a Toyota Gazoo Racing versenyzőjeként nyert. 

    Az idei versenyen rajthoz állók közül Thierry Neuville, Dani Sordo két–két, Ott Tanak pedig egy alkalommal tudott nyerni. 

    A legsikeresebb hazai versenyző 

    A győztesek között ugyan nem találunk olasz versenyzőt, de a dobogósok között már igen. Paolo Andreucci 2010-ben, amikor a futam “csak” IRC verseny volt Mikko Hirvonen mögött a második helyen zárt. 

    A Szardínia Rally elmúlt 10 évének győztesei 

    2012: Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Citroen DS3 WRC
    2013: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC
    2014: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC
    2015: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC
    2016: Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul Hyundai NG i20 WRC
    2017: Ott Tanak – Martin Jarveoja Ford Fiesta WRC
    2018: Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul Hyundai NG i20 WRC
    2019: Dani Sordo – Carlos del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC
    2020: Dani Sordo – Carlos del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC
    2021: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Toyota Yaris WRC
     

    A Szardínia Rally időterve 

    Június 2., csütörtök 
    09:01 Shakedown, Olmedo (3,53 km)
    18:08 Gy1 Olbia – Cabu Abbas (3,23 km) 

    Június 3., péntek 
    07:01 Gy2 Terranova 1 (14,19 km)
    08:01 Gy3 Monti di Alà e Buddusò 1 (24,70 km)
    09:46 Gy4 Terranova 2 (14,19 km)
    10:46 Gy5 Monti di Alà e Buddusò 2 (24,70 km)
    13:35 Szervíz A – Alghero – 40 perc
    15:18 Gy6 Osilo – Tergu 1 (14,63 km)
    16:01 Gy7 Sedini – Castelsardo 1 (13,26 km)
    17:48 Gy8 Osilo – Tergu 2 (14,63 km)
    18:31 Gy9 Sedini – Castelsardo 2 (13,26 km)
    20:11 Flexi Szervíz B – Alghero – 45 perc 

    Június 4., szombat 

    05:25 Szervíz C – Alghero – 15 min
    07:46 Gy10 Tempio Pausania 1 (12,03 km)
    08:46 Gy11 Erula – Tula 1 (15,27 km)
    10:31 Gy12 Tempio Pausania 2 (12,03 km)
    11:31 Gy13 Erula – Tula 2 (15,27 km)
    13:38 Gy14 Coiluna – Loelle 1 (21,60 km)
    14:46 Gy15 Monte Lerno di Pattada 1 (17,01 km)
    16:08 Gy16 Coiluna – Loelle 2 (21,60 km)
    17:16 Gy17 Monte Lerno di Pattada 2 (17,01 km)
    19:30 Flexi Szervíz D – Alghero – 45 perc 

    Június 5., vasárnap 
    07:00 Szervíz E – Alghero – 15 perc
    08:10 Gy18 Cala Flumini 1 (12,55 km)
    09:08 Gy19 Sassari – Argentiera 1 (7,10 km)
    11:00 Gy20 Cala Flumini 2 (12,55 km)
    12:18 Gy21 Sassari – Argentiera 2 [Power Stage, 7,10 km) 

    Nevezési és rajtlista

    ewrc-results.com

    Eredmények

    ewrc-results.com
    wrc.com

    Élő, előfizetéses közvetítés minden szakaszról

    WRC+

    Ingyenes napi összefoglaló

    péntek 22:00 Red Bull TV
    szombat 22:00 Red Bull TV
    vasárnap 22:00 Red Bull TV

    Bucsi Attila a Red Bull Ringen folytatná a dominanciáját

    0

    Bő egy hónap múlva a Forma–1 mezőnye köröz majd a Red Bull Ringen, az előttünk álló hétvégén viszont a M1RA két fiatal magyar autóversenyzője, a 14 éves Bucsi Attila és a 15 éves Csermely Móric teljesíti ugyanazokat a kanyarokat, mint Max Verstappen, Lewis Hamilton vagy éppen Charles Leclerc.

    A Swift Cup Europe idei első fordulóját a Salzburgringen rendezték május elején, és Bucsi Attila nyerte meg mindkét futamot az idénynyitón. A M1RA versenyzője akkor egy olyan pályán aratott sikert, amellyel korábban meggyűlt a baja, most viszont a soron következő helyszín, az ugyancsak ausztriai Red Bull Ring szép emlékeket ébreszt benne.

    – Tavaly minden összejött nekem a Red Bull Ringen, ahol az időmérőt és mindkét versenyt megnyertem – emlékezett vissza Attila. – Ha ebből indulok ki, akkor az elvárásokat tekintve most nagyon magasan van a léc, és azon leszek, hogy ne kelljen kevesebbel beérnem. Ugyanakkor azt is tudom, hogy a tavalyi eredmények megismétlése egyáltalán nem lesz egyszerű feladat. Főleg a fordított rajtrácsos versenyen senki sem mehet biztosra adott esetben a nyolcadik helyről rajtolva. A Salzburgringen az időmérőn második lettem, most jó lenne megszerezni a pole pozíciót, aztán a versenyekből az első fordulóhoz hasonlóan kihozni a maximumot.

    A M1RA másik versenyzője, Csermely Móric, aki korábban ralikrosszban indult, és a pályaversenyzéssel még csak most ismerkedik, a tizedik és a tizenkettedik helyen végzett az első két futamon a Salzburgringen. A Red Bull Ringen szeretne előrébb lépni.

    – Továbbra sem vagyok teljesen elégedett az első fordulóban nyújtott teljesítményemmel, de tudom, hogy türelmesnek kell lennem, még csak most mutatkoztam be ebben a bajnokságban – jegyezte meg Móric. – Már a Salzburgringen is sok tapasztalatot szereztem, rengeteget tanultam. Az elmúlt hetekben Báldi Gergő segítségével szimulátoron készültem a Red Bull Ringre, és úgy gondolom, amennyire lehetett, felkészültem a pályából. Van egy olyan érzésem, hogy nagy tempójavulásra is képes lehetek, ami azt jelentené, hogy a top ötbe, hatba kerülésért lehetek harcban. Ha ez sikerülne, annak nagyon örülnék.

    A Stájerországban, Spielberg közelében fekvő Red Bull Ringig a csapat kecskeméti központjától mintegy 500 kilométeres utat kell megtennie a M1RA-nak, amely a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) partnere a #közlekedjbiztonságosan kampányban. Bucsi Attila szerint a pálya varázslatos környezetben található, ugyanakkor még inkább oda kell figyelni a biztonságos közlekedésre az oda vezető út során.

    – Magát a pályát is szeretem, de igazán a környezete az, ami magával ragadott – árulta el Attila. – A Red Bull Ringet hegyek és dombok veszik körbe, már az odaúton is észnél kell lenni, mert emelkedős, kanyargós szerpentineken közelítjük meg. Sok a beláthatatlan szakasz, amelyeken fontos a biztonságos sebesség megválasztása. Egyébként sem érdemes túlságosan sietni, mert olyan szép a táj, mintha egy másik bolygón lennék. Ezeket a pozitív energiákat is viszem magammal a versenyekre.

    A Swift Cup Europe programja a Red Bull Ringen:

    Péntek (június 3.)

    Szabadedzés – 11:30
    Kvalifikáció – 16:30

    Szombat (június 34.)

    Első futam – 09:20
    Második futam – 18:50

    Olvasóink szerint Rovanperä, szerintünk Sordo vagy Neuville nyer

    0

    Az eddigi négy rally világbajnoki futamból hármat Kalle Rovanperä nyert, ráadásul Portugáliában elsőnek rajtolva is győzni tudott. A Rallycafe.hu olvasói őt tartják a legesélyesebbnek, szerkesztőségünk más véleményen van, de érdekes módon a Dirtfish.com szakírói megint egy másik álláspontot képviselnek.

    Szokásunknak nevezhetjük, hogy a versenyek előtt kikérjük olvasóink véleményét, szerintük ki nyer a hétvégén. A Szardínia Rally világbajnoki futam előtt elég egyértelmű választ kaptunk a Rallycafe.hu Club Facebook oldalán.

    A cikk írásakor nagyjából háromszor annyi olvasónk tippelt Kalle Rovanperä győzelmére, mint a második leggyakrabban tippelt Thierry Neuville-ére. A harmadik helyen Ott Tänak állt.

    Amikor a szavazásra került a szó, kiderült, hogy szerkesztőségünk egészen más állásponton van. Szerkesztőnk, Hund Gábor szerint Dani Sordo nyer. „Szerintem Rovanperä elsőnek rajtolva Szardínián nem tud nyerni. Sordónak jó a rajtpozíciója és mindig jól szerepelt ezen a versenyen.”

    Főszerkesztőnk, Mihályi Csaba Thierry Neuville-re tippel. „Annyi gyíkja volt Neuville-nek az idén, hogy egészen egyszerűen megérdemelne végre egy tiszta futamot. Ha ez meglesz, akár nyerhet is.”

    A Dirtfish.com szakírói is szavaztak:

    Ők négyen, három különböző győztes várnak. Colin Clark főszerkesztőnkkel ért egyet és Neuville győzelemre tippel, míg David Evans, Elfyn Evanst várja az első helyre. Vele ért egyet Luke Barry is, de Alasdair Lindsay szerint olvasóinknak van igaza és Rovanperä behúzza idei negyedik győzelmét is.

    Annyi tipp hangzott el, hogy valakinek muszáj lesz eltalálni, de még az sem kizárt, hogy meglepetés győzelem születik Szardínián.

    Ha még valaki szeretne tippelni, itt megteheti.

     

     

    Rovanpera az egyik legproblémásabb versenyén is megmutatná

    0

    Az idén kirobbanó formában lévő Kalle Rovanpera Szardínián még kevés sikert tudott elérni, amin idén javítana. 

    Kalle Rovanpera elképesztő teljesítményt mutatott a Rally Világbajnokság első négy versenyén, hiszen a Monte-Carlo Rally negyedik helyét követően sorozatban tudott nyerni a svéd hóban, a horvát aszfalton és a portugál murvás szakaszokon is. 

    A 21 éves versenyző teljesítménye a bajnokság állásán is meglátszik, hiszen négy futam után 46 pont előnnyel rendelkezik Thierry Neuville előtt. 

    A finn toyotás azonban a hétvégén az eddig igencsak mumusnak számító Szardínia Rallyn indul, ahol szeretne javítani eddigi statisztikáján. 

    “Szardínia nagyon kemény versenyt ígér, ahol korábban sok problémám volt – mondta a fiatal versenyző. – Tavaly ugyancsak voltak még problémák ezen a versenyen, de már jobban éreztem magam a szakaszokon. Remélhetőleg idén még inkább tudom élvezni a pályákat és gyorsaságunkkal sem lesz probléma.

    Ha idén is száraz és meleg lesz az időjárás, akkor az első napon elsőként indulva nehezebb dolgunk lehet, mint Portugáliában, de ezúttal is a lehető legjobb munkát szeretnénk végezni. Úgy indulhatunk Olaszországban, hogy tudjuk milyen jó teljesítményre képes az autó murván, és bár mindig jobbá szeretnénk tenni, már a kiindulás is nagyon jó pozíció.” 

    Kalle Rovanpera még 2019-ben indult először Szardínián és akkor nyerni tudott Skoda Fabia Rally2 evóval a WRC2 Pro mezőnyben, egy évvel később azonban a Toyota yaris WRC-vel már balesetet szenvedett, tavaly pedig szuperraly miatt csak a 25. helyen ért célba. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek, száraz és 35 fokos időjárás mellett. 

    Foczkó Ákos beindult

    0

    Nem mindennapi dolgok történnek a Foczkó Ákos – Madarász Szabolcs párossal mostanában. Az elmúlt évben – és még a szezonnyitó Salgó Rallyn is – a mezőny legpechesebb páros címre hajthattak, azonban a Boldogkő Rallyn végre valami bekattant náluk, megszerezték az első ORC győzelmüket, a Dunakanyar Rallyn, pedig rádupláztak, és zsinórban másodszorra nyertek.

    Foczkó a 2020-as Rally2-es abszolút bajnoki címe után cserélte le a Lada VFTS-t Spici egykori Mitsubishi Lancer Evo X-esére. Az első pillanattól kezdve hihetetlen gyors volt az autóval, de még hihetetlenebb pechszéria miatt a tavalyi évét, akár ki is dobhatta volna.

    Idén a szívüket és a lelkület is beletették az Evo X-esbe, amihez egy alkatrész nem érkezett meg a szezonnyitó Salgó Rallyra, így ott a VFTS-sel indultak. A Boldogkő Rallyn végre megtört a jég, sikerült nyerniük, és az is gondolhattuk, hogy innentől kezdve meg sem állnak az ORC bajnoki címig. Azonban a Dunakanyar Rally sem úgy indult számukra, ahogy eltervezték.

    „Az autónk motorja pénteken még darabokban volt, és már-már lemondtunk arról, hogy elinduljunk Vácra, ám a szervizcsapatunk csodát tett… – mondta Foczkó Ákos. – Fantasztikus munkát végeztek, így elrajtolhattunk.

    Foczkó Ákos
    Fotó: Korda Racing

    Nem is akárhogyan, hiszen az ORC értékelésben a második helyen kezdtek ugyan, de a második gyorsasági szakaszon az élre álltak, a 11 megtartott szakaszból nyolcat megnyertek és zsinórban másodszorra szerezték meg a győzelmet. A verseny abszolút értékelésében pedig az igen előkelő tizedik helyen futottak be.

    Rendkívül tetszettek a pályák, ám nem gyönyörködni mentünk a Dunakanyarba. Nyomtuk a gázt rendesen, több büntetést is összeszedtem, ami miatt mérges vagyok, hiszen így abszolútban visszaestünk a tizedik helyre.

    Ugyanakkor az ORC-t sikerült megint megnyernünk, köszönhetően annak, hogy az autónk hibátlanul működött.”

    Zsírpapa megbrummogtatta a VFTS-t Pethő Tyutyunak

    0

    Igen erős mezőnyben szerezte meg Zsírpapa és Mészáros Sándor a P12-es kategória második helyét a Dunakanyar Rallyn, így a historic mellett már ORC-ben is komoly mennyiségű bajnoki pontokat gyűjtöttek.

    Ebben még az sem akadályozta meg őket, hogy ezúttal nem a versenynek, hanem a VFTS-nek volt egy kis gyíkja, igaz, csak a végén. A hatalmas küzdelemben természetesen Zsírpapa nem felejtkezett meg régi barátjáról és versenyzőtárásról, a 2014-ben elhunyt Pethő Tyutyuról, akinek többször is megbrummogtatta és megkapartatta a VFTS-t. 

    „Nagyon jó verseny volt, ha nem lett volna ennyi etap, még élveztük is volna – mesélte Zsírpapa. – A pályák nagyon jók voltak, technikásak, gyorsak, teljesen kész voltam tőlük. Etapon viszont folyton be akartam aludni. Meszes mindig kiabált, hogy ugye nem alszol?! 

    A versenynek most nem volt gyíkja, de képzeld el, a VFTS-nek igen. A kardánon van egy gumi, az szétszakadt, ha nyomtam neki, akkor verte az alját. Az utolsó gyorson féltem, hogy baj lesz, (a harmadik helyezett) Csomor közel volt hozzánk, de megtartottuk a második helyet.“

    A P12-ben öt célba érkező volt, akik közül Zsírpapáék szerezték meg a második helyet. 

    Zsírpapa
    Fotó: Kollár Sportfotó // Zsírpapa

    „De csak azért, mert a többieknek mindig volt valami gyíkja, nekünk meg csak a végén. Veréb Zolit (a P12 győztesét) nem lehet megfogni, nagyon jó az autója és az a baj, hogy jól is vezeti. De azért szívtam a vérét mindenkinek. Nézegették a kocsit, azt mondják, te fater, ezen dobfék van? Az. Hátul Zsiguli híd? Mondom, mi más lenne? Ez homológ autó. És te ezzel a gumival mész? Hát mivel mennék? De kilóg belőle a drót. Persze, hogy kilóg, végig megvettem a gumit, nem?“

    Zsírpapa, mint ahogyan az köztudott, a historic bajnokság mellett idén másodszorra ruccant ki az ORC mezőnybe, amely nagyrészt új szponzorának, a Vestin Equitynek köszönhető, amely erre a versenyre csatlakozott az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft.-hez. 

    Fotó: Kollár Sportfotó // Zsírpapa

    „Nagyon köszönöm mindenkinek, aki segített, hogy rajthoz állhassunk a Dunakanyar Rallyn. A tetőn fent volt a Rallye Rádió lógója is, azt láttad?“

    Szerintem már nincs olyan ember, aki ne látta volna. De Zsírpapa természetesen nem felejtkezett meg Pethő Tyutyuról sem. 

    Zsírpapa
    Fotó: Kollár Sportfotó // Zsírpapa

    „Ahogy mentünk át Szobon, a temetőnél mindig lelassítottunk, elkezdtem brummogtatni a motort és megkapartattam a VFTS-t. Vasárnap jövünk visszafelé, éppen brummogtatok, kiszalad Zentai Kornél – aki tudod, ott lakik –, azt mondja, fogadjunk, ez Pethő Tyutyué. Hát kié lenne? Húúú, nagyon hiányzik Tyutyu a rallyból. Annyira jó gyerek volt…

    Azt mondtam már, hogy megyünk a Mecsek Rallyn?“

    Igen, Papa, ezt már tudjuk és nagyon örülünk is neki. 

    Vincze Ferit úgy kellett kivenni az autóból

    0

    Igen szoros csatát vívott Velenczei Ádám és Vincze Ferenc az Országos Rallybajnokság harmadik futamán, a Dunakanyar Rallyn. Jó kis adok-kapok alakult ki köztük, amiből végül Velenczei jött ki győztesen. Vincze második lett, de így is elmondhatja magáról, hogy győzelmet aratott az influenza felett, a végsőkig küzdött, aminek meg lett az eredménye, hiszen átvette a vezetést a bajnokságban. 

    Mads Ostberg kihagyta az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, így hatalmas lehetőséget kapott Vincze Ferenc és Németh Gergely arra, hogy átvegyék a vezetést a bajnokságban. Sokan a verseny elsőszámú esélyesének tartották és a Rallycafe.hu Club Facebookoldalán indított szavazás alapján olvasóink többsége is Vincze győzelmére tippelt. Azonban volt egy tényező, amivel nem számolhattunk, hogy Feri megbetegszik.

    Szerencsére annyira nem volt súlyos, hogy az egész versenyt ki kelljen hagynia, de így is alaposan hátráltatta őt. Többek között a verseny előtti tesztet is le kellett mondania. A versenyen pedig volt olyan helyzet, amikor a pilótát egy gyorsasági után úgy kellett kiemelni az autóból, és a pihenésre adott tíz percet fekve töltötte.

    Nagyon vártam már ezt a versenyt, ám amikor a tervezett tesztet is le kellett mondani egy vírusfertőzés miatt, már sejtettem, nem lesz egyszerű dolgom – mondta Vincze Ferenc. – Nem tagadom, szombaton több olyan pillanat is volt, amikor azt éreztem, kész, nem bírom tovább.

    De nem akarok panaszkodni, az autó egészen remek volt, Gergő nagyon sokat segített nekem, így a jelenlegi helyzetben kihoztuk magunkból a maximumot.”

    Fotó: Korda Racing

    Ki bizony, hiszen az első két gyorsaságin harmadik időt autózott, az utána következőkből megnyert hármat, minden más szakaszon pedig második időt futott. Végig ott loholt a szintén kiváló teljesítményt nyújtó Velenczei Ádám mögött, de ezúttal nem bírt vele, második lett. 

    Ezzel az idei három verseny mindegyikén második helyezést szerzett, a bajnokságban pedig átvette a vezetést Mads Ostbergtől, ami nem rossz teljesítmény, de Feri ennél is többet szeretne.

    „Őszintén remélem, hogy a Mecsek Rallyn már száz százalékosan tudok majd versenyezni. 

    Akkor pedig egy igen jó csatára kell felkészülnünk a pécsi versenyen. Azonban nem csak Vincze Feri, hanem a Korda Racing vezetője, Korda Erik is méltán lehet büszke erre az eredményre.

    „Bíztam abban, hogy a Dunakanyar Rally a mi versenyünk lesz, és igazam lett – mondta Korda Erik. – Megemelem a nem létező összes kalapom Feri előtt, aki az utolsó gyorsot követően odajött hozzám, és elnézést kért, hogy ezúttal ‘csak’ ennyire volt képes.

    Mondtam neki, a szememben ő a verseny hőse, hiszen a kívülállók nem láthatták, de úgy kellett kivenni és visszatenni őt az autóba. Egyszerűen felfoghatatlan a számomra, miként tudott ennek ellenére több szakaszon győzni…

    Ezzel a második hellyel átvette a vezetést összetettben, de a bajnoki harc csak most fog kezdődni az élen álló három páros között.”

    A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.

    Neuville: Cél a harmadik győzelem! 

    0

    Thierry Neuville számára nem jól alakult a Rally Világbajnokság első murvás versenye Portugáliában, de a belga pilóta fogadkozik, Szardíniára nyerni megy. 

    Thierry Neuville a problémákkal teli Monte-Carlo Rallyn elért hatodik hely után Svédországban és Horvátországban is a dobogón zárt, azonban Portugáliában ismét több problémával küzdve csak az ötödik helyet szerezte meg. Ennek ellenére továbbra is a pontverseny második helyén áll, amit Szardínián szeretne egy harmadik győzelemmel megerősíteni. 

    “A korábbi két győzelem mutatja, hogy a Szardínia Rallyt mennyire élvezem – mondta a Hyundai versenyzője. – Olaszországban a Hyundai autói mindig erős teljesítményt tudtak nyújtani, ezért hasonlóban bízunk idén is. Szardínián bármi előfordulhat, a nagy meleg az autónak és versenyzőnek is nehéz, de akár eső is előfordulhat. Ez tipikusan egy olyan verseny, ahol minden nap komoly megerőltetést jelent, korán kezdünk és későn zárunk. A keskeny és kanyarokkal teli pályákon nincs helye hibának, ezért nagyon koncentrálni kell. A tapadás nagyon jó lehet, különösen a pályák második teljesítésénél, de a szakaszok nagyon durvákká válhatnak.” 

    A 34 éves belga versenyző korábban 11 alkalommal indult már a Szardínia Rallyn, ahol 2016-ban Jari-Matti Latvala, 2018-ban pedig Sébastien Ogier előtt tudott nyerni, de 2013-ban a Forddal, 2015-ben 2017-ben, 2020-ban és 2021-ben pedig a Hyundaijal tudott dobogón zárni. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.