back to top
2025. augusztus 04. 19:17
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1302

    Vettel rallyzna, az M-Sport tárt karokkal várja

    0

    Sebastian Vettel a Bajnokok Tornájának egyéni versenyében a második helyet szerezte meg Sébastien Loeb mögött. A négyszeres F1-es világbajnoknak nagyon tetszett a havas versenyzés, ami után úgy nyilatkozott, hogy szívesen kipróbálná a rallyt. Az M-Sport máris tártkarokkal várja. 

    2020 után idén újra megrendezték a Bajnokok Tornáját, ezúttal Svédországban, a Balti-tenger jegén, havas szakaszon.

    A körülmények leginkább a rally versenyzőknek, vagy rallyversenyzői múlttal rendelkezőknek kedvezhettek, amit jól mutat, hogy a szombati Nemzetek Tornáján a Petter Solberg és fia, Oliver által alkotott Team Norway nyert, valamint, hogy vasárnap az egyéni versenyen során Sébastien Loeb lett a végső győztes.

    Vettel
    Fotó: Race of Champions

    A kilencszeres rally világbajnok mögött azonban az a Sebastian Vettel zárt, aki egész hétvégén élvezte a havas vezetést, szinte egy pillanatra sem hagyta abba a mosolygást.

    A négyszeres, F1-es világbajnok, az Aston Martin csapatának német versenyzője a Dirtfishnek elárulta, szívesen kipróbálná magár a rallysportban.

    „Sok fejlődésre lenne szükségem a megfelelő teljesítményhez – mondta Sebastian Vettel. – Ugyanakkor nagyon élvezem a rallyzást. Mindig is szívesen néztem, hogy mit csinálnak a versenyzők. A rally azonban egy másik tudományág. Az ember jól tud szórakozni egy ilyen autóban, de messze elmarad az ott versenyzőktől.

    Nagyon megfogott ez a sport, ebéd közben is sokat beszélgettem róla, hogy jobban megértsem. Nem csak be kell ülni az autóba és vezetni kell. Hasonlóan az F1-hez, vagy bármely más sporthoz, rengeteg munka folyik a színfalak mögött a rallyban is.

    Jónak kell lennie a tempónak, fel kell írni az összes információt, hasonlóan ahhoz, amit mi csinálunk a verseny előtt és után. A sport azonban fejlődik és nem csak vezetni kell, ez egy nagy kihívás is. Nem könnyű belevágni a rallysportba és jónak is lenni ott. Időre és tapasztalatra van szükség, de ha valaki adna nekem egy lehetőséget és sok ideje van, szívesen kipróbálnám magam.”

    Erre a kijelentésére többen is reagáltak, többek között az M-Sport hivatalos közösségi oldalán jelezte Vettelnek, várják a jelentkezését:

    „Azt gondolom, hogy pilótaként több lehetőség van a rallyban játszani az autóval, és nagyobb a mozgástér – folytatta a német. – Amikor egy autó megcsúszik, van lehetőség azonnal javítani, csak egy kis idő vesztést jelent. Természetesen nehéz belépni abba a kis ablakba, ahol elmondhatod, hogy tökéletes a dolog, de a rally egy olyan sport, amit kifejezetten élvezek.”

    Hát akkor kedves Sebastian dobj gyorsan egy e-mailt az M-Sportnak, hadd lássunk egy Ford Puma Rally1-ben!

    A Toyota Yaris WRC lett az Év Rally Autója

    0

    Az egyéni és a gyártói világbajnoki cím után a szurkolók különdíját is bezsebelte a Toyota Yaris WRC, amely az Autosport olvasóinak szavazása alapján, sorozatban harmadszor lett az Év Rally Autója.

    Az Autosport Díjátadóján a 2021-es esztendő rally autója címet a Toyota Yaris WRC-nek ítélték a brit oldal olvasói. A japán márka autóját a Hyundai i20 Coupe WRC, a Ford Fiesta WRC és a Dakar győztes Mini JCW Buggy követte.

    A japán gyártó WRC-je harmadszor nyerte el a címet, miután tavaly Sébastien Ogier öt, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä kettő-kettő alkalommal tudott rally világbajnoki futamot nyerni vele.

    A Toyota korábban a Celica GT-Fourral és a Corolla WRC-vel is megtudta nyerni a szavazást 1990-ben, valamint 1999-ben.

    A 2021-es rally vb-szezonban lezárult a WRC autók 1997 óta tartó korszaka, az idei évtől már hibrid Rally1-es autókkal versenyeznek a legerősebb kategóriában.

    Az Év Rally Autója volt az Autosport szavazásán
    1982: Audi Quattro A1
    1983: Audi Quattro A2
    1984: Peugeot 205 T16
    1985: MG Metro 6R4
    1986: Peugeot 206 T16
    1987: Lancia Delta HF Integrale
    1988: Lancia Delta HF Integrale
    1989: Lancia Delta HF Integrale
    1990: Toyota Celica GT-Four
    1991: Lancia Delta HF Integrale
    1992: Subaru Legacy RS
    1993: Ford Escort RS Cosworth
    1994: Subaru Impreza 555
    1995: Subaru Impreza 555
    1996. Subaru Impreza 555
    1997: Subaru Impreza WRC 97
    1998: Mitsubishi Lancer Evo V
    1999: Toyota Corolla WRC
    2000: Ford Focus RS WRC
    2001: Ford Focus RS WRC
    2002: Peugeot 206 WRC
    2003: Citroën Xsara WRC
    2004: Citroën Xsara WRC
    2005: Citroën Xsara WRC
    2006: Ford Focus RS WRC
    2007: Ford Focus RS WRC
    2008: Citroën C4 WRC
    2009: Citroën C4 WRC
    2010: Citroën C4 WRC
    2011: Mini John Cooper Works WRC
    2012: Citroën DS3 WRC
    2013: Peugeot 208 T16 Pikes Peak
    2014: Volkswagen Polo R WRC
    2015: Volkswagen Polo R WRC
    2016: Volkswagen Polo R WRC
    2017: Ford Fiesta WRC
    2018: Ford Fiesta WRC
    2019: Toyota Yaris WRC
    2020: Toyota Yaris WRC
    2021: Toyota Yaris WRC

    Ogier az Év Rally Versenyzője 2021-ben

    0

    Sébastien Ogier, a Toyota Gazoo Racing nyolcszoros rally világbajnoka nyerte az Autosport 2021-es Év Rally versenyzője díjat, amelyet az olvasók/szurkolók szavazatai alapján ítélnek oda. 

    Sébastien Ogier a tavalyi rally vb-szezon során a Montén, Horvátországban, Szardínián, Kenyában, és Monzában is nyerni tudott, Portugáliában, Görögországban pedig dobogóra állt, aminek köszönhetően az év végén megszerezte nyolcadik rally világbajnoki címét.

    Ezzel a teljesítménnyel pedig kivívta az Autosport.com oldal olvasóinak bizalmát is, akik a francia versenyzőt ítélték a 2021-es Év Rally Versenyzőjének.

    A 39 éves francia toyotás csapattársait, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä, valamint a hyundaios Thierry Neuville előtt nyerte meg a címet.

    A francia versenyző hetedszer nyerte a szavazást, a díjátadót a 2020-as online formátum után, idén a Park Lane-i Grosvenor House-ban rendezték.

    „Megtiszteltetés, hogy megnyertem ezt a díjat egy hihetetlenül jó szezont követően, nagyszerű, hogy ismét a legjobbak közé kerültem – mondta a nyolcszoros világbajnok. –  Köszönöm az Autosport olvasóinak a díjat.”

    Az Autosport 1982 óta írja ki a díjat, melyet korábban Michele Mouton, Stig Blomqvist, Juha Kankkunen, Carlos Sainz, Tommi Mäkinen, Sébastien Loeb, Colin McRae, Richard Burns, és Elfyn Evans is átvehetett.

    Az Év Rally Versenyzői voltak az Autosport szavazásán
    1982: Michéle Mouton (FRA)
    1983: Stig Blomqvist (SWE)
    1984: Ari Vatanen (FIN)
    1985: Timo Salonen (FIN)
    1986: Juha Kankkunen (FIN)
    1987: Juha Kankkunen (FIN)
    1988: Markku Alén (FIN)
    1989: Miki Biasion (ITA)
    1990: Carlos Sainz (ESP)
    1991: Carlos Sainz (ESP)
    1992: Didier Auriol (FRA)
    1993: Juha Kankkunen (FIN)
    1994: Colin McRae (GBR)
    1995: Colin McRae (GBR)
    1996: Tommi Mäkinen (FIN)
    1997: Tommi Mäkinen (FIN) és Colin McRae (GBR)
    1998: Tommi Mäkinen (FIN)
    1999: Tommi Mäkinen (FIN)
    2000: Richard Burns (GBR)
    2001: Richard Burns (GBR)
    2002: Marcus Grönholm (FIN)
    2003: Petter Solberg (NOR)
    2004: Sébastien Loeb (FRA)
    2005: Sébastien Loeb (FRA)
    2006: Sébastien Loeb (FRA)
    2007: Marcus Grönholm (FIN)
    2008: Sébastien Loeb (FRA)
    2009: Mikko Hirvonen (FIN)
    2010: Sébastien Loeb (FRA)
    2011: Sébastien Loeb (FRA)
    2012: Sébastien Loeb (FRA)
    2013: Sébastien Ogier (FRA)
    2014: Sébastien Ogier (FRA)
    2015: Sébastien Ogier (FRA)
    2016: Sébastien Ogier (FRA)
    2017: Sébastien Ogier (FRA)
    2018: Sébastien Ogier (FRA)
    2019: Ott Tänak (EST)
    2020: Elfyn Evans (GBR)
    2021: Sébastien Ogier (FRA)

    Loeb az Indian nagykövete lett

    0

    Sébastien Loeb és az amerikai Indian Motorcycle bejelentette együttműködését, aminek értelmében a kilencszeres rally világbajnok francia versenyző a motorgyártó FTR R Carbon márkájának nagykövete lesz.

    Sébastien Loeb a Dakar második és a Monte-Carlo Rally első helyét követően bejelentette együttműködését Amerika első számú motorkerékpár márkája, az Indian Motorcycle márkanagyköveteként, írja az autoevolution.com.

    „Nagyon örülünk, hogy együtt dolgozhatunk Sébastien Loeb-bel, aki egy nagyon karizmatikus és tehetséges személyiség – nyilatkozta Pierre Audoin, az Indian Motorcycle farncia nemzeti mendzsere. –  Találkozásunkkor egy igazi rajongót fedeztem fel, elsősorban az autók iránt, de a kétkerekű járművek, különösen az olyan motorok tekintetében is, mint az FTR. Nagyon örülök az új partnerségnek, mely szembemegy Sébastien hagyományos szemléletével. A partnerség az FTR-re alapozva természetes, ez egy motorkerékpár, mely egyedi stílussal, teljesítménnyel rendelkezik, csupa olyan dologgal, melyet Sébastien egy jövőbeni motorjában szeretett volna látni.”

    A motormárka és Loeb egymást segítve szeretnének versenyezni a többi márkával. A francia rallyversenyző már több Indian motort kipróbált.

    „Nagyon örülök, hogy együttműködhetek az Indian Motorcycle márkával — mondta Sébastien Loeb. — Gyakrabban lehet látni autó volánjánál, mint motor kormánya mögött, de mindig is kerestem a különböző járművek adta érzéseket. Nagyon szeretek motorozni is, amikor csak tehetem, úton, vagy terepen egyaránt motorra ülök. Az FTR minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amire szükségem van, hogy jól érezzem magam.”

    Hibrid Rally2-es autók esetén új gyártók jöhetnek

    0

    A hibrid Rally2-es autók tervét fél évvel ezelőtt elvetette az FIA, most azonban ismét felvetődött a bevezetésük, ami esetén új gyártók is megjelenhetnek.

    Az FIA korábban 2023-ra tervezte a hibrid Rally2-es autók bevezetését, azonban a jelenlegi gyártók inkább a fenntartható üzemanyag bevezetését szorgalmazták, így a Nemzetközi Automobil Szövetség elvetette a tervet.

    Ez most változhat, miután Julien Moncet veszi át a Rally2-es program vezetését a Hyundainál a márciusban távozó Andrew Johnstól. Moncet a hibrid hajtáslánc valamilyen mértékű bevezetését javasolta.

    „Úgy gondolom, valamikor be kell vezetni valamilyen szinten a hibrid rendszert a Rally2-es autók esetében is – mondta Julien Moncet a Dirtfishnek. – Meg kell találnunk a jó egyensúlyt a hibrid és a minden ügyfélcsapat által jól használható dolog között. Ez pedig nem könnyű.”

    Korábban Rally2-es autókat még nem nem készítő gyártók, például az Opel jelezte, hogy ügyfélprogramot indítana a hibrid Rally2-es autók bevezetése esetén.

    A Renault ugyancsak nem vetne el egy ilyen programon.

    „Most még nem gondolkozunk ilyen programon, de idővel ez változhat – mondta Benoit Nogier, a Renault ügyfélprogramjáért felelős vezető a Dirtfishnek. – Egyelőre azt várjuk, hogy eldőljön a rally2-es kategória jövője. Szerintem jó megoldás lenne valami hibrid technológia bevezetése ezeknél az autóknál is, de talán lehetnének teljesen elektromosak is. Ami biztos, hogy a Rally2-es autóknak is követniük kell a fogyasztói piac változásait.”

    Az FIA sportolói alelnöke szerint megfontolandó a hibrid valamilyen szintű bevezetése a Rally2-es autók terén is.

    „A fenntartható, szén – és fosszilis üzemanyag-mentes üzemanyagok jó megoldást jelenthetnek a jövőben – mondta Robert Reid. – A Rally1 autóinak összetettsége nem teszi lehetővé, hogy ugyanazt a rendszert használva alkossuk meg az ügyfélprogramban részvevő autókat. A Rally2-es autók nagyon népszerűek, ezért le kell vonnunk a tanulságokat és meg kell néznünk, hogy mi lesz a következő generáció. Az enyhe hibrid rendszer bevezetését meg kell fontolni. De az autókat költséghatékonnyá és könnyen versenyeztethetővé kell tennünk az ügyfeleknek is.”

    A WRC2-ben csak az M-Sport indít gyári szinten autókat, a Skoda a német Toksportot támogatja, a Hyundai a RedGrey-t, a Citroën pedig több független csapatot.

    A WRC2 mellett a világ legtöbb bajnokságában a Rally2-es autók jelentik a legmagasabb szintet.

    A Hyundai élén maradna Julien Moncet

    0

    A Hyundai Motorsport csapatát Andrea Adamo távozása után ideiglenesen Julien Moncet vezeti, aki azonban szívesen maradna a folytatásban is.

    A Hyundai Motorsport továbbra is keresi Andrea Adamo utódját a csapatvezetői posztra, amíg pedig nem találják meg a megfelelő személyt, addig Julien Moncet tölti be ezt a szerepet csapatigazgató-helyettesként.

    „Egyelőre én vagyok a felelős a motorsport programért – mondta Julien Moncet a Dirtfishnek. – A Svéd Rallyn is én vezetem, a csapatot, mert az átalakítása továbbra is tartani fog.”

    Moncet elárulta a Dirtfishnek, hogy szívesen lenne ő a végleges csapatvezető is.

    Andrea Adamo decemberben hagyta el a Hyundait, miután két gyártó világbajnoki cím után, tavaly nem tudták folytatni ezt a sorozatot.

    Pár nappal ezelőtt pedig újabb távozó személye látott napvilágot a Hyundainál, Andrew Johns márciusban köszön le a WRC2-es program és az ügyfélprogram vezetéséről. Johns helyét is ideiglenesen Moncet fogja betölteni.

    Moncet irányította a rally vb szezonra való felkészülést a Monte-Carlo Rally előtti utolsó hetekben, majd magán a versenyen is, melyen a Hyundai messze elmaradt a várakozástól. Thierry Neuville a soványka hatodik helyet szerezte meg, azonban Ott Tänak és Oliver Solberg is feladni kényszerült a szezonnyitót.

    A nem jól alakult első verseny után a Hyundai a harmadik helyen áll a gyártók versenyében az M-Sport és a Toyota mögött.

    A Svéd Rallyt bő két hét múlva rendezik.

    Serderidis lehet az első, aki a vb-n kívül indul Rally1-essel

    0

    Jourdan Serderidis két rally világbajnoki futamon és Belgiumban is szeretne Ford Puma Rally1-es autóval indulni az idei év során, írja a francia rallye-sport.fr. Ha ez megvalósul, akár ő lehet az első, aki az idén bevezetett Rally1-es autó a világbajnokságon kívül indul.

    Jourdan Serderidis korábban már bérelt az M-Sporttól WRC-t, és ugyanezt teszi idén a Rally1-es autó esetében is, mellyel a vb hatodik versenyén, Kenyában (június 22-26.) és tizedik futamán, az Akropolisz Rallyn (szeptember 8-11.) is szeretne indulni.

    A görög versenyző tavaly ugyancsak indul hazai vb-futamán egy Ford Fiesta WRC-vel, mellyel a 22. helyen ért célba, tavaly év végén pedig már kipróbálhatta murván egy teszten a Ford Puma Rally1-et is.

    Serderidis a vb-futamok mellett tervezi az indulást a belga ASAF bajnokságban is a Ford Pumával.

    Az 58 éves pilóta 2013-ban indult első vb-futamán, Walesben, Ford Fiesta R5-tel, legjobb vb eredményét a 2017-es Ausztrál Rallyn érte el, amikor a kilencedik helyen zárt Citroën DS3 WRC-vel, egy évvel később pedig a 10. helyen ért célba Ausztráliában Ford Fiesta WRC-vel.

    Az M-Sport által épített Ford Puma Rally1-gyel áll rajthoz Lorenzo Bertelli is Svédországban.

    Malcolm Wilson csapatában a Horvát Rallytól pedig Pierre-Louis Loubet vezetheti a negyedik autót, a francia versenyző hét vb-futamon áll rajthoz a Puma Rally1-gyel.

    Serderidis idén Gino Bux és Nicolas Gilsoul belga bajnokságban való szereplését is segíti navigátorával, Frederic Miclotte-tal.

    Neuville navigátora egy fiatal versenyzővel tér vissza

    0

    Nicolas Gilsoul, Thierry Neuville korábbi navigátora idén a belga rallybajnokság tíz versenyén indul Gino Bux társaként egy Skoda Fabia Rally2-vel.

    A 22 éves Gino Bux a tavalyi Stellantis Cup Belux győztese lett Peugeot 208 Rally4-gyel Steven Spittaels navigálásával, azonban a fiatal belga versenyző idén hazája legerősebb kategóriájába lép egy Skoda Fabia Rally2-vel, ráadásul navigátora az igen rutinos Nicolas Gilsoul lesz, aki 246 versenyen olvasta már az itinert.

    „Néhány éve már terveztem, hogy Rally2-es autóval folytatom karrierem, de az anyagiak mindig közbeszóltak – mondta Gino Bux a belga bajnokság hivatalos oldalának. – Annak nem láttam értelmét, hogy egy versenyre üljek ilyen autóba egy ilyen erős bajnokságban.

    Ahhoz, hogy felvegyem a kategória tempóját sok versenyzésre és kilométerre van szükségem. A tavalyi Stellantis Cup Belux megnyerése után sokat nőtt az esélye, hogy idén Rally2-es autóra váltsak. A meglévő partnereim nagyon lelkesek voltak az autóváltást illetően, így John Wartique barátommal elkezdtünk kopogtatni a megfelelő ajtókon. Az eredmény pedig hihetetlen: 10 belga bajnokin tudok indulni. Még soha nem voltam ilyen motivált.”

    Nicolas Gilsoul, Thierry Neuville korábbi navigátora örömmel mondott igent a közös versenyzésre Gino Bux-szal.

    „A belga bajnokságban való indulás Ginoval, akit már évek óta ismerek, egy olyan program, ami a legjobbkor jött – mondta Nicolas Gilsoul. – Mindent megteszek a magam részéről, hogy Gino be tudja bizonyítani, hogy képes a belga élmezőnyben harcolni és megérdemel egy ilyen autót. Bátorítani fogok, tanácsokat adok, segítek, amiben csak tudok és közben irányítom is a dolgokat, ahogy azt tettem más versenyzők esetében is korábban. Nagyon várom már, hogy elkezdődjön ez a nagyszerű program.”

    A Bux–Gilsoul páros Skodáját az SXM Competition csapata készíti fel Jourdan Serderidis és Frederic Miclotte irányításával.

    A Belga Rally Bajnokság február 24-26. között a Rally van Haspengouw versennyel kezdődik, majd az utolsó, tizedik versenyt, a Spa Rallyt december 3-4. között tartják. A bajnokságban csak aszfaltos versenyek kaptak helyet. Az Ypres Rallyt, mely jó eséllyel pályázik a WRC augusztus közepén tartandó versenyére jelenleg június 23-25. közötti dátummal szerepel.

    Vettel: Loeb jobb volt

    0

    Sebastien Loebnek eddig sűrű a 2022-es év. Kezdett a Dakaron egy második hellyel, első lett a Monte-Carlo Rallyn, majd Svédországban a Bajnokok Tornáján is megszerezte a címet. A kilencszeres világbajnok ezzel újabb rekordot állított be, utolérte honfitársát, Didier Auriolt a ROC örökranglistáján.

    „Sok idő telt el azóta, hogy utoljára részt vettem a Bajnokok Tornáján, úgyhogy örülök, hogy kiderült, 47 évesen még mindig bírom a tempót! Ez hozzájárul a jó szezonkezdethez: második lettem a Dakaron, első Monte-Carlóban, most pedig győztem itt a ROC-on.

    Nem volt könnyű megküzdeni a svéd és norvég srácokkal, mert ők jobban hozzá vannak szokva ezekhez a körülményekhez. Azt is tudtam, hogy nehéz lesz alkalmazkodni a Porsche, a buggy és a rallycross autóhoz. De miután továbbjutottam Petter Solberg ellen, minden egyes fordulóval egyre magabiztosabb lettem.

    Szép küzdelem volt Sebbel a döntőben, és jól éreztem magam – kivéve, amikor a harmadik fordulóban teljesen elvesztettem az uralmat az autó felett! Most itt tartunk, és nagyszerű, hogy utolértem Didier Auriol négy ROC Champion of Champions elsőségét” – mondta Loeb a döntő után.

    Loeb ROC
    Fotó: Courtesy of Race of Champions

    Loeb a Nemzetek Kupáján győztes Petter és Oliver Solberg, majd Mattias Ekström legyőzésével jutott a döntőbe. A francia az egyre erősebb havazásban Sebastien Vettellel harcolt a döntőben, és úgy tűnt Vettel három nagy hibája után simán nyer. Azonban a végén ő is megforgott, így a negyedik fordulóban szerezte meg végül a 2022-es koronát. Vettel sportszerűen elismerte, hogy Loeb volt a jobb.

    Sébastien túl gyors volt ma. A körülmények trükkösek voltak odakint, és egyre csúszósabb lett a pálya, ami azért normális havon és jégen. Nincs annyi tapasztalatom, így nehéz volt az alkalmazkodás; az én napi munkámban a keresztbe csúszást próbáljuk elkerülni. De úgy éreztem, minden alkalommal fejlődtem, amikor autóba ültem.

    Ez jó jel, de egyben jele annak is, hogy még sokat kell tanulnom. A tegnapi nap rövid volt, mert cserben hagytam a német csapatot, és nagyon gyorsan kiestünk, de ma már felvettem a ritmust. Tudtam, hogy a döntő kemény lesz, és talán túl erősen nyomtam, de tudtam, hogy ezt kell tennem, hogy közel legyek Sebhez. Itt-ott követtem el hibákat, így ilyen körülmények között van még egy kis ellesni valóm…” 

    Loeb Vettel ROC
    Fotó: Courtesy of Race of Champions

    Az idei ROC nemcsak a versenyzők, hanem a nézők többségének is nagyon tetszett, remek ötlet volt a jégen kialakított pálya. A szervezés is tökéletes volt, a nagy havazás sem tudta megakasztani a programot. Még olyan apróságokra is figyeltek a szervezők, hogy milyen zenék szóljanak a futamok között. A playlist annyira jól sikerült, hogy az élő közvetítés kommentátorai több alkalommal is megdicsérték a zenéket. A szervezők meghallották ezt, és a verseny után azonnal kiadták a playlistet:

    Oliver Solberg: Néha svéd vagyok, néha norvég

    0

    Családi csapat nyerte a Bajnokok Tornája Nemzetek Kupáját: Petter és Oliver Solberg a norvég csapatot vitte sikerre Svédországban. Vasárnapra azonban  Oliver színt váltott és ahogyan a rally világbajnokságon is svéd licenccel versenyez, egyéniben már svéd színekben indult. Megtehette, miután szülei révén norvég-svéd kettős állampolgár. 

    Svédország és Norvégia örök riválisa egymásnak, emiatt külön öröm volt Petter Solberg számára, hogy fiával, Oliverrel sikerült megnyerniük a Nemzetek Kupáját.

    „Korábban, 2014-ben Tom Kristensennel már sikerült győzelemre vezetnünk a Team Nordic csapatát – mondta Petter Solberg. – Ez a győzelem azonban teljesen más. Nagyon különleges pillanat volt Oliverrel együtt nyerni. Egy apa számára, amikor a fiával versenyezhet a világ néhány kiváló versenyzője ellen és nyerni tud, nagyon-nagyon büszke lehet a teljesítményre.

    Oliver nagyszerűen vezetett ma, semmi problémája nem volt, csak beült és vezetett. Számomra is jól alakult a versenyzés, élveztem a napot és, hogy Oliverrel lehetek a Team Norway csapatában. Fantasztikus dolog a Team Norway csapatát az élen látni Svédországban.”

    A svéd norvég rivalizálás nagyon rég múltra vezethető vissza, főleg a rallyban. A leghíresebb norvég verseny a Finnskog Rally volt, amire rendszeresen átugrottak a svédek és agyonverték a norvég mezőnyt. Petter Solberg pályafutásának első nagy lépése volt, amikor 1998-ban egy Toyota Celica 4WD volánja mögött győzni tudott hazája Eb-futamán.

    Oliver Solberg
    Fotó: Petter Solberg media office

    Oliver Solberg Svédországban született és édesanyja, Pernilla Solberg is svéd. Ez általában nem jelent gondot a családban, hiszen Pernilla a Walfridsson családból származik, amelyben több rallyversenyző volt a felmenői között, mint Petter Solbergnek, így sokkal inkább a rally kapcsolta össze a családot, mint a nemzeti hovatartozás.

    Pernilla azonban egy 2016-os interjúban elárulta, a Rally Cafénak, hogy Petterrel a svédeknek és a norvégoknak is szurkolnak, ám ha valamilyen sporteseményen a két nemzet együtt játszik, akkor… Akkor bizony külön szobában nézik az eseményt. Mégsem lehet a két szurkolótábor összeereszteni. Oliver Solberg azonban ezt a kettős állampolgársági mizériát könnyen megoldotta.

    „Néhány éve apával egy csapatban indultunk a Wales Rallyn – mondta Oliver Solberg. – Az is szép pillanat volt, de ez most még jobb. Nagyon jó itt lenni és ilyen szorosan együttműködni apukámmal. Mindkettőnknek különleges pillanat ez a győzelem Svédországban, de azt hiszem, anyu is nagyon mosolyog most.”

    Oliver Solberg szombaton még a norvég csapatot erősítette, vasárnap azonban már az egyéniben svéd színekben indult:

    „Néha svéd vagyok, máskor pedig norvég. Na, jó csak vicceltem. Pénteken hatalmas hóvihar volt és nem tudtam, hogy versenyezhetünk-e egyáltalán, de a szervezők nagyon kemény munkával helyre hozták a pályát. Amikor a szombati győzelmem után félig kiszállva az autóból integettem, ahogy aputól láttam mindig, különleges pillanat volt, amikor a pálya mellől visszaintegetett.”