Teemu Suninen a Portugál Rally utolsó szakaszán esett ki magabiztosan vezetve a WRC2-t, ennek ellenére azonban a Hyundai Motorsport szerint teljesítette a célt.
Teemu Suninen a Portugál Rally utolsó szakaszát 57,4 másodperc előnnyel várhatta Yohann Rossel előtt, azonban a győzelmet már nem tudta megszerezni a WRC2-ben, miután a Power Stage-en kicsúszott és kiesett.
A győzelmet így végül a francia rivális szerezte meg és a bajnokság élére állt sorozatban szerzett két győzelmével.
Julien Moncet a kiesés ellenére nem haragszik a finn versenyzőre, sőt szerinte Suninen teljesítette a célt.
“Az elsődleges célunk az volt, hogy megmutassuk a Hyundai i20 N Rally2 teljesítményét – mondta a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese a Dirtfishnek. – Ezt sikerült is megmutatni. Szerintem nagyon következetesen sikerült vezetnie Teemunak, és a mutatott teljesítményt nagyon pozitív volt látni nekünk, valamint az ügyfeleinknek is. Kár volt azonban az utolsó szakaszon tönkre tenni az addig elért eredményeket, ott már igazából nem tudtunk mit nyerni.”
Suninen csapattársaként a WRC2-ben indult Portugáliában Oliver Solberg is, aki nagyon sok probléma ellenére is tudott három szakaszt nyerni.
“A tempó meg van, de sokat kell még dolgoznunk, hogy következetesen tudjunk versenyezni – mondta Oliver Solberg. – Andreas Mikkelsen nagyon gyors volt a versenye, és ha nincs a motorproblémája, akkor nyerhetett volna. Szerintem reálisan kell néznünk a szereplésünket, és még többet kell dolgoznunk. Ugyanakkor a csapat nagyon jó munkát végzett, ami az utolsó szakaszon történt, az benne van a pakliban. Én sosem tudtam a győzelemért harcolni ezúttal, de legalább tudtam pár szakaszt nyerni.”
Az M-Sport francia versenyzője, Adrien Fourmaux első pontjait megszerezve várhatja a Szardínia Rallyt, ahol először fog a WRC top kategóriájában indulni.
A francia Adrien Fourmaux azt követően, hogy a Monte-Carló Rallyn, a Svéd Rallyn és a Horvát Rallyn is kiesett, a Portugál Rallyn sikerült a kilencedik helyet és a vele járó első pontokat is megszereznie idén.
A következő versenyre, a Szardínia Rallyra így jobb nagyobb önbizalommal érkezhet, amire szüksége is van, hiszen az olasz versenyen még sosem indult a Rally Világbajnokság top kategóriájában.
“Nagyon boldogan megyek Szardíniára, ahol negyedszer állok rajthoz, de először fogok a Rally Világbajnokság csúcs kategóriájában indulni – mondta a 27 éves M-Sport pilóta. – Elég nagy kihívás lesz a verseny, de a Portugáliában szerzett tapasztalatokkal érkezhetünk Olaszországba. Az első murvás versenyen nagyon jó érzés volt a Ford Puma Rally1-ben ülni. Reméljük, hogy az előzőnél jobb eredménnyel zárunk és szerzünk ismét néhány pontot. Bízunk benne, hogy az időjárás is kegyes lesz a versenyhez.”
Adrien Fourmaux 2019-ben indult először Szardínián egy R2-es Forddal, amivel az RC4-es kategória 11. helyén zárt. Egy évvel később már az M-Sport csapatával indult Rally2-es Forddal, de a célba érés műszaki hiba miatt nem sikerült, míg tavaly a WRC2 hatodik helyén zárt.
A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.
A tavalyi sikeres közös viadal után ismét magyar-román tereprallye bajnoki futamot rendeznek a június második hétvégéjén, ezúttal Nagykároly központtal.
Nem egészen két múlva – június 9-től 11-ig – folytatódik a 2022-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság, ráadásul a mezőny ezúttal elhagyja Magyarországot, és ismét Romániában, Nagykároly központtal a Baja Satu Marén száguld majd a bajnoki pontokért. A viadalon a tavalyi versenyhez hasonlóan az összetett győztes kihirdetése mellett külön értékelik majd a magyar és a román versenyzőket. A verseny távja 340,5 kilométer lesz, és Csató Attila a Baja Satu Mare magyar szervezője elárulta, a viadal 70 százalékban homokos, míg a maradék 30 százalékban murvás és földes utakon zajlik majd.
Amikor tavaly Szatmárnémetiben rendezett közös magyar-román tereprallye bajnoki viadalon a Baja Satu Marén kiderült, van létjogosultsága a versenynek, Csató Attila – aki korábbi többszörös magyar bajnok navigátor – elmondása alapján jött az ötlet, hogy idén ugyancsak az erdélyi helyszínen rendezzék meg immáron második alkalommal a magyar és a román bajnokság közös versenyét. A tárgyalások hamar lezáródtak, így június 9-11-e között sor kerül a 2022-es Baja Satu Maréra, ami egyben a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság második állomása.
„A tavalyi, remek viadal után sikerült újra megállapodnunk a román féllel, ám ezúttal a versenyközpont Szatmárnémetiből Nagykárolyba kerül át. Egészen gyönyörű helyen, a Károlyi Kastélyban lesz a versenyiroda kialakítva, illetve az épület közelében lesz majd kialakítva a szervízpark is. Sikerült ismét rendkívül nehéz pályákat kijelölni, amelyeken minden versenyzőnek a maximumra lesz szüksége ahhoz, hogy teljesíteni tudja őket. Maga a táj, ahol zajlik majd a verseny, egészen gyönyörű, de a hetven százalékban homokos talajú, valamint a maradék murvás és földes részeken biztos, hogy nem lesz ideje senkinek gyönyörködni a tájban száguldás közben” – jelentette ki Csató Attila, a Baja Satu Mare magyar szervezője.
Már most folyamatosan jönnek a nevezések mind a magyar, mind a román részről. Ugyanis amellett, hogy a viadalon összetett győztes hirdetnek, külön értékelik majd a magyar és román versenyzőket a saját bajnoki értékelésüknél. Összesen hét szakaszt küzdenek majd le a versenyzők – a prológgal együtt három pénteken és négy szombaton –, de újításként a pénteki napon, zárásként egy igazi rallye-showt kell kötelezően teljesíteni mindenkinek a városon belül, mégpedig kétszer 3 kilométeren.
„A teljes magyar élmezőny jelezte indulási szándékát a versenyen, ami érthető, hiszen idén dupla pontokat kapnak a versenyzők a Baja Satu Mare viadalon. Neveket ugyan még nem szeretnék elárulni, de lesznek nagy visszatérők is a mezőnyben, valamint régi-új autók is felbukkannak majd a kétnapos versenyen. Szeretném elmondani, hogy példaértékű a munkakapcsolatunk a román szervezőkkel, többek között a főszervező Domide Ovidiuval, és hiszem, hogy még a tavalyi remek versenyrendezést is sikerül idén felülmúlni” – árulta el a verseny magyar szervezője.
Csató Attila hozzátette, a román mezőny járműparkja gyakorlatilag kicserélődött, legújabb side by side-ok sokasága, T1 kategóriás versenyautók állnak majd rajthoz. Elmondása szerint igazi, klasszikus tereprallye-ra számíthatnak azok, akik megnézik a Nagykárolyba költöző versenyt.
Turán Frici és Farnadi Ági számára mozgalmasan alakult a hétvégi, kétnapos Dunakanyar Rallye. Az új verseny, a vadonatúj pályák izgalma mellett nehézségek is tarkították Friciék versenyzését, de a stabilan jó tempónak köszönhetően a páros végül összetett 3. helyen zárta a Vác környéki versenyt a Volkswagen Polo GTI R5-tel.
„Nagyon jól kezdtük a Dunakanyar Rallye-t, jó tempóban autóztunk, első nap a négyből két gyorsasági szakaszt megnyertünk, és a másik kettőn is dobogós helyen értünk be a Polo-val. Minden adott volt a jó eredményhez, azonban egy korainak ítélt rajt és egy lassító érintés miatt időbüntetést kaptunk. Mindkét esetet kivizsgáltattuk, a korai rajtot gyorsan korrigálták, ugyanis egy rendszerhiba következtében rosszul jelzett be a gép, viszont a lassító feltételezett érintésével kapcsolatban – külső és belső felvételek alapján – még mindig nem született döntés” – kezdi a verseny értékelését Turán Frici.
„A második versenynapot is tempósan kezdtük, ott autóztunk az élbolyban egészen a 8. gyorsasági szakaszig, ahol egy technikai hiba következtében 15 másodpercre meg kellett állnunk és újra kellett indítanunk a rendszert. Eddig a pillanatig nagyon szoros időket mentünk Velenczei Ádámékkal és Vincze Feriékkel, viszont itt akkora hátrányt szedtünk össze, hogy egy célunk maradt Ágival: biztosra megyünk, hogy megőrizzük az összetett 3. helyünket. Emellett pedig próbáltunk lőtávolban maradni, hogy ha úgy alakul a helyzet, profitálni tudjunk belőle” – folytatja Frici.
„Jó volt új pályákon versenyezni, szép helyeken autóztunk és sokan kijöttek szurkolni nekünk, ami remek érzés volt. Összességében örülünk ennek a 3. helynek, hiszen végre meg tudtuk mutatni, hogy ott a helyünk az élmezőnyben. Ezek a pontok később még sokat fognak jelenteni, annak ellenére, hogy azért maradt bennünk egy kis hiányérzet” – zárja Farnadi Ági.
A Magyar Országos Rallye Bajnokság következő versenyét, a Mecsek Rally-t június 23-25. között rendezik Pécsen és környékén.
A Portugál Rallyn komoly problémát jelentett a Rally1-es autók utasterének melegedése, ezért az FIA számos megoldási javaslatot küldött a gyári csapatoknak.
A Rally1-es autók kipufogórendszere másképp van megoldva, mint a korábbi WRC autókban, ezért különösen a navigátor oldalán nagyon felforrósodik az autó, ami idővel az utasteret is elviselhetetlenné teszi.
A csapatok és versenyzők egyaránt panaszkodtak már a Portugál Rallyt követően a problémára, és a szövetséget annak megoldására kérték.
A szövetség pedig nyolc pontból álló javaslatot küldött a gyártók számára, mely már a Szardínia Rallyn és Kenya Rallyn is megoldhatja a melegedést.
A Dirtfish megtudta, hogy a javaslatok között szerepel egy nyílás kialakítása a szélvédő burkolatán, mely növeli a légáramlást az autó belsejében, ugyanilyen nyílás alakítható ki a visszapillantó tükrüknél, valamint az autó padlóján is.
A csapatok emellett kerámia bevonatot helyezhetnének el a kipufogó körül, mely éppen a navigátor oldalán fut.
A további megoldás szerint pedig az amúgy is meglévő tetőszellőző méretét lehetne növelni, valamint ezüstborítású ablakok kialakítását és a hátsó ablakoknál szellőzés kialakítását is javasolja az FIA.
“Az FIA számos javaslatot terjesztett a WRC Bizottság elé május 25-én a Portugál Rallyn tapasztalat utastér hőmérséklet növekedés megoldására – áll az FIA közleményében. – Az FIA a javaslatok valamely alkalmazására kéri a gyártókat. A javaslatok egy része a homologizációs bizottság engedélyét igénylik. A WRC Bizottság támogatja a probléma minél hamarabb történő megoldását. Az FIA technikai bizottsága és a gyártók minél hamarabb szeretnének megoldást találni, melyet már a Szardínia Rallyn és Szafari Rallyn is lehet alkalmazni.”
A 2019-es magyar bajnok, Vincze Ferenc vette át a vezetést a Dunakanyar Rally után, melyen harmadik második helyezését szerezte az idei szezonban.
A Dunakanyar Rally előtt az volt a kérdés, hogy Mads Ostberg és Patrik Barth távollétében ki lesz az idei szezon első magyar futamgyőztese, hiszen a norvég sztár a Salgó Rallyn és a Boldogkő Rallyn is nyerni tudott.
A győzelmet végül Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt szerezte meg miután nagy csatában legyőzte Vincze Ferencet és Németh Gergelyt.
A bajnokságban azonban sorozatban megszerzett második helyével Vincze állt az élre, előnye pedig csak 3 pont a két harmadik hely után győzni tudó Velenczei előtt.
Mads Ostberg hátránya sem lett túl nagy, hiszen csak 15 pont, mindez úgy, hogy neki már nem kell versenyt minuszolni.
A pontverseny negyedik helyét Bodolai László és Deák Attila foglalja el 35,8 pont hátránnyal és 1,2 ponttal megelőzve Német Gábort és Adorján Szabolcsot.
Turán Frigyes és Farnadi Ágnes először állhatott dobogóra a hétvégén, és a szerzett 24 pontnak köszönhetően a bajnokság hatodik helyére lépett 6,8 pontra megközelítve Németéket és 2 ponttal előzve az idei évre sokat gyorsuló Tóth Tibort és Szabó Józsefet.
A bajnokság egy hónap múlva a Mecsek Rallyval folytatódik.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
A bajnokság nem hivatalos állása 3 versenyt követően
Pilóta
Pont
1.
Vincze Ferenc
89,8
0
2.
Velenczei Ádám
86,8
-3
3.
Mads Ostberg
74,8
-15
4.
Bodolai László
54
-35,8
5.
Német Gábor
52,8
-37
6.
Turán Frigyes
46
-43,8
7.
Tóth Tibor
44
-45,8
8.
Trencsényi József
29,6
-60,2
9.
ifj. Fekete László
20,2
-69,6
10.
Klausz Kristóf
20
-69,8
11.
Ollé Sasa
19,8
-70
12.
Hangodi Bendegúz
16,4
-73,4
13.
Osváth Péter
15
-74,8
14.
Hoffer Zsolt
13
-76,8
15.
Kovács Antal
11
-78,8
16.
Rafael Tamás
7
-82,8
17.
Kurtos Róbert
6,8
-83
18.
Papp Arnie
5
-84,8
19.
Berta László
4,6
-85,2
20.
Csomós Miklós
3
-86,8
21.
Vida Szabolcs
3
-86,8
22.
Jagadics Gábor
2,4
-87,4
23.
Hibján József
1,2
-88,6
24.
Perge György
1
-88,8
A bajnokság hivatalos állása az MNASZ oldalán fog megjelenni.
Idei legjobb eredményét érte el Vogel Adri és Maricsek Miklós Peugeot 208 Rally4-gyel, akik az Országos Rallybajnokság harmadik futamán, a Dunakanyar Rallyn egyaránt a harmadik helyet szerezték meg a 2wd, az RC4 és a Peugeot Kupa értékelésében.
A Roger Racing Team versenyzői számára teljesen új kihívást jelentett a Vác környékén megrendezett ob-hétvége, mivel a pályákkal csupán korábbi fedélzeti kamerás felvételek segítségével ismerkedtek. A pénteki pályafelíráson pontosították az információkat, és az eredmények azt mutatják, hogy jól sikerült az itiner, mert a duó folyamatosan a dobogós helyeken autózott. A szombati négy gyorsot egyfajta ráhangolódásnak szánták, vasárnap aztán elképesztően közel kerültek az elejéhez: volt, hogy az elsőtől egy tizednyire végeztek egy gyorson.
“Szombaton az első gyorsasági tulajdonképpen teszt volt nekünk, mert a Salgó Rally óta nem ültünk a Peugeot-ban, igyekeztem összhangba kerülni a pályákkal. A további szakaszokon egyre bátorodtam, 122 km/órás átlagot mentünk, többször is letiltott az autó a tempó miatt. Vasárnap továbbra is mutatták az idők, hogy mennyire próbálunk küzdeni, elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy ilyen jó eredménnyel zártuk ezt az iszonyatosan kemény versenyt” – foglalta össze az eseményeket Vogel Adri.
Navigátora, Maricsek Miklós úgy fogalmazott, hogy új dimenziót nyitott meg előtte Adrienn az észvesztő tempóval. “Mindenféle akadályokkal kellett megküzdenünk, magunkkal, az esővel, a gumikkal, de nagyot mentünk, hihetetlenül jó volt” – tette hozzá a rutinos rallyversenyző.
Ifjabb Fekete László és Begala Tamás a második helyen fejezte be a Mitropa Kupa szlovén futamát, a Velenje Rallyt, melyet Albert von Thurn und Taxis nyert meg.
A Mitropa Kupa negyedik futamán, a szlovén Velenje Rallyn 12 szakasz és 106,55 km verseny táv várt két nap alatt az indulókra.
A verseny abszolút értékelését a szlovén Rok Turk és Blanka Kacin végig vezetve, 12 szakaszból 10-et megnyerve nyert 22,9 másodperccel az Albert von Thurn und Taxis-Bernhard Ettel kettős előtt.
A német-osztrák kettős ugyancsak végig vezetve gyűjtötte be a Mitropa Kupa értékelés győzelmét.
A második helyért pedig az Osváth Péter–Papp Tamás és az ifjabb Fekete László-Begala Tamás kettősök harcoltak. A csatában előbb Osiék tudtak picivel gyorsabbak lenni, majd az első nap utolsó szakaszától Feketéék kerültek előrébb. A tizedekre menő harc a verseny nyolcadik szakaszán dőlt el, amikor Osváthék baleset miatt kiállni kényszerültek, innentől pedig szinte csak célba kellett érniük Feketééknek, hogy megszerezzék a Mitropa Kupa második és a verseny harmadik helyét. Ezt végül sikerült is elérniük.
A további magyar indulók közül még a Gyarmati Ariel–Kocsis György kettősnek sikerült az abszolút 10-ben zárniuk, akik a hetedik hely mellett a Mitropa Club értékelés győzelmét is megszerezték.
A Mitropa Kupa következő versenye már a Mecsek Rally lesz egy hónap múlva, ahol remélhetőleg több Mitropa Kupában érdekelt külföldi versenyző áll rajthoz, mint tavaly.
Dunakanyar Rally: Három versenyből harmadik győzelmét aratta Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László Peugeot 208 Rally4-gyel az Országos Rallybajnokság 2wd és RC4-es kategóriájában, míg a Peugeot Kupában kettőből két győzelmet jegyeznek.
Hatalmas csatában szerezte meg a második helyet Trencsényi Vincze és Patkó Gábor, míg a kétszer is lassítót érintő Vogel Adrienn és Maricsek Miklós állhattak fel mind a három kategória dobogójára.
Semmilyen kétséget nem hagyott Hangodi Bendegúz a felől, hogy továbbra is ő a mérce az Országos Rallybajnokság kétkerék-hajtású kategóriájában. A kérdés inkább csak az volt, hogy lesz-e olyan gyorsasági, amelyiken nem ők a leggyorsabbak. Volt ilyen, kétszer is, az összes többi szakaszon Beni volt a leggyorsabb, aki így a versenyt 1 perc 18,4 másodperc előnnyel nyerte, de a Power Stage-en is tetemes, 13,6 másodperccel voltak a leggyorsabbak, így a bajnokság harmadik futamát is maximális pontszámmal zárták.
Ebben próbálta őket megakadályozni Vogel Adrienn és Maricsek Miki, akik közös pályafutásuk legjobb versenyét teljesítették. Adri sokszor huhogott, két lassítót is érintett, de ennek ellenére meglett a harmadik hely. Becsületükre legyen mondva, hogy a lassítós kalandig szinte tizedre menő csatát vívtak Trencsényiékkel.
A negyedik helyet Berta László és Császár László szerezték meg. Berta volt ez egyetlen, aki gyorsasági szakaszt – kettőt is – tudott nyeri Hangodi mellett.
Viszló Csaba és Szilassy Arnold végeztek az ötödik helyen.
Az első öt mind Peugeot 208 Rally4-gyel versenyzett, így a Peugeot Kupa második fordulójának az első öt helyezettje megegyezett a 2wd és az RC4 sorrendjével.
A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.
Hatalmas csatában, 6,4 másodperc előnnyel nyerte meg Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evóval a Dunakanyar Rallyt, az Országos Rallybajnokság harmadik futamát.
Vincze Ferenc és Németh Gergely Skoda Fabia R5-tel szerezték meg a második helyet, míg egy korai rajt és elektromos probléma után Turán Frigyes és Farnadi Ágnes Volkswagen Polo R5-tel állhattak fel a dobogó harmadik fokára.
A bajnokságban Vincze vette át a vezetést 3 pont előnnyel Velenczei előtt, míg a Dunakanyar Rallyt kihagyó Mads Ostberg a harmadik helyen áll.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Vadonatúj versennyel folytatódott az Országos Rallybajnokság. A Vác központú Dunakanyar Rally igen tempós szakaszokat hozott, amelyeket számos lassítóval próbáltak megzabolázni.
Az első gyorsasági szakasz kétszer is csúszott a menetrendszerű busz elengedése miatt. Szombaton pedig egy közúti baleset okozott húsz perc késést.
Az első, 9,7 kilométeres Márianosztra–Nagymaros gyorsasági szakaszon Velenczei Ádám volt a leggyorsabb, a második, 6,8 kilométeres Gombás–Sejcén Turán Frigyes, amivel át is vette volna a vezetést, ám lassító érintés miatt 10 másodperc büntetést kapott. Így Velenczei maradt az élen, és bár több gyorsaságit nem nyert szombaton 2,3 másodperc előnnyel megőrizte a vezető pozíciót.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Vincze Ferenc nem érezte jól magát, valószínűleg egy vírust kapott el, ennek ellenére megnyerte a harmadik szakaszt és Velenczei Ádám mögött lőtávolságban maradt.
Turán két gyorsasági győzelemmel 9,5 másodperc hátránnyal a harmadik helyen állt – ami azt jelentette, hogy a büntetése nélkül vezette volna a versenyt.
Másnap Vincze egy kicsit jobban érezte magát és hatalmas adok-kapokba kezdett Velenczeivel.
A vasárnapi első gyorsaságin, a 8 kilométeres Galgaguta–Legénden Velenczei 0,3 volt gyorsabb Vinczénél. A következő, 8,25 kilométeres Felsőpetényi elág–Bánk szakaszon Vincze 1,2 másodperccel.
Vincze azonban nem érte be ennyivel, a kör utolsó szakaszát, a 12,1 kilométeres Nagymaros–Márianosztrát 2,2 másodperccel nyerte Velenczei előtt és 0,8 másodperccel átvette a vezetést.
A szervizpark után újabb csörte kezdődött köztük, de ezúttal Velenczei vitte a prímet, zsinórban három szakaszt nyert – 1,3, 1,5 és 0,7 másodperc előnnyel –, így visszavette a vezetést és a második kört 2,7 másodperc előnnyel zárta.
Az utolsó körben már csak két szakaszt kellett teljesítenie a mezőnynek, Galgagutát és a Power Stage Nagymarost.
Galgagután Velenczei és Vincze is nagyon összekapta magát, de ezúttal is előbbi volt a gyorsabb és újabb 2,3 másodperccel növelte az előnyét.
A Power Stage elejére leesett az eső, ami extra nehézséget okozott a versenyzőknek. Azonban Velenczei itt is alaposan lepirított és 1,4 másodperc előnnyel megnyerte a szakaszt, összességében pedig 6,4 másodperc előnnyel a versenyt is. A 2020-as Vértes Rally óta ez volt az első győzelme Velenczeinek.
Vincze az első napi betegség után egy második helyezéssel lett gazdagabb mind a versenyen, mind pedig a Power Stage-en, amivel a bajnokságban átvette a vezetést, a Dunakanyar Rallyt kihagyó Mads Ostbergtől.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Az első napot még lőtávolban fejezte be Turán, aki azonban vasárnap nem bírt a két fiatallal és szép lassan kezdett leszakadni. A nyolcadik gyorsaságin kapta meg a kegyelemdöfést, amikor a VW egy lassító előtt áramtalanította magát, amivel 19 másodpercet veszített. Innentől kezdve a biztos harmadik helyre rendezkedett be. A Power Stage-en is harmadikok lettek.
A verseny nagy vesztese volt Klausz Kristóf és Csányi Botond, akik a hosszas ácsorgás után elrajtoltatott első gyorsasági első komoly kanyarjában szalagkorlátba forgatták a Skoda Fabia Rally2 evót. Először tovább tudtak menni, de defektet kaptak, amit a pályán ki kellett cserélni és több mint hat percet veszítettek. Így célba értek ugyan, de nem szereztek pontot.
Már az első napon kibérelte magának a negyedik helyet Német Gábor és Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5-tel, akik Bodolai Lászlót és Deák Attilát előzték meg a Ford Fiesta R5 Mk II-vel.
A hatodik helyről az utolsó gyorsasági döntött. Itt Tóth Tibor és Szabó István egy abszolút negyedik időt autózott, amivel Power Stage pontokat is szerzett és 0,4 másodperc előnnyel a hetedik helyre szorították Trencsényi Józsefet és Verba Gábort.
Az Országos Rallybajnokság a Mecsek Rallyval folytatódik június 23–25-e között.
#
Pilóta
Autó
Idő
1.
Velenczei Ádám
Skoda
49:59,6
2.
Vincze Ferenc
Skoda
+6,4
3.
Turán Frigyes
Volkswagen
+51,2
4.
Német Gábor
Skoda
+1:34,4
5.
Bodolai László
Ford
+2:02,3
6.
Tóth Tibor
Skoda
+2:15,6
7.
Trencsényi József
Skoda
+2:16,0
8.
Kovács Antal
Hyundai
+2:52,8
9.
Ollé Sasa
Skoda
+2:53,6
10.
Foczkó Ákos
Mitsubishi
+4:26,4
11.
Rafael Tamás
Porsche
+5:02,8
12.
Papp Arnie
Ford
+5:09,1
13.
Hangodi Bendegúz
Peugeot
+5:15,3
14.
Vida Szabolcs
Skoda
+5:46,0
15.
Hoffer Zsolt
Ford
+6:03,3
16.
Galgóczi Norbert
Mitsubishi
+6:08,5
17.
Perge György
Skoda
+6:13,6
A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.