back to top
2025. augusztus 04. 07:57
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1306

    A Szafari Rally lehet a leghosszabb verseny 2018 óta

    0

    A Szafari Rally szervezői külön engedélyt kértek az FIA-tól, hogy a szabályok adta versenytávnál is hosszabb útvonalat jelöljenek ki az idén.

    A kenyai szervezők korábban megerősítették, hogy 2026-ig a rally világbajnokság naptárban marad a Szafari Rally, amely idén az FIA szabályai szerint lehetséges leghosszabb távnál, 347 km, is hosszabb lehet 14,5 km-rel, írja a Dirtfish.

    A Szafari Rally tavaly térhetett vissza a WRC naptárba 318,7 km hosszúsággal és nagy sikerrel.

    A szervezők az idei verseny esetében főként az utolsó nap hosszát szeretnék megnövelni, mely 96,6 km versenytávval rendelkezne, így az utóbbi évek leghosszabb befejező napja lenne.

    A közelmúlt leghosszabb befejező napja a 2016-os Mexikó Rallyn volt, amikor egy 80 km-es szakasz is szerepelt a programban.

    Az idei kenyai versenyen két új szakasz lehet, pénteken a 12 km-es Geothermal, valamint a vasárnapi 20 km-es Narasha szakasz.

    A legnagyobb változást azonban a vasárnapi program jelentené, mely kétszer három szakasz tartalmazna egy szervizelési időszakkal.

    A tervezett útvonal már engedélyeztetés alatt áll, hivatalosan a februári Rally Guide 1-ben kerülhet nyilvánosságra.

    A kenyai verseny tűnik a legvalószínűbbnek, ahol ismét csatázhat egymással Sébastien Ogier és Sébastien Loeb.

    A Szafari Rally útvonal tervezete
    2022. június 22. szerda
    13:01 Loldia shakedown (5.4 km)

    2022. június 23. csütörtök
    14:08 GY1 Kasarani (4.8 km)

    2022. június 24. péntek
    08:00 GY2 Loldia (19 km)
    09:18 GY3 Geothermal (12 km)
    10:11 GY4 Kedong (31.3 km)
    11:19 Szerviz
    13:14 GY5 Loldia
    14:32 GY6 Geothermal
    15:25 GY7 Kedong
    16:33 Szerviz

    2022. június 25. szombat
    08:11 GY8 Soysambu (29 km)
    09:08 GY9 Elmenteita (15 km)
    10:06 GY10 Sleeping Warrior (23 km)
    11:41 Szerviz
    14:14 GY11 Soysambu
    15:08 GY12 Elmenteita
    16:06 GY13 Sleeping Warrior
    17:41 Szerviz

    2022. június 26. vasárnap
    07:26 GY14 Oserian (17 km)
    08:36 GY15 Narasha (20 km)
    09:38 GY16 Hells Gate (11 km)
    10:44 Szerviz
    11:31 GY17 Oserian
    12:40 GY18 Narasha
    14:18 GY19 Hells Gate

    Hideg Ádám WSK elődöntőt nyert és negyedik a bajnokságban

    0

    Pályafutása legjobb eredményét érte el Hideg Ádám a WSK Super Master Series nyitófutamán Lonatóban. Az OK Junior kategória B elődöntőjét megnyerte, a hétvégén pedig összesen 31 pontot szerzett, amivel a bajnokság igen előkelő negyedik helyén áll.

    Nem volt könnyű helyzetben Hideg Ádám idei első versenye előtt. A kollektív WSK teszten Adrián készült a szezonra, itt rendezték volna a Champions Cupot és Super Master Series első futamát is. A gokartját erre a pályára állították be. Ám közben Adriát technikai okok miatt bezárták és Lonatóba, a South Garda Kartingra vitték mindkét futamot. Ádám a Champions Cupon nem tudott résztvenni a középiskolai felvételije miatt, így a hétvégi verseny első szabadedzésein kellett elvégezni a beállítások nagy részét. 

    Ennek ellenére a szabadedzéseken nagyon biztatóan kezdett. Az időmérőn azonban újabb nehézséggel kellett szembenéznie. Gokartja jobb hátuljának nekiütköztek és a spoilere ráhajlott a gumira. Ennek ellenére a 69 fős OKJ mezőnyben a 20. helyet szerezte meg. 

    Fotó: Hideg Team

    Az öt előfutamon javítani tudott és összesítettben a 14. helyre jött fel. Az egyik előfutam során ezúttal a gokartja bal hátulját találták el és ott hajlott rá a spoiler a gumira. 

    „Mind a két gumi gyakorlatilag hőkezelést kapott a spoilertől – nevetett Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – Miután a bal oldalát is eltalálták, legalább kiegyenlítődött. Így viszont az elődöntőre fel kellett rakni négy új gumit.“

    Ez jó döntésnek bizonyult. A WSK-ban tíz gumival gazdálkodhat minden versenyző egy hétvégén, amiből négy újjal kell kezdeni az időmérőt, utána pedig a hat új gumi felhasználását a csapat döntheti el. 

    Fotó: Hideg Team

    Ádám az új gumin szárnyalt a B elődöntőben, a hetedik helyről indulva, hat pozíciót javított és nyert. Korábban is volt már sok jó eredménye, de ez az elődöntő győzelem messze a legnagyobb fegyvertény, amit a WSK-ban megvalósított. Nem utolsó sorban 30 bajnoki pont járt érte. 

    A döntőben a 10. helyről indulhatott, amit az időmérő, az előfutamok és az elődöntő eredményeiből kalkuláltak. Ez a jobboldali sort jelentette, amely Lonatóban hátrányban van a pályán és a rajt után várhatóan több helyezést is bukhatnak a versenyzők.

    „Rövidebb áttételt választottunk Ádámnak, hogy könnyebben tudjon előzni, a csapat mindent megtett érte, de most ez a döntés most nem jött be“ – mondta Hideg Krisztián. 

    Ádám így a döntőben a 15. helyen végzett, amivel még egy pontot szerzett és így a WSK Super Master Series OKJ bajnokság igen előkelő negyedik helyén áll. 

    „Jó hétvége volt – mondta Hideg Ádám inkább fáradtan, mint boldogan a verseny után. – Az elődöntő győzelme után sokan gratuláltak, de én akkor már azzal foglalkoztam, hogy a döntőben hogyan fogok versenyezni. 

    Fotó: Hideg Team

    Az most nem sikerült jól, de a tempóm megvolt egész hétvégén, ami nagyon biztató a következő versenyekre. A bajnokság negyedik helyéről eddig álmodni sem mertem, szerintem még nem is fogtam fel, hogy mi történt velem. Az biztos, hogy a következő futamokon mindent megteszek, hogy még több pontot szerezzek. 

    Nagyon jó az összhang a csapattal, jó lendületben vagyok, a felvételin is túl vagyok, úgyhogy nagyon várom már a következő versenyt.“

    Hideg Ádám, OKJ eredmények
    WSK Super Master Series, 1. futam, Lonato (Olaszország), 2022. január 28–30.
    Résztvevők: 69
    Időmérő: 20.
    AB előfutam: 7.
    BE előfutam: 8.
    BF előfutam: 5.
    BC előfutam: 8.
    BD előfutam: 11.
    Előfutamok összesen: 14.
    B elődöntő: 1.
    Döntő: 15. 

    WSK Super Master Series állása az első futam után
    1. René Lammers 90 pont
    2. Dimitry Matveev 45 pont
    3. Oleksandr Bondarev 43 pont
    4. Hideg Ádám 31 pont
    5. Nathan Tye 28 pont
    6. Kiril Kutskov 25 pont
    7. Miguel Costa 22 pont
    8. Andres Cardenas 21 pont
    9. Tomass Stolcermanis 19 pont
    10. Enea Frey 19 pont

    Wilson: Pont ezt szerettük volna látni

    0

    Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető-igazgatója dicsérte Craig Breent, miután a harmadik helyen végzett a Monte-Carlo Rallyn. Sőt, azt sem rejtette véka alá, hogy pont erre számított az ír versenyzőtől. 

    Craig Breen Kalle Rovanperähoz hasonlóan kissé visszafogottabb tempóval kezdett a Monte-Carlo Rallyt, majd folyamatosan gyorsulva és riválisai problémáit kihasználva a harmadik helyen ért célba.

    Az ír fordost csupán Sébastien Loeb és Sébastien Ogier előzte meg, akik idén csak részleges programot teljesítenek a világbajnokságon.

    „Craig pontosan azt a munkát végezte a Montén, amit szerettünk volna – mondta Malcolm Wilson a WRC hivatalos oldalának. – Volt egy terv, melyen együtt dolgoztunk és Craig pontosan ezt követte.

    Tudta, hogy az egyik legnehezebb verseny lesz számára a Monte, mert már évek óta nem indult ott. Megbeszéltük, hogy pontokat remélünk tőle, és megbeszéltük, hogy ehhez mit kell tennie. A dobogós helyezés pedig egy álomszerű kezdés tőle. Ez az eredmény pedig csak még jobb, ha figyelembe vesszük, hogy az előtte végzők nem mennek teljes szezont.”

    „A verseny elején eltartott egy ideig, amíg sikerült megtalálni a jó beállításokat, amit valószínűleg az utolsó teszten történt baleset is befolyásolt – mondta Craig Breen. – Óvatosabb első nap után szombaton változtattunk és akkor már nagyon jól éreztem magam az autóban. A Pumában elképesztően sok potenciál van.”

    Az M-Sport Sébastien Loeb első és Craig Breen harmadik helyének köszönhetően három ponttal előzi meg a gyártók bajnokságában a Toyotát.

    Gus Greensmith továbbá az ötödik helyre vitte a harmadik Ford Puma Rally1-et, amivel megszerezte szombaton első szakaszgyőzelmét is, azonban őt a fordos csapat nem nevezte a gyártói pontokat szerzők közé.

    Az M-Sport örömét csupán Adrien Fourmaux pénteki első szakaszon bekövetkezett balesete árnyékolja be, ami során a francia versenyző rommá törte a negyedik autót, azonban szerencsére személyi sérülés nem történt.

    A cumbriai csapat Svédországban Craig Breent, Adrien Fourmaux-t és Gus Greensmith-t indítja, míg a negyedik autót a privát Lorenzo Bertelli bérelte ki.

    A svéd versenyt február 24–27. között rendezik a vb-szezon egyetlen teljes mértékben havas futamaként.

    Pajari 15 éves rekordot dönthet meg idén

    0

    Sami Pajari vezeti azt a nyolc versenyzőből álló névsort, akik beneveztek a 2022-es Junior WRC-be, így a finn versenyző akár meg is védhetné a tavaly megszerzett junior világbajnoki címét. Ezzel egy 15 éves rekordot döntene meg. 

    Nyolc versenyző nevezett az idei Junior WRC-be, köztük a tavalyi bajnok Sami Pajari, aki így meg is védheti címét.

    A JWRC-ben 2007-ben fordult elő utoljára címvédés, akkor Patrik Sandell volt erre képes.

    Sami Pajari, aki tavaly az ERC szezonban is sikeres volt, hiszen az ERC3 és ERC3 junior bajnokság második helyén zárt. A JWRC bajnoki címe után választhatott, hogy egy versenyt teljesít teljes támogatással Ford Fiesta Rally2-es autóval, vagy egy teljesen támogatott JWRC szezon fut. Az utóbbit mellett döntött.

    A WRC3-as szerepléssel ugyanakkor előre is lép a finn versenyző, hiszen a tavalyi JWRC-ben még 2WD hajtású Ford Fiesta Rally4-gyel lehetett versenyezni, idén azonban a JWRC-t már az összkerekes Ford Fiesta Rally3-ra írták ki.

    Azonban nem csak Pajari tér vissza a JWRC mezőnyébe, Jon Armstrong is itt indul a tavalyi második helyezés után.

    Jean-Baptiste Franceschi 2018 után tér vissza a JWRC mezőnyébe, akkor a fiatal versenyző a Francia Autósport Szövetség támogatásával a harmadik helyen zárt Emil Bergkvist és Dennis Radström mögött. A francia versenyző tavaly megnyerte az ERC3 junior sorozatot, aminek a nyereménye egy idei JWRC szezon volt.

    Franceschi tavaly a francia Var Rallyn súlyos balesetet szenvedett, mely során többek között eltört a bordája, a felépülése továbbra is tart, így első idei versenyére várhatóan Horvátországban kerül sor.

    Lauri Joona tavaly negyedik lett a JWRC-ben, Sami Pajari pedig az első számú riválisaként nevezte meg honfitársát az idei JWRC szezonban.

    Az észt Robert Virves a tavalyi ötödik, az ír William Creighton pedig a hatodik helyezésen igyekszik idén javítani.

    A 2022-es JWRC szezonban lesz két újonc versenyző is. A kenyai McRae Kimathi tavaly megszerezte Afrika Rally Bajnokságban a junior bajnoki címet egy Ford Fiesta Rally3-mal.

    Kimathi számára már adott volt a rallysportban való részvétel a neve és édesapja révén is, hiszen Phineas Kimathi a Kenyai Motorsport Szövetség elnöke és a Szafari Rally vezérigazgatója is.

    A görög Panagiotis Roustemis eddig főként Görögországban versenyzett, azonban tavaly rajthoz állt az Akropolisz Rallyn is egy Citroën DS3 R5-tel, mellyel a WRC3 ötödik helyén zárt. Roustemis 2020-ban hazájában N-csoportos bajnok lett.

    A Junior WRC szezonja idén öt futamból fog állni, Svédországban kezdődik, majd Horvátországban, Portugáliában, Észtországban folytatódik, végül pedig Görögországban zárul.

    Visszatérnek a motorsport gladiátorai – SuperEnduro GP az Arénában!

    0

    Egy év kihagyás után visszatér hazánkba a világ egyik leglátványosabb sorozata, a SuperEnduro világbajnokság – február 5-én, szombaton a Papp László Arénában zajlik majd a késhegyre menő küzdelem. 

    Ez már a harmadik alkalom, hogy a motorsport gladiátorai Budapesten csillantják meg elképesztő tehetségüket a SuperEnduro világbajnokságon – ez hatalmas presztízssiker a magyar szervezőknek, akik ezúttal is 1500 tonna földet, 100 tonna követ és 50 tonna faanyagot mozgatnak meg annak érdekében, hogy a pálya a lehető legtöbb izgalmat kínálja a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt. 

    „Nehéz időszakon vagyunk túl, tavaly is próbáltuk tető alá hozni a rendezvényt, de a járványügyi helyzet nem tette lehetővé, ezért is örülök, hogy a hétvégén újra nálunk vendégeskedik a mezőny – nyilatkozta a Mazel Tov Étteremben megtartott keddi sajtótájékoztatón Hadobás Ádám, a verseny főszervezője. – Tegnap megkaptam a Prestige kategória nevezési listáját, és igazán nem lehet okunk panaszra, hiszen elképesztő mezőny gyűlik össze. Itt lesz a sportág egyik legeredményesebb versenyzője, a lengyel Taddy Blazusiak, az aktuális világbajnok Billy Bolt, aki az idénynyitó lengyel futamon maximális pontszámot ért el, a háromszoros világbajnok Colton Haaker, az amerikai Cody Webb, az izgalmas nevű, és elképesztően gyors Jonny Walker, valamint honfitársa, Will Hoare, aki tavalyelőtt éppen nálunk hódította el a junior világbajnoki címet, most pedig már a Prestige-mezőnyben száguld. Magyar szempontból nagyon érdekes, hogy a junior világbajnoki mezőny tagjaként üdvözölhetjük Zsigovits Norbertet, de rajta kívül is vannak a startlistán honfitársaink bőven. Azt tapasztaljuk, egyre nagyobb az érdeklődés hazai oldalról a rendezvény miatt – és tovább folytatódik az utánpótlás-nevelés is. Az idén már nem csupán magyar, hanem külföldi versenyzők is részt vesznek a 8–14 évesek küzdelmében. Ez azért fontos, mert ők a jövő világbajnokai, s talán köztük van az, aki magyarként az élre törhet.”

    Hadobás Ádám hozzátette: a pályaépítés során a bevált módszereket és elveket követik: ifjabb Németh Kornél álmodta meg a pályát és ő koordinálja az építkezést is az utóbbi években bizonyító csapattal. Próbáltak a változatosságra és a látványosságra törekedni, szem előtt tartva, hogy a gyerekeknek is teljesíteniük kell a pályát. 

    Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke elmondta, az enduro szakág és a hazai szövetség számára is kiemelt fontosságú ez az esemény – ott van a toprendezvények között. 

    „Minden évben nagy öröm hazánkban üdvözölni a világ legjobb superendurósait, és ha lehet, még jobb, hogy talán ennek a rendezvénynek is köszönhetően egyre több élversenyzőnk van itthon – mondta Hermann Henrik. – Zsigovits Norbert az utóbbi években a világbajnoki mezőny tagjává vált, és emlékezhetünk, két éve mekkora őrület volt az Arénában, amikor elhozta az egyik rajtot. A magyar ember szereti a látványos megméretéseket, és elképesztően tud örülni a magyar sikereknek, ezért is jó hír, hogy itt van Szőke Márk, vagy hogy az idén beugrik a trialos Csizmazia Barnabás. Az utánpótlásverseny itt, nálunk volt először része a programnak, ám most már külföldön is meghonosodott, ami igazolta, hogy jó volt az utánpótlás-neveléssel kapcsolatos gondolatunk.”

    És akkor nézzük, milyen reményekkel várja a hétvégét a superenduro egyik legnagyobb hazai klasszisa, Zsigovits Norbert, aki a junior-világbajnoki mezőnyben méreti meg magát. Kétszer háromnapos edzőtáborral készült a hétvégére, és az első, lengyelországi forduló után a hatodik helyen áll a bajnokságban. 

    „A legutóbbi magyar vb-futam óta eltelt időben rengeteg külföldi tapasztalatot tudtam szerezni, bízom benne, hogy ezek a hasznomra lesznek a hétvégén – mondta Zsigovits. – Nagyon várom, hogy újra hazai közönség előtt versenyezzek, azóta is végigfut a hátamon a hideg, ha felidézem az akkori hangulatot, azt az őrjöngést, amivel akkor fogadtak. Az akkori jó eredmény azonban bizonyos szinten kötelez is. A superenduróban a siker titka, hogy legyél technikailag képzett – mert nehezek az akadályok –, legyen jó kondid, és mentálisan is felkészült legyél, mert a kapkodás okozza a legtöbb hibát. A rönkökön vagy a köveken ugyanis nagyon könnyű elcsúszni. Ezért is tűztem ki azt magam elé, hogy próbálok kiegyensúlyozottan, hiba nélkül motorozni, ha ez sikerül, és kihozom magamból a maximumot, elégedett leszek.”

    Szombaton 11 órától tartják az edzéseket, a délutáni programra pedig 16 órakor nyitják a Papp László Sportaréna kapuit. A jelenleg érvényben lévő jogszabályok értelmében az esemény látogatásához kötelező a védettségi igazolást bemutatni. (Bármilyen érvényes védettségi igazolás megfelel.) 

    A jegyvásárlók között a rendezők a KTM és Husqvarna Centrum támogatásával kisorsolnak egy Husqvarna típusú motorkerékpárt

    Jegyeken ezen a linken lehet előre vásárolni.

    Svéd Rally 2022 – Minden, amit tudnod kell

    0

    Svéd Rally 2022: Február 22–24-e között rendezik a rally világbajnokság második futamát, a Svéd Rallyt. Összegyűjtöttük róla a legfontosabb tudnivalókat, az időtervet, a nevezési lista, az eredmények valamint közvetítések linkjeit, illetve pár érdekességet. 

    A Svéd Rally legendás versenyzője
    Ha egy versenyzőt kell kiemelni a Svéd Rally történetéből, akkor az Stig Blomqvist. 1970 és 2006 között nem kevesebb, mint 31-szer indult hazája legjelentősebb rallyversenyén. Hét győzelmével rekordtartó, de emlékezetes a 2003-as verseny is, amelyen 57 évesen megnyerte az N csoportos PWRC kategóriát.

    A Svéd Rally legendás márkája
    Mai szemmel kicsit furcsán hangzik, de Svéd Rally két legsikeresebb gyártója a Saab és a Porsche. Előbbivel tíz alkalommal nyerték a Svéd Rallyt, utóbbi pedig a Forddal holtversenyben a második nyolc győzelemmel.

    Az első nem skandináv győztes
    55 éven keresztül nem sikerült a Svéd Rallyn elvenni a győzelmet a skandináv versenyzőktől. Carlos Sainz négy második helyével állt a legközelebb ehhez a dicsőséghez, amelyet végül Sébastien Loeb ért el 2004-ben. A második nem skandináv győztes Sébastien Ogier lett 2013-ban, aki három győzelmével jelenleg a verseny történetének legsikeresebb nem skandináv pilótája.

    A Svéd Rally elmúlt 10 évének győztesei
    2012. Jari-Matti Latvala–Miikka Anttila, Ford Fiesta RS WRC
    2013. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
    2014. Jari-Matti Latvala–Miikka Anttila, Volkswagen Polo R WRC
    2015. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
    2016. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
    2017. Jari-Matti Latvala–Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC
    2018. Thierry Neuville–Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC
    2019. Ott Tänak–Martin Järveoja, Toyota Yaris WRC
    2020. Elfyn Evans–Scott Martin, Toyota Yaris WRC
    2021. nem rendezték meg a versenyt

    Svéd Rally 2022 időterve

    Február 24., csütörtök
    09:01 Shakedown, Klabböle
    12:30 Meet the Crews, Szervizpark Umeå
    20:00 Rajt ceremónia, Umeå City Skeppsbron

    Február 25., péntek
    08:42 GY 1 Kroksjö 1
    09:55 GY 2 Kamsjön 1
    11:31 GY 3 Sävar 1
    12:38 Szervizpark: Umeå
    14:45 GY 4 Kroksjö 2
    15:58 GY 5 Kamsjön 2
    17:34 GY 6 Sävar 2
    18:38 GY 7 Umeå Sprint
    19:08 Szervizpark: Umeå
    19:30 Meet the Crews, Szervizpark Umeå

    Február 26., szombat
    07:10 Szervizpark, Umeå
    08:02 GY 8 Brattby 1
    09:29 GY 9 Örträsk 1 – rénszarvas veszély miatt törölve
    10:54 GY 10 Långed 1
    12:08 GY 11 Umeå 1
    12:40 Szervizpark, Umeå
    14:32 GY 12 Brattby 2
    15:30 Historic célceremónia, The Red Barn Arena
    15:59 GY 13 Örträsk 2 – rénszarvas veszély miatt törölve
    17:24 GY 14 Långed 2
    18:38 GY 15 Umeå 2
    19:14 Szervizpark, Umeå
    19:30 Meet the Crews, Szervizpark, Umeå

    Február 27., vasárnap
    05:30 Szervizpark, Umeå
    07:00 GY 16 Vindeln 1
    08:08 GY 17 Sarsjöliden 1
    09:37 GY 18 Vindeln 2
    10:57 Gyűjtő Vännäs
    12:18 GY 19 Sarsjöliden 2 (Power Stage)
    14:30 Célceremónia, Umeå City Skeppsbron

    Nevezési lista
    ewrc.com

    Eredmények
    ewrc.com

    Közvetítés
    WRC+ (élő, előfizetéses)

    Ogier Le Mans-ban indul

    0

    Sébastien Ogier, a nyolcszoros rally világbajnok az endurance-világbajnokságon (WEC) szereplő Richard Mille Racing versenyzője lesz 2022-ben, és elindul Le Mans-ban is.

    A nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier az idei évre a WEC-ben induló Richard Mille Racinghez igazolt írta meg a WEC hivatalos oldala, a csapat 2020-ban indult először a sorozatban, idei harmadik szezonjukban pedig az LMP2-es kategóriában fognak indulni az Oreca 07 Gibson autóval.

    Ogier csapattársa Lilcu Wadoux, az Alpine Elf Euro Cup első női futamgyőztese lesz, továbbá Charles Milesi lesz, aki tavaly három futamot nyert a Team WRT-vel, köztük a Le Mans-i 24 órás versenyt. Milesi komoly szerepet játszott abban, hogy a Team WRT tavaly megnyerte az LMP2-es csapatok bajnoki címét.

    2021-es WEC szezon végén Sébastien Ogier és Charles Milesi is tesztelhette a Toyota hibrid Hypercarját.

    A Richard Mille Racing mindhárom francia versenyzőjét támogatja a Philippe Sinault által irányított Signatech csapat, mely az elmúlt hat évben két vb-címet és három Le Mans-i győzelmet aratott az LMP2-ben.

    „Eddig a rally karrieremre koncentráltam, de már régóta gondolkoztam a WEC kipróbálásán is – mondta Sébastien Ogier. – Az LMP2 egy nagyszerű kategória és a legjobb módja annak, hogy elérjem az endurance versenyzés legmagasabb szintjét és fejlődni tudjak ebben a szakágban.

    Újonc leszek a mezőnyben, de szeretném jól érezni magam, miközben megismerem a határokat és kiderítem, mennyire tudom megközelíteni a legjobb versenyzőket. Charles és Lilou, valamint én is három különböző világból érkezünk és érdekes lesz különböző tapasztalatainkat összekapcsolva segíteni a régóta mellettem lévő Richard Mille csapatát.

    Csábító ez a kaland, és tisztában vagyok vele, hogy sokat kell tanulnom és nagyon sok tapasztalatot kell szereznem. A rallyban mindig jó alkalmazkodó képességem volt, ezért ebben bízok most is.”

    „Örömmel folytatjuk ezt az izgalmas kalandot a Richard Mille Racing csapatával – mondta Philippe Sinault, a Signatech igazgatója és csapatmenedzsere. – Minden projektünkben emberközpontú megközelítést alkalmaztunk és ez a három versenyző tökéletesen illik ehhez. Sébastien Ogier elmondta, hogy szeretné kipróbálni tudását az állóképességi versenyzésben, és hatalmas tapasztalattal rendelkezik az autósport egy területén.”

    A 2022-es WEC szezon a floridai Sebringben indul március 16-18. között. Ogier a tervek szerint a Richard Mille Racing színeiben mind a hat vb-futamon részt vesz, így az Akropolisz és a Japán Rallyn egészen biztosan nem indul idén a rally világbajnokságon.

    2022-es FIA endurance-vb naptára
    március 18.: 1000 mérföld Sebring (USA)
    május 7.: Spa-Francorchamps 6 órás (Belgium)
    június 8-12. : Le Mans-i 24 órás (Franciaország)
    július 10.: Monza 6 órás (Olaszország)
    szeptember 11.: Fuji 6 órás (Japán)
    november 11.: Bahreini 8 órás (Bahrein)

    Evans: Ez csak az első verseny volt

    0

    Elfyn Evans talán a legnagyobb esélyessé lépett elő a világbajnokságon. Az elmúlt két szezon második helyezései után, azonban a Monte-Carlo Rally nem úgy alakult számára, mint ahogy eltervezte.

    Elfyn Evans 2020-ban szerződött az M-Sporttól a Toyotához, és már az első évben, majd tavaly is a második helyen fejezte be a szezont Sébastien Ogier mögött. Idén azonban Ogier részleges programja miatt a walesi versenyző talán a legnagyobb favorit a világbajnoki címet tekintve.

    Evans szezonja azonban nem indult jól, hiszen a Montén csupán négy pontot tudott szerezni, miután szombaton lecsúszott az útról és húsz percet vesztett.

    „Amikor az élmezőnyben versenyzünk, akkor mindig nyomás nehezedik ránk – mondta Elfyn Evans a Rallit.fi oldalnak. – Nem ez volt a legjobb rajtom, de nem szabad elfelejteni, hogy ez csak az első verseny.

    Ha az elmúlt szezont nézzük, akkor Sébastien Ogier a szezon első felében szilárdította meg vezető helyét a bajnokságban, én pedig szinte végig a második helyen álltam. Ebből a szempontból mindig a maximális eredmény elérésére kell koncentrálni. Nagyon élveztem ezt a két szezont, amióta a Toyotánál vagyok, szeretek Finnországban (a Toyota Gazoo Racing központjában) lenni.”

    Evans dicsérte tavaly év elején a csapat élére kinevezett Jari-Matti Latvalát is.

    „Egyértelműen Jari-Matti a legszenvedélyesebb srác a rallyban, akit ismerek. Egész életét a versenyzésnek szentelte, a sporttal együtt lélegzett. Az évek során pedig csak nőtt a lelkesedése. Fontos, hogy legyen egy ilyen szemléletű ember a csapatban, mert ez mindenkit előre visz.”

    Az idei vb-szezonra új, hibrid autókat vezettek be, a walesi versenyző pedig gyorsan hozzászokott az új Rally1-es autóhoz.

    „Minden egyes kilométerrel sikerült hozzászoknom az új autóhoz. A vezetés már szinte magától jön. Az új autó teljes egészében más, mint az elődje, nem csak a hibrid rendszer miatt.

    A versenyek előtti shakedownon már kevesebb lehetőség áll rendelkezésre az autó beállítása terén, ezért a tesztek még fontosabbak lettek. Az új autóban bizonyos dolgoknak több időre van szükségük, hogy jól működjenek.”

    A Rally Hungary sztárja összekalapozott a junior-vb-re

    0

    Az utolsó pillanatban még a Twitteren kért segítséget a Rally Hungaryről is jól ismert Jon Armstrong az idei junior-vb szerepléséhez. A múlthét végé volt a határidő és csodák-csodájára összeállt a büdzséje, úgyhogy harcba szállhat az idei junior-vb címért. 

    Tavaly hatalmas csatát vívott Jon Armstrong Sami Pajarival a Rally Hungary RC4-es győzelméért. Akkor a magyar szurkolók is megtapasztalhatták, hogy milyen piszok gyors versenyző. 

    Nem véletlen egyébként, hiszen a 27 éves észak-ír komoly karriert mondhat magáénak. Azt sokan tudják róla, hogy 2018-ban eSport Rally Világbajnok volt, és hogy tavaly a junior-vb-n Pajari mögött a második helyen végzett, míg a junior-Eb-n (ERC Junior), Ken Torn és Oscar Solberg mögött harmadik lett. Igaz, itt csak egy futamon, a Lengyel Rallyn indult, Rally3-as Fiestával, ott viszont megnyerte a kategóriát. 

    Azt is tudjuk Armstrongról, hogy egyébként a Codemastersnél játék fejlesztőként dolgozik, tehát ízig-vérig a rallysporthoz kapcsolódik. 

    Fotó: Bastien Roux / DPPI / ERC // Jon Armstrong, Rally Hungary 2021

    Azt viszont kevesebben tudják róla, hogy 2015-től ’17-ig viszonylag egyenesen ívelt karrierje a Peugeot 208 R2-től a Fiesta R2T-n át egészen egy R5-ös Fiestáig. ’18-ban azonban csak az eSport maradt neki, ’19-ben kettő, ’20-ban pedig egy futamon tudott indulni. 

    Amikor tavaly a Rally Hungary tesztjén az idei terveiről kérdeztem, csak mosolygott: „Egyelőre keresem a támogatókat. Szeretném neked azt mondani, hogy a junior-vb-n indulok és hogy versenybe szállok a bajnoki címért, de semmi sem biztos.“

    Kicsit furcsálltam, hogy Colin McRae, Richard Burns, Kris Meeke és Craig Breen hazájában (Armstrong északír, így aztán a briteknél és az íreknél is hazai versenyzőnek számít) nem jut támogatás egy ilyen tehetségnek. 

    Megint csak mosolygott: „Nem olyan könnyű összekalapozni a pénzt, de dolgozunk rajta. Nagyon szeretnék a junior-vb-n menni és harcolni a bajnoki címért.“

    Január 26-án még nem volt meg a költségvetése: 

    29-én viszont már vigyoroghatott: 

    Bár nem hozta nyilvánosságra, hogy a hiányzó 40 ezer euró honnan érkezett meg alig pár nap alatt, de a lényeg, hogy meglett és egy igen tehetséges és szimpatikus versenyzővel többet láthatunk a vb-n. 

    Lappi: Van még munka – Video a megtépázott Toyotáról

    0

    Esapekka Lappi másodszor vezette a Toyota GR Yaris Rally1-et a múlt héten, amikor Finnországban,  havon megkezdte a felkészülést a Svéd Rallyra.

    A Toyota a múlt héten megkezdte a teszteket a Svéd Rallyra. Esapekka Lappi először vezette a GR Yarist hóban, összesen pedig másodszor próbálhatta ki az autót.

    „Nagyon jó volt Finnországban tesztelni – mondta Esapekka Lappi a finn MTV csatornának. Egy remek autót mindig jó vezetni. Azonban a Yaris még nem teljesen illik hozzám, még sok munka van hátra. Ez azonban normális.”

    A videón látszik egyébként, hogy mire Lappira került a sor eléggé megtépázták a Yaris Rally1-es hátulját a csapattársak. Egyben jól mutatja, hogy a Toyota sem rendelkezik feltétlenül sok tartalék alkatrésszel és hogy valószínűleg a 2022-es Rally1-esek aerodinamikáját kevésbé befolyásolja a hátsó lökhárító hiánya.

    Lappi a Rally1-es mezőny végéről fog Svédországban az első napon rajtolni, ami még annak ellenére is hasznára lehet, hogy nem annyira ismeri a hibrid Toyotát.

    A Sébastien Ogier-t helyettesítő finn versenyző ötödik Svéd Rallyjára készül, legjobb eredményét 2019-ben a Citroën versenyzőjeként érte el, amikor második helyen zárt a Citroën C3 WRC-vel.

    Lappi a Toyota neveltjeként elsőként a Yaris WRC-t vezethette rally világbajnoki futamon még 2017-ben, amikor a Finn Rallyn megszerezte eddigi egyetlen vb-futamgyőzelmét is.

    Ezt követően 2019-ben a Citroënhez igazolt, ahol Sébastien Ogier csapattársa lett, majd 2020-ban már az M-Sportnál folytatta karrierjét. Mivel azonban 2021-ben fizetős versenyzőknek adott csak lehetőséget a fordos csapat, Lappi inkább otthon maradt családjával és csak három versenyen indult a vb-n.

    A szezont már Finnországban a Toyotával fejezte be, majd pár nappal később a japán gyártó bejelentette, hogy az idén csak részleges programot teljesítő Sébastien Ogier-t helyettesítheti Lappi, akinek a Svéd Rally lesz az idei első versenye, de minden bizonnyal a Horvát Rallyn is rajthoz állhat.

    A Svéd Rally idén új helyszínre, északabbra költözik, ahol megoldódhatnak a kevés hó jelentette korábbi problémák.