back to top
2025. november 09. 15:51
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1357

    Orfű Rally3: Zákányiék vezetnek féltávnál

    0

    Zákányi János és Vidécz Zsolt mindkét szakaszt megnyerte az Orfű Rally Rally3-as mezőnyének első körében, így vezetnek Fábián Lóránt és Ihász László előtt. 

    A Rally2 és Historic mezőnyök után a Rally3-as versenyzők is teljesítették az Orfű Rally első két szakaszát.

    Zákányi János és Vidécz Zsolt 15,3 másodperc előnnyel vezetik az Orfű Rally Rally3-as értékelését az első két szakasz után, miután Abaligeten és Hetvehelyen is a leggyorsabbak tudtak lenni a Ladával. 

    Az első szakasz után még Kaveczki Jenő és Nagy Péter állt a második helyen, azonban a második szakazon eltőrt a Volkswagen féltengelye, így csaknem négy percet vesztettek a 10 és fél kilométeres pályán.  

    A második helyre Fábián Lóránt és Ihász László lépett a második szakaszt követően, akik 15,3 másodperces hátránnyal követik Zákányiékat, míg Téczely Tamást és Bányai Barnát 1,7, Takács Istvánékat 2,3, Guzi Jánost és Somlai Gábort 6,5 másodperccel előzik meg. 

    A Rally3 mezőnye még egyszer teljesíti a szakaszokat. 

     

    Rally3 állása két szakasz után 
    1 #403 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 13:45,3
    2 #402 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane +15,3
    3 #428 Téczely Tamás / Bányai Barna Honda Civic +17,0
    4 #407 Takács István / Takács István BMW E36 +17,6
    5 #411 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +21,8
    6 #424 Bajusz Krisztián / Illés Peti Lada 2105 +30,2
    7 #405 Pallaghy Botond / Szalay Sándor Peugeot 106 +32,1
    8 #439 Magyar Péter / Pap Dániel Lada 21011 +37,6
    9 #412 Gráber Tamás / Sándor Csaba Honda Civic Type-R +41,6
    10 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 +50,2

    További eredmények

    Orfű Historic Rally: Wirtmann dupla

    0

    Wirtmann Ferenc Nyirfás Yuliannával az oldalán hozta a szokásos formáját, vagyis az Orfű Rally első körének mindkét szakaszán a leggyorsabb volt. 

    A Rally2 mezőnyét a pályákon a historic mezőny követte, ahol nem történt meglepetés az elsőkét szakaszon.


    Wirtmann Ferenc és Nyirfás Yulianna az Orfű Rally első szakaszát 31,7, míg a másodikat 18,9 másodperc előnnyel nyerte a Forddal Kalapács Zsolt és Kalapács Kornél Opelje előtt, így 50,6 másodperc előnyre tett szert az első kör után.
     

    A második helyért már szorosabb a küzdelem, hiszen Kalapácsékat 13,2 másodperccel követik a BMW-vel Kóka Tamásék, és 17,6 másodperccel Gerencsér Tibor és lánya, Bernadett a Forddal. 

    A historic mezőnyére még négy szakasz vár. 

    Historic mezőny állása két szakasz után
    1 #301 Wirtmann Ferenc / Nyirfás Yulianna Ford Escort 13:50,4

    2 #304 Kalapács Zsolt / Kalapács Kornél Opel Kadett +50,6
    3 #321 Kóka Tamás / Kóka Tamás BMW 316 +1:03,8
    4 #302 Gerencsér Titi / Gerencsér Bernadett Ford Sierra +1:08,2
    5 #311 Studer Gábor / Zsebe Dávid Lada 2105 +1:19,3
    6 #312 Novák Tamás / Varga Vivien Skoda Favorit +1:22,7
    7 #306 Rácz Tibor / Hetesi Viktor Lada 21011 +1:27,5
    8 #316 Mang Huba / Béres “Unicum” Attila Skoda Favorit +1:28,0
    9 #310 Müller Roland / ifj. Müller Roland Lada 2101 +1:34,5
    10 #303 Csukovics István / Kari Lada 21013 +1:39,7 

    További eredmények

    Orfű Rally2: Geiger Máté két szakaszgyőzelemmel nyitott

    0

    Geiger Máté és Paukovics Lilla az Orfű Rally elsőkörének mindkét szakaszát megnyerve vezeti a Rally2 mezőnyét Spindler Jenő és Csizmadia Csaba, valamint Zsebe Gábor és Mohácsi László előtt. 

    Az Orfű Rallyval megkezdődött a hazai rally szezon, és a Rally2 mezőnye már teljesítette is az első két szakaszt a szezonnyitón. 

    Mindkét szakaszon Geiger Máté és Paukovics Lilla voltak a leggyorsabbak és 9,9 másodperc előnnyel vezetik a mezőnyt annak ellenére, hogy az első szakaszról elkéstek, és kaptak 10 másodperc büntetést. 

    A ladás párost Spindler Jenő és Csizmadia Csaba követik a második helyen, miután a második, hetvehelyi szakaszon a 2,4 másodperccel megelőzték a Zsebe Gábor-Mohácsi László-Skoda Felicia triót. 

    A bajnoki címvédő ifjabb Fogarasi Attila és Toloczkó Péter a negyedik helyen teljesítette az első kört4,1 másodperccel követve Zsebééket és 11,6 másodperccel megelőzve a ladás Baksai Lászlót és Erdei Zoltánt. 

    A Rally2-es mezőny ma még négy szakaszt teljesít.

    Rally2 állás 2 szakasz után 
    1 #211 Geiger Máté / Paukovics Lilla Lada 2101 13:25,5
    2 #219 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +9,9
    3 #203 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +12,3
    4 #201 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +16,4
    5 #208 Baksai László / Erdei Zoltán Lada VFTS +27,9
    6 #204 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +28,7
    7 #223 Géringer Zoltán / Tímár Tamás Honda Civic +28,7
    8 #213 Neukirchner András / Gálik Kata Honda Civic Type-R +29,2
    9 #222 Goller Ákos / Tóth Szabolcs Citroen C2 R2 Max +33,8
    10 #218 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +36,5

    További eredmények

    WRC3-ból lép feljebb Fabrizio Zaldivar

    0

    Némi meglepetésre egy fiatal paraguayi versenyző, Fabrizio Zaldivar került a Hyundai Motorsport WRC2-es csapatába. A 21 éves versenyző a WRC3 mezőnyéből lép idén feljebb. 

    A finn Teemu Suninen és a paraguayi Fabrizio Zaldivar került a Hyundai Motorsport idei WRC2-es csapatába, azonban a két versenyző közül csak a Suninent ismerhetjük jobban, ezért most a 21 éves Zaldivart is bemutatjuk. 

    A paraguayi versenyző 2019-ben a Junior WRC-ben állt rajthoz az argentin Fernando Mussano navigálásával egy Ford Fiesta R2T19-es autóval. A legjobb eredményeit a Wales Rallyn és Spanyol Rallyn érte el, ahol egyaránt a JWRC ötödik helyét érte el, év végén pedig a junior bajnokság nyolcadik helyét szerezte meg. 

    2020-ban maradt a JWRC-ben és a Szardínia Rallyn, majd a Monza Rallyn is a második helyen zárt. Olaszországban még Fernando Mussano, míg Olaszországban a spanyol Rogelio Penate olvasta a Ford Fiesta Rally4-ben az itinert. A szezon végén pedig Tom Kristensson, Martins Sesks és Sami Pajari mögött a negyedik helyen zárt. 

    A tavalyi évben már a WRC3-ban folytatta a paraguayi versenyző a karrierjét, ahol a spanyol Carlos Del Barrio, Dani Sordo korábbi navigátora diktálta az itinert a Skoda Fabia Rally2 evóban. Hét versenyen indulva a WRC3 nyolcadik helyét sikerült megszerezni a párosnak, akik a legjobb eredményt a Szardínia Rallyn értéke el, ahol a WRC2 negyedik helyén zártak. 

    A fiatal Fabrizio Zaldivar a WRC-n kívül főként paraguayi és CODASUR (Dél-Amerikai Rally Bajnokság) futamokon állt rajthoz. Hazai bajnoki futamain egy győzelmet és két dobogós eredményt ért el, míg a CODASUR értékelésben egy nyolcadik helyezés a legjobb eredménye. 

    Az idei WRC2-es szezonban minden bizonnyal Teemu Suninen lesz a gyorsabb versenyző, de a finn pilóta mellett és a Hyundai segítségével sokat tanulhat Zaldivar. 

    Két Tanak tippjével nyert Kasari az ERC3-ban 

    0

    Kaspar Kasari első kategória győzelmét szerezte a Fafe Rally ERC3-as mezőnyében, miután a portugál verseny utolsó szakaszán megtudta előzni Dmitry Feofanovot. Az észt versenyzőnek Ott Tanak és édesapja is adott tanácsot. 

    A 24 éves Kaspar Kasari harmadik ERC futamán indult a Fafe Rally alkalmával, ahol a pénteki szuperspeciál szakaszt megnyerte, a második szakasztól kezdve azonban a második helyre csúszott és csak a verseny utolsó gyorsaságiján tudott ismét az élre állni megelőzve a lett licenccel induló orosz Dmitry Feofanovot. 

    Kasari autóját az OT Racing készíti fel, melyet Ott Tanak és édesapja, Ivar Tanak vezet. 

    “Rengeteg tanácsot kaptam Ott-tól és édesapjától a Fafe Rallyn – mondta az ERC hivatalos honlapjának Kaspar Kasari. – A csapatfőnököm Ivar Tanak, Ott édesapja, így ketten látnak el engem és navigátoromat, Rainis Raidmát tanácsokkal, hasznos tippekkel. Az egész csapat szuper munkát végez.” 

    A Fafe Rally utolsó szakaszát jégpályává változtatta a korábban leesett nagymennyiségű eső, ami komoly feladat elé állította a versenyzőket, és Kasari ezen a szakaszon tudott 37,3 másodperccel gyorsabb lenni Feofanovnál, így az észt versenyző 31,5 másodperc előnnyel szerezte meg az ERC3 győzelmét. 

    “Olyan volt a szakasz, mint egy jégpálya. Csak arra törekedtünk előtte, hogy célba érjünk és ezáltal tapasztalatokkal gazdagodjunk. Az utolsó szakasz előtt azonban közel voltam Dmitryhez, ezért próbáltam gyors lenni. A többi pálya sem volt könnyű a versenyen, de az utolsó szakasz extrém módon csúszott. Szerettünk volna jó eredményt elérni, mivel a következő két versenyen nem indulunk, várhatóan csak a Lengyel Rallytól fogjuk folytatni a szezont.” 

    Orfű: egy új éra kezdete

    0

    Az idei évben új időszámítás kezdődik Osváth Péter pályafutásában az Orfű Rallyval. 2021-ben az éves értékelés abszolút ötödik helye után új kihívásra volt szüksége a balatonfüredi pilótának, aki továbbra is a Skoda Fabia Rally2 EVO-val és Papp Tamással versenyez majd.

    „Azt gondolom, hogy tavaly kihoztuk a lehetőségeinkből a maximumot. – tette közzé közösségi oldalán Osváth Péter. – A fiatalok fokozatosan átveszik az irányítást én pedig úgy vagyok vele, ha már van egy ilyen csúcs technikánk, akkor élvezni akarom a versenyzést. Ezért idén csak olyan futamokon állok rajthoz a magyar bajnokságban, amiket szeretek és külföldre is ellátogatunk majd a csapattal.”

    „Mivel a Salgó is szerepel a programunkban, az orfűi futam tökéletes lehetőséget, hogy egy kicsit visszarázódjunk. Az autót az utolsón csavarig átnéztük a télen, amit kellett kicseréltünk rajta. Bakonyát és Árpádtetőt nagyon szeretem, az aszfaltos pályákat tekintve mind a kettő a top5-ben van nálam, ráadásul Tomi miatt már félig hazai pályának minősül nekünk.”

    Az Orfű Rallyn a klasszikus mecseki pályák mellett az 1-es rajtszám is apró pluszt jelent az Osváth – Papp kettős számára.

    „Ugyan a rajtpozíciónk a tavalyi teljesítményünknek szól, de büszkén viseljük az 1-est, igyekszünk megfelelni neki. A cél az, hogy felszabadultan, fokozatosan gyorsulva végig csináljuk a versenyt, a célban pedig elégedetten szálljunk ki a Skodából.”

    Goller Ákost és Tóth Szabolcsot motiválja a népes mezőny…

    0

    Izgatottan várja az orfűi nyitó futamot Goller Ákos és Tóth Szabi, akik a 2022-es szezont egy Citroen C2R2-vel fogják teljesíteni Rally2-ben.

    Bennetek van már a bugi a hétvégi futam miatt?

    – Már december óta mocorgunk, hogy újra versenyautóban ülhessünk. Az egészségem igaz nem százas, kicsit náthás vagyok, de ezt a szilveszteri futamhoz hasonlóan – ahol a lábammal volt egy kis gond – félretesszük, és belecsapunk a lecsóba. Szóval valóban nagyon várjuk, hogy megmérettessük magunkat az idei első R2-es versenyen.  

     

    Orfűn indultál először 2021-ben?

    – Igen, és a környék szimpatikus, viszont hiába ismertük meg a pályákat az elmúlt évben, idén nem tudjuk hasznosítani, mert csak részben fedik egymást a szakaszok, egyedül a szervizpark, ami változatlan. Az egyes gyors Árpádtető – Remeterét volt, most pedig Abaliget – Árpádtető, amit ugye ismerek, de az is fordítva van. A második szakasz pedig a tavalyi, de most ellenkező irányból támadunk. Úgyhogy egy szuper itinerre lesz szükségünk, amit a pályabejárás során fogunk abszolválni. 

     

    Azzal nem lesz probléma, simán megoldjátok a navigátoroddal… Szabival.

    – Én is így gondolom, attól függetlenül, hogy Orfűn még nem együtt mentünk, csak a Szilveszter Ralin. Szabi egy tapasztalt navigátor, és nemigen van olyan futam, ahol ő valamilyen autóban már nem diktálta a tempót. Illetve bennem is nő a magabiztosság, ahogy egyre több versenykilométert tudunk majd magunk mögött. Az első komplett évünk lesz, ezért fel vagyunk készülve, hogy sok ismeretlen szakasszal és helyzettel találkozunk majd, de ez hálistennek múlt évben sem okozott problémát. Mindig alkalmazkodunk az adott körülményekhez. 

     

    14 páros lesz a riválisotok, milyen célt tűztetek ki ennek tekintetében?

    – Az eddigiekhez képest picit jobban odafigyelve tervezzük a kezdést, de semmiféleképpen nem ész nélkül. Tehát fokozatosan szeretnénk felépíteni a versenyt. Én azt mondom, hogy így az első futamon nem kell megváltani a világot, egy húzós tempóval kell autózni, de a biztonságot szem előtt tartani, aztán meglátjuk hová leszünk elegek. Abban bízunk, ahogy jön a tapasztalat és az összeszokás Szabival és az autóval, úgy egyre nagyobb álmokat szövögetünk helyezés tekintetében is. Minket kifejezett motivál a magas létszám a kategóriában, szerintem jó ilyen népes mezőnyben autózni, igazi kihívás számunkra. A megérzésem jót sugall, reméljük megcsípjük az elejét, de tudjuk mindenki más is a dobogós helyezésért megy. 

     

    Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

     

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Peremicki István

    A Horváth Rallye Ase versenyzői dobogós helyekért érkeznek Orfűre

    0

    A Rally3-as győzelemért megy a szezonnyitó Orfű Rally-ra a Horváth Rallye Ase, ahol összesen hét párossal vesznek részt.

    A Rally3-ban öt páros, a Historic Bajnokságban egy, míg a teszt mezőnyben szintén egy párosuk található meg a nevezési listán.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter / Rallyhearthu

    „A teszt mezőny előfutója a Kiss István – Kovács Gábor duó a csapat EP3-as Hondájával vesz részt a versenyen. Pisti az MNASZ egyik tehetségkutatóján lett felfedezve, nagyon nagy tehetségnek tartották, már sokszor befejezte a pályafutását, de pár évente kedvet kap, hogy újra elinduljon. Legutóbb 2017-ben indult el egy versenyen” – kezdte a beszélgetést Németh 16V Péter, majd hozzátette. „A teszt mezőny mellett a Historicban is egy párosunk indul a Novák Tamás – Varga Vivien duó. Istvánhoz hasonlóan Tamás is régi motoros, hasonlóan hozzá évi egy – két versenyen indul el egy Skoda Favorittal.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter / Rallyhearthu

    A csapat a Rally3-ba adja a nagy mezőnyt, a Ladától a BMW-n át a Suzukiig próbálják lefedni a teljes mezőnyt.

    „A Zákányi János – Vidécz Zsolt párost senkinek nem kell bemutatni, nagyon nagy tehetség áll a fiúk mögött. Új autóval vágnak neki a 2022-es szezonnak és nagyon szeretnénk, ha megnyernék a futamot, hiszen minden adott a jó eredményhez. A Baracsi Zsolt – Sóvágó Ádám duó megkeresett minket, hogy nálunk szeretnének menni és mi természetesen mindenkinek szívesen segítünk. Most indulnak először Rally3-ban a nagyon erős P13-ban mennek majd egy Bmw-vel. A Kovács Roland – Hering László páros a Zákányihoz hasonlóan nagyon rég óta nálunk megy, és azt gondolom, őket sem kell senkinek bemutatni, hiszen nagy közönség kedvencek. Két Suzukis párosunk is van a Buris István – Poczang Valér és az Orsós Tibor – Orsós Tibor párosok személyében” – tette hozzá Péter.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter / Rallyhearthu

    A 2022-es Orfű Rally-n a versenyzőknek hat gyorsasági szakaszt kell teljesíteni 50 kilométer össztávval.

    Köszönjük Partnereinknek!

    Fotó és szöveg: Sári Péter / rallyhearthu

    Csomós Mixi köszöni a szurkolást

    0

    Rengetegen szurkoltak a Csomós Mixi, Nagy Attila párosnak idei első rally Európa-bajnoki futamukon, a Fafe Rallyn. Mixiék a saját Facebook csatornájukon közzétett videóban köszönték meg mindenkinek a támogatást. 

    Érdemes végignézni a videót, mert az utolsó pillanatokban olyan dolog történik, ami nagyon ritka, Csomós Mixi elmosolyodik!

    A magyar páros szereplése mindenkit meglepett, az első napon még a verseny feladását is fontolgatták, de szerencsére nem így tettek, másnap a száraz körülmények között gyorsasági szakaszt is tudtak nyerni és végül a 10. helyre tornázták fel magukat, amivel a Rallycafe.hu cikke szerint történelmet írtak.

    A jövő hétvégi Azori-szigetek Rallyt kihagyják, legközelebb a Kanári-szigetek Rallyn találkozhatunk velük.

    A szezonnyitó rally Európa-bajnoki futam másik magyar érdekeltségű párosa Herczig Norbert és Igor Bacigal, sajnos az utolsó gyorsasági előtt kiestek, amiről a sofőr úgy nyilatkozott, hogy „Nem tudom visszaadni szavakban, mennyire nehéz volt.”

    Az abszolút hetedik helyről estek ki, ami Tempestini hibája után akár a hatodik is lehetett volna, amivel az első idei magyar Eb-pontokat szerezhették volna.

    Jó hír viszont, hogy Herczig jövő héten ott lesz az Azori-szigetek Rally, az Európa-bajnokság második futamán, így hamar szépíthet.

    Sőt, nem csak egy, hanem két Herczignek is szurkolhatunk, hiszen Herczig Patrik, Bán Viktor navigálásával egy Renault Clio Rally5-tel vág neki az Eb-n a Toksport által üzemeltetett Clio Trophynak.

    Az Azori-szigetek Rally nevezési listája itt található.

    Wirtmann: Mintha a vb-re készülnénk

    0

    Régi-új navigátorral áll rajthoz Wirtmann Ferenc az idei Historic Országos Rallybajnokság szezonnyitóján, az Orfű Rallyn. A Ford Escort Mk II-esben ezúttal Nyirfás Julianna olvassa az itinert. Wirtmann állandó társát, Kerekes Jotit ugyanis kölcsön adta egykori navigátorának, Schneer Lászlónak, aki a csapat Gruppe 2-es Zsigulijával debütál a historic bajnokságban. 

    Ritkán fordul elő a Wirtmann műhelyben, hogy nem az Mk II-es Escort áll a középpontban. Az autó most is megkapta a téli felkészítést, ami egy féktárcsa és olajcseréből állt az Orfű Rally hetében.

    Addig elő sem került a tavalyi szezonzáró futam óta. Ugyanis mindenki a csapat Gruppe 2-es Zsiguliján dolgozott, ami 11 éve készült el, de tulajdonképpen most futotta az első tesztköreit. 

    „Most sincs még kész teljesen – nevet Wirtmann. – 11 éve nagyon szépen összeraktuk, de az állás nem tett jót neki, úgyhogy szinte nincs olyan tömítés, amit ez elmúlt hetekben ne kellett volna kicserélni rajta. 

    Fotó: Wirtmann Ferenc

    Az Orfű Rally lesz az első éles bevetése Schneer Lacival a volán mögött, aki 2011-ig navigált nekem és most úgy gondolta, kipróbálja magát a volán mögött is. Mindenki a Zsigulin dolgozott, még egy villamos munka van rajta, remélem bírni fogja a versenyt. 

    A szezonnyitóra kölcsön adtam Lacinak (Kerekes) Jotit, de csak erre az egy versenyre. Joti helyére pedig (Nyirfás) Julcsi ugrik be. Vele is versenyeztem már többször, hihetetlen precíz, nagyon jó navigátor. Most is úgy készül, mintha a vb-re mennénk. 

    Fotó: Wirtmann Ferenc

    Az Escort is készen van. A héten elővettük, új féktárcsát, olajcserét kapott, beállítottuk a futóművét és ezzel meg is volt a téli nagy szerviz. Egy kört mentem vele, hát nagyon harap, észnél kell lenni. Fél éve versenyeztem vele utoljára, szerintem Orfűn az első körben kicsit óvatosabban kezdek, aztán majd meglátjuk.“