back to top
2025. november 09. 12:28
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1358

    Gerencsér Titi meglódul egy kicsit

    0

    Bármennyire is hihetetlen de az Orfű Rally lesz Gerencsér Titi debütáló versenye az Országos Historic Rallybajnokságban. A magyar rallysport 71 éves élő legendája lányával, Gerencsér Bernadettel és azzal a Ford Sierra RS Cosworth 4×4-gyel áll rajthoz, amellyel 2016 óta láthatjuk őket előfutni. 

    „Ha már megvan az autó és szeretem a pécsi pályákat, akkor miért ne mennék?“ – nevet Titi bá a kérdésemen, hogy miért vág bele a Historic versenyzésbe. 

    „Az autó elméletileg historic. Itt áll mellette az Escort is, de az még túl fiatal, nem mehet a Historicban, úgyhogy marad a Sierra. Bernivel ezzel futottunk elő egy párszor, de most úgy voltam vele, hogy ha az előfutás és a versenyzés is ugyanannyiba kerül, akkor miért lóduljunk meg egy kicsit.“

    Titi bá olyan sokat ment már a Sierrával, hogy még én is elbizonytalanodtam, hogy ez vajon az az autó, amivel régen is versenyzett-e, de aztán persze gyorsan leesett, hogy nem lehet, mert hogy régen Escorttal ment. 

    „Tudod, Ford mániás vagyok – nevet. – Már régebben is nézegettem a Sierrát, nagyon tetszett és hat éve sikerült vennem egy egész jó állapotban lévőt. Azért A-s, mert direktszűrős, vastag kipufogós és a szűkítője is 34 mm-es, egyébként minden széria rajta. De ebből is simán ki lehet hozni háromszáz lovat.“

    Fotó: Sári Péter / #rallyhearthu

    Itt egy kicsit belemerültünk a műszaki részletekbe, hogy a Sierrában nincs sper, csak középen és hátul viszkó, amiben 48 lamella van, egyik külső, a másik belső bordázású, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy hogyan lehet közlekedni ezzel a nem kis méretű vassal. 

    „Lóbálni kell, vagy ahogyan Kőváry Barna szokta mondani, löttyinteni kell a kocsit, ha pedig megindult, akkor meg győzd összeszedni“ – nevet megint Titi bá, de ebből arra következtethetünk, hogy azért fog keresztbe menni a Sierrával. 

    „Nézd, van 370 darab serlegem, nem azért megyek, hogy nyerjek még egyet, hanem azért, hogy jól érezzük magunkat.“

    Fotó: Sári Péter / #rallyhearthu

    Na, pont ezt akartuk hallani, mert ha Titi bá jól érzi magát, akkor bizony a szurkolók is. A kérdés az, hogy lánya, Berni hajtani fogja vagy visszafogni. 

    „Van amikor hajt, van amikor visszafog. Amikor kerekre tágul a szemem, akkor mindig kérdezi, hogy apu, miért kell ezt, de jól csinálja (a navigálást).“

    Az Orfű Rally érdekessége lesz, hogy két egykori ellenfél egyszerre debütál a Historicban. Schneer László egy korábbi cikkünkben, már említette Gerencsér Titit, hogy a hetvenes években együtt szlalomoztak.

    „Ez így volt – erősíti meg Titi bá. – Ő akkor széria Zsigulival ment, lobogott is rendesen.“

    Nem tartozik szorosan a cikkhez, de persze előkerült egy régi sztori is. 

    „1976-ban mentem az első versenyemen a Trabanttal, akkor még Kati (Titi bá felesége) navigált. Topor Kálmánnal és Baranyai Attilával teljesen egálban végeztünk. Úgy döntötték el, hogy ki nyerte a versenyt, hogy este kilenckor egy kalapból húztuk ki a neveket. Mi másodikok lettünk.“

    Fotó: Sári Péter / #rallyhearthu

    Na és most, milyen eredményre pályázik? 

    „Nem tudom, régen mentem már mezőnyben. A Sierrával szerintem lehet nyerni, de sok jó sofőr van, meglátjuk. Az biztos, hogy mi nagyon fogjuk élvezni.“

    Szerintem akkor mi is. Hajrá Titi bá!

    Bútor Robi indul a Horvát Rally vb-n

    0

    Ma a közösségi oldalán jelentette be Bútor Róbi a szenzációs hírt, hogy Tagai Róbert navigálásával rajthoz áll a Horvát Rally vb-futamon. Sajnos nem a Citroën C3 WRC-vel, hanem egy Peugeot 208 Rally4-gyel indul, de így is biztosan sokan fognak nekik szurkolni, akár a helyszínen élőben, akár itthon. 

    „Kedves Szurkolók, Követőink! – áll a Bútor Rally Team közleményében – Nagy örömmel és egyben izgalommal osztjuk meg veletek a nagy hírt, hogy a Bútor Róbert-Tagai Róbert páros benevezett és rajthoz áll a Croatia Rally vb-futamon (2022. április 21-24.), egy TRT által biztosított Peugeot Rally4-es versenyautóval.

    A csapatot a Peugeot Magyarországi Importőre támogatja és kíséri el a futamra, ahol a fő célunk a 300 km gyorsasági szakasz megtétele és a nem mindennapi feladat teljesítése, ami mindannyiunk számára óriási kihívás lesz.

    Egy álmatlan éjszaka szüleménye volt ez az ötlet, de ismét egy óriási visszaigazolás, hogy az ember az akaratával és kitartásával elérheti a céljait, mert ugyan úgy, mint a C3 WRC, ez a projekt is napok alatt állt össze és rövidesen már a teszten készülhetünk életünk egyik legnagyobb kihívására.

    Természetesen tudom magam hová tenni, ezért nem gondolom, hogy a sok fiatal tehetség között a kategória élmezőnyében fogunk autózni, de egyben bízom a rutinunkban és a higgadtságunkban, ami ezen a versenyen nagyot sokat érhet.

    A két tréningből való pálya feldolgozás szintén óriási feladat, de az ország egyik legjobb navigátora a társam, így ettől sem tartok. Az autó egy teljesen új építésű, legfrissebb specifikációjú Peugeot Rally4, mely a TRT műhelyében készül.

    A szervizhátteret is a Tagai Tamás nevével fémjelzett TRT biztosítja, ami garancia arra, hogy vb-s tapasztalatukkal és elszántságukkal egy üzembiztos és kiváló autót kapjuk, erre a kemény hétvégére.

    Reméljük, hogy minél többen ki tudtok jönni szurkolni, még annak ellenére is, hogy ez a futam, nem az általunk nyújtott látványról fog szólni, de ezért majd a WRC-s világsztárok kárpótolnak Titeket!”

    Találkozunk Zágrábban
    Bútor Robi

    Itt van Loeb versenyautójának közúti változata

    0

    A Prodrive bemutatta az új Hunter Hypercart. A 600 lóerős, négykerék-meghajtású terepjáró a Bahrain Raid Xtreme versenyautójának alapjára épült, amellyel a kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb versenyzett a Dakaron. 

    Bár az autó még gyorsabb és erősebb, mint a versenyautó, egyúttal kifinomultabb is. Ian Callum, aki az eredeti versenyautó külsejét tervezte, visszatért a projekthez, hogy olyan új belső teret alkosson, amely jobban megfelel a mindennapi használatnak.

    „Számos hiperautó van a piacon, de mindegyiknek jó utakra vagy akár versenypályákra van szüksége ahhoz, hogy megmutassák teljesítményüket. Megállapítottuk, hogy a világ bizonyos részein, különösen a Közel-Keleten, hatalmas területek várnak még felfedezésre, amelyekhez nem vezetnek aszfaltos utak. Ezért miért ne hozzunk létre egy olyan járművet, amely lehetőséget nyújt ezeknek a régióknak a felfedezésére, olyan teljesítménnyel, amely jóval meghaladja a korábbi terepjárók által kínált szintet” – mondta Dave Richards.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

    A Hunter megtartotta a Dakar versenyautó motorját, hajtásláncát és felfüggesztését, de a vezethetőség javítása érdekében a szekvenciális sebességváltót egy hatfokozatú egység váltotta fel, amely ezredmásodpercek alatt biztosítja a sebességváltást.
    Mivel a hiperautónak nem kell megfelelnie a szigorú versenyszabályoknak, a teljesítmény több mint 50%-kal nőtt. A 3,5 literes ikerturbós V6-ost a Prodrivenál úgy hangolták, hogy több mint 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot produkál, miközben könnyebben vezethető.
    A Prodrive becslése szerint ez 0-100 km/h sebességre kevesebb, mint négy másodperc alatti gyorsulásra elég, a végsebessége pedig közel 300 km/h lesz.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

    „Szándékos döntöttünk úgy, hogy a Hunter Hypercart a lehető legközelebb tartjuk az eredetihez. Az a cél, hogy lehetőséget adjon a tulajdonosoknak, hogy megtapasztalják, milyen Loeb Dakar autójával a sivatagon át vezetni, de a közúti autók minden kényelmével. Emellett alkalmas arra, hogy otthonról, a városon keresztül bármely úticélhoz eljusson.” – mondta Richards.

    Az autó megtartotta a versenyautó vázát és bukócsöveit. A dupla lengőkaros felfüggesztés kettős lengéscsillapítói 400 mm-es elmozdulásra képesek – ez a 50 milliméterrel több, mint a versenyautóé. Az összes karosszériaelem karbonból készült, amely a Prodrive Composites által gyártott újrahasznosított anyagokat tartalmazza.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

    „Az első kísérleti jármű jelenleg a Közel-Keletet járja, ahol az ügyfeleknek lehetőséget kínálnak arra, hogy vezessék a Huntert, és személyes igényeiket is elmondják a sorozatgyártású járművekre, amelyeket még ebben az évben szállítanak le” – árulta el Dave Richards.

    Az autó ára is hypercarhoz méltó, a helyi adók nélkül 1.25 millió font.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

     

    Jön a magyar bajnokok tornája

    0

    Különleges meglepetéssel készül a RabócsiRing húsvét hétfőre. A Legendák Tornája rendezvényen, a rally, a rallycross, a drift és a különböző pályaversenyek legendás magyar képviselői mérik össze tudásukat, a rally-Eb-ről is jól ismert szinkronpályán. 

    Az elmúlt húsz évben megszokhattuk, hogy igyekezni kell a locsolkodással, mert húsvét hétfőn ünnepi rallycross versenyt rendeznek a RabócsiRingen. A rallycross verseny idén sem marad el, csak szombat–vasárnapra költözik, hétfőn pedig a magyar autósport húsz legendás alakja veheti birtokba a pályát és mérheti össze tudását, gokarttal, drift- és rallyautóval, egy szinkronpályás versenyen.  

    „Április 18-án, egy óriási show-val szeretnénk megünnepelni, hogy két év után végre visszatérhet az autósport a normális kerékvágásba, egyben szeretnénk felhasználni az alkalmat, hogy az ukrajnai háborúban nehéz helyzetben kerültek javára gyűjtést szervezzünk“ – mondta Rabócsi Tibor, a RabócsiRing tulajdonosa. 

    „A szinkronpálya adott az Európa-bajnokságról, és arra gondoltunk, hogy itt most megmutathatják a különböző szakágak versenyzői, ki a legjobb. 

    A technikát mi biztosítjuk, gokarttal, drift- és rallyautóval kell majd megmérkőzni. Természetesen a driftautóval driftelni kell, és pontozó bírók fogják eldönteni, ki volt a legjobb. 

    Húsz nagyon neves magyar versenyzőt szeretnénk meghívni, akikkel az egyeztetés még tart. Többen jelezték, hogy örömmel vesznek részt ezen a hagyományteremtő rendezvényen. 

    Vannak még páran, akik próbálják szabaddá tenni magukat. Egyelőre nem árulnék el neveket, de biztos vagyok benne, hogy minden magyar autósport szurkolónak fel fog csillanni a szeme. 

    Hétfőn délelőtt minden résztvevő kap egy ismerkedési lehetőséget, ami után következnek a selejtezők. A legjobb 16 jut tovább, akik kieséses alapon mérkőznek meg egymással. 

    Az biztos, hogy a top 4-ben már csak rallyautókkal fognak egymás ellen versenyezni. A győztes pedig egy vándordíjat kap, amelyet természetesen a következő évben megpróbálhat megvédeni.

    A díjkiosztón szeretnénk átadni a RabócsiRing adományát az ukrajnai rászorulók számára, amelyhez bárki csatlakozhat. 

    Mindenkit várunk április 16-17-én a szezonnyitó rallycross futamra, ami magyar bajnoki és CEZ-futam is lesz egyben, és 18-án húsvét hétfőn, a Legendák Tornájára.“

    Kemény csata vár Kállai Tamásra és Matics Barbarára

    0

    Egy rövidre sikerült rábaringi teszttel készült a Rally2-es bajnokság nyitófutamára a Kállai Tamás – Matics Barbara duó.

    Az év elején új motor és új teleszkópok kerültek az autóba, amiket Orfű előtt mindenképpen ki szeretett volna próbálni a csapat. Jól döntöttek, hiszen a motornál valamilyen probléma jelentkezett, amit így a bajnokság kezdetéig még orvosolhatnak.

    „Egy teljes gyorsasági jutott számunkra a Rábaringen, ahol már jelentkezett a probléma. Kondella Peti is ment az autóval és nála is kihagyott a motor. Nem szerettük volna tönkretenni, így abban maradtunk Petivel, hogy a verseny hetében visszaviszi a motorkészítő műhelybe. Mivel az új motort most tudtuk versenykörülmények között kipróbálni, tapasztaltuk, hogy nem ideális az üzemelése. Ezért elvittük optimalizálni a programot, ami után az autó teljesen más arcát mutatja. Fel lehet vele szaladni a hegyre” – összegezte a hétvégi tesztet Kállai Tamás.

    Tamás és Barbara már nagyon várják az orfűi rajtot, korábban sokat versenyeztek a környéken.

    „Nagyjából meg vannak a pályák, korábban mindkét gyorsasági szakaszon versenyeztem. Azt gondolom, csak finomítani kell majd az itinerünket” – tette hozzá Tamás.

    Komoly mezőny érkezik Orfűre, több új versenyző és autó csatlakozott a bajnoksághoz, ahol ténylegesen meg kell küzdeni a jó helyezésekért.

    „18 páros nevezett a P12-es kategóriába, így biztosan nagyon kemény csata vár ránk. Az egyetlen meglepetés számomra, hogy Janovich Rolandot nem látom a nevezők között. Nem tudom hová tenni magunkat, szeretnénk a dobogóért küzdeni, majd az első kör után kiderül mik az erőviszonyok” – zárta a beszélgetést Kállai Tamás.

    A 2022-es Rally2-es Bajnokság szezonnyitó orfűi futamán a mezőnynek hat klasszikus mecseki gyorsasági szakaszt kell teljesíteni.

    A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Fotó és szöveg: Sári Péter

    Merencsics bajnok autóval indul idén

    0

    A Rábaringen után Orfűn folytatja a Mitropa Kupa felkészülést a Merencsics Árpád – Kondella-Fülep Edina páros, akik az idei évtől egy Peugeot 208 Rally4-et hajtanak.

    A rábaringi tesztnapon 50 kilométert tudtak autózni, ahol megismerkedtek az új autóval, amivel egyébként Szauer Gergő a tavalyi évben bajnoki címet szerzett.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen hosszú szünet után újra autóba ülhettem. A cél az volt, hogy az első verseny előtt visszarázódjunk a ritmusba, és hogy jól érezzük magunkat. Egy féle gumit használtunk és csak a nyomást állítgattuk. Edina nagyon jól fel volt készülve, nekem kellett megszokni az új kocsit. A beállításokba még nem mentünk bele, mindennek el fog jönni az ideje” – kezdte a beszélgetést Merencsics Árpád.

    Az autót sikerült belakniuk, a gumikat elfogyasztották és már nagyon várják az orfűi szezonnyitó versenyt. 

    „Nagyon várom az Orfű Rally-t, ahogy a Mitropa Kupát is. Tudjuk azt, hogy az autónk tudja, hiszen Gergő bizonyította ezt korábban. Természetesen a határainkon belül szeretnénk vele menni, nem akarunk nagyobb kockázatot vállalni vele. Az orfűi pályákat ismerjük, korábban sokat mentünk itt. Ami mindenképpen jó, hogy nagyon erős kategória gyűlt össze, több Rally4-es Peugeot is lesz a mezőnyben és itt lesz a tavalyi Peugeot Kupa bajnok is. Fogjuk nézegetni az időket, majd meglátjuk hová leszünk jók. A gumival nem vagyunk még teljesen képben, hiszen változatos időjárásra lehet számítani” – tette hozzá Árpád.

    A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Fotó és szöveg: Sári Péter

    Vaskó Levente: „Rengeteg tapasztalatot szereztem ebben a mezőnyben”

    Vasárnap vette kezdetét az idei Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság. A piliscsévi szezonnyitón ott volt a Korda Racing versenyzője, az MX Open kategóriában induló Vaskó Levente. A motoros elmondta, elérte a kitűzött célját, ugyanis a rajthelyéhez képest mindkét futamon képes volt előre jönni, és az ilyen viadalok fognak jobb versenyzőt faragni belőle – áll a Korda Racing hivatalos közleményében.

    A hazai endurocross bajnoki szezon után március 13-án, vasárnap elrajtolt a 2022-es Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság is. A mezőnyben természetesen ott volt a Korda Racing versenyzője, Vaskó Levente is, aki idén ismét az MX Open kategóriában áll majd rajthoz az öt versenyből álló bajnoki sorozatban.

    A fiatalember a rendkívül népes mezőnyben egy igencsak nehéz pályán előbb a 20. helyen zárt az időmérőn, majd mindkét futamon sikerült ezen még javítania: az elsőn egy közepes rajtot követően végül a 18. pozícióban látta meg a kockás zászlót, míg a másodikban egy bukást követően is képes volt a 17. helyig előretörni a piliscsévi szezonnyitón.

    „A pálya nagyon jól elő volt készítve a versenyre, és nem titkolom, amikor megláttam, hogy hányan indulunk és milyen erősségű a mezőny, volt egy kis izgalom bennem. A szabadedzést és az időmérőt egyben tartották meg, és sikerült a huszadik rajthelyet megszereznem, amivel elégedett voltam.

    Fotó: Korda Racing

    Az első futamban egy közepes rajt után a tizennyolcadik helyen intettek le, azaz képes voltam előrébb kerülni. A második futamban sajnos buktam a rajtot követően, és mintegy harminc másodperces hátrányból kellett a mezőny után erednem. Mindent kimotoroztam magamból, így sikerült a tizenhetedik helyig visszaküzdenem magam.

    A pálya a második futamra már elég nehéz volt számomra, de az ilyen és hasonló pályákon lehet a legtöbbet tanulni. Nagyon gyors mezőnyben volt szerencsém motorozni a hétvége folyamán, és úgy gondolom, rengeteg tapasztalatot szereztem a hétvégén” – fogalmazott Levente.

    Fotó: Korda Racing

    A Korda Racing csapattulajdonosa elégedett volt versenyzője teljesítményével, és főleg a második futamon mutatott határozott motorozásra lehet építeni az év további részében. 

    „Úgy látszik, ha Levente képes lesz a második futamon látott teljesítményre az év hátralévő bajnoki futamain, akkor akár a legjobbakat is megközelítheti.

    Természetesen az a legfontosabb, hogy az itt szerzett tapasztalatokat már a legközelebbi viadalon hasznosítani tudja, és az ő szorgalmával biztos vagyok abban, hogy remek jövő áll előtte” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos. 

    Herczig: Nem tudom visszaadni szavakban, hogy mennyire nehéz volt

    0

    Extrém nehéz körülmények között remekül helytállt Herczig Norbert és Igor Bacigál a Fafe Rallyn, az utolsó gyorsasági előtt azonban egy navigációs hiba miatt nem ért célba a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa.

    Élete legnehezebb versenyeként jellemezte Herczig Norbert a Rally Serras de Fafe e Felgueiras szombati versenynapjának végén az ERC első fordulóját. Kilenc gyorsasági után a hetedik helyen állt a magyar duó, megelőzve mindkét csapattársát.

    Köd, sár, hatalmas kövek a nyomban amit kerülgetni kellett, akkora eső, hogy nem bírta az ablaktörlő, hogy csak a legnehezebbeket soroljam. Nem tudom visszaadni szavakban, hogy mennyire nehéz volt ez a nap.

    Folyamatosan tanultuk az abroncsokat, és már az első napon éreztem, hogy ugyan van még bőven tanulnivalónk, de az MRF valóban remek gumikat fejlesztett ezekre a körülményekre is. Az is nagy tanulság volt, hogy ilyen körülmények között az első rajtpozíciók a legjobbak, minél hátrébb indultunk, annál rosszabb volt a pálya.

    Boldogok voltunk, hogy a nehézségek ellenére helytálltunk, és összességében az eredménnyel is elégedett voltam, hiszen a csapatunkban mi álltunk a legjobban” – foglalta össze a szombatot Herczig Norbert.

    A vasárnapi nap már inkább az abroncsok teszteléséről szólt, hiszen a nyolcadik helyezett páros nem jelentett veszélyt, és a hatodik duótól is messze voltak Norbiék. Az ebben a szezonban újra pontokat érő utolsó szakaszra tartogatták a puskaport (és az abroncsokat), ám ennek a szakasznak a rajtjáig nem jutottak el.

    Herczig
    Fotó: Mark Wilford / @World / FIA ERC

    Vasárnap tovább tanultuk a gumikat, állítgattuk az autót, de azért figyeltük a többieket is. Láttuk, hogy nincs értelme rohanni, inkább a fejlesztésre koncentráltunk. A power stage-re vártunk, a stratégiánkkal ott is bajnoki pontokra számítottunk.

    Sajnos nem volt szerencsénk, ahogy az ilyenkor lenni szokott, miután túléltünk egy extra nehéz napot, mondhatni egy banánhéjon csúsztunk el. A közúti szakaszon egy navigációs jel hibás értelmezése miatt 7-8 kilométert autóztunk rossz útvonalon, ami sajnos a versenyünk végét jelentette. Nagyon csalódottak vagyunk, de próbáljuk a pozitívumokat megőrizni a következő versenyekre” – fejezte be Norbi az összefoglalót.

    A hiba fájó, de megtörtént. Tragédia azért nincs, hiszen egy verseny eredménye nem számít majd bele a bajnokságba, az viszont kétségtelen, hogy a hátralevő hét futamon maximumot kell teljesíteni.

    Az alapok azonban jók, látszik, hogy extrém körülmények közt is versenyképes a csapat és a ŠKODA Fabia Rally2 evo, az MRF abroncsok pedig folyamatosan fejlődnek, így a kilátások jók. Javítani hamar lehet, március végén már az Azori-szigeteken folytatódik az Európa-bajnokság.

    Solans jó pozícióban megy a szponzorokhoz 

    0

    A spanyol Nil Solans szeretett volna olyan eredményt elérni a Fafe Rallyn, mellyel könnyebben tud további anyagi forrást találni, miután csak az ERC szezonnyitóra volt meg a költségvetése. A volkswagenes versenyző szinte végig vezetve nyerte a versenyt, így remélhetőleg anyagi problémái is megoldódnak. 

    Nil Solans eredménykényszerben állt rajthoz a Fafe Rallyn, hiszen tudta, hogy csak jó eredmény esetén tud további anyagi forrást szerezni. A spanyol versenyző a nyomás alatt azonban nagyszerűen teljesített különösen a nagyon rossz időjárás mellett zajló szombati szakaszokon, amik után 1:44,4 perc előnye volt George Linnamae előtt, amiből vasárnap még 55,7 másodpercet meg tudott őrizni, így első Eb-futamát nyerte. 

    “Nagyon nehéz volt a versenyünk, mert tesztelés nélkül indultunk és utoljára három éve vezettem ezt az autót – mondta Nil Solans az ERC hivatalos oldalának. – A versenyt még a 2019-es Spanyol Rallyn használt beállításokkal kezdtük, így nagy kockázatot vállaltunk, de szerencsére nagyszerűen működött az autó a nehéz körülmények között.” 

    Solans a kvalifikáció után az első rajthelyet választotta az első napra, ami szerinte kulcsfontosságú volt a győzelem megszerzésében. 

    “Egy rallyn mindig új dolgokat tanul az ember. Tavaly elemeztem olyan versenyzők eredményeit, akik elsőként indultak, és az alapján választottam az első rajthelyet. Néha nagyon nehéz volt az úton maradni, mert sok volt a víz és nem volt nyom. Azonban, ha keményen próbálod nyomni a gázpedált, akkor időt tudsz a mögötted jövőkkel szemben nyerni.” 

    Nil Solans a versenyt követően 4 pont előnnyel vezeti a bajnokságot Armindo Araújo és 10 ponttal Georg Linnamae előtt.

    „Leadtuk a nevezésünket az Azori-szigetekre is, ahol ugyancsak jó eredményben tudnék bízni, mert nagyon jó az autó és a csapat is. Jelenleg azonban még nincs meg a kellő anyagi háttér, és már nagyon közel van a verseny. Sajnos, nem vagyok gazdag, ezért szponzort kell találnom, különben maradok otthon.” 

    Az ERC következő versenyét két hét múlva rendezik az Azori-szigeteken. 

    Két magyar győzelem a CEE első futamán

    0

    Két győzelmet és összesen négy dobogós helyezést szereztek a magyar versenyzők a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) első bajnoki fordulóján az olaszországi Jesolóban. Krepcsik Áron a JuniorMaxot, Kovács Zsombor pedig a SeniorMaxot nyerte meg, míg Fally Marko a MicroMaxban lett második, Vida Benedek pedig a DD2-ben harmadik. 

    Jócskán kibővült és megerősödött a CEE mezőnye, az egy héttel ezelőtti Bónusz Kupához képest. Majdnem az összes géposztályban teltház volt, és összesen 156 nevezője volt az első bajnoki fordulónak. 

    MicroMax

    A legkisebbek versenyében ketten képviselték a magyar színeket. Fally Marko második, míg Rózsa Dominik a 27. helyet szerezte meg. 

    MiniMax

    Az eggyel nagyobb, MiniMax mezőnyben inkább a tapasztalatszerzés és fejlődés volt a célja a magyaroknak. Itt Zsebő Marcell végzett a 13. helyet, míg Fally Marcell, Nógrádi Nimród és Kalapács Márk osztoztak a 23–25. helyen. 

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Krepcsik Áron
    JuniorMax

    Nyolc magyar versenyző indult a juniorok között. Krepcsik Áron az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntő is megnyerve magabiztosan végezett a kategória élén. Tótis Balázs a hatodik, Lipovics Patrik pedig a 17. helyet szerezte meg. 

    SeniorMax

    Hasonlóan dominálta a felnőttek (Senior) mezőnyét Kovács Zsombor, aki az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntőt is megnyerte. Dominkó Arnold a hatodik, Juráncsik Balázs a hetedik helyen végzett. 

    DD2/DD2 Masters

    Három versenyző képviselte hazánkat DD2-ben. Az idén váltott erre a kategóriára Vida Benedek, aki újra régi jó formáját hozta és kiegyensúlyozott teljesítménnyel, nagyon szoros versenyben állhatott fel a hétvége dobogójára. Szabó Bende mindössze egy ponttal szerzett kevesebbet Vida Beninél, amely ezúttal az ötödik helyre volt elegendő. Gyutai Péter a DD2 Mastersben szerezte meg a negyedik helyet. 

    A CEE második fordulóját, Kecskeméten rendezik, április 15–17-e között, amely előtt egy héttel szintén ezen a pályán veszi kezdetét a magyar bajnokság is. 

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Vida Benedek
    Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE-RMC) első futamának magyar eredményei

    MicroMax:
    Fally Marko #69, 2. hely
    Rózsa Dominik #24, 27. hely

    MiniMax:
    Zsebő Marcell #178, 13. hely
    Fally Marcell #139, 23. hely
    Nógrádi Nimród #177, 24. hely
    Kalapács Márk #118, 25. hely

    JuniorMax:
    Krepcsik Áron #230, 1. hely
    Tótis Balázs #205, 6. hely
    Lipovics Patrik #219, 17. hely
    Krausz Dániel #206, 20. hely
    Deák Dominik #240, 21. hely
    Varga Martin Ernesto #212, 23. hely
    Dezső István #225, 30. hely
    Körmöczi Ákos #244, 33. hely

    SeniorMax:
    Kovács Zsombor #371, 1. hely
    Dominkó Arnold #319, 6. hely
    Juráncsik Balázs #376, 7. hely
    Szigl Alexander #325, 18. hely
    Szabó Ádám #342, 20. hely
    Zsidró Levente #355, 22. hely
    Urbán Zoltán #375, 25. hely
    Szabó Zalán #394, 33. hely

    DD2:
    Vida Benedek #446, 3. hely
    Szabó Bende #496, 5. hely

    DD2 Masters:
    Gyutai Péter #585, 4. hely

    Forrás: Fülöp Attila – MGSZ

    Teljes eredménylista itt található.