back to top
2024. november 28. 13:49
Kezdőlap Blog Oldal 1054

Spici még fekete zónában van, de szerintünk kijön belőle

0

Három év után láthatjuk újra versenyautó volánja mögött Spitzmüller Csabát április 18-án, húsvéthétfőn a Legendák Tornáján. Spici Trabanttal és Almera kit carrral szerzett tapasztalatai jók lehetnek a Clióban, aki pedig Zsigulival ment, annak a drift sem okozhat gondot, de azért még fekete zónában érzi magát és bevallottan mindenkitől tart. 

Húsvéthétfőn rendezik meg a RabócsiRingen a Legendák Tornáját, amelyre a magyar autósport 18 valóban legendás alakja kapott meghívást. A versenyen Renault Clio Rally5-tel, BMW E46-tal és gokarttal kell megmérkőzni egymással. Az egyik legenda Spitzmüller Csaba, Spici, aki természetesen jót nevetett a legenda kifejezésen. 

„Hát figyelj, a gokarttal nagyon szürke zónában vagyok, annyira, hogy az már szinte fekete – nevetett. – Öt-hat alkalommal mentem bérgokarttal, de nincs nagy rutinom. Putnokon van egy gokart pálya, ami nagyon csúszik, azt élvezem, de tapadós pályán nem tudom, hogy mit tudok kihozni belőle. 

Viszont az biztos, hogy most fogok először egyenlő feltétellel versenyezni gokarttal, mivel ki lesznek súlyozva. Eddig mindig súlyhátrányban voltam, de most lehet, hogy kiderül, nem csak a súllyal volt gondom.“

Spici a WRC-k és az N-es Mitsubishi után most egy belépőszintű elsőkerék-hajtású Rally5-ös autóval kell, hogy megmutassa. Nem idegen tőle, hiszen pályafutását Trabanttal kezdte, amiben egyszer egy iskolaudvaron, zászlófelhúzás közben ébredt, de ez egy másik sztori. Sőt, versenyzett Almera kit carral is, amivel viszont nyert ORB-ben gyorsasági szakaszt abszolútban, ráadásul esőben. Hol máshol egy elsőkerekes kocsival? 

„Régi szép emlékek, de mind a kettő igaz“ – nevet újra Spici, de írhatnám azt is, hogy még mindig, merthogy az egész beszélgetés nagyon vidám hangulatban zajlott. 

„Ez olyan, mint a biciklizés, ha egyszer megtanultad, nem felejted el, de azért fel kell eleveníteni a tudást. 2019-ben mentem utoljára versenyautóval, amikor második lettem a rallycross ob-n. Tavaly, amikor teszteltünk, vezettem (Foczkó) Ákos Mitsubishijét, és érezhetően be voltam rozsdásodva.“

Na és akkor még ott van a dirft. Bár, ha valaki még emlékszik, hogy Spitzmüller Csaba akkor vált Spicivé, amikor a Kocka Zsigulival keresztbe csúszva érkezett minden kanyarban és meg voltunk érte őrülve a rally2 mezőnyében, akkor azért ez sem okozhat nagy gondot. 

„Vezettem BMW-t nem is olyan régen, az is nagyon jó kis kocsi volt. A driftről azt mondták, hogy vannak érintési pontok, és az a lényeg, hogy minél gyorsabban, minél jobban keresztben és minél közelebb a falhoz menjél. Mondtam, akkor sok olyan autót hozzatok, aminek van hátulja. De végül is annak is egy kormánya és négy kereke van, csak megoldom valahogy.“

Amúgy Spiciről is sugárzott, hogy teljes be van indulva a versenytől. 

„Hogyne lennék. Három éve mentem utoljára, és tudod mi hiányzik a legjobban? Amikor lejössz a gyorsaságiról és várod az idődet a táblán.“

Most lesz ilyenben része, nem is egyszer. 

„Igen, nagyon kíváncsi vagyok, az nem kérdés, hogy Kancsár Feri agyonver gokarttal, a driftesek meg a BMW-vel. Összességében nincs olyan versenyző, akitől kiemelten tartok, mert mindenkitől tartok. De jó buli lesz. Nagyon hiányzott már egy ilyen rendezvény a magyar autósportnak, és szerintem a szurkolóknak is. Biztos vagyok benne, hogy a pályán és a pálya szélén is nagyon jól fogjuk érezni magunkat.“

Ez akár jó lezárás is lehetett volna, de Spici még hozzátette: 

„Nem hiszem el, hogy a Trabantos sztorira emlékszel.“ 

A Legendák Tornájára kedvezményes, elővételes jegyek itt vásárolhatók.

Novák Balázs: Tökéletesen működött a bömös…

0

„Megérte fejleszteni a BMW-t, mert végre vidáman és minden nyomás nélkül autózhatott Novák Balázs… beugrós navigátorával, Új Gyulával” – áll a csapat közleményében.

Hogy tetszett a Salgó Rally?

– Jó volt, azért én titokban nézegettem a többiek idejét is, hogy lássam hová férnék be, és szerencsére voltak jó részeredményink. Ezen a versenyen egyébként pont annyit mentem már most, mint tavaly egész évben. Szóval ezért is megérte indulni. Mindenki jól érezte magát, felhőtlen szórakozás, móka, kacagás volt. Tetszett az autó Gyulának is, mert csak egy erős versenyautó, és átülni egy utcaiból…mindenképpen nagy lehetőség és kaland. A célban pedig mosolyogva integettünk mindenkinek, öröm volt végre részt venni egy célceremónián. 

Sikerült rendesen letesztelni a BMW-t, jól „műxik”?

– Kisebb műszaki problémánk volt csak menet közben, egy féltengelytörés, de a szervizben megoldották a srácok. Muszáj időnként fejleszteni, aztán csekkolni, hogy mi a teendő a továbbiakban még vele. De tökéletesen működött, menet közben állítgattuk, puhítgattuk, a féltengelyen kívül hálistennek tényleg jól szuperált. A gumin sem variáltunk sokat, reggel felraktuk és ugyanazzal mentünk estig. Nem bonyolítottunk tovább semmit, szimplán örültünk, hogy végre autózhattunk. 

Hamar visszarázódtatok alkalmi navigátoroddal, Gyulával a versenyzésbe?

– Tök jól éreztük magunkat, tisztában voltunk azzal, hogy egyikünk sem tegnap ült a versenyautóban, de ez semmilyen fennakadást nem okozott nálunk. Élveztük minden pillanatát a hétvégének, amiért mentünk azt abszolváltuk, panaszra semmi okunk. Szerintem mindenki elégedetten és élményekkel gazdagodva tért haza, és ez így oké.   

Melyik viadalon láthatunk legközelebb a vérgéppel?

– A Dunakanyar Ralin talán indulunk, ha meg lesz tartva május végén, viszont ott már mezőnyben csapatnám neki. Boldogkőn bizton nem leszek, mert inkább megyünk barátokkal a Horvát VB-t nézni. Ezen kívül fogalmam sincs menet közben mihez jön meg a kedvem, jelenleg ennyi van meg a fejemben. Amúgy sem terveztem teljes bajnokságot, de lehet még fényt kapok, ha ilyen jól megy a BMW a továbbiakban is. 

Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Kerékgyártó Tibor

Újra Magyarországra jön a Titans RX

0

A Titans RX sorozat bejelentette 2022-es versenynaptárát, amelyben harmadik helyszínként július 17-i dátummal szerepel Nyirád is!

A tavaly a világjárvány miatt elmarad bajnokság ebben az évben folytatódik, a szervezők ötfutamos naptárt jelentettek be. A három osztrák helyszín (Greinbach, Fuglau, Melk) mellett Nyirád és a cseh Sedlcany is futamot rendezhet.

Titans RX Nyirád
foto: Titans RX

2019-ben már járt nálunk a verseny, akkor nagyon jól sikerült a nyirádi hétvége. Timmy Hansen és Kevin Hansen nyert a TitansRX értékelésben, Kárai Tamás és René Münnich a Supercar versenyben.

A Titans RX-ben egyforma Panthera RX6 versenyautókkal állnak rajthoz a pilóták. A kocsikat erre az évre átépítették, alkalmassá váltak az E85-ös üzemanyag használatára. A 2.3 literes Ford motorral szerelt autók 530 lóerősek, két másodperc alatt gyorsulnak 100-ra, és 750 Nm a maximális nyomatékuk. A fő szervező Max Pucher úgy gondolta, a szűkítőre nem lesz szükség, így maximális teljesítménnyel üzemelhetnek az autók. Rieger gátlók, ötsebességes szekvenciális váltó, három differenciál került az autókba amelyeket háromféle bodykittel lehet kérni. Mercedes A-osztály, Audi A1 vagy Volkswagen Polo lehet a külső, de a panelek alatt ugyanaz a technika.

A sorozatban a szervezők adják az autót, a szervizt és a kopó-, fogyó alkatrészeket, a résztevőknek ezért 8000 eurót kell fizetnük egy versenyhétvégén.

A program minden esetben kétnapos, szombaton a kötelező adminisztráció és szabaedzés lesz. Vasárnap jön az igazi show, három vagy négy kvalifikáció után középdöntő, majd délután háromkor döntő.

A Nyirád Racing Centerben tehát nem csak a Rallycross Eb, hanem egy másik rangos nemzetközi sorozat is ellátogat. Május 21-22. mellett július 17-ét is be lehet írni a naptárakba.

Ritmus ASE: Majdnem tökéletes visszatérés!

0

Második hellyel és remek versenyzéssel tért vissza a Ritmus ASE színeiben Vincze Ferike, akit Németh Gergely navigálásával csak egy WRC2 világbajnok tudott minimális különbséggel legyőzni az idei első versenyen, a Salgó Rallyn – áll a csapat közleményében.

Ferike komolyan készült a visszatérésre, 3 napot is tesztelt, hogy visszarázódjon, hisz az egy év kihagyás nagyom komoly hátrány egy ilyen mezőnyben. Az eredmény pedig önmagáért beszél.

Várkonyi Szabolcs csapatvezető:

Nem volt könnyű a Vincze-Németh párosnak az elejétől fogva felvenni a versenyt a többiekkel, hisz nagyon hiányoztak a megfelelő magabiztossághoz hiányzó kilométerek. Az autó, bár nagyszerűen volt felkészítve ismét a Korda Racing által, okozott neki meglepetéseket a beállítások terén és nem tudta még 100%-osan magára szabni, így egy nagyon pici bizonytalanság volt a teljesítményében.

Ennek ellenére, vagy éppen ezért nagyszerű az elért eredmény, hisz csak a WRC2 világbajnok Ostberg tudta minimális különbséggel maga mögé utasítani és több szakaszgyőzelmet is bezsebelt. Az új navigátor, Németh Gergely tökéletesen tette a dolgát, jól tudtak együtt dolgozni.

A magyar mezőny is nagyon komoly, az első 6 ember között nagyon picik a különbségek, nem fér bele a hibázás. úgy gondolom, hogy a következő versenyen még jobb is tud lenni Ferike, így nagy bizakodással várjuk a Miskolc környéki versenyt. Köszönjük partnereinknek, akik lehetővé tették ezt az eredményt!

A Ritmus ASE együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

Fotó: MGR Images
– Ritmus ASE –

Molnár István: Galiba a váltóban

0

Egy filléres dolog vétózta meg a Salgó Rallyn Molnár Pisti és Fekete Zsolt versenyét. De ettől függetlenül is élvezték a hétvége minden percét a fiúk – áll a csapat közleményében. 

Hogy éreztétek magatokat, mint előfutók?

– Teljesen jól, nálunk a hangulat mindig klassz, azzal sosincs baj. Igazából csak annyi szálka van az egészben, hogy egy nagyon apró technikai hibánk lett, amitől a harmadik gyorsasági után inkább nem mentünk tovább. Egyébként is tesztnek szántam ezt a pár kilométert, ami végül tényleg nem lett túl sok, de legalább amíg mentünk, addig kifejezetten jól éreztük magunkat. A pályák is jók voltak, szép idő, sok néző, tiszta szakaszok…Ceredet annyira nem kedvelem, mert nem tudok ott gyorsan menni – mondja Pisti nevetve. 

Összeállt a technika… és jól is muzsikál a fejlesztéseket követően?

– Annak ellenére, ami hétvégén történt, úgy gondolom megérte fejleszteni, ilyen problémák előfordulnak bármikor. Általában ilyen filléres dolgok vétózzák meg a versenyeinket, mint most is, ami a váltóban okozott egy kis galibát. Ezért jobb döntésnek láttam kiállni, minthogy nagyobb bajnak nézzünk elébe. Ismét szétszedésre kerül a Mitsubishi, megnézzük mi a konkrét baja, megoldjuk és tervezzük a további összecsapást. 

Lesz még közös versenyetek idén a „Polgival”?

– Biztosan lesz, sőt még valószínű ugyanígy előfutóként mutatjuk meg magunkat valahol, és ismét teszteljük az autót, ha újra elkészül. Meg egyébként is jó így menni, kicsit lazább, kötetlenebb, könnyebben be tudjuk iktatni az életünkbe. Jobban össze tudjuk egyeztetni a hétköznapjainkkal, mint egy több napos felkészülést, ahol azért oda kell tenni magát az embernek, és sajnos idő híján ez nem mindig kivitelezhető.  

Mi a helyzet a külföldi versenyzéssel, amiről tavaly álmodoztál?

– Először is meg kell csinálni a kocsit, aztán leülni a fiúkkal átrágni mit, hogyan, merre. Amikor a gép tökéletesen működik, akkor mindenképpen tesztelünk, majd előfutunk valahol, aztán pedig akár jöhetne pár külföldi futam is. Ausztriában már elkezdődtek a versenyek, nem adtam fel, hogy oda idén kijutunk. Dunakanyart meglátjuk, de igazából akkor leszünk okosabbak, ha a verda kifogástalanul teszi a dolgát.

Reklámpartnerek segítségét köszönjük!

Szöveg: Tiba Anita
Fotók: Sári Péter / #Rallyhearthu

Kurtos: Ilyen „nyomás” alatt még sosem versenyeztünk

0

Örülhetne is a célba érésnek Kurtos Robi és Fridrik Gergő, de mint egyedüli indulók a Production Cup-ban, csak tapasztalattal és élményekkel lettek gazdagabbak a Salgó Rallyn – áll a csapat közleményében.

Mennyire élveztétek a kategória nélküli csatákat?

– Ilyen nyomás alatt még sosem versenyeztünk – viccelődik Robi. Végig úgy mentünk, hogy sérülésmentesen hozzuk haza a kocsit. Ahol lehetett ott haladtunk, ahol nem ott meg visszább vettünk a lovakból, hiszen nem sok tétje volt az egésznek. A pályákkal nekünk semmi gondunk nem adódott, ha azt figyelmen kívül hagyjuk, hogy én annyira nem kedvelem Ceredet. Bár most még ott is elég jól tudtam menni, még a végén megszeretem. 

Minden rendben végre a versenyautóval?

– Egy kis futómű gondunk volt, ezért úgy éreztük, mintha hajóban ülnénk, billegett ide-oda, de ezen kívül hál’istennek más bajunk nem adódott. Majd ezt orvosoljuk egy újabb futómű beállítással, mert hiába állítgattuk keményebbre, puhábbra, valahogy nem volt százas. Leginkább akkor vettük észre, amikor nagyobb tempóval áthaladtunk egy gödrön, ott imbolyogtunk kicsit. A programozás sajnos elmaradt, azt most pótoljuk a napokban, viszont jól szuperált ettől függetlenül is. 

Volt lassító rombolás… vagy nem?

– Mi nem vettük észre, hogy érintettük volna a lassítót, de a büntetés alapján biztos hozzáértünk. Igazából nincs jelentősége az eredményen nem változtatott volna, hiszen önmagunk ellenfelei voltunk. Régen mentünk, és kicsit éreztem, hogy elég hamar elfáradtam, vissza kell rázódni a versenyzésbe. A bal vállam egy ideje rosszalkodik ezért azzal is küzdöttem.  

Három hét múlva Boldogkőn láthatnak benneteket a szurkolók?

– Még ott szeretnénk indulni, megnézzük hátha visszatérnek a kategória társak, mert így egy komplett szezont menni nem nagy élmény… valljuk be. Vannak ugye, akik feljebb léptek, így még foghíjasabb lett a csoport. Szóval nehéz motiváltnak maradni, de reménykedünk. Vegye elő, aki teheti a verdát és jöjjön, hogy újra kilegyen a Production Cup…és legyen kivel harcolni. 

Partnereink segítségét köszönjük!

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Peremicki István

Két meglepő dobogó a PSZA Motorsporttól

0

Orfű után a Salgó Rally-ról is fantasztikus eredményekkel tért haza a PSZA Motorsport csapata. Két párosuk úgy állt dobogóra, hogy ebben a szezonban új kategóriákban versenyeznek – áll a csapat közleményében. 

A Rally1-es Bajnokság szezonnyitó futamára négy párossal érkezett a PSZA Motorsport csapata, a Berta László – Császár László duó a Peugeot Kupában, míg a Petróczy Péter – Nagy Ádám, a Helembai Csikar Zsolt – Holecz László és a Szőnyi András – Vajnai Dániel párosok az ORC-ben voltak érdekeltek.

„A keddi nap folyamán kaptuk meg a TRT-től a Peugeot 208 Rally4 versenyautót, ezért sok időnk nem maradt vele foglalkozni. Szerencsére időben összeállt minden és csütörtökön részt tudtunk venni a hivatalos Peugeot teszten. Laci közel 60 kilométert ment az autóval és elég jól sikerült összebarátkozniuk. Minimálisan tértünk el a beállításoktól, de úgy gondolom egy jó setup-pal érkeztünk meg a Salgó Rally-ra” – kezdte a verseny beszámolóját Szabó Árpád. „A debütálás nagyon jól sikerült és már az elejétől meg volt a tempó, ami ehhez a második helyhez kellett. Végig keményen nyomták a fiúk, annak ellenére, hogy a versenyző társakhoz képest közel száz kilogramm hátrányban szenvednek. Nagyon boldogok vagyunk, hogy az első Peugeot Kupás versenyen jó pontokat és anyagi támogatást szereztünk, az már csak hab a tortán, hogy a Peugeot Kupa mellett ORB 2WD-ben harmadik helyet szereztek a fiúk. Laci sok autót kipróbált már, de ez a váltás nagyon jól sikerült számára. A jövőt tekintve a fiúk az összes ORB futamon ezzel indulnak majd.”

Helembai Csikar Zsolt az idei évben az ORC P12-ből fellépett a P13-as kategóriába. Az autó külsőleg nem változott, viszont kapott egy két literes Honda motort. A fiúknak jó kis versenye volt, nagyot meccseltek, és végül mindent megnyertek, amit lehetett.

„Nagyon kiélezett csatába csöppent Zsolti, négyen harcoltak a legjobb helyekért. Sajnos Bodogán Feriék idő előtt kiestek a küzdelemből, de Karsai Zsoltival és Határ Atillával az utolsó gyorsasági szakaszig ment az adok – kapok. A motor váltás nagyon izgalmassá tette ezt a kategóriát. A fiúknak ezúton is gratulálunk, az ORC P13 mellett megnyerték az ORC 2WD Kupát is. Az ORC P14-ben Petróczy Petiék az ötödik helyen zártak. Peti a munka mellett évente maximum két versenyen megy, de most kedvet kapott hozzá, hogy Boldogkőn újra autóba üljön. Örülünk nagyon, hogy végig tudták csinálni a Salgó Rally-t és ők is nagyon boldogok voltak” – tette hozzá Árpi.

Sajnos nem volt ennyire szerencsés Szőnyi Andris, akit a második szakaszon ért utol a balszerencse.

„Andrisék versenye lett a fekete foltja a versenyünknek. A második szakaszon árokba csúsztak, majd kaptak egy dupla defektet és nem volt elegendő pótkerekük, hogy folytatni tudják a versenyt” – zárta a beszélgetést Szabó Árpád.

A folytatás a Boldogkő Rally-n, ahol a meg szokott párosok mellett nagyon szeretnék ringbe vinni a Rally3-as Fiestát is.

Köszönet a PSZA Motorsport csapat támogatóinak!

Kép és szöveg: Sári Péter / Rallyhearthu

Hibján Joci: De mi volt a hiba?

0

A Ford és a technika ördöge nem kíméli a Hibján Joci – Szollár Csabi duót idén sem, de a fiúk hisznek a versenyautóban, ezért nem adják fel az álmaikat – áll a csapat közleményében.

 

Megint megmakacsolta magát a Ford?

– Igen, sajnos ismét műszaki problémánk volt. Három kilométer után kénytelenek voltunk kiállni, de már a rajtban is éreztük, hogy valami most sem jó. Elektromos probléma, aminek még nem találtuk meg az okát, de dolgozunk rajta nagyon. Nyilván nagy reményekkel érkeztünk, derekasan készültünk, és motiváltnak találtuk magunkat Csabával együtt. A pályabejárás is jól sikerült, reméltük most minden klappolni fog, de mégsem így lett. 

 

Pedig még Orfűn is teszteltetek pont emiatt.

– Igen az orfűi futamra is ezért neveztünk, hiszen szerettük volna elkerülni az elkerülhetetlent. Salgón már etap üzemmódban rajtoltunk, rajtprogram nélkül, olyan két kilométer után elment a szervó, utána szépen fokozatosan a kihangosítás, majd megállt az autó. Elkezdett füstölni, ezért tűzoltókészülékkel nekiugrottunk, viszont még az áramtalanító is összeégett. Semmiféleképpen nem mentünk volna tovább, mert nem tudtuk, hogy mi hol éghetett össze a versenyautóban. Ilyenkor fennáll a veszély, hogy az egész kocsi kigyullad, ezt pedig nem kockáztattuk. 

 

Nincs túl sok sikeretek eddig az új autóval.

– Mondhatni semmi, de próbálunk még mindig pozitívan hozzáállni a helyzethez, és a sokadik kudarc után is talpon maradni. Kitartás van bennünk, nem adjuk fel, mert hiszünk az autóban annak ellenére, hogy jelenleg hiba feltárásra vár a Ford. Meg fogjuk találni az okát, egyébként én még a töréshez vezetem vissza, talán annak lehet a hozadéka, amit orvosolni kell azonnal, ahogy kiderül. Apró darabokra szedjük ismét, és nem nyugszunk, míg nem oldjuk ezt a feladatot. A kocsinak jónak kell lennie, mi bízunk ebben, ezért minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy időben elkészüljünk. 

 

Boldogkő Rallyn azért indultok ugye?

– Persze, ezért el is kezdtük szétszedni, hogy minél hamarabb megtaláljuk a hiba gyökerét és meg tudjuk oldani a következő futamig ezt a problémát. Aztán pedig, teszt…teszt…teszt. Mindenképpen szükségünk lesz rá, hogy a boldogkői futamon ne járjunk hasonlóan…sőt leginkább soha többet ne járjunk így, mert iszonyat rossz érzés újra és újra így hazajönni. 

 

Partnereink segítségét köszönjük!

 

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Máté Zsolt

A Rabócsiringen kezdődik a Rallycross Ob

0

A hagyományos húsvéti rallycross fesztivállal kezdődik a hazai rallycross szezon. A RabócsiRingen április 16-17-én a magyar élmezőny mellett a nemzetközi versenyzők is pályára lépnek.

Az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság és a KEVIÉP Rallycross Nyílt Országos Bajnokság első futamával kezdődik a szezon Máriapócson. Ez a hivatalos verzió. A megnevezés  azonban egy fergeteges rallycross hétvégét takar, ráadásul mindezt Húsvétkor, kicsit ünnepi, de mindenképpen felszabadult hangulatban. 2022-ben még a megszokott színvonalon is emelt Rabócsi Tibor, mert Húsvét hétfőn a Legendák Tornájával egy olyan programot kínál, amit vétek lenne kihagyni.

A versenykiírás már megjelent, nevezni április 1-ig lehet a www.chronomoto.hu/onnline oldalon.

A verseny tervezett programja:

2022. április 15. péntek
11:00 – 14:00 Gépkönyvezés RNOB
(CSAK előzetes bejelentkezés alapján, [email protected] email címen)
14:00 – 17:50 Adminisztratív ellenőrzés RNOB
14:10 – 19:00 Technikai ellenőrzés (gépátvétel) RNOB

2022. április 16. szombat
08:00 Versenyzői eligazítás RNOB+CEZ
08:15 I. Felügyelő Testületi ülés
08:30 – I. Edzés RNOB+CEZ
10:00 I. Kvalifikációs futam rajtrácsának kifüggesztése
10:30 – II. Edzés RNOB+CEZ
12:30 – I. Kvalifikációs futam RNOB+CEZ
15:30 – II. Kvalifikációs futam RNOB+CEZ

2022. április 17. vasárnap
08:30 – III. Kvalifikációs futam CEZ+RNOB
11:30 – IV. Kvalifikációs futam CEZ
IV. Kvalifikációs futam után II. Felügyelő Testületi ülés
12:30 – 13: 30 Ebédszünet (60 perc)
13:30 – Elődöntő futam RNOB+CEZ
15:30 – Döntő futam RNOB+CEZ

Az eseményre már megvásárolhatak a belépőjegyek is.

A versenykiírás itt olvasható: VERSENYKIÍRÁS RNOB 2022 RabócsiRing

Efrén Llarena: A vereségtől a győzelemig 

0

Efrén Llarena elárulta első ERC futamgyőzelmének titkát, melyet a hétvégi Azori-szigetek Rallyn szerzett meg a Power Stage-n megelőzve Ricardo Mourát. 

Efrén Llarena és Sara Fernández az Azori-szigetek Rally utolsó szakasza előtt még 6,1 másodperccel volt lemaradva portugál riválisa, Ricardo Moura és António Costa mögött, azonban a Power Stage-n 8,8 másodperccel gyorsabb tudott nála lenni, így végül 2,7 másodperc előnnyel nyert és szerezte meg első ERC futamgyőzelmét. 

“Nagyon keményen próbáltuk a gázpedált nyomni a Power Stage első részében – mondta Efrén Llarena a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – A szakasz első teljesítése után tudtuk, hogy a gyorsasági második felében mi vagyunk a leggyorsabbak, ezért próbáltuk az első részen is gyorsabbak lenni, ami végül sikerült. Nem kellett ehhez a teljesítményhez őrültséget csinálni, folyamatosan kontrolláltam az autót.” 

Három szakasszal a verseny vége előtt, amikor a spanyol versenyző 14,7 másodperces hátrányban volt Ricardo Moura mögött, elkönyvelte a második helyet, azonban amikor, az utolsó előtti szakaszon 6.1 másodpercre megközelítette portugál riválisát, felcsillant ismét a győzelem lehetősége. 

“Néha elég nyugodtan vezetni, majd az utolsó pillanatban támadni. Ricardo nagyszerű munkát végzett, mint mindig ezen a versenyen. A vasárnapi első körben nem számítottunk esőre, ezért kemény gumikat tettünk a Skodára, azonban az eső miatt igen megnehezítettük a dolgunkat. Próbáltunk azonban kemény gumikon is gyorsak lenni. A délután során négy teljesen új kemény gumival mentünk ki a szervizből, míg Ricardonak két új lágy gumija volt, így tudtuk, hogy az utolsó szakaszon gumi előnyben leszünk. Így próbáltunk támadni a Power Stage-en és végül sikerült megszerezni a győzelmet.” 

Llarena álma valósult meg a győzelemmel. 

“Ez olyan, mint az lom. Már többször álltunk dobogón és azt hiszem azt most már megérdemeltük a győzelmet is. Köszönöm a családom, barátaim és támogatóim segítségét. Nem vagyunk gazdagok, ezért 200 százalékot kell nyújtanunk a versenyzés érdekében. A navigátorom, Sara Fernández, az édesapám, a barátaim, valamint a szponzorok is keményen dolgoznak, hogy tudjunk versenyeken indulni. Az MRF Team pedig komoly fejlesztési munkát végez a gumikkal. Nagyon köszönöm a munkájukat, az egész csapat olyan, mint egy család.” 

Az MRF Team a győzelem mellett Simone Campedelli és Tania Canton hetedik, valamint Herczig Norbert és Igor Bacigál nyolcadik helyét is elkönyvelhette az Azori-szigetek Rallyn.