back to top
2024. november 25. 01:30
Kezdőlap Blog Oldal 1092

Ouninpohja: Elég bátor vagy, hogy versenyezz rajta? – Most megteheted

0

Ouninpohja a világ egyik legnehezebben kiejthető gyorsasági szakasza, mégis mindenki ismeri a több száz ugratót tartalmazó 25 kilométeres szakaszt, amely szinte eggyé vált a Finn Rallyval. Nagy tempója miatt azonban a klasszikus szakaszt már egy ideje nem láthattuk a vb-n. Júniusban azonban bárki kipróbálhatja. 

A Finn Rally maga is legendásnak tekinthető tempós szakaszai, ugratói miatt, azonban, ha egy gyorsaságit kellene megemlíteni a verseny történelméből, az biztosan az Ouninpohja lenne, melyről már mindenki hallott.

A finnek azonban idén lehetőséget is biztosítanak bárkinek, aki szeretne versenyezni is a legendás szakasz 25 km-es változatán, ugyanis június 5-én megrendezik az Ouninpohja Rallyt.

A híres gyorsasági szakasz legismertebb pontja a „Sárgaház ugrató”, amelyet az észt legenda Markko Martin 2003-ban 171 km/h-s sebességgel vállalt el és repült 57 méter távolságra.

Két évvel később Gigi Galli közel állt a rekord megdöntéséhez, hiszen 175 km/h sebességgel, tehát Martinnál gyorsabban rugaszkodott el, de végül két méterrel rövidebbre, 55 méterre szállt.

Markko Märtin már sok éve visszavonult, amikor Ott Tänak mellett kipróbálhatta újra az ugratót, amit az anyósülésben ülve úgy írt le:

„Mentális erőszak az agy számára. Olyan a szakasz, hogy 15 percen keresztül szinte levegőt sem tudsz venni, csak esel az egyik ugratóból a másikba.”

Aki azonban nem tud elmenni a júniusi versenyre, kipróbálhatja a szakasz 35 km-es változatát szimulátor formában is a Richard Burns Rallyban akár egy 2017-es fejlesztésű WRC-vel, vagy egy Trabanttal is.

Az idei Finn Rallyt augusztus 4-7. között rendezik meg, az azonban még kérdéses, hogy a programba bekerül-e az Ouninpohja szakasz.

Latvala: Az új benzin számit, nem a hibrid hajtás

0

A Toyota Gazoo Racing csapatvezetője, Jari-Matti Latvala szerint nem azzal váltja meg a rally vb a világot, hogy az új hibrid Rally1-esek a teljes táv 0,07%-án használják a puszta elektromos hajtás, sokkal inkább az új megújuló alapanyagokból készült benzinnel. Ennek ellenére a hibrid hajtást és annak fejlesztését is támogatja.

A Rally1-es autók a hibrid rendszernek köszönhetően kigyorsításoknál pluszt energiát tudnak használni, a rendszer pedig a fékezésekkel töltődik újra. Egy verseny összekötő szakaszain pedig elektromos hajtást is kell használniuk, ez azonban rendkívül rövid táv.

A Montén csupán a táv 0,3%-a volt, Svédországban pedig az elektromos módban megteendő táv mindössze 0,07%-a lesz, miután a hidegben még kérdéses az új technológia használhatósága, valamint az akkumulátorok is igen kicsik.

„Az elektromos módban megteendő távolság valóban nagyon kicsi és nem tudom, hogy mennyit számít ez az ökológia terén – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatvezetője a Rallit.fi oldalnak. – Egy városban ugyanakkor hasznos az elektromos hajtás használata, mert nincs hang, nincs kipufogógáz. Az elektromos mód nem használata pedig büntetést von maga után.”

Latvala szerint a fenntartható üzemanyagnak jóval nagyobb a jelentősége.

„A Rally1-eseken jelenleg használt elektromos akkumulátorokkal nem lehet nagy távokat megtenni. Ez a távolság jelenleg a versenyek teljes távjának a 0,3%, de ha eléri az 5%-ot is, akkor is elenyésző. A legnagyobb dolog azonban az új üzemanyag. Megújuló anyagokból készül, hulladékot és szén-dioxidot hasznosít. Szerintem ez az a dolog, amivel a sportágat zöldebbé lehet tenni.”

A versenyzők hamar megszerették a plusz erőt adó hibrid technológiát.

„Az összes versenyző dicséri a plusz energiát adó rendszert. Az autó nagyon jól gyorsul a segítségével, ugyanakkor az elején a plusz súly negatívum volt. Ha a Montét nézzük, a Rally1-es és Rally2-es autók között még mindig nagy a különbség. Ha pár versenyen túl leszünk idén, sokkal pozitívabban látja majd mindenki az idei változásokat. A Montén féltem, hogy több lesz a műszaki hiba, és bár kisebb problémák voltak, nem feltétlenül ez akadályozta a versenyzőket a jó eredmény elérésében.”

A Toyota hatvan versenyzőből választotta ki Katsuta utódait

0

A Toyota Gazoo Racing három versenyzőt jelölt ki, akik részt vesznek a WRC Challenge Programban, melyből Takamoto Katsuta is ki került.

Még nem született meg a várva-várt japán győzelem a rally világbajnokságon, sőt Takamoto Katsuta pályafutása még igen erősen felfelé ível, de a japán gyártó máris keresi utódját. Ezúttal nem kevesebb, mint három fiatal versenyzőt karoltak fel.

A 20 éves Hikaru Kogure, a 21 éves Nao Otake és a 24 éves Yuki Yamamoto jutott be az előzetes felmérés után a Toyota WRC Challenge programjába. A fiatal japán versenyzők áprilisban Finnországba költöznek és elkezdik a felkészülést, hogy az év második felében már európai rally versenyeken induljanak Rally4-es autókkal.

A Toyota tehetségkutató programja 2015-ben indult, és az első projektből került ki Takamo Katsuta, aki már teljes szezonokat teljesít a rally vb-n, és a tavalyi Szafari Rallyn Sébastien Ogier mögött a második helyen zárt.

A második tehetségkutató program tavaly augusztusban indult hatva résztvevővel, melyből már csak nyolcan mehettek a Toyota finn központjába, ahol edzőtáborban vettek részt Mikko Hirvonen, Juho Hänninen és Jouni Ampuja irányításával. A japán versenyzők a Toyota GR Yaris utcai autóját, crosskartokat és Rally4-es autókat vezettek.

Takamoto Katsuta 2016-ban, Finnországban debütált a rally vb-n Ford Fiesta R5-tel, a legerősebb kategóriában pedig a 2019-es Német Rallyn indult először. A 29 éves versenyző az eddigi 40 vb-futama során öt szakaszt tudott nyerni és egyszer állhatott dobogóra. Katsuta legjobb év végi eredménye a hetedik hely volt, melyet tavaly szerzett meg.

Latvala Rally1-es autóval indulna – Gyere Magyarországra!

0

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szeretne idén egy nemzeti bajnoki futamon indulni a Toyota GR Yaris Rally1-gyel. Először Spanyolországra gondolt, de nekünk jobb ötletünk van: Gyere Magyarországra!

Jari-Matti Latvala, amikor a Toyota csapatvezetője lett 2021 elején, befejezte rally vb karrierjét és azóta csak néhány finn versenyen indult saját historic Toyota Celcájával.

A 18-szoros WRC futamgyőztes a Rally1-es Toyotát is kipróbálta egy japán promóciós rendezvényen, idén azonban ennél többet szeretne.

„Valahol szeretnék egy versenyen indulni a Rally1-es autóval – mondta Latvala a Dirtfishnek. – Azt még nem tudom, hogy hol és mikor. Azt nem hiszem, hogy vb címért tudnék csatázni, már annak is örülnék, ha egy nemzeti versenyen vezethetnék.

Természetesen Finnország kézen fekvő lenne, de ezek az autók nagyon jól vezethetők lennének például egy spanyol aszfaltos versenyen is. De nem a vb futamra gondoltam, hanem egy nemzeti versenyre, ahol megérteném jobban a hibrid autók működését.

Japánban már megtapasztaltam, hogy mit jelent a hibrid rendszer nyújtotta plusz erő. Nagyon élvezetes, és főként aszfalton lehet érezni, mert murván jobban kapar az autó, és kicsit alulkormányozott is. Ugyanakkor ez lehet az agresszívabb stílusom miatt is. A munkám során azonban a csapatvezetés az elsődleges, és hogy minden jól működjön, ezért egy ilyen versenyen való indulás csak év vége felé lesz megoldható.”

Jari-Matti Latvala édesapja, Jari Latvala már versenyzett a Historic Eb mezőnyében a Mecsek Rallyn, és mivel Jari-Matti nem tudja még, hogy hol lenne lehetséges a Rally1-es autóval való versenyzés, akár még egy magyar verseny is szóba jöhet. Ráadásul nem is kéne olyan messzire vinni Finnországból a Rally1-est, mint egy spanyol futamra. Ilyen szurkolókkal pedig az egész világon nem találkozhat, mint nálunk.

Jari-Matti Latvala vezetésével 2021-ben 12 futamból 9-et nyert meg a Toyota, év végén pedig megszerezte a gyártók vb címét, míg a pilóták között sorozatban másodszor Sébastien Ogier világbajnok, Elfyn Evans pedig második helyezett lett.

Az eddigi egyetlen idei vb-futamon, a Montén Sébastien Ogier a második, Kalle Rovanperä a negyedik, Takamoto Katsuta pedig a nyolcadik lett. A gyártók bajnokságában a második helyen áll a japán gyártó.

A szezon második versenyét, Svédországban rendezik két hét múlva.

Vettel rallyzna, az M-Sport tárt karokkal várja

0

Sebastian Vettel a Bajnokok Tornájának egyéni versenyében a második helyet szerezte meg Sébastien Loeb mögött. A négyszeres F1-es világbajnoknak nagyon tetszett a havas versenyzés, ami után úgy nyilatkozott, hogy szívesen kipróbálná a rallyt. Az M-Sport máris tártkarokkal várja. 

2020 után idén újra megrendezték a Bajnokok Tornáját, ezúttal Svédországban, a Balti-tenger jegén, havas szakaszon.

A körülmények leginkább a rally versenyzőknek, vagy rallyversenyzői múlttal rendelkezőknek kedvezhettek, amit jól mutat, hogy a szombati Nemzetek Tornáján a Petter Solberg és fia, Oliver által alkotott Team Norway nyert, valamint, hogy vasárnap az egyéni versenyen során Sébastien Loeb lett a végső győztes.

Vettel
Fotó: Race of Champions

A kilencszeres rally világbajnok mögött azonban az a Sebastian Vettel zárt, aki egész hétvégén élvezte a havas vezetést, szinte egy pillanatra sem hagyta abba a mosolygást.

A négyszeres, F1-es világbajnok, az Aston Martin csapatának német versenyzője a Dirtfishnek elárulta, szívesen kipróbálná magár a rallysportban.

„Sok fejlődésre lenne szükségem a megfelelő teljesítményhez – mondta Sebastian Vettel. – Ugyanakkor nagyon élvezem a rallyzást. Mindig is szívesen néztem, hogy mit csinálnak a versenyzők. A rally azonban egy másik tudományág. Az ember jól tud szórakozni egy ilyen autóban, de messze elmarad az ott versenyzőktől.

Nagyon megfogott ez a sport, ebéd közben is sokat beszélgettem róla, hogy jobban megértsem. Nem csak be kell ülni az autóba és vezetni kell. Hasonlóan az F1-hez, vagy bármely más sporthoz, rengeteg munka folyik a színfalak mögött a rallyban is.

Jónak kell lennie a tempónak, fel kell írni az összes információt, hasonlóan ahhoz, amit mi csinálunk a verseny előtt és után. A sport azonban fejlődik és nem csak vezetni kell, ez egy nagy kihívás is. Nem könnyű belevágni a rallysportba és jónak is lenni ott. Időre és tapasztalatra van szükség, de ha valaki adna nekem egy lehetőséget és sok ideje van, szívesen kipróbálnám magam.”

Erre a kijelentésére többen is reagáltak, többek között az M-Sport hivatalos közösségi oldalán jelezte Vettelnek, várják a jelentkezését:

„Azt gondolom, hogy pilótaként több lehetőség van a rallyban játszani az autóval, és nagyobb a mozgástér – folytatta a német. – Amikor egy autó megcsúszik, van lehetőség azonnal javítani, csak egy kis idő vesztést jelent. Természetesen nehéz belépni abba a kis ablakba, ahol elmondhatod, hogy tökéletes a dolog, de a rally egy olyan sport, amit kifejezetten élvezek.”

Hát akkor kedves Sebastian dobj gyorsan egy e-mailt az M-Sportnak, hadd lássunk egy Ford Puma Rally1-ben!

A Toyota Yaris WRC lett az Év Rally Autója

0

Az egyéni és a gyártói világbajnoki cím után a szurkolók különdíját is bezsebelte a Toyota Yaris WRC, amely az Autosport olvasóinak szavazása alapján, sorozatban harmadszor lett az Év Rally Autója.

Az Autosport Díjátadóján a 2021-es esztendő rally autója címet a Toyota Yaris WRC-nek ítélték a brit oldal olvasói. A japán márka autóját a Hyundai i20 Coupe WRC, a Ford Fiesta WRC és a Dakar győztes Mini JCW Buggy követte.

A japán gyártó WRC-je harmadszor nyerte el a címet, miután tavaly Sébastien Ogier öt, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä kettő-kettő alkalommal tudott rally világbajnoki futamot nyerni vele.

A Toyota korábban a Celica GT-Fourral és a Corolla WRC-vel is megtudta nyerni a szavazást 1990-ben, valamint 1999-ben.

A 2021-es rally vb-szezonban lezárult a WRC autók 1997 óta tartó korszaka, az idei évtől már hibrid Rally1-es autókkal versenyeznek a legerősebb kategóriában.

Az Év Rally Autója volt az Autosport szavazásán
1982: Audi Quattro A1
1983: Audi Quattro A2
1984: Peugeot 205 T16
1985: MG Metro 6R4
1986: Peugeot 206 T16
1987: Lancia Delta HF Integrale
1988: Lancia Delta HF Integrale
1989: Lancia Delta HF Integrale
1990: Toyota Celica GT-Four
1991: Lancia Delta HF Integrale
1992: Subaru Legacy RS
1993: Ford Escort RS Cosworth
1994: Subaru Impreza 555
1995: Subaru Impreza 555
1996. Subaru Impreza 555
1997: Subaru Impreza WRC 97
1998: Mitsubishi Lancer Evo V
1999: Toyota Corolla WRC
2000: Ford Focus RS WRC
2001: Ford Focus RS WRC
2002: Peugeot 206 WRC
2003: Citroën Xsara WRC
2004: Citroën Xsara WRC
2005: Citroën Xsara WRC
2006: Ford Focus RS WRC
2007: Ford Focus RS WRC
2008: Citroën C4 WRC
2009: Citroën C4 WRC
2010: Citroën C4 WRC
2011: Mini John Cooper Works WRC
2012: Citroën DS3 WRC
2013: Peugeot 208 T16 Pikes Peak
2014: Volkswagen Polo R WRC
2015: Volkswagen Polo R WRC
2016: Volkswagen Polo R WRC
2017: Ford Fiesta WRC
2018: Ford Fiesta WRC
2019: Toyota Yaris WRC
2020: Toyota Yaris WRC
2021: Toyota Yaris WRC

Ogier az Év Rally Versenyzője 2021-ben

0

Sébastien Ogier, a Toyota Gazoo Racing nyolcszoros rally világbajnoka nyerte az Autosport 2021-es Év Rally versenyzője díjat, amelyet az olvasók/szurkolók szavazatai alapján ítélnek oda. 

Sébastien Ogier a tavalyi rally vb-szezon során a Montén, Horvátországban, Szardínián, Kenyában, és Monzában is nyerni tudott, Portugáliában, Görögországban pedig dobogóra állt, aminek köszönhetően az év végén megszerezte nyolcadik rally világbajnoki címét.

Ezzel a teljesítménnyel pedig kivívta az Autosport.com oldal olvasóinak bizalmát is, akik a francia versenyzőt ítélték a 2021-es Év Rally Versenyzőjének.

A 39 éves francia toyotás csapattársait, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä, valamint a hyundaios Thierry Neuville előtt nyerte meg a címet.

A francia versenyző hetedszer nyerte a szavazást, a díjátadót a 2020-as online formátum után, idén a Park Lane-i Grosvenor House-ban rendezték.

„Megtiszteltetés, hogy megnyertem ezt a díjat egy hihetetlenül jó szezont követően, nagyszerű, hogy ismét a legjobbak közé kerültem – mondta a nyolcszoros világbajnok. –  Köszönöm az Autosport olvasóinak a díjat.”

Az Autosport 1982 óta írja ki a díjat, melyet korábban Michele Mouton, Stig Blomqvist, Juha Kankkunen, Carlos Sainz, Tommi Mäkinen, Sébastien Loeb, Colin McRae, Richard Burns, és Elfyn Evans is átvehetett.

Az Év Rally Versenyzői voltak az Autosport szavazásán
1982: Michéle Mouton (FRA)
1983: Stig Blomqvist (SWE)
1984: Ari Vatanen (FIN)
1985: Timo Salonen (FIN)
1986: Juha Kankkunen (FIN)
1987: Juha Kankkunen (FIN)
1988: Markku Alén (FIN)
1989: Miki Biasion (ITA)
1990: Carlos Sainz (ESP)
1991: Carlos Sainz (ESP)
1992: Didier Auriol (FRA)
1993: Juha Kankkunen (FIN)
1994: Colin McRae (GBR)
1995: Colin McRae (GBR)
1996: Tommi Mäkinen (FIN)
1997: Tommi Mäkinen (FIN) és Colin McRae (GBR)
1998: Tommi Mäkinen (FIN)
1999: Tommi Mäkinen (FIN)
2000: Richard Burns (GBR)
2001: Richard Burns (GBR)
2002: Marcus Grönholm (FIN)
2003: Petter Solberg (NOR)
2004: Sébastien Loeb (FRA)
2005: Sébastien Loeb (FRA)
2006: Sébastien Loeb (FRA)
2007: Marcus Grönholm (FIN)
2008: Sébastien Loeb (FRA)
2009: Mikko Hirvonen (FIN)
2010: Sébastien Loeb (FRA)
2011: Sébastien Loeb (FRA)
2012: Sébastien Loeb (FRA)
2013: Sébastien Ogier (FRA)
2014: Sébastien Ogier (FRA)
2015: Sébastien Ogier (FRA)
2016: Sébastien Ogier (FRA)
2017: Sébastien Ogier (FRA)
2018: Sébastien Ogier (FRA)
2019: Ott Tänak (EST)
2020: Elfyn Evans (GBR)
2021: Sébastien Ogier (FRA)

Loeb az Indian nagykövete lett

0

Sébastien Loeb és az amerikai Indian Motorcycle bejelentette együttműködését, aminek értelmében a kilencszeres rally világbajnok francia versenyző a motorgyártó FTR R Carbon márkájának nagykövete lesz.

Sébastien Loeb a Dakar második és a Monte-Carlo Rally első helyét követően bejelentette együttműködését Amerika első számú motorkerékpár márkája, az Indian Motorcycle márkanagyköveteként, írja az autoevolution.com.

„Nagyon örülünk, hogy együtt dolgozhatunk Sébastien Loeb-bel, aki egy nagyon karizmatikus és tehetséges személyiség – nyilatkozta Pierre Audoin, az Indian Motorcycle farncia nemzeti mendzsere. –  Találkozásunkkor egy igazi rajongót fedeztem fel, elsősorban az autók iránt, de a kétkerekű járművek, különösen az olyan motorok tekintetében is, mint az FTR. Nagyon örülök az új partnerségnek, mely szembemegy Sébastien hagyományos szemléletével. A partnerség az FTR-re alapozva természetes, ez egy motorkerékpár, mely egyedi stílussal, teljesítménnyel rendelkezik, csupa olyan dologgal, melyet Sébastien egy jövőbeni motorjában szeretett volna látni.”

A motormárka és Loeb egymást segítve szeretnének versenyezni a többi márkával. A francia rallyversenyző már több Indian motort kipróbált.

„Nagyon örülök, hogy együttműködhetek az Indian Motorcycle márkával — mondta Sébastien Loeb. — Gyakrabban lehet látni autó volánjánál, mint motor kormánya mögött, de mindig is kerestem a különböző járművek adta érzéseket. Nagyon szeretek motorozni is, amikor csak tehetem, úton, vagy terepen egyaránt motorra ülök. Az FTR minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amire szükségem van, hogy jól érezzem magam.”

Hibrid Rally2-es autók esetén új gyártók jöhetnek

0

A hibrid Rally2-es autók tervét fél évvel ezelőtt elvetette az FIA, most azonban ismét felvetődött a bevezetésük, ami esetén új gyártók is megjelenhetnek.

Az FIA korábban 2023-ra tervezte a hibrid Rally2-es autók bevezetését, azonban a jelenlegi gyártók inkább a fenntartható üzemanyag bevezetését szorgalmazták, így a Nemzetközi Automobil Szövetség elvetette a tervet.

Ez most változhat, miután Julien Moncet veszi át a Rally2-es program vezetését a Hyundainál a márciusban távozó Andrew Johnstól. Moncet a hibrid hajtáslánc valamilyen mértékű bevezetését javasolta.

„Úgy gondolom, valamikor be kell vezetni valamilyen szinten a hibrid rendszert a Rally2-es autók esetében is – mondta Julien Moncet a Dirtfishnek. – Meg kell találnunk a jó egyensúlyt a hibrid és a minden ügyfélcsapat által jól használható dolog között. Ez pedig nem könnyű.”

Korábban Rally2-es autókat még nem nem készítő gyártók, például az Opel jelezte, hogy ügyfélprogramot indítana a hibrid Rally2-es autók bevezetése esetén.

A Renault ugyancsak nem vetne el egy ilyen programon.

„Most még nem gondolkozunk ilyen programon, de idővel ez változhat – mondta Benoit Nogier, a Renault ügyfélprogramjáért felelős vezető a Dirtfishnek. – Egyelőre azt várjuk, hogy eldőljön a rally2-es kategória jövője. Szerintem jó megoldás lenne valami hibrid technológia bevezetése ezeknél az autóknál is, de talán lehetnének teljesen elektromosak is. Ami biztos, hogy a Rally2-es autóknak is követniük kell a fogyasztói piac változásait.”

Az FIA sportolói alelnöke szerint megfontolandó a hibrid valamilyen szintű bevezetése a Rally2-es autók terén is.

„A fenntartható, szén – és fosszilis üzemanyag-mentes üzemanyagok jó megoldást jelenthetnek a jövőben – mondta Robert Reid. – A Rally1 autóinak összetettsége nem teszi lehetővé, hogy ugyanazt a rendszert használva alkossuk meg az ügyfélprogramban részvevő autókat. A Rally2-es autók nagyon népszerűek, ezért le kell vonnunk a tanulságokat és meg kell néznünk, hogy mi lesz a következő generáció. Az enyhe hibrid rendszer bevezetését meg kell fontolni. De az autókat költséghatékonnyá és könnyen versenyeztethetővé kell tennünk az ügyfeleknek is.”

A WRC2-ben csak az M-Sport indít gyári szinten autókat, a Skoda a német Toksportot támogatja, a Hyundai a RedGrey-t, a Citroën pedig több független csapatot.

A WRC2 mellett a világ legtöbb bajnokságában a Rally2-es autók jelentik a legmagasabb szintet.

A Hyundai élén maradna Julien Moncet

0

A Hyundai Motorsport csapatát Andrea Adamo távozása után ideiglenesen Julien Moncet vezeti, aki azonban szívesen maradna a folytatásban is.

A Hyundai Motorsport továbbra is keresi Andrea Adamo utódját a csapatvezetői posztra, amíg pedig nem találják meg a megfelelő személyt, addig Julien Moncet tölti be ezt a szerepet csapatigazgató-helyettesként.

„Egyelőre én vagyok a felelős a motorsport programért – mondta Julien Moncet a Dirtfishnek. – A Svéd Rallyn is én vezetem, a csapatot, mert az átalakítása továbbra is tartani fog.”

Moncet elárulta a Dirtfishnek, hogy szívesen lenne ő a végleges csapatvezető is.

Andrea Adamo decemberben hagyta el a Hyundait, miután két gyártó világbajnoki cím után, tavaly nem tudták folytatni ezt a sorozatot.

Pár nappal ezelőtt pedig újabb távozó személye látott napvilágot a Hyundainál, Andrew Johns márciusban köszön le a WRC2-es program és az ügyfélprogram vezetéséről. Johns helyét is ideiglenesen Moncet fogja betölteni.

Moncet irányította a rally vb szezonra való felkészülést a Monte-Carlo Rally előtti utolsó hetekben, majd magán a versenyen is, melyen a Hyundai messze elmaradt a várakozástól. Thierry Neuville a soványka hatodik helyet szerezte meg, azonban Ott Tänak és Oliver Solberg is feladni kényszerült a szezonnyitót.

A nem jól alakult első verseny után a Hyundai a harmadik helyen áll a gyártók versenyében az M-Sport és a Toyota mögött.

A Svéd Rallyt bő két hét múlva rendezik.