back to top
2025. december 27. 23:59
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1118

    Amikor Makinen a szállodában szerezte meg vb címét

    0

    1998, Brit Rally. Tommi Makinen és Carlos Sainz is harmadik vb címének megszerzésében bízott, azonban ez csak a finn versenyzőnek sikerült. 

    Az 1998-as vb szezonzáró Brit Rally előtt Tommi Makinen 2 ponttal előzte meg Carlos Sainzot a bajnokságban, míg a harmadik helyen álló Colin McRae hátránya már behozhatatlan 12 pont volt. 

    A finn mitsubishis és spanyol toyotás versenyző csatája csupán hat szakaszig tartott, miután Makinen nekicsúszott egy sziklának, ami kiszakította a Lancer kerekét. A megcsúszás egy olajfolton történt, amit egy historic autó hagyott az úton. 

    Ebben a pillanatban Sainz nagyon jól tudta, hogy egy negyedik hely is elég harmadik vb címéhez.  

    Sainz és navigátora, Luis Moya a verseny utolsó, 27 km-es szakasztán pont ebből a pozícióból várhatta, úgy, hogy helyét nem veszélyeztette senki. 

    A Toyota ezért arra kérte a kétszeres világbajnokot, hogy a biztonságos üzzemmódban, utcai özemmódban teljesítse a szakaszt és ne kockáztasson. 

    Sainz azonban nem tudta megszerezni harmadik vb címét, miután a Corolla motorja 300 méterrel a cél előtt leállt és többé nem indult be. 

    Luis Moya dühét előbb a tűzoltókészüléken töltötte ki, amit belehajított a motorháztetőbe, majd siksakján, amit az autó hátsó ablakán hajított be.  

    Ekkorra már Tommi Makinen elkönyvelte a vereséget, és éppen szállodájában adott interjút mit sem sejtve Sainz drámájáról. Az interjút azonban már háromszoros világbajnokként fejezte be. 

    Schumacher többször kérte a mérnökeit, hogy tegyék meg, végül megtették, és jött az áttörés

    0

    Nyomásról, áttörésről, tanulásról és a jövőjéről is beszélt a két szezon után a Forma-1-es mezőnyből kiszoruló Mick Schumacher.

    Mick Schumachernek a szezon végén távoznia kellett a Haas-istállótól és ezzel a Forma-1-ből, legalábbis, ami a versenyzést illeti, hiszen nagy valószínűséggel jövőre is láthatjuk majd a paddockban a német pilótát, aki minden bizonnyal a Mercedes tartalékja lesz. A 23 esztendős versenyző az Auto Motor und Sportnak adott exkluzív interjúban számos kérdést érintett az idei évével kapcsolatban. Többek között beszélt arról, miért volt nehezebb dolga a szezon elején, mint új csapattársának, a sportágba egy év kihagyás után visszatérő Kevin Magnussennek, vagy hogy mi kellett a szezon közbeni áttöréshez.

    „Valamennyire ismertem Kevint korábbról, és nagyon örültem az érkezésének, mert így egy tapasztalt pilótával a másik oldalon ismerhettem meg az új autókat. Az év elején nagyon erős autónk volt, aztán a többiek fejlődtek egy kicsit, de az autó azután is elég jó volt a pontszerzéshez” – nyilatkozta Schumacher.

    Mick Schumacher, Kevin Magnussen
    Schumacher úgy véli, rajta nagyobb volt a nyomás az év elején Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Haas F1 Team

    „Nagy várakozások nélkül kezdte az évet, nem volt semmi veszítenivalója, nekem azonban igen – felelte arra a kérdésre, hogy a szezon elején miért teljesített jobban a rutinosabb, de egy évet kihagyó dán. –  Visszatekintve a megközelítésem azon körülmények mellett valószínűleg rossz volt. Elvesztünk a beállításokkal az év elején, de aztán viszonylag gyorsan felzárkóztunk, és a helyes döntéseket hoztuk. Ismét a nulláról kezdtük, a Kanadai Nagydíjtól kezdve pedig olyan autóm volt, ami passzolt hozzám, úgyhogy innentől folyamatosan fejlődtünk.

    „A valódi áttörést a beállításokkal Kanada hozta meg. Aztán Silverstone-ban először tudtam megmutatni (ekkor szerezte első pontjait – a szerk.), hogy sokkal jobban érzem magam az autóban. Egy ponton Kevin is átállt az én beállításaimra.”

    Arról, hogy pontosan min változtattak, Schumacher nem akart részleteket elárulni, de elmondta, hogy nem folyamatos kemény munkával jutottak el oda, hogy megtalálják a helyes utat. Sokkal inkább arról volt szó, hogy a csapat végül beadta a derekát, és megengedte neki, hogy tegyen egy próbát valamivel.

    „Volt az autónak egy része, amivel kapcsolatban nem szeretnék túlságosan belemenni a részletekbe, de az első tengelyhez van köze. Ha csinálsz valamit, az papíron jól néz ki, de kialakul egy érzet az autóban, amit nehéz kontrollálni. Az autó nem volt következetes. Ezt megszüntettük, és onnantól minden sokkal jobb lett. Inkább véletlen egybeesés volt, de számos alkalommal mondtam a mérnököknek, hogy ki szeretném próbálni. Az előző autónál nem működött, de az újnál még annál is jobban.”

    Mick Schumacher, Haas, Kanadai Nagydíj
    Kanada volt a fordulópont Fotó: Zak Mauger / LAT Images

    A szezont 12 ponttal a 16. helyen záró versenyző arról is beszélt, hogy nem minden pályán volt tökéletes az autójuk, és leginkább a maximális leszorítóerőt igénylő helyszíneken küszködtek „A fluktuáció abból fakadt, hogy nem volt nagy az autó működési tartománya. Ennélfogva mindent ki kellett hoznunk azokból a versenyekből, amelyeken jól mentünk.”

    Ezzel együtt szerinte sikerült megérteniük az új generációs autókat, noha ez több időbe telt nekik, mint más csapatoknak. „A nagyobb csapatoknak egyértelműen gyorsabban megy, mert több lehetőségük van kipróbálni dolgokat. A Red Bullnak vagy a Ferrarinak 20 embere koncentrálhat egy bizonyos feladatra. Nálunk egy vagy kettő. Ezért nem tudtunk siettetni dolgokat, és tovább tartott kihozni valamiből a maximumot. Nagyon erős autónk volt az elején, ezért elég jól túljutottunk a hosszabb tanulási fázison.”

    Ami Schumacher teljesítményét illeti, az áttörés után folyamatosan egyre jobb lett, de azt ő is bevallotta, hogy ezt sokszor nehéz volt megítélnie. „Az alsóbb kategóriákban nincs autófejlesztés, így versenyzőként sokkal világosabban látod a fejlődést. A Forma-1-ben a csapatok folyamatosan fejlesztenek. Nekünk egy átfogó aerodinamikai fejlesztési csomagunk volt, másoknak több. Ezért nehéz mérni magadat. Ha egy másik csapat előrelép, de a tiéd nem, azt érzed, hogy visszaesel, még ha versenyzőként jobbá is váltál. Számomra az volt a fontos, hogy magunkhoz mérve rendszeresen javultunk.”

    Ami a jövőt illeti, az A-terv mindig is az volt, hogy marad a Forma-1-ben, és most is ezen dolgozik. „Egyértelműen maradni akarok a Forma-1-ben, és most a lehetőségeimet vizsgálom, majd remélhetőleg a jót választom. Mindenkinek be akarom bizonyítani, aki nem hisz bennem, hogy téved. Tudom, mire vagyok képes, bizonyítottam a junior szériákban, és nem látom okát, hogy miért ne lehetnék képes ugyanerre a Forma-1-ben.”

    Váratlan helyről kapott támogatást a Haastól elküldött Schumacher

    Amikor megszületett a 25 éven át uralkodó WRC autó

    0

    1994 végén úgy döntöttek, hogy az A-csoportos autók helyett bevezetik a WRC autókat, a nagyobb esélyegyenlőség és a több gyártó reményében. 

    A B-csoportot 1987-től a jóval biztonságosabb A-csoportos autók váltották, azonban 1994 végén az az elhatározás született, hogy a WRC csúcskategóriáját megreformálják, amivel kiegyelíthetővé válik az erőviszony és több gyártó léphet a világbajnokság mezőnyébe. 

    A John Wheeler, a Ford vezető tervezője, David Lapworth, a Subaru technikai vezetője, valamint az FIA két mérnöke Gabriele Cadrigher és Jacques Berger egy szobába zárkózott, ahol megalkották az új csúcskategória autóinak szabályait. 

    Az új járművek olyan autók lennének, melyekből 25 000 darabos utcai jármű készül. Az új autók négyüléses, elől elhelyezett motorral rendelkeznek. 

    A járműben, ha nem volt turbófeltöltő, annak beépítése lehetővé vált. Az autók mindegyike négy kerék-hajtással és szekvenciális váltóval rendelkezik. 

    Az autókon 18 colos gumik az engedélyezettek, ennek érdekében a kerékházakat növelni lehetett. 

    A további szabályozások az A-csoportos autók alapján születtek meg: az autók szélessége 1,77 méter lehetett (Toyota Celica), a Turbófeltöltők mérete a Ford Escortokénak mérete lett, a Mitsubishi Lancer Evo III hátsó légterelője adta meg ezen alkatrészek méretét. A bemeneti levegő szűkítőjét pedig úgy határozták meg, hogy az autók teljesítménye 300 lóerő legyen. 

    Az új korszak autói 1997-ben debütáltak, és különböző változtatásokkal 2021 végéig uralták előbb a WRC csúcskategóriáját, majd a nemzeti bajnokságokét is, végül pedig ismét csak a WRC-ét.

    A változtatás az első években valóban sokkal több gyártót vonzott a WRC-be, és az erőviszonyok is kiegyelítődtek, később azonban ez már nem volt igaz.

    A verseny, ahol napi 14 liter vizet kellett inniuk a versenyzőknek 

    0

    1996-ra a WRC-nek már volt Európai, Afrikai, Észak – és Dél-Amerikai, valamint Óceániai versenye is, azonban ázsiai nem, erre az év harmadik futamáig, május közepéig kellett várni. 

    Komoly mérföldkőnek számított az Indonéz Rally WRC naptárba kerülése, hiszen ezzel az utolsó még a vb által érintetlen földrészre is eljutott a sorozat. 

    Az indonéz körülmények pedig alaposan próbára tették a versenyzőket, akiknek 95%-os páratartalom mellett, melegben kellett vezetniük. A körülmények elviselése csak napi 14 liter víz elfogyasztása után vált lehetővé. 

    A csapadék pedig egyik pillanatról a másikra érkezett meg a szakaszokra sokszor, a murvás pályák pedig ennek köszönhetően sokszor iszapfürdővé váltak. 

    A nem mindennapi kihívásokat tartogató versenyt végül csupán kétszer tették a WRC naptárba 1996-ban és 1997-ben. A győzelmet mindkét évben Carlo Sainz szerezte meg Forddal. 

    Bár WRC futam nem volt már később, az Ázsia-Óceánia Bajnokságnak (APRC) folyamatosan része volt, és 2019 után jövőre ismét megrendezik az APRC Ázsia Kupájának harmadik versenyeként. 

    Újabb elismerés: Hamiltoné lett „Verstappen díja” az FIA gáláján

    0

    Lewis Hamilton is kapott díjat az FIA és végi díjátadóján, ugyanis a szurkolók szavazatai alapján a hétszeres világbajnok mutatta be az év akcióját.

    Noha nem végzett az összetett első három helyének valamelyikén, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Lewis Hamiltont is díjazta Bolognában megtartott év végi díjátadóján. A Mercedes hétszeres világbajnokáé lett ugyanis az „Év akciójáért” járó díj, amelyet a 37 esztendős pilóta a szövetség által összeállított listára leadott szurkolói szavazatok alapján kapott meg.

    És hogy mi volt az az akció, amelyet díjaztak? Hamilton Brit Nagydíjon bemutatott dupla előzése, amely során egyszerre ment el a belső íven az egymással csatázó Sergio Pérez és Charles Leclerc mellett. A mexikói később visszaelőzte őt, így Hamilton hazai közönsége előtt a harmadik helyen zárt.

    Az előzés 0:50-től látható:

    A hétszeres világbajnok előtt a 2014 óta létező díjat hat alkalommal kapta Forma-1-es pilóta. Tavaly Fernando Alonsóé lett, ráadásul a spanyol pont a Magyar Nagydíjon Hamilton ellen bemutatott védekezéséért vehette át azt. Előtte Kimi Räikkönent díjazták a Portugál Nagydíjon bemutatott első körös felzárkózásért, azelőtt pedig négy alkalommal is (az első hármat ő nyerte) Max Verstappené lett. A holland pilóta 2014-ben még egy Antonio Giovinazzi ellen bemutatott imolai Forma-3-as előzésért, 2015-ben Felipe Nasr Belga Nagydíjon történt megelőzéséért, 2016-ban pedig Nico Rosberg elleni brazíliai manőveréért kapta meg, 2019-ben pedig azért, ahogyan Charles Leclerc mellett ment el Silverstone-ban.

    Hamilton ezzel már második díját zsebelhette be élete első győzelem nélkül zárult F1-es idénye után, hiszen az Autosport díjátadóján őt választották az év legjobb brit autóversenyzőjének.

    Hamilton nem volt jelen személyesen az FIA díjátadóján, de ebben semmi meglepő nincs, ugyanis csak az első három helyezett számára kötelező a részvétel, és nem mellesleg tavaly Alonso, tavalyelőtt pedig Räikkönen sem ment el átvenni ugyanezt az elismerést. A hétszeres világbajnok nem mellesleg Brackley-ben, a Mercedes évzáróján vett részt Toto Wolff és George Russell társaságában:

    Úgy érzi, fog még nyerni

    Noha van, aki szerint Hamilton csillaga leáldozott, és mostantól George Russell lesz a Mercedes vezére, a hétszeres világbajnok a New York Times-nak nyilatkozva elmondta, bár örökké nem fog versenyezni „valami belül azt súgja nekem, hogy »Még nem végeztél, nyomnod kell tovább, van még dolgod és van még mit elérned«.”

    A januárban 38. életévét betöltő versenyző szerződése 2023 végén lejár a Mercedesszel, de a tél folyamán le fog ülni Toto Wolff csapatfőnökkel, hogy már most meghosszabbítsák azt, Hamilton tehát egy ideig még biztosan itt lesz.

    „Nehéz lesz egy napon abbahagyni a versenyzést. Harminc éve ezt csinálom, és még több mint 30 évem lesz hátra, amikor végül abbahagyom. De szerencsére még nem jött el ez a pillanat – mondta. – Az apám és a bátyám azt mondják, hogy »Folytasd örökké a versenyzést«, mert ők versengő alkatok. Ami viszont az anyukámat és a húgomat illeti, rajtuk érzem, hogy azt akarják, hogy azt csináljam, amit csak szeretnék. Azt is látják, hogy mennyire fárasztó ez, és nagy terhet rak rád. Néha, amikor átmegyek a húgom házába, egyszerűen csak elájulok a kanapén.”

    Hogy miért akarja folytatni, arról ezt mondta: „Mert kétségtelenül imádom, amit csinálok. Imádom a kihívást hétvégéről hétvégére, és azt, ahogy minden alkalommal csapatként megjelenünk.”

     

    Amikor nemet mondott a Subaru kérésének McRae és világbajnok lett

    0

    Az 1995-ös Brit Rallyn történelem íródott, a WRC történetében az első brit vb cím született meg, miután Colin McRae hatalmas csatában legyőzte Carlos Sainz-ot. 

    1995-ben Carlos Sainz volt a Subaru elsőszámú versenyzője, azonban a nyolc futamos bajnokság hét futama után Colin McRae és Sainz azonos pontszámmal állt a bajnokságban. 

    Sainz a szezon során nyerni tudott a Montén, Portugáliában és Spanyolországban is, míg McRae Új-Zélandon zárt az első helyen. 

    A vb cím azonban csak Nagy-Britanniában dőlt el, a Subaru pedig arra kérte McRae-t, hogy engedje megszerezni az év végi elsőséget Sainznak. Ennél több sem kellett McRae-nek, hogy még inkább odategye magát a versenyen. 

    Carlos Sainz sem lehetett túl nyugodt, hiszen már a második szakaszon probléma adódott autójának hűtőjével, ami ellenére az első nap után Sainz a negyedik helyen állt, míg McRae 14 másodperccel előzte meg a harmadik helyen. 

    A Prodrive azonban megjavította Sainz autóját és a második napot már az El Matador zárta az élen, 39 másodperccel megelőzve McRae-t. 

    McRae a második nap defektje és a harmadik nap hidraulika problémája után is folytatta kiváló teljesítményét és a harmadik nap utolsó szakasza után már a skót vezetett 17 másodperccel Sainz előtt. 

    A negyedik, utolsó napon aztán McRae tempójára már nem volt válasza Sainznak, így Colin 36 másodperc előnnyel megszerezte a győzelmet Sainz előtt, és megszerezte Nagy-Britannia és önmaga első vb címét a WRC-ben. McRae év végi sikerével mindenidők legfiatalabb világbajnoka lett, ezt a rekordot döntötte meg idén, 27 évvel később Kalle Rovanpera. 

    Rovanpera megnyugtatta Loeböt a FIA Díjátadó Gálán

    0

    Péntek este Bolognában rendezték a FIA Díjátadó Gálát, melyen a szövetség minden bajnokságában érmet szerző versenyző megkapta díját. 

    Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen egy Toyota GR Yaris Rally1-gyel érkezett a vendégek elé. A 2022-es WRC bajnokpáros autójának a belsőégésű motorjának hangját mindenki megcsodálhatta. 

    A díjak átvétele után Kalle Rovanpera mondta el elsőként gondolatait. 

    “Hihetetlen érzés részese lenni ennek a gálának – mondta a WRC legfiatalabb világbajnoka. – Nagyon jó érzés a legfiatalabb világbajnoknak lenni, és nagyon jó érzés az is, hogy én lehetek a WRC hibrid korszakának első világbajnoka. A legnagyobb köszönet a navigátoromnak jár, egy jó navigátor nélkül nem lehet jó eredményt elérni a rallysportban.” 

    Jonne Halttunen, aki a 2017-es Mecsek Rallyn még egy Porschéban navigált a historic Eb mezőnyében ennél rövidebb beszédet tartott. 

    “2017-ben még amatőrként indultunk Kalléval, de azt hiszem mára profik lettünk.” – mondta Halttunen. 

    Ezek után Sébastien Loeb fordult Kalle Rovanperához egy kérdéssel. 

    “Kalle, több vb címet is szeretnél szerezni, vagy elég lesz egy is?” 

    Kalle Rovanpera megnyugtatta a kilencszeres rally világbajnokot. 

    “Hosszú évekbe telne, ha megpróbálnám elérni a világbajnoki címeid számát, de majd kiderül, hogy mit hoz a jövő. Szeretnék más motorsport szakágat is kipróbálni, ezért majd kiderül, hogy meddig folytatom a rallysportban. Egyelőre biztonságban van vb címeid száma.” 

    Verstappent nagyobb elégedettséggel tölti el az idei év, mint Hamilton 2021-es legyőzése

    0

    Max Verstappen úgy véli, bár a tavalyi világbajnoki címe érzelemdúsabb volt, az idei őt és a csapatot is nagyobb elégedettséggel töltötte el.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Bolognában megtartotta éves díjátadó ceremóniáját, amelyen az összes FIA-sorozat első három helyezettje, illetve, ahol ilyet is osztanak, konstruktőri bajnoka átvehette az erőfeszítéseiért járó trófeát. A Forma-1-es mezőnyt így a Red Bull, valamint Max Verstappen, Charles Leclerc és Sergio Pérez képviselte.

    A holland pilóta rekordot jelentő 15 győzelemmel zárta az évet, és már a Japán Nagydíjon világbajnok lett, azaz meglehetősen sima éve volt. De nagyon nem indult simán a szezonja, hiszen az első három futamból kétszer is nullázott, mindkétszer műszaki hiba miatt. Verstappen Bolognában úgy tekintett vissza erre az időszakra, hogy már itt tudta, tökéletes teljesítményre lesz szükség tőle a szezon során.

    Átszámolva közel 70 millió forintos ajándékot kapott Verstappen

    „Amikor bajnoki címért harcolsz, tulajdonképpen minden versenyen pontokat kell szerezned, méghozzá, amennyit csak tudsz. Ezért voltak nagyon kemények azok az év eleji kiesések. Tudtam, hogy onnantól kezdve nem engedhetem meg, hogy hibázzak, úgyhogy mindig megpróbáltam a lehető legtisztábban és legtökéletesebben versenyezni. Ezt igyekeztem megkövetelni magamtól minden egyes alkalommal, amikor autóba ültem.”

    Ez pedig a pályán is látszott, hiszen a 2021-ben még a szabályok határait feszegető, néhány alkalommal azokat át is lépő Verstappen helyett egy teljesen másik versenyzőt láthattunk az idén, akinek persze az is segített, hogy összességében jobb autó állt a rendelkezésére az előző évi modellnél.

    A kétszeres világbajnok szerint ezért az idei vb-címe nagyobb elégedettséggel töltötte el, noha mindig is az első megnyerése lesz érzelemdúsabb.

    „Az érzelmek nagyon különböztek az első világbajnoki címtől, de szerintem másnak is kell lenniük. Az egész életedet egyetlen célnak rendeled alá, ami az, hogy világbajnok legyél a Forma-1-ben. Így az első vb-cím mindig nagyon érzelmes. Az idei év viszont más volt, szerintem versenyképesebbek voltunk, és jobban is élveztük, ahogyan csapatként teljesítettünk. Megnyertük a versenyzők és a konstruktőrök világbajnoki címét és rengeteg győzelmet szereztünk csapatként. Úgyhogy azt mondanám, az idei jobb és nagyobb elégedettséggel tölt el, de az első mindig érzelmesebb lesz.”

    Verstappen a világbajnoki trófeával

    Horner a Red Bull elhunyt vezérének ajánlotta a trófeát

    Nemcsak azért marad emlékezetes ez az év a Red Bullnak, mert 2013 után ismét megnyerte mindkét világbajnoki címet is, hanem egy szomorú apropóból is, hiszen az idén októberben meghalt a márka atyja és lelke, Dietrich Mateshitz.

    „Amit szeretnék ma este elmondani, hogy rengeteg videót láttam, és ezeken a felvételeken különböző bajnokságokból rengeteg autón ott volt a Red Bull logója. Szeretném ezt a világbajnoki címet, ezt a trófeát egy nagyon különleges embernek ajánlani, aki olyan sokat tett a motorsportért és a Forma-1-ért” – kezdte beszédét Christian Horner csapatfőnök, miután átvette a Red Bull konstruktőri vb-címéért járó serleget.

    „Mindenekelőtt a motorsport rajongója volt. Az itt ülő versenyzők közül olyan soknak adott lehetőséget számos kategóriában. Mérnökök, technikusok és szerelők ezreinek is lehetőséget adott, és mindenki másnál többet tett a motorsportért a történelemben. Ezért ezt Dietrich Mateshcitznek szeretném ajánlani.”

    Horner a konstruktőri serleggel

    „Szerencsére látta, ahogy Max megnyeri Japánban a bajnoki címet, még ha volt egy kis kavarodás is a pontokkal. De szerencsére Max korán megnyerte, ő pedig látta. Aztán a következő versenyhétvégén, egy nappal azután, hogy elment, sikerült megnyernünk ezt a trófeát. Úgyhogy ez egy nagyon különleges trófea.”

    Horner Japán Nagydíjjal kapcsolatos megjegyzései ugyanakkor nem nagyon tetszettek Mohammed bin Szulajm FIA-elnöknek, aki rögtön a szövetség védelmére kelt, amíg Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója félbe nem szakította:

    Kínos jelenetek: az FIA elnöke a színpadon esett neki a Red Bull csapatfőnökének (videó)

    Érkeznek a Skoda Fabia RS Rally2-es autók -Erik Cais is váltott

    0

    A Skoda elkezdte kiszállítani az új Fabia RS Rally2-es versenyautókat. A magyar Eurosol csapat mellett Erik Cais is váltott, a cseh a Ford Fiestát cserélte le, és 2023-ban a WRC2 címért száll harcba, de az ERC-ben is indul majd.

    Az egykori downhill mountainbike versenyző, az elsők között volt aki megkapta a Skoda Motorsport régóta várt autóját, amelyről eddig jobbára csak információk érkeztek, de a kiszállítások csúsztak. A Fabia RS valószínűleg roppant meggyőző volt, mert Cais csapata az eddig Fordokat futtató Orsák Rally Sport is vásárolt egy autót. Cais a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn január 19 és 22 között már elindul első versenyén és zsúfolt szezont tervez.

    A cseh fiatal terveiben Horvátország, Portugália, Szardínia, Finnország és Görögország, valamint a részben hazai versenynek számító Közép-Európa Rally szerepel. A hét verseny teljes WRC2 programot jelent.

    Erik Cais, Skoda
    foto: Orsák Rally Sport

    Cais számára nem ismeretlen a WRC2, a 2021-es spanyolországi bemutatkozásán a Ford Fiesta Rally2-vel harmadik lett a kategóriában, 2022-ben pedig második lett a Montén, a WRC2 Junior értékelést pedig megnyerte.

    Az elmúlt három szezonban a Fiestával versenyeztem és már elég tapasztalatom van a négykerékhajtású autókkal. Az új Skoda Fabia RS Rally2 lesz a kulcs a sikerhez” – mondta Cais. Az erősen marketingszagú kezdés alapján pedig akár azt is gondolhatjuk, hogy kapott némi árkedvezményt a Skodától… Nem is tévedünk sokat, még műszaki támogatás is érkezik.

    Erik Cais, Skoda
    foto: Orsák Rally Sport

    „A Skoda Motorsport műszaki támogatása a rendelkezésünkre áll, és nagyon várom, hogy elkezdhessem az évet az új autóval. A cseh Autóklub és Csehország képviselői vagyunk, így szívesen vezetek cseh autót. Ráadásul a Közép-Európa Rally WRC-be kerülésének köszönhetően lehetőségünk lesz megmutatni magunkat a hazai szurkolók előtt is” – tette hozzá.

    „Szeretnénk egy kétnapos tesztet a karácsonyi ünnepek előtt, hogy Erik megismerhesse az új Fabia RS Rally2-t. A szerelők ezután szétszedik az autót, hogy megtanulják, hogyan kell vele dolgozni, és tudják, hova kell nyúlni ha szükséges. Januárban újabb kétnapos tesztet tervezünk a Monte-Carlo Rally előtt” – mondta Jaroslav Orsák, a csapat vezetője.

    Erik Cais, Skoda
    foto: Skoda Motorsport

    Cais a WRC2 mellett az ERC-ben is indul, a szezonnyitó Serras de Fafe Rallyn kezd, majd a tervek szerint a Rally Islas Canarias, a Rally Liepāja, a Rally di Roma Capitale és a Barum Czech Rally Zlín-en is indul. Mind a nyolc versenyen biztosan nem vesz majd részt, de a csapat azon dolgozik, hogy az öt versenyen felül is el tudjon indulni még egy vagy két futamon.

    Kínos jelenetek: az FIA elnöke a színpadon esett neki a Red Bull csapatfőnökének (videó)

    0

    Meglehetősen kínos jelenetsor játszódott le Bolognában, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) év végi díjátadóján Mohammed bin Szulajm FIA-elnök és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke között.

    Az FIA Bolognában átadta az általa felügyelt versenysorozatok év végi trófeáit, így az F1-ben Max Verstappen és a Red Bull-istálló is átvehette a világbajnoki címért járó serleget. Ám a konstruktőri trófea átadása nem volt éppen feszültségektől mentes, Mohammed bin Szulajm, az FIA elnöke ugyanis a következő megjegyzéssel nyújtotta azt át Christian Hornernek, a Red Bull csapatfőnökének: „Christian, ennek a trófeának semmi köze a költségplafonhoz, ez az FIA-tól van, úgyhogy nem fogjuk levonni a költségplafon összegéből.”

    A Red Bull 2021-es költségplafon-túllépésére vonatkozó vicces megjegyzés lehet, hogy nem esett annyira jól Christian Hornernek, a 49 esztendős szakember a köszönőbeszédében ugyanis nem mulasztotta el megjegyezni, hogy Verstappen eléggé kaotikus körülmények között biztosította be Japánban a világbajnoki címét. A Red Bull főnöke természetesen arra utalt, hogy a verseny után egy ideig még mindenki abban a hitben volt, hogy Verstappen nem lett világbajnok, mert a féltáv előtt leintett futamért nem kap elég pontot ehhez, de aztán hirtelen kiderült, hogy mégis, mert a szabályokban maradt egy kiskapu.

    Kínos felvételek: így vált komédiává a Japán Nagydíj vége – soha nem nem volt még olyan, mint Suzukában

    Amikor pedig Horner a beszéde végére ért, bin Szulajm ragadta magához a szót. „Köszönöm, Christian! Először is, megérdemlitek, legyen szó a konstruktőri trófeáról, vagy a Maxnak járóról. Másodszor is, amit Dietrich [Mateschitzről] mondtál (Horner az elhunyt Red Bull-vezérnek ajánlotta a vb-címet), az utolsó bajnokságom során engem is a Red Bull szponzorált. És amit pedig Japánról mondtál, azt mondtad, hogy az ellentmondásos volt. Nem! Az FIA-t hibáztatták a pontok miatt, de nem az FIA hozta a szabályokat. Azokat a csapatok hozták, mi pedig alkalmaztuk őket.”

    Bin Szulajm még folytatta volna, de az úgy hangzó mondatát, hogy „Köszönjük a káoszt…”, már nem tudta befejezni, Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója ugyanis közbelépett, és mintha két bokszolót próbálna szétválasztani, viccesen beállt Horner és az FIA elnöke közé, mondván „Oké, srácok, maradjunk fókuszáltak!.” Ekkor bevágták az asztalánál ülő Sergio Pérezt, akinek szemmel láthatóan nagyon tetszett a váratlan feszültség.

    Bin Szulajm viszont folytatta, hogy ne szakítsák csak így félbe, és mintha virtuális békejobbot nyújtott volna Hornernek. „Számomra ez nagyon világos, és mi ezt csináljuk. Nagyon köszönöm. Igaza van [Christian Hornernek], megérdemlik a győzelmet. Mindenki, aki nyer, megérdemli. Ezek a szabályok, úgyhogy szép munka, őszintén mondom, és még több győzelmet kívánok” – zárta le kurtán-furcsán az intermezzót az elnök, majd kezet nyújtott a csapatfőnöknek, és mindkettejük szájából elhangzott egy egy „köszönöm” is.

    Horner egyébként nem az „ellentmondásos” szót használta, hanem azt mondta, hogy „volt egy kis kavarodás” a pontokkal, ami valóban volt, a Red Bull csapatfőnöke tehát csak a tényeket közölte.

    A teljes jelenetsor IDE KATTINTVA nézhető meg.