back to top
2025. december 20. 02:32
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1258

    A Forma-1 örökre szakíthat Oroszországgal

    0

    Az orosz–ukrán háború kitörése után a Forma-1 vezetése gyorsan cselekedett, és bejelentette, hogy nem rendezi meg az idei Orosz Nagydíjat. Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója pedig most kijelentette, hogy a jövőben sem terveznek visszatérni Oroszországba.

    Az Ukrajnában zajló konfliktusnak a sportvilágra, így a teljes motorsportra is komoly hatása van. Ezek közül a leginkább magától értetődő, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) semmilyen versenyt nem rendez Oroszországban. Így tett az F1 is, amely az idén látogatott volna el utoljára Szocsiba, hogy 2024-től már Szentpéterváron versenyezzen. A háború miatt azonban sem az idei, sem az ezutáni versenyek nem lesznek megrendezve.

    „Mindig is hittem abban, hogy soha ne mondd, hogy soha, de ebben az esetben megígérhetem, hogy többé nem tárgyalunk velük. Nem lesz több versenyzés Oroszországban” – nyilatkozta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója a Sport Bildnek.

    Domenicali szavaira reagált Alekszej Tyitov, a verseny promóterének (Roszgnki) vezérigazgatója is, és a TASZSZ orosz hírügynökségnek a következőket mndta:

    „A jelenlegi helyzet a világsportban rendkívül átpolitizált. Ezt észben tartva szükséges fogadni Domenicali szavait. Az általa elmondottaknak politikai szempontból markáns másodlagos jelentése van, aminek semmi köze a sport igazi szellemiségéhez. A kapcsolataink jövője jelenleg igazán homályos. Domenicali álláspontját figyelembe fogjuk venni a további munkánk során.”

    Tyitov emellett nem mulasztotta el felhívni rá a figyelmet, hogy a Forma-1 tartozik nekik, mert még mindig nem fizette vissza azt az összeget, amit a Roszgonki már átutalt nekik a 2022-es versenyért.

    „Ez az adósság fennáll, megerősített, az ezzel kapcsolatos álláspontunk pedig változatlan. A FOM Orosz Föderációban rendezett versenyekkel kapcsolatos álláspontjától függetlenül számítunk a visszatérítésre” – mondta a vezérigazgató.

    Oliver Solberg: Finnország egy csapás volt, de most megkönnyebbültem 

    0

    Oliver Solberg bár a Finn Rallyn csak az első pénteki szakasz első kanyarjáig jutott, Belgiumban már karrierje legjobb eredményét érte el a negyedik helyen zárva. 

    “Megkönnyebbültem – mondta Oliver Solberg az Autosport.com oldalnak az Ypres Rally negyedik helye után. – Azt gondolom, hogy egész évben jó volt a tempónk, és néhányszor közel kerültünk egy jó eredményhez, de nem sikerült azt elérni.” 

    Petter Solberg fia számára komoly csapás volt a Finn Rally első pénteki szakaszán az első kanyarban kiesni, de a Hyundai kitartott mögötte. 

    “A finn baleset nem az önbizalmamnak volt egy csapás, hanem az életemnek, mert a rallysport az életem. A csapat azonban kitartott mellettem és azt mondták, hogy tudod, hogy gors vagy és tudod, hogy miként kell egy ilyen autót vezetni, ne törj le egy baleset miatt. Ez nagyon sokat segített, hogy Belgiumban jó teljesítményt tudjak nyújtani. Az autó is nagyszerűen működött és a jó teljesítménnyel sikerült valóban jó eredményt elérni.” 

    Oliver Solberg a negyedik hely után a bajnokság 13. helyére lépett, a következő görög Acropolis Rallyn, azonban Dani Sordo vezetheti a harmadik Hyundait. 

    Árulkodó jel: ez lehet Schumacher következő csapata az F1-ben?

    0

    Jelentéktelennek tűnő, ám annál árulkodóbb jel utalhat arra, hogy a Haasszal csak a szezon végéig szerződéssel rendelkező Mick Schumacher hol köthet ki jövőre.

    Miután egyre több olyan pletyka szivárog ki az F1-es paddockból, hogy Mick Schumacher szakít a Ferrarival, egy újabb – akár jelentéktelen, de az időzítés miatt vélhetően egyáltalán nem az – jel utal arra, hogy a hétszeres világbajnok fia másfelé kacsintgat. A 23 esztendős pilóta a múlt héten ugyanis elkezdte követni az Instagramon Laurent Rossit, az Alpine márkaigazgatóját.

    Timo Glock, a német Sky szakértője is úgy véli, hogy ez az Alpine és Schumacher közötti tárgyalásokat sejtet a háttérben. „Nem magyaráznék bele túl sok mindent, de ez talán egy apró jel arra, hogy tárgyalások zajlanak – mondta az expilóta, majd kicsit fejtegette, hogy miként zajlik egy ehhez hasonló tárgyalás a jelen helyzetben. – Nincs fix dátum addig, amíg valamiről döntést nem kell hozni. Attól függ, hogy meddig tartanak a tárgyalások, mind a Haas, mind Mick részéről. Ha egy másik csapattal tárgyal, és megegyeznek, akkor minden gyorsan tisztázódhat. Viszont, ha nagyok a nézetkülönbségek, akkor hosszabb ideig is tarthat. De természetesen mindenki a lehető leghamarabb tisztán akar látni azért, hogy készülhessen a következő szezonra.”

    Esteban Ocon, Alpine F1 Team, Magyar Nagydíj
    Az Alpine lehet Schumacher következő csapata? Fotó: Alpine F1 Team

    A Haas részéről Günther Steiner csapatfőnök korábban kijelentette, hogy a szeptember közepi Olasz Nagydíjig nem hoznak döntést, ami a német RTL szerint azért van így, mert a Ferrari bizonytalan Schumacherrel kapcsolatban, a Haas pedig erre válaszul minden egyeztetést beszüntetett a német versenyzővel.

    Ezek után pedig könnyen lehet, hogy Schumacher és menedzsmentje nem várja ölbe tett kézzel, amíg a Scuderia és a jelenlegi csapata ajtót mutat neki, hanem a dolgokat a saját kezükbe véve megpróbálnak lecsapni Fernando Alonso megüresedett helyére. Arra a helyre, amelyet az Alpine legszívesebben Oscar Piastrinak adna, a tavalyi F2-es bajnok viszont inkább a McLarenhez menne.

    Apja ellenfele és munkatársa is kiállt mellette

    A Haast és annak csapatfőnökét az idén már többen kritizálták amiatt, hogy támogatás helyett csak szükségtelen terhet rak a szezont igencsak rosszul kezdő Schumacherre. Most az a Norbert Haug vette védelmébe fiatal honfitársát, aki a Mercedes motorsport-részlegének korábbi vezetőjeként előbb a Ferrarival a McLaren-Mercedest legyőzni igyekvő Michael Schumacher életét próbálta megkeseríteni, majd 2010 és 2012 között együtt dolgozott az F1-be visszatérő hétszeres világbajnokkal.

    Mick Schumacher, Haas, Magyar Nagydíj
    Mick Schumacher a Magyar Nagydíjon Fotó: Andy Hone/LAT Images/Haas

    „Ausztriában Lewis Hamiltonnal csatázott. Kerék a kerék elleni párharcot vívott egy hétszeres világbajnokkal. Bárki, aki képes erre, egyértelműen nem egy tehetségtelen futottak még kategóriájú pilóta” – mondta a 69 éves Haug a Sky News-nak.

    „Ha támogatsz egy versenyzőt, és megadod neki a lehetőséget, akkor a dolgok javulni fognak. Egy pilóta versenyló, nem pedig tanyasi ló. Bátorítani kell – szúrt oda a Haasnak, majd elmondta, a Belga Nagydíjon jó teljesítményt vár Mick Schumachertől. – Spa az egyik kedvenc pályája, amelyen már a Forma-3-ban és a Forma-2-ben is nagyszerűen versenyzett. Ennélfogva nagyon bízom itt Mickben.”

    Világbajnokok belsői: Biasion és a Lancia Delta (videó)

    0

    Miki Biasion a Lancia versenyzőjeként nyerte a 80-as évek végén két rally világbajnoki címét. Most betekinthetünk egy szakaszába az 1990-es Monte-Carlo Rallyn.

    Az Andretti gigantikus projekttel igyekszik kicsikarni az F1-es részvételt

    0

    Az Andretti Global, az Andretti Autosport anyavállalata hatalmas főhadiszállás építését jelentette be, amely adott esetben a Forma-1-es istállónak is otthont adhat. A projektbe nem nehéz belelátni, hogy Andrettiék ezzel is igyekeznek nyomást gyakorolni a Liberty Mediára és a csapatokra.

    Az indianai Fishers-ben, az Indianapolis Metropolitan Airporthoz közel eső 90 hektáros területen tervezi felépíteni 575 000 négyzetméteres vadonat új főhadiszállását az Andretti Global. A 200 millió dolláros projekt célja, hogy az Andretti összes motorsport és kereskedelmi-tevékenységét, valamint az Andretti Technologies néven működő kutatás-fejlesztési részlegét egy fedél alá hozza, illetve helyet adjon a jövőbeli projekteknek, azaz egy esetleges Forma-1-es istállónak is. Az építkezés várhatóan 2022 őszén kezdődik, a főhadiszállás pedig 2025-ben kezdheti meg a működését.

    „Indiana fontos helyszín a versenyzés történetében és a karrieremben is mind versenyzőként, mind csapattulajdonosként, így boldogan erősítem meg, hogy a világ versenyfővárosa még hosszú időn át a versenyzéssel kapcsolatos globális erőfeszítéseink otthona lesz. Büszke vagyok azokra a lépésekre, amelyekkel sokszínű portfoliót hozunk létre. Számunkra ez többről szól, minthogy legyen hol dolgozni az autókon. Egy globális otthont akarunk a motorsport-tevékenységeinknek, hogy megoszthassuk azt az embereinkkel, a szurkolóinkkal és a szponzorainkkal, hogy előrevigyük a sportágat és sokáig fennálló örökséget hagyjunk magunk után” – olvashatók Michael Andretti, az Andretti Global elnök-vezérigazgatójának szavai az új főhadiszállásról kiadott közleményben.

    Az új főhadiszállás látványterve

    Az 59 esztendős csapattulajdonos elmondta, hogy gyakorlatilag kinőtték a jelenlegi központjukat, nem utolsó sorban pedig úgy véli, az embereiknek a legjobb munkakörnyezet és erőforrások járnak.

    Az új központ 2026 végére 500 új munkahelyet teremthet, és az Andretti IndyCar, IndyLights és IMSA-programja, valamint a kutatás-fejlesztéssel foglalkozó Andretti Technologies mellett egy belső amfiteátrumot, múzeumot és innovációs központot is magában foglal majd. Hogy milyen hatalmas vállalkozásról van szó, azt jól mutatja, hogy a szintén az IndyCarban versenyző Rahal Letterman Lanigan Racing nemsokára elkészülő, az IMSA-csapatnak is otthont adó új központja 100 ezer négyzetméteres lesz, és 20 millió dollárba kerül.

    A nyomásgyakorlás sem utolsó szempont

    A 200 milliós projekt valószínűleg akkor is létrejött volna, ha Andretti nem akar beszállni a Forma-1-be, de mivel továbbra is azon fáradozik, hogy leghamarabb a 2024-es szezontól a mezőny tagja legyen, külön kapóra jön, hogy ezzel is mutassa elkötelezettségét az FIA és a jogtulajdonos Liberty Media felé.

    Merthogy hiába ütközött több helyről is ellenállásba, Michael Andretti nem lassít, és gőzerővel készül a beszállásra, amit apja, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti erősített meg az IndyStarnak.

    „Rajta vagyunk. Ez minden, amit mondhatok, minden nap rajta vagyunk az ügyön. Semmi sem állt le, a projekt folytatódik, mindent úgy folytatunk, mintha megkaptuk volna a zöld zászlót. Nem tudom, hogy végső soron miként utasíthatnak el minket azzal az elköteleződéssel, amit vállaltunk, az Isten szerelmére” – nyilatkozta az F1-es projektről idősebb Andretti.

    Váratlan fordulat, Efrén Llarena és Sara Fernández a 2022-es Európa-bajnok!

    0

    Már a Barum Rally előtt eldőlt a Rally Európa-bajnoki cím, Efrén Llarena első Eb címét nyerte Simone Tempestini visszalépése után. 

    A Barum Rallyn dőlhetett volna el a Rally Európa-bajnoki cím, miután Efrén Llarena 58 pont előnnyel vezeti a pontversenyt Simone Tempestini előtt. 

    A bajnoki címre már csak a spanyol és román versenyző volt esélyes. 

    A Barum Rally előtt azonban bejelentette visszalépését a versenytől Tempestini, így már a hétvége előtt eldőlt a bajnoki cím sorsa, Efrén Llarena a pilóták, míg versenyzőtársa, Sara Fernández a navigátorok pontversenyét nyerte meg. 

    “Szavakat sem találok – mondta Efrén Llarena a Rally Európa-bajnokság honlapjának. – Ez egy álom, mely négy éve kezdődött, amikor mi indultunk először a Spanyol Rally Team színeiben az Eb-n. Később sikerült megnyernünk az ERC3 junior és ERC3 bajnokságot, most pedig az abszolút bajnokságot nyertük. Ez fantasztikus!” 

    A bajnoki cím komoly mérföldkő az MRF Team számára is, hiszen az APRC címek után első Európa-bajnoki címüket szerezték. 

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    “Nagyon fontos ez az év az MRF Team számára is – tette hozzá Llarena. – Minden erőnket a csapatnak és a gumi fejlesztésnek szenteltük, azt hiszem elértük a célt. Magyszerű munkát végzett az egész csapat.” 

    “Nagyon boldog és nagy jelentőségű pillanat ez, amikor az MRF Tyres első Európa-bajnoki címét szerezte – mondta Arun Mammen, az MRF Tyres alelnöke és ügyvezető igazgatója. – A cím jól mutatja az egész csapat munkáját, nagyon fontos, hogy gumiabroncsaink mellett ehhez hasonló bajnoki címek szerepeljenek. Szeretnék gratulálni Efrén Llarenának és Sara Fernándeznek, ehhez a fantasztikus bravúrhoz, továbbá gratulálunk csapatunk többi versenyzőjének is, akik hozzájárultak ehhez a történelmi pillanathoz.” 

    “A WRC Promoter és az FIA ERC nevében is gratulálok Efrén Llarenának és Sara Fernándeznek, hogy sikerült megnyerniük az idei bajnokságot – mondta Ian Campbell, a Rally Európa-bajnokság menedzsere. – Továbbá gratulálok az MRF Teamnek is a történelemíráshoz.” 

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Campbell hozzátette, hogy a Rally Európa-bajnokság szervezői mindent megtettek, hogy Simone Tempestini rajthoz álljon Csehországban, de végül nem jártak sikerrel. 

    “Minden lehetőséget kihasználva igyekeztük segíteni Simone Tempestini indulását a Barum Rallyn, hogy versenyen dőlhessen el a bajnoki cím – tette hozzá Campbell. – Sajnos nem sikerült Simonét rávenni a versenyen való részvételre, de reménykedik benne, hogy a Spanyol Rallyn rajthoz tud állni.” 

    Efrén Llarena révén Spanyolország 1980 után ünneplhet ismét Rally Európa-bajnoki címet, akkor Antonio Zanini lett bajnok.

    Rovanpera: Nagyon fontos volt a power stage megnyerése 

    0

    A vb éllovas Kalle Rovanpera már az Ypres Rally második szakaszán balesetet szenvedett, ezért nagyon fontos volt számára az öt bónusz pont megszerzése a Power Stage-en. 

    Kalle Rovanpera amilyen jól kezdte a nyitó szakaszon az Ypres Rally (szakaszgyőzelem), olyan rosszul folytatta a második szakaszon, ahol vélhetően a túl nagy sebesség miatt árokba csúszott és hatalmasat esett. 

    A Toyota ezt követően újjáépítette a finn versenyző autóját, aki szombaton az első szakaszon azonnal a legjobb idővel hálálta meg a csapat munkáját. 

    A finn versenyző azonban 94 pontos előnyének csökkenését csak a Power Stage megnyerésével tudta orvosolni, amit meg is nyert, így összesen 72 pontra csökkent előnye. 

    “Nagyon fontossá vált a Power Stage megnyerése a baleset után  mondta Kalle Rovanpera a Motorsport.com oldalnak.  A csapat kiváló munkával helyrehozta az autó sérüléseit és már a szombati első szakaszon a leggyorsabb voltam, de a legfontosabb az öt bónusz pont megszerzése volt. Így kevésbé csökkent az előnyöm. Sok dolgot tanultam a hétvégén, ami a jövőben még jól jöhet.” 

    A következő versenyt Görögországban rendezik, ahol, ha Rovanpera 91 pont fölé tudja növelni előnyét a második helyezett előtt, akkor megszerezheti első vb címét. 

    Világbajnok honfitársa szúrt oda Hamiltonnak, mert lazán veszi az idei évet

    0

    Nigel Mansell szerint nem véletlen, hogy George Russell ennyire jól teljesít az idén Lewis Hamilton csapattársaként.

    Noha a nyári szünet előtt zsinórban öt dobogós helyezést szerzett, 13 futam után Lewis Hamilton újdonsült csapattársa, George Russell mögött áll az összetettben. A hétszeres világbajnok a Mercedes visszaesése miatt még futamot sem nyert az idén, Russell-lel szemben pedig pole pozíciója sincs. Nigel Mansell, 1992 világbajnoka pedig úgy véli, hogy nem is nyújt 100%-os teljesítményt.

    „George Russellt és Lando Norrist is kedvelem. Úgy gondolom, George esélye az, hogy Lewis még nem döntött úgy, hogy leporolja a jobb lábát. Szerintem lazára veszi. [Russell] remek munkát végez, miként Lando is, amikor az autója jól teljesít. Remek eredményeket ért el” – összegzett a 69 éves expilóta az Adrian Fluxnak adott interjúban.

    Persze, ha Hamiltont kérdeznék erről, alighanem más lenne a véleménye. Az pedig, hogy esetleg motivációját veszítette volna a gyengébb eredmények miatt, szavai alapján kizárható, hiszen főnökére reagálva elmondta, bőven van még üzemanyag a tankjában.

    „Lewis és én beszéltünk néhány hete arról, hogy meddig tarthat az együttműködésünk, és 5-től 10 évig terjedő időszakról volt szó, úgyhogy szerintem eljuthatunk 400 versenyig” – nyilatkozta korábban Toto Wolff a 300. F1-es futamát a Francia Nagydíjon ünneplő hétszeres világbajnokról.

    „Az rengeteg futam. Először csak hálás szeretnék lenni azért, hogy idáig eljutottam, de még mindig frissnek érzem magam, és úgy gondolom, hogy bőven maradt még üzemanyag a tankban – reagált Hamiltont. – Élvezem, amit csinálok. Igazán büszke vagyok, és élvezem, hogy minden nap megérkezem a pályára és elképesztő emberekkel dolgozom együtt. A sporttal való közös munkát is minden korábbinál jobban élvezem. Természetesen szeretnék újra nyerni, de ez időbe fog telni. Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb majd leülünk a jövőről beszélgetni.”

    Hamilton elmondta, hogy bár az idei autó nem úgy sikerült, ahogy várták, és a világbajnoki címekért sem küzdhetnek, azért nem fog a kardjába dőlni. „Nem volt nyomorúságos az év eleje, mert mindig lehet sokkal rosszabb. Versenyzői szempontból viszont összezavart, hogy megértsem az idei autót. Annyi mindennel próbálkoztunk, igyekeztünk előrelépni, de a pilótának meg kell bíznia a versenygépében, különösen a hátuljában. Ez pedig igazán visszavetett minket.”

    „Most olyan helyzetben vagyunk, hogy kezdjük jobban megérteni a kocsit, kezdünk következetesebbé válni, ami sokkal élvezetesebbé teszi a vezetést. Egyes területeken továbbra sincs meg a teljesítményünk, de lassacskán meglesz. Apró lépésekben haladuk, folyamatosan kis lépéseket teszünk. Sajnos jelenleg nem tudunk nagyot ugrani, de ki tudja, talán egy ponton fogunk, és akkor ismét ott leszünk az élen” – tekintett előre.

    A Forma 1-ből érkezik a Hyundai új csapatvezetője? 

    0

    A Dirtfish információja szerint megvan a Hyundai Motorsport új csapatvezetője Eric Boullier személyében, akit a héten hivatalosan is bejelenthetnek. 

    Andrea Adamo decemberi távozása után Julien Moncet csapatigazgató-helyettesként vezeti a Hyundai Motorsportot, és bár irányítása alatt sikerült egy mély gödörből kilépnie a koreai gyártó WRC csapatának, azonban három futamgyőzelem után sem Moncet kapja meg a csapatvezetői tisztséget. 

    Legalábbis a Dirtfish szerint 

    Az legnagyobb rallysport portál információja szerint a csapatvezetői tisztséget Eric Boullier, a McLaren korábbi versenyigazgatója veheti át a Hyundainál, és a hivatalos bejelentés már a héten megtörténhet. 

    Áprilisban a Hyundai Motorsport elnöke Scott Noh helyett Sean Kim lett, a csapatvezetői tisztséggel pedig azóta hozták összefüggésbe Boullier-t. 

    “Először a csapaton belül próbáltunk csapatvezetőt találni, de nem volt olyan személy, aki mellett az egész csapat kiállt volna – mondta a Dirtfish egyik forrása. – Eric Boullier neve azonban többször is felmerült Belgiumban, és egyre valószínűbb, hogy ő kapja a tisztséget.” 

    Boullier jelenleg az F1-es Francia Nagydíj ügyvezető igazgatójaként dolgozik, azonban a Paul Ricard-i verseny úgy tűnik kikerül a Száguldó Cirkusz naptárából. 

    Binotto még soha nem látott olyat, mint aminek a Ferrari most megfizeti az árát

    0

    Hatalmas előrelépést tett a Ferrari az erőforrásával az idei szezonra, de mivel el kellett döntenie, hogy a teljesítményre, vagy a megbízhatóságra koncentrál, utóbbi még nem az igazi.

    A stratégiai ballépések mellett – noha a csapatfőnök szerint nincs gond ezen a téren – a Ferrari idei bajnok álmainak halványodásáért egyértelműen a modern F1-es mércével mérve pocsék megbízhatóság tehető felelőssé. A maranellóiak egy győzelmet (Baku), illetve egy második helyet (Ausztria) dobtak már el azért, mert műszaki probléma miatt nem tudták befejezni az adott versenyt (Leclerc barcelonai kiesését nem megbízhatósági problémakánt aposztrofálták, így ott vélhetően ők ronthattak el valamit), de ezeken az eseteken kívül is került pontokba az, hogy nem mindig álltak a helyzet magaslatán. Ráadásul a Haas és az Alfa Romeo is több problémával szembesült.

    Mindez azonban nem jelenti a világvégét Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke szerint, a maranellóiak ugyanis az erőforrás fejlesztésének idei szezontól életbe lépő befagyasztása miatt eleve úgy voltak vele, hogy a lehető legjobb teljesítményt kell kisajtolniuk a motorból, még akkor is, ha ez a megbízhatóság rovására megy. Azaz, azt az elvet követték, hogy inkább csinálnak egy gyors motorból megbízhatót, mintsem fordítva, arra ugyanis nem lenne lehetőségük.

    Leclerc bakui motorhibája

    „Ennek egyértelműen megfizetjük az árát. Világos volt, hogy a határokat kell feszegetnünk, mert nem vihettük át a lemaradásunkat egy olyan időszakba, amelyben nem lehet fejleszteni az erőforrásokat – utalt Binotto az Auto Motor und Sportnak adott exkluzív interjúban arra, hogy még tavaly is csak bottal ütötték a Mercedes és a Honda nyomát ezen a téren (is). – Nagyon ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, a Ferrarinál töltött 27 évem során még soha nem láttam ekkora ugrást. Elképesztő eredményt értünk el, különösen egy olyan időszakban, amelyben korlátozva van a próbapadon töltött órák száma. Ezt fizetjük meg most a megbízhatósággal.”

    „Normál esetben növeltük volna a próbapadon töltött órák számát, és párhuzamos programokat futtattunk volna a teljesítmény és a megbízhatóság javítására. Ezúttal viszont döntenünk kellett. Ha megszámolom, hogy mennyi próbapadon töltött órát öltünk az új motorba, és mennyit ölt bele a Honda, akkor egyértelműen lemaradásban vagyunk. A Hondának megvolt a tapasztalata, mert egy már meglévő erőforrásra építettek. Nálunk ez most zajlik, a pályán és a tesztpadon. A cél, hogy a lehető leghamarabb megszabaduljunk a problémáktól.”

    Az erőforrások fejlesztésének befagyasztása ugyanakkor csak a teljesítményt érintő változtatásokra vonatkozik, az FIA-nak benyújtott kérelem elfogadása esetén a megbízhatóságot, biztonságot, költségcsökkentést és egyéb, minimális beavatkozást igénylő változtatásokat az idei motorformula 2025 végéig tartó időszaka alatt is el lehet majd végezni. 

    Carlos Sainz, Ferrari, Magyar Nagydíj
    Spában új motorral támadnak a maranellóiak Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A Ferrari tehát ebben, illetve az új MGU-K-ban, akkumulátorban és vezérlőelektronikában bízhat, ezekből ugyanis szeptember 1-ig engedélyezett új specifikáció bevetése, amennyiben nem történt korábban ilyen az év során. A maranellóiak a Belga Nagydíjra pedig új erőforrással készülnek, amelynek a teljesítménye mellett vélhetően a megbízhatóságán is javítottak. 

    Binotto az interjúban elismerte, hogy „szükségünk van még néhány fejlesztésre”, majd arról beszélt, a Mercedes tavalyi példája mutatja meg, hogy olykor a jobb motor fontosabb, mint egy megbízható erőforrás. Feltéve persze, ha végigbírja a versenyt.

    „Nem csak Lewis nyerte meg majdnem a világbajnoki címet, hiszen a Mercedes annak ellenére konstruktőri világbajnok lett, hogy mennyi motort használt fel (Hamilton 5, Bottas 6 V6-ossal teljesítette az idényt, ami kettővel, illetve hárommal több a büntetlenül felhasználható mennyiségnél – a szerk.). Ez megmutatja, hogy a megbízhatóság ugyan fontos, de nem minden. Persze, lehet döntő, amikor olyan szoros a csata, mint a Red Bull és köztünk. A Mercedes példája pedig azt is megmutatja, hogy lehet sikereket elérni több hátrasorolásos büntetéssel, viszont biztosra kell menned, hogy a motor végigbírja a versenyt. Ezen a téren még vannak gyengeségeink.”