Az RC4-es kategória harmadik helyén zárta a szezonnyitó Orfű Rallyt a Gulf Racing Hungary Peugeot-os párosa, a Strider Zoltán–Apkó András duó – áll a csapat közleményében.
A csapat jól kezdte a hétvégét, folyamatosan jó eredményeket ért el, de sajnos a végére szembe kellett nézniük a technika ördögével, aki szerencsére most sem rontott ajtóstól a házba.
„Nem vagyunk elkeseredve az eredmény miatt, hiszen már a nevezési listán lehetett látni, hogy kemény küzdelmek várhatók. Van egy Rally2-es csoport, ahol többen írták, hogy aki a tízben tud autózni, azok előtt le a kalappal” – kezdte a beszélgetést Strider Zoltán, majd hozzátette. „A kategória dobogó meg lett, ezért boldogok vagyunk, az abszolút öthöz még egy kicsi kell, de mindent meg fogunk tenni, hogy elérjük a célunkat. Volt egy – két apróbb problémánk, amiket szeretnénk kiküszöbölni a későbbiekben.”
Zoli és Andris főként a futóművön szeretne a későbbiekben finomítani, de előtte a váltójukat visszaküldik garanciális szervizre.
„A verseny előtt fel lett újítva a kettes fokozat a váltónkban és a második körben pont ez a kezdett el zajossá válni. A szervizben leengedtük belőle az olajat, amiben komolyabb fémszemcsék voltak. Nem tudjuk mi lehetett az oka, kiállni nem szerettünk volna, ezért a kettes fokozatot csak óvatosan használtuk. A kategória második hely elérhető volt számunkra, de nem mertünk kockáztatni és megelégedtünk a dobogó alsó fokával, ezért az utolsó szakaszon óvatosabban jöttünk le és az új gumikat is megtartottuk a következő versenyre” – tette hozzá Zoli.
Folytatás otthon Egerben, ami előtt szeretnének egy egész napos tesztet tartani.
„Szeretnénk egy komolyabb futómű tesztet tartani, mert úgy gondolom, a jó beállításokkal elérhető lenne a Rally2 abszolút top 5 is. Több lehetőség van a fejünkben. Lehet, hogy elindulunk az R-Cup ceredi versenyén, vagy csaplakozunk valamelyik boldogkői tesztelő csapathoz, ahová hívunk egy futóműves szakembert, aki ezen a téren tud nekünk segíteni” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.
Idén kétszer annyi, immár hat állomásra látogat el a tavalyi három után a HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety.
A résztvevők a Pécs-Pogány repülőtéren, a mogyoródi Hungaroringen, a szegedi repülőtéren, a zsámbéki DrivingCamp vezetéstechnikai pályán, a máriapócsi RabócsiRingen és a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpályán fejleszthetik képességeiket és éles helyzetekben szerezhetnek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével.
A motorosok közlekedésbiztonsága kiemelten fontos a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számára, az elsajátítható tudás pedig rendkívül hasznos a tavasztól újra két keréken közlekedőknek. Az esemény fővédnöke Palkovics László, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.
Négyszer egy-egy órás gyakorlati tréningen és kétszer egy órás elméleti előadáson vehetnek részt a regisztrálók a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. motoros közlekedésbiztonsági napjain.
Az eseményeken instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok.
A pécsi, a szegedi, a máriapócsi és a zalaegerszegi helyszínek mindegyikén 200 motoros vehet részt a képzésen, a Hungaroring és a DrivingCamp pályák pedig 250-250 jelentkezőt fogadnak. Utóbbi két helyszínen előregisztrálhatnak majd azok, akik két éven belül szerezték meg az A, az A2 vagy az A1 kategóriás vezetői engedélyüket.
A Pécs-Pogány repülőtéren április 15-én, a Hungaroringen április 22-én, a szegedi repülőtéren május 6-án, a DrivingCamp vezetéstechnikai pályán június 24-én, a RabócsiRingen július 16-án, a ZalaZONE járműipari tesztpályán pedig augusztus 6-án lesznek ingyenes vezetéstechnikai tréningek, amelyeken összesen 1300 motoros vehet majd részt.
A képzésen érvényes műszaki engedéllyel rendelkező motorkerékpárral indulhatnak azok, akiknek megvan a megfelelő jogosítványa. A jelentkezési lehetőség néhány héttel az egyes programok előtt nyílik majd meg a humda.hu oldalon, a részletekről szintén a honlapon, illetve az Ügynökség közösségi felületein lehet majd tájékozódni. Az első tréningre várhatóan április 6-tól lehet majd jelentkezni.
– Tavasszal, a jó idő beköszöntével többnyire sok motoros jelenik meg az utakon, az autósoknak és minden közlekedőnek is oda kell figyelni rájuk, de a legfontosabb, hogy ők is megfelelően felkészüljenek. Sok motoros több hónapos kihagyás után tér vissza az utakra, számukra különösen előnyös egy ilyen képzés.
Nekik is hozzá kell járulniuk annak a célnak az eléréséhez, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés. A közúti balesetek több mint kilenc tizedét emberi hiba okozza, ezek a felkészültebb közlekedők, így a felkészültebb motorosok révén is jelentősen csökkenthető már most. Ezért is javaslom minden érintettnek, hogy jelentkezzen a HUMDA Moto Safety programjára – emelte ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.
– Tavaly három helyszínen; Mogyoródon, Zalaegerszegen és Máriapócson összesen 800 motorosnak szerveztünk már sikeres vezetéstechnikai tréningeket. Már az első rendezvényen látszott, hogy óriási igény van az ilyen képzésekre és tartósan segíthetünk ezzel a motorosoknak és rajtuk keresztül minden közlekedőnek.
Tavaly az egyik resztvevő olyan visszajelzést küldött, amelyben leírta, hogy miként hasznosította élesben a megszerezett tudást. A képzésen elsajátított fékezéstechnikával elkerült egy, elmondása szerint súlyos kimenetelű balesetet.
Biztosak vagyunk benne, hogy idén is nagy sikert arat a Moto Safety, ezért is dupláztuk meg a helyszínek számát. Odafigyeltünk arra, hogy országszerte számos helyszínen jelenjünk meg és a motorosok lakóhelyükhöz közeli képzést találjanak – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Németországi dupla fordulóval zárult a 2021/2022-es Superenduro-világbajnokság szezonja, amely során a Junior-világbajnokság mezőnyében Zsigovits Norbert képviselte az Enduro Team Hungary színeit. A csákánydoroszlói versenyző viszontagságos futamokat teljesített, de a szezont egy 3. hellyel zárta és a világbajnokság 5. helyezettje lett.
Az utolsó fordulójához érkezett a 2021/2022-es Superenduro-világbajnokság, amelynek Junior kategóriájában Zsigovits Norbertképviselte az Enduro Team Hungary színeit a németországi Riesában.
A KTM EXC-vel versenyző pilóta a sorozat összes fordulóján, köztük a február elején megrendezett budapesti versenyen is részt vett, majd a Junior-mezőny által kihagyott izraeli versenyen a helyi promóter meghívására a Prestige kategóriában küzdött.
Az extra verseny az edzéseken meghozta az eredményt, Zsigovits a 2. leggyorsabb volt a Junior kategóriában az időmérőn, így optimistán várhatta a szombati három futamot, amelyet rendhagyó módon egy újabb versenynap is követett, ugyanilyen lebonyolítási rendszerben, de fordított menetirányú pályán.
Zsigovits Norbert a szombati első futamon a 2. helyről rajtolt, de az első métereken visszacsúszott a 14. pozícióba, így a budapesti fordulóhoz hasonlóan ismét a felzárkózás volt a feladata. Ez az utolsó percekig jól is alakult, a csákánydoroszlói versenyző már a 7. helyen haladt, a további előrelépés viszont megakadt, amikor elesett a motorjával, de a pozíciót így is megtartotta a leintésig.
A második rajtnál Zsigovits a 6. helyen kezdte a futamot, a második körben a farönkökön több ellenfeléhez hasonlóan elesett, ennek ellenére a 4. helyen folytatta a küzdelmet, majd szűk 4 perccel a leintés előtt már dobogós helyen hajtott. A következő percek során átmenetileg a 2. helyen is haladt, de egy perccel az időhatár előtt ismét elesett, és visszacsúszott az 5. pozícióba.
Fotó: MOTAM
Hasonlóan viszontagságosan kezdődött a szombati harmadik futam is, Zsigovits a 13. pozícióban jött el a rajttól, de ismét bizonyította küzdeni akarását, ezzel egészen az 5. helyig jött fel az este utolsó küzdelme alkalmával, és ezúttal a futamgyőzteshez képest körön belül tudott maradni. A magyar versenyző a bajnokság utolsó versenynapja előtt az összetett 6. helyén állt 99 ponttal.
„Az időmérőn elért 2. helynek nagyon örültem, mert úgy is sikerült elérni ezt az eredményt, hogy nem ugrottam duplát. A futamok nem sikerültek olyan jól. Az elsőben rögtön elestem a rajtnál, feljöttem a 7. helyig, aztán újra estem kettőt, de örültem, hogy be tudtam jönni.
A második futamon a második sorból ismét jól eljöttem, de a feljárón sok időt vesztettem, és az 5. lettem. A harmadik futamon a rajtom végre tényleg jól sikerült, a 3. helyen kezdtem, de aztán az első egyenesben az egyik ellenfél váratlanul másik nyomot választott, ezért elestem, és újra az utolsó helyről kellett feljönnöm. A tempóm megvolt, de a szerencse ezúttal nem állt mellém” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.
A végére szerencse is társult a tempóhoz
A második németországi versenynapon a mezőny ellentétes menetirányban teljesítette a pályát. Zsigovits jól érezte magát az időmérőn, ennek ellenére a szombati 2. hely után az 5. helyet szerezte meg a Junior kategória időmérőjén.
Az első futam a viszontagságos szombati eseményeket idézte, a magyar versenyző ismét rajtbalesetbe került és csak a 10. helyen haladt az első kör végén, de gyorsan felzárkózott a 6. pozícióba, ahol végül leintette a kockás zászló.
A szezon utolsó előtti futamán Zsigovits a 10. helyen kezdett a rajt után, gyorsan előrelépett a 7. pozícióba, majd bő egy perccel a leintés előtt ismét visszaesett a 10. helyre.
Fotó: MOTAM
A szezonzáróra csak néhány percet kellett várni, az Enduro Team Hungary pilótája az 5. helyen jött el a rajttól, majd feljött a dobogóra, és magabiztos versenyzéssel, világbajnoki futamon elért 3. hellyel zárta a szezont, amely során az összetett pontverseny 5. helyezettje lett 131 ponttal.
„A mai nap sem úgy sikerült, ahogy elterveztem. Az időmérőn elért 5. hellyel meg voltam elégedve, az első futamon a mátrixban elvesztettem az uralmamat a motor fölött, úgyhogy megint az utolsó helyről kellett feljönnöm, így az 5. hellyel ismét elégedett voltam.
A második futamon a második sorból ismét felzárkóztam, aztán elkezdtem egy csomót esni. Katasztrofális volt, de sikerült összeszednem magam, mert az utolsó futamon sikerült úgy menni, ahogy az összes többin is kellett volna. A harmadik futamon a harmadik lettem, a tempóm megvolt, de túl agresszív voltam mindkét napon, emiatt sok volt a hiba.
Fantasztikus szezon volt, elégedett vagyok a világbajnoki 5. helyezéssel. Dolgozunk a jövőn, szeretnék itt maradni a Superenduróban és más világbajnokságokban is indulni.”
Nem sikerült jól az MRF Team számára a Fafe Rally, ezért az Azori-szigeteken szeretnének még erősebben visszatérni.
Az MRF Team az idei évre leigazolta a Rally Európa-bajnokság tavalyi második helyezett spanyol versenyzőjét, Efrén Llarenát, valamint ötödik helyezettjét Herczig Norbertet, míg Simone Campedelli maradt a csapatban a tavalyi 11. helyezést követően.
Az indiai gumigyártó csapata azonban a Fafe Rallyn sok problémába ütközött. Llarena a verseny első napján hűtőprobléma, míg Campedelli törött kerék miatt kényszerült kiállni. Herczig Norbert azonban egészen a Power Stage-ig a hetedik helyen állt, ám a záró szakaszra már nem sikerült oda érni, eltévedt Igor Bacigál navigátorral.
“Már a kvalifikáció sem sikerült elég jól, mert szombatra tudtuk, hogy eső jön – mondta az MRF Team az ERC hivatalos oldalának. Esőben pedig minél hátrébb indul valaki murván, annál nagyobb bajban van. Ezt láthattuk akkor, amikor Nil Solans elsőként indulva egy perccel volt gyorsabb Efrén Llarenánál. Szárazon, a második napon láthattuk, hogy már az került bajba, aki elsőként rajtolt. Legfontosabb, hogy minden versenyzőnk formában legyen, nagyobb sérülést egy autónk sem szenvedett, ami örömteli.”
Dani Sordo tavaly megnyerte az Azori-szigetek Rallyt az MRF gumikon, ami bizakodásra ad okot a csapatnak.
“Nagyon erősen szeretnénk visszatérni! Tavaly Dani Sordo bebizonyította, hogy az abroncsaink jól teljesítenek az Azori-szigeteken, ezt várjuk idén is. Mindhárom versenyzőnk keményen dolgozik. Napi hét órát néznek belső felvételeket, és tudják mi kell a sikerhez azon a versenyen. Profi csapat vagyunk és mindenki tudja ennek a felelősségét. Van tervünk, amit meg is fogunk valósítani. A sportban néha nyersz, néha pedig vesztesz.”
Az indiai gumigyártó csapata egész évre kész tervvel rendelkezik és tudják, hogy nem egy versenyen dől el az év.
“Hosszú távon gondolkozunk. Lehet, hogy versenyzőink kevesebb kockázatot vállalnak, de láthatjuk, hogy a Fafe Rallyn sikeres versenyzők nincsenek az Azori-szigetek Rally nevezési listáján. Számunkra nem a határon autózás, az autók összetörése a cél. Ha túl nagy kockázatot vállaltunk volna a Fafe Rallyn, nem biztos, hogy fel tudnánk készülni a következő versenyre. Ha pótalkatrészekre kellene várnunk, nem biztos, hogy megérkeznének az Azori-szigetek előtt. Nem szerettünk volna ilyen kockázatot vállalni. A terv mindig a stabil teljesítmény volt, de most néhány problémába ütköztünk.”
Teemu Suninen idén a Hyundai Motorsport versenyzőjeként a WRC2 világbajnoki címéért harcolhat, továbbá a csapat Rally1-es tartalékversenyzője is lett.
Teemu Suninen idén hét WRC2-es futamon fog rajthoz állnia Hyundai i20 N Rally2-vel, és a célja egyértelműen a világbajnoki cím megszerzése lesz.
A finn versenyző ugyanakkor szeretne Rally1-es autóval is versenyezni, amire van némi esélye is, hiszen a Hyundai Motorsport fő csapatának tartalékversenyzője is lett, így ha Thierry Neuville, Ott Tanak, Oliver Solberg vagy Dani Sordo valamelyik versenyen nem tudna indulni, akkor a finn versenyző ugorhat be.
“Amolyan tartalék versenyző vagyok a Hyundai Motorsportnál – mondta Teemu Suninen a Rallit.fi oldalnak. – Így, ha valami probléma lépne közbe, akkor vezethetnék Rally1-es autót. A legjobban a Finn Rallyn szeretnék Rally1-es autóval indulni, de lehet, hogy a csapat a WRC2-ben szeretne ott is indítani. Ha ott sikerülne nyerni, jót tenne az autó hírnevének.”
A WRC következő versenyét Horvátországban rendezik, azonban Teemu Suninen csak Portugáliában kezdi a WRC2-es szezonját.
Horvátországban Thierry Neuville és Ott Tanak mellett Oliver Solberg vezethet Rally1-es autót, tavaly Neuville a harmadik, Tanak pedig a negyedik helyet szerezte meg déli szomszédjaink versenyén.
Suninen Horvátországban és Portugáliában is tavaly a WRC2 második helyén zárt, előbb a norvég Mads Ostberg, majd honfitársa, Esapekka Lappi mögött.
Miko Marczyk a tavalyi Rally Európa-bajnokságon megszerzett harmadik helyezés és a lengyel bajnoki cím után idén a WRC2-ben áll rajthoz.
Miko Marczyk idén fog debütálni a WRC mezőnyében, amikor rajthoz áll a WRC2-ben egy Skoda Fabia Rally2 evo autóval.
“Nagy örömmel jelenthetem be, hogy idén hat WRC2-es versenyen állunk rajthoz – tette közzé a fiatal lengyel versenyző. – Horvátországban, Portugáliában, Olaszországban, Észtországban, Finnországban és Spanyolországban fogunk indulni. Autónk is más festést kap, szerettem volna a lengyel színeket viselni a Skodán is a WRC-ben. Büszke vagyok csapatomra és a mellettem lévő emberekre, hogy ezt a programot össze tudtuk tenni.”
Miko Marczyk a 2019-es és tavalyi lengyel bajnoki cím mellett az Európa-bajnokság harmadik helyét is megszerezte, miután a Rally Hungaryn a második, Lengyelországban és a Kanári-szigeteken harmadik, a Róma Rallyn, Barum Rallyn, Azori-szigetek Rallyn pedig az ötödik helyen zárt.
A lengyel versenyző tavaly 40 ponttal maradt el a bajnok Andreas Mikkelsentől, 2 ponttal Efrén Llarenától és 16 ponttal előzte meg a kétszeres Európa-bajnok Alexey Lukyanukot.
A lengyel bajnokságban öt győzelemmel és egy másodiki helyezéssel lett bajnok 2021-ben 50 ponttal megelőzve a 2014-es lengyel bajnokot és 2016-os ERC2 bajnokot, Wojciech Chuchalát.
Mikolaj Marczyk navigátora idén is Szymon Gospodarczyk lesz.
A Horvát Rallyt egy hónap múlva rendezik a Rally Világbajnokság harmadik futamaként.
Nil Solans megnyerte a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság nyitó versenyét, azonban anyagi problémák miatt nem tud indulni az Azori-szigetek Rallyn.
Georg Linamae és Erik Cais elsősorban a Portugál Rallyra készülve indult a Fafe Rallyn, és nem terveztek további versenyeket a Rally Európa-bajnokságon.
Ellentétben Nil Solans idén szeretne Eb címért harcolni, és ehhez a kezdő lépést tökéletes teljesítménnyel meg is tette, hiszen megnyerte a Fafe Rallyt.
A spanyol versenyző már a portugál verseny előtt elmondta, hogy nincs meg az anyagi háttere a további ERC futamokra, és bár a szezonnyitó nem is sikerülhetett volna jobban, az Azori-szigetek Rallyn már nem tud indulni.
“Minden készen állt a második futamra való nevezéshez, kivéve az anyagi hátteret – mondta Nil Solans a Dirtfishnek. – Végül kénytelen voltunk úgy dönteni, hogy nem indulunk az Azori-szigeteken. Sajnos nincs rá elég pénzünk.”
Nil Solans tavaly a Spanyol Rallyn a Hyundai Motorsport versenyzőjeként WRC-vel indulhatott, akkor azonban még a fiatal versenyző mögött állt a Rally Team Spain, vagyis a Spanyol Motorsportsport Szövetség. Az idei évre azonban ez a támogatás is megszűnt.
“Az elmúlt napokban beszéltem a szövetséggel, és megtudtam, hogy a sportról gondoskodó spanyol kormányhivatal döntése miatt szűnt meg a támogatásuk. Azt mondták, hogy erről a döntésről a szövetség nem tehet. A kormányhivatal végül támogatást nyújtott a szövetségnek, de mégsem támogatnak tovább. El kell fogadnunk.”
Solans sok támogatást kap a szurkolóktól, akik értetlenül állnak egy fiatal tehetség anyagi problémái előtt.
“Az embereket dühíti, hogy nem tudunk versenyezni, ők azt szeretnék, ha versenyezhetnénk, mert vezetjük az Eb-t. A közösségi médiában nagyon sokan szurkolnak nekem, és ez nagyon jól esik. Szeretnénk a Kanári-szigetektől folytatni a kontinensbajnokságot, de ehhez még anyagi forrásra van szükségünk.”
A WRC pilóták tereprallyra váltanak és az idei Dakar győztes csapatában indulnak a Katar Baján március utolsó hétvégéjén.
A Hyundai gyári versenyzője először indul tereprally versenyen március 24. és 26. között. Dani Sordo a Baja-világkupa második fordulóján a T3 Lightweight Proto kategóriában mutatkozik be egy Can-Am Maverick-kel. Az autót Nasser Al-Attiyah csapata, a Nasser Racing készíti fel. A háromszoros WRC futamgyőztes navigátorát még nem jelentették be.
Ezen a versenyen indul Kris Meeke is. A brit navigátora a tavalyi Tereprally-világkupa győztes Francois Cazalet lesz. A rutinos páros szintén az idei Dakar győztes csapatában indul. A rutinos szó nem csak a navigátorra, hanem Meeke-re is illik. A brit tavaly indult a Dakaron a PH Sport buggyjával, két szakaszt meg is nyert, de egy kiggyulladó pótkerék tönkretette az autó elektronikáját, így kiestek.
A Katar Bajára összesen 28 autó nevezett. Ott lesz a csütörtöki rajtnál Nasser Al-Attiyah, Yazeed Al-Rajhi és Miroslav Zapletal is, tehát egészen erős mezőnyben kell hellytállnia a két ralisnak.
A versenyen két mért szakaszon 457 kilométer lesz a versenytáv. A pályák 80 százaléka murva, 15 százaléka dűne, 5 százaléka pedig sivatag lesz.
A Fafe Rally után Csomós Miklós és Nagy Attila a Salgó Rallyn is indul, azonban ők nem a 15 Rally2-es autóval indulók táborát fogják gyarapítani.
Csomós Miklós és Nagy Attila legutóbb a Fafe Rallyn egy Skoda Fabia Rally2 evóval indultak és végeztek a 10. helyen, az ERC szezonnyitó után azonban a Magyar Rally Bajnokság első versenyén nem egy Rally2-es autóval, hanem egy Renault Clio Rally5-tel állnak rajthoz.
A Salgó Rallyn összesen 15 páros vesz részt Rally2-es autóval. Mads Ostberg Citroennel, míg Hadik András-Kertész Krisztián, Bodolai László-Deák Attila és Jagadics Gábor-Tóth Viktor kettősök Forddal, a Klausz Kristóf-Csányi Botond, Vincze Ferenc-Németh Gergely, Osváth Péter-Papp Tamás, Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt, Ollé Sándor és lánya, Rebeka, Trencsényi József-Verba Gábor, Tóth Tibor-Szabó József, ifj. Fekete László-Begala Tamás, Német Gábor-Velezdi Eszter és Perge György-Kovács Zoltán párosok Skodával, míg Turán Frigyes és Farnadi Ágnes Volkswagennel áll rajthoz.
A Peugeot Kupában Hangodi Bendegúz-Bunkóczi László, Trencsényi Vince-Szegedi Máté, Vogel Adrienn-Maricsek Miklós, Viszló Csaba-Szilassy Arnold, Csoma András-Radó István, Vida Péter-Bárdos Péter és Berta László-Császár László duó küzd meg Peugeot 208 Rally4-es autóval.
Az ORC élmezőnyében Bertalan Márton-Mózes Máté, Rongits Attila-Hannus László, Friedmann Zsolt-dr. Kovács Annamária, Cseri József-Horváth Péter és Petróczy Péter-Nagy Ádám kettősök küzdelme látható majd Mitsubishikkel.
A mezőny nagy hiányzója Szauer Gergő lesz, aki tavaly a 2WD bajnokság győztese volt.
Armindo Araújo viselheti az 1-es rajtszámot az Azori-szigetek Rally ERC futamon, miután a Fafe Rallyt nyerő Nil Solans nem indul a szezon második Rally Európa-bajnoki futamán.
Armindo Araújo a Fafe Rally Power Stage szakaszán szerezte meg a Rally Európa-bajnokság szezonnyitójának második helyét megelőzve az észt Georg Linnamaét. A versenyt a spanyol Nil Solans nyerte, azonban mivel nem indul anyagi problémák miatt az Azori-szigetek Rallyn, így ott az egykori Mini gyári versenyző Araújo viselheti az 1-es rajtszámot.
“Fantasztikusan sikerült a Fafe Rally – mondta Armindo Araújo az ERC hivatalos oldalának. – Megnyertük a portugál értékelést, és az ERC-ben is egészen az utolsó szakaszig a harmadik helyen álltunk, majd a Power Stage-n megszereztük a második helyet. A záró szakaszon próbáltam nagyon gyors lenni, és egyálommal ér fel, hogy sikerült a második helyen zárni. Az utolsó szakasz még az első napi nehéz körülmények után is nagyon nehéz volt. Néhányszor magunkra ijesztettünk a szakaszon, de végig koncentráltam és végül ez kifizetődött.”
A 44 éves versenyző, aki korábban kétszer is a PWRC világbajnoka tudott lenni, szeretne az Azori-szigeteken is jól szerepelni.
“Megpróbálok az Azori-szigeteken is jó eredményt elérni, és bízunk benne, hogy ez sikerül is. Pár év már eltelt mióta ott indultam, de sikerült nyerni s korábban azon a versenyen, így jó emlékeket őrzök az Azori-szigetekről.”