back to top
2025. november 12. 11:59
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1313

    Adamo szerint Sordo lehet a Hyundai-siker kulcsa 

    0

    A Hyundai Motorsport korábbi csapatfőnöke, Andrea Adamo szerint a Rally Világbajnokság következő két versenyén Dani Sordo szállíthatja a sikereket a koreai gyártó számára. 

    Dani Sordo miután kihagyta a Rally Világbajnokság első három versenyét, és a szezont csak Portugáliában kezdi nagyszerű rajthellyel rendelkezik, amiből komoly sikert is elérhet a spanyol pilóta. 

    Andrea Adamo csapatvezetése során Sordo három győzelméből kettőt is megszerzett, ezért a Hyundai korábbi főnöke szerint Sordo lehet a siker kulcsa a következő két versenyen, Portugáliában és Szardínián. 

    “Csapatvezetőként úgy gondoltam, hogy Dani Sordo a tudásával segíthet a csapatnak a kemény versenyeken, mint például Szardínia, vagy Kenya célba vinni az autót egy jó helyen – mondta Andrea Adamo a Dirtfishnek. – Azt gondolom, Dani Sordo lehet a Mr. Megbízhatóság, a hasonló versenyeken. Portugáliában kihasználhatja nagyszerű rajthelyét. Szardínián pedig kétszer is nyerni tudott a következetes taktikával. A győzelemhez azonban elképzelhető, hogy több időre lenne szüksége a Rally1-es autóval, mellyel még nem versenyzett.” 

    Adamo értékelte Oliver Solberg teljesítményét is, aki az első három verseny során kétszer is kiesett, míg Svédországban hatodik lett. 

    “Oliver számára nagyon nehéznek bizonyult a szezonkezdés. A legrosszabb most az lenne, ha nyomás alá kerülne, ugyanakkor muszáj lenne valamilyen eredményt produkálnia.” 

    Dani Sordo korábban 2007-ben, 2009-ben, 2010-ben is dobogón zárt Portugáliában a Citroen versenyzőjeként, míg a Hyundaijal 2017-ben és 2021-ben tudta ezt megtenni. 

    Új dekorral és nosztalgiával készül Nyirádra ifj. Kiss László

    0

    A Nyirádi Rallycross Eb futam EURO RX1-es kategóriájában indul ifj. Kiss László is. A miskolci pilóta a nagy eseményre új ruhába öltözteti a Peugeot 208 WRX-et.

    „Elég babonás vagyok, és mivel Máriapócs ennyire nem jól sikerült, ezért új dekorral akartam indulni Nyirádon. A másik ok pedig az volt, hogy 13 évvel ezelőtt a nyirádi Eb futamon is egy új dizájnnal mentem, így azt gondoltam, megtartom ezt a hagyományt” – magyarázta ifj Kiss László az okát annak, hogy a Peugeot a fehér alapról piros feketére váltott.

    Az említett ob szezonnyitó igencsak viharosra sikeredett, az egyik rajt után nem csak az autó, hanem a pilóta is megsérült.

    „Volt egy enyhe agyrázkódásom, de szerencsére nem lett nagyobb baj. Nem volt kicsi ütközés, én ott már negyedikben voltam amikor beletoltak a falba, és még az ülés tartója is elhajlott. A legrosszabb az volt az egészben, hogy nem számítottam rá, hogy ha fél autóval előrébb vagyok, akkor is beforgatnak a falba. Megint rá kellett ébrednem, hogy túlságosan intelligens versenyzés nem mindig kifizetődő” – idézte fel az ütközést a versenyző.

    Amíg a Peugeot újjá épült a műhelyben, volt idő a nosztalgiázásra, és a családi albumból elő is került néhány fénykép a korábbi Eb futamról.

    Kiss László Nyirád
    foto: SPEEDBOX Racing Team

    „Autóversenyzői pályafutásom legsikeresebb évei a rallycrossban voltak, a legemlékezetesebb verseny pedig épp ez a nyirádi Eb futam volt 2008-ban. Akkor még más volt a lebonyolítás, és a C döntőben én vezettem. Nagy nevek voltak mögöttem komoly autókkal már elég nagy távolságban, amikor egy körrel a vége előtt szétszakad a hajtás. Egészen addig életem versenye volt, amire nagyon szívesen emlékszek vissza még úgy is, hogy műszaki hiba miatt nem mehettem tovább” – mondta ifj Kiss László, majd a csapatképről is beszélt.

    Mindegyikükkel azóta is kapcsolatban vagyok. A legmagasabb kolléga Kakucsi János jön is a hétvégén megnézni a versenyt. Középen áll Madai Zoltán, ő is szurkolni jár már csak a versenyekre, de továbbra is jó barátok vagyunk. A jobb szélen pedig Delkov Viktor, aki a legtovább aktív volt, még a testvéremnek is. Ő már szakmát váltott, szintén szurkolóként jár versenyekre. Remek csapat volt, szívesen emékszem rájuk” – idézte fel az aranykor a versenyző. Aztán jön egy fontos bejelentés is:

    „A testvérem Kiss Pál Tamás is ott lesz Nyirádon. Elvállalta, hogy spotterkedik nekem, aminek nagyon örülök. Ráadásul egy motormérnök is érkezik majd az Orecától, tehát újra összeáll az Eb csapat, csak ezúttal szerepet cserélünk, én vezetek és Tomi lesz a spotter. Igaz, ő ennek annyira nem örül, mert fél, hogy újra megfertőződik„- mondja nevetve Laci, mi pedig ezúttal csak ellentmondani tudunk, hiszen abban bízunk, hogy lesz olyan verseny ahol együtt indul a két Kiss fivér.

    „Nagyon jó mezőny lesz, de hát egy Eb-n mindig erős a mezőny. Annyak örülök, hogy a magyar autósport fejlődik, és ennyi hazai pilóta indul a hétvégén. Ráadásul azt gondolom, hogy mindkét kategóriában több magyar is esélyes egy jó eredményre.” 

    „A pálya legfrissebb állapotát csak videókon és képeken láttam, mert az autó javítása miatt nem tudtunk tréningezni. Nagyon szép lett, méltó helyszíne lesz az Eb-nek, de az az igazság, hogy Nyirád lehet bármilyen állapotban, mindig nagyszerű élmény ott versenyezni. Persze ezen az új felületen más lesz, várom már nagyon, hogy szombaton elinduljon az első szabadezés” – fejezte be ifj. Kiss László.

    Kiss László Nyirád
    foto: SPEEDBOX Racing Team

     

     

    Breen kész a sebességváltásra 

    0

    Craig Breen a Rally Világbajnokság harmadik helyén áll a Portugál Rally előtt, ahol az M-Sport ír versenyzője szeretne még magasabb tempóra váltani. 

    Craig Breen számára jól indult az idei Rally Világbajnoki szezon, hiszen a Monte-Carlo Rallyn a harmadik helyen ért célba, azonban Svédországban csupán 1 pontot tudott gyűjteni, mielőtt a Horvát Rallyn a negyedik helyen zárt volna. 

    Az eddigi eredmények után az ír fordos versenyző a bajnokság harmadik helyén áll, amit nagyobb sebességet nyújtva a Portugál Rallyn szeretne minimum megerősíteni. 

    “Izgatottan várom a Portugál Rallyt, mert évek óta nem indultam ott – mondta Craig Breen. – Talán 2018-ban indultam ott utoljára. Az idei szezon eddigi három versenye mind más volt, ezért most kíváncsi vagyok a portugál versenyre és a Puma tempójára. A verseny előtti teszt nagyon jól sikerült, értékes munkát tudtunk végezni. Az idei Portugál Rallyn sok új szakasz vár ránk, és más változások is történtek, ezért nagyon érdekes verseny lehet. Szeretnék kissé gyorsabb lenni, mint Horvátországban, és ezért mindent meg is fogunk tenni.” 

    Craig Breen korábban hat alkalommal indult a Portugál Rallyn, melyen a WRC 50. születésnapját is ünnepelni fogják, és a legjobb eredményét 2017-ben érte el a Citroennel, amikor az ötödik helyen ért célba. 

    A világbajnokság negyedik futamán 21 szakasz és 338,34 km versenytáv vár a mezőnyre. 

    Greensmith: A sok tapasztalatnak ki kell fizetődnie 

    0

    Gus Greensmith számára egy olyan rally következik a Portugál Rallyval, ahol korábban már sok tapasztalatot gyűjtött, ezt pedig ki is szeretné használni a hétvégén. 

    Gus Greensmith számára nagyon jól indult az idei Rally Világbajnoki szezon, hiszen a Monte-Carlo Rallyn és Svéd Rallyn is elért ötödik helyezéssel a bajnokság negyedik helyén áll. A Horvát Rallyn való nullázással azonban a hetedik helyre csúszott, ami viszont így sokkal jobb rajthelyet biztosít számára a Portugál rally első napján. 

    “Kétségtelenül a Portugál Rally a kedvencem – mondta Gus Greensmith. Nagyon sok szép emlékem fűződik ehhez a versenyhez, és most indulok majd hetedszer Portugáliában, így már sok tapasztalatot szereztem. Úgy gondolom, most nagyon jó csapatban, autóval és navigátorral indulhatok, ráadásul, mivel nem szerzek gyártói pontokat nyomás nélkül vezethetek. Szeretném jól érezni magam, mert akkor a jó eredmény sem fog elmaradni.” 

    Az M-Sport versenyzője tavaly érte el legjobb eredményt a Portugál Rallyn, amikor Ötödik helyen zárt. 

    A Rally Világbajnokság negyedik versenyén, melyen a WRC 50. születésnapját is ünneplik, 21 szakasz vár a mezőnyre, ami összesen 338,34 km versenytávot jelent. 

    Megjelent a Nyirádi Rallycross Eb-futam műsorfüzete

    0

    A Nyirád Racing Center honlapján már letölthető a május 21-22-i Rallycross Európa-bajnoki hétvége teljes műsorfüzete.

    Kilenc év után tér vissza a Rallycross Eb Nyirádra. Nem is akármilyen futammal, mert a Nyirád Racing Center abban a megtiszteltetésben részesül, hogy a 2022-es szezon első nemzetközi versenyhétvégéjét rendezheti.

    A május 21-22-i verseny kétnyelvű műsorfüzete már elérhető a pálya weboldalán. A megszokott köszöntők után a nézők számára legfontosabb elem, az időterv olvasható a műsorfüzetben, majd az EURO RX1 nevezési listája következik. A 21 pilótából tízet részletesen is bemutat a kiadvány. Köztük van Kárai Tamás is, aki nem csak kiemelt versenyzőként, hanem a pálya házigazdájaként is szerepel ezen a futamon.

    Az EURO RX3 nevezési listája 13 pilótát tartalmaz, közülük négyen magyarok, így a hat Supercars versenyzővel együtt tíz hazai versenyzőnek szurkolhatunk Nyirádon. A hat részletesen bemutatott EURO RX3 pilóta közé is került egy magyar. Szíjj Zsolt már tudja milyen érzés az Eb dobogóján állni, Nyirádon pedig újra ez lesz a célja.

    A műsorfüzet itt olvasható és letölthető.

    Nyirad
    foto: Nyirád Racing Center

    Llarena: A dobogó egy újabb lökés a bajnoki cím felé 

    0

    Efrén Llarena a Kanári-szigetek Rallyn megszerzett dobogó eredménnyel átvette a bajnokság első helyét Armindo Araújotól, így most ő van a legközelebb az Európa-bajnoki címhez. 

    Efrén Llarena az Azori-szigetek Rally győzelme után a Kanári-szigetek Rallyn is dobogóra tudott állni, miután holtversenyben zárt a francia Yoann Bonatoval, azonban a második szakaszon elért jobb eredményének köszönhetően a spanyol versenyzőé lett a második hely. 

    A második helyezéssel az MRF Team versenyzője 5 pont előnnyel vezeti a bajnokságot a Fafe Rallyn és a hétvégén is győzelmet arató Nil Solans előtt. 

    “Tudtuk, hogy nehéz versenyünk lesz itt, de mindent megtettünk a jó eredmény érdekében – mondta Efrén Llarena a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – Yoann Bonato nagyszerű versenyzést mutatott be, de azt hiszem, mi is jó versenyen vagyunk túl. Ez az MRF számára az első dobogós eredmény aszfalton, ami nagyon fontos volt.” 

    A spanyol versenyző az Azori-szigeteken az utolsó szakaszon szerezte meg a győzelmet, most pedig szintén a Power Stage-en érte be Bonatot, azonban most visszafogottan vezetett a záró szakaszon. 

    “Hogy őszinte legyek, jó eredmény lett volna számomra a harmadik hely is, csak a bajnoki pontok megszerzésére törekedtem. Gyorsan vezettünk a Power Stage-en, de nem mentünk határon. Talán 95%-on mentünk, annak érdekében, hogy ne hibázzunk. Nem stresszeltem a második hely megszerzése miatt, csupán gyorsan, de óvatosabban vezettünk. Most vezetjük a bajnokságot, és Lengyelországban, valamint Lettországban is jól működhetnek az MRF gumijai, de a sikerhez gyorsnak kell lennünk.” 

    Újabb 16 helyszínre látogat a HUMDA országjáró közlekedésbiztonsági programsorozata

    0

    Tizenkét városba, két fesztiválra és két gyermektáborba látogat el a „Road Safety – a biztonság az első” országjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozat, amelyet óvodásoknak és alsó tagozatos általános iskolás tanulóknak szervez a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A korábbi húsz helyszínen több mint 45 ezren vettek részt a képzésen. 

    A HUMDA kiemelt küldetése, hogy támogassa a gyermekek biztonságos közlekedésre való nevelését. A korosztályi jellemzőknek megfelelő tanterv kidolgozása és annak használata a közlekedési balesetek megelőzése és elkerülése érdekében hasznos. A HUMDA létrehozta a „Road Safety – a biztonság az első” elnevezésű országjáró közlekedésbiztonsági edukációs projektjét, amely az óvodásokat és az alsó tagozatos általános iskolás tanulókat szólítja meg. Közlekedési ismeretek átadásában kiemelkedően jártas szakemberek tartanak foglalkozásokat a HUMDA kitelepülésein, ahova tanórai keretek között látogathatnak el az iskolások. 

    Május 16-tól november 11-ig tart az újabb HUMDA Road Safety-sorozat, amely Makón kezdődik, majd május 23-tól Miskolcra, május 30-tól Paksra június 6-tól pedig Balatonfüredre látogat. A városi helyszíneken jellemzően hétfőtől péntekig találkozhatnak az érdeklődők a HUMDA Road Safety-vel. Június 12-13-án a Hungaroringre, a Super Racing Fesztiválra, június 15-19. közt pedig Balmazújvárosba látogat a programsorozat. A nyári szünetben, július 4-től 29-ig a gyermeknek szervezett zánkai és a fonyódligeti Erzsébet-táborok résztvevői részesülnek átfogó közlekedésbiztonsági oktatásban. Augusztus első hétvégén a zalaegerszegi ZEG Rally Show-ra látogatnak a HUMDA munkatársai. A 2022-2023-as tanév elején Gyulán, Békéscsabán, Orosházán, Kalocsán, Mezőkövesden, Egerben, majd az őszi szünetben Keszthelyen tanulhatnak a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályán. 

    A HUMDA tavaly szeptemberben indította el az edukációs projektet, 2021-ben 13 helyszínen összesen 31 530-an, 2022 elején pedig 7 helyszínen 13 981-en vettek részt az eseményen. 

    – A program népszerűségéből is látszik, hogy hiánypótló kezdeményezésről van szó. A jövő közlekedőinek nevelése hatalmas jelentőségű abban a szemléletformáló munkában, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztériummal karöltve végzünk. A közlekedési balesetek és különösen a végzetes kimenetelű balesetek számának csökkentése elemi érdekünk. Ezek számát 2030-ra a felére, 2050-re pedig nullára akarjuk redukálni. Külön öröm, hogy partnereink is átérzik ennek a munkának a jelentőségét. Minden városban nagyon sokan vesznek részt a képzéseinken és egyre több településről jelzik, hogy szívesen fogadják a Road Safety-t. Igyekszünk minél több fiatalhoz eljutni, ezért is látogatunk el több olyan rendezvényre, ahol ezrek fordulnak meg. A Super Racing Fesztivál és a ZEG Rally Show mellett a nyári szünetben sem maradnak tartalmas és egyben szórakoztató képzés nélkül a fiatalok, a zánkai és a fonyódligeti Erzsébet-táborokban is nagyon sok gyerekhez tudjuk eljuttatni a megfelelő közlekedésbiztonsági ismereteket – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    Az egyes településeken a helyi fiatalságot megmozgató interaktív oktatási, fejlesztési program túlmutat a tanítás hagyományos keretein. A tantermek falain kívül, a szabadtéri helyszíni képzés alkalmával délelőttönként az óvodások és az alsó tagozatos általános iskolás tanulók játékos, ám átfogó közlekedésbiztonsági oktatásban részesülnek. A tanítási időt követően, délutánonként pedig korosztálytól függetlenül minden érdeklődő számára lehetőség nyílik a programokon való részvételre. A délelőtti programokon 20 perces interaktív oktatást követően instruktorok segítségével gokartokkal, elektromos mini autókkal, kerékpárokkal és rollerekkel mennek ki a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályára, ahol a közlekedési szabályokkal és többek között például a rendőri karjelzésekkel ismerkedtek. A délutáni programokon egy 4 x 4 méteres társasjátékon játszhattak a családok, de egy reakcióidő-figyelő, -javító játékot is kipróbálhattak. A felnőttek pedig úgynevezett részeg- és drogszemüveg révén tapasztalhatták meg, miért nem szabad ilyen szerek hatása alatt volán mögé ülni.

    A képzés központi eleme az általános iskolák számára közlekedésbiztonsági ismereteket tartalmazó „Útravaló” elnevezésű kiadvány. Ez olyan ismereteket ad a gyermekeknek, amelyek segítenek nekik eligazodni a forgalom bonyolult útvesztőjében és megalapozzák egy biztonságos szemlélet kialakítását. Az ingyenes kiadványt a kitelepüléseken kapják meg a tanulók. A szakterületen komoly tudással rendelkező szakemberek hétköznapi tapasztalatokra alapozva állították össze a kiadványt, amelyből a kicsik játékosan, valóban élményszerűen ismerhetik meg a közlekedési alapfogalmakat, a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedést. A védőfelszerelésekről, a táblákról, az útburkolati jelekről és a rendőri jelzésekről, de még a passzív biztonsági berendezésekről is minden fontos információt megtudhatnak az érdeklődők.

    Ostberg kihagyja a Dunakanyar Rallyt 

    0

    Mads Ostberg idén egyértelműen a Magyar Rally Bajnokság első helyének megszerzésére koncentrál, azonban ennek ellenére kihagyja a bajnoki harmadik futamot, a Dunakanyar Rallyt. 

    Elérhetővé vált a Dunakanyar Rally nevezési listája, melyen azonban nem szerepel Mads Ostberg és Patrik Barth, akik megnyerték a Magyar Rally Bajnokság első két futamát, a Salgó Rallyt és Boldogkő Rallyt is. 

    A 2020-as WRC2-es világbajnokságot első, majd a tavalyit második helyen záró norvég versenyző két verseny után 13 ponttal vezeti a bajnokságot Vincze Ferenc és Németh Gergely, valamint 23 ponttal Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt előtt. 

    Ostberg idén már elárulta, hogy 2022-ben számára a magyar sorozat első helyének megszerzése az elsődleges. 

    A versenyre nevező 63 bajnoki pontért megküzdő páros mellett négy előfutó, és hét Just4Fun kategóriában rajthoz álló páros nevezett. 

    Rally2-es autóval 14 versenyző érkezik, Bodolai László, Jagadics Gábor Forddal, Klausz Kristóf, Német Gábor, Ollé Sándor, Perge György, Tóth Tibor, Trencsényi József, Tóth Gábor, Vida Szabolcs, Vincze Ferenc, Velenczei Ádám Skodával, Kovács Antal az új Hyundaijal, míg Turán Frigyes Volkswagennel. 

    A Dunakanyar Rallyt május 28-29. között rendezik, a versenyzőknek 12 szakaszt kell teljesíteni. 

    Loeb az első napon is már a gázon fog állni

    0

    Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rally után tér vissza a Rally Világbajnokság mezőnyébe Portugáliában. A kilencszeres rally világbajnok szeretné az első napon megalapozni a sikert. 

    Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rally megnyerésével még mindig a negyedik helyen áll a Rally Világbajnokságban, pedig azóta két versenyt is rendeztek. 

    A francia legenda a Portugál Rallyn visszatér a Ford csapatához, mellyel az első murvás teszt is jól sikerült már. 

    “Egészen jó volt először vezetni a Pumát murván – mondta Sébastien Loeb. – Elégedett vagyok azzal, amit a felfüggesztéssel és a differenciálmű beállításával tudtunk csinálni. Az egy napos teszt nem sok, de elégedetten szálltam ki az autóból a teszt végén.” 

    A kilencszeres rally világbajnok számára az első napon még takarítani kell a negyedik helyről indulva, ennek ellenére pont ezen a napon szeretné megalapozni a hétvégi sikert. 

    “Szeretném minél gyorsabban megtalálni a jó ritmust. Ha nem leszek messze a dobogótól, már elégedett leszek. A negyedik helyről indulva még mindig takarítanom kell, ha száraz lesz az időjárás. Nem tudom mit érhetek el a Rally1-es autóval, ezért már az első napon dolgozni kell a verseny végi siker érdekében.” 

    Sébastien Loeb eddig hatszor indult a Portugál Rallyn, legjobb eredményét pedig 2007-ben és 2009-ben érte el, amikor a Citroen versenyzőjeként nyerni tudott. Az első helyek mellé két második helyezést is gyűjtött, 2010-ben és 2011-ben. 

    Herczig Patrik elégedetten jön haza a Kanári-szigetekről

    0

    Herczig Patrik és Bán Viktor kategóriájában a hatodik lett a Rally Islas Canarias-on. A Herczig Autósport párosa a verseny abszolút 47. helyén ért célba, és végrehajtották azt a feladatot, amit a verseny előtt célként kitűztek maguk elé.

    Célba érni, ismerkedni az autóval, tanulni az itinerírást ismeretlen pályákon, egyre javuló tempóban autózni – ezek voltak a legfontosabb célok Herczig Patrik és Bán Viktor számára az idei második ERC versenyük előtt. Meg persze az is a prioritások közé tartozott, hogy élvezzék a versenyt. A célokat elérték, a duó boldogan utazik haza.

    „Az első élményem eléggé sokkoló volt a Kanári-szigetek pályáiról. Bár sok videót néztem a felkészülés során, élőben megdöbbentő volt szembesülni azzal, hogy ezek milyen pályák. Itthon még csak hasonló sincsen, ezért a pályabejárás ugrás volt az ismeretlenbe. Őszintén megmondom, hogy nem is sikerült jól az itinerírás, ez már az első gyorsaságikon kiderült. Alábecsültem az autó tudását, mert bár kezes a Clio, még mindig szoknom kell azt, hogy ez a kocsi sokkal gyengébb, mint a Rally4-es versenyautó, ezért lendületből kell vele autózni. Tanulom még ezt is, a féktávokat is, de ez alatt a 13 gyorsasági alatt sokat léptünk előre, a végén például egészen pontosakat tudtam fékezni” – mondta Herczig Patrik.

    Az idők pedig igazolják a pilótát, a verseny elejéhez képest harmadolták a tempóhátrányukat a kategória élmenőihez képest, igaz, volt néhány extra nehezítő tényező is.

    „Az első nap egyik gyorsaságiján akkora szakadék volt az út mellett, hogy rendesen le sem mertem nézni, csak odasandítottam. Ez persze a tempóra is kihatott, elsőre nagyon óvatosan mentünk, aztán másodszorra már csak itt javultunk fél percet. Persze az itinert is folyamatosan finomítgattuk, és az autót is kilométerről kilométerre jobban megismertem. Másodszorra például jobban bíztam a fékekben, mert az első körben nem voltam benne biztos, hogy nem melegszenek el a végére” – mondta Patrik, majd azt is elárulta, hogy pénteken sokat nézte a tükröt is.

    „Csomós Mixiék mögöttünk indultak, sőt először úgy volt, hogy egy perccel indítják ránk őket. Aztán rájöttek a szervezők, hogy ez nagy hiba lenne, és két percre rajtoltak, de ezt nem tudtam, így már a szakasz elejétől figyeltem a tükröt, hogy ne tartsam fel őket. Mixiék nagyon korrektek voltak, utána nagyon megköszönték, hogy nem veszítettek miattunk időt. Ezt a napot szinte végig együtt töltöttük, és nagyon jó érzés volt, hogy négy magyar páros is indult a versenyen, és mindannyian célba értünk” – mondta Herczig Patrik.

    Akár azt is mondhatnánk, hogy versenyzés helyett dolgozott ezen a hétvégén Herczig Patrik és Bán Viktor, ám ez csak részben igaz. Megvívták a maguk csatáját, és győztesen jöttek ki belőle!  A Rossi Ghjuvanni – Corvi Dominique párost a hetedik gyorsaságin megelőzték, és fokozatosan növelve előnyüket, több mint egy perccel gyorsabbak voltak náluk.

    „Mi ketten vagyunk ennek a kategóriának az újoncai. A többiek nem véletlenül ennyire gyorsak, nekik már komoly múltjuk van. Rossi is majdnem ugyanannyi versenyen indult eddig mint én, igaz, ő már három éve versenyez a Clio Rally5-tel, és komolyabb futamokon is részt vett. Ezért is örültem, hogy meg tudtuk előzni őket, és a végén komoly különbséggel kerültünk eléjük. Persze ez csak egy aprócska siker, aminek ugyan nagyon örülünk, de tudjuk, hogy sokat kell még tanulnunk az ERC-ben és a kategóriában is. Boldogok vagyunk, hogy célba értünk, és alig várjuk már Rómát, ahol újra aszfalton versenyezve hasznosíthatjuk a most gyűjtött tapasztalatokat” – fejezte be az értékelést Herczig Patrik.

    Herczig Patrik Azori
    foto: Fotó: @World / FIA ERC