Matthew Wilson is rajthoz áll a mexikói Nemzetek Rallyján a brit csapatot erősítve. A versenyen már biztosan indul a finn csapatban Harri Rovanperä, a norvég csapatban pedig Mads Ostberg.
A korábban a WRC-ben is versenyző Matthew Wilson tavaly a brit bajnokság harmadik helyét szerezte meg azzal a Ford Fiesta Rally2-vel, mellyel rajthoz áll az április 1-3. közötti mexikói Nemzetek Rallyján is.
“Mindig élveztem a Mexikó Rallyt, mely egyedülálló kihívást jelent – mondta Matthew Wilson, Malcolm Wilson fia. – Nagyon tetszik a Nemzetek Rallyjának formátuma is. Péntek este szuperspeciál, szombaton mozgalmas program lesz, ahogy vasárnap is. A hangulat a Mexikó Rallyn mindig elképesztően jó volt, ez pedig igazán élvezhető a szuperspeciál szakaszon. Szerintem hangulat szempontjából a legjobb verseny volt mindig.”
Matthew Wilson még nem felejtette el, hogy miként kell a mexikói pályákon vezetni.
“A verseny a tengerszint feletti magasságból adódó erőhiány miatt minden más versenytől különbözik. Emiatt kicsit más vezetési stílust is kell alkalmazni. Lendületből kell autózni, mert ha lelassulsz nehezebben tudsz felgyorsulni. Nyilván egy WRC autóbal több az erő, ezért ez a megközelítés még fontosabb egy Rally2-es autóval.”
A versenyen való részvételét korábban Mads Ostberg is jelezte, ahogy Harri Rovanpera is rajthoz áll.
Ostberg idén a magyar rally bajnokság versenyein is rajthoz áll.
Stephane Peterhansel az Audi RS Q e-tron-nal hetedik alkalommal nyerte meg az Abu Dhabi Desert Challenge-et az autósok kategóriájában. A motorosok között Sam Sunderland lett az első.
Az esélyesek nem hibáztak a verseny utolsó napján, pedig a 209 kilométernyi speciálszakasz több mint a fele dűnéken át vezetett. Stephane Peterhanselnek volt könnyebb dolga. Mr. Dakar most már a Mr. Abu Dhabi nevet is joggal használhatja, hiszen hetedik alkalommal diadalmaskodott a versenyen, ráadásul úgy, hogy az első győzelmét húsz évvel ezelőtt érte el.
A győzelemmel ő a rekorder, megelőzte Schlessert is. A sikerét valójában már az első napon megalapozták a versenytársak. Nasser Al-Attiyah és Sébastien Loeb hibázott, ezek után Peterhanselnek pedig csak arra kellett koncentrálnia, hogy Al-Rajhi és Prokop ne előzze meg.
Sikerült, Peterhansel az utolsó napon egy ötödik hellyel biztosította be győzelmét. Majdnem fél órával előzte meg a második Prokopot, a lengyel Jakub Przygonski előtt pedig másfél óra lett az előnye a végén.
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool
Przygonski annak örülhetett, hogy megnyerte a világbajnoki értékelést. Itt azonban a nagy csata a részsikerekért folyt, hiszen azért is adnak pontokat. Nasser Al-Attiyah részben kiküszöbölte az első napi fiaskót és az utolsó napot is megnyerte, de a vb-n elveszítette az első helyét, Loeb állt az élre. A francia harmadik lett a zárónapon, Yazeed Al-Rajhi megelőzte őt.
A világbajnokságon Loeb 112 ponttal vezet a 111 pontos Al-Attiyah előtt. A harmadik Al-Rajhinak 71 pontja van.
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool
A motoros kategóriában a végéig tartottak az izgalmak. Sam Sunderland azonban nem izgult, kihasználta a kedvező rajtpozícióját, a 83. kilométernél az élre állt, és megnyerte a zárónapot. Ezzel harmadik Abu Dhabi Desert Challenge győzelmét gyűjtötte be. A GasGas Factory Racing versenyzője két hondást győzött le. Ricky Brabec 3 perc 8 másodperces hátránnyal lett második, Pablo Quintanilla pedig 3 perc 56 másodperces különbséggel szerezte meg a harmadik helyet.
A világbajnokságon Sunderland növelte előnyét, 63 ponttal vezet a 46 pontos Quintanilla előtt. A harmadik Matthias Walkner, neki 35 pontja van.
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool
Az LW Proto kategóriában hiába nyerte meg a napot Christina Gutierrez, a végső összesítésben maradt 8 perc 18 másodperc előnye Francisco Lopez Contardonak, aki ezzel a Dakar után az Abu Dhabi Desert Challenge-en is diadalmaskodott.
Új csapattal, de változatlan célokkal kezdi meg a 2022-es Rally Európa-bajnokságot Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria versenyzői Portugáliában a Rally Serras de Fafe versenyen ülnek először versenyautóba ebben az évben.
Két alkalommal már versenyzett ezen a futamon Herczig Norbert, újdonságot mégis tartogat majd Portugália, mert októberről márciusra került vissza az esemény. A murvás pályákat a tavalyi világbajnoki versenyről is ismeri Norbi, és a verseny előtti teszten újra felfrissítette emlékeit.
Nagyon jól sikerült a teszt, sokat és hasznosan dolgoztunk. Az valódi előrelépés számunkra, hogy az MRF csapatban pályafutásunkban először egy gumimérnökkel is együtt dolgozhatunk. Az olasz szakember minden visszajelzésünkre kíváncsi volt, részletesen átbeszéltük, mit éreztem a pályán. Érdekes volt, hogy kaptunk egy defektet, és ezzel kapcsolatban is tudni akart minden momentumot, látszott, hogy mennyire profik a gumival kapcsolatos kérdésekben. A szerdai teszten előbb száraz pályán mentünk, majd leszakadt az ég, és sáros talajon is ki tudtuk próbálni az MRF abroncsokat. Érdekes, hogy azt a pluszt, amit vártam akkor éreztem jobban, amikor nehezebbek lettek a körülmények. Mindkét versenyen használt abroncsot ki tudtuk próbálni, így felkészülten várjuk a rajtot – mondta Herczig Norbert.
foto: ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria
Első alkalommal diktálja majd az itinert Európa-bajnoki futamon Igor Bacigál. Korábban sok szép sikert elért már a páros a hazai bajnokságban, most pedig mindent megtesznek azért, hogy minél több alkalommal álljanak fel a dobogóra az ERC-ben is. A négyéves kihagyás emlékei már a teszt első kilométerei után köddé váltak, remek volt az összhang Norbi és Igor között.
Mintha nem teltek volna el ezek az évek, annyira hamar megvolt az összhang. Igor nagyon jól vette tőlem az információkat, és én is megkaptam tőle azt, amit vártam. Volt két igazán ralis pillanatunk, egyszer megtámasztottuk a partoldalt, egyszer pedig megforogtunk, de ezekben a helyzetekben sem veszítettük el a ritmust. Biztos vagyok benne, hogy az itiner is rendben lesz, bár csak három régi pálya van a programban, a többit fel kell dolgoznunk, mert még a tavalyi vb-n sem mentünk rajtuk – árulta el Norbi.
foto: ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria
A sok újdonság közepette egy valami nem változott, ebben az évben is a ŠKODA Fabia Rally2 evo-val indul a csapat az ERC-ben. Miért is változna, hiszen nem csak a versenytársak többsége, hanem az MRF gyár is ebben az autóban bízik a legjobban.
A csapattársaink is ŠKODA Fabiával mennek, és ez nem véletlen, ahogy az sem, hogy ennyien választják ezt a típust. A legfontosabb talán az, hogy jól ismerem a Fabiát, kötődök a márkához, és a beállítások terén nagyon jól tudom kamatoztatni azt a rengeteg tapasztalatot, amit a ŠKODA-val gyűjtöttem az évek során. A szezont egy vadonatúj autóval kezdjük, és talán nem meglepő, hogy a teszten hibátlanul teljesített a Fabia – indokolta márkahűségét Herczig Norbert.
foto: ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria
Az már a verseny előtt is biztos, hogy az Európa-bajnokság népszerűsége nem csökkent 2022-ben. Az ERC értékelésben 26 páros adta le a nevezését erre a hétvégére, és szokás szerint az Eb élversenyzői mellett a pályákat jól ismerő, gyors helyi versenyzőkkel is meg kell küzdeni.
Számunkra ez az igazi verseny, amikor erős versenytársakkal kell megmérkőzni, nagyon magas színvonalú futamon. A mostani mezőnyben is van 10-12 olyan páros, akik bármikor képesek az első három helyen végezni. A Fafe Rallyn a helyes taktikát nehéz lesz megtalálni. Azt az egyensúlyt kell megtalálnunk, amikor tartani tudjuk a tempót, a szerencsés kockázatvállalókkal, és eközben mégse kapjunk defektet. Illetve azt is tudjuk, hogy a végéig be kell osztani az abroncsokat és a technikát. Kétségtelen, hogy van respektünk a mezőnyben, a többiek tudják, mire vagyunk képesek. A kettes rajtszám ugyan a tavalyi helyezésnek szól, de kötelez is minket arra, hogy a maximumot nyújtsuk. Nagyon fontos, hogy a szurkolóknak is örömet szeretnénk okozni. A támogatásuk nagyon erős volt a téli időszakban is, láttuk, hogy értik milyen lehetőséget és előrelépést jelent az, hogy ebben az évben egy mondhatni gyári csapattal versenyzünk, mi pedig szeretnénk meghálálni a bizalmat és a szurkolást – mondta Herczig Norbert.
foto: ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria
A Fafe Rally három versenynapján 17 gyorsasági szakaszt teljesítenek a versenyzők. Az össztáv 783 kilométer lesz, ebből 196 kilométer a gyorsasági szakaszok hossza. Fontos változás ebben az évben, hogy az utolsó gyorsasági első öt helyezettje is pontokat szerezhet. Változik a vasárnapi rajtsorrend is, a szombati nap végén az első 15 helyen álló versenyző fordított sorrendben kezdi majd a vasárnapi napot.
A Rally Serras de Fafe programja (magyar idő szerint):
2022.03.11., péntek
17:30 Shakedown – Lagoa – 3,04 km
22:08 GY1 Fafe szuperspeciál – 1,43 km
2022.03.12., szombat
08:27 Szerviz A – Fafe – 15 perc
10:00 GY2 Boticas 1 – 15,05 km
11:17 GY3 Cabeceiras de Basto 1 – 10,84 km
12:20 GY4 Vieira do Minho 1 – 16,93 km
13:20 GY5 Luílhas 1 – 11,86 km
14:21 Szerviz B – Fafe – 30 perc
16:09 GY6 Boticas 2 – 15,05 km
17:26 GY7 Cabeceiras de Basto 2 – 10,84 km
18:29 GY8 Vieira do Minho 2 – 16,93 km
19:29 GY9 Luílhas 2 – 11,86 km
20:25 Szerviz C – Fafe – 45 perc
2022.03.13., vasárnap
07:37 Szerviz D – Fafe – 15 perc
09:08 GY 10 Montim 1 – 8,73 km
09:40 GY11 Seixoso 1 – 9,97 km
10:15 GY12 Santa Quitéria 1 – 9,18 km
11:08 GY13 Lameirinha 1 – 14,83 km
12:19 Szerviz E, Fafe – 30 perc
13:20 GY14 Montim 2 – 8,73 km
13:52 GY15 Seixoso 2 – 9,97 km
14:27 GY16 Santa Quitéria 2 – 9,18 km
16:08 GY17 Lameirinha 2 (Power Stage) – 14,83 km
17:50 Céldobogó
A Rally Európa-bajnokság versenyei 2022-ben:
2022. 03. 12-13. Rally Serras de Fafe e Felgueiras
2022. 03. 26-27. Azores Rally
2022. 05. 13-14. Rally Islas Canarias
2022. 06. 11-12. Rally Poland
2022. 07. 02-03. Rally Liepaja
2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
2022.08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.
A licences két kerekes kupa harmadik helyen zárta az R-Cup Challenge nyitó futamát a Gulf Racing Hungary párosa, a Strider Zoltán – Apkó András duó.
A Peugeot 208 R2 tesztelése céljából érkezett a csapat a Kiskunlacházai R-Cup nyitófutamra, ahol egyébként a Gulf Racing Fuel névadó szponzorként volt jelen. Az autó kiválóan teljesített, de a Rally2-es évad előtt még szeretnének beiktatni egy rövid tesztet.
„Jól éreztük magunkat a hétvégén, jó volt újra versenyautóba ülni. Örülök a dobogós helyezésnek, bár nem ez volt a lényeg. Az autó tökéletesen működött, annak ellenére is, hogy ezen a viszonylag lassú szlalom jellegű pályán nagyon sokat kapott. Amióta ezzel a kocsival megyek, még sosem mentem ennyit egyes sebességi fokozatban, mint ezen a napon” – értékelte a hétvégét Strider Zoltán.
Már nincs két hét a Rally2-es szezonnyitó előtt, és ha igazak a pletykák, nagyon komoly mezőnyre van kilátás, ahol a Gulf Racing Hungary párosan nem titkoltan szeretne a top mezőnyben autózni.
„Már nagyon várjuk az orfűi rajtot, ahol ott szeretnénk folytatni, ahol a Vértesen abbahagytuk. Ott minden nagyon jól ment, esélyesek voltunk az abszolút dobogóra, de sajnos a kuplung felmondta szolgálatot és annak is örülhettünk, hogy célba értünk. A verseny előtt szeretnénk még pár kilométert tesztelni. A korábbi években ez könnyen ment, hiszen Velenczei Ádámmal közösen tudtunk egy komoly tesztnapot csinálni időméréssel, de most hogy a két bajnokság külön hétvégén megy, erre kicsi az esély. Majd itt a környéken keresünk egy jó pályát, ahol 20-30 kilométert gurulhatunk” – tette hozzá Zoli.
A 2022-es Rally2 Bajnokság első versenyét március harmadik hétvégéjén, Orfűn rendezik, ahol a versenyzőknek hat klasszikus mecseki pályát kell teljesíteniük 76 kilométer versenytávval. Zoli utoljára 2018-ban versenyzett a Mecsekben, akkor még Mitsubishivel.
Márciusban megkezdi a tesztelést a 16 éves Rácz Gergő, aki a brit MINI Challenge JCW kategóriájában a tavalyi bajnokcsapatnál, az EXCELR8 Motorsportnál versenyez 2022-ben. A tehetséges autóversenyző szezonja április végén, Donington Parkban kezdődik, a sorozat a legendás brit túraautó-bajnokság, a BTCC állandó betétfutama.
Hogyan kerültél kapcsolatba az autósporttal?
Édesapám amellett, hogy a Ferencváros élvonalbeli labdarúgója volt, ralizott is, és vele voltam versenyeken, itt fertőződtem meg a benzingőzzel. Először csak hobbi szinten kezdtem el gokartozni 2014 körül, majd vettünk egy versenygokartot, és nagyjából ekkor kezdtem el mondogatni apának, hogy én autóversenyző szeretnék lenni. Ő kijelentette, hogy erről szó sem lehet, és kipróbáltatott velem más sportágakat, de végül visszatértünk az autósporthoz.
Mik a főbb eredményeid eddig?
Életem második autóversenyén, 2018-ban a 3. helyet szereztem meg a Swift Cup Europe junior értékelésében a Salzburgringen, majd 2019-ben a 2. helyezett lettem a 16 éven aluli versenyzők kategóriájában. A 2020-as szezon során pályafutása első abszolút futamgyőzelmét értem el Brnóban, majd 2021-ben a korábbiaknál erősebb, 1,4 literes, turbós autóval 1. helyezett lettem a Salzburgringen és a Slovakia Ringen, végül a kategória pontversenyének 4. helyén zártam a szezont.
Melyik a három kedvenc pályád azok közül, ahol versenyeztél?
Az első helyen a Salzburgring és Red Bull Ring van holtversenyben, főleg a miliő és a jó vonalvezetés miatt. Ezen kívül a Slovakia Ringet és Hungaroringet szerettem meg, leginkább az 1.4 turbós Suzukival. A Hungaroring azon kívül, hogy hazai pályám, azért is az egyik kedvencem, mert mindenféle kanyartípus megtalálható rajta, emiatt igencsak technikás, így nagyon izgalmas kihívás, csakúgy, mint a Slovakia Ring.
Fotó: MOTAM
Hol folytatod a pályafutásodat?
A legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) állandó betétfutamára, a MINI CHALLENGE JCW kategóriájára esett a választásunk, ahol a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 MOTORSPORT színeiben indulok. A JCW kategória a MINI CHALLENGE erősebb géposztálya, a márkakupában egyforma versenyautókat használhatunk Goodyear slick gumikkal, szekvenciális sebességváltókkal, legalább 240 lóerős teljesítménnyel.
Miért vonzó számodra ez a bajnokság?
A túraautózás egyik központjában, az Egyesült Királyságban fejlődhetek, és olyan legendás pályákon versenyezhetek mint Donington Park, Brands Hatch vagy Silverstone. Még a koronavírus közepette is jelentős létszámú helyszíni közönség előtt rendezték a futamokat, Angliában nagy hagyománya van a motorsportoknak.
Milyen célokat tűztél ki magadnak?
A rövidtávú célom az, hogy a MINI Challenge-ben jó eredményt érjek el az újoncok értékelésében, a hosszútávú célom pedig az, hogy tovább lépjek a BTCC-be vagy a WTCR-be.
Fotó: MOTAM
Melyik angol pályát várod leginkább a MINI Challenge-ben?
A knockhilli pálya vonalvezetése nagyon érdekes, azt várom a legjobban. Nagyon tetszik Silverstone is, a pálya eleje és az utolsó harmada igencsak technikás, nagyon jól kell eltalálni az érintési pontokat. ahhoz, hogy az ember gyors lehessen. A szimulátor alapján Donington Park elsőre nagyon furcsa, nagyon korán kell fékezni és utána oda kell figyelni a kigyorsításokra.
Hogyan készülsz a holtszezonban a versenyzésre?
Egyrészt sokat szimulátorozok, iRacinggel és Assetto Corsával is versenyzek. A Hungarian GTR Masters jóvoltából hétről hétre rajthoz állhatok a Masters MINI Challenge-bajnokságban, ahol a valós sorozat helyszínein versenyezhetünk, nagyon nívós, erős mezőnyben. Ez ritmusban tart, valamint keményen edzek a Fit4Race-szel.
Miben segít neked a szimulátor?
Szervezett formában tudok versenyezni már a tesztelés előtt, nagyon jól lehet gyakorolni különböző versenyszituációkat. Előfordulnak kiélezett helyzetek, az online versenyek is emlékeztetnek az igazi túraautózásra. Kisebb kontaktok a játékban is előfordulnak, és ezek kellenek is. A pályák nyomvonalát mindenképpen be lehet gyakorolni, és az előszezon során ez a lehetőség áll a legközelebb az igazi MINI-hez.
Fotó: MOTAM
Milyen gyakorlatokat végeztek a Fit4Race edzésein?
A Fit4Race-nél kifejezetten a motorsportokra szakosodott edzők és élettani szakértők dolgoznak. A versenyek között edzéseken vehetek részt és a főbb versenyeken a helyszínen is ott van velem az edzőm, aki a bemelegítések és a koncentrációt fejlesztő gyakorlatok mellett az étrend kialakításában is segít nekem. Jelenleg Kathy Róbert készít fel a versenyekre Budapesten és a helyszínen is.
Miben fejlesztett legtöbbet a Fit4Race programja?
Amiben nagyon sokat fejlődtem, az a kudarcélmény feldolgozása, most már sokkal gyorsabban el tudok engedni bizonyos szituációkat vagy rossz eredményeket, így sokkal jobban tudok koncentrálni az adott feladatra és helyzetre.
Milyen egyéb versenysorozatokat követsz?
Néha WRC-t nézek, a WTCR-t és a Forma-1-et követem folyamatosan. Max Verstappen a kedvenc versenyzőm.
Fotó: MOTAM
Van időd a versenyzésen kívül egyéb hobbira?
Nagyon szeretek például fotózni! Négy éve kaptam meg az első gépemet, és két éve foglalkozom komolyabban a fotózással, nemrég elindítottam ebben a témában elindítottam egy külön Instagram-oldalt is.
Rachele Somaschini idén négy Rally Európa-bajnoki futamon áll rajthoz Citroen C3 Rally2-vel, de ezt a programot szeretné tovább bővíteni az olasz versenyzőnő.
“Nagyon lelkes vagyok az idei szezon előtt – mondta Rachele Somaschini az ERC oldalának. – Három éve próbálkozok egy több versenyes program összetételén, ez azonban eddig a járvány miatt nem sikerült. Idén azonban már az első futamtól, a Fafe Rallytól kezdve részt vehetek a bajnokságban és olyan versenyeken indulhatok, melyek eddigi tapasztalataim alapján nagyon kihívást jelentenek.”
Somaschini jeges körülmények között készült az idei szezonra.
“Azért, hogy javítsam vezetői képességemet az alacsony tapadású körülmények között jeges környezetben készültem. Alig várom már, hogy a portugál murvás versenyeken kamatoztassam az edzésen szerzett tapasztalatokat.”
Az olasz versenyzőnőnek azonban komoly küldetése is van a versenyzéssel.
“Nagyon fontosnak érzem azt a küldetést, hogy a #CorrerePerUnRespiro projektemet nemzetközi kontextusban is népszerűsítsem, hogy a cisztás fibrózis betegségre hívjam fel a figyelmet. Az ERC új promótere által bevezetett nagyobb nyilvánosságnak köszönhetően még több emberhez tudom eljuttatni az üzenetemet.”
Somachininak, aki 2020-ban debütált az ERC mezőnyében és legjobb eredményét a tavalyi portugál Azori-szigetek Rallyn érte el, ahol az Eb értékelés 19. helyén zárt, Nicola Arena fogja az itinert idén olvasni.
A Hyundai ismertette idei junior versenyzőit, azonban Teemu Suninen neve nem szerepelt közöttük. Mi lesz a finn pilótával?
“Azt hiszem, kezdek elég idős lenni, hogy ne tudjak bekerülni a juniorok közé – mondta a 28 éves Teemu Suninen a Rallyit.fi oldalnak, arra a kérdésre, hogy miért nem került a junior versenyzők közé. – Alakul a világbajnokság programja. A világhelyzet azonban továbbra sem javul. Korábban jó tesztjeink voltak aszfalton, így készen állunk a Horvát Rallyra. A döntés azonban a Hyundai kezében van, azzal kapcsolatban, hogy Horvátországban vagy Portugáliában kezdhetünk. Akárhogy is alakul, kíváncsi leszek a döntésre, már jó lenne elkezdeni az évet.”
Teemu Suninen sokat tesztelte a Hyundai i20 N Rally2-t, mely szerinte nagy fejlődésen ment keresztül ennek köszönhetően, azonban még több fejlesztést kell elvégezni.
“A fejlesztő teszteken gyorsan javítani tudtunk az autón. A legfontosabb, hogy megtudtuk merre kell haladni az autó fejlesztése során. Azonban nemcsak az egyszerű módosításokat kell elvégezni, hanem annál összetettebbeket is. Ezek némelyikét el tudjuk végezni fejlesztése joker felhasználása nélkül is, mások esetében azonban szükség van ezekre is.”
A Hyundai Motorsport az ír Josh McErleant, a luxemburgi Grégoire Munstert, a francia Nicolas Ciamint és a paraguayi Fabrizio Zaldivart vette fel junior programjábaaz idei szezonra.
A Horvát Rallyt másfél hónap múlva rendezik a rally világbajnokság harmadik futamaként.
Sara Fernández, aki tavaly az első női Európa-bajnok lett a navigátorok között, a Nemzetközi Nőnapon a női versenyzők számára kért több lehetőséget.
Sara Fernández tavaly Efrén Llarena navigátoraként megnyerte a Rally Európa-bajnokságot a navigátorok között, így az első női győztes lett az ERC-ben. A spanyol hölgy idén szeretné megvédeni bajnoki címét, amihez nagy segítség lesz az MRF Tyres csapatának támogatása.
“Én lettem az első női versenyző, aki megnyerte az ERC navigátori bajnoki címét a sorozat történetében, ami nagy lépést lehet a női pilóták és navigátorok számára is – mondta Sara Fernández az ERC hivatalos oldalának. – Jelenleg sok nő versenyez kisebb és nagyobb nemzeti bajnokságokban is, de ha sikerül is feljutniuk nemzetközi sorozatba, ott már nem tudnak bajnoki címért harcolni. Ugyanakkor a nők kivívják a csapatok tiszteletét és a nők felkészültek arra, hogy a legmagasabb szinten versenyezzenek.”
“Örülök, hogy egyre több női versenyző van az autósport alapjait jelentő gokart sorozatokban, családjaik pedig a sztereotípiákat félretéve támogatják őket. A családok és szponzorok nélkül nagyon nehéz a női versenyzőknek bekerülni a motorsportba.”
A tavaly Rally Európa-bajnokság győztese, Andreas Mikkelsen elismerően beszélt Sara Fernández bajnoki címéről.
“Amit tavaly csinált Sara a bajnokságban, az hatalmas dolog és minden tiszteletem az övé – mondta a norvég pilóta. – Az ERC tavalyi szintje nagyon magas volt, úgyhogy a jó eredmények elérése nagyon nehéz volt, sokszor nagyon nehéz körülmények között kellett jól teljesítenie Efrén Llarenának és Sara Fernándeznek.”
A lehető legjobban kezdte meg 2022-es szereplését a magyar endurocross egyik legjobbja, Hertlik Donoven. A korábbi háromszoros magyar bajnok motoros ugyanis a harmadik helyen végzett Kiskunfélegyházán, az idei első versenyen, ahol a Korda Racing versenyzője lett kategóriája legjobb magyarja. Donoven kijelentette, ez tökéletes alap lehet ahhoz, hogy egy év szünet után ismét megnyerje a magyar bajnokságot – áll a Korda Racing közleményében.
Reményei szerint idén év végén ismételten Hertlik Donovennek fogják hívni az endurocross királykategóriájának magyar bajnokát. A korábbi háromszoros összetett győztes ennek megfelelően kezdte a 2022-es idényt – az ötödiket a Korda Racing versenyzőjeként –, és azonnal a dobogóra állhatott Kiskunfélegyházán.
A fiatalember ezzel a legjobb magyarként végzett, hiszen csak két osztrák motoros tudta megelőzni őt a kategóriájában. Donoven úgy véli, ez a harmadik hely a lehető legjobb alap ahhoz, hogy a hét fordulós endurocross bajnokság végén az ő nevével kezdődjön majd a pontverseny bajnoki ponttáblázata.
„A kiskunfélegyházi verseny egy felmérő volt számomra, hogy pontos képet kapjak arról, miképp sikerült a téli felkészülés. Az eredmény jó visszaigazolása annak, hogy jó utón haladunk, bíztató, amit elértünk, de még hosszú a szezon és van még min dolgoznunk álmaink valóra váltásához.
A rajtom egész jól sikerült, az ötödik helyen fordultam, majd egy pár kör után az erdei szakaszon tudtam előzni, és körről körre tudtam hozni az előttem levő motoroson. Azonban a még jobb eredmény elérésében megakadályozott, hogy a futam első felében defektet kaptam, így kellett a versenyt végigcsinálnom.
Fotó: Korda Racing
Tudtam, hogy mindenképpen célba kell érnem, hiszen ha feladom, az rengeteg pont elveszítésével járt volna. Nehéz volt innentől kezdve a verseny, mert a puha hátsó kerék az extrém akadályokon és az éles gödrökön nem volt túl kellemes, de be tudtam fejezni a versenyt a királykategória harmadik helyén.
Nagyon szépen köszönöm a csapatomnak, családomnak és mindenkinek, aki bármiben is segített a versennyel kapcsolatban” – fogalmazott Donoven, aki két hét múlva Királyszentistvánon folytatja a nagy menetelést.
A Korda Racing csapattulajdonosa szerint Donoven remekül szerepelt a 2022-es idénynyitón, és biztos abban, ha nincs az a balszerencsés defekt, előrébb végez Kiskunlacházán.
„Igazán kicsi hiányzott ahhoz, hogy Donoven a lehető legjobban kezdje el az idei bajnokságot, ám az ilyen gondok, mint egy defekt, sajnos mindig benne vannak a technikai sportban.
Az már most látszott, hogy remek formában van, és azt gondolom, az alap már megvan, és a mostani eredményre építve elérhetjük az év elején kitűzött céljainkat” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.
Nasser Al-Attiyah, Sebastien Loeb, Yazeed Al-Rajhi lett az első három sorrendje az Abu Dhabi Desert Challenge negyedik szakaszán. A motorosoknál Luciano Benavides nyert, összetettben két percen belül van az első három helyezett.
243 kilométer speciálszakasz jutott szerdára a versenyzőknek, egyenlő arányban homokkal és dűnékkel, és a táv hat százalékán sóstóval.
Lucio Benavides volt a nap hőse, végig vezetve nyerte a szakaszt. Annyira könnyű dolga azért nem volt, Toby Price ott lihegett a nyakában. A célban 32 másodperc lett köztük a különbség. A harmadik Quintanilla sem volt messze tőlük, kicsivel egy perc feletti hátránnyal ért célba. Sam Sunderland ismét nem volt gyors, csak kilencedik lett. Kérdés, hogy ebben mennyi volt a taktika, mert így jó rajtpozícióval kezdheti meg az utolsó napot. Az összettben is az élen maradt Sunderland, de az előnye csak 23 másodperc a második Quintanilla és 1 perc 42 másodperc a harmadik Price előtt. Izgalmas zárónap lesz!
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool
Az autósoknál ez sajnos nem várható. Emiatt az audisok nyilván nem sajnálkoznak, hiszen Petehansel előnye továbbra is több mint fél óra, így kényelmesen, tartalékolva autózhat hetedik Au Dhabi Desert Challenge győzelme felé.
A szerda nyertese újra Nasser Al-Attiyah volt, három perccel verte Sebastien Loeb-öt. Yazeed Al-Rajhi ért be harmadiknak, az autóra vigyázó Peterhansel pedig negyedik lett. Összetettben Loebnek van halovány esélye megnyerni a vb értékelést, de ehhez 35 percet kellene hoznia Jakub Przygonskin. (Peterhansel és Prokop nem nevezett a vb-re.)
Az LW Proto kategóriában Francisco Lopez Contardo magabiztosan, hét perces előnnyel nyert Christina Gutierrez előtt. Ezzel a chilei összetettben is nagyot javított, kilenc perces előnnyel várja a zárónapot.
Szokás szerint megint volt egy nagy vesztes. Ezúttal Seth Quintero került bajba A 75. kilométernél még vezetett, a 154.-nél még második volt, majd egy kilométerrel az ellenörző pont után jó ideig vesztegelt, és végül egy óra feletti hátránnyal ért a célba. Ezzel elszálltak győzelmi esélyei, a harmadik helyet tarthatja meg az utolsó napon.