A Desert X-Prix egyik meglepetésembere, Tamara Molinaro beszélt arról, milyen a bajnokság pilótájának lenni – és nem versenyezni.
Az olasz tavaly lett az Extreme E tartalékpilótája, miután Jutta Kleinschmidt az Abt Cupra csapatához csatlakozott. Másfél év után most először a Xite Energy legénységébe kapott behívót, miután Klara Andersson pozitív tesztje miatt el sem tudott utazni Szaúd-Arábiába.
„Vegyes érzésekkel kavarogtam bennem. – fejtette ki Molinaro. – Az egyik részem körbe-körbe akart ugrálni a szobámban, a másik pedig szomorú volt Klara miatt. Régóta vártam arra, hogy az Extreme E-ben is esélyt kapjak. De tudtam, csak egy esélyem van bizonyítani és megmutatni, mit tudok, így nagy volt a nyomás.
De közben már gyűlt bennem egyfajta éhség, miközben néztem, hogy a többiek azt csinálják, amit szeretek. Szerencsére ez felülmúlt mindent, és stressz helyett inkább motivációt éreztem.
A lehető legelső alkalommal odamentem a csapathoz, hogy megkezdjem a közös munkát, és jó helyzetben legyünk ahhoz, hogy tökéletes hétvégénk legyen. Szerencsére nagyon hamar megtaláltuk a hangot Oliverrel [Bennett] és a többi keményen dolgozó sráccal.”
A kevés felkészülés ellenére Molinaro helyt állt, a kétszakaszos időmérőn negyedikek lettek, az elődöntőben pedig csak egy büntetés fosztotta meg őket a döntőbe jutástól.
„Nagyon nagy munka volt beállítani az autót a stílusunk szerint, aztán pedig az egészet a pályához igazítani. Szerintem jól megoldottuk, figyelembe véve, hogy először vezettem az Extreme E-ben versenyszerűen és nem volt sok tudásom az Odyssey 21-ről, vagy a lehetséges beállításokról.”
Az elődöntő, ami a végállomást jelentette Molinarónak – Fotó: Alastair Staley/LAT Images/Extreme E
A Xite Energy így is legjobb hétvégéjét zárta, ebben pedig az Extreme E tartalékpilótájának is szerepe volt.
„Igyekeztem megszerezni a vezetést, az első elődöntőben sikerült Johan [Kristoffersson] mellé is beférkőznöm. De elfelejtettem, hogy Hyperdrive-ban vagyok, és hiába akartam a belső íven fordulni a következő kapunál, hogy leelőzzem, a rossz ívre kerültem, és el kellett vennem a gázról a lábam.
Bár nem sikerült a Xite Energy-t először a döntőbe juttatni, de Oliver hihetetlen munkát végzett, és büszke vagyok a hétvégénkre. Nagy önbizalmat adott ez nekem. Tudom, mire vagyok képes. De kellett egy tiszta hétvége ahhoz, hogy visszaadjak valamit azoknak, akik hisznek bennem, és eddig is támogattak.”
Hétvégén rendezik a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság első 2022-es versenyét, így ideje kicsit megismerkedni a rajthoz álló mezőnnyel. Az ERC4-es mezőnyben indulókat már nagyító alá vettük, most jöjjenek az ERC3-ban indulók.
A 40 éves orosz Dmitry Feofanov és lett navigátora, Normunds Kokins az ERC2 tavalyi második helye után a legesélyesebbnek számítanak. A páros a 2019-es Lengyel Rallyn debütált a Rally Európa-bajnokság mezőnyében Mitsubishi Lancer Evo 10-zel, ahol az ERC2 negyedik helyén zárt, majd a Ciprus Rallyn már a kategória harmadik helyét szerezte meg. 2020-ban már öt versenyen indultak a Mitsubishivel, legjobb eredményüket pedig a lett Liepaja Rallyn és a Fafe Rallyn érték el, ahol a dobogó harmadik fokát szerezték meg az ERC2-ben. Az orosz-lett páros 2021-ben a Mitsubishit már csak egy versenyen használták, főként Suzuki Swift R4-gyel indulva a Liepaja Rallyn nyerni tudtak, Lengyelországban, és Nyíregyházán a második, míg az Azori-szigeteken, a Fafe Rallyn, és a Kanári-szigeteken pedig az ERC2 harmadik helyét szerezték meg, így év végén az ERC2 második helyén zártak.
A 25 éves észt Kaspar Kasari és navigátora, Rainis Raidma tavaly megnyerte a lett junior rally bajnokságot, az ERC mezőnyében pedig a 2021-es Lengyel Rallyn debütált az ERC3 hetedik helyén, majd a Liepaja Rallyn már az ötödik helyet tudta megszerezni Ford Fiesta Rally4-gyel.
A 30 éves lengyel Igor Widlak Lukasz Wloch navigálásával a 2020-as Róma Rallyn debütált az ERC mezőnyében, ahol nem sikerült célba érniük a Mitsubishi Lancer Evo 10-zel. Tavaly már hat ERC futamon indult Widlak, de már Daniel Dymurski navigálásával, Ford Fiesta Rally3-mal, azonban egyik ERC értékelésbe sem számított bele eredményük. Az RC3-as kategóriában az Azori-szigeteken nyertek, míg a Róma Rallyn, Barum Rallyn, és Fafe Rallyn a második, a Liepaja Rallyn pedig a harmadik helyet szerezték meg.
Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport korábbi csapatvezetője elárulta, hogy a koreai gyártó miért maradt le az M-Sport és a Toyota mögött az idei WRC szezonra.
Andrea Adamo tavaly decemberben távozott a Hyundai Motorsporttól, így tudhatja, hogy a koreai gyártó miért került hátrányba az idei WRC szezonra a Toyota Gazoo Racing és az M-Sport mögött.
A korábbi csapatfőnök szerint nagyban befolyásolta a Hyundai felkészülését, hogy túl későn kaptak engedélyt a Rally1-es autó létrehozásához.
“A Hyundaijóval később kapott engedélyt a Rally1-es autó létrehozására, mint a többi gyártó – mondta Andrea Adamo a Dirtfish podcastjében. – Tisztán a fejemben van egy 2019-es találkozó, mely a Spanyol Rally idején volt, Alain Penassével vettünk részt a találkozón, ahol a 2022-es hibrid autókról esett szó. Azon a találkozón a toyotás Tom Fowler, valamint az M-Sport részéről Chris Williams már konkrét kérdéseket tudtak feltenni, mert már tájékozottak voltak a témában, mi pedig még nagyban az engedélyre vártunk. A Hyundai dolgozói hatalmas munkát végeztek, azonban néhány ember, mint Christian Loriaux túl későn érkeztek, mert nem tudtuk előbb felvenni őket. Tehát a hibrid autón jóval később kezdett dolgozni a Hyundai, mint a többiek, és az autósport nem az a sport, ahol a lemaradást egyik napról a másikra be lehet hozni.”
“A Monte-Carlo Rallyn ezt a lemaradást láthattuk, hiába dolgozott mindenki keményen a Hyundainál. A legnagyobb probléma az volt, hogy nagy nyomás alatt kellett a Hyundai dolgozóinak tenniük a dolgukat, és mindezt nagyon rövid idő alatt. Nagyon sok mindenen változtatni kellett, és ezt nem lehet rövid idő alatt. Ráadásul a teszten előfordultak balesetek, valamint a homológizációs folyamatban való lemaradásuk miatt láthattuk azt a Montén, amit láttunk.”
“A Svéd Rallyn úgy gondolom, hogy a versenyzők csodálatos munkát végeztek. Thiery Neuville fantasztikus munkát tett le az asztalra, ahogy Ott Tanak is, amíg versenyben volt, később már elvesztette motivációját. Hülye is lett volna Ott kockáztatni a szuperrally után, mivel akkor már az a feladat, hogy el kell jutni a Power Stage-ig, ahol aztán a bónusz pontokért lehet harcolni.”
“Véleményem szerint a legjobb autó jelenleg a Ford Puma. Azt hiszem, ezt láthattuk a Monte-Carlo Rallyn. Remélem, hogy ezzel az autóval sikerül az M-Sportnak elérni a kitűzött célokat. Szerintem a Hyundai jelenleg a harmadik legerősebb autóval rendelkezik, és itt látszik, hogy elsősorban nem az anyagi keret a döntő hanem, hogy valaki mikor kezd el dolgozni egy projekten.”
“Bocsánat, hogy párhuzamot húzok az F1-gyel, de amikor 2014-ben a Mercedes dominálni tudott, azt azért tudta megtenni, mert három éve dolgoztak már a hibrid autókon. Ezt a dominanciát pedig fent is tudták tartani éveken át, mert a többi csapat évközben nem tudott annyit fejlődni, hogy utolérje őket. Biztos vagyok benne, hogy a Hyundai fel fog zárkózni a Toyota és az M-Sport mellé, de ehhez időre lesz szükség. Nem szabad rájuk nyomást tenni, mert lemaradtak, hanem türelemmel kell támogatni őket, mert megérdemlik.
Nasser Al-Attiyah nyerte a harmadik speciálszakaszt Abu Dhabiban, a motorosoknál pedig Mathias Walkner volt a leggyorsabb.
255 kilométer volt a keddi versenytáv az Abu Dhabi Desert Challenge-en, és ez akár kevésnek is mondható, ha felületesen ítélünk. Ha viszont megkérdezünk egy motorost, rögtön másképp látjuk, hiszen ez nekik a második maratoni nap volt, így pedig már elég kemény menetnek számított. Ráadásul meglepően vékony itinert kaptak reggel a versenyzők, ami azt jelentette, hogy a navigáció terén is a szokásosnál nehezebb volt a feladatuk.
Matthias Walknernek ment legjobban ezen a napon. Az osztrák a 69. kilométernél megelőzte Sam Sunderlandet és utána már nem is engedte át az első helyet, és 49 másodperces előnnyel nyert. A harmadik helyen az amerikai Skyler Hawks már 2 perc feletti hátránnyal ért célba.
A motoros összetett újra változott, mivel Benavides több mint 12 percet veszített. Most Sunderland vezet, az előny 4 perc 4 másodperc Quintanilla előtt. A harmadik Walkner 4’36”-re van, Benavides pedig több mint 5 perces különbséggel a negyedik.
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool
Az autósoknál Nasser Al-Attiyah újra rajt-cél győzelmet aratott. Loeb lett a második 5 perc 16 másodperces különbséggel. Stephane Peterhansel pár másodperccel Loeb mögött ért célba. A negyedik Prokop 20 perc feletti hátránya mutatja, hogy hiába jó versenyző a cseh, azért a sztárok (a csúcstechnikájukkal) más dimenzióban autóznak a sivatagban.
Keddre is jutott egy komoly kiesés. Yazeed Al-Rajhinak megint nincs szerencséje. A 206. kilométernél állt meg, és sokáig nem mozdult, pedig a negyedik helyen volt. Az még nem derült ki, hogy milyen időbüntetéssel folytathatja.
Az autós összetettben Peterhansel már több mint fél órával vezet Prokop előtt. Loeb a negyedik, most 50 percre van Przygonskitól. Nasser AL-Attiyah pedig a hetedik, továbbra is 20 óra felett van a hátránya.
Az LW Protoban a két Red Bull Junior nyert, Seth Quintero több mint 3 perccel volt gyorsabb a csapattárs Christina Gutierreznél. Az összetettben továbbra is Francisco Lopez Contardo vezet, de előnye 1 perc 12 másodpercre olvadt Gutierrez előtt.
21 magyar versenyzővel vette kezdetét a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) az olaszországi Jesolóban. A szezont szokásos módon az önálló futammal, a Bónusz Kupával kezdték, amelyen két magyar versenyző, Kovács Zsombor és Szabó Bende is dobogóra állhattak.
A nemzeti és regionális bajnokságokban a Rotax Max az egyik legnépszerűbb sorozat. A magyar bajnokságot is ebben írják ki. E mellett a magyar versenyzők körében is rendkívül népszerű a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE), ahol több bajnoki címet is szereztek már hazánk fiai.
A bajnoki sorozat öt futamból áll, amely az olaszországi Jesolóban kezdődik, majd Kecskeméten folytatódik, a harmadiktól az ötödik versenyig pedig jelenleg az ausztriai Bruck szerepel a naptárban.
Fotó: Hajóka Sportfotó // Kovács Zsombor 3. helyezett
A szezonnyitó olasz bajnoki futam előtt egy héttel rendezték Jesolóban a Bónusz Kupát, amelyen összesen 21 magyar versenyző állt rajthoz. Néhányan pedig csak az edzéseken vettek részt.
Az időjárás nem nagyon kedvezett, hiszen vasárnap reggel például három fok volt a levegő hőmérséklete, ami messze elmarad a versenyabroncsok ideális tapadási körülményeitől.
A Rotax Max sorozatra jellemző, hogy hétvégente három futamon lehet pontot szerezni, az elődöntőben, a döntőben és szuperdöntőben. Utóbbit magasabb pontszámmal értékelik. A hétvége eredményét, pedig a három versenyen szerzett összpontszám adja.
Fotó: Hajóka Sportfotó // Zsebő Marcell
A legkisebb, MicroMax kategóriában egyedül Deniel Lukjanov indult magyar színekben, aki harmadik lett. A MiniMaxban Zsebő Marcell végzett a hétvége 5. helyén.
Nagyon biztatóan kezdett JuniorMaxban Krepcsik Áron, aki az elődöntőben második lett, a döntőt megnyerte, így akár a végső győzelemért is harcba szállhatott volna, ám a szuperdöntőben kilökték, így összesítettben meg kellett elégednie a 8. helyezéssel.
Fotó: Hajóka Sportfotó // Szabó Bende, 3. helyezett
A SeniorMax kategóriában született az egyik legnagyobb magyar siker, ahol Kovács Zsombor a hétvége harmadik helyén végzett.
DD2-ben két magyar újonc is jól szerepelt, Szabó Bende a 3., Vida Benedek pedig a 8. helyet szerezte meg.
Bár már nem utánpótláskorú versenyző, de mindenképpen meg kell említeni, a régi motorosnak számító Gyutai Pétert, aki a DD2 Mastersben végzett a 6. helyen.
A Rotax Max CEE első bajnoki futamát, a hétvégén, március 11–13.-a között rendezik, szintén Jesolóban.
Fotó: Hajóka Sportfotó // Kovács Zsombor
Köszönet a Hajóka Sportfotónak, a tudósítás elkészítéséhez nyújtott segítségéért.
Hétvégén rendezik a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság első 2022-es versenyét, így ideje kicsit megismerkedni a rajthoz álló mezőnnyel. Kezdésként az ERC4-es mezőnyben indulókat vettük nagyító alá.
A 26 éves francia Anthony Fotiaés Arnaud Dunand a tavalyi Rally Hungaryn debütált az ERC mezőnyben, ahol az ERC3 ötödik helyét szerezte meg. A Renault Clio Rally4-gyel versenyző páros a Kanári-szigeteken Nyíregyházán elért eredményét már győzelemre tudta váltani az ERC3-ban. Fotia megnyerte hazájában a 2020-as Clio Trophyt.
A 19 éves spanyol Óscar Palomo Ortiz és Xavi Moreno első ERC futamára készül a Fafe Rally keretein belül Peugeot 208 Rally4-gyel. Palomo 2020-ban megnyerte a Spanyol Murva Bajnokság junior sorozatát.
A 22 éves olasz Andrea Mabellini a 2020-as Róma Rallyn Abarth 124 RGT autóval és Nicola Arena navigálásával debütált az ERC-ben, első Eb szezonjában a Rally Hungaryn és a Kanári-szigetek Rallyn már Nicoló Gonella navigált az Abarthban.
Mabellini 2020-ban a Róma Rallyn, Fafe Rallyn a második, míg Nyíregyházán és a Kanári-szigeteken a harmadik helyet szerezte meg az ERC2-ben. A 2021-es ERC szezontól már Virginia Lenzi navigál Mabellininek, aki az Abarthot is Renault Clio Rally5-re cserélte, amivel öt ERC futamon állt rajthoz, a lett Liepaja Rallyn, valamint a Barum Rallyn pedig az ERC3 hatodik helyén értek célba.
A Clio Trophy by Toksport kategóriában pedig Lettországban, Rómában, Csehországban is nyerni tudott. Mabellini 2020-ban az RGT Cup és az Abarth Rally Cup bajnoka tudott lenni, míg tavaly megnyerte a Clio Trophy by Toksport kategóriát.
A 27 éves argentin Paolo Soria, aki megnyerte az Argentin Rally Bajnokság RC3-as kategóriáját 2020-ban, a tavalyi ERC szezonban hat futamon állt rajthoz Renault Clio Rally5-tel, és legjobb eredményét az ERC3-ban a Kanári-szigeteken érte el, ahol a hetedik helyen zárt, míg a Clio Trophy by Toksport mezőnyében Lengyelországban, és a Rally Hungaryn is nyerni tudott. Soria a hat versenyből ötször Marcelo Der Ohannesian navigálásával versenyzett, míg a Kanári-szigeteken a román Sergiu Itu olvasta az itinert.
A 19 éves észt Joosep Ralf Nogene Simo Koskinen navigálásával a tavalyi Liepaja Rallyn debütált az ERC-ben, azonban célba nem sikerült érni a Ford Fiesta Rally4 műszaki hibája miatt. Az idei Fafe Rallyn az észt versenyzőnek Ken Jarveoja fog navigálni a Fordban.
A 41 éves portugál Ernesto Cunha a tavalyi Fafe Rallyn indul először ERC futamon Rui Raimundo navigálásával, és az ERC4 negyedik helyén ért célba Peugeot 208 Rally4-gyel.
A 21 éves olasz Roberto Daprá tavaly megnyerte az Olasz Murva bajnokság R2-es kategóriáját, idén pedig első ERC futamára készül a Fafe Rallyn Ford Fiesta Rally4-gyel és Luca Guglielmetti navigálásával.
A Hyundai Motorsport Customer Racing négy versenyzőt támogat a rally versenyeken junior programjában, mindannyian Hyundai i20 N Rally2-es autóval folytathatják karrierjüket.
A Hyundai Motorsport junior programjánakcélja, hogy segítse a fiatal, tehetséges versenyzők előrehaladását a rallysportban.
Az idei évre négy rally versenyzőt választott ki a koreai gyártó, mindnyájukat korábbi karrierjük és eredményeik alapján.
Az ír Josh McErlean a WRC3-ban folytathatja karrierjét, ahol hét világbajnoki futamon indulhat, míg további egy alkalommal a PCRS csapatával áll rajthoz.
Grégoire Munster a WRC2-ben indulhat 2022-ben, ami mellett a Belga Rally Bajnokságban is versenyezni fog. A luxemburgi versenyző tavaly a második helyet szerezte meg Belgiumban, futamgyőzelmével pedig a bajnokság legfiatalabb győztese lett. Az idei Monte-Carlo Rallyn a WRC2 junior kategória dobogóján zárt.
A francia Nicolas Ciamin hazájában tőr idén a babérokra, a 2C Competition csapattal a Francia Aszfalt Bajnokságban áll rajthoz a Hyundai France támogatásával. Ciamin már sok tapasztalatot szerzett Rally2-es autóval, és a 2018-as Szardínia Rally Hyundaijal szerezte meg a WRC2 dobogós pozícióját.
A paraguayi Fabrizio Zaldívar a Hyundai Paraguay támogatásával tavaly a WRC3-ban és hazai bajnokságában versenyzett, idén pedig folytatja hazai szereplését, valamint a Dél-Amerikai Rally Bajnokságban (CODASUR) indulhat 2022-ben.
“A karrierjüket kezdő fiatal pilóták támogatása nagyon fontos a Hyundai Motorsport Customer Racing programban – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese. – Célunk, hogy junior pilótákat neveljünk, miközben karrierjüket építik az autósportban.
A Rally2 és a TCR kategória erre tökéletes lehetőséget kínál, mivel a versenyzők ugyanolyan Hyundai autóval mutathatják meg képességeiket miközben a nemzeti bajnokságból a nemzetközi bajnokságba lépnek, remélhetőleg csapatunkkal a WRC-be vagy WTCR-be.
Az idén kiválasztott versenyzők mindegyike megmutatta már, hogy tehetségesen forgatja a kormányt és sikerek sora áll már mögöttük. Azzal a támogatással, melyet tőlünk kaphatnak biztosak vagyunk benne, hogy képesek további fejlődést elérni karrierjükben a profi motorsportban.”
Az M-Sport nagyszerűen kezdte a WRC szezont a Monte-Carlo Rallyn, azonban ezt a jó teljesítményt már nem tudta folytatni Svédországban. Mi lehet az oka?
Az M-Sport egy nagyszerű autót épített az idei évre a Ford Puma Rally1 formájában, és a Monte Carlo Rallyn a jó eredmény sem maradt el, hiszen Sébastien Loeb nyert, Craig Breen harmadik, Gus Greensmith pedig ötödik helyen zárt.
Malcolm Wilson csapatában azonban fordult a szerencse a Svéd Rallyn, ahol Sébastien Loeb távollétében már csak Craig Breen jó eredményében bízhatott, ami azonban versenyzői és műszaki hiba miatt elmaradt. A csapat egyetlen Top 10-ben végző versenyzője Gus Greensmith volt, aki a havas versenyen is az ötödik lett, míg Adrien Fourmaux műszaki hiba miatt kiesett, Breen pedig a 36. helyen zárt és egy pontot szerzett a Power Stage-en.
David Evans, a Dirtfish újságírója podcastjében Elfyn Evanst, az M-Sport korábbi versenyzőjét kérdezte, miként látja a fordos csapat esélyeit.
“Sok szempontból az M-Sport a Monte-Carlo Rallyn a papírformát hozta – mondta Elfyn Evans. – Visszatért Sébastien Loeb a Montéra, és bár senki sem tudta, hogy mire számítson tőle, de igazolta, hogy miért a Monte egyik legsikeresebb versenyzője. Egy fantasztikus autóval nyerni tudott, mert ő is egy fantasztikus versenyző, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezik a Montén.
Svédországban azonban már nem indult, így Craig Breenre nagy nyomás helyeződött és a vége baleset lett. Láttunk már hibázni nagyszerű versenyzőket hóban, gondoljunk csak 2001-re, amikor Colin McRae és Richard Burns is kicsúszott a hóba.
Ilyen előfordul. Az M-Sport problémája azonban az, hogy ha az első számú versenyzője hibázik, nincs esély a jó eredményre, nincs egy másik versenyző, aki a győzelemért tudna harcolni. Nem vonom kétségbe Gus Greensmith és Adrien Fourmaux tehetségét, de ők mégis csak fejlődésben lévő versenyzők.”
Evans szerint, ha Sébastien Loeb nincs az M-Sport csapatában, akkor nehéz helyzetből indul korábbi csapata.
“Mindig is tudtuk, hogy az M-Sportnak van egy csapatvezető pilótája, akihez csatlakozott Sébastien Loeb, és ahol indul ott jó esély van a jó eredményre is. Amíg a Hyundainak és a Toyotának több nagyszerű versenyzője van, addig az M-Sportról ez nem mondható el. Ha Loeb indul egy versenyen, ott komoly esély van a jó szereplésre.
Loeb mindenhol erősnek számít, kivéve talán Észtországot és Finnországot, mindenhol komoly pontszámot kell gyűjtenie. Ha ez sikerül, akkor az M-Sport tud a bajnoki címért harcolni, különben viszont nagyon nehéz helyzetbe kerül egy olyan csapat, mely talán a legjobb autót gyártotta.”
Nem kevesebb, mint egy év telt el Ott Tanak utolsó győzelme óta, így kijelenthető, hogy gödörbe került a 2019-es Rally Világbajnok.
Ott Tanak utolsó győzelme a finn Arctic Rallyn volt 2021 februárjában, azóta pedig dobogóra is csupán háromszor tudott állni, az utolsó három versenyén pedig a Top 10-be sem tudott bekerülni.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A 2021-es Horvát Rallyn a negyedik helyet szerezte meg, úgy, hogy Sébastien Ogier, Elfyn Evans és Thierry Neuville tempóját nem tudta felvenni. Végül 1:17 perc hátránnyal ért célba Neuville mögött és 1:44,6 perccel előzte meg a fordos Adrien Fourmaux-t.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A Portugál Rallyn Az első napot sikerült az észt versenyzőnek megnyernie, mögötte 6 másodperccel Elfyn Evans, 9 másodperccel pedig Dani Sordo állt. Tanak a pozicióját még négy szakaszon át tudta tartani a második napon, majd megsérült autójának felfüggesztése, és kénytelen volt kiállni. Vasárnap visszatért és a Power Stage-t meg tudta nyerni, abszolútban pedig a 21. helyen zárt.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A Szardínia Rallyn megismételte portugál teljesítményét, minden tekintetben. Az első 11 szakaszon végig vezetve 40,5 másodperccel előzte meg Sébastien Ogier-t, amikor a 12. szakaszon ismét megsérült a Hyundai felfüggesztése és kiállni kényszerült. A záró napon ismét visszatért, és a Power Stage-n a második idővel négy pontot szerzett, összesítésben pedig a 24. helyen ért célba.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A kenyai Szafari Rallyn aztán sikerült Tanaknak a harmadik helyen zárni, így négy hónap után állhatott újra dobogóra. Az észt versenyző okos versenyzéssel szinte a teljes futamon a harmadik helyet foglalta el. A második nap utolsó szakaszán a szakadó esőben azonban nem működött a Hyundai ablaktörlője, ami miatt a negyedik helyre csúszott, végül a záró napon sikerült visszakapaszkodnia a dobogó harmadik helyére.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A hazai versenyén, az Észt Rallyn úgy indulhatott a 2019-es világbajnok, hogy egy évvel korábban magabiztosan nyert. 2021-ben azonban ez a verseny is a gyorsan elfeledős versenyek közé került. A verseny negyedik szakaszát követően egy kicsúszást utáni kettős defekt miatt a hetedik helyről kiállni kényszerült. A második napon visszatért a mezőnybe, és végül a Power Stage-t megnyerve az abszolút 31. helyet szerezte meg.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A belga Ypres Rallyn megnyerte az első szakaszt, majd a nyitó napot a harmadik helyen zárta Thierry Neuville és Craig Breen mögött, így a Hyundai ekkor hármas vezetésnek örülhetett. A szombat azonban már nem sikerült jól az észt versenyzőnek, az első szakaszon defektes kereket kellett cserélnie. A sors sem akarta megkönnyíteni Tanak dolgát, a kerékcsere az emelő hibája miatt 3 percen át tartott. Végül a hatodik helyen zárta a versenyt.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Az Acropolisz Rallyn aztán ismét sikerült visszatérnie a dobogóra, egész pontosan annak is a második fokára. Kalle Rovanpera tempójával kevésbé tudott harcolni, azonban Sébastien Ogier-t sikerült megelőznie. Probléma mentes azonban ez a verseny sem volt, hiszen a Power Stage előtt el kezdett füstölni autója, amit végül sikerült megszűntetni, de a záró szakaszon csupán ötödik lett.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A Finn Rallyn tudott utoljára a Top10-be kerülni, a második helyet szerezve meg. A versenyen Craig Breennel, Elfyn Evans-szel, Esapekka Lappival és Kalle Rovanperával harcolt a győzelemért. Végül Elfyn Evans második naptól kezdődő tempójával nem tudott lépést tartani, de sikerült a második helyen zárnia.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A Spanyol Rallyval pedig megkezdődött Tanak vesszőfutása, már a harmadik szakaszon balesetet szenvedett, ami miatt végleg ki kellett állnia. Ezzel pedig be is fejeződött 2021-es szezonja, miután a Monza Rallyn már nem indult személyes okok miatt.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Az idei Monte-Carlo Rallyn szombaton az ötödikről a nyolcadik helyre csúszott egy defekt miatt, majd a havas Sisteron szakaszon sziklaoldalnak csúszott, ami miatt megsérült a Hyundai i20 N Rally1 hűtője, kiesett és már az utolsó napra sem tért vissza.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A Svéd Rallyn az első szakaszt megnyerte, majd elvesztette első lökhárítóját, ami miatt sérült autója aerodinamikai csomagja. Végül azonban meghibásodott a hibrid egység meghibásodása miatt kiállni kényszerült már az első napon. Szombaton visszatért, majd a versenyt a Power Stage szakasz megnyerésével a 20. helyen zárta.
Ott Tanak a 12 éve tartó gödör ellenére sem veszített tempójából, csupán önmaga és autója megbízhatósága miatt nem volt képes immáron három verseny óta a legjobb 10-be kerülni.
Hétvégén rendezik a portugál Fafe Rallyt, az ERC első idei futamát, melyen eredetileg három orosz versenyző indult volna, azonban ketten visszaléptek.
A Fafe Rallyra három orosz versenyző adta le nevezését, Nikolay Gryazin és Konstantin Akesandrov Skoda Fabia Rally2 evóval, Dmitry Feofanov és lett navigátora, Normunds Kokins Ford Fiesta Rally3-mal és Alexander Rzhevkin és Yuriy Kulikov ugyancsak Skodával, ő azonban nem lett volna jogosult ERC pontokat szerezni.
Nikolay Gryazin legutóbbi versenyén, a Svéd Rallyn a WRC2 dobogóján zárt, azonban a portugál ERC szezonnyitótól személyes okok miatt visszalépett. Ugyancsak nem áll rajthoz Alexander Rzhevkin sem.
Az FIA múlt héten jelentette be, hogy az Ukrajnában zajló orosz invázió miatt a szövetség versenyein saját nemzetüket képviselve nem indulhatnak az orosz és fehérorosz versenyzők, azonban az FIA zászlója alatt részt vehetnek a rendezvényeken.
Azt nem lehet tudni, hogy a két visszalépő orosz versenyző a FIA döntése miatt lépett-e vissza.
Néhány ország motorsport szövetsége is külön megtiltotta az orosz és fehérorosz versenyzők indulását, azonban a Portugál Motorsport Szövetség ezt nem tette meg.
A Fafe Rallyn így csak Dmitry Feofanov fog rajtolni az ERC3 mezőnyében.
Gryazin és Rzhevkin is először indult volna a Fafe Rallyn.
A portugál ERC szezonnyitón így 36 páros áll rajthoz a kontinensbajnokság értékelésében, köztük Herczig Norbert az MRF Tyres versenyzőjeként. Csomós Miklós ugyan a Hankook versenyzőjeként indul, de Eb pontokra nem jogosult, mivel a gumiszállító nem regisztrált a hivatalos gumiszállítók közé.