back to top
2025. november 06. 06:46
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1379

    Molnár Martin újabb WSK-pontokat szerzett

    0

    Öt bajnoki pontot szerzett Molnár Martin a WSK Super Master Series második futamán az olaszországi Lonatóban. Martin az OKJ kategória egyik legmozgalmasabb fordulóján pénteken és szombaton is tempóhiánnyal küzdött. Vasárnapra javult a helyzet, az elődöntőben hat helyet javítva kilencediknek futott be. A döntőben is úgy tűnt, jó a tempója, ám egy ütközés során elgörbült a bal első futóműve, így fel kellett adnia a versenyt.

    Kilencven fősre gyarapodott az OK Junior (OKJ) mezőny a WSK Super Master Series második fordulójára a lonatói South Garda Karting versenypályán, de nem is ez okozta a nehézséget, hanem a szokásosnál is parázsabb csaták, amelynek eredményeképpen nagyon sok volt az ütközés és a kiesés. A „B-C” elődöntőben például nem kevesebb, mint húsz versenyző búcsúzott idő előtt a futamtól. 

    Molnár Martin számára ezúttal nem kezdődött jól a hétvége, hiszen már az időmérő előtt is tempóhiánnyal küzdött. Az időmérő futamában 17., összesítettben pedig 37. lett. Az első előfutamban a 15. helyről rajtolt és a 7. helyen ért célba, de beesett az orrkúpja, ezért végül a 12. helyen értékelték. A második előfutamában belekerült egy rajtbalesetbe, és kiesett a versenyből.

    Fotó: Molnár Martin

    Az összesítésben akkorára nőtt a hátránya, hogy muszáj volt kockáztatni, és a harmadik előfutamra feltettek két új gumit, amiket eredetileg az elődöntőre és a döntőre tartalékoltak. Martin szárnyalt és 12 pozíciót javítva harmadik lett.

    A negyedik előfutamon végül a sorozatos balesetek miatt hátraesett a 27. helyig, majd onnan folyamatosan küzdötte vissza magát. A balesetek miatt először lelassították a mezőny úgynevezett Slow zóna alkalmazásával, de ennek ellenére újabb baleset történt, így piros zászlóval megszakították a versenyt. A kaotikus a futamon Martin a 12. helyen végzett.

    Vasárnapra sikerült a gokartot kicsit versenyképesebbé tenni, így Martin tempója is sokkal jobb lett. A reggeli bemelegítésen a 3. lett, majd az elődöntőben a 15. helyről rajtolva kilencediknek futott be, amiért öt bajnoki pont járt. 

    Fotó: Molnár Martin

    A döntőben a 21. helyről rajtolt, több pozíciót javított, de már az első körben ismét balesetek voltak előtte, ami elzárta az útját, így visszaesett, majd a felzárkózás közben az egyik előzés alkalmával önhibáján kívül ütközött, és az első futómű olyan mértékben sérült, hogy kiesett a döntőből. A négyfutamos bajnokság második fordulója után Martin 12 ponttal a 20. helyen áll. 

    „Nehéz hétvége volt – mondta Molnár Martin. – Sokáig küzdöttünk a tempóhiánnyal. Miután a második előfutamon beletoltak egy rajtbalesetbe, és ezért kiestem a futamból úgy döntöttünk, hogy a harmadik futamra felrakunk két új gumit, amivel harmadik lettem. Ha nincs négykörös Slow zóna, akkor esélyem lett volna akár a győzelemre is.” 

    „Vasárnapra sokat javult a gokartom, a warm upon harmadik lettem, majd az elődöntőben a 15. helyről rajtolva a kilencedik helyen értem célba. A döntőben a 21. helyről indultam, már a rajtnál javítottam négy-öt pozíciót, amiből párat el is veszítettem, amikor a hármas kanyarban egy balesetet kerültem. A versenyemet végül az pecsételte meg, hogy miközben előztem, rámhúzták a kormányt, amitől elgörbült a futóművem.

    Fotó: Molnár Martin

    A kormány jobbra állt, a kerék meg balra, úgyhogy sikerült egy jó kis széttartást csinálni, amivel nem tudtam folytatni a versenyt. Annak örülök, hogy amikor megvolt a gokartom tempója, akkor jó eredményeket tudtam elérni, de ennél sokkal többet szeretnék.

    A WSK Super Master Series harmadik futamát március 3–6-a között rendezik La Concában.

    Molnár Martin, OKJ eredmények

    Résztvevők: 90
    Időmérő csoport: 17.
    Időmérő: 37.
    B-D előfutam: 15->12.
    A-B előfutam: 33. (kiesett)
    B-E előfutam: 15->3.
    B-C előfutam: 15->12.
    Előfutamok összesen: 29.
    A elődöntő: 15->9.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 21.
    Döntő: 33. (kiesett)

    WSK Super Master Series bajnoki helyezése 2 futam után: 20.
    WSK Super Master Series bajnoki pontok 2 futam után: 12

    Tanak: Van az autóban potenciál

    0
    Ott Tänak, a Hyundai Motorsport versenyzője és a 2019-es világbajnok alkalmasnak érzi a Hyundai i20 Rally1-et, hogy a vb címért harcoljon.
     
    Ott Tänak a WRC szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn kiállni kényszerült, miután a szombati versenynapon megsérült autója. Ennek ellenére az észt pilóta érzi autójában a megfelelő erőt.
     
    „Biztos vagyok benne, hogy ha nincs probléma, akkor elég gyors lesz az autó – mondta a 2019-es világbajnok a WRC hivatalos oldalának. – A Montén szinte folyamatosan problémákkal küzdöttünk és csak ritkán érezhettük az autó igazi potenciálját. Ha sikerül a problémákat megoldani, akkor láthatjuk reálisan, hogy hol tartunk. A nehezebb körülmények között azt gondolom, hogy versenyképesek voltunk.”
     
    Tänak a tavalyi szezon havas versenyét, a finn Arctic Rallyt megnyerte, később azonban sorra jöttek a problémás versenyen számára, majd a Monza Rallyt már ki is hagyta.
    Az észt versenyző 2019-ben a Toyota Gazoo Racing versenyzőjeként megnyerte a rally világbajnokságot, majd a következő szezontól a Hyundaihoz igazolt ahol eddig mindössze két versenyt tudott nyerni, ötször zárt a második helyen, egyszer pedig harmadik lett.
    A Montén a Hyundai versenyzői közül csupán Thierry Neuville ért célba a hatodik helyen, míg Oliver Solberg Ott Tänakhoz hasonlóan kiállni kényszerült.
    A koreai gyártó két hét múlva a Svéd Rallyn javíthat a rossz szezon kezdésen.

    Evans szerint így lehet esélye a vb címre

    0
    Elfyn Evans, a Toyota Gazoo Racing walesi pilótája szerint a versenyek megnyerése és a folyamatos pontszerzés lehet a kulcsa a vb címének.
     
    Elfyn Evans az elmúlt két szezonban a második helyet szerezte meg a rally világbajnokságon Sébastien Ogier mögött, így idén, a nyolcszoros világbajnok távollétében az első számú esélyesé lépett elő.
    A szezonja azonban a Monte-Carlo Rallyn nem a tervei szerint kezdődött, miután a sisteroni gyorsaságin lecsúszott az útról. Nincs veszve minden, de a következő futamokon nagyon össze kell kapnia magát. 
     
    „A legfontosabb, hogy ha bajnok szeretnék lenni, akkor versenyeket kell nyernem – mondta Elfyn Evans a WRC hivatalos oldalának. – Tavaly nem sikerült elég versenyt nyerni. Emellett azonban, nagyon fontos a folyamatos pontszerzés is. Azzal, hogy Sébastien Loeb és Sébastien Ogier a Monte első két helyén zárt, jóval kisebb a hátrányom a nem jól sikerült szezonnyitó után.”
     
    Evans a Montén szerzett négy pontjával 13 pontos hátrányban van a bajnokság harmadik helyén álló Kalle Rovanperä mögött.
     
    A walesi versenyző a Svéd Rallyn legutóbb nyerni tudott, de szerinte az idei verseny más lesz.
     
    „Új helyszínre költözött a verseny, új szakaszok lesznek, teljesen más lesz a rally. A svéd verseny azonban csodálatos, ha megfelelőek a körülmények, és biztos vagyok benne, hogy azok lesznek. Már nagyon várom, de hogy mit tudok elérni, csak akkor fogom látni, ha már ott leszek.”
    Elfyn Evans a Svéd Rallyn hatodikként fog rajtolni az első napon.

    Greensmith Rally2-es autóra vált

    0
    Gus Greensmith öt év után ismét egy rally vb-n kívüli versenyen indul, amikor jövő héten egy norvég bajnokin Ford Fiesta Rally2-vel áll rajthoz.
     
    Gus Greensmith két év után ismét Ford Fiesta Rally2-es autóba ül, hogy a jövő héten rajthoz álljon a norvég Numedallsrallyn, ami segít neki és navigátorának, Jonas Andersonnak a Svéd Rallyra való felkészülésben, írta meg a Dirtfish.
     
    Az M-Sport brit-norvég párosa jövő héten a Ford Puma Rally1-gyel fog tesztelni, majd a hétvégén indul a norvég versenyen, ahol hét szakaszt kell teljesíteni.
     
    Greensmith a 2017-es finn AutoGlim Rallyn indult utoljára vb-n kívüli versenyen, Rally2-es autóban pedig a 2019-es Spanyol Rallyn állt rajthoz utoljára.
     
    Az angol pilótának jól jön a havas tesztverseny, hiszen eddig csak három havas rallyn indult, kétszer Svédországban, és tavaly a finn Arctic Rallyn.
    Greensmith összesen három versenyen indult korábban Rally2-es, és 22 versenyen R5-ös Forddal. A 2018-as Mexikó Rallyn és az Argentin Rallyn második, a Finn Rallyn, valamint a Wales Rally harmadik helyen zárt a WRC2-ben.
    2019-ben a WRC2 Pro kategóriában a Montén, és Törökországban is nyerni tudott, míg Argentínában második, Svédországban, Chilében és Walesben pedig harmadik helyen zárt, év végén pedig a harmadik helyet szerezte meg Kalle Rovanpera és Mads Ostberg mögött.
     
    Norvégiában Ole Christian Veiby, Marius Aasen, Eyvind Brynildsen és Frank Tore Larsen lesznek Greensmith fő riválisai.

    Így néz ki a McLaren első Extreme E autója

    0

    A McLaren nagyszabású bemutató keretein belül leplezte le össze idei autóját, köztük a saját festésű Odyssey 21-et, az Extreme E egyenautóját.

    Azt már korábban is lehetett tudni, hogy Tanner Foust és Emma Gilmour vezeti majd az autót, sőt, már korábban be is járatták. De közel sem azzal a festéssel, amivel majd menni fognak, csak egy ideiglenes művészi alkotás díszítette a járművet.

    Kiderült továbbá, hogy a második szezon egyetlen érkező csapata az 58-as rajtszámot használja majd. A számot Bruce McLaren első autója ihlette, egy 1929-es Austin 7.

    A brit csapat volt az első, amelyik karbonsemleges lett, már 2011-ben. Azóta is minden évben megtartották a Carbon Trust Standard díját, valamint 2013-ban az FIA környezetvédelmi elismerését is elnyerték.

    „Hihetetlenül fel vagyunk dobva, hogy Extreme E csapatot indítunk, alig egy héttel az első verseny előtt. Emma és Tanner ül majd az 58-as autó volánjánál. Fantasztikus egy ilyen újító szellemű és érdekes sorozathoz csatlakozni, ami segít majd, hogy még fenntarthatóbbak legyünk. A McLarennél már mindenki várja, hogy Emma és Tanner teljesítsék az első X-Prix-t…” hangsúlyozta Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója.

    „Az, hogy minden csapatunkat egyszerre indítjuk útjára, nagyon boldog pillanat a McLarennek. Nagyon sok háttérmunka vezetett idáig, már csak az van hátra, hogy kiguruljunk a pályára.”

     

     

    Fourmaux a műhelyben segített újjáépíteni a Ford Pumát

    0

    Adrien Fourmaux az M-Sport bázisára utazott, hogy segítsen a szerelőknek újjáépíteni a Monte-Carlo Rallyn összetört Ford Puma Rally1-et.

    Adrien Fourmaux a negyedik helyen állt a Monte-Carlo Rallyn, amikor a verseny harmadik gyorsaságiján hatalmasat esett. A csapat úgy döntött, hogy teljesen új karosszériát épít a Svéd Rallyra, Fourmaux pedig Angliába utazott, hogy személyesen is segítsen a szerelőknek. A sebességváltó és a motor pedig átkerült a Monte-Carlóban balesetet szenvedett 5-ös alvázszámú autóból.

    „Fontos volt számomra, hogy támogassam és segítsem a srácokat, és megmutassam, hogy nem csak a rallykon vagyok ott, hanem csapatként dolgozunk” – mondta Fourmaux az autosport.com-nak.

    „Nagyon sokat dolgoztak azon, hogy négy autót építsenek a karácsonyi időszakban, így számomra és számukra is csalódás volt az autó megsemmisülése, ezért segíteni akartam. Dolgozom a hibrid egység és a hűtőrendszer újjáépítésén, valamint a felfüggesztésen is. Dolgoztam a motortérben is, szóval ez is érdekes számomra. Kicsit többet tudok az autóról, így jobban megértem” – mondta a 27 éves francia versenyző.

    Fourmaux M-Sport Puma
    foto: M-Sport

    „Szívesen töltöm a srácokkal az időt. Az biztos, hogy ez nem egy szép pillanat a karrieremben, de legalább jó velük lenni és megérteni az autót” – folytatta a pozitívumokkal Fourmaux.

    „Volt egy tartalék alvázunk, amit a srácok amúgy is építettek, így éppen az idővel való gazdálkodás miatt építettünk egy új autót és használtuk fel a meglévő karosszériaelemeket” – magyarázta Tim Jackson, a Puma vezető fejlesztőmérnöke.

    Fourmaux M-Sport Puma
    foto: M-Sport

    „Volt néhány nagy baleset a tesztek során, és az összes gyártónál elég jól teljesített a karosszéria, így nem volt meglepetés. Jó tudni, hogy ez továbbra is így van” – tette hozzá Jackson annak kapcsán, hogy a hatalmas esés után gyakorlatilag karcolás nélkül szállt ki a Pumából pilóta és navigátor.

    A Svéd Rallyn az M-Sport Adrien Fourmaux mellett Craig Breennel, Gus Greensmith-szel és a Pumával első alkalommal versenyző Loernzo Bertellivel indul.

     

    A Hyundai marad a WRC2-ben

    0

    A Hyundai Motorsport bár elveszíti a WRC2-es programért felelős csapatvezetőt, és eddig nem is nevezett WRC2-es versenyzőket, de továbbra is tervezi a sorozatban való indulást.

    A Hyundai Motorsport 2018-ban a Sarrazin Motorsporttal, majd 2019-től a Markko Martin és Ott Tanak irányította RedGrey csapatával vett részt a WRC2-es bajnokságban.

    Idén azonban sem a Montén, sem pedig Svédországban nem indított versenyzőt a vb második kategóriájában, Julien Moncet csapatigazgató helyettes azonban megerősítette, hogy fognak versenyzőket indítani az idei évben is a WRC2-ben.

    A Rally2-es autókkal való program nagyon fontos tényező számunkra – mondta a márciusban a WRC2-es programot átvevő Moncet a Dirtfishnek. – Az idei programunkról a következő napokban döntünk és biztosan folytatni fogjuk.”

    A WRC2-es programra leginkább Teemu Suninennek van esélye. Az azonban még kérdés, hogy lesz-e második versenyző is a WRC2-ben, amire tavaly év végén a spanyol Pepe Lópezt jelölték meg a nem hivatalos hírek.

    A tavalyi szezonban Jari Huttunen a koreai csapattal tudott nyerni a Szardínia Rallyn, a belga Ypres Rallyn, a Finn Rallyn pedig a harmadik helyen zárt. Teemu Suninen a Spanyol Rallyn indult a Hyundai WRC2-es csapatával és zárt a második helyen.

    Jari Huttunen, aki tavaly a WRC2 harmadik helyén zárt Andreas Mikkelsen és Mads Ostberg mögött, idén már az M-Sport csapatával indul a bajnokságban.

    Loubet resetet nyomott

    0

    Pierre-Louis Loubet idén az M-Sporttal hét WRC futamon indulhat, a francia versenyző pedig igyekezett elfeledni a tavalyi rossz évet és a Ford Puma Rally1-gyel kész megmutatni mire képes.

    Pierre-Louis Loubet tavaly csupán egyetlen versenyt tudott pontszerzőként befejezni a Hyundai i20 Coupe WRC-vel, és komoly veszélybe került WRC karrierje is, ám idén az M-Sportnál feledtetheti a pocsék szezont.

    Szerintem az M-Sporthoz igazolás volt a legjobb döntés – mondta Loubet a Dirtfishnek. – Tavaly, a tárgyaalások során még nem tudtuk, hogy mennyire lesz jó az autó, de karrierem óta folyamatosan beszéltünk az M-Sport csapatával. 2017-ben már voltam a versenyzőjük, és a jó kapcsolat azt követően is megmaradt, így csodálatos, hogy idén is velük lehetek. Amit a csapat a Montén mutatott az csodálatos volt, így tényleg örülök. Midén mindent megkapok, hogy jó munkát végezzek, és remélem képes leszek rá.”

    Loubet-t nem érdekli, hogy a kívül állók mit gondolnak róla a tavalyi szezon után.

    Ha az eredményeket nézzük tavalyról, akkor valóban rosszak voltak. Ugyanakkor nem foglalkozom azzal, hogy mit mondanak az emberek, mert csak én tudom, hogy mi is volt valójában. Érzem, hogy idén képes lehetek javítani. Amikor a WRC2-ben a legjobb autót vezettem, képes voltam nyerni. 2019-ben, Finnországban például nagyon közel voltam Kaalle Rovanperához, ami nagy szó volt francia versenyzőként. Ha megismerem majd a Pumát, és minden jól alakul, akkor képes leszek jó eredményeket elérni.”

    A WRC2 2019-es bajnoka idén mindent újrakezd.

    Idén mindent újra kezdek, mert az elmúlt két évben nem a legjobb döntéseket hoztuk meg. Éppen ezért örülök most, mert úgy érzem, végre minden rendben van. Jobban szerettem volna tíz versenyen indulni, de a hét is nagyszerű, és képes leszek ezekre is jól felkészülni. Egyelőre nem a teljes szezonra készülök, hanem a versenyekre külön.”

    Amikor Röhrl hóban vezette a Porschét

    Walter Röhrlről az első emlékem, amikor a BS-ben versenyautó kiállítást rendeztek és a lelátón több tévén lehetett rally videót nézni. Órákig ültünk előtte, hogy lássuk Walter Röhrl lábát, hogy táncol a pedálokon. Ez jutott eszembe erről a filmről, amit a Porsche még tavaly forgatott a legendával. 

    Már önmagában az is perverz dolog volt, hogy a Porsche közel negyven évvel ezelőtt a Dakarra épített versenyautót, az pedig ennek már csak a kicsavarása volt, hogy ezt a gépet a Porsche múzeumból kihozták és meg sem álltak vele az Alpok jeges pályájáig. De végülis tök mindegy, mit mondunk róla: Walter Röhrl jégen vezet. Ahogy a cikk végén mondja: „Ez függőséget okoz.“

    Az 1984-ben a Párizs-Dakar Rallyra gyártott autó olyan szélsőséges hőség és sivatagi terepviszonyok elviselésére készült, amilyet korábban egyetlen Porsche sem tapasztalt.

    A 953-as a 911 G modell héjszerkezetét és egy 3,2 literes hathengeres 180 fokos V-motort használt, amelynek sűrítési arányát csökkentették, hogy alkalmas legyen a rossz minőségű üzemanyaghoz is. 

    Az igazi változásokat a karosszéria alatt találjuk, a középpontban egy új összkerékhajtási rendszer állt, amely 31:69 arányban osztotta el az erőt az első és a hátsó tengely között, és egy kézzel zárható középső differenciálművel rendelkezett.

    Fotó: Porsche

    Hogy megbirkózzon a Föld legnehezebb és legmostohább terepviszonyaival a 14 000 kilométeres maratonon, a Porsche 270 milliméterre növelte a rugóutat és elöl kettős lengéscsillapítóval ellátott kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, hátul pedig kiegészítő tekercsrugókkal megerősített tengelyt épített be.

    A karosszériát hegesztett acél bukókerettel erősítették meg, míg az ajtók, a tető, az első sárvédők és a szélvédő kivételével az összes üveg polikarbonát műanyagból készült a súlycsökkentés érdekében.

    A Párizs-Dakaron naponta megtett hihetetlen távolságok leküzdésére a Porsche mérnökei egy 120 literes üzemanyagtartályt is felszereltek az első csomagtartóba, valamint egy további 150 literes tartályt a vezetőülés mögé. 

    A rally francia veteránjai, René Metge és navigátora, Dominique Lemoyne, a 911-est azonnal győzelemre vitték, és a Párizs–Dakar történetének első sportkocsis győzelmét érték el. 

    Fotó: Porsche

    Csapattársaik, Jacky Ickx és Claude Brasseur egy kábeltűz miatt a 139. helyre estek vissza, de még nekik is sikerült visszaküzdeniük magukat a hatodik helyre.

    Majdnem 40 évvel később, a Porsche nyolcvanas évekbeli rallyversenyzésének másik legendája Walter Röhrl ült az autó volánja mögé az osztrák Alpokban.

    „Természetesen az ember bizonyos tisztelettel közelít az autóhoz – mondja Röhrl. – Tudod, hogy mit értek el vele. Egy autórajongó számára az a legnagyobb dolog, amikor egy ilyen kocsit vezet.” 

    A 953-as a Rothmans védjegyének számító fényezésben, a fehér Fuchs keréktárcsák és a hatalmas, terepgumik mellett a 953-as a rally 911-es kvintesszenciája. Bárhová nézel, mindenhol olyan részletek vannak, amelyek a cél abszolút tisztaságát hangsúlyozzák: az alváz alatti védelemtől és a hatalmas terepjáró sárvédőtől kezdve az aerodinamikus motorsport visszapillantó tükrökig és a magas hátsó lámpákig. 

    A téma belül is folytatódik, hiszen Röhrl egy spártai pilótafülkébe ült be, amely könnyű, kagyló ülésekkel és több rally segédműszerrel van felszerelve.

    Fotó: Porsche

    A rögtönzött jégpálya egyetlen körén belül Röhrl lábai ugyanolyan könnyedséggel és pontossággal táncolnak a pedálokon, mint fél évszázaddal ezelőtt, amikor a fiatal német uralta a rally világbajnokságot. Az üres völgyben visszhangzik a bokszermotor összetéveszthetetlen hangja, egy olyan névjegy, amelyet Röhrl a motorsport rajongók számára a „csúcspontnak”, de a profi versenyzők számára is elixírnek nevez. 

    „Serkenti az embert – magyarázza. – A Porsche remek utcai autókat és csodálatos pályaautókat épít, de a világ legbrutálisabb terepviszonyaihoz is gyártottak ilyet. Ez az autó a sivatagra készült, de még mindig elképesztő, hogy mennyire lehet vele a jégen vezetni. Függőséget okoz!”

    Marad az eddig szerencsétlen Ganassi páros

    0

    Újabb két versenyzőt jelentettek be az Extreme E második szezonjára, a Chip Ganassi Racing az eredménytelenség ellenére megtartja Sara Price és Kyle Leduc szolgálatait is.

    A tavalyi bajnokság nyolcadik – utolsó előtti – helyén végző csapat a pozitívumokra építene. Hiszen a sok balszerencse ellenére egy Super Sectort megszereztek, és egy győzelemhez is közel kerültek.

    „Az első szezonban a sebességünk látszott, de az eredmények nem jöttek. összegezte Price. – Idén visszavágunk. Rendesen felkészültünk, és rengeteget tanultunk. Most ideje kívülre is megmutatni, mennyit.

    Kiváló csapat áll mögöttünk, Kyle és én pedig készen állunk, és szeretnénk ezt az egész világnak megmutatni.”

    Leduc ezzel szemben motivációként az új helyszíneket és az általuk felvetett problémákat emelte ki a téli munka mellett:

    „Rendkívül fel vagyok spanolva, hogy a 2022-es Extreme E szezonban is ott lehetek a Chip Ganassi Racinggel.

    A 2021-es tanulságokat levontuk, részletekig mélyedtünk az adatokban, megtaláltuk az erős- és gyengepontokat is, valamint rendkívüli precizitással megoldottuk a hibákat. Innentől Sara és én tesszük majd hozzá, ami a versenyképességhez kell, hogy az elvárt szintet hozzuk, mert mi tudjuk, hogy képesek vagyunk a sikerre.

    Már alig várom, hogy újra felkerekedjünk a világ körül, új helyekkel, emberekkel ismerkedjünk meg. És, hogy többet tanuljunk arról, emberként hogyan tudjuk megoldani a világ problémáit.”