back to top
2024. november 28. 07:35
Kezdőlap Blog Oldal 205

Itt az első beismerés Verstappenéktől arról, hogy Max tényleg a Mercedeshez igazolhat

0

Max Verstappen apja először utalt rá, hogy fontolóra kell venniük a Red Bullon kívüli lehetőségeiket az F1 új szabályrendszerének beköszöntével kezdődő korszakra.

Mióta a Red Bullnál nem minden rózsaszín és a csapat belháborúja, valamint Christian Horner zaklatási botránya árnyékolja be az idei évet, rendszeres téma Max Verstappen távozása. A háromszoros világbajnok igencsak szűkszavú ezzel kapcsolatban, miközben igyekszik megnyugtatónak szánt nyilatkozatokkal elterelni a témát az esetleges távozásáról.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke eközben teljesen nyíltan hangoztatja, hogy meg akarja szerezni Verstappent. Az osztrák üzletember a Kínai Nagydíjon például azt ecsetelte, hogy nem feltétlenül elég egy pilótának a leggyorsabb autó ahhoz, hogy az adott csapatnál maradjon, és ennél több szempontot kell mérlegelni. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke erre válaszul közölte Wolff-fal, hogy szerinte mivel kellene foglalkoznia ahelyett, hogy „nem elérhető” pilóták után kajtat.

Időközben azonban a sajtóban elkezdett keringeni, hogy a Miami Nagydíj után csúcstalálkozóra kerül sor Verstappenék (Jos, Max, illetve Raymond Vermeulen, Max menedzsere) és a Mercedes F1-es csapatának tulajdonosai, azaz Toto Wolff, James Ratcliffe és a Daimler AG-t képviselő vezérigazgató Ola Källenius között.

Mindent bevet a Mercedes, hamarosan leülnek tárgyalni Verstappennel

Hogy ezen a találkozón már egy 2025-ös csapatváltásról, vagy inkább 2026-ról egyeztetnek majd a felek, azt nem tudni (lehet, hogy mindkettőről), miként természetesen arra sincs garancia, hogy végül összejön a bombaüzlet. A fia távozásáról szóló találgatásokat Bahreini Nagydíjon tett kijelentésével kirobbantó Jos Verstappen ugyanakkor a RaceXpress-nek a Rally de Wallonie-n tett nyilatkozatával most elismerte, hogy valóban nem egyértelmű, hogy Max kitölti 2028 végéig szóló szerződését, és mérlegelik a lehetőségeiket a 2025 utáni időszakot illetően.

„Szerintem mindenki őt akarja, viszont szerintem egyelőre jó helyen van. Gyors az autója, ugyanakkor 2026-ra is előre kell tekintenünk, ezért most hagyjuk, hogy történjenek a dolgok. Nyugodtak maradunk és meglátjuk, mi történik” – jelentette ki idősebb Verstappen.

Mint ismert, 2026-ban átfogó szabályváltozások lesznek az F1-ben, amelyekkel mind az erőforrás, mind az aerodinamika terén jelentős lesz az átalakulása. Mivel a Red Bull ettől az évtől saját motorral versenyez, felmerülhetnek aggályok azzal kapcsolatban, hogy rögtön versenyképesek tudnak-e lenni, és nem történik-e meg mondjuk ugyanaz, mint 2014-ben, amikor a hibrid éra kezdetén a Mercedes hatalmas előnybe került az erőforrásának köszönhetően.

További aggodalomra adhat okot ráadásul az is, hogy az elmúlt napokban minden eddiginál kézzelfoghatóbb közelségbe került Adrian Newey, a Red Bull sztártervezőjének távozása. Jos Verstappen erről a következőket mondta: „Normál esetben nem fogok semmit mondani erről… Mit mondhatnék róla? Semmit sem tudok. Alapvetően megállapodás van közte és a Red Bull között, a többit pedig meglátjuk. Semmit nem mondhatok róla, de mind tudjuk, hogy mit tett le az asztalra és mennyire jó.”

Jos tehát sokat nem mondott, de nem is cáfolta vagy nevezte „légből kapott pletykának” azt, hogy Newey elhagyhatja a csapatot.

Jelenleg egy valami biztos, hogy Verstappen az idei szezonban nem lehetne jobb helyen annál, ahol van. „Őrületesen jól megy, hihetetlen, hogy mennyire erős. A versenyek alatt látszik, hogy mindent irányítása alatt tart és mindenen rajta tartja a szemét. Az időmérőkön is ott van, és gyönyörű látni, hogy ilyen elfoglalt” – dicsérte fiát Jos.

Lassú halál, de tömegkatasztrófa is várhat a Red Bullra Adrian Newey távozásával

19 gyorsasági szakasz vár a Lengyel Rally mezőnyére

0

Igazán nehéznek ígérkezik az idei Lengyel Rally, melynek első és utolsó napján nem lesz lehetőség szervizelésre, ugyanakkor a pályák egy része ismerős lesz a korábbi évekből. 

A Lengyel Rally június 27-én, csütörtökön délelőtt a shakedown szakasszal kezdődik, majd még aznap a Mikolajki Arena szuperspeciállal kezdetét veszi a6z éles küzdelem is. 

Pénteken három szakaszt kell kétszer teljesíteni, melyek közül azonnal az első a verseny leghosszabb pályája is lesz a maga 29.4 km-es hosszával. Napközben csupán gumicserére lesz lehetőség, szervizelést csak a versenyzők a magukkal vitt szerszámokkal tudnak végezni, nagy szervizre pedig csak a péntek esti Mikolajki Arena szuperspeciál második teljesítése után lesz lehetőség. 

Szombaton ismét három szakasz vár a mezőnyre kétszer, míg a délelőtti utolsó szakaszt ismét a Mikolajki Arenában rendezik, ami után szervizelésre is lesz lehetőség. Ez a nap lesz a leghosszabb is, összesen 124.1 km versenytávot kell teljesíteni. 

Martins Sesks az M-Sport csapatával ír történelmet két WRC-futamon!

Vasárnap négy gyorsaságival zárul két pályán a verseny, azonban szervizelést ekkor is csak a magukkal vitt szerszámokkal végezhetnek a versenyzők. 

A Lengyel Rally 2017 után tér vissza a WRC-naptárba.

Lengyel Rally, időterv 
Június 27., csütörtök 
10:01 Shakedown (Lubiewo) 5.10 km 

17:00 Rajt – Mikołajki Főtér 

19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km 

Június 28., péntek 
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km
12:00 Gyűjtő – Olecko – 40 perc
12:40 Gumiabroncs-szerelési zóna – Olecko – 15 perc
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km
18:27 Gyűjtő – Mikołajki – 30 perc
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km
19:30 Szerviz A – Mikołajki, Hotel Gołębiewski – 45 perc 

Június 29., szombat 
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km
13:45 Gyűjtő – Mikołajki – 15 perc
14:00 Szerviz B – Mikołajki, Hotel Gołębiewski – 40 perc
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km
20:55 Szerviz C – Mikołajki, Hotel Gołębiewski – 45 perc 

Június 30., vasárnap 
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km
10:05 SS17 Mikołajki 1 11.20 km
10:30 Gyűjtő – Mikołajki – 50 perc
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
13:20 Gyűjtő – Mikołajki – 45 perc
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 11.20 km
14:35 Cél – Mikołajki Arena
15:15 Dobogó – Mikołajki Arena 

500 g-s erővel ölte meg a betonfal, de Senna halála szinte teljesen eltörölte az emlékét

0

30 évvel ezelőtt a mai napon hunyt el az 1994-es imolai fekete hétvége első halálos áldozata, az újonc Roland Ratzenberger. Az osztrák versenyző tragédiáját egy nappal később teljesen háttérbe szorította a sportág legendájának, Ayrton Sennának a távozása, de mi most részletesen visszaemlékezünk rá.

Azok közül, akik ismerték, sokaknak a mai napig a mosolya maradt meg, egykori csapattársa szerint pedig pontosan olyan volt, mint amilyennek egy autóversenyzőt elképzel az ember. Mégis, a halála után egy nappal történtek szinte teljesen kitörölték az emberek emlékezetéből 1994. április 30-át, amely közel 12 év után az első, versenyhétvégén történt halálos balesetet hozta el a Forma–1-ben.

Az előtt legutóbb az 1982-es Kanadai Nagydíjon halt meg versenyző Riccardo Paletti személyében, az olasz pilóta tragédiája után pedig rengeteg biztonsági fejlesztés történt. Súlyos balesetek persze rendszeresen előfordultak, és az 1994-es imolai hétvége is egy ilyennel vette kezdetét, amikor Rubens Barrichello 220 km/órás sebességnél repült el a Jordannel és állt bele a gumifalba, de sokan abba a hamis biztonságtudatba ringatták magukat, hogy a modern F1-es autókban már nem lehet meghalni.

30 éves a horrorbukás, ami kitörölte Senna temetésének emlékét honfitársa agyából

Ám még ekkor sem sejthette senki, hogy egy nappal Barrichello bukása után ennél sokkal súlyosabb balesetnek lesz szemtanúja. A San Marinó-i Nagydíj szombati időmérő edzésén az újonc Roland Ratzenberger sérült első szárnya azonban egyszer csak leszakadt, beszorult az autó alá, amitől a a padlógázas Villeneuve-kanyarban (ironikus módon pont az 1982-es Belga Nagydíjon elhunyt Gilles Villeneuve volt Ratzenberger előtt a legutóbbi versenyző, aki F1-es időmérőn halt meg) 300 km/óra fölötti tempóval, irányíthatatlanul letért a pályáról és a betonfalnak vágódott.

Az 500 g-s, mai napig F1-es rekordot jelentő becsapódás azonnal megölte a bő két hónap híján szintén 34 éves (Senna már ennyi volt, amikor meghalt) osztrákot, akit a helyszínen levők és a televíziók előtt ülők döbbenetére élő adásban, milliók szeme láttára kezdtek újraéleszteni, sikertelenül.

Hogy Ratzenberger miként jutott el a Forma–1-be, mi okozhatta a balesetét, azt hogyan viselte a csapata, és egyáltalán, miért mondható el róla, hogy bár sokkal kevesebb emlékeznek rá, miért nem volt semmivel sem kevésbé értékes ember Sennánál, a tavalyi évfordulóra írt, átfogó visszaemlékezésünkben olvashatja el alább.

Senna tragédiája miatt lábjegyzet lett a halálából az F1-et rajongásig imádó osztráknak

Az osztrák pilóta életéről és haláláról dokumentum-sorozat is készül, ennek előzetesét ITT lehet megnézni.

Marczyk hatalmas csatában győzte le Grzybet a lengyel szezonnyitón

0

Nagy csatában dőlt el a Rajd Swidnicki első helye Miko Marczyk javára, így a skodás versenyző győzelmet követően érkezhet a Kanári-szigetek Rallyra. 

Hétvégén rendezték a Rajd Swidnicki versenyt, mellyel elkezdődött a Lengyel Rally Bajnokság. A szezonnyitón két nap alatt 13 gyorsasági szakaszt és 169.1 km versenytávot kellett teljesítenie a 46 fős mezőnynek. 

A versenyt bár Miko Marczyk kezdte jobbam, skodás márkatársa és a bajnoki címvédő Grzegorz Grzyb már a második szakaszon megelőzte és helyét már az első nap négy szakaszán meg is őrizve, 9.3 másodperc előnnyel zárt szombaton Marczyk előtt. 

A háromszoros lengyel bajnok Grzyb a második napon is jó tempót tudott autózni, miközben Marczyk a második nap első körében már 16 másodperc hátrányban a harmadik helyre csúszott. A nap második körétől azonban elkezdte ledolgozni hátrányát és végül az utolsó gyorsaságin megtudta előzni Grzybet 4.9 másodperccel, így a kétszeres lengyel bajnoké lett a győzelem. 

A harmadik helyen Jakub Matulka ért célba ugyancsak Skodával, 37.8 másodperc hátránnyal. 

Marczyk a következő hétvégén már a Kanári-szigetek Rallyn áll rajthoz. 

Csapata legjobbjaként kezdte a szezont Molnár Martin a brit Forma–4-ben

0

Az eső által lerövidített hétvégén, Donington Parkban indult Molnár Martin Forma–4-es pályafutása. A Virtuosi Racing pilótájának tempójára nem lehetett panasz, ám az egyik riválisa hibája megakadályozta abban, hogy mindkét futamot befejezze.

Egész hétvégén jó tempóban, csapattársai előtt autózva teljesítette első
versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Donington Parkban rendezett
szezonnyitón a Virtuosi Racing pilótája az időmérő edzésen és az első versenyen is
csapata legjobbja volt, a hétvége második, egyben utolsó futamán azonban már a 2. kör
végén kilökték – addig a pontig azonban ott is vezette a házon belüli rangsort.

A 15 esztendős sportolónak ez volt az első éles bevetése autóversenyzőként, így a
lebonyolítástól kezdve a rajtokon át a kerék a kerék elleni csatákig minden új volt a
számára. Ráadásul tipikus angol időjárás mellett kellett felvennie a ritmust, hiszen
akárcsak a mezőny többi tagjáét, az ő dolgát is megnehezítette, hogy Doningtonban hol
jobban, hol kevésbé esett az eső.

Molnár Martin, Virtuosi Racing, Donington Park
Fotó: Jakob Ebrey Photography

Eredetileg természetesen szokás szerint három versenyt rendeztek volna a Forma–4-es
mezőny számára, ám a második futamot a pályára zúduló vízmennyiség miatt törölni
kellett, így háromszor 20 perc helyett csak kétszer 20 perc versenyzés várt a mezőnyre.
Martin az időmérő edzésen a 14. pozícióban zárt, így mindkét megrendezett futamot a
14. rajtkockából kezdte. Leggyorsabb köre mindössze 0,431 másodperccel maradt el az
első helyet megszerző pilótáétól, ami várakozáson felüli kezdés, lévén a teljes mezőny
1,155 másodpercen belül volt. Az újoncok között a 3. leggyorsabb időt ért el, csupán

0,07 másodperccel a legjobb újonc mögött. A csapattársaihoz képest a teszteken látott
1-2 tizedmásodperces előnye az időmérőn 4-5 tizedre nőtt, aminek köszönhetően több
hellyel előzte meg őket. Az egyetlen befejezett versenyén végül a 15. lett, ami az
újoncértékelésben a 4. helyet jelentette.

„Összességében jól sikerült az első versenyem, mindenki meg volt elégedve, kivéve
engem. Nem teljesen úgy alakult az első futam az én részemről, ahogyan terveztem,
ugyanakkor izgalmas volt, számos előzéssel. Végig szemerkélt az eső, ami mindenkinek
megnehezítette a dolgát, viszont hozzájárult a sok akcióhoz. Féltávtól jobban rákezdett,
és hirtelen nagyon nehéz lett megtippelni, hogy milyen a tapadás az egyes kanyarokban,
miközben mindenki elkezdett jobban csúszkálni, de élveztem ezt a kihívást” – értékelt a
Hungarian Motorsport Academy versenyzője.

„Most először csatáztam kerék a kerék ellen formaautóval, és természetesen nagyon
más volt, mint amihez a gokartban hozzászoktam, hiszen itt tilos a kontakt, nem
lökdöshetjük egymást, különben az autó sérülését kockáztatjuk. A gokarttal versenyzés
jó alapokat adott, de azért versenyautóban ülni teljesen más. Élesben is most rajtoltam
először, és nem teljesen úgy sikerült, ahogyan reméltem, de a következő futamra
változtattunk, és ott már nyertem is egy helyet a rajt után.”

Emellett a gumimelegítési technikán is sikerült csiszolni a hétvége második rajtjára, így
Martin melegebb abroncsokkal kezdhette az első kört, ami szintén a segítségére volt.
Miután feljött a 13. helyre, hatalmas adok-kapokba került, ami alatt többször is oda-
vissza előzték egymást az ellenfelekkel, ám aztán jött a második kör utolsó kanyarja,
amelyben Leo Robinson nekiment és a kavicságyba lökte a magyar pilótát. A JHR
Developments versenyzője 3 helyes rajtbüntetést kapott a következő futamra, illetve 3
büntetőpont is került a neve mellé.

Molnár Martin, Virtuosi Racing, Donington Park
Martin egyik csapattársa, Maxwell Dodds előtt / Fotó: Jakob Ebrey Photography

„A vasárnapi nap hosszú volt, de a versenyem sajnos rövid ideig tartott. Igyekeztem
helyet hagyni, de az ellenfelem eltalált, úgyhogy a kavicságyban végeztem, ahonnan
nem tudtam kijönni. Már az autóban ülve is úgy éreztem, hogy mindent megtettem azért, hogy elkerüljük az ütközést, illetve előrébb is voltam. Ezt végül a felügyelők
döntése is igazolta.”

„Sajnálatos, hogy így alakult, de bőven vannak pozitívumok, amiket magammal tudok
vinni a következő versenyhétvégére. Az egyik ilyen a tempónk, ami az egész hétvége
során, mind esőben, mind száraz pályán jó volt. Illetve most már élesben is
megtapasztaltam, hogy milyen egy Forma–4-es hétvége belülről, ez a tapasztalat pedig
mindenképpen segíteni fog majd” – tekintett előre.

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési
Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője
legközelebb Brands Hatchben, a legendás pálya Indy nyomvonalán áll rajthoz május 11-
én és 12-én. Lévén a teljes szezon során ez a legrövidebb pálya, ott is szoros és izgalmas
futamokra van kilátás.

Az összetettben a Hitech pilótája, a Doningtonban egy győzelmet és egy második helyet
bezsebelő Deagan Fairclough áll az élen az első forduló után, míg Martin az
újoncértékelés ötödik helyéről várja a folytatást.

A Toyota aggódik a 2025-ös szabályok szerint épített autó miatt

0

A Toyota a Horvát Rally előtt tesztelte a Yaris Rally1 módosított változatát, amelyen már egy kisebb, 2025-ös stílusú hátsó szárnyat használtak. A csapatfőnök nem felhőtlenül boldog a tesztet követően.

A teszten két autót használt a csapat, a GR Yaris Rally1-et a tervezett változtatásokkal,  csökkentett aerodinamikával, hibrid rendszer nélkül és kisebb légbeömlővel. A GR Yaris Rally2-t pedig nagyobb szűkítőt, és nagyobb szárnyakat kapott – a WRC munkacsoport következő szezonra vonatkozó javaslata szerint.

Latvala továbbra is aggódik a lehetséges változások miatt, és bevallotta, hogy nehezen tudja elképzelni, hogy a két autó a következő szezonban a végső győzelemért versenyezzen.

„Úgy gondolom, hogy nehéz lesz megoldani, hogy ez a két autó egy osztályba kerüljön. Ha belegondolsz a Rally1-es autóba, hogy hogyan fejlesztették ki, az összes aerodinamikát a hátsó spoilerre tervezték és arra, hogy az autó oldala mentén hogyan csatlakozik a levegőáramlás a hátsó spoilerhez. Amikor eltávolítod a hátsó spoilert, és felteszed a kisebbet, az nem ilyen egyszerű. Az autó hátsó geometriája nem feltétlenül úgy működik, ahogyan azt tervezték” – magyarázta a csapatvezető.

Latvala szerint nagyon nehéz lesz kiegyenlíteni a módosított Rally1-es és Rally2-es autók teljesítményét, még az FIA által javasolt változtatásokkal is. Szerinte a Rally1-es autót még a módosítások után is jóval nagyobb teljesítményű lesz, mint a feltuningolt Rally2-es modell.

„Ha nagyon lelassítod a Rally1-et, akkor természetesen minden lehetséges. De akkor így is el kell gondolkodni: mi érdeke van akkor a gyártóknak, hogy a Rally1-es autókat futtassák? Ha a „Rally2-plusz” autó hirtelen gyorsabb lesz, …. miért akarsz gyártó lenni a rally-világbajnokságban?” – mondta Latvala.

A 2025-ös szabályokkal kapcsolatos végső szót a WMSC júniusi ülésén fogják mondják ki.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

 

Hamilton és csapata is hazudott a felügyelőknek, háromfutamos eltiltás járt érte

0

Már 15 évvel ezelőtt sem lehetett lebukás nélkül megtenni, hogy valaki elhallgat valamilyen kulcsfontosságú információt az FIA felügyelői elől, és azzal előnybe kerül. Pedig Lewis Hamilton és a McLaren megpróbálta, ám csúnya lebukás lett a vége.

Az eset a 2009-es Ausztrál Nagydíjon történt, amelyen Lewis Hamilton a botrányosan rosszra sikerült MP4/24-gyel a negyedik helyen végzett. Ám a felügyelők utólag biztonsági autós fázis alatti előzésért kizárták a 3. helyen célba érő Jarno Trullit, így Hamilton megörökölte a dobogós helyet, csakhogy utólag világossá vált, hogy mindezt a felügyelők átverésével tette.

Az FIA vizsgálatot indított, aminek Hamilton utólagos kizárása mellett három futamra szóló felfüggesztett eltiltás lett a vége, ugyanis még meghallgatásra is beidézték a világbajnokot és a csapatot. Ez a meghallgatás zajlott le 15 éve, 2009. április 29-én, pontot téve egy csúnya ügyre, amelynek hátteréről alább, korábbi cikkünkben tudhat meg többet.

Hamilton hazugsággal állt volna dobogóra, csúnyán megfizetett érte

Jos Verstappen az élről esett ki, hatalmas csatában dőlt el a Belga Rally Bajnokság második versenye

0

Nagyon jó tempóban közlekedett Jos Verstappen a Belga Rally Bajnokság második futamán, melyen végül az élről kényszerült kiállni, ezt követően pedig óriási csata vette kezdetét a győzelemért. 

Hétvégén rendezték a Belga Rally Bajnokság idei második futamát, a Rallye de Walloine versenyt, melyen 20 gyorsasági szakasz és 192.46 km versenytáv várt a 73 fős mezőnyre. 

A rally első nyolc szakaszán Adrien Fernémont állt az élen, míg Jos Verstappen a az első három szakasz után a harmadik helyen állt, ekkor azonban a bajnoki címvédő Maxime Potty hibázott, így a holland versenyző a második helyre lépett. 

Fotó: kroon-oil-brc.be/

Verstappen a folytatásban fokozatosan dolgozta le hátrányát Skodájával a citroenes Fernémonttal szemben, akit végül a kilencedik szakaszon tudott megelőzni, majd az első nap 11 szakasza után már 12 másodperccel vezetett riválisa előtt. 

Az 52 éves holland versenyző jól kezdett a második napon is és az első három pályát követően már 39.8 másodperccel vezetett, miután Fernémont már a nap első szakaszán balesetet szenvedett, mégpedig a pálya célját követően. Így a bajnoki címvédő Maxime Potty állt a második helyre, akit a harmadik helyen állva Niels Reynvoet igyekezett támadni, és erőfeszítései sikerrel is jártak, a záró nap harmadik szakaszát már az ugyancsak Citroennel induló versenyző fejezte be a második helyen állva. 

A második kör első szakasza azonban újabb fordulatot hozott, Jos Verstappen dupla defektet szedett össze, ami miatt a verseny feladására kényszerült. 

Reynvoet és Potty csatája így már a győzelemért folytatódott, azonban a csata további fordulatokat tartogatott. 

A nap második körét még Reynvoet 1.5 másodperc előnnyel zárta az élen Potty előtt, míg a harmadik helyen Cédric Chérain állt 4.2 másodperc hátránnyal, amiben egy 5 másodperces büntetés is benne volt. 

A harmadik kör első gyorsaságiján Potty állt az élre 2.3 másodperccel megelőzve a szezon első versenyét nyerő Chéraint, míg Reynvoet további hat tizedes hátránnyal a harmadik helyre csúszott. 

Az utolsó előtti szakaszon aztán Reynvoet és Potty helyet cserélt, míg a második helyen továbbra is Chérain állt a Hyundaijal. 

A záró szakaszon pedig Reynvoet már megőrizte vezető helyét, míg Chérain és Potty is hibázott, aminek következtében a bajnoki címvédő megelőzte riválisát és Pottyé lett a második hely 15.1, míg Chérainé a harmadik pozíció 22.9 másodperc hátránnyal. 

Fotó: kroon-oil-brc.be

A 32 éves Niels Reynvoet a tavalyi Omloop van Vlaanderen versenyen szerezte első futamgyőzelmét, a mostani pedig karrierjének második sikere a Belga Bajnokágban. 

A taktikus versenyzés diadala – Kerék Balázs így látta az idei Rally Hungaryt

0

Habár az ERC mezőnyébe nem neveztek, kedvenc talajukon, „csinosnak” mondható 4-ik helyen végezett az Eb-mezőnyben a Kerék Balázs–Váradi Zoltán kettős. Az ORB ezüstje és a Peugeot Kupa első helyével pedig eredményesen kezdték a 2024-es évet.

Jól sikerült a 2024-es szezonkezdet, számoltatok előzetesen ilyen eredménnyel?

Kerék Balázs: „A murva a kedvenc talajom, illetve a tavalyi tragikusan véget ért Veszprém Rallyn is az első helyen álltunk, amikor megszakították a versenyt, tehát az előzőek okán azért bíztam benne, hogy az ORB-s mezőnyben a 2WD elejében tudunk szerepelni. Az ERC-be nem neveztünk, mert nem megyünk külföldön, de egy ilyen virtuális negyedik hely az eszünkbe sem jutott.”

Miként jött össze az az eredmény?

„Érdekes módon nem a gyorsaságunk okán. Már az elejétől láttuk, hogy mire a 2WD odaér a pályákra, addigra azok brutális állapotban lesznek, illetve, ha előzetesen belegondoltunk, hogy a magyar versenyek távja azért ezeknek csak kétharmada szokott lenni, így számoltunk vele, hogy nagyon be kell osztanunk az autót és a gumikat. Már az első gyorsokon láttam, hogy ha fokozom a tempót, akkor abból garantált defekt vagy műszaki hiba lesz minimum 2-3 perces hátránnyal, és mivel az ellenfelek sorban kapták a defekteket, illetve szenvedtek műszaki hibáktól, a fókusz leginkább ezek elkerülésén volt.”

Kerék Balázs, Peugeot, Rally Hungary
Fotó: Sári Péter

Könnyebb így versenyezni, hogy beosztod a technikát és a gumikat?

„Egyértelműen nem. Nagyon frusztráló, ha nem mehetsz a saját ritmusodban, illetve villám gyorsan bukható a megszerzett előny is. A vasárnapi 2. helyünk gyorsan elillanhatott volna, hiszen az első iszkai gyorson sikerült 21 másodpercet elbuknunk az előnyünkből, és erre reagálni kellett. Nehéz felmérni, hogy milyen tempó az, ami még tartja az előnyt, de nem is jár defekttel. A következő gyorsokon ezt a „bekapott” 21 mp-t azonnal le kellett dolgozni, hogy biztonságos legyen a „távolság” a 3. helytől. Szerencsére ez Tésen, illetve a Nagylőtéren bőven sikerült.”

Akkor ez egy taktikai eredmény lett a végére?

„Abszolút! A rally egy megbízhatósági sportág is, nem elég a gyorsaságik nagy részén komoly tempót diktálni, nagyon kell használni a fejed is. Nekünk ez most szerencsére bejött, és az évek során elszenvedett ezernyi balszerencsés szituáció után mondhatom, hogy Fortuna maximálisan mellénk állt, de már azért ideje is volt ennek.”

Mi a terv a további versenyekre?

„Próbálunk alázatosan hozzáállni, rendesen felkészülni és a munka azért mindig meghozza a gyümölcsét. Aszfalton nem magunkra fogadnék a Peugeot Kupában, de örömmel leszünk a „sötét lovak”, akik versenyenként azért tudnak 1-1 gyorsot nyerni és éves szinten még pár dobogóval és a mostani pontokkal akár valami komoly dolog is „kisülhet”.”

A WRC Promóter továbbra is tervez a Horvát Rallyval, de…

0

Idén lejár a Horvát Rallyval kötött szerződése a WRC-nek, azonban a világbajnokság promótere továbbra is számít déli szomszédunk kiváló versenyére, ugyanakkor a szervezők tervezett változtatását nem minden áron támogatja. 

A Horvát Rally 2021-ben került a WRC-naptárba, és sikere töretlen volt az elmúlt években a versenyzők és szurkolók között is. 

A horvát verseny kihívást jelentő aszfaltos pályáin minden évben fordulatos verseny alakul ki, az eddigi négy verseny közül három esetében az utolsó napon dőlt csak el a győztes személye. 

A WRC Promóter pedig továbbra is számol a Horvát Rallyval a kiváló rendezés és komoly népszerűség miatt. 

“Dolgozunk a lejáró szerződés megújításán – mondta Simon Larkin, a WRC Promóter versenyekért felelős igazgatója az Autosport.com oldalnak – Az idei verseny szerdai napján tartották a választásokat Horvátországban, és mivel ugyanaz a kormány maradt, bízunk benne, hogy gyorsan megtudunk állapodni.” 

A horvát verseny a kezdetek óta mindig a főváros, Zágráb környékén volt, azonban a szervezők szeretnék az Adriai-tenger közelében vinni a rendezvényt. 

“A Horvát Rallyn az volt az egyik legjobb dolog, hogy a fővárosban lehettünk. Amennyiben elszeretnék onnan vinni a versenyt, a szervezőknek meg kell győzniük minket, hogy ez jobb döntés lenne. A tervet el kell adniuk számunkra. Csak abban az esetben támogatjuk a költözést, ha az új központtal nagyobb értéke lenne a versenynek és népszerűbbé válna. Azt gondolom, hogy az elmúlt években kiváló versenyeket láthattunk nagyszerű pályákon, és nem vagyok benne biztos, hogy az Adriai-tenger közelében még jobb lenne.” 

Az idén a WRC-naptárba visszatérő Lengyel Rally azonban csak erre az évre kapott lehetőséget, míg a következő években a Lett Rally és Észt Rally rotációs rendszerben kap helyet a WRC-ben, árulta el Larkin.