A Horvát Rallyn már tavaly sem kevés néző volt jelen a járvány miatti korlátozások ellenére, idén, amikor már nincs szigorítás, pedig 350 ezer nézőt várnak a szervezők.
A Horvát Rally idén másodszor szerepel a WRC naptárban, a tavalyi évvel ellentétben azonban, idén már nem kell néző szám korlátozásra számítani a járvány miatt.
Tavaly a korlátozások ellenére is hatalmas volt az érdeklődés a nézők részéről a verseny iránt, idén pedig a szervezők 350 ezer nézőre számítanak.
“Nagyon magas színvonalú rendezvényről beszélhetünk a Horvát Rally esetében, és idén már nem kell a korlátozásokat betartani – mondta a WRC hivatalos oldalának Daniel Saskin, a szervezőbizottság elnöke. – Idén elképesztő, 350 000 nézőre számítunk. Éppen ezért arra kérjük a szurkolókat, hogy vigyázzanak majd a természetre, és igyekezzenek elkerülni a forgalmi dugókat.”
A február közepén árusított, szurkolói zónákba szóló Early Bird nevű akciós jegyek pillanatok alatt elkeltek, és minden bizonnyal a horvát verseny lesz a szezon leglátogatottabb eseménye.
Az április 21-24. közötti verseny csütörtök esti, zágrábi szuperspeciál szakasza után a folytatásban 20 gyorsasági vár a mezőnyre. A szakaszok között több ismerős lesz idén a tavalyi versenyről, azonban az útvonal nagy része már a tavalyi verseny szakaszaitól nyugatabbra lettek kialakítva.
A tavalyi versenyt Sébasten Ogier nyerte Elfyn Evans előtt, így kettős Toyota siker született. A harmadik helyen Thierry Neuville zárt a Hyundaijal.
Remekül kezdte az idei Rally Európa-bajnokságot a tavalyi hetedik helyezett Nil Solans, aki hatalmas előnnyel nyerte a Fafe Rallyt. Herczig Norbert az utolsó gyorsasági szakasz előtt a hetedik helyen állt, de nem tudta befejezni a versenyt. Csomós Mixi egy nagyon nehéz szombati nap után szárnyalt és szakasz nyert az Eb-n!
Pokoli körülmények várták a Fafe Rally résztvevőit. Az eső már a pályabejárások alatt is ömlött és szombaton is csak annyi időre állt el, hogy ködbe borítsa a pályákat.
A nehéz körülmények közepette már a verseny elején búcsúztunk két esélyestől. Az Eb tavalyi második helyezettje, a szezonnyitó spanyol bajnoki futam győztese Efrén Llarena és Sara Fernández a szombati első szakaszon lyukasztotta ki a Skoda Fabia Rally2 evo hűtőjét.
A szuperspeciált megnyerő, így a versenyt az első helyen kezdő cseh Eric Cais–Petr Tesinsky kettős Ford Fiesta Rally2-vel a harmadik szakaszon búcsúztak egy kormány szervo hiba és két defekt után.
Jól használta ki kedvező rajtpozícióját a spanyol Nil Solans, akinek ezúttal is Carlos Sainz és Dani Sola egykori navigátora, Marc Martí olvasta az itinert. A Volkswagen Polo GTI R5-tel szombaton reggel az első szakaszon az élre álltak. Az első nap megtartott hét szakaszból ötöt megnyertek és 1 perc 44 másodperc előnnyel vezették a versenyt.
Másnap már csak taktikázniuk kellett. Az előnyükből egy percet leadtak, de így is magabiztosan nyerték a szezon első Eb-futamát.
Némi meglepetésre már a harmadik szakaszon az észt/brit Georg Linnamäe–James Morgan kettős zárkózott fel mögéjük a második helyre, szintén Volkswagen Polo GTI R5-tel. Linnamäe volt az egyetlen, aki az elsőnapi saras csúszós pályákról fülig érő szájjal jött le, mondván, hogy ez volt a legélvezetesebb szakasz élete során.
A második helyezését az utolsó szakaszon veszítette el, a vezethetetlenné váló autó miatt. Ezzel együtt a harmadik helyezéssel pályafutása legjobb nemzetközi eredményét érte el. Legutóbb a Svéd Rallyn láthattuk, ahol a WRC2 Openben 5. lett, a WRC2 junior értékelést pedig megnyerte.
Egy igazi régi motoros, a portugál Armindo Araújo–Luís Ramalho kettős az utolsó gyorsaságin ugrott a harmadikról a második helyre Skoda Fabia Rally2 evóval.
A negyedik helyen spanyol Javier Pardo–Fernández Pérez futott be, megelőzve az olasz Alberto Battistoli–Simone Scattolin kettős. Mindketten Skoda Fabia Rally2 evóval.
Herczig az utolsó szakasz előtt esett ki
Herczig Norbert és Igor Bacigál a hetedik helyen biztos pontszerzőnek tűntek a Skoda Fabia Rally2 evóval – sőt, Tempestini hibája után a hatodik helyre léphettek volna előre – ám az utolsó szakasz előtt a verseny feladására kényszerültek.
„Egy trükkös itinerjel téves értelmezése miatt rossz irányba mentünk, és mire ráeszméltünk a hibánkra, már 7-8 km-t haladtunk a helytelen útvonalon. Sírni tudnánk, de felállunk és tanulunk, erősebben jövünk majd ki ebből is! Nagyon köszönjük, hogy ismét velünk voltatok, ezen a hétvégén is!” – írta Herczig a közösségi oldalán.
Csomós Mixi szárnyalt
Igen nehéz napja volt Csomós Mixinek és Nagy Attilának szombaton. Nem érkezett meg a Hankook nyitott mintás gumija, így a sárban zárt mintással kellett versenyezniük, ami miatt Mixi még a futam feladását is fontolgatta.
Szerencsére nem tett így, mert másnap a száraz körülmények között szárnyaltak a Skoda Fabia R5-tel. Szombaton előbb egy abszolút 4. idővel kezdtek, két szakasz múlva már 3.-at villantottak. A 15. gyorsaságin rátettek egy lapáttal és második időt autóztak, míg a 16. szakaszon, a Santa Quitérán megszerezték az első szakaszgyőzelmüket.
Az első napi hátrányuk ellenére végül a 10. helyre tudtak felkapaszkodni, de szombaton két kivétellel – egyszer túlcsúsztak – végig a top 5-ben autóztak.
Erőgyorsasági/Power Stage
A Fafe Rally volt az első az Európa-bajnokság történetében, amelyen erőgyorsaságit (Power Stage) rendeztek. Az újra rákezdő eső alaposan megtréfálta a mezőnyt. Többen is elvéreztek rajta. Az erőgyorsasági győzelmet Araújo szerezte meg, Battistolli, Teodósio, Sesks és Magalhaes előtt. Ez egészen addig igaz volt, amíg Ken Torn sokadiknak indulva mindenkit megvert és megnyerte az erőgyorsaságit. Így mindenki egy hellyel hátrébb szorult.
A bajnokságot Solans vezeti 32 ponttal, Araujó a második 28-cal, míg Linnamäe a harmadik 22-vel.
ERC Open/ERC3/ERC4
Az ERC Open kategóriában három célba érkező volt, akik közül a lett Martins Sesks–Renars Francis győzött Skoda Fabia Rally2 kittel. Abszolút értékelésben pedig a hetedik helyen végeztek az ORECA kittes autóval.
ERC3-ban sem volt sokkal nagyobb a mezőny, itt is hárman értek célba, a győzelmet pedig a lett színekben induló Dmitry Feofanov–Normunds Kokins kettős szerezte meg Ford Fiesta Rally3-mal.
A hét résztvevőből hatan fejezték be a Fafe Rallyt az ERC4-es mezőnyből, ahol a spanyol Óscar Palomo–Xavi Moreno kettős győzött Peugeot 208 Rally4-gyel.
A Rally Európa-bajnokság két hét múlva az Azori-szigetek Rallyval folytatódik.
A Power Stage pontszerzői:
Pilóta
Navigátor
Márka
Idő
1.
🇪🇪 Ken Torn
🇪🇪 Kauri Pannas
Ford
11:04,8
2.
🇵🇹 Armindo Araújo
🇵🇹 Luis Ramalho
Skoda
+14,4
3.
🇮🇹 Alberto Battistoli
🇮🇹 Simone Scattolin
Skoda
+16,6
4.
🇪🇸 Nil Solans
🇪🇸 Marc Martí
Volkswagen
+17,5
5.
🇪🇪 Georg Linnamäe
🇬🇧 James Morgan
Volkswagen
+27,5
A Fafe Rally pontszerzői és kiesői:
Pilóta
Navigátor
Márka
Kat.
Idő
1.
🇪🇸 Nil Solans
🇪🇸 Marc Martí
Volkswagen
R2
2:01:14,0
2.
🇵🇹 Armindo Araújo
🇵🇹 Luis Ramalho
Skoda
R2
+55,7
3.
🇪🇪 Georg Linnamäe
🇬🇧 James Morgan
Volkswagen
R2
+59,5
4.
🇪🇸 Javier Pardo
🇪🇸 Adrian Perez
Skoda
R2
+2:56,2
5.
🇮🇹 Alberto Battistoli
🇮🇹 Simone Scattolin
Skoda
R2
+3:32,6
6.
🇵🇹 Bruno Magalhães
🇵🇹 Pedro Magalhães
Hyundai
R2
+6:53,3
7.
🇱🇻 Martins Sesks
🇱🇻 Renars Francis
Skoda
R2-kit
+8:55,2
8.
🇵🇹 José Pedro Fontes
🇵🇹 Inês Ponte
Skoda
R2
+9:24,7
9.
🇵🇹 Ricardo Teodósio
🇵🇹 José Teixeira
Hyundai
R2
+9:29,5
10.
🇭🇺 Csomós Miklós
🇭🇺 Nagy Attila
Skoda
R2
+9:58,6
11.
🇵🇹 Pedro Almeida
🇵🇹 Mario Castro
Skoda
R2
+10:19,1
12.
🇪🇸 Elfrén Llarena
🇪🇸 Sara Fernández
Skoda
R2
+11:33,7
13.
🇪🇸 Luis Vilarino
🇪🇸 Javier Martínez
Skoda
R2
+12:43,4
14.
🇧🇷 Paulo Nobre
🇧🇷 Gabriel Morales
Skoda
R2
+16:54,9
15.
🇦🇩 Joan Vinyes
🇦🇩 Claudi Ribeiro Leite
Suzuki
R2-kit
+17:41,9
16.
🇪🇪 Kaspar Kasari
🇪🇪 Rainis Raidma
Ford
R3
+18:43,9
–
🇭🇺 Herczig Norbert
🇸🇰 Igor Bacigál
Skoda
R2
GY17
–
🇨🇿 Erik Cais
🇨🇿 Petr Tesinsky
Ford
R2
GY17
–
🇷🇴 Simone Tempestini
🇷🇴 Sergiu Itu
Skoda
R2
GY17
–
🇪🇸 Josep Bassas
🇪🇸 Axel Coronado
Skoda
R2
GY16
–
🇵🇹 Pedro Meireles
🇵🇹 Pedro Alves
Hyundai
R2
GY14
–
🇮🇹 Rachele Somaschini
🇮🇹 Nicola Arena
Citroën
R2
GY12
–
🇵🇱 Lukasz Kotarba
🇵🇱 Tomasz Kotarba
Citroën
R2
GY11
–
🇵🇹 Rúben Rodrigues
🇵🇹 Estevão Rodrigues
Skoda
R2
GY9
–
🇮🇹 Simone Campedelli
🇨🇭 Tania Canton
Skoda
R2
GY7
Az ERC összesített pontversenyének állása:
Pilóta
Márka
Pont
1.
🇪🇸 Nil Solans
Volkswagen
32
–
2.
🇵🇹 Armindo Araújo
Skoda
28
-4
3.
🇪🇪 Georg Linnamäe
Volkswagen
22
-10
4.
🇮🇹 Alberto Battistoli
Skoda
20
-12
5.
🇪🇸 Javier Pardo
Skoda
19
-13
6.
🇵🇹 Bruno Magalhães
Hyundai
15
-17
7.
🇱🇻 Martins Sesks
Skoda
13
-19
8.
🇵🇹 José Pedro Fontes
Skoda
11
-21
9.
🇵🇹 Ricardo Teodósio
Hyundai
9
-23
10.
🇵🇹 Pedro Almeida
Skoda
7
-25
11.
🇪🇸 Elfrén Llarena
Skoda
5
-27
12.
🇪🇪 Ken Torn
Ford
5
-27
13.
🇪🇸 Luis Vilarino
Skoda
4
-28
14.
🇧🇷 Paulo Nobre
Skoda
3
-29
15.
🇦🇩 Joan Vinyes
Suzuki
2
-30
16.
🇪🇪 Kaspar Kasari
Ford
1
-31
A Fafe Rally hivatalos, részletesebb végeredménye itt található.
Csomós Mixi és Nagy Attila fantasztikus tempót mutat a Fafe Rally vasárnapi szakaszain, a verseny utolsó előtti szakaszán pedig megszerezte első szakaszgyőzelmét is.
Csomós Miklós már a Fafe Rally első, szuperspeciál szakaszán második idővel jelezte, hogy ő is ott van a portugál Eb futam mezőnyében, még ha eredménye nem is számít az ERC értékelésbe. Az igazán esős szombat délelőtti pályákon, inkább a biztonságra törekedett, a délutáni első megtartott szakaszon azonban ismét egy kilencedik idővel adott hírt magáról.
Vasárnap délelőtt már száraz időben és szárazabb pályákon folytatódott a verseny, és Csomós Miklós és Nagy Attila másodikként rajtolva egy szakaszt kivéve folyamatosan a Top 5-öseredményeket ért el. Vasárnap délutánra ismét megérkezett az eső, azonban a verseny utolsó előtti szakaszán így is meg tudta szerezni első szakaszgyőzelmét.
Mixiék mögött 4 tizeddel Simone Tempestini, 5 tizeddel pedig Javier Pardo zárt.
A versenyt továbbra is Nil Solans vezeti, míg Herczig Norbert és Igor Bacigál a hetedik.
Fafe Rally állása 16 szakasz után 1. #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 (ERC) 1:49:51,7 2. #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (ERC) +49,5 3. #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +58,8 4. #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:10,9 5. #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:27,9 6. #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:33,5 7. #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +4:58,9 8. #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +6:23,9 9. #42 Martin Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia R4 (ERC Open) +8:35,1 10. #15 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8:48,0 11. #7 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +9:16,2 (0:10) 12. #21 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +9:27,4 13. #44 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +9:33,9 14. #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda fabia Rally2 evo (ERC) +10:54.8 (2:00) 15. #12 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +11:31,3
A fiatal Anthony Fotia szombaton kizárásra került a Fafe Rallyn, miután közúton sérült autóval közlekedett. A Renault-s versenyző a harmadik helyen állt a hiba előtt.
A francia Anthony Fotia a Rally Európa-bajnokság szezonnyitóján, a Fafe Rally ERC4-es kategóriájában a harmadik idővel kezdett a péntek esti szuperspeciálon, majd helyezését egészen a verseny ötödik szakaszáig tartotta, akkor azonban hibázott és a Renault Clio Rally4 jobb első kereke megsérült.
“Hibáztam a délelőtti utolsó szakaszon és megsérült a jobb első kerék – mondta a francia versenyző a Fafe Rally szombati napján. – Egy bal kanyarban egyenesen csúsztam tovább. A szombati körülmények túl kemények voltak a kétkerék-meghajtású autók számára.”
A szakasz után a felnin ment vissza a szervizparkba közúton Anthony Fotia, amivel pedig szabályt sértett, és a felügyelők kizárták a további versenyről.
A 26 éves versenyző tavaly a Rally Hungary-n debütált az ERC mezőnyében, ahol az ERC3 ötödik helyét szerezte meg Sami Pajari, Jon Armstrong, Jean-Baptiste Franceschi és Alejandro Cachón mögött, majd a Kanári-szigeteken megnyerte kategóriáját Pajari és Josep Bassas előtt.
A Fafe Rallyn 13 szakaszt követően a spanyol Oscar Palomo Peugeot 208 Rally4-gyel vezet 1:22,8 perccel megelőzve az argentin Renault-s Paulo Soriát és további 10,6 másodperccel az olasz, ugyancsak Renault-s Andrea Mabellinit. A kategóriában még hatan vannak versenyben.
A Fafe Rally vasárnap délelőtti szakaszait követően is magabiztosan vezet Nil Solans, Herczig Norbert tartja hetedik helyét, míg Csomós Miklós folyamatosan javít azon.
Nil Solans tegnapi 1:44,4 perces előnyének tudatában a mai jobb körülmények között már csak helyezése tartására koncentrál, így is azonban a negyedik szakaszon összetörte autójának elejét, előnye azonban még mindig 1:31,9 perc az utolsó négy szakasz előtt.
A második helyen álló Georg Linnamaéhoz azonban Armindo Araújo közelebb tudott kerülni délelőtt az észt versenyző mai negyedik szakaszon összeszedett defektje miatt, így a Linnamae már csak 10 másodperccel előzi meg portugál riválisát.
Ugyancsak csatázik egymással Javier Pardo és Simone Tempestini a negyedik helyért, a küzdelemben még a spanyol versenyző áll nyerésre 2,7 másodperc előnnyel.
A magyar versenyzők közül Herczig Norbert őrzi hetedik helyét, míg Csomós Miklós jól tette, hogy tegnap nem állt ki, hiszen ma két helyet is javítva a 13. helyre lépett előre.
Csomós Miklós eredménye nem számít az ERC értékelésébe.
A mezőnyre még négy szakasz vár.
Fafe Rally állása 13 szakasz után 1. #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 (ERC) 1:29:42,1 2. #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (ERC) +1:31,9 3. #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:41,9 4. #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:06,2 5. #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:08,9 6. #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +4:05,2 7. #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +5:12,9 8. #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +6:39,0 9. #42 Martin Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia R4 (ERC Open) +8:54,6 10. #15 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 (ERC) +9:02,9 11. #7 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +9:38,9 (0:10) 12. #21 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +9:42,3 13. #44 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +10:23,0 14. #12 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +11:10,1 15. #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda fabia Rally2 evo (ERC) +11:33.1 (2:00)
A verseny feladása is felmerült a Csomós Mixi, Nagy Attila párosban, miután a Fafe Rally első napján szakadt az eső, a Hankook nyitott gumijai nem érkeztek meg, így zárt abroncsokon korcsolyáztak. De szerencsére nem adták fel és vasárnap reggel egy negyedik idővel vertek oda, majd futottak egy harmadikat is.
Ha Portugáliában esik, akkor ott ítéletidő van, a murvás pályák pedig rémálommá változnak. „Otthon is ülhetnék, ahhoz képest sokkal jobb itt versenyezni, de ezzel minden pozitívumát elmondtam a mai napnak” – foglalta össze az egyik helybéli versenyző a Fafe Rally körülményeit.
Ha a portugáloknak nehéz napjuk volt, akkor elképzelhetjük, hogy Csomós Mixiék hogy megszenvedték a brutális körülményeket.
„Iszonyat nehéz napon vagyunk túl – mondta Csomós Mixi a csapat közösségi médiában közzétett videójában. – Nyomvályús volt minden. Elsőre belecsöppentünk egy olyan Eb-futamba, ami az elmúlt tíz évben nem volt, a legrosszabb már megtörtént, reméljük innen már csak jobb lesz.”
A legnagyobb problémát azonban nem is a sár, hanem a megfelelő gumik hiánya okozta.
„Nem jöttek meg a Hankook nyitott gumijai (zártakkal megyünk) olyan, mintha jégen mennénk. Féktávon csúszunk előre, a kanyarban csúszunk le. Örülünk, hogy itt vagyunk és nem csináltunk hibát, de egyelőre nem tudjuk a folytatást. Ha én is elbizonytalanodtam, akkor nem sok értelme van“ – kesergett Mixi, de aztán a szervizpark után úgy döntöttek, hogy folytatják. És milyen jól tették.
A magyar páros már a Fafe Rally első szuper speciálján letette névjegyét az asztalra egy második hellyel. A szombati napot a 16. helyen zárták. A legjobb idejük egy 9. helyezés volt.
Vasárnap reggel azonban kisütött a nap és egy 4. idővel nyitottak, majd a második szakaszon 9. időt futottak, a harmadikon pedig 3., így 12 gyorsasági után, a nehéz első napjuk ellenére is a 13. helyen állnak.
Nagyszerűen indult a második nap Csomós Miklósnak a Fafe Rallyn, miután az első szakaszon a negyedik időt érte el. A versenyt továbbra is Nil Solans vezeti.
Vasárnap nyolc szakasz vár a Fafe Rally mezőnyére, azonban ellentétben a szombattal már naposabb, szárazabb, de néhol még mindig ködös szakaszokkal.
A nap első szakaszát Georg Linnamae nyerte a tegnap kieső, majd ma visszatérő Erik Cais előtt 2,1, Efrén Llarena előtt 3,8 másodperccel, míg a ma másodikként rajtoló Csomós Miklós a negyedik időt érte el 4,6 másodperc hátránnyal.
Összetettben Nil Solans előnye 1:38,2 percre csökkent Linnamae előtt, míg Armindo Araújo további 20,6 másodperc hátránnyal a harmadik.
Javier Pardo és Simone Tempestini között 12,9 másodpercre csökkent a különbség a negyedik helyért folytatott csatában.
Herczig Norbert 10 másodperccel volt lassabb Csomós Miklósnál, azonban továbbra is tartja hetedik helyét.
Csomós Miklós eredménye nem számít az ERC értékelésébe.
A mezőnyre még hét szakasz vár.
Fafe Rally állása 10 szakasz után 1. (SS9 1.) #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 (ERC) 1:06:04,1 2. (2.) #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (ERC) +1:38,2 3. (3.) #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:58,8 4. (5.) #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:02,8 5. (4.) #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:15,7 6. (6.) #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:57,4 7. (7.) #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +4:49,1 8. (9.) #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +6:39,2 9. (10.) #42 Martin Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia R4 (ERC Open) +8:13,7 10. (11.) #15 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8:38,4 11. (12.) #23 Lukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (POL) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8:56,9 12. (13.) #21 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +9:24,6 13. (14.) #7 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +9:32,6 (0:10) 14. (15.) #12 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +10:25,9 15. (16.) #44 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +10:27,3
Az első csapat voltak, akik le tudták győzni Rosbergéket, így az Andretti United joggal reménykedett egy jó eredményben, a Desert X-Prix azonban nem a terv szerint alakult számukra.
Tavaly háromszor is dobogóra álltak, a bajnoki harmadik helytől pedig csak két pont választotta el őket. Az Andretti United legnagyobb eredménye azonban az volt, hogy megtörték a Rosberg-hegemóniát a grönlandi versenyen.
Szaúd-Arábiában ennek megfelelően javításra készültek, és a második helyet szerezték meg a kvalifikáción, éppen csak lemaradva a szombat koronázatlan királyaitól, az X44 legénységétől.
A második elődöntőben Catie Munnings lőtávolságban maradt az vetélytársakhoz képest, Timmy Hansen pedig Carlos Sainzzal csatázott, amikor felborult, és ezzel kiestek a további versenyből.
Nincs sok verseny az Extreme E-ben, így minden hiba nagy következményekkel jár a bajnokság szempontjából. A következő versenyeken ezek kiküszöbölése lesz az Andretti United számára a feladat.
„Remélhetőleg ki tudjuk majd elemezni, mi történt, és el tudjuk kerülni az ilyet a jövőben. Legfőképp a startot kell megnéznünk, innentől kulcsfontosságú lesz. Innentől már csak előre tekintünk, és a visszavágásra törekszünk.” – értékelt Munnings.
A galibát okozó Hansen ezzel szemben jobban magára vette a történteket:
„Nem úgy alakult, ahogy terveztük. Nehéz ezt lenyelni, amikor szombaton minden olyan jól alakult. Kétségkívül ez volt a legjobb időmérőnk, egyáltalán nem volt semmi hiba benne.
Magabiztos voltam vasárnap, de ilyen a verseny, át kell lendülni a hullámhegy utáni hullámvölgyön is. Tudtam, hogy nyomnom kell, hogy Sainz elé kerüljek, de az autó kifogott egy buckát, mikor már mögötte voltam, és megborultam. Szerencsére minden rendben volt, és sok pozitívumot tudunk magunkkal vinni az elkövetkező versenyekre, például a tempónkat.”
Vasárnap veszi kezdetét az idei Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság, és a piliscsévi szezonnyitóról természetesen nem hiányozhat a Korda Racing versenyzője, Vaskó Levente sem. Ahogy az MX Open kategóriában induló motoros elárulta, 2022 leginkább a tanulásról fog szólni, a magyar bajnoki futamokon szeretne minél előrébb végezni a népes mezőnyben.
A hazai endurocross bajnoki szezon után március 13-án, vasárnap kezdetét veszi a 2022-es Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság is. A mezőnyben természetesen ott lesz a Korda Racing versenyzője, Vaskó Levente is, aki idén ismét az MX Open kategóriában áll majd rajthoz az öt versenyből álló bajnoki sorozatban. A fiatalember nemcsak a magyar, hanem külföldi versenyeken is rajthoz áll, utóbbiakon kifejezetten a tanulás lesz a célja.
„Egy kifejezetten jó téli felkészülésen vagyok túl ifjabb Borka János irányításával, akinek köszönhetően rengeteget javult a korábbiakhoz képest a motorozásom és a stabilitásom. Ebben az esztendőben ismételten az MX Open kategóriában állok rajthoz, és 2022-ben nemcsak a hazai bajnokságban, hanem lehetőségem szerint minél több külföldi versenyen is szeretnék rajthoz állni.
Itthon a helytállás, külföldön pedig a tanulás a célom. Nem leszek könnyű helyzetben, hiszen a most induló magyar bajnokságban rengetegen leszünk a kategóriámban, ráadásul a legjobb magyar motorosok mellett szépszámú külföldi versenyző is jelezte részvételét a piliscsévi idénynyitón. Csapatomnak, a Korda Racingnek köszönhetően a lehető legjobb körülmények között versenyezhetek, innentől kezdve minden rajtam múlik, miként tudom ezt jó eredményekkel meghálálni” – fogalmazott Levente.
A Korda Racing csapattulajdonosa úgy véli, a jó téli felkészülésnek és versenyzője elhivatottságának köszönhetően Levente akár az idei év meglepetésembere is lehet.
„Nagyon komolyan vette a 2022-es szezonra való felkészülését Levente, és a vele foglalkozó szakember segítségével sokat javult a motorozása. Folyamatosan fejlődik, és ennek eredményhez kell vezetnie.
Idén semmilyen teher nincs a vállán, szerezzen tapasztalatokat itthon és külföldön, de valami azt súgja nekem, hogy ebben az évben összejön egy nagy eredmény a számára” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.
Nil Solans másfél perccel növelte előnyét a Fafe Rally utolsó két szakaszán, így magabiztosan vezet a Rally Európa-bajnokság szezonnyitóján. Herczig Norbert a hetedik helyen zárta a nagyon nehéz napot.
Nil Solans a hat megtartott szombati szakaszból négyet nyert meg a Fafe Rallyn, és végig az élen állva vezeti a Rally Európa-bajnokság első idei futamát.
A spanyol versenyző már a nap első szakaszán megelőzte a pénteki szuperspeciált nyerő cseh Erik Caist, aki a szombati második szakasz után kiállni kényszerült kettős defekt miatt.
A harmadik szakasztól Georg Linnamae állt Solanshoz a legközelebb, és két szakasszal a nap vége előtt 13 másodpercre csökkentette korábbi 28 másodperces hátrányát. Az észt versenyző azonban az utolsó előtti szombati szakaszon 40 másodpercet vesztett riválisához képest, miután autóján állított a szakasz előtt, emiatt pedig jelentősen romlott autójának tapadása. Linnamae az utolsó szakaszon pedig további 50 másodpercet vesztett, miután a nagyon mély nyomokkal teli szakaszon még a Volkswagen szélvédője is párásodott. Ennek ellenére Linnamae megőrizte második helyét 1:44,4 perc hátránnyal, és 15,3 másodperccel megelőzve az egész nap harmadik helyen álló Armindo Araújot.
Az utolsó szakaszon az ERC2 tavalyi bajnoka, Javier Pardo lépett a negyedik helyre 18 másodperccel megelőzve Simone Tempestinit.
Alberto Battistolli nagyszerű napot zárt az esős szombati szakaszokat követően, hiszen korábban még soha nem állt az ERC mezőny legjobb 10 versenyzője között, most pedig a hatodik helyről várhatja a folytatást.
A hetedik helyen fejezte be az első napot Herczig Norbert, aki az idei évtől Igor Bacigállal versenyez ismét, azonban még idő kell az újbóli összeszokáshoz. A magyar versenyző 47,9 másodperccel követi Battistollit és 1:23,9 perccel előzi meg Miguel Correiát.
Herczig egyben az egyetlen versenyző az MRF Team csapatából, aki minden szakaszt teljesíteni tudott eddig, miután Efrén Llarena a hűtő sérülése, Simone Campedelli pedig az autó kerekének kitörése miatt kényszerült kiállni.
Bruno Magalhaes bár a tavalyi versenyen a dobogóért harcolt Armindo Araújoval, a mai nehéz körülményekkel nehezen birkózott meg ő is, így a kilencedik helyről várhatja a vasárnapi nyolc szakaszt.
Csomós Miklós a 16. helyen zárta az első napot, eredménye azonban nem számít az ERC értékelésbe.
Fafe Rally élmezőnyének állása 9 szakasz után 1 (SS8 1.) #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 59:48,5 2 (2) #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 +1:44,4 3 (3) #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:59,7 4 (5) #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2:58,2 5 (4) #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +3:16,2 6 (6) #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:52,8 7 (7) #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo +4:40,7 8 (8) #18 Miguel Correia / Jorge Carvalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +6:04,6 (0:30) 9 (9) #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +6:31,4