back to top
2024. november 25. 21:39
Kezdőlap Blog Oldal 1083

Megszűnhet az ewrc – mi lesz velünk?

0

Rendkívül szomorú információ jelent meg a legnagyobb adatbázissal rendelkező rally oldalon, az ewrc-results.com-on hétfőn. 

“Üdv mindenkinek, elnézést kérünk mindenkitől, de a jelenlegi helyzetünk arra kényszerített, hogy a nyilvánosság előtt befejezzük a jelenlegi projektünket – írta Tomas Wanka, az ewrc-results.com alapítója. – Ezzel a lépéssel szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy egy ekkora oldalt már nem lehet amatőr szinten üzemeltetni. 

Fennállásunk 16 éve során hihetetlen mennyiségű rally adatot gyűjtöttünk össze. Naponta legalább húsz ember dolgozik az oldalon, a hétvégéket is beleértve, hogy minél hamarabb megjelenjen minden új adat az oldalon. Adatbázisunk csak a tavalyi évben 350 000 nevezéssel és 7 000 rallyval bővült. Ez napi 1 000 bejegyzést jelent… Csaknem 10 millió szakaszeredmény szerepel adatbázisunkban. 

A projekt fennállása során azonban nem találtunk olyan nagy partnert, vagy szponzort, aki biztosítaná ennek a projektnek a jövőjét és továbbfejlesztését. Nem vagyunk üzletemberek, csupán rajongók vagyunk, akiknek a rally az életcéljuk, és akik mindent meg is tesznek annak népszerűsítéséért. 

Sokáig próbáltunk partnert találni, de nem sikerült. A hivatalos szervezetek nagyra értékelnek minket, de nem látnak okot arra, hogy támogassanak bennünket. Ez a mi problémánk. Úgy érezzük, hogy valamit ingyen csináltunk, amit mások vállalkozásként művelnek és pénzt keresnek vele. De legalábbis pénzt takarít meg azáltal, hogy a különböző adatokért nem kell másnak fizetnie. 

Az elmúlt három évben támogatást kértünk olvasóinktól közösségi finanszírozás formájában. Nagyra értékeljük finanszírozását mindenkinek, de ez a támogatási forma nem ismételhető meg újra és újra. Egyrészt a befolyó összeg nem elég, másrészt nem engedhetjük, hogy egy olyan dolgot támogassanak, amit teljesen másnak kellene. 

Az elmúlt évben 4 millió látogatónk volt, akik 145 millió oldalt tekintettek meg. Továbbra is hiszünk abban, hogy ezek a számok és a mi munkánk érdekes lehet egy erős partner számára, aki szintén szereti a rallyt, és nem csak a pénzért hajlandó vele foglalkozni. 

Háttérmunkáink még folynak, és hisszük, hogy hamarosan megoldás születhet. Továbbra is keressük a valódi partnerkapcsolatot, akik számára mély statisztika elérését és látható hirdetési helyeket tudunk biztosítani oldalunkon. Ellenkező esetben kénytelenek leszünk megszűntetni projektünket, mert lelkesedést és illúzióikat vesztett emberekkel nem lehet folytatni. 

Még egyszer elnézést kérünk ezért a közleményért, de nem látunk más módot arra, hogy felhívjuk helyzetünkre a figyelmet.” 

Az ewrc-results.com oldal rendkívül nagy adatbázisa mellett, minden rally versenyről élőben közöl eredményeket, továbbá oldalukon hatalmas mennyiségű galéria is megtalálható fotók és videók formájában. Gyakorlatilag a legegyszerűbb cikk elkészítéséhez is nélkülözhetetlen az adatbázisuk használata, ezért a Rallycafe.hu csapata is bízik abban, hogy mielőbb megoldást találnak. 

A Hyundai ekkorra tervezi Rally1-es autójának komoly fejlesztését 

0

A Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet elárulta, hogy komoly fejlesztési csomagot fog kapni a Hyundai i20 Rally1 a Portugál Rallyra. 

A Hyundai Motorsport számára nem indult jól a WRC szezon a Monte-Carlo Rallyn, a koreai gyártó pedig azóta is dolgozik a tempó hiány és a megbízhatóság javításán, ami érdekében Finnországban jelölt ki tesztterületet. 

Julien Moncet, csapatigazgató-helyettes azonban a Dirtfishnek elárulta, a problémák nem fognak egyik napról a másikra megoldódni, ezért a Portugál Rallyra egy komoly fejlesztési csomaggal frissítik a Rally1-es autót. 

“A megbízhatóság megoldása és a jobb teljesítmény elérése időt fog igénybe venni – mondta Julien Moncet. – Láthatunk már Svédországban is némi javulást, de hosszú folyamat lesz, mire oda érünk, ahol lenni szeretnénk. A svéd és horvát verseny közötti szünet segíteni fog nekünk, vannak azonban olyan területek, melyek javításához homológizációs csomagra van szükségünk. Vannak olyan alkatrészek, melyeket már Svédországban bevethetünk, de a további javuláshoz további alkatrészeket kell homológizálnunk. Abban bízunk, hogy ezeket bevetve a Portugál Rallyn már láthatjuk a módosítások miatti javulást.” 

Moncet elárulta, hogy fejlesztési jokert kell felhasználniuk az autó javításához, mivel a Hyundai i20 Rally1 már homológizálva van, ezért korlátozott mennyiségű fejlesztést tudnak felhasználni a joker használata nélkül. 

“Korlátozott számú jokerünk van, ezért nem tudunk mindent megváltoztatni. Összegyűjtjük az összes elképzelést és ötletet, amiket megvizsgálva kell kiválasztanunk a legjobb megoldásokat a megbízhatóság és teljesítmény szempontjából. Fontossági sorrendet kell felállítanunk, mert több az ötletünk, mint a felhasználható jokerek száma. Öt jokerrel rendelkezünk az alváz és hárommal a motor terén. A motorra tavaly többet elhasználtunk már. Továbbá van néhány még szoftver elektronika terén. Az autó maga igazából nem lett elhibázva, mert a Montén láthattuk, hogy ha nincs probléma, akkor megfelelő a tempó is. Egy kicsit később kezdtük a munkát a többi gyártóhoz képest a Rally1-es autóval, így kevesebb időnk volt mindent ellenőrizni, szóval az autó nem kudarc, de javítanunk kell rajta.” 

Eladó McRae „ne vágd le” WRC-je

0

A rally világbajnokság történetének egyik leghíresebb pillanata, amikor Colin McRae a 2001-es Brit Rallyn levágott egy „ne vágd le”-t. Az eredmény egy emberes hempergés lett, a világbajnoki címet pedig ezzel Richard Burns szerezte meg. A Ford Focus WRC-t később újjáépítették és most eladóvá vált. 

Colin McRae 1999-ben rekord fizetésért, 6 millió angol fontért szerződött az M-Sport csapatához, így az addigi legjobban kereső rallyversenyző lett. A skót azonban az első két évben nem tudott vb címért harcolni, azonban 2001-ben három versenyt is megnyert és egészen a szezonzáró Brit Rallyig volt esélye, hogy 1995 után ismét világbajnok legyen.

Hatalmas presztízsharc folyt a világbajnoki címért a két brit versenyző, McRae és Burns között, a Brit Rallyt pedig nemzeti ünnepnapként kezelték a brit motorsport szurkolók. McRae volt a gyorsabb, de Burns volt a megfontoltabb, így teljesen nyitott volt a verseny közöttük.

Egészen a verseny negyedik szakaszáig, amikor is McRae levágta azt a bizonyos kanyart, amit nem lett volna szabad és kiesett.

„Kb. tíz mérföld/órával mentünk gyorsabban, a kelleténél, és Colin egy pár centivel jobban vágta le a kanyart, mint kellett volna. Nekimentünk a partoldalnak és csak annyit láttam: út, fák, ég, út, fák, ég… arra gondoltam, te jó ég, hol fogunk megállni” – mesélte a balesetről Nicky Grist.

Burns végül a két peugeot-s, Marcus Grönholm és Harry Rovanperä mögött harmadik lett a Subaruval, de így is elegendő pontot szerzett ahhoz, hogy két pont előnnyel megnyerje a világbajnokságot. 

A rommá tört Fordot az M-Sport újjáépítette, majd privát versenyzőkhöz került. Az autót 2006-2007 során Paul Benn, majd 2008 és 2011 között Hugh Hunter használta brit versenyeken. 

A Ford Focus ezt követően teljesen fel lett újítva, és vissza lett állítva a 2001-es állapotába, márciusban pedig az Egyesült Királyságban árverésre bocsátják. 

Az autó a drive.com.au oldal szerint 300 000 és 350 000 angol font (kb. 128,1–149,5 millió Ft) áron kelhet el. A vevő pedig az Y4 FMC alvázszámú autó mellé megkapja a jármű teljes dokumentált történetét, beleértve az FIA homológizációs papírjait, és az M-Sport által kiadott részletes beállítási útmutatóját is. 

A Yamaha befejezi motoros tereprally programját 

0

A Yamaha bejelentette, hogy a 2022-es Dakar és a FIM tereprally világbajnokság sorozata után gyári szinten befejezi a programját. 

A Yamaha kezdetektől, 1979 óta részt vesz a Dakaron, és eddig kilenc alkalommal motorosai végeztek az élen. Utolsó sikerét azonban 1998-ban aratta Stéphane Peterhansel révén, aki ötödik és hatodik motoros sikerét szerezte a japán márkával. 

A KTM és a Honda később felülkerekedett a Yamahán a legnehezebb tereprally versenyen, és a Yamaha utolsó dobogós eredményéig is 2014-ig kell visszalapozni a történelemkönyvben, amikor Olivier Pain lett a harmadik. 

2022-ben a legeredményesebb Yamaha versenyző Adrien Van Beveren volt, aki a negyedik helyen zárt. 

A Yamaha tehát kilép a motorosok mezőnyéből gyártói szinten, de az SSV kategóriát továbbra is ellátja járművel. 

“Miközben a Dakar igyekezett megmaradni gyökereinél története során, még akkor is amikor elhagyta Afrikát, a világ jelentősen megváltozott – mondta Eric de Seynes, a Yamaha Motor Europe elnöke. – Tereprally ügyfeleinknek más elvárásaik vannak és más termékeket keresnek, és ezekre a dolgokra kell összpontosítanunk, hogy megtartsuk őket. Ezért döntöttünk Dakar programunk és a FIM Tereprally világbajnokságon való részvételünk befejezésén, ugyanakkor megerősítjük elkötelezettségünket a Dakar SSV kategóriája iránt.” 

A Yamaha már az első Dakaron győzelemmel mutatkozott be 1979-ben, Cyril Neveu révén, a francia versenyző pedig sikerét 1980-ban megismételte. Ezt követően a Yamaha 1991-ben tudott ismét nyerni, amikor Stéphane Peterhansel vezette győzelemre a japán márkát, amit 1992-ben és 1993-ban is megismételt, majd 1995-ben, 1997-ben és 1998-ban is elért. 1996-ban Edi Orioli tudta sikerre vezetni a Yamaha motorját. 

A japán márka a FIM tereprally világkupán 2011-ben tudott bajnoki címet nyerni a portugál Helder Rodrigues révén. 

Neuville már azt sem tudja, mire számíthat 

0

Thierry Neuville a Svéd Rally 2018-as győzteseként javítana a Monte-Carlo Rallyn elért hatodik helyezésén, de a verseny új pályái miatt nem tudja, hogy mire számíthat. 

Thierry Neuville eddig kilencszer indult a Svéd Rallyn és 2018-as győzelme mellett további két alkalommal tudott dobogóra állni a Hyundai versenyzőjeként. 

Az idei évet szerette volna jobban kezdeni, mint a Monte-Carlo Rallyn elért hatodik hely, azonban a szezon havas versenyén lehetősége lesz a javításra. 

“A teljesen új útvonal miatt nehéz megmondani, hogy mire számíthatunk – mondta Thierry Neuville. – A Hyundai Rally1-es autójával még nincs nagy tapasztalatunk havon, a várhatóan megfelelő körülmények között vélhetően jobb eredményért harcolhatunk.

Egy havas verseny mindig nagyon látványos szöges gumikon a hófalaknak támaszkodva és keresztben csúszva. Kicsit agresszívabban kell havon vezetni, hogy a szögek megfelelően a talajba fúródjanak. Mindenki keményen dolgozott a csapatban az elmúlt hónapokban, így bízunk benne, hogy Svédországban végre jó eredmény formájában kifizetődik a kemény munka.” 

A tavalyi szezont harmadik helyen záró belga versenyző eddigi 130 WRC futamából 15-öt tudott megnyerni és kereken 50 alkalommal állt dobogóra. 

A Hyundai Neuville Monte-Carlo Rallyn elért eredményének köszönhetően a gyártók bajnokságának harmadik helyén áll. 

A Svéd Rallyt jövő héten rendezik, a mezőnynek 17 szakaszt kell teljesíteni, miután kettőt törölni kellett a rénszarvas csordák vonulása miatt. 

Így zajlik az új Skoda tesztelése

0

A Skoda Fabia Rally2 legújabb modelljét már javában teszteli a cseh gyártó, és Jan Krasula az autó fejlesztési projektvezetője elárulta, mi is történik egy tesztelés idején. 

A Skoda már teszteli a Fabia Rally2 evo utódját, mely 2023 nyarán válik elérhetővé, no de mi is történik egy teszten? 

“A teszt előtt az autó különböző részeiért felelős mérnökök összeállítják a tesztelni kívánt alkatrészek listáját – mondta Jan Krasula, a legújabb Skoda fejlesztési projektvezetője. – Ezt követően megtervezzük az alkatrészek tesztelését, úgy, hogy a különböző tesztek ne zavarják egymást. Egy új alkatrészt azonban nem elég egyszer tesztelni, ezért különböző szakaszokon próbáljuk ki őket, minden egyes teszten más versenyzővel. Bár egy tesztet kész tervvel kezdünk, mégis improvizálnunk kell, hogy minden alkatrész tesztje során minden körülményt megnézzünk.” 

Krasula elárulta, hogy mi történik egy teszt napon is. 

“Ha már minden készen áll a tesztre, akkor reggel kilenckor kezdünk. Előtte a versenyzők kipróbálják a pilótafülkét és tesznek pár kört, hogy megnézzék a pályát. A mérnökök fotocellákat állítanak fel az eredmények mérése céljából. Egy teszt nap általában este hatig tart. Napi szinten 10-15 menetet bonyolítunk le, közben pedig szervízelünk, alkatrészt cserélünk és beállítást módosítunk. Az utolsó menet után a mérnökök és a versenyzők elemzik a napot, a szerelők pedig esti szervízt tartanak, átvizsgálják és beállítják az autót a következő napra. Az esti szerviz ideje változó lehet, néha két óra alatt kész, máskor még éjfél után is zajlik.” 

Krasula elárulta azt is, hogy az új Skodát milyen felületeken tesztelték eddig. 

“Igyekszünk minden felületen tesztelni az autót, hogy a versenyzőt már ne érje meglepetés, amikor első versenyükön indulnak. Teszteltünk már sima és göröngyösebb aszfalton, jó és kevésbé jó tapadású aszfalton, szárazon és nedves körülmények között is. A murvánál is hasonló a helyzet. Ott homokosabb felületen kezdtünk és folyamatosan haladtunk a köves murva felé. Lassú és gyors pályákon is zajlottak már tesztek, legutóbb pedig Finnországban, havon teszteltünk. Nagyszerűek voltak a finn körülmények, sok kilométert tudtunk megtenni komolyabb technikai probléma nélkül, így minden tervezett munkával végezni tudtunk.” 

Az új Skoda tesztelése már a program felénél tart. 

“Kicsivel elhagytuk már a tesztprogram felét. Az első dolog az volt, hogy ellenőriztük, mennyire megbízható az autó. Most a végén tartunk annak a folyamatnak, mely során összehasonlítjuk a különböző műszaki megoldásokat, lassan pedig elkezdődik az az időszak, amikor a műszaki specifikációk befejeződnek és elkezdünk dolgozni az autó beállításán.” 

Meglepetés a Jordan Baján

0

Saleh Al-Saif, Mohammed Al-Balooshi és Abdulmajeed Al-Khulaifi nyert autó, motor és quad kategóriában a Jordan Baján. Al-Rajhi ismét technikai gondokkal küzdött, Miroslav Zapletal pedig második lett.

Az eső kavarta meg az FIA világkupa második fordulóját. Al-Saif azonban túltette magát az időjáráson, és ő lett az első olyan T3-as prototípus versenyző, aki valaha is megnyerte az FIA Baja sorozat egyik fordulóját. Al-Balooshi pedig sorozatban harmadik motoros győzelmét aratta a Hasimita Királyságban.

Al-Saif és orosz navigátora, Egor Okhotnikov több mint hat perces előnnyel kezdték a második napot a Can-Am Maverick X3-assal, de egy keményen rohamozó Miroslav Zapletal ezt mindössze 2 perc 56,2 másodpercre csökkentette a célig. A kuvaiti Meshari Al-Thefiri pedig a South Racing Can-Am-es csapattársát, Kees Koolent előzte meg így a harmadik helyen végzett és bebiztosította a győzelmet az FIA T4 kategóriában.

„Kiemelkedő eredménnyel zártuk a Jordan Baját, azzal, hogy a Bajákon először nyertünk T3-as versenyautóval. Sok munkába és felkészülésbe került, amit már tavaly elkezdődött” – mondta a győztes Al-Saif.

Yazzed Al-Rajhinak viszont a Russian Baja után ismét nem jött össze a jó eredmény. Az első napon a hajtás hibája miatt veszített sok időt. Hiába remekelt a zárónapon, csak 12. helyen végzett.

„Nagyon jó volt ma. Minden nagyon jól ment. Nehéz volt a navigáció, de Michael (Orr) nagyszerű munkát végzett. Boldogok vagyunk. Jó ritmusunk volt. Remélhetőleg legközelebb jobbak leszünk, de ma sokat tanultunk” – mondta Al-Rajhi.

 

Az M-Sport lemásolta a Toyota visszapillantóját

0

A hivatalos bemutatón és a Monte-Carlo Rallyn még fekvő visszapillantókkal szerepelt a Ford Puma Rally1, de a Svéd Rallyra készülve már 90 fokot fordítottak a tükrökön az M-Sportnál.

A tesztvideókon jól látszott, hogy az M-Sport lemásolta a japánok megoldását, így a jövő heti Svéd Rallyn várhatóan már az új elrendezésű visszapillantókkal mennek.

„Ez gyors volt! Már a bemutatón láttuk, hogy a riválisok sok fotót készítenek az autónkról.  Az aerodinamikánkat már 2017-ben is elég rendesen lemásolták, de nem számítottunk arra, hogy ilyen gyorsan újra megteszik” – mondta a Dirtfishnek Tom Fowler a Toyota technikai igazgatója.

A visszapillantók módosítását engedélyezik a szabályok (APPENDIX J – ARTICLE 262 – 2022 ), csak a tartókar hossza kötött, valamint a tartó végének a tükör középpontjába kell esnie. Ennek megfelelőelen a csapatok bármikor módosíthatnak ezen az elemen.

„Egy ideje már kísérletezünk ezzel, nem most jutott eszünkbe, amikor megláttuk az övéket” – mondta Richard Millener. „A tükrök körüli részek homologizációja ingyenes. Lehet, hogy függőlegesen helyezzük el őket, de lehet, hogy nem. És ha Svédországban megtesszük, Horvátországban talán megint nem. Különféle lehetőségeink vannak, és továbbra is folytatjuk a kutatást a Forddal. Még ha másoltunk volna is – amit nem tettünk meg -, az nem lenne újdonság, a másolás már egy ideje létezik. Csak azt kell megnézni, hogy 2017 végére mennyire hasonlítottak egyes autók a mi Fiestánkhoz

De miért ez a nagy felhajtás a tükrök körül? Elég ránézni a Toyota állított tükreire, hogy megértsük. A lapos széles tartó és a vékony függőleges tükör egy elég méretes szárnyat formáz az autó egy-egy oldalán, aminek együtt egészen komoly aerodinamikai hatása van. Már a korábbi WRC-ken is láthattuk, hogy az egészen pici toldatok mennyire fontosak, így nem csoda, hogy a Rally1-es autókon is minden lehetőséget megragadnak a mérnökök némi plusz leszorítóerőért.

Kérdés, hogy a Hyundai meddig ül tétlenül, és marad az „oldaschool” fektetett megoldásnál…

Toyota
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A Rosberg nyerte a második Desert X-Prix-t

0

A McLaren első nekifutásra döntőbe jutott, de végül a Rosberg legénység örülhetett futamgyőzelemnek Szaúd-Arábiában.

A száradó felszínen az elődöntőkben a bukkanóké volt a főszerep.
Rosberg Xtreme Racing (RXR), Extreme E, rallycafe.hu
Fotó: Alastair Staley/Extreme E

Az első elődöntőben Mikaela Ahlin-Kottulinsky (Rosberg) alatt bicsaklott meg az autó, emiatt pedig az első helyről a harmadikra estek vissza. A második helyért látványos küzdelemben végül 7 századdal maradtak alul a Xite Energyvel szemben.

Mivel azonban Oliver Bennett az egyik kaput eltalálta, a büntetés miatt végül mégis a Rosberg jutott tovább a kvalifikáció győztese, az X44 mellett.

A második futamban szintén a második helyért folytatott csatában Timmy Hansen (Andretti United) borult fel. Bár az autónak nem esett nagyobb baja, az oldalán állt meg, így elestek a továbbjutástól. Ezzel az Acciona Sainz és a Ganassi örülhetett.

A Flúgos Futamban a testvér, Kevin (JBXE) tört az élre, mögötte a külső íven egyszere két helyet javító Emma Gilmour (McLaren) haladt.

Lance Woolridge (Veloce) a rajt utáni nagy ugratását követően technikai gondokkal küzdve hamar visszaesett, így a szombati baleset miatt beugró Hedda Hosasnak nem alakult jól az első futama.

Tanner Foust (McLaren) 15 másodperces hátrány dolgozott le Molly Taylorral (JBXE) szemben, aki végül még Al-Attiyah-val szemben is pozíciót vesztett. Ráadásul boxutcai gyorshajtásért büntetést is kapott. Csapattársa Kevin Hansen a körét követően rosszul lett, emiatt pedig kórházba szállították további kivizsgálásra.

A döntő

Sainz kezdett a legjobban, mögötte Loeb (X44), Ahlin-Kottulinsky és Sara Price (Ganassi) haladt. Mögöttük a porban Tanner Foust eltalálta a Rosberg autó hátulját és felborult, de az utóbbi autó a látható károk ellenére tovább tudott menni.

A csere előtt nem változott a helyzet, amikor is piros zászlóval szakították meg a futamot. A két rally világbajnok körülbelül 10 másodperc előnnyel érkezett meg a Rosberg és további nyolccal a Ganassi autója előtt. A második kört ezekkel a különbségekkel indították újra a boxutca végéről.

Kristoffersson (Rosberg) üldözőbe vette Gutiérrezt (X44) és Sanzot (Acciona Sainz). A kör második felében megelőzte az X44-t és két kanyarral a vége előtt egy másik ívet használva átvette a vezetést, és nyert. Útközben a Traction Challenge legjobb idejét, és az ezzel járó 5 pontot is megszerezte.

Az első verseny végeredménye és a bajnokság állása:
# Csapat Pilóták Pont
1.
🇩🇪 Rosberg
🇸🇪 Mikaela Ahlin-Kottulinsky
30
0
🇸🇪 Johan Kristoffersson
2.
🇪🇸 Acciona Sainz
🇪🇸 Laia Sanz
18
-12
🇪🇸 Carlos Sainz
3.
🇬🇧 X44
🇪🇸 Cristina Gutiérrez
15
-15
🇫🇷 Sébastien Loeb
4.
🇺🇸 Ganassi
🇺🇸 Sara Price
12
-18
🇺🇸 Kyle Leduc
5.
🇬🇧 McLaren
🇳🇿 Emma Gilmour
10
-20
🇺🇸 Tanner Foust
6.
🇺🇸 Andretti United
🇬🇧 Catie Munnings
8
-22
🇸🇪 Timmy Hansen
7.
🇪🇸 Xite Energy
🇮🇹 Tamara Molinaro
6
-24
🇬🇧 Oliver Bennett
8.
🇩🇪 Abt Cupra
🇩🇪 Jutta Kleinschmidt
4
-26
🇶🇦 Nasser Al-Attiyah
9.
🇬🇧 JBXE
🇦🇺 Molly Taylor
2
-28
🇸🇪 Kevin Hansen
10.
🇬🇧 Veloce
🇪🇸 Christine GZ/🇳🇴 Hedda Hosas
1
-29
🇿🇦 Lance Woolridge

Képes lesz-e a csodára Rovanperä?

0

Kalle Rovanperä a Monte-Carlo Rallyn szerzett negyedik helyezéssel és Power Stage győzelemmel a verseny harmadik legtöbb pontját szerezte, az állandó résztvevők közül a legtöbb pontot szerezte, tehát virtuálisan vezeti a vb-t. Ennek azonban súlyos ára lesz a jövő heti Svéd Rallyn, ahol a verseny első napján elsőnek rajtol és ő takaríthatja a pályát. 

Kalle Rovanperä a negyedik helyen fejezte be a Monte-Carlo Rallyt, azonban a Power Stage győzelemmel megelőzte az előtte célba érő Craig Breent, így Sébastien Loeb és Sébastien Ogier távollétében a Svéd Rallyn ő rajtol elsőnek így neki kell nyomot vágni a hóba, ami általában jelentős hátrányt jelent. Így kisebb csodával érne fel, ha meg tudná tartani vezető helyét a világbajnokságon. 

A fiatal toyotás versenyző azonban így is bízik egy jó eredményben az új helyszínre költöző havas versenyen. 

“Összességében nagyon elégedett vagyok a Monte-Carlo Rallyn elért eredményekkel – mondta Kalle Rovanpera. – Nagyon nehezen indult a versenyünk, de sokat dolgozva a csapattal sikerült javítani az érzésen az autóban. A Power Stage megnyerésével a Svéd Rally első napján takarítanunk kell, de igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy a lehető legtöbb ponttal távozzunk a verseny végén. A teszteken a kezdeti nehéz vezetés után sikerült javítanunk az autó beállításain, és azt gondolom, elégedetten zárhattuk a két tesztet. Sokkal jobb formában kezdhetjük a Svéd Rallyt, mint a Montét.” 

Kalle Rovanperä eddig kétszer indult a Svéd Rallyn, és 2020-ban a havas versenyen szerezte meg első dobogós eredményét a WRC-ben, többek között Sébastien Ogier-t megelőzve. 

Harri Rovanperä fia a tavalyi finn Arctic Rallyn, mely a svéd versenyt helyettesítette a második helyen zárt. 

Rovanperä eddig két győzelem mellett három alkalommal zárt dobogós eredménnyel a Toyota csapatában.

A Svéd Rallyt jövő héten rendezik, a mezőnynek 17 szakaszt kell teljesíteni, miután kettőt törölni kellett a rénszarvas csordák vonulása miatt.