back to top
2025. december 26. 03:06
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1142

    Nehéz könnyek nélkül végignézni Mick Schumacher búcsúját Vetteltől

    0

    Mick Schumacher el is búcsúzott barátjától és mentorától, meg nem is.

    Mick Schumacher és Sebastian Vettel barátsága vélhetően azok számára is ismert, akik nem követik szorosan a Forma-1 történéseit. Az Abu-dzabi Nagydíjon visszavonuló négyszeres világbajnok először bálványaként, majd barátjaként tekintett Mick édesapjára, majd amikor Mick elkezdett versenyezni, és egyre feljebb lépdelni a ranglétrán, Vettel számra természetes volt, hogy megpróbál ugyanúgy segíteni neki, mint ahogy Michael Schumacher tette ezt vele.

    Hihetetlen történetek és megható szavak a visszavonuló Vettelről, a legnagyobb riválisoktól

    Így aztán az abu-dzabi hétvégéjén Fernando Alonsóhoz hasonlóan Vettel sisakdizájnját viselő Mick Schumachernek is érzelmes a négyszeres világbajnok F1-es búcsúja, miközben – reményei szerint csak ideiglenesen – ő is búcsúzik, hiszen nem maradt számára hely a jövő évi rajtrácson. A 23 esztendős pilóta Vettel utolsó futama előtt az F1 stábjának nyilatkozott.

    „Nagyon megszerettem őt, és bizonyos módon olyan ő a számomra, mint egy második apa” – hallhatóak az F1 videójának elején Mick Schumacher Magyar Nagydíj csütörtöki napján elhangzott szavai, majd jön a Vettelnek szóló üzenet.

    „Először is, Seb, nagyon köszönök mindent, amit tettél ezért a sportért és értem. Szép volt ezt a két évet veled együtt tölteni a pályán, és versenyezni veled és ellened és tapasztaltokat megosztani. Tudom, hogy csak egy telefonhívásomba kerül kapcsolatban maradni vele, emellett pedig csak három órányi autóútra lakunk egymástól, úgyhogy a jövőben biztosan rendszeresen foglak majd látogatni. Mindkettőnknek elég sok ideje lesz, úgyhogy már várom a pályán kívül együtt töltött időt.”

    Hihetetlen történetek és megható szavak a visszavonuló Vettelről, a legnagyobb riválisoktól

    0

    Max Verstappen, Charles Leclerc, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton és George Russell is a legnagyobb tisztelettel és kedvességgel beszélt a visszavonuló Sebastian Vettelről, és közben eddig nem hallott történeteket is megosztotta a négyszeres világbajnokról.

    Nemcsak gesztusokkal, közös vacsorával és ajándékokkal búcsúzik a Forma-1-es mezőny és a teljes paddock a mai Abu-dzabi Nagydíj után visszavonuló Sebastian Vetteltől, hanem elképesztően kedves szavakkal is. Riválisok, barátok és korábbi csapattársak nyilatkozatait gyűjtöttük csokorba, köztük olyan történetekkel, amelyek alighanem sok Vettel-rajongónak csalnak könnyeket a szemébe.

    Lewis Hamilton

    A hétszeres világbajnok már azzal kivételes búcsút biztosított Vettelnek, hogy vacsorát szervezett neki az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki napjára. Előtte pedig az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján elevenítették fel közösen, hogy a 2017-es bakui ütközés hozta közelebb őket egymáshoz, és azután alakult ki közöttük szoros barátság.

    Hamilton: „Amikor Sebre gondolok…Nyűg volt számomra akkoriban.”
    Vettel: „Valójában sajnálom…noha tőled kérdezték, de szerintem Baku nem volt egy nagyszerű pillanat, mert amit tettem, az nem volt helyes. De attól a pillanattól kezdve…
    Hamilton: „…a barátságunk jobb lett!”
    Vettel: „Igen, sokkal jobb. Úgyhogy nem akarom meg nem történtté tenni azt az eseményt, ha érted, mire gondolok.”

    Fernando Alonso

    „Furcsa lesz, hogy jövőre nem lesz ott az első versenyen. Ahogy te is mondtad, oly sok közös emlékünk van. Az utóbbi 15 év során volt, hogy bajnoki címekért harcoltunk egymással, olykor a hetedik helyért, mint például az idén Japánban a célvonalig, és mindig élveztünk minden egyes csatát és a lehető legjobban tiszteltük egymást. A karrierem bizonyos módon összekapcsolódott Sebastianéval, mert sok nagyszerű dologért küzdöttünk egymás ellen életünk legjobb szezonjaiban, még ha a végeredmény mindig neki is kedvezett. A nevünk nagyon is összefonódott, az én nevem Sebastian karrierjével, és fordítva.”

    Alonso Vettel sisakfestésével versenyez a hétvégén

    Miután Vettel utolsó időmérő edzésén a Q3-ig menetelt, a Q2-ben kieső Alonso elmondta, boldogan figyelte egykori riválisát, és igyekszik vigyázni rá a verseny első körében.

    „Nagyon örültem neki. Nem próbáltunk segíteni neki, de szerintem mindannyian próbáltuk rajta tartani a szemünket, amikor láttuk őt a tükörben, hogy gyorskörön érkezik, vagy bármi ilyesmi, mert azt akarjuk, hogy sima hétvégéje legyen. A versenyen a 9. helyről fog rajtolni, én pedig a 10.-ről (valójában 11), úgyhogy gondoskodni fogok róla a rajtnál és az első körben. Remélem, mindketten eljutunk a kockás zászlóig.”

    Daniel Ricciardo

    „Rengeteg kérdést kaptam Sebről, és biztos vagyok benne, hogy mindannyian így vagyunk ezzel, mióta bejelentette a visszavonulását. Csakis jó dolgokat tudok róla mondani. Emberként csakis szuperlatívuszokban tudok beszélni róla. Néhány dolgot, amit értem tett, nagyon-nagyon értékelek. Nagyon törődik másokkal, és törődik a sportággal is, de velünk, pilótákkal is. Persze mind ellenfelek vagyunk, de ő egyértelműen képes különválasztani a két dolgot és vigyáz ránk.”

    Vettel „elképesztően kedves” dolgot tett Ricciardóért

    „Versenyzőként pedig 2013-ra gondolok vissza, amikor megnyert minden versenyt a szezon második felében. Kíméletlen volt, mintha sosem elégedne meg. Meg akarta semmisíteni az ellenfeleket. Akkor látszott a nyers versenyző benne, és a hajtóerő, ami vitte előre, hogy ne csak nyerjen, hanem mindenkit megsemmisítsen. Ezt csodálni és tisztelni kell.”

    Max Verstappen

    „Nyilvánvalóan sokat jelentett a Red Bullnak. A juniorjukként érkezett és mindent elért a sportban. Még most is rengeteg barátja van a Red Bullnál. Olyan karrierje volt, amiről a legtöbben csak álmodhatnak, de végső soron nem csak ez számít. Emberként mindig nagyon gondoskodó volt. Persze voltak parázs csatáink, különösen a pályafutásom elején. De egy dologra életem végéig emlékezni fogok vele kapcsolatban. Tavaly Silverstone-ban (a Hamilton elleni baleset után – a szerk.) visszatértem az orvosi központból a motorhome-ba, hogy összeszedjem a cuccaimat és ő ott állt, és rám várt, amikor kiszálltam az autóból. És azt kérdezte, hogy »minden oké, Max, hogy vagy?«. Ez megmutatja, hogy milyen ember ő. Egy szuperkedves, gondoskodó személy, aki nem csak azért van itt, hogy jól teljesítsen, hanem azért is, hogy jót tegyen. Szerintem nagyon szép, ha valakire így emlékeznek.”

    „Sisakot is fogunk cserélni a hétvégén, és nagyon szép lesz a sisakját a gyűjteményemben tudni. Egyértelműen hiányozni fog. Minden jót kívánok neki a jövőre, bármit is akar csinálni. A legfontosabb, hogy időt tölthet a családjával, hiszen ő egy igazi családcentrikus ember. Ezt nagyszerű látni és remek példa mindenkinek.”

    Azóta megtörtént a sisakcsere

    Charles Leclerc

    „Csak egyetérteni tudok azzal, amit Max és Daniel elmondott. Elképesztő volt, annyi mindent elért a sportban, úgyhogy erről nincs is nagyon mit elmondani már. Ami az emberi oldalát illeti, hihetetlen volt. Emlékszem, hogy még Forma-2-es pilótaként [a Ferrarinál] szimulátoroztam, ami nem könnyű munka, mert igazán fárasztó. És azt gondoltam, hogy Seb valószínűleg nem is tudja, hogy én dolgoztam a szimulátorban, de egyszer kaptam tőle egy levelet, amiben megköszönte a kemény munkámat, és ez rengeteget jelentett nekem, még ha csak egy apró gesztus is volt.”

    Nincsenek szavak – soha senkit nem búcsúztattak úgy az F1-ben, mint Vettelt

    „Aztán csapattársak lettünk 2019-ben és 2020-ban, és rengeteg dolgot tanított nekem. Megvoltak a feszült pillanataink a pályán, de mindig tiszteltük egymást, ez soha nem változott, és mindig ott volt nekem, amikor nehéz időszakon mentem keresztül. És ez nagyon más volt ahhoz képest, amihez a korábbi csapattársaimnál hozzászoktam. Persze a Forma-1-ben normális, hogy zajlik a versengés a csapaton belül, de mindig nagyon gondoskodó volt és próbált segíteni a nehéz időkben. Egyértelműen hiányozni fog. Biztos vagyok benne, hogy élvezni fogja a pályától távoli életet, és találni fog más dolgokat, amik boldoggá teszik.”

    George Russell

    George Russell még a hétvége kezdete előtt szintén sisakot cserélt Vettellel (aki saját elmondása szerint egy tucatnyi bukót hozott magával, úgyhogy lesz még itt sisakcsere), eközben pedig elmesélte neki, hogy a legelső Forma-1-es emléke a 2009-es Brit Nagydíjról való (ekkor 11 éves volt), amelyet Vettel nyert meg, és a mai élénken él a versenyt szurkolóként a helyszínről figyelő Russell fejében az a kép, ahogyan a rajt után a Red Bull pilótája elsőként fordul a Copse-kanyarba. Ja, és Russell azt is elárulta, hogy azon a hétvégén vett magának egy red bullos pulóvert, és abban szurkolt Vettelnek…

    Katsuta: Régóta erről álmodtam 

    0

    Takamoto Katsuta jövőre feljebb léphet a Toyota Gazoo Racingen belül és már a fő csapatban vezethet. A japán versenyző szerint pont jókor jött az előléptetés, mert nagyszerű formában érzi magát. 

    Jövőre a Toyota Kalle Rovanpera és Elfyn Evans mellett a harmadik autóban Takamoto Katsutát és Sébastien Ogier-t indítja felváltva. Ezalól a Monte biztosan kivétel lesz, ott Ogier indulhat a harmadik és Katsuta a negyedik autóval. 

    “Izgatott vagyok az új kihívás miatt, régóta arról álmodtam, hogy hasonló szerepet kapok a csapatban – mondta Takamoto Katsuta. – Ez nagyobb nyomást jelent, de motívált vagyok, késznek érzem magam az új szezonra, amikor minden igyekszem megtenni a csapatért.” 

    Katsuta 2022-ben a Toyota Gazoo Racing Next Generation csapatát képviselte, vagyis a japán gyártó második, egyszemélyes csapatában vezetett, ahol két dobogós eredményt ért el és az év végén az ötödik helyen zárta a bajnokságot. 

    “Azt gondolom, ez a megfelelő pillanat arra, hogy Taka megtegye a következő lépést karrierje során – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője. – Idén ő volt a legkövetkezetesebb pontszerző a világbajnokságon, ezért bizunk benne, hogy komoly pontokat tud hozni a csapat számára.“ 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Hamilton és Verstappen az év utolsó időmérőjén is összetűzésbe került (videó)

    0

    Brazíliai ütközésük után Lewis Hamilton és Max Verstappen az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzésén is találkozott egymással a pályán, és bár ezúttal nem ütköztek össze, kialakult közöttük egy kisebb összezördülés, legalábbis a holland pilóta szemszögéből nézve.

    Max Verstappen és Lewis Hamilton az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén is összetalálkozott. Az egész az időmérő első szakaszának végén történt, amikor a többi versenyzőhöz hasonlóan a kétszeres és a hétszeres világbajnok is felvezető körön haladt, hogy megkezdje az utolsó mért körét. És miként az ilyenkor általában lenni szokott, hatalmas dugó alakult ki a kör végén, ahogy mindenki igyekezett helyet hagyni maga előtt. Néhányan azonban úgy döntöttek, hogy nem várják ki a sorukat, és előre furakodnak.

    Így tett Pierre Gasly és Alex Albon is, akik mindketten elviharzottak az utolsó előtti kanyar előtt mérnöke utasítását („Még van három autó előtted, tarts a pozíciódat!”) betartó Verstappen mellett. „Hihetetlen” – jegyezte meg erre nevetés kíséretében a holland, aki mögé ekkor megérkezett Hamilton is.

    Verstappen nem akart nekimenni Hamiltonnak, de újra megtenné

    „Rengeteg időd van” – szólt Hamilton fülére Peter Bonnington, a Mercedes pilótájának versenymérnöke, de miután a hétszeres világbajnokot is megelőzte a Williams, Hamilton közölte, hogy „Nagyon nagy a forgalom.”

    Ezután pedig úgy döntött, hogy inkább a saját kezébe veszi az irányítást, és megelőzte Lando Norrist, majd az utolsó előtti kanyarban megpróbált elmenni kívülről Verstappen mellett is, aki azonban becsukta az ajtót. „Nincs rajtad nyomás hátulról” – szólt neki Bonnington, ami után Hamilton kicsit kivárt, majd amikor Verstappen előtt Bottas elindította a körét, ahelyett, hogy megvárta volna, hogy a holland is így tegyen, hirtelen megelőzte a Red Bullt.

    Verstappen kicsit rálegyezett, de látta, hogy nincs mit tenni, és kénytelen elengedni Hamiltont. A kétszeres világbajnok és mérnöke között eközben a következő beszélgetés zajlott: „Menj biztosra, hogy elég helyet hagysz magad előtt a kör kezdetére. Biztonságban vagyunk, csak kezd el a kört és próbálj annyit tanulni, amennyit tudsz. Engedd el őket, hagyd őket játszadozni!” – mondta neki Gianpiero Lambiase, amikor Gasly és Albon elmentek mellette, majd amikor Hamilton is megelőzte, hozzátette: „Engedd el őt, hagyd játszadozni.!”

    Lambiase a játszadozással vélhetően arra utalt, hogy többen szándékosan szegik meg a pilóták közötti hallgatólagos megállapodást, amely úgy szól, hogy a felvezető kör végén már nem kezdenek egymás előzgetésébe, hanem mindenki kivárja a sorát. Hamilton többedmagával azonban ezt nem vette figyelembe, miközben nem volt hova sietnie, hiszen így is egy teljes perccel az óra lejárta előtt kezdte meg a körét, tehát bőven lett volna ideje megvárni Verstappent, aki nem mellesleg elfékezte az első kanyart, és egyből félbe is szakította a körét. A levezető körben pedig még a korábban történtekre utalva megjegyezte, hogy „ez nincs rendben.”

    Videón az eset:

    Idősebb Sainz megrémült fia mellett, majd megmutatta, hogy csinálják a ralilegendák (videó)

    0

    Még egy ralilegenda sem érzi magát kényelmesen az anyósülésen, derült ki akkor, amikor ifjabb Carlos Sainz elvitte egy körre az apját Fioranóban. Na de aztán jött idősebb Carlos, és megmutatta a gyereknek, hogy ő is meg tudja hajtani a Ferrarit.

    A Red Bull Motorsports dokumentumfilm-sorozatot készített minden idők egyik legnagyobb raliversenyzőjéről, a kétszeres ralivilágbajnok és háromszoros Dakar-győztes Carlos Sainzról. A sorozat a 60 esztendős legenda életét és felkészülését mutatja be a 2022-es Dakar Rallyra bő fél órás epizódokban, amelyekben helyenként természetesen fia, a Ferrarinál versenyző ifjabb Carlos Sainz is megjelenik.

    Az egyik epizódban pedig egy kicsit meg is ijeszti az apját akkor, amikor megautóztatja őt a Ferrari házi tesztpályáján, Fioranóban egy utcai Ferrarival. „Óvatosan, óvatosan, óvatosan, ez nem a Forma-1” – hangzik az anyósülésen láthatóan kicsit feszültté váló idősebb Sainz figyelmeztetése, de fia ezzel mit sem törődve tovább száguld. A menet végére a ralilegenda jobb keze be is görcsöl, annyira szorította a kapaszkodót, amiért fia ki is neveti.

    Na de nemcsak a Ferrari pilótája, hanem apja is vezetett, és a felvételek tanúsága szerint ő sem kímélte a vasat. „Fékezz!…” – szólal meg ifjabb Sainz egy káromkodás kíséretében. „Az autó csúszik… figyelj, itt megcsúszik…ó, a francba… – hangzik Sainztól, miközben szorosabbra húzza a biztonsági övet. – Óvatosan a gyors kanyarban, papa! Óvatosan, óvatosan, óvatosan!”

    Eközben idősebb Sainz egyszer reagál, de csupán annyit, hogy „He?” Kiszállva a fia megjegyzi, „Annyiszor mondtam neki, hogy fékezz, fékezz, fékezz!”

    A teljes videó IDE KATTINTVA érhető el.

    Latvala: Tanak távozása új helyzetet idézett elő 

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője elárulta, hogy bár szerették volna, ha Esapekka Lappi továbbra is a csapatban marad, csak részmunkaidőt tudtak volna felajánlani számára. 

    Pár hete már terjedt a pletyka, hogy Esapekka Lappit leigazolta a Hyundai Motorsport a 2023-as évre Ott Tanak helyére, ez azonban csak pénteken lett hivatalos, amikor a koreai gyártó bemutatta jövő évi versenyzőit. 

    Jari-Matti Latvala elárulta, hogy jövőre is Esapekka Lappival tervezett a Toyota, azonban Ott Tanak távozása a Hyundaitól új helyzetet idézett elő. 

    “Ott Tanak távozása a Hyundaitól mindenki számára meglepetés volt – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője. – A Hyundainak pedig találnia kellett egy versenyzőt a helyére, így jó ajánlatot tettek Esaspekkának. Ekkor már mi is tárgyaltunk a 2023-as szezonról a versenyzőinkkel, azonban a célunk az volt, ne változtassunk az idei felálláson. Bajnoki címet szerzett csapaton ugyanis nem szabad változtatni. Esapekkának csak fél szezont tudtunk volna ajánlani, míg a Hyundai teljes szezont. Ezzel pedig nem tudtunk versenyezni. EP igazából mindig is egész szezont szeretett volna, így távozása már hetekkel ezelőtt eldőlt.” 

    A japán gyártónál végül csak Esapekka Lappi távozása okozott személyi változást, 2023-ban Kalle Rovanpera és Elfyn Evans teljes szezont, míg Takamoto Katsuta és Sébastien Ogier nagyjából fél szezont mehet. 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    “Amikor Ott Tanak távozása bejelntésre került, majd később Esapekka Lappi átigazolása is el kezdett keringeni, sokan megkerestek minket, hogy van-e lehetőség a csapatban. Most azonban úgy döntöttünk, hogy nem szerettünk volna egy új versenyzőt a csapatba. Biztos vagyok benne, hogy Takamoto Katsuta készen áll a fő csapatban való versenyzésre.” 

    Esapekka Lappi 2020 végén, amikor távozott az M-Sporttól azt hitte, hogy vége karrierjének.

    „Ez a távozás most teljesen más, mint két éve az M-Sporttól – mondta Lappi. – A Monza Rallyt követően egy búcsúsbulit szerveztünk és akkor azt hittem, hogy a kerrieremnek is vége. Most azonban ismét egy teljes szezonban versenyezhetünk.”

    Lappi is a Toyotával tervezett 2023-ra, azonban Tanak távozása után minden megváltozott, ráadásul a a Spanyol Rally utolsó napján a finn versenyző nyilvánosan meghirdette saját utcai Toyotáját is..

    „Nagyon viccesre sikerült az egybeesés az autóm eladásával Ott Tanak távozása. Sokkal korábban kellett volna meghirdetnem az autóm. A hirdetést a Spanyol Rally utolsó napján tettem ki, majd este Tanak közölte távozását, hétfőn pedig megkeresett a Hyundai. Az egész szezonra szóló ajánlat minden addigi tervet megváltoztatott. Jó pár napig gondolkodtam a megkeresésen, aludni is nehezen tudtam mielőtt igent mondtam volna.”

    Nincsenek szavak – soha senkit nem búcsúztattak úgy az F1-ben, mint Vettelt

    0

    Aki él és mozog, elbúcsúzott már valamilyen formában a Forma-1-ból a mai Abu-dzabi Nagydíjon visszavonuló Sebastian Vetteltől. Megajándékozta őt édesapja, valamint a Ferrari és a Red Bull is, nem beszélve a német Sky-ról, amely állatokkal lepte meg a négyszeres világbajnokot.

    Talán még maga Sebastian Vettel sem számított arra a szeretetáradatra, ami felé irányul pályafutása utolsó Forma-1-es versenyhétvégéjén. A négyszeres világbajnok ma zárja le 2007 óta tartó F1-es karrierjét, és bár kisebb csoda lenne az is, ha dobogóra állhatna, így sem fogja soha elfelejteni ezt a néhány napot. Vettelt ugyanis olyan módon ünnepli és búcsúztatja az a sportág, amelyet a mai napig imád, amire – nyugodtan kijelenthetjük – nem volt még példa.

    Miután Lewis Hamilton kezdeményezésére a versenyzők csütörtök este közös vacsorán köszöntötték az Aston Martin veteránját, már sejthető volt, hogy ez csak a kezdet, és az ezt követő napok még inkább arról fognak szólni, hogy mindenki köszönetet mondjon és elbúcsúztassa a 35 éves pilótát.

    Az alábbiakban a teljesség igényére törekedve (ha kihagytunk valamit, hozzászólás formájában szívesen vesszük a kiegészítéseket) összegyűjtöttük, miként tisztelegtek a versenyzőtársak, csapatok, és a teljes paddock a négyszeres világbajnok előtt.

    A pénteki első szabadedzés előtt édesapja, Norbert Vettel meglepte őt első gokartos overáljával, kesztyűjével és sisakjával. Az ereklyéket – amelyekről fia nem tudta, hogy még megvannak – egy Vettelről készült gyerekkori fotóval együtt az Aston Martin garázsában helyezték el, és lepték meg vele a négyszeres világbajnokot:

    Az Aston Martin a Danke Seb (Köszönjük, Seb) feliratot helyezte el mindkét autója orrkúpjára, illetve a glóriára. Előbbit ráadásul 400 csapattag nevéből alkották meg:

    Fernando Alonso és Mick Schumacher is Vettel ikonikus sisakfestésével versenyez a hétvégén (előbbitől ez jóval meglepőbb, és Vettelt is meglepte, aki elmondta, Alonso előre engedélyt kért a dizájnja viseléséhez, ő pedig nagyon megtisztelve érzi magát ettől), de többen, köztük a két Ferrari-pilóta is Danke Seb matricát ragasztott a bukójára:

    Péntek este a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA megtartotta idei utolsó ülését, amelynek végén mind a 20 versenyző összeállt egy képre, és Vettel híres mutatóujjas ünneplésével pózolt. Természetesen csatlakozott hozzájuk Alex Wurz, az elnök is:

    Szombaton a Ferrari – amelynél 2015 és 2020 között 14 győzelmet szerzett, és ezzel Michael Schumacher és Niki Lauda után a maranellóiak történetének harmadik legeredményesebb pilótájává vált – érzelmes búcsúztatót szervezett egykori pilótájának, akit meghívtak a nekik kijelölt vendéglátóegységbe, ahol Mattia Binotto köszöntése után maga Vettel is mondott néhány szót olaszul, majd mindenkit megölelt. A csapattól egy 2018-as Ferrari-motorborítást kapott, amit minden csapattag ellátott a saját személyes üzenetével. „Mindenki Seb-rajongó. Még, ha azt is mondják, hogy nem, akkor is Seb-rajongók” – írta az egyik posztja fölé a csapat, utalva Vettel híres kijelentésére, ami szóról szóra ugyanígy hangzott, csak ő a saját neve helyén a Ferrari nevét mondta:

    Nemcsak a Ferrari, hanem Vettel legsikeresebb csapata, a Red Bull is köszöntötte története legeredményesebb versenyzőjét (4 egyéni vb-cím, 38+1 győzelem, hiszen a Toro Rossóval is nyert), és egy szintén a csapattagok üzeneteivel ellátott hátsó szárnyvéglapot ajándékozott a németnek valamelyik korábbi Red Bulljáról. Verstappen üzenete is rajta van, és különösen pikánsra sikeredett. „Tudom, hogy hátulról szeretsz” – írta a kétszeres világbajnok, utalva a 2019-es Brit Nagydíjra, amelyen Vettel hátulról megtorpedózta őt a Ferrarival:

    Míg a Ferrari és a Red Bull ajándéka ilyen esetekre viszonylag szokványosnak mondható, addig alighanem senki nem tudta volna kitalálni, hogy mivel készül a német Sky. A csatorna az abu-dzabi időmérő után több mint egy órás műsort szentelt Vettelnek, amelybe számos vendégek meghívtak. A csúcspont viszont alighanem az volt, amikor közölték a négyszeres világbajnokkal, hogy kap két alpakát a svájci farmjára, illeve egy alpakás puzzle-t is (Vettel erre azt mondta, miután kirakta, majd felragasztja a falra), hogy valami kézzelfogható is legyen, hiszen az állatokat nem szállították el Abu-Dzabiba. Ez aztán az ajándék!

    Ezzel azonban nem volt vége Vettel napjának, este ugyanis hatalmas közös futást szerveztek a tiszteletére, amelyen a pilótáktól kezdve az F1 vezetőin át a szerelőkig és újságírókig bárki részt vehetett, hogy még egyszer utoljára megtegyen egy kört – természetesen futva – a négyszeres világbajnokkal. A futók „Danke Seb” feliratú pólót viseltek, ujján Vettel vb-győzelmeinek évszámaival, az elején pedig a 2013-as Indiai Nagydíj után ikonikussá vált jelenettel, amikor a negyedik vb-címét nyerő német a célegyenesben körzőzött egy kicsit, majd meghajolt a Red Bullja előtt.

    A „Danke F1” feliratú pólót viselő Vettellel együtt futott többek között Mick Schumacher, Charles Leclerc és Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója is, de az Aston Martin és a Red Bull számos tagja is részt vett:

     

    Meeke: A három év kihagyás soknak bizonyult 

    0

    Kris Meeke 2019 óta nem indult WRC futamon, azonban az észak-ír versenyző nevét is összefűzték a Hyundaijal, végül mégsem tud visszatérni a gyári versenyzők közé. 

    A 43 éves Kris Meeke WRC karrierje 2018-ban a Portugál Rallyn történt totálkár után véget érni látszott, azonban 2019-re lehetőséget kapott az akkor még Tommi Makkinen által vezett Toyotánál, ahol a Német Rallyn második helyen zárt, majd év végén hatodik helyen végzett. 

    Év végén azonban kikerült a japán gyártótól is, és azóta nem is indult WRC futamon. 

    Idén viszont Ott Tanak távozásának bejelentése után az ötszörös WRC futamgyőztest is összehozták a Hyundai csapatával. 

    “Valóban tárgyaltam a Hyundaijal – mondta Kris Meeke a Dirtfishnek. – Végül azonban úgy döntöttek, hogy nem engem választanak, nem tudom megmondani, hogy mennyire lehetett közel a megegyezés. Csak néhány versenyt vállaltam volna a csapattal, teljes szezonra nem szerettem volna visszatérni. Rally1-es autóra nincs sok esély, azonban Ott Tanak és Oliver Solberg távozásával a Hyundainál láttam erre lehetőséget. Három szezon kihagyása valószínűleg komoly szerepet játszott az esélyemet illetően.” 

    Az azonban elképzelhető, hogy jövőre mégis rajthoz áll a közönségkedvenc versenyző a WRC-ben, mégha nem is Rally1-es autóval. 

    “Lehet, hogy így is elindulok jövőre néhány versenyen. Továbbra is folytatom a munkát a Skodánál, és meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. 7000 km-t mentem a Skoda Fabia RS Rally2-vel, és nagyon jól éreztem magam az autóban. A rally mellett azonban a rallycrosst sem zárom ki.” 

    Ledobta az atomot a Ferrari leendő csapatfőnöke?

    0

    Frédéric Vasseur egyetlen mondattal új lendületet adott a Mattia Binotto leváltásáról szóló pletykáknak.

    A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt szárnyra kapott pletykák, melyek szerint jövőre már nem Mattia Binotto lesz a Ferrari csapatfőnöke, kicsit elülni látszottak azzal, hogy a maranellóiak közleménye után Charles Leclerc, Carlos Sainz, majd Mattia Binotto sem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy a Gazzetta dello Sport kész tényként közölte a csapatot 2019 óta irányító szakember leváltását.

    De aztán jött Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo olasz sportnapilap szerint Binotto helyét átvevő csapatfőnöke, és Gaetan Vigneron belga újságírónak a következőt felelte arra, hogy igazak-e a pletykák: „nem mondok semmit, elég hamar meg fogja tudni.”

    Ilyesmit pedig aligha mond az ember, ha teljességgel megalapozatlan, légből kapott szóbeszéd csupán az, hogy a Ferrari csapatfőnöke lesz belőle, úgyhogy Vasseur leginkább csak olajat öntött a tűzre.

    Gazzetta dello Sport: A Ferrari kirúgja Binottót, már megvan, mikor kell mennie

    Eközben Mattia Binotto az FIA csapatfőnöki sajtótájékoztatóján azt mondta: „Amikor megjelentek a spekulációk, volt egy beszélgetésem az elnökömmel, John Elkannal. Nyíltan megbeszéltük, hogy mi a legjobb út előre. Úgy döntöttünk, hogy talán egy közlemény kiadása a legjobb módja annak, hogy elejét vegyük a találgatásoknak. Világos, hogy vannak találgatások, de ezek teljességgel alaptalanok.“

    Amikor megkérték rá, hogy kategorikusan jelentse ki, hogy jövőre is ő lesz a csapatfőnök, nem tette ezt meg. „Nyilván nem az én tisztem eldönteni ezt, de meglehetősen nyugodt vagyok. Ennek oka pedig az, hogy mindig nyitott, őszinte és konstruktív megbeszéléseket folytatok a főnökeimmel és az elnökömmel, nemcsak a rövid, hanem a közép és hosszú távú terveket illetően is.”

    „Ha visszatekintek a szezonra, akkor igen, voltak hullámvölgyeink és hullámhegyeik, és ma sem mi voltunk a leggyorsabbak. De szerintem elértük a fő célunkat, ami az volt, hogy visszatérjünk, és versenyképesek legyünk, és megismerjük a 2022-es autókat” – ecsetelte a svájci olasz, majd elismerte, hogy rengeteg mindenben kell még fejlődniük, de kiemelte, hogy a csapat teljes mértékben a jövő évi autóra fókuszál, és próbál fejlődni.

    Reagáltak a Ferrari-pilótái a Binotto kirúgásáról szóló sajtóhírekre

    „Tovább ez a szezon szerintem kiemelkedő volt a pole pozíciók száma és az időmérős tempó terén. Nem volt olyan jó, ami a versenytempót illeti, úgyhogy ezen javítanunk kell, mer a stratégia és minden más is könnyebb lesz, ha erős autónk van a versenyen. Úgyhogy igen, nyugodt vagyok, sőt, még annál is több. Nagyon koncentrálok a csapattal arra, amit tennünk kell” – mondta Binotto.

    Kérdés, hogy januártól is megteheti-e majd ezt.

    Világbajnokkal érkezik új csapat a 2023-as WRC-be?

    0

    Spanyol lapértesülés szerint jövőre négy csapat venne részt a Rally Világbajnokságon, az új csapat pedig egy világbajnokkal érkezne. 

    A spanyol revistascratch.com oldal szellőztette meg azt a hírt miszerint a Monster 2023-ban WRC csapatot készül indítani. A versenyzők Ott Tanak és Oliver Solberg lenne, az autó pedig Ford Puma Rally1. 

    Oliver Solberg szerződését nem hosszabbította meg a Hyundai Motorsport, míg Ott Tanak saját maga távozott a koreai gyártótól a szerződése lejárta előtt egy évvel. 

    A Hyundai WRC2-es csapatát azonban a Red Grey írányította, mely Tanak és Markko Martin közös csapata, és a 2019-es világbajnok távozásával a Red Grey is befejezi az együttműködést a koreai csapattal. 

    A spanyol lap szerint a Monster WRC csapatát éppen a Red Grey irányítaná, az autókat az M-Sporttól pedig vagy bérelné a 14 futamra, vagy meg is venné. A csapatot Ken Block koordinálná. 

    A Solberg család nemrég Amerikában járt, ahol látogatást tettek a Monster Los Angeles-i központjában, amit követően Oliver Solberg azzal tett közzé egy posztot, mely szerint hamarosan valami nagyon jó dolog fog történni…. 

    Fotó: Hyundai Motorsport