back to top
2025. december 24. 01:34
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1155

    Megérkezett az eső, kaotikus időmérő jöhet Interlagosban

    0

    Miként arra számítani lehetett, megérkezett az eső a Brazil Nagydíjra, és már esik is Interlagosban. Az időmérő edzés teljesen vizes pályán kezdődhet.

    A teljesen száraz pályán rendezett első szabadedzés után a Brazil Nagydíj időmérő edzése minden bizonnyal vizes körülmények között zajlik majd, megérkezett ugyanis a beígért eső az interlagosi pálya fölé. A helyszínen már esik, az eső intenzitása pedig az előrejelzések szerint fokozódni fog, így nem kizárt, hogy igencsak nehéz dolga lesz a pilótáknak a magyar idő szerint este nyolc órakor kezdődő kvalifikáción.

    Még nagyobb bajban lett volna a Hyundai, ha van még verseny idén 

    0

    Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese szerint nem tudtak volna még egy autót építeni idén, miután Dani Sordo autója porig égett Japánban. 

    Julien Moncet szerint kész szerencse, hogy a szezonzárón égett porrá egy Hyundai, mert még egyet nem tudtak volna építeni ebben az évben. 

    “Az egyetlen pozitívum a tűz után, hogy már a szezonzárón vagyunk – mondta Julien Moncet az Autosport.com oldalnak. – Ezt az autót már nem terveztük több versenyen indítani 2023-ban, a Montéra egy teljesen új fog készülni. Sokkal nagyobb bajban lennénk, ha ez nem az utolsó versenyen történik, mert nem tudtunk volna még egy autót építeni a következő versenyig. Már a Montéra koncentrálunk a központban, ezért ez az eset nem változtat semmin, ugyanakkor nyilván nem jó, hogy egy autónk megannyi alkatrésszel megsemmisült, ráadásul egy csomó pénz is elégett a tűzben.” 

    Moncet szerint vélhetően soha sem fog kiderülni, hogy mi okozta a tüzet Dani Sordo autójában, de szerinte ez nem olyan eset volt, mint Oliver Solbergé Horvátországban, ahol egy baleset után gyulladt ki az autó. 

    “Nincs információnk a tűz okáról, és valószínűleg nem is lesz, mert megsemmisült az autó. Abban biztosak vagyunk ugyanakkor, hogy ez más eset, mint Oliveré volt, ahol a baleset következtében a kipufogó nyomódott az autóba. Talán üzemanyag probléma lehett most, de a valódi ok már nem fog kiderülni.” 

    A csapatigazgató-helyettes nem lepődött meg azon, hogy a lángok gyorsan terjedtek. 

    “A mai autók tele vannak karbonnal, kivéve a bukőcsövet és még néhány területet, ráadásul még az első szakasz volt, ezért az üzemanyagtank is tele volt. Nyilvánvaló volt, hogy gyorsan fog terjedni a tűz.” 

    A Ferrari rögtön büntetést kapott, a McLaren pilótája rendbe jött a kezdésre

    0

    Sergio Pérez volt a leggyorsabb a Brazil Nagydíj első szabadedzésén. A mexikói pilóta mindössze 4 ezreddel előzte meg Charles Leclerc-t és 8 ezreddel a harmadik helyen végző csapattársát, elképesztően szorosan alakult tehát az eleje. 

    Az első és egyetlen pénteki szabadedzéssel vette kezdetét a Brazil Nagydíj hétvégéje, amelyen az idén harmadik, egyben utolsó alkalommal rendeznek sprintet, így a megszokottakkal ellentétben pénteken, az első szabadedzés után már a szombati sprint rajtsorrendjét eldöntő időmérő jön.

    Mivel az időmérő kezdetével életbe lépnek a parc fermé-szabályok, a csapatoknak mindössze egy óra állt a rendelkezésére, hogy mind egy körre, mind a versenyre megfelelő beállításokat találjanak. Mindez a szokottnál változatosabb programokat eredményezett, ezért a sorrendből az általánosnál is kevesebb következtetést érdemes levonni.

    Az élen záró Sergio Pérez például jóval korábban futotta meg 1:11.853-as lágy gumis gyorskörét, mint azt az utolsó pillanatban teljesítő Charles Leclerc, és utána még jó néhány kört tett meg, ellentétben az 1:11.857-et elérő monacóinál.

    Az 1:11.861-gyel harmadik helyre besoroló Max Verstappen az egész edzés során arra panaszkodott, hogy a legtöbb kanyarban nem fordul rendesen a Red Bullja, így az ő oldalán lesz munka bőven az időmérőig.

    Ahogy volt a Ferrarinál Carlos Sainz-al, ugyanis motort cseréltek a spanyolnál, aki így 5 helyes hátrasorolást kapott, csakhogy nem az időmérőn, hanem majd a sprinten elért helyezéséhez képest büntetik meg, azaz a vasárnapi futam rajtrácsán fog a szombati eredményéhez képest hátrébbról indulni.

    A Ferrarik és Red Bullok kettősét a két Mercedes követte Hamilton–Russell sorrendben, és bár rövid a kör, a 2 tizedes lemaradásuk így sem sok. Az első tízbe Sebastian Vettel, Mick Schumacher, Valtteri Bottas és Pierre Gasly fért még be, miközben a csütörtöki sajtónapot gyomorrontás miatt kihagyó Lando Norris felépült a hétvége kezdetére, azaz nem kellett a jövőre már az Alpha Taurinál versenyző Nyck de Vriest autóba ültetnie a McLarennek.

    A Brazil Nagydíj első szabadedzésének végeredménye

    Sorra veri át ügyfeleit az F1 legnagyobb relikvia-értékesítő weboldala?

    0

    Egyes rajongók rengeteg pénzt fizetnek azért, hogy megkaparintsák kedvencük versenyben használt aláírt kesztyűjét, vagy egy eredeti darabot egy Forma-1-es autóból. És amikor nem azt kapják, amiért fizettek, az bizony nagyon frusztráló tud lenni.

    Lassan Dunát lehetne rekeszteni azokkal, az F1 Authentics által értékesített Forma-1-es ajándéktárgyakkal, amelyekre panasz érkezik az eladásuk után. A The Memento Group által működtetett üzlet és weboldal az F1 hivatalos ereklye-értékesítője, amelynek kínálatában az F1-es felniből készített asztalon át a kerékanyából fabrikált asztali lámpán keresztül az igazi F1-es autók pontos másáig rengeteg exkluzív ajándéktárgy megtalálható.

    Az F1 Authentics csapatában korábbi F1-es szerelők is dolgoznak, ami azt mutatja, hogy szakértelemből sem lehet hiány, mégis már a sokadik olyan eset tűnik fel az F1-es Redditen, amikor valami hiba csúszik az értékesítésbe, és az ügyfél állítása szerint vagy nem azt kapta, amit megrendelt, vagy a szállítás közben megsérült a tárgy.

    A legújabb eset egy 2019-es Racing Point hátsó szárnnyal, pontosabban annak vízszintes elemével kapcsolatos, amit licitálás során 1800 fontért (830 ezer forint) sikerült megszereznie a Redditen panaszkodó vevőnek, aki leírta, hogy csak azért volt hajlandó ilyen sokat fizetni az elemért – miközben fele ennyiért is szoktak árulni hasonlókat – mert a képek és a leírás tanúsága alapján a szárnyból nem hiányzott egyetlen darab sem. A kézhez kapott szárny azonban két helyen is hiányos. És ez nem minden, elújságolta ugyanis azt is, hogy tavaly rendelt egy 2019-es Haas-bargeboardot (az első kerekek mögötti légterelő), viszont egy 2018-asat kapott.

    A Racing Point hátsó szárny és a Haas bargeboard

    Vettel kesztyűje

    És ez nem az első hasonló eset volt. Korábban például egy vevő azt panaszolta el, hogy megrendelte a Sebastian Vettel által a tavalyi Bahreini Nagydíjon viselt, a négyszeres világbajnok által aláírt kesztyűt, ám a kiszállított kesztyűt, amit csak hónapok múltán kapott meg, Vettel nem írta alá, és ráadásul az eltérő színösszeállításból egyértelműen látszott, hogy nem ugyanaz volt, amit a versenyen viselt.

    Hogy mindezt megfejeljük, a vásárló emailezett egy sort az F1 Authentics-el, majd kapott egy tanúsítványt Mike Kracktől, az Aston Martin csapatfőnökétől, amelyben Krack biztosította őt a kesztyűk eredetiségéről, és versenycipőket is említett, holott ilyesmiről szó sem volt. A vásárló végül az ebayen rálelt Vettel eredeti, Bahreini Nagydíjon használt kesztyűjére, és azt is megvette.

    Ezek után talán nem meglepő, hogy egy Csou-rajongó ügyfél rájött, hogy amit a kínai pilóta versenyben használt idei autójáról származó karosszéria-elemként adtak el neki, az valójában egy 2021-es Alfa Romeóról származik, valamint egy 2020-as Renault RS20-as teljes oldalborítását 3500 kanadai dollárért megvásároló vevő össze-vissza törve, sérült csomagolásban kapta meg a méregdrága relikviát.

    A kesztyű és az Alfa Romeo karosszéria-darabja

    Nem mindig sírás a vége

    Az F1 Authetics-nek legyen mondva, hogy az összetört Renault-elemmel kapcsolatban készséggel elismerték, hogy hibáztak, mert egy gyakornokra bízták a csomagolást, aki nem volt tisztában azzal, hogy az ilyen elemeket speciális dobozba szokták tenni…. A Reddit-felhasználó azt írta, felajánlották neki, hogy keresnek egy ehhez hasonló vagy ugyanilyen elemet, vagy visszatérítik a kifizetett összeget.

    Ami Vettel kesztyűjét illeti, azzal kapcsolatban végül az Aston Martin és az F1 Authentics is lépett. Előbbi néhány nappal később felhívta az elégedetlen vásárlót, elnézést kért, majd ugyanígy tett az üzlet is. Mint kiderült, a kiszállított kesztyű is Vettelé volt, és használta is, csak nem a versenyen. Kárpótlásul a vásárló megkapta Vettel Holland Nagydíjon használt kesztyűit aláírva némi Aston Martin-ajándéktárgy kíséretében.

    Ami pedig külön pozitívum, hogy az F1 Authentics a vásárlókkal való kapcsolattartás terén is igyekszik változtatni, és az új kesztyű elküldésekor a vevő elmondása szerint már minden egyes lépésről (most íratták alá, most fotózták le őket, most keretezték be, most értek vissza a keretezést végző szakembertől stb.) külön emailben értesítették.

    Kajto szomorú hírt kapott csapatától

    0

    A WRC2-es vb címért folytatott csatának vége Kajetan Kajetanowicz részéről, miután szombaton már nem tud visszatérni az első napon elszenvedett baleset után Japánban. 

    Kajetan Kajetanowicz a Japán Rally első pénteki szakaszán szenvedett balesetet mielőtt Dani Sordo kigyulladt autója miatt megállították volna a szakaszt. Az alagútból kiérve elveszítette uralmát a Skoda felett, és a kocsi bal hátuljával elkaptak egy lámpaoszlopot. A pilóta és navigátora, Maciej Szczepaniak bár sértetlenül megúszta a balesetet, az autó sérüléseit a csapat nem tudja helyre hozni. A Skoda bukóketrece is sérült, ezért nem folytathatják szombaton.

    „Sajnos ilyen a rally, azt hiszem, legközelebb megpróbáljuk. Bocsánatot kérek emiatt. Kifogytunk a szerencsénkből. Kicsit összetörtek vagyunk, de egészségesek” – kesergett a lengyel versenyző a szervizparkban.

    A WRC2-es vb címért a 2021-es bajnok Andreas Mikkelsennel még Emil Lindholm és Kajto volt csatában Japán előtt, így azonban csupán a finn versenyző maradt a norvég pilóta riválisa. 

    A péntek este 8.4 másodperc hátránnyal harmadik Lindholmnak sincs azonban könnyű dolga, hiszen a japán pályák komolyan próbára teszik a versenyzőket száraz körülmények között is, ráadásul vasárnapra még nagy mennyiségű esőt is várnak. 

    Vettel „elképesztően kedves” dolgot tett Ricciardóért

    0

    Sebastian Vettelről eddig is tudtuk, hogy nemcsak kivételes pilóta, hanem kivételes ember is, ám Daniel Ricciardo szavai ezt most még tovább erősítették.

    Nehéz éveken és különösen nehéz hónapokon van túl a McLarentől az év végén távozó Daniel Ricciardo, akinek akár a soron következő két verseny lehet pályafutása utolsó két F1-es futama. Az ausztrál pilóta óriási csalódásként éli meg, hogy nem tudta az elvárt teljesítményt nyújtani a wokingiakkal, ami miatt a szerződése lejárta előtt egy évvel távozni kénytelen a csapattól.

    A Brazil Nagydíj hétvégéjén pedig elárulta, hogy miután arra a megegyezésre jutott a McLarennel, hogy az év végén elhagyja a csapatot, Sebastian Vettel volt az, aki barátként támogatta. „Nem fogok belemenni a részletekbe, és elmondani, hogy mit mondott vagy bármi ilyesmi, de az idén jó néhány alkalommal felemelte a telefont, és csak egy barát volt, aki úgy viselkedett, ahogyan egy igaz barát tenné. Annyira fontos, hogy az embernek legyenek ilyen barátai.”

    Sebastian Vettel, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull, Szingapúri Nagydíj, 2017
    Vettel és Ricciardo a 2017-es Szingapúri Nagydíjon Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    A mindig mosolygós Ricciardo a mezőny minden tagjával megtalálja a közös hangot, de úgy érezte, korábbi csapattársának gesztusa túlmutatott a szokványos haverkodáson.

    „Ez nem szokványos a versenyzők között. Persze, kijövünk egymással és szövődnek barátságok, de hogy ennyire mély barátság kialakuljon, és olyan gesztusokat tegyen, amilyeneket tett az idén és olyasfajta kedvességet mutasson, amiket mutatott felém, eléggé váratlan. Úgyhogy igen, ez nagyon kedves volt tőle. Fantasztikus, és elképesztően kedves. Kicsit nagyobb volt rajtam a teher, amikor a szerződéssel kapcsolatos dolgok történtek, és nagyon nagyon volt körülöttem a zaj. Nem akarom kiemelni őt, mert voltak más pilóták is, de ő volt az, aki elég sokszor felhívott.”

    Ogier: 99%-ban már megegyeztünk a csapattal 

    0

    Sébastien Ogier a Japán Rally helyszínén elárulta, hogy már csaknem minden eldőlt a 2023-as programjával kapcsolatban. 

    Sébastien Ogier 2023-ban is részmunkaidőben fog versenyezni a Rally Világbajnokságon, a programról pedig már csaknem teljesen meg is egyezett a Toyotával. 

    “A csapat szerette volna, ha idén korábban sikerül megbeszélni a jövő évi programomat, mint idén – mondta Sébastien Ogier. – Erdetileg azt szerettem volna, hogy ha csak a versenyek előtt döntjük el, hol indulunk. Azt hiszem, elárulhatom, hogy 99%-ban már megegyeztünk a csapattal, azt viszont nem tudom, hogy mikor lesz nyilvános az információ. Talán a WRC naptár megjelenése után.” 

    A nyolcszoros világbajnok örül, hogy 2023-ban is tud részmunkaidőben versenyezni. 

    “Nagyon örülök neki, hogy a csapat teljesen rámbízta a programomról való döntést. Természetesen igyekszem a végső döntést időben meghozni. Kész vagyok a csapat kérésének is elegett tenni, tehát, ha valahol a Toyota szeretné, hogy induljak, akkor indulni fogok. Jövőre azonban a pályaversenyzés nincs tervben.” 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Pánik és összeomlás a Mercedes szponzoránál, de a csapat kitart

    0

    Egyelőre kitart a csődközeli állapotba került FTX mellett a Mercedes.

    Nagyon közel került az összeomláshoz a világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéje, az FTX az elmúlt napokban a Reuters beszámolója szerint, miután 72 óra leforgása alatt 6 milliárd dollárnyi pénzt vontak ki róla, aminek hatására a tőzsde saját kriptovalutája egyetlen nap alatt nagyjából 75%-ot zuhant.

    A már eddig is komoly pénzügyi válságban levő vállalat a nem mellesleg az Alpine-t szponzoráló rivális cég, a Binance segítségét kérte, ezek a megbeszélések azonban 24 óra alatt zátonyra futottak, mivel a Binance úgy ítélte meg, hogy túlságosan sok pénzt kellene az FTX-be pumpálniuk ahhoz, hogy kihúzzák azt a gödörből.

    Mercedes, Magyar Nagydíj, FTX
    FTX-logó a Mercedes hátsó szárnyán Fotó: Finn Pomeroy/Mercedes

    Eközben az FTX-el történtek lavinát indítottak el, és a Bitcoin és az Ethereum árfolyama is jelentősen esett, előbbi két éve nem volt ennyire mélyen. Az FTX és a Binance néhány napja még a két legnagyobb centralizált kriptotőzsdének számított, amelyek tavaly a kriptotőzsdék összes kereskedési volumenének nagyjából 30%-át tették ki, együttesen 27 500 milliárd dollár kereskedési forgalmat érve el. Ebből is látszik, hogy a történtek mekkora összeomlást jelentenek az év elején 32 milliárd dollárra értékelt FTX-nek, amelynek FTT tokenje a hét eleji 25 dollárhoz képest már kevesebb mint 2 dollárt is ért a hírek után meginduló pánikszerű eladások miatt.

    Sam Bankman-Fried, az FTX alapítója továbbra is reménykedik abban, hogy egy mentőcsomaggal elkerülhetik a csődöt, de igen kétséges, hogy kapnak-e ilyet. Mindez pedig hatással lehet a Mercedesszel kötött, tavaly szeptemberben bejelentett többéves együttműködésükre is, amely egy, a több nagy sportszponzorációs tevékenységükből (135 millió dolláros üzlet keretein belül 2040-ig ők lettek a Miami Heat NBA-csapat arénájának névadói, illetve az észak-amerikai baseball-liga, az MLB hivatalos kriptovalutájának is mondhatják magukat).

    Mercedes, FTX, NFT
    Egy FTX-el közöse kiadott NFT Forrás: Mercedes

    Ezen együttműködés keretein belül az FTX logói több helyen is megjelennek a Mercedeseken és a versenyzők overálján, miközben közös projekteken, például NFT-k (non-fungible token, azaz nem helyettesíthető zseton) kiadásán is együtt dolgoznak. Mindez azonban most kérdésessé vált, az Autosport beszámolója szerint a Mercedes – amellett, hogy rajta tartja a szemét a fejleményeken – azonban egyelőre fennhagyja az autóin az FTX logóit és minden együttműködést az eddigiek szerint folytatat a kriptotőzsdével.

    Toto Wolff korábban a blokklánciparban rejlő kockázatok kapcsán elmondta, „nem zárkózhatunk el a modern technológia elől”, és „ez egyértelműen egy olyan terület, ami növekedni fog.” „Ha tíz év múlva majd visszatekintünk, az olyan kifizetések, amelyek két napot vesznek igénybe és nem lehet azokat a hétközi munkaórákon kívül végrehajtani, a múlt emlékei lesznek, és itt jönnek be a képbe a kriptovaluták.”

    FRISSÍTÉS

    A Mercedes a Brazil Nagydíj szombati napján megváltoztatta a döntését, és felfüggesztette az FTX-el kötött megállapodását, aminek értelmében azonnal eltávolítja a vállalat logóit az autókról és a csapatruházatról. Mindez azután történt, hogy az Egyesült Államok tőzsdefelügyelete vizsgálatot kezdeményezett az ügyfelek betéteivel való állítólagos visszaélés miatt.

    A Mercedes szóvivője közölte, hogy továbbra is figyelik a gyorsan változó helyzetet.

    A WRC2 versenyzői civil autóval találkoztak a gyorsaságin – az FIA megtiltotta, hogy beszéljenek róla

    0

    A Japán Rally negyedik szakaszán Teemu Suninen, Sami Pajari és Emil Lindholm is civil autóval találkozott, mielőtt Craig Breen balesete miatt etap lett volna a gyorsasági. 

    Izgalmasan alakult a Japán Rally péntek délelőtti programja, miután az első szakaszon Dani Sordo autója kigyulladt, majd az eset következtében kettészakadt mezőny miatt törölni kellett a második gyorsaságit, a harmadik szakaszon pedig Craig Breen ütközött frontálisan a szalagkorlátnak. Végül pedig ez a gyorsasági is etap lett, mivel a szalagkorlát kettészakadt, így a nap végén sem tudták a versenyzők ezt a pályát teljesíteni. 

    A harmadik szakaszon azonban még a verseny leállítása előtt igen veszélyes szituáció alakult ki, Sami Pajari, Teemu Suninen és Emil Lindholm ugyanis szembejövő civil autóval találkozott.

    A WRC+ adásában csak azt lehetett ebből látni, hogy Sami Pajari megáll a nap harmadik szakaszán a már korábban megálló Emil Lindholm és Teemu Suninen autója mögött. 

    „Breen balesetet szenvedett, megálltunk, hogy mindenki jól van-e – mondta Emil Lindholm. – Miután újra elindultunk, néhány kilométerrel arrébb egy civil autó jött szembe, majd közvetlenül előttünk egy mellékútra kanyarodott. Amikor az autóval találkoztunk, még gyorsan mentünk, mert nem volt piros zászló, vagy sportbíró, aki jelzett volna, hogy lassítsunk.”

    „Nem Emil volt az egyetlen, aki találkozott civil autóval – mondta Teemu Suninen. – Először kerültem ilyen helyzetbe, de többet nem mondhatok, mert az FIA nem engedi.”

    „Csak fél szakaszt tudtunk menni a civil autó miatt – mondta Sami Pajari. – De ezt az FIA-val kell megbeszélnünk, nem tartozik a nyilvánosságra.”

     Később az FIA közleményt adott ki, melyben közölték, vizsgálják, hogy mi történhetett.

    „A Japán Rally 4. szakaszán súlyos biztonsági probléma lépett fel, amit az FIA vizsgál – áll a közleményben. – A 42-es rajtszámú autó (Craig Breen / James Fulton) balesete után piros zászló lépett érvénybe, majd pillanatokkal később egy civil autót vettek észre a szakaszon. Baleset vagy személyi sérülés nem történt, de a vizsgálat folyamatban van.

    A 42-es autó baleseténél komolyan sérült egy szalagkorlát, ami miatt később a hetedik szakaszt törölni is kellett. A civil autó délelőtti megjelenése miatt délután a pályákon áthaladtak az FIA Biztonsági Munkacsoport tagjai is, valamint további előfutó autókat indítottak, hogy támogassák a rendezőket a legmagasabb biztonsági szint elérésében.”

    Pajari
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Hamilton megtapsolta Verstappent

    0

    A Brazil Nagydíj előtt nem várt helyről kapott dicséretet a Mexikóba idei 14. győzelmért szerző, ezzel az egy szezonban elért sikerek számában egyedüli csúcstartóvá váló Max Verstappen.

    „Nem mondanám, hogy volt időm minden aspektusból tanulmányozni, hogy Max mit tett az idén, de szerintem elképesztő munkát végzett. Mindent megtett, amit meg kellett tennie. A csapata elképesztő autót bocsátott a rendelkezésére, ő pedig nagyjából minden hétvégén szállította a jó teljesítményt” – nyilatkozta Lewis Hamilton a Brazil Nagydíj csütörtöki sajtónapján arról a Max Verstappenről, akivel tavaly ilyenkor még élet-halál harcot vívott a világbajnoki címért.

    „Büszke lehet a munkára, amit elvégzett, én is tudom, milyen érzés ilyen helyzetben lenni. A következő két futamon is lesz esélye nyerni, úgyhogy még tovább növelheti ezt a rekordot, ha mi vagy a Ferrari nem tudjuk őt megállítani” – utalt arra a hétszeres világbajnok, hogy Verstappen akár 16 győzelemmel is zárhatja az évet, ami már hárommal több lenne, mint az eddigi csúcstartó Michael Schumacher és Sebastian Vettel 13 sikere.

    Verstappen és Hamilton is elhallgattatná a gyűlölködő szurkolókat

    Ami a Mercedes esélyeit illeti Verstappen megállítására, Hamilton nem annyira bizakodó, mint amilyen a Mexikói Nagydíj előtt volt.

    „Őszintén szólva, minden alkalommal, amikor megérkezünk egy pályára, meglepődünk azon, hogy menyire nagy, vagy éppen mennyire kicsi a lemaradásunk. Nem tudom, hogy az autónk lenyűgöző lesz-e itt, hogy olyan közel leszünk-e, mint a legutóbbi versenyen… Nem hiszem, hogy igen, de remélem, hogy meglepődünk, és nem ez lesz a helyzet.”

    „Nagyjából tudjuk, hogy az autónk hol fog működni, és mely kanyarokban nem, ezért arra számítok, hogy nem ez lesz a legjobb pályánk. De ott az időjárás és mindenféle külső tényező, ami szerepet játszhat. Az utolsó két verseny közül ez a nagyobb lehetőségünk, vagy ahol szerintem közelebb leszünk. A szezonzáró Abu-Dzabiban a hosszú egyenesekkel kemény lesz.”

    Hogy a Mercedes vagy a Ferrari egy körön fel tudja-e venni a versenyt a Red Bullokkal, az már pénteken este 8 órától kiderül, hiszen sprinthétvégéről lévén szó, már a ma megrendezik az időmérő edzést.