back to top
2025. december 21. 07:21
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1197

    Csomós Mixi második lett, de így is győzött

    0

    Csomós Miklós és Nagy Attila szoros csatában az Ózd Rally második helyét szerezte meg, de a Barum Rallyn történt baleset után sikerült legyőzni önmagukat és bebizonyították, hogy tudnak még hibamentesen versenyezni. 

    Közel egy év után láthattuk hazai pályán versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát a Skoda Fabia R5-tel, ami a verseny hetében készült el a Barum Rallyn elszenvedett balesetet követően. Mixi ígéretet tett a csapatának, hogy egyben viszi haza az autót, a szurkolóktól pedig pár gyorsaságinyi türelmet kért, hogy az esés után újra visszarázódjanak.  

    A pár gyorsasági pontosan kettő lett, hiszen a harmadik, királdi körön már abszolút első időt autóztak. Akárcsak az utolsó gyorsaságin, ahol 2,5 másodperccel verték a 2020-as WRC2-es világbajnokot, Mads Ostberget, így mindössze hét tized másodperc hátránnyal végeztek a második helyen.  

    „Nagyon fontos verseny volt az Ózd Rally. Szerettük volna magunknak, a csapatunknak és a szponzorainknak is megmutatni, hogy tudunk megfontoltan, abszolút a biztonságot szem előtt tartva versenyezni – mondta Csomós Mixi. – Egyáltalán nem voltak győzelmi szándékaink, bár így utólag azért még nyolc tizeddel lehettünk volna gyorsabbak valahol, de ez most nem számít.  

    Éppen ebben a pillanatban állok le az autóval a trélerről a műhelyünkben, nagyon jó érzés egy darabban hazahozni. Ennyivel tartoztunk Atival a csapatnak, a szerelőinknek, a csapatvezetőnknek, mindenkinek, aki hatalmas munkát tett az idei versenyzésünkbe.  

    Érdekes volt az Eb-futamok után itthon indulni, most szembesültem vele, hogy mennyi tapasztalatot szereztünk az elmúlt pár hónapban és hogy mennyivel könnyedebben tudtunk versenyezni.  

    Nagyon jó volt újra magyar szurkolók előtt menni. Emlékszem még, amikor mi mentünk Bútor Robihoz vagy Szabó Gergőhöz családostul, hogy találkozhassunk velük, most meg hozzánk jönnek teljes családok. Rengetegen szurkolnak nekünk. Nagyon hálásak vagyunk érte.  

    Meglepően jól sikerült a jótékonysági akciónk, amiben egy ózdi kisfiú, Kende gyógykezelésére gyűjtöttünk. Azt reméltük, hogy talán 500 ezer forint összejön, de most úgy tűnik, hogy az egymilliót is meghaladta. Köszönjük mindenkinek, aki licitált. Jó helyre kerül minden forint.“ 

    Kritikus verseny volt az Ózd Rally Nagy Attila számára, aki a sérülése után most tért vissza, ezért egy kicsit óvatosan állt a futamhoz.  

    „Mixivel megbeszéltük, hogy az első gyorsaságikon óvatosabban kezdünk – mondta Nagy Attila. – Félelem nem volt bennem, de az első szakaszokon nehezebben jött vissza az a feltétlen bizalom az autó, a gumi és Mixi tempója iránt, ami korábban megvolt. A harmadik gyorsaságitól kezdetem élvezni, és a végén már úgy éreztem magam, mint a Barum Rally rajtjában.  

    Fontos volt az is, hogy összeszedetten tudtunk versenyezni. Már a pályabejáráson látszott, hogy Zabar nem a mi szakaszunk. Mixi el is engedte, Sátára és Királdra koncentrált. Azt én is éreztem, hogy ez Eb-n szerzett rutin most csapódott le, sokkal könnyedebben tudtunk kezelni helyzeteket és az egész versenyzésünk nagyon felszabadult volt.  

    Mixi tökéletesen hozta azt, amiben a verseny előtt megállapodtunk. Sok helyen éreztem, hogy még van benne, de nem kapkodott, nem vállalt kockázatot. Még az utolsó gyorsaságin sem akarta megnyerni a versenyt.  

    A legbeszédesebb az volt, amikor hét tized másodperccel maradtunk le a győzelemről. Mixi mondta, hogy ott abban a kanyarban bent hagytunk hét tizedet, de nem puffogott rajta tovább. Szerintem sokat fejlődtünk ezen a versenyen és sokkal erősebbek lettünk, mint a Barum Rally előtt voltunk. Köszönjük a csapatunknak és a szurkolóinknak, hogy hittek bennünk.“ 

    Csomós Mixi–Nagy Attila számára a következő verseny az Országos Rallybajnokság záró futama, a Zemplén Rally lesz november 11–13-a között. 

    Binotto kiborult: Ez nevetséges és elfogadhatatlan

    0

    Igencsak feldúlt volt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Japán Nagydíj után. A svájci olasz szakember összességében kritizálta, amit Szuzukában az FIA-tól látott, de Charles Leclerc büntetése különösen felhúzta.

    Mondhatni keretbe foglalta a Ferrari idei szereplését a Japán Nagydíj vége, hiszen Charles Leclerc az utolsó métereken veszítette el a második helyet azzal, hogy levágta a célegyenes előtti sikánt, a felügyelők pedig utólag 5 másodperces büntetést adtak neki, mert úgy vélték, hogy előnyt szerzett. Ennek a döntésnek köszönhetően Max Verstappen már Japánban világbajnok lett, de Mattia Binotto nem emiatt volt dühös.

    „Ez a döntés nevetséges és elfogadhatatlan. Olyasmi, aminek nincs értelme. Leclerc nem nyert pozíciót vagy időt. Nyugodtak voltunk, amikor láttuk, hogy vizsgálják, majd ezúttal anélkül döntöttek, hogy meghallgatták volna a pilótákat. Elképesztő döntés, és ami nem világos, hogy hét nap elteltével két ugyanolyan szabályszegésért két különböző büntetést adtak” – nyilatkozta a feldúlt Binotto a Sky Italiának.

    Charles Leclerc, Ferrari, Japán Nagydíj
    Leclerc az utolsó pillanatban bukta el a második helyet Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A Ferrari csapatfőnöke természetesen Pérez szingapúri büntetésére utalt, amelyet az FIA felügyelői órákon át tartó tanácskozás után, a mexikói versenyző meghallgatása után hoztak csak meg. „Hét nappal azután, hogy Szingapúrban olyan sok körbe telt döntést hozni, majd a futam után meg kellett hallgatni a pilótákat egy egyszerű, egyértemű döntéshez, ma ezt néhány másodperc alatt elintézték. Meglep, hogy ennyire másképp viselkedtek itt, mint Szingapúrban, mindössze néhány nap különbséggel” – nyilatkozta a csapatfőnök már a Ferrari médiabeszélgetésén, majd kitért arra, hogy szerinte meg sem kellett volna büntetni a monacói pilótát.

    „Hogy helyes volt-e az 5 másodperces büntetés? Mi úgy látjuk, hogy [Leclerc] nem szerzett előnyt. Elöl volt, és elöl is maradt, és megtartotta ugyanazt a távolságot. Úgyhogy vitatható, de így döntöttek, amit elfogadunk – nyilatkozta Binotto, majd megjegyezte, ha itt ilyen gyorsan sikerült dönteni, akkor Szingapúrban is megtehették volna ezt, és akkor talán nyernek. – Szingapúrban is azonnal ki kellett volna osztani az öt másodperces büntetést, mert ez megadta volna nekünk a lehetőséget, hogy egyértelműen másként kezeljük a helyzetet (gumit spóroljanak ahelyett, hogy támadják Pérezt – a szerk.), ami akár a győzelmet is eredményezhette volna. Úgyhogy ez frusztráló, és emiatt is csalódottak vagyunk.”

    Binotto Japánban ráadásul nemcsak a büntetés, hanem más dolgok miatt is mérges volt. Szerinte ugyanis nem szabadott volna ilyen körülmények között elrajtoltatni a futamot, illetve a Carlos Sainz összetört autójának mentéséhez beküldött daru megjelenését is kiemelte.

    Elképesztő felvétel: pályabíró is életveszélyben volt Gasly traktoros eseténél (videó)

    „Ott volt a rajt ilyen körülmények között, majd a daru a pályán… Ez az egész megmutatja, hogy jelenleg nagyon nehéz helyzetben van a Forma-1, és a sportág hitelességének elvesztését kockáztatja. Meg kell értenünk, hogy miként javítsunk a helyzeten, mert jelenleg nem menedzselik jól a dolgokat.”
    Ami a verseny után, pontokkal kapcsolatos kavarodást illet, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, hogy tisztázást kértek az FIA-tól arra vonatkozóan, hogy tényleg teljes pontszámokat osztanak-e ki a versenyen, és miután megkapták a választ, nem volt ellenvetésük. „Elfogadtuk, úgyhogy szerintem ezen nincs mit vitatni. Max világbajnok, gratulálunk neki, igazán megérdemelte az alapján, ahogyan az egész szezon során vezetett.”

    Leclerc nem ért egyet a csapatfőnökkel

    Noha Binotto vitatta a büntetés jogosságát, Leclerc az FIA sajtótájékoztatóján teljes mértékben elfogadta azt.
    „Nos, nem tudok túl sokat mondani. Hibáztam, és próbáltam minimalizálni a veszteséget azzal, hogy egyenesen továbbmentem. Nem voltam tisztában vele, hogy ez az utolsó kör, de hogy őszinte legyek, az öt másodperces büntetés volt a helyes ítélet.”
    Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Japán Nagydíj
    Csak néhány körön át tudta tartani a lépést Verstappennel Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool
    A monacói pilóta ezután kitért arra, hogy a gumik vezettek a hibájához. „Négy-öt körön át nagyon gyorsak voltunk, de sajnos a verseny ennél egy kicsit hosszabb volt. Az első gumik egyszerűen elfogytak négy-öt kör után, ezt követően pedig minden arról szólt, hogy eljussunk a kockás zászlóig. A vége elképesztően nehéz volt, Checo pedig nyilván eléggé nyomás alá helyezett, és nagyon-nagyon küszködtem mindkét első gumival, végül pedig hibáztam. De nagyon-nagyon szenvedtünk.”

    Huttunen váltja Japánban Breent? 

    0

    Jari Huttunen a Finn Rallyn már kipróbálhatta az M-Sport Rally1-es autóját, arra a kérdésre pedig a versenyző menedzsere, Marcus Grönholm válaszolt, hogy Japánban pártfogoltja indulhat-e Craig Breen helyén. 

    Jari Huttunen idén a Finn Rallyn a kilencedik helyet szerezte meg az M-Sport Ford Puma Rally1-es autójával, annak ellenére, hogy üzemanyagnyomás probléma miatt komoly időt vesztett, ráadásul azon a versenyen inkább az autó megismerése volt a feladata és nem a gyorsan autózás. 

    A pletykák szerint Craig Breen gyenge teljesítménye miatt az év végén távozni kényszerül a fordos csapattól, annak ellenére, hogy szerződése van 2023-ra is. Az már biztos, hogy Breen navigátora, Paul Nagle a Spanyol Rally után visszavonul, de könnyen lehet, hogy a pilótának is az utolsó futama lesz ez. 

    Helyére pedig akár Jari Huttunen is érkezhet, aki a WRC2-ben indul a Spanyol Rallyn. 

    “Az biztos, hogy Jari indul a WRC2-ben az M-Sporttal Spanyolországban – mondta Marcus Grönholm, Huttunen menedzsere a Rallit.fi oldalnak. – Ez a Finn Rally után dőlt el, akkor többről még nem tudtunk tárgyalni.” 

    Grönholm szerint nem biztos, hogy Huttunen veheti-e át Breen helyét a Japán Rallyra. 

    “Jelenleg nehéz megmondani, hogy lesz-e pilótacsere Japánban. Breen nagyon jól vezet, de érthetetlen hibákat követ el, ami rontotta csapaton belüli helyzetét. Gus Greensmith egyelőre semmilyen elfogadható eredményt nem tudott elérni. Nem könnyű olyan versenyzőt találni, aki képes csúcsteljesítményt elérni jelenleg.” 

    Horrorbukás a DTM-ben, levegőben pörgő Ferrari Mugellóban – nemcsak az F1-ben voltak hajmeresztő jelenetek

    0

    Az F1 mellett a német túraautó-bajnokság (DTM) és a Ferrari Challenge Europe hétvégi versenyeire is kijutott a káoszból.

    A hétvégi Forma-1-es Japán Nagydíjon nem volt hiány hátborzongató jelenetekben, illetve Carlos Sainz előadásában egy komolyabb balesetet is láthattunk, a Ferrari spanyol pilótájának bukása azonban semmiség volt ahhoz képest, ami a német túraautó-bajnokság hétvégi szezonzárójának első futamán történt.

    Már az első kör végén be kellett küldeni a biztonsági autót, miután a hajtűkanyar után teleszóródott törmelékkel a pálya, de az igazi káosz csak akkor következett, amikor újraindították a mezőnyt. Philipp Eng és Nico Müller már az első kanyarban összeakadtak a 6. és 7. helyen, ez pedig elindított egy láncreakciót, amelynek végén Rolf Ineichen Lamborghinije és Mariuz Zug Audija csapódott a falnak.

    Az újraindítás utáni baleset (az ismétlések ITT láthatók)

    Mivel a versenyirányítás kivárt, és nem küldte be rögtön a biztonsági autót, az állva maradt versenyzők tovább csatáztak, ennek pedig katasztrofális vége lett. Thomas Preining és az őt a gyors 8-as kanyarban kívülről előzni próbáló David Schumacher összeakadtak, amitől a Porsche és a Mercedes is hatalmas tempóval, frontálisan a jobb oldali védőfalnak csapódott, majd visszapattant a pályára.

    A mezőny nagy része szerencsére el tudta kerülni, hogy belerohanjon a két versenyző valamelyikébe, de Ricardo Feller így is eltalálta Preining Porschéját. A legrosszabbul azonban Dennis Olsen járt a hátrébb érkezők közül, akit Feller még megpöckölt azelőtt, hogy nekirohant volna Preining-nek, amitől a sárga Porsche háttal a bal oldali védőfalnak csapódott és egy pillanatra tűzgolyóvá változott.

    A nyolcas kanyarban történt baleset (ismétlések ITT)

    A becsapódások olyan erejűek voltak, hogy motoralkatrészek szakadtak ki az autókból, de a DTM-kocsik biztonságát dicséri, hogy egyik pilótának sem lett baja.

    Hogy a futam újraindítása után mi történt, illetve a hétvége második versenye után kit koronáztak az idei bajnokká, arról ITT és ITT olvashat.

    A Ferrari Challenge-ben is volt egy hatalmas bukás

    A hétvégén rendezték a Ferrari Challenge európai szériájának utolsó előtti versenyhétvégéjét is az olaszországi Mugellóban. Az idén a Hungaroringre is ellátogató széria csúcskategóriájának, a Trofeo Pirellinek az első versenye pedig már egy kör után félbeszakadt, a 10. helyről rajtoló Marco Pulcini ugyanis a célegyenes végén elemi erővel csapódott neki a jobb oldali védőfalnak, amitől Ferrari 488 Challenge EVO-ja a levegőbe repült és többször átfordult.

    Akárcsak a DTM-bukások során, a pilóta itt is sértetlenül megúszta az esést.

    Pulcini nem kicsit esett (ismétlés ITT)

    A bajnokságot az utolsó versenyhétvége előtt továbbra is a 18 esztendős hölgy, Doriane Pin vezeti, akivel a Hungaroringen készítettünk interjút.

    Peugeot Kupa harmadik helyén zárt Vogel Adrienn és Maricsek Miklós, Hangodiék nyerték a kategóriát

    0

    Második helyen is állt, ám végül harmadik helyen zárt Vogel Adrienn és Maricsek Miklós a Peugeot Kupa ózdi versenyén. A kategóriát Hangodi Bendegúz és Tóth Imre nyerte.

    Öt versenyzőpáros indult az Ózd Rallyn a Peugeot 208 Kupában. Hangodiék és Bertáék versenyfutásáról szólt az első nyolc gyorsasági, a bajnokságban is ők állnak az első két helyen. A kilencedik szakszon azonban a Berta László – Császár László páros több mint hétperces hátránnyal ért célba, ezzel visszacsúsztak az ötödik helyre. Vida Péter és Bárdos Péter lett a második 1 perc 38 másodperces hátránnyal, a Vogel-Mericsek duó pedig 15 másodperccel mögöttük célba érve megszerezte a harmadik helyet. Csoma András és Radó István lett a negyedik, 6 perc 43 másodperccel Hangodiék mögött fejezték be az Ózd Rallyt.

    A pénteki prológon már jól látszott, hogy Vogel Adrienn és Maricsek Miklós megtalálta a tempót: a rengeteg néző előtt, már sötétben megrendezett szakaszon a második időt autózta a páros. Szombaton kilenc gyorsaságit kellett teljesítenie a mezőnynek, Adriék harmadik helyen értek célba. 

    “Azt hiszem, erre a hétvégére meglett a befektett energiának az eredménye, az Ózd Rally feltette a pontot az i-re az egész éves munkánkat tekintve. Habár harmadikok lettünk, de sokáig a második helyen álltunk, a lámpasorral akadtak problémáink, ezen múlt a helyezés. Ezen a mindenki által különösen nehéznek ítélt hétvégén olyan tempót mentünk, amivel folyamatosan harcban voltunk a fiúkkal az elején, úgyhogy nagyon köszönöm Adrinak ezt a versenyt, nagyon boldog vagyok” – foglalta össze a verseny eseményeit Maricsek Miklós. 

    “Hihetetlenül nehéz verseny volt, fantasztikus volt az élbollyal együtt menni. Folyamatosan elemeztük és elemezzük az adatokat a telemetriának köszönhetően, és jó látni, hogy mennyit gyorsultunk. Élveztük és elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, az már önmagában fantasztikus, hogy célba értünk, ráadásul harmadik helyen” – Vogel Adrenn így értékelte a hétvégét a csapat közleményében.

    A páros legközelebb Nyíregyházán áll majd rajthoz.

    Az Ózd Rallyn az RC4 értékelésben Hibján József és Szollár Csaba Ford Fiestával a kategória második helyén fejezte be a versenyt, Hangodiék mögött 53 másodperccel értek célba.

    Kristoffersson duplázott Spában, Kárai döntőbe jutott és ötödik lett a bajnokságban

    0

    Johan Kristoffersson a második futamot is megnyerte Spa-Franchorchampsban a Rallycross vb negyedik versenyhétvégéjén. Az EURO RX1-ben Anton Marklund nyert, Kárai Tamás döntőbe jutott, ötödik lett, és a bajnokságot is az ötödik helyen fejezte be.

    Két előfutammal kezdte a második napot a WORLD RX Spa-Franchorchampsban. Az elsőn csak hetedik lett Johan Kristoffersson, de egy defekt és egy leszakadt jobb hátsó ajtó után jobbat nem is várhatott. Timmy Hansen, Veiby és Kevin Hansen lett az első három.

    A másodikon viszont már nyert a címvédő, Veiby és Kevin Hansen előtt. Az első elődöntőt Niclas Grönholm nyerte, Timmy Hansen csak negyedik lett és nem jutott tovább. A másik ágon Kristoffersson, Kevin Hansen, Veiby volt a sorrend. A döntőben Kristoffersson nyert Grönholm és Bergström előtt. Megforgott a döntőben Kevin Hansen így lett a negyedik, Veiby az ötödik miután az első kanyarban egy ütközés miatt megsérült az autója.

    A bajnokságban Kristoffersson 131 ponttal toronymagasan vezet, mögötte nagy a tülekedés a dobogós helyekért. Kevin Hansennek 90, Veibynek 89, Grönholmnak és Timmy Hansennek 87 pontja van.

    Spa
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Vasárnap Spában az EURO RX1 versenye a harmadik előfutammal folytatódott. Marklund nyert Ikonen és Baumanis előtt. Kárai Tamás hatodik lett. Meglepetésre Enzo ide nem fejezte be a futamát és nem jutott tovább. Az első elődöntőben Marklund, Baumanis, Hedström volt az első három, a másik ágon Rytkönen mögött Kárai úgy lett második, hogy a mezőny közepéről indult.

    A döntőt Anton Marklund nyerte, mögötte Rytkönen, Baumanis, Svardal és Kárai volt a sorrend.

    Kárai Tamás
    foto: MGR Images

    A Rallycross Eb 2022-es szezonja ezzel véget ért. Anton Marklund már bajnokként érkezett Belgiumba. Janis Baumanis megőrizte a második helyet, Enzo Ide pedig harmadikként végzett. Mögötte Sivert Svardal lett a negyedik 57 ponttal, Kárai Tamás pedig 50 pontot gyűjtve ötödik helyen zárta a bajnokságot.

    Spa
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Breen: Néha kegyetlen sport a rally 

    0

    Craig Breen érzi, hogy hullámvölgyben van, amin az M-Sport versenyzője szeretne változtatni, de olykor a szerencse sem felé billen. 

    Craig Breen a júniusi Szardínia Rallyn megszerzett második hely után komoly hullámvölgybe került, aminek eredményeként Kenyában a hatodik, Görögországban az ötödik, lett, azonban Észtországban, Belgiumban és Új-Zélandon még pontot sem tudott szerezni és a Finn Rallyn is csak a Power Stage-n tudott második idejével négyet gyűjteni. 

    Az M-Sport ír versenyzője tudja, hogy komoly hullámvölgybe került, amiben sokszor a szerencse sem az ő oldalára állt. 

    “Ez a sport néha nagyon kegyetlen tud lenni, és könnyen egy ördögi körbe lehet kerülni – mondta Breen a Belfast Telegraph-nak. – Mindig a legjobb formámat próbálom nyújtani, igaz ez a többi versenyzőre is elmondható. Továbbra sem adom fel és azon leszek, hogy sokkal jobb eredményeket érjek el. Ismerem a saját céljaim és ismerem a csapatét is. Nem szeretnék az eredménylista alján szerepelni, minden alkalommal a többi versenyzővel igyekszem csatázni.” 

    Craig Breen bár érvényes szerződéssel rendelkezik 2023-ra is az M-Sportnál, azonban ettől a csapat a pletykák szerint szeretne eltekinteni, és ez akár már a Spanyol Rally után bekövetkezhet. Sokan tudni vélik, hogy nem hiába, hogy az ír versenyző navigátora, Paul Nagle már a Spanyol Rally után szögre akasztja sisakját. 

    Kocsis Imre megszilárdította helyét a bajnokságban az Ózd Rally után 

    0

    Kocsis Imre az Ózd Rallyn megszerzett ötödik helyével is növelni tudta előnyét a Rally2-es bajnokságban, míg a második helyre Fekete Gyula lépett a címvédő ifj. Fogarasi Attilát megelőzve. 

    A Rally2-es bajnokság nem hivatalos állása 
    1 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 93+21=114
    2 Fekete Gyula / Oláh Róbert Citroen C2 R2 70+22=92
    3 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 90+0=90
    4 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia 70+0=70
    5 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 55+15=70
    6 Krehlik Nándor / Kálna Tamás Lada VFTS 33+34=67
    7 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 55+0=55
    8 Ruszkai Attila / Bodnár Attila Lada 2101 46.4+4=50.4
    9 Tellér Antal / Tellér Antónia Peugeot 208 R2 31+13=44
    10 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 36+0=36
    11 Ruszó Krisztián / Geró Gábor Lada VFTS 11+24=35
    12 Geiger Máté / Paukovics Lilla, Hanyik Gergely Lada 2101 34+0=34
    13 Bencs Zoltán / Bencs Gábor Honda Civic Type-R 10+24=34
    14 Üveges Sándor / Szegedi Krisztián Lada VFTS 28+0=28
    15 Cseke Péter / Csikós Borbála Lada 2105 25.2+0=25.2
    16 Janovich Roland / Csáthy Miklós Lada 21011 23+0=23
    17 Baksai László / Erdei Zoltán, Poczang Valér, Szabó Beu Lada VFTS 19+0=19
    18 Fábián Dániel / Kaszás Zoltán, Petrovszki Dániel Lada 2105 19+0=19
    19 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R 19+0=19
    20 Géringer Zoltán / Tímár Tamás Honda Civic 17+0=17
    21 Fábián Donát / Bencsik István, Paukovics Lilla Lada 2107 16+0=16
    22 Simon György / Simon Tímea Lada 2105 14+0=14
    23 Vitek Viktor / Holecz László Peugeot 208 R2 14+0=14
    24 Csapó Roland / Csapó Attila István Lada VFTS 7+7=14
    25 Dominik GT / Kapás Attila, Bán Viktor Honda Civic Type-R 3+11=14
    26 Neukirchner András / Gálik Kata Honda Civic Type-R 13+0=13
    27 Györkő József / Béres “Unicum” Attila Peugeot 208 R2 13+0=13
    28 Borza Balázs / Kökényesdi-Pap Dániel Lada 2107 0+9=9
    29 Jobbágy Péter / Búzás Róbert Lada VFTS 6+0=6
    30 Molnár Ferenc / Kása Ferenc Honda Civic 0+5=5
    31 Szetei Norbert / Kalapács Zsolt Citroen C2 R2 4+0=4
    32 Mészáros Zsolt / Víg Sándor Peugeot 208 R2 4+0=4
    33 Juhász Zoltán / Krajczár Zoltán Lada VFTS 0+4=4
    34 Kállai Tamás / Matics Barbara, Szilassy Arnold Lada 2107 3+0=3
    35 Rónavölgyi Endre / Eperjesi Péter Honda Civic 2+0=2
    36 Urbán Márton / Bene Johanna Renault Clio 2+0=2
    37 Deli László / Losonczi Csaba Lada 2107 2+0=2
    38 Virág Tamás / Matics Barbara Lada 2101 2+0=2
    39 Szombathelyi Péter / Heffner Gergő Lada 2107 1+0=1 

    A bajnokság hivatalos állása majd a rali-bajnoksag.hu oldalon fog megjelenni!

    Az FIA vizsgálatot indított a Japán Nagydíjon történtek miatt

    0

    Kielemzi az FIA a Japán Nagydíj második körében történt esetet, mert bár a versenyirányítás a szokásos procedúrát követte, a különleges körülmények és a pilóták visszajelzései miatt szükségét érzik ennek.

    Nem fogja a szőnyeg alá söpörni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Japán Nagydíj elején történt, közfelháborodást kiváltó esetet, amely során egy daru hajtott fel a pályára, hogy elvégezze Carlos Sainz összetört Ferrarijának mentését. Tette mindezt úgy, hogy a rendkívül rossz látási viszonyok közepette a teljes mezőny elhaladt mellette, a biztonsági autót utolérni igyekvő Pierre Gasly ráadásul jóval gyorsabban, mint a többiek.

    „Miközben normális eljárás autókat menteni biztonsági autós vagy piros zászlós fázis alatt, a különleges körülmények miatt, illetve számos pilóta visszajelzését figyelembe véve, az FIA átfogó vizsgálatot indított a mentést végző járművek pályára küldésével kapcsolatban. Ez bevett gyakorlat a versenyek elemzésében, amely biztosítja a folyamatok és eljárások folyamatos fejlesztését” – olvasható az FIA közleményében.

    A vizsgálattól persze nem kell azt várni, hogy felelősöket keresnek és „keresztre feszítik” őket, de nem is ez a cél, hanem, hogy a jövőben ne történhessen ilyesmi, ezért, amire számítani lehet, az ilyenkor életbe lépő procedúrák újragondolása és javítása.

    Ostberg növelte előnyét Ózd után 

    0

    Mads Ostberg győzelmével növelte előnyét az Ózd Rallyt követően Vincze Ferenc és Velenczei Ádám előtt. Íme, a bajnokság nem hivatalos frissített állása. 

    Mads Ostberg ötödik futamán ötödik győzelmét aratta az Ózd Rallyt követően, így 12.9 pontra növelte előnyét Vincze Ferenc előtt, míg a bajnokság harmadik helyén az egy futamgyőzelemmel rendelkező Velenczei Ádám 27.9 pont hátránnyal áll. 

    A Rally1-es bajnokság nem hivatalos abszolút állása 
    1 Mads Ostberg / Patrik Barth Citroen C3 Rally2 165.4+35=200.4
    2 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda fabia Rally2 evo 164.5+23=187.5
    3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo 149.5+23=172.5
    4 Német Gábor / Szabó István, Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5 evo 85.5+10=95.5
    5 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo 79.7+0=79.7
    6 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 73.6+0=73.6
    7 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo 56.9+15=71.9
    8 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta Rally2 54+17=71
    9 Klausz Kristóf / Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evo 64.1+0=64.1
    10 Osváth Péter / Répás Zoltán, Papp Tamás Skoda Fabia R5 44.4+0=44.4
    11 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 25,8+13=38.8
    12 Balogh János / Holczer Dániel Skoda Fabia Rally2 evo 33+0=33
    13 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia R5 3+27=30
    14 ifj. Fekete László / Begala Tamás Skoda Fabia Rally2 evo 25+0=25
    15 Hangodi Bendegúz / Tóth Imre Peugeot 208 Rally4 18.8+5=23.8
    16 Hoffer Zsolt / Czézinger Kristóf Ford Fiesta Rally3 16+7=23
    17 László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo 20.4+0=20.4
    18 Vida Szabolcs / Petrovszki Dániel Skoda Fabia R5 3+11=14
    19 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 11+0=11
    20 Órai Balázs / Jancza Tamás Skoda Fabia Rally2 evo 10.5+0=10.5
    21 Ferencz Krisztián / Szabó Krisztián Skoda Fabia R5 7.5+0=7.5
    22 Rafael Tamás / Szabó Balázs Porsche GT3 7+0=7
    23 Kurtos Róbert / Fridrik Gergő Mitsubishi Lancer Evo IX 6.8+0=6.8
    24 Zagyva Lajos / Zagyva Dorka Peugeot 208 Rally4 6+0=6
    25 Berta László / Császár László Peugeot 208 Rally4 5.8+0=5.8
    26 Hibján József / Szollár Csaba Ford Fiesta Rally4 1.2+4=5.2
    27 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 5+0=5
    28 Bacsa Tamás / Hanyik Gergely Ford Fiesta Rally3 4.5+0=4.5
    29 Ranga Péter / Czakó Janek Peugeot 208 Rally4 3.6+0=3.6
    30 Vida Péter / Bárdos Péter Peugeot 208 Rally4 0+3=3
    31 Jagadics Gábor / Tóth Viktor Ford Fiesta R5 2.4+0=2.4
    32 Vogel Adrienn / Maricsek Miklós Peugeot 208 Rally4 0+2=2
    33 Szabó Róbert / Csóka Tamás Hyundai i20 N Rally2 1.5+0=1.5
    34 Perge György / Kovács Zoltán Skoda Fabia R5 1+0=1
    35 Csoma András / Radó István Peugeot 208 Rally4 0+1=1 

    A bajnokság hivatalos állása a rali-bajnoksag.hu oldalon fog majd megjelenni!