back to top
2025. május 05. 00:24
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1230

    Hamiltont kirabolták, Ogier szerint

    0

    Lewis Hamilton ki lett rabolva a 2021-es Forma–1-es világbajnoki címet illetően, vélte egy interjú során a nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier.

    A Forma–1 Abu Dzabi Nagydíján történtek továbbra is megosztják a közvéleményt, a sportolókat és a közszereplőket egyaránt. A verseny utolsó körében Lewis Hamiltont megelőzte Max Verstappen a biztonsági autós fázis után, aki megnyerte a versenyt és megszerezte első világbajnoki címét.

    Lewis Hamilton a verseny után eltűnt a nyilvánosság elől és sokan, még saját csapata, a Mercedes is attól tart, hogy befejezi karrierjét a szezonzárón történtek miatt.

    Most Sébastien Ogier szólalt meg az ügyben, aki úgy véli, kirabolták Lewis Hamiltont a vb-címet tekintve.

    „Lewis Hamilton nagyon versenyképes továbbra is és a jelenlegi legjobb csapatban van, ezért azt gondolom, hogy vissza fog térni az F1 mezőnyébe – mondta Sébastien Ogier az RMC-nek.

    – Nagyon nehéz helyzet lehetett számára az Abu Dzabi Nagydíj leintése utáni pillanat. Úgy érezhette, hogy kirabolták, és valóban kirabolták, ne féljünk ezt kimondani. Nagyon tisztelem Max Verstappent és nagyszerű szezonja volt, de az utolsó verseny hétvégéjét Lewis Hamilton uralta, és egészen a verseny végéig az élen állt, egészen a végéig.

    A szezon során bármelyikük számára elérhető volt a világbajnoki cím, de ha csak a szezonzáró hétvégét nézzük, akkor jogosan érzi úgy Hamilton, hogy kirabolták.”

    Egy hónap múlva már kezdődnek az F1-es tesztek, azonban Lewis Hamilton jövője továbbra sem ismert. A Mercedes február 18-án mutatja be új autóját, ahol valószínűleg idei versenyzőinek, George Russellnek és Lewis Hamiltonnak is jelen kell lennie, ezért addig valószínűleg döntenie kell a hétszeres F1-es világbajnoknak a jövőjéről.

    Amíg Lewis Hamilton elvesztette a nyolcadik vb címet, addig csapata, a Mercedes sorozatban nyolcadik alkalommal lett világbajnok az F1-ben.

    Sébastien Ogier közben a múlt hétvégén már elkezdte idei szereplését a WRC-ben, és a Monte-Carlo Rallyn a második helyen zárt, miután az utolsó előtti szakaszon defekt miatt elvesztette a vezető helyet Sébastien Loebbel szemben. Saját vereségéről azonban úgy vélekedett, hogy Loeb nem lopta el tőle a Monte-Carlo Rally győzelmét.

    Mikkelsen elárulta, indul-e az Eb-n

    0

    Andreas Mikkelsen tavaly mindkét jelentős, Rally2-es autóval megszerezhető bajnoki címet besöpörte, a WRC2-es világbajnokságot és az Európa-bajnokságot is megnyerve. Idén azonban úgy tűnik, nem lesz kettős címvédés. 

    „Az Európa-bajnokságon idén nem fogok indulni – mondta Andreas Mikkelsen a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – Tavaly nagyon elfoglalt a versenyzés, mert egymás után jöttek a futamok. Egyelőre annyi biztos, hogy a Monte után Svédországban is rajthoz állunk, de a többi programról még nem döntöttünk.

    A Monte-Carlo Rallyn sok probléma volt az üzemanyaggal és az autók motorjaival, Marco Bulacia autója is leállt. Úgy gondolom, hogy ezt ki kell vizsgálnunk mielőtt új versenyen indulunk. Nem szeretnénk kockáztatni.”

    Andreas Mikkelsen tavaly az Európa-bajnokság Azori-szigeteki és Fafe Rally versenyén is nyerni tudott, míg Lengyelországban és a Barum Rallyn a második helyen zárt. A Rally Hungaryn emlékezetes módon nem volt szerencséje és csak hatodik lett, ennek ellenére bebiztosította karrierje első Eb címét a spanyol Efrén Llarena és a lengyel Miko Marczyk előtt.

    A WRC2-ben tavaly a norvég versenyző a Monte-Carlo Rallyn, Észtországban és Görögországban is nyerni tudott, míg az Arctic Rallyn második, Horvátországban pedig  ötödik lett. Ennek köszönhetően ebben a sorozatban is egy futammal a vége előtt megszerezte a bajnoki címet. Így a Monza Rallyn elért második helyen csak hab volt a tortára. A WRC2-ben a szintén norvég Mads Ostberg és a finn Jari Huttunen zárt Mikkelsen mögött a bajnokság második, harmadik helyén.

    Mikkelsen tavaly több navigátorral is versenyzett, az idei szezonban azonban Mads Ostberg tavalyi társával, Torstein Eriksennel folytatja a Toksport WRT csapatában Škoda Fabia Rally2-vel.

    Rovanperä: A Rally2-es tempótól a szakaszgyőzelmekig

    0

    Kalle Rovanperä a Monte-Carlo Rallyn nagyon nehezen tudta belakni a Toyota GR Yaris Rally1-es autót, azonban amikor ez sikerült, akkor már szakaszokat is nyert és végül a negyedik helyen zárt.

    Kalle Rovanpera a Monte első nyolc szakaszán messze elmaradt attól a szinttől, melyet sokan várnak tőle, illetve ő maga is elvár magától, csupán a kilencedik helyen állt ekkor.

    „Azt hiszem, az autó egyensúlya miatt nagyon nehezen tudom vezetni az autót. – mondta Kalle Rovanpera a csütörtöki két szakasz után. „Próbáltam mindent megtenni, hogy alkalmazkodni tudjak az autóhoz, de az autó egyensúlya miatt sokat küzdök.”

    Majd péntek este, amikor Sébastien Ogier a második és Elfyn Evans a harmadik helyen állt, így vélekedett Harri Rovanpera fia.

    „A csapattársak mutatják meg igazán, hogy mi van az autóban. Az autó jó, de számunkra még nem az. Folyamatosan próbálunk javítani az autó egyensúlyán. Délután már kissé jobb volt a helyzet és könnyebben is tudtam vezetni, elkezdhettem igazán tanulni az autót. A verseny elején úgy vezettem, mint a korábbi autót, de ehhez az autóhoz hozzá kell igazítani a stílusomat. Igazából régen pályaversenyzéshez hasonlóan tudtam vezetni aszfalton, most azonban sokkal inkább rallysabban kell.”

    Szombaton azonban már megnyerte az utolsó két szakaszt és a többiek problémáit is kihasználva a negyedik helyre lépett előre, melyet már az utolsó napon is meg tudott tartani.

    „Örülök, hogy amikor már kényelmesebben tudok vezetni és tudok az autó beállításain változtatni, elkezdhettem a saját stílusomat csiszolni és egyre gyorsabbá váltam. – mondta Rovanpera szombat este. „Azt hiszem, most érezzük azt az autóban, amit az első nap végén kellett volna. Ez már egy nagy lépés és boldognak kell lennünk.”

    Vasárnap aztán a negyedik helyezéssel és a Power Stage megnyerésével annyi pontot tudott Rovanpera szerezni, amivel a harmadik helyen áll a bajnokságban, és Sébastien Loeb, valamint Sébastien Ogier távolmaradása miatt a Svéd Rally első napján Kalle fogja takarítani az utat.

    „Sokat kell még fejlődnünk, de most a havon és utána a murván már más lesz a helyzet – mondta a finn toyotás a verseny után. – Sokat kell még tanulnunk, és meg kell próbálni abban a tempóban maradni, amivel befejeztük a Montét.

    Kétségtelenül minket is meglepett, hogy mennyit sikerült a versenyen gyorsulni. Én magam sem hittem volna, hogy ennyivel gyorsabbak lehetünk. Mindent megtettünk a magunk részéről és végül sokkal jobb lett az autó.”

    „Kalle a verseny elején lassabb volt egy Rally2-es autónál – mondta Jari-Matti Latvala a Dirtfishnek. – Ez pedig nagyon frusztrálttá tette, csodálkoztunk, hogy ennyire nehéz számára megérteni a Rally1-es autót.

    A verseny elején sokat gondolt még arra, hogy mit csinált a WRC-vel, ahelyett, hogy próbált volna az új autóhoz alkalmazkodni. Amikor erre rájött, akkor már próbált változtatni a vezetési stílusán és az autón is. Ezután megmutatta, hogy milyen gyorsan képes tanulni. Kilométerenként több mint 2 másodpercet javított korábbi önmagához képest.

    Amikor pedig ennyit gyorsulsz, akkor már nehéz az úton maradni és meg kell mutatnod, hogy képes vagy tanulni. Amikor még küzdött az autóval, mondtam neki, hogy annyit kockáztasson, amivel még befejezi a versenyt. Amikor én voltam hasonló helyzetben és azonnal tempót váltottam, akkor jött a baleset is.”

    Baja Russia: Havas orosz pályákon folytatják a tereprallysok

    0

    Február 11-13-án a leningrádi régióban rendezik az FIA World Cup for Cross-Country Bajas első fordulóját. A 18 éves múltra visszatekintő Baja Russia első nevezései is megérkeztek, amely alapján már most biztos, hogy izgalmas versenyre számíthatunk.

    Bár minden évben szép számmal érkeznek nemzetközi élversenyzők a Baja Russiára, a verseny mégis elsősorban az orosz pilóták játszótere. 2003-ban rendezték az első versenyt, azóta nagyobb részt oroszok nyertek. Többek közt Gadasin, Novitzkiy, Vasilyev neve olvasható a győztesek listáján. 2018-ban Nasser Al-Attiyah lett az első, négy évvel korábban Yazeed Al-Rajhi nyert, mindketten Toyotával érték el a sikert.

    Al-Rajhi 2022-ben újra megpróbálja megnyerni a versenyt, az előzetes nevezési listán ő a legnagyobb név. Az idei Dakar harmadik helyezettje nem hagyja ki a világ egyetlen havas-jeges Baja versenyét, és elhozza az új Hiluxot is.

    A címvédő Vladimir Vasilyev lesz az egyik nagy ellenfél. Az orosz szintén ott volt a Dakaron, tizedik lett az X5-ös BMW-vel. Hazai pályán biztosan nagy csatát vív majd Al-Rajhival.

    Baja Russia
    foto: Baja Russia

    Az indulók közt feltűnt Sergei Remennik neve is. Az orosz pilótát jól ismerjük az ERC versenyekről, többször vívott nagy csatát ifj. Érdiékkel. Persze nem a tavaly használt R4-es Suzuki Swifttel indul, hanem a Dakaron versenyző honfitárstól, Sergey Karyakintól kölcsön kapott SSV-vel.

    Baja Russia
    foto: Baja Russia

    A Baja Russia központja újra a Szentpétervártól északra fekvő Igora Drive pálya lesz, és a speciálszakaszokat, illetve a nézői pontokat is igyekeztek úgy kijelölni, hogy könnyen elérhetőek legyenek a versenyközpontból. A Baja Russia február 11-én a kvalifikációval és a hivatalos megnyitóval kezdődik. A célba február 13-án délután érkeznek a résztvevők. A verseny össztávja 600 kilométer, ebből a kilenc gyorsasági szakasz 387,5 kilométer lesz.

    Hyundai: A helyzet rossz, de…

    0

    Julien Moncet, a Hyundai csapatigazgató helyettese megerősítette, hogy a Montén történtek jól mutatják, a koreai gyártó rossz helyzetben van, de ellenőrzés alatt tartják a szituációt. Moncet hozzátette, megkétszerezik erőfeszítéseiket a jövőben.

    A Hyundai Motorsport kezdte a legkésőbb a Rally1-es autó létrehozását a rally világbajnokság gyártói közül, majd Thierry Neuville tesztbalesete is nehezítette a csapat felkészülését a 2022-es szezonra.

    A nehézségeket pedig tükrözte a Monte-Carlo Rally is, ahol csupán Thierry Neuville tudott célba érni, Ott Tänak és Oliver Solberg pedig kiesett.

    Julien Moncet, a Hyundai csapatigazgató helyettese szerint a helyzet rossz, de ellenőrzés alatt tartják, és megkétszerezik erőfeszítéseiket.

    „Nagyon kemény verseny volt a Monte – mondta Moncet az Autosport.com oldalnak. –Tudtuk azonban már előre, hogy nehéz hétvége lesz. Az autóval épphogy időben sikerült végezni.

    Rengeteg dolgunk volt az elmúlt időben, így tudtuk, hogy a Montén nehéz versenyünk lesz. Amikor egy versenyen indulsz, mindig többet szeretnél, és egyelőre nem tartunk ott, ahol szeretnénk. Azért vagyunk a WRC-ben, hogy nyerjünk, és ezután az eredmény nagyon kiábrándító.

    A nehézségek ellenére tanultunk is néhány dolgot, hiszen összemérhettük autónk teljesítményét a többiekével. Láttuk, hogy amikor nincs probléma, akkor megfelelő a teljesítmény is, ami pozitív. Egy autónk ért célba, egy szakaszt sikerült nyerni, de tudjuk, hogy többet kell dolgoznunk és gyorsulnunk kell.

    Minden embert meg kell kérni, akik a Montén voltak és akik a gyárban dolgoznak, hogy kétszerezzék meg erőfeszítéseiket. Svédországig van egy kis időnk, így tudjuk folytatni a teszteket, Horvátország előtt pedig még több időnk lesz. A helyzet rossz, de ellenőrzés alatt tartjuk.”

    A Hyundainál a megbízhatóság jelentette a legnagyobb problémát, de Thierry Neuville szerint az autóval is van mit tenni.

    „A verseny végén csalódottak és frusztráltak voltunk – mondta a belga versenyző. – Nehéz hétvégénk volt. Az életemért hajtottam a Power Stage-en, mindent beleadtunk, aztán csalódottan láttuk az eredményt. Hatalmas munkát végeztünk Martijn Wydaeghe-gal és a csapattal a színfalak mögött, így nehéz elfogadni, hogy igazi jutalom nélkül kellett távozni.

    Azonban továbbra sem adjuk fel. Igyekszünk mindenkit motiváltan tartani és nyomni a gázpedált. Az akarat meg van és ez fontos. Különböző területeken fogunk dolgozni, de a legfontosabb a megbízhatóság. Sokkal erősebbnek kell lennünk a következő versenyeken.”

    Thierry Neuville hatodik helyen zárta a 2022-es WRC szezonnyitót.

    Loeb és Gutiérrez maradnak Hamilton csapatánál

    Miután pontegyenlőséggel maradtak le az Extreme E első bajnoki címéről, az X44 legénysége változatlanul (Loeb és Gutiérrez felállásban) tér vissza, hogy megszerezze, amihez már oly közel kerültek.

    A páros a sorozat mindegyik időmérőjét megnyerte, így az egyik komoly kihívóként kellett számolni velük már a kezdetektől fogva. Versenyt nyerniük azonban egészen az utolsó – ötödik – futamig nem sikerült, ezzel pedig sok pontot ajándékoztak az ellenfeleknek.

    Vigaszdíjként azonban a sorozat egyik fő értékét népszerűsítő kezdeményezésben voltak a legeredményesebbek, így elhódították a Fenntarthatósági Díjat.

    Loeb – még szinte el sem kezdődött az év – máris szerzett egy második helyet a Dakar Rallyn, és egy Monte-Carlo Rally győzelmet is magáénak tudhat. Ezek után a WRC-ben jó eséllyel lesz még jelenése, de a két sorozat között csak egyszer van átfedés – az Akropolisz Rallyt és az XE chilei fordulóját rendezik egy héten.

    „Nagyon boldogan csatlakozom a második szezonban is az X44-hez – mondta Loeb. – A tavalyi év nagyon megerőltető volt, sokat szenvedtünk az autóval, és balszerencsénk is volt. Ennek ellenére az összes időmérőn elsők voltunk, és győzelemmel zártuk az évet, ugyanannyi ponttal, mint a bajnokok, tehát optimisták vagyunk!

    Ugyan a többi csapat tagjai is erősek, de mi megmutattuk, hogy tudunk nyerni a legnehezebb terepen is, úgyhogy azon leszünk, hogy többször legyünk a dobogón. A szurkolóink rendkívül lelkesen támogattak minket az első versenytől fogva, remélem ezt sikerül bajnoki címmel meghálálni nekik.”

    Loeb csapattársa Cristina Gutiérrez is ott volt Szaúd-Arábiában. A Light Prototypes kategória harmadik helyén végzett, ezzel harmadik nőként ért a dobogóra a versenyen. Tavaly pedig tereprally világkupát nyert törött háttal.

    „Nagyon közel álltunk a bajnoki címhez tavaly – vélekedett Gutiérrez. – Még több motivációval és izgatottsággal vágunk neki 2022-nek, hogy megszerezzünk az első helyet. Amióta csatlakoztam a csapathoz, nagyon sokat tanultam, minden egyes versennyel erősebbnek és gyorsabbnak érzem magam.

    Úgyhogy már nagyon várom, hogy újra autóba üljek, és megmutassam, mire vagyok képes. A bolygó egészen új oldalát fedezhetjük majd fel, és új dolgokat tanulunk majd a versenyhelyszínekről. Azzal, hogy rávilágítunk a kihívásokra, remélem magamat is oktatni tudom azzal kapcsolatban, mit tudunk segíteni.”

    Szafari Rally, ahol Loeb és Ogier újra összecsaphat

    0

    A Szafari Rallyn ismétlődhet meg az a csata, mely a Montén a rajttól a célig tartott a toyotás Sébastien Ogier és a fordos Sébastien Loeb között, és amit végül az M-Sport versenyzője nyert meg. Egy ilyen csatát szívesen látnánk újra.

    A nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier és és a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rallyn az első szakasztól az utolsóig tartó csatát vívott, melyet végül a toyotás versenyző defektje, majd utolsó szakaszos korai rajtja döntött el a fordos versenyző javára.

    Az M-Sport Loeböt, míg a Toyota Ogier-t szeretné még négy alkalommal autóba ültetni az idei WRC szezonban, a versenyek egyike pedig a kenyai Szafari Rally lehet.

    „A Szafari Rally egyike azon versenyeknek, melyet figyelembe veszek a négy-öt futamos programom kijelölése során – mondta Sébastien Ogier a Dirtfishnek. – Nagyon élveztem tavaly a versenyt, a természet, az emberek és a fogadtatás nagyon jó volt. Nagyon lelkesedem azután a verseny után. Még nem tudom megerősíteni, hogy ott indulni fogok, de mindenképp tervezem.”

    Sébastien Loeb ugyancsak jó emlékeket őriz a kenyai versenyről.

    „Nagyszerű emlékeim vannak Kenyából 2002-ből – mondta Loeb ugyancsak a Dirtfishnek. Nagyszerű verseny volt, a dízájn teljesen más, mint a többi verseny esetében. Az állatok és minden egyéb más… egyszerűen csodálatos. Olyan dolgokat lehet látni, amit máshol nem. Jó volt 2002-ben ott lenni, és szerintem jót tesz a WRC-nek a naptárba kerülése.”

    A két francia legenda egyike sem indul Svédországban és Horvátországban, de Portugália Ogier tervei között szerepel.

    „Portugáliában szereztem első győzelmem, és sokat járnak a fejemben a különleges kapcsolataim Portugáliával – mondta Ogier. – Kijelenthetem, hogy ez a verseny egyértelműen a terveim között szerepel.”

    Sébastien Loeb idén a Dakaron kezdte az évet, ahol második lett, és a Bahrain Raid Xtreme csapatával részt vesz a Tereprally Világbajnokság (WRRC) további versenyein is, továbbá folytatja a versenyzést az Extreme E sorozatban Lewis Hamilton csapatával, az X44-gyel is.

    A Rally Hungary sztárjai taroltak a Montén

    0

    Aki járt tavaly a Rally Hungary Eb-futamon, az a Monte-Carlo Rallyn is több ismerős arcra bukkanhatott. A WRC2 első három helyezettje ott volt Nyíregyházán, mint ahogyan a WRC3 győztese is. 

    Igazi sztárparádé volt tavaly a Rally Hungary Eb-futamon, és már akkor biztosak lehettünk benne, hogy sokukkal a világbajnokságon is találkozhatunk. 

    A Monte-Carlo Rally WRC2-es értékelésében többen is feltűntek a nyíregyházi mezőnyből. Például a győztes páros. Andreas Mikkelsen karrierje pont a tavalyelőtti Rally Hungaryn és az ott aratott Eb-futam győzelmével indult be újra. Tavaly pedig nálunk nyerte meg az Európa-bajnokságot. 

    Navigátora, Torstein Eriksen is ismerős lehet, hiszen ő tavaly a magyar bajnokságban is versenyzett Mads Ostberg navigátoraként, akivel egyébként a Rally Hungaryt meg is nyerték. 

    Az a furcsa helyzet állt elő 2020-ban a WRC2-es világbajnokságon, hogy míg a sofőrök között Mikkelsen győzött, mivel ő több navigátorral teljesítette a szezont, a navigátori WRC2-es bajnoki címet Ostberg oldalán versenyző Eriksen nyerte. Így tulajdonképpen idén a két WRC2-es bajnoki cím védője nyerte a Montét. 

    Három francia is szerette volna Mikkelsent ebben megakadályozni. A Ford egykori gyári WRC versenyzője, Eric Camilli vezette is a WRC2-es értékelést, ám kiütötte a Citroën C3 Rally2-es futóművét. Stéphane Lefebvre szintén futómű sérülés miatt esett ki, míg Yohan Rossel defekttel és egy beeséssel is veszített időt. 

    A második helyet így a cseh Eric Cais szerezte meg, aki tavaly a Rally Hungaryt egy gyorsaságin keresztül vezette, ám akkor defekt miatt visszaesett és végül csak hetedik lett. 

    A Montén több szerencséje volt. A második helyével nagyon jó vb statisztikával rendelkezik, hiszen eddig két futamon indult, amiből mind a kettőn a WRC2 dobogóján végzett. Sőt, a WRC2 junior értékelést megnyerte a Montén.

    Emlékezetes módon uralta tavaly a Rally Hungaryt Nikolay Gryazin, aki idén autót és csapatot váltott. Mikkelsenhez hasonlóan Skoda Fabia Rally2-vel indul a Toksport színeiben és egy kalandos versenyen szerezte meg a WRC2 harmadik helyét. Ígérete szerint idén a bajnoki címre hajt, nem egy-egy versenyen akar kiugró eredményt elérni. 

    Ki ne emlékezne Chris Ingramra, aki 2019-ben heroikus küzdelemben pont a Rally Hungaryn nyerte meg az Európa-bajnokságot? Tavaly ő ugyan nem indult nálunk, de navigátora, Ross Whittock itt volt a Toksport koordinátoraként. Akkor a Rallycafe.hu-nak elmondta, hogy idén WRC2-es programot futnak. Ez a Monte-Carlo Rallyn vette kezdetét és bár az első nap váltó problémájuk volt, végül sikerült a WRC2 hetedik, illetve a WRC2 junior negyedik helyre felkapaszkodniuk. 

    Tavaly sokak kedvence lett Nyíregyházán a pokolian gyors, de egyben nagyon szerény finn junior világbajnok, Sami Pajari. Idén régi új navigátorral, Enni Mälkönennel versenyez. A finn hölgy is ismerős lehet idehaza, hiszen a 2017-es Mecsek Rallyn  Sverre Norrgardnak olvasta az itinert egy BMW 2002 Ti-ben. 

    Pajari tavaly még Rally4-es Fiestával nyerte meg a bajnokságot, idén viszont a Rally3-asokra kiírt WRC3 Opent nyerte meg a Monte-Carlo Rallyn. 

    Az idén ugyan nem lesz Eb-futamunk, de így is érdemes lesz a a WRC2, akár a WRC3 kategóriát követni, hiszen sok ismerős arccal találkozhatunk. 

    10 dolog, amit a Monte-Carlo Rallyn megtanultunk

    0

    Sok mindent tapasztaltunk a Monte-Carlo Rallyn, amely az új hibrid korszak első versenye volt. Csokorba szedtünk 10 dolgot, amin érdemes egy kicsit elgondolkozni.

    1 A hibrid hajtás mégsem ördögtől való

    Sokan féltették a rallysportot a WRC-ket felváltó hibridektől, amelyekről korábban olyan hírek is terjengtek, hogy gyakorlatilag R5-ös autók lesznek. Szerencsére nem lett igazuk a kétkedőknek. Az új Rally1-esek egy részről jól néznek ki – még akkor is, ha az elektromos hajtást oldalsó hűtőkéményeit egy kicsit szokni kell –, más részről a tévéközvetítésben nem nagyon lehetett különbséget észlelni a tavalyi WRC-khez képest. Úgyhogy nem lépett vissza a rally világbajnokság.

    2 Loeb még korántsem nyugdíjas

    A Dakar Rallyn ezt bebizonyította, de azért egy rally vb-futam egészen más kávéház, és azt se felejtsük el, hogy tavaly egyáltalán nem indult a vb-n. Ehhez képest győzelemmel visszatérni igazán szép teljesítmény volt tőle. 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT

    3 Még mindig Ogier a legélesebb kés

    Lehet szeretni a nyolcszoros világbajnok franciát vagy nem, de a Monte Carlo Rallyn most is bebizonyította, hogy hiába vonult vissza a teljes sorozattól, azért ha rajthoz áll egy versenyen, még mindig ő az elsőszámú esélyes. A defektje után ugyan nem tudott győzni, de én nem mernék fogadni arra, hogy az idén nem fogja gyarapítani vb-futamgyőzelmeinek számát. 

    4 A Ford nagyon erős csomaggal tért vissza

    Az M-Sport történetében nem először fordult elő, hogy egy szezont elvegetálnak és teljes erővel a következő évi fejlesztésre koncentrálnak. Amikor eddig ezt tették, mindig ütős volt az új autó. Most is ez a helyzet a Puma Rally1-gyel. Nem csak Loeb győzelme volt kimagasló eredmény, de Breen harmadik helye is sokat elárul az autóról, főleg ha tudjuk, hogy az ír versenyzőnek nincs sok tapasztalata a Monte-Carlo Rallyn. De Greensmith és Fourmaux eredményei is azt mutatják, hogy a Puma lett a mérce.

    Fotó: Hyundai Motorsport GmbH

    5 Bajban a Hyundai

    Azt már a szezon előtt hallottuk, hogy nagyon kapkodniuk kell a fejlesztéssel, de ugyanez volt igaz a Toyotára és az M-Sportra is. A Monte-Carlo Rallyn azonban látszott, hogy az i20 N Rally1-nek volt a legtöbb műszaki hibája. Neuville a lengéscsillapítóra panaszkodott, ami aztán ki is ugrott a gépháztetőn, de a hibridhajtása sem volt tökéletes. Oliver Solbergnek pedig az autóba szivárgó füst miatt kellett feladnia a versenyt.

    6 Breen jó választás volt

    Tavaly a beugróversenyein nagyon jól teljesített Craig Breen a Hyundainál és nem véletlenül csapott le rá az M-Sport. Szinte hihetetlen, de az ír versenyező idén futja első teljes szezonját a vb-n, ahol pont az olyan versenyek lesznek a döntők, amiken kevés a tapasztalata vagy éppen kevésbé fekszenek neki. A Monte-Carlo Rally ilyen volt, amin Loeb és Ogier mögött megszerzett harmadik helyezése sokkal több, mint egy egyszerű, jó mentés.

    Fotó: M-Sport

    7 Neuville soha sem adja fel

    Még ha egy kicsit túlzás is ez a mondat, a Hyundainak nagyon nagy szüksége volt Thierry Neuville erőn feletti teljesítményére, és nem utolsó sorban a szerelői tudására. Tänak és Solberg kiesése után egyedül ő ért célba a több sebből is vérző i20 Rally1-gyel és pozitív hozzáállása sokat segíthet a csapaton. Aminek ettől függetlenül nagyon össze kell kapnia magát, mert Neuville türelme sem véges. 

    8 Rovanperävel számolni kell

    Borzasztóan indult a finn fiatal számára a Monte, de pár gyorsasági után magára talált és onnantól kezdve nagyon jó eredményei voltak. Talán a két éllovas után a legjobbak. Nagy kérdés, hogy a Svéd Rallyn mennyire lesz hátrányban azáltal, hogy elsőnek rajtol. Az viszont biztos, hogy jelenleg nagyon erősen kell vele számolni a világbajnoki címért folyó harcban. 

    Fotó: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

    9 Tänak megint betlizett

    A mezőny egyik leggyorsabb versenyzője Ott Tänak, de immáron sokadszorra kezdi balesettel a Monte-Carlo Rallyn a szezont. Kérdés, hogy a következő versenyein mennyire tudja feledtetni ezt a nullázását. Szerencséjére Loeb és Ogier elvitte a nagy pontokat, így ellenfelei nem tudtak nagyon elhúzni. 

    10 Loeb még mindig tudja

    Sébastien Loeb nem csak arra képes, hogy a Dakaron versenyben legyen a győzelemért és hogy rally vb-futamot nyerjen, de még a hátraszaltót is meg tudja csinálni, ami bármelyik 47 éves földi halandó számára, komoly dolog lenne. (Én ezt irigylem tőle a legjobban.)

    Ki a legnépszerűbb a közösségi média oldalain?

    0

    A közösségi média napjainkban az egyik legfontosabb tényező lett, gyakorlatilag, aki nincs jelen a közösségi oldalak legalább egyikén, az nem is létezik. Megnéztük, hogy melyik sportolót hányan követik a Facebookon, az Instagrammon és a Twitteren.

    A legnépszerűbb sport, talán ebben nincs vélemény különbség, a labdarúgás, ezért a transfermarkt.com oldal alapján legdrágább focisták közösségi médiában való részvételét néztük meg elsőként, valamint hozzávettük a listához Lionel Messit és Cristiano Ronaldot, akik csupán életkoruk miatt nincsenek már a legdrágább labdarúgók között.

    Ez alapján Cristiano Ronaldo a legjobban követett labdarúgó a közösségi médiában, 150 millió Facebook, 395 millió Instagram és 96,8 millió Twitter követővel, ami összesen 641,8 millió.

    A második helyre Lionel Messi került 105 millió Facebook és 304 millió Insta követővel, míg az argentin focista esetében nem találtunk hivatalos Twitter oldalt, így Messi követőinek a száma 409 millió.

    A harmadik helyre a brazil Neymar került, aki 1,2 millió Facebook, 168 millió Insta és 55,7 millió Twitter, összesen 224,9 millió követővel büszkélkedhet.

    A focisták 10-es listájára még Kylian Mbappét, Mohamed Salaht, Erling Haalandot, Harry Kane-t, Romelu Lukakut, Jadon Sanchot és Bruno Fernandest tettük fel.

                                          FB         Insta    Twitter   Össszesen
    1 Cristiano Ronaldo          150,0 M 395,0 M   96,8 M   641,8 M
    2 Lionel Messi                  105,0 M 304,0 M                409,0 M
    3 Neymar                           1,2 M  168,0 M  55,7 M    224,9 M
    4 Kylian Mbappé                15,0 M   65,2 M    7,1 M      87,3 M
    5 Mohamed Salah              14,0 M  47,3 M   15,6 M      76,9 M
    6 Erling Haaland                13,0 M  14,3 M     1,4 M      28,7 M
    7 Harry Kane                     11,0 M 12,0 M      3,5 M      26,5 M
    8 Romelu Lukaku               11,0 M   8,6 M                    19,6 M
    9 Jadon Sancho                   8,9 M   8,0 M      1,4 M      18,3 M
    10 Bruno Fernandes             8,3 M  6,5 M       2,5 M      17,3 M

    Az autósportban a legnagyobb népszerűségnek az F1 örvendhet, melynek közösségi médiás listáját a Racingnews365.com oldal készítette el. A listán nem szerepel Sebastian Vettel, aki teljesen kivonja magát a közösségi médiából.

                                               FB    Insta       Twitter    Össesen
    1 Lewis Hamilton              5,9 M   26,8 M       6,9 M      39,6 M
    2 Max Verstappen             2,3 M     7,8 M       2,5 M     12,6 M
    3 Daniel Ricciardo             1,6 M     6,2 M       2,6 M     10,4 M
    4 Fernando Alonso            2,0 M     3,9 M       2,9 M       8,8 M
    5 Charles Leclerc              0,9 M     5,9 M       1,4 M       8,2 M
    6 Sergio Pérez                  1,1 M     3,3 M       2,9 M       7,3 M
    7 Lando Norris                  0,8 M     4,8 M       1,6 M       7,3 M
    8 Carlos Sainz                   0,6 M     4,0 M       1,3 M       5,9 M
    9 George Russell               0,6 M     2,8 M       1,1 M        4,5 M
    10 Valtteri Bottas              0,4 M     2,9 M        1,1 M       4,4 M
    11 Pierre Gasly                 0,5 M     2,6 M        0,9 M       4,1 M
    12 Mick Schumacher         0,8 M     2,3 M        0,7 M       3,8 M
    13 Alex Albon                   0,3 M     1,3 M        0,5 M       2,1 M
    14 Esteban Ocon                            1,2 M        0.5 M       1,7 M
    15 Yuki Tsunoda                             0,8 M        0,3 M       1,1 M
    16 Lance Stroll                 0,1 M      0,7 M        0,3 M       1,1 M
    17 Nicholas Latifi              0,1 M      0,4 M        0,3 M       0,8 M
    18 Nikita Mazepin                           0,6 M       0,1 M        0,7 M
    19 Guanyu Zhou                             0,2 M       0,1 M        0,3 M

    A rallysportban a WRC tekinthető a legnépszerűbbnek, ezért a RallyCafe.hu összeállította az itt érdekelt fő versenyzők listáját és követőinek számát a közösségi média oldalain.

    A legnagyobb követőtáborral a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb rendelkezik, neki 1,1 millió Facebook, 0,5 millió Insta és 0,2 millió Twitter követtője van, ami összesen 1,8 millió.

    A második helyen a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier áll 0,5 millió, 0,3 millió és 0,2 millió követővel, ami összesen 1 millió.

    A harmadik helyre ketten is kerültek. Dani Sordo 0,4 millió, 0,2 millió és 0,1 millió, míg Thierry Neuville esetében a Facebookon és Instán egyaránt 0,3 millió, míg Twitteren 0,1 millió követő található, ami egyformán 0,7 millió.

    A listánk legalján Gus Greensmith és Adrien Fourmaux áll, akiknek nem éri el a 0,1 milliót sem a követők száma.

                                                FB    Insta    Twitter Összesen
    1 Sébastien Loeb               1,1 M   0,5 M     0,2 M     1,8 M
    2 Sébastien Ogier              0,5 M   0,3 M     0,2 M     1,0 M
    3 Dani Sordo                     0,4 M   0,2 M     0,1 M     0,7 M
    4 Thierry Neuville              0,3 M   0,3 M     0,1 M     0,7 M
    5 Andreas Mikkelsen          0,3 M   0,2 M     0,1 M     0,6 M
    6 Ott Tänak                       0,2 M   0,3 M     0,1 M     0,6 M
    7 Kalle Rovanpera              0,2 M   0,2 M     0,0 M     0,4 M
    8 Oliver Solberg                0,2 M   0,2 M     0,0 M      0,4 M
    9 Mads Ostberg                0,2 M    0,1 M     0,1 M     0,4 M
    10 Elfyn Evans                 0,1 M    0,1 M     0,1 M     0,3 M
    11 Craig Breen                 0,1 M    0,1 M     0,1 M     0,3 M
    12 Takamoto Katsuta        0,0 M    0,1 M     0,0 M     0,1 M
    13 Gus Greensmith           0,0 M    0,0 M     0,0 M    0,0 M
    14 Adrien Fourmaux         0,0 M     0,0 M     0,0 M    0,0 M

    A listán egy tizedesre kerekítettük a számokat.