back to top
2025. május 04. 19:31
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1231

    Rally1-es autók jöhetnek Magyarországra is

    0

    A Rally1-es autók akár a nemzeti bajnokságokban is megjelenhetnek ellentétben a WRC-k utolsó generációjával, melyek jórészt csak akkor jelentek meg a vb-futamokon kívül, amikor a gyártók tesztelni mentek egy-egy kisebb versenyre. Ott is külön versenyt kellett kiírni nekik. 

    A 2017-ben bevezetett WRC-k főleg a járvány kitörése után jelentek meg a vb-futamokon kívül, amikor éles körülmények között szeretett volna egy-egy gyártó tesztelni.

    A Rally1-es autók esetében azonban ez másképp alakulhat, hiszen a WRC gyártói akár bérbe és el is adhatják hibrid autóikat a nemzeti bajnokságban indulóknak.

    „Néhány csapatot nagyon motivál a bérbeadás lehetősége – mondta a Dirtfishnek egy forrása. – Nem számít titoknak, hogy az M-Sport örül ennek a lehetőségnek leginkább. A szurkolók mindenhol szeretnék ezeket az autókat látni és sajnos a WRC keretein belül ez lehetetlen. Szó van arról, hogy lehetségessé válik a Rally1-es autók bérbe, vagy eladása a hibrid rendszer kivételével. Ez hasonló lenne, mint korábban az RRC autók.”

    Az RRC-k az S2000-es korszakban jelentek meg és gyakorlatilag megegyeztek a 2011-es WRC autókkal, csak gyengébb kivitelben.

    A hibrid rendszer az energia visszanyerésnek köszönhetően 500 lóerőssé is erősíti a jelenlegi Rally1-es autókat.

    A WRC jelenlegi gyártói közül az M-Sport a régi 2000 köbcentis, majd a 2011-es WRC-k bérbeadásából generálta bevételének egy részét, ez a lehetőség azonban a 2017-es WRC-k esetében nem állt fent.

    A 2000-es évek nemzeti bajnokságában a top kategóriát olyan WRC-k alkották, melyeket először a vb-n használtak gyári versenyzők, majd miután az autófejlesztéseknek köszönhetően újak jelentek meg, a gyártók ezeket az autókat eladták a nemzeti bajnokságban érdekelt privát versenyzőknek.

    Az ORB-ben utoljára 2013-ban lehetett WRC-vel abszolút magyar bajnoki címet szerezni, akkor Kazár Miklós és Szőke Tamás egy Citroën Xsara WRC-vel tudott nyerni.

    ERC: Teljesen megszűnhet az ERC2-es kategória

    0

    A rally Európa-bajnokság irányítását az idei évtől az Eurosport Eventstől a WRC Promótere vette át, és már az idei évre komoly változásokat ígértek a kontinens-viadalra.

    Az idei évtől nem lesz Rally2-es autóra kiírt junior bajnokság, a feltörekvő fiatal versenyzők csupán az ERC4 junior bajnokságban tudnak majd indulni Rally4-es vagy Rally5-ös autóval. A kategóriában 27 év alatti versenyzők vehetnek részt Pirelli gumikkal.

    A spanyol motoradiario.com oldal megtudta, hogy változik az ERC3 kategória is, amely tavaly még a kétkerék-hajtású autók bajnoksága volt, az idei évtől azonban a Rally3-as autók kategóriája lesz.

    Az ERC2 kategória pedig úgy tűnik, hogy el is fog tűnni a bajnokságból. Itt korábban a régi N-csoportos autókkal lehetett versenyezni, és három alkalommal ifjabb Érdi Tibor lett az ERC2 bajnoka Mitsubishivel.

    A tavalyi szezonban már engedélyezték a Rally2-es kittel szerelt autókat is, mint amilyen Victor Cartier Toyota Yarisa, vagy Javier Pardo Suzuki Swiftje volt.

    A Rally2-es Kit megoldást jelentett azon versenyzők számára, akik nem szerettek volna kétkerék-hajtású autóval indulni, de ugyanakkor egy Rally2-es autó sem volt elérhető számukra. A Rally2-es kit nagyon népszerű lett 2021-ben, még Érdiék is kipróbálták a szezonzáró Kanári-szigetek Rallyn.

    A WRC Promótere azonban úgy tűnik, nem fogja értékelni a Rally2-es kittet használó autókat az ERC2-ben, és az idei évtől már az egykori N-es autók sem indulhatnak, így teljesen eltűnhet a kategória.

    Bő másfél hónap múlva kezdődik az Eb-szezon, azonban végleges szabályzat még nem ismert, bár ez lehet, hogy pár nap múlva változni fog.

    Jelenleg annyit lehet tudni az új szezonnal kapcsolatban, hogy minden Eb-futam minden szakasza élőben lesz közvetítve a WRC+ oldalon, így havi 10,99 euróért már két bajnokságot – a vb-t és az Eb-t is – lehet élőben követni.

    A napi bónusz pontok helyett bevezetik a Power Stage-et, melyen a vb-hez hasonlóan a leggyorsabb öt versenyző szerez pontokat.

    A tavalyi szezon első 15 helyezettjének kötelező lesz állandó rajtszámot választani az idei szezonra.

    A versenyek első napjának első 15 helyezettje a második napon fordított sorrendben fog rajtolni.

    Az Eb pontokra csak azon versenyzők lesznek jogosultak, akik az FIA és a WRC Promótere által regisztrált gyártó gumijait használják.

    Az ERC szezon március 12–13-a között a Fafe Rallyval kezdődik, és a szezon nyolc futamból fog állni. A szezonzáró verseny még nem ismert.

    Októberre halasztották az Africa Eco Race-t

    0

    A 14. Africa Eco Race-t az eredetileg tervezett márciusi időpont helyett októberben rendezik meg.

    Marokkó határai zárva vannak, és február 1-ig nem is várható, hogy megnyitják. Emellett a Franciaországban kötelező védettségi igazolványt kiterjesztették a külföldiekre is, és ez szintén megnehezíti a verseny rendezését. Ezek miatt az okok miatt a versenyt szervező Jean-Louis Schlesser a marokkói hatóságokkal egyeztetve úgy döntött, hogy a 14. Africa Eco Race új időpontja 2022. október 15-30. lesz.

    Africa Eco Race
    foto: Africa Eco Race

    A kezdeti nevén Africa Race-t a Dakar 2008-as törlése után hívta életre a kétszeres Dakar győztes Jean-Louis Schlesser és René Metge. A cél az volt, hogy Thierry Sabine örökségét megőrizve továbbra is a Dakar eredeti helyszínén, Afrikában versenyezzenek a terepralis profik és amatőrök. A rossz nyelvek szerint a verseny megalapításában szerepe volt annak is, hogy Schlesser összeveszett a Dakar szervezőivel. Az első években az alapító egyeduralkodó volt, 2014-ig minden évben ő nyerte buggyjával az autós kategóriát.

    A világjárvány tavaly közbeszólt, 2021-ben nem tudták megrendezni az eseményt. A tervek szerint idén március 12-én indult volna a mezőny Monacóból, hogy 12 versenynap után elérjék a célt Dakarban. A negyedik hullám azonban ismét átírta a forgatókönyvet. A rajt új időpontja október 15. a célt pedig október 30-án érik el Dakarban. A versenytáv 6018 kilométer, ebből 3915 kilométer a speciálszakaszok hossza.

    Africa Eco Race
    foto: Africa Eco Race

    Nekünk magyaroknak is fontos és emlékezetes ez a verseny, hiszen 2020-ban a kamionos kategóriát a Kovács Miklós-Ács László-Czeglédi Péter trió nyerte Scaniával. A második helyen pedig a Fazekas Károly-Horn Albert-Csákány Péter egység végzett. Kovácséknak ez volt a második sikerük, 2010-ben is ők voltak a legjobbak a kamionosok közt.

    Africa Eco Race
    foto: Qualisport Racing

     

    Millener: Az M-Sportnak egy kávégépre van szüksége

    0

    Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője örül, hogy a Monte-Carlo Rallyn csapatuk meg tudta mutatni, komolyan gondolták az idei évet. Azonban a hasonló folytatáshoz be kell szerezniük egy kávégépet.

    „Nehéz most szavakba önteni az érzéseimet – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. „Nagyon nehéz volt az elmúlt néhány szezon, de tudtuk, hogy idén mindent beleadunk. Valóban nagyon versenyképes csomagunk volt ezen a hétvégén, az egész csapat nagyon keményen dolgozott.

    Tavaly sok problémánk volt, de végig tudtuk, hogy ebben a szezonban elérhetjük ezt a szintet. Mindenki nagyon keményen dolgozott egészen karácsonyig az autó felkészítésben. Pont olyan eredménnyel zártuk a Montét, amiről álmodtunk. Nagyon izgalmas volt nézni Sébastien Loeb teljesítményét, és örülünk, hogy csatlakozott hozzánk.”

    Millener elárulta, hogy a Power Stage nem telt túl nyugodtan a csapatban.

    „Elég feszült hangulat volt az utolsó szakaszon, de bíztunk benne, hogy a jobb Sébastien fog nyerni. Amikor elkezdtem a rallyban dolgozni, Sébastien Loeb volt akit bálványoztam, szóval most nagyon érdekes volt vele dolgozni.

    Én már nem tudom segíteni a versenyét, mert annyi tapasztalata van. Öröm vele dolgozni, és az egész csapat örül, hogy győzelemre képes autót adhattunk neki. Ez a győzelem örökre megmarad az M-Sport történelmében.

    Fotó: M-Sport // Rich Millener

    Tudom, hogy Malcolm Wilson mindent megtett, hogy a csapat alaposan felkészüljön egy ilyen eredményhez. Most már pihenhetünk pár napot, aztán készülünk a Svéd Rallyra. Most az egész csapat megérdemli, hogy élvezze az eredményt, mert megmutattuk, hogy képesek vagyunk nyerni.”

    Ahogy a legnagyobb sztároknak, úgy Sébastien Loebnek is lehetett különleges kívánsága, amikor az M-Sporthoz szerződött. Millener elárulta, mi volt ez.

    „Csak egy eszpresszógépet kért Sébastien Loeb, amit egyelőre nem tudtunk beszerezni, de rajta van a teendők listáján.”

    Loeb híresen nagy kávéfogyasztó, egykori navigátora, Daniel Elena szerint két eszpresszó nélkül fel sem tud kelni. Loeb saját bevallása szerint legalább öt kávét iszik egy nap, de kilencnél többet a legindokoltabb esetben sem.

    „Ha kapunk egy eszpresszógépet biztosan szívesen jön hozzánk vissza. A viccet félretéve mindenki tudta, hogy ez a dolog csak egy versenyről szól. Azért szerettük volna közösen a Montét, hogy megerősítsük a csapattal és autóval kapcsolatos terveinket. Egy közös versenyről volt szó, és sikerült elérni a remélt eredményt.”

    Az M-Sport csapata a Monte-Carlo Rallyt követően három pont előnnyel vezeti a Toyota előtt a gyártók bajnokságában.

    Loeb: És még mindig megy neki

    0

    Az egykori francia ifjúsági szertornászból lett autóversenyző, Sébastien Loeb nagyon ritka alkalmakkor, egy-egy emlékezetes győzelme után hátraszaltóval ünnepelt a céldobogón. Közel negyvennyolc évesen azonban egy kicsit már berozsdásodott, ahogy az M-Sport Twitter bejegyzésén is látszik. 

    Vagyis dehogy!

    Ezzel megint csak új rekordokat állított fel. Sébastien Loeb az egyetlen rallyversenyző a világtörténelemben, aki 80 rally vb-futamot nyert és utána hátraszaltót ugrott a céldobogón.

    Szintén ő az egyetlen, aki nyolcszor nyerte meg a Monte-Carlo Rallyt és utána hátraszaltót ugrott a céldobogón.

    Statisztikáink szerint szintén az egyetlen rallyversenyző, aki mindezt 47 évesen és 311 naposan tette.

    És még egy dolog:

    Loeb az első rallyversenyző, akinek a kedvéért lilára váltott a híres francia autósport magazin, az Auto Hebdo lógója.

    Mikkelsen: Sok probléma volt a Rally2-es autókkal

    0

    Andreas Mikkelsen címvédőként győzelemmel kezdte a WRC2-es szezont a Monte-Carlo Rallyn, pedig egy defekt megnehezítette a versenyét.

    „Nem volt egyszerű verseny – mondta a WRC2-es világbajnoki és az Európa-bajnoki címvédő a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – A Rally2-es autóval indulók között sok dráma volt. Próbáltuk elkerülni a problémákat, de a körülmények kicsit nehezek voltak, mert bár kevés volt a hó, sok helyen volt fekete jég.

    Nagyon nehéz ilyen körülmények között gyorsnak lenni. Meg volt a tervünk, hogy miként nyerhetünk, amit szerettünk volna a legkevesebb kockáztatással elérni. A Citroënek nagyon gyorsak voltak, de erre is számítottunk tőlük száraz körülmények között.

    Yohann Rossel és Stéphane Lefebvre voltak az első számú riválisok, de hibáztak. Utána nekünk is defektünk volt és azt hittem, hogy oda a győzelem. Mindenkinek voltak problémái. Vasárnap Erik Cais volt a legközelebb hozzánk, de sikerült az első két szakaszon ma nagyobb előnyre szert tenni.”

    A WRC2 címvédője úgy döntött, hogy a Monte-Carlo Rally havas szakaszán nem szöges gumikkal megy, a legnagyobb nehézséget azonban egy defekt okozta.

    „A havas szakaszon nagyon nehéz volt, mert úgy döntöttem, hogy szöges gumik nélkül megyünk, és mi voltunk az egyetlenek. Nagyon trükkös volt, de a szakasz után azt hittem, hogy már meg van a győzelem.

    Aztán jött a defekt, annak ellenére, hogy nem találtunk el semmit. Sikerült 1 perc 20 másodperc alatt gumit cserélni és megtartani az első helyet. A hétvége legjobb pályája volt az, de a defekt kicsit megnehezítette számunkra.”

    Mikkelsen elárulta véleményét a Rally1-es autókról is.

    „Kicsit azt kaptuk, amire számítottam, bár azt gondoltam, hogy a Toyota gyorsabb lesz a hibrid tapasztalatukkal, valamint érdekelt a Puma teljesítménye is. Nem lepődtem meg a Fordon, mert az M-Sport nagyon jó az új autók építése terén. A Hyundai azonban küzdött a hétvégén, de Svédországra képesek javulni.”

    Andreas Mikkelsen 55,4 másodperc előnnyel nyerte a WRC2-es kategóriát Erik Cais, és 2:07,5 perccel Nikolay Gryazin előtt.

    Isabelle Galmiche: A matektanár, aki megnyerte a Monte-Carlo Rallyt

    0

    Soha sem volt ennyire szexi matekot tanulni Franciaországban, miután Isabelle Galmiche Sébastien Loeb oldalán megnyerte a Monte-Carlo Rallyt. Utoljára 1997-ben Fabrizia Pons személyében nyerte navigátornő a hercegség versenyét. Galmiche magát amatőr versenyzőnek tekinti, de így is komoly karrier áll mögötte, többek között indult a Salgó–Gemer Rallyn is. 

    Vasárnap óta mindenki tudja, hogy Sébastien Loeb pályafutása 80. rally világbajnoki futamgyőzelmét egy matektanárnővel az oldalán szerezte, aki bár amatőr versenyzőnek tartja magát, azért komoly tapasztalattal rendelkezik. Az Ewrc szerint röpke 229 versenyen ült már a navigátori ülésben. 

    Többek között Quentin Gilbert-nek is navigált a vb-n egy Citroën DS3 R3T-ben, Dominique Rebout-nak pedig egy Skoda Fabia R5-ben a francia kupában. Korábban nyolc vb-futamon indult, tehát nem igazak azok a sajtóban terjedő hírek, hogy 100%-os a vb-szereplés. Az viszont igaz, hogy egy Monte-Carlo Rally rajtóból egy győzelmet tud felmutatni. 

    „Tiszta őrület ez a történet, nem is tudom, mit mondjak. Már annak is nagyon örültem, hogy idejöhettem Sebbel, és aztán nyertünk…“ – mosolygott Isabelle Galmiche a Monte-Carlo Rally céljában. – Még ha nem is akartam magamra nyomást helyezni, akkor is megvolt.”

    Isabelle Galmiche
    Fotó: M-Sport

    A francia Sudouest portál szerint Loeb és Galmiche régóta ismerik egymást, és a francia hölgy már többször beugrott mellé teszteken.

    „Daniel (Elena) után Isabelle ült mellettem a legtöbbet, mindig őt kértem meg, hogy ugorjon be mellém, ha Daniel nem ért rá, úgyhogy egyértelmű választás volt“ – mesélte Loeb. 

    Galmiche számára azonban nem: „Azt mondja nekem, lenne egy kérdésem hozzád. Tessék. Ha Daniel visszavonul, versenyeznél velem? Azt hittem először, hogy viccel. Ilyesmi meg sem fordult a fejemben. 

    Galmiche 13 évesen kezdett rallyra járni a bátyjával és bár mindig is vonzotta a sebesség és a versenyzés, inkább amatőr versenyzőnek tartja magát. Olyannyira, hogy több francia forrás is megemlítette, hogy a versenyt követő kedden már újra matek órát tartott. 

    „A rally a szenvedélyem, de a tanítást is szeretem, ez hivatásom. Nagyszerű dolog megnyerni a Monte-Carlo Rallyt, szerintem minden francia navigátornak ez az álma, de az élet megy tovább, a munkámat is el kell végeznem.“

    Isabelle Galmiche
    Fotó: M-Sport

    A történet pikantériája, hogy a monacói kikötőben az ünneplés közepette Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatvezetője és a rally világbajnokság nem hivatalos két lábon járó Wikipédiája lépett oda Isabelle-hez, és gratulált neki, mint a Monte-Carlo Rally első női győztesének, 1997. után, amikor Piero Liatti oldalán Fabrizia Pons nyerte a versenyt. 

    Az a verseny is fontos volt a világbajnokság szempontjából, hiszen ott debütáltak a WRC-k, amiket most a Rally1-esek váltottak. 

    Szintén fontos volt az 1973-as Monte-Carlo Rally, hiszen akkor vette kezdetét a rally világbajnokság. Azt a versenyt Jean-Claude Andreut nyerte, akinek Michele Espinosi-Petit, közismertebb nevén „Biche“ személyében szintén navigátornője volt. 

    „Király! – vágta rá Galmiche – Azt mondják, hogy kevés a nő a rallysportban, de úgy látszik, hogy ez nem igaz.“

    Galmiche a legtöbbe Laurent Viana mellett ült, akivel kétszer is indultak Magyarországon. 2010-ben egy Citroën C2 R2 Max-szal A6-ban harmadikok lettek a Salgó–Gemer Rallyn. 2009-ben pedig a második napon műszaki hiba miatt kiestek Vizsláson.  

    Megkerestünk több magyar versenyzőt és navigátort is, de ennyi év távlatából senkinek sem volt Galmiche-ről emléke. 

    Reméljük, hogy láthatjuk őt még idén Loeb oldalán. Ami viszont biztos, a matematika tantárgy még soha sem volt ennyire népszerű, mint most. 

    A Svéd Rallyn indul az első ügyfélversenyző

    0

    A Svéd Rallyn is 11 Rally1-es autó lesz, annak ellenére, hogy Sébastien Ogier és Sébastien Loeb sem indul. Először szerepel azonban ügyfélversenyző a 2022-es  szezon során.

    A Svéd Rally szervezői közzétették az előzetes nevezési listát a februári versenyről, melyen ismét 11 Rally1-es autó szerepel.

    Az M-Sport és a Toyota is négy, míg a Hyundai három autót indít a Montéhoz hasonlóan.

    A Ford Pumákat Craig Breen, Adrien Fourmaux, Gus Greensmith fogja vezetni, továbbá Lorenzo Bertelli kibérli az egyik Rally1-es autót. Az M-Sport számára Breen, Fourmaux és Greensmith szerezhet gyártói pontokat.

    A Toyotánál Kalle Rovanperä, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta mellett Esapekka Lappi is elkezdi az idei programját.

    A Hyundainál Thierry Neuville, Ott Tänak és Oliver Solberg vezethet ismét.

    A versenyen korábbi győztesként áll rajthoz Thierry Neuville (2018, Hyundai), Ott Tänak  (2019, Toyota) és Elfyn Evans (2020, Toyota) is.

    Az is kiderült a nevezési listából, hogy Kalle Rovanpera fog elsőként rajtolni az első napon Craig Breen és Thierry Neuville előtt.

    A WRC2-ben Andreas Mikkelsen, Marco Bulacia és Nikolay Gryazin indul a Toksport WRT Škodáival, az M-Sport pedig Jari Huttunent és Mattias Adielssont indítja idén először a WRC2-ben. Az ALM Motorsport George Linnameát indítja Volkswagenjével.

    A hathónapos eltiltását már letöltő Ole Christian Veiby szintén egy Volkswagennel tér vissza a WRC2 mezőnyébe tavaly május óta először

    Ugyancsak itt indul az Amerikai Rally Szövetség által támogatott Kyle Tilley is.

    A Svéd Rally az idei évtől a korábbi helyszíntől északra, Umeaba költözik a több hó reményében. A versenyt idén február 24–27. között rendezik, kizárólag szöges gumikon induló autókkal.

    Az első nap három szakaszt kell kétszer teljesíteni, míg a napot az Umea sprint zárja.

    A második napon négy szakasz szerepel kétszer, de egyelőre csak a Brattby és az Umea szakasz ismert.

    A záró napon egy szakasz kétszer, míg egy egyszer szerepel a programban. A versenytáv 303,74 km lesz.

    Előnevezési lista

    Durva Bronco kerül a Ford kínálatába

    0

    Márciustól rendelhető a Ford Bronco Raptor, amely a népszerű Bronco és a szintén kedvelt Raptor család legújabb tagja.

    A Raptor a terepre készült termékpalettánk csúcsa, és immár egy teljes termékcsalád versenyen bevált tartalommal és dizájnnal, amilyent senki más sem kínál” – mondta Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „Csak a Ford tud létrehozni egy Bronco Raptort.”

    Nehéz vitában szállni a vezérigazgatóval, akinek főként az utolsó mondata igaz, hiszen a Bronco és a Raptor is a cég védett megnevezése. A tréfát félre téve, valóban sikerült alaposan megvadítaniuk a Broncót a 2022-es modellévre. A módosításokat Ultra4 versenysorozat inspirálta. A legfontosabb elem egy terepjárónál a futómű, ezen a téren elég sok pluszt kapott a Bronco. A rugóutakat megnövelték, elöl 60, hátul 40 százalékkal. több mint 20 centiméterrel kiszélesítették a nyomtávot is, valamint megerősítették a rugótornyokat. A felfüggesztés félig aktív, a különféle helyzetérzékelők jelei alapján változtatja a rendszer a lengéscsillapítókkarakterisztikáját.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    Erősítettek az autó alját védő lemezeken is, a B és C oszlop merevítéseivel együtt így 50 százalékkal nőtt a karosszéria torziós merevsége. A Raptor a Bronco DR versenyautó erősített tengelyeit kapta, és a hajtáslánc elemeit is erősebbre cserélték. Nőtt a hasmagasság is, 21 centiméterről 33 centiméterre. Ennek egy része a nagyobb kerekekből adódik, a 17 collos felnikre 37×12.50R17LT méretű BF Goodrich abroncsok kerültek, amellyel a Bronco Raptor az USA legnagyobb kerekekkel szerelt széria SUV-je.

    A módosítások miatt a kormányzást is fejleszteni kellett, a Bronco Raptor az F-150 Raptor rendszerét kapta meg.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    A motor is erősebb lett. A 2.7 literes 330 lóerős erőforrást váltó 3 literes duplaturbós egységről csak annyit árultak el, hogy 400 lóerő feletti teljesítményre képes. Ez nem meglepő, hiszen az Explorer ST-ben is 400 lóerőt tud ugyanez a motor. A sivatagi körülményekre köztes hűtő beépíésével készítették fel. A váltó 10 sebességes SelectShift™ automata, erősített elemekkel. A dupla kipufogórendszer közel azonos hosszúságú csövekből épül fel, de hogy biztosan izgalmas legyen a Bronco Raptor hangja, egy aktív szelepet is beépítettek.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    A Ford hangzatos nevű G.O.A.T. Modes™ Terrain Management System™ rendszere is bekerült a Raptorba. A vezető által választható hét üzemmód között található a Baja mód, amely a turbók anti-lag rendszerét is tartalmazza. A Bronco újdonsága a Tow/Haul mód, ezzel 4500 fontos utánfutót is vontathat az autó, ami 1000 fonttal jobb mint az alapmodellhez vontatási képessége.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    Természetesen csillivilli kiegészítőket is kapott a Bronco Raptor. Egyedi narancs szín, vadabb lámpák, spéci lökhárító, új hűtőmaszk, spéci grafikai elemek dobják fel a külsőt. A beltérben digitális műszeregység, színes betétek, Raptor hímzéses egyedi ülések emlékeztetik a vezetőt, hogy nem akármilyen Broncóban ül.

    Ha valaki nem terepre veszi a csoda-Broncót (amit nem nehéz elképzelni), akkor 360 fokos kamera, 10 hangszórós B&O hifi és tempomat könnyíti meg az életét.

    Európai forgalmazásról még nem beszél a Ford, jelenlg az a legnagyobb problémájuk, hogy az amerikai keresletet kielégítsék. A Bronco Raptor ára várhatóan 70 ezer dollár lesz, ami több mint duplája a 300 lóerős alapmodell 28 500 dolláros nyitóárának.

    Sami Pajari történelmi győzelme

    0

    A junior világbajnoki cím védője, Sami Pajari ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: megnyerte a Monte-Carlo Rally WRC3-as kategóriát, ahol az idei évtől Ford Fiesta Rally3-as autókkal lehet indulni.

    A finn Sami Pajari a Monte-Carlo Rally szakaszainak több, mint felét megnyerve 7,6 másodperc előnnyel nyerte a WRC3-as kategóriát az idei évtől nagyobb turbószűkítővel rendelkező Ford Fiesta Rally3-mal. A WRC3 Open kategóriában Jan Cerny lett a második és Enrico Brazzoli a harmadik.

    A kategóriában indult László Zoltán és Begala Tamás is, akiknek a versenyét kollégánk, Hund Gábor is segítette távoli jégkémként. Ennek ellenére sajnos a magyar kettős a szombati utolsó szakaszon kiesett.

    „Izgalmas volt látni, hogy ezen a hétvégén elkezdődött az új WRC3-as bajnokság a Ford Fiesta Rally3-as autókkal – mondta Maciek Woda, az M-Sport Poland ügyvezető igazgatója. – Ez egy büszke és történelmi pillanat volt az M-Sport Poland számára, mivel egy újabb mérföldkő a Rally3-as kategória és a Ford Fiesta Rally3 számára.

    A Monte az egyik legtrükkösebb verseny mind közül, így már csak a befejezése is nagy szó, a kategóriagyőzelem csak hab a tortán. Nem volt könnyű a verseny és komoly csatát vívtunk Jan Cernyvel, ami mutatja, hogy bárki azonnal versenyképes lehet a Rally3-as autóval.

    A csapat nagyszerű munkát végzett ezen a versenyen is és végül kifizetődött a fáradozás. Végül szeretnék gratulálni az M-Sport csapatának, Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche győzelméhez. Különleges pillanat volt Craig Breen dobogós eredménye, valamint Gus Greensmith szakaszgyőzelme is. Mindketten az M-Sport Poland által épített autókkal kezdték karrierjüket a WRC-ben. Gratulálok mindenkinek.”

    „Azért jöttünk a Montéra, hogy tanuljunk és tapasztalatot szerezzünk az autóról és a versenyről egyaránt – mondta Sami Pajari, aki tavaly a Rally Hungaryn exkluzív interjúban számolt be a Rallycafe.hu-nak pályafutása kezdetéről. – Ezt elértük és megfeleltünk minden elvárásnak, amit magunk elé állítottunk.

    Csütörtökön a biztonságra törekedtünk, péntek reggeltől pedig elkezdtünk gyorsulni. Volt némi probléma itt-ott, de összességében jó volt az érzés az autóban. Szombaton minden tökéletesen működött és nagyszerű időket tudtunk teljesíteni, miközben a nehezebb szakaszokon óvatosak is voltunk. Az utolsó napon jó tempóval tudtunk közlekedni, és probléma nélkül éltük túl az utolsó nehéz szakaszt.”