back to top
2025. december 16. 02:57
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1231

    A Ferrari elnöke nem elégedett, de kitart Binotto mellett

    0

    A sorozatos hibák ellenére támogatásáról biztosította Mattia Binottót John Elkann, a Ferrari elnöke. Ugyanakkor kiemelte, hogy ennél több kell.

    Noha az idei szezonban sikerült véget vetniük a két éves böjtnek, és ismét a futamgyőzelmekért harcolhatnak, a Ferrari mégis rengeteg kritikát kap a 2022-es teljesítménye miatt. Az F1-75-ös kétségtelenül gyors autó lett, ám a megbízhatósága nem az igazi, ami miatt a Scuderia rengeteg pontot veszített. Ehhez jönnek hozzá a stratégiai és vezetői hibák, amik együttesen azt eredményezték, hogy hét versennyel a szezon vége előtt már csak matematikai esélyük van utolérni a Red Bullt és Max Verstappent.

    A sorozatos ballépések miatt többen nem értik, hogy Mattia Binotto miért nem változtat a csapat összetételén, egyesek pedig azt is megkérdőjelezik, hogy valóban a svájci olasz-e a megfelelő ember arra, hogy ismét a csúcsra juttassa a maranellóiakat. John Elkann, a Ferrari elnöke azonban nem tartozik ezek közé, a Gazzetta dello Sportnak ugyanis elmondta, hogy teljes mértékben hisz a Scuderia csapatfőnökében, de azért hozzátette, hogy az istállónak nyilvánvalóan javulnia kell.

    „Nagyon hiszünk Mattia Binottóban, és mindent értékelünk, amit ő és az összes mérnökünk csinál, de kétségtelen, hogy a Maranellóban, a garázsban, a bokszfalon és az autóban folyó munkának is javulnia kell. Folytatnunk kell a fejlődést, és ez igaz a szerelőkre, a mérnökökre, a versenyzőkre, és nyilvánvalóan a teljesen menedzsmentre, beleértve a csapatfőnököt is. Láthattuk, hogy továbbra is túl sok a hiba, ha a megbízhatóság, a vezetés és a stratégia kerül terítékre. Binottóba és a csapatába fektetni a bizalmunkat helyes döntésnek bizonyult és kifizetődött. Nekik köszönhetően ismét versenyképesek vagyunk és nyerünk, de nem vagyok elégedett, mert úgy vélem, hogy mindig teljesíthetnénk jobban.”

    Carlos Sainz, Mattia Binotto, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
    Binotto állása a jelek szerint nincs veszélyben Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Elkann kiáll a Ferrari idei szezon előtti fejlesztési stratégiája mellett is, amelynek lényege az volt, hogy a motorfejlesztés befagyasztása előtt megpróbálnak minél nagyobb teljesítményugrást véghezvinni, és ledolgozni a hátrányukat a Hondával és a Mercedesszel szemben, a megbízhatósággal pedig csak ezután foglalkoznak, hiszen az azzal kapcsolatos fejlesztések a befagyasztás után is engedélyezettek.

    „Az első célunk az volt, hogy versenyképesek legyünk. Ha nem vagy az, akkor semmit nem tudsz elérni, míg a megbízhatóságon mindig lehet javítani. Ezért gondolom úgy, hogy 2026 előtt a Ferrari újra meg fogja nyerni a konstruktőri és a versenyzői világbajnoki címet is, Charles Leclerc-rel a pole pozícióban – utalt Elkann a 2026-ban érkező új motorszabályok bevezetéséig terjedő időszakra. – Szerencsések vagyunk, hogy két nagyszerű versenyzőnk van, valószínűleg a miénk a legerősebb pilótapáros” – tette hozzá.

    Hatalmasat változott az Acropolis Rally képe a drámai délelőtti szakaszokon

    0

    Thierry neuville vette át a vezetést az Acropolis Rally szombat délelőtti szakaszai során Esapekka Lappit és Ott Tanakot megelőzve. A verseny éléről esett ki Sébastien Loeb, míg a korábban második helyen álló Pierre-Louis Loubet defektet szenvedett, Kalle Rovanpera pedig fának csapódott. 

    Egy fantasztikus péntek után pozitív hangulatban várhatta a szombatot az M-Sport csapata, hiszen az Acropolis rallyt Sébastien Loeb vezette 1.7 másodperccel csapat – és honfitársa, Pierre-Louis Loubet előtt, míg a harmadik helyen Esapekka Lappi további 8.7 másodperc hátrányban volt, míg a negyedik helyen Thierry Neuville 16 másodperces hátrányban következett. 

    A szombat azonban a verseny legnehezebb napja, hat szakaszon összesen 148 km-t kell teljesíteniük a versenyzőknek, köztük a napi első és negyedik Pyrgos gyorsaságit, mely 33.2 km-es hosszával a szezon eddigi második leghosszabb pályája. 

    A Hyundai versenyzői elképesztő módon bekezdtek a maratoni szakaszon, Ott Tanak volt a leggyorsabb, míg Thierry Neuville 4.7 másodperccel követte. Velük csak Sébastien Loeb tudta tartani a lépést, és 1.7 másodperc hátránnyal a második időt érte el. 

    A kilencszeres világbajnok azonban nem sokáig örülhetett 19 másodperces előnyének a második helyre lépő Neuville előtt, a szakaszt követően probléma adódott a Ford generátorszíjával, amit Loeb nem tudott megjavítani és az élről kényszerült kiállni. 

    Pierre-Louis Loubet a nap második gyorsaságiján került bajba, amikor defektet szedett össze, és emiatt 1:15 perc hátrányt gyűjtött össze, amivel a verseny hetedik helyére csúszott. 

    Kalle Rovanpera számára sem alakult jól a második szakasz, melynek elején fának ütötte Toyotája hátsó felét, ami után megsérült az autó felfüggesztése, valamint a csomagtartó rész is leszakadt. A vb éllovas ezt követően sem állt ki, bár 13 percet vesztett a második és harmadik szakaszon, ami mellé még 1:10 perc büntetés is társult. 

    Eközben Thierry Neuville a második és harmadik gyorsaságit is megnyerte és a déli szervizbe már 31 másodperc előnnyel mehet. 

    Ott Tanak a második helyen állt a második szakasz után, azonban megsérült a differenciálműve, emiatt, valamint az elkopott gumik miatt pedig nem tudott a harmadik szakaszon elég gyors lenni, így Esapekka Lappi vette át a második helyet 1.3 másodperccel megelőzve Tanakot. 

    Dani Sordo a negyedik helyen zárta a drámai délelőttöt, 12 másodperccel Tanak mögött és 14.6 másodperccel megelőzve Elfyn Evanst. 

    Loeb kiesése és Loubet defektje után Gus Greensmith lett az M-Sport legelőkelőbb helyén álló versenyzője a hatodik helyen, Loubet-t és a pénteken defektes kereket cserélő Craig Breent megelőzve. 

    Takamoto Katsuta a kilencedik helyen áll, miután a mai második szakaszon megforgott, majd Breen megelőzte. 

    A WRC2-ben Lindholm vezet 24 másodperccel Suninen előtt. A harmadik helyen Gryazin 32 másodpercre van,d e a negyedik Rossel is csak 37 másodpercre van Lindholméktól. A szuperralyzó Mikkelsen a 15. helyen van. Mikkelsen az összettben már csak másfél percre van a Rally1-es Pumával „vitézkedő” Serderidistől…

    Cikkünk írásakor Puskádi János és Gódor Barnabás a kilencedik gyorsaságin volt túl, összetettben a 38. helyen állnak.

    Acropolis Rally, állás 10 szakasz után 
    1 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 2:09:47.0
    2 #4 Esapekka Lappi / Janne Fermc (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +31.0
    3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +32.3
    4 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +44.3
    5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +58.9
    6 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +1:02.3
    7 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +1:25.1
    8 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +3:12.6
    9 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +3:20.7
    10 #25 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +4:13.2
    11 #22 Teemu Suninen / Mikko Markkula (FIN) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2) +4:36.6
    12 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +4:46.9
    13 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +4:50.4
    14 #24 Eyvind Brynildsen / Roger Eilertsen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +5:50.7
    15 #28 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (WRC2) +6:15.6
    #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +7:51.6 

    További eredmények 

    Az Acropolis Rally menetrendje (magyar idő szerint): 
    09.08., csütörtök 
    19:08 SS1 Olympic Stadium 1.95 km Neuville 1:58.4 / 1. NEUVILLE 2. Suninen 3. Sordo 

    09.09., péntek 
    6:53 SS2 Loutraki 1 17.95 km Loeb 12:26.8 / 1. LOEB 2. Tanak 3. Neuville
    7:46 SS3 Harvati 14.42 km Loeb 10:34.8 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    10:29 SS4 Loutraki 2 17.95 km Loeb/Lappi 12:06.9 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    12:12 SS5 Dafni 13.99 km Loubet 7:55.6 / 1. LOUBET 2. Loeb 3. Lappi
    14:15 SS6 Livadia 21.03 km Loubet 13:01.3 / 1. LOUBET 2. Lappi 3. Loeb
    16:53 SS7 Bauxites 22.97 km Loeb 13:50.5 / 1. LOEB 2. Loubet 3. Lappi 

    09.10., szombat 
    7:33 SS8 Pyrgos 1 33.20 km Tanak 25:06.1 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    8:34 SS9 Perivoli 1 17.42 km Neuville 14:54.7 / 1. NEUVILLE 2. Tanak 3. Lappi
    10:08 SS10 Tarzan 1 23.37 km Neuville 17:13.6 / 1. NEUVILLE 2. Lappi 3. Tanak
    13:33 SS11 Pyrgos 2 33.20 km
    14:34 SS12 Perivoli 2 17.42 km
    16:08 SS13 Tarzan 2 23.37 km 

    09.11., vasárnap 
    08:08 SS14 Elefterochori 1 16.90 km
    09:11 SS15 Rengini 11.26 km
    12:18 SS16 Elefterochori 2 16.90 km 

    A Mercedes nem áldozza fel Hamiltont, hogy Russellt segítse

    0

    Lewis Hamilton várhatóan nem fogja feláldozni az időmérős szereplését az Olasz Nagydíjon azért, hogy csapattársa minél előrébbről rajtolhasson.

    Nem tervezi teljes mértékben George Russell szolgálatába állítani a hátrasorolásos büntetést cipelő Lewis Hamiltont a Mercedes az Olasz Nagydíj időmérőjén. A konstruktőri címvédő pedig akár meg is tehetné ezt, hiszen jelen állás szerint, ha Hamilton meg is nyerné az időmérőt, akkor is csak Carlos Sainzot előzné meg a rajtrácson, és a 19. rajtkockából indulhatna.

    A csapat viszont Russell szavai alapján úgy véli, túl nagy kockázatot jelentene az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítani a szélárnyékozásra, ami, ha nem jön össze, többet árt, mint használ. „Ha beletaláltok, akkor egyértelműen segíthet, de nagy a kockázata, miközben sokat is hozhat a konyhára. Emiatt viszont nem fektetünk rá nagy hangsúlyt. Az időmérő edzéseken elég sokat tanulunk az autóról és a gumikról, és ezen a téren egyértelműen szenvedtünk az idén. Úgyhogy egyelőre szerintem mindketten csak fogjuk magunkat, és teljesítünk egy szokásos edzést” – nyilatkozta Russell, aki ezzel együtt profitálhat majd Hamilton szélárnyékából, de nem azért, mert utóbbi büntetést kap.

    „Ezen a hétvégén George-on van a sor, hogy eldöntse, elöl vagy hátul akar lenni, és minden valószínűség szerint azt fogja választani, hogy mögöttem lesz. Úgyhogy én csak csinálni fogom a normál programomat, ő pedig szélárnyékot kap” – nyilatkozta Hamilton, aki tehát azt tervezi, hogy maga is az időmérő végéig futja majd a mért köreit, és nem fog kizárólag arra koncentrálni, hogy Russellt húzza. Ebben az esetben is segíthet persze a csapattársának, de ez kevesebbet hozhat Russell konyhájára, mintha Hamilton csakis arra figyelne, hogy minél jobb szélárnyékot adjon neki.

    Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
    Hamilton a saját időmérőjét fogja futni Fotó: LAT Images/Mercedes

    A második szabadedzésre visszaestek

    A három topcsapat hat pilótájából Charles Leclerc mellett George Russell a másik, aki nem cipel magával büntetést az időmérőre, így papíron jó esélye lesz legalább a második hely megszerzésére. A pénteki első szabadedzésen viszont még olyannyira jó formát mutatott a két Mercedes, hogy úgy tűnt, akár a pole pozícióért is versenyben lehetnek. A második tréningre viszont Russell 7, Hamilton pedig 8 tizedes hátrányba került az élen végző Carlos Sainzhoz képest.

    „Kicsit furcsa nap volt. Az első szabadedzésen elég erősnek tűntünk, de utána a Ferrari és a Red Bull lépett egyet előre hozzánk képest, vagy talán mi léptünk egyet visszafelé, hiszen a második tréningen már a McLaren mögött voltunk. Dolgozunk kell rajta, hogy megértsük ezt” – mondta Russell, majd Hamilton hozzátette: „Vagy mi lettünk sokkal lassabbak, vagy a többiek sokkal gyorsabbak. Mindent beleadok, mégsem tűnök különösebben gyorsnak.”

    A Mercedes tegnap az energia-visszanyeréssel is küzdött, ezzel kapcsolatban Russell pedig elmondta, hogy egyértelműen hátrányban lesznek a Ferrarihoz képest a versenyen, a sok egyenes miatt ugyanis nem a leghatékonyabban ezen a téren. „Egy kicsit híján vagyunk az energia-visszanyerésnek. Hasonlóak vagyunk a Red Bullhoz, miközben a jelek szerint a Ferrari előnyben van ezen a téren. Ez megnehezíti a dolgunkat versenykörülmények között, mivel nekik nagyobb a mozgásterük. De ezzel kell megbirkóznunk.”

    Loeb kiesett, Rovanpera fának csapódott, Loubet-defekt, kettős Hyundai vezetés

    0

    Elképesztően drámai pillanatok alakultak ki az Acropolis Rally szombati második szakaszán és előtte, melyet követően Thierry Neuville vette át a vezetést Ott Tanak előtt. 

    Sébastien Loeb még második idővel zárta a napkezdő 33.2 km-es szakaszt az Acropolis Rallyn Ott Tanak és Thierry Neuville között, azonban a szakasz után generátorszíj probléma miatt félre kellett állnia és nem sikerült megjavítania Fordját. Kiesett a versenyben vezető kilencszeres rally világbajnok. 

    Pierre-Louis Loubet a nap második szakaszán került bajba, defekt miatt több, mint 1 percet vesztett a szakaszt nyerő Thierry Neuville-el szemben. 

    Kalle Rovanpera pedig a 17.42 km-es második szombati szakasz elején csapódott fának a Toyota hátuljával, ami után a teljes csomagtartó rész leszakadt. A vb éllovas hat perc hátránnyal ért végül célba, de a folytatás erősen kérdéses lett. 

    A szakaszon tehát Thierry Neuville volt a leggyorsabb Ott Tanak előtt 8.2 másodperccel, míg Gus Greensmith lett a harmadik 12.1 másodperc lemaradással. 

    Összetettben a sok drámát követően kettős Hyundai vezetés alakult ki, Thierry Neuville 18.6 másodperccel vezet Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyen Esapekka Lappi áll 3.9 másodperccel Tanak mögött.  

    Dani Sordo a harmadik Hyundaijal a negyedik, míg Elfyn Evans az ötödik. 

    Az M-Sport legelőkelőbb helyen álló versenyzője Gus Greensmith lett a hatodik helyen, oda a fantasztikus hétvége!

    Acropolis Rally, állás 9 szakasz után 
    1 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:52:33.4
    2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +18.6
    3 #4 Esapekka Lappi / Janne Fermc (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +22.5
    4 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +34.4
    5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +49.8
    6 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +54.2
    7 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +1:14.6
    8 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:47.2
    9 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2:50.6
    10 #25 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo +3:35.2
    11 #22 Teemu Suninen / Mikko Markkula (FIN) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2) +3:59.6
    12 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +4:07.9
    13 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +4:12.7
    #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +7:51.6 

    További eredmények 

    Az Acropolis Rally menetrendje (magyar idő szerint): 
    09.08., csütörtök 
    19:08 SS1 Olympic Stadium 1.95 km Neuville 1:58.4 / 1. NEUVILLE 2. Suninen 3. Sordo 

    09.09., péntek 
    6:53 SS2 Loutraki 1 17.95 km Loeb 12:26.8 / 1. LOEB 2. Tanak 3. Neuville
    7:46 SS3 Harvati 14.42 km Loeb 10:34.8 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    10:29 SS4 Loutraki 2 17.95 km Loeb/Lappi 12:06.9 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    12:12 SS5 Dafni 13.99 km Loubet 7:55.6 / 1. LOUBET 2. Loeb 3. Lappi
    14:15 SS6 Livadia 21.03 km Loubet 13:01.3 / 1. LOUBET 2. Lappi 3. Loeb
    16:53 SS7 Bauxites 22.97 km Loeb 13:50.5 / 1. LOEB 2. Loubet 3. Lappi 

    09.10., szombat 
    7:33 SS8 Pyrgos 1 33.20 km Tanak 25:06.1 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    8:34 SS9 Perivoli 1 17.42 km Neuville 14:54.7 / 1. NEUVILLE 2 Tanak 3 Lappi
    10:08 SS10 Tarzan 1 23.37 km
    13:33 SS11 Pyrgos 2 33.20 km
    14:34 SS12 Perivoli 2 17.42 km
    16:08 SS13 Tarzan 2 23.37 km 

    09.11., vasárnap 
    08:08 SS14 Elefterochori 1 16.90 km
    09:11 SS15 Rengini 11.26 km
    12:18 SS16 Elefterochori 2 16.90 km 

    80 Verstappen-drukkert csíptek nyakon a rendőrök Monzában

    0

    A Holland Nagydíj után Monzában is meggyűlik a rendőrség baja a holland szurkolókkal, akik közül jó néhányan Olaszországba is elkísérték kedvencüket, és ha már ott voltak, úgy gondolták, illegális lelátó építésébe fognak.

    Leleményességből jelesre vizsgázott az a 80, többségében holland szurkoló, akik megpróbálták megépíteni saját lelátójukat az Olasz Nagydíjon, a rendőrség viszont közbelépett, így az akció meghiúsult, számolt be róla a Gazzetta dello Sport internetes kiadása.

    A Max Verstappent támogatni érkező, nem egytől egyig józan hollandokat az első sikán mellett található kempingben kapcsolták le, miután állványokat, csöveket és szerelvényeket vittek a kempingbe, hogy megépítsék a lelátót, amelyről igencsak jó helyről nézhették volna a versenyt. A monzai pálya kialakítása ugyanis olyan, hogy a szóban forgó kemping kerítése gyakorlatilag a célegyenes végi féktáv mellett húzódik, így, aki oda áll, a pálya egyik legtöbb akcióval kecsegtető pontját látja.

    A monzai pálya célegyenese, túloldalon azzal a kempinggel, amelyben a hollandok megpróbáltak lelátót építeni Fotó: Majer Dániel

    A szervezők ugyanakkor természetesen nem véletlenül adják borsos áron a célegyenes végi – zömében a pálya másik oldalán található – lelátókra a jegyeket, és nem szeretnék, hogy valaki „csak” a kemping árának kifizetésével jusson ugyanahhoz az élményhez.

    Az olasz sportnapilap beszámolója szerint a rendőrség végül két teherautóval szállította el a holland szurkolók építései anyagát.

    Csak Loeb tudott lépést tartani a Hyundai versenyzőivel

    0

    A Hyundai Motorsport észt versenyzője, Ott Tanak nyerte az Acropolis rally első szombati szakaszát, míg csapattársa a második helyre lépett, a versenyt továbbra is Sébastien Loeb vezeti, aki lépést tartott a koreai gyártó versenyzőivel. 

    33.2 km-es, az eddigi szezon második leghosszabb szakaszával kezdődött a szombati nap az Acropolis Rallyn. 

    A verseny leghosszabb szakaszán pedig szárnyaltak a Hyundai versenyzői, Ott Tanak érte el a legjobb eredményt, míg Thierry Neuville 4.7 másodperccel maradt csak el mögötte. 

    A Hyundai két versenyzőjével egyedül Sébastien Loeb tudta tartani a tempót, aki 1.7 másodperc hátránnyal a második időt érte el. 

    Összetettben így Loeb előny 19 másodpercre nőtt a második helyre lépő Neuville előtt, míg Loubet, aki 20.4 másodpercet kapott a szakaszon, a harmadik helyre csúszott, azonban még 3.8 másodperccel megelőzi Esapekka Lappit, aki 17.2 másodperc hátránnyal a negyedik idővel kezdte a napot. 

    Ott Tanak a szakaszgyőzelemmel egy helyet javított és az ötödik helyre lépett. 

    Acropolis Rally, állás 8 szakasz után 
    1 #19 Sébastien Loeb / Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:37:19.7
    2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +19.0
    3 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +20.4
    4 #4 Esapekka Lappi / Janne Fermc (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +24.2
    5 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +29.4
    6 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +40.7
    7 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +54.6
    8 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +1:01.1
    9 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:41.2
    10 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:31.8
    11 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2:50.1

    További eredmények 

    Az Acropolis Rally menetrendje (magyar idő szerint): 
    09.08., csütörtök 
    19:08 SS1 Olympic Stadium 1.95 km Neuville 1:58.4 / 1. NEUVILLE 2. Suninen 3. Sordo 

    09.09., péntek 
    6:53 SS2 Loutraki 1 17.95 km Loeb 12:26.8 / 1. LOEB 2. Tanak 3. Neuville
    7:46 SS3 Harvati 14.42 km Loeb 10:34.8 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    10:29 SS4 Loutraki 2 17.95 km Loeb/Lappi 12:06.9 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    12:12 SS5 Dafni 13.99 km Loubet 7:55.6 / 1. LOUBET 2. Loeb 3. Lappi
    14:15 SS6 Livadia 21.03 km Loubet 13:01.3 / 1. LOUBET 2. Lappi 3. Loeb
    16:53 SS7 Bauxites 22.97 km Loeb 13:50.5 / 1. LOEB 2. Loubet 3. Lappi 

    09.10., szombat 
    7:33 SS8 Pyrgos 1 33.20 km Tanak 25:06.1 / 1. LOEB 2. Neuville 3. Loubet
    8:34 SS9 Perivoli 1 17.42 km
    10:08 SS10 Tarzan 1 23.37 km
    13:33 SS11 Pyrgos 2 33.20 km
    14:34 SS12 Perivoli 2 17.42 km
    16:08 SS13 Tarzan 2 23.37 km 

    09.11., vasárnap 
    08:08 SS14 Elefterochori 1 16.90 km
    09:11 SS15 Rengini 11.26 km
    12:18 SS16 Elefterochori 2 16.90 km 

    Büntetéshegyek az időmérőre, jelentősen nőttek Leclerc esélyei

    0

    A Belga Nagydíj után Monzában is büntetések kuszálják majd össze a rajtrácsot, aminek a legjobban Charles Leclerc és George Russell örülhet, hiszen alighanem ők ketten vívnak majd meg a pole pozícióért. 

    Az már az Olasz Nagydíj hétvégéjének kezdete előtt biztossá vált, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is hátrasorolásos büntetést kap erőforráselemek cseréje miatt, de időközben szép lassan csatlakoztak hozzájuk még néhányan. Ugyanakkor nem mindenkinek kell a hétszeres világbajnokhoz hasonlóan a mezőny végére visszamennie.

    Mivel Hamiltonnál teljes erőforráscserét hajt végre a Mercedes, nála nem volt kérdés, hogy a mezőny végére kerül, és csak akkor mozdulhat el onnan, ha valaki még ugyanilyen büntetést kap, és megelőzi őt az időmérőn. Erre végül lesz lehetősége, ugyanis Carlos Sainz és Cunoda Juki is automatikusan megy hátra a rajtrács végére.

    A Ferrari spanyol versenyzőjénél új akkumulátort, MGU-K-t, váltót és vezérlőelektronikát szereltek az autóba, Cunoda pedig eleve 10 helyes hátrasorolást cipelt magával, mivel Zandvoortban megkapta szezonbeli ötödik figyelmeztetését, ezért az Alpha Tauri úgy döntött, hogy kicserélik az erőforrását (mindenből újat kap). Ehhez jött még hozzá tegnap három hely, amiért a második edzésen nem lassított a Mick Schumacher félreállt autója miatt lengetett sárga zászlónál. Ezért két büntetőpontot is kapott.

    Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj
    Verstappen ismét új motort kap Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Csak” 15 hellyel kell hátrébb mennie majd Valtteri Bottasnak, aki új belső égésű motorral, turbóval és MGU-H-val köröz Monzában. A finn bármit is tesz, mindenképpen Hamilton, Sainz és Cunoda elől rajtol, és mivel a két Red Bullt semmiképpen sem előzheti meg, hacsak nem kap még valaki 15 helyes hátrasorolást, okafogyottá vált a részvétele az időmérőn.

    Sergio Pérezt ugyanis idei negyedik V6-osának felhasználásáért tíz hellyel, míg Max Verstappent ötödik belső égésű motorjának beszereléséért öt hellyel sorolják hátra, azaz ők mindenképpen Bottas elől fognak rajtolni. Noha a címvédő Spában kapott új motort, a Red Bull stratégiai okokból úgy döntött, hogy az Olasz Nagydíjon még egyet elérhetővé tesz számára a szezon további részére, mert az elkövetkező helyszíneken egyaránt nehezebb előzni, mint Monzában.

    Verstappen tehát legjobb esetben is a hatodik helyről kezdheti meg az Olasz Nagydíjat, a pole pozícióért pedig a három topcsapat hat autója közül csak kettő, Charles Leclerc és George Russell lesz versenyben, ami nagy esélyt kínál a monacóinak, hogy 2019 után ismét megszerezze az első rajtkockát a Ferrari hazai versenyén.

    Így emlékezett a Forma-1-es mezőny II. Erzsébetre

    0

    Noha egyik csapat sem jelent meg szponzoroktól mentes, teljesen lecsupaszított autóval, mint tette azt a Ferrari a 2001-es Olasz Nagydíjon a szeptember 11-i terrortámadás áldozataira emlékezve, Monzában így is minden istálló megemlékezett valamilyen módon a 96 éves korában elhunyt II. Erzsébetről.

    Ízig-vérig brit gyökerű sportként a Forma-1-et is megrázta II. Erzsébet királynő csütörtöki halála, és miután a csapatok, pilóták és az F1 vezetői egyaránt részvétüket fejezték ki a közösségi médiában, az Olasz Nagydíj pénteki napján tovább folytatták az emlékezést a 96 éves korában elhunyt uralkodóra.

    Az első monzai szabadedzés előtt az összes csapat és versenyző kiállt a garázsa elé, és egy perces néma csenddel adózott az 1952 és 2022 között uralkodó II. Erzsébetre, de az F1 által szervezett közös emlékezés mellett az istállók külön-külön is gondoskodtak róla, hogy autójukon is leróják kegyeletüket. Az alábbiakban azt válogattuk össze, hogy melyikük miként tette ezt meg.

    Egy perces néma csend az első szabadedzés előtt

    A Red Bull az orrkúpon elhelyezett matricával tisztelgett

    Esteban Ocon, Alpine, Olasz Nagydíj
    Fotó: Alpine

    Az Alpine feketére matricázta autója orrát

    A Williams a glóriára helyezett el matricát

    A Mercedes a felső légbeömlőre ragasztott egy fekete csíkot

    Alpha Tauri, Olasz Nagydíj, glória, II. Erzsébet
    Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Az Alpha Taurinál is a glóriát választották

    A Haas az orrkúpot matricázta

    Az Aston Martin is

    McLaren turning their sign black for the passing of Elizabeth II. from formula1

    A McLaren a wokingi központjának bejáratában található feliratot változtatta feketére

    Lángolva csapódott a falnak a Red Bull pilótája Monzában

    0

    Csúfos véget ért a Forma-2-es mezőny pénteki időmérő edzése a japán Ivasza Ajumunak az Olasz Nagydíjon. A Red Bull juniorprogramjának versenyzője a kvalifikáció hajrájában hibázott a Parabolica-kanyarban (hivatalosan már Alboreto-kanyar), és akkora tempóval csapódott a falnak, hogy az autója egy pillanatra kigyulladt.

    Az idei Forma-2-es szezon utolsó előtti fordulóját rendezik a hétvégén a Forma-1-es Olasz Nagydíj betétfutamaként. Pénteken szokás szerint a szabadedzésre és az időmérőre került sor, utóbbi vége pedig igencsak látványosra sikeredett, de nem a szó pozitív értelmében véve. A DAMS-csapatban versenyző Ivasza Ajumu ugyanis éppen úton volt afelé, hogy javítson a korábbi idején, amikor az utolsó kanyarban megcsúszott, majd ellenkormányzás után a falnak csapódott.

    A japán Red Bull-támogatott autója háttal találta el a védőfalat, amitől autója hatalmas lángcsóva kíséretében állt meg a bukótérben. A váltó szemmel láthatóan leszakadt a kocsiról, de szerencsére az anyagi káron kívül más baj nem történt. Mivel már kevesebb, mint egy perc volt hátra, a piros zászlóval félbeszakított körözést nem indították újra, a pole pozíciót a főfutamra Jack Doohan szerezte meg Liam Lawson és Marcus Armstrong előtt, míg Ivasza a bukással együtt is a hetedik lett.

    Az F3 egyik bajnokesélyese is hibázott

    Nem Ivasza volt az egyetlen versenyző pénteken, akinek meggyűlt a baja a Parabolicával, a Forma-3-as időmérőn ugyanis a Red Bull egy másik reménysége, az utolsó hétvégét a pontverseny második helyén állva kezdő Isack Hadjar is rontott. Ő nem törte annyira össze az autót, mint japán kollégája, az elkeseredettsége azonban jóval nagyobb volt, hiszen így csak a 16. idő érte el, míg a bajnoki éllovas Victor Martins negyedik lett.

     

     

    Carlos Sainz volt a leggyorsabb pénteken, remekelt a Ferrari

    0

    A Ferrari versenyzője, Carlos Sainz volt a leggyorsabb az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján, a 2022-es Forma-1-es világbajnokság 16. fordulójában.

    Sainz csapattársa, Charles Leclerc az első szabadedzésen bizonyult a legjobbnak.

    1. szabadedzés

    Verstappen a kemény gumikon 1.22.853 perces idővel, 1.173 másodperccel előzte meg Fernando Alonso Alpine-ját. Az edzés második felére a csapatok lágy gumikra váltottak, Leclerc 1.22,410-es idővel állt újra az élre, ami több mint négy tizeddel volt jobb, mint Verstappen kemény gumikon futott köre.

    Verstappen első etapját elrontotta a lágyakon, ráadásul Lando Norris feltartotta őt az utolsó szektorban, ami 0,43 másodpercébe került a hollandnak Leclerc idejéhez képest, hiába remekelt az első szektorban.

    Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Sainz 0,077 másodperces hátránnyal a második helyen végzett Leclerc mögött, megelőzve George Russellt, aki negyed másodperccel maradt le a Mercedes-szel. Lewis Hamilton több, mint négy tizedet kapott a monacóitól. Verstappen a nem túl reprezentatív ötödik időt autózta, megelőzve Esteban Ocon  és Fernando Alonso Alpineját.

    A Red Bull-os Sergio Pereznek már korán gondjai akadtak a DRS-ével, és a 14. helyen végzett.

    A Ferrari tartalékpilótája, Antonio Giovinazzi ezen az edzésen Mick Schumacher helyettesítette a Haasnál, és a 18. lett, három tizeddel lemaradva Kevin Magnussen mögött.

    A Mercedes tartalékosa, Nyck de Vries, aki Sebastian Vettel autójában kapott lehetőséget az Aston Martinnál, rövid időre a kavicságyat is meglátogatta az Ascariban, és a korábbi F2-es és Formula E bajnok végül a 19. helyen fejezte be a napot.

    Poz Versenyző Csapat Kör Idő Kül Előző Km/h
    1 Charles Leclerc Ferrari 25 1.22,410 253.061
    2 Carlos Sainz Ferrari 23 1.22,487 0,077 0,077 252.825
    3 George Russell Mercedes 27 1.22,689 0,279 0,202 252.207
    4 Lewis Hamilton Mercedes 24 1.22,831 0,421 0,142 251.775
    5 Max Verstappen Red Bull 27 1.22,840 0,430 0,009 251.747
    6 Esteban Ocon Alpine 28 1.23,075 0,665 0,235 251.035
    7 Fernando Alonso Alpine 26 1.23,099 0,689 0,024 250.963
    8 Yuki Tsunoda AlphaTauri 26 1.23,260 0,850 0,161 250.478
    9 Valtteri Bottas Alfa Romeo 27 1.23,394 0,984 0,134 250.075
    10 Daniel Ricciardo McLaren 26 1.23,511 1,101 0,117 249.725
    11 Alex Albon Williams 24 1.23,529 1,119 0,018 249.671
    12 Zhou Guanyu Alfa Romeo 28 1.23,570 1,160 0,041 249.548
    13 Pierre Gasly AlphaTauri 27 1.23,640 1,230 0,070 249.340
    14 Sergio Perez Red Bull 21 1.23,661 1,251 0,021 249.277
    15 Lance Stroll Aston Martin 28 1.23,688 1,278 0,027 249.197
    16 Lando Norris McLaren 27 1.23,856 1,446 0,168 248.697
    17 Kevin Magnussen Haas 24 1.24,006 1,596 0,150 248.253
    18 Antonio Giovinazzi Haas 25 1.24,317 1,907 0,311 247.338
    19 Nyck de Vries Aston Martin 22 1.24,731 2,321 0,414 246.129
    20 Nicholas Latifi Williams 24 1.24,941 2,531 0,210 245.521

    2. szabadedzés

    A csapatok a közepes gumikon kezdték ezt az edzést, Verstappen 1.23,021 perces idejét gyorsan megjavította Leclerc, aki 1.22,307-es kört futott. A holland erre még válaszolt és 4 ezreddel gyorsabbat futott a Ferrari kiválóságánál, Perez tempója ekkor fél másodperccel volt lassabb kettejüknél. Sainz két tizeden belüli kört teljesített az éllovas Verstappenhez képest.

    A bajnoki éllovas az első lágyakon való próbálkozását elrontotta, a célegyenes végi sikánba érve átvágta a pályát, azonban második köre sikeresnek bizonyult és 1.21,807-es időt futott. Pillanatokkal később Mick Schumacher meghibásodott autója piros zászlót idézett elő.

    Carlos Sainz, Ferrari, Olasz Nagydíj
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Sainz edzését oldaldobozának javítása hátráltatta, ám amint újra a pályára gurult 1.21,664-es idővel átvette az első helyet, amelynél gyorsabbat pénteken már senki nem tudott autózni. Verstappen 0.143, míg Leclerc 0.193 másodperccel futott lassabbat Sainz köridejénél.

    Lando Norris feljött a negyedik helyre a McLarennel, fél másodperccel lemaradva a harmadik helyezett Leclerc-től. A gyorsabb Mercedes pilóta ezúttal is Russell volt, aki 5. legjobb idejével megelőzte Perezt, Hamiltont, Ocont és Alonsót is.

    Valtteri Bottas többször is meglátogatta a Lesmoban a kavicságyat, míg Alex Albont pedig az Ascari kijárata viccelte meg.

    Poz Versenyző Csapat Kör Idő Kül Előző Km/h
    1 Carlos Sainz Ferrari 24 1.21,664 255.373
    2 Max Verstappen Red Bull 27 1.21,807 0,143 0,143 254.926
    3 Charles Leclerc Ferrari 23 1.21,857 0,193 0,050 254.771
    4 Lando Norris McLaren 29 1.22,338 0,674 0,481 253.282
    5 George Russell Mercedes 24 1.22,386 0,722 0,048 253.135
    6 Sergio Perez Red Bull 26 1.22,394 0,730 0,008 253.110
    7 Lewis Hamilton Mercedes 25 1.22,503 0,839 0,109 252.776
    8 Esteban Ocon Alpine 29 1.22,728 1,064 0,225 252.088
    9 Fernando Alonso Alpine 28 1.22,752 1,088 0,024 252.015
    10 Alex Albon Williams 24 1.22,835 1,171 0,083 251.763
    11 Daniel Ricciardo McLaren 26 1.22,911 1,247 0,076 251.532
    12 Zhou Guanyu Alfa Romeo 30 1.22,938 1,274 0,027 251.450
    13 Valtteri Bottas Alfa Romeo 26 1.22,993 1,329 0,055 251.283
    14 Pierre Gasly AlphaTauri 25 1.23,135 1,471 0,142 250.854
    15 Yuki Tsunoda AlphaTauri 31 1.23,217 1,553 0,082 250.607
    16 Kevin Magnussen Haas 25 1.23,557 1,893 0,340 249.587
    17 Sebastian Vettel Aston Martin 26 1.23,731 2,067 0,174 249.069
    18 Lance Stroll Aston Martin 27 1.23,785 2,121 0,054 248.908
    19 Nicholas Latifi Williams 23 1.23,982 2,318 0,197 248.324
    20 Mick Schumacher Haas 9 1.24,586 2,922 0,604 246.551