back to top
2025. december 27. 04:58
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1128

    Szinte azonnal is lelepleződhetett volna az F1 egyik legnagyobb csalása

    0

    Az F1 egyik veterán újságírója gyakorlatilag egyből a 2008-as Szingapúri Nagydíj után megírhatta volna, hogy Nelson Piquet Jr. szándékosan ment a falnak, hogy megnyeresse Fernando Alonsóval a versenyt, de nem tette.

    A 2008-as Szingapúri Nagydíj kétségtelenül az F1 történetének egyik legnagyobb csalását hozta, hiszen ezen a versenyen törte össze direkt, előre kitervelt módon ifjabb Nelson Piquet az autóját, hogy ezzel győzelemhez segítse csapattársát, Fernando Alonsót.

    Az eset végül 2009-ben robbant, noha nem akkorát, amekkorát robbanhatott volna, a felelősök ugyanis igen olcsón megúszták. Ami viszont már akkor gyanús volt, hogy miért tartott ennyi ideig felelősségre vonni az elkövetőket. Nos, a félhivatalos indoklás szerint azért, mert nem állt rendelkezésre elegendő bizonyíték ahhoz, hogy ezt korábban megtegyék, így csak azután indult be az ügy, hogy Nelson Piquet Jr. elismerte a szándékosságot.

    Az F1 egyik legarcátlanabb csalása volt, mégis olcsón megúszták a bűnösök

    Azt már akkor tudtuk, hogy a brazil pilóta mérnökei már Szingapúrban gyanakodni kezdtek, hiszen a telemetria a napnál is világosabban jelezte, hogy Piquet nem az elvárható módon reagált az autó megcsúszására, és abnormálisan nagy gázadást produkált kigyorsítás közben. Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport veterán újságírója azonban a minap a Redditen tartott kérdezz-felelek során elárulta, hogy amennyiben akarja, már negyed órával a verseny leintése után megírhatta volna a feltételezett csalást, de nem tette.

    „Nem könnyű függetlennek maradni, de lehetséges. Nekünk [írott vagy online sajtósoknak] könnyebb, mint a televíziós kollégáinknak, mert nekik embereket kell állítani a kamerák elé. Mi beszélgethetünk velük nem hivatalosan, és ha egy csapat megpróbál bojkottálni, mindig találsz majd valakit, aki ellát információval” – ecsetelte Schmidt, majd rátért a szingapúri esetre.

    „Olykor meg kell írnod olyan sztorikat, ami egy bizonyos csapatnak vagy versenyzőnek nem fog tetszeni. De minden azon múlik, hogy miként írod meg ezeket. A sárba is tiporhatsz valakit, vagy megpróbálhatod megtalálni az egyensúlyt, és esélyt adhatsz a szóban forgó személynek, hogy elmondja a saját verzióját. A legtöbb esetben ez így működik.”

    „Hogy vannak-e olyan sztorik, amelyeket stratégiai okok miatt nem írunk meg? Megesik. A legtöbb esetben az időzítés a fontos. Olykor vársz egy kicsit a megjelenéssel, mert többet veszíthetsz, mint amennyit nyerhetsz. Az olvasónak nem számít, hogy egy héttel előbb vagy később olvassa el, amíg megjelenik.”

    Embed from Getty Images

    Így ünnepelt a Renault 

    „Olykor nem írhatsz meg valamit, mert a személy, aki beszélt róla, azzal a feltétellel tette, hogy megtartod magadnak. Ez megtörtént velem 2008-ban Szingapúrban, amikor tíz perccel a futam leintése után első kézből hallottam a sztorit, hogy Nelsinho Piquet szándékosan balesetezett, hogy győzelemhez segítse Alonsót, de megígértem, hogy nem beszélek vagy írok róla, és pontosan ezt is tettem.”

    „Amikor Nelsinhót egy évvel később kirúgta a Renault a Magyar Nagydíj után, az apja megkért, hogy írjam meg. Idősebb Nelson tudta, hogy hallottam a sztorit, én viszont azt mondtam neki, jobb, ha először szól Max Mosley-nak [az FIA akkori elnökének], mielőtt kijön a cikk. Erre gondoltam időzítés alatt. Nem lett volna túl okos húzás, ha Max először az újságban olvas erről. Úgyhogy Nelson elmondta Maxnak, én pedig vártam, míg én is beszélek róla Mosley-val. Időközben viszont a brazil televízió is hallott róla valahonnan, és elkezdte terjeszteni. Végül én voltam az egyik utolsó, aki megírta. De ezt el kell fogadni, ilyen ez a játék.”

    Schmidt története igen érzékletes betekintést nyújt abba, hogy a legtöbb jól informált újságíró sokszor jóval többet tud annál, mint amit megoszt az olvasókkal, de olykor egyszerűen nem teheti meg, hogy rögtön kijöjjön egy-egy szaftosabb sztorival. Mint ahogyan az idén is láthattunk erre példát, ráadásul egy kísértetiesen hasonló esetben.

    Erik van Haren, a hollad De Telegraaf újságírója csak a Brazil Nagydíj után kirobbant botrányt követően közölte, hogy Sergio Pérez direkt hibázott a Monacói Nagydíj időmérőjén, majd ezt be is vallotta a főnökeinek. A különbség, hogy ezt a sztorit egyik érintett fél sem erősítette meg, így továbbra is csak pletykának számít, de van Haren is várt vele egészen addig, amíg nem érezte úgy, hogy most van itt az ideje meghúzni a ravaszt.

    Új részletek a Verstappen–Pérez botrányról – ekkor ismerhette be a mexikói a szándékosságot

    Különleges helyszínnel ünnepelne a 70. Acropolis Rally 

    0

    Jövőre 70 éves lesz a görög Acropolis Rally, emiatt pedig a szervezők sok különlegességgel készülnek, a megvalósítás azonban még tárgyalásokat ígényel. 

    A Dirtfish információja szerint egy Athéni belvárosi szakasszal és különleges helyszínnel készül a görög Acropolis Rally szervezője a 2023-as évre, amikor 70 éves lesz az Istenek Versenye. 

    “A 70. életév betöltése igen komoly pillanat egy verseny történetében, ezért szeretnénk egy különleges ünnepséget tartani – mondta Pavlos Athanassoulas, a verseny igazgatója. – Sok mindent tervezünk és ezért folyamatosan tárgyalunk a kormánnyal és támogatóinkkal. Szerencsések vagyunk, hogy a kormány komoly támogatója a versenynek, élen Lefteris Avgenakis sportminiszterrel. A versenyen dolgozó csapat pedig nagyon jó munkát végez. Biztos vagyok benne, hogy sikerül néhány különlegességgel szolgálnunk a jövő szeptemberi versenyen.” 

    Idén a szervezők ötlete, hogy az Athéni Olimpiai Stadionban rendezzék meg a nyitó szakaszt igen különleges pillanatnak bizonyult, a stadionban 64 000 ember foglalt helyet.

    Athanassoulas szeretné, ha a görög emberek többsége együtt ünnepelne a versennyel. 

    “Jövőre még több embert próbálunk kicsábítani a versenyre. Az Acropolis Rally a görög népé, és ők már korábban megmutatták, hogy mennyire fontos számukra ez a rally. Mindenki megérdemli, hogy lehetőséget kapjon a közös ünneplésre a helyszínen jövőre.” 

    Mikor lesz megvásárolható az új Skoda? 

    0

    A vadonatúj Skoda Fabia RS Rally2 már túl van az első éles versenyén, Andreas Mikkelsen győzelemmel zárta a német Lausitz Rallyt. De vajon mikor juthatnak a privát megrendelők az új autóhoz? 

    “Szinte végtelen azon érdeklődők sora, akik már szeretnék megvenni a Skoda Fabia RS Rally2-t – mondta Michal Hrabanek, a Skoda Motorsport vezetője a Dirtfishnek. – Idén azonban csak öt autót fogunk tudni leszállítani. Még mindig nagyon nehéz előállítani több autóhoz az alkatrészeket. Tartjuk a kapcsolatot azon megrendelőkkel, akik a következő hónapokban kapják majd meg az autót, de nem tudjuk, hogy ez 2023 szeptemberében vagy máskor fog-e bekövetkezni.” 

    Hrabanek biztosítja a jelenleg Skodával versenyzőket, hogy amíg az új autókat nem kapják meg, addig a régi autóhoz tudnak elegendő alkatrész biztosítani. 

    “A jelenlegi ügyfeleinknek azt tudom mondani, hogy tartsanak ki a régebbi autó mellett, azokat el tudjuk látni alkatrészekkel, az autó pedig elég versenyképes továbbra is. Szeretnénk minden megrendelőnek minél hamarabb eljuttatni az új autót, de ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha elegendő alkatrészt is tudunk már biztosítani.” 

    A Lausitz Rallyn történt debütálással elégedett a cseh gyártó csapatának vezetője. 

    “A Lausitz Rallyn minden a terveknek megfelelően alakult. Nem volt probléma az autóval és Andreas Mikkelsen, valamint Torstein Eriksen is nagyon jól szerepelt. Valószínűleg csak annyit kockáztattak, amennyit a győzelemhez kellett. Azt gondolom, hogy sikeres volt az autó bemutatkozása. Nyilván ez csak egy nemzeti bajnokság futama volt, de az autó teljesítményét már lemérhették az érdeklődők. Egy ERC vagy WRC futam persze hosszabb verseny, de ha jól emlékszem, akkor a Fabia R5 is egy cseh bajnokin debütált.” 

    Eddig a Skoda gyárában éves szinten 100 új autó készült, azonban az új autóval kapcsolatban Hrabanek örülne, ha ez a szám elérné az 50 darabot. 

    “Ha sikerül 50 autót évente készíteni, már örülni fogok. Nem csak az alkatrészek számára, de minőségére is szeretnénk figyelni. Jelenleg a beszállítóink küzdenek a saját beszállítóikkal.” 

    A Dirtfish úgy tudja, hogy a decemberben leszállítandó öt új autóból négyet a Skoda által támogatott Toksport WRT kap meg a hónap elején. 

    Lindholm balesetet szenvedett az új Skodával

    0

    Kris Meeke kedden, míg Emil Lindholm szerdán tesztelhette az új Skoda Fabia RS Rally2-t, azonban a finn versenyző elkövetett egy kisebb hibát. 

    Kris Meeke kedden tesztelte az új Skoda Fabia RS Rally2-t, és az észak-ír versenyző szépen mozgott az új autóval. 

    Emil Lindholm szerdán ülhetett a vadonatúj autóba, azonban a tesztnap során kisebb hibát követett el, a WRC2 és WRC2 junior bajnokság idei győztese ugyanis egyszer lecsúszott az útról. Az autóban szerencsére nem esett nagy kár. 

    A Rallit.fi oldal információja szerint Emil Lindholm vagy Sami Pajari az új Skodával rajthoz áll a jövő heti francia Hivernal du Dévoluy Rallyn is, annak ellenére, hogy a nevezők között nem szerepel a neve. 

    Ezen a versenyen több WRC2-es versenyző is rajthoz áll, vélhetően a Monte-Carlo Rally előtti tesztként. Az indulók között találjuk Nikolay Gryazint és Grégoire Munstert, valamint Pierre-Louis Loubet-t is egy Skodával, egy Hyundaijal, valamint egy Forddal. 

    Loubet navigátora egyelőre nem ismert, korábbi versenyzőtársa, Vincent Landais ugyanis már Sébastien Ogier-vel folytatja a versenyzést. 

    Itt a Dakar részletes útvonala – 8549 kilométer a teljes táv

    0

    A 2022. december 31. és 2023. január 15. közötti 45. Dakar Rally részletes útvonalát egy online prezentáción mutatták be, amelyen Sébastien Loeb és Adrien Van Beveren is részt vett.

    A 15 versenynap alatt összesen 8549 kilométeres távot tesznek meg azok, akik eljutnak a célig. Ebből 4706 kilométer a speciálszakaszok hossza, és négy napot tölt a mezőny az Empty Quarter nevű sivatagban. A szervezők 365 járművet várnak a Vörös-tenger partján felállított rajthelyre.

    A Tereprally-világbajnokság második szezonjának résztvevői mellett a Dakar Classic mezőnye is ott lesz a 45. Dakar Rallyn. Az 1980-as és 1990-es évekből származó járművek versenyének védnöke Jacky Ickx lesz.

    Az első napi prológ után január elsején egy hurokszakasszal kezdi a 2023-as évet a mezőny. Január 8-án jutnak el a versenyzők Rijádba, ahol 9-én a pihenőnapot tartják. A 2023-as Dakar második részében kell teljesítenük az Empty Quarterben kijelölt maratoni szakaszt (11-12. szakasz), majd a tengerpartot követve január 15-én érnek a Dammam-ban levő célba.

    Dakar 2023
    foto: Dakar Rally/A.S.O.
    2022.12.31. – 1A – Sea Camp-Sea Camp 10 km 0 km
    2023.01.01. – 1B  – Sea Camp-Sea Camp 368 km 235 km
    2023.01.02. – 2 – Sea Camp-Al Ula 431 km 159 km
    2023.01.03. – 3 – Al Ula-Hail 447 km 222 km
    2023.01.04. – 4 – Hail-Hail 425 km 148 km
    2023.01.05. – 5 – Hail-Hail 375 km 271 km
    2023.01.06. – 6 – Hail-Al Duwadimi 466 km 410 km
    2023.01.07. – 7 – Al Duwadimi-Al Duwadimi 473 km 168 km
    2023.01.08. – 8 – Al Duwadimi-Rijád 407 km 315 km
    2023.01.09. – Pihenőnap – Rijád 0 0
    2023.01.10. – 9 – Rijád-Haradh 439 km 271 km
    2023.01.11. – 10 – Haradh-Shaybah 114 km 509 km
    2023.01.12. – 11 – Shaybah – Empty Quarter 275 km 151 km
    2023.01.13. – 12  – Empty Quarter – Shaybah 185 km 190 km
    2023.01.14. – 13 – Shaybah-Al Hofuf 154 km 518 km
    2023.01.15. – 14 – Al Hofuf-Dammam 136 km 278 km

     

    A versenyen a magyar színeket a Qualisport csapat képviseli. Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László a Hyena névre keresztelt sárga Scaniával indul első Dakarján. Mellettük a nemzetközi kamionos csapatban versenyző Darázsi Zsolt, és a két motoros, Gyenes Emánuel és Saghmeister Gábor indul még a 45. Dakar Rallyn.

    Kovács Miklós
    foto: Sulyok István/TRP Hungary

    180-nal repesztett a közúton, a lehető legbutább módon buktatta le magát az F2-es pilóta

    0

    Akár még a 20 esztendős Amaury Cordeel Forma-2-es indulása is veszélybe kerülhet egy két évvel ezelőtti felelőtlenség miatt.

    Jó és rossz dolgok is történtek mostanában Amaury Cordeel-lal, az idei Forma-2-es bajnokság 17. helyezettjével. A Virtuosi Racig ugyanis bejelentette, hogy Jack Doohan mellett a 20 esztendős belga pilótával indul jövőre, de közben a belgiumi Dendermonde bírósága bűnösnek találta Cordeelt gyorshajtás vétségében, amiért hat hónapra elvették a jogosítványát, és 3600 eurós büntetést is be kell fizetnie.

    Az idei szezonban a 12 büntetőpontjának összegyűlése miatt egy futamtól automatikusan eltiltott belga versenyző ráadásul nem is a hagyományos módon bukott le, azaz nem traffipaxba szaladt bele, hanem még 2020-ban töltött fel magáról egy olyan videót a TikTokra, amelyben saját magát és azt filmezte le, ahogy 50 km/h-s megengedett sebesség helyett 179 km/h-val repeszt.

    Mindez önmagában is igen nagy felelőtlenség, de járhatott volna ennél sokkal rosszabbul is Cordeel akkor, ha éppen most készülne bemutatkozni az F1-ben, ott ugyanis az érvényes vezetői engedély a superlicenc egyik feltétele. A Forma-2-ben viszont nincs ilyen szabályozás, tehát a 2023-as szezonja ezzel nem került veszélybe.

    „Nehéz kérdés. Nem hiszem, hogy lenne bármi specifikus a szabályainkban arról, hogy vezetői engedéllyel kell rendelkezni. Ezt valószínűleg meg kell vitatnunk az FIA-val, és akkor meglátjuk, hogy miként kezeljük az ügyet és tennie kell valami különlegeset. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül [hogy elvették a jogosítványát], ez biztos” – nyilatkozta Bruno Michel, az F2 vezérigazgatója.

    Azaz a Virtuosinál a jogosítványának elvétele előtt egy nappal bejelentett versenyző nem lehet teljesen nyugodt a jövő évi indulását illetően, de azért így is az a legvalószínűbb, hogy nem kell majd az oldalvonal mellől néznie a szezon első felét.

    Szujó Zoltán lett az MNASZ elnöke

    0

    December 1-én tartotta tisztújító közgyűlést a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. A testület Szujó Zoltánt választotta elnökének.

    “ÚJ KORSZAKOT INDÍTUNK A MAGYAR AUTÓSPORTBAN
    A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség tisztújító közgyűlésén a tagság bizalmat szavazott az „Új korszak a magyar autósportban” stratégiának, az eddig végzett munkánknak és a jövőbeli terveinknek! Köszönöm szépen a támogatást mindenkinek, aki eljött az országjáró körút állomásaira, üzeneteket és javaslatokat küldött, velünk volt az élő közvetítésben, elmondta a véleményét és természetesen a tagságnak, valamint a csapatomnak, akik nélkül most nem állhatnánk itt. Rengeteg feladat és munka vár ránk, de az elmúlt hetek élményei és a bizalom lelkesedéssel tölt el minket, hogy eljöjjön Magyarországon az #ujkorszakazautosportban. #szujozoltan” – áll a hivatalos közleményben.

    Szilveszter Rally 2022 – Versenykiírások

    0

    Hagyományosan a Szilveszter Rallyval fog idén is zárulni a magyar rallysport szezon. A versenyt december 27-29. között rendezik hat szakaszon, 53 km versenytávon.

    Versenykiírás licences

    Versenykiírás nem licences

    Versenykiírás sprint

    Audi, Red Bull, vagy Mercedes? – bármelyiknél kiköthet a Ferrari távozó csapatfőnöke

    0

    Lényegében csak Mattia Binottón múlik, hogy a Ferraritól történő távozás után marad-e a Forma-1-ben. Amennyiben igen, ezt valószínűleg nem csak egy másik csapatban teheti meg.

    Miután hivatalossá vált Mattia Binottónak, a Ferrari csapatfőnökének lemondása, mindenki azt találgatja, hogy ki lehet a svájci olasz utódja, illetve hol folytathatja pályafutását az 53 esztendős szakember.

    A választ előbbi kérdésre nehezebb megadni, miközben egy dolog biztos: ha már mindenképpen a távozásában látták a megoldást, a Ferrari vezetése elhamarkodottan üldözte el Binottót, hiszen legkorábban januárban lesz utódja, ami semmiképpen sem ideális.

    Jelen állás szerint Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke a legesélyesebb a pozíciójára, de mivel érvényes szerződése van a Sauberrel, az ő elmozdítása sem lesz könnyű, nem beszélve az F1-ben a legtöbb esetben szerződésbe foglalt, általában fél éves kényszerszabadságról.

    A Ferrari már tavaly kirúgta volna Binottót, de nem sikerült megszerezni a nagy rivális csapatfőnökét

    Dieter Rencken a RacingNews365 hasábjain azt fejtegette, hogy a 2024 végéig kontraktussal bíró francia szakember érkezése Charles Leclerc szempontjából mindenképpen pozitív (a gokartban, az utánpótlás szériákban és az F1-ben is dolgoztak már együtt), viszont Leclerc menedzsere, Nicholas Todt és Vasseur között nem felhőtlen a viszony.

    A szakíró szerint pedig, ha nem Vasseur, akkor a Ferrari GT-programját irányító Antonello Colettán kívül nem nagyon van más jelölt jelenleg, de az ő elmozdítása nagy veszélyekkel járna a Le Mans-i projektre nézve (a Ferrari közel 50 év után tér vissza a hosszú távú versenyzés csúcskategóriájába), így a Scuderia szempontjából ez sem a legideálisabb forgatókönyv.

    Amit szinte biztosra vehetünk, hogy ha lenne, illetve lett volna a pozícióra alkalmas, elérhető szakember (állítólag tavaly télen még Christian Hornert is megkeresték), akkor Benedetto Vigna vezérigazgató már rég leváltotta volna rá Binottót. De nem volt, és nehéz látni, hogy ki az, aki folyékonyan beszél olaszul, Olaszországban él, vagy hajlandó családostul odaköltözni, jártas a politikában, kész a sportág legnagyobb nyomással és folyamatos kritikával járó, de átlagosan 3 évente cserélődő pozícióját betölteni, miközben 1200 emberért felel és egy egész nemzet elvárásai nehezednek a vállára. Ja, és eközben nagyjából 20 hetet tölt távol évente a családjától azért, hogy ha sikeres, akkor a főnökei azt mondják: „a Ferrari nagyszerű és természetes, hogy nyer”, ha viszont nem jönnek az eredmények, akkor egy személyben őt vegyék elő.

    Ez alapján nem csoda, hogy nem kapkodnak az állásért az annak betöltésére alkalmas szakemberek, akik közül sokan alighanem tisztában vannak vele, hogy az évről évre megismétlődő hibák és folyamatosan felszínre kerülő hiányosságok kijavításához időre (ne feledjük, Jean Todt 1993-ban érkezett, és 1999-ben lett először világbajnok a csapattal, viszont miután beindult a szekér, elkezdtek jönni a sikerek), illetve kis túlzással teljhatalomra van szükség.

    Így reagált Leclerc Binotto lemondására

    Rencken szerint a maranellóiaknak nem is igazán csapatfőnökre, hanem egy olyan emberre, egyfajta vezérigazgatóra van szükségük, aki különálló egységként, és nem csak a klasszikus értelemben vett versenycsapatként kezeli az istállót, és azonos státuszban van a vállalat autóipari részét koordináló (Vigna) vezérigazgatóval. Szerinte nincs olyan ember, aki az összes fentebb említett kritériumnak megfelel, de van valaki, aki nagyon közel áll ehhez. Ez pedig nem más, mint Paul Hembrey, a Pirelli korábbi motorsport-igazgatója.

    Hembrey érti az F1 működését, otthon van az olasz politikában, folyékonyan beszéli a nyelvet, éveken át élt az országban, az F1 vezetői és minden fontos szereplő jól ismeri, irányított már nagy szervezeteket, és nem mellesleg azonnal elérhető. Persze csodát ő sem tudna tenni, így az, hogy szabad kezet és időt (Rencken szerint 5 évet) kell kapjon, rá is igaz.

    Hova mehet Binotto?

    Erre talán könnyebb válaszolni, mint arra, hogy ki lesz a Ferrari december 31-el távozó csapatfőnökének utódja, hiszen akad néhány igencsak kézenfekvő állomás a svájci olasznak, aki elsősorban továbbra is egy rendkívül képzett mérnök, most már jelentősnek mondható vezetői tapasztalattal.

    Szinte biztos, hogy már most ajánlatokkal bombázzák őt, vagy voltak korábban puhatolózó beszélgetései az iránta érdeklődőkkel. Ennek ellenére fél évet szinte biztosan kényszerszabadságon kell majd töltenie. Utána azonban alighanem több opciója is lesz.

    Rencken szerint az első számú az F1-be 2026-ban érkező Audi, amelynek nagy szüksége van egy mérnöki és menedzseri tapasztalatokkal rendelkező vezetőre az új projekthez, és a motorokra specializálódott Binotto az új motorszabályok szerint épített erőforrások megalkotásához felállítandó részlegnek is főnyeremény lehetne. Nem utolsó sorban pedig ott az olasz kötödés is (a Lamborghini és a Ducati is az Audi alá tartozik a VW-konszernen belül).

    Hiába érte el a célt, ez kevés volt – ezért kellett mennie Binottónak a Ferrari éléről

    Binotto persze jelenlegi csapatoknál is visszavághat a Ferrarinak – már amennyiben célja ez, persze –, amire a Red Bullnál vagy a Mercedesnél lehet esélye. Előbbi Red Bull Powertrains néven saját motorrészleget állított fel, és miközben széles körben toborzott embereket más csapatoktól, a terv az volt, hogy a Porschéval közösen, a németek szakemberei által felügyeli majd a 2026-os motorprojektet. Az egyesülés meghiúsulása után tehát bizonyára itt is elkél egy vagy több tapasztalt szakember.

    Ami pedig a Mercedest illeti, ott a Brixworth-ben található motorrészlegtől elhappolt szakemberek miatt jönnének jól Binotto tapasztalatai, Rencken szerint pedig a svájci olasz akár egyfajta Wolff-utód is lehetne, hiszen az osztrák üzletember a nem túl távoli jövőben szeretne kicsit hátrébb lépni, és minden futamra elutazó csapatfőnök helyett inkább ügyvezetőként tevékenykedni. Nem mellesleg nem Binotto lenne az első, aki a Ferraritól a Mercedeshez menne, gondoljunk csak James Allisonra vagy Aldo Costára.

    Amennyiben pedig nem valamelyik csapatnál folytatja, a Ferrari távozó csapatfőnöke akár az F1 vezetésében is vállalhatna munkát. Stefano Domenicali személyében egy volt kollégával és baráttal dolgozhatna együtt, Ross Brawn távozásával pedig bizonyára lenne is számára hely. Mérnöki múltját pedig itt is kamatoztathatná a 2026-os szabályokra történő felkészülésben.

    És ha ezek közül egyik sem érdekli, illetve máshol sem akar elhelyezkedni, még mindig ott van az a lehetőség, hogy saját kis trentinói borászatában üti el az időt, távol az F1 rohanó világától.

    A tervezettnél hosszabb lesz a Monte-Carlo Rally 

    0

    A Monte szervezőinek változtatni kellett a verseny szombati programján, íz új szakaszokkal pedig még hosszabb lesz a 2023-as WRC szezonnyitó. 

    A Monte-Carlo Rally szombati napján rendezték volna meg a Saint-Geniez és Thoard közötti gyorsaságit, amit azonban végül biztonsági okok miatt kénytelenek voltak kivenni a szervezők. A szakasz helyére a Le Fugeret-Thorame-Heute pályát tették, mely 16.8 km hosszú lesz. 

    Mivel szombaton csak öt szakasz szerepelt az eredeti programban, a változás után pedig végül három pályán hat szakaszt kell majd teljesíteni, így a versenytáv 14 km-rel 325 km-re nő. 

    A versenyt január 19-22. között rendezik meg.