back to top
2025. december 24. 21:21
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1145

    Evans kis hibáért nagy árat fizetett 

    0

    Elfyn Evans nagy meglepetésre győzelem nélkül zárta a rally világbajnokság 2022-es szezonját, pedig a sikerre még a Japán rallyn is jó esélye volt, azonban elkövetett egy kis hibát, amiért nagy árat kellett fizetnie. 

    Elfyn Evans 4 másodperc hátránnyal kezdhette a Japán Rally utolsó napját, és rögtön az első szakaszon hat tizedre csökkentette lemaradását Thierry Neuville mögött. A második szakaszon azonban vétett egy olyan minimális hibát, ami egy szezon során több száz alkalommal előfordul, lés nem jár következménnyel, ezúttal azonban a kis letérés a helyes nyomvonalról egy defekttel végződött, amivel véget ért a walesi versenyző győzelemért folytatott csatája. Az utolsó két szakaszra pedig eső érkezett, így végül csak az ötödik helyen ért célba. 

    “Nagyon csalódott vagyok a Japán Rally után – mondta Elfyn Evans. – Nagyon nehéz szezonunk volt, de Japánban volt esély a győzelemre. Jól indult a vasárnap, jó ritmusban hamadtunk, minden működött. A második szakaszon azonban kicsit szélesre csúsztunk és ez elég volt a defekthez. Nagyon kis hiba volt, amiért nagy árat fizettünk. Aztán jött az eső, és nem voltak megfelelőek a gumik, így további időt vesztettünk. Takamoto Katsuta eredményének azonban nagyon örülök, megérdemelte a dobogós eredményt a hazai versenyén. Egész évben keményen dolgozott.” 

    Elfyn Evans végül négy dobogós eredménnyel a vb negyedik helyét szerezte meg.

    Undorító, visszataszító, nevetséges, elfogadhatatlan – ezen akadt ki nagyon Verstappen

    0

    Max Verstappen kőkeményen nekiment az őt szerinte a tények ismerete nélkül kritizálóknak Abu-Dzabiban, és elmondta, hogy miért nem kellett volna a Red Bullnak megkérnie őt arra, hogy engedje el a csapattársát.

    Az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapján természetesen Max Verstappen sem kerülhette el a Brazil Nagydíjon történtekkel kapcsolatos kérdéseket. Mint ismert, az interlagosi futam végén a kétszeres világbajnok nem volt hajlandó elengedni a pontverseny második helyére hajtó Sergio Pérezt, majd a rádióban közölte, hogy már korábban elmondta, miért nem tesz ilyet.

    Abu-Dzabiban megkérdezték Verstappentől, hogy miért volt neki annyira fontos a hatodik hely, hogy figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, mire elmondta, hogy egyáltalán nem a pozíciója miatt tette, és a Red Bullnak a korábban történtek fényében nem is kellett volna megkérnie őt a helycserére.

    „Nem a pozícióról, vagy az első, második, hatodik, hetedik, vagy tizedik helyről van szó, hanem valamiről, ami a szezon korábbi részében történt, és már Mexikóban elmagyaráztam, a csapat pedig megértette és egyetértett. És igen, ezután elmentünk Brazíliába, és azt gondoltam, hogy csak versenyezni fogunk, megpróbáljuk elérni a lehető legjobb eredményt, és volt egy kis félreértés. Szombaton és vasárnap semmit nem mondtak nekem egy lehetséges helycseréről. Csak az utolsó körben jött fel a rádióban, és szerintem már tudniuk kellett volna a válaszomat abból, amit egy héttel korábban mondtam. A verseny után folytattunk néhány eredményes párbeszédet és mindent kitettünk az asztalra, majd mindent megoldottunk.”

    Közleményt adott ki a Red Bull a Brazil Nagydíjról, amiben megvédik Verstappen viselkedését

    „Visszatekintve, ezt a párbeszédet korábban le kellett volna folytatnunk, mert soha nem voltam rossz csapattársa senkinek, mindig nagyon segítőkész voltam és a csapat is tudja ezt. Mindig a csapatot helyezem az első helyre, mert végső soron ez csapatmunka. Amit tanultunk ebből, hogy egy kicsit nyitottabbnak kell lennünk, és jobban kell kommunikálnunk egymással.”

    Hogy ez a korábbi esemény micsoda (feltételezhetően az, hogy Pérez Monacóban szándékosan ment a falnak az időmérőn, hogy csapattársa ne tudja őt megverni), azt Verstappen továbbra sem volt hajlandó elárulni, pedig többen is megkérdezték tőle. Helyette kirohanást intézett az őt a sajtóban és a közösségi médiában kritizáló újságírók és rajongók ellen, amiért egyrészt a tények ismerete nélkül ítélkeztek felette, másrészt zaklatták őt és a családját.

    „A verseny után természetesen nagyon rossz színben tűntem fel a sajtóban, miközben a média nem ismerte a teljes képet. De hogy rögtön így lejáratni valakit… az elég nevetséges, hogy őszinte legyek, mert nem tudják, hogy miként dolgozom a csapaton belül és mit értékel a csapat bennem. Meglehetősen undorító mindaz, amit olvastam. És ami ennél is rosszabb, hogy elkezdték támadni a családomat. Fenyegették a húgomat, az anyukámat és az apámat, ez pedig számomra túlmegy minden határon.”

    „Nem is ismerik a tényeket arról, hogy valójában mi történt, úgyhogy ennek egyértelműen véget kell vetni. Ha valakinek problémája van velem, az rendben van, de ne vegyék elő a családomat, mert az elfogadhatatlan. De továbblépünk. Őszintén mondom, hogy remek a kapcsolatom Checóval, csak nem értem, hogy amikor az emberek nem ismerik a teljes képet, hogyan kezdhetnek el így támadni. Remélem, hogy egy nap megértik, mi zajlott, mert rengeteg ember részéről ez egyszerűen elfogadhatatlan viselkedés. És nemcsak a szurkolók, hanem ebben a paddockban is sok ember nevetséges dolgokat írt rólam.”

    Így nyer értelmet a Red Bull érthetetlen döntése – Verstappen magának és a csapatának is ártott

    Ezután megkérdezték tőle még egyszer, hogy mi volt az indítéka, de kitartott amellett, hogy ez privát dolog. „Nem fogok részletekbe menni arról, hogy mi volt az, mert ez köztem és a csapat között marad, de elképesztően csalódáskeltő, hogy miközben nem ismered a tényeket, az emberek rögtön annyi rosszat írnak. Nem tudom, hogy miért van ez, az újságírók hozzájárulnak az összes problémához a közösségi médiában azzal, hogy ilyen dolgokat írnak. Úgyhogy miként azt korábban is mondtam, elképesztően csalódáskeltő ezeket olvasni, mert én tudom, hogy milyen vagyok, a csapat tudja, hogy hogyan dolgozom velük, és mindig jó voltam hozzájuk.”

    Ezután felvetették, hogy miért foglalkozik azzal, hogy mit írnak róla, illetve Chris Medland, a RACER újságírója megpendítette, hogy talán, ha elmondaná a pontos okait annak, hogy miért nem engedte el Pérezt, akkor az embereknek és a az újságíróknak nem kellene találgatniuk.

    „Amikor a saját nővéred ír, hogy kezd nagyon sok lenni, és csinálnod kell valamit ezzel, az szerintem mindent elmond. Úgyhogy igen, ez eljut hozzám, mert nem támadhatják meg a családomat – válaszolta az első kérdésre, majd közölte, hogy szerinte abban az esetben, ha valaki nem ismer minden tényt, egyáltalán nem is kellene megírnia az adott sztorit. – Ez köztem és a csapat között marad. De ha nem ismered a valós történetet, akkor nem kell megírnod. Egyszerűen csak kicsit elegem van a sok baromságból, amik folyton körbejárnak. Amint történik valami negatív, azt ki kell emelni. Eléggé visszataszító, hogy a részese vagyok mindennek, miközben végső soron semmi rosszat nem tettem. Az emberek egyszerűen félreértették, hogy mi történik.”

    Itt a Toyota 2023-as felállása

    0

    A Toyota Gazoo Racing bejelentette 2023-as WRC versenyzőit. Három autóval és négy párossal indulnak a bajnkságban, a harmadik autón Sebastien Ogier és Takamoto Katsuta osztozik.

    Ahogy várható volt, a japán versenyző az utánpótlás csapatból felkerült a nagyok közé, és Sebastien Ogier továbbra sem megy teljes szezont. Ezzel bezárult az út sok olyan versenyző számára, akik abban reménykedtek, hogy a világbajnok csapathoz kerülhetnek Lappi helyére.

    A Toyota Gazoo Racing WRC csapata 2023-ban:

    Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen
    Elfyn Evans – Scott Martin
    Sebastien Ogier – Vincent Landais
    Takamoto Katsuta – Aaron Johnston

    Két éve megkértem Jari-Mattit egy dologra: egy családias hangulatú profi csapat létrehozására. A minap először tölthettem időt a csapattal. Ezalatt az idő alatt igazán úgy éreztem, hogy a csapat, beleértve magamat is, egy család. Bármiről is beszéltünk, mindig az autókról volt szó. Úgy érzem, mi vagyunk a „leginkább autó szerető család a világon”, amit máshol nem találni” – kezdte a bejelentéshez kapcsolódó nyilatkozatát a csapat és a gyár első embere Aikido Toyoda.

    „Kalle és Jonne címvédőként érkeznek a szezonba. Ezzel másfajta nyomás kerülhet rájuk. Vannak azonban olyan csapattársaink, akik zsinórban hat éve nyerték meg a bajnokságot, és segíthetnek nekik. Mivel ez még csak a második éve, hogy a bajnoki címért harcolnak, erősen támogatjuk őket, hogy egy újabb remek szezonban legyen részük.

    Bár Elfynnek és Scottnak nehéz éve volt 2022-ben, minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy támogassuk őket azzal, hogy egy évre egy erős autót építünk, amelyben jobb eredményeket érhetünk el. 

    Seb a nem teljes programja ellenére is nagyban hozzájárult a csapathoz, és 2023-ban is hasonló elvárásokat támasztunk vele szemben. Hozzájárulása nem csak a pontokban volt mérhető, hanem a fiatal csapattársai vezéreként is. A következő évben megosztja az autót Takamotóval, és remélem, továbbra is segíteni fog a csapatnak, hogy még erősebbé váljon. Legújabb csapattársunkra, Vincentre nagy nyomás nehezedik, de remélem, hogy Seb mellett ő is hozzá tud majd járulni a sikerhez.

    Takamoto és Aaron a következő szezonban a gyártók bajnoki címéért versenyez majd. Az ő versenyzésük volt az, amivel a célba értünk, bármennyire is nehéz volt egy rally. 2023-ban is ilyen szintet kérünk tőlük” – mondta a csapatvezető a versenyzőpárosokról. Toyoda a köszönetről sem feledkezett meg, Esapekka Lappinak és Janne Fermnek megköszönte az 2022-es munkát.

    Rovanpera
    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    A csapattagok is nyilatkoztak a 2023-as szezonnal kapcsolatban.

    Jari-Matti Latvala:
    „Csapatként rendkívül jó szezont tudhattunk magunk mögött 2022-ben. Mindhárom címet zsinórban harmadik évben megnyerni nagy kihívás lesz, de ez a célunk a következő szezonban, és továbbra is együtt kell dolgoznunk ennek elérése érdekében. Nagyon örülök, hogy Takamotót üdvözölhetjük a fő csapatunkban, hogy megosszon egy autót Sébastiennel, miközben egy teljes év tapasztalatait is megszerzi. Úgy gondoljuk, hogy itt az idő, hogy megtegye ezt a lépést: 2022-ben ő volt a WRC legkövetkezetesebb pontszerzője, így bízunk benne, hogy jó pontokat tud hozni a csapatnak. Más pilótáink mind bebizonyították, hogy képesek rallyt nyerni és bajnoki címért harcolni. Kalle új kihívás elé néz, hogy megvédje címét, de nagyon motivált lesz, és szereti az autót vezetni. Elfyn számára viszont nem volt könnyű 2022, de jó érzéssel fejezte be az autóban, és biztosak vagyunk benne, hogy 2023-ban erős lesz. Végül Seb megmutatta, hogy még egy részszezonban is megvan a tempója a győzelemhez, és sokat hoz a csapatnak.”

    Kalle Rovanperä:
    „Nagyszerű három év volt már ezzel a csapattal, különösen az elmúlt szezonban, amikor nyilvánvalóan elképesztő eredményeket értünk el. Remélhetőleg jövőre is hasonló módon folytathatjuk, és a csapattal együtt küzdhetünk azért, hogy ismét megnyerjük mindhárom bajnoki címet. Azt gondolom, hogy még nagyobb kihívás lesz megvédeni a címeinket, mert a verseny egyre keményebb, de természetesen mindent megteszünk.”

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Elfyn Evans:
    „Izgatott vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racinggel tölthetem a negyedik évemet. Nyilvánvalóan már az első két év során nagy sikereket értünk el, és bár a 2022-es év nem hozta meg egészen azt, amit reméltem, nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen sikeres csapat tagja lehetek, és amely ilyen keményen dolgozik, hogy folyamatosan javuljon. Remélhetőleg a 2023-as évet sokkal erősebbé tudjuk tenni a mi részünkről, és folytatni tudjuk a csapat nagyszerű sikereit.”

    Evans
    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Sébastien Ogier:
    „Nagyon örülök, hogy 2023-ban is folytathatom az együttműködésemet a TOYOTA GAZOO Racinggel egy részleges programmal, hasonlóan ahhoz, amit idén teljesítettem. Ez olyasvalami, amit nagyon élvezek, mivel lehetőséget ad arra, hogy egy élcsapatban versenyezzek, és továbbra is csinálhassam a szenvedélyemet, miközben egy kicsit több időm lesz a családommal, és mellette különböző dolgokat csinálhatok. Számomra nagyszerű, hogy folytathatom a csapattal, és alig várom, hogy még több győzelemért küzdhessek együtt.”

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Takamoto Katsuta:
    „Nagyon izgatott vagyok, hogy megtehetem a következő lépést a karrieremben. Nagy célom volt, hogy ilyen szerepet töltsek be a csapatnál, és szeretném megköszönni a TOYOTA GAZOO Racingnek, hogy ilyen csodálatos lehetőséget adott nekem. Természetesen ez egy kicsit nagyobb nyomást fog hozni, mint korábban, de nagyon motivált vagyok, hogy továbbra is keményen dolgozzak, hogy készen álljak a következő szezonra, és a tőlem telhető legjobb munkát végezzem a csapatért.”

    Katsuta
    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Ezt látni kell!: együtt vacsorázott a teljes F1-es mezőny (fotók)

    0

    Lewis Hamilton kezdeményezésére a teljes mezőny együtt vacsorázott Abu-Dzabiban csütörtök este, hogy így búcsúztassák a Forma-1-től ezen a hétvégén elköszönő Sebastian Vettelt. 

    Igen ritka, hogy a versenypályán kívül a teljes Forma-1-es mezőny együtt tartózkodjon valahol, hát még az, hogy mindezt civil ruhában, egy étteremben tegye. Sebastian Vettelért azonban ezt is megtették. Alex Wurz, a GPDA elnöke Twitteren azt írta, hogy az összejövetelt a Vettellel jó barátságot ápoló Lewis Hamilton kezdeményezésére hívták össze, Andrew Benson, a BBC újságírója pedig úgy tudja, hogy a számlát is a hétszeres világbajnok állta. Természetesen mind a 20 versenyző elment a vacsorára, hogy így búcsúztassa a hétvégi Abu-dzabi Nagydíjon visszavonuló négyszeres világbajnokot.

    Hamilton egy Vettellel posztolt közös kép mellé az Instagrammon azt írta: „Hosszú utat tettünk meg versenyzőkként és tovább fejlődünk férfiként. Történjék bármi a pályán, napról napra egyre jobbá válunk. Hogy mindannyian összejöttünk, hogy együtt ünnepeljük az életet és Seb csodálatos karrierjét az F1-ben, olyasmi, amit soha nem fogok elfelejteni.”

    Arról pedig, hogy hogyan érezték magukat a Hakkasan Abu Dhabi nevű Michelin-csillagos étteremben – amiről Leclerc a Canal+-nak elmondta, hogy nem volt könnyű kiválasztani, mivel mindenkinek az igényeit igyekeztek figyelembe venni –, jöjjön néhány fotó (arról nincs információnk, hogy Nyck de Vries ott ült-e valamelyik szomszédos asztalnál késsel és villával a kezében arra az esetre, ha esetleg be kell ugrania valaki helyére):

    Lewis Hamilton: „Egy felejthetetlen este.”

    Fernando Alonso: „Ez szórakoztató este volt.”

    George Russell: „Nagyszerű este a többiekkel, hogy megünnepeljük Seb utolsó versenyét.”

    Carlos Sainz: „Jó pilóták, még jobb emberek! Ez jó móka volt!”

    Esteban Ocon: „A 2022-es évfolyam.”

    Valtteri Bottas: „Jó vacsora.”

    Sergio Pérez: „Remek vacsora remek sztorikkal. Köszönöm, srácok, és boldog visszavonulást, Seb.”

    Neuville BMW-vel zárja a szezont 

    0

    Thierry Neuville számára még nem ért véget az idei rally szezon, saját csapatával részt vesz a belga szazonzárón egy BMW-t vezetve. 

    Thierry Neuville a belga Spa Rallyn zárja a szezont december 3-4. között, ahol saját LifeLive csapatval állt rajthoz saját BMW M3-as autójával. Csapatának autóit pedig jövőre ügyfeleknek szeretné kiadni. 

    A Spa Rally a Belga Rally Bajnokság szezonzárója lesz, ahol 18 szakasz és 201.5 km versenytáv vár a mezőnyre. A bajnoki címet már korábban megnyerte Stéphane Lefebvre, azt a Gino Bux-t megelőzve, akinek Nicolas Gilsoul navigál, Neuville korábbi versenytársa. 

    A Hyundai belga versenyzője korábban 2017-19 között indult a Legend Boucles à Bastogne versenyen, alőbb egy Porsche 911-gyel, majd saját Opel Corsa A autójával. Az idei német Eifel Rally Festiválon pedig saját Peugeot 306 Maxi Kit Carjával állt rajthoz. 

    Áldás, új kamion, gulyásleves: így készül első Dakarjára a Qualisport

    0

    A Qualisport Racing fennállása során először áll rajthoz a Dakar Rallyn, az új versenykamion és a csapat tagjai érseki áldásban részesültek Kalocsán. A dunaszentbenedeki alakulat az idei évre teljesen új autót épített, de az nem változik, hogy a versenyzés révén messzire is elviszik Magyarország jóhírét. A Rallycafe.hu exkluzív tudósítása.

    Érseki áldással indul a Dakar Rallyra a Qualisport Racing

    Ezért nehéz elhinni Péreznek, hogy nem akarta elcsalni a monacói időmérőt

    0

    Sergio Pérez az őt ért vádak után az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki napján tagadta, hogy szándékosan csapta volna a falhoz az autóját a májusi Monacói Nagydíj időmérő edzésén, ezzel kivívva Max Verstappen haragját. De igencsak nehéz ezt elhinni a mexikói pilótának.

    Ahogyan arra számítani lehetett, a brazíliai botrány után Sergio Pérez az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapján nem kerülhette el a monacói időmérős hibájával kapcsolatos kérdéseket. A Red Bull és Max Verstappen továbbra sem hajlandó semmit elárulni arról, hogy a holland pilóta miért nem engedelmeskedett a csapatutasításnak Interlagosban, helyette továbbra is azt mondják, hogy mindent megbeszéltek és továbbléptek. Azonban még mindig az tűnik az egyetlen hiteles indoknak a kétszeres világbajnok ellenszegülésére, hogy vissza akarta adni a kölcsönt a Monacóban őt szándékosan hátráltató csapattársának.

    Hogy – legalábbis a közeljövőben – valaha is bárki beismeri vagy megerősíti ezt, az persze erősen kérdéses, hiszen a csapat, Verstappen, illetve Pérez is kitart amellett, hogy nem mondanak semmit, mert ez az istálló belső ügye. Pontosabban, utóbbi mondott, hiszen meglehetősen átlátszó lett volna azzal „felelni” a monacói hibáját firtató kérdésekre, hogy hallgatásba burkolózik. Helyette kerek-perec kijelentette, hogy egyszerű vezetői hibát vétett.

    „Nem szándékosan csináltam, Monacóban mindenki követ el hibákat. Minden információ rendelkezésre áll, bárki megnézheti. Már az egyes kanyarban is majdnem összetörtem, úgyhogy Monacóban mindenki hibázik, és általánosságban az időmérőkön is.”

    Kiderült, amiről eddig mindenki mélyen hallgatott – ezért szegült ellen Verstappen

    „Ez csak spekuláció a média részéről, az emberek pletykákat kreálnak. Mint mondtam, mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy mi zajlik a csapatban, és mindent a csapaton belül is akarunk tartani. Vissza lehet nézni a teljes kört, hajszoltam a köridőt, és csak mindent beleadtam, mivel ez volt a Q3 utolsó köre. Az emberek egyszerűen csak hibáznak, amikor a köridőt hajszolják.”

    És ennyi. Egyszerű vezetői hiba, még akkor is, ha semmilyen ésszerű magyarázat nem indokolja azt, ahogyan az eset történt. Korábbi cikkünkben részletesen foglalkoztunk már vele, hogy miért abszurd vezetői hibának betudni Pérez teljesen abnormális gázadását és azt, hogy még csak kísérletet sem próbált tenni ellenkormányzással korrigálni, így most inkább azt érdemes szemügyre venni, hogy milyen egyéb jelek utalnak arra, hogy a mexikói valóban szándékosan tette, amit tett.

    Először is ott volt Verstappen brazíliai reakciója. A holland akkor és azóta sem cáfolta azokat a felvetéseket, hogy Pérez szándékos rontása miatt nem engedte el a csapattársát, és nem jelentette ki ennek ellenkezőjét a Red Bull sem. Az a Red Bull, amely kőkemény hangvételű közleményt adott ki, amikor a költségplafon-botrány kirobbanásakor a rivális csapatok elkezdtek arra célozgatni, hogy csaltak. Ez a Red Bull most, több neves médium hasonló célozgatásai – köztük az a Sky Sports, amelynek Mexikóban nem nyilatkoztak, mert a csatorna riportere korábban azt mondta, hogy Verstappen tavaly csalással lett világbajnok – után semmilyen módon nem reagált a Pérezt ért, nem mellesleg igencsak komoly vádakra.

    Közleményt adott ki a Red Bull a Brazil Nagydíjról, amiben megvédik Verstappen viselkedését

    Az Abu-dzabi Nagydíj csütörtökén kiadtak egy közleményt, amelyben megvédik Verstappent, és leírják, hogy hibáztak a brazíliai helyzet kezelésével, valamint – teljesen jogosan – elfogadhatatlannak nevezik a csapatot és a csapattagok családtagjait ért online zaklatást. Pérezről és a Monacóval kapcsolatos vádakról azonban még csak utalás szintjén sem esik szó, holott a költségplafon-ügy után más sem hiányzik nekik, minthogy ismét egy mondatban emlegessék a nevüket a csalással. Akkor keményen és határozottan tagadtak, most viszont úgy tesznek, mintha ez csak amolyan szokásos szurkálódás lenne.

    És akkor jön Sergio Pérez, aki a felháborodás legkisebb jele nélkül elmondja, hogy az efféle vádaskodás „szerintem csak a sport része”, és „az emberek szeretnek spekulálni”, majd kijelenti, hogy mivel „annyi versennyel ezelőtt történt”, számára már mindez „teljesen irreleváns”, majd arról kezd beszélni, hogy nem hagyhatja, hogy a csapatban dolgozók hangulatát beárnyékolják ezek a spekulációk egy ilyen „elképesztő” idény után.

    Sehol egy „elfogadhatatlan”, egy „kikérem magamnak” sem a csapattól, sem a pilótától. Alighanem nem véletlenül, hiszen ők sem tudnának a műszaki hibán kívül ésszerű indokot adni arra, hogy Pérez miért adott padlógázt a Portier-kanyar csúcspontja előtt, ahol ezt semmi nem indokolta, és ami akkora eltérés a korábbi leggyorsabb köréhez képest, amit igencsak nehéz, vagy inkább nem lehet azzal magyarázni, hogy próbált minél közelebb kerülni a határokhoz.

    Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull Racing, Abu-dzabi Nagydíj
    Pérez és Verstappen Abu-Dzabiban Fotó: Bryn Lennon/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Több ilyen eset van, mint gondolnánk

    A szándékos hibázásra vagy autótörésre korábban is láttunk példákat, amelyek közül a leghíresebb kétségtelenül ifjabb Nelson Piquet 2008-as szingapúri csattanása, amellyel a Renault kérésére tulajdonképpen megnyerte a versenyt Fernando Alonsónak. De ide kívánkozik Michael Schumacher 2006-os, illetve Nico Rosberg 2014-es monacói esete is. A hétszeres világbajnok a Rascasse-kanyarban parkolt le, hogy senki ne tudja megdönteni az idejét, Rosberg pedig a Mirabeau-kanyar féktávját rontotta el gyanús módon, és zsebelte be a pole-t. Csapattársa, Lewis Hamilton szerint szándékosan tette.

    Pérez esete amiatt nem ennyire durva, hogy nem a pole pozíció múlt rajta, de másnap a pályán elfoglalt pozíciójából adódóan került olyan helyzetbe, hogy esélye nyílt a győzelemre, így mondhatjuk, hogy végülis egy monacói sikert ért számára „a hiba.”

    Az F1 egyik legarcátlanabb csalása volt, mégis olcsón megúszták a bűnösök

    Az a hiba, amelyről megkérdezték Abu-dzabiban a Pérez falnak csapódott autóját Monacóban telibe találó Carlos Sainzot, aki persze nem akarta kommentálni a szándékosságot, viszont elmondta, hogy jóval többször történnek hasonló, tudatos rontások, mint azt a nézők látnák, és tenni kellene valamit azért, hogy ne lehessen ily módon befolyásolni az időmérő utolsó szakaszát.

    „Anélkül, hogy kommentálnám, hogy direkt volt-e vagy nem, szerintem mostanra valós probléma, hogy mi, versenyzők, mindannyian akarunk valamiféle szabályt, hogy amennyiben sárga vagy piros zászlót idézel elő, akár szándékosan, akár nem, valamit tenni kell azzal a versenyzővel, mert direkt vagy sem, de befolyásoltad a másik kilenc pilótát, amiért büntetést kellene kapnod” – nyilatkozta az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján.

    „Amennyiben nem így lesz, mindannyian elkezdünk majd ezzel játszadozni. Az utóbbi években pedig sokkal több játszadozást láttam ezzel, mint amennyit a média felkapott. Szerintem, amikor elemezzük ezeket az incidenseket, mind a 20 versenyző azonnal tudja, hogy a másik szándékosan csinálta-e vagy sem, mert nem vagyunk hülyék. De nem fogok véleményt mondani Monacóról, mert ez egy múltban történt eset. Csak azt mondom, hogy amennyiben lenne szabály, az embernek meg sem fordulna ilyesmi a fejében.”

    Sergio Pérez, Monacói Nagydíj, Red Bull
    Pérez a monacói alagút bejáratánál Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Sainz elmondta, hogy a szándékos balesetek „nem rendszeresek”, de már pont elég ilyen történt ahhoz, hogy lehessen erre szabályt hozni. Amikor megkérték, hogy mondjon egy párat, viccesen azzal felelt az újságíróknak, hogy ha elmennek vele inni vagy vacsorázni egyet, és nem lesznek ott mikrofonok, akkor nagyon szívesen megteszi ezt.

    Ami pedig az IndyCarban sikerrel alkalmazott szabályt – a sárga vagy piros zászlót okozó pilótának törlik a legjobb köreit – illeti, a spanyol szerint ez extra izgalmat és feszültséget is adna a kvalifikációhoz, hiszen a versenyzőknek úgy kellene a határokat feszegetniük, hogy tudják, egy hiba az eddigieknél is súlyosabb következményekkel járna.

    Tanak nem bánta meg döntését

    0

    Ott Tanak 2020-ban, friss világbajnokként érkezett a Hyundai csapatához, ahol azonban nem tudott vb címért harcolni. Az észt versenyző nem bánta meg, hogy a Hyundaihoz ment, de azt sem, hogy egy évvel szerződése lejárta előtt távozik is onnan. 

    Ott Tanak 2019-ben hat versenyen tudott nyerni a Toyotával és megszerezte eddigi egyetlen vb címét, az év végén azonban elhagyta a japán gyártót és a Hyundaihoz igazolt. A koreai gyártóval 31 versenyen állt rajthoz és mindössze ötször tudott nyerni, 16-szor állt dobogóra, 2020-ban a harmadik, tavaly az ötödik, idén pedig a második helyen zárta a vb-t. 

    Az észt versenyző azonban vb címért szeretett volna harcolni, amire idén volt nagyobb esélye, de ez sem volt igazi esély. 

    “Azért szerződtem a Hyundaihoz, hogy újabb vb címeket szerezzek – mondta Ott Tanak a Dirtfishnek. – Ezt nem sikerült elérnem, nem tudtam elég jó lenni az újabb vb címhez.Ezen kívül azonban nagyszerű élmény volt. Egy csomó embert megismertem és valószínűleg több olyan barátságot is kötöttem, mely az életem végéig szól. Szóval ezért megérte a Hyundaihoz menem.” 

    Az észt versenyző elárulta, hogy jócskán határait túllépve kellett vezetnie a Finn Rallyn, hogy legyőzze Kalle Rovanperát. 

    Tanak
    Fotó: Hyundai Motorsport

    “A Finnországban aratott győzelem nagy öröm volt, mert a Toyota és Kalle Rovanpera egyértelműen nyerni ment oda, de ezt sikerült megakadályoznom. Belgiumban ugyancsak jó volt nyerni, ahol Thierry Neuville szeretett volna elsőként zárni. Ahogy Thierry is mondta, még sosem verte meg egy csapattársa sem, ez pedig nekem sikerült, aminek nagyon örülök. Azonban nem a csapattársakat szeretném legyőzni, hanem vb címet szeretnék szerezni. A jövőt illetően nincs elképzelésem, nincs ajánlatom, de pár nap múlva frissen meglátjuk, hogy mit tudunk tenni.” 

    Alonso váratlan és megható gesztust gyakorolt a visszavonuló Vettel felé

    0

    Fernando Alonso meglepő, ám annál szebb gesztust tett a hétvégi Abu-dzabi Nagydíjon a Forma-1-től búcsúzó Sebastian Vettel felé. A kétszeres világbajnok a hétvégén a négyszeres világbajnoknak „álcázva” versenyez.

    Fernando Alonso Sebastian Vettel ikonikussá vált sisakfestését fogja viselni az idei szezon utolsó futamán, így tisztelegve a 299. nagydíja után visszavonuló négyszeres világbajnok előtt. „Köszönöm, Seb. Még egyszer utoljára osztozom a pályán veled. Érzelmes és szomorú lesz egyszerre, de minden jót kívánok neked a következő fejezethet” – írta Alonso az új sisakfestést felfedő Instagram-posztban.

    Mindez azért lehet némileg váratlan a Vettellel 2010-ben és 2012-ben is a világbajnoki címért harcoló Alonsótól, mert bár mindketten nagyon tisztelik a másikat, soha nem voltak kifejezetten baráti viszonyban, amit a német pilóta nemrég a Beyond the Grid podcastban is megerősített.

    „Csodálom őt ellenfélként. Valószínűleg ő volt a legkeményebb, különösen az első néhány évben. Annyira szoros csatákat vívtunk a bajnokság végén 2010-ben, és különösen 2012-ben. Utóbbi az egyik kedvenc emlékem. Csupán a feszültség a Brazil Nagydíj előtt azon a reggelen, a felvezetés… Számomra legalábbis, az ott levő emberek valószínűleg nyugodtabbak voltak. De nekem nagyon intenzív volt és szerintem mindketten nagyon idegesek voltunk. Nagyon nagyra tartom Fernandót versenyzőként. Annyira tehetséges, elképesztően elszánt, remek versenyösztönei vannak, és ezekből semmit sem veszített. Látjuk, hogy imád versenyezni és nagyon szenvedélyes.”

    Apja soha nem látott fotókat mutatott Sebastian Vettelről

    „Emberként ugyanakkor nem igazán ismerem. Nem mondanám, hogy nem jövünk ki, szerintem tiszteljük egymást, de soha nem ismertük meg egymást, töltöttünk el együtt időt, vagy beszélgettünk sokat a versenyzésen kívül. Talán nem volt meg az olyan pillanatunk, ami megvolt Lewis-zal, ami összehozott minket (Vettel a 2017-es bakui ütközés után került szoros barátságba Hamiltonnal, miután bocsánatot kért tőle azért, hogy szándékosan nekiment), de nagyszerű versenyző, az egyik legkeményebb, akivel dolgom volt, mert mindig ott van, soha nem vesz vissza, és közben nagyon tiszteli is a másikat a kerék a kerék elleni csaták során, amiket nagyon élveztem. De mint mondtam, valószínűleg nem a legjobb a kapcsolatom vele, mert egyszerűen nem ismerjük egymást olyan jól.”

    „Talán túlságosan különbözőek vagyunk és más az érdeklődésünk. Persze, ott van a versenyzés, mint közös szenvedély, ami mindkettőnket izgalomba hoz, de az évek során soha nem ismertük meg igazán egymást. Valószínűleg olyan ez, mint az iskolában, vagy a munkában. Van egy kollégád, akit tisztelsz, de nem igazán ismered és nincs meg a kémia. Nagyon jól kijövök Lewis-zal és vannak olyan dolgok, amik mindkettőnket érdekelnek, vagy hírek, amiket megosztunk egymással. Talán Fernandóval is lennének ilyen dolgok, de soha nem volt meg a kémia ahhoz, hogy elmélyedjünk ebben. Annak ellenére, hogy ugyanaz a nagy szenvedélyünk, valószínűleg nagyon különböző emberek vagyunk” – mondta Vettel, aki azt is elárulta, hogy jövőre a helyét az Aston Martinnál átvevő kétszeres világbajnok nem érdeklődött a jövőbeli csapatával kapcsolatban, és nem is hiszi, hogy ezután megteszi, majd leszögezte: „Ha kérdése van, boldogan válaszolok.”

    Az F1-ből érkezik Esapekka Lappi új csapatvezetője? 

    0

    Esapekka Lappi idén részmunkaidőben versenyzett a Toyotánál, a pletyka szerint jövőre azonban már teljes szezont fog menni a Hyundainál, ahova az F1-ből érkezhet az új csapatfőnök. 

    A La Derniere Heure belga lap információja szerint hamarosan meglehet a Hyundai Motorsport új csapatvezetője, Julien Moncet csapatigazgató-helyettest Cyril Abiteboul válthatja a Monte-Carlo Rally előtt. 

    Arra, hogy a jövőben kevesebbet lehet Moncet-vel találkozni, saját maga is utalt Facebook oldalán. Ezt erősíti a belga lap is.  

    Abiteboul 2013 és 2014 között az F1-es Caterham csapatfőnöke volt, 2014 és 2020 között pedig a Renault F1-es csapatának ügyvezető igazgatójaként dolgozott. 

    A belga lap arról is ír, hogy Abiteboul érkezése erősíti azt a híresztelést, mely szerint 2025 után a Hyundai távozik a Rally Világbajnokságról és a hidrogénhajtású versenyzés felé veheti az irányt. 

    A WRC jelenlegi három gyártója, a Toyota, a Hyundai és az M-Sport 2025 végéig vállalta szereplését a sorozatban.