back to top
2025. december 24. 19:43
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1146

    Schumacher maradhatott volna, ha Magnussen helyett ő szerez pole-t Brazíliában?

    0

    Megindokolta Mick Schumacher leváltását a Haas csapatfőnöke.

    Noha eddig úgy tűnt, főképp a szezon elején bemutatott nagy balesetei vezettek ahhoz, hogy a Haas nem hosszabbított szerződést Mick Schumacherrel, Günther Steiner, az istálló csapatfőnöke elárulta, hogy ennél jóval összetettebb dologról van szó, és elmondta, nagy szükségük volt egy tapasztalt pilótára.

    „[A balesetek is a döntés] része, mert nem lehet csak azt mondani, hogy »ó, összetörte«, ami nyilvánvalóan nem tett jót – utalt Steiner Schumacher dzsiddai és monacói totálkárjára. – Nem próbálom meg most jobb színben feltüntetni, de látszik, hogy mekkora hatással voltak a nagyon jó eredményei. Meg kell találni az egyensúlyt. Ami nagyon jó volt, az az Ausztriában és Silverstone-ban elért nagyon jó eredmények. Emellett pedig ott voltak a rossz dolgok, a balesetek. De bármennyire is úgy tűnik, nem egyetlen dolog vezetett ide, hanem a dolgok kombinációja, a legnagyobb dolog pedig, hogy újra fel akarjuk építeni a csapatot.”

    Mick Schumacher, Günther Steiner, Haas, Brazil Nagydíj
    Steiner és Schumacher Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas

    „Mick sokat fejlődött a szezon során, de ezt mindannyian látják, úgyhogy ezt nem kell mondanom. Ezért tartott ilyen sokáig meghozni a döntést, és nem úgy volt ez, ahogy az emberek gondolják, hogy már a nyár előtt döntöttünk. Ilyen sokáig tartott eldönteni, hogy mi a legjobb a csapatnak” – mondta a csapatfőnök, aki azt is elárulta, hogy Schumacherrel tegnap, azaz szerdán közölték a hírt, mint ahogyan Hülkenberg is aznap írta alá a szerződését.

    Amikor Steinertől megkérdezték, hogy mi hiányzott Schumachernek az ülése megtartásához, a csapatfőnök érdekes választ adott. „Szerintem a több éves Forma-1-es tapasztalat, és az, hogy soha nem volt másik csapatban a miénknek kívül. Amit Nico hoz, az az, hogy ő már három-négy csapatnál versenyzett korábban, úgyhogy megvan a tapasztalata, tapasztalatot szerezni pedig időbe telik, jelenleg pedig nincs időnk, mert előre akarunk lépni. Nem akarunk ott lenni, ahol most vagyunk, jobbá akarunk válni.”

    Ennélfogva Steiner nem jelentette ki egyértelműen, hogy Schumacher pályán nyújtott teljesítménye nem felelt meg az elvártaknak. „Ezt nehéz megválaszolni, mert mik a várakozások? Talán olyan, kijavítandó dolgokat látunk most a csapatban, amelyek esetében jobban járunk valaki mással, a teljesítménytől függetlenül. Arról van szó, hogy a csapatot is fel kell emelnünk, nem csak a pilótát. Nem Mick hibája, hogy ott vagyunk, ahol. Csak magunkat hibáztathatjuk, de ismét előrébb kell jutnunk, és van erre egy rövidebb út azzal, hogy egy olyan fickót választunk, akinek rengeteg tapasztalata van olyan csapatokkal, akik hozzánk hasonló helyzetben voltak” – utalt Hülkenbergre.

    Schumacher először szólalt meg a kirúgása után

    A Haas tehát úgy érezte, hogy nincs ideje pátyolgatni a tapasztalatlan Schumachert, aki szerintük még nem tart ott, hogy segítsen úgy előrevinni egy csapatot, amire az amerikai istállónak szüksége van. Ennélfogva az sem mentette volna meg az ülését, ha elér egy-két kiugró eredményt – noha Gene Haas az USA Nagydíj előtt azt mondta, ha valami csoda folytán nyer Austinban, akkor maradhat 2023-ra –, és például a Brazil Nagydíj időmérőjén ő szerzi meg a pole pozíciót. „Semmin sem változtatott volna, mert egy ilyen döntést nem lehet érzelmi alapon meghozni egy verseny vagy egy időmérő után. Ez mindkét irányba helytelen lett volna” – felelte Steiner arra a konkrét kérdésre, hogy mi lett volna, ha Schumacher indulhat az élről az interlagosi sprinten.

    A 23 esztendős pilóta a közösségi médiában azt mondta, szerinte egyértelműen helye van a Forma-1-ben, Steiner azonban nem akart belemenni ebbe, „Nem tudom megítélni, hogy megérdemel-e egy ülést vagy sem. Mindannyiunknak meg kell dolgoznia valamiért, senki nem kap ingyen semmit. Nekem nincsenek üléseim. Nem szeretek javaslatokat tenni a kollégáimnak, a többi csapatfőnöknek, hogy ki és mit érdemel meg. Nem akarok ebben a pozícióban lenni.”

    Moncet utalást tett jövőjével kapcsolatban 

    0

    Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese utalást tett arra, hogy mi vár rá a jövőben. 

    Julien Moncet a Hyundai Motorsport csapatvezetői feladatait Andrea Adamo távozása után vette át, ám nem lett kinevezve hivatalos csapatfőnöknek, hanem csapatigazgató-helyettesként végezte munkáját. A munkáját, mely során idén komoly fejlődést mutatott a koreai gyártó a WRC szezon alatt, melyet végül öt győzelemmel fejezett be a csapat. 

    Moncet azonban továbbra sem kapta meg a csapatvezetői tisztséget. 

    “Úgy tűnik, hogy a jövő évi csapatfelállásunkat könnyebb tető alá hozni, mint találni egy csapatvezetőt – mondta Moncet a Dirtfishnek. – Furcsa ez a helyzet, nem vagyok elégedett, de ez van.” 

    A csapatigazgató-helyettes azonban Facebook oldalán utalást tett a jövőjével kapcsolatban. 

    “Hamarosan megszületik a döntés a csapatvezetőről, de legkésőbb a Monte-Carlo Rally előtt megtudja mindenki. Nem tudom, hogy mikor lesz hivatalos az információ. A döntés egy része már megszületett, nem vagyok benne biztos, hogy találkozunk-e még a jövőben.” 

    A Hyundai Motorsport vélhetően még a héten közli a 2023-as csapatfelállását, és elképzelhető, hogy a csapatvezető személyét is. 

    Kettétörte autóját a kínai F4-es pilóta Makaóban (videó)

    0

    Nem indult jól Steven Siling Bei számára a 69. Macau Grand Prix. 

    Az idén ismét megrendezik a híres Macau Grand Prix-t. A kínai Makaó utcai pályáján zajló viadal 69. kiadásának Forma-4-es kategóriában is zajlik a küzdelem, amely ma hajnalban, két, egyenként 25 perces szabadedzéssel vette kezdetét, de már az első tréningen előkerültek a piros zászlók, amikor Steven Siling Bei az ultragyors Mandarin-kanyarból kijövet a falhoz csapta az autóját, amelynek az ütközés következtében leszakadt a hátulja.

    Bei szerencsésen megúszta a balesetet, de a második gyakorlást kénytelen volt kihagyni. Makaóban egyébként nem ritkák az óriási bukások, hiszen a pálya nem tartozik a könnyű aszfaltcsíkok közé, és igen tempós részei is vannak. A legnagyobb esést eddig a 2019-es Forma-3-as verseny hozta, amelyen Sophia Flörsch rakétaként csapódott bele egy pálya melletti épületbe, de a csodával határos módon mindenki élve megúszta az esetet.

    Közleményt adott ki a Red Bull a Brazil Nagydíjról, amiben megvédik Verstappen viselkedését

    0

    A Red Bull kissé furcsa közleményben tudatta a világgal, hogy valójában ők hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent a Brazil Nagydíj végén azzal, hogy hirtelen Sergio Pérez elengedésére kérték.

    Még mielőtt bármelyik versenyzője, vagy Christian Horner csapatfőnök a kamerák és mikrofonok elé állhatott volna az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapján, a Red Bull közleményt adott ki a Brazil Nagydíj utolsó körében, valamint leintése után történtekkel kapcsolatban.

    Max Verstappen az interlagosi futam végén ellenszegült a csapatutasításnak, és nem engedte el a mögötte levő Sergio Pérezt, hogy a mexikói két ponttal többet szerezhessen a Charles Leclerc-rel az összetett második helyéért folytatott harcban. Verstappen ezután közölte, hogy már korábban megindokolta, miért nem lesz hajlandó félreállni.

    Itt a bizonyíték, hogy Pérez szándékosan törhette össze a Red Bullt Monacóban

    Hamarosan szárnyra kaptak a sajtóhírek a holland pilóta indítékáról is, azt állítva, hogy Verstappen a Monacói Nagydíj időmérő edzésén történtek miatt adta vissza a kölcsönt Péreznek, a mexikói ugyanis a hercegségben direkt hibázott a Q3-ban, hogy csapattársa ne tudja megjavítani az idejét.

    A Red Bull közleménye erre nem tér ki, miként Verstappent sem feddi meg azért, amiért nem segített a csapattársának. Az istálló ehelyett sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy csak az utolsó kanyarban kérték Verstappent Pérez elengedésére (ez egyébként nem igaz, mert már a második szektor elején a fülére szóltak), illetve világbajnokuk védelmében leírták, hogy nem volt előre megbeszélve forgatókönyv az ilyen helyzetekre.

    „Csapatként elkövettünk néhány hibát Brazíliában. Nem láttuk előre az utolsó körben kialakult helyzetet, és nem egyeztünk meg stratégiában a verseny előtt egy ilyen forgatókönyvre. Sajnálatos módon Maxot csak az utolsó kanyarban értesítették a kérésről, hogy adja fel a pozícióját, mindezt a szükséges információk továbbítása nélkül. Ez Maxot – aki mindig nyitott és igazságos csapatjátékos volt – kompromittált helyzetbe hozta úgy, hogy kevés ideje volt reagálni, ami nem állt szándékunkban.”

    A valóság ezzel szemben az volt, hogy Gianpiero Lambiase, Verstappen versenymérnöke már a második szektor elején szólt a hollandnak, hogy amennyiben az utolsó kanyarban nem tudja megelőzni Fernando Alonsót, engedje maga elé Pérezt. Ezt az üzenetet az utolsó kanyar után a mérnök többször is megismételte, majd a célegyenesben már szinte könyörgött Verstappennek, hogy álljon félre, aki ez idő alatt egyetlen szót sem szólt a rádióban, és a gázról sem vette el a lábát.

    Így nyer értelmet a Red Bull érthetetlen döntése – Verstappen magának és a csapatának is ártott

    Ami a holland pilóta indoklását illeti, a közlemény ezzel kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe. „A verseny után Max nyíltan és őszintén beszélt, lehetővé téve mindkét pilótának a fennálló problémák rendezését. A csapat elfogadja Max indokait, a lezajlott beszélgetés pedig személyes jellegű volt, amely privát marad, és nem fűzünk hozzá további megjegyzést.”

    Ahhoz viszont fűztek, hogy a közösségi médiában óriási gyűlöletkampány indult a Red Bull, Verstappen és Pérez ellen – amire egyébként a holland pilóta édesanyja is rátett egy nem kis lapáttal –, aminek következtében az online bántalmazók a családtagokat sem kímélték.

    „A közösségi médiában történtek teljességgel elfogadhatatlanok – írták. – A bántalmazó online viselkedés Max, Checo, a csapat és a családjuk irányába sokkoló és szomorú, és sajnos olyasmi, amivel sportként lehangoló rendszerességgel kell foglalkoznunk. Ennek nincs helye a versenyzésben vagy a társadalomban, és jobban kell cselekednünk és jobbnak kell lennünk. Végtére is ez egy sport, és azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. A halálos fenyegetések és gyűlölködő emailek a tágabb család felé szánalmasak. Nagyra értékeljük a befogadást, és biztonságos teret akarunk mindenkinek, ahol dolgozhat és élvezheti a sportunkat. A bántalmazásnak véget kell vetni!”

    Apja soha nem látott fotókat mutatott Sebastian Vettelről

    0

    A hétvégén teljesíti pályafutása 299., egyben utolsó Forma-1-es futamát Sebastian Vettel, akiről ebből az apropóból apja, Norbert Vettel osztott meg a Bild-el néhány fotót a családi albumból.

    „Mindig is a motorok voltak a gyengéim, mopedeket és motorkerékpárokat bütyköltem, hegyiversenyeken indultam. Olyan volt, mint egy vírus. Úgyhogy vettem egy gokartot a gyerekeknek 1200 márkáért. Sebastian három éves volt ekkor. Bójákat raktam ki szlalomozáshoz a hátsó udvarban, és azt kerülgette. Egy általam épített dobogón átadtam neki az első trófeáját, amit erre az alkalomra szereztünk. Csak úgy ragyogott az arca” – emlékezett vissza a kezdetekre Norbert Vettel, a hétvégi Abu-dzabi Nagydíjon visszavonuló Sebastian Vettel édesapja, aki elmesélte azt is, hogy amikor először gokartpályára mentek, hogy fia nyolc éves nővére vezethessen, az ebédszünetben az ehhez még túl kicsi öccse elfoglalta a gokartot, és nem akart kiszállni belőle, mert attól félt, hogy mostantól csak a nővére gokartozhat.

    „Onnantól kezdve tudtam, hogy elképesztően élvezi, úgyhogy karácsonyra vettem neki egy bambini gokartot” – emlékezett Norbert Vettel, majd felidézte, hogy fia élete első versenyén, 1995-ben rögtön találkozott az akkor már kétszeres világbajnok Michael Schumacherrel.

    „Hatalmas volt a felhajtás. A legtöbb srác a csapata színeit viselő komplett versenyfelszerelésben gokartozott, és olyanok voltak, mint a kis marslakók a mi szedett-vedett felszerelésünk mellett. De Sebastian harmadik lett – mesélte a büszke apuka, aki az egyik trükkjükről is lerántotta a leplet. – Alig volt pénzünk, csak egy szett gumit használtunk, és az első évben, 1995-ben 5000 márkából kellett kihoznunk az utazást és minden egyebet. A hegyiversenyeimről megtanultam, hogyan lehet azonnal tapadóssá tenni a gumikat. A bambini gokartok felszedték a nagyobb gokartok által az aszfaltra kent gumit, és ezért csúszkáltak. Ezért meghajszárítóztam a gumijainkat, hogy a felszedett törmelék leessen, és jól tapadjon a gumi. A többiek nem értették, hogy mit csináltunk, aztá csak néztek, hogy milyen gyorsak voltunk az első kanyarban.”

    A Bild által közzétett fotókat ITT nézheti meg, illetve, ha kíváncsi a gokartos kissrác Sebastian Vettelre, érdemes böngészni a német pilóta hivatalos Instagram-oldalát, amelyre számos gyerekkori képet töltött fel az utóbbi időben, közte olyanokat is, amelyeken az akkor még a Benettonnál versenyző Michael Schumacherrel, gyerekkori hősével és példaképével találkozik.

    Verstappen kihagyja az első abu-dzabi szabadedzést

    0

    Max Verstappen nem vesz részt az idei szezonzárón első pénteki szabadedzésén. De nemcsak ő, hanem Carlos Sainz, Fernando Alonso, Lando Norris, Mick Schumacher, Lance Stroll, Csou Kuan-jü és Nicholas Latifi is a partvonalon kívülről nézi majd az eseményeket.

    Liam Lawson, a Red Bull Forma-2-es juniorja a Belga és a Mexikói Nagydíj után ismét első szabadedzésen ülhet autóba, de ezúttal nem az Alpha Taurit, hanem a Red Bullt vezetheti. A hétvégén az F2 abu-dzabi szezonzáróján is rajthoz álló 20 esztendős pilóta Max Verstappen RB18-asát veheti át, a világbajnok tehát kihagyja a pénteki első tréninget.

    Lawson jelenleg a hetedik helyen áll az F2-es tabellán, de akár még dobogón is zárhatja az évet, annyira szoros a pontverseny. Az új-zélandi pilóta ezután a jövő heti fiatal pilóták tesztjén is vezetheti a Red Bullt, jövőre pedig a japán Super Formulában indul, miközben 2023-ban a Red Bull és az Alpha Tauri tartalékja is lesz.

    Nem ő lesz egyébként az egyetlen beugró a holnapi első edzésen, hiszen a Ferrarinál Carlos Sainz helyén Robert Svarcman, a Williamsben Nicholas Latifi helyén Logan Sargeant, a McLarenben Lando Norris helyén Patricio O’Ward, az Alpine-ban Fernando Alonso helyén Jack Doohan, a Haasban Mick Schumacher helyén Pietro Fittipaldi, az Aston Martinban pedig Lance Stroll helyén Felipe Drugovich teljesít majd szolgálatot, és visszatér a volán mögé Robert Kubica is. A lengyel veterán Csou Kuan-jü Alfa Romeóját veszi át.

    Az M-Sport megköszönte Craig Breen munkáját

    0

    Szerződése bár 2023 végéig szólt volna, az M-Sport mégis szakított Craig Breennel. A közlemény szerint békésen történt a válás

    Craig Breen 2021 végén a Hyundaitól érkezett az M-Sporthoz, ahol idén teljes szezont mehetett. A Hyundainál töltött részmunkaidős versenyzés alatt több jó eredményt is elért az ír versenyző, ezért is esett az M-Sport választása rá, Breen azonban idén jóval elmaradt a várakozásoktól. Malcolm Wilson csapata szerette volna, ha Craig Breen versenyt nyer idén, azonban csupán a Monte-Carlo Rally harmadik, és Szardínia Rally második helyéig jutott. 

    “Nagy öröm volt Craiggel dolgozni az idei szezon során, örültem, hogy sikerült leigazolni őt és navigátorát, Paul Nagle-t 2022-re – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke. – Mindannyian komoly potenciált láttunk Craigben, és sok emlékezetes pillanatot sikerült elérni az idei szezon során. Különösen emlékezetes marad a kettős dobogó a Montén, ahol Sébastien Loeb mellett állhatott dobogóra. Sajnos azonban néha a dolgok nem kerülnek a helyükre, és ez történt ebben az esetben is. Craig egy nagyon tehetséges versenyző, és nincs kétségem afelől, hogy képes jobb eredményeket is elérni a jövőben, ennek ellenére a csapat úgy gondolta, hogy 2023-ban új versenyzővel kell folytatnunk. Craignek és új navigátorának, James Fultonnak sok szerencsét kívánunk a jövőben. Most a 2023-as szezonra készülünk már és igyekszünk versenyképes csapatfelállást kialakítani.” 

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    “Szeretném megköszönni ezt az évet Craignek – mondta Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. – Jó eredményeket ért el a szezon elején, dobogós eredményeket és szakaszgyőzelmeket. Sajnos azonban az összhang nem volt meg, ami 2023-ra kell. Craig képes volt a lehetőségek létráján előrelépni, hiszen WRC Academy bajnok és SWRC bajnok is tudott lenni, mielőtt WRC autóba ülhetett. Büszke vagyok arra a szerepre, amit az M-Sport játszott Craig karrierje során. Bíztunk benne, hogy eléri első győzelmét is egy Forddal, ez nem sikerült, de sok sikert kívánunk neki a jövőben.” 

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    “Nagy köszönettel tartozom az M-Sport csapatának azért, amit idén tettek értem – mondta Craig Breen. – Ez egy fontos szezon volt számomra, az első teljes munkaidős szezonomat teljesítettem egy Ford Pumával. Rengeteg mulatság és nevetés tette jobbá a közös munkát. Az M-Sportnál nagyon családias a hangulat, szomorúan hagyom el ezt a légkört. Nagy öröm volt, hogy a csapat tagja lehetek, de el jött az idő a váltásra. Pozitívan várom a jövőt és folytatom a munkát James Fultonnal. Minden jót kívánok az M-Sportnak a következő szezonra!” 

    Oliver Solberg kitálalt a Hyundairól 

    0

    Oliver Solberget a Hyundai Motorsport az Új-Zéland Rally után rúgta ki, egy interjú során pedig a fiatal versenyző elmondta véleményét a csapatról. 

    Oliver Solberg idén már jóval több lehetőséget kapott, mint Dani Sordo a Hyundai csapatában, ahol Thierry Neuville és Ott Tanak mellett a harmadik autót vezethette. Petter Solberg fiát pedig a versenyeken Dani Sordo is segítette. 

    A szezon azonban sok problémát hozott a svéd-norvég pilótának, és a csapat az Új-Zéland Rally után úgy döntött, hogy nem indítja több futamon. 

    “Sokkoló volt, amikor szólt a csapat – mondta Oliver Solberg a norvég Nettavisen oldalnak. – A terv az volt, hogy még két éven át a csapatban lehetek, készen is állt egy szerződés. Azt mondta a csapat, hogy adnak időt az autó megismerésére, és lesz időm tapasztalatot szerezni. Az Új-Zéland Rally után azonban közölték, hogy mást keresnek a helyemre. Apunak is sokkoló volt a hír, teljesen mást ígértek neki is. Hasonlót még apu sem látott karrierje során.” 

    Andrea Adamo kiállt Oliver Solberg mellett, ő azonban 2021 decemberében távozott a Hyundaitól, helyére pedig nem lett kinevezve csapatfőnök, ezen feladatokat Julien Moncet látja el azóta csapatigazgató-helyettesként. 

    “Tavaly nagyszerűen ment az együttműködés a csapattal. Közvetlenül a szezonkezdés előtt azonban távozott a csapatvezetőnk, és helyét senki sem vette át. Emiatt sok különböző vélemény mentén folyt a munka a csapatban, mindenkinek meg volt a maga elképzelése.” 

    Oliver azt is elárulta, hogy Ott Tanak vagy Thierry Neuville mellett sem volt jó dolgozni, azt azonban nem árulta el, hogy kire is gondol. 

    “Nem volt túl kellemes az idei szezon, mert az egyik csapattársammal nem jöttünk ki jól. Ez is olyan dolog, amit korábban még nem tapasztaltunk.” 

    Oliver Solberg egyelőre nem tudja, hogy mit hoz a jövő, esetleg mehetne az M-Sporthoz és a Toyotához is, egy WRC2-es szezon során pedig nyugodtabban gyűjthetne tapasztalatot is. 

    Fotó: Hyundai Motorsport

    “A Hyundai bejelentése, hogy nem folytatják velem, túl későn jött, a legtöbb csapatban már megvannak a versenyzők. Ez dűhitett fel igazán. A döntés már korábban megszületett, ezért szólhatott volna előbb a Hyundai. Olyan csapatot szeretnék, amelyik bízik bennem, bízik a fejlődésemben. Tudom, hogy gyors pilóta vagyok, de még sokat kell tanulnom, ezt pedig sokan nem értik meg és ez nehezíti a munkát.” 

    A Ferrari megmagyarázta, miért nem adta oda Leclerc-nek Sainz harmadik helyét

    0

    Charles Leclerc elárulta, a brazíliai futam előtt megbeszélték, hogy Carlos Sainz elengedi őt, ha úgy alakul. Végül meg sem kérték erre a spanyol pilótát, aminek több oka is van.

    A világbajnoki cím már eldőlt, de a második helyért még hatalmas csata zajlik Charles Leclerc és Sergio Pérez között. A brazíliai versenyen mindketten a csapattársuk mögött végeztek, és bár a Red Bull ügye sokkal nagyobb visszhangot keltett, a Ferrari pilótája sem volt túlságosan boldog azok után, hogy Carlos Sainz nem engedte el őt.

    A második biztonsági autós fázis során a spanyol versenyző a negyedik, a monacói a hatodik helyet foglalta el. Az újraindítás után utóbbi megelőzte Valtteri Bottast, Sergio Pérez mellett pedig mindketten elmentek, így a harmadik, illetve a negyedik pozícióban követték egymást. Leclerc ekkor megkérte a csapatot, hogy szóljanak Sainznak az elengedésről, de a Ferrari ennek nem tett eleget. Még úgy sem, hogy a futam előtti eligazításon megegyeztek erről.

    A Ferrari nem adta oda Sainz harmadik helyét Leclerc-nek, aki elárulta, mi alapján várta el ezt

    Azonban most nem az a helyzet, mint az időmérőn, amikor teljesen érthetetlen módon intermediate gumikon küldték ki Leclerc-t. Erre ugyanis van logikus magyarázat, más kérdés, hogy az eredmény ismeretében a Ferrari valóban dönthetett volna másképpen. Sainz végül 4,390 másodperccel ért célba Leclerc előtt, aki mögött Fernando Alonso és Max Verstappen is ott loholt. Ez önmagában még nem feltétlenül lett volna probléma, ám a maranellóiaknak figyelembe kellett venniük egy másik tényezőt is.

    „Trükkös lett volna megcserélni a két autót az utolsó egyenesben – jelentette ki Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Mert Charles mögött Fernando és Max is ott volt, szóval nehéz és valahol veszélyes is lett volna. Annál is inkább, mert tudtuk, hogy vizsgálat alatt állunk a Cunoda [Jukival] a biztonsági autó mögött történtek miatt.”

    A svájci szakember a japán pilóta körüli mizériára célzott, amikor az FIA látszólag megfeledkezett róla. Valójában persze nem ez történt, hanem egy olyan eset állt elő, amellyel előzetesen nem számoltak. Az idei szezonban már a számítógép határozza meg, hogy a lekörözöttek közül ki vette vissza a körét, és ki nem, ám a rendszer még nem tökéletes.

    Cunoda a vezető George Russell mögött haladt, amikor kiment kereket cserélni. Mivel a szabályok lehetővé teszik, a bokszbejáratnál sokkal gyorsabban hajtott a brit versenyzőnél, így a pályán megelőzte őt, vagyis visszavette a körét. Aztán persze megállt, így újból lekörözötté vált, ám a rendszer ezt már nem tudta értelmezni, és a két Williamsszel ellentétben az AlphaTauri pilótája nem mehetett el a Safety Car mellett.

    És hogy mindez hogyan kapcsolódik a Ferrari versenyzőihez? Úgy, hogy amikor még abban a hitben volt, hogy visszaveheti a körét, Cunoda elment Sainz mellett, aki csak jóval később, de még a biztonsági autó alatt előzte őt vissza. Normál körülmények között ilyenkor tilos a helycsere, és bár a versenyirányítás először jóváhagyta a manővert, a Ferrari attól tartott, hogy utólag esetleg másképp ítélik meg a szituációt. Ez esetben pedig rengeteg pontot buktak volna a konstruktőri bajnokságban, amennyiben Sainzot lassításra szólítják fel.

    Leclerc szép felzárkózást produkált, de így sem lehetett teljesen boldog

    „A versenyirányítás akkor tisztázott minket, így mondhatni, elég kényelmes helyzetben voltunk, de anélkül, hogy döntés született volna az ügyben, kockázatos lett volna, mert egy öt másodperces büntetés esetében például Carlos egynél több pozíciót veszít – magyarázta Binotto. – Szóval a konstruktőri bajnokság szempontjából mindenképpen jobb volt, hogy a pozíciónkhoz és a pályán kialakult különbségekhez ragaszkodtunk.”

    Végül a csapatok közötti összevetésben így is, úgy is 19 pontra olvadt a Ferrari előnye a Mercedesszel szemben, vagyis a döntés az Abu-dzabi Nagydíjra maradt. Ahogyan az egyéni bajnokságban is, ahol szinte biztosan azé lesz az ezüstérem, amelyikük előrébb végez Pérez és Leclerc közül.

    Schumacher először szólalt meg a kirúgása után

    0

    Mick Schumacher a közösségi médiában reagált arra, hogy a Haas nem hosszabbít vele szerződést, így a hétvégi Abu-dzabi Nagydíj lesz az utolsó versenye a csapattal.

    Az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapjának reggelén érkezett az egy ideje már biztosra vehető hír: a Haas nem hosszabbítja meg Mick Schumacher idei szezon végén lejáró szerződését, és Nico Hülkenberget ülteti a helyére.

    Hivatalos: Schumachert elküldi a Haas az év végén

    „Szeretném megköszönni Mick Schumacher elmúlt néhány évben tett hozzájárulását. Közismertek voltak Mick eredményei a junior kategóriákban, és a Haasnál töltött ideje alatt folytatta a fejlődést pilótaként, ami első pontjait begyűjtve az idei szezon korábbi részében sikerekhez vezetett. Noha úgy döntöttünk, hogy a jövőben külön utakon folytatjuk, az egész csapat minden jót kíván Micknek a karrierje következő lépéseihez és azután is” – köszönte meg Schumacher elmúlt két évét Günther Steiner csapatfőnök.

    A 23 esztendős pilóta a közösségi médiában kitett közleményben reagált a hírre, és leszögezte, véleménye szerint helye van a mezőnyben, és mindent meg fog tenni azért, hogy előbb-utóbb ismét a Forma-1-ben versenyezzen.

    „Ez lesz az utolsó versenyem a Haas F1 Team-el. Nem titkolom, hogy nagyon csalódott vagyok a döntés miatt, hogy nem újítják meg a szerződésem. Ennek ellenére szeretném megköszönni a Haas F1-nek és a Ferrarinak, hogy megadták nekem ezt a lehetőséget. Az együtt töltött évek segítettek érettebbé válni mind technikai, mind személyes értelemben. És különösen akkor eszméltem rá, hogy mennyire imádom ezt a sportágat, amikor nehezebbé váltak a dolgok.”

    „Olykor rögös volt az út, de fokozatosan fejlődtem, sokat tanultam, és biztosan tudom, hogy megérdemlek egy helyet a Forma-1-ben. Ez az ügy egyáltalán nincs lezárva, a visszaesések pedig csak erősebbé tesznek. Ég bennem a tűz a Forma-1 iránt, és keményen fogok küzdeni azért, hogy visszatérjek a rajtrácsra.”

    Schumachernek a Williamsnél van már csak minimális esélye arra, hogy jövőre a rajtrácson legyen, de ehhez az kellene, hogy Logan Sargeant a hétvégi Forma-2-es szezonzárón ne szerezze meg a Forma-1-es szerepléséhez szükséges superlicenc-pontokat. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a német pilóta jövőre a Mercedes tartalékja lesz.

    A Haas teszetosza viselkedése miatt nem maradt helye Schumachernek az F1-ben?

    Hülkenberg 35 évesen tér vissza

    „Természetesen nagyon örülök, hogy Nico Hülkenberget köszönthetem, aki ismét teljes állásban tér vissza a Forma-1-be. Világosan látszik, hogy közel 200 F1-es rajttal mekkora tapasztalatot és a tudásbázist hoz a csapathoz Nico, aki remek az időmérőkön, és szolid és megbízható teljesítményt nyújt a versenyeken. Ezek olyan tulajdonságok, amelyeket Kevin Magnussen tapasztalatával párosítva hiteles és jól bejáratott versenyzői párost kapunk, amelyről úgy hisszük, segíteni fog nekünk előrébb kerülni a rajtrácson” – nyilatkozta Steiner az állandó üléssel legutóbb 2019-ben, a Renault-nál rendelkező, azóta tartalékként összesen négy futamon rajthoz álló Hülkenbergről.

    „Nyilvánvalóan ez a cél, és ez az ambíció idézte elő Nico F1-es visszatérését. Osztozik a jövőképünkben és a csapat többi részével kulcsszerepet vállalhat abban, hogy építkezzen az idén azáltal lefektetett alapokra, hogy visszatértünk a pontokért zajló csatába” – tette hozzá a csapatfőnök.

    „Úgy érzem, mintha soha nem is hagytam volna el igazán a Forma-1-et. Izgatott vagyok, hogy megkaptam a lehetőséget, hogy ismét azt csináljam, amit a legjobban szeretek. Köszönettel tartozom Gene Haasnak és Günther Steinernek a bizalmukért. Sok munka vár ránk, hogy képesek legyünk versenyezni a többi csapattal a középmezőnyben, és már alig várom, hogy ismét csatlakozzam a harchoz” – tekintett előre Hülkenberg.