back to top
2025. december 21. 04:43
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1199

    Az Ózd Rally rendezőjének közleménye

    0

    Az Integra Group Ózd Rally utolsó gyorsasági szakaszán egy ORC mezőnyben versenyző páros balesetet szenvedett, később kiderült, hogy a sportolók személyi sérülés nélkül úszták meg az esetet.

    Az utánuk érkező versenyzőpáros az ilyen helyzetekre előírt szabályoknak megfelelően megállt, hogy tájékozódjon az esetleges sérültek állapotáról. Sajnálatos módon az őket követő versenyzőpáros hátulról nekik ütközött.

    Ennek következtében irányíthatatlanná vált a versenyautójuk, ami elütött egy nézőt. A középkorú férfi a nézők számára kijelölt biztonságos helyet elhagyva a versenypályán igyekezett segítséget nyújtani, de tragikus módon a baleset során életét vesztette. Az események rendkívül gyorsan, néhány tíz másodperc leforgása alatt történtek, ezért a futam megszakítására, leállítására nem volt lehetőség.

    A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, a rali szakág, valamint a futamot rendező Hero Kft. valamennyi munkatársa osztozik az elhunyt hozzátartozóinak fájdalmában, részvétét fejezi ki a tragédiával kapcsolatban.

    Forrás: facebook.com/hungarianeventraceorganisator

    Káoszfutam nehezítheti meg Verstappen világbajnokká koronázását?

    0

    Egyre nagyobb az esély arra, hogy esni fog az eső a Japán Nagydíjon, ami egy pillanat alatt boríthatja a papírformát, és még inkább megnehezítheti Max Verstappen amúgy sem könnyű helyzetét.

    Adott esetben igazi klasszikus végén biztosíthatja be második világbajnoki címét a büntetést megúszó, így a Japán Nagydíjat a pole pozícióból kezdő Max Verstappen, de persze az is lehet, hogy pont a változó és nehéz körülmények fosztják majd meg a holland pilótát attól, hogy Szuzukában érjen fel a csúcsra.

    Az európai idő szerint szombat esti előrejelzések ugyanis azt mutatják, hogy jó esély van rá, hogy esni fog az eső a pályán vasárnap, és, ha megérkezik, akkor nem fog egyhamar elvonulni. A kérdés csupán az, hogy odaér-e „időben”, avagy csak a futam leintése után nyílnak meg az égi csatornák.

    Amennyiben esni fog, az igazán izgalmas futamot eredményezhet, hiszen ez az a pálya, amelyen a legkisebb hiba is végzetes következményekkel járhat, így a versenyzőknek ésszel kell majd kockáztatniuk, aki pedig hajlandó lesz bevállalósabban menni, nagyot nyerhet.

    Max Verstappen, Red Bull, Japán Nagydíj
    Mindkét pénteki szabadedzés esőben zajlott, úgyhogy a pilóták nem az ismeretlennel találnák magukat szembe, ha a futamon is esne Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Valami ilyesmire készülhet a futamot a hetedik helyről kezdő Fernando Alonso is, aki előre jelezte, hogy nem fog finomkodni.

    „Elégedett vagyok a hetedik rajthellyel, és szerintem esőben még versenyképesebbek lehetünk, ezért remélem, hogy változó lesz az időjárás holnap. Amennyiben káoszfutam lesz, sokkal kevesebb a veszítenivalónk, mint az előttünk levőknek, akik a világbajnoki címért küzdenek. Az autó az egész hétvégén nagyszerűnek érződött, és meglep, hogy mennyire szoros a mezőny. Ha esni fog, koncentráltak maradunk, és akkor lehetőségünk lesz az első ötben végezni” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok.

    A Mercedes is dörzsölheti a tenyerét?

    Akik még kifejezetten örülhetnek az esőnek, az a két Mercedes-pilóta. Hogy miért, arra Andrew Shovlin mérnökigazgató adta meg a választ.

    „Meredekebb szárnyakkal mentünk, mert ma reggel a harmadik szabadedzésen nagyon nagy volt a gumikopás, és egyre nő az esélye, hogy a versenyen esni fog. Mindkét szituációban előnyt jelenthet a szárnyállás, noha abban nem fog segíteni, hogy a pályán megelőzzük az Alpine-okat, amit korán meg kell tennünk, ha bármi esélyt akarunk adni magunknak arra, hogy versenyre keljünk a Red Bull-lal és a Ferrarival” – tekintett előre a mérnök.

    „Rengeteg időt veszítettünk az egyenesekben, de az autó a többi részen igazán jónak érződött, úgyhogy szórakoztató volt – nyilatkozta a Sky Sportsnak a hatodik időt autózó Lewis Hamilton. – A köreim összességében jól sikerültek, máshol nem volt problémám, de 5-6 tizedet veszítünk az egyenesekben. Egyébként számítottunk is erre, hiszen meredekebb szárnyakkal megyünk a többieknél. Úgyhogy szórakozató volt.”

    Lewis Hamilton, Mercedes, Japán Nagydíj
    A Mercedes esőben jobb lehet Fotó: Jiri Krenek

    A hétszeres világbajnoktól megkérdezték, hogy szerinte mennyire tudnak majd előrejönni, mire azt felelte, hogy „ez a körülményektől függ.” „Pénteken nem voltunk rosszak esőben, úgyhogy ebben az esetben kicsit közelebb lehetünk, mint ma” – nyilatkozta, az ugyanakkor nem tartja valószínűnek, hogy esőben képesek lesznek beleszólni a győzelem sorsába, mert 9 tizedmásodperces különbséget az eső sem tüntet el.

    A Ferrari nem készült az esőre

    A pole pozícióról mindössze 1 századdal lecsúszó (az idén ez volt az eddigi legkisebb különbség az első és második helyezett között időmérőn) Charles Leclerc igencsak bosszús volt, mivel az utolsó Q3-as körében túl nagy tempóval ment bele a célegyenes előtti sikába, ami miatt nem volt jó a kigyorsítása. Ha ez nincs, az övé lett volna a pole.

    „Az autó jó volt, de szenvedtem a gumikkal, hogy mindent összerakjak, különösen az első és a második szektorban. Minél jobban nyomtam az első szektorban, annál lassabbá váltam az utolsóban, elveszítve kicsit a gumikat. Nehéz időmérő volt, de az autó összességében jól viselkedett” – nyilatkozta Leclerc, majd elárulta, hogy a beállításokkal nem kötöttek kompromisszumot az esős futam esetére, mer „az előrejelzés jósol egy kis esőt itt-ott, de nem tudjuk, hogy fog-e esni vagy sem.”

    A harmadik helyet kevesebb mint fél tizedes lemaradással megkaparintó Carlos Sainz ugyanakkor magabiztosabbnak tűnt a holnapi időjárást illetően, viszont ő is megerősítette, hogy a legalább részben esős beállításokhoz nem volt elég egyértelmű az előrejelzés,

    „Nem tudjuk, hogy vasárnap kettőkör, háromkor, vagy négykor érkezik, de úgy tűnik, hogy meg fog jönni az eső. De nem tudjuk, hogy ez az utolsó etapban lesz, az elsőben, vagy a verseny után, ami miatt nem érte meg kompromisszumokat kötni. A jó dolog viszont, hogy megint mindkét autóval ott vagyunk az elejében, és készek vagyunk nyomás alá helyezni Maxot. Meglátjuk, hogy jön-e az eső, és miként tudunk mindketten elé kerülni.”

    Amennyiben nem sikerül megelőzniük, és Verstappen megnyeri a versenyt, illetve menet közben megfutja a leggyorsabb kört is, a többiek eredményétől függetlenül világbajnok lesz.

    Charles Leclerc, Ferrari, Japán Nagydíj
    Leclerc szerint szórakoztató lenne egy esős verseny Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    „Nagyon boldog vagyok, hogy a pole-ban lehetek, és amiatt is, hogy visszatértünk Japánba. Az időmérő alatt elveszítettem a fékcsatorna egy részét az utolsó körömben, ezért nem tudtam igazán javulni, mindazonáltal az első köröm is elég jó volt” – nyilatkozta Verstappen, aki a 3. szabadedzésen teljesített hét körös megtankolt autós etapja során négy körös lágy gumikon 1:37.684-es átlagot ment, aminél Sainz friss lágyakon körönként átlagosan egy másodperccel tudott jobbat, miközben közepes keveréken Leclerc hozta a spanyol pilóta tempóját.

    Ez arra engedhet következtetni, hogy Verstappennek száraz pályán sem lesz sétagalopp a verseny. Éppen ezért egyelőre nem foglalkozik azzal, hogy holnap világbajnok lehet.

    „Nem gondolok túl sokat a világbajnoki címre. A legfontosabb az volt, hogy versenyképes autónk legyen, az időmérőn pedig egyértelműen az volt. Remélem, hogy vasárnap is az lesz, mert tökéletes futamra lesz szükségünk ahhoz, hogy nyerni tudjunk. De legalább ez egy jó kezdet” – összegzett.

    Kristoffersson helyreállította a rendet, Kárai is lendületben

    0

    Johann Kristofferssson nyerte a Rallycross-világbajnokság első futamát Spa-Franchorchampsban. Az EURO RX1-ben Kárai Tamás két előfutam után a hatodik.

    Úgy indult ahogy szokott, Kristoffersson első lett a szabadedzésen és a superpole-on. Aztán jött a meglepetés, mindkét előfutamban harmadik lett a bajnokságot vezető címvédő. Előbb az előző hétvégén győztes Grönholm és Timmy Hansen, majd ismét ők, de fordított sorrendben végeztek Kristoffersson előtt.

    Az első elődöntőt Timmy Hansen nyerte, de ez nem ment simán, mert Klara Andersson az első kanyar előtt mindhárom vetélytársát összetörte, ki is zárták érte. A második elődöntő mezőnye brutális lett, és végül Grönholm nyert Kevin Hansen és Kristoffersson előtt.

    A döntőben az első kanyarban Grönholm meglökte Kevin Hansent, aki emiatt Kristofferssonnak ment neki, ő pedig Timmy Hansent forgatta ki. Kristoffersson vétlen volt, de ő járt jól, az élre került és onnan már nyert.

    spa
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    A bajnokságban Johan Kristoffersson 111 ponttal vezet, mögötte hármas holtverseny alakult ki, Veibynek és a két Hansen testvérnek is 78 pontja van.

    Kárai Spa
    foto: fiaworldrallycross

    Az EURO RX1-ben két előfutamot teljesített a mezőny. Az elsőben Kárai Tamás megnyerte a saját versenyét és összetettben a negyedik lett Ide, Marklund és Rytkönen mögött. A másodikban már nehezebb futamba került a magyar bajnok, ekkor összetettben 9. lett. Ebben a körben Marklund nyert Baumanis és Ide előtt. A vasárnapot Marklund várja az első helyen, Ide a második, Baumanis a harmadik. Kárai Tamás a hatodik helyen áll a harmadik előfutam előtt.

    spa
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Ostberg egy hajszállal nyert Ózdon Csomós előtt

    0

    Mads Ostberg az Ózd Rally utolsó szakaszán letudta dolgozni korábbi időbüntetését és megnyerte az Ózd Rallyt is. Csomós Miklós csupán 7 tizedmásodperc hátránnyal lett második Vincze Ferenc és Velenczei Ádám előtt. 

    Az Ózd Rally utolsó körét Csomós Miklós és Nagy Attila várhatta az élről, azonban a vezető helyét már az első szakaszon elvette Vincze Ferenc. A korábbi magyar bajnok azonban az utolsó előtti szakaszra, mely a Power Stage volt, nem tudta normálisan felkapcsolni az autó reflektorját, így a délelőtt 10 másodperces büntetést kapó Mads Ostberg vette át a vezetést. 

    Az utolsó szakaszon Csomós Miklós volt a leggyorsabb, így csupán hét tizedmásodperc előnye maradt Mads Ostbergnek, aki így nyerni tudott és hibátlan teljesítménnyel vezeti a bajnokságot. A norvég versenyző mind az öt futamát megnyerte, ahol elrajtolt.

    A 2020-as WRC2 világbajnok ráadásul megnyerte a Power Stage-et is, így maximális pontszámot gyűjtött. 

    Csomós Miklós bizonyította ismét gyorsaságát és a Barum Rallyn történt balesetet követően nagyszerű formában tért vissza, és lett a második. 

    A harmadik helyet Vincze Ferenc szerezte meg mindössze 4.8 másodperc hátránnyal, míg Velenczei Ádám ért célba a negyedik helyen. 

    Sajnos az utolsó gyorsaságin tragédia történt, egy nézőt elsodortak, és életét vesztette.

    A bajnokság utolsó versenyét a Zemplénben bonyolítják le. 

    Ózd Rally, nem hivatalos végeredmény 
    1 #1 Mads Ostberg / Patrik Barth (NOR / SWE) Citroen C3 Rally2 53:15.2 (0:10)
    2 #4 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia R5 +0.7
    3 #2 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia Rally2 evo +4.8
    4 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo +13.2
    5 #9 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +1:45.3
    6 #7 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +2:19.8
    7 #10 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +3:31.6
    8 #11 Vida Szabolcs / Petrovszki Dániel Skoda Fabia R5 +4:58.4 (0:20) 

    További eredmények 

    IDŐTERV 
    2022 október 7., péntek 
    17:08 SS0 Prológ 1.2 km 1. Ostberg / Tóth 1:04.2 

    2022 október 8., szombat 
    08:33 SS1 Zabar-Domaháza 1 6.7 km Vincze 3:05.4 / 1. VINCZE, 2. Ostberg / Velenczei
    09:36 SS2 Sáta-Kiskapud 1 9.95 km Ostberg 4:25.6 / 1. VINCZE, 2. Ostberg, 3. Velenczei
    09:49 SS3 Királd kör-Sajómercse 1 19.45 km Csomós 10:07.0 / 1. VINCZE. 2. Csomós, 3. Velenczei
    12:52 SS4 Zabar-Domaháza 2 6.7 km Ostberg 3:03.8 / 1. VINCZE, 2. Csomós, 3. Velenczei
    13:55 SS5 Sáta-Kiskapud 2 9.95 km Ostberg 4:24.6 / 1. VINCZE, 2. Csomós, 3. Velenczei
    14:08 SS6 Királd kör-Sajómercse 2 19.45 km Ostberg 10:06.9 / 1. CSOMÓS, 2. Vincze, 3. Ostberg
    17:11 SS7 Zabar-Domaháza 3 6.7 km Ostberg 3:03.9 / 1. Vincze, 2. Ostberg, 3. Csomós
    18:14 SS8 Sáta-Kiskapud 3 9.95 km Ostberg 4:25.9 / 1. OSTBERG, 2. Csomós, 3. Vincze
    18:27 SS9 Királd kör-Sajómercse 3 19.45 km Csomós 10:13.2 / 1. OSTBERG, 2. Csomós, 3. Vincze 

    Az eredmények az esetleges büntetések hozzáadása miatt változhatnak! 

    Hatalmas dráma a Rally2-ben, Kovács Gergő a hatodik győztes 

    0

    Váratlan fordulatot hozott a Rally2-es verseny Ózdon, ahol az utolsó szakaszon esett ki az élről ifj. Fogarasi Attila, Kovács Gergő lett a szezon hatodik futamgyőztese. 

    A Rally2-es címvédő ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter 13.4 másodpercre növelte előnyét az Ózd Rally második körének első két szakaszán, azonban a harmadikon a Honda hajtása megadta magát és az élről kényszerült kiállni. 

    A szezon hatodik futamán, így a hatodik győztest avatták, Kovács Gergő és Csák Alex személyében, akik 20.4 másodperccel tudtak nyerni Krehlik Nándor és Kálna Tamás, valamint 35.7 másodperccel Bencs Zoltán és Bencs Gábor előtt.

    Kovács Gergőék eredménye azonban az abszolút Rally2-es értékelésben nem számít, így a Rally2 értékelést Krehlik Nándor nyerte Bencs Zoltán és Ruszó Krisztián előtt.

    Zsebe Gábor és Mohácsi László az utolsó előtti szakaszon állt ki az ötödik helyről, miután a Skoda Felicia hajtása megszűnt. 

    A bajnokipontverseny élén álló Kocsis Imre és Henszelmann Zsolt Ruszó Krisztián és Geró Gábor mögött az ötödik helyen ért célba. 

    A Rally2-es szezon utolsó versenyét a Zemplén Rallyn tartják. 

    Ózd Rally, állás 6 szakasz után 
    1 #227 Kovács Gergő / Csák Alex BMW E36 40:47.3
    2 #208 Krehlik Nándor / Kálna Tamás Lada VFTS +20.4
    3 #216 Bencs Zoltán Péter / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +35.7
    4 #211 Ruszó Krisztián / Geró Gábor Lada VFTS +40.9
    5 #201 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 +41.0
    6 #203 Fekete Gyula / Oláh Róbert Citroen C2 R2 +1:24.8 (0:10)
    7 #205 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +1:27.0
    8 #226 Riskó Dániel / Lászka Alex Toyota Corolla +1:41.4
    9 #209 Tellér Antal / Tellér Antónia Peugeot 208 R2 +1:53.9
    10 #225 Dominik GT / Bán Viktor Honda Civic Type-R +1:59.5 

    További eredmények 

    IDŐTERV 
    2022 október 7., péntek 
    15:08 SS0 Prológ 1.2 km 1. Strider 1:12.3 

    2022 október 8., szombat 
    10:33 SS1 Zabar-Domaháza 1 6.7 km Kovács G 3:30.8 / 1. KOVÁCS G, 2. ifj. Fogarasi, 2. Bencs
    11:36 SS2 Sáta-Kiskapud 1 9.95 km ifj. Fogarasi 5:05.7 / 1. IFJ. FOGARASI, 2. Kovács G, 3. Bencs
    11:49 SS3 Királd kör-Sajómercse 19.45 km ifj. Fogarasi 11:35.5 / 1. IFJ. FOGARASI, 2. Kovács G, 3. Bencs
    14:52 SS4 Zabar-Domaháza 2 6.7 km Kovács G 3:28.7 3:32.1 / 1. IFJ. FOGARASI, 2. Kovács G, 3. Bencs
    15:55 SS5 Sáta-Kiskapud 2 9.95 km ifj. Fogarasi 5:05.0 / 1. IFJ. FOGARASI, 2. Kovács G, 3. Krehlik
    16:08 SS6 Királd kör-Sajómercse 2 19.45 km Kovács G 11:43.2 / 1. KOVÁCS G, 2. Krehlik, 3. Bencs 

    Az eredmények az esetleges büntetések hozzáadása miatt változhatnak! 

    Kiderült, miért tévedt lezárt pályaszakaszra Latifi a szabadedzésen

    0

    Nicholas Latifi tisztába tette, hogy miért fordult be ott a Japán Nagydíj második szabadedzésén, ahol nem kellett volna.

    Nicholas Latifi elég vicces és szokatlan hibát vétett a Japán Nagydíj második szabadedzésén, amikor nemes egyszerűséggel rossz helyen kanyarodott be. A Williams pilótája a célegyenes előtti sikánt nézte el, és kicsit korábban fordult jobbra, egy olyan útszakaszra, amelyet csak kisebb versenyeken használnak, így az F1-es hétvége idején le van zárva.

    A kanadai pilóta azzal tetézte a bakiját, hogy látszólag az autójára fogta a történteket, a szombati időmérő után azonban elmagyarázta, hogy valójában mi volt a helyzet.

    „A rádiót egy kicsit késleltetve játszották be a televíziós közvetítésbe, úgyhogy egy kicsit furcsa volt, ahol az alapján mondtam. De teljességgel az én hibám volt. Éppen beszélt hozzám a mérnököm, mert kellett volna mennünk még egy kört, de az utolsó pillanatban behívtak a bokszba, úgyhogy állítottam valamit a kormányon, lenéztem, és amikor felnéztem, megláttam a kanyart, ami nyilvánvalóan nem a jó kanyar volt.”

    Azt pedig, hogy az autó furcsán viselkedik, azért mondta, mert először nem is esett le neki, hogy nem a jó kanyarba fordult be, így aztán arra számított, hogy a Williams úgy fog viselkedni, mint ahogyan a sikánban viselkedett.

    „Mivel még nem mentem rendes köröket, még mindig ismerkedtem a pályával – utalt a figyelmetlenség okára. – Befordultam, és aztán, mivel az nem a jó kanyar volt, hanem egy élesebb, amit nem ismertem fel azonnal, az autó alulkormányzott lett, és csak ment egyenesen. Úgyhogy rögtön beleszóltam a rádióba, és azt mondtam, »ó, mi folyik itt?«. Aztán ráeszméltem, hogy oké, ez nem a jó kanyar, hanem egy sokkal lassabb, és ezért viselkedik így a kocsi. Az én hibám volt, egy vicces hiba, a rádióüzenet pedig kissé elferdítette a történteket.”

    A vicces hiba videón:

    Csomós vette át a vezetést, Turán hatalmasat esett (videó)

    0

    Az Ózd Rally második körében Csomós Miklós vette át a vezetést Vincze Ferenctől, míg a harmadik helyre Mads Ostberg zárkózott. Turán Frigyes hatalmasat esett a kör második szakaszán. 

    Az Ózd Rally második körében az első két szakaszt Mads Ostberg nyerte, majd a verseny leghosszabb szakaszán Csomós Miklós volt a leggyorsabb, így a kört Csomós zárta az élen, előnye azonban csupán 2 tizedmásodperc Vincze Ferenc és 2.3 másodperc a korábban 10 másodperc büntetést kapó Mads Ostberg előtt. 

    Velenczei Ádám Ostberg előzésével a negyedik helyre csúszott 4 másodperccel követve a bajnokság éllovasát. 

    Turán Frigyes a negyedik helyről a mai ötödik szakaszon esett hatalmasat egy bal első defekt miatt, a baleset után etap lett a gyorsasági. Szerencsére a balesetben csak az autó sérült, Frici és navigátora, Farnadi Ágnes jól vannak. 

    A videót Gbr Dka készítette.

    A versenyből még három szakasz van hátra. 

    Ózd Rally, állás 6 szakasz után 
    1 #4 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia R5 35:27.4
    2 #2 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia Rally2 evo +0.2
    3 #1 Mads Ostberg / Patrik Barth (NOR / SWE) Citroen C3 Rally2 +2.3 (0:10)
    4 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo +6.3
    5 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 evo +28.6
    6 #9 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +54.0
    7 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:13.4
    8 #7 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +1:19.1
    9 #10 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +2:03.3
    10 #11 Vida Szabolcs / Petrovszki Dániel Skoda Fabia R5 +3:08.4 (0:20)

    További eredmények 

    IDŐTERV 
    2022 október 7., péntek 
    17:08 SS0 Prológ 1.2 km 1. Ostberg / Tóth 1:04.2 

    2022 október 8., szombat 
    08:33 SS1 Zabar-Domaháza 1 6.7 km Vincze 3:05.4 / 1. VINCZE, 2. Ostberg / Velenczei
    09:36 SS2 Sáta-Kiskapud 1 9.95 km Ostberg 4:25.6 / 1. VINCZE, 2. Ostberg, 3. Velenczei
    09:49 SS3 Királd kör-Sajómercse 1 19.45 km Csomós 10:07.0 / 1. VINCZE. 2. Csomós, 3. Velenczei
    12:52 SS4 Zabar-Domaháza 2 6.7 km Ostberg 3:03.8 / 1. VINCZE, 2. Csomós, 3. Velenczei
    13:55 SS5 Sáta-Kiskapud 2 9.95 km Ostberg 4:24.6 / 1. VINCZE, 2. Csomós, 3. Velenczei
    14:08 SS6 Királd kör-Sajómercse 2 19.45 km Ostberg 10:06.9 / 1. CSOMÓS, 2. Vincze, 3. Ostberg
    17:11 SS7 Zabar-Domaháza 3 6.7 km
    18:14 SS8 Sáta-Kiskapud 3 9.95 km
    18:27 SS9 Királd kör-Sajómercse 3 19.45 km 

    Az eredmények az esetleges büntetések hozzáadása miatt változhatnak! 

    Nézd élőben az Ózd Rally 6. szakaszát

    0

    A Rallye Rádió élő közvetítése az Ózd Rally Rally1-es mezőnyének hatodik szakaszáról, a 19.45 km-es Királd kör-Sajómercse szakaszról.

    Szomorú bejelentést tett a nyolcszoros futamgyőztes

    0

    Jó ideje lehetett sejteni, de a szuzukai időmérőn maga az érintett, azaz Daniel Ricciardo is kimondta: jövőre nem lesz ott a Forma-1-es mezőnyben. 

    Mióta a McLaren bejelentette, hogy az év végén elválnak az útjai Daniel Ricciardóval, egyre csak nő a valószínűsége annak, hogy az ausztrál pilóta nem lesz ott a mezőnyben jövőre. Eleinte úgy tűnt, hogy a Haas vagy korábbi csapata, az Alpine lehet a legjobb esélye, ám miután utóbbi ma hajnalban utóbbi bejelentette, hogy leigazolta Pierre Gasly-t Esteban Ocon mellé – és közben az Alpha Tauri bejelentette Nyck de Vries érkezését –, az utolsó remény is odalett a nyolcszoros futamgyőztes számára.

    „A Gasly-hírrel tisztában voltam. Tudtam, hogy beszélnek egy ideje, és azt is, hogy nagyon érdekli őket Pierre. Mondjuk úgy, hogy felkészültem erre, és nem ért meglepetésként. Próbáltuk kitalálni, hogy mi legyen a következő lépés, de a szerintem a realitás az, hogy nem leszek ott a rajtrácson 2023-ban – nyilatkozta Ricciardo a Japán Nagydíj időmérő edzése után. – Most szerintem meg kell próbálni előkészíteni 2024-et, mert akkor jöhetnek jobb lehetőségek. A most történtek ezt erősítik meg.”

    Daniel Ricciardo, McLaren, Japán Nagydíj
    Vajon eljött a búcsú ideje? Fotó: McLaren

    Noha papíron még a Haasnál és a Williamsnél is van egy-egy kiadó ülés, egyikkel kapcsolatban sem merült fel az utóbbi időben Ricciardo neve. Az amerikai istálló a hírek szerint vagy megtartja Mick Schumachert, vagy Nico Hülkenberget hozza a helyére, míg a grove-iaknál a Forma-2-ben versenyző juniorjuk, Logan Sargeant lehet a befutó.

    Az Autosport szerint bár Ricciardo egyeztetett a Mercedesszel egy esetleges tartalékpilótai szerepkörről, végül ebből sem lett semmi. Ricciardo azonban ennek ellenére szeretne valamilyen formában közel maradni az F1-hez, így aztán egyelőre más sorozatokat sem igazán vesz számításba.

    „A terv továbbra is egyértelműen az, hogy részese legyek az F1-nek. Azt mondanám, hogy ez olyan, mintha tartanék egy kis szünetet. Én így látom, ameddig tart az F1-es karrierem. Minden szándékom az, hogy 2024-ben újra a mezőnyben legyek. Persze, adódhatnak lehetőségek más dolgokra, de úgy érzem, hogy ha ez elvonná a figyelmemet a célomról, akkor továbbra is azt mondom, legyen bármennyire is klassz és szórakoztató, nem igazán ezt akarom.”

    „Az igazság az, hogy mentálisan nem tartok még ott. Még mindig annyira benne vagyok ebben, és szerintem egy kis idő a pilótafülkén kívül jót fog tenni nekem. Valószínűleg ki fogom használni ezt ahelyett, hogy belevágjak valami másba, és lefoglaljam magam egy másik sorozatban. Eléggé meg vagyok róla győződve, hogy nem fogok jövőre máshol versenyezni” – szögezte le.

    Ricciardo távozása szimpátiától függetlenül bizonyára sok szurkolót szomorúvá tesz, hiszen a nehézségek ellenére a legtöbbször mosolygós és jókedvű ausztrál pilóta igazi közönségkedvencnek számít, és a többi pilóta is kedveli. Kérdés, hogy az utóbbi két szezonban mutatott gyenge teljesítménye után lesz-e számára visszaút a királykategóriába.

    Fogarasi az élen, Bartháék az elütött sportbíróért autóznak 

    0

    Az Ózd Rally első köre után ifj. Fogarasi Attila vezet a Rally2 mezőnyében Kovács Gergő és Bencs Zoltán előtt. Bartha Nándorék csak Anitáért, az elütött sportbíróért autóznak. 

    Súlyos balesettel kezdődött az Ózd Rally a Rally2 mezőnyének, különösen Bartha Nándornak és Farkas Martinnak, akik egy szerencsétlen baleset folytán a pénteki prológon elütötték a pálya szélén a munkáját végző sportbírót, Anitát, aki lábtörést szenvedett. Bartáék ezt követően legszívesebben kiálltak volna a versenyből a lelki trauma miatt, azonban Anita a verseny folytatására kérte őket, ezért csak az ő gyógyulásáért próbálják teljesíteni a verseny szakaszait. 

    Anitának a Rallycafe.hu is mielőbbi felépülést kíván!

    Ami a versenyt illeti, szombaton Kovács Gergő kezdett leggyorsabban, majd némi műszaki hibának is köszönhetően az élre ifj. Fogarasi Attila állt, de Kovács így is csak 11.4 másodperc hátrányban áll a második helyen, míg Bencs Zoltán 15.1 másodperccel a harmadik.

    Ózd Rally, állás 3 szakasz után (Rally2)
    1 #202 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 20:13.6
    2 #227 Kovács Gergő / Csák Alex BMW E36 +11.4
    3 #216 Bencs Zoltán Péter / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +15.1
    4 #208 Krehlik Nándor / Kálna Tamás Lada VFTS +16.2
    5 #212 Fábián Donát / Tóth Szabolcs Lada 2107 +21.4
    6 #201 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 +30.4
    7 #210 Üveges Sándor / Szegedi Krisztián Lada VFTS +34.2
    8 #204 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +35.3
    9 #211 Ruszó Krisztián / Geró Gábor Lada VFTS +35.4
    10 #217 Jobbágy Péter / Búzás Róbert Lada VFTS +48.0

    További eredmények 

    IDŐTERV 
    2022 október 7., péntek 
    15:08 SS0 Prológ 1.2 km 1. Strider 1:12.3 

    2022 október 8., szombat 
    10:33 SS1 Zabar-Domaháza 1 6.7 km Kovács G 3:30.8 / 1. KOVÁCS G, 2. ifj. Fogarasi, 2. Bencs
    11:36 SS2 Sáta-Kiskapud 1 9.95 km ifj. Fogarasi 5:05.7 / 1. IFJ. FOGARASI, 2. Kovács G, 3. Bencs
    11:49 SS3 Királd kör-Sajómercse 19.45 km ifj. Fogarasi 11:35.5 / 1. IFJ. FOGARASI, 2. Kovács G, 3. Bencs
    14:52 SS4 Zabar-Domaháza 2 6.7 km
    15:55 SS5 Sáta-Kiskapud 2 9.95 km
    16:08 SS6 Királd kör-Sajómercse 2 19.45 km 

    Az eredmények az esetleges büntetések hozzáadása miatt változhatnak!