back to top
2025. december 21. 02:23
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1200

    Eldőlt, hogy elveszik-e Verstappen szuzukai pole-ját

    0

    Max Verstappen sokáig nem lehetett biztos benne, hogy megtarthatja-e a Japán Nagydíj időmérő edzésén megszerzett pole pozíciót, mivel a felügyelők veszélyes vezetés miatt vizsgálat alá vonták. Végül azonban a holland pilóta megúszta az esetet egy megrovással.

    Veszélyben forgott Max Verstappen pole pozíciója a szuzukai időmérő után, mivel a világbajnoki címvédő a Q3 elején majdnem összeütközött Lando Norrisszal. A hatalmas balesetet végül a McLaren brit pilótájának reflexei miatt úszták meg, Norris azonban utólag azt mondta, Verstappen a pozícióját akarta védeni vele szemben, ezért csúszott meg hirtelen, és büntetést kellene kapnia. A felügyelők azonban nem így látták, így a Red Bull pilótája megtarthatta a pole-t.

    Az eset előtt mindkét pilóta felvezető körön haladt, hogy megkezdje első Q3-as mért körét, Norris azonban nagy sebességgel utolérte a 130R-kanyar után nagyon lassan guruló Verstappent, ám amikor balról meg akarta előzni, a holland hirtelen a gázra lépett, és kis híján a McLaren útjába farolt. Norris szerencsére el tudta kerülni az ütközést azzal, hogy a fűre hajtott, az időmérő után azonban úgy vélte, Verstappen csak azért adott gázt, mert meglátta őt közeledni, és védeni akarta a pozícióját.

    „Az emberek mindig előznek [a felvezető körön] az utolsó kanyar előtt. Bármennyire is ért egyet mindenki abban, hogy ne tegyük, mindenki csinálja – nyilatkozta a McLaren pilótája a Sky Sportsnak. – Ugyanazt csinálta volna, amit én, ha az én helyzetemben lett volna, én viszont nem faroltam volna be elé az ő helyében.”

    Mikor megkérdezték Norrist, hogy számít-e büntetésre, azt válaszolta, hogy „ó igen, természetesen.”

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban úgy vélte, hogy Verstappen nem próbálta meg akadályozni Norrist, és „addig a pontig a teljes kör során követték egymást. Nem hiszem, hogy akadályozni próbálta Landót, szerintem csak nem számított rá, hogy valaki a kivezető körön utoléri a sikán előtt. Melegítette az abroncsait, és készült, hogy megkezdje a körét.”

    „Eléggé lassan vezettem, majd gyorsítottam, de a gumijaim eléggé hidegek voltak, úgyhogy megcsúsztam. Ezután Lando persze ugyanabban a pillanatban megpróbált megelőzni, és el kellett kerüljön egy kicsit. De szerencsére semmi nem történt” – nyilatkozta Verstappen.

    Az eset ITT nézhető vissza.

    Ezért nem büntettek

    A felügyelők a két pilóta és a csapatok képviselőinek meghallgatása, valamint a felvételek és az időmérés tanulmányozása után az írták az indoklásban, hogy Verstappen „pontosan abban a pillanatban” lépett a gázra, hogy Norris megkezdte a kikerülését, és a lehűlt gumik miatt veszítette el egy rövid időre az uralmat az autója fölött.

    Norris a felügyelőknek egyébként már azt mondta, hogy „sajnálatos incidens” volt, noha „a versenyző felelőssége, hogy mindig uralja az autóját.”

    A felügyelők végül azért döntöttek a megrovás mellett, mert az „összes korábbi hasonló szabályszegésért megrovás járt.”

    Vincze Csomós előtt, Ostberget büntették

    0

    Az Ózd Rally első három szakasza után Vincze Ferenc áll az élen, mindössze 5 tizeddel megelőzve Csomós Miklóst, míg Mads Ostberg időbüntetés miatt az ötödik. 

    Az Ózd Rally péntek késő délután egy prológgal kezdődött, amit a Rally1-es mezőnyből Mads Ostberg és Tóth Tibor azonos időt elérve nyerte. 

    Szombaton a verseny már három szakasszal folytatódik, melyek közül Vincze Ferenc nyerte az elsőt, majd Mads Ostberg a másodikat, a leghosszabb, csaknem húsz kilométeres harmadik szakaszon azonban már Csomós Miklós volt a leggyorsabb. 

    Vinczéék őrzik vezető helyüket az első szakasz óta, azonban előnyük csupán 5 tizedmásodperc Csomós Miklósék előtt, míg Velenczei Ádám 5 másodperc hátránnyal a harmadik.  

    Mads Ostberg a pályán csupán 6 tizeddel volt lassabb Vinczénél, azonban a harmadik szakaszon hibázott a bajnoki éllovas egy lassítóban, amiért 10 másodperc büntetést kapott, így Turán Frigyeséket követve az ötödik helyen zárták a verseny első körét. 

    A harmadik szakaszig jutott csupán Turi Tamás a vadonatúj Toyota GR Yaris-szal, ahol másfél kilométer után műszaki hiba miatt az ORC élén álltak félre, majd egy idő után az autó ismét beindult és teljesíteni tudták a szakaszt.

    Ózd Rally, állás 3 szakasz után 
    1 #2 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia Rally2 evo 17:43.8
    2 #4 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia R5 +0.5
    3 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo +5.0
    4 #8 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTi R5 +7.3
    5 #1 Mads Ostberg / Patrik Barth (NOR / SWE) Citroen C3 Rally2 +10.6 (0:10)
    6 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 evo +15.4
    7 #9 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +24.4
    8 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +37.6
    9 #7 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +40.1
    10 #10 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +1:11.0

    További eredmények

    IDŐTERV
    2022 október 7., péntek
     
    17:08 SS0 Prológ 1.2 km 1. Ostberg / Tóth 1:04.2

    2022 október 8., szombat 
    08:33 SS1 Zabar-Domaháza 1 6.7 km 1. Vincze 3:05.4 / 1. VINCZE, 2. Ostberg / Velenczei
    09:36 SS2 Sáta-Kiskapud 1 9.95 km 1. Ostberg 4:25.6 / 1. VINCZE, 2. Ostberg, 3. Velenczei
    09:49 SS3 Királd kör-Sajómercse 1 19.45 km 1. Csomós 10:07.0 / 1. VINCZE. 2. Csomós, 3. Velenczei
    12:52 SS4 Zabar-Domaháza 2 6.7 km
    13:55 SS5 Sáta-Kiskapud 2 9.95 km
    14:08 SS6 Királd kör-Sajómercse 2 19.45 km
    17:11 SS7 Zabar-Domaháza 3 6.7 km
    18:14 SS8 Sáta-Kiskapud 3 9.95 km
    18:27 SS9 Királd kör-Sajómercse 3 19.45 km 

    Az eredmények az esetleges büntetések hozzáadása miatt változhatnak!

    Nézd élőben az Ózd Rally 3. szakaszát!

    0

    A Rallye Rádió élő közvetítése az Ózd Rally Rally1-es mezőnyének harmadik szakaszáról, a 19.45 km-es Királd kör-Sajómercse szakaszról.

     

    Nem történt meglepetés a szuzukai időmérőn, de Verstappen még elveszítheti a pole-t

    0

    Max Verstappen szerezte meg az első rajtkockát a Japán Nagydíjra, de kérdés, hogy meg is tarthatja-e azt, egy veszélyes szituáció miatt ugyanis vizsgálat alá vonták a felügyelők. A rendkívül szoros fináléban Charles Leclerc szerezte meg a második, Carlos Sainz pedig a harmadik helyet.

    A harmadik szabadedzés után az időmérőre is marad a száraz időjárás Szuzukában, így a szombati gyakorlást az élen záró Max Verstappen várhatta a leginkább bizakodva a kvalifikációt.

    A címvédő pedig rögtön meg is mutatta, hogy nem tűnt el néhány óra alatt a tempója. Miután mindenki teljesített legalább egy mért kört a Q1-ben, az első öt helyen ugyanaz a sorrend alakult ki, mint a harmadik szabadedzés végén, azaz Verstappen vezetett Sainz, Leclerc, Alonso és Pérez előtt. Mögöttük Ricciardo, Ocon, Bottas, Norris és Stroll tette teljessé az első tízet, amelyből a két Mercedes azért hiányzott, mert mindenki mással ellentétben Lewis Hamilton és George Russell a közepes keveréken kezdett. A kieső helyeken Magnussen, Vettel, Hamilton, Latifi és Gasly volt ekkor a sorrend.

    A Q1 végén azonban az első öt helyezettet leszámítva mindenki jött még egyszer – miközben az időmérő elején azonnal pályára hajtó Alpha Taurik már harmadszor –, úgyhogy jelentősen változott a sorrend az ötödik helytől lefelé.

    A hatodik helyre Esteban Ocon ért oda, míg mögötte Russell, Ricciardo, Norris és Csou zárt még az első tízben, Hamilton pedig a lágy gumival is csak 11. lett. A kieső helyeken sorrendben az első mért körét pályaszélesítés miatt elveszítő Alex Albon, a fékekkel küszködő Pierre Gasly, majd Kevin Magnussen, az utolsó gyorskörében nagyot hibázó Lance Stroll, végül pedig Nicholas Latifi végzett.

    A Q1 végeredménye

    A Q2 kezdetére kisütött a nap, ami némileg lassíthatta a pályát, ez azonban nem akadályozta meg Verstappent abban, hogy használt gumin is alig menjen lassabb kört, mint a Q1-ben, és 1:30.346-tal az élre álljon. A mögé besoroló Sainz és Leclerc egyaránt használt lágyakon kezdett, miként a másik Red Bull-lal csak a 8. időt autózó Pérez, és a csapattársához hasonlóan szintén a fékekre panaszkodó Cunoda is.

    A hajrára ezúttal sem jött ki mindenki, de most már csak az első három helyezett maradt a bokszban gumit spórolni. A kieső helyeken Norris, Vettel, Csou, Schumacher és Cunoda volt a sorrend, végül azonban a McLaren és az Aston Martin versenyzője is beverekedte magát a legjobb tízbe, miközben a tűzijátékot az ötödik helyről váró Daniel Ricciardo nem tudott javítani, és a 11. helyen kiesett.

    Csatlakozott hozzá Valtteri Bottas, Cunoda Juki, Csou Kuan-jü, és aż utolsó körében a sikánban nagyot hibázó Schumacher is, ez lett tehát a kieső sorrendje.

    A Q2 végeredménye

    A Q3-ban már az első roham előtt volt egy kis izgalom. Előbb a Red Bull engedte ki Verstappent közvetlenül Leclerc elé a bokszban, majd a holland pilóta és Lando Norris szenvedett kis híján hatalmas balesetet. Mindketten felvezető körön voltak, a McLaren versenyzője a 130R előtt pedig rálépett a gázra, csakhogy a kanyarkijáraton Verstappen még csak poroszkált. Norris a pálya bal oldalára húzódott, de ekkor Verstappen a gázra lépett, amitől kitört alatta az autó, és majdnem a brit útjába került, Norrisnak pedig le kellett szaladnia a fűbe.

    Ennyire volt Norris attól, hogy nekimenjen Verstappennek

    Verstappen elsőre „hihetetlennek” titulálta a történteket, de aztán a levezető körben bocsánatot kért Norristól. A felügyelők azonban ennek ellenére vizsgálat alá helyezték, így még egy ideig nem lehet biztos benne, hogy megtarthatja a rajthelyét.

    Ami a sorrendet illeti, ez a közjáték nem zavarta meg Verstappent abban, hogy 1:29.304-es körrel mindenkinél gyorsabb legyen. Mögötte Leclerc két és fél, Sainz már 4 tizedet kapott, Pérez pedig már 7 tizeddel maradt le. A Q3-ban csak egyetlen mért kört teljesítő Vettel ideiglenesen bejött a 6. helyre Alonso mögé, míg a használt gumin kezdő Mercedesek a 7. és 8. helyet foglalták el a szintén használt Pirelliken kezdő Ocon előtt.

    A Q3 végén a tűzijáték nem hozott változást, Leclec és Sainz ugyanis hiába javított, nem tudták megdönteni Verstappen első Q3-as idejét, de legalább nagyon közel kerültek hozzá: a monacói csak 1 századdal, a spanyol pedig 57 ezreddel kapott ki. Amennyiben megdöntötték volna a holland idejét, előle rajtolhatnának, Verstappen ugyanis nem javított.

    Pérez viszont igen, de így is 4 tizedet kapott, viszont megőrizte a negyedik helyet. Mögé az új gumikon Ocon zárkózott fel ötödiknek, Hamilton lett a hatodik, Alonso a hetedik, Russell a nyolcadik, Vettel pedig visszacsúszott a 9. pozícióba. Az első tízet Lando Norris zárta.

    A Japán Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

    Főnöke szavak nélkül tette helyre az autóját összetörő Schumachert

    0

    Nem kímélte a pénteken balesetet szenvedő Mick Schumachert a Haas csapatfőnöke, aki szerint pilótájának a körülményeket figyelembe véve kellett volna vezetnie.

    Günther Steinert nem hatották meg Mick Schumacher szavai, és kemény véleményt fogalmazott meg arról, hogy miért törte össze az autóját a német pilóta a pénteki első szabadedzés leintése után. Schumacher a rajtpróba során lehűlő gumikat, a rossz látási viszonyokat és a használt motorüzemmódot is felsorolta, mint olyan tényezőt, ami hozzájárult a balesetéhez.

    „Nem segített, hogy nagyon lehűltek a gumik a próbarajt után, de szerintem inkább az okozta, hogy volt előttem egy autó, ami rengeteg vízpermetet szórt a levegőbe, ezért nem igazán láttam, hogy hova pozícionáljam az autót. Mindennek tetejébe pedig egy olyan üzemmódban haladtam, amivel próbáltunk a lehető legtöbbet tanulni, hogy a megfelelő beállításokat alkalmazzuk a versenyre” – nyilatkozta utólag.

    „Közben az ember igyekszik kiismerni a pályát is, én nyilván először vezetek itt, próbálja megnézni, hogy hol vannak a tócsák, mert ez minden pályán nagyon más. Sajnos itt a víz eléggé összegyűlik bizonyos helyeken, amit meg kell érteni. Ha két méterrel arrébb csúsztam volna meg, valószínűleg csak csinálok egy 360 fokos piruettet, és továbbmegyek. Ezek a dolgok okkal történnek. Most nem tudom, hogy mi az oka, de talán tíz év múlva már tudni fogom.”

    Ez volt az a nyilatkozat, amire Steiner a következőket mondta: „Semmi jó nincs ebben a balesetben. Elvégre autóversenyző vagy, és tudod, hogy a vízfüggönyben nem látsz, a víz pedig már korábban is ott volt. Persze, nem én vezetek, és nem próbálom megmondani, hogy mennyire nehéz ez. Tudják, ez a munka nem könnyű, de végső soron magának köszönhette. Igen, volt vízfüggöny, volt vízátfolyás, de ezt mindannyian tudjuk.”

    Arra a kérdésre, hogy leteremtette-e Schumachert, a Haas csapatfőnöke azt felelte, „A kevesebb néha több. Nem beszéltem vele, úgyhogy most a kevesebb több.”

    Ezután még elmondta, hogy a kasztnit elővigyázatosságból cserélték ki, és, hogy lehetőségük lett volna előbb átvizsgálni azt, és csak utána dönteni a csere szükségességéről, de akkor a szerelőknek kevesebb ideje lett volna elvégezni a munkát. „Nem gondoljuk, hogy a kasztni túlságosan sérült lehet, ha egyáltalán az, de nem voltunk benne biztosak, és ha nem tudod, akkor jobb, ha mindent megteszel, hogy biztosra menjél, minden rendben van.”

    Schumacher nem aggódik a jövője miatt

    Természetesen egy ilyen bukás sosem jön jókor, de Schumacher esetében az időzítés különösen balszerencsés volt, hiszen továbbra is azért küzd, hogy a Haas meghosszabbítsa a szerződését, és jövőre is a mezőny tagja lehessen. Ilyen szituációban pedig igenis sokat számíthatnak az ehhez hasonló bakik, Schumacher viszont furcsállná, ha így lenne.

    „Meglepődnék, ha egy ilyen feltétel hatással lenne az esélyeimre. A mutatott teljesítmény ott van. Következetesen jól teljesítettünk, és még ott van a szombat és a vasárnap, amelyeken remélhetőleg jól mehetünk. Remélhetőleg a futamban benne lesz a pontszerzés lehetősége” – tekintett előre a folytatásra.

    Mick Schumacher, Haas, Japán Nagydíj
    Nem stresszel Fotó: Andy Hone / LAT Images

    A baleset miatt joggal merült fel az a kérdés is, hogy mindez mekkora nyomást helyez rá a hétvége folytatását illetően. Ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy „A nyomás olyasmi, amivel jó ideje megbirkózom. Még azt is mondanám, hogy egész életem során nyomás nehezedett rám, szóval nem bánom ezt. Másfelől pedig mindig igyekszem a legjobbamat nyújtani. Nem számít, hogy mi történt korábban. Egyszerre egy dologra koncentrálunk, és az most a szombati harmadik szabadedzés és az időmérő.”

    A 23 esztendős pilóta előbbin a 16. helyen zárt, de annak ellenére csak 76 ezreddel kapott ki a 15. helyen végző csapattársáról, hogy a kasztnicsere miatt a teljes másfél órás pénteki szabadedzést kihagyta.

    Mick Schumacher jövőjébe kerülhet az újabb baleset?

    Változás az élen – száraz pályán folytatódott a szuzukai versenyhétvége

    0

    Miután tegnap a Mercedesek elsőségével zárult a körözés Szuzukában, a mai szabadedzésen már Max Verstappen diktálta a tempót a Red Bull-lal, így a holland pilóta várhatja a legjobb helyzetből a Japán Nagydíj időmérő edzését.

    A nap nem sütött ki, de legalább az eső elvonult, így száraz pályán kezdhették meg a versenyzők a körözést a Japán Nagydíj harmadik szabadedzésén. Nem is tétlenkedtek, hiszen eddig egyetlen kört sem tudott senki megtenni slick gumikkal, így a lehető legtöbb információ begyűjtésére törekedetek a csapatok.

    Az első fél órában a Red Bullok foglalták el az első és a második helyet Max Verstappen–Sergio Pérez sorrendben, miközben mindenki megtankolt autós etapokat teljesített a futamra készülve. A mexikói pilóta 1,2 másodpercet kapott az 1:32.050-nel vezető csapattársától, a többiek pedig 2 másodpercen belülre sem tudtak kerülni a címvédőhöz képest.

    Amikor azonban az edzés második felében megkezdődtek az időmérő-szimulációk, a különbségek is csökkentek, de Verstappent így sem tudta senki elkapni, a holland 1:30.671-es körrel szerezte meg az első helyet, 3 tizedet adva Carlos Sainznak. A spanyoltól mindössze 15 ezredet kapó Charles Leclerc lett a harmadik, Pérez pedig csak az ötödik helyre fért oda, Fernando Alonso ugyanis remek körrel a 4. helyre hozta be az Alpine-t.

    A két Mercedes a tegnapi elsőség után csak a 6. és a 7. helye szerezte meg, és a tempójuk is jócskán elmaradt az élmezőnyétől. Az első tízbe még a két McLaren, illetve Esteban Ocon és Lance Stroll fért be.

    A Japán Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye

    Hivatalos: Elkelt az F1 legjobb fennmaradó ülése; világbajnok érkezett a mezőnybe

    0

    Újabb két dominó került a helyére a 2023-as Forma-1-es rajtrácson, a Japán Nagydíj szombati napjának reggelén (helyi idő szerint) ugyanis az Alpine és az Alpha Tauri is bejelentette jövő évi pilótapárosát.

    Az elmúlt hetek fejleményei után végre pont került az idei F1-es pilótakeringő két legrosszabbul őrzött titkára: az Alpine bejelentette, hogy jövőre Pierre Gasly lesz Esteban Ocon csapattársa, az Alpha Tauri pedig közölte, hogy Nyck de Vries fogja átvenni a Red Bull kötelékéből távozó francia helyét.

    „Örömmel csatlakozom az Alpine-családhoz és kezdem meg ezt az új fejezetet az F1-es karrieremben. Nagyon különleges lesz francia gyökerekkel rendelkező csapatnak vezetni. Mivel versenyeztem ellenük az utóbbi néhány évben, ismerem az Alpine erősségeit, a fejlődésük és ambícióik nagyon lenyűgözők” – nyilatkozta Gasly, akinek érkezésével 1982 óta először lesz francia pilótapárosa egy Renault-által tulajdonolt csapatnak. Akkor a gyári Renault-istállóban Alain Prost és René Arnoux kettőse versenyzett.

    Az Alpine a közleményben nem árulta el, hogy pontosan hány évre írt alá Gasly-val, ehelyett csak annyit közöltek, hogy több éves szerződésről van szó.

    A 26 esztendős versenyző maradása sokáig biztosnak tűnt az Alpha Taurinál, hiszen az idén hosszabbított szerződést a Red Bull testvércsapatával, ám miután Oscar Piastri kikosarazta az Alpine-t, és a McLarenhez szerződött, elkezdtek erősödni a pletykák Gasly érkezéséről.

    Ám a Red Bull csak úgy engedte el a franciát, ha megfelelő utódot talál a helyére, ezért, amikor kudarcba fulladt Colton Herta szerződtetése, úgy tűnt, Gasly marad a helyén. Ám Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kivetette a hálóját a Williamsszel Monzában szenzációs bemutatkozást produkáló Nyck de Vries-re, így Gasly végül mégis zöld utat kapott.

    A 2020-as Olasz Nagydíj győztesének szerződtetésének lehetőségét eleinte azonban sokan igencsak szkeptikusan fogadták, mivel köztudott, hogy a gyerekkori barátság után Gasly és Ocon között személyes ellentét alakult ki. Kérdés, hogy ezt félre tudják-e tenni a jövőben.

    „Csak két kisgyerek voltunk Normandiából, egy lehetetlen álommal. Isten hozott az Alpine-családban Pierrot, tegyük büszkévé az országunkat és a csapatunkat!” – posztolta Ocon a közösségi médiában, és még egy szelfit is lőtt Gasly-val.

    Az átigazolás egyben azt is jelenti, hogy Gasly szakít a Red Bull-családdal, amely lehetővé tette számára, hogy a 2017-es Malajziai Nagydíjon bemutatkozzon az F1-ben, és amelynek anyacsapatával 2019-ben fél szezonon át versenyzett, mielőtt a gyenge teljesítménye okán leváltották Alex Albonra, és visszaültették a Toro Rossóba, amellyel 2020-ban, Monzában (már Alpha Tauri néven) megszerezte pályafutása eddigi egyetlen Forma-1-es futamgyőzelmét

    „Szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak, mivel ez az átigazolás a kilenc évre visszanyúló közös utazásunk végét jelenti. Köszönöm a bizalmukat és a támogatásukat, hogy Forma-1-es pilótává válhattam. Nagyon különleges, amit a Scuderia Alpha Taurival az utóbbi években elértünk. Előre tekintve a maximumot akarom nyújtani, hogy minden tapasztalatomat bevetve a dobogós helyezésekért harcoljak, végül pedig a jövőben hozzájáruljak ahhoz, hogy az Alpine világbajnoki címekért küzdhessen” – mondta Gasly.

    Gasly átigazolásában kulcsszerepet játszott Luca de Meo, a Renault Group vezérigazgatója, aki elmondta, nem szándékosan akartak francia pilótapárost (ráadásul mindketten Normandiában születtek, ahonnan az Alpine gyökerei is származnak), de ha már így alakult, reméli, hogy az Alpine a „francia büszkeség szimbólumává válhat.”

    Laurent Rossi, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Otmar Szafnauer
    Laurent Rossi, Esteban Ocon, Pierre Gasly és Otmar Szafnauer Fotó: Alpine

    „Ő már bizonyította a tehetségét az F1-ben, mi pedig várjuk, hogy profitálhassunk ebből. A csapatunknak számos célja van az elkövetkező évekre, és szilárdan hiszem, hogy a pilótapárosunk nagyszerűen tükrözi a csapat magas céljait” – nyilatkozta Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke, aki páholyból volt kénytelen végignézni, ahogy csapata elveszíti a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót, majd a jelen egyik legnagyobb tehetségének tartott Oscar Piastrit is.

    „Bízom benne, hogy Pierre és Esteban együtt képesek lesznek motiválni a csapatot, hogy folytassa a fejlődést a céljai felé. Ezúton szeretnénk megköszönni a Red Bullnak, hogy beleegyezett, és lehetővé tette Pierre-nek megtenni ezt a lépést” – tette hozzá Szafnauer.

    „Ő egy tehetséges és motivált versenyző, aki pozitívan fog hozzájárulni a Forma-1-es céljainkhoz. Pierre teljes mértékben igazodik ahhoz az ambícióhoz és fejlődéshez, amely a mai napig fémjelzi az Alpine-projektet. Fiatal, de nagyon tapasztalt és sikeres versenyzőként a pályaíve a miénkkel párhuzamosan halad, és alig várjuk, hogy együtt növekedjünk” – köszöntötte Gasly-t Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója.

    Pierre Gasly, Alpha Tauri, Japán Nagydíj
    Gasly-nak még öt futama van az Alpha Tauri színeiben Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    De Vries 28 évesen lesz főállású Forma-1-es pilóta

    Pierre Gasly esetleges Alpine-hoz szerződésénél jóval később merült fel először annak az esélye, hogy a 2019-es Forma-2-es bajnok és 2021-es Formula E-világbajnok jövőre az Alpha Taurinál versenyezhet. A 27 esztendős holland ugyanis a Mercedes, az Aston Martin és a Williams tartalékpilótájaként az idén mindhárom csapattal részt vett pénteki szabadedzésen, majd Monzában Alex Albon vakbélgyulladása miatt a grove-i istálló színeiben mutatkozhatott be a Forma-1-ben.

    Mivel a jóval kisebb tapasztalata ellenére azonnal legyőzte a Williamsnél 2020 óta versenyző Nicholas Latifit az időmérőn és a futamon egyaránt, utóbbin pedig pontot szerzett, egy csapásra a kanadai pilóta utódjának kiáltották ki. Csakhogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója – miután le kellett mondania az IndyCarban versenyző Colton Herta megszerzéséről – megkereste De Vries-t, és leszerződtette Cunoda Juki mellé.

    „Elképesztően izgatott vagyok, hogy 2023-tól csatlakozhatok a Scuderia Alpha Taurihoz. Meg szeretném köszönni a csapatnak és a Red Bullnak, hogy lehetőséget adnak a Forma-1-ben versenyzésre. A Forma-2 után egy kissé más utat jártam be a motorsportban, de mindig is az F1 volt az álmom, és hálás vagyok, hogy most beteljesíthetem. Számos esélyem volt megtapasztalni az idén, hogy milyenek a 2022-es autók, ami szerintem remek helyzetbe hozott a következő idényre. Remélem, hogy ez segített felkészülni arra, ami következik” – nyilatkozta De Vries.

    Nyck de Vries, Williams, Olasz Nagydíj
    Az F1-es debütálásán már túl van Fotó: Williams Racing

    „Mivel a tinédzserkorom nagy részét azzal töltöttem, hogy Olaszországban gokartoztam, mindig is otthon éreztem magam ott, ezért már az nagyon családias érzést kelt, hogy egy olasz csapathoz csatlakozom. Várom, hogy mindenkit megismerjek, és elkezdjem építeni a kapcsolatokat a következő idény előtt.”

    Az, hogy De Vries eljutott a Forma-1-be, a nyilvánvaló tehetsége ellenére mesébe illő fordulat. Még gokartos korában szerződtette őt a McLaren a junior programjába, ám a 2018-as F2-es szezon után – negyedik lett az összetettben George Russell, Lando Norris és Alex Albon mögött – megvált tőle. A holland versenyző 2019-ben már bajnok lett, de mivel nem jutott F1-es üléshez, a Formula E-ben folytatta, ahol a 2020/2021-es idényben a Mercedes gyári csapatával vb-címet nyert. Eközben a sportautózásba is belekóstolt az LMP2-es kategóriában és a Toyota tartalékjaként.

    „A Scuderia Alpha Tauri nagyon sikeres időszakot tudhat maga mögött Pierre-el. Soha nem felejtjük el a fantasztikus monzai győzelmét és a dobogós helyezéseit Brazíliában és Azerbajdzsánban. Meg szeretném köszönni Pierre-nek az összes erőfeszítését, amit a csapatba fektetett az elmúlt években, és minden jót kívánok neki a jővőre” – búcsúzott Gasly-tól Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke.

    „Most pedig örömmel kezdünk új fejezetet Nyck-el, akit nagy szeretettel köszöntünk a Scuderia Alpha Taurinál. Ő egy magasan képzett pilóta, aki megnyerte az összes bajnokságot, amiben versenyzett, és számos futamgyőzelmet és bajnoki címet tudhat magáénak. A legutóbbi nagy sikere a Formula E világbajnokság megnyerése volt, ami egyértelmű bizonyítéka, hogy nagyon versenyképes pilóta, aki megérdemel egy ülést az F1-ben. Várom, hogy láthassam őt az autónkban, és biztos vagyok benne, hogy Juki és Nyck nagyon erős párost fognak alkotni 2023-ban” – méltatta a holland pilótát Tost.

    Nyck de Vries, Max Verstappen, Jos Verstappen, Japán Nagydíj
    De Vries akár Verstappen csapattársa is lehet a jövőben? Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Hogy De Vries szerződtetése mit jelenthet a jövőre nézve, az egyelőre kérdéses, de mivel az Alpha Taurinak papíron az a feladata, hogy versenyzőket neveljen ki az anyacsapatnak, az sem zárható ki, hogy De Vries előbb-utóbb leválthatja majd Sergio Pérezt, és annak a Max Verstappennek a csapattársa lehet, akivel nem mellesleg jó barátok.

    A 27 esztendős holland leigazolása mindeközben pedig a Red Bull juniorprogramjával kapcsolatban is felvet kérdéseket, hiszen az energiaitalosok nem a Forma-2-ből léptettek elő valakit, hanem a Mercedes tartalékját szerződtették le.

    Gasly és De Vries bejelentése egyúttal azt is jelenti, hogy már csak a Williams és a Haas nem erősítette meg 2023-as felállását. Előbbinél Nicholas Latifi biztosan távozik, míg utóbbinál még kérdéses, hogy Mick Schumacher maradhat-e, vagy mennie kell.

    Schumacher részegen székeket és asztalokat hajigált, majd elkötött egy targoncát

    0

    Újra Forma-1-es világbajnokot avathatnak Szuzukában, amire volt már néhányszor példa a pálya történetében. Olyat viszont eddig nem láttunk, amit Michael Schumacher csinált 2003-as vb-győzelme után.

    Megvan rá az esély, hogy vasárnap 14. alkalommal avathat Forma-1-es világbajnokot a szuzukai pálya, és Max Verstappen a Japán Nagydíjon biztosítja be második vb-címét.  Először 1976-ban adott vb-győztest a felkelő nap országa James Hunt személyében, Szuzukában pedig 1987-ben, a pálya első F1-es futamán láthattak ilyet a nézők.

    Legutóbb 2011-ben fordult elő, hogy Szuzukában lett világbajnok valaki, méghozzá Sebastian Vettel a Red Bull-lal, az energiaitalos csapat tehát tudja, hogy milyen a fanatikus japán drukkerek előtt ünnepelni. És vélhetően azt is tudják, hogy milyen bulit lehet csapni a környéken.

    Hogy lesz-e ereszd el a hajam vasárnap, az persze a verseny eredményén múlik, de ha lesz is, meglepődnénk, ha odáig fajulna a buli, ahová 2003-ban, Michael Schumacher hatodik világbajnoki címének ünneplése után fajult. A Ferrari akkor 34 esztendős sztárja ugyanis nem kis anyagi kárral járó hepajt csapott, aminek végén a sörtől a szó minden értelmében elázva, Olivier Panis toyotás ingében targoncázott a paddockban. De nem ez volt az egyetlen hajmeresztő húzása.

    Senki nem volt már szomjas (külön felhívnánk a figyelmet a felborult hűtő mellett álldogáló Schumacherre, és a talpig ételmaradékos McLaren-csapattagra)

    Schumacher és öccse, az akkoriban a Williams-BMW színeiben versenyző Ralf a szuzukai paddockban változott át autóversenyzőből bulihuligánná, majd rántott magával mindenkit. A Toyota garázsában kezdték a mulatozást, majd onnan továbbállva amerre csak jártak, pusztítás maradt utánuk. Beterítették a padlót a büféasztal finomságaival, majd Ralf átküldött egy tévét egy csukott ablakon, amin aztán a hozzájuk csatlakozó Olivier Panis és az idősebb Schumacher székeket és asztalokat dobált át.

    Az újdonsült hatszoros világbajnok a buli egy pontján megszerezte Panis toyotás ingjét és sapkáját, majd abban folytatta az őrültködést, aminek részese volt egy hűtőszekrény felborítása, és egy targonca eltulajdonítása is. Mindezt természetesen sörben úszva (a fotók tanúsága alapján nem nagyon akadt olyan ember, aki ne lett volna beborítva alkohollal vagy ételmaradékokkal).

    Fotó: Imgur

     

    Az asztal azért teljesen nem ment át az ablakon

    De a Ferrari ászának legyen mondva, hogy a hírek szerint másnap reggel úgy csekkolt ki a hotelból, mint aki éppen kéthetes nyaralásról indul haza, kisimulva, kipihenve. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Ferrari szóvivőjétől utólag az Atlas F1 megérdeklődte, hogy Schumacher számíthat-e bármilyen retorzióra a történtek miatt. A válasz: „Természetesen nem.”

    „Hihetetlen volt, ott állt előttem Michael Schumacher, és éppen a fél nadrágszáramat kötözte a fejére, mintha ő lenne Rambo.”

    És hogyan is számíthatott volna? Egyrészt vélhetően megtérítették a keletkezett anyagi kárt, másrészt pedig éppen minden idők legsikeresebb Forma-1-es pilótája vált belőle egy végletekig kiélezett, hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel teli szezon után, amelyet úgy nyert meg, hogy a Japán Nagydíjon a 8., azaz az utolsó pontszerző helyen ért be (a pontszerzésre volt szüksége ahhoz, hogy Kimi Räikkönen helyezésétől függetlenül világbajnok legyen). A buli során egyébként – már toyotás ingben – kedélyesen elcsevegett a McLaren finn versenyzőjével, amiről videó is készült:

    Komolyan átalakulhat a Hyundai felállása 2023-ra? 

    0

    A viharfelhők nem tűntek el a Hyundai felett, és 2023-ra csupán Thierry Neuville, valamint Dani Sordo maradhat a jelenlegi felállás szerint. Legalábbis az olasz média szerint. 

    Az olasz Rallyssimo.it megjósolta a Hyundai 2023-as felállását, ami szerint egyedül Thierry Neuville maradna a jelenlegi csapatból minden futamon induló versenyzőként.  

    Az olasz lap szerint Ott Tanak távozni fog a koreai gyártótól. Az már Belgiumban kiderült, hogy Thierry Neuville és Ott Tanak között némi feszültség van jelen.  

    Az Ypres Rallyn a belga versenyző nem hitte el, hogy Ott Tanak autójában műszaki hiba lépett fel, majd a két fél állítása szerint ezt a dolgot megbeszélték egymás között, azonban csak tetézte a bajt, amikor a Hyundai a pozíció tartására kérte versenyzőit az Acropolis Rallyn.  

    Ott hármas sikert aratott a Hyundai Thierry Neuville, Ott Tanak és Dani Sordo sorrendben, azonban, ha a belga versenyző átadja a győzelmet észt csapattársának, akkor talán még mindig nem biztosította volna be vb címét Kalle Rovanpera… 

    Tanak tehát nagy valószínűséggel távozni fog a Hyundaitól és helyét Andreas Mikkelsen veheti át, aki teljes szezont mehetne. 

    A koreaiak harmadik autóját, melyet eddig Dani Sordo és Oliver Solberg vezetett, az olasz lap szerint Craig Breen és Sordo vezetheti felváltva. Craig Breen ugyanis hiába rendelkezik szerződéssel 2023-ra is az M-Sportnál, a várttól elmaradó eredmények miatt vélhetően az ír versenyző távozni kényszerül a fordos csapattól. Breen ugyanakkor tavaly nagyon jól szerepelt a Hyundai csapatával.

    A 39 éves Dani Sordo azonban, ha nem tud elég gyors lenni hazai vb futamán, akár a visszavonulás mellett is dönthet, amit korábban saját maga jelentett be. 

    A Rallyssimo.it szerint Ott Tanak – aki szintén dönthet a visszavonulás mellett is – az M-Sporthoz igazol, ahol nagyobb szerepet kapna Sébastien Loeb is 2023-ban, így Malcolm Wilson csapata akár világbajnoki címre is esélyes lehetne a gyártók között. 

    Ózd Rally 2022 – Rajtlisták

    0

    Az Ózd Rally Rally1-es, Rally2-es és Historic mezőnyének rajtlistája. A mezőny pénteken egy prológot teljesít, majd szombaton jönnek a gyorsasági szakaszok.

    Csomós Mixiék tavalyi belsője a Királdi körről

    Rally1, Rally2 és Historic rajtlista