Rajt-cél győzelmet aratott a 2022-es hazai rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn a Citroën C3 Rally2-vel versenyző Mads Ostberg, Patrik Barth duó. Folyamatosan változott az időjárás, de ez nem zavarta meg a Citroën Rally Team Hungary párosát, akik a legjobb jégkémet választották maguknak Tóth Imre személyében. Zsinórban ez az ötödik győzelme a norvég exvilágbajnoknak magyar bajnoki futamon, hiszen az elmúlt évben a Mecsek Rallye óta nem talált legyőzőre Mads és ezzel az újabb sikerrel 13 pont előnnyel vezeti a bajnoki tabellát – áll a csapat közleményében.
Reggel változékony időjárás, helyenként eső, máshol száradó pálya fogadta a II.Boldogkő Rally indulóit. Ez megnehezítette a helyes gumiválasztást, hiszen a három különböző gyorsasági szakaszon nem egyforma időjárás várt a mezőnyre. Aztán szép lassan felszáradtak a pályák, a verseny második felében már a száraz aszfaltra kellett a lehető legjobb gumikeveréket kiválasztani.
„Úgy gondolom, hogy egész nap sikerült a legjobb döntéseket hoznunk a gumiválasztással kapcsolatban. Ebben nagy segítségünkre volt Tóth Imi, aki folyamatosan a legjobb tanácsokat adta.” – mondta a verseny végén Mads.
„Az autó és a csapat is nagyon jól működött! A Tagai Racing Technology szerelői a beállításokat minden szervizben megfelelően módosították, így vizes és száraz körülmények között is jól működött a Citroën C3 Rally2 versenyautónk.”
Fotó: Citroën Rally Team Hungary
Már az első gyorsaságit követően az élre állt a páros és a futam végéig magabiztosan tartották a megszerzett előnyt. Hiba és defekt nélkül autóztak, talán csak az állatok zavarták meg őket, hiszen az egyik szakaszon három kutya állta az útjukat, a Power Stage-en egy őz miatt kellett lassítaniuk.
„Azt hiszem, túl sok izgalmas pillanatunk volt az elénk kerülő állatok miatt…” – nevetett a norvég versenyző – „De szerencsére sikerült minden esetben megmenteni az életüket, még akkor is, ha ez egy kis időveszteséggel járt.”
A céldobogón önfeledten nyilatkozott a Citroën Rally Team Hungary színeiben versenyző exvilágbajnok: „Jó érzés újra nyerni! Főleg, ha arra gondolok, hogy tavaly itt az utolsó szakaszon egy defekt miatt nem sikerült a győzelem. Kettőből kettőt nyertünk az idén. Ennél jobb kezdést el sem tudtunk volna képzelni. Egyszerű a képlet: ezt kell folytatnunk!”
A bajnokság második futamán a bajnoki pontokat 1,2 szorzóval számolják a hosszabb össztáv miatt. Így két futam után már 13 pont előnnyel vezeti a nyolc fordulóra tervezett magyar ralibajnokságot Citroënjével a Mads Ostberg, Patrik Barth kettős.
A Boldogkő Rally hivatalos eredménye itt található.
László Zoltán Kürti Tamással az oldalán a magyar rallysport legjobb eredményét érte el a Rally Világbajnokságon, miután megnyerték a WRC3 értékelését a Horvát Rallyn.
László Zoltán és Kürti Tamás a WRC3 győzelmévelzárta a Horvát Rallyt, így az első magyar futamgyőzelmet szerezték FIA világbajnoki kategóriában.
“Ez volt az első WRC futamom és az első versenyem Zolival is – mondta Kürti Tamás a verseny utáni sajtótájékoztatón. – Korábban sem az Eb-ről, sem pedig a Vb-ről nem volt tapasztalatom. Zoli tavaly már ment ezen a versenyen, így volt némi tapasztalata. Nekem ez volt az életem legnehezebb versenye.”
A hétvége során gyorsan sikerült az összeszokás és az autóval sem akadt probléma.
“A verseny első két szakasza még az összeszokásról szólt, de utána már nagyon jó volt az összhang az autóban. Csapatunk nagyon komoly munkát végzett egész hétvégén az autó karbantartása során, aminek köszönhetően nem volt probléma a Ford Fiesta Rally3-mal.”
A győzelemről nem álmodott a magyar páros.
“Csupán szerettünk volna célba érni, így a győzelem hatalmas meglepetés volt. Ez az eddigi legszebb élményem.”
László Zoltán a győzelem után a WRC3 kategória negyedik helyét foglalja el holtversenyben a horvát versenyen a Junior WRC-t nyerő Lauri Joonával a bajnokságban mindössze 12 pont hátránnyal a bajnokságot vezető Sami Pajari mögött.
A Tunisia Desert Challenge ötödik napján a kamionos kategória élére állt a Kovács Miklós – Czeglédi Péter – Ács László trió.
Két nehéz napon van túl a sárga Cápa legénysége. A negyedik versenynapon a tervezettnél rövidebb távot kellett teljesíteni, ami nem jött rosszul a magyaroknak, mert a vadonatúj versenykamionon előjött néhány gyermekbetegség. Amikor a rivális belga párost üldözték, a lengéscsillapítókkal adódott némi probléma, így a 150 kilométeres versenytáv végére 26 másodpercről 26 perc 51 másodpercnyire nőtt a hátrányuk.
A szervizcsapat azonban orvosolta a problémákat, majd egy reggeli gyors lengéscsillapító beállítást követően az ötödik szakasz 321 kilométerén már gond nélkül autóztak Kovácsék. Második, majd harmadik helyen haladtak, és a végén a második pozícióban értek célba, bő hét perccel a belgák mögött. Igen ám, de ezek a belgák nem az addig vezető Bouwensék voltak, hanem Steven Rotsaert az MAN kamionnal. Ám nekik nem ment jól az előző napokon, így nem voltak veszélyesek a Qualisport csapatára. Bouwenséknak viszont gondjuk akadt, 1 óra 43 percet veszítettek, így öt nap után Kovács Miklósék 1 óra 13 perces előnnyel vezetik a versenyt!
„Hihetetlenül jó tempót tudtunk menni, sokat előztünk is, de arra azért odafigyeltünk, hogy egyben maradjon a kamion. Teljesítettük a távot, amelynek vége felé közeledve azt láttuk, hogy legfőbb ellenfelünknek, jóbarátunknak, Igor Bouwensnek technikai gondjai voltak. A versenyzés már csak ilyen, tegnap nekünk, ma nekik voltak gondjaik, de remélhetőleg folytatódhat a csata, amit a legnagyobb tisztelettel vívtunk, s amelynek eddigi részét mindkét csapat nagyon élvezte ” – mondta a nap végén Kovács Miklós.
Az autósoknál Simon Vitse és Frederic Lefebvre nyert a Jérôme Pelichet – Pascal Larroque duó előtt. A különbség köztük alig több mint egy perc volt, így Vitséék most 3 perccel vezetnek az összetettben. Sajnos a magyaroknak nem ment jól ebben a kategóriában. Varga Imre és Toma József idejét a másoik ellenőrzőpontig mutatta a nyomkövető rendszer, Lőnyai Pálék pedig nem is rajtoltak el.
A motorosoknál ismét Mathieu Doveze nyert, ezzel az összetettben 13 perces hátránnyal harmadik. Alessandro Botturi vezet Yamahával, előnye 9 perc 7 másodperc a Husquarnával versenyző Jérome Martiny előtt.
Az SSV mezőnyben az Arcane-nal versenyző Hans Weijs – Tim Rietveld duó megverte a CAN-AM-eket, de öt nap után Fernando Alvarez és Xavier Panseri hatalmas, több mint másfél órás előnnyel vezet.
A Tunisia Desert Challenge hatodik napján Ksar Ghilane és Douz közt 230 kilométer vár a versenyzőkre.
A hétvégén folytatódott a 2022-es Magyar Rallye Bajnokság, ezúttal a szintén egynapos Boldogkő Rallye-n száguldott a mezőny. A Korda Racing az elmúlt évek talán legjobb viadalán van túl, ugyanis a szezonnyitó után most is a legjobb magyarként az abszolút második helyén végzett a Vincze Ferenc, Németh Gergely páros, míg hibátlan versenyzéssel megnyerte az ORC-t a Foczkó Ákos, Madarász Szabolcs, míg a Határ Attila, Éhn Dániel kettős kategóriájában a negyedik helyen végzett – áll a csapat közleményében.
Vélhetően a 2022-es magyar rallybajnokság második futama, a Boldogkő Rallye felejthetetlen lesz a Korda Racing számára. Az egynapos viadalon ugyan ezúttal is a volt világbajnok Mads Ostberg győzött, ám közvetlenül mögötte ezúttal is a 2019-es abszolút bajnok Vincze Ferenc végzett, aki a navigátorával, Németh Gergellyel és autójával, a vele csúcsra érő Skoda Fabia R5-össel három szakaszt nyert meg, többek között a pluszpontokat hozó power stage-t, így legjobb magyarként áll az abszolútban Ostberg mögött.
„Sajnos az első szakasz előtt leesett eső miatt a burkolat igencsak nedves volt, mi pedig pont ilyen talajon nem teszteltünk, így az új lengéscsillapítót nem sikerült a legjobban beállítani. Semmi komfortérzetem nem volt a kocsiban, és az első szakaszon összeszedett hátrányt már nem tudtuk ledolgozni.
Menet közben módosítottunk az autón, onnantól kezdve minden rendben volt. Már nyertem három szakaszt, a rendkívül fontos power stage is a miénk lett, és ahogy jönnek a kilométerek, úgy leszünk egyre gyorsabbak. Előbb-utóbb elkapom Madsot, abban biztos vagyok. Nagyon elégedett vagyok, az autó remek volt, érzem, hogy méterről méterre fejlődünk” – fogalmazott Vincze Ferenc.
Fotó: Korda Racing
Csapattársai közül a P14-es kategóriában induló Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs eddigi pályafutásuk legjobb hétvégéjét hagyták maguk mögött, ugyanis végre-valahára elkészült a versenyautójuk, egy Mitsubishi Evo X volánja mögött egyszerűen nem tudtak hibázni, valamennyi szakaszt megnyerték az ORC mezőnyében, így összetettben is elsők lettek, míg abszolútban a kilencedikek lettek.
„A verseny előtti napjaink az autó összeszerelésével teltek, pénteken a gépátvétel előtt is szorgosan csinálták a srácok, amíg mi Szabival a pályákon voltunk. Készen lettünk és a sok fáradozásnak lett is eredménye, hibátlanul telt a hétvégénk, az autó is tökéletesen működött és fantasztikus érzés volt vezetni. A reggeli esőtől tartottam, végül is egész jól megoldottuk a vizes részeket is. Ez volt az első versenyünk, ahol minden gyorsot mi nyertünk az ORC-ben, azt hiszem joggal mondhatjuk, hogy kimaxoltuk a hétvégét” – fogalmazott Foczkó Ákos.
Fotó: Korda Racing
Az ORC-ben egy Peugeot 306-ossal rajthoz álló Határ Attila és Éhn Dániel kettős élete első Boldogkő Rallye-ját teljesítette, és csak azért nem sikerült kategóriájukban a dobogóra állniuk, mert háromszor időbüntetést kaptak: kétszer a lassítók érintéséért, egyszer pedig korai rajtért.
„Gyermekkori álmunk valósul meg azzal, hogy ilyen ellenfelek ellen versenyezhetünk. Sajnos a szűkös anyagiak miatt nem hoztunk magunkkal esőgumit, így saját magunkat hoztuk nehéz helyzetbe, hiszen az első szakaszt vizes pályán kellett teljesíteni. Végül sikerült használt intermedia abroncsokat vennünk, ezekkel teljesítettük az első kört. Utána alaposan belehúztunk, már dobogósok voltunk a kategóriánkban, amikor hibáztam, hozzáértem két lassítóhoz, amiért időbüntetést kaptunk.
Megpróbáltam behozni az így szerzett hátrányt, ám újra jött a lassító, újra jött az időbüntetés. Az utolsó szakaszon szerettem volna javítani, ám itt hiába mentünk jól, a korai rajtom miatt megint büntetést kaptunk. Szégyellem magam, hogy ilyen hibákat elkövettem és miattam maradtunk le a dobogóról.
Persze a negyedik helyünket sem kell szégyellnünk, ráadásul nincs időnk az önsajnálatra sem, hiszen alig egy hónap múlva jön a Dunakanyar Rallye. Egy biztos, ott sokkal jobban fogok hallgatni a navigátoromra. Köszönöm azt a segítséget, amit a szerelőimtől, a csapattól kaptunk, és már a következő bajnoki viadalon szeretnénk bebizonyítani, méltók vagyunk a bizalomra” – jelentette ki Határ Attila.
A Korda Racing csapattulajdonosa nagyon elégedetten hagyta el a Boldogkő Rallye helyszínét, hiszen nem mostanában ért el a csapata ilyen remek eredményt egy bajnoki versenyen. Hisz abban, ez csak egy remek kezdet, és már egy hónap múlva Vácon és környékén akár még ennél is feljebb vezethet az útjuk.
„Most mindenki láthatta, hogy Ferinek teremtették ezt a Skoda Fabia R5-öst, hiszen egy év kihagyást követően egyre jobb és gyorsabb az autóval. A rendkívül szerencsétlen első szakaszt követően képes volt mindent kihozni magából és az autóból, már három szakaszt is meg tudott nyerni, és idén eddig nincs jobb magyar versenyző.
Gergellyel remek kettőst alkotnak, biztos vagyok abban, hogy ott lesznek a bajnoki címért küzdők között, hiszen az abszolút első hely a kimondott célunk. Ákos és Szabolcs végre az általuk nagyon szeretett Mitsubishivel száguldott, és rögtön be is bizonyították, bizony megértek a nagyobb feladatokra. Ritkán láttam olyat, hogy egy páros valamennyi szakaszon a leggyorsabb tud lenni.
Remélem, most már elhiszik ők is, hogy képesek arra, hogy bajnokok legyenek az ORC-ben. Attila és Dani nagyon akart, talán ezért csúszott be egy-két apró hiba, ám nincs baj, ez benne van a versenyzésben. Ha összeáll bennük minden, akkor ők is a dobogóért harcolhatnak majd. Persze ehhez most sem sok hiányzott…” – mondta Korda Erik csapattulajdonos.
A Boldogkő Rally hivatalos eredménye itt található.
Defekttel kezdte az Országos Rallybajnokság második futamát, a Boldogkő Rallyt Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evóval. Majd háromszor is az első háromban szerepeltek a gyorsaságin. A nyolcadik szakaszon azonban elúszott az autó hátulja és a egy villanyoszlopnak valamint egy fának ütköztek. Szerencsére senki sem sérült meg a balesetben, de a karosszériában jelentős kár keletkezett.
„Az első gyorsaságin egész jól tudtunk alkalmazkodni a tapadási viszonyokhoz. Egy tempós részen nagyon kicsit – pár centit – lehúztam az útról, ott volt egy beton szegély vagy valami hasonló, amit nem lehetett látni, az okozta a defektet. Hiba volt, hogy a pályabejárás során ezt nem néztük meg. Most már tudjuk, hogy ott van.“
Fotó: Makai Gergely / MGR Images // Klausz Kristóf
Mivel még sok volt hátra a 18 kilométeres pályából, Klauszék megálltak és két és fél perc alatt kicserélték a kereket. A gyorsasági végére pedig összesen 2 perc 48 másodpercet veszítettek.
„Nem volt kérdés, hogy megállunk. Ha defektet kapsz, abból már jól nem tudsz kijönni. Nem akartam nagyobb kárt csinálni az autóban, ezért álltunk meg. Mivel négy intermédián mentünk ki és két slickünk volt, ha esetleg felszáradna a pálya, slicket kellett feltenni, a kört pedig keresztbe felrakott intermédiával és slickkel fejeztük be.
A defekttel akkora hátárnyban kerültünk, amit már nem lehetett ledolgozni, gondoltuk jó merészen választunk gumit és a második körre keményeken mentünk ki. Az volt az egészben a legmeglepőbb, hogy az élmezőnyben volt aki lágyon, volt aki közepesen, mi pedig keményen versenyeztünk és a három gumi közül nem nagyon lehetett megmondani, hogy melyik volt a gyorsabb.
Fotó: Makai Gergely / MGR Images // Klausz Kristóf
Az utolsó körre is maradtunk a kemények mellett. Elől újak, hátul használtak voltak. A hetedik gyorsaságin rendben lejöttünk, második időt autóztunk. A nyolcadik szakaszon éreztem, hogy csúszkál a hátulja. Aztán olyan szinten úszott el, mintha behúztam volna a kéziféket, miközben az eleje jól tapadt. Valószínűleg hidegebb aszfaltra értünk.
Nem tudtam megfogni és lesodródtunk az útról. Egy villanyoszlopot találtunk el, aztán nekimentünk egy fának is. A motor, a hajtás és a futómű sértetlen maradt, de a karosszérián jelentős a kár. Eléggé le is estünk, úgyhogy csak a Rescue tudott kihúzni a végén.
Itthon már elkezdtük az autó felújítását. Négy hetünk van a következő versenyig, aminek elvileg elégnek kell lennie, a nagyobb baj az, hogy nehéz jó szakembert találni. Szeretnénk jól megcsinálni az autót, hogy olyan legyen, mint új korában, mert akkor tudunk csak az első helyért versenyezni vele.
Fotó: Makai Gergely / MGR Images // Klausz Kristóf
Két lehetőségünk van, vagy megcsináljuk az autót, vagy bérautóval megyünk a következő versenyen.
A másik nagy kérdés, hogy május 28–29-én egy időpontban rendezik az osztrák és a magyar bajnokság futamait. Egyelőre nem döntöttük el, melyiken indulunk.
A defektet és az esést leszámítva jó versenyünk volt. Háromszor autóztunk az első háromban. Nagyon élveztem a csatát a gyorsasági időkért. Mindig elmondom, de most is bebizonyosodott, hogy iszonyú erős a magyar bajnokság, nagyon jó versenyzők indulnak. Sokat tanultunk és én úgy érzem, hogy gyorsultunk is. Annyira motivált vagyok, hogy ha tehetném, máris autóba ülnék.“
Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe nagyon változatos versenyt követően, komoly büntetést begyűjtve a dobogón zárta a Horvát Rallyt.
Thierry Neuville sorra halmozta a büntetéseket a Horvát Rally idején, és végül 2 perc gyűlt ezekből össze, majd jött a Power Stage, ahol balesetet szenvedett, ennek ellenére is sikerült megszereznie a harmadik helyet.
“A Power Stage-n nem tudom, hogy mi történt – mondta Thierry Neuville. – Tudtam, hogy árok van az út mentén és a megcsúszás után már csak az autó próbáltam menteni. Kívülről nagyon látványosnak tűnhetett, de belülről kevésbé volt drámai és sikerült két defekttel megúszni. Szerencsére pótkerekünk is ennyi volt még. Kihívásokkal teli hétvége volt, mely során hol fent, hol lent voltunk. Sok csalódás és némi öröm is ért minket. Örülök, hogy sikerült megszerezni a dobogót, mert egész hétvégén ez volt a cél.”
A belga versenyző szerint a Monte-Carlo Rally óta sokat változott az autó.
“Sokkal jobb most az autó, mint amilyen a Montén volt. Most úgy látom, hogy sikerült javulni, de még mindig van mit jobbá tenni. Két autóval zártunk a dobogón, ami nagyon jó, de ahhoz, hogy bajnoki címért harcoljunk még tovább kell fejlődnünk.”
Thierry Neuville idén három versenyen két dobogós eredményt ért el, így a bajnokságban a második helyen áll Kalle Rovanperától 29 pont hátránnyal lemaradva, míg Craig Breent 17 ponttal megelőzve.
A Hyundai a Horvát Rallyt követően a gyártók bajnokságának második helyére lépett 42 pont hátránnyal a Toyota és 5 pont előnnyel az M-Sporttal szemben.
Bár volt része sikerben is a Ritmus Ase-Korda Racing közös Junior csapatának, azért nem lehet maradéktalanul boldog a csapatvezető Várkonyi Szabolcs – áll a csapat közleményében.
A 2022-es Magyar Országos Rallycross Bajnokság nyitófordulóját, a máriapócsi versenyt követően, hisz a két legnagyobb kategóriában induló Benyó Máté (Supercar) és Kovács Sámuel (Super1600) egyaránt műszaki hiba miatt esett el a döntőbe jutástól, illetve a további versenyzéstől.
Viszont Várkonyi Bence 2. helyezést ért el a Mazda MX5 kupában a bemutatkozó versenyén és a Korda lányok is dobogóra állhattak a Hankook Racer Cup női kategóriájában.
„Az álomszerű szezonnyitó versenyünk egy pillanat alatt szertefoszlott, amikor az elődöntő első rajtkockájából kiállni kényszerültünk egy technikai hiba miatt. Fájdalmas balszerencse volt ez számunkra, hiszen úgy gondolom, reális esélyünk lett volna egy nagyon jó eredmény elérésére! A csapat remek munkát végzett egész hétvégén, de sajnos most nem tudtuk meghálálni a szurkolóinknak a támogatásukat egy jó eredménnyel. Nem mondhatni ideális szezonkezdet mindezt, hiszen nagyon értékes pontokat vesztettünk, de ebből is fel kell állni” – értékelt kissé szomorúan Máté.
„Izgatottan vártam az első versenyhétvégét az új kategóriámban. Óriási élmény ezt az autót vezetni és versenyezni vele. Sajnos a harmadik előfutamban történt váratlan technikai hiba miatt nem tudtam folytatni a versenyt. Pedig a csapatom remekül felkészítette az autót, ráadásul rengeteg támogatást és segítséget, hasznos tanácsokat kaptam a Korda Racingtől és a Ritmus Ase-tól ezen a hétvégen. Egy pillanatra sem csüggedek, a következő versenyen M-Ringen támadunk!” – fogalmazott Sámuel.
„Úgy gondolom, hogy remekül sikerült a bemutatkozásom a Mazda MX-5 kupában. Nagyon nehéz volt a pálya, végig feszes koncentrációt igényelt, de mindennek ellenére végig tudtam egy stabil harmadik helyet autózni. A döntőben aztán még erre is rátettem, és végül második helyen futottam be. A hétvége kupán belüli legjobb köridejét is magaménak tudhatom. Az autó számomra továbbra is remek. Köszönöm szépen a rengeteg segítséget, amit egész hétvégén kaptam” – mesélte Bence.
Korda Zsófia szintén remekül kezdte az idei szezonját, mert noha a döntőhöz még hiányzott egy nagyon kicsi, egy falba csúszás ellenére is megnyerte a női kategóriát, így tett egy nagy lépést az álma, a női bajnoki címre megszerzése felé.
Zsófi 15 éves húga, Korda Réka is ott volt a mezőnyben, és újoncként nagyon szépen helyt állt, és a hétvégét sikerült megkoronáznia a női kategória harmadik helyével.
Várkonyi Szabolcs csapatvezető:
Igyekeznie kell a Korda Racing szerelőinek, hogy minden autó kész legyen a jövő hét végi M-Ring Kupára, ami a bajnokság 2. fordulója. Remélem, a sikerek megismétlődnek, viszont a technikai hibákat idénre magunk mögött tudtuk és csak a versenyben mutatott teljesítmény fogja befolyásolni a srácok eredményeit, nagyon várjuk a következő versenyt!
A Ritmus Ase együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!
Nagy utat járt be Rácz Geri pályafutása első angliai versenyhétvégéjén, a Donington Parkban. A MINI CHALLENGE mezőnye nagy kihívás elé állította az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős versenyzőjét, de a kezdeti viszontagságok után remek felzárkózással megmutatta, hogy van keresnivalója a sorozatban: a második futamon nyolc, a harmadikon kilenc pozíciót javított, és harcban volt az újonc értékelés megnyeréséért is.
Egy kiesés után két látványos versenyt hozott Rácz Geri számára a brit MINI CHALLENGE-ben teljesített első hétvégéje. A 16 esztendős versenyző az idei évtől a szigetországban, az EXCELR8 Motorsport színeiben folytatja a pályafutását azzal a céllal, hogy élvonalbeli túraautó-versenyzővé válhasson. Az első futamok rögtön megmutatták, hogy a 270 lóerős, szekvenciális sebességváltókkal és slick gumikkal szerelt autók, a füves és kavicsos bukóterek miatt kíméletlen pályák, valamint a tapasztalt ellenfelek komoly kihívást jelentenek.
Geri számára az első igazi megmérettetés a szombat reggeli időmérő edzés volt, ígéretes tempóval kezdett és a kvalifikáció első részében a 9-10. hely környékén is feltűnt a neve, de egy piros zászlós szakasz megtörte a lendületét, és az újraindítás után nem tudott javítani a köridején, így végül a 17. helyen zárt a 28 fős mezőnyben. Ezzel egyáltalán nem lehetett elégedetlen, hiszen csupán alig több mint fél másodperccel maradt el az EXCELR8 Motorsport hat pilótájából a legjobb időt elérő, azzal a 9. rajtkockát megszerző Jason Lockwoodtól, ami a MINI CHALLENGE-ben eltöltött első időmérő után biztató teljesítmény volt.
Fotó: MOTAM
A szintén szombaton rendezett első futam elején is úgy tűnt, hogy a 7-es rajtszámú MINI pilótája tovább bizonyíthat. Az egyik ellenfél megbüntetése miatt a 16. helyről rajtolva remekül indult, rögtön három helyet javított, de egy baleset következtében kiesett.
„Ketten összeütköztek előttem, nem tehettem mást, a fékbe kellett taposnom, amitől a hideg hátsó gumikon elúszott az autó hátulja. Nem tudtam megfogni, így a kavicságyban ért véget számomra a verseny – nyilatkozta szombaton, de igyekezett a helyzet pozitív oldalát nézni. – Inkább félig teli a pohár, hiszen jól rajtoltam, amit a csapat külön ki is emelt, mondván inkább az a jellemző, hogy egy szezonnyi gyakorlással tudnak ilyen jól rajtolni a pilóták. Persze, van még hova fejlődnöm, de elsőre nem volt rossz.”
A vártnál is sikeresebb felzárkózás vasárnap
A vasárnap rendezett két futam közül az elsőt Geri a 28. pozícióból kezdhette meg, és végül nyolc helyet javítva, a 20. helyen fejezte be, ami megfelelt az előzetes várakozásoknak. Ennél egy hellyel jobbat is elérhetett volna, a küzdelemnek azonban piros zászló vetett véget, és az utolsó teljes kört vették figyelembe.
Az aznapi második, összességben harmadik futamon így a 20. rajtkockából indulhatott, de már az első körben feljött a 15. pozícióba, majd később további helyeket nyert. A futam egy szakaszában a 9. helyen is haladt, végül pedig 11. helyen intették le, így a 20 perces futamon összesen kilenc pozíciót javított. A kockás zászlót közvetlenül az újonc értékelést megnyerő Alex Denning mögött látta meg, miután még az utolsó körben is csatáztak egymással.
„Nagyon jókat csatáztam. Az egyik párharcból nem jöttem ki jól, mert ketten koccantak előttem, amitől igencsak lelassultak, de az egyikük mellett így is el tudtam menni. Ezután viszont hátulról megérkezett egy másik riválisom, és átvágott a kavicságyon, őt pedig már nem tudtam kikerülni, és egy kicsit nekimentem, ami miatt hárman is megelőztek. Szerencsére később mindhárom pozíciót vissza tudtam szerezni” – értékelte Geri a hétvége utolsó versenyét.
Fotó: MOTAM Kommunikáció
Geri az első versenyhétvége után az összetett pontverseny 21. helyén áll 39 ponttal, az újoncok értékelésében pedig az 5. helyezett, de a szabályok szerint a szezon végén minden versenyző köteles eldobni a két legrosszabb eredményét. A fiatal pilóta az első futamon történt kicsúszás után a második és a harmadik felvonás során versenyképes volt, ezzel elnyerte a csapat elismerését. Geri az EXCELR8 Motorsport mérnökeire, szerelőire és versenyzőire is számíthat, valamint a tesztek során mellette levő coach-a, James „Jiggy” Gornall is segíti őt.
„Nagyon szoros kapcsolatot próbálunk kialakítani a csapattal, és minél több információt megosztunk egymással. Az adatelemezés is sokat segít, a csapat versenyzőinek telemetriáját is össze szoktuk hasonlítani. Mindenki tudja, hogy hol és miben kell fejlődnie. Dan Zelosnak kifejezetten köszönöm az egész hétvégi segítségét, bármivel fordulhattam hozzá, és magától is odajött, hogy tud-e még valamiben segíteni. Az egész csapatnak hálás vagyok a hétvégéért, valamint a Fit4Race-nek, akik kulcsszerepet játszanak a felkészülésemben. Mindkét vasárnapi futamot nagyon élveztem, de különösen a másodikat. Annyi akció volt, hogy az összesre nem is emlékszem. Gratulálok a csapattársaimnak az elért eredményekhez!” – összegezte Geri a bemutatkozó hétvégéjén történteket.
Az EXCELR8 Motorsport versenyzője legközelebb május 13-a és 15-e között lép pályára Brands Hatch Indy nyomvonalán.
Az Európában több nemzetközi autós gyorsasági bajnoki címet megszerző M1RA versenycsapat évek óta kiemelt figyelmet fordít a fiatal magyar autóversenyzők, szerelők és mérnökök oktatására, melynek egyik állomása a Swift Cup Europe bajnokság. Itt kap lehetőséget a bizonyításra idén a 15 éves Csermely Móric egy 1,4-es Suzuki Swift volánja mögött.
– Apa rallyzott korábban, ő vont be az autósportba, de érdekes, hogy amíg nem én vezettem, tartottam a nagy sebességtől – árulta el Csermely Móric, a M1RA újdonsült versenyzője. – Azonban ha én ülök a volán mögött, élvezem a sebességet. Akkor fordult át bennem ez az egész, amikor a barátaimmal elmentem gokartozni. Utána újra és újra vissza akartam menni, így apa sokszor elvitt magával, aztán az eredményeim alapján azt javasolta, próbáljuk ki, mire lennék képes egy versenyautóban.
2020 decemberében egy rallykrossz autóval kezdte, akkor érzett rá igazán a vezetés mikéntjére, sőt tavaly már versenyzett is: harmadik helyen végzett a magyar ralikrossz országos bajnokság junior kategóriájában.
Fotó: M1RA
– Nagyon élveztem a bajnokságot, de a szezon második felében már azt éreztem, hogy jó lenne valami mást is kipróbálni, ezért éltünk a M1RA-tól kapott lehetőséggel – mesélte a középiskolás tehetség. – A Swift Cup Europe egy nagyon jó kiindulóbajnokság, itt megtanulhatom az alapokat, aztán majd meglátjuk, milyen eredményeket érek el, és milyen jövőm lehet az autósportban. Jó érzés az, hogy jó kezekben vagyok, mert itt nemcsak a megfelelő technikákat leshetem el, hanem a biztonságra, illetve a biztonságos közlekedés fontosságára is nagy hangsúlyt fektet a csapat.
Már túl van néhány teszten a M1RA-val, és a Hungaroringen is próbára tehette magát.
– Eddig jól érzem magam a csapatban, mindenki nagyon segítőkész, és látom, hogy a maximumot akarják kihozni belőlem – fogalmazott Csermely Móric, aki a Forma–1 világbajnoki címvédőjére, Max Verstappenre néz fel az autóversenyzők közül.
A Swift Cup Europe-idény április 29-én rajtol az ausztriai Salzburgringen, és hat versenyhétvégéből áll, a Hungaroringre július 8-10-én érkezik a mezőny.
A Monte-Carlo Rallyt követően a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb és a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier újra összeméri gyorsaságát, ezúttal a murvás Portugál Rallyn.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy Sébastien Loeb rajthoz áll a Portugál Rallyn, a Toyota pedig most bejelentette, hogy Sébastien Ogier is ott lesz a murvás májusi versenyen.
Mindketten először fogják murván vezetni az idén debütáló Rally1-es hibrid autókat, Ogier a Toyotát, Loeb pedig a Ford Pumát.
A rallysport két legeredményesebb versenyzője már a Montén januárban összecsapott és a győzelemre csak ketten voltak esélyesek, mint tudjuk, Ogier utolsó előtti szakaszos defektje után Loebé lett a végső siker.
Portugáliában május 19-22. között ismét róluk szólhat a verseny, a verseny története során Sébastien Ogier Markku Alénhez hasonlóan öt győzelemmel a legeredményesebb, míg Sébastien Loeb kétszer tudott nyerni, csakúgy, mint korábban Juha Kankkunen, Colin McRae, Carlos Sainz és Tommi Makinen.
A portugál murván a verseny első napján Ogier-nak lesz jobb rajthelye, miután Kalle Rovanpera, Thierry Neuville és Craig Breen után Sébastien Loeb a negyedik helyen, míg Sébastien Ogier Ott Tanak, Takamoto Katsuta és Gus Greensmith után a nyolcadik helyről fog rajtolni.
A Rally Világbajnokság negyedik futamán, a Portugál Rallyn 21 murvás szakaszt rendeznek, a versenytáv pedig 320,17 km lesz.