Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe nagyon változatos versenyt követően, komoly büntetést begyűjtve a dobogón zárta a Horvát Rallyt.
Thierry Neuville sorra halmozta a büntetéseket a Horvát Rally idején, és végül 2 perc gyűlt ezekből össze, majd jött a Power Stage, ahol balesetet szenvedett, ennek ellenére is sikerült megszereznie a harmadik helyet.
“A Power Stage-n nem tudom, hogy mi történt – mondta Thierry Neuville. – Tudtam, hogy árok van az út mentén és a megcsúszás után már csak az autó próbáltam menteni. Kívülről nagyon látványosnak tűnhetett, de belülről kevésbé volt drámai és sikerült két defekttel megúszni. Szerencsére pótkerekünk is ennyi volt még. Kihívásokkal teli hétvége volt, mely során hol fent, hol lent voltunk. Sok csalódás és némi öröm is ért minket. Örülök, hogy sikerült megszerezni a dobogót, mert egész hétvégén ez volt a cél.”
A belga versenyző szerint a Monte-Carlo Rally óta sokat változott az autó.
“Sokkal jobb most az autó, mint amilyen a Montén volt. Most úgy látom, hogy sikerült javulni, de még mindig van mit jobbá tenni. Két autóval zártunk a dobogón, ami nagyon jó, de ahhoz, hogy bajnoki címért harcoljunk még tovább kell fejlődnünk.”
Thierry Neuville idén három versenyen két dobogós eredményt ért el, így a bajnokságban a második helyen áll Kalle Rovanperától 29 pont hátránnyal lemaradva, míg Craig Breent 17 ponttal megelőzve.
A Hyundai a Horvát Rallyt követően a gyártók bajnokságának második helyére lépett 42 pont hátránnyal a Toyota és 5 pont előnnyel az M-Sporttal szemben.
Bár volt része sikerben is a Ritmus Ase-Korda Racing közös Junior csapatának, azért nem lehet maradéktalanul boldog a csapatvezető Várkonyi Szabolcs – áll a csapat közleményében.
A 2022-es Magyar Országos Rallycross Bajnokság nyitófordulóját, a máriapócsi versenyt követően, hisz a két legnagyobb kategóriában induló Benyó Máté (Supercar) és Kovács Sámuel (Super1600) egyaránt műszaki hiba miatt esett el a döntőbe jutástól, illetve a további versenyzéstől.
Viszont Várkonyi Bence 2. helyezést ért el a Mazda MX5 kupában a bemutatkozó versenyén és a Korda lányok is dobogóra állhattak a Hankook Racer Cup női kategóriájában.
„Az álomszerű szezonnyitó versenyünk egy pillanat alatt szertefoszlott, amikor az elődöntő első rajtkockájából kiállni kényszerültünk egy technikai hiba miatt. Fájdalmas balszerencse volt ez számunkra, hiszen úgy gondolom, reális esélyünk lett volna egy nagyon jó eredmény elérésére! A csapat remek munkát végzett egész hétvégén, de sajnos most nem tudtuk meghálálni a szurkolóinknak a támogatásukat egy jó eredménnyel. Nem mondhatni ideális szezonkezdet mindezt, hiszen nagyon értékes pontokat vesztettünk, de ebből is fel kell állni” – értékelt kissé szomorúan Máté.
„Izgatottan vártam az első versenyhétvégét az új kategóriámban. Óriási élmény ezt az autót vezetni és versenyezni vele. Sajnos a harmadik előfutamban történt váratlan technikai hiba miatt nem tudtam folytatni a versenyt. Pedig a csapatom remekül felkészítette az autót, ráadásul rengeteg támogatást és segítséget, hasznos tanácsokat kaptam a Korda Racingtől és a Ritmus Ase-tól ezen a hétvégen. Egy pillanatra sem csüggedek, a következő versenyen M-Ringen támadunk!” – fogalmazott Sámuel.
„Úgy gondolom, hogy remekül sikerült a bemutatkozásom a Mazda MX-5 kupában. Nagyon nehéz volt a pálya, végig feszes koncentrációt igényelt, de mindennek ellenére végig tudtam egy stabil harmadik helyet autózni. A döntőben aztán még erre is rátettem, és végül második helyen futottam be. A hétvége kupán belüli legjobb köridejét is magaménak tudhatom. Az autó számomra továbbra is remek. Köszönöm szépen a rengeteg segítséget, amit egész hétvégén kaptam” – mesélte Bence.
Korda Zsófia szintén remekül kezdte az idei szezonját, mert noha a döntőhöz még hiányzott egy nagyon kicsi, egy falba csúszás ellenére is megnyerte a női kategóriát, így tett egy nagy lépést az álma, a női bajnoki címre megszerzése felé.
Zsófi 15 éves húga, Korda Réka is ott volt a mezőnyben, és újoncként nagyon szépen helyt állt, és a hétvégét sikerült megkoronáznia a női kategória harmadik helyével.
Várkonyi Szabolcs csapatvezető:
Igyekeznie kell a Korda Racing szerelőinek, hogy minden autó kész legyen a jövő hét végi M-Ring Kupára, ami a bajnokság 2. fordulója. Remélem, a sikerek megismétlődnek, viszont a technikai hibákat idénre magunk mögött tudtuk és csak a versenyben mutatott teljesítmény fogja befolyásolni a srácok eredményeit, nagyon várjuk a következő versenyt!
A Ritmus Ase együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!
Nagy utat járt be Rácz Geri pályafutása első angliai versenyhétvégéjén, a Donington Parkban. A MINI CHALLENGE mezőnye nagy kihívás elé állította az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős versenyzőjét, de a kezdeti viszontagságok után remek felzárkózással megmutatta, hogy van keresnivalója a sorozatban: a második futamon nyolc, a harmadikon kilenc pozíciót javított, és harcban volt az újonc értékelés megnyeréséért is.
Egy kiesés után két látványos versenyt hozott Rácz Geri számára a brit MINI CHALLENGE-ben teljesített első hétvégéje. A 16 esztendős versenyző az idei évtől a szigetországban, az EXCELR8 Motorsport színeiben folytatja a pályafutását azzal a céllal, hogy élvonalbeli túraautó-versenyzővé válhasson. Az első futamok rögtön megmutatták, hogy a 270 lóerős, szekvenciális sebességváltókkal és slick gumikkal szerelt autók, a füves és kavicsos bukóterek miatt kíméletlen pályák, valamint a tapasztalt ellenfelek komoly kihívást jelentenek.
Geri számára az első igazi megmérettetés a szombat reggeli időmérő edzés volt, ígéretes tempóval kezdett és a kvalifikáció első részében a 9-10. hely környékén is feltűnt a neve, de egy piros zászlós szakasz megtörte a lendületét, és az újraindítás után nem tudott javítani a köridején, így végül a 17. helyen zárt a 28 fős mezőnyben. Ezzel egyáltalán nem lehetett elégedetlen, hiszen csupán alig több mint fél másodperccel maradt el az EXCELR8 Motorsport hat pilótájából a legjobb időt elérő, azzal a 9. rajtkockát megszerző Jason Lockwoodtól, ami a MINI CHALLENGE-ben eltöltött első időmérő után biztató teljesítmény volt.
Fotó: MOTAM
A szintén szombaton rendezett első futam elején is úgy tűnt, hogy a 7-es rajtszámú MINI pilótája tovább bizonyíthat. Az egyik ellenfél megbüntetése miatt a 16. helyről rajtolva remekül indult, rögtön három helyet javított, de egy baleset következtében kiesett.
„Ketten összeütköztek előttem, nem tehettem mást, a fékbe kellett taposnom, amitől a hideg hátsó gumikon elúszott az autó hátulja. Nem tudtam megfogni, így a kavicságyban ért véget számomra a verseny – nyilatkozta szombaton, de igyekezett a helyzet pozitív oldalát nézni. – Inkább félig teli a pohár, hiszen jól rajtoltam, amit a csapat külön ki is emelt, mondván inkább az a jellemző, hogy egy szezonnyi gyakorlással tudnak ilyen jól rajtolni a pilóták. Persze, van még hova fejlődnöm, de elsőre nem volt rossz.”
A vártnál is sikeresebb felzárkózás vasárnap
A vasárnap rendezett két futam közül az elsőt Geri a 28. pozícióból kezdhette meg, és végül nyolc helyet javítva, a 20. helyen fejezte be, ami megfelelt az előzetes várakozásoknak. Ennél egy hellyel jobbat is elérhetett volna, a küzdelemnek azonban piros zászló vetett véget, és az utolsó teljes kört vették figyelembe.
Az aznapi második, összességben harmadik futamon így a 20. rajtkockából indulhatott, de már az első körben feljött a 15. pozícióba, majd később további helyeket nyert. A futam egy szakaszában a 9. helyen is haladt, végül pedig 11. helyen intették le, így a 20 perces futamon összesen kilenc pozíciót javított. A kockás zászlót közvetlenül az újonc értékelést megnyerő Alex Denning mögött látta meg, miután még az utolsó körben is csatáztak egymással.
„Nagyon jókat csatáztam. Az egyik párharcból nem jöttem ki jól, mert ketten koccantak előttem, amitől igencsak lelassultak, de az egyikük mellett így is el tudtam menni. Ezután viszont hátulról megérkezett egy másik riválisom, és átvágott a kavicságyon, őt pedig már nem tudtam kikerülni, és egy kicsit nekimentem, ami miatt hárman is megelőztek. Szerencsére később mindhárom pozíciót vissza tudtam szerezni” – értékelte Geri a hétvége utolsó versenyét.
Fotó: MOTAM Kommunikáció
Geri az első versenyhétvége után az összetett pontverseny 21. helyén áll 39 ponttal, az újoncok értékelésében pedig az 5. helyezett, de a szabályok szerint a szezon végén minden versenyző köteles eldobni a két legrosszabb eredményét. A fiatal pilóta az első futamon történt kicsúszás után a második és a harmadik felvonás során versenyképes volt, ezzel elnyerte a csapat elismerését. Geri az EXCELR8 Motorsport mérnökeire, szerelőire és versenyzőire is számíthat, valamint a tesztek során mellette levő coach-a, James „Jiggy” Gornall is segíti őt.
„Nagyon szoros kapcsolatot próbálunk kialakítani a csapattal, és minél több információt megosztunk egymással. Az adatelemezés is sokat segít, a csapat versenyzőinek telemetriáját is össze szoktuk hasonlítani. Mindenki tudja, hogy hol és miben kell fejlődnie. Dan Zelosnak kifejezetten köszönöm az egész hétvégi segítségét, bármivel fordulhattam hozzá, és magától is odajött, hogy tud-e még valamiben segíteni. Az egész csapatnak hálás vagyok a hétvégéért, valamint a Fit4Race-nek, akik kulcsszerepet játszanak a felkészülésemben. Mindkét vasárnapi futamot nagyon élveztem, de különösen a másodikat. Annyi akció volt, hogy az összesre nem is emlékszem. Gratulálok a csapattársaimnak az elért eredményekhez!” – összegezte Geri a bemutatkozó hétvégéjén történteket.
Az EXCELR8 Motorsport versenyzője legközelebb május 13-a és 15-e között lép pályára Brands Hatch Indy nyomvonalán.
Az Európában több nemzetközi autós gyorsasági bajnoki címet megszerző M1RA versenycsapat évek óta kiemelt figyelmet fordít a fiatal magyar autóversenyzők, szerelők és mérnökök oktatására, melynek egyik állomása a Swift Cup Europe bajnokság. Itt kap lehetőséget a bizonyításra idén a 15 éves Csermely Móric egy 1,4-es Suzuki Swift volánja mögött.
– Apa rallyzott korábban, ő vont be az autósportba, de érdekes, hogy amíg nem én vezettem, tartottam a nagy sebességtől – árulta el Csermely Móric, a M1RA újdonsült versenyzője. – Azonban ha én ülök a volán mögött, élvezem a sebességet. Akkor fordult át bennem ez az egész, amikor a barátaimmal elmentem gokartozni. Utána újra és újra vissza akartam menni, így apa sokszor elvitt magával, aztán az eredményeim alapján azt javasolta, próbáljuk ki, mire lennék képes egy versenyautóban.
2020 decemberében egy rallykrossz autóval kezdte, akkor érzett rá igazán a vezetés mikéntjére, sőt tavaly már versenyzett is: harmadik helyen végzett a magyar ralikrossz országos bajnokság junior kategóriájában.
Fotó: M1RA
– Nagyon élveztem a bajnokságot, de a szezon második felében már azt éreztem, hogy jó lenne valami mást is kipróbálni, ezért éltünk a M1RA-tól kapott lehetőséggel – mesélte a középiskolás tehetség. – A Swift Cup Europe egy nagyon jó kiindulóbajnokság, itt megtanulhatom az alapokat, aztán majd meglátjuk, milyen eredményeket érek el, és milyen jövőm lehet az autósportban. Jó érzés az, hogy jó kezekben vagyok, mert itt nemcsak a megfelelő technikákat leshetem el, hanem a biztonságra, illetve a biztonságos közlekedés fontosságára is nagy hangsúlyt fektet a csapat.
Már túl van néhány teszten a M1RA-val, és a Hungaroringen is próbára tehette magát.
– Eddig jól érzem magam a csapatban, mindenki nagyon segítőkész, és látom, hogy a maximumot akarják kihozni belőlem – fogalmazott Csermely Móric, aki a Forma–1 világbajnoki címvédőjére, Max Verstappenre néz fel az autóversenyzők közül.
A Swift Cup Europe-idény április 29-én rajtol az ausztriai Salzburgringen, és hat versenyhétvégéből áll, a Hungaroringre július 8-10-én érkezik a mezőny.
A Monte-Carlo Rallyt követően a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb és a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier újra összeméri gyorsaságát, ezúttal a murvás Portugál Rallyn.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy Sébastien Loeb rajthoz áll a Portugál Rallyn, a Toyota pedig most bejelentette, hogy Sébastien Ogier is ott lesz a murvás májusi versenyen.
Mindketten először fogják murván vezetni az idén debütáló Rally1-es hibrid autókat, Ogier a Toyotát, Loeb pedig a Ford Pumát.
A rallysport két legeredményesebb versenyzője már a Montén januárban összecsapott és a győzelemre csak ketten voltak esélyesek, mint tudjuk, Ogier utolsó előtti szakaszos defektje után Loebé lett a végső siker.
Portugáliában május 19-22. között ismét róluk szólhat a verseny, a verseny története során Sébastien Ogier Markku Alénhez hasonlóan öt győzelemmel a legeredményesebb, míg Sébastien Loeb kétszer tudott nyerni, csakúgy, mint korábban Juha Kankkunen, Colin McRae, Carlos Sainz és Tommi Makinen.
A portugál murván a verseny első napján Ogier-nak lesz jobb rajthelye, miután Kalle Rovanpera, Thierry Neuville és Craig Breen után Sébastien Loeb a negyedik helyen, míg Sébastien Ogier Ott Tanak, Takamoto Katsuta és Gus Greensmith után a nyolcadik helyről fog rajtolni.
A Rally Világbajnokság negyedik futamán, a Portugál Rallyn 21 murvás szakaszt rendeznek, a versenytáv pedig 320,17 km lesz.
Ott Tanak és Martin Jarveoja nagyon közel került a Horvát Rallyn, hogy több mint egy év után ismét WRC futamot nyerjen, végül azonban meg kellett elégedniük a második helyezéssel a rendkívül nehéz versenyen.
Ott Tanak utoljára a tavaly Arctic Rallyn tudott nyerni, az idei Horvát Rallyn azonban csupán egy szakaszra voltak az újabb győzelemtől. A 2019-es rally világbajnok végül a második helyen zárt, így legalább a dobogós eredmény összejött.
“Az első nap végén akkora hátrányban voltunk a második helyen, hogy nem hittem volna, hogy még a győzelemért tudunk harcolni – mondta Ott Tanak. – Kezdetben nem volt probléma az esőben, de a szakaszok nagyon messze voltak egymástól, ezért nagyon nehéz volt egy jó csomaggal kimenni egy körre. Az egyetlen erősségünk a hétvégén a gumi választás volt, ami szombaton és vasárnap is nagyon jól sikerült.”
Vasárnap komoly szerepet kapott Ott Tanak murvakéme is, akinek a segítségével sikerült jó gumit választania az észt versenyzőnek.
“Nagyon jó munkát végzett a murvakémünk, mert azt mondta, hogy esőre gumizzunk, és én egyáltalán nem tartottam valószínűnek az esőt. Inkább csak egy lehetségesnek tartottam. Mivel nagy előnyünk volt a mögöttünk állókkal szemben, kockáztattam. Az első szakasz azonban teljesen száraz volt, ezért kezdtem aggódni, de végül megjött az eső és ott kiválóan működtek a gumik. Hihetetlen, hogy mennyire változatos volt az időjárás.”
Az utolsó szakaszra az élen állva mehetett Tanak, és helyét próbálta is megtartani.
“Megpróbáltam az élen maradni, de a szombattal ellentétben nem voltam elég magabiztos és kiegyensúlyozott. Egy kevéssel gyorsabbnak kellett volna lennünk, hogy a Toyota tempóját tartsuk. Ennek ellenére hiba nélkül sikerült a Power Stage.”
Ott Tanak a tavalyi Finn Rally után tudott ismét dobogóra állni és mostani második helyével a világbajnokság negyedik helyére lépett holtversenyben a Monte-Carlo Rally győztes Sébastien Loebbel. Tanak hátránya 49 pont a három versenyen két győzelmet bezsebelő Kalle Rovanpera mögött.
Két futam után Mads Ostberg és Patrik Barth vezeti az Országos Rallybajnokságot, meglehetősen furcsa, 74,8 ponttal, aminek természetesen megvan a magyarázata.
Miután a Salgó Rallyt és a Boldogkő Rallyt is megnyerte Mads Ostberg és Patrik Barth, nem volt nehéz kitalálni, hogy ők állnak a bajnokság élén is. A Salgó győzelméért 30 pont járt, a Power Stage-en pedig másodikok lettek, amiért 4 pontot vihettek haza.
A bonyodalom a Boldogkő Rallyn kezdődött. Az idei szabályok szerint, ha egy verseny gyorsasági szakaszainak az össztávja 120 kilométer felett van, akkor az 1,2-szeres szorzóval szerepel a bajnokságban. Így Ostberg a győzelemért 36 pontot kapott, míg a Poweren megint második lett, amiért (4 x 1,2) 4,8 pont járt, így gyűjthetett eddig 74,8 pontot.
A bajnokság másodi és harmadik helyezettjét sem kellett nagyon számolgatni, hiszen mind a két futamon Vincze Ferenc és Németh Gergely lett a második, Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt pedig a harmadik.
Ferikének a Power Stage-ről egy harmadik és egy első helye van, így összesen 61,8 ponttal áll a második helyen, vagyis kerek 13 pont a hátránya.
Velenczei a két haramdik helye mellett egy negyedik és egy harmadik helyet szerzett a Poweren, így 51,8 pontot gyűjtött eddig az idén, amivel 23 pont hátrányban van Ostberggel és 10-zel Vincze mögött a harmadik helyen.
A negyedik helytől azért kellett egy kis matek. Bodolai László és Deák Attila a Salgón, emlékezetes módon defektet kaptak, így csak a hetedik helyen végeztek, a Boldogkő Rallyn viszont kiegyensúlyozott tempóval lettek negyedikek. Ez a bajnokságban is meghozta a gyümölcsét, hiszen 37 ponttal a negyedik helyen állnak.
Az ötödik, hatodik helyen két meglepetés páros áll. A tavalyi 2wd bajnokság második helyezettje Német Gábor idén lépett fel egy Skoda Fabia Rally2 evo volánja mögé, amiben Szabó István, majd Adorján Szabolcs navigált neki. A Salgón nyolcadikok, Boldogkőn ötödikek lettek, sőt, utóbbin a Power Stage-en is negyedik helyen végeztek, így összesen 33,8 pontot gyűjtöttek, amivel a bajnokság ötödik helyén állnak.
Tóth Tibor és Szabó József egy kilencedik és egy hatodik helyezéssel szereztek 27 pontot, amivel hatodikok.
Turán Frigyes és Farnadi Ágnes műszaki hiba, míg Klausz Kristóf és Csányi Botond baleset miatt estek ki a Boldogkő Rallyn. A mínuszolás pedig a bajnokság ezen szakaszában több pozícióba is kerül. Friciék így 22 ponttal a hetedikek, míg Klauszék 20 ponttal a kilencedik helyen állnak.
Közéjük férkőzött be 20,2 ponttal ifj. Fekete László és Begala Tamás, akik egy tizedik és egy nyolcadik helyezéssel gyűjtötték a pontjaikat.
A top 10-et Trencsényi József és Verba Gábor zárják 15,6 ponttal.
A bajnokság állása két futam után:
Pilóta/Navigátor
Autó
Pont
1.
🇳🇴 Mads Ostberg
🇸🇪 Patrik Barth
Citroen
C3 Rally2
74,8
0
2.
🇭🇺 Vincze Ferenc
🇭🇺 Németh Gergely
Skoda
Fabia R5
61,8
-13
3.
🇭🇺 Velenczei Ádám
🇭🇺 Vánsza Zsolt
Skoda
Fabia Rally2 Evo
51,8
-23
4.
🇭🇺 Bodolai László
🇭🇺 Deák Attila
Ford
Fiesta R5 Mk II
37
-37,8
5.
🇭🇺 Német Gábor
🇭🇺 Szabó István
Skoda
Fabia R5 Evo
33,8
-41
6.
🇭🇺 Tóth Tibor
🇭🇺 Szabó József
Skoda
Fabia R5
27
-47,8
7.
🇭🇺 Turán Frigyes
🇭🇺 Farnadi Ágnes
Volkswagen
Polo R5
22
-52,8
8.
🇭🇺 ifj. Fekete László
🇭🇺 Begala Tamás
Skoda
Fabia R5
20,2
-54,6
9.
🇭🇺 Klausz Kristóf
🇭🇺 Csányi Botond
Skoda
Fabia Rally2 Evo
20
-54,8
10.
🇭🇺 Trencsényi József
🇭🇺 Verba Gábor
Skoda
Fabia
15,6
-59,2
11.
🇭🇺 Osváth Péter
🇭🇺 Répás Zoltán
Skoda
Fabia R5
15
-59,8
12.
🇭🇺 Hangodi Bendegúz
🇭🇺 Bunkoczi László
Peugeot
208 Rally4
12,4
-62,4
13.
🇭🇺 Hoffer Zsolt
🇭🇺 Czézinger Kristóf
Ford
Fiesta Rally3 (RC3)
11
-63,8
14.
🇭🇺 Ollé Sasa
🇭🇺 Ollé Rebeka
Skoda
Fabia R5
10,8
-64
15.
🇭🇺 Kurtos Róbert
🇭🇺 Fridrik Gergő
Mitsubishi
Lancer Evo IX
6,8
-68
16.
🇭🇺 Berta László
🇭🇺 Császár László
Peugeot
208 Rally4
4,6
-70,2
17.
🇭🇺 Csomós Miklós
🇭🇺 Nagy Attila
Renault
Clio Rally5 (RC5)
3
-71,8
18.
🇭🇺 Jagadics Gábor
🇭🇺 Tóth Viktor
Ford
Fiesta R5
2,4
-72,4
19.
🇭🇺 Hibján József
🇭🇺 Szollár Csaba
Ford
Fiesta Rally4
1,2
-73,6
A hivatalos bajnokság állása majd itt tekinthető meg, amint elkészül.
Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen bár a Horvát Rally első napját követően magabiztosan vezetett, később elvesztette előnyét és a győzelmet csak a Power Stage-n tudta megszerezni.
Kalle Rovanpera a Horvát Rally első napját követően csaknem másfél perc előnnyel vezetett, azonban a második napi defekt, és harmadik napi extrémen változó időjárás után elvesztette a vezető helyét. A finn toyotás azonban a Power Stage-n csak a gázon állt és végül sikerült visszaszereznie az első helyet Ott Tanaktól.
“Nagyon jó érzés ismét nyerni – mondta Kalle Rovanpera karrierje negyedik WRC futamát nyerve a versenyt követően. – Nagyon kemény hétvége volt, de mindig nagyon jó érzés csatában kivívni a győzelmet. Az utolsó szakaszon mindent beladtam, szerintem nem tudtam volna gyorsabb lenni. A kemény gumit választottam vasárnap reggel, ami az első szakaszokon jól is működött, de az esőben nem volt jó.”
Az ominózus utolsó előtti, esős szakaszon Kalle Rovanpera jól tudta, hogy időt fog veszíteni a gumik miatt.
“A szakasz előtt keresztben használtuk a vizes és a kemény gumikat, de a kemények nem működtek egyáltalán a nedves úton. Nehéz volt úgy vezetni, hogy tudtuk, nagyon sok időt veszítünk. Nyilván próbálod tartani a tempót az egész szakaszon, de ez tapadás nélkül nagyon nehéz, és semmit sem tehetsz ellene.”
A finn toyotás szerint Horvátországban nagyon fontos szerepük volt a murvakémeknek.
“Nagyon fontos szerepet játszottak ezen a hétvégén a murvakémek. Nagyon pontos munkát kellett végezniük, és ez így volt a Power Stage-n is. Meg voltam győződve, hogy a Power Stage-n nem leszünk elég gyorsak annak ellenére, hogy néhol nagyon jól tapadt a gumi, mert az egész út tele volt sárral és felhordással. Ennek ellenére mindent beleadtam. Azt hiszem, ez volt a legnehezebb győzelmem, mert egész hétvégén folyamatosan változott az időjárás, és mindenkinek sok defektje volt. Nagyon nehéz verseny volt.”
Kalle Rovanpera a sorozatban aratott második győzelmével 29 pontos előnyre tett szert Thierry Neuville előtt a bajnokságban.
Először azt hitte Wirtmann, bal első defektje van, de mivel már csak 15 kilométer volt hátra a gyorsasági szakaszból, gondolta kimegy. A kormány egyre jobban húzott balra, várta, hogy majd leszakad a gumi és felnin gyorsabban halad. Le is szakadt, de nem a gumi…
Három gyorsasági után az abszolút második helyen állt Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A negyedik, 18,78 kilométeres Hernádvécse–Kányi elág gyorsaságin azonban furcsán kezdett viselkedni a Ford Escort Mk II-es.
„Először azt hittem, hogy defektünk van, mert éreztem, hogy nem pontosan odamegy az autó, ahova kormányzom. 15 kilométer volt még hátra, gondoltam, hogy kimegyünk. Mondtam is Julinak, hogy mindjárt leszakad a gumi, és majd a felnin gyorsabbak leszünk.
Fotó: Wirtmann Ferenc
De egyre durvábban rángatott be az árokba. A lassítóknál szinte meg kellett állni, az utolsónál pedig már nem tudtam jobbra fordítani az autót, eltoltuk a lassítót. Éreztem közben, hogy elment a fék. Mondom mi a fene van? Mentünk tovább kézifékkel.
Na, egyszer éreztem egy könnyebbülést a bal oldalról, gondoltam leszakadt, a gumi, de nem csak a gumi, hanem a komplett kerék, féktárcsától, mindenestül.
Fotó: Wirtmann Ferenc
Nem baj, kimegyünk a gyorsról, a historicot lehet a szervizparkon kívül is szervizelni, ott megcsinálják a srácok. Amikor kiértünk, akkor láttam, hogy nagyobb a baj, mert a lengőkar is elkopott. A teljes bal elejét cserélni kellett.
A fiúk hoztak egy gólyalábat a szervizparkból, mert az nem volt náluk és meg is csinálták, a trélerre már egy szinte rajtkész állapotban lévő autóval álltunk fel. Közben a kerék is meglett, amit a nézők visszaküldtek. Ezúton is köszönjük nekik.
Fotó: Wirtmann Ferenc
Utólag kiderült, hogy a tengelycsonk tört el. Tavaly raktuk be a Mecsek Rally előtt, elvileg még bírnia kellett volna. Benító főmérnökúr szerint elfáradt, úgyhogy ezt a márkát többet nem rendeljük.
Ritkán fordul elő, hogy műszaki hiba miatt kelljen kiállnunk, de ez is benne van a rallyban.
Fotó: Wirtmann Ferenc
Amíg mentünk, rendben volt minden, az első gyorsaságit egy kicsit elóvatoskodtam, ott csak harmadik időt futottunk. A másodikat megnyertük, a harmadikon megint másodikok lettünk. Érdiék Sierrájával nehéz lett volna felvenni a versenyt, de remélem, lesz még alkalmunk az idén megmérkőzni velük.“
A Rally Szakági Bizottság (RSB) határozata alapján két Rally3-as verseny időpontja is megváltozott, illetve közzétették a Regularity Rally Kupa 2022-es versenynaptárát is. Alább az RSB hivatalos közleménye olvasható.
20/2022 Rally Szakági Bizottság elektronikus határozata 2022.04.22
A Rally Szakági Bizottság úgy határoz, hogy módosítja a 2022-es Rally versenynaptárat a következőképpen:
2022.06.11 – 2022.06.12 Alexovics Rally R3 Bajna és Lábatlan környéke
2022.10.01 – 2022.10.02 Céltrans Rally R3 Guttamási és Fehérvárcsurgó
A Rally Szakági Bizottság kezdeményezi a Sporttanácsnál a naptár módosítás jóváhagyását.
Fenti határozatot a Rally Szakági Bizottság 7 igen szavazattal elfogadta
21/2022 Rally Szakági Bizottság elektronikus határozata 2022.04.22
A Rally Szakági Bizottság úgy határoz, hogy a következő rendezvények részei a Regularity Rally Kupa 2022 sorozatnak: