Megjelent az Új-Zéland Rally nevezési listája, mely bár nem túl hosszú, így is választ adott egy, az Ypres Rally után felmerült kérdésre.
Az M-Sport visszaléptette Adrien Fourmaux-t a görög Acropolis Rallytól, miután az Ypres Rally utolsó napján balesetet szenvedett a francia versenyző és Fordját nem tudta volna a csapat megjavítani időben.
Azonban Adrien Fourmaux azt követően olyan posztot tett közzé, melyben mintha elköszönt volna a csapattól, azonban az M-Sport mindenkit igyekezett megnyugtatni, hogy Fourmaux visszaléptetése csak a görög verseny idejére szólt.
Az Új-Zéland Rally nevezési listájának megjelenése után pedig kiderült, hogy Adrien Fourmaux valóban folytathatja a szezont a fordos csapattal.
A nevezési listán összesen 11 Rally1-es autó található, az M-Sport négy (Craig Breen, Gus Greensmith, Adrien Fourmaux, Lorenzo Bertelli), a Toyota ugyancsak négy (Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta, Sébastien Ogier), a Hyundai pedig három (Ott Tanak, Thierry Neuville, Oliver Solberg) autót állít rajthoz.
A WRC2-ben 12-en állnak rajthoz, a győzelemért vélhetően Hayden Paddon és Kajetan Kajetanowicz küzdhet meg.
A listát még hat nemzeti értékelésben résztvevő páros teszi teljessé.
Az Új-Zéland Rally a világbajnokság 11. futama lesz szeptember és október fordulóján, a versenyen 17 szakasz vár az indulókra, a versenytáv pedig 276.44 km lesz.
A klasszikus verseny 10 év, 2012 után tér vissza a világbajnokságra.
Folytatódott George Russell egészen elképesztő sorozata, miszerint minden egyes futamon a második és az ötödik hely között zárt.
Legyen akármilyen probléma a Mercedes háza táján, George Russell a kiegyensúlyozottság mintapéldánya. Eleve már az megsüvegelendő tény, hogy az angol minden egyes versenyt be tudott fejezni. Ha pedig ezt megtoldjuk azzal a statisztikai érdekességgel, hogy Russell mindegyiket a második és az ötödik hely között tette, még inkább megsüvegelendő a teljesítménye.
Így volt ez a Holland Nagydíjon is, ahol hatodszor állhatott fel a dobogóra. A taktika Zandvoortban jobban jött ki számára csapattársához képest, aki végül csak negyedikként futott be, miután sokáig úgy volt, még a győzelemre is lehet esélye.
„Egészen hihetetlen tempót mutattunk csapatként” – foglalta össze csapata szempontjából a versenyt Russell a futam utáni sajtótájékoztatón. „Tudom, hogy az eredmény nem igazán az, amit vártunk magunktól. Ez viszont óriási önbizalmat ad nekünk a továbbiakra. Jó volt látni különböző csapatokat a dobogón, azt meg pláne, hogy mi is egyre inkább közeledünk a legfelső fokhoz a teljesítményünknek köszönhetően.”
Russell úgy érzi, kihozta a maximumot a maga személyes szempontjából is a versenyből. „Igen, abszolút. Ha valaki a verseny előtt azt mondja, hogy én leszek a második, biztos, hogy boldog lettem volna vele. Csapatként viszont, azt gondolom, esélyünk volt a győzelemre is. Kockáztattunk a taktikánkkal, de a tempónk mindenképp megvolt a győzelemhez. Büszke vagyok a munkára, amit elvégeztünk. Tudtuk, hogy minél hátrébbról vágunk neki a versenynek, annál nagyobb kihívás lesz. Sajnálom, hogy Lewis végül nem lehetett itt, ő is megérdemelte volna.„
Kalle Rovanpera az Acropolis Rallyn megszerezheti első világbajnoki címét a legmagasabb kategóriában. A matematika kicsit bonyolult, a cikk további részében soroljuk a lehetőségeket.
Rovanpera az Ypres Rallyn mindössze öt pontot szerzett a Power Stage elsőséggel, így most 203 ponttal vezeti a bajnokságot. A második Tanaknak 131, a harmadik Evansnak 116 pontja van, a negyedik Neuville pedig 106 pontot gyűjtött. A bajnokságból még négy futam van hátra, az Acropolis után Új-Zéland, Spanyolország és Japán rendez még versenyt.
Egy futamon 25 pontot kap a győztes, plusz 5 pont jár a Power Stage elsőségért. Rovanperának így 90 pont előny kell az Acropolis Rally végén, ahhoz, hogy világbajnokként ünnepeljen a hétvégén.
Ezekben az esetekben lehet világbajnok Rovanpera:
Ha Rovanpera megnyeri a rallyt és a Power Stage-et, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak összetettben a negyedik helyen végzett, és nem szerez Power Stage pontot.
Tanak összetettben az ötödik helyen végzett, és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tänak összesítésben a hatodik helyen végez és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Ha Rovanpera megnyeri a rallyt és második a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak ötödik a versenyen és ötödik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak hatodik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak hetedik a versenyen.
Ha Rovanpera megnyeri a rallyt és harmadik a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak ötödik a versenyen és nem szerez pontot a Power Stage-en.
Tanak hatodik a versenyen és negyedik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak hetedik a versenyen és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak nyolcadik a versenyen.
Fotó: Toyota Gazoo Racing
Ha Rovanpera megnyeri a rallyt és negyedik a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak hatodik a versenyen és ötödik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak hetedik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak nyolcadik a versenyen.
Ha Rovanpera megnyeri a rallyt és ötödik a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak hatodik a versenyen és nem szerez pontot a Power Stage-en.
Tanak hetedik a versenyen és negyedik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak nyolcadik a versenyen és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak kilencedik a versenyen.
Fotó: Toyota Gazoo Racing
A további estekben már Evans is képbe kerül.
Ha Rovanpera megnyeri a rallyt és nem szerez pontot a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak hetedik a versenyen és ötödik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak nyolcadik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak kilencedik a versenyen.
Evans második a versenyen és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Ha Rovanpera második a versenyen és megnyeri a Power Stage-et, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak nyolcadik a versenyen és ötödik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak kilencedik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak tizedik a versenyen és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans harmadik a versenyen.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Ha Rovanpera második a versenyen és második a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak nyolcadik a versenyen.
Tanak kilencedik a versenyen és negyedik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak tizedik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans harmadik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Ha Rovanpera második a versenyen és harmadik a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak kilencedik a versenyen és ötödik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Tanak tizedik a versenyen és negyedik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans harmadik a versenyen és negyedik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Neuville nyer a versenyen és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Ha Rovanpera második a versenyen és negyedik a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak kilencedik a versenyen.
Tanak tizedik a versenyen és ötödik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans harmadik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans negyedik a versenyen.
Neuville nyer a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Ha Rovanpera második a versenyen és ötödik a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak tizedik a versenyen.
Evans harmadik a versenyen.
Evans negyedik a versenyen és második vagy rosszabb a Power Stage-en.
Neuville nyer a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Ha Rovanpera második a versenyen és nem szerez pontot a Power Stage-en, akkor megnyeri a címet, ha:
Tanak nem szerez pontot (tizedik helyen kívül ér célba és ötödiknél rosszabb a Power Stage-en).
Evans harmadik a versenyen és hatodik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans negyedik a versenyen és harmadik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Evans ötödik a versenyen.
Neuville nyer a versenyen és negyedik vagy rosszabb a Power Stage-en.
Egyszerűsítve, Rovanperának első vagy második helyen kell végeznie ahhoz, hogy Görögországban bajnok legyen. Ha ez megvan, akkor jöhet a matek. A cikket érdemes elmenteni és ha úgy alakul a hétvége, nem kell számolgatni.
„Elfogadhatatlan, hamis és teljességgel helytelen.” Ezekkel a szavakkal minősítette a Red Bull testvércsapata azokat, akik csalással vádolják őket és az energiaitalos istálló stratégiai főnökét a Holland Nagydíj után.
Az internetet és a közösségi oldalakat ellepték a Holland Nagydíj után a Red Bull stratégiai főnökének címzett gyűlölködő üzenetek, amelyeket az váltott ki, hogy Hannah Schmitz a közvetítésben a csapat bokszfalán ülve nevetett, a kommentelők egy része pedig elkezdett összeesküvés-elméleteket gyártani arról, hogy a Red Bull előre kitervelten parkoltatta le a fura körülmények között kieső Cunoda Jukit, így hozva nyertes helyzetbe Max Verstappent a Mercedesek ellen.
Hiába nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök és Verstappen is a verseny után, hogy bár sikerült a Cunoda miatt életbe léptetett virtuális biztonsági autós fázis során végrehajtott kerékcserével megőrizniük a vezetést, valójában nagyobb esély mutatkozott a győzelemre akkor, ha az eredeti tervet követhették volna, és egy későbbi kerékcserével a kemény helyett a lágy gumikra váltanak, az internetes trollokat ez mit sem érdekelte. Arról nem is beszélve, hogy mi szüksége lenne a 100 pontos előnyben levő Verstappennek az Alpha Tauri segítségére, miközben a faenzaiak hét futam óta nem szereztek pontot, és csak öt pontra vannak az előttük álló Haastól, illetve néggyel előzik az őket követő Aston Martint, tehát minden pontra égető szükségük lenne.
Cunodának volt esélye a pontszerzésre, ami nagyon jól jött volna az Alpha TaurinakFotó: Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool
Az online zaklatás pedig olyan méreteket öltött, hogy már a csapat sem bírta szó nélkül, és közleményt adott ki. „Elképesztően elkeserítő olvasni a csapatunknak és a Red Bull stratégiai főnökének, Hannah Schmitznek címzett kommentek egy részét. Az efféle gyűlölködő viselkedést nem szabad tolerálni, a csalással vádaskodás pedig elfogadhatatlan, valótlan és teljességgel tiszteletlen mind Hannah, és mind a mi irányunkba.”
„Mindig függetlenül, igazságosan és a legnagyobb tisztelettel és sportszerűséggel versenyeztünk. Jukinak műszaki hibája volt, amit a csapat nem azonosított azonnal, ami miatt félre kellett állnia a pályán. Bármi mást sugallni sértő és kategorikusan helytelen” – írták a közleményben.
Hamilton is kiállt Schmitz mellett
Noha Cunoda kiesése mindenképpen furcsa volt, hiszen úgy küldték őt vissza a pályára, hogy a japán pilóta már azt megelőzően is biztos volt benne, hogy valamilyen műszaki probléma lépett fel az autóval, az FIA nem talált semmilyen, manipulációra utaló jelet. A csapat magyarázata pedig az volt, hogy sokáig semmilyen furcsaságot nem észleltek az adatokban.
Eközben Hamilton már a verseny közben megjegyezte, hogy a VSC rendesen kitolt velük, Toto Wolff a futam után a Sky Sportsnak nyilatkozva pedig nem találta a megfelelő szavakat Cunoda kiesésének körülményeire, majd a Mercedes sajtóbeszélgetésén elmondta, hogy amennyiben a világbajnoki címekért harcolnának, nem intézte volna el egy fejcsóválással az esetet.
A Mercedes jobban járt volna, ha nincs VSC Fotó: Alastair Staley / LAT Images
Ebből sejthető, hogy a Mercedesben is felmerülhetett a gyanú, hogy ha nem is teljesen szándékosan tették tönkre Cunoda futamát, a műszaki hiba jelentkezése után már úgy küldték vissza a pályára a japánt, hogy legrosszabb esetben segítenek egy kicsit a Red Bullnak.
Lewis Hamilton a verseny után nem tért ki az esetre, viszont a Twitteren megosztotta a Team LH szurkolói oldal közleményét, amelyben ők is elítélték a Hannah Schmitznek címzett gyűlölködő megnyilvánulásokat. A bejegyzést később ugyanakkor törölték, mert „több kárt okozott, mint amennyi jót tett.”
Idei negyedik versenyére készül Sébastien Loeb az M-Sport csapatával a görög Acropolis Rally alkalmával. Malcolm Wilson csapatának elvárásai pedig nem kicsik a kilencszeres rally világbajnok felé.
Sébastien Loeb rögtön az első versenyén nyerni tudott az M-Sport színeiben a Monte-Carlo Rallyn, majd Portugáliában vezette a versenyt, végül azonban nem tudott célba érni. Harmadik versenyén, Kenyában pedig szakaszt nyert a francia legenda.
Mindezek után mit is várhatna az M-Sport Loebtől az Acropolis Rallyn? Hogy nyerjen!
A kilencszeres világbajnok utoljára 2012-ben versenyzett utoljára az Istenek Versenyén, igaz akkor nyert is a Citroen versenyzőjeként.
Az M-Sport szerint így nem nagy elvárás Loebtől a győzelem.
“A Montén nyert, Portugáliában vezetett, míg Kenyában szakaszt nyert, ezek után elvárható a győzelem Sébastien Loebtől – mondta Richard Millener az M-Sport csapatvezetője a Dirtfishnek. – A Monte után kár, hogy Portugáliában és Kenyában nem tudott nyerni, pedig ezeken a versenyeken is nagyon jól érezte magát az autóban. Seb nyomás nélkül mehet Görögországba versenyezni, ezért ő is a győzelmet tűzte ki célul, mi pedig ehhez mindent megadunk számára.”
A görög verseny előtti teszt is jól sikerült a 48 éves, a vb nyolcadik helyén álló francia versenyzőnek, csupán egyszer kellett szünetet tartania, amikor az egyik kanyarban a bokrok közé csúszott.
Loeb mellett Craig Breen, Gus Greensmith, Pierre-Louis Loubet, valamint Jourdan Serderidis vezethet Görögországban egy-egy Ford Puma Rally1-es autót.
Két füstgránát is a pályára repült a Holland Nagydíj időmérő edzésén, a másodikat pedig a jelek szerint a versenyhétvége biztosítását végző cég egyik alkalmazottja dobta be.
Egyre nagyobb gondot jelent a Forma-1-ben a főként holland drukkerek által előszeretettel használt füstgránátok jelenléte, a múlt hétvégi Holland Nagydíjon pedig minden korábbinál komolyabb esetek történtek, az időmérő edzés alatt ugyanis kétszer is dedobtak egy-egy ilyen gránátot a pályára.
Először a Q2 elején landolt egy a pálya közepén, ami miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani az edzést, majd a Q3 vége felé repült be egy az első kanyarban. Utóbbi miatt nem jött piros, mivel a döntött ívnek köszönhetően legurult a védőkorlát tövébe, de ha marad a pályán, újabb megszakításra lett volna szükség.
Az FIA és a szervezők röviddel az eset után megerősítették, hogy az első gránátot pályára dobó nézőt eltávolították a helyszínről, majd később közölték, hogy a rendőrség letartóztatta őt. A második elkövetőről ezzel szemben nem esett szó, a közösségi médiában azonban a verseny utáni hét elején elkezdett terjedni egy videó, amin a rendbontó látható.
És nemcsak látható, amint a lelátóról a pályára hajítja a narancssárga füstöt eregető gránátot, hanem egészen döbbenetes módon az is látszik, hogy a Holland Nagydíj szervezői által az esemény biztosításával megbízott biztonsági cég, a PROFI-SEC egyik emberéről lehet szó, hiszen a cég pólóját viseli, amely alól egy, feltehetően a biztonsági emberek egymás közötti kommunikációját biztosító fülhallgató lóg ki.
This video has appeared on Facebook, apparently showing the second smoke grenade thrower.
The strangest thing about it? He’s wearing uniform of the security hired by the track?!pic.twitter.com/6Lhijq5Q4A
A videó készítője lefilmezte, ahogyan a férfi leszalad a lépcsőn, majd fogja, és elhajítja a füstgránátot, amely egyenesen berepül a pályára. A nézők közül ezután többen hitetlenkedve kérdőre vonták a férfit, aki mosolyogva úgy tesz, mint aki jól végezte dolgát, és leporolja a kezét. Hogy mi vezérelte, az jó kérdés, de nem úgy tűnik, mint aki valamilyen biztonsági kockázatot hárított el, hanem egyszerűen csak jó poénnak gondolhatta, amit tett.
Hogy valóban a Holland Nagydíj biztosítására 2021-ben három éves szerződést kötő cég emberéről van-e szó, azt egyelőre senki nem erősítette meg, de minden bizonnyal igen. A PROFI-SEC embereire durva viselkedésük miatt az idei futamon egyébként újságírók és nézők egyaránt panaszkodtak.
Ami pedig a füstgránátokat illeti, azok pályára vitelét a versenyhétvége első napján még megpróbálták megtiltani a szervezők, de a Sky Sports értesülései szerint hamarosan belátták, hogy képtelenség több százezer embert megmotozni, így végül az a felirat jelent meg a kivetítőkön, hogy a füstgránátok használata nem engedélyezett, és a pályáról történő eltávolítást von maga után. Ennek ellenére rengetegen használtak ilyet, a hírek szerint azonban csak az azt elsőként pályára dobó férfit emelték ki a tömegből.
A füstgránátok használatát több versenyző, illetve Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is elítélte, viszont akadtak a pilóták között, akik elnézőbbek voltak.
Nasser Al Attiyah sorozatban 12. alkalommal szerezte meg a Közel-Kelet Rally Bajnokság (MERC) bajnoki címét, miután a szezonzáró Libanon Rallyn is nyerni tudott.
A Dakar címvédője Nasser Al Attiyah és Mathieu Baumel négy versenyen aratott három győzelemmel várhatta a szezonzáró Libanon Rallyt, melyen 10 aszfaltos szakasz és 192.3 km versenytáv várt a mezőnyre.
A katari-francia páros legnagyobb riválisának a helyi Roger Feghali-Joseph Matar kettős bizonyult, akik ugyancsak Volkswagen Polo GTI R5-tel vágtak neki a versenynek. A csata azonban gyorsan, már a harmadik szakaszt követően véget ért, amikor Feghali kiállni kényszerült, ami után a Dakar címvédő 1:42 perc előnybe került.
Ezt az előnyt pedig a verseny végéig 5:52 percre növelte Al Attiyah, így magabiztosan szerezték meg a győzelmet a libanoni skodás Bassel Abpou-Hamdan-Firas Elias kettős előtt.
Az idénybeli negyedik győzelem pedig Al Attiyah 18. MERC bajnoki elsőségét is jelentette, a katari versenyző 2011 óta nem talált legyőzőre a bajnokságban.
Megerősítést nyert, amit korábban mi is megírtunk: visszatér az 1997-es világbajnok. Jacques Villeneuve szép ajándékot kap az Olasz Nagydíj hétvégéje után: másfél évtized után ismét F1-es autót vezethet, vb-címének évfordulóját ünnepelve.
Jacques Villeneuve jelenleg karrierje kezdeti sikereinek helyszínén, Amerikában indul versenyeken. A kanadai idén részszezont futott a NASCAR Cup Seriesben, ahol például ott volt a szezon főversenyén, a Daytona 500-on is. Emellett a NASCAR alacsonyabb szintjein, így a kanadai nemzeti sorozatban is szerepelt.
Bár nem versenykörülmények között, de Villeneuve a Forma-1-hez is visszatér majd, méghozzá az Olasz Nagydíj hétvégéje utáni szerdán. Az autó, amibe beülhet, pedig a tavalyi Alpine, az A521 lesz egy teszt keretein belül. Villeneuve és az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer annak idején még dolgoztak is együtt a BAR Hondánál.
„A Canal+ segítségével jött ez az egész létre” – mondja Villeneuve az Autosport kérdésre. „Egy francia csatorna jóvoltából, egy francia csapatnál. 25 éve ráadásul a Renault-val nyertem világbajnoki címet. Szóval ezek az előzmények. Mindez a tavalyi autóval, amit még lecsavarni sem lehet, szóval rendes körök lesznek. Fernandóval annak idején volt három közös versenyem, szóval van múltam a csapattal. Alan (Permane, sportigazgató) pedig annak idején a versenymérnököm volt. Nagyon izgatott vagyok.”
Villeneuve szerint gyorsan vissza tud majd rázódni. „Jó lesz megérteni ezeket az autókat. Alacsony sebességnél egyébként nem egy nagy durranás, amit tudnak, az alapján, amit eddig láttam. Nagy sebességnél viszont lenyűgözőek. Csak kell eg jó ülés, és jó lesz. Pokoli lesz a G-erők miatt, de szerencsére hosszú az egyenes, így még akár pihenhetek is! A kormány pedig bár rendkívül komplikált, gyorsan meg lehet szokni. Eleinte persze nézegeti az ember, hogy ez vagy az a gomb mit tud, onnantól viszont, hogy megszokja, nincs vele baj.”
Villeneuve mind a mai napig aktív versenyzőként tekint magára. „Sosem adtam én ezt fel. A Daytona 500 ráadásul kedvet csinált ahhoz, hogy csináljak egy rendes szezont. De most túlságosan lefoglal a tévé.„
Jövőre 14-re emelkedik a Rally Világbajnoki futamok száma, nyolc Európai és hat azon kívüli versenyt szeretnének tartani. A rendezők közé pedig 2024-ben egy új ország, Lettország is csatlakozna.
A Rally Világbajnokság népszerűségét jól jelzi, hogy még úgy is kevés a hely, hogy 2023-ban már az ideinél egy versennyel többet, 14-et rendeznek.
Mindezt úgy osztanák el, hogy nyolc futam lenne Európában, hat pedig azon kívül.
Jelenleg még nem ismert a 2023-as naptár, azonban annyi biztos, hogy január 19-22. között a Monte-Carlo Rallyval indul a szezon, majd február 9-12. között rendezik a Svéd Rallyt.
A Brittilehti Motorsport News információi szerint az öregkontinensen Horvátországban, Portugáliában, Szardínián, Észtországban, Finnországban, Görögországban, és Spanyolországban rendeznének versenyt, míg Mexikóban, Kenyában, Új-Zélandon, Japánban, valamint Szaúd-Arábiában rendeznék az Európán kívüli versenyeket.
Azonban a meglévő helyeknél sokkal több a rendezni kívánó ország, nemrég számoltunk be, arról, hogy Európában Csehország is jelentkezett, továbbá Korzika és Ciprus is szeretne a vb naptárba kerülni.
Lettország 2024-ben szeretne már futamot rendezni, amire már egy bizottságot is felállítottak, melynek a rendezés kiharcolása a feladata.
Lettország eddig csak a Rally Európa-bajnokság naptárában szerepel, mégpedig 2013 óta, ahol az első évben még Liepaja és Ventspils közösen rendezett versenyt, majd a második évtől Liepaja ad otthont a futamnak.
A tempós pályáiról híres versenyt 2013 és 2015 között havas, majd 2016-tól murvás pályákon rendezik.
A Red Bull és Christian Horner arra számított, George Russellt is beveti a Mercedes a győzelemért Zandvoortban. Az első végül Verstappen lett.
Hazai pályán, a zandvoorti Holland Nagydíjon tizedszer nyert futamot 2022-ben Max Verstappen. A vb-címvédő előnye ezzel már 109 pont az őt követő, egyaránt 201-201 ponttal álló Leclerc-Pérez pároshoz képest. A Red Bull részéről a csapatfőnök, Christian Horner arra számított, nehezebb dolguk lesz, hiszen a Mercedes mindkét versenyzőjével, Hamiltonnal és Russellel is rohamozott a győzelemért.
Meg is lepte Hornert a vártnál könnyebb siker.
„Kihozod a hazai versenyződet, aki 105 ezer hazai drukker előtt vezeti a versenyt, hogy az megkapja a friss lágy gumikat. Ezzel átadod a pozíciót a Mercedes versenyzőinek. Érdekes volt számomra, hogy ezek után nem hagyták kint George-ot hátvédnek Lewis számára. Abban a pillanatban, hogy ő kiment, kaptunk egy direkt csatát, gumielőnnyel. Mire eljöttek előttünk a bokszfalnál, már egymás mellett voltak. Onnantól meg csak kézben kellett tartani a versenyt” – foglalta össze a maga szempontjából a történteket Horner.
A Mercedes két versenyzője közül így végül csak Russell ünnepelhetett a dobogón, míg Hamilton negyedik lett. Még Horner is elismeri, hogy az ellenfélnek több volt a versenyében.
„A 2 az 1 elleni szituációtól féltem a legjobban. Amikor aztán George kiment, maradtunk egy az egy ellen.”
Maga Verstappen külön nem kérte a csapatát arra, hogy lágyat tegyenek fel neki. Az viszont egyértelmű volt, hogy ki kell jönnie, és nem bírja végig a versenyt. De bízott a csapatában.
„Nem kértem tőlük semmit, bíztam abban, hogy a jó döntést hozzák. Így is lett. Kihívtak, visszaestem, de aztán George is jött a bokszba. Meglepően jól tudtam rögtön kezdeni, a sebességelőnnyel pedig meglett a másik Mercedes is.„