back to top
2025. augusztus 05. 08:47
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1240

    Ifj. Érdi: Brutális, munkás, de jó kis bringa – interjú

    0

    Nagy sikert aratott ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán a Ford Sierra RS Cosworth 4×4-gyel a Boldogkő Rallyn, amivel megnyerték a historic értékelését. Azonban az oldalán látványosan lángoló autó megszelídítéséhez sokminden kellett: némi alapképzettség, autószerelői rutin, na meg id. Érdi Tibor tanácsa, ami nélkül nem hogy győzelem, de célba érés sem volna. 

    Minden szurkoló szívét megdobogtatta a Ford Sierra Cosworth 4×4, amikor Érdiék bemutatták az új szerzeményüket. Ennél nagyobb sikere már csak a pályákon volt a Boldogkő Rallyn, hiszen azért csak egy top A-s autóról van szó, amivel harminc éve még abszolutat lehetett nyerni. Sőt, most is egy igen komoly technikának számít és van benne valami olyan nyers erő, brutalitás, amivel látszik, hogy meg kell birkózni. 

    Először is azt tisztáztuk ifj. Érdivel, hogy ez az autó, amit a Boldogkőn láttunk, mennyire felel meg a kilencvenes években gyártott A-s Sierráknak. 

    „Minden alkatrésze homológ, tehát olyan, mint az eredeti A-s autóké, a lengéscsillapítója egy kicsit fejlettebb, a motorja pedig ugyanazokkal a paraméterekkel épült újra – tengelyek, sűrítés stb. Mi programoztuk, úgyhogy egészen pontos adatokat tudok mondani, 357 lóerős és 592 Nm a nyomatéka.“

    Fotó: Montovay Tibor // Érdi Rallye Team

    Ez a két utóbbi szám azért nem kevés, főleg azok után, hogy sokáig 300 lóerőben maximálták az A-s rallyautók teljesítményét, ami már akkor is inkább egy felülről közelített érték volt. 

    Na de ifj. Érdi most már nem csak a garázsból kiállva tudja mutogatni autóját, van egy verseny tapasztalata, így könnyen össze tudja hasonlítani az R5-ös Skodával és az N-es Mitsubishivel is. 

    „Semmihez sem hasonlítható a Sierra. A Mitsubishi nagyon könnyen vezethető taxi volt, az R5-össel ha valaki nagyon gyorsan akar menni, akkor ki kell tolni a határait. A Sierra pedig egy olyan autó, amihez sok alapképzettség kell, hogy például le tudd váltani a hét sebességi fokozatot, úgy, hogy közben ne fulladjon bele a motor.

    Ebből a szempontból borzasztó melós autó. Simám előfordul, hogy öt másodperc alatt ötöt kell váltanod, ami azt jelenti, hogy van olyan fokozat, amiben nincs bent egy másodpercig a váltó. 

    Az úttartása jónak mondható, a kanyarban jól viselkedik, a féktávot még szokni kell, de ez is normális. Jó kis bringa“ – csillog Tibi szeme.

    „Van még dolgunk vele, szerintem az év közepére fog összeállni. A futóművön kell dolgoznunk, hogy olyan legyen, amit szeretek, és a váltó kulisszája sem elég pontos még. Ez utóbbi nagy előny lenne, mert így sem egyszerű. Az első fokozat bal lent van, ezt is szokni kell.“

    Fotó: Montovay Tibor // Érdi Rallye Team

    Tibi édesapja, id. Érdi Tibor hasonló A-s autókkal versenyezett, így az ő tapasztalata aranyat ér a csapatban. 

    „Ez szó szerint így van – nevet Tibi. – Nagyon kevés alkatrészünk van, de fater belenézett, az mondja, Tibi, vegyél hozzá egy generátort. Minek vegyek apa? Új van benne. Nem baj, nem kerül sokba, vegyél egyet. Faterral, tudod nem lehet vitatkozni, vettem. Mi kellett a Boldogkő Rallyn? A generátor. 

    Nagyon közel van a kipufogó leömlőhöz, létezik is hozzá egy hővédő pajzs, amit megrendeltünk, de még nem érkezett meg.“

    Hát igen, érdemes néha az „öregre“ hallgatni.  

    Na és akkor jöjjön a hab a tortán és mindjárt a cseresznye is a tetején: milyen érzés vezetni? Nem túl öreg? 

    „Drasztikus! – fogalmaz Tibi egy szóval. – Szerintem a Mitsubishivel is autóztam volna ilyen időket, ha sikerül összeszoknunk, akkor talán gyorsabb leszek a Sierrával. Érdekes, amit kérdezel, mert bennem is felmerült, hogy nem lesz-e olyan mintha egy régi autóba ülnék, de nem. A belseje elég old school az analóg órákkal, a kormányműve is egy picit hosszabb, mint a mai modern autóké, de ezt leszámítva, nincs olyan érzésed, hogy egy öreg autóban ülnél.“

    Fotó: Montovay Tibor // Érdi Rallye Team

    Az ifj. Érdi–Csökő kettős tesztversenynek szánta a Boldogkő Rallyt, ami után irány az Eb. Az első futamuk a Vltava Rally lesz május 5–7-e között. 

    „Utána szeretnénk menni majdnem az összes versenyen. A finnt (Lahti Rally) kihagyjuk, mert nem biztos, hogy most azonnal murván akarnék menni az autóval, és a spanyol verseny (Asturias Rally) is kimarad, mert az meg messze van, de a többit tervezzük. Természetesen a Mecsek Rallyt is. 

    Eredményt még ne kérdezd, a Mecseken szeretnénk jót menni és év közben felvenni a versenyt az Eb élmezőnyével.“

    Érdi privátba még azt is elárulta, hogy elképzelhető, hogy a Mecsek Rally mellett még egy magyar bajnokin rajthoz állnak, de erről majd később.

    Hertlik: egy második helyet ért a béri kaland 

    0

    Egyre eredményesebben szerepel a 2022-es endurocross Magyar Bajnokságban Hertlik Donoven. A korábbi háromszoros magyar bajnok motoros ugyanis egy harmadik hely után a Béren rendezett versenyen kategóriájában a második helyen végzett, így továbbra is harcban van azért, hogy negyedszer is megnyerje a bajnoki címet.

    Folytatta idei menetelését az endurocross korábbi háromszoros összetett győztese az újabb bajnoki cím felé. Már a szezonnyitón a királykategóriában a legjobb magyarként dobogóra állhatott Kiskunfélegyházán a Korda Racing versenyzője, ám most a harmadik bajnoki hétvégén még ezt is sikerült Hertlik Donovennek felülmúlnia. A fiatalember ezúttal Béren száguldott, és a kétórás futam végén annak ellenére végzett kategóriája második helyén, hogy a verseny felétől ismételten technikai gondokkal kellett megküzdenie.

    „A pálya előző éjjel rendesen meg lett locsolva, így reggel elég csúszós és saras volt, ám a jó időnek köszönhetően napközben elég jól felszáradt, így a két órás futamra tökéletes lett a talaj. A rajtom közepesen sikerült a hetedik helyen fordultam az első kanyarban, de hamar előzni tudtam.

    Jött a hajsza a győzelemért, egyre jobb volt a tempóm, a kategória második helyén voltam, amikor utolért a balszerencse, és egy hiba miatt sajnos tőből letört a hátsó fékpedálom a futam felénél. Így visszavettem kicsit, hiszen a hosszú csúszós és saras lefelékben azért volt hiányérzetem a hiányzó fék miatt.

    Igyekeztem tempót diktálni amennyire csak tudtam, így sikerült a kategória második helyét megőriznem, és be tudtam fejezni a futamot” – fogalmazott Donoven, aki a hétvégén, Szolnokon folytathatja a nagy menetelést.

    A Korda Racing csapattulajdonosa szerint már nem is hinné el, hogy Donovent valamilyen technikai gond ne hátráltatná egy versenyen.

    „Lassan megfogadom, hogy pezsgőt bontok, ha egy futamon nem kell valamilyen gonddal megküzdenie Donovennek. Az, hogy hátsó fék nélkül is második lett a kategóriájában és ott van a bajnoki címért küzdők között, mutatja meg pontosan, hogy versenyzőnk felkészülésével, tudásával semmi probléma. Egyszer pedig talán a balszerencse is leszáll mögüle” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.

    http://facebook.com/kordaracingHU
    http://www.kordaracing.hu
    http://youtube.com/kordaracing

    A Korda Racing együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    B. Molnár László

    Mindenki mosolyog a PSZA Motorsportnál

    0

    Négy különböző kategóriájú párossal érkezett a Mercarius Országos Rally Bajnokság második futamára a PSZA Motorsport csapata, ahonnan mindenki mosolyogva tért haza. 

    A verseny programjába három klasszikus miskolci pálya került be, amiket szeretnek a versenyzők a szakaszok átlagsebessége miatt. Nem mellékesen csodaszép tájakon versenyezhetnek, az egyetlen rossz szájízt talán az okozhatja, hogy ez Magyarország egyik legnagyobb mélyszegénységben sújtott területe.

    „Nagyon örültünk az új szervizparknak, ami minden igényt kielégített és a tavalyihoz képest nagy felüdülés volt. Egyesületi szempontból nagyon jól sikerült a hétvége, hiszen minden párosunk célba ért és voltak olyanok is, akik kupákat kaptak, ezen felül mindenki nagyon élvezte a futamot, hiszen nagy meccseket vívtak egymással” – kezdte a beszélgetést Szabó Árpád, a csapat koordinátora.

    Annak ellenére, hogy erre a versenyre nem írták ki a Peugeot Kupát a Berta László – Császár László duó nem pihent, hiszen szeretnének az RC4-es kategóriában is megméretni.

    „Laciék szempontjából ez a verseny egy újabb jó teszt volt, hiszen a változékony időjárásra még nem volt semmilyen beállításunk. Most már ezt is elmondhatjuk, hogy a végére sikerült összeraknunk egy jó esős beállítást, ezt egy privát teszten nem biztos, hogy ilyen jól sikerült volna. A fiúk nagyon élvezték a verseny minden pillanatát, az első gyorsasági szakasztól beékelték magukat a második helyre. Volt, hogy közelebb tudtak autózni Hangodiék mögött, de végül a második helyet szerezték meg, amihez gratulálunk” – folytatta Árpi.

    A Szőnyi András – Vajnai Dániel duó az ORC P12-es kategóriájában a Salgótarjáni dupla defektes kiállás után újra szerencsét próbált. 

    „Andrisék végig hibamentes versenyt futottak, végül a negyedik helyet szerezték meg, ami nagyon jó eredmény annak tudatában, hogy ők kihagyták a teljes tavalyi évet. Ennek tudatában bizakodva néznek a jövőbe, főleg úgy, hogy a következő verseny nekik szinte hazai pálya lesz” – tette hozzá Árpád.

    A Helembai Zsolt – Holecz László páros óriásit harcolt, talán elmondható, hogy az ő kategóriájuk a legdurvább idén. Az ORC P13-ban a jelenlegi indulók közül, akár öt páros is tud a győzelemért harcolni. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a verseny fél távjánál szinte mindenki állt az élen.

    „Csikaréknak nehéz dolguk lesz idén, ebben a kategóriában nem lehet elvenni a gázt, mert azonnal változik az eredmény. Az első verseny ugyan megnyerték, most be kellett érniük egy harmadik hellyel. Jártak sokkal előrébb is, de borzasztóan erős párosok és autók ellen kell menniük. Még az utolsó szakaszra sem mehettek ki nyugodtan, mert nem lehetett tudni ki nyer. Nagyon sajnálták, hogy Bodogán Feriék idő előtt búcsúztak, mert velük még izgalmasabb lett volna végjáték” – folytatta Szabó Árpád.

    A csapat negyedik párosa szintén az ORC-ben indult, a Petróczy Péter – Nagy Ádám duó egy kategóriát feljebb a P14-ben gyűjtögette a kilométereket. Petiék nem tervezték az egész szezont, de már most tudják, ott lesznek a Dunakanyar Rallyn is.

    „Petiéknek volt egy – két technikai problémájuk és kalandjuk is, megforogtak, jártak itt – ott, de boldogan értek ők is célba. A P14-es kategória negyedik helyét szerezték meg és újabb értékes pontokat raktak be az év végi kosárba” – zárta a beszélgetést Szabó Árpád.

    A PSZA Motorsport csapatnál ez a hét sem a pihenésről szól, hiszen pár nap múlva az Eger Rallyn újra ott lesznek. Egerben a Rally2 és a Rally3 indul, ahol a csapat kilenc párossal vesz részt.

    Köszönet a csapat támogatóinak!

    Sári Péter #Rallyhearthu

    Patrik O’Donovan is itt lesz Nyirádon

    0

    Patrick O’Donovan csatlakozik édesapjához, Ollie O’Donovan-hez a 2022-es FIA ralicross Európa-bajnokság nyitófutamán Nyirádon május 21-22-én. 

    Az ifjabbik O’Donovan tavaly egy teljes szezont versenyzett az FIA RX2e bajnokságban. A barcelonai nyitó futamon dobogóra állt, és végül a negyedik helyen végzett a tabellán. Holtversenyben a harmadik helyen volt év végén Pablo Suárezzel, de a mínuszolás után csak a negyedik hely lett az övé.

    Ezt követően a British Rallycross Championship 5 Nations Trophy-n Lydden Hillben már Supercarral debütált, és a második helyen végzett. Ezen felbuzdulva O’Donovan most az Euro RX1-es mezőny legjobbjaival lép pályára Nyirádon, ugyanannak a Ford Fiestának a volánja mögött, amellyel édesapja öt évvel ezelőtt a harmadik helyen végzett Catalunyában. Ezzel apa és fia együtt versenyez majd nálunk, hiszen nemrég Ollie O’Donovan is bejelentette, hogy egy új Protonnal indul az Eb-n.

    „Őrült pár hét telt el azután hogy betöltöttem a 18. évemet. Bemutatkoztam a Supercar-ban, első dobogómat is megszereztem, most pedig beneveztem a magyarországi nyitófutamra” – mondta Patrick. „Nagyon későn jött össze, közvetlenül a nevezési határidő előtt, mivel még mindig nem vagyunk száz százalékig biztosak abban, hogy mik a terveim a nemzetközi szezon hátralévő részére, szóval ez így most elképesztő. Különleges lesz apámmal együtt versenyezni egy Supercarral az Euro RX1-ben.”

    Nagyon várom, hogy visszatérhessek a rallycross Európa-bajnokságba, és ezt Patrick-kal együtt megtenni az első futamon nagyon szórakoztató lesz” – mondta Ollie O’Donovan. „Patrick nagyon jó tempót mutatott a közelmúltban Lydden Hillben, és bár tudjuk, hogy idén nagyon magas lesz a színvonal az Euro RX1-ben, úgy gondolom, hogy a rá nehezedő nyomás teljes hiánya csak segíthet abban, hogy a lehető legjobb eredményt érje el. Nem kell aggódnia a bajnoki pontok miatt, még nagyon az elején van a tanulási fázisnak – Magyarország még csak az ötödik versenye lesz egy Supercar-ral –, így egyszerűen kimehet és élvezheti a hétvégét. Ami engem illet, egy versenyhétvégét teljesítettünk az Iriz RX-szel, és van még dolgunk vele, tehát reálisan ez egy újabb hétvége lesz adatgyűjtéssel és tanulással, miközben azon dolgozunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Még soha nem jártam Nyirádon, de azt hallottam, hogy ez egy fantasztikus pálya, szóval alig várjuk, hogy odaérjünk.”

    O'Donovan
    foto: Team RX Racing

    Zagyva Dorka tempósan a szalagkorlát mellett…

    0

    Először versenyezhetett igazi rallypályán a 16 éves Zagyva Dorka, akinek természetesen most is édesapja, Zagyva Lali navigált. A R Cup ceredi fordulóján a Túra 2000+ kategóriában az ötödik helyet szerezték meg, a licences 2wd-ben pedig a kilencediket. Ezzel az R Cup Challenge bajnokságban az abszolút 5. helyen áll, Túra 2000+ kategóriában pedig a harmadik a bajnokságban. De nem is ez volt a lényeg, hanem hogy Dorka olyan nehézségekkel szembesült, mint az emelkedőn rajtolás, a megforgás és a tempós kanyar a szalagkorlát mellett. Ez utóbbi meg is pecsételte a sorsát. 

    „Hú, nagyon élveztem – mesélte Zagyva Dorka fülig érő szájjal. – Még így napokkal a verseny után sem tudtam feldolgozni, hogy mi történt velem. 

    Tavaly már több versenyen is indultunk Kiskunlacházán, de a repülőtér és egy igazi gyorsasági szakasz között hatalmas a különbség. Nagyon éreztem, hogy itt oda kell tennem magam, a rajt előtt majdnem sírtam, akkora volt rajtam a nyomás. 

    Képzeld el: Ott állok Cered rajtjában, az egyik leghíresebb gyorsasági szakaszéban, egy igazi rallyn, egy igazi rallyautóban, ráadásul apu ül mellettem….“

    Dorka azonban megugrotta a lécet, sikerül életében először felfelé elrajtolnia, majd egy igazi szakaszt teljesíteni. Aztán pedig átesett a tűzkeresztségen is. 

    Zagyva Dorka
    Fotó: Zagyva Dorka

    „Elszállt az agyam – mondja ezúttal nagyon szigorú arccal – és megforogtam.“

    Megesik az ilyen még a legjobb versenyzőkkel is, de azért elsőre sokkal nagyobb trauma, mint ahogyan az ember gondolná. 

    „Ott álltunk szemben a rajttal, a nézők kiabáltak… Tudtam, hogy mit kell tenni, meg hogy ilyesmi megtörténhet a rallyban, de azért elsőre más volt, mint ahogy az ember elképzeli.“

    Na de azért volt jó pillanata is a versenynek.

    „Amikor a szalagkorlát mellett kellett tempósan fordulni, az leírhatatlan. Eddig is biztos voltam benne, hogy ezt szeretném csinálni, de ott végleg eldőlt. Ezt az érzést szeretném újra átélni.“

    Fotó: Zagyva Dorka

    A büszke apuka, Zagyva Lali csak mosolygott lánya mellett a beszélgetés alatt: 

    „Az biztos, hogy most kiléptünk a komfortzónánkból, mind a ketten – nevet. – Cered komoly pálya, nem lehet csak úgy végigszaladni rajta. 

    Azt is el lehet magyarázni egy versenyzőnek, hogy mi történik, amikor megforog, de amíg ezt nem éled át, úgysem tudod, milyen érzés, szemben állni a nézőkkel, akik kiabálnak, hogy milyen béna vagy, neked meg közben meg kell találni a sebességet. De ez a rally, ezt is meg kell tanulni. Ezért mentünk Ceredre.“ 

    Bútor Robi is feltűnik Makai Gergely vlogjában

    0

    A shakedown után a Horvát Rally három versenynapjáról is komoly vlogot forgatott Makai Gergely, a rally világbajnokság hivatalos fotósa. Ebben természetesen a legjobb képek mellett találkozhatunk a versenyre nézőként kilátogató Istovics Gergővel, de egy régi jó ismerős is belesétált Geri csapdájába. 

    Nagyugrató, levágós, kihordásos kanyar – minden szerepelt Makai Gergely repertoárjában a Horvát Rallyn, ahol természetesen Bútor Robit is többször megörökítette.

    De talán a legbeszédesebb megörökített pillanat, amikor a Toyota GR Yaris Rally1 felnije találkozik a sziklával, amelye egy tapodtat sem mozdult.


    A vlog különlegessége, hogy Geri találkozott a versenyen Kacsándi Norbival, aki gyanútlan turista volt, és még fényképezőgépet sem vitt magával, de persze Geri azonnal a nyakába nyomott egyet, hogy Kacsi meg tudja mutatni, nem felejtett el fotózni.

    Ha igazi hard core fanok vagytok, akkor fel is iratkozhattok a YouTube csatornájára, de Geri ígérete szerint a Rallycafe.hu-n mindig elsők között nézhetitek meg a legfrissebb vlogját.

    Gyenes: Kalandból bőségesen kijutott

    0

    Nem sikerült a célba érés a Gyenes András – Horváth Levente duónak az Országos Historic Rally Bajnokság második boldogkői fordulóján – áll a csapat közleményében.

    Jól indult a páros versenye, igaz voltak kisebb akcióik, de ott voltak a D2-es kategória harmadik helyén. A szervizes srácok nem unatkoztak az első kör végén, de a páros simán tudta folytatni a versenyzést.

    „Az első szakaszon egy útjelző táblát kiütöttünk a kocsi bal elejével, amitől az autó karosszériája picit megnyomódott, majd a második gyorsasági cél kanyarjában a fotocella előtt nem tudtunk megállni és leestünk egy tíz méteres árkon át a foci pályára. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az ott lévő szalagkorlátot már többen megigazították előttünk, így az autónak nem lett nagy baja. Köszönjük az ott lévő nézőknek a segítséget, nélkülük nehezen tudtuk volna folytatni” – értékelte az első kör történéseit Gyenes András.

    A csapat jó munkát végzett, olyan kocsival álltak oda a második kör első szakaszához, mintha akkor kezdődött volna a verseny.

    „A négyes és ötös szakaszt simán letudtuk, majd a hatos Viszló – Bódvalenkén a tempós rész végén van egy J2 – B2, amit le kell vágni. Az előző körben harmadikban simán elfért, ezért megpróbáltam áttolni negyedikben, de sajnos sok lett a balos és megforogtunk. Jó Ladáshoz híven raktam egy egyest és alárúgtam a kuplungnak, hogy a kocsi megforduljon egyhelyben, ami gyönyörűen sikerült, de sajnos eltörött a féltengely és ezzel sajnos véget is ért a verseny számunkra.

    Nem szerettünk volna ott maradni a verseny végéig, ezért újra a nézők segítségét kértük, hogy a 400 méterre lévő elágazásig toljanak le minket. Ott egy nagyon kedves traktoros ajánlotta fel a segítségét és hét kilométert húzott minket egy szántóföldön, ami borzasztó élmény volt belülről és autó is kapott bőségesen” – tette hozzá András.

    Ha azt gondolnánk ez már gombócból is sok, akkor még nem végeztünk, hiszen jutott még más akció is páros számára.

    „A második kör első szakaszán a rajtban bemondták a rádióba, hogy valahol egy döglött szarvas fekszik az úton. Megérkeztünk a helyhez, ahol lefelé kell menni végsebességen és ott volt a szarvas az úton és alig lehetett kikerülni. Ez nagyon életveszélyes volt, nem értem miért nem vitték el onnan.

    Sok kalandunk volt a hétvégén, de amikor mentünk úgy éreztem, hogy jók vagyunk és nagyon élveztük minden pillanatát. Most egy hosszabb szünet jön, mert a következő Historic futam a Mecsek Rally lesz. Ebben a két hónapban lesz időnk, hogy az autót teljes méretben rendbe rakjuk” – zárta a beszélgetést Gyenes András.

    A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Sári Péter #Rallyhearthu

    Latvala: Rovanpera csodát művelt 

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke már elkönyvelte a vereséget a Hyundai csapatával szemben a Horvát Rallyn, amikor egyszer csak érkezett Kalle Rovanpera és csodát művelt. 

    Jari-Matti Latvala gyakorlatilag azt gondolhatta a Horvát Rally első napja után, hogy Kalle Rovanpera begyűjti második idei győzelmét, hiszen csaknem másfél perc volt az előnye. Szombaton azonban egy defekt miatt jelentősen csökkent a finn versenyző előnye, majd vasárnap az esős utolsó előtti szakaszon a rossz gumiválasztás miatt már a Hyundai versenyzője, Ott Tanak állt az élre. A Toyota csapatmenedzsere saját bevallása szerint emiatt már elkönyvelte a vereséget, aztán érkezett Kalle Rovanpera… 

    “Az egész hétvégén hullámoztak az érzelmeim – mondta Jari-Matti Latvala. – Ott Tanak egyszerűen nem engedte, hogy ne feszegessük a határainkat. Vasárnap reggel nagyon jól indult a nap, jónak tűnt a gumiválasztás Kalle Rovanpera számára. Azt gondoltam, hogy már biztos a győzelem.

    Aztán az utolsó előtti szakaszon az esőben, hatalmasat fordult a kocka. Ekkor már biztos voltam a vereségben. Tudtuk, hogy a Power Stage-n is esett az eső, és a WRC2-es autókat nézve biztos voltam benne, hogy Ott gumiválasztása jobb. Már azt számoltam, hogy mennyi pontot fogunk elveszteni a Hyundaijal szemben a gyártók bajnokságában…

    Aztán eldobtam a papírt. Megjelent Kalle első részideje és az egész csapat szája tátva maradt! Egyszerűen csodát művelt Kalle, nem is értjük, hogy erre miként volt képes a kemény gumikkal. Számomra egyértelműen Kalle Rovanpera teljesítménye volt a legjobb a hétvégén. Egyértelműen a legjobb teljesítményét nyújtotta.” 

    Latvala elárulta, először csak száraz gumikat ajánlottak Kalle Rovanperának, és csak az utolsó pillanatban döntöttek úgy, hogy vizeset is adnak a finn versenyzőnek. 

    “A murvakémek jelentése alapján egyértelműnek tűnt, hogy száraz gumik kellenek az utolsó két szakaszra. Aztán a végén mégis úgy döntöttünk, hogy négy száraz mellett vigyen Kalle két vizeset is. Szerencsére ez nagyon jó döntés volt. A vizes gumik nélkül nem sikerült volna nyerni. Azt hiszem, a Hyundai nagyobb kockázatot vállalt, jobban választottak gumit, mint mi. Nem volt információnk az esőről. Ez az igazi rally, nem lehet mindenre felkészülni.” 

    A Horvátországban aratott győzelem után Kalle Rovanpera 29 pontra növelte előnyét a pilóták bajnokságában Thierry Neuville előtt, míg a Toyota 42 ponttal előzi meg a Hyundait a gyártók bajnokságában. 

    Ostberg: Túl sok izgalmas pillanatunk volt az állatok miatt

    0

    Rajt-cél győzelmet aratott a 2022-es hazai rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn a Citroën C3 Rally2-vel versenyző Mads Ostberg, Patrik Barth duó. Folyamatosan változott az időjárás, de ez nem zavarta meg a Citroën Rally Team Hungary párosát, akik a legjobb jégkémet választották maguknak Tóth Imre személyében. Zsinórban ez az ötödik győzelme a norvég exvilágbajnoknak magyar bajnoki futamon, hiszen az elmúlt évben a Mecsek Rallye óta nem talált legyőzőre Mads és ezzel az újabb sikerrel 13 pont előnnyel vezeti a bajnoki tabellát – áll a csapat közleményében.

    Reggel változékony időjárás, helyenként eső, máshol száradó pálya fogadta a II.Boldogkő Rally indulóit. Ez megnehezítette a helyes gumiválasztást, hiszen a három különböző gyorsasági szakaszon nem egyforma időjárás várt a mezőnyre. Aztán szép lassan felszáradtak a pályák, a verseny második felében már a száraz aszfaltra kellett a lehető legjobb gumikeveréket kiválasztani.

    „Úgy gondolom, hogy egész nap sikerült a legjobb döntéseket hoznunk a gumiválasztással kapcsolatban. Ebben nagy segítségünkre volt Tóth Imi, aki folyamatosan a legjobb tanácsokat adta.” – mondta a verseny végén Mads.

    „Az autó és a csapat is nagyon jól működött! A Tagai Racing Technology szerelői a beállításokat minden szervizben megfelelően módosították, így vizes és száraz körülmények között is jól működött a Citroën C3 Rally2 versenyautónk.”

    Ostberg
    Fotó: Citroën Rally Team Hungary

    Már az első gyorsaságit követően az élre állt a páros és a futam végéig magabiztosan tartották a megszerzett előnyt. Hiba és defekt nélkül autóztak, talán csak az állatok zavarták meg őket, hiszen az egyik szakaszon három kutya állta az útjukat, a Power Stage-en egy őz miatt kellett lassítaniuk.

    „Azt hiszem, túl sok izgalmas pillanatunk volt az elénk kerülő állatok miatt…” – nevetett a norvég versenyző – „De szerencsére sikerült minden esetben megmenteni az életüket, még akkor is, ha ez egy kis időveszteséggel járt.”

    A céldobogón önfeledten nyilatkozott a Citroën Rally Team Hungary színeiben versenyző exvilágbajnok: „Jó érzés újra nyerni! Főleg, ha arra gondolok, hogy tavaly itt az utolsó szakaszon egy defekt miatt nem sikerült a győzelem. Kettőből kettőt nyertünk az idén. Ennél jobb kezdést el sem tudtunk volna képzelni. Egyszerű a képlet: ezt kell folytatnunk!”

    A bajnokság második futamán a bajnoki pontokat 1,2 szorzóval számolják a hosszabb össztáv miatt. Így két futam után már 13 pont előnnyel vezeti a nyolc fordulóra tervezett magyar ralibajnokságot Citroënjével a Mads Ostberg, Patrik Barth kettős.

    A Boldogkő Rally hivatalos eredménye itt található.

    A Horvát Rally életem legnehezebb versenye volt 

    0

    László Zoltán Kürti Tamással az oldalán a magyar rallysport legjobb eredményét érte el a Rally Világbajnokságon, miután megnyerték a WRC3 értékelését a Horvát Rallyn. 

    László Zoltán és Kürti Tamás a WRC3 győzelmével zárta a Horvát Rallyt, így az első magyar futamgyőzelmet szerezték FIA világbajnoki kategóriában. 

    “Ez volt az első WRC futamom és az első versenyem Zolival is – mondta Kürti Tamás a verseny utáni sajtótájékoztatón. – Korábban sem az Eb-ről, sem pedig a Vb-ről nem volt tapasztalatom. Zoli tavaly már ment ezen a versenyen, így volt némi tapasztalata. Nekem ez volt az életem legnehezebb versenye.” 

    A hétvége során gyorsan sikerült az összeszokás és az autóval sem akadt probléma. 

    “A verseny első két szakasza még az összeszokásról szólt, de utána már nagyon jó volt az összhang az autóban. Csapatunk nagyon komoly munkát végzett egész hétvégén az autó karbantartása során, aminek köszönhetően nem volt probléma a Ford Fiesta Rally3-mal.” 

    A győzelemről nem álmodott a magyar páros. 

    “Csupán szerettünk volna célba érni, így a győzelem hatalmas meglepetés volt. Ez az eddigi legszebb élményem.” 

    László Zoltán a győzelem után a WRC3 kategória negyedik helyét foglalja el holtversenyben a horvát versenyen a Junior WRC-t nyerő Lauri Joonával a bajnokságban mindössze 12 pont hátránnyal a bajnokságot vezető Sami Pajari mögött.