Először azt hitte Wirtmann, bal első defektje van, de mivel már csak 15 kilométer volt hátra a gyorsasági szakaszból, gondolta kimegy. A kormány egyre jobban húzott balra, várta, hogy majd leszakad a gumi és felnin gyorsabban halad. Le is szakadt, de nem a gumi…
Három gyorsasági után az abszolút második helyen állt Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A negyedik, 18,78 kilométeres Hernádvécse–Kányi elág gyorsaságin azonban furcsán kezdett viselkedni a Ford Escort Mk II-es.
„Először azt hittem, hogy defektünk van, mert éreztem, hogy nem pontosan odamegy az autó, ahova kormányzom. 15 kilométer volt még hátra, gondoltam, hogy kimegyünk. Mondtam is Julinak, hogy mindjárt leszakad a gumi, és majd a felnin gyorsabbak leszünk.
Fotó: Wirtmann Ferenc
De egyre durvábban rángatott be az árokba. A lassítóknál szinte meg kellett állni, az utolsónál pedig már nem tudtam jobbra fordítani az autót, eltoltuk a lassítót. Éreztem közben, hogy elment a fék. Mondom mi a fene van? Mentünk tovább kézifékkel.
Na, egyszer éreztem egy könnyebbülést a bal oldalról, gondoltam leszakadt, a gumi, de nem csak a gumi, hanem a komplett kerék, féktárcsától, mindenestül.
Fotó: Wirtmann Ferenc
Nem baj, kimegyünk a gyorsról, a historicot lehet a szervizparkon kívül is szervizelni, ott megcsinálják a srácok. Amikor kiértünk, akkor láttam, hogy nagyobb a baj, mert a lengőkar is elkopott. A teljes bal elejét cserélni kellett.
A fiúk hoztak egy gólyalábat a szervizparkból, mert az nem volt náluk és meg is csinálták, a trélerre már egy szinte rajtkész állapotban lévő autóval álltunk fel. Közben a kerék is meglett, amit a nézők visszaküldtek. Ezúton is köszönjük nekik.
Fotó: Wirtmann Ferenc
Utólag kiderült, hogy a tengelycsonk tört el. Tavaly raktuk be a Mecsek Rally előtt, elvileg még bírnia kellett volna. Benító főmérnökúr szerint elfáradt, úgyhogy ezt a márkát többet nem rendeljük.
Ritkán fordul elő, hogy műszaki hiba miatt kelljen kiállnunk, de ez is benne van a rallyban.
Fotó: Wirtmann Ferenc
Amíg mentünk, rendben volt minden, az első gyorsaságit egy kicsit elóvatoskodtam, ott csak harmadik időt futottunk. A másodikat megnyertük, a harmadikon megint másodikok lettünk. Érdiék Sierrájával nehéz lett volna felvenni a versenyt, de remélem, lesz még alkalmunk az idén megmérkőzni velük.“
A Rally Szakági Bizottság (RSB) határozata alapján két Rally3-as verseny időpontja is megváltozott, illetve közzétették a Regularity Rally Kupa 2022-es versenynaptárát is. Alább az RSB hivatalos közleménye olvasható.
20/2022 Rally Szakági Bizottság elektronikus határozata 2022.04.22
A Rally Szakági Bizottság úgy határoz, hogy módosítja a 2022-es Rally versenynaptárat a következőképpen:
2022.06.11 – 2022.06.12 Alexovics Rally R3 Bajna és Lábatlan környéke
2022.10.01 – 2022.10.02 Céltrans Rally R3 Guttamási és Fehérvárcsurgó
A Rally Szakági Bizottság kezdeményezi a Sporttanácsnál a naptár módosítás jóváhagyását.
Fenti határozatot a Rally Szakági Bizottság 7 igen szavazattal elfogadta
21/2022 Rally Szakági Bizottság elektronikus határozata 2022.04.22
A Rally Szakági Bizottság úgy határoz, hogy a következő rendezvények részei a Regularity Rally Kupa 2022 sorozatnak:
Megjelent a Mecsek Rally Historic Eb versenykiírása, melyből kiderül, hogy a pécsi verseny két nap alatt fantasztikus pályákkal várja a versenyzőket és a szurkolókat.
Az idei Mecsek Rallyt június 23-25. között rendezik a Magyar Rally Bajnokság, a Historic Rally Európa-bajnokság, valamint a Mitropa Kupa versenyeként.
A Mecsek Rally előtt 60 nappal megjelent az EHRC versenykiírása, ami alapján a verseny hetében hivatalos tesztet, és két versenynap alatt 10 gyorsasági szakaszt rendeznek.
A pécsi versenyt tavaly az év Rally1-es futamának választották, és erre a címre idén is méltán fog pályázni fantasztikus programjával.
A nevezési határidő június 7-én 24 órakor zárul, a nevezők listáját pedig egy héttel később teszik közzé.
A verseny előtti tesztre június 22, szerda délig lehet jelentkezni, az ezen való részvételért külön fizetni kell a versenyzőknek. Aznap este 21 órától pedig a Historic EB és a Mitropa Kupa résztvevőinek (versenyzők és csapattagok) ünnepi vacsorát rendeznek.
Miután a pályabejárást befejezték a rajthoz állók, csütörtökön 16 és 20 óra között rendezik a verseny előtti tesztet Kővágótöttösön.
Június 24-én pénteken 14:58-kor az Eb mezőnye megkezdi a versenyt, az első napon a Trefortpuszta-Hatos (12,85 km) és a Hosszúhetény-Pécsvárad (18,5 km) szakaszok várnak kétszer az indulókra.
Szombaton 08:18-kor kezdődik az első gyorsasági szakasz, mely a Hatos-Trefortpuszta (13,55 km) lesz, amit asz Árpádtető-Orfű (13,6 km) és a Hetvehely-Golgota (10,8 km) szakaszok követnek. A második versenynapon is kétszer kell a mezőnynek teljesíteni a pályákat, így az EHRC mezőnyére 138,6 km versenytáv vár.
A versenyt lezáró ünnepélyes célceremónia pedig a Széchenyi téren kerül lebonyolításra.
A fenti információk tehát a Historic Eb mezőnyére vonatkoznak, a Magyar Rally Bajnokságban érdekeltek számára vonatkozó versenykiírás később jelenik meg.
László Zoltán és Kürti Tamás Horvát Rallyn aratott WRC3-as győzelmével a világbajnokság negyedik helyén áll, csupán néhány ponttal a bajnokságot vezető Sami Pajari mögött.
A WRC3-as bajnokság értékelését a hétvégén Ford Fiesta Rally3-at irányító László Zoltán nyerteaz olasz Enrico Brazzoli, a horvát Ivica Siladic és az ír William Creighton előtt.
A kategóriában a finn Sami Pajari, a cseh Jan Cerny és a kenyai McRae Kimathi azonban nem tudott célba érni.
A Horvát Rallyn győztes László Zoltán a pilóták bajnokságában a negyedik helyre lépett, az éllovas és Monte-Carlo rallyt nyerő Sami Pajaritól 12, Brazzolitól 8, Creightontól pedig csupán 5 ponttal lemaradva.
László Zoltánnak ugyanannyi pontja van, mint a Svéd Rallyn nyerő finn Lauri Jonnának, aki Horvátországban nem állt rajthoz.
A bajnokság hatodik helyét Cerny foglalja el, majd Kimathi és Siladic következik.
László Zoltán és Kürti Tamás sikerével sporttörténelmet írt, miután FIA világbajnoki sorozatban korábban még nem született magyar siker.
A horvát versenyen induló másik magyar páros, Bútor Róbert és Tagai Róbert megnyerték az RC4-es kategóriát, melyet a rajttól a célig vezettek.
Az abszolút sorrendben Bútorék a 29. helyen értek célba a rendkívül nehéz versenyen, míg Lászlóék a 34. helyet szerezték meg.
A világbajnokság idei negyedik versenyét májusban rendezik a murvás Portugál Rally keretein belül.
Bucsi Attila a magyar autósport egyik nagy tehetsége, amit már tavaly is bizonyított a Swift Cup Europe-ban. A M1RA mindössze 14 éves versenyzője 2021-ben a hat időmérőből négyet megnyert, a tizenöt futamból tízen dobogós helyen ért célba, ötön győzelmet aratott, így természetesen a mezőny legjobbja volt. Az április 29-én a Salzburgringen rajtoló új idényben Attila szeretne tovább fejlődni, azt tűzte ki célul, hogy az összes pole pozíciót megszerezze a szezonban, és a tanulmányaira is szeretne koncentrálni. Bucsi Attilával beszélgettünk az elmúlt hónapokról és a szezon előtti felkészülésről – áll a csapat közleményében.
– Tavaly szeptemberben ért véget a Swift Cup Europe előző idénye, amelynek a legjobb versenyzője voltál, azóta viszont hónapok teltek el verseny nélkül. Hogyan telt ez az időszak?
– A tavalyi utolsó versenyhétvégét követő hétfőn már izgultam, hogy mikor lesz már a következő forduló. Innen nézve elég sok idő telt el, rengeteget kellett várnom. Egyrészt lekötött a tanulás, nyolcadikban sok vizsgát kellett tennem, nemrég a matek és a latin elég nehéz volt. Másrészt igyekeztem tartalmasam tölteni a hosszúra nyúlt szünetet. Szimulátoron készültem a M1RA Esports versenyzőinek a segítségével, akikkel tavaly év végén online versenyeken is indultam. Speciális téli kupákon vettem részt, amelyek nagyon hasznosak voltak.
– Az autósport nem téli műfaj, a hidegben nem ideálisak a körülmények a versenyzéshez. Miről szól egy ilyen téli kupa?
– Olyan, mint egy időmérőedzés, nem egyszerre megyünk a pályán, hanem külön-külön, és a leggyorsabb köridők adják a sorrendet. Van három köröd, amiben oda kell tenned magad, száz százalékot kell nyújtani, ami arra edz, hogy koncentrált tudjak maradni a legfontosabb pillanatokban. Emellett az is különleges kihívás, hogy nulla fok környékén hideg gumikkal kell boldogulni a pályán, így meg kell találni azt a szűk tartományt, amelyben az autó még nem csúszik, de már viszonylag gyors. A hideg gumik kezeléséről, felmelegítéséről sokat lehet tanulni ezeken a téli versenyeken.
– Még mindig nagyon fiatal vagy, mindössze 14 éves, de már a harmadik teljes idényedre készülsz a Swift Cup Europe-ban és a M1RA színeiben. Azt már bizonyítottad, hogy felnőttél a feladathoz, de ránézésre idő közben bele is nőttél ezekbe az autókba. Hogy érzed?
– Emlékszem, amikor először vezettem a bajnokságban, nem volt elég az ülést teljesen előretolni és -dönteni, alá is kellett párnázni, és még úgy sem értem el teljesen a kuplungot. Szerencsére ezekben a versenyautókba csak a felső tartományban fog a kuplung, így az a néhány centi elég volt, amennyire be tudtam nyomni. De például az is érdekes volt, hogy a biztonsági öv hátul a sisakom felett végződött, mert nem voltam olyan magas, hogy a lyuk fölé érjek. Most már nincsenek ilyen problémák, 166-167 centi vagyok, nincs szükség párnára sem, sokkal kényelmesebben ülök az autóban.
– Milyen formában érzed magad a szezonrajt előtt?
– Magabiztosabb vagyok, mint tavaly ilyenkor, hiszen akkor vezettem először az 1.4-es Suzukit, még csak ismerkedtem a technikával, amire valamilyen szinten ráment az első forduló a Hungaroringen. Ehhez képest most előnyösebb helyzetből indulok, már ismerem az autót, tudom, hogy kell kezelni, ismerem a fordulatszámokat, érzem a féket. Készen állok a rajtra!
Fotó: M1RA
– Mennyire jelent kihívást az a bajnokság, amelyet tavaly ilyen fiatalon is uraltál a pályán?
– Amíg tudok célokat kitűzni magam elé, addig olyan bajnokságról van szó, amelyben folyamatosan és tovább fejlődhetek. Ezzel pedig nincsen gond, vannak céljaim az idei szezonra is.
– Mit szeretnél elérni?
– Tavaly a hatból négy időmérőn nyertem, idén az a cél, hogy az összesen megszerezzem a pole pozíciót. Azért látok erre reális esélyt, mert az előző idényben is, két versenyhelyszín híján majdnem sikerült. Ha most teljesíteni tudom ezt a célt, akkor a futamok közül is jó lenne minél többet megnyerni, de a fordított rajtrácsos versenyek miatt ez kevésbé kiszámítható.
– Van olyan pálya, amelyet kifejezetten vársz?
– Igen, a Red Bull Ring. Tavaly ott szereztem meg az első időmérős győzelmemet, majd az első és második futamgyőzelmet is. De nem is emiatt várom azt a fordulót, hanem a környezet miatt, ami azon a pályán jellemző. Az ottani körülmények és a hangulat teljesen elvarázsolt tavaly.
– Fiatal versenyzőként érdemes szót ejteni a biztonságról is. Számodra ez mennyire mérvadó?
– A versenyautó arra van kitalálva, hogy feszegessük a határokat, kicentizzük a féktávokat, viszont egy utcai autóra ez nem feltétlenül igaz, ezért is gondolom veszélyesnek, ha valaki például túllépi a megengedett sebességet. A közút nem versenypálya, és biztos nem akarok majd olyan sofőr lenni, aki összekeveri a kettőt. Szeretnék nyugodtan, szabálykövetően és a lehető legnagyobb biztonságban, felelősen vezetni, ha egyszer már lesz jogosítványom.
A Swift Cup Europe 2022-es idényének programja:
1. forduló: Salzburgring, 2022. április 29–május 1.
2. forduló: Red Bull Ring, 2022. június 3–5.
3. forduló: Hungaroring, 2022. július 8–10.
4. forduló: Grobnik, 2022. július 22–24.
5. forduló: Slovakia Ring, 2022. augusztus 19–21.
6. forduló: Poznań, 2022. szeptember 30–október 1.
Az Eger Rally idén bár csak Rally2-es és Rally3-as bajnoki futam lesz, mégis igen népes mezőny gyűlik össze a sorozatok második futamán.
A Rally2 és Rally3 mezőnye az Orfűn Rallyn mérte össze először gyorsaságát az idei szezonban, másodszor pedig a jövő heti Eger Rallyn fogják.
A versenyen 59 Rally2-es páros áll rajthoz köztük az Orfűn győztes Spindler Jenő-Csizmadia Csaba kettős a Peugeot-val, második helyen célba érő címvédő ifjabb Fogarasi Attila és Toloczkó Péter a Hondával, harmadik helyen záró Zsebe Gábor és Mohácsi László pedig a Skodával.
A Rally3-ban 41 páros indul, itt Zákányi János és Vidécz Zsolt tudott nyerni az orfűi futamon Ladával a BMW-s Takács István-Takács István és a Renault-s Fábián Lóránt-Ihász László kettősök előtt.
A bajnoki pontokért csatázók mezőnyét további 20 páros egészíti ki a Just4Fun kategóriában indulva és csak a látványra ügyelve, köztük Kovács Antallal és Istovics Gergővel, akik először mutatják be Hyundai i20 R5-ös autójukat.
Az Eger Rally április 30. és május 1. között kerül megrendezésre, az első napon az Egerszalók és Eger közötti szuperspeciál szakasszal, a másodikon pedig a Bátor-Pétervásárai elágazás (13,30 km), és Sirok-Egerbakta (8,6 km) szakaszokkal melyeket a Rally2 mezőnye háromszor, míg a Rally3-mas versenyzők kétszer teljesítenek.
A versenytáv a Rally2 esetében 5 méter híján 70 km, míg a Rally3 esetében 48 km és 5 méter lesz.
A Tunisia Desert Challenge harmadik napján rajt-cél győzelmet aratott a Kovács Miklós-Czeglédi Péter-Ács László trió, és sikerükkel az összetettben is 26 másodpercre csökkentették hátrányukat.
A 348 kilométernyi dűnén 6 óra 43 perc 11 másodperc alatt vágták át magukat Kovácsék, a második helyezett Igor Bouwensnek ehhez majd 9 perccel több kellett. A magyarok már az első ellenörzőponton vezettek és végi megtartották előnyüket. Bouwens a 60. kilométernél még csak ötödik volt, innen küzdötte fel magát a második helyre. A belga ivecós erőfeszítése arra volt elég, hogy ma este még első helyezettként alhatnak a sátorban, de ha Kovácsék ebben a formában folytatják, akkor hétfőn már az élre állhatnak a kamionok közt.
„Ez a szakasz tényleg komoly megpróbáltatást jelentett” – mondta Kovács Miklós. „Reggel, olyan negyven kilométer után azt láttuk, hogy a dűnék között alig voltak néhány előttünk, amiből azt a következtetést vontuk le, hogy sokan eltévedtek. Így is történt, amiről akkor győződtünk meg, amikor rájuk találtunk elakadva a dűnék között. Megvártuk, amíg kiszabadítják magukat és szépen, lépésről lépésre, gond nélkül megmásztuk mi is azt a szakaszt. A folytatás borzasztóan nehéz volt, sok dűnével és homokkal, ráadásul nehezítette a dolgunkat, hogy a kerékfújó rendszer meghibásodása miatt manuálisan kellett állítanunk az abroncsok nyomását. Néhány apró navigációs tévedésünk is volt, de semmi komoly. A célban sajnos vegyesek voltak az érzelmeink. Nagyszerű, hogy mi voltunk a legjobb kamionos egység a szakaszon, de nem tudtunk örülni neki, mert arról értesültünk, hogy egy motoros induló életét vesztette a nap folyamán. A tragikus esemény mindenkit megrendített, együttérzünk francia versenyzőtársunk családjával.”
Az autós mezőnyben Jérôme Pelichet és Pascal Larrque ezúttal több mint 9 perccel nyert, és ennyivel növelték előnyüket az összetettben is.
A motorosok közt Jérome Martiny lett az első Husquarnával. Négy perc előnnyel ért célba az összetettben vezető yamahás Alessandro Botturi előtt, ezzel 10 perc alá faragta hátrányát három nap után. A tegnapi első Mathieu Doveze 42 perc hátránnyal fejezte be a napot, így visszaesett a negyedik helyre.
Az SSV-k közt Fernando Alvarez és Xavier Panseri nyert, ezzel felkapaszkodtak a harmadik pozícióba. Három nap után továbbra is az Erik van Loon – Sébastien Delaunay duó áll az élen, de az előnyük csak 1 perc 16 másodperc Hugues Lacam és Max Delfino előtt.
Hétfőn a Matous – Ksar Ghilane szakasz vár a mezőnyre, 300 kilométer hosszú speciálszakasszal.
Lehet szépíteni a dolgot, de a Horvát Rally utolsó napján négy gyorsasági alatt megduplázta előnyét Bútor Robi és Tagai Robi, végeredményben pedig több mint öt perc előnnyel nyertek. Amikor pedig leszakadt az ég, másfél perccel autóztak jobb időt a Peugeot 208 Rally4-gyel, mint az RC4 második helyezettje. Ja és megvertek 10 – TÍZ – R5-öst/Rally2-est.
Meglepően barátságos arcát mutatta a Horvát Rally ma reggel, amikor a mezőny száraz pályán kezdhette meg az utolsó napi versenyt. Bútor Robi és Tagai Robi, akik már tegnap a győzelem kapujába kerültek, nem hittek a napsütésben és a jól bevált esőgumikkal mentek ki. Az első gyorsasági még szorosra is sikeredett, hiszen a 13 kilométeren csak 1,3 másodperccel verték a második Alfred Kramer juniort.
Na de a vasárnapi második szakaszon megnyílt az ég és rendesen odavert a mezőnynek. Bútor meg az RC4-es mezőnynek. A 14 kilométeres pályán 1 perc 29,5 másodperccel autózott jobb időt, mint az RC4 második helyezettje. Vagyis a kétkerekes mezőny itt, ezen az egy szakaszon megkapta a nyakába mindannak a felét, amit előtte két versenynapon keresztül voltak kénytelenek benyelni Bútortól.
Fotó: Makai Gergely // @world
Rob1 és Rob2 ezen a szakaszon abszolút 32. időt autózott. A vertmezőnyben tíz R5-ös/Rally2-es autó volt, olyan sofőrökkel, mint Oliver Burri vagy Armin Kremer, akik sem rallypályát, sem esőt nem most láttak életükben először. Mindezt Bútor esőben, elsőkerekes autóval tette…
Az utolsó két szakaszon jöttek még egy abszolút 28. és egy 37. időt.
Végeredményben 5 perc 41 másodper előnnyel nyerték az RC4-et, amely egyben Bútor Robi pályafutása első vb-futam kategória győzelme volt.
A kemény körülmények a vb élmezőnyét is alaposan megrostálták és Bútoréknak sem volt olyan könnyű menet. Robi bevallotta, hogy a verseny elején és a végén volt a legidegesebb. Olyannyira, hogy ma még az orra is elkezdett vérezni, de ez sem gátolta meg a győzelemben.
Fotó: Makai Gergely // @world
Nagyon nagy gratuláció Bútor Robinak és Tagai Robinak már csak azért is, hogy egy ilyen iszonyúan nehéz vb-futamon célba értek, az pedig a hab volt a tortára, hogy egy kivétellel az összes gyorsaságit megnyerték a kategóriájukba, és hatalmas győzelmet arattak.
László Zoltán és Kürti Tamás sporttörténelmet írva megnyerte a Horvát Rally WRC3 Open kategóriáját a Rally3-as Forddal.
László Zoltán és Kürti Tamás a Horvát Rallyna WRC3 Open kategóriába nevezett, bízva néhány pontban, esetleg dobogós eredményben.
A Rally3-as Ford Fiestát vezető magyar párosnak nem ígérkezett könnyűnek a jó eredmény elérése, a kategóriában ugyanis ott volt a finn Sami Pajari-Enni Malkkönen, valamint az ír Williams Creighton-Liam Regan kettős is, akik a Junior WRC3 kategóriába is tartoztak, ezáltal jóval fiatalabbak, bátrabbak, mint a WRC3 Open többi részvevője.
Lászlóék a kategória negyedik helyén kezdték a versenyt, majd a második szakaszon harmadik helyre léptek, a hatodik szakaszt követően pedig már a második helyet foglalták el.
Az első napot Sami Pajariék nyerték a kategóriában, míg mögöttük László Zoltánék álltak.
A magyar M-Sport Racing versenyzői a második napon is sikeresen őrizték meg második helyüket, előttük Sami Pajari, aki nyolcadik időt is autózott abszolútban a 11. szakaszon érinthetetlennek bizonyult, míg mögöttük az olasz Enrico Brazzoli-Manuel Fenoli kettős állt 46,7 másodperces hátránnyal.
A Horvát Rally utolsó napjának második szakaszán azonban a győzelem küszöbére kerültek Lászlóék, miután Sami Pajari balesetet szenvedett.
A lehetőséggel pedig élt is László Zoltán és Kürti Tamás, akik végül 35,6 másodperc előnnyel megnyerték a kategóriát, így az első magyar WRC futamgyőzelmet aratták.
A kategória második helyét Brazzoli szerezte meg, míg a harmadik a horvát Ivica Siladic-Jasna Durak páros lett.
Kalle Rovanpera sorozatban második futamát nyerte, miután az első helyen fejezte be az időjárás által többször is megkavart Horvát Rallyt, az utolsó szakasz előtt még élen álló Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyet a Power Stage-en balesetet szenvedő Thierry Neuville gyűjtötte be.
A Rally Világbajnokság idei szezonja során a Monte-Carlo Rallyt és Svéd Rallyt követő két hónapos szünet után Horvátországban gyűlt össze a mezőny.
Az időjárás azonban úgy gondolta, megnehezíti a versenyzők dolgát, akik a hol napos, hol leszakadó ég mellett inkább érezhették magukat a Monte-Carlo Rally melegebb kiadásán, mintsem egy tavaszi versenyen.
A pénteki nyolc szakaszra már megérkezett az eső, mely délelőtt még folyamatosan, délután pedig kis szünetekkel volt jelen a versenyen.
A körülményekkel Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen birkózott meg legjobban és a nap során hat szakaszt nyerve hatalmas, 1:23,3 perc előnnyel várhatták a folytatást Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt, míg a harmadik helyen Craig Breen és Paul Nagle 1:35,2 perc hátránnyal állt.
Thierry Neuville a negyedik szakaszig a második helyen állt, majd késés és gyorshajtás miatt 1:40 perc büntetést zsebelt be – miután a Hyundai kétszer is ledobta a generátor ékszíját és 800 métert tolniuk kell az autót, hogy beérjenek a szervizparkba – így a negyedik helyen állt a verseny első napja után.
Nem sikerült már az első szakaszt sem befejeznie Esapekka Lappinak, aki egy sziklának csúszott és autójának sérülése miatt félre kellett állnia. A második szakasz végét érte csak meg Pierre-Louis Loubet is, aki ezen a versenyen debütált a Ford versenyzőjeként, de két szakasz alatt három defektet begyűjtve gyorsan véget ért számára a péntek. Az első nap harmadik szakaszán pedig Adrien Fourmaux is búcsúzott, miután a Monte-Carlo Rallyn bemutatott hatalmas esés és Svédországi műszaki hibája után ezúttal felúszott Ford Pumája egy vízátfolyáson, majd összetörve egy kertbe esett.
Elfyn Evans és Scott Martin számára a tavalyi második hely után nem indult jól a verseny, miután defekt miatt azonnal 1:20 percet vesztett, a napot pedig hatodik helyen fejezte be.
Nem zárult jól a délután az ötödik helyen is álló Gus Greensmith-Jonas Andersson párosnak sem, akik négy szakasz alatt három defektet gyűjtöttek be, így nem értek el a nap végi szervizbe sem.
Fotó: Toyota Gazoo Racing
Szombaton már inkább szárazabb körülmények uralkodtak a nap nyolc szakaszán, de eső ekkor is előfordult, főként a harmadik szakaszon, ahol Kalle Rovanpera defektet szerzett és addigi 1:12,7 perces előnye így 18,7 másodpercre csökkent Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt. Ezt az előnyt a délután során 19,9 másodperc előnyre sikerült növelnie a finn toyotásnak az észt Hyundai versenyző előtt, aki az első délutáni szakaszon váltóproblémával küzdött, de később meg tudta javítani.
A harmadik helyért Craig Breen és Paul Nagle, valamint Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe csatázott, és a belga versenyző a nap végére 4,9 másodpercre csökkentette nap eleji 38,8 másodperces hátrányát.
Szombaton újabb Rally1-es autót vezető páros búcsúzott a Horvát Rallytól, Oliver Solberg és Elliott Edmondson a nap első szakaszon megforgott és keresztbe csúszva az autó hátuljával ütközött egy fának, ami következtében a Hyundai hátulja ki is gyulladt. Versenyzői sérülés nem történt.
Fotó: Hyundai Motorsport
Vasárnap már a második szakaszra esőt vártak, ami meg is érkezett, azonban ekkor már a WRC2-es versenyzők voltak pályák.
A Rally1-es versenyzők között az első két szakasz után Kalle Rovanpera 28,4 másodpercre tudta növelni előnyét az első szakaszra rossz gumit választó Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyre Thierry Neuville lépett, miután Craig Breen a Ford Puma tapadásával küzdött.
A harmadik szakaszon azonban már a Rally1-es versenyzők rajtjára leszakadt az ég, és ez komoly meglepetést okozott Ott Tanak, Thierry Neuville és Kalle Rovanpera kivételével mindenkinek. Amíg a két Hyundai versenyző az esős gumit részesítette előnyben, addig a finn toyotás keresztben használt vizes és kemény gumikat, így Tanak 19,8 másodperc előnnyel bizonyult gyorsabbnak Thierry Neuville-nél, Kalle Rovanpera pedig 29.8 másodperccel volt lassabb az észt versenyzőnél. Összetettben így Tanak 1,4 másodperc előnyre tett szert megelőzve Rovanperát, míg a harmadik helyét Thierry Neuville bebiztosította Craig Breennel szembe, aki előtt 1:42,4 perces előnyre tett szert a jégpályává változó szakaszon.
A Rally1-es mezőny célba érését követően pedig kisütött a Nap, így a Rally2-es Skodával induló Emil Lindholm második, míg Chris Ingram harmadik idővel ért célba az utolsó előtti szakaszon.
Az utolsó Power Stage szakasz azonban még tartogatott fordulatot, ugyanis a jó gumikat választó Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen páros megnyerte a szakaszt, mégpedig 5,7 másodperc előnnyel Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt, így a finn páros a Svéd Rally után sorozatban második győzelmét aratta 4,3 másodperccel megelőzve a Hyundai kettősét.
A harmadik helyen Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe zárt, akik vasárnap, főként a harmadik szakaszon tapasztalt extrém időjárásnak is köszönhetően megelőzték Craig Breent és Paul Nagle-t. Helyezésük azonban komoly veszélybe került, miután a Power Stage-n balesetet szenvedtek, végül sikerült folytatniuk a szakaszt, az átbeszélő azonban meghibásodott és nem hallotta Neuville a navigátorát.
A Power Stage pontszerzői:
Pilóta
Navigátor
Márka
Idő
1.
🇫🇮 Kalle Rovanperä
🇫🇮 Jonne Halttunen
Toyota
9:01,8
2.
🇪🇪 Ott Tänak
🇪🇪 Martin Järveoja
Hyundai
+5,7
3.
🇬🇧 Elfyn Evans
🇬🇧 Scott Martin
Toyota
+21,9
4.
🇮🇪 Craig Breen
🇮🇪 Paul Nagle
Ford
+22,2
5.
🇫🇮 Emil Lindholm
🇫🇮 Reeta Hämäläinen
Skoda 2
+25,8
A Hyundai Motorsport így kettős dobogós eredménnyel zárta a horvát versenyt, szinte már el is feledtetve a Monte-Carlo rallyn mutatott gyenge szereplést.
Az M-Sport pedig nyugodtan kapaszkodhat Craig Breen teljesítményébe, aki nagyszerűen küzdött a dobogóért, de az időjárás miatt végül elveszítette azt.
Elfyn Evans és Scott Martin vesszőfutását az idei első két verseny után kissé sikerült jobbá tenni, hiszen az első napi defekt után az ötödik helyen zárt, megelőzve Takamoto Katsutát és Aaron Johnstont.
Fotó: Hyundai Motorsport
A Világbajnokságot Kalle Rovanpera három verseny után 29 pont előnnyel vezeti Thierry Neuville előtt, míg a harmadik helyen Craig Breen áll 46 pont hátránnyal.
A gyártók között a Toyota 42 pont előnnyel rendelkezik a Hyundai, és 46 ponttal az M-Sport előtt.
A WRC szezon következő versenyét egy hónap múlva Portugáliában, murván rendezik.