back to top
2025. december 20. 14:35
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1245

    Sordo: Nem csak a tempó fog dönteni 

    0

    Dani Sordo idei harmadik versenyére készül az Acropolis Rally alkalmával, és szeretne továbbra is dobogós helyen célba érni. 

    Dani Sordo idén harmadszor ülhet be a Hyundai Rally1-es autójába a Portugál Rally és Szardínia Rally után, és mindkét versenyen a harmadik helyen zárt, a spanyol versenyző azonban ezt most a görög Acropolis Rallyn teheti, ahol csupán 2013-ban tudott dobogóra állni a Citroen versenyzőjeként. 

    “Nagyon nehéz versenynek ígérkezik az idei Acropolis Rally a nagy meleg miatt, mely az autókat és a versenyzőket is megviseli – mondta Dani Sordo. – A görög szakaszok nagyon igénybe veszik a gumik terhelhetőségét, ezért nem csak a tempó fog dönteni.

    Persze mindenki a határon fog autózni, de helyenként muszáj lesz beosztva és nem gyorsan vezetni. Amennyiben eső érkezik, úgy pedig még nehezebbé válhat a verseny a csúszós szakaszok miatt. Eddig mindkét idei versenyünkön dobogón zártunk, ezért ezt szeretnénk Görögországban is elérni.” 

    A spanyol versenyző idei két versenye után a világbajnokság kilencedik helyéről várhatja a görög versenyt. 

    Az idei Acropolis Rallyn 16 szakasz vár a versenyzőkre, melyek versenytávja összesen 303.3 km, amik teljesítését a 30 fok feletti meleg nehezíthet meg a versenyzők és az autók számára egyaránt.   

    A kemény gumi és Pérez vitte zsákutcába a Red Bullt pénteken

    0

    Nem a Red Bull valós formáját tükrözi Max Verstappen és Sergio Pérez Holland Nagydíj pénteki napján mutatott tempója, hanem inkább azt, hogy mennyire rossz irányba indult el a beállításokkal az energiaitalos csapat. Eközben az élen záró Charles Leclerc szerint előrelépés kell mára, míg a Mercedes versenyzői is bizakodnak.

    Noha természetesen két teljesen eltérő karakterű pályáról beszélünk, mégis üdítő látni, hogy milyen óriási különbséget jelenthet öt nap a Forma-1-ben. Míg a Belga Nagydíj után mindenki Max Verstappen és a Red Bull földöntúli teljesítményéről beszélt, addig a Holland Nagydíj első edzésnapja után már a bukdácsoló energiaitalos istálló uralta a szalagcímeket. Ám, mint ahogyan Spában, úgy az igazság Zandvoortban is valahol félúton van, hiszen míg az előző versenyen a pálya sajátosságai felnagyították a Red Bull fölényét, addig tegnap Verstappen váltóhibája rosszabbnak láttatta a bikások teljesítményét.

    Az első szabadedzésen Verstappen csak a 19. helyen zárt, miután a 7. körében megadta magát a váltó az autójában, de a második edzésen is csak 8. lett, holott ekkor már végig a pályán volt, és a lágy gumikat is próbára tette. Hátránya ráadásul 7 tizedmásodperc volt az első és második helyet megkaparintó Ferrarik, és közel ugyanennyi a harmadik helyen záró Lewis Hamilton mögött, de Lando Norris McLarenjétől is közel 6 tizeddel elmaradt, miközben Lance Stroll és Fernando Alonso is megelőzte. Nem túl rózsás kilátások, egy ennyire rövid kör esetében a 7 tized pedig még nagyobb lemaradás, mint elsőre látszik.

    Max Verstappen, Red Bull, Holland Nagydíj
    Verstappennek néhány kemény gumis kör után véget ért az első szabadedzés Fotó: Alastair Staley/LAT Images/Pirelli

    „Az első edzésen nem mentünk lágy gumin, a keményeken pedig nem igazán lehetett felmérni az autó egyensúlyát, mert nagyon alacsony volt a tapadás. És így máris egy szabadedzésnyi lemaradásba kerültünk – nyilatkozta Verstappen a pénteki nap végén a Sky Sportsnak. – Egy darab egyórás edzés során nem sok mindent tudunk változtatni az autón. Próbáltunk megbirkózni azzal, amink volt, de a mai nap nem volt nagyszerű. Sokat fejlődhetünk, még ott az egész este és a harmadik szabadedzés. Megpróbálunk versenyképesebbé válni.”

    Erre pedig minden esélyük meg is van, mert mint kiderült, Verstappen váltóhibája után totálisan a rossz irányba indultak el a beállításokkal, azaz a 7 tizedes hátrány nem az autójuk valós erősségét tükrözi. Ennek oka, hogy a holland pilóta az első edzésen csak a kemény gumikon körözött, a csapat pedig ezeket, illetve Sergio Pérez kemény gumis köreit vette alapul a második edzés előtt végrehajtott változtatásokhoz, miközben teljesen rosszul lőtte be a kemény keveréket.

    „Drasztikus mértékben túlbecsültük a kemény gumik értékét. Jól éreztük magunkat ezen a keveréken, miközben azelőtt úgy véltük, hogy egyáltalán nem lesz jó rajtuk a tapadás” – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, majd megjegyezte, Sergio Pérez sem volt éppen a segítségükre abban,  hogy jó döntéseket hozzanak. – Jelenleg nem jó az autó egyensúlya, nincs tapadása, a gumik pedig nagyon gyorsan túlmelegszenek. Péreznek sok problémája volt az első edzésen, de azt gondoltuk, hogy csak a pénteki formája az oka, ami gyakran nem valami meggyőző. A kemény gumi valószínűleg nem is kerül majd elő a versenyen. Ezért tettük fel az első edzés elején, mert meg akartunk szabadulni tőle. Elöl voltunk rajtuk, így azt hittük, hogy jó helyzetben vagyunk.”

    Sergio Pérez, Red Bull, Holland Nagydíj
    Pérez nem nyújtott megfelelő támpontot Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    A második szabadedzésen aztán kiderült, hogy nem, a tréning alatt pedig már nem tehettek semmit. Szombatra viszont tehetnek, így alighanem ma már nem a kanyarkijáratokon a tapadással küzdő, folyamatosan hibázgató Red Bull-pilótákat láthatunk majd, és ha nem is feltétlenül veszi át Verstappen a vezetést, ott lehet majd az élmezőnyben.

    A Mercedes és a Ferrari tényleg jó

    Ami a másik két élcsapat tempóját illeti, a jelek szerint mindkettőnek fekszik a zandvoorti pálya. A maranellóiak egy nap alatt bizonyítani látszottak, hogy Spában a körülmények (hűvös idő, szükségszerűen megemelt hasmagasság és a Red Bull rendkívül jó hatékonysága) miatt voltak annyira lemaradva, míg a hatékonyságra kisebb hangsúlyt fektető, magas leszorítóerős beállításokat követelő helyszínen ismét versenyképesek. 

    „Remek érzés újra versenyképesnek lenni és az eredménytáblázat elején állni. Az autó nagy magabiztosságot adott, optimista vagyok a hétvége folytatását illetően, de közben óvatos is, mert tudom, hogy bárki találhat hirtelen két tizedet és megverhet” – nyilatkozta a második edzést Charles Leclerc mögött mindössze 4 ezredes lemaradásban a második helyen záró Carlos Sainz, aki amellett, hogy örül, meglepett is volt amiatt, hogy mennyire versenyképes a többi csapat, és milyen szoros a mezőny.

    Az autóval kicsit többet küzdő Leclerc hasonlóan látta. „Ez egy kicsit jobb volt, de végső soron mindannyian elképesztően közel vagyunk egymáshoz, amit azért meglepő látni. Szombaton nehéz nap lesz, de szeretnénk még egy lépést tenni előre. Nem voltam teljesen kibékülve az autó egyensúlyával, ezért remélhetőleg a jó irányba mehetünk, és újabb lépést tehetünk. Összességében elég trükkös volt a balansz. Amikor próbáltam rotálni az autót, alulkormányzottá vált, majd a kanyarkijáratokon könnyen kitört a hátulja, mert a kanyar közepén nem volt elég a rotáció. Úgyhogy ezen dolgoznunk kell, de magabiztos vagyok azt illetően, hogy előreléphetünk” – nyilatkozta a monacói.

    Charles Leclerc, Ferrari, Holland Nagydíj
    A Ferrari visszajött a küzdelembe Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Ami a szintén erős tempót mutató, Lewis Hamilton révén Leclerc-től mindössze 72 ezredet kapó Mercedeseket illeti, a nagy kérdés az lesz, hogy idei legerősebb pénteki szereplésüket képesek lesznek-e továbbvinni szombatra, vagy – akárcsak tavasszal Miami-ban – most is csalódniuk kell. Az alacsonyabb hasmagasság Zandvoortban életre keltette a W13-ast, George Russell azonban ettől még nem érzi úgy, hogy a pole pozícióért fognak harcolni.

    „Az autó jobban működik itt, [mint Spában]. Az egykörös tempó terén a McLaren és az Aston is erősnek tűnik, de nekünk nem ez az erősségünk, a versenytempó pedig felénk billenti majd a mérleg nyelvét. De biztosra kell mennünk, hogy előttük legyünk a rajtrácson, mert nem akarunk időt veszíteni mögöttük a versenyen” – utalta a negyedik helyen záró Norrisra, és a hatodik időt elérő, az Aston Martin korábbi pénteki szerepléseiből kiindulva a megtankolt autós etapokon valószínűleg kevesebb üzemanyaggal köröző Lance Strollra.

    „Szerintem Magyarországon a riválisaink nem hozták ki magukból a legtöbbet, ezért nem vagyok biztos benne, hogy megismételhetjük [azt a teljesítményt], de a valós teljesítményt tekintve szerintem régóta most vagyunk a legközelebb” – bizakodott a konstruktőri címvédő fiatalabbik britje.

    A Russellnél a két edzés között több beállítás-változtatást végrehajtó, a második tréning alatt is többet módosító Lewis Hamilton szintén pozitívan értékelt, viszont megjegyezte: nem biztos, hogy maradt bennük annyi tartalék, mint a riválisaikban.

    Lewis Hamilton, Mercedes, Holland Nagydíj
    Hamilton egy tizeden belül volt a Ferrarikhoz képest Fotó: LAT Images/Mercedes

    „Jól kezdtük a hétvégét, és már csak amiatt sokkal jobb helyzetben vagyunk az autóval, hogy ez egy teljesen más pálya. Nem vagyunk annyira lemaradva, amit nagyszerű látni, és autó sem érződik olyan rossznak. Csak folytatnunk kell az apránkénti felzárkózást. Valószínűleg a teljesítményt illetően nincsenek óriási tartalékaink, de tovább nyomjuk a gázt” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok.

    Miként azt Helmut Marko is említette, a versenyen valószínűleg megpróbálják majd elkerülni a csapatok a kemény gumi használatát, ami két kiállásos futamot vetít előre. Viszont azok, akik megpróbálkoznak az egy cserével, a fehér oldalfalú Pirelliket is csatasorba állíthatják.

    Schumacherrel vagy nélküle? A Haas nem siet a döntéssel

    0

    Kevin Magnussen helye biztos jövőre is, Günther Steiner szerint viszont a Haas ráér eldönteni, ki lesz a dán csapattársa.

    Bár sem a csapat, sem a versenyző részéről nem érkezett még ezzel kapcsolatban hivatalos megerősítés, úgy néz ki, a Forma-1 2023-as szezonjában Mick Schumacher és a Haas külön utakon folytatja. Ezt vetítheti előre az is, hogy Antonio Giovinazzi két szabadedzésen is lehetőséget kaphat majd az amerikai istállótól, még 2022-ben.

    Giovinazzi mellett felmerült (legalábbis a sajtó részéről) Daniel Ricciardo neve is, aki biztosan távozik a McLarentől a szezon végén. Schumacherrel vagy nélküle? Giovinazzi érkezzen vagy Ricciardo? Akármi is lesz a döntés, a csapatfőnök szerint a Haas ráér még ezzel.

    Nyilván beszélni fogunk erről – mondja a Haas csapatfőnöke. – Nem arról van szó, hogy szót se ejtettünk volna erről, egyszerűen úgy döntöttünk, jegeljük még ezt a témát. Mi van, ha például rossz döntést hozunk? Nem kell ezt erőltetni, nem kell kényszeríteni magunkat a döntésre. Figyeljük, mi történik körülöttünk, figyeljük, mi történik Mickkel. Szeretem, ha minden nyitott. Ha pedig kinevezünk egy első számú célpontot magunknak, akkor ez már nincs meg, és nem tudom ezt mondani.

    Persze ennek a várakozásnak megvannak a maga hátulütői is. És ezt a Haas háza táján is tudják. „Persze, tisztában vagyunk ezzel, de vállaljuk ezeket. Ki tudja, a lehetőség talán nagyobb, mint a kockázat, amivel ez jár.

    A Haas két versenyzője között komoly a különbség a tabellán. Kevin Magnussen 22 szerzett pontjával 11. a tabellán, míg Mick Schumacher kicsivel több, mint feleannyi ponttal, 12-vel rendelkezik. A német ezzel tizenötödik.

    Steiner abba is beavatott mindenkit, hogy zajlik majd a döntési folyamat. „Nyilván megvannak a magam gondolatai, de ezt össze kell hoznom azzal, melyik a legjobb a csapat számára. A cél az, hogy a csapat előre menjen, ne hátra.

    Serderidis kilenc versenyen indul 2023-ban 

    0

    Az M-Sport és Jourdan Serderidis már most megegyezett 2023-as közös programjáról, melyben összesen kilenc WRC futam szerepel a Rally1-es Pumával. 

    Jourdan Serderidis idén a kenyai Szafari Rallyn vezette először a Rally1-es Ford Pumát, és jövő héten az Acropolis Rallyn fogja második alkalommal. 

    A görög üzletember Kenyában azonnal karrierje legjobb eredményét érte el a vb-n, ahol a hetedik helyen zárt, ezt az eredményt pedig hazai WRC futamán akár meg is ismételheti. 

    A szezon azonban nem Görögországban ér véget Serderidis számára, rajthoz fog állni még Spanyolországban, valamint Japánban is. 

    Az M-Sport és Serderidis azonban már 2023-ra is megegyezett, mégpedig kilenc futamos programban. 

    “A 2023-as szezonom a Monte-Carlo Rallyval kezdődik – jelentette be a görög zászló alatt versenyző, de Luxemburgban élő versenyző. – Ezután pedig következik Mexikó, Portugália, Szardínia, Kenya, Görögország, Spanyolország, Japán, és ha visszatér a naptárba, akkor Németország. Minden versenyen Frédéric Miclotte-tal állok rajthoz.” 

    Átigazolási díj fejében válthat csapatot Pierre Gasly?

    0

    Sajtóhírek szerint megszületett a megállapodás Pierre Gasly és az AlphaTauri között, hogyan távozhat. Így szabad az út számára az Alpine-hoz.

    2017 óta versenyez a Forma-1-ben Pierre Gasly, ezalatt valamilyen formában mindig a Red Bull család tagja volt. A francia az évek során kizárólag a Toro Rossónál, majd az átbrandelés után AlphaTaurinál, vagy az anyaistállónál, a Red Bull Racingnél versenyzett. Gasly nem titkolt célja az, hogy jelenlegi állomáshelyénél erősebb csapatnál folytassa 2023-tól.

    Erre a Red Bullnál gyakorlatilag semmilyen esélye sincs, viszont képbe került az Alpine. Miután jelenlegi munkáltatója nem szívesen válik meg tőle, így hosszas tárgyalás kezdődött a franciákkal, ennek a folyamatnak pedig most kerülhet pont a végére.

    A The Race információi szerint az Alpine még egy bizonyos összeget is fizet majd Gasly szolgálataiért cserébe. A csapat egy 2023-ig szóló szerződésből vásárolja ki ezzel a versenyzőt. Ezzel egyébként az is biztosnak látszik, hogy az Alpine versenyzés szintjén nem tervez Oscar Piastrival, az ő szerződésszegése így „csak” anyagi vonzattal jár majd, amennyiben az Alpine-nak adnak igazat a jogi procedúrában. Ez a kártérítés érkezhet a versenyzőtől, illetve az őt elhappoló McLarentől is.

    Jelen állás szerint az AlphaTauri versenyzője vagyok” – igyekezett elhessegetni a pletykákat Gasly. „De persze mindenki tisztában van a helyzetemmel. Viszont egyelőre semmilyen változás nem történt ezügyben.

    Gasly azt sem kívánta kommentálni, hogy egy róla feltöltött videóban, amiben George Russell-lel és Charles Leclerc-rel beszél a Belga Nagydíj versenyzői parédájára tartva arról beszél, hogy már csak a részleteket kell megalkotniuk az átigazolást illetően.

    Akármi is lesz Gasly sora, bőven van még a 2022-es szezonból is rá váró feladat. „Egyelőre itt vagyok, és az AlphaTauri sikeréért dolgozom. Ők adták az első F1-es ülésemet, nekik köszönhetem az első győzelmemet is. Nem érzem, hogy bármit kommentálnom kellene.

    Dupla rallycross hétvége Rigában – menetrend és tudnivalók

    0

    Második versenyhétvégéjükön vesznek részt a Rallycross világbajnokság elektromos autói Rigában. A WRX mellett az EURO RX1 és az RX2e mezőny is pályára lép Lettországban, ahol a vb indulóknak dupla futamon kell jól teljesíteniük.

    A Bikernieki pálya 2016 óta szerepel a naptárban. A jó tapadású aszfalton a gumistratégia is fontos lesz, de a pályát szegélyező korlátok miatt a hibáknak is komoly következményei lehetnek. A lett pálya 1.3 kilométer hosszú, ezzel a hosszabbak közé tartozik.

    A WRX nagy esélyes Johann Kristoffersson aki tavaly első győzelmét szerezte itt, majd a belgiumi és németországi győzelemmel szerezte meg negyedik bajnoki címét. A kihívó most is Hansen csapat lesz, annak ellenére, hogy Kevin Hansennek nem ment jól a szezonnyitón Norvégiában. Hansenék sokat dolgoztak az elmúlt hetekben, kérdés, hogy sikerült e többet lépniük előre, mint a Volkswagen Dealerteamnek. Természetesen dolgozott augusztusban a CE Dealerteam is, Niclas Grönholm tavaly Rigában megnyerte az első versenyt, jól ismeri ezt a pályát.

    Anton Marklund
    Anton Marklund | Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Az EURO1 RX-ben a vezető Anton Marklund legnagyobb kihívója a hazai versenyző Janis Baumanis. Tavaly nyert itt Baumanis, Marklund viszont öt évvel ezelőtt épp Rigában lett Európa-bajnok.

    „Nyilvánvalóan az év legszebb napjai ezek nekem, mindennel ami a verseny előtt és után zajlik. Minden más versenynél több teher van rajtam, de a támogatás is sokkal nagyobb. Tavaly jól ment itt vasárnap, ebben az évben is hasonlóan szeretnék teljesíteni” – fogadkozott Baumanis.

    A magyar versenyzők közül Kárai Tamás, Mózer Attila és Mózer Márk nevezett Rigára. Norvégiában Kárai és az idősebb Mózer nagyszerűen versenyezett, Kárai karnyújtásnyira volt a döntőtől, reméljük Lettországban ott fejezi be a vasárnapot. Mózer Márk Nyirádon okozott meglepetést, jó lenne ha Lettországban is kijönne neki a lépés.

    A program már csütörtökön elkezdődött, egy városi bemutatóval, a híres rigai Stone Bridge-en zajló parádéval és autogram osztással lelkesítették a közönséget a csapatok.

    A Rallycross vb és Eb lettországi versenyének programja (magyar idő szerint):

    09.03., szombat:

    8:00 – szabadedzés
    9:25 – WRX SuperPole
    11:00 – WRX Heat 1
    12:30 – WRX Heat 2 – ERX, RX2e Heat 1
    14:00 – WRX Progression Race – ERX, RX2e Heat 2
    16:00 – WRX elődöntők, döntő

    09.04., vasárnap:

    8:00 – bemelegítés
    8:30 – WRX SuperPole
    10:00 – WRX Heat 1 – ERX, RX2e Heat 3
    12:15 – WRX Heat 2 – ERX, RX2e Progression Race
    13:45 – WRX Progression Race – RX2e elődöntő – ERX elődöntők,döntő
    16:00 – WRX elődöntő – RX2e döntő – WRX döntő
    16:50 – díjkiosztó

    ERX Kárai
    Kárai Tamás, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Mercedes 1-2 után délután Ferrari 1-2 Zandvoortban

    0

    Az első edzés után nagy munka állt Max Verstappen előtt. Javult, de nem ő lett a leggyorsabb. Az FP2-n a Ferrari diktálta a tempót.

    Max Verstappen a Holland Nagydíj első edzésén alig-alig tudott mért kört megtenni, miután 10 perc után máris elszállt a váltója. Ennek megfelelően az FP2-n rögtön az elején belevágott a rá váró munkába, az első tíz perc után ráadásul még ő is állt az élen. Később Verstappen kissé visszaszorult, ezt követően pedig a Ferrarik álltak az élre Sainz-Leclerc sorrendben.

    Érdekes képeket figyelhettünk meg egyébként Verstappen kapcsán. Az edzés elején ugyanis bizonyos közeli felvételeken úgy tűnt, mintha fehér füst szállna fel a holland motorteréből.

    A második edzés első fele nem indult annyira erősen a McLaren számára, mint az FP1, ugyanis Norris ekkor csak tizedik volt, Ricciardót pedig még hátrébb találtuk a sorban. A McLaren egyébként alig néhány perccel a második szabadedzés megkezdése előtt tette hivatalossá azt, hogy a távozó Daniel Ricciardót honfitársa, Oscar Piastri váltja a 2023-as szezontól kezdve.

    Ugyancsak az edzés első felével kapcsolatos érdekes látvány volt az, mennyire jó a két Alpine – Alonso az első félórához közeledve harmadik volt, Ocon hárommal mögötte követte őt. Ekkortájt már alakulni kezdett a Mercedes tempója, amely versenyzőivel viszonylag későn szállt be a leggyorsabb köreivel a munkába.

    Féltávhoz közeledve Hamilton már második volt Sainz mögött, őt Russell követte, egy Hamiltonéhoz képest viszonylag nagyobb lemaradásban. Az edzés második felére fordulva az élmezőny kifejezetten szoros volt. Az első négy helyen ekkor a két Ferrarit, valamint Hamiltont és Norrist alig több mint egy tized választotta el egymástól.

    Az edzés utolsó 20 percére gyakorlatilag teljes eseménytelenség volt prognosztizálható, amikor a mezőny már a versenyszimulációkra koncentrált. 12 perccel az FP2 leintése előtt viszont Tsunoda kicsúszott, majd fel is akadt a sóderen, így belengtették a piros zászlót. Az utolsó 4 percben érdemben nem változott az állás.

    Az FP2 végeredménye

    # Versenyző Csapat Idő Kül.
    1 Charles Leclerc Ferrari 1:12.345  
    2 Carlos Sainz Ferrari 1:12.349 +0.004
    3 Lewis Hamilton Mercedes 1:12.417 +0.072
    4 Lando Norris McLaren 1:12.448 +0.103
    5 George Russell Mercedes 1:12.655 +0.310
    6 Lance Stroll Aston Martin 1:12.746 +0.401
    7 Fernando Alonso Alpine 1:12.848 +0.503
    8 Max Verstappen Red Bull 1:13.042 +0.697
    9 Esteban Ocon Alpine 1:13.305 +0.960
    10 Daniel Ricciardo McLaren 1:13.362 +1.017
    11 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1:13.419 +1.074
    12 Sergio Pérez Red Bull 1:13.493 +1.148
    13 Mick Schumacher Haas 1:13.604 +1.259
    14 Sebastian Vettel Aston Martin 1:13.611 +1.266
    15 Zhou Guanyu Alfa Romeo 1:13.624 +1.279
    16 Pierre Gasly AlphaTauri 1:13.666 +1.321
    17 Alex Albon Williams 1:13.837 +1.492
    18 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:14.167 +1.822
    19 Kevin Magnussen Haas 1:14.282 +1.937
    20 Nicholas Latifi Williams 1:14.797 +2.452

    Greensmith: Csodálatos lenne megismételni a tavalyi eredményt 

    0

    Gus Greensmith igazán nagyszerű versenyt zárt a tavalyi Acropolis Rally végén, ahol karrierje egyik legjobb eredményét érte el. 

    Gus Greensmith tavaly indult először az Acropolis Rallyn, azonban azonnal az egyik legjobb eredményét, az ötödik helyet sikerült elérnie, amit idén is elfogadna az M-Sport angolja. 

    “Görögország a világbajnokság egyik legendás versenye – mondta Gus Greensmith. – Tavaly nagyon élveztem azt a versenyt és sikerült az ötödik helyen zárni, ami fantasztikus eredmény lenne most is. Az Acropolis Rally azonban sok problémát is rejthet a durva szakaszok miatt. A csapat nagyon erős autót épített, ezért bízunk benne, hogy ez segíteni fog.” 

    Gus Greensmith az év elején, az első két versenyen volt igazán si9keres, amikor a Monte-Carlo Rallyn és Svédországban is az ötödik helyen ért célba, a további hét versenyen azonban csupán háromszor tudott pontot szerezni, így a vb kilencedik helyéről várhatja a görög versenyt. 

    Az idei Acropolis Rallyn 16 szakasz vár a versenyzőkre, melyek versenytávja összesen 303.3 km, amik teljesítését a 30 fok feletti meleg nehezíthet meg a versenyzők és az autók számára egyaránt.   

    Hivatalos: Oscar Piastri a McLaren versenyzője

    0

    Hosszú szappanopera volt, de lezajlott ennek az utolsó epizódja: Oscar Piastri végül a McLaren versenyzője lesz 2023-tól.

    Oscar Piastri F2-es bajnokként nem kapott lehetőséget 2022-ben, és csak az Alpine tesztpilótájaként tevékenykedett. Néhány héttel ezelőtt aztán az Alpine bejelentette, hogy az ausztrál jövőre náluk versenyezhet. Ezt később maga az érintett cáfolta.

    Piastri karrierjével kapcsolatban a mai nap folyamán megszületett a döntés – ezt új munkaadója, a McLaren jelentette be.

    Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy egy ilyen nagymúltú csapat színeiben mutatkozhatok be a Forma-1-ben” – fogalmaz a csapat közleményében Oscar Piastri. „Nagyon hálás vagyok a lehetőségért, amelyet a csapat rám bíz. A McLaren régóta ismert arról, hogy fiataloknak adjon lehetőséget, és nagyon várom már, hogy Lando mellett versenyezhessek 2023-ban. Mostantól pedig erre a bemutatkozásra fókuszálok.

    A csapatfőnök, Andreas Seidl is várja már, hogy Piastri náluk versenyezhessen.

    Az egész csapat várja már Piastri érkezését 2023-ban. Lenyűgöző karrierrel rendelkezik, és biztos vagyok benne, hogy Landóval nagyszerű csapatot alkotnak majd. Nagyon fontos versenyek állnak még előttünk idén is, azután viszont jöhet Oscar integrálása a csapatba. A cél az, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a 2023-as szezonra.

    Oscar Piastri a fiatal, F1 felé törekvő generáció egyik legjelesebb képviselője. Egymást követő években, újoncként nyerte meg az F3-at és az F2-t, ez pedig óriási eredmény, lenyűgöző tehetségről tesz tanúbizonyságot. Landóval és Oscarral egy fiatal, izgalmas pilótapárosunk lesz jövőre, óriási potenciállal. Oscar érkezése egy óriási fogás a McLaren számára.

    Breen: Görögország egy komoly mérföldkő a karrieremben 

    0

    Craig Breen hét év után tér vissza a görög Acropolis Rallyra, ahol első győzelmét szerezte, ami komoly mérföldkőnek bizonyult karrierje során. 

    Craig Breen 2014-ben indult először a görög Acropolis Rallyn, ahol azonnal nyerni tudott az akkori Eb mezőnyben a Peugeot gyári versenyzőjeként. Az ír versenyző egy évvel később ugyancsak sikeres versenyzést mutatott be, bár akkor Kajetan Kajetanowicz mögött a második helyen ért célba a Peugeot 208 T16 R5-tel. 

    Az M-Sport versenyzője hét év után ismét visszatér az Istenek versenyére. 

    “Jó lesz visszatérni Görögországba idén, mert már régen indultam ezen a versenyen – mondta Craig Breen. – Tavaly ugyan részt vettem a pálya bejáráson, de utoljára 2015-ben versenyeztem az Acropolis Rallyn, ahol korábban nagyon jó emlékeket szereztem.

    2014-ben itt szereztem első győzelmem nemzetközi versenyen, ami komoly mérföldkő lett a karrierem során. Az Acropolis Rally mindig nagyon nehéz, sok szakaszon könnyű hibázni, de már nagyon várom. A verseny előtti teszt jól sikerült, ezért remélem, hogy visszatérünk a sikeresebb útra.” 

    Craig Breen számára nem jól sikerült a legutóbbi négy Rally Világbajnoki futam, melyeken összesen 12 pontot szerezett, aminek köszönhetően a bajnokság hatodik helyére csúszott.

    Az idei Acropolis Rallyn 16 szakasz vár a versenyzőkre, melyek versenytávja összesen 303.3 km, amik teljesítését a 30 fok feletti meleg nehezíthet meg a versenyzők és az autók számára egyaránt.