Elképesztően nagy fordulat következett be a Horvát Rally utolsó előtti szakaszán, melyre hatalmas eső érkezett, ami Ott Tanak első helyét eredményezte Kalle Rovanperát megelőzve, míg Thierry Neuville gyakorlatilag bebiztosította harmadik helyét.
A Horvát Rally vasárnapi második szakaszán Kajetan Kajetanowicz után leszakadt az ég, és az égi áldás megérkezett a harmadik szakasz rajtjára jégpályává változtatva az utat.
Az elképesztően nehéz körülmények között a Hyundai két versenyzője, Ott Tanak és Thierry Neuville voltak a leggyorsabbak a 13.15 km-es szakaszon, az észt versenyző 19,8 másodperccel megelőzve nyerte a szakaszt belga csapattársa előtt.
Kalle Rovanpera bár 28,4 másodperc előnnyelvárhatta a szakaszt az élen állva, azonban ez is kevésnek bizonyult, miután 29,8 másodperccel lassabb volt a 2019-es világbajnoknál, aki így 1,4 másodperc előnnyel átvette a vezetést a versenyen.
A szakasz negyedik Rally1-es idejét Elfyn Evans érte el 1:02,3 perccel lemaradva, de nem Ott Tanaktól, hanem Kalle Rovanperától, míg az észttől 1:32,1 percet kapott.
Craig Breen az ötödik időt érte el 22,3 másodperccel követve Evanst és 1:34,6 percet bezsebelve Thierry Neuville-től, így a Hyundai belga versenyzője 1:42,4 perces előnnyel várhatja az utolsó szakaszt ír riválisa előtt a harmadik helyen állva.
A WRC2-es versenyzők közül Emil Lindholm abszolút második, míg Chris Ingram abszolút harmadik időt autózott a Rally1-es versenyzők után javulni kezdő időjárás mellett.
A kategóriában Yohan Rossel tartja vezető helyét, de mögé már Kajetan Kajetanowicz lépett 57,4 másodperc hátránnyal, míg Emil Lindholm a harmadik további 23,7 másodperc lemaradással. Nikolay Gryazin 47,6 másodperccel maradt el Lindholm eredményétől, így a másodikról a negyedik helyre csúszott a WRC2-ben, hátránya pedig 8,9 másodperc Lindholm mögött.
A verseny utolsó Power Stage szakaszát 13:18 perctől rendezik, jelenleg napos, de saras körülmények vannak a pályán.
Horvát Rally állása 19 szakasz után 1 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 2:29:18,3 2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1,4 3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:04,1 (1:50) 4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2:46,5 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +3:25,5 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +7:27,1 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +9:26,4 8 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:23,8 9 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:47,5 10 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:56,4
Kalle Rovanpera magabiztossá tette előnyét a Horvát Rally első két vasárnapi szakaszát követően Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyre Thierry Neuville lépett, miután a Power Stage szakaszán megelőzte Craig Breent.
Kalle Rovanpera 19.9 másodperc előnnyel várhattaa vasárnapi négy szakaszt, azonban előnyét jelentősen 31 másodpercre sikerült növelnie, miután Ott Tanak nedvesebb útra számított és így tett autójára gumikat.
Az észt versenyző a következő szakaszra már jobban választott abroncsokat, és az első szakaszon bezsebelt 11,2 másodperc hátrány után 2,7 másodperccel gyorsabb volt a másodikon, a különbség azonban így is jelentősen nőtt, 28,4 másodperc a toyotás finn javára.
A harmadik helyért folytatott csatában változás történt és Thierry Neuville jelentősen gyorsabb tudott lenni Craig Breennél különösen a második szakaszon, így a belga Hyundai versenyző állt a harmadik helyre 7,8 másodperccel megelőzve az ír fordost.
A dobogóért harcolók mögött továbbra is Elfyn Evans és Takamoto Katsuta áll a Toyotával.
A Rally1-es autókat vezetők mögött Yohan Rossel továbbra is vezeti a WRC2 mezőnyét, előnye 48.7 másodperc Nikolay Gryazin és 54,4 másodperc Kajetan Kajetanowicz előtt.
A Horvát Rallyn induló két magyar versenyző közül Bútor Róbert 4:15,7 perc előnnyel vezeti az RC4-es kategóriát, míg László Zoltán a WRC3 Open kategória élén áll 56,7 másodperc előnnyel.
A mezőnynek még egyszer kell teljesíteni a mai szakaszokat.
Horvát Rally állása 18 szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:30:34,4 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +28,4 3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:12,7 (1:50) 4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:20,5 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:21,8 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5:59,0 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +9:32,2 8 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:20,9 9 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:26,6 10 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:59,6
Több mint két és fél perc előnnyel vezeti Bútor Robi és Tagai Robi a Horvát Rally vb-futam RC4-es értékelését, miután a szombati napon is mind a hat megtartott gyorsasági szakaszt megnyerték a Peugeot 208 Rally4-gyel.
Nyolc gyorsasági szakaszt tartottak volna szombaton a Horvát Rallyn, amelyből kettőt törölni kellett. Az elsőt Oliver Solberg balesete és a mentés miatt, illetve a második Platak gyorsaságit a köd miatt.
Miután az első napon is toronymagasan vezette Bútor Robi és Tagai Robi a kategóriát és egy kivétellel minden szakaszt megnyertek, szombaton a hat mért gyorsaságiból mind a haton az első időt autózták és a verseny második napja után 2 perc 37 másodperc előnnyel vezetik az RC4-et az osztrák Alfred Kramer junior előtt.
A pénteki nap után azt gondolhattuk, hogy már nem jöhet nehezebb, de tévedtünk. Hol az eső, hol a köd miatt nem lehetett látni a pályán. Bútor végig esőgumival ment, még a „száraz” gyorsaságikon is, hiszen a kihordáson és vizes foltokon csak ezzel lehet kigyorsítani az elsőkerekes autókkal.
Fotó: Makai Gergely // @world
Egy kalandjuk volt, amikor felúszott a Peugeot 208 Rally4, Bútor lélekben már csomagolt, de végül sikerült megfognia.
Hatalmas magyar szurkolótábor van a pályák szélén, gyakorlatilag annyi magyar zászlót és magyar hangot lehet hallani még a WRC élő közvetítésében is, mintha legalább az abszolút győzelemért harcoló vb-sztárunk indulna a versenyen.
Ma még négy gyorsasági vár a mezőnyre. Bútor Robi ígérete szerint nem fog kockáztatni, de visszavenni sem.
A Tunisia Desert Challenge 2022 második versenynapján 360 kilométeres szakaszt teljesítettek a versenyzők Djerba és Matous között. A kamionosok közt a Kovács – Czeglédi – Ács trió második lett, ezzel összetettben is második helyen állnak.
4 óra 56 perc 6 másodperc alatt terelgették végig a Cápát a sivatagban Kovács Miklósék, de az Igor Bouwens vezett Iveco 10 perccel gyorsabb volt náluk. A cápa és sivatag képzavar itt helytálló, hiszen a Qualisport új versenykamionja ezt a nevet kapta az afrikai keresztségben… Ráadásul a sárga Scania legénysége 5 perces büntetést is kapott egy kihagyott pont miatt, és az utolsó 20 kilométert defekttel tette meg. Ezzel alakult ki a negyedórás hátrány. Összetettben így 9 perc 13 másodperces lemaradással második Kovács Miklós-Czeglédi Péter és Ács László a belga csapat mögött.
„Nem volt egyszerű a mai nap, de ezért jöttünk, hogy sivatagi körülmények között próbára tegyük a Cápát, feltérképezve azokat a kezdeti problémákat, amelyek minden új jármű esetén jelentkeznek. Akadtak is ilyenek, ezek közül a legjelentősebb a kerékfújó rendszer problémája, amelynek megoldásán már dolgozik a csapat. A szakasz egyébként nem volt könnyű, tempós részekkel indult, de aztán jöttek a szervezők által ígért trükkök. Sajnos egy útpontot kihagytunk, amiért kaptunk öt perc büntetést, a végén pedig jött a defekt, amely miatt az utolsó húsz kilométeren szinte csak poroszkáltunk. Összességében véve elégedettek vagyunk és várjuk a folytatást” – mondta a táborba érve Kovács Miklós,
Az autósok közt a Jérôme Pelichet – Pascal Larrque duó nyert és vezetnek is az összetettben a másik két MD Rally versenygéppel induló páros, Simon Vitse és Frederic Lefebvre illetve Erwin Imschoot és Olivier Imschoot előtt.
A motorosoknál Mathieu Doveze nyerte a napot KTM-mel, és miután az első napon is ő volt a leggyorsabb, már majdnem 9 perc az előnye a Yamahával versenyző Alessandro Botturi előtt.
Az SSV kategóriában a Can-Am volt a nyerő technika, az első 12 versenyző ilyen autóval indult. Közülük az Erik van Loon – Sébastien Delaunay páros volt a leggyorsabb. Masszív 17 perces előnnyel nyertek, így összetettben majdnem 20 perccel vezetnek két versenynap után.
Vasárnap Matous környékén egy 350 kilométeres hurokszakasz vár a mezőnyre.
Kalle Rovanpera vezet továbbra is a Horvát Rallyn a második nap végén, miután délután már nem kockáztatva is növelni tudta előnyét Ott Tanak előtt.
Kalle Rovanpera 16,8 másodperc előnnyel várhatta a szombat délutáni szakaszokat, miután a Horvát Rally szombat délelőtti szakaszán defektet szedett össze.
A vb éllovas finn versenyző délután nem szeretett volna kockáztatni, csupán előnyét próbálta tartani Ott Tanakkal szemben, és a délután megtartott három szakaszon végül 3,1 másodperccel 19,9 mp-re tudta növelni előnyét.
A délutáni harmadik szakaszt a szervezők törölték, miután a délelőtt tapasztalt hatalmas eső és 10-15 méteres látótávolság délutánra sem javult.
A harmadik helyért folytatott csatában Craig Breen már csak 4,9 másodperccel előzi meg a verseny során 1:50-perces büntetést begyűjtő Thierry Neuville-t, így holnap még nagy csata várható a dobogó alsó fokáért.
Elfyn Evans és Takamoto Katsuta is sikerrel őrizte meg ötödik és hatodik pozícióját a napos délutáni szakaszokon.
A WRC2-ben Yohan Rossel két nap után 35,1 másodperc előnnyel vezet Nikolay Gryazin előtt, míg a harmadik helyre Kajetan Kajetanowicz lépett, miután Eric Camilli defektet szedett össze a délutáni első szakaszon.
A két magyar induló közül Bútor Róbert és Tagai Róbert a nap utolsó szakasza előtt 2:33,2 perccel vezeti az RC4-es kategóriát, míg László Zoltán és Kürti Tamás a WRC3 Open kategória második helyén áll azt a Sami Pajarit követve, aki a délelőtti esős szakaszon abszolút 8. időt autózott a Rally3-as Forddal.
A Horvát Rallyn még négy szakaszt rendeznek vasárnap.
Számításaink szerint jelen állás alapján Kalle Rovanpera 27 ponttal vezetné a világbajnokságot Thierry Neuville, és 40 ponttal Craig Breen előtt.
Horvát Rally állása 16 szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:14:54,5 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +19,9 3 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:13,4 4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:18,3 (1:50) 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:08,2 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5:47,7 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +8:24,6 8 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +8:59,7 9 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +9:15,5 10 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +9:49,3
Boldogkő Rally, historic: Pályafutása első historic győzelmét aratta ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán a magyar színekben első versenyét teljesítő Ford Sierra Cosworth 4×4-gyel. Kreicsi Bálint és Ivony Csaba szerezték meg a második helyet BMW 320-assal, míg a két Müller Roland egy gruppe 2-es Ladával állhatott fel a dobogó harmadik fokára.
Rajt-cél győzelmet aratott ifj Érdi Tibor és Csökő Zoltán, akik a historic rally Európa-bajnokság előtti bemelegítésre szánták a versenyt. Már az első gyorsasági szakaszon is az élre álltak és bár egyszer a Wirtmann–Nyirfás kettős visszaszúrt nekik, könnyedén nyertek.
Egyedül a hatodik gyorsaságin volt egy kis riadalom a Sierrában, amikor leesett a gázrudazat, amit a gyorsasági szakaszon kellett ifj. Érdinek megjavítania, de már rutinja van az ilyen verseny közbeni szervizben.
„Az autó baromi erős – lelkendezett ifj. Érdi már az első kör végén, majd a célban hozzátette: – Lesz még vele dolgunk, nagyjából 75 %-osan van kész, a váltón kell javítanunk, de jó lesz. Jó választás volt.”
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Azt megszokhattuk, hogy a historicot Ford nyerni. Arra is számítani lehetett, hogy Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna nem tudják felvenni a versenyt a Sierrával, de azért a legtöbben simán a második helyre várták a Ford Escort Mk II-est.
Ez akár meg is történhetett volna, ám Wirtmann a negyedik gyorsaságin defektet kapott, amivel eleve kilenc perc hátránnyal jöttek le. A futómű sérülése miatt pedig később a verseny feladására kényszerültek.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Szabad volt tehát a rablás a második helyért. Ezt Kreicsi Bálint és Ivony Csaba használták ki a legjobban BMW 320-assal, amivel az abszolút második és a D csoport első helyén végeztek.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Igazi kellemes meglepetés volt, hogy a historic dobogóján egy gruppe 2-es Zsigulit láthattunk. A két Müller Rolandot is felvonultató 2101-esen a verseny végére már egy kicsit elfogyott a fék, de így is nagyon örültek a kategória győzelemnek, a D csoport második és az abszolút harmadik helynek.
Végig hibamentesen autózott Tóth-Gili Tamás és Aczél András a Toyota Corolla AE82 GTI-vel, amivel abszolút értékelésben a negyedikek lettek, E csoportban pedig Érdi mögött a második helyet szerezték meg.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Az ötödik helyen végzett Plesz Márk és Szabó Krisztián Lada 2105-össel, akiket Pesti Tamás és Ripka Attila Suzuki Swifttel, Schneer László és Kerekes Joti Lada 2101-essel valamint Balu és Szokol Péter Lada 21074-essel követett.
A Boldogkő Rally historic eredményei itt találhatók
Boldogkő Rally: Mads Ostberg és Patrik Barth nyerte az Országos Rallybajnokság második futamát, a Boldogkő Rallyt Citroën C3 Rally2-vel. Mögötte hatalmas csatát vívott Vincze Ferenc és Németh Gergely valamint Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt. A második helyet és a Power Stage győzelmét Velenczei szerezte meg. Turán műszaki hiba, Klausz pedig baleset miatt esett ki.
A szokásos irányhoz képest megfordított pályákkal, kevesebb lassítóval, emiatt nagyobb átlagsebességgel és összesen 122,19 gyorsasági kilométerrel várt a az Országos Rallybajnokság második futama, a Boldogkő Rally a mezőnyt. Az utóbbi adat azért volt fontos, mert az idei szabályok szerint 120 kilométernél hosszabb gyorsasági össztáv után 1,2-szer szorzóval szerepel a verseny a naptárban.
A gyors pályák mellett az éjszakai eső is megnehezítette a versenyzők dolgát, ami miatt az első körben egyértelműen az intermédia abroncsok voltak a nyerők. A második és harmadik körre népiképpen felszáradt a pálya, de így is több helyen marad nedves, saras folt a pályán, így nagyon nehéz volt a folyamatosan változó körülményekhez igazodni.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
All OK dry nice very fast
Ez a legjobban Mads Ostbergnek és Patrik Barthnak sikerült. Az első kör mind a három gyorsasági szakaszát meg tudták nyerni a Citroën C3 Rally2-vel, amivel 17 másodperc előnyt építettek ki.
Tulajdonképpen ezt az előnyüket osztották be a második és a harmadik körre és végül 17,6 másodperc előnnyel nyerték a versenyt.
„Minden OK, száraz, csodás és nagyon gyors – vigyorgott a norvég versenyző a nap folyamán, a célban pedig hozzátette: – Próbáltam óvatosan menni, hogy a defektet elkerüljem. Nagyszerű dolog újra nyerni.”
Ostberg ezzel idei második győzelmét aratta az Országos Rallybajnokságban.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Sokan szerették volna látni, hogy ebben Vincze Ferenc és Németh Gergely megakadályozza őket. Ferike azonban az első körben fékproblémával küzdött, majd az autón is bőven állítgatott. Érdemes volt dolgozni vele, mert három gyorsasági szakaszt is nyert, közte a bónusz pontot érő power stage-et is.
„Sokat módosítottunk az autón és én is alkalmazkodtam, a végére jó lett” – vigyorgott Ferike.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Különleges kalandokban volt része Velenczei Ádámnak és Vánsza Zsoltnak, akik egy őzet ütöttek el, majd Klausz Kristóf is előttük esett be, ami egy kicsit megzavarta a sofőrt. Ennek ellenére behúztak egy szakaszgyőzelmet. Két szakasszal a cél előtt pedig 1,8 másodpercre közelítették Vinczééket. Az utolsó szakasz elején azonban megúszott a Skoda Fabia Rally2 evo Ádám alatt, ezért nem forszírozta tovább, inkább a stabil harmadik helyet célozta meg.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Vadonatúj autóval állt rajthoz Bodolai László és Deák Attila, akik a Salgó Rallyn nagy meglepetést okoztak azzal, hogy vezették a versenyt. Most kiegyensúlyozott teljesítménnyel 1 perc 43 másodperc hátránnyal szerezték meg a negyedik helyet.
Szoros verseny folyt az ötödik helyért, amelyet öt tized másodperc előnnyel szerzett meg Német Gábor és Adorján Szabolcs, Tóth Tibor és Szabó József előtt.
Vincze nyerte a Power Stage-et
Kivételesen nem az utolsó, hanem az utolsó előtti gyorsasági szakasz, a Rakaca–Meszes volt a Power Stage. Ekkor volt éppen a legkiélezettebb a verseny Vincze és Velenczei között. A legjobb időt Vincze autózta, 1,0 másodperccel megelőzve Ostberget. Velenczeit megzavarta ugyan a pont előtte beeső Klausz, de így is 3,4 másodperc hátránnyal harmadik lett. A versenyen az egyik legjobb eredményét a Power Stage-en érte el Német Gábor, aki negyedik lett, megelőzve az utolsó Power pontot elvivő Bodolait.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Turán és Klausz is kiesett
A harmadik szakaszon ért véget a versenyen Turán Frigyesnek és Farnadi Ágnesnek, amikor a Volkswagen Polo R5 hajtásában ötödik fokozatban valami eltört. A gyorsaságiról még lejöttek, a szervizparkba is eljutottak, ott azonban nem tudták orvosolni a problémát, így a verseny feladására kényszerültek. Turán ekkor 30 másodperc hátránnyal a negyedik helyen állt, amiben szerepelt egy tíz másodperces büntetés is, amelyet az első gyorsaságin korai rajt miatt kapott.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Az élmezőnyben szeretett volna szerepelni Klausz Kristóf és Csányi Botond a Skoda Fabia Rally2 evóval. Kristóf még arra is hajlandó lett volna, hogy a szokásosnál több kockázatot vállaljon egy jó eredmény érdekében. Erre azonban nem volt szükség, hiszen rögtön az első gyorsasági szakaszon defektet kaptak, amit a pályán kicseréltek. Ezzel 2 perc 42 másodpercet veszítettek. A hetedik gyorsaságin a második időt autózták, a nyolcadikon azonban árokba estek és ők is feladták a versenyt.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Foczkó első győzelmét aratta a Mitsubishivel
A Salgó Rally előtt még el volt kenődve Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs, mert egy alkatrész nem érkezett meg a Mitsubishi Lancer Evo X-eshez. A Boldogkő Rallyra azonban meglett minden, Foczkó nem győzött lelkendezni, hogy milyen jó lett az autó és ORC-ben valamennyi gyorsasági szakaszt megnyerték.
Szinte hihetetlen, de ez volt az első győzelmük a Mitsubishivel, amivel tavaly egyik bajból a másikba kerültek. Abszolút értékelésben pedig a 10. helyen értek célba.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Hangodi külön ligában versenyzett a 2wd-ben
Bár a Boldogkő Rally nem volt része a Peugeot Kupának, így is igen népes volt az RC4-es mezőny. A Hangodi Bendegúz–Bunkoczi László pároson már a Salgó Rallyn láthattuk, hogy szintet léptek, de a Boldogkő Rallyn külön ligában versenyeztek.
Már az első gyorsaságin több mint fél perccel (!) verték a mezőnyt. Annak ellenére valamennyi gyorsasági szakaszt megnyerték, hogy nem működött a gyújtás megszakításuk, így minden váltásnál kuplungolnia kellett. Végül gigászi, 1 perc 53 másodperc előnnyel nyerték a kategóriát. Abszolút értékelésben Foczkó mögött a 11. helyen végeztek.
RC4
Hat célba érkezője volt az RC4-es kategóriának, amelyben Hangodi mögött Berta László és Császár László szerezték meg a második helyet Peugeot 208 Rally4-gyel, míg Hibján József és Szollár Csaba Ford Fiesta Rally4-gyel a harmadikat.
ORC
Foczkó mögött az ORC abszolút értékelés második helyét a Salgó Rallyhoz hasonlóan a Bertalan Márton–Mózes Máté kettős szerezte meg 1 perc 19,3 másodperc hátránnyal Mitsubishi Lancer Evo IX-essel, míg a harmadik helyen Ráti Gergő és Gerebitz Márk végzett a régi és új technikát ötvöző Ford Escort Mk II-essel. Ők nyerték a P13-as kategóriát is. P12-ben pedig Kovács Zoltán és Holló Barnabás végeztek az élen Citroën C2 R2-vel.
Az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, a Dunakanyar Rallyt május 27–28-án rendezik a Rally1 és a historic számára. A Rally2 és a Rally3 pedig április 30 és május 1-je között mérkőzhet meg az Eger Rallyn.
Boldogkő Rally: Műszaki hiba miatt fel kellett adnia az Országos Rallybajnokság második futamát Turán Frigyesnek, míg Velenczei Ádám őzet ütött el. A második kör végére három főre csökkent az esélyesek száma.
Már a Boldogkő Rally harmadik gyorsasági szakaszán bajba került Turán Frigyes és Farnadi Ágnes a Volkswagen Polo R5-tel.
„Eltört valami a hajtásban, ötödikben, féktávon, majdnem összetörtük magunkat. Azóta is recseg-ropog“ – mondta a szakasz céljában a RallyRádiónak Turán.
A szervizparkig még eljutottak, de ott a műszaki hiba miatt fel kellett adniuk a versenyt.
Addig 30 másodperc hátránnyal a negyedik helyen álltak, amelyben szerepelt egy 10 másodperces büntetés is, amit az első gyorsaságin korai rajt miatt kaptak. Ott egyébként negyedik időt autóztak.
Rakacán mindössze 1,2 másodperccel kaptak ki a szakaszgyőztes Ostbergtől, Bódvalenkén pedig már műszaki hibával autóztak megint egy negyedik időt.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Kisebb kalanddal kezdte a Boldogkő Rally második körét Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt, akik egy őzet ütöttek el a gyorsaságin a Skoda Fabia Rally2 evóval.
A célban hiányzott az autóról az első lökhárító egy jelentős része, a páros alaposan átnézte a futóművet, de úgy tűnik, hogy nem sérült az autó, bár a később érkezők jelezték, hogy egy alkatrész maradt a pályán.
A kaland ellenére a 18,7 kilométeres Hernádvécsén mindössze hat tized másodperccel szorultak a második helyre a gyorsaságit megnyerő Vincze Ferenc–Németh Gergely páros mögé.
Turán kiesésével három fősre csökkent az élmezőny. Az első körben mind a három gyorsasági szakaszt megnyerte a Mads Ostberg–Patrik Barth kettős. A második kör első gyorsaságiján – összességében a negyediken – egy kicsi túl óvatosak voltak, ott Vincze nyert és Velenczei is megelőzte őket. Előnyükből 3,9 másodperc elveszett.
Rakacán azonban Ostberg visszavágott 1,7-et vert Vinczére, 2,2-t Velenczeire. Bódvalenkén pedig még jobban belehúzott 3 illetve 3,6 másodpercet vert a két magyar ellenfelére.
Hat gyorsasági után így Ostberg öt szakaszgyőzelemmel vezet 18,6 másodperccel Vincze és 23,2 másodperccel Velenczei előtt.
A negyedik helyezett Bodolai–Deák kettős már több mint egy perc hátrányban van.
Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe a Horvát Rally negyedik szakasza után a megengedett sebesség csaknem kétszeresével haladt közúton, amiért súlyos büntetést kapott a Hyundai belga párosa.
Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe a második helyett a negyedik pozícióból várhatta a szombati versenynapot, miután a Hyundai belga párosát a korábbi 40 másodperc büntetést követően, további egy percre büntették.
A páros a negyedik szakaszt követően csaknem 11 kilométeren át a megengedett sebesség kétszeresével haladt közúton, miután autója műszakihibás lett, ami végül a 4 perces késéshez és a 40 másodperces büntetéshez vezetett.
A belga páros a péntek esti felügyelői meghallgatáson elmondta, hogy a gyorshajtásra azért kényszerült, hogy csökkentse a késés idejét, és hogy nem volt forgalom az út azon szakaszán, ahol sietnie kellett, így nem sodort senki veszélybe.
Az FIA nyomkövető rendszere igazolta a csaknem 11 km-es gyorshajtást, ami után előbb a versenyfelügyelői büntették Neuville-t és Wydaeghét 1900 eurós pénzbüntetésre, majd este az FIA további 1 perc büntetést szabott ki, továbbá, két nap közmunkára ítélték a párost, amit a következő 12 hónapban kell teljesíteniük.
A Hyundai párosa tavaly az Észt rallyn hasonló gyorshajtás után kapott pénzbüntetést és egy következő hasonló hiba után 2021-ben egy versenyes eltiltást is kaptak volna.
Neuville szombat reggel ugyancsak késett, így már 1:50 perces összbüntetéssel állnak a Horvát Rally negyedik helyén.
A Horvát Rally szombat délelőtti szakaszait követően is még a toyotás finn Kalle Rovanpera áll az élen, azonban defektje miatt jelentősen csökkent előnye a Hyundai észt versenyzője, Ott Tanak előtt.
A Horvát Rally szombati napját Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen 1:23,3 perc előnnyel várhatta, miután a tegnapi esős napon nyolcból hat szakaszt nyert meg.
A második helyen Ott Tanak és Martin Jarveoja állt a Hyundaijal, míg Craig Breen és Paul Nagle volt a harmadik a Forddal további 11,9 másodperc hátránnyal.
Thierry Neuville bár a második helyen állt még a nyolcadik szakasz után, azonban korábbi 40 másodperces büntetéséhez a nap végén, még egy percet írtak, miután közútón túl gyorsan haladt. A Hyundai belga versenyzője a szombati első szakaszt azonban már 1:50 perc büntetéssel kezdhette a negyedik helyen állva, miután további egy perces késése volt.
Szombaton változó gumiválasztással indultak el a gyári versenyzők, volt, aki a száraz gumikra, volt, aki az esősekre és volt, aki a gumik keverésére szavazott.
A nap első két szakaszán inkább a száraz, vagy vegyes gumi választás volt kifizetődő, míg a harmadikon egyértelműen az esős, hiszen teljesen leszakadt az ég, valamint a köd miatt 10-15 métert lehetett látni. Ehhez képest hatalmas kontraszt volt a negyedik szakasz, ahol viszont sütött a Nap és a pálya is száraz volt.
Kalle Rovanpera inkább a nedves gumikra szavazott a reggeli induláskor, így talán nem is bánta annyira, hogy az első, 25 km-es szakaszt Oliver Solberg balesete miatt végül etappá nyilvánították, így csupán a második szakaszon vesztett 10,6 másodperce előnyéből Ott Tanakkal szemben.
Oliver Solberg a nyitó szakaszon egy forgást követően esett az erdőbe, majd autója hátulja ki is gyulladt, ezért kellett törölni a gyorsaságit, személyi sérülés nem történt.
Kalle Rovanpera a harmadik szakaszon, ahova kiválóak lettek volna abroncsai, azonban defektet szedett össze, és 1:12 perces előnye azonnal 18 másodpercre, majd a negyedik szakaszt követően 16,8 másodpercre csökkent.
Ott Tanak tehát ismét győzelemért csatázhat, bár ehhez Kalle Rovanperának még lesz némi szava a további nyolc szakaszon.
Craig Breen tartja harmadik helyét, azonban hátránya jelentősen nőtt Tanak mögött, főként a negyedik szakaszon történt kicsúszás miatt, míg Thierry Neuville 26,2 másodpercre közelítette meg.
Elfyn Evans az ötödik, míg Takamoto Katsuta a hatodik Oliver Solberg kiesését követően. A walesi versenyző 37 másodperccel követi Neuville-t, míg japán csapattársa előtt és mögött is két percnél nagyobb űr alakult ki.
Gus Greensmith a tegnapi nyolcadik sdzakaszt követően kénytelen volt kiállni, mert a délután során három defektet szedett össze, és kettős pótgumija volt, a fordos versenyző így csak szuperrallyval tudja folytatni a versenyt. A szombati negyedik szakaszon pedig már az ötödik defektjét is összeszedte a hétvége során.
A WRC2-ben továbbra is Yohan Rossel vezet Nikolay Gryazint 41,6, Eric Camillit pedig 1:03,7 perccel megelőzve.
Az RC4-es kategóriát 11 szakaszt követően Bútor Róbert és Tagai Róbert 1:46,3 perc előnnyel vezeti, míg a WRC3 Open kategóriában a második helyet foglalja el László Zoltán és Kürti Tamás.
Horvát Rally állása 12 szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:51:02,3 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +16,8 3 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +57,8 4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:24,0 (1:50) 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:01,2 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +4:15,8 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +6:29,7 8 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +7:11,3 9 #22 Eric Camilli / Thibault de la Haye (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +7:33,4 10 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +7:42,4 11 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +8:10,4 12 #20 Stéphane Lefebvre / Andy Malfoy (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +8:25,3 13 #29 Chris Ingram / Craig Drew (GBR) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +8:37,4