back to top
2025. december 16. 11:54
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1271

    Az Alpine saját könnyelműsége miatt veszítheti el Piastrit?

    0

    Amennyiben igaznak bizonyulnak a sajtóhírek, a McLarennek csak be kellett passzolnia a labdát az Alpine üresen hagyott kapujába Oscar Piastri elhappolásához, a franciák pedig most csak abban reménykedhetnek, hogy anyagilag kompenzálják őket.

    Továbbra is kérdéses, hogy mi lesz az Alpine-Oscar Piastri ügy végkifejlete, de egyre több minden utal arra, hogy az ausztrál pilóta jövőre nem fog az Alpine-nál versenyezni. Persze, mondhatjuk, hogy a 21 esztendős F2-es bajnok ezt már azután világossá tette, hogy a francia istálló kiadta a közleményt a szerződtetéséről, de Otmar Szafnauer csapatfőnök szavaiból arra következtethetünk, hogy az Alpine most már inkább azt helyezi előtérbe, hogy kompenzációban részesüljön.

    A franciák jelenleg arra várnak, hogy az FIA szerződésekkel foglalkozó testülete, a Contract Recognition Board (CRB) döntést hozzon arról, hogy jogosan tartanak-e igényt Piastri 2023-as szolgálataira. Eközben Szafnauer a Reutersnek viszont azt nyilatkozta, hogy szinte biztosan bírósági ügy lesz a dologból: „Több mint 90%, hogy a Legfelsőbb Bírósághoz fogunk fordulni.”

    Amennyiben így lesz, az egyben azt is jelenti, hogy valószínűleg nem lesz lehetőségük megtartani Piastrit. „Amennyiben a CRB azt mondja, hogy »az engedélyed csak az Alpine-nál érvényes«, majd ő (Piastri) közli, hogy »ez nagyszerű, de soha nem fogok nekik vezetni, inkább kiülök egy évet«, akkor a Legfelsőbb Bírósághoz kell fordulni kompenzációért” – nyilatkozta a csapatfőnök.

    Oscar Piastri, Alpine
    Kicsi rá az esély, hogy az Alpine-nál fog versenyezni Fotó: Alpine

    Emellett egy másik forgatókönyv is elképzelhető, amelynek megvalósulása esetén szintén a bíróságra vezethet az Alpine útja. Mégpedig, ha a CRB rájuk nézve kedvezőtlen döntést hoz, és úgy határoz, hogy a franciák jogtalanul tartanak igényt Piastrira az idei szezon után. Amenyiben így lesz, az Alpine valószínűleg abban az esetben is bíróságra megy, hogy ugyancsak kompenzációért folyamodjon, miután az utóbbi években eurómilliókat költött Piastri felkészítésére. A CRB egyértelmű esetekben ilyenkor is dönthet, de ebben a szituációban vélhetően túlmutat már a hatáskörén annak a meghatározása, hogy mekkora kár érte a csapatot.

    „Még nem ültünk le a könyvelőkkel, hogy kiszámoljuk minden költésünket, de ha a Legfelsőbb Bírósághoz fordulunk, akkor ezt meg kell majd tegyük” – mondta Szafnauer a Reutersnek.

    Hol hibázhatott az Alpine?

    Miután a franciák látszólag kezdenek beletörődni abba, hogy így vagy úgy, de elveszítik az F1 jelenlegi legnagyobb ígéretét, jogosan merül fel a kérdés, hogy miért jutottak idáig. Az, hogy Piastri miért nem akar náluk versenyezni, természetesen csak ő tudhatja, de az már az istálló felelőssége lenne, hogy bebiztosítsa magát minden eshetőségre. A RacingNews365.com információi szerint ez azonban nem történt meg, az Alpine-nál dolgozó jól értesült forrásokra hivatkozva ugyanis azt írják, hogy Piastrinak soha nem is volt F1-es szerződése a franciákkal.

    Zak Brown, McLaren, Osztrák Nagydíj
    Zak Brownnak szinte biztosan fizetnie kell, a kérdés, hogy kinek és mennyit Fotó: McLaren Racing

    Miként azt Szafnauer is elmondta, Piastri tavaly novemberben, még a román származású szakember érkezése előtt írt alá egy szerződést az Alpine-nal, amely tartalmazta, hogy a csapatnak milyen kötelezettségei vannak az irányába. Ennek értelmében vállalták, hogy bizonyos számú tesztkilométert tehet meg F1-es autóval, illetve fizetik a kiadásait, és közben az istálló 2022-es tartalékja lehet. És amennyiben az Alpine teljesíti ezeket a kötelezettségeket, opciójuk van Piastrit a versenyzőjükké tenni a 2023-as szezonra.

    A szaklap szerint ez a szerződés viszont nem Piastri és az F1-es csapat, hanem Piastri és az Alpine versenyzői akadémiája között köttetett, azaz a szerződést a CRB soha nem is jegyezte be, miután nem F1-es szerződésről van szó. Éppen ezért, amikor a McLaren benyújtotta a Piastrival kötött szerződését, sem ők, sem az Alpine nem kapott olyan visszajelzést a CRB-től, hogy bármilyen probléma állna fenn.

    A McLaren tehát azt használhatta ki, hogy az Alpine F1-es csapatával nem volt érvényes szerződése Piastrinak, mert, ha lett volna, azt nem tudták volna megkerülni azzal, hogy ők is aláírnak vele egyet. A wokingiaknak így viszont jelenleg csak amiatt kell aggódnia, hogy sikerül-e megegyeznie Daniel Ricciardóval a nyolcszoros futamgyőztes szerződésének felbontásáról (sajtóhírek szerint Ricciardo menedzsmentje 21 millió dolláros kompenzációt kér), mivel az igen valószínűnek tűnik, hogy a Piastrival kötött állítólagos szerződésükkel nem lesz gond.

    Neuville már a hazai győzelemben sem hisz 

    0

    Thierry Neuville a Finn Rallyt követően elvesztette a világbajnoki pontversenyben elfoglalt második helyét csapattársával, Ott Tanakkal szemben. A belga versenyző szerint a maximumot nyújtott Finnországban. 

    “Reális a finn helyezésünk, ahogy az Észt Rallyn is az volt – mondta Thierry Neuville a belga RTBF-nek. – Ahogy Észtországban, úgy most is csak abban tudtunk reménykedni, hogy valami történik az előttünk állókkal és akkor előrébb lépünk. Tehát reálisnak gondolom az ötödik helyet.” 

    Neuville Észtországban a negyedik helyet szerezte meg Ott Tanak mögött, míg Finnországban csapattársa nyerni tudott, és a versenyt követően 1 ponttal megelőzte a vb pontversenyében. 

    A szezon most a belga Ypres Rallyval folytatódik, ahol Neuville indulhat hazai szurkolói előtt, ennek ellenére kevés esélyt lát a tavalyi győzelem megismétlésére. 

    “Az Ypres Rally fontos lesz számunkra, ha szeretnénk a vb második helyét visszaszerezni. Jelenleg három-négy versenyző esélyes erre a pozícióra és szeretnénk mi megszerezni. Tavaly Belgiumban sikerült nyerni, most azonban kevés esélyt látok erre, mert a Toyota versenyzői sokkal jobban teljesítenek.” 

    A világbajnokságot nyolc verseny után Kalle Rovanpera 94 pont előnnyel vezeti a Toyotával, mögötte következik Ott Tanak Thierry Neuville előtt, míg a negyedik Elfyn Evans 10, Takamoto Katsuta pedig 23 ponttal követi a Toyotákkal Tanakot. 

    Az Ypres Rallyt jövő héten rendezik, a versenyzőkre 20 szakasz fog várni. 

    14 G-s becsapódás a Finn Rallyn 

    0

    Tommi Heino és Patric Öhman a Finn Rally harmadik szakaszán szenvedett balesetet, a finn páros 14 G-s becsapódással zárta a versenyt. 

    Tommi Heino és Patric Öhman első közös versenye, a pilótának pedig az első idei versenye volt a Finn Rally, azonban a Ford Fiesta Rally3-mal induló finn páros számára a pénteki második szakaszon véget is ért a verseny. 

    “Próbáltunk könnyedén autózni, miközben a tempóra is figyeltünk – mondta a fiatal finn pilóta. – Volt egy lejtős rész, majd utána egy éles kanyar, melybe túl gyorsan érkeztünk és inkább meg sem próbáltam kanyarodni, mert azonnal borultunk volna. Próbáltam egyenes tovább haladva megállni. Azonban a fűben volt egy szikla, melyet nem tudtunk elkerülni. A GPS szerint 80 km/h-val haladtunk, és végül 14 G-vel csapódtunk be. Meghúzódott a nyakam és néhány izmom is sajog. Nagyon sajnáltam a balesetet, rossz volt később figyelni a versenyt.” 

    Heino először vezetett összkerék-meghajtású autót is, a Ford Fiesta Rally3 nagyon tetszett a versenyzőnek. 

    “Nagyszerű autó ez a Ford. Szerettem volna, ha tovább élvezhetem és tanulhatom, de örülök, hogy sikerült kipróbálnom egy összkerekes autót is. Nem tervezem, hogy a jövőben visszatérek az elsőkerékhajtású autóhoz.” 

    A 20 éves pilóta korábban Rally4-es és R2-es Ford Fiestával versenyzett, futamai nagy részén Samu Vaaleri navigált. 

    Újra életre kelt Räikkönen 2004-es McLarenje, és nem is akárki ült bele

    0

    18 év után ismét pályára gurult Kimi Räikkönen egyik 2004-es McLarenje, amelyet a wokingiak korábbi legendás tervezője vezetett.

    Adrian Newey-ról, a Red Bull tervezőzsenijéről köztudott, hogy szabadidejében szeret autóversenyezni, illetve, ha alkalma nyílik rá, szívesen kipróbálja az általa tervezett korábbi Forma-1-es gépeket. Így tett nemrég az angliai Doningtonban is, ahol egy McLarent és egy Leyton House-t vitt pályára autóversenyző fiával, Harrison Newey-val közösen.

    Mindezt egy tavaly életre hívott vállalkozás, az Ignition Grand Prix keretein belül tették, az esemény különlegességét pedig amellett, hogy idősebb Newey az általa tervezett kocsikba ülhetett bele, az adta – persze, nem mintha nem lenne bármikor különleges egy Forma-1-es autót volánja mögé ülni –, hogy ez a 2004-es McLaren MP4-19-es kasztni most először gurult pályára azóta, hogy 18 évvel ezelőtt utoljára élesben használták.

    Kimi Räikkönen egykori munkaeszköze mellett az 1990-ben Ivan Capelli által hajtott Leyton House CG901-es is ott volt a garázsban, noha olykor kisebb technikai problémák ütötték fel a fejüket a motorjában. Adrian Newey arcán azonban így is látszott, mekkora élményt jelent neki, hogy a 2007-es világbajnok McLarenjében ülve követhette a pályán előtte a Leyton House-zal köröző fiát. Alighanem ezt hívják nehezen überelhető apa-fia programnak.

    A teljes videót alább nézheti meg:

    Ogier elkerüli Loeböt

    0

    Ebben az évben várhatóan már nem versenyez együtt Sebastien Ogier és Sebastien Loeb. A kilencszeres bajnok az Acropolis Rallyn indul utoljára ebben az évben, a Toyota nyolcszoros bajnoka viszont kihagyja ezt a versenyt.

    A verseny nevezési listáján ott van a Ford Puma Rally1-gyel Sebastien Loeb és Isabelle Galmiche, de ez már korábban biztossá vált, sőt a Ford már július elején elmondta, hogy nagy valószínűséggel ez lesz Loeb idei utolsó WRC versenye.

    A Toyota viszont nem nevezte Sebastien Ogiert az Acropolis Rallyra, helyette Esapekka Lappi kapta negyedik Yarist. Ezzel elveszítjük a lehetőségét, hogy megismétlődjön kettejük közt a Montén látott csata.

    A Ford mindent megtesz azért, hogy újra felvegye a kesztyűt, Görögországban hat autóval indulnak. Breen és Loeb mellett Fourmax, Greensmith, Loubet és Serderidis is nevezett, lesz dolog a szervizparkban…

    Loeb és Ogier a Monte mellett Portugáliában és Kenyában versenyzett együtt ebben az évben. Portugáliában vegyük úgy, hogy döntetlen lett a párharc. Loeb miután pénteken az élre állt, betonnak vágta a Ford Puma Rally1-et, Ogier pedig két defekt után búcsúzott a Yaris GR Rally1-gyel. 

    Loeb
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Kenyában Ogier negyedik lett a toyotás csapattársak mögött, Loeb viszont egy műszaki hiba miatt csak szuperrallyzott. Ezzel 1-1 lett a kettejük mérlege ebben az évben.

    Ogier a szezonkezdetkor négy vagy öt WRC futamot tervezett. Most háromnál tart, így jó eséllyel láthatjuk még a mezőnyben.

    Jari-Matti Latvala csapatvezető azt mondta a Dirtfishnek, hogy Ogier „el akar indulni a szezonzárón Japánban, és az, hogy ki vezeti a harmadik Yarist Új-Zélandon még nyitott kérdés.”

    Szardínia
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Moncet: Most már megérdemlem az állást 

    0

    Julien Moncet jelenleg csapatigazgató-helyettesként végzi a Hyundai Motorsport vezetését is, és a Finnországban szerzett győzelem után úgy érzi, megérdemelné, hogy kinevezzék csapatvezetővé. 

    A Hyundai Motorsport története során először tudott nyerni Finnországban Ott Tanaknak köszönhetően, ráadásul korábban Szardínián is nyerni tudott a koreai gyártó. 

    A csapatvezetői teendőket azonban Julien Moncet csapatigazgató-helyettesként végzi, és szerinte már megérdemelné a csapatvezetői tisztséget is. 

    “Finnországban megmutattuk, hogy a nehézségek ellenére is képesek vagyunk a legmagasabb szinten versenyezni – mondta Moncet a Dirtfishnek. – A szezon eleje nagyon nehéz volt, most már azonban több dobogós eredmény mellett van két győzelmünk is. Talán most már a jövőre kellene gondolnunk és el kellene kezdeni a felkészülést 2023-ra. A gödörből sikerült kivezetnem a csapatot, talán megérdemelném a csapatvezetői tisztséget és talán ezen elgondolkozik a felsővezetés is.” 

    A világbajnokság egynéni pontversenyében Ott Tanak a finn győzelem után fellépett a második helyre 1 ponttal megelőzve csapattársát, Thierry Neuville-t. 

    A Hyundai a gyártók között pedig szintén a második helyet foglalja el a Toyota Gazoo Racing mögött. 

    Csapattársak a mérlegen: Schumacher vajon megérdemel még egy esélyt?

    0

    A konstruktőri tabella második felében található alakulatok pilótáinak összevetése éppen olyan érdekes, mint az élcsapatok esetében.

    A mezőny nyári szünetét tölti, azonban ez egy remek lehetőség arra, hogy a 13 eddig teljesített futam alapján megvizsgáljuk, hogy miként teljesítettek egymáshoz viszonyítva a csapattársak. A konstruktőri állás élcsapatainak összevetése korábbi írásunkban található.

    A pontozásnál ezúttal is az alábbi irányelvek a mérvadóak:

    • Futamon elért jobb helyezés (Amennyiben a csapat mindkét pilótája kiesett a futamból, úgy egyik pilótának sem jár a pont. Amennyiben egy csapat egyik versenyzője célba ér, míg a másik nem, az automatikus pontszerzésnek minősül a futamot teljesítő pilóta részére.)
    • Időmérőn nyújtott teljesítmény (A kvalifikációs csaták eredményénél a végleges rajhely számít, adott esetben büntetéssel együtt.)
    • Megszerzett bajnoki pontok
    • Dobogós eredmények
    • Legjobb versenyen elért helyezés
    • Legjobb rajthely (Ahogy az időmérős helyezések esetében, úgy itt is az esetleges büntetéssel együtt, a valódi rajtpozíció számít.)
    • Kiesések (A mechanikai, vagy egyéb meghibásodások és a pilóták hibájából eredő kiesés egyaránt számít.)

    Alfa Romeo

    Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Alfa Romeo, Spanyol Nagydíj
    Fotó: Alfa Romeo F1 Team ORLEN / Florent Gooden / DPPI

    Valtteri Bottas – Guanyu Zhou
    Verseny: 10 – 2
    Kvalifikáció: 10 – 3
    Pontok: 46 – 5
    Dobogók: 0 – 0
    Legjobb helyezés futamon: 5. – 8.
    Legjobb rajtpozíció: 5. – 9.
    Kiesés: 3 – 5
    Összpontszám: 6 – 0

    Az újonc Guanyu Zhou esett ki a legtöbbször futamból ebben a szezonban, ami némileg magyarázatot ad arra, hogy miért őt előzték meg eddig a legtöbb alkalommal, és miért csapattársa, Valtteri Bottas szerezte eddig az Alfa Romeo pontjainak több mint 90%-át.

    Zhou legjobbjaként a 8. helyen zárt Bottas mögött Kanadában, ahol az Alfa Romeo legutóbb pontot tudott szerezni, az azonban jól látszik, hogy egyik mutatóban sem tudja még megközelíteni sem veterán csapattársát.

    Bottas három kiesése és az autó megbízhatóságával való problémás hétvégéi nem segítettek neki teljesen kihasználni a C42-esben rejlő potenciált, a finn idei legjobb helyezését Imolában érte el, amikor ötödikként intette őt le a kockás zászló.

    Haas F1

    Mick Schumacher, Kevin Magnussen
    Fotó: Andy Hone / LAT Images

    Mick Schumacher – Kevin Magnussen
    Verseny: 7 – 5
    Kvalifikáció: 2 – 11
    Pontok: 12 – 22
    Dobogók: 0 – 0
    Legjobb helyezés futamon: 6. – 5.
    Legjobb rajtpozíció: 6. – 5.
    Kiesés: 2 – 4
    Összpontszám: 2 – 4

    Miután a 2022-es év első kilenc futamán nem szerzett pontot és egy kvalifikációs baleset miatt a Szaúd-arábiai Nagydíjat ki kellett hagynia, Mick Schumacher Nagy-Britanniában a 8. helyet szerezte meg a 19.-ről indulva, Ausztriában pedig a 6.-nak futott be.

    Az tisztán látszik, hogy a kvalifikációk során a rutinos Magnussen az esetek túlnyomó többségében csapattársa előtt tud végezni, azonban a futamok összességében, némileg Magnussen technikai problémáinak is köszönhetően, de Mick Schumachernek sikerültek jobban.

    Csapattársa, Kevin Magnussen szintén szolid eredményeket ért el a silverstone-i 10. és az ausztriai 8. helyével, de az ő szezonkezdése sokkal erősebb volt. Legjobb eredménye egy bahreini 5. helyezés volt, valamint a dzsiddai és imolai jó szereplés is hozzájárult ahhoz, hogy több pontot tudott gyűjteni csapattársánál.

    Mindkét versenyzőt jelentősen hátráltatják a kiesések, Magnussen négyszer, míg Schumacher két alkalommal sem tudott célbaérni autójával.

    AlphaTauri

    Yuki Tsunoda, Pierre Gasly, AlphaTauri, Magyar Nagydíj
    Fotó: Peter Fox/Getty Images / Red Bull Content Pool

    Yuki Tsunoda – Pierre Gasly
    Verseny: 5 – 8
    Kvalifikáció: 5 – 8
    Pontok: 11 – 16
    Dobogók: 0 – 0
    Legjobb helyezés futamon: 7. – 5.
    Legjobb rajtpozíció: 8. – 6.
    Kiesés: 3 – 3
    Összpontszám: 1 – 6

    Pierre Gasly és Yuki Tsunoda párharca eléggé kiegyenlített az idei szezonban. Bár Gasly 8-5 arányban győzi le japán csapattársát a kvalifikációs és futameredményeket tekintve egyaránt, 13 forduló után mégis csak öt bajnoki ponttal előzi őt a tabellán.

    Tsunoda szezonjának csúcspontja az imolai 7. helyezése volt, míg Gasly Azerbajdzsánban elért 5. helyével szerezte meg a csapat idei legjobb eredményét. Azóta az AlphaTauri  mindkét pilótája háromszor is kiesett, és az elmúlt öt hétvégén, a Francia Nagydíjra hozott jelentős fejlesztések ellenére nem szerzett pontot.

    Amióta Tsunoda összeütközött csapattásával Gaslyval is Silverstone-ban, a csapat a Haas mögé szorult a konstruktőri állásban.

    Aston Martin

    Sebastian Vettel, Lance Stroll, Aston Martin, Magyar Nagydíj
    Fotó: Aston Martin F1 Team

    Sebastian Vettel – Lance Stroll
    Verseny: 6 – 5
    Kvalifikáció: 8 – 3
    Pontok: 16 – 4
    Dobogók: 0 – 0
    Legjobb helyezés futamon: 6. – 10.
    Legjobb rajtpozíció: 9. – 10.
    Kiesés: 2 – 1
    Összpontszám: 5 – 1

    Sebastian Vettel 6-5-re vezet csapattársa, Lance Stroll előtt a futamon elért helyezések tekintetében, de a négyszeres bajnok kihagyta az első két futamot, ahol Nico Hulkenberg helyettesítette őt. Vettel így is 16 pontot szerzett az Aston Martin meglévő, összesen 20 egységéből, Stroll pedig csak a maradék négyet. A páros az elmúlt hetekben rendre nagyon szoros csatákat vívott a pályán, ami nagy izgalmakat hozott a versenyek végén.

    Vettel dominanciája az időmérők során domborodik ki igazán, eddig 8 alkalommal sikerült csapattársánál jobb eredményt autóznia, legjobb rajtpozícióját pedig Azerbajdzsánban egy 6. hely jelentette.

    Williams Racing

    Nicholas Latifi, Alexander Albon, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
    Fotó: Williams Racing

    Nicholas Latifi – Alexander Albon
    Verseny: 3 – 10
    Kvalifikáció: 2 – 11
    Pontok: 0 – 3
    Dobogók: 0 – 0
    Legjobb helyezés futamon: 12. – 9.
    Legjobb rajtpozíció: 12. – 10.
    Kiesés: 3 – 3
    Összpontszám: 1 – 6

    A Williamsnek eddig három pontja van, mindhármat Alex Albon szállította, aki eddig 10-3-ra felülmúlta Nicholas Latifit ebben a szezonban a versenyek tekintetében.

    Latifi a kvalifikáción sem tudott csapattársához felnőni, bár a kanadai Silverstone-ban bejutott a Q3-ba, és nemrég még a harmadik szabadedzést is megnyerte Magyarországon.

    Figyelemre méltó az is, hogy Albon két pontszerzése az első öt futamon született, Ausztráliában a 10. helyet szerezte meg, majd Miamiban 9.-ként végzett, azóta pedig gyenge a csapat teljesítménye. Bár Silverstoneba is hoztak fejlesztéseket, a Williams egyelőre nem tudott felzárkózni a középmezőnyhöz sem.

    Solberg helyét Suninen veheti át? 

    0

    Egyelőre meg nem erősített hírek szerint a gyenge formát mutató Oliver Solberg helyét Teemu Suninen veheti át a Hyundai főcsapatában. 

    Oliver Solberg talán karrierjének leggyengébb időszakát éli idén, pont akkor, amikor a Hyundai Motorsport harmadik Rally1-es autóját felváltva vezetheti Dani Sortdoval. 

    A 2003-as világbajnok Petter Solberg fia idén már hat versenyen vezethette a hibrid i20-ast, azonban csupán két alkalommal tudott pontot szerezni és a Finn Rallyn is az első pénteki szakasz első kanyarjában véget ért számára a hétvége. 

    A 20 éves versenyzővel kapcsolatban már szárnyara kaptak a Rally Világbajnokság szervizparkjában olyan hírek, melyek szerint hamarosan Teemu Suninen veheti át a harmadik autó vezetését Solbergtől, míg ő a WRC2-es csapatban folytathatná a szezont. 

    “Ezzel kapcsolatban nem tudok semmit, de nem is az én dolgom, hogy foglalkozzak vele – mondta Teemu Suninen a Finn Rally után. – természetesen szeretnék egyszer visszakerülni a legerősebb kategóriába, de jelenleg a mostani feladat minél jobban történő elvégzésére koncentrálok. Ez pedig most a WRC2-es Hyundai i20 N Rally2 fejlesztése.” 

    Suninen a Finn Rally utolsó szakaszán még a WRC2 győzteseként ért célba, azonban a felügyelők később kizárták, így a győzelmet Emil Lindholm szerezte meg. 

    Dani Sordo idén kétszer vezethette a Rally1-es autót és a Portugál Rallyn, valamint Szardínia Rallyn is a harmadik helyen ért célba. 

    Kiderült, ki az a nő, aki lebeszélhette Hamiltont a visszavonulásról

    0

    Lewis Hamilton „nagyon mélyen volt” a tavalyi abu-dzabi vereség után, a Vanity Fairnek pedig bevallotta, a visszavonuláson is elgondolkodott. Most kiderült, ki volt az, aki segített neki átvészelni ezt az időszakot.

    Az eset után hónapokra eltűnt, és azt sem vehettük biztosra, hogy látjuk még valaha a Forma-1-ben. Végül visszatért, de a tavalyi abu-dzabi szezonzárón történtekről azóta sem beszélt sokat Lewis Hamilton, aki a Vanity Fair szeptemberi számában először engedett betekintést abba, milyen érzések kavarogtak benne azután, hogy Michael Masi, az F1 azóta menesztett versenyigazgatója megfosztotta őt nyolcadik világbajnoki címétől.

    „Látod, ahogy az események elkezdenek kibontakozni. A legnagyobb félelmeim váltak valóra. Azt mondtam magamnak, kizárt dolog, hogy ezt elcsalják tőlem. Kizárt dolog. Ez biztosan nem fog megtörténni” – emlékezett vissza arra, hogy Masi miként hágta át a szabályokat, és hozta lehetetlen helyzetbe őt.

    A versenynek ugyanis a szabályok értelmében a biztonsági autó mögött kellett volna véget érnie, hiszen már nem volt hátra elég kör ahhoz, hogy Nicholas Latifi balesete után útjára engedjék a mezőnyt. Masi azonban az utolsó körre kihívta a biztonsági autót, a friss lágy gumikon támadó Verstappen pedig könnyű szerrel megelőzte Hamiltont.

    Az utolsó kör, amely során Hamilton elbukta az addig biztosnak látszó vb-címet

    „Nem tudom, hogy szavakba tudom-e önteni, amit éreztem [a verseny után]. Emlékszem, hogy csak ültem ott hitetlenkedve. Aztán rájöttem, hogy ki kell kapcsolnom az övemet, ki kell szállnom, ki kell másznom a pilótafülkéből, és erőt kell vennem magamon. Egyáltalán nem volt bennem erő. Hosszú-hosszú idő óta az volt a legkeményebb pillanatom. Tudtam, hogy mi történt. Tudtam, hogy milyen döntések születtek és miért. Igen, tudtam, hogy valami nincs rendjén.”

    Az autóból kiszállva apja, Anthony – akiről egyébként addig a pillanatig azt sem tudta, hogy ott van Abu-Dzabiban – próbált lelket önteni belé. „Átkarolt, és azt hiszem, azt mondta, hogy »Azt akarom, hogy tudd, mennyire büszke vagyok rád.« Az, hogy az apád ilyen módon átkarol, az egyik legmélyebb dolog, amit valaha… Különösen, ha úgy nőttél fel, hogy nem sok ilyenben volt részed.”

    Elgondolkodott a visszavonuláson

    Nem csak Hamilton apja érkezett meg a hétszeres világbajnok tudtán kívül a szezonzáróra, hanem többek között jó barátja, Mellody Hobson is. A Starbucks elnöke és mostanra már – Hamiltonnal együtt – a Denver Broncos NFL-csapatának társtulajdonosa férjével, George Lucasszal utazott Abu-Dzabiba, és tudatosan nem találkozott Hamiltonnal a verseny előtt. „George azt mondogatta nekem, hogy nincs annál rosszabb, mint amikor a filmed utolsó forgatási napjai zajlanak, te totálisan le vagy maradva, és feltűnik a családod.”

    A vereség után azonban már felkeresték a Mercedes versenyzőjét, akinek állapotát a sikeres üzletasszony így írta le: „Igazán meg volt döbbenve. Mint aki sokkban van. Újra és újra ugyanazt kérdezte: »Mi történt?« Megragadtam mindkét vállát, és azt mondtam: »Te mindent helyesen csináltál.« Ezt mondogattam neki. Azt mondtam, »Nem te tehetsz róla, te mindent jól csináltál.« Ő pedig szó szerint négy-öt alkalommal elismételte, hogy »Mi történt?«”

    Hamiltonnak legyen mondva, nem csapkodott, nem őrjöngött, hanem az autóból kiszállva rögtön gratulált Verstappennek, majd a Jenson Button által készített villáminterjúban is rendkívül sportszerűen viselkedett. A futam utáni sajtótájékoztatóra azonban már nem ment el, mint ahogyan egyéb interjúkat sem adott.

    Nem rendezett jelenetet, helyette gratulált Verstappennek

    A színfalak mögött eközben a Mercedes mindent latba vetve igyekezett megmásítani a történteket, és visszaszerezni az elvesztett győzelmet. Az óvásai azonban nem jártak sikerrel, attól pedig végül eltekintettek, hogy tovább vigyék az ügyet, így minden maradt úgy, ahogy volt.

    Hamilton négy nappal a vereséget követően az FIA év végi díjátadójára volt hivatalos, de ott sem láthattuk, mint ahogyan a közösségi médiában és máshol sem adott életjelet magáról. A heteken át tartó csönd pedig beindította a találgatásokat arról, hogy a visszavonulást fontolgatja, vagy már el is döntötte. „Az biztos, hogy megfontoltam, akarom-e folytatni” – ismerte be a Vanity Fair riporterének.

    „Nagyon mélyen volt” – emlékezett vissza Hobson, aki meghívta barátját, hogy töltse a karácsonyt vele és férjével a Karib-szigeteken. Hamilton először nem akart elmenni, de végül kötélnek állt, hogy aztán hajnalokon át beszélgessenek a történtekről. „Rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy átbeszéltük a dolgokat, én pedig folyamatosan olyasmiket mondtam neki, hogy »Nem hozunk döntéseket nagy gyötrelmek vagy fájdalom idején. Kemény és kényelmetlen lesz, de el kell viselned ezt, mert jelenleg semmit sem tehetsz. Úgyhogy, ne is csinálj semmit!«”

    Hamilton végül megfogadta a tanácsot, így az idén is ott van a mezőnyben, sőt, jelen állás szerint legalább a 2023-as szezon végéig ott is lesz.

    Érkeznek a videók a ZEG Rally Show-ról

    0

    Folyamatosan kerülnek fel az internetre a II. ZEG Rally Shown készült fotók és videók. Összegyűjtöttük közülük néhányat.

    Az R-Sector a belvárosi gyors mára már ikonikus részén forgatott:

    Pinti szinte mindenhol ott volt.

    Gellénnháza, Lada, murva gumi – mi kell még?

    Hinger David – Hoffmann Hanna Lada VFTS

    ZalaZONE Smartcity – Gyarmati Ariel

    Citroen C2 – Rónavölgy Endre

    Papp Arnie közönségkedvenc Ladája