back to top
2025. augusztus 17. 14:59
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1274

    Turi Tamás visszatér

    0

    Újra versenyautó volánja mögött láthatjuk Turi Tamást, aki Húsvéthétfőn rajthoz áll a RabócsiRingen rendezett Legendák Tornáján. A 2004-es abszolút magyar rallybajnok 12 éve vonult vissza, legutóbb 2016-ban indult versenyen, de nehogy valaki azt higgye, hogy be van rozsdásodva. 

    A legendával szeretnék beszélni – kezdtem a telefonban. „Hol vagyok én legenda? Csabikám, én már nyugdíjas vagyok“ – nevetett Turi. Ezt azonban azonnal megcáfolta, mert éppen a Kakucsringen körözött egy Audi A1 Szuper–1600-as rallycross autóval, amivel éppen oktatott. 

    „Öt kört mentem vele én is, minden jött magától.“

    Turi 2016-ban a Veszprém Rallyn indult utoljára rallyn, aminek már lassan hat éve. 

    „Ültem azóta is versenyautóban. Falunapokon megkértek, hogy menjek a Mitsubishivel, de az csak bohóckodás volt, nem verseny.“

    Na de most a Legendák Tornáján egy Renault Clio Rally5-tel, egy BMW E46 driftautóval és egy gokarttal is bizonyítania kell. 

    Turi az abszolút bajnoki cím mellett nyert A5-ös bajnokságot Suzukival és három F2-es (kétkerék-hajtású) bajnokságot Nissannal, vagyis az elsőkerék-hajtás nagyon fekszik neki. 

    „Ja, szerettem elsőkerekessel menni, de fogalmam sincs, hogy milyen lehet ez a Renault. Új autó, úgyhogy biztosan jó. Driftautóval viszont még nem mentem… Várjál, hülyeséget mondok, mert egyszer kipróbáltam. Vannak ott érintési pontok, vagy mik. Érdekes lesz.“

    Turi mindig is a nyers gyorsaságáról volt híres, amihez nem is kellett különösebben látványos vezetési technika, hiszen ha gyorsan ment, akkor úszott alatta az autó. Akár az elsőkerekes Nissan, akár az összkerekes WRC-k. 

    „Azzal nem lesz gond, minden rallyversenyző tud keresztbe menni, csak a driftet másképp pontozzák, de ezt majd ott megoldom.“

    A rally- és a driftautó mellett gokarttal is bizonyítania kell, amiben meglepő módon nincs sok tapasztalata. 

    „Nem nagyon vagyok gokartos. Mentem már vele, de közelében sem vagyok egy profi gokart-versenyzőnek, aki tudja, hogy hova kell terhelni. Megvan annak is a fortélya. A fiam pont a napokban kérdezte, hogy elmegyünk-e gokartozni. Mondtam neki, hogy Húsvétkor én megyek.“

    Bár egy ilyen szinkronpályás versenyzést nem lehet összehasonlítani egy rallyval, azért biztosak lehetünk benne, hogy minden versenyző komolyan veszi és hogy bizonyítani akar. 

    „Én is várom már, hogyne várnám? Nagyon kíváncsi vagyok a két autóra és a gokartra is, meg hogy mit tudok kihozni belőlük. Nem vagyok a csúcson, de két éve nem mentem versenyautóval, most beültem az Audiba és minden jött magától.“

    Ez a mondat ismerős Turitól. 18 éve is valami hasonlót mondott, amikor kipróbálta egy akkor ismeretlen cseh csapat Skoda Octavia WRC-jét a szezonnyitó bajnoki futam előtt. „Mentünk vele pár kilométert, de már az elején éreztem, hogy jó kocsi, minden jött magától.“ 

    Akkor ennek egy abszolút bajnoki cím lett az eredménye… 

    Llarena és az MRF Team először nyert, öröm és bánat a Herczig-családban

    0

    Efrén Llarena megszerezte az első ERC futamgyőzelmét, miután az Azori-szigetek Rallyn az utolsó szakaszon meg tudta előzni Ricardo Mourát. Herczig Norbert a nyolcadik lett, míg Herczig Patrik kiesett. 

    A Rally Európa-bajnokság második versenyének utolsó szakaszát Ricardo Moura és António Costa 6,1 másodperc előnnyel várhatta az Efrén Llarena-Sara Fernández kettős előtt, azonban a spanyol versenyző 8.8 másodperccel gyorsabb tudott lenni a Power Stage-n portugál riválisánál, így végül az ERC tavalyi második helyezettje nyert és megszerezte első futamgyőzelmét az Európa-bajnokságon. 

    Az MRF Team ugyancsak első sikerét szerezte, miután tavaly a csapatot erősítő Dani Sordo a második helyet szerezte meg a portugál szigeteken. 

    A verseny harmadik helyét az osztrák Simon Wagner-Gerald Rigler kettős szerezte meg, akik először állhattak ERC futamon dobogóra. 

    Simone Tempestini és Sergiu Itu a negyedik, míg Armindo Araújo és Luis Ramalho az ötödik helyen zárt. 

    Alberto Battistolli és Simone Scattolin a Power Stage-n borult egy elágazásban, majd a nézők segítségével be tudták fejezni a versenyt, de a kilencedik helyre csúsztak. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál így egy helyet javítani tudtak szakasz előtti kilencedik helyükön és a Bruno Magalhaes-Carlos Magalhaes, valamint Simone Campedelli és Tania Canton kettősök mögött a nyolcadik helyen zártak. 

    Herczig Patrik és Bán Viktor azonban nem tudta befejezni a versenyt, az utolsó előtti szakaszon kis tempónál felborultak, az autó megsérült, így nem tudták folytatni. Szerencsére személyi sérülés nem történt. Az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyéről estek ki. 

    A Rally Európa-bajnokságot két verseny után Armindo Araújo vezeti 3 pont előnnyel Efrén Llarena, és 13 pont előnnyel a versenyt kihagyó Nil Solans előtt. Herczig Norbert nyolcadik helyével 11 pontot gyűjtött. 

    Az ERC május közepén a Kanári-szigeteken folytatódik.

    A Power Stage pontszerzői:
    Pilóta Navigátor Márka Idő
    1. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda 6:03,7
    2. 🇷🇴 Simone Tempestini 🇷🇴 Sergiu Itu Skoda +7,0
    3. 🇵🇹 Ricardo Moura 🇵🇹 António Costa Skoda +8,7
    4. 🇦🇹 Simon Wagner 🇦🇹 Gerald Winter Skoda +10,8
    5. 🇮🇹 Simone Campedelli 🇨🇭 Tania Canton Skoda +11,8

     

    Azori-szigetek Rally nem hivatalos végeredménye:
    Pilóta Navigátor Márka Kat. Idő
    1. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda R2 2:24:58,4
    2. 🇵🇹 Ricardo Moura 🇵🇹 António Costa Skoda R2 +2,6
    3. 🇦🇹 Simon Wagner 🇦🇹 Gerald Winter Skoda R2 +31,3
    4. 🇷🇴 Simone Tempestini 🇷🇴 Sergiu Itu Skoda R2 +50,4
    5. 🇵🇹 Armindo Araújo 🇵🇹 Luis Ramalho Skoda R2 +1:47,9
    6. 🇵🇹 Bruno Magalhães 🇵🇹 Pedro Magalhães Hyundai R2 +3:01,8
    7. 🇮🇹 Simone Campedelli 🇨🇭 Tania Canton Skoda R2 +3:10,8
    8. 🇭🇺 Herczig Norbert 🇸🇰 Igor Bacigál Skoda R2 +3:34,9
    9. 🇮🇹 Alberto Battistoli 🇮🇹 Simone Scattolin Skoda R2 +3:49,3
    10. 🇱🇻 Martins Sesks 🇱🇻 Renars Francis Skoda R2-kit +5:15,5
    11. 🇵🇹 Miguel Correia 🇵🇹 Jorge Carvalho Skoda R2 +5:43,7
    12. 🇵🇹 José Pedro Fontes 🇵🇹 Inês Ponte Skoda R2 +5:51,1
    13. 🇪🇸 Javier Pardo 🇪🇸 Adrian Perez Skoda R2 +5:56,0
    14. 🇵🇹 Luís Rego Jr. 🇵🇹 Jorge Henriques Skoda R2 +8:02,1
    15. 🇵🇹 Pedro Câmara 🇵🇹 Joao Câmara Citroën R2 +8:29,3

    További eredmények

    A bajnokság állása:
    Pilóta Márka Pont
    1. 🇵🇹 Armindo Araújo Skoda 45 0
    2. 🇪🇸 Elfrén Llarena Skoda 42 -3
    3. 🇪🇸 Nil Solans Volkswagen 32 -13
    4. 🇵🇹 Bruno Magalhães Hyundai 30 -15
    5. 🇮🇹 Alberto Battistoli Skoda 29 -16
    6. 🇵🇹 Ricardo Moura Skoda 27 -18
    7. 🇦🇹 Simon Wagner Skoda 23 -22
    8. 🇷🇴 Simone Tempestini Skoda 23 -22
    9. 🇪🇪 Georg Linnamäe Volkswagen 22 -23
    10. 🇪🇸 Javier Pardo Skoda 22 -23
    11. 🇵🇹 José Pedro Fontes Skoda 17 -28
    12. 🇮🇹 Simone Campedelli Skoda 13 -32
    13. 🇭🇺 Herczig Norbert Skoda 12 -33
    14. 🇵🇹 Ricardo Teodósio Hyundai 11 -34
    15. 🇵🇹 Pedro Almeida Skoda 9 -36
    16. 🇱🇻 Martins Sesks Skoda 7 -38
    17. 🇵🇹 Miguel Correia Skoda 5 -40
    18. 🇪🇸 Luis Vilarino Skoda 5 -40
    19. 🇪🇪 Ken Torn Ford 5 -40
    20. 🇧🇷 Paulo Nobre Skoda 4 -41
    21. 🇪🇪 Kaspar Kasari Ford 3 -42
    22. 🇱🇻 Dmitry Feofanov Ford 2 -43
    23. 🇵🇹 Luís Rego Jr. Skoda 2 -43
    24. 🇮🇪 Pauric Duffy Hyundai 1 -44
    25. 🇵🇹 Pedro Câmara Citroën 1 -44

    Az utolsó szakasz dönt a győztesről, Herczig már kilencedik 

    0

    Ricardo Moura túl óvatos volt az Azori-szigetek Rally utolsó előtti szakaszán, így Efrén Llarena komolyan lőtávolba került a Power Stage előtt. Herczig Norbert két helyet javított és már a legjobb tízben van. 

    Ricardo Moura és António Costa bár továbbra is vezeti az Azori-szigetek Rallyt, azonban a délutáni első két szakaszon 8,6 másodpercet elvesztett előnyéből Efrén Llarenával és Sara Fernándezzel szemben, így mindössze 6,1 másodperc az előnye a Power Stage előtt. A portugál versenyző különösen a a Sete Cidades szakaszon volt jóval lassabb, mert úgy gondolta inkább óvatosabban vezet a sziklákkal teli szakaszon, itt 7,7 másodpercet vesztett előnyéből a spanyol riválisával szemben. 

    A harmadik helyen az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter páros már 20,5 másodperccel követi Llarenét és 22,9 másodperccel előzi meg a román-olasz Simone Tempestini-Sergiu Itu kettőst. 

    Javier Pardo és Adrian Pérez az ötödik helyről várhatta a délutánt, azonban már az első szakaszon erőt vesztett Skodája, majd a másodikon eltört a hátsó felfüggesztése, így a 11. helyre csúszott vissza, és valószínűleg a Power Stage-n már nem is tud indulni. 

    Armindo Araújo és Luis Ramalho így az ötödik helyre lépett, míg Alberto Battistolli és Simone Scattolin két szakaszon három helyet javítva a hatodik. 

    Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes ugyancsak lelassult, miután sérült autójának hátulja, ami miatt egy percnél is többet vesztett és a hetedik helyre csúszott, Simone Campedelli és Tania Canton pedig már 21 másodpercre közelítette meg. 

    A kilencedik helyre lépett és két helyet javított Herczig Norbert és Igor Bacigál, miután a délutáni, szárazabb szakaszokon két nyolcadik időt ért el, valamint kiesett az előtte álló Ruben Rodrigues és Estevao Rodrigues kettős, Pardo pedig sok időt vesztett. 

    A 10. helyre pedig az a Martins Sesks és Renars Francis lépett, akiket nem értékelnek az ERC-ben és a Rally2-es autóknál 30 lóerővel gyengébb Rally2-es Kittel szerelt Skodával versenyez. 

    Herczig Patrik és Bán Viktor továbbra is az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állt 12 szakasz után.

    A verseny Power Stage szakasza 10 és fél kilométer hosszú lesz. 

    Azori-szigetek Rally állása 13 szakaszt követően 
    1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 2:18:48,6
    2 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +6,1
    3 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +26,6
    4 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +49,5
    5 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:38,5
    6 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:28,3
    7 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +2:43,6
    8 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:05,1
    9 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +3:25,2 
    10 #40 Martins Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia Rally2-Kit +4:50,0
    11 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +4:53,9
    12 #17 Miguel Correia /Jorge Eduardo Carvalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +5:23,5
    13 #5 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 +5:33,7
    14 #20 Luis Rego jr / Jorge Henriques (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +7:05,6 (0:30)
    15 #24 Pedro Camara / Joao Camara (POR) Citroen C3 Rally2 +8:16,3

    További eredmények

    Csomós Mixi: Kihívás volt a Clio

    0

    Sikeresen mutatkozott be a Rally5-ös kategóriában Csomós Mixi és Nagy Attila a Salgó Rallyn. A páros nem volt könnyű helyzetben, hiszen egyedüliként indultak az RC5-ös kategóriában, ezért felsorolták őket az erősebb Rally4-es autókat tömörítő RC4-be.

    A Takács Motorsport Renault Clio Rally5-ösével ennek ellenére két szakaszt nyertek, végeredményben pedig a hét célba érkező közül a 2wd és az RC4 értékelésben is egyaránt másodikok lettek, a Power Stage-en pedig a harmadik helyet szerezték meg és nagyon kellemes élményekkel gazdagodtak. 

    „Alapvetően egy nagyon jó autóval mehettünk. Nekem kifejezetten tetszik a Rally5 koncepciója, hogy egy belépőszintű autót készítettek, ami szerintem a lehető legjobb a rallyversenyzés elkezdéséhez. Köszönjük a Takács Motorsportnak ezt a lehetőséget“ – mondta Csomós Mixi. 

    „Komolyan vettük a versenyt, nagyon szerettünk volna megmérkőzni a Rally4-esekkel is. Sajnos Cered és Kazár felfelé volt, ahol kijött a két kategória közötti lóerő különbség, de Szuhán sikerül jó időt autózni. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Nagy kihívás volt a Clióval menni. Fejben át kellett állni, hogy ez nem megy át mindenen padlógázon, mint az R5-ös. Jó volt a mezőnyben hátul indulni és a Rally4-esekkel versenyezni. Szerintem minden kategóriában vannak jó versenyzők, ahol indulsz, azokkal kell megmérkőzni. 

    Minden versenyen lehet valamit tanulni, mi is gazdagabbak lettünk egy csomó tapasztalattal és élménnyel. Jó volt látni a magyar szurkolókat, rengeteg molinó volt a pálya szélén. Köszönjük szépen, és remélem, nekünk is sikerült valamit adni a szurkolóknak.“

    Fotó: Csomós Mixi

    Bár az ember azt gondolná, hogy egy Rally5-ös autóban könnyebb navigálni, mint egy R5-ösben, de Nagy Attila ezt megcáfolta. 

    „Nagyon jó kis tét nélküli, buli verseny volt a számunkra. Ennek ellenére Mixi mindent megtett, nagyon szeretett volna nyerni. Nekem pedig gyakorlatilag ugyanolyan komoly feladat volt a navigálás, mintha R5-ös autóval mentünk volna“ – mondta Nagy Attila.  

    „Persze sokkal könnyebb volt olyan pályákon, olyan etapokon menni, amit ismerünk, de azért okozott meglepetést a Clio. Az R5-össel nagyjából mindenhol ugyanolyan ritmusban megyünk. A Rally5-ös a kisebb teljesítménye miatt nehezebben éri el az utazósebességét, viszont ha felgyorsult, akkor nagyon gyorsan bújik át mindenen. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Emiatt sokkal több a ritmusváltás. Ez annyira meglepett, hogy egyszer el is késtem az információval. Nem lett belőle baj, Mixi is csak nevetett, hogy az R5-ösben nem kések, itt pedig igen. 

    Szerintem is nagyon jó autó a Clio Rally5, sokkal jobban tudom ajánlani a kezdő versenyzőknek, mint a Rally4-est. Nagyon örülök, hogy kipróbálhattuk.“

    Csomós Mixi és Nagy Attila következő versenye május 14–15-én lesz, az Európa-bajnokság harmadik futama, a Kanári-szigetek Rally, ahol újra a Skoda Fabia R5-tel állnak rajthoz. 

    Teljes eredménylista itt található.

    Csata Moura mögött, Herczig javított 

    0

    Ricardo Moura növelte előnyét vasárnap délelőtt az Azori-szigetek Rallyn, míg a második helyért Simon Wagner, Efrén Llarena és Ken Torn csatázik. Herczig Norbert egy helyet tudott javítani. 

    Ricardo Moura és António Costa 8,4 másodpercről 14,7 másodpercre növelte előnyét a Rally Európa-bajnokság idei második versenyének második napján. 

    Az Azori-szigetek Rally második napja egy esős szakasszal indult, majd már szárazabb körülmények között folytatódott, kivéve a leghosszabb, Sete Cidades szakaszt, melyen száraz és csapadékos körülmények is voltak, a vulkán tetején pedig nagy köd. 

    A helyi menő Moura mögött közben hárman csatáztak a második helyért, köztük az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter, a spanyol Efrén Llarena és Sara Fernández, valamint az észt Ken Torn és Kauri Pannas. 

    A nap első szakasza után Llarena és Torn is megelőzte Wagnert, majd a második szakaszon az osztrák versenyzőnek sikerült visszaelőznie Tornt. A harmadik szakaszon azonban műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt az észt versenyző, és a délelőtti szuperspeciál után Llarena 10,8 másodperccel előzi meg a harmadik helyen álló Wagnert. 

    Az olasz-román Simone Tempestini és Sergiu Itu délelőtt előbb a portugál Armindo Araújo-Luis Ramalho párost előzte meg, majd Torn kiesésével már a negyedik helyre lépett fel. 

    Araújo nem lehet túl elégedett a délelőtti versenyt követően, hiszen Tempestini mellett az ERC2 tavalyi bajnoka, a Javier Pardo-Adrian Pérez kettős is megelőzte és a délutáni három szakasz előtt Tempestini 27,2, Pardo pedig 0,6 másodperccel előzi meg. 

    Délelőtt négy helyet javítva a hetedik helyre lépett Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes, akik már Araújotól is csak 11,6 másodpercre vannak, míg Ruben Rodriguest és Estevao Rodriguest 1,7 másodperccel előzik meg. 

    Alberto Battistolli és Simone Scattolin egy defekt miatt egy helyet vesztett, majd Torn kiesésével ismét a kilencedik helyre lépett, megelőzve a délelőtt három szakaszon is fékhibával küzdő olasz honfitársait, Simone Campedellit és Tania Cantont. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a 12. helyről és az első szakaszon egy beton tuskót megütve kezdték a napot, és csak a célba érésre koncentrálnak miközben a 11. helyre léptek. 

    Herczig Patrik és Bán Viktor az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állnak három vasárnapi szakasz követően. 

    Vasárnap délután három szakasz vár a versenyzőkre. 

    Azori-szigetek Rally állása 11 szakaszt követően 
    1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 1:56:13,1
    2 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +14,7
    3 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +25,5
    4 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +53,7
    5 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +1:20,3
    6 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:20,9
    7 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +1:32,5
    8 #18 Rúben Rodrigues / Estevao Rodrigues (POR) Citroen C3 Rally2 +1:34,2
    9 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:00,4
    10 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:45,4
    11 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +2:51,4 
    12 #40 Martins Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia Rally2-Kit +3:49,6
    13 #5 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 +4:24,2 

    További eredmények

    Turán onnan folytatja, ahol abbahagyta

    0

    Turán Frici és Farnadi Ági jól indította a szezonnyitó Salgó Rallyt a Volkswagen Polo GTI R5-tel. A páros ugyanis egy balszerencsés defektet követően kétszer is második időeredménnyel ért célba, majd a power stage győzelemmel elhozta a maximális pontot Ostbergék előtt, így végül az összetett 5. helyen végzett – áll a csapat közleményében. 

    „Összességében jó napot zártunk, élveztük a versenyzést. Az első gyors előtti etap szakaszon kaptunk egy jobb hátsó defektet, amit már sajnos nem volt időnk kicserélni, csak fújni tudtunk a gumiba.

    Ezt a gyorsaságit el is engedtük, a szakasz felétől ugyanis már nem tudtunk tempót autózni. Mivel az idei szezonban új abroncsokkal versenyzünk, meg kell találnunk még az összhangot, de a nap végére egyre jobbak lettek a beállításaink, amit az eredményeink is tükröztek.

    Optimistán várjuk a következő versenyt, sokat tanultunk most, finomítottunk a Polo beállításain, így szerintem a Boldogkő Rallyn már az első gyorsasági szakasztól ott lehetünk az élbolyban” – értékelte a Rally1-es mezőny első bajnoki futamát Turán Frici.

    „Nagyon jó hangulatú versenyen vagyunk túl, Fricivel és a teljes csapattal gördülékenyen ment a közös munka, és minden helyzetet jól kezeltünk. A végén összetett ötödikként zártuk a Salgó Rallyt, ami egy jó eredmény, főleg annak tükrében, hogy indítottuk a versenyt.

    Folyamatosan egyre jobb tempót autóztunk, sőt az utolsó gyorsaságin nyerni is tudtunk, ami duplán kárpótolt minket mindenért. A következő versenyen ott folytatjuk, ahol itt abbahagytuk” – teszi hozzá Ági.

    „A power stage-en mi voltunk a leggyorsabbak, így sikerült a maximális pontot elhoznunk Ostbergék elől, ami nagyon jó érzés volt. A szombati munkanap ellenére sok néző kilátogatott a pályákra, élveztük, hogy újra ennyi szurkoló előtt versenyezhetünk. Alig várjuk, hogy ismét autóba ülhessünk” – zárja Frici.

    Az ORB következő futamát, a Boldogkő Rallyt április 23-án rendezik.

    Forrás: Just Creative

    Ostberg hét pont előnnyel vezeti a Rally1-et 

    0

    Mads Ostberg és Patrik Barth Salgó Rallyn aratott győzelme után hét pont előnnyel vezeti a Rally1-es bajnokságot Vincze Ferenc és Németh Gergely előtt. 

    Mads Ostberg és Patrik Barth tegnap győzelemmel kezdte a Magyar Rally Bajnokságot a Salgó Rallyn Vincze Ferenc és Németh Gergely, valamint Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt előtt. 

    A norvég-svéd páros győzelme mellett a Power Stage-n is a második lett, így összesen 34 pontot szerzett és 7 ponttal előzi meg a bajnokságban a 2019-es bajnok Vincze Ferencet, aki harmadik lett a Power Stage-n és második a versenyen. 

    A bajnokság harmadik helyén Velenczei Ádámék állnak, akik a verseny harmadik helye mellett a Power Stage-n is negyedik időt autóztak, hátrányuk Ostbergék mögött így 11 pont. 

    A Rally1-es bajnokság negyedik helyén Turán Frigyes és Farnadi Ágnes áll, akik a verseny ötödik helye mellé behúzták a Power Stage győzelmét, így 22 pontjukkal csupán egy egységgel maradnak el Velenczeiék mögött. 

    Klausz Kristóf és Csányi Botond bár a versenyen a negyedik pozíciót szerezték meg, a Power Stage-en az ötödik idejükkel szerzett egy bónusz ponttal a bajnokság ötödik helyén állnak a szezonnyitó után Ostbergtől 14, Turántól pedig 2 ponttal elmaradva. 

    A Hauser Result alapján így áll a bajnokság a Salgó Rally után, egy hónappal a Boldogkő Rally előtt:

    Pilóta/Navigátor Autó Pont
    1. 🇳🇴 Mads Ostberg
    🇸🇪 Patrik Barth
    Citroen
    C3 Rally2
    30 0
    2. 🇭🇺 Vincze Ferenc
    🇭🇺 Németh Gergely
    Skoda
    Fabia R5
    24 -6
    3. 🇭🇺 Velenczei Ádám
    🇭🇺 Vánsza Zsolt
    Skoda
    Fabia Rally2 Evo
    21 -9
    4. 🇭🇺 Turán Frigyes
    🇭🇺 Farnadi Ágnes
    Volkswagen
    Polo R5
    17 -13
    5. 🇭🇺 Klausz Kristóf
    🇭🇺 Csányi Botond
    Skoda
    Fabia Rally2 Evo
    19 -11
    6. 🇭🇺 Osváth Péter
    🇭🇺 Répás Zoltán
    Skoda
    Fabia R5
    15 -15
    7. 🇭🇺 Bodolai László
    🇭🇺 Deák Attila
    Ford
    Fiesta R5 Mk II
    13 -17
    8. 🇭🇺 Német Gábor
    🇭🇺 Szabó István
    Skoda
    Fabia R5 Evo
    11 -19
    9. 🇭🇺 Tóth Tibor
    🇭🇺 Szabó József
    Skoda
    Fabia R5
    9 -21
    10. 🇭🇺 ifj. Fekete László
    🇭🇺 Begala Tamás
    Skoda
    Fabia R5
    7 -23
    11. 🇭🇺 Hoffer Zsolt
    🇭🇺 Czézinger Kristóf
    Ford
    Fiesta Rally3 (RC3)
    5 -25
    12. 🇭🇺 Hangodi Bendegúz
    🇭🇺 Bunkoczi László
    Peugeot
    208 Rally4
    4 -26
    13. 🇭🇺 Csomós Miklós
    🇭🇺 Nagy Attila
    Renault
    Clio Rally5 (RC5)
    3 -27
    14. 🇭🇺 Kurtos Róbert
    🇭🇺 Fridrik Gergő
    Mitsubishi
    Lancer Evo IX
    2 -28
    15. 🇭🇺 Berta László
    🇭🇺 Császár László
    Peugeot
    208 Rally4
    1 -29

     

    Negyedik helyen zárta élete első Salgó Rally-ját Vogel Adrienn

    0

    Élete első Salgó Rally-ján, új navigátorával, Maricsek Miklóssal negyedik helyen ért célba Vogel Adrienn a Peugeot-kupa első állomásán. 

     

    A 2021-ben az Év magyar női autóversenyzőjének választott pilóta idén nem eddigi navigátorával, Notheisz Ivettel, hanem Ivett férjével, a tapasztalt raliversenyző Maricsek Miklóssal kezdte meg a szezont. Vogel Adrienn beszámolója szerint könnyen megtalálták a közös hangot, habár azért hiányzott neki korábbi partnere. 

     

    “Miki ügyes és segítőkész volt, sokat tanultam tőle. Rengeteget biztatott, ennek is köszönhető, hogy feszegettem a határaimat, és stabilan átmentünk mindenhol. Nem volt nagy kalandunk, csak kisebbek, ami különösen biztató ezeken a rendkívül nehéz, technikás gyorsaságinkon. Volt két második időnk is, ezt kifejezetten előremutatónak látjuk. Elképesztő hangulat volt a helyszínen, rengetegen szurkoltak nekünk, ugráltak a gyorsaságik mentén, nagyon élveztük. Köszönjük a partnereinknek, a csapatnak, a csapatvezetőnknek, és természetesen a szurkolóknak” – számolt be élményeiről Vogel Adrienn. 

     

    Minden rutinja ellenére izgatottan ült a jobb egybe Maricsek Miklós, aki tapasztalt versenyzőként nagyon meg akart felelni új szerepében.

     

    “Őszintén mondom, nagyon izgultam, és saját magam számára meglepően jól teljesítettem. Nagyon jól, jó tempóban mentünk, Adri egy profi autóversenyző, öröm vele dolgozni. Vannak még finomságok, amiken dolgoznunk kell, hogy egyre javuljon az eredményünk, de kezdésnek ez teljesen megfelel” – mondta Maricsek Miklós. 

     

    A páros legközelebb április elején Csehországban versenyez. 

    Azori-szigetek Rally: Herczig 12., Moura az élen

    0

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a tizenkettedik helyen zárta az Azori-szigetek Rally első napját, mely után Ricardo Moura vezet a délután nagyszerűen autózó Simon Wagner és Efrén Llarena előtt. 

    A Fafe Rallyhoz hasonlóan komoly esőt tartogatott az Azori-szigetek Rally első napja is, mely délután még szárazabb körülmények között folytatódott, majd ismét hatalmas mennyiségű csapadék érkezett a pályákra. 

    Ennek megfelelően nem is akkora meglepetés, hogy a helyi menő, Ricardo Moura és António Costa vezet az első napot követően. 

    Az eső azonban ezúttal nem szakította teljesen szét a mezőnyt, hiszen a második helyen álló osztrák Simon Wagner és Gerald Winter csupán 8,4, a harmadik helyezett Efrén Llarena és Sara Fernández pedig 8,6 másodperc hátránnyal követi a portugál versenyzőt. 

    Wagner délután két szakaszt is tudott nyerni, így előrébb tudott lépni a déli negyedik helyről. 

    A negyedik helyen Ken Torn és Kauri Pannas áll 11,7 másodperc hátránnyal. 

    A két magyar induló közül Herczig Norbert és Igor Bacigál a 12. helyen zárta az első, nehéz napot, míg Herczig Patrik és Bán Viktor a napot záró szuperspeciál előtt az ERC4 hatodik és a Renault Kupa negyedik helyén állt.  

    Vasárnap is hét szakaszt rendeznek a murvás, technikás versenyen, a hírek szerint már száraz körülmények között. 

    Azori-szigetek Rally állása 7 szakaszt követően 
    1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 1:24:11,8
    2 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +8,4
    3 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +9,0
    4 #9 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +11,7
    5 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +35,5
    6 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +45,1
    7 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +51,4
    8 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +52,9
    9 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +1:00,1
    10 #18 Rúben Rodrigues / Estevao Rodrigues (POR) Citroen C3 Rally2 +1:02,1
    11 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +1:04,5
    12 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +1:32,9

    További eredmények

    Salgó Rally: Ostberg nyert, Hadik jól van

    0

    Salgó Rally: Mads Ostberg és Patrik Barth Citroën C3 Rally2-vel nyerte az Országos Rallybajnokság első futamát. A norvég versenyző ezzel pályafutása ötödik ORB-futamgyőzelmét szerezte és először vezeti a magyar Rally1-es bajnokságot. Egy év kihagyás után sikeresen tért vissza Vincze Ferenc és Németh Gergely. A 2019-es magyar bajnok magabiztosan végzett a második helyen Skoda Fabia R5-tel. Kiegyensúlyozott teljesítménnyel állhatott fel a dobogóra Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evóval. Az utolsó előtti gyorsaságin esett el Hadik András és Kertész Krisztián, akik szerencsére jól vannak.

    Jó hangulatú és a menetrendet egészen a nyolcadik szakaszig – Hadik balesetéig – pontosan tartó Salgó Rallyval vette kezdetét az idei Országos Rallybajnokság. A mindössze 104,1 gyorsasági kilométert tartalmazó versenyen egyetlen napon három pályát kellett háromszor teljesítenie a mezőnynek. 

    Az első körben a gumiválasztás okozott problémát a versenyzőknek, hiszen az első két pályára lágyabb, az utolsóra keményebb gumi kellett volna. Az utolsó körben pedig a murvafelhordás nehezítette a résztvevők dolgát. 

    Igazi tűzijátékkal kezdődött a verseny, hiszen az első gyorsaságit Vincze nyerte, a másodikat pedig némi meglepetésre Bodolai László és Deák Attila, akik ez után vezették is a versenyt. A második gyorsasági szakaszon kapott defektet Ostberg, de nem veszített vele jelentős időt. A harmadik gyorsaságit azonban megnyerte Ostberg és az élre állt. 

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu

    A kilenc gyorsasági szakaszból négyet megnyert és magabiztosan aratta ötödik ORB-győzelmét, ami egyben azt is jelenti, hogy pályafutása során először vezeti a magyar bajnokságot. 

    Nem nagyon látszott az egy éves rozsdásodás Vincze Ferencen, aki Németh Gergely navigálásával két szakaszt is nyert. A Skoda Fabia R5-öst alaposan átszabták a versenyen. Először lengéscsillapítót cseréltek, majd folyamatosan állították az autót. Tulajdonképpen végig a második erő voltak a versenyen és a második helyezésük nem is lehetett kérdéses. 

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu

    Kiegyensúlyozott versenyzéssel szerezte meg Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a harmadik helyet Skoda Fabia Rally2 evóval. 

    Szintén egyenletesen hozta a negyedik helyet Klausz Kristóf és Csányi Botond, szintén Skoda Fabia Rally2 evóval.

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu
    Bodolai a meglepetés

    A Salgó Rally egyik legkellemesebb meglepetését okozta Bodolai László és Deák Attila, akik a második gyorsasági szakasz megnyerésével vezették a versenyt, bár ők maguk sem akarták ezt elhinni. Később Ostberg és Vincze is megelőzte őket, de amikor a harmadik helyük veszélybe került volna, megint lepirítottak egy szakaszgyőzelemmel. A hatodik gyorsaságin azonban defektet kaptak, amivel két percet veszítettek. Végül a hetedik helyre tudták feldolgozni magukat.

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu
    Hadik beesett

    Nem nagyon volt elégedett magával Hadik András és Kertész Krisztián, akik szintén a Ford Fiesta R5 Mk II állításával próbáltak gyorsulni. Bodolai defektje után az ötödik helyen álltak, de egy szakasszal a vége előtt beestek. Az autó eléggé összetört, de szerencsére a versenyzőpáros mindkét tagja jól van. 

    Még el sem kezdődött a verseny, amikor Turán Frigyes és Farnadi Ágnes defektet kaptak. Az első gyorsaságira vezető etapon kezdett leereszteni a kerék, aminek a cseréjére már nem volt idő, így 15 másodperc hátránnyal kezdték a versenyt. Később több jó időt is autóztak és végül az ötödik helyre hozták be a Volkswagen Polo GTI R5-öt. Ráadásul az erőgyorsaságit is megnyerték Ostberg, Vincze, Velenczei és Klausz előtt.

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu

    Az első hét – Bodolai defektje és Hadik kiesése után az első öt – mögött egy kisebb szakadék volt a mezőnyben. A hatodik helyet az Osváth Péter–Répás Zoltán páros szerezte meg. Őket követte Bodolai majd a Peugeot Kupáról idén Skoda Fabia Rally2 evóra váltó Német Gábor és Szabó István. 

    Hoffer nyerte az RC3-at

    Egyedül Hoffer Zsolt és Czézinger Kristóf indult Rally3-as kategóriájú autóval, Ford Fiestával. A kategória az idei évre egy milliméterrel nagyobb szűkítőt kapott, amellyel 200-ról 240 lóerőre nőtt az autó teljesítménye. Ezzel már egyértelműen gyorsabb lett a Rally4-eseknél is. Sőt, a Rally2/R5-ös mezőny mögött Hoffer volt a leggyorsabb és az abszolút 11. helyet szerezte meg. Mivel egyedül indult a kategóriában ezért felsorolták az RC2-be, így hivatalosan nem tudott kategóriát nyerni.

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu
    Hangodi nyert Csomós előtt a 2wd-ben

    Jó kis csata alakult ki a kétkerék-hajtású mezőnyben, ahol a téli edzőtáborozás eredménye alaposan látszott Hangodi Bendegúzon és Bunkoczi Lászlón, akik magabiztosan nyerték az RC4-et és a Peugeot Kupát is. 

    Fotó: Sári Péter #Rallyherathu

    Azzal a nem titkolt szándékkal kérte fel a Takács Motorsport Csomós Mixit és Nagy Attilát, hogy bizonyítsák be milyen gyorsan lehet menni a Rally5-ös Renault Clióval. Mixi ezt megtette és több Rally4-es autót megelőzve a 2WD második helyét szerezte meg. 

    A 2WD harmadik, és a Peugeot Kupa második helyén végzett a francia márka kupájában most bemutatkozó Barta László és Császár László. Trencsényi Vince és Szegedi Máté szervo hiba ellenére is a Kupa harmadik helyét szerezte meg, míg Vogel Adrienn új navigátorával, Maricsek Miklóssal a Peugeot Kupa negyedik helyén végzett.

    Friedmann nyerte az ORC-t

    Friedmann Zsolt és dr. Kovács Annamária voltak a leggyorsabbak Mitsubishi Lancer Evo IX-cel az ORC mezőnyében, a hasonló autóval versenyző Bertalan Márton és Mózes Máté előtt.

    A P13-as kategóriában Helimbai Zsolt és Holecz László nyert Lada VFTS-sel, míg P12-ben Veréb Zoltán és Májer Dávid volt a leggyorsabb, szintén VFTS-sel. 

    Zsírpapa foglalta össze a legjobban a Salgó Rally eseményeit: „Jó volt, de menni kéne holnap is.”

    Az Országos Rallybajnokság április 22–23-án folytatódik a Boldogkő Rallyval, ahol a Rally1 mellett a historic is versenyezhet. 

    A Salgó Rally végeredménye 
    # Pilóta/Navigátor Autó Idő
    1. 🇳🇴 Mads Ostberg
    🇸🇪 Patrik Barth
    Citroen
    C3 Rally2
    53:13,8
    2. 🇭🇺 Vincze Ferenc
    🇭🇺 Németh Gergely
    Skoda
    Fabia R5
    +16,4
    3. 🇭🇺 Velenczei Ádám
    🇭🇺 Vánsza Zsolt
    Skoda
    Fabia Rally2 evo
    +24,9
    4. 🇭🇺 Klausz Kristóf
    🇭🇺 Csányi Botond
    Skoda
    Fabia Rally2 evo
    +31,7
    5. 🇭🇺 Turán Frigyes
    🇭🇺 Farnadi Ágnes
    Volkswagen
    Polo R5
    +41,6
    6. 🇭🇺 Osváth Péter
    🇭🇺 Répás Zoltán
    Skoda
    Fabia R5
    +2:29,2
    7. 🇭🇺 Bodolai László
    🇭🇺 Deák Attila
    Ford
    Fiesta R5 Mk II
    +2:32,5
    8. 🇭🇺 Német Gábor
    🇭🇺 Szabó István
    Skoda
    Fabia Rally2 evo
    +3:44,0
    9. 🇭🇺 Tóth Tibor
    🇭🇺 Szabó József
    Skoda
    Fabia R5
    +3:49,7
    10. 🇭🇺 ifj. Fekete László
    🇭🇺 Begala Tamás
    Skoda
    Fabia R5
    +3:57,2
    11. 🇭🇺 Hoffer Zsolt
    🇭🇺 Czézinger Kristóf
    Ford
    Fiesta Rally3
    +5:26,8
    12. 🇭🇺 Hangodi Bendegúz
    🇭🇺 Bunkoczi László
    Peugeot
    208 Rally4 (RC4)
    +5:38,2
    13. 🇭🇺 Friedmann Zsolt
    🇭🇺 dr. Kovács Annamária
    Mitsubishi
    Lancer Evo IX (P14)
    +5:45,8
    14. 🇭🇺 Csomós Miklós
    🇭🇺 Nagy Attila
    Renault
    Clio Rally5 (RC4)
    +6:08,4
    15. 🇭🇺 Bertalan Márton Bálint
    🇭🇺 Mózes Máté
    Mitsubishi
    Lancer Evo IX (P14)
    +6:09,8

     

    A Salgó Rally korábbi eseményei itt olvashatók:

    Vincze Feri bekezdett, Turán defekt – 1. gyorsasági

    Ostberg defekt, Vincze megütötte, Bodolai vezet – 2. gyors

    Bodolai szalagkorlát, Turán odavert, Ostberg vezet – 3. gyors

    Vincze bekeményített és már második, Ostberg vezet – 4. gyors

    Bodolai újra szakaszt nyert, Vincze csökkentette hátrányát – 5. gyors

    Bodolai defekt, Velenczei harmadik – 6. gyors

    Vincze szakaszt nyert – 7. gyors

    Hadik beesett, a hírek szerint jól vannak – 8. gyors

    Teljes eredménylista itt található.