back to top
2025. augusztus 15. 14:18
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1284

    Csomós Mixi tegnap történelmet írt

    0

    Egész pontosan Csomós Mixi és Nagy Attila, akik a rally Európa-bajnokságon alaposan letették a névjegyüket. Szombaton a szétázott pályákon küzdöttek egy oda nem való gumival. Mixi már feladta volna, Attila a végsőkig kitartott. Vasárnap bíztak a csodában, Mixi elfordulta a harmadik kanyart és valami bekattant nála. Az eredmény hat top ötös gyorsasági idő és pályafutásuk első szakaszgyőzelme Eb-futamon. Tiszta libabőr, nem? 

    „Rengeteg gratulációt kaptunk – mondta hullafáradtan, de fülig érő szájjal Mixi vasárnap este, miközben éppen az autóra vártak a parc fermében. – Minden volt, telefonhívás, üzenet, like, szurkolóktól, első osztályú versenyzőktől… Nagyon jól esett. Köszönöm mindenkinek.“

    A verseny azonban egyáltalán nem úgy kezdődött, hogy ebből ekkora dicsőség lesz. Még itthon beszélgettünk Mixivel, aki azt mondta, hogy az első nyolcban szeretne végezni, ami azért elég merész gondolat volt. „Mit fognak szólni a szurkolók, ha ezt mondom, és nem leszek az első tízben?“ – kérdezte. Semmit – mondtam. – Azért mentek ki, hogy tanuljatok és hogy meglegyen a tudásotok ahhoz, hogy pár év múlva a bajnoki dobogóért harcoljatok. Nem az első versenyen kell megváltani a világot. „Ez igaz“ – mondta Mixi, de nem voltam benne biztos, hogy így is gondolta. 

    Portugáliában aztán már a pályabejáráson látszott, hogy a Fafe Rally nem az a verseny lesz, ahol bárki is megváltja a világot. Napokon keresztül szakadt az eső, a murvás utak pedig katasztrofálisan szétáztak. A Rally Hungaryre pár éve lezúdult eső ipari tanuló volt a portugál társához képest. 

    „Én még ilyet nem láttam rallyversenyen – mondta Mixi. – Édesapámmal jártunk off roadra, ott volt ilyen sár. Hihetetlen mély nyom volt, olyan szintű lépcsők voltak az úton, hogy ha nem látom, nem hiszem el. Féktávon még jobban kimélyült. Nem érkezett meg a Hankook nyitott gumija, ezért zártakkal mentünk, amikkel gyakorlatilag nulla tapadás volt. Féktávon úszott az autó előre, a kanyarokban csúsztunk le. Mentünk ködben, este, lovak szaladgáltak át a pályán… Az első lökhárítónk annyira eltömődött sárral, hogy road mode-ban kellett mennünk. Szégyen, nem szégyen, én már azon voltam, hogy feladom.“

    Fotó: Csomós Mixi

    Tényleg elég nehéz volt a helyzet a Skoda Fabia R5-ben, ahol Nagy Attila próbálta Mixiben tartani a lelket – nem sok sikerrel. 

    „Én picit jobban tudtam kezelni a helyzetet – mondta Attila. – Bennem fel sem merült, hogy kiálljunk, ha road mode-ban is, de végig akartam csinálni a versenyt. De azt is megértettem, hogy Mixi félti az autót és félt mindkettőnket. Vita nem volt az autóban, mind a ketten elmondtuk a véleményünket, én, hogy miért akarom folytatni, Mixi pedig, hogy miért nem. Végül abban állapodtunk meg, hogy elmegyünk a következő pályára, megnézzük, hogy tényleg olyan ramaty állapotban van-e. Ha el tudunk jutni a feléig, akkor megyünk tovább, ha életveszélyes, akkor kiállunk.“

    Fotó: Csomós Mixi

    „A második kör egy kicsit jobb volt – vette át a szót Mixi. –  töröltek szakaszokat is, abban bíztam, hogy hátha az egész második kört törlik. Nem törölték, de valahogy túléltük.“

    Az első nap egy 9. és egy 14. időt futottak, az összes többi eredményük húsz felett volt. 

    „Este nagyon magam alatt voltam, lezuhanyoztam, lefeküdtem és szerintem azonnal elaludtam, el akartam felejteni az egész napot és bíztam benne, hogy másnap csoda történik.“

    Fotó: Csomós Mixi

    A csoda meg is történt: kisütött a nap. Ettől az embernek eleve jobb kedve van, ám az igazi fordulat a vasárnapi harmadik kanyarban következett. 

    „Elrajtoltunk, ötven egyenes mondom, tuti nem lesz tapadás. A harmadik kanyart negyedikben elfordultam, éreztem hogy van tapadás, dobálgattam, jött minden, hú, elmondani nem tudom, mennyire élveztem a szombati nap után. Már a pálya felén éreztem, hogy jó idő lesz. Az új FIA rendszer azonnal mutatja az időt, emlékeztem rá, hogy a vb-n milyen időket mentek ezen a pályát, tudtam, hogy top tízesnek kell lenni.“

    Negyedik lett az a top tízes, ami már önmagában megérte az összes szombati tortúrát, mi, szurkolók pedig már ekkor kibontottuk itthon a pezsgőt. 

    Fotó: Csomós Mixi

    „Mi is úgy gondoltuk, hogy ha csak ez jutott, már akkor is érdemes volt eljönni. A következő szakaszon éreztem, hogy lehetne ennél gyorsabban is menni. Aztán mentünk egy harmadik időt, és a szervizparkban még mondtam is a rácoknak, hogy jó lenne egy szakaszt nyerni.“

    Ez a 16., Santa Quitéria gyorsaságin megtörtént. A rutinosabb szurkolók – akiknél volt a hűtőben még egy tartalék – azonnal kilőtték a dugót a második üveg pezsgőből is. 

    „Végig kontroll alatt volt minden – mondta Attila. – Van egy divatos kifejezés, hogy flowban volt. Nagyon keveset tudtam felnézni, de végig azt éreztem, hogy Mixi száz százalékosan biztosan uralja az autót. Dobálta, mintha hóautóznánk, és közben vigyorgott.“

    Na de még mindig nem volt vége a versenynek, mert hátra volt az erőgyorsasági, ami előtt leszakadt az eső. Mixiék vasárnap másodiknak rajtoltak, de az erőgyorsasági miatt megfordították a mezőnyt, és csak az első 16 után mehettek. 

    A sárban mindenki korcsolyázott. A rally 2-vel visszaállt Cais háromszor verte oda az autóját, Tempestini a biztos hatodik helyről esett ki. Hirtelen visszacsöppent a mezőny a szombati rémálomba. 

    Fotó: Csomós Mixi

    „Még egy kicsit nehezebb is volt, mint a szombat. Nem számítottunk rá, hogy ennyire nincs tapadás. Megbeszéltük Mixivel, hogy amiért jöttünk, az már megvan. Tök mindegy, hanyadikok vagyunk, érjünk célba. Az itinerben fel volt írva, hol lehet sár, azt nagyon nyomatékkal mondtam be. Amikor volt két-három tiszta kanyar és Mixinek megjött az önbizalma, hogy van tapadás, rászóltam, hogy ésszel! De sikerült. 

    Nagyon örülünk a szakasz győzelemnek, a top ötös eredményeknek, de számomra sokkal fontosabb volt, hogy egy nagyon nehéz versenyen célba értünk.“

    Nem volt más hátra, mint gratulálni a fiúknak – akik mellesleg tizedikek lettek – és ünnepelni a magyar rallysport sikerét, na meg beszerezni pár üveg pezsgőt Mixiék következő versenyére. De egy kérdést még fel kellett tennem. Milyen volt a Hankook gumi? 

    Fotó: Csomós Mixi

    „Szerinted? Vasárnap, tudtunk vele gyorsaságit nyerni, a száraz pályán eszméletlen tapadása volt, nem akartam elhinni. Nagyon bízom a következő versenyekben.“

    Mi is. Főleg akkor, ha tudjuk, hogy az Eb-n az első két évet el kell dobni, és csak a harmadik számít igazán. Ehhez képest Mixiék belépője tényleg elég határozott volt. Biztos, hogy lesz még nehéz versenyük, de a szombati nap azt is bebizonyította, hogy minden nehézséggel meg tudnak küzdeni. 

    Egy szó, mint száz, érdemes lesz idén rally-Eb-t nézni. Hajrá Mixi! Hajrá Attila!

    Az M-Sport nem fog tesztelni kisebb versenyeken

    0

    Minden tesztkilométer aranyat ér a még mindig újnak számító Rally1-es autókkal, azonban az M-Sport nem tervez tesztelni velük országos bajnoki futamokon. 

    Az FIA korlátozza a WRC gyártók számára a tesztnapokat, ezért tavaly a Hyundai többször is kisebb, WRC-n kívüli versenyekkel bővítette ki a tesztnapokat. 

    Az M-Sport viszont nem érzi úgy, hogy erre szükségük lenne. 

    “Valószínűleg jár némi előnnyel a nemzeti versenyeken való indulás, de szerintem jó arra is, hogy versenyzőink többet lehessenek az autóban – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a WRC hivatalos oldalának. – Ugyanakkor nehéz ezeken a versenyeken megfelelő tesztmunkát végezni, mert a versenyzők hajlamosak egymás eredményeit nézni és nem azt, hogy mit mond a csapat. Biztos lesz olyan alkalom, amikor jó ötlet lesz egy országos bajnokin indulni, de azt hiszem most inkább tesztelésekre van szükség. “ 

    A Hyundai és a Toyota is úgy nyilatkozott korábban idén, hogy valóban jól jönnek néha a WRC-n kívüli versenyek, ám egyelőre ők sem terveznek ilyeneken indulni. 

    A WRC szezonban jelenleg éppen szünet van, és csak április második felében fog folytatódni a bajnokság a Horvát Rallyval, mely az első teljesen aszfaltos verseny lesz idén. 

    A Monte-Carlo Rally és Svéd Rallyt követően a WRC pontversenyét Kalle Rovanpera vezeti a pilóták között, valamint a Toyota a gyártók bajnokságában. 

    Horvát Rally: 350 ezer nézőt várnak 

    0

    A Horvát Rallyn már tavaly sem kevés néző volt jelen a járvány miatti korlátozások ellenére, idén, amikor már nincs szigorítás, pedig 350 ezer nézőt várnak a szervezők. 

    A Horvát Rally idén másodszor szerepel a WRC naptárban, a tavalyi évvel ellentétben azonban, idén már nem kell néző szám korlátozásra számítani a járvány miatt.  

    Tavaly a korlátozások ellenére is hatalmas volt az érdeklődés a nézők részéről a verseny iránt, idén pedig a szervezők 350 ezer nézőre számítanak. 

    “Nagyon magas színvonalú rendezvényről beszélhetünk a Horvát Rally esetében, és idén már nem kell a korlátozásokat betartani – mondta a WRC hivatalos oldalának Daniel Saskin, a szervezőbizottság elnöke. – Idén elképesztő, 350 000 nézőre számítunk. Éppen ezért arra kérjük a szurkolókat, hogy vigyázzanak majd a természetre, és igyekezzenek elkerülni a forgalmi dugókat.” 

    A február közepén árusított, szurkolói zónákba szóló Early Bird nevű akciós jegyek pillanatok alatt elkeltek, és minden bizonnyal a horvát verseny lesz a szezon leglátogatottabb eseménye. 

    Az április 21-24. közötti verseny csütörtök esti, zágrábi szuperspeciál szakasza után a folytatásban 20 gyorsasági vár a mezőnyre. A szakaszok között több ismerős lesz idén a tavalyi versenyről, azonban az útvonal nagy része már a tavalyi verseny szakaszaitól nyugatabbra lettek kialakítva. 

    A tavalyi versenyt Sébasten Ogier nyerte Elfyn Evans előtt, így kettős Toyota siker született. A harmadik helyen Thierry Neuville zárt a Hyundaijal. 

    Fafe Rally: Solans győzött, Csomós szakaszt nyert, Herczig kiesett

    0

    Remekül kezdte az idei Rally Európa-bajnokságot a tavalyi hetedik helyezett Nil Solans, aki hatalmas előnnyel nyerte a Fafe Rallyt. Herczig Norbert az utolsó gyorsasági szakasz előtt a hetedik helyen állt, de nem tudta befejezni a versenyt. Csomós Mixi egy nagyon nehéz szombati nap után szárnyalt és szakasz nyert az Eb-n!

    Pokoli körülmények várták a Fafe Rally résztvevőit. Az eső már a pályabejárások alatt is ömlött és szombaton is csak annyi időre állt el, hogy ködbe borítsa a pályákat. 

    A nehéz körülmények közepette már a verseny elején búcsúztunk két esélyestől. Az Eb tavalyi második helyezettje, a szezonnyitó spanyol bajnoki futam győztese Efrén Llarena és Sara Fernández a szombati első szakaszon lyukasztotta ki a Skoda Fabia Rally2 evo hűtőjét. 

    Fotó: @World // ERC

    A szuperspeciált megnyerő, így a versenyt az első helyen kezdő cseh Eric Cais–Petr Tesinsky kettős Ford Fiesta Rally2-vel a harmadik szakaszon búcsúztak egy kormány szervo hiba és két defekt után. 

    Jól használta ki kedvező rajtpozícióját a spanyol Nil Solans, akinek ezúttal is Carlos Sainz és Dani Sola egykori navigátora, Marc Martí olvasta az itinert. A Volkswagen Polo GTI R5-tel szombaton reggel az első szakaszon az élre álltak. Az első nap megtartott hét szakaszból ötöt megnyertek és 1 perc 44 másodperc előnnyel vezették a versenyt. 

    Másnap már csak taktikázniuk kellett. Az előnyükből egy percet leadtak, de így is magabiztosan nyerték a szezon első Eb-futamát. 

    Némi meglepetésre már a harmadik szakaszon az észt/brit Georg Linnamäe–James Morgan kettős zárkózott fel mögéjük a második helyre, szintén Volkswagen Polo GTI R5-tel. Linnamäe volt az egyetlen, aki az elsőnapi saras csúszós pályákról fülig érő szájjal jött le, mondván, hogy ez volt a legélvezetesebb szakasz élete során. 

    Fotó: @World // ERC // Herczig–Bacigal

    A második helyezését az utolsó szakaszon veszítette el, a vezethetetlenné váló autó miatt. Ezzel együtt a harmadik helyezéssel pályafutása legjobb nemzetközi eredményét érte el. Legutóbb a Svéd Rallyn láthattuk, ahol a WRC2 Openben 5. lett, a WRC2 junior értékelést pedig megnyerte. 

    Egy igazi régi motoros, a portugál Armindo Araújo–Luís Ramalho kettős az utolsó gyorsaságin ugrott a harmadikról a második helyre Skoda Fabia Rally2 evóval. 

    A negyedik helyen spanyol Javier Pardo–Fernández Pérez futott be, megelőzve az olasz Alberto Battistoli–Simone Scattolin kettős. Mindketten Skoda Fabia Rally2 evóval. 

    Herczig az utolsó szakasz előtt esett ki 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a hetedik helyen biztos pontszerzőnek tűntek a Skoda Fabia Rally2 evóval – sőt, Tempestini hibája után a hatodik helyre léphettek volna előre – ám az utolsó szakasz előtt a verseny feladására kényszerültek.

    „Egy trükkös itinerjel téves értelmezése miatt rossz irányba mentünk, és mire ráeszméltünk a hibánkra, már 7-8 km-t haladtunk a helytelen útvonalon. Sírni tudnánk, de felállunk és tanulunk, erősebben jövünk majd ki ebből is! Nagyon köszönjük, hogy ismét velünk voltatok, ezen a hétvégén is!” – írta Herczig a közösségi oldalán.
    Fotó: @World // ERC
    Csomós Mixi szárnyalt

    Igen nehéz napja volt Csomós Mixinek és Nagy Attilának szombaton. Nem érkezett meg a Hankook nyitott mintás gumija, így a sárban zárt mintással kellett versenyezniük, ami miatt Mixi még a futam feladását is fontolgatta.

    Szerencsére nem tett így, mert másnap a száraz körülmények között szárnyaltak a Skoda Fabia R5-tel. Szombaton előbb egy abszolút 4. idővel kezdtek, két szakasz múlva már 3.-at villantottak. A 15. gyorsaságin rátettek egy lapáttal és második időt autóztak, míg a 16. szakaszon, a Santa Quitérán megszerezték az első szakaszgyőzelmüket.

    Az első napi hátrányuk ellenére végül a 10. helyre tudtak felkapaszkodni, de szombaton két kivétellel – egyszer túlcsúsztak – végig a top 5-ben autóztak. 

    Erőgyorsasági/Power Stage

    A Fafe Rally volt az első az Európa-bajnokság történetében, amelyen erőgyorsaságit (Power Stage) rendeztek. Az újra rákezdő eső alaposan megtréfálta a mezőnyt. Többen is elvéreztek rajta. Az erőgyorsasági győzelmet Araújo szerezte meg, Battistolli, Teodósio, Sesks és Magalhaes előtt. Ez egészen addig igaz volt, amíg Ken Torn sokadiknak indulva mindenkit megvert és megnyerte az erőgyorsaságit. Így mindenki egy hellyel hátrébb szorult.

    A bajnokságot Solans vezeti 32 ponttal, Araujó a második 28-cal, míg Linnamäe a harmadik 22-vel.

    Fotó: @World // ERC
    ERC Open/ERC3/ERC4

    Az ERC Open kategóriában három célba érkező volt, akik közül a lett Martins Sesks–Renars Francis győzött Skoda Fabia Rally2 kittel. Abszolút értékelésben pedig a hetedik helyen végeztek az ORECA kittes autóval.

    ERC3-ban sem volt sokkal nagyobb a mezőny, itt is hárman értek célba, a győzelmet pedig a lett színekben induló Dmitry Feofanov–Normunds Kokins kettős szerezte meg Ford Fiesta Rally3-mal. 

    A hét résztvevőből hatan fejezték be a Fafe Rallyt az ERC4-es mezőnyből, ahol a spanyol Óscar Palomo–Xavi Moreno kettős győzött Peugeot 208 Rally4-gyel.

    A Rally Európa-bajnokság két hét múlva az Azori-szigetek Rallyval folytatódik.

    A Power Stage pontszerzői:
    Pilóta Navigátor Márka Idő
    1. 🇪🇪 Ken Torn 🇪🇪 Kauri Pannas Ford 11:04,8
    2. 🇵🇹 Armindo Araújo 🇵🇹 Luis Ramalho Skoda +14,4
    3. 🇮🇹 Alberto Battistoli 🇮🇹 Simone Scattolin Skoda +16,6
    4. 🇪🇸 Nil Solans 🇪🇸 Marc Martí Volkswagen +17,5
    5. 🇪🇪 Georg Linnamäe 🇬🇧 James Morgan Volkswagen +27,5

     

    A Fafe Rally pontszerzői és kiesői:
    Pilóta Navigátor Márka Kat. Idő
    1. 🇪🇸 Nil Solans 🇪🇸 Marc Martí Volkswagen R2 2:01:14,0
    2. 🇵🇹 Armindo Araújo 🇵🇹 Luis Ramalho Skoda R2 +55,7
    3. 🇪🇪 Georg Linnamäe 🇬🇧 James Morgan Volkswagen R2 +59,5
    4. 🇪🇸 Javier Pardo 🇪🇸 Adrian Perez Skoda R2 +2:56,2
    5. 🇮🇹 Alberto Battistoli 🇮🇹 Simone Scattolin Skoda R2 +3:32,6
    6. 🇵🇹 Bruno Magalhães 🇵🇹 Pedro Magalhães Hyundai R2 +6:53,3
    7. 🇱🇻 Martins Sesks 🇱🇻 Renars Francis Skoda R2-kit +8:55,2
    8. 🇵🇹 José Pedro Fontes 🇵🇹 Inês Ponte Skoda R2 +9:24,7
    9. 🇵🇹 Ricardo Teodósio 🇵🇹 José Teixeira Hyundai R2 +9:29,5
    10. 🇭🇺 Csomós Miklós 🇭🇺 Nagy Attila Skoda R2 +9:58,6
    11. 🇵🇹 Pedro Almeida 🇵🇹 Mario Castro Skoda R2 +10:19,1
    12. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda R2 +11:33,7
    13. 🇪🇸 Luis Vilarino 🇪🇸 Javier Martínez Skoda R2 +12:43,4
    14. 🇧🇷 Paulo Nobre 🇧🇷 Gabriel Morales Skoda R2 +16:54,9
    15. 🇦🇩 Joan Vinyes 🇦🇩 Claudi Ribeiro Leite Suzuki R2-kit +17:41,9
    16. 🇪🇪 Kaspar Kasari 🇪🇪 Rainis Raidma Ford R3 +18:43,9
    🇭🇺 Herczig Norbert 🇸🇰 Igor Bacigál Skoda R2 GY17
    🇨🇿 Erik Cais 🇨🇿 Petr Tesinsky Ford R2 GY17
    🇷🇴 Simone Tempestini 🇷🇴 Sergiu Itu Skoda R2 GY17
    🇪🇸 Josep Bassas 🇪🇸 Axel Coronado Skoda R2 GY16
    🇵🇹 Pedro Meireles 🇵🇹 Pedro Alves Hyundai R2 GY14
    🇮🇹 Rachele Somaschini 🇮🇹 Nicola Arena Citroën R2 GY12
    🇵🇱 Lukasz Kotarba 🇵🇱 Tomasz Kotarba Citroën R2 GY11
    🇵🇹 Rúben Rodrigues 🇵🇹 Estevão Rodrigues Skoda R2 GY9
    🇮🇹 Simone Campedelli 🇨🇭 Tania Canton Skoda R2 GY7

     

    Az ERC összesített pontversenyének állása:
    Pilóta Márka Pont
    1. 🇪🇸 Nil Solans Volkswagen 32
    2. 🇵🇹 Armindo Araújo Skoda 28 -4
    3. 🇪🇪 Georg Linnamäe Volkswagen 22 -10
    4. 🇮🇹 Alberto Battistoli Skoda 20 -12
    5. 🇪🇸 Javier Pardo Skoda 19 -13
    6. 🇵🇹 Bruno Magalhães Hyundai 15 -17
    7. 🇱🇻 Martins Sesks Skoda 13 -19
    8. 🇵🇹 José Pedro Fontes Skoda 11 -21
    9. 🇵🇹 Ricardo Teodósio Hyundai 9 -23
    10. 🇵🇹 Pedro Almeida Skoda 7 -25
    11. 🇪🇸 Elfrén Llarena Skoda 5 -27
    12. 🇪🇪 Ken Torn Ford 5 -27
    13. 🇪🇸 Luis Vilarino Skoda 4 -28
    14. 🇧🇷 Paulo Nobre Skoda 3 -29
    15. 🇦🇩 Joan Vinyes Suzuki 2 -30
    16. 🇪🇪 Kaspar Kasari Ford 1 -31

     

    A Fafe Rally hivatalos, részletesebb végeredménye itt található.

    Csomós Mixi szakaszt nyert az esőben 

    0

    Csomós Mixi és Nagy Attila fantasztikus tempót mutat a Fafe Rally vasárnapi szakaszain, a verseny utolsó előtti szakaszán pedig megszerezte első szakaszgyőzelmét is. 

    Csomós Miklós már a Fafe Rally első, szuperspeciál szakaszán második idővel jelezte, hogy ő is ott van a portugál Eb futam mezőnyében, még ha eredménye nem is számít az ERC értékelésbe. Az igazán esős szombat délelőtti pályákon, inkább a biztonságra törekedett, a délutáni első megtartott szakaszon azonban ismét egy kilencedik idővel adott hírt magáról. 

    Vasárnap délelőtt már száraz időben és szárazabb pályákon folytatódott a verseny, és Csomós Miklós és Nagy Attila másodikként rajtolva egy szakaszt kivéve folyamatosan a Top 5-ös eredményeket ért el. Vasárnap délutánra ismét megérkezett az eső, azonban a verseny utolsó előtti szakaszán így is meg tudta szerezni első szakaszgyőzelmét. 

    Mixiék mögött 4 tizeddel Simone Tempestini, 5 tizeddel pedig Javier Pardo zárt. 

    A versenyt továbbra is Nil Solans vezeti, míg Herczig Norbert és Igor Bacigál a hetedik. 

    Fafe Rally állása 16 szakasz után 
    1. #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 (ERC) 1:49:51,7
    2. #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (ERC) +49,5
    3. #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +58,8
    4. #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:10,9
    5. #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:27,9
    6. #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:33,5
    7. #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +4:58,9 
    8. #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +6:23,9
    9. #42 Martin Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia R4 (ERC Open) +8:35,1
    10. #15 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8:48,0
    11. #7 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +9:16,2 (0:10)
    12. #21 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +9:27,4
    13. #44 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +9:33,9 
    14. #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda fabia Rally2 evo (ERC) +10:54.8 (2:00)
    15. #12 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +11:31,3

    További eredmények

    Fotia megsértette a szabályokat, kizárták 

    0

    A fiatal Anthony Fotia szombaton kizárásra került a Fafe Rallyn, miután közúton sérült autóval közlekedett. A Renault-s versenyző a harmadik helyen állt a hiba előtt. 

    A francia Anthony Fotia a Rally Európa-bajnokság szezonnyitóján, a Fafe Rally ERC4-es kategóriájában a harmadik idővel kezdett a péntek esti szuperspeciálon, majd helyezését egészen a verseny ötödik szakaszáig tartotta, akkor azonban hibázott és a Renault Clio Rally4 jobb első kereke megsérült. 

    “Hibáztam a délelőtti utolsó szakaszon és megsérült a jobb első kerék – mondta a francia versenyző a Fafe Rally szombati napján. – Egy bal kanyarban egyenesen csúsztam tovább. A szombati körülmények túl kemények voltak a kétkerék-meghajtású autók számára.” 

    A szakasz után a felnin ment vissza a szervizparkba közúton Anthony Fotia, amivel pedig szabályt sértett, és a felügyelők kizárták a további versenyről. 

    A 26 éves versenyző tavaly a Rally Hungary-n debütált az ERC mezőnyében, ahol az ERC3 ötödik helyét szerezte meg Sami Pajari, Jon Armstrong, Jean-Baptiste Franceschi és Alejandro Cachón mögött, majd a Kanári-szigeteken megnyerte kategóriáját Pajari és Josep Bassas előtt. 

    A Fafe Rallyn 13 szakaszt követően a spanyol Oscar Palomo Peugeot 208 Rally4-gyel vezet 1:22,8 perccel megelőzve az argentin Renault-s Paulo Soriát és további 10,6 másodperccel az olasz, ugyancsak Renault-s Andrea Mabellinit. A kategóriában még hatan vannak versenyben. 

    Solans vezet, Herczig hetedik, Csomós 13. 

    0

    A Fafe Rally vasárnap délelőtti szakaszait követően is magabiztosan vezet Nil Solans, Herczig Norbert tartja hetedik helyét, míg Csomós Miklós folyamatosan javít azon. 

    Nil Solans tegnapi 1:44,4 perces előnyének tudatában a mai jobb körülmények között már csak helyezése tartására koncentrál, így is azonban a negyedik szakaszon összetörte autójának elejét, előnye azonban még mindig 1:31,9 perc az utolsó négy szakasz előtt. 

    A második helyen álló Georg Linnamaéhoz azonban Armindo Araújo közelebb tudott kerülni délelőtt az észt versenyző mai negyedik szakaszon összeszedett defektje miatt, így a Linnamae már csak 10 másodperccel előzi meg portugál riválisát. 

    Ugyancsak csatázik egymással Javier Pardo és Simone Tempestini a negyedik helyért, a küzdelemben még a spanyol versenyző áll nyerésre 2,7 másodperc előnnyel. 

    A magyar versenyzők közül Herczig Norbert őrzi hetedik helyét, míg Csomós Miklós jól tette, hogy tegnap nem állt ki, hiszen ma két helyet is javítva a 13. helyre lépett előre. 

    Csomós Miklós eredménye nem számít az ERC értékelésébe. 

    A mezőnyre még négy szakasz vár. 

    Fafe Rally állása 13 szakasz után 
    1. #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 (ERC) 1:29:42,1
    2. #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (ERC) +1:31,9
    3. #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:41,9
    4. #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:06,2
    5. #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:08,9
    6. #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +4:05,2
    7. #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +5:12,9 
    8. #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +6:39,0
    9. #42 Martin Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia R4 (ERC Open) +8:54,6
    10. #15 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 (ERC) +9:02,9
    11. #7 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +9:38,9 (0:10)
    12. #21 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +9:42,3
    13. #44 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +10:23,0 
    14. #12 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +11:10,1
    15. #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda fabia Rally2 evo (ERC) +11:33.1 (2:00)

    További eredmények

    Csomós Mixi majdnem feladta

    0

    A verseny feladása is felmerült a Csomós Mixi, Nagy Attila párosban, miután a Fafe Rally első napján szakadt az eső, a Hankook nyitott gumijai nem érkeztek meg, így zárt abroncsokon korcsolyáztak. De szerencsére nem adták fel és vasárnap reggel egy negyedik idővel vertek oda, majd futottak egy harmadikat is.

    Ha Portugáliában esik, akkor ott ítéletidő van, a murvás pályák pedig rémálommá változnak. „Otthon is ülhetnék, ahhoz képest sokkal jobb itt versenyezni, de ezzel minden pozitívumát elmondtam a mai napnak” – foglalta össze az egyik helybéli versenyző a Fafe Rally körülményeit.

    Ha a portugáloknak nehéz napjuk volt, akkor elképzelhetjük, hogy Csomós Mixiék hogy megszenvedték a brutális körülményeket.

    „Iszonyat nehéz napon vagyunk túl – mondta Csomós Mixi a csapat közösségi médiában közzétett videójában. – Nyomvályús volt minden. Elsőre belecsöppentünk egy olyan Eb-futamba, ami az elmúlt tíz évben nem volt, a legrosszabb már megtörtént, reméljük innen már csak jobb lesz.”

    Fotó: Csomós Mixi

    A legnagyobb problémát azonban nem is a sár, hanem a megfelelő gumik hiánya okozta.

    „Nem jöttek meg a Hankook nyitott gumijai (zártakkal megyünk) olyan, mintha jégen mennénk. Féktávon csúszunk előre, a kanyarban csúszunk le. Örülünk, hogy itt vagyunk és nem csináltunk hibát, de egyelőre nem tudjuk a folytatást. Ha én is elbizonytalanodtam, akkor nem sok értelme van“ – kesergett Mixi, de aztán a szervizpark után úgy döntöttek, hogy folytatják. És milyen jól tették. 

    A magyar páros már a Fafe Rally első szuper speciálján letette névjegyét az asztalra egy második hellyel. A szombati napot a 16. helyen zárták. A legjobb idejük egy 9. helyezés volt. 

    Vasárnap reggel azonban kisütött a nap és egy 4. idővel nyitottak, majd a második szakaszon 9. időt futottak, a harmadikon pedig 3., így 12 gyorsasági után, a nehéz első napjuk ellenére is a 13. helyen állnak. 

    A Fafer Rally eredményei itt találhatók.

    Csomós negyedik idővel kezdett vasárnap 

    0

    Nagyszerűen indult a második nap Csomós Miklósnak a Fafe Rallyn, miután az első szakaszon a negyedik időt érte el. A versenyt továbbra is Nil Solans vezeti. 

    Vasárnap nyolc szakasz vár a Fafe Rally mezőnyére, azonban ellentétben a szombattal már naposabb, szárazabb, de néhol még mindig ködös szakaszokkal. 

    A nap első szakaszát Georg Linnamae nyerte a tegnap kieső, majd ma visszatérő Erik Cais előtt 2,1, Efrén Llarena előtt 3,8 másodperccel, míg a ma másodikként rajtoló Csomós Miklós a negyedik időt érte el 4,6 másodperc hátránnyal. 

    Összetettben Nil Solans előnye 1:38,2 percre csökkent Linnamae előtt, míg Armindo Araújo további 20,6 másodperc hátránnyal a harmadik. 

    Javier Pardo és Simone Tempestini között 12,9 másodpercre csökkent a különbség a negyedik helyért folytatott csatában. 

    Herczig Norbert 10 másodperccel volt lassabb Csomós Miklósnál, azonban továbbra is tartja hetedik helyét. 

    Csomós Miklós eredménye nem számít az ERC értékelésébe. 

    A mezőnyre még hét szakasz vár. 

    Fafe Rally állása 10 szakasz után 
    1. (SS9 1.) #4 Nil Solans / Marc Martí (ESP) VW Polo GTI R5 (ERC) 1:06:04,1
    2. (2.) #17 Georg Linnamae / James Morgan (EST / GBR) VW Polo GTI R5 (ERC) +1:38,2
    3. (3.) #8 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:58,8
    4. (5.) #14 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:02,8
    5. (4.) #10 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ITA / ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:15,7
    6. (6.) #11 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +3:57,4
    7. (7.) #2 Herczig Norbert / Igor Bacigál Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +4:49,1 
    8. (9.) #9 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +6:39,2
    9. (10.) #42 Martin Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia R4 (ERC Open) +8:13,7
    10. (11.) #15 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8:38,4
    11. (12.) #23 Lukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (POL) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8:56,9
    12. (13.) #21 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +9:24,6
    13. (14.) #7 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 (ERC) +9:32,6 (0:10)
    14. (15.) #12 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +10:25,9
    15. (16.) #44 Csomós Miklós / Nagy Attila Skoda Fabia Rally2 evo +10:27,3 

    További eredmények

    Andretti United: az élmenők, akik felsültek NEOM-ban

    0

    Az első csapat voltak, akik le tudták győzni Rosbergéket, így az Andretti United joggal reménykedett egy jó eredményben, a Desert X-Prix azonban nem a terv szerint alakult számukra.

    Tavaly háromszor is dobogóra álltak, a bajnoki harmadik helytől pedig csak két pont választotta el őket. Az Andretti United legnagyobb eredménye azonban az volt, hogy megtörték a Rosberg-hegemóniát a grönlandi versenyen.

    Szaúd-Arábiában ennek megfelelően javításra készültek, és a második helyet szerezték meg a kvalifikáción, éppen csak lemaradva a szombat koronázatlan királyaitól, az X44 legénységétől.

    A második elődöntőben Catie Munnings lőtávolságban maradt az vetélytársakhoz képest, Timmy Hansen pedig Carlos Sainzzal csatázott, amikor felborult, és ezzel kiestek a további versenyből.

    Nincs sok verseny az Extreme E-ben, így minden hiba nagy következményekkel jár a bajnokság szempontjából. A következő versenyeken ezek kiküszöbölése lesz az Andretti United számára a feladat.

    „Remélhetőleg ki tudjuk majd elemezni, mi történt, és el tudjuk kerülni az ilyet a jövőben. Legfőképp a startot kell megnéznünk, innentől kulcsfontosságú lesz. Innentől már csak előre tekintünk, és a visszavágásra törekszünk.” értékelt Munnings.

    A galibát okozó Hansen ezzel szemben jobban magára vette a történteket:

    „Nem úgy alakult, ahogy terveztük. Nehéz ezt lenyelni, amikor szombaton minden olyan jól alakult. Kétségkívül ez volt a legjobb időmérőnk, egyáltalán nem volt semmi hiba benne.

    Magabiztos voltam vasárnap, de ilyen a verseny, át kell lendülni a hullámhegy utáni hullámvölgyön is. Tudtam, hogy nyomnom kell, hogy Sainz elé kerüljek, de az autó kifogott egy buckát, mikor már mögötte voltam, és megborultam. Szerencsére minden rendben volt, és sok pozitívumot tudunk magunkkal vinni az elkövetkező versenyekre, például a tempónkat.”