back to top
2025. november 12. 08:49
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1315

    Kevin Hansen jelenti, felépült a sérüléséből

    0

    Még februárban az Extreme E szezonnyitóján sérült meg egy nagyobb ugratásnál Kevin Hansen, aki az elmúlt hónapokat a felépüléssel töltötte.

    „Molly [Taylor, a csapattársa] betétet használ az ülésbe, én nem. Amikor a kör végi lejtőn Neomban hozzányomódtunk az üléshez, de az én derekam csúszkált egy kicsit. Előrébb dőltem, emiatt a hátamra érkezett minden nagyobb erőhatás. A derekam közben elmozdult és megnyomta ezzel az egyik csigolyámat, ami a repedéshez vezetett.fejtette ki a svéd pilóta.

    „Volt már rosszabb is rallycrossban, de itt a terep egy rossz pontját kaptam el a rossz pillanatban, ezért sérültem meg. Hatalmas volt a fájdalom, és szinte azonnal tudtam, hogy eltört valami a gerincemben. Kétségem sem volt, még roppanást is hallottam, nagyon hangos volt. Közvetlenül éreztem.

    Az adrenalin segített, hogy még ki tudjak ugrani az autóból. Nagyon féltem, mert tudtam, milyen veszélyesek az ilyen sérülések. Nem tudtam, mennyire súlyos a helyzet, hogy teljesen összenyomta-e, vagy valami teljesen más történt.”

    Hansen amint kiért a csapattagok közé, hátára feküdt, utána kórházba szállították, majd Európába visszatérve a Red Bull létesítményében lábadozott tovább.

    „Biztos akartam lenne abban, hogy mielőtt bemennék a Red Bullhoz, otthon tudjak járni, mozogni fájdalom nélkül. Ezzel javítottam a vérkeringésem, és a gyógyulásom, mert nem rozsdásodtam be. Ez az elején sokat segített, amíg merevítőben voltam.”

    Áprilisban Hansen aztán már vissza is tért a volán mögé, akkor a rallycross autóját vezette. Aztán egy hónappal később az Extreme E programjának keretén belül Szenegálban tisztított meg egy tengerparti szakaszt a szeméttől.

    „Most az a következő lépés, hogy újra magabiztos legyek az autóban. 110%-osnak kell éreznem magam, és visszaszerezni a teljesítményemet, a baleset előttről. Meg kell erősítenem a versenyképességemet és azt figyelnem, hol javulhatok még. Tovább szeretném építeni a fizikai és mentális erősségemet, mint korábban. Ezt még meg is köszönhetem a sérülésemnek.”

    Herczig 9., Solans nyert, Llarena vezet

    0

    Nil Solans idei második versenyét is megnyerte a Rally Európa-bajnokságon, miután a leggyorsabbnak bizonyult a Fafe Rally után a Kanári-szigetek Rallyn is. A bajnokságot azonban Efrén Llarena vezeti. Herczig Norbert az Eb értékelés kilencedik helyén zárt, míg Csomós Miklós abszolút 12. lett.

    A Kanári-szigetek Rallyn még csütörtök este az osztrák Simon Wagner-Gerald Winter kezdett a legjobban megnyerve a szuperspeciált, azonban a pénteki első szakaszon azonnal Efrén Llarena és Sara Fernández vette át a vezetést. 

    A spanyol páros vezetése is rövidéletűnek bizonyult, miután a harmadik és negyedik szakaszt megnyerve honfitársaik, a helyi Luis Monzón-Jose Carlos Deniz állt az élre. 

    Közben a pénteki második szakaszon Simon Wagnerék egy sziklafalnak csúsztak az Eurosol Racing Team Skodájával, és a szűk úton elzárták a később rajtolók elől a pályát, ezért etappá nyilvánították a szakaszt. 

    Monzónék az első napon már nem tudtak szakaszt nyerni, de így is megőrizték vezető helyüket, mögöttük pedig Nil Solansék 3,2, a francia Yoann Bonato-Benjamin Boulloud kettős pedig 12,1 másodperc hátránnyal állt. 

    A második napon az elsőnél már sokkal gyorsabb szakaszok vártak a versenyzőkre, köztük egy 27 km-es, rögtön az első szakaszként, melyen Monzón 6,2 másodpercre növelte előnyét Solans előtt. 

    A kanári-szigeteki versenyző azonban a második szakasz rajtja előtt észrevette, hogy lassú defektje van, azonban a kerékcserére már nem volt idő, így próbáltak célba érni. Ez viszont nem sikerült, kicsúsztak a szakaszon és feladni kényszerültek a versenyt, melynek élére Solans állt 10,4 másodperccel megelőzve Bonátoékat. 

    Solans végül szoros csatában, de megtartotta vezető helyét Bonato előtt, így az Azori-szigetek Rallyt pénzügyi problémák miatt kihagyó spanyol versenyző idei második futamát is megnyerte. 

    A második helyért hatalmas csatát folytatott Yoann Bonato és Efrén Llarena, melyből végül holtverseny alakult ki, de a szabályok miatt Llarena lett a második francia riválisa előtt. 

    Nem sikerült a célba érés a lengyel Grzegorz Grzyb-Kamil Kozdron kettősnek, akik a kilencedik szakaszon pár méterrel a rajt után borultak a Topp-Cars Team Skodájával a nyolcadik helyen állva. 

    Simon Wagnerék autóját végül Puskádi János csapata megjavította szombatra, az osztrák versenyző pedig a Power Stage megnyerésével hálálta meg a csapat munkáját. 

    A versenyen induló Rally2-es autókat vezető magyar versenyzők közül Herczig Norbert és Igor Bacigál az első napi nagyon technikás szakaszokon navigációs problémával küzdött, ami olykor előfordult a második napon is, ennek ellenére az Eb kilencedik helyén értek célba. 

    Csomós Miklós és Nagy Attila pedig az ERC értékelésen kívül indulva nagyszerű tempót mutatva, azonban a szombati harmadik szakaszon sok időt vesztve végül a 12. helyen vitte célba a Skodát. Mixiéket szombaton az első délutáni szakaszon, mely a leghosszabb szakasz is volt ráadásul már nem engedték elrajtolni, miután egy nézőhöz mentőt kellett küldeni a pályára. 

    Az ERC4-ben érdekelt két magyar páros közül László Martin és Berendi Dávid az ERC4 nyolcadik és és Junior ERC hetedik helyén zárt. Herczig Patrik és Bán Viktor pedig az ERC4 18. helyén és és a Clio Kupa hatodik helyén ért célba.

    A bajnokságban Efrén Llarena vette át a vezetést, akit 5 ponttal követ Nil Solans, míg Armindo Araújo a harmadik 25 pont hátránnyal, Alberto Battistolli pedig negyedik 33 pont lemaradással. 

    A Rally Európa-bajnokság következő versenyét Lengyelországban rendezik egy hónap múlva. 

    A Power Stage pontszerzői:
    Pilóta Navigátor Márka Idő
    1. 🇦🇹 Simon Wagner 🇦🇹 Gerald Winter Skoda 7:29,3
    2. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda +1,7
    3. 🇪🇸 Nil Solans 🇪🇸 Marc Martí Volkswagen +2,1
    4. 🇫🇷 Yoann Bonato 🇫🇷 Benjamin Boulloud Citroën +2,4
    5. 🇮🇹 Alberto Battistoli 🇮🇹 Simone Scattolin Skoda +2,9

     

    Kanári-szigetek Rally nem hivatalos végeredménye:
    Pilóta Navigátor Márka Idő
    1. 🇪🇸 Nil Solans 🇪🇸 Marc Martí Volkswagen 1:58:54,1
    2. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda +11,2
    3. 🇫🇷 Yoann Bonato 🇫🇷 Benjamin Boulloud Citroën +11,2
    4. 🇪🇸 Enrique Cruz 🇪🇸 Yeray Mujica Ford +23,9
    5. 🇪🇸 Josep Bassas 🇪🇸 Axel Coronado Skoda +1:09,2
    6. 🇮🇹 Simone Campedelli 🇨🇭 Tania Canton Skoda +1:28,0
    7. 🇫🇷 Emmanuel Guigou 🇫🇷 Kévin Bronner Alpine +1:37,6
    8. 🇪🇸 Javier Pardo 🇪🇸 Adrian Perez Skoda +1:46,0
    9. 🇷🇴 Simone Tempestini 🇷🇴 Sergiu Itu Skoda +2:05,2
    10. 🇭🇺 Herczig Norbert 🇸🇰 Igor Bacigál Skoda +2:07,0
    11. 🇮🇹 Alberto Battistoli 🇮🇹 Simone Scattolin Skoda +2:15,0
    12. 🇭🇺 Csomós Miklós 🇭🇺 Nagy Attila Skoda +2:32,0
    13. 🇪🇸 M. Suarez 🇪🇸 E. Gonzalez Citroën +3:45,6
    14. 🇵🇱 Lukasz Kotarba 🇵🇱 Tomasz Kotarba Citroën +5:54,8
    15. 🇦🇩 Joan Vinyes 🇦🇩 Claudi Ribeiro Leite Suzuki +6:15,4
    16. 🇪🇸 José Luis García 🇪🇸 José Murado Skoda +7:11,0
    17. 🇮🇹 Rachele Somaschini 🇮🇹 Nicola Arena Citroën +7:55,0

     

    A bajnokság első 20 helyezettje:
    Pilóta Márka Pont
    1. 🇪🇸 Elfrén Llarena Skoda 70    0
    2. 🇪🇸 Nil Solans Volkswagen 65   -5
    3. 🇵🇹 Armindo Araújo Skoda 45 -25
    4. 🇮🇹 Alberto Battistoli Skoda 37 -33
    5. 🇪🇸 Javier Pardo Skoda 35 -35
    6. 🇷🇴 Simone Tempestini Skoda 34 -36
    7. 🇵🇹 Bruno Magalhães Hyundai 30 -40
    8. 🇮🇹 Simone Campedelli Skoda 28 -42
    9. 🇵🇹 Ricardo Moura Skoda 27 -43
    10. 🇫🇷 Yoann Bonato Citroën 23 -47
    11. 🇦🇹 Simon Wagner Skoda 28 -42
    12. 🇪🇪 Georg Linnamäe Volkswagen 22 -48
    13. 🇭🇺 Herczig Norbert Skoda 21 -49
    14. 🇪🇸 Josep Bassas Skoda 17 -53
    15. 🇵🇹 José Pedro Fontes Skoda 17 -53
    16. 🇵🇹 Ricardo Teodósio Hyundai 11 -59
    17. 🇵🇹 Pedro Almeida Skoda   9 -61
    18. 🇱🇻 Martins Sesks Skoda   7 -63
    19. 🇵🇹 Miguel Correia Skoda   5 -65
    20. 🇪🇸 Luis Vilarino Skoda   5 -65

     

    Ismét az utolsó szakasz dönt? 

    0

    Luis Monzón kiesésével szorossá vált a győzelemért folytatott csata, mely akár az utolsó szakaszon is eldőlhet a Kanári-szigetek Rallyn. 

    Luis Monzón a kilencedik szakaszon defektes kerékkel rajtolt el, miután nem volt idő a cserére, a lapos keréken azonban kicsúszott és az élről esett ki a Kanári-szigetek Rallyn. 

    A spanyol versenyző búcsúsja után nagyon szorossá vált a győzelemért folytatott csata, melyet két szakasszal a verseny vége előtt a spanyol Nil Solans vezet 8 másodperc előnnyel megelőzve a francia Yoann Bonatot, de a harmadik helyen álló Efrén Llarena is csak 10,9 másodperccel van lemaradva két szakaszal a vége előtt. 

    A szoros küzdelem elképzelhető, hogy ezúttal is csak a Power Stage-en dől el, ahogy történt az az Azori-szigetek Rallyn Efrén Llarena javára Ricardo Moura ellen. 

    A világbajnokságon is láthattunk már hasonlót, hiszen a Monte-Carlo Rallyn Sébastien Loeb is az utolsó pillanatokban szerezte meg a győzelmet Sébastien Ogier utolsó előtti szakaszon összeszedett defektje után, míg Horvátországban Kalle Rovanpera előzte vissza a Power Stage-en az utolsó előtti szakaszon élre álló Ott Tanakot. 

    Vajon ki nevet a Kanári-sztigetek Rally végén? 

    Kanári-szigetek Rally állása 11 szakaszt követően 
    1 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 (ERC) 1:46:37,9
    2 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 (ERC) +8,0
    3 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +10,9
    4 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII (ERC) +20,5
    5 #10 Josep Bassas Mas / Axel Coronado Jiménez (ESP) Skoda Fabia R5 (ERC) +1:02,1
    6 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:16,2
    7 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:25,2
    8 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:53,0
    9 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:57,9 
    10 #3 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:05,4 

    További eredmények

    Grzyb felborult, Herczig pontszerző, Csomós Mixi pozíciót veszített

    0

    Grzyb felborult, a versenyt vezető Monzón defekt miatt esett ki a Kanári-szigetek Rally szombati napjának első körében. Herczignek az első gyorson elmelegedtek a gumijai, de a következő kettőn komolyan nyomult, egy 8. és egy 9. helyezéssel az abszolút 9. helyre jött fel. Csomós Mixi szintén óvatosan kezdett, de így is két pozíciót javítva a nyolcadik helyen állt, azonban az első kör utolsó gyorsaságiján jelentős időt veszített és négy pozícióval hátrább, a 12. helyre került. 

    Tempós és hosszú pályák vártak a Kanári-szigetek Rally második napján a mezőnyre. Az első gyorsasági mindjárt a sokat emlegetett 27 kilométeres Moya–Valleseco szakasz volt. Ettől tartottak a legtöbben, hiszen a sziget jól tapadó aszfaltja egyébként is zabálja a versenyabroncsokat, ilyen hosszú pályát pedig még nem jelöltek ki, úgyhogy senki sem tudta, hogyan kell beosztani a gumikat. 

    Nem meglepő módon a spanyol pilóták vitték a prímet, Llarena, Cruz és Monzón futották az első három időt. A szakasz után pedig az első hét helyen hat spanyol állt, egyedül a harmadik helyezett francia Bonato tudott közéjük férkőzni. 

    A gumik gyors elmelegedésére panaszkodott ezen a szakaszon Herczig Norbi és a lengyel Grzegorz Grzyb is. Utóbbi három pozíciót is veszített, a csomagtartójában pedig egy küllőitől megszabadított pótkerék lapult. Ez okozhatta a problémát a szombati második gyorsaságin is, ahol az első kanyarban kitört Skoda Fabia R5-ösének a hátulja, keresztbe álltak és felborultak. Nem volt nagy tempójú az esés, a versenyzők nem sérültek, és bár egyelőre nincs hír az esésről, a képek alapján nagyon úgy néz ki, hogy a bal hátsó kerék kitört és ez okozta a balesetet. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Szintén ezen a gyorsasági szakaszon vérzett el a versenyt a harmadik gyorsasági szakasztól kezdve vezető Luis Monzón, akinek egy szög került a gumijába, amit a rajt előtt észrevettek ugyan, de már nem volt idejük kicserélni. Később a kerék teljesen leengedett, ami a versenyük végét jelentette. 

    A vezetést így Nil Solans vette át 10,4 másodperc előnnyel Yoann Bonato és 14,3 másodperccel Efrén Llaréna előtt. 

    A mai első gyorsaságin az elmelegedő gumikra panaszkodott Herczig Norbert, aki Igor Bacigal navigálásával 15. időt futott, ám a két rövidebb gyorsaságin a lovak közé csapott és egy nyolcadik és egy kilencedik helyezéssel az abszolút 9., az Eb értékelésben pedig a 8. helyre lépett előre. 

    Csomós Mixi és Nagy Attila is óvatosan kezdtek a 27 kilométeresen, ahol 11. időt autóztak majd a következő szakaszon 10.-ek lettek, amivel holtversenyben a nyolcadik helyen álltak. Az első kör harmadik szakaszán azonban 55 másodpercet veszítettek, amivel négy helyet veszítettek és a 12. helyen állnak.

    “Sajnos hibáztam (az első körben) az utolsó gyorsaságin: az egyik kanyar picit szélesebbre sikerült és nekicsúsztunk a korlátnak” – írta Mixi a Facebook oldalán. A szervizben megjavították az autót, így készen állnak az utolsó körre.

    Délután ugyanez a három gyorsasági vár még a mezőnyre a Kanári-szigetek Rallyn.

    Miért Lappi indul Ogier helyett Szardínián? 

    0

    A Szardínia Rallyn visszatér a Toyota Gazoo Racing csapatába Esapekka Lappi, miután Portugáliában Sébastien Ogier indul a harmadik Yaris Rally1-es autóval. 

    Sébastien Ogier a januári Monte-Carlo Rally után Portugáliában vesz részt következő Rally Világbajnoki futamán, azonban Szardínián ismét Esapekka Lappi vezetheti a Toyota Gazoo Racing harmadik számú Rally1-es autóját. 

    Az ok pedig nagyon egyszerű. 

    Sébastien Ogier a WEC programja miatt nem tud indulni az olasz versenyen, miután az ütközik a Le Mans-i futammal. 

    “Portugália után Szardínián biztosan nem állok rajthoz, mert az ütközik a Le Mans-i WEC futammal – mondta Sébastien Ogier az Autosport.com oldalnak. – A Szardínia Rally vasárnapján Le Mans-ban kell lennem a kötelező tesztnapon. A terv szerint idén öt WRC futamon indulok, és ez továbbra sem változott. Szeretnénk nyitva hagyni a lehetőséget a Toyota csapata számára, hogy eldöntsék, mely versenyen szeretnék, hogy én vagy Esapekka induljon.” 

    Sébastien Ogier a Montén a második helyen ért célba egy utolsó előtti szakaszos defekt miatt, míg Esapekka Lappi az idei Svéd Rallyn a harmadik lett, Horvátországban azonban egy baleset után visszatérve a 49. helyen zárt. 

    A Portugál Rallyn ismét összecsap egymással a rallysport történelem két legsikeresebb versenyzője, Sébastien Loeb és Sébastien Ogier. 

    A Marseille korábbi edzője, Villas-Boas C3 WRC-vel megy Portugáliába

    0

    A Marseille sztár labdarúgóedzője, André Villas-Boas saját Citroen C3 WRC-jével megy a Portugál Rallyra, hogy bemutatót tartson a szurkolóknak. 

    A Chelsea, a Tottenham, és a Marseille korábbi futball edzője, André Villas-Boas régóta nagy rajongója a motorsportnak és ezen belül is a rallysportnak, tavaly pedig már indult a Rally Világbajnokságon Citroen C3 R5-tel, mellyel a WRC3 12. helyén zárta a bajnokságot. 

    Villas-Boas idén már rajthoz állt egy Hyundaijal a Rally Európa-bajnokság Fafe Rallyján, melyen végül műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 

    A sztár edző a Portugál Rallyn is jelen lesz, ahol a Rally Világbajnokság 50. születésnapját ünneplik, azonban ezúttal nem versenyezni fog, csupán néhány szakaszon fogja szórakoztatni a szurkolókat Esapekka Lappi korábbi Citroen C3 WRC-jével, melyet tavaly vásárolt meg magángyűjteményébe. 

    Villas-Boas korábban már versenyzett a Portugál Rally Lousada és Vieira do Minho szakaszán, melyek nagyon tetszettek neki. 

    A Citroen C3 WRC-n kívül a Portugál Rallyn Alpine A110, Lancia Stratos, Audi Quattro, Lancia Delta S4, Toyota Corolla WRC és Hyundai i20 WRC is látható lesz a világbajnokság korábbi autói közül. 

    A Mitropa Kupa győzelem ellenére sem szép emlék

    0

    Mitropa Club győzelemmel tért haza az Opatija Rally-ról a Horváth Rallye Ase párosa, a Matics Mihály – Németh 16V Péter duó, akik a sok trófea ellenére sem emlékeznek szívesen vissza a horvátországi versenyre.

    Ahová neveztek, onnan minden első helyet haza hoztak, kezdve a Mitropa Clubtól, az ötös kategórián át az S3 csoportig, de a rendezőség nem hagyta őket örülni.

    „Nagyon jó versenynek indult az Opatija Rally. A kezdettől folyamatosan az abszolút négyben autóztunk, kétszer is futottunk második időt, ami hihetetlen egy ilyen erős mezőnyben. A célig azt hittük, hogy abszolút harmadikok lettünk, de a horvát rendezőség abszolút inkorrekt módon megbüntetett minket és több magyar párost is” – kezdte a verseny értékelését Németh 16V Péter. „Összesen 2:10 perc büntetést kaptunk, amit egy olyan ő álltaluk hozott szabály miatt, ami sehol nem létezik. Úgy nézett ki, hogy az utolsó gyűjtő végén abszolút sorrendben engedték ki az autókat az utolsó két gyorsaságira. Majd ezt be is írták a menetlevelünkbe, de semmi más infót nem mondtak erről, se végrehajtási utasítás nem volt, sem szóbeli figyelmeztetés. A sportbírótól szerettük volna megkérdezni, hogy ez mi, de sajnos a spori már nem volt a helyén. Úgy rendeztek versenyt, hogy a hivatalos sportbírói helyen nem tartózkodott senki. Ez amúgy jellemző volt az egész versenyre, hogy ránk, magyarokra nagy ívben pikkeltek. Olyat hallottál már, hogy a versenyrendező és a versenyigazgató egy és ugyanaz a személy? Amúgy az ember úgy hazudott, mint a vízfolyás. Próbáltuk szembesíteni ezzel a szabállyal, de nem tudott erre magyarázatot adni.”

    Nagyon szép helyszínen zajlott a verseny, ott voltak a tengerparton, ahol minden adott lett volna, hogy a szórakozásukat összekössék egy kis kikapcsolódással.

    „A pályák egyébként nagyon technikásak voltak, fehér aszfalton mentünk és fantasztikus lett volna minden, ha a végén nem húzzák keresztül a magyarok eredményeit. Amikor itthon versenyzünk, mindenki el van azzal foglalva, milyen rossz rendezvények vannak, de ehhez képest Magyarországon szuper versenyeket csinálnak. Az adminisztratív átvétel olyan helyen volt, ami egy harmad osztály TSZ irodának sem lenne megfelelő és a park fermébe az ment be, aki akart. Saját szememmel láttam, hogy a horvát versenyzőknél elfordították a traffipaxot, a magyarokkal meg itt is kekeckedtek. Senkinek nem ajánlom, hogy Horvátországba menjen versenyezni, mert mi a szemétkedésnek és a gerinctelenségnek voltunk az áldozatai. Hogyan lehetséges az, hogy egy horvát szövetség tud egy VB futamot szervezni, akkor miért nem tud egy ilyen futamot jól levezényelni a külföldi indulóknak?” – tett hozzá Péter.

    A folytatásban a páros a Velenje Rally-ra készül.

    A csapat köszöni Partnereinek a segítséget!

    Sári Péter #Rallyhearthu

    Herczig Patrik úr volt, Csomós Mixi a tizedik

    0

    A tizedik helyen zárta a Kanári-szigetek Rally első napját Csomós Mixi és Nagy Attila, akik a legjobb eredményüket a második, Valsequillo szakaszon érték el, ahol hetedikek lettek. Több esés is hátráltatta őket, valamit a harmadik gyorsaságin beeső Wagner balesete miatt egész nap késés volt, így sokat álltak a rajtban, ami miatt az abroncsokat is hiába melegítették fel. Egyszer Herczig Patrikot is utolérték, de az ifjú magyar titán olyan sportszerűen húzódott le, hogy ezzel nem veszítettek egyetlen másodpercet sem. 

    Kemény és kalandos napja volt a rally Eb mezőnyének a Kanári-szigeteken, ahol több baleset, kicsúszás is tarkította a napot. Csomós Mixiék a prológon nyolcadikok lettek, majd egy péntek reggel egy hetedik idővel kezdtek, amivel összetettben a hatodik helyre jöttek fel. A harmadik gyorsasági Wagner autójának a mentése miatt etap lett, így még négy szakaszt teljesíthettek, amiken 10., 13., 10. és 10. időket autóztak.

    „Minden oké volt! – nyilatkozta Csomós Mixi a saját Facebook csatornáján az első kör végég. – Jó körön vagyunk túl, de szokni kell ezt a tempót… Voltak azért hibáink is, megpróbálunk a második körre gyorsulni.
    Az utolsó 21 kilométeres tejedát nagyon élveztük, még úgyis, hogy háromszor lassítottak, mert beesett előttünk valaki, illetve az előttünk rajtoló Herczig Patrikékat is megelőztük.
    Innen is köszönjük nekik, hogy egyből félreálltak, így ott nem is vesztettünk időt.
    Sajnos minden gyors előtt állunk várakozunk, így nem tudunk ideális guminyomás és hőmérséklettel indulni, de ez a hátul menés átka…
    Köszönjük mindenkinek a biztatást!”
    Rájuk is fér minden biztatás, hiszen hihetetlen szoros a verseny. A kilencedik helyezett Capedelli csak kilenc tized másodperccel van előttük, de a hatodik Grzyb is csak 9,1 másodperccel van előttük.
    Az első tízben hat spanyol páros szerepel, csak Bonatónak, Grzybnek, Capedellinek és Csomósnak sikerült betörnie közéjük.
    A Kanári-szigetek Rally holnap hat gyorsaságival folytatódik. Az eredményeket itt lehet követni.

    Kanári-szigetek Rally: Szoros csatában Csomós abszolút 10., Herczig Eb 10.

    0

    Nagyon szoros küzdelmet hozott a Kanári-szigetek Rally első napja, melyet a helyi menő Luis Monzón nyert meg Nil Solans és Yoann Bonato előtt. Herczig Norbert az Eb értékelés tizedik helyén áll. 

    A Kanári-szigetek Rally jellegzetességei a rendkívül sok kanyart tartalmazó szakaszok, melyeken igazából csak azok tudnak nagyon gyorsak lenni, akik helyi versenyzők, vagy hasonlóan kanyargós utakon már sok tapasztalatot gyűjtöttek. 

    Ennek megfelelően a helyiek ásza, Luis Monzón és Jose Carlos Deniz volt az egyetlen, aki péntek estig két szakaszt is tudott nyerni, míg Simon Wagner, Efrén Llarena, Simone Campedelli, Enrique Cruz és Nil Solans pedig egy szakaszon tudott a leggyorsabb lenni. 

    Luis Monzón, a verseny korábbi háromszoros győztese a harmadik szakaszt követően vette át a vezetést, és helyét egészen a nap végéig meg is őrizte, bár előnye mindössze 8,4 másodperc a Fafe Rallyt megnyerő Nil Solans előtt, míg a harmadik helyen Yoann Bonato áll, aki 3,7 másodperccel követi spanyol riválisát. 

    Bonatora is igaz, hogy tapasztalt már a kanyargós utakon, hiszen a francia aszfalt bajnokságban is hasonló versenyek vannak, és ezt korábban Bonato négyszer nyerte meg. 

    Simone Campedelli a délutáni első szakaszon a harmadik helyre tudott lépni, azonban a következő szakaszon a szalagkorlátba csapódott, ami után bár tudta folytatni a versenyt, végül a kilencedik helyen zárta a napot. 

    A negyedik helyen az Azori-szigetek győztes Efrén Llarena várja a folytatást 8,2 másodperccel Bonato mögött és 6,7 másodperccel az ugyancsak helyi ász Enrique Cruz előtt. 

    A hasonló utakon már tapasztaltabb versenyzőket Grzegorz Grzyb követi a hatodik helyen Josep Bassast, Javier Pardot és Campedellit megelőzve. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a délelőtti navigációs probléma után délután már kissé gyorsulni tudott, de mint tudjuk ő sem a technikás szakaszokon szerezte meg több évtizedes tapasztalatát, így reálisnak mondható helyezése, annak ellenére, hogy 2019-ben a negyedik helyen zárt. 

    Az ERC4-es és Junior ERC kategória hetedik helyén áll László Martin és Berendi Dávid, Herczig Patrik és Bán Viktor pedig az ERC4 19., és Clio Kupa hetedik helyén áll. 

    Az Eb értékelésbe nem számító Csomós Miklós és Nagy Attila egy 13. és két 10. időt autózva a 10. helyen zárta a napot. 

    Kanári-szigetek Rally állása 7 szakaszt követően 
    1 #14 Luis Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) 59:48,5
    2 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 (ERC) +8,4
    3 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 (ERC) +12,1
    4 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +20,3
    5 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII (ERC) +27,0
    6 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +40,2
    7 #10 Josep Bassas Mas / Axel Coronado Jiménez (ESP) Skoda Fabia R5 (ERC) +41,8
    8 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +42,5
    9 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +48,4
    10 #47 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +49,3 
    11 #48 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +54.5
    12 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:09,6 
    13 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:09,8
    14 #3 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:15,9
    15 #18 Miguel Ángel Suárez / Eduardo González Delgado (ESP) Citroen C3 Rally2 (ERC) +1:52,5

    26 #29 László Martin / Berendi Dávid (HUN) Renault Clio Rally4 (ERC) +4:51,3 

    47 #45 Herczig Patrik / Bán Viktor (HUN) Renault Clio Rally5 (ERC) +10:23,5 

    További eredmények

    Csomós Mixi a hatodik helyen

    0

    Csomós Miklós és Nagy Attila fantasztikusan szerepeltek a Kanári-szigetek Rally első pénteki körében, melyet a hatodik helyen zártak. 

    Csomós Miklós és Nagy Attila a tegnapi szuperspeciál szakaszt Grzegorz Grzybbel holtversenyben a nyolcadik helyen zárta, majd ma az első szakaszon egy hetedik, mag a harmadik szakaszon a tizedik időt autózták a Kanári-szigetek Rally első körében, így összetettben a hatodik helyet foglalják el. 

    Mixiék csupán 23,2 másodperccel követik a verseny élén álló Luis Monzón mögött, valamint 8,1 másodpercre a Fafe Rallyt nyerő Nil Solanstól, valamint 4 tizeddel előzik meg a helyei Enrique Cruzt. 

    Mixiék azonban az EB értékelésen kívül indulnak, ellentétben az ERC4-ben induló László Martin-Berendi Dávid, valamint Herczik Patrik-Bán Viktor kettősökkel. 

    Martink négy szakaszt követően az ERC4-ben a nyolcadik, a Junior ERC mezőnyében a hetedik, míg Herczig Patrikék az ERC4-ben 21., a Clio Kupában pedig a hetedik helyet foglalják el.  

    Kanári-szigetek Rally állása 4 szakaszt követően 
    1 #14 Luiz Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo 30:29,2
    2 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 +8,9
    3 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +13,8
    4 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +14,7
    5 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 +15,1
    6 #47 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +23,2 
    7 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII +23,6
    8 #48 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +24.9
    9 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +25,0
    10 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +26,5
    11 #10 Josep Bassas Mas / Axel Coronado Jiménez (ESP) Skoda Fabia R5 +27,4
    12 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +34,1 

    30 #29 László Martin / Berendi Dávid (HUN) Renault Clio Rally4 +2:11,8 

    47 #45 Herczig Patrik / Bán Viktor (HUN) Renault Clio Rally5 +4:51,3 

    További eredmények