A Tunisia Desert Challenge harmadik napján rajt-cél győzelmet aratott a Kovács Miklós-Czeglédi Péter-Ács László trió, és sikerükkel az összetettben is 26 másodpercre csökkentették hátrányukat.
A 348 kilométernyi dűnén 6 óra 43 perc 11 másodperc alatt vágták át magukat Kovácsék, a második helyezett Igor Bouwensnek ehhez majd 9 perccel több kellett. A magyarok már az első ellenörzőponton vezettek és végi megtartották előnyüket. Bouwens a 60. kilométernél még csak ötödik volt, innen küzdötte fel magát a második helyre. A belga ivecós erőfeszítése arra volt elég, hogy ma este még első helyezettként alhatnak a sátorban, de ha Kovácsék ebben a formában folytatják, akkor hétfőn már az élre állhatnak a kamionok közt.
„Ez a szakasz tényleg komoly megpróbáltatást jelentett” – mondta Kovács Miklós. „Reggel, olyan negyven kilométer után azt láttuk, hogy a dűnék között alig voltak néhány előttünk, amiből azt a következtetést vontuk le, hogy sokan eltévedtek. Így is történt, amiről akkor győződtünk meg, amikor rájuk találtunk elakadva a dűnék között. Megvártuk, amíg kiszabadítják magukat és szépen, lépésről lépésre, gond nélkül megmásztuk mi is azt a szakaszt. A folytatás borzasztóan nehéz volt, sok dűnével és homokkal, ráadásul nehezítette a dolgunkat, hogy a kerékfújó rendszer meghibásodása miatt manuálisan kellett állítanunk az abroncsok nyomását. Néhány apró navigációs tévedésünk is volt, de semmi komoly. A célban sajnos vegyesek voltak az érzelmeink. Nagyszerű, hogy mi voltunk a legjobb kamionos egység a szakaszon, de nem tudtunk örülni neki, mert arról értesültünk, hogy egy motoros induló életét vesztette a nap folyamán. A tragikus esemény mindenkit megrendített, együttérzünk francia versenyzőtársunk családjával.”
Az autós mezőnyben Jérôme Pelichet és Pascal Larrque ezúttal több mint 9 perccel nyert, és ennyivel növelték előnyüket az összetettben is.
A motorosok közt Jérome Martiny lett az első Husquarnával. Négy perc előnnyel ért célba az összetettben vezető yamahás Alessandro Botturi előtt, ezzel 10 perc alá faragta hátrányát három nap után. A tegnapi első Mathieu Doveze 42 perc hátránnyal fejezte be a napot, így visszaesett a negyedik helyre.
Az SSV-k közt Fernando Alvarez és Xavier Panseri nyert, ezzel felkapaszkodtak a harmadik pozícióba. Három nap után továbbra is az Erik van Loon – Sébastien Delaunay duó áll az élen, de az előnyük csak 1 perc 16 másodperc Hugues Lacam és Max Delfino előtt.
Hétfőn a Matous – Ksar Ghilane szakasz vár a mezőnyre, 300 kilométer hosszú speciálszakasszal.
Lehet szépíteni a dolgot, de a Horvát Rally utolsó napján négy gyorsasági alatt megduplázta előnyét Bútor Robi és Tagai Robi, végeredményben pedig több mint öt perc előnnyel nyertek. Amikor pedig leszakadt az ég, másfél perccel autóztak jobb időt a Peugeot 208 Rally4-gyel, mint az RC4 második helyezettje. Ja és megvertek 10 – TÍZ – R5-öst/Rally2-est.
Meglepően barátságos arcát mutatta a Horvát Rally ma reggel, amikor a mezőny száraz pályán kezdhette meg az utolsó napi versenyt. Bútor Robi és Tagai Robi, akik már tegnap a győzelem kapujába kerültek, nem hittek a napsütésben és a jól bevált esőgumikkal mentek ki. Az első gyorsasági még szorosra is sikeredett, hiszen a 13 kilométeren csak 1,3 másodperccel verték a második Alfred Kramer juniort.
Na de a vasárnapi második szakaszon megnyílt az ég és rendesen odavert a mezőnynek. Bútor meg az RC4-es mezőnynek. A 14 kilométeres pályán 1 perc 29,5 másodperccel autózott jobb időt, mint az RC4 második helyezettje. Vagyis a kétkerekes mezőny itt, ezen az egy szakaszon megkapta a nyakába mindannak a felét, amit előtte két versenynapon keresztül voltak kénytelenek benyelni Bútortól.
Fotó: Makai Gergely // @world
Rob1 és Rob2 ezen a szakaszon abszolút 32. időt autózott. A vertmezőnyben tíz R5-ös/Rally2-es autó volt, olyan sofőrökkel, mint Oliver Burri vagy Armin Kremer, akik sem rallypályát, sem esőt nem most láttak életükben először. Mindezt Bútor esőben, elsőkerekes autóval tette…
Az utolsó két szakaszon jöttek még egy abszolút 28. és egy 37. időt.
Végeredményben 5 perc 41 másodper előnnyel nyerték az RC4-et, amely egyben Bútor Robi pályafutása első vb-futam kategória győzelme volt.
A kemény körülmények a vb élmezőnyét is alaposan megrostálták és Bútoréknak sem volt olyan könnyű menet. Robi bevallotta, hogy a verseny elején és a végén volt a legidegesebb. Olyannyira, hogy ma még az orra is elkezdett vérezni, de ez sem gátolta meg a győzelemben.
Fotó: Makai Gergely // @world
Nagyon nagy gratuláció Bútor Robinak és Tagai Robinak már csak azért is, hogy egy ilyen iszonyúan nehéz vb-futamon célba értek, az pedig a hab volt a tortára, hogy egy kivétellel az összes gyorsaságit megnyerték a kategóriájukba, és hatalmas győzelmet arattak.
László Zoltán és Kürti Tamás sporttörténelmet írva megnyerte a Horvát Rally WRC3 Open kategóriáját a Rally3-as Forddal.
László Zoltán és Kürti Tamás a Horvát Rallyna WRC3 Open kategóriába nevezett, bízva néhány pontban, esetleg dobogós eredményben.
A Rally3-as Ford Fiestát vezető magyar párosnak nem ígérkezett könnyűnek a jó eredmény elérése, a kategóriában ugyanis ott volt a finn Sami Pajari-Enni Malkkönen, valamint az ír Williams Creighton-Liam Regan kettős is, akik a Junior WRC3 kategóriába is tartoztak, ezáltal jóval fiatalabbak, bátrabbak, mint a WRC3 Open többi részvevője.
Lászlóék a kategória negyedik helyén kezdték a versenyt, majd a második szakaszon harmadik helyre léptek, a hatodik szakaszt követően pedig már a második helyet foglalták el.
Az első napot Sami Pajariék nyerték a kategóriában, míg mögöttük László Zoltánék álltak.
A magyar M-Sport Racing versenyzői a második napon is sikeresen őrizték meg második helyüket, előttük Sami Pajari, aki nyolcadik időt is autózott abszolútban a 11. szakaszon érinthetetlennek bizonyult, míg mögöttük az olasz Enrico Brazzoli-Manuel Fenoli kettős állt 46,7 másodperces hátránnyal.
A Horvát Rally utolsó napjának második szakaszán azonban a győzelem küszöbére kerültek Lászlóék, miután Sami Pajari balesetet szenvedett.
A lehetőséggel pedig élt is László Zoltán és Kürti Tamás, akik végül 35,6 másodperc előnnyel megnyerték a kategóriát, így az első magyar WRC futamgyőzelmet aratták.
A kategória második helyét Brazzoli szerezte meg, míg a harmadik a horvát Ivica Siladic-Jasna Durak páros lett.
Kalle Rovanpera sorozatban második futamát nyerte, miután az első helyen fejezte be az időjárás által többször is megkavart Horvát Rallyt, az utolsó szakasz előtt még élen álló Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyet a Power Stage-en balesetet szenvedő Thierry Neuville gyűjtötte be.
A Rally Világbajnokság idei szezonja során a Monte-Carlo Rallyt és Svéd Rallyt követő két hónapos szünet után Horvátországban gyűlt össze a mezőny.
Az időjárás azonban úgy gondolta, megnehezíti a versenyzők dolgát, akik a hol napos, hol leszakadó ég mellett inkább érezhették magukat a Monte-Carlo Rally melegebb kiadásán, mintsem egy tavaszi versenyen.
A pénteki nyolc szakaszra már megérkezett az eső, mely délelőtt még folyamatosan, délután pedig kis szünetekkel volt jelen a versenyen.
A körülményekkel Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen birkózott meg legjobban és a nap során hat szakaszt nyerve hatalmas, 1:23,3 perc előnnyel várhatták a folytatást Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt, míg a harmadik helyen Craig Breen és Paul Nagle 1:35,2 perc hátránnyal állt.
Thierry Neuville a negyedik szakaszig a második helyen állt, majd késés és gyorshajtás miatt 1:40 perc büntetést zsebelt be – miután a Hyundai kétszer is ledobta a generátor ékszíját és 800 métert tolniuk kell az autót, hogy beérjenek a szervizparkba – így a negyedik helyen állt a verseny első napja után.
Nem sikerült már az első szakaszt sem befejeznie Esapekka Lappinak, aki egy sziklának csúszott és autójának sérülése miatt félre kellett állnia. A második szakasz végét érte csak meg Pierre-Louis Loubet is, aki ezen a versenyen debütált a Ford versenyzőjeként, de két szakasz alatt három defektet begyűjtve gyorsan véget ért számára a péntek. Az első nap harmadik szakaszán pedig Adrien Fourmaux is búcsúzott, miután a Monte-Carlo Rallyn bemutatott hatalmas esés és Svédországi műszaki hibája után ezúttal felúszott Ford Pumája egy vízátfolyáson, majd összetörve egy kertbe esett.
Elfyn Evans és Scott Martin számára a tavalyi második hely után nem indult jól a verseny, miután defekt miatt azonnal 1:20 percet vesztett, a napot pedig hatodik helyen fejezte be.
Nem zárult jól a délután az ötödik helyen is álló Gus Greensmith-Jonas Andersson párosnak sem, akik négy szakasz alatt három defektet gyűjtöttek be, így nem értek el a nap végi szervizbe sem.
Fotó: Toyota Gazoo Racing
Szombaton már inkább szárazabb körülmények uralkodtak a nap nyolc szakaszán, de eső ekkor is előfordult, főként a harmadik szakaszon, ahol Kalle Rovanpera defektet szerzett és addigi 1:12,7 perces előnye így 18,7 másodpercre csökkent Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt. Ezt az előnyt a délután során 19,9 másodperc előnyre sikerült növelnie a finn toyotásnak az észt Hyundai versenyző előtt, aki az első délutáni szakaszon váltóproblémával küzdött, de később meg tudta javítani.
A harmadik helyért Craig Breen és Paul Nagle, valamint Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe csatázott, és a belga versenyző a nap végére 4,9 másodpercre csökkentette nap eleji 38,8 másodperces hátrányát.
Szombaton újabb Rally1-es autót vezető páros búcsúzott a Horvát Rallytól, Oliver Solberg és Elliott Edmondson a nap első szakaszon megforgott és keresztbe csúszva az autó hátuljával ütközött egy fának, ami következtében a Hyundai hátulja ki is gyulladt. Versenyzői sérülés nem történt.
Fotó: Hyundai Motorsport
Vasárnap már a második szakaszra esőt vártak, ami meg is érkezett, azonban ekkor már a WRC2-es versenyzők voltak pályák.
A Rally1-es versenyzők között az első két szakasz után Kalle Rovanpera 28,4 másodpercre tudta növelni előnyét az első szakaszra rossz gumit választó Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyre Thierry Neuville lépett, miután Craig Breen a Ford Puma tapadásával küzdött.
A harmadik szakaszon azonban már a Rally1-es versenyzők rajtjára leszakadt az ég, és ez komoly meglepetést okozott Ott Tanak, Thierry Neuville és Kalle Rovanpera kivételével mindenkinek. Amíg a két Hyundai versenyző az esős gumit részesítette előnyben, addig a finn toyotás keresztben használt vizes és kemény gumikat, így Tanak 19,8 másodperc előnnyel bizonyult gyorsabbnak Thierry Neuville-nél, Kalle Rovanpera pedig 29.8 másodperccel volt lassabb az észt versenyzőnél. Összetettben így Tanak 1,4 másodperc előnyre tett szert megelőzve Rovanperát, míg a harmadik helyét Thierry Neuville bebiztosította Craig Breennel szembe, aki előtt 1:42,4 perces előnyre tett szert a jégpályává változó szakaszon.
A Rally1-es mezőny célba érését követően pedig kisütött a Nap, így a Rally2-es Skodával induló Emil Lindholm második, míg Chris Ingram harmadik idővel ért célba az utolsó előtti szakaszon.
Az utolsó Power Stage szakasz azonban még tartogatott fordulatot, ugyanis a jó gumikat választó Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen páros megnyerte a szakaszt, mégpedig 5,7 másodperc előnnyel Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt, így a finn páros a Svéd Rally után sorozatban második győzelmét aratta 4,3 másodperccel megelőzve a Hyundai kettősét.
A harmadik helyen Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe zárt, akik vasárnap, főként a harmadik szakaszon tapasztalt extrém időjárásnak is köszönhetően megelőzték Craig Breent és Paul Nagle-t. Helyezésük azonban komoly veszélybe került, miután a Power Stage-n balesetet szenvedtek, végül sikerült folytatniuk a szakaszt, az átbeszélő azonban meghibásodott és nem hallotta Neuville a navigátorát.
A Power Stage pontszerzői:
Pilóta
Navigátor
Márka
Idő
1.
🇫🇮 Kalle Rovanperä
🇫🇮 Jonne Halttunen
Toyota
9:01,8
2.
🇪🇪 Ott Tänak
🇪🇪 Martin Järveoja
Hyundai
+5,7
3.
🇬🇧 Elfyn Evans
🇬🇧 Scott Martin
Toyota
+21,9
4.
🇮🇪 Craig Breen
🇮🇪 Paul Nagle
Ford
+22,2
5.
🇫🇮 Emil Lindholm
🇫🇮 Reeta Hämäläinen
Skoda 2
+25,8
A Hyundai Motorsport így kettős dobogós eredménnyel zárta a horvát versenyt, szinte már el is feledtetve a Monte-Carlo rallyn mutatott gyenge szereplést.
Az M-Sport pedig nyugodtan kapaszkodhat Craig Breen teljesítményébe, aki nagyszerűen küzdött a dobogóért, de az időjárás miatt végül elveszítette azt.
Elfyn Evans és Scott Martin vesszőfutását az idei első két verseny után kissé sikerült jobbá tenni, hiszen az első napi defekt után az ötödik helyen zárt, megelőzve Takamoto Katsutát és Aaron Johnstont.
Fotó: Hyundai Motorsport
A Világbajnokságot Kalle Rovanpera három verseny után 29 pont előnnyel vezeti Thierry Neuville előtt, míg a harmadik helyen Craig Breen áll 46 pont hátránnyal.
A gyártók között a Toyota 42 pont előnnyel rendelkezik a Hyundai, és 46 ponttal az M-Sport előtt.
A WRC szezon következő versenyét egy hónap múlva Portugáliában, murván rendezik.
Elképesztően nagy fordulat következett be a Horvát Rally utolsó előtti szakaszán, melyre hatalmas eső érkezett, ami Ott Tanak első helyét eredményezte Kalle Rovanperát megelőzve, míg Thierry Neuville gyakorlatilag bebiztosította harmadik helyét.
A Horvát Rally vasárnapi második szakaszán Kajetan Kajetanowicz után leszakadt az ég, és az égi áldás megérkezett a harmadik szakasz rajtjára jégpályává változtatva az utat.
Az elképesztően nehéz körülmények között a Hyundai két versenyzője, Ott Tanak és Thierry Neuville voltak a leggyorsabbak a 13.15 km-es szakaszon, az észt versenyző 19,8 másodperccel megelőzve nyerte a szakaszt belga csapattársa előtt.
Kalle Rovanpera bár 28,4 másodperc előnnyelvárhatta a szakaszt az élen állva, azonban ez is kevésnek bizonyult, miután 29,8 másodperccel lassabb volt a 2019-es világbajnoknál, aki így 1,4 másodperc előnnyel átvette a vezetést a versenyen.
A szakasz negyedik Rally1-es idejét Elfyn Evans érte el 1:02,3 perccel lemaradva, de nem Ott Tanaktól, hanem Kalle Rovanperától, míg az észttől 1:32,1 percet kapott.
Craig Breen az ötödik időt érte el 22,3 másodperccel követve Evanst és 1:34,6 percet bezsebelve Thierry Neuville-től, így a Hyundai belga versenyzője 1:42,4 perces előnnyel várhatja az utolsó szakaszt ír riválisa előtt a harmadik helyen állva.
A WRC2-es versenyzők közül Emil Lindholm abszolút második, míg Chris Ingram abszolút harmadik időt autózott a Rally1-es versenyzők után javulni kezdő időjárás mellett.
A kategóriában Yohan Rossel tartja vezető helyét, de mögé már Kajetan Kajetanowicz lépett 57,4 másodperc hátránnyal, míg Emil Lindholm a harmadik további 23,7 másodperc lemaradással. Nikolay Gryazin 47,6 másodperccel maradt el Lindholm eredményétől, így a másodikról a negyedik helyre csúszott a WRC2-ben, hátránya pedig 8,9 másodperc Lindholm mögött.
A verseny utolsó Power Stage szakaszát 13:18 perctől rendezik, jelenleg napos, de saras körülmények vannak a pályán.
Horvát Rally állása 19 szakasz után 1 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 2:29:18,3 2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1,4 3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:04,1 (1:50) 4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2:46,5 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +3:25,5 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +7:27,1 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +9:26,4 8 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:23,8 9 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:47,5 10 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:56,4
Kalle Rovanpera magabiztossá tette előnyét a Horvát Rally első két vasárnapi szakaszát követően Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyre Thierry Neuville lépett, miután a Power Stage szakaszán megelőzte Craig Breent.
Kalle Rovanpera 19.9 másodperc előnnyel várhattaa vasárnapi négy szakaszt, azonban előnyét jelentősen 31 másodpercre sikerült növelnie, miután Ott Tanak nedvesebb útra számított és így tett autójára gumikat.
Az észt versenyző a következő szakaszra már jobban választott abroncsokat, és az első szakaszon bezsebelt 11,2 másodperc hátrány után 2,7 másodperccel gyorsabb volt a másodikon, a különbség azonban így is jelentősen nőtt, 28,4 másodperc a toyotás finn javára.
A harmadik helyért folytatott csatában változás történt és Thierry Neuville jelentősen gyorsabb tudott lenni Craig Breennél különösen a második szakaszon, így a belga Hyundai versenyző állt a harmadik helyre 7,8 másodperccel megelőzve az ír fordost.
A dobogóért harcolók mögött továbbra is Elfyn Evans és Takamoto Katsuta áll a Toyotával.
A Rally1-es autókat vezetők mögött Yohan Rossel továbbra is vezeti a WRC2 mezőnyét, előnye 48.7 másodperc Nikolay Gryazin és 54,4 másodperc Kajetan Kajetanowicz előtt.
A Horvát Rallyn induló két magyar versenyző közül Bútor Róbert 4:15,7 perc előnnyel vezeti az RC4-es kategóriát, míg László Zoltán a WRC3 Open kategória élén áll 56,7 másodperc előnnyel.
A mezőnynek még egyszer kell teljesíteni a mai szakaszokat.
Horvát Rally állása 18 szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:30:34,4 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +28,4 3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:12,7 (1:50) 4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:20,5 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:21,8 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5:59,0 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +9:32,2 8 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:20,9 9 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:26,6 10 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:59,6
Több mint két és fél perc előnnyel vezeti Bútor Robi és Tagai Robi a Horvát Rally vb-futam RC4-es értékelését, miután a szombati napon is mind a hat megtartott gyorsasági szakaszt megnyerték a Peugeot 208 Rally4-gyel.
Nyolc gyorsasági szakaszt tartottak volna szombaton a Horvát Rallyn, amelyből kettőt törölni kellett. Az elsőt Oliver Solberg balesete és a mentés miatt, illetve a második Platak gyorsaságit a köd miatt.
Miután az első napon is toronymagasan vezette Bútor Robi és Tagai Robi a kategóriát és egy kivétellel minden szakaszt megnyertek, szombaton a hat mért gyorsaságiból mind a haton az első időt autózták és a verseny második napja után 2 perc 37 másodperc előnnyel vezetik az RC4-et az osztrák Alfred Kramer junior előtt.
A pénteki nap után azt gondolhattuk, hogy már nem jöhet nehezebb, de tévedtünk. Hol az eső, hol a köd miatt nem lehetett látni a pályán. Bútor végig esőgumival ment, még a „száraz” gyorsaságikon is, hiszen a kihordáson és vizes foltokon csak ezzel lehet kigyorsítani az elsőkerekes autókkal.
Fotó: Makai Gergely // @world
Egy kalandjuk volt, amikor felúszott a Peugeot 208 Rally4, Bútor lélekben már csomagolt, de végül sikerült megfognia.
Hatalmas magyar szurkolótábor van a pályák szélén, gyakorlatilag annyi magyar zászlót és magyar hangot lehet hallani még a WRC élő közvetítésében is, mintha legalább az abszolút győzelemért harcoló vb-sztárunk indulna a versenyen.
Ma még négy gyorsasági vár a mezőnyre. Bútor Robi ígérete szerint nem fog kockáztatni, de visszavenni sem.
A Tunisia Desert Challenge 2022 második versenynapján 360 kilométeres szakaszt teljesítettek a versenyzők Djerba és Matous között. A kamionosok közt a Kovács – Czeglédi – Ács trió második lett, ezzel összetettben is második helyen állnak.
4 óra 56 perc 6 másodperc alatt terelgették végig a Cápát a sivatagban Kovács Miklósék, de az Igor Bouwens vezett Iveco 10 perccel gyorsabb volt náluk. A cápa és sivatag képzavar itt helytálló, hiszen a Qualisport új versenykamionja ezt a nevet kapta az afrikai keresztségben… Ráadásul a sárga Scania legénysége 5 perces büntetést is kapott egy kihagyott pont miatt, és az utolsó 20 kilométert defekttel tette meg. Ezzel alakult ki a negyedórás hátrány. Összetettben így 9 perc 13 másodperces lemaradással második Kovács Miklós-Czeglédi Péter és Ács László a belga csapat mögött.
„Nem volt egyszerű a mai nap, de ezért jöttünk, hogy sivatagi körülmények között próbára tegyük a Cápát, feltérképezve azokat a kezdeti problémákat, amelyek minden új jármű esetén jelentkeznek. Akadtak is ilyenek, ezek közül a legjelentősebb a kerékfújó rendszer problémája, amelynek megoldásán már dolgozik a csapat. A szakasz egyébként nem volt könnyű, tempós részekkel indult, de aztán jöttek a szervezők által ígért trükkök. Sajnos egy útpontot kihagytunk, amiért kaptunk öt perc büntetést, a végén pedig jött a defekt, amely miatt az utolsó húsz kilométeren szinte csak poroszkáltunk. Összességében véve elégedettek vagyunk és várjuk a folytatást” – mondta a táborba érve Kovács Miklós,
Az autósok közt a Jérôme Pelichet – Pascal Larrque duó nyert és vezetnek is az összetettben a másik két MD Rally versenygéppel induló páros, Simon Vitse és Frederic Lefebvre illetve Erwin Imschoot és Olivier Imschoot előtt.
A motorosoknál Mathieu Doveze nyerte a napot KTM-mel, és miután az első napon is ő volt a leggyorsabb, már majdnem 9 perc az előnye a Yamahával versenyző Alessandro Botturi előtt.
Az SSV kategóriában a Can-Am volt a nyerő technika, az első 12 versenyző ilyen autóval indult. Közülük az Erik van Loon – Sébastien Delaunay páros volt a leggyorsabb. Masszív 17 perces előnnyel nyertek, így összetettben majdnem 20 perccel vezetnek két versenynap után.
Vasárnap Matous környékén egy 350 kilométeres hurokszakasz vár a mezőnyre.
Kalle Rovanpera vezet továbbra is a Horvát Rallyn a második nap végén, miután délután már nem kockáztatva is növelni tudta előnyét Ott Tanak előtt.
Kalle Rovanpera 16,8 másodperc előnnyel várhatta a szombat délutáni szakaszokat, miután a Horvát Rally szombat délelőtti szakaszán defektet szedett össze.
A vb éllovas finn versenyző délután nem szeretett volna kockáztatni, csupán előnyét próbálta tartani Ott Tanakkal szemben, és a délután megtartott három szakaszon végül 3,1 másodperccel 19,9 mp-re tudta növelni előnyét.
A délutáni harmadik szakaszt a szervezők törölték, miután a délelőtt tapasztalt hatalmas eső és 10-15 méteres látótávolság délutánra sem javult.
A harmadik helyért folytatott csatában Craig Breen már csak 4,9 másodperccel előzi meg a verseny során 1:50-perces büntetést begyűjtő Thierry Neuville-t, így holnap még nagy csata várható a dobogó alsó fokáért.
Elfyn Evans és Takamoto Katsuta is sikerrel őrizte meg ötödik és hatodik pozícióját a napos délutáni szakaszokon.
A WRC2-ben Yohan Rossel két nap után 35,1 másodperc előnnyel vezet Nikolay Gryazin előtt, míg a harmadik helyre Kajetan Kajetanowicz lépett, miután Eric Camilli defektet szedett össze a délutáni első szakaszon.
A két magyar induló közül Bútor Róbert és Tagai Róbert a nap utolsó szakasza előtt 2:33,2 perccel vezeti az RC4-es kategóriát, míg László Zoltán és Kürti Tamás a WRC3 Open kategória második helyén áll azt a Sami Pajarit követve, aki a délelőtti esős szakaszon abszolút 8. időt autózott a Rally3-as Forddal.
A Horvát Rallyn még négy szakaszt rendeznek vasárnap.
Számításaink szerint jelen állás alapján Kalle Rovanpera 27 ponttal vezetné a világbajnokságot Thierry Neuville, és 40 ponttal Craig Breen előtt.
Horvát Rally állása 16 szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:14:54,5 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +19,9 3 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:13,4 4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:18,3 (1:50) 5 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:08,2 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5:47,7 7 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +8:24,6 8 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +8:59,7 9 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +9:15,5 10 #26 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +9:49,3
Boldogkő Rally, historic: Pályafutása első historic győzelmét aratta ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán a magyar színekben első versenyét teljesítő Ford Sierra Cosworth 4×4-gyel. Kreicsi Bálint és Ivony Csaba szerezték meg a második helyet BMW 320-assal, míg a két Müller Roland egy gruppe 2-es Ladával állhatott fel a dobogó harmadik fokára.
Rajt-cél győzelmet aratott ifj Érdi Tibor és Csökő Zoltán, akik a historic rally Európa-bajnokság előtti bemelegítésre szánták a versenyt. Már az első gyorsasági szakaszon is az élre álltak és bár egyszer a Wirtmann–Nyirfás kettős visszaszúrt nekik, könnyedén nyertek.
Egyedül a hatodik gyorsaságin volt egy kis riadalom a Sierrában, amikor leesett a gázrudazat, amit a gyorsasági szakaszon kellett ifj. Érdinek megjavítania, de már rutinja van az ilyen verseny közbeni szervizben.
„Az autó baromi erős – lelkendezett ifj. Érdi már az első kör végén, majd a célban hozzátette: – Lesz még vele dolgunk, nagyjából 75 %-osan van kész, a váltón kell javítanunk, de jó lesz. Jó választás volt.”
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Azt megszokhattuk, hogy a historicot Ford nyerni. Arra is számítani lehetett, hogy Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna nem tudják felvenni a versenyt a Sierrával, de azért a legtöbben simán a második helyre várták a Ford Escort Mk II-est.
Ez akár meg is történhetett volna, ám Wirtmann a negyedik gyorsaságin defektet kapott, amivel eleve kilenc perc hátránnyal jöttek le. A futómű sérülése miatt pedig később a verseny feladására kényszerültek.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Szabad volt tehát a rablás a második helyért. Ezt Kreicsi Bálint és Ivony Csaba használták ki a legjobban BMW 320-assal, amivel az abszolút második és a D csoport első helyén végeztek.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Igazi kellemes meglepetés volt, hogy a historic dobogóján egy gruppe 2-es Zsigulit láthattunk. A két Müller Rolandot is felvonultató 2101-esen a verseny végére már egy kicsit elfogyott a fék, de így is nagyon örültek a kategória győzelemnek, a D csoport második és az abszolút harmadik helynek.
Végig hibamentesen autózott Tóth-Gili Tamás és Aczél András a Toyota Corolla AE82 GTI-vel, amivel abszolút értékelésben a negyedikek lettek, E csoportban pedig Érdi mögött a második helyet szerezték meg.
Fotó: Sári Péter // Rallyhearthu
Az ötödik helyen végzett Plesz Márk és Szabó Krisztián Lada 2105-össel, akiket Pesti Tamás és Ripka Attila Suzuki Swifttel, Schneer László és Kerekes Joti Lada 2101-essel valamint Balu és Szokol Péter Lada 21074-essel követett.
A Boldogkő Rally historic eredményei itt találhatók