back to top
2025. december 21. 06:09
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1248

    Nem csak elhalasztották, de rövidül is az Andalúzia Rally

    0

    Az Andalúzia Rally eredetileg öt szakaszból és 1302 kilométerből állt volna.

    Az augusztus 22-én, jóval a verseny októberre való elhalasztása után közzétett módosított kiegészítő szabályokból azonban kiderült, hogy egy szakasszal rövidebb lesz a verseny, ami így 1212 kilométert tesz majd ki.

    A kieső szakasz eredetileg a középsők egyike volt, ami összevonásra került az elsővel, ennek hossza pedig 248 kilométerről 481-re változik, így pedig a leghosszabb lesz a négy érintetlen szakasz közül. A kvalifikációs részt továbbra is a nyitószakasz tartalmazza majd.

    A 2. szakasz 264-ről 258 km-re rövidül, míg a következő 387-ról 334-re csökken. Az utolsó marad a legrövidebb, amely 139 km lesz az eredeti 142 km helyett.

    Összesen öt szelektív lesz a korábbi hat helyett, míg a tizenkét közúti szakasz nyolcra csökken. A rali így a rajt és a cél között, az összekötő szakaszokkal együtt, 2111 kilométert tesz ki.

    Nasser Al-Attiyah
    Nasser Al-Attiyah | Fotó: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    A változások miatt a verseny október 19-én kezdődik és négy nappal később, október 23-án ér véget. Eredetileg 18-ára volt ütemezve a rajt, ugyanezzel a befejező dátummal.

    Az Andalúzia Rally a 2022-es tereprali-világbajnokság zárófordulójaként szolgál. Eredendően a negyedik verseny volt a naptárban, amelyet június 6-12 között rendeztek volna, mielőtt az áprilisi Kazahsztán Rally az orosz-ukrán konfliktus miatt elmaradt. A futamot végül a környéket sújtó nyári erdőtüzek miatt kellett elhalasztani, ami így a Rallye du Maroc utánra tolódik, amelyet viszont öt nappal korábban tartanak majd.

    Gryazin elmondta, hogy élte meg az Észt Rally kihagyását

    0

    Nikolay Gryazin bár nevezett az Észt Rallyra és Finn Rallyra is, végül csak Finnországban tudott autóba ülni, miután Észtországba nem léphetett be. 

    Oroszország Ukrajna elleni háborúja miatt az FIA korábban különböző szabályokat vezetett be az orosz és fehérorosz versenyzőkkel szemben, és bár ettől még indulhatott volna Észtországban Nikolay Gryazin és navigátora, Konstantin Aleksandov is, azonban az ország belügyminisztere éppen az Észt Rally idejére tiltotta meg az orosz állampolgárságú személyek belépést az országba. 

    “Az észt kormány így döntött, és én törvénytisztelő vagyok – mondta Nikolay Gryazin az orosz Championat oldalnak. – Nem okozott problémát, hogy a WRC+ oldalon nézzem a versenyt.” 

    Gryazin végül Finnországban már indulhatott is a versenyen, azonban csupán a shakedown-ig jutott, ahol balesetet szenvedett. 

    “Amikor borultunk a shakedown szakaszon, a bukócső hátsó részének valami szikla neki ütődhetett, amit elsőre nem is vettünk észre, úgy tűnt, hogy az autó nem sérült meg nagyon. A szervízben aztán az ellenőrzés során már kiderült, hogy egy horpadás lett az bukócsövön, ami miatt már nem tudtuk folytatni a versenyt.” 

    A WRC2-ben szereplő versenyző legközelebb az Acropolis Rallyn áll rajthoz, de szeretne indulni Japánban is, ez azonban még kérdéses. 

    “Még mindig nem dőlt el, hogy lesz-e Japán Rally, és bár a szervezők úgy készülnek, hogy lesz verseny, de ismét elkezdték bevezetni a járvány miatti korlátozásokat. Csapatunk szkeptikus a versenyt illetően.” 

    Jacques Villeneuve az Alpine-nal tér vissza, ismét F1-es autót vezethet a 97-es világbajnok

    0

    Újra Forma-1-es autóba ül Jacques Villeneuve. Az 1997-es világbajnok a jövő héten az Alpine 2021-es modelljét fogja tesztelni Monzában, az Olasz Nagydíj helyszínén.

    Joe Saward, veterán Forma-1-es újságíró arról számolt be, hogy az 1997-ben a Williamsszel világbajnoki címet nyerő, az F1-ben 1996 és 2006 között versenyző Jacques Villeneuve ismét F1-es autót fog vezetni, méghozzá az Alpine jóvoltából. Saward szerint az 51 esztendős, jelenleg a paddockban szakértőként és kommentátorként rendszeresen feltűnő kanadai jövő héten, Monzában pattanhat be a 2021-es szezonban használt A521-esbe. „JV már gyakorolt a szimulátorban és izgatott a lehetőség miatt” – írta a brit újságíró. A teszt célja pedig nem más, mint hogy Villeneuve képet kapjon arról, milyen egy modern F1-es autóval száguldani, azaz természetesen nem a kanadai veterán visszatérését készíti elő a francia istálló.

    Az Alpine ehelyett jelenleg azon dolgozik, hogy kit ültessen jövőre Esteban Ocon mellé. A Forma-1-es szerződéseket vizsgáló Contract Recognition Board (CRB) mostanra alighanem közölte az FIA-val, hogy az Alpine vagy a McLaren tarthat igényt Oscar Piastrira, de Saward szerint a nyilvánosság csak akkor fog értesülni arról, hogy melyik istálló lett a befutó, amikor a McLaren bejelenti az ausztrál érkezését 2023-ra, vagy az Alpine közli, hogy ki lesz Ocon jövő évi csapattársa.

    Oscar Piastri, Alpine
    Piastri maradására kicsi az esély Fotó: Alpine

    Merthogy nagyon úgy néz ki, hogy még ha meg is tarthatják Piastrit, akkor sem fogják, a felek között ugyanis a történtek miatt végérvényesen megromlott a kapcsolat. Hogy Piastri helyett kit ültethetnek Fernando Alonso megüresedő helyére, az jó kérdés, és jelenleg elég nehéz megjósolni. A Belga Nagydíj hétvégéjén Pierre Gasly neve került az első helyre a pletykaáradatban, de azon túl, hogy jó teljesítményre képes és francia (ami nem feltétlenül teszi logikus választássá őt, hiszen ahhoz, hogy Franciaországban autókat tudjon eladni az Alpine, már van egy francia versenyzője), ellene szól, hogy nem felhőtlen a viszonya Oconnal.

    Joe Saward kiderítette, hogy a nézetkülönbség még 11 éves korukra vezethető vissza, azelőtt ugyanis nemcsak gokartos ellenfelek, de jó barátok is voltak, ám igencsak összevesztek, és bár mindketten profik, nem feltétlenül tudnák félretenni a nézetkülönbségeiket akkor, ha egy csapatban versenyeznének.

    A veterán újságíró az Ocon által preferált Mick Schumacher szerződtetését valószínűtlennek tartja, a Forma-2-ben az Alpine juniorjaként versenyző, a múlt hétvégén Belgiumban versenyt nyerő Jack Doohanét viszont el tudná képzelni abban az esetben, ha a MotoGP-legenda Mick Doohan fia az elkövetkező hetekben is folytatja a jó szereplést.

    Egy biztos, akármilyen jól is alkalmazkodjon a tavalyi Alpine-hoz, Villeneuve visszatérésére nincs esély.

    Greensmith edzője: Breent el szeretné távolítani az M-Sport 

    0

    Igazán érdekes nyilatkozatot tett Gus Greensmith edzője, Kristian Sohlberg, aki komolyabban is belelát az M-Sport tevékenységébe. 

    Craig Breen a Szardínia Rally után komoly völgybe került, sorozatban negyedik versenyén követett el hibát az Ypres Rallyn történt balesetével. 

    A lehetséges okokról egy Twitch adásban adott magyarázatot Kristian Sohlberg, Gus Greensmith edzője, aki munkájának köszönhetően komolyabban is belelát az M-Sportnál folyó történésekbe. 

    Az Ypres Rally után küldtem egy hosszú üzenetet Craig Breennek”mondta Kristian Sohlberg. „A reakció meglepő volt, Craig megköszönte, hogy valaki foglalkozik vele. Szóról szóra nem szeretném elmondani, hogy mit beszéltünk, de Craig egyértelmű jelét adta, hogy őt okolja minden rossz miatt az M-Sport. 

    Sohlbergnek az az érzése, hogy az M-Sport vezetése, Malcolm Wilson és Richard Millener el szeretné távolítani az ír versenyzőt, akinek azonban 2023-ra is érvényes szerződése van. 

    Hihetetlen az a bánásmód, amiben Craig részesül az M-Sportnál. Breennek nincs szüksége az M-Sporttól kapott fizetésre, anélkül is boldogan megtudna élni. Breen helyében már megmondtam volna a főnököknek, hogy ha nem elégedett a teljesítményével, akkor üljön ő az autóba és mutassa meg. Gyakorlatilag úgy bánnak Breennel, ahogy tették azt Teemu Suninennel. A belga kiesés után sem Malcolm, sem pedig Rich nem szólt hozzá. 

    Sohlberg, aki korábban a Mitsubishi gyári versenyzője volt, azt is elárulta, hogy az Ypres Rally előtti teszt sem volt felhőtlen. 

    Breen autója az teszt során állandóan meghibásodott, talán 30 km-t tudott tesztelni. Gus-szal ugyanez volt a helyzet, de ő legalább 60 km-t tesztelhetett. Mindenki tudja, hogy mennyire fontos egy verseny előtti teszt, és mennyire fontos, hogy a különböző programokat végig tudják csinálni a versenyzők. 

    Korábban felröppent az a hír, miszerint Ott Tanak jövőre az M-Sporthoz igazolhat, Sohlberg szerint vele már nem tudná megtenni azt az csapatvezetés, amit Breennel tesz. 

    Craig túlságosan kedves. Malcolm Wilson pedig élve felfal egy ilyen kedves embert. Craignek sokkal jobban ki kellene nyitnia a száját, mert Ott Tanak majd meg fogja mondani, ha nem jönnek az eredmények, hogy jó autót kér a jó eredményekhez. Craignek tudnia kellene nemet mondani bizonyos dolgokra. 

    „Ha visszamehetnék arra a napra, megtenném” – három éve halt meg Anthoine Hubert

    0

    Napra pontosan három évvel ezelőtt vesztette életét a spái horrorbukásban a Forma-2 mezőnyének egyik feltörekvő csillaga, Anthoine Hubert. A három héttel 23. születésnapja előtt az égi versenypályákra távozó francia versenyzőről a balesetben súlyos sérüléseket szerző Juan Manuel Correa emlékezett meg.

    Három éve ilyenkor már a teljes autósportos közösség gyászolt, miután a Forma-1-es Belga Nagydíj betétfutamaként rendezett szombati Forma-2-es főversenyen hatalmas balesetet szenvedett, majd az abban szerzett sérüléseibe belehalt Anthoine Huber, az Arden pilótája. A 22 esztendős versenyző láncreakció áldozata lett, amelyet Giuliano Alesi defekt miatti kicsúszása indított el.

    Alesi az Eau Rouge-ban a falnak csapódott, majd autója visszapattant a pályára, a mögötte érkező versenytársai elé. Hubert a roncsot kikerülni próbáló, emiatt nagyot fékező Ralph Boschung autóját találta el, miközben Boschunghoz hasonlóan ő is jobbra mozdult. Az ütközést követően a francia autója 216 km/h-s sebességgel csapódott bele a Raidillon-kanyar védőfalába, majd onnan visszapattanva az Alesi autójáról leszakadt törmelékre rászaladó, emiatt sérült első szárnnyal és első felfüggesztéssel száguldó Correa útjába került. Az amerikai versenyző már nem tudott mit tenni a becsapódás elkerüléséért, és 218 km/h-s sebességgel telibe találta a sérült Ardent. Correára 65,1 G, Hubertre 81,8 G hatott az ütközés pillanatában.

    „A két autó ütközésének dinamikája a sebesség és a pályagörbe tükrében olyan volt, amely során rendkívül nagy energia közvetítődött és oszlott el, túlélhetetlen traumát okozva Anthoine Hubert-nek, és nagyon súlyos sérüléseket Juan Manuel Correának” – állt az FIA balesetről kiadott vizsgálati anyagában.

    A Forma-2 Twitter-oldala monacói győzelmével emlékezett Hubertre

    Correa súlyos lábsérüléseket szenvedett és a kórházban kis híján ő is életét vesztette, de végül felépült, és tavaly a Forma-3-ban visszatért a versenypályákra. Az amerikai az idén is az F3 mezőnyében versenyez, a múlt hétvégén pedig a többek között a 3 évvel ezelőtti baleset következtében jelentősen átépített és biztonságosabbá tett spái pályán is rajthoz állt. Ezután pedig az F1 Feeder Series Podcastban két csapattársa, Victor Martens és Gregoire Saucy „társaságában” beszélt arról, hogy mennyire változtatta meg a baleset, és milyen érzés évről évre visszatérnie annak helyszínére.

    „Minden alkalommal igencsak érzelmes visszatérni Spába, és szerintem nemcsak nekem, hanem a teljes Forma-2-es Forma-3-as közösségnek. Azóta mindannyian másképp tekintünk erre a pályára. Ne értsetek félre, továbbra is imádjuk, én személy szerint élvezem a visszatérést és a versenyzést ott, és örülök, hogy marad a versenynaptárban, de Anthoine emléke örökre összefonódott ezzel a versennyel, különösen az én esetemben, hiszen a baleset részese voltam, komoly hatással volt rám, és megváltoztatta az életemet.”

    Pierre Gasly minden évben virággal emlékezik barátjára a baleset helyszínén

    „Ami a visszatérést illeti, a tavalyi év keményebb volt, pusztán vezetési és versenyzési szempontból is. Sokkal többet kezdesz gondolni a kockázatokra, ami összességében is jellemző volt rám a baleset után. Hirtelen elkezded érzékelni, hogy mekkora kockázatnak teszed ki magad, míg előtte talán próbáltam figyelmen kívül hagyni, hogy nagyon gyorsan vezetünk autókat. Tavaly még a verseny alatt is eszembe jutott a baleset. Nem hátráltatott olyan értelemben, hogy ugyanúgy a padlóig nyomtam a gázt, de eszembe jutott. Az idén viszont próbáltam kicsit más megközelítést alkalmazni és sokkal inkább a sport részére összpontosítani. Nem fogadtam el annyi felkérést és interjú-megkeresést a sajtó részéről, mert tudtam, hogy mindenki a balesetről akar majd beszélni velem. Tavaly ez kissé sok volt.”

    „Ez a másfajta megközelítés pedig be is vált, mert így csak egy pilóta voltam a sok közül a versenyhétvége alatt, és a munkámra koncentrálhattam, valamint jobban is élveztem, mert kisebb volt a háttérzaj. De tudtam, hogy ez a podcast augusztus 31-én jelenik meg, ami [Hubert halálának] a harmadik évfordulója. Őrület, hogy már három éve történt. Bizonyos szemszögből olyan, mintha ezer éve lett volna, más szempontból pedig olyan, mintha tegnap. Nem bánom, ha beszélnem kell róla, mert megőrzi Anthoine emlékét és az örökségét, hiszen mindig emlékezünk rá, amikor Spáról beszélünk.”

    Az ART pilótája érdekes és igen mély fejtegetésbe is belement azzal kapcsolatban, hogy miként változtatta őt meg a baleset, és felelevenített egy beszélgetést csapattársával, Victor Martens-el a múlt hétvégéről.

    „Ma volt három éve, de olyan, mintha tegnap lett volna.. Mindig érted versenyzem tesó” – írta az évfordulón kitett posztjához Correa

    „Ez az egész összességében jobb emberré tett, és igazán megváltoztatott. Három éve fiatalabb voltam, azóta felnőttem, ami az élet része, de őszintén hiszem, hogy nem váltam volna felnőtté úgy, ahogy az elmúlt három évben, ha nem történt volna meg a baleset. És ennek a nagy része pozitív dolog. Victorral beszéltünk is erről a múlt héten Spában, és remek kérdéssel fordult hozzám. Azt kérdezte, hogy »Ha Anthoine nem halt volna meg, és egyedül szenveded el ezt a balesetet ugyanezekkel a sérülésekkel és ugyanígy zajlik a felépülésed, akkor összességében pozitív vagy negatív hatással lettek volna az életedre a történtek?«”

    „Remek kérdés volt, mert én is ezt kérdezgettem magamtól. És szerintem sok szempontból így több volt a pozitívum, mint a negatívum, mert ez arra kényszerített, hogy másként tekintsek az életre, másként közelítsek meg dolgokat, kevesebbel is boldog legyek, értékeljem a kisebb dolgokat is az életben, nyitottabb legyek és a többi. De Anthoine elment, és természetesen, ha visszamehetnék arra a napra, és másként csinálhatnám a dolgokat, akkor én és bármelyikünk ezt tenné. A mentális felépülés hosszú és kemény volt, de a végén pozitívumokkal jöttem ki belőle, amire büszke vagyok.”

    Rovanpera: nincs még vége

    0

    Hiába vezeti toronymagasan a bajnokságot, Kalle Rovanpera azt mondja, hogy amíg nincs meg a cím, nem lehet hátradőlni.

    A 21 éves finn a hónap elején kiesett az Ypres Rally nyitónapján, és ez a baleset emlékeztette arra, hogy bár 72 pontos előnye van, még nem nyerte meg a bajnoki címet.

    Rovanperának legalább 90 pont előnnyel kell befejeznie a jövő heti Akropolis Rallyt (szeptember 8. és 11. között) a bajnoki másodikhoz képest ahhoz, hogy bajnok legyen Lamiában. Matematikailag már csak Tanak és Evans lehet rá veszélyes, Neuville már most 97 pont hátrányban van.

    Ez azt jelentené, hogy Ott Tänakot legalább 18 ponttal, a csapattársát, Elfyn Evanst pedig mindössze három ponttal kell megelőznie Görögországban. Rovanpera továbbra is óvatos az esélyeit illetően – annak ellenére, hogy idén kilenc versenyből öt győzelmet aratott.

    Rovanpera
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Semminek nincs vége, amíg nincs vége. Nem fogok rágondolni. Továbbra is csak arra törekszem, hogy pontokat szerezzek, és jó eredményeket szerezzek a közelgő hétvégéken. Természetesen az élen állni jó és szép – de jelenleg még mindig csak egy első hely és nem bajnoki cím” – mondta Rovanpera.

    „Ami Belgiumban történt, újra megtörténhet. Mindig igyekszel tökéletes lenni, és a tökéletes rallyt teljesíteni, de néha előfordulhatnak hibák. Ezt láttuk, és igyekszünk ezt elkerülni a jövőben” – tette hozzá a WRC listavezetője.

    A forró, száraz idő és a nagyon kemény terep miatt extrém nehéz verseny az Acropolis Rally, Rovanperä azonban jó emlékeket őriz. Tavaly először versenyzett itt, és nagyon magabiztos előnnyel, 42,1 másodperces különbséggel győzelmet aratott.

    „Ha száraz lesz az idő, nem lesz egyszerű elsőnek menni a pályán, de Ott (Tanak) és a többiek közvetlenül mögöttem jönnek, úgyhogy remélhetőleg nekik sem lesz sokkal könnyebb” – latolgatta az esélyeket Rovanpera.

    foto:Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Hayden Paddon Ausztráliában is megméretteti magát az év végén

    0

    Leadta nevezését a november végi Coffs Coast Rallyra Hayden Paddon.

    Az új-zélandi megszokott navigátorával, John Kennarddal indul majd a versenyen, amely az ázsiai és az ausztrál bajnokság zárófordulója is lesz egyben.

    A 2016-os Argentin Rally győztesének sűrű programja volt idén, amelynek fénypontja a rali-világbajnokságba való visszatérése volt.

    Bár Paddon az Észt Rally első délelőttjét tudta csak teljesíteni, mielőtt pozitív lett volna a COVID-19 tesztje, a Finn Rallyn WRC2-ben dobogós helyezést ért el, miután a finn páros, Teemu Suninen és Mikko Markkula a verseny után büntetést kapott.

    Hayden Paddon
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Az ötszörös új-zélandi ralibajnok a WRC és ERC szereplések mellett hazája bajnokságában is rajthoz állt az idei évben, és jelenleg három győzelemmel a pontverseny élén áll.

    A Coffs Coast Rallyn való szereplése előtt Paddon részt vesz a walesi Rali Ceredigionon, valamint a Rally Új-Zélandon is, ahol a kétszeres Supercars bajnok Shane van Gisbergen és az ausztrál ralibajnok Harry Bates ellenfele lesz a WRC2-ben.

    Nem lesz idegen a terep

    Paddon jól ismeri az új-dél-walesi viszonyokat, hiszen 2011 és 2018 között hét Ausztrál Rallyn indult, ebből hat alkalommal végzett az első 10-ben, 2017-ben és 2018-ban pedig a dobogóra állhatott.

    Mindig is élveztem a Coffs Coast útjait, mindig is ez volt az egyik kedvenc WRC-fordulóm” – mondta Paddon.

    Versenyzői szempontból elég kellemes és nyugodt hangulata van a ralinak, a helyi közösség a rali mögé áll és támogat minket, így mindig is élveztük.

    Nyilvánvaló, hogy lesz néhány apró különbség, de elég jó elképzelésünk van arról, hogy mire számíthatunk, és tudjuk, hogy az időjárás nagy szerepet játszik. Ha száraz az idő, akkor elég jók a körülmények, de ha esik az eső, mint az előző két vasárnap, amikor ott voltunk, akkor abszolút sártengerré válik az egész.

    Hayden Paddon
    Hayden Paddon | Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Mivel idén november végén lesz, nem pedig szeptemberben, mint amikor korábban rendeztük, arra számítok, hogy meleg rali lesz, ami azt jelenti, hogy sokkal nagyobb terhelés lesz az autókon, az alkatrészeken, a hűtőrendszeren és a gumikon. Egy kicsit megváltoztatja a rali dinamikáját, de semmi olyan, amit ne tudnánk kezelni. Ez csupán azt jelenti, hogy figyelembe kell vennünk a tervezésnél ezeket a tényezőket.

    Mindent egybevetve, az egész csapat nagyon várja már, és élvezzük, hogy újra részt vehetünk néhány nemzetközi raliversenyen. Jó, hogy újra egy kicsit kitárhatjuk a szárnyainkat, és megtapasztalhatunk néhány különböző ralit.

    A Coffs Coast Rally november 25-27. között kerül megrendezésre.

    Todtot folyton Schumacher állapotáról kérdezik, olykor heti háromszor is látja őt

    0

    Michael Schumacherről is beszélt a Sport Bildnek interjút adó Jean Todt. A 76 esztendős sportvezető elmondta, hogy barátja a jelen körülmények között nem lehetne jobb helyzetben annál, mint amiben van.

    Nem sokan mondhatják el magukról, hogy pontos információval rendelkeznek a 2013 decemberében súlyos síbalesetet szenvedett, azóta a világtól teljesen elzártan élő, teljes hírzárlat alatt tartott Michael Schumacher állapotáról. Jean Todt, a hétszeres világbajnok korábbi főnöke és barátja ezek közé tartozik, a Sport Bild szerdai számában pedig a látogatásairól is beszélt.

    Az FIA korábbi elnöke elmondta, hogy örül, amiért „a rajongók, és nemcsak a németek, olyan sokat gondolnak rá”, és „annyit kérdeznek” [Schumacher] állapotáról. „A szurkolóknak tudniuk kell, hogy a legjobb kezekben van” – nyilatkozta a 76 esztendős sportvezető, majd hozzátette, hogy barátja „a lehető legjobb helyzetben van, és olyanok veszik körül, akik szeretik.”

    Todt elmondta, hogy olykor hetente háromszor is meglátogatja a hétszeres világbajnokot, máskor viszont egy teljes hónap is eltelhet úgy, hogy nincs ideje elutazni a Genfi-tó partjára. „Ők a barátaim, és folyamatos kapcsolatban vagyunk. Bármit tehetek a Schumacher-családért, azt megteszem. Amíg ezen a világon vagyok, mindig látogatni fogom őket” – jelentette ki.

    A Michael Schumacherrel szoros baráti viszonyt a Ferrarinál töltött közös évek alatt kialakító Todtot pedig természetesen nemcsak egykori pilótájának, hanem a Schumacher-család minden tagjának hogyléte foglalkoztatja, így rajta tartja a szemét a második éve a Forma-1-ben versenyző Mick Schumacheren is.

    Mick Schumacher, Haas, Francia Nagydíj
    Mick Schumacher bizonyára Todtól is kap tanácsokat Fotó: Haas F1 Team

    „Gyakran folytatunk eszmecserét, megbízunk egymásban, és megbeszélünk dolgokat. Amikor szeretsz valakit, együttérzel vele. Ha szomorú, akkor te is az vagy, ha boldog, akkor pedig te is boldog leszel” – utalt a 23 esztendős pilóta igen hektikus idei szezonjára, amelynek végén a jelek szerint szakítani fog a Ferrari akadémiájával, és még az sem kizárt, hogy nem marad ülése a Forma-1-ben.

    Todt elmondta, hogy Mick az idei évben „nehéz időszakon megy keresztül és küszködik, olykor igazságtalan okok miatt”, de a jövőjével kapcsolatos találgatásokra nem kívánt reagálni, mert elmondása szerint nem követi annyira a szerződésekkel kapcsolatos helyzetet. Azt viszont elmondta, hogy Schumachernek „a legjobb opciót” kell választania. 

    Az M-Sport jövőre egész szezont szeretne Loebbel

    0

    Malcolm Wilson 2023-ban szeretné, ha minden WRC fordulóban indulna Sebastien Loeb, bár valószínűbb, hogy a kilencszeres bajnok a következő szezonban is csak néhány versenyen áll rajthoz.

    Az idei év legnagyobb M-Sport sikere Loeb Monte-Carlo Rallyn elért első helye volt. Ezen kívül Craig Breen szerzett egy második helyet Olaszországban, de az a várakozás, hogy a korán elkezdett fejlesztések miatt a Ford meglepheti a többieket a Pumával nem igazolódott be.

    Valójában Loebnek sem jött ki a lépés a többi versenyen. Portugáliában műszaki hiba miatt hamar elúszott a versenye, a Safari Rallyn pedig nyolcadik lett, de az afrikai futam amúgy is inkább szerencsejáték.

    A jövő heti Akropolis Rally lesz Loeb negyedik, és egyben utolsó, WRC-szereplése a szezonban, és jelenleg nincs megállapodása az M-Sporttal a jövő évről. Malcolm Wilson fokozott figyelemmel foglalkozik a kérdéssel, mivel most már mélyebben érti, mitől olyan különleges a kilencszeres bajnok.

    Most már igazán értem, hogy miélrt veszítettünk el kilenc bajnokságot amikor ellene harcoltunk. Csak bele kell gondolni, hogy akkor a harmincas éveiben járt, most pedig 48, és még mindig csinálja. Tehát, hogy őszinte legyek, nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk, amikor megnyerte azt a kilenc egymást követő bajnokságot, mert nagyon közel voltunk hozzá. És persze most, amikor vele dolgozol, rájössz, hogy még mindig mennyire jó, és még 10 évvel idősebb is” – méltatta Loeböt Malcolm Wilson.

    „Őszintén, szóhoz sem jutok, hogy hogyan tud még mindig ezen a szinten versenyezni. De szerintem az a legfontosabb, hogy élvezi a versenyzést, és imádja az autót. Annyira nyugodt, amikor vezet, és ez látható a teljesítményén. Csak meg kell nézni a futamokat ahol indult, és mit tett értünk. Portugáliában vezettett, majd fantasztikusan ment Kenyában is. Tehát tudjuk, mennyire élvezi a versenyzést, és ez a döntő.”

    Loeb
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Wilson azt is elárulta, hogy már beszélt Loebbel arról, hogy 2023-ban több versenyen induljon.

    „Nem titok, hogy keresem a módját, hogy rávegyem őt, hogy több versenyen induljon. Biztosan nem akar majd egy teljes bajnokságot, ami pedig nagyon vonzó lenne számunkra, de ha sikerül megszereznünk néhány versenyre, akkor mindenképp igent mondunk rá” – mondta Wilson.

    Loeb a tereprally versenyek miatt sem tud teljes szeont menni jövőre. A Dakaron és a tereprally vb-n indul a Prodrive autójával, és az Extrem E-ben is részt vesz, így mindenképp ütköznek az időpontok.

    Ugyan Malcolm Wilson nagyon erős tárgyalópartner, de neki is kevés az esélye arra, hogy más útra térítse a bajnokot, és ezt el is ismeri: Nem, azt hiszem, más munkái is vannak, és hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy egy teljes szezont akarna teljesíteni.”

    Loeb
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Verstappen olyat tehetett volna Spában, mint még soha senki az F1-ben

    0

    Így is sikerült felállítania egy rekordot, de ha ez összejön neki, az még ennél is nagyobbat szólt volna.

    Max Verstappen a 14. helyről nyerte meg a Belga Nagydíjat, ezzel pedig felállított egy új rekordot, mivel soha senki nem nyert még ugyanabban a szezonban egymást követő két versenyen úgy, hogy egyszer sem rajtolt a 10. helynél előrébb. Helmut Marko, a Red Bull osztrák tanácsadója szerint a holland pilóta azonban ennél hátrébbról, nevezetesen az utolsó rajtkockából is megnyerte volna a versenyt, olyan elképesztő volt a tempófölénye.

    Amennyiben pedig Verstappen az utolsó helyről rajtolva nyer, azzal a Forma-1 1950 óta íródó története során ő lett volna az első pilóta, akinek ez sikerül. Olyanra korábban már volt példa – noha csak hatszor –, hogy valaki úgy nyer, hogy a verseny valamely pontján az utolsó helyen halad, de ennél nagyobb bravúr még senkinek sem jött össze.

    Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
    Mindenkit állva hagyott Fotó: Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Szerintem igen – válaszolta Marko arra a kérdésre, hogy a 20. rajtkockából is meglett-e volna a győzelem Verstappennek. – Már a nyári szünet előtt is tudtuk, hogy Spában motort fogunk cserélni, és úgy voltunk vele, hogy »rendben, legalább próbáljunk meg pontot szerezni«, az időmérő után viszont úgy véltük, hogy a dobogó elérhető lesz. Jos [Verstappen, Max apja] viszont azt mondta, hogy »nem, nyerni fog.« Ezen a pályán erős motorra van szükség, 2021 óta pedig olyan motorunk van, ami ugyanolyan erős, mint a többieké.”

    Verstappen a verseny után az FIA sajtótájékoztatóján elmondta, hogy ő maga sem gondolt a győzelemre. „Őszintén szólva szombaton nem is gondoltam rá, csak jó versenyt akartam futni, és tudtam, hogy amint elkerültem a bajt az első körben, jó futamom lehet. De nem gondolkoztam azon, hogy hanyadik körre kerülhetek az élre, mert ezt lehetetlen előre elképzelni.”

    Markótól egyébként megkérdezték, hogy az eddigi 14 futamból kilencet megnyerő, az összetettben közel 100 ponttal vezető Verstappen teljesítménye Sebastian Vettel 2010 és 2013 közötti red bullos éveire emlékezteti-e őt, mire elmondta, hogy a holland pilóta menetelése még nagyobb elégedettséggel tölti el.

    Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
    Ez volt Verstappen idei kilencedik győzelme Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Azóta nem domináltunk így, de ezúttal erős ellenfeleink vannak. Vettellel főként a Ferrari ellen versenyeztünk, vagy egy évben a McLaren ellen, de most a Ferrari és a Mercedes az ellenfél, úgyhogy elégedettek és nagyon büszkék vagyunk.”

    A 79 esztendős osztrák kicsit előre is tekintett, és kifejtette, hogy a nagy előnyük birtokában szerinte már „csak” 2-3 győzelemre vannak attól, hogy zsebben érezhessék a világbajnoki címeket. „Jó formában vagyunk, és a jó dolog, hogy nem kell megnyernünk minden versenyt. Ha azt látjuk, hogy nem tudunk nyerni, nyugodtan megelégedhetünk a pontszerzéssel. Van még nyolc futam, és szerintem kettőt vagy hármat kell nyernünk ahhoz, hogy biztonságban legyünk a bajnoki címet illetően.”