back to top
2025. december 21. 05:30
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1249

    Megint lemondtak egy versenyt Ausztriában

    0

    Az aspangi OBM Bucklige Welt Rallye után az október 21-22-re tervezett Rallye W4-et is lemondták a szervezők.

    A murvás Rallye W4 az osztrák bajnokság szezonzáró lett volna. Ausztriában utoljára júliusban tartottak bajnokit, a Rallye Weiz volt, amit Hermann Neubauer nyert.

    „Eddig mindig a legmagasabb szinten, nagy személyes erőfeszítéssel szerveztem a W4 Rallyt. Sajnos ebben az évben nem tudok megfelelni ennek az állításnak. Nem vagyok hajlandó ezzel terhelni a családomat” – magyarázta a döntést Christian Mrlik, akit  csak egy nagyon kis létszámú szervezői csapat vesz körül. Mrlik azzal indokolta a lemondást, hogy egyszerűen nincs pénz egy akkora rendezvény megszervezésére. 

    “Sajnos jelenleg nem a legjobb a támogatottság helyzete. Mindenki kialakíthatja a saját véleményét, hogy miért van ez így. Nem tudom, hogy belegondol-e valaki, mennyibe kerül csak a gyorsasági szakaszok versenyzésre alkalmas állapotba hozása, vagy az utána végzett takarítási munkák elvégzése. Az, hogy ilyenkor a versenyzők körében is sztrájkot hirdetnek a nevezési díjak csökkentése érdekében, nem segít és nem érthető, csak szomorú. Őszintén be kell vallanom, hogy a mindig is jól szervezett Rallye Weiz elszomorított. Az osztrák bajnoki mezőny mindössze 34 csapatból állt, mert néhány pilóta egyszerűen bojkottálta a versenyt. Még mindig nagyszerű esemény volt a Historic Európa-bajnokság és a német Opel e-kupa indulóinak köszönhetően. Sajnos a Rallye W4-en egyik sincs. Ráadásul gyakorlatilag mindenhol eldőlt a bajnokság. A döntés előtt beszéltem a családdal, a barátokkal, a W4-es rallyt szervező csapattal és a versenyzőkkel is, és végül az ellene szóló érvek sajnos többségbe kerültek”árulta el Mrlik.

    „2023-ra megpróbálom bővíteni a szervezői csapatomat, hogy tehermentesítsenek. Másrészt biztos vagyok benne, hogy az itteni rally helyzete ismét jobbra fog fordulni” – vázolta a jövő évi terveket Mrlik.

    Az osztrák bajnoki cím már korábban eldőlt, Simon Wagner győzelme már azzal biztossá vált, hogy nem pótolták az aspangi futamot.

    Rally W4
    foto: Harald Ilmer/Rally W4

    Ennyi volt, elszállt a Ferrari minden reménye?

    0

    Bár úgy tűnik, hogy a Red Bull Spában látott óriási fölénye nem lesz jellemző a szezon további részére, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, „nincs remény” arra, az ő szenvedésük csak a belgiumi aszfaltcsíknak köszönhető.

    A Ferrari hátránya a Belga Nagydíjon 118 pontra nőtt a konstruktőri összetettben, miközben a második helyről a harmadikra visszacsúszó Charles Leclerc már 98 ponttal van lemaradva Max Verstappen mögött az egyéni értékelésben. Nyolc futammal a vége előtt ez már-már reménytelen helyzet a maranellóiaknak a felzárkózásra, különösen úgy, hogy még ők is elismerik, jelenleg a Red Bullé a gyorsabb autó.

    Spában alighanem az RB18-as tervezési filozófiája is Verstappenék kezére játszott azzal, hogy az Eau Rouge miatt minden csapat kénytelen jobban megemelni az autója hasmagasságát – Andrew Shovlin, a Mercedes rangidős mérnöke az Auto Motor und Sportnak 5-6 mm-es emelésről beszélt, ami egyáltalán nem elhanyagolható –, a Ferrari küszködése azonban valós volt, és nem csak a Red Bull fölénye nagyította fel.

    Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
    Leclerc az első körben még Verstappen mögött volt, de a kényszerű kerékcsere után legközelebb már csak a parc fermében láthatta a hollandot Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Noha Charles Leclerc és Carlos Sainz is hangsúlyozta, hogy Zandvoortban már közelebb lehetnek az energiaitalos csapathoz, Mattia Binotto a következőt felelte arra a kérdésre, hogy ez a lemaradás csak pályaspecifikus volt-e: „Nem, szerintem nincs remény erre. Ezen a hétvégén a köztünk és a Red Bull között levő valós különbséget láthattuk. Visszatekintve, kicsit gyorsabbak voltak Magyarországon, ami egy másfajta, nagy leszoríterőt igénylő pálya. Összességében véve jelenleg a Red Bullé a gyorsabb autó az általános hatékonyságot tekintve, mert Spában erre van szükség az aerodinamika és az erőforrás terén is.”

    „Ezen kívül nagyon koptak a gumijaink, aminek az okát meg kell vizsgálnunk. Ezen a téren is erősebbek voltak nálunk. Úgyhogy nem gondolom, hogy ez kivétel lett volna. Gyorsabbak hozzánk képest annál, mint amit reméltem.”

    Azt ugyanakkor a csapatfőnök is megerősítette, hogy a soron következő futamokon a Red Bullnak vélhetően nem lesz ekkora a fölénye. „Az egyértelmű, hogy a most látott különbség nem az a különbség, ami a következő futamok során lesz. Spa mindig felnagyítja a különbségeket, mert hosszú pálya, és amikor valaki előnyben van a hatékonyság terén, ez felerősödik és igen nyilvánvalóvá válik egy ilyen pályán.”

    Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
    A gumikezelés is kifogott rajtuk Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    „Úgyhogy igen, reményeink szerint közelebb leszünk az elkövetkező versenyeken, de továbbra is úgy gondolom, hogy valamivel gyorsabb autójuk van. Ezen a versenyen a gumikopás volt a legnagyobb hatással a teljesítményre. Ezt meg kell értenünk, és a lehető leghamarabb orvosolnunk, mert ez a következő futamokon is fontos lesz” – tekintett előre Binotto, aki vélhetően már amiatt is idegeskedhet, hogy Monzában legalább legyen esélyük a várhatóan ott is rendkívül erős Red Bullok ellen.

    Carlos Sainz a futam utáni sajtótájékoztatón már arról beszélt, hogy az Olasz Nagydíjig rá kell jönniük, hogy mi történt az alacsony leszorítóerős tempójukkal, mert Bakuban még gyorsabbak tudtak lenni az időmérőn a Red Bullnál, de Spában már mérföldekre voltak tőlük. A spanyol pilóta szerint a magas leszorítóerőt igénylő Zandvoortban sokkal jobbak lesznek, Monzában pedig a Red Bull valamivel gyorsabb lehet náluk, de reméli, hogy ott már legalább fel tudják velük venni a harcot.

    Hansenék sokat dolgoztak Riga előtt

    0

    Rigában versenyez a hétvégén a Rallycross-világbajnokság. A Hansen testvérek felemásan kezdték az évet, Timmy Hansen a második a bajnokságban, Kevin Hansennek viszont nem sikerült jól a nyitófutam. Lettországban az új autók működését szeretnék megérteni.

    „Az első futammal megérkeztünk az új korszakba. Hatalmas kaland volt eljutni az első hétvégéig. Most egy kicsit több terünk volt, hogy a részletekre összpontosíthassunk, és a Norvégiában tanultakkal dolgozzunk. Néhány dolog jó volt, néhány pedig rossz. A norvégiai verseny végén egy kicsit küszködtünk az autóval, ezért megpróbáltunk azon dolgozni, hogy miért történt ez, és tovább léptünk. Általában elégedettek voltunk az első hétvégén mutatott alapteljesítménnyel és megbízhatósággal, és szeretjük a rigai pályát és versenyt, ezért keményen küzdünk, hogy ismét kivívjuk a győzelmet” – mondta a csapatvezető Kenneth Hansen.

    A fiatalabb testvér Kevin Hansen persze javítani akar, nyolc autóból csak hetedik lett Hellben, ennél pedig a Peugeot is, és ő is sokkal jobb.

    Nagyszerű lesz visszatérni Rigába. Ez egy olyan pálya, amelyen sok aszfalt van, bizonyos szempontból nagyon hasonlít egy épített versenypályára, és úgy gondolom, hogy nagyon fekszik majd az új autóknak. Dolgozunk az autónk fejlesztésén, így nagy reményekkel vágunk neki a hétvégének. Riga egy olyan pálya, ahol nagyon precíznek kell lenni, és igénybe veszi a gumikat. Az új lebonyolítással, minden versenyen öt körrel, érdekes lesz látni, hogyan tudjuk ezt kezelni.”

    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Mozgalmas pár hét volt az elemzéssel, a megértéssel, és az alkalmazkodással, úgyhogy szerintem egy nagyon érdekes csomaggal érkezünk Rigába. Még mindig többet kell megtudnunk az RX1e autókról. Érdekes lesz ezt megtenni Rigában, egy hektikus dupla hétvégén. Nagyon izgatott vagyok, hogy visszaülhetek az autóba, és remélem, hogy jó hétvége lesz, és egy jó show-t mutathatunk be a lelkes rajongóknak” – mondta Timmy Hansen.

    Összegezve a nyilatkozatokat, Hansenék hazamentek Norvégia után, elemezték az adatokat, kisebb fejlesztéseket hajtottak végre, átgondolták a beállításokat és így érkeznek Rigába. Valószínűleg nem találták fel a spanyolviaszt, Kristofferssonék és a CE Dealer Team jó eséllyel ugyanezt tette. A kérdés már csak az lesz, hogy ki volt hatékonyabb ebben a pár hétben.

    WRX
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Hamilton az idiótázás után ott szúr vissza Alonsónak, ahol csak tud

    0

    Nem viseli túl jól Fernando Alonso kritikáját Lewis Hamilton, aki nem akart reagálni a spanyol szavaira, mégis úton-útfélen megtette.

    Lewis Hamilton rögtön elismerte, hogy az ő hibája volt a Fernando Alonsóval a Belga Nagydíj első körében történt ütközés, azt ugyanakkor szemmel láthatóan elég nehezen viseli, hogy a spanyol a pillanat hevében idiótának nevezte őt, aki csak az első helyről rajtolva tud versenyezni.

    A hétszeres világbajnok a kiesése után kifejtette, hogy legalább most már tudja, miként érez iránta Alonso, majd közölte, hogy meg akarta vitatni a történteket egykori csapattársával, de miután hallotta, hogy mit mondott róla, már nincs szándékában így tenni.

    Alonso még mutogatott is egy sort a kiesett Hamiltonnak, közben pedig annyira lekötötte mindez, hogy nem figyelt a mérnöke utasítására, úgyhogy vissza kellett kérdeznie

    Hamiltonnak szemmel láthatóan rosszul esett a nyilvános kritika, hiszen nyilatkozataiban több helyen elejtett egy-egy csipős megjegyzést, mint például a „nem volt szándékos és vállalom a felelősséget, mert ezt csinálják a felnőttek”.

    Mivel a futam után a pilóták több tévétársaságnak is nyilatkoznak, és nem mindegyiknek feltétlenül mondják szóról szóra ugyanazt, azóta is bukkannak fel újabb részletek. Most a portugál Sport TV-nek adott nyilatkozat került ki a közösségi médiába, amelyben Hamilton egy újabb megjegyzést engedett el, amikor Alonso szavairól kérdezték. „Nem igazán szeretnék erre bármit is mondani. Elég csak megnézni az eredményeink közötti különbséget a karrierünk során, szóval ja… De tudom, hogy a pillanat hevében mond az ember dolgokat, úgyhogy nincs gond.”

    Hamilton nyilvánvalóan arra utalt, hogy Alonsónak „csak” két világbajnoki címe van, míg neki hét, és neki legyen mondva, a 40 esztendős veterán azon kijelentése nem állja meg a helyét, hogy Hamilton csak az első helyről rajtolva tud nyerni, hiszen a britnek több győzelme van nem a pole-ból rajtolva, mint neki összesen.

    A Mercedes pilótája ezek után egyébként az Instagramon is küldött egy kedves kis üzenetet Alonsónak, a hétvége lezárásaként mindenki munkáját megköszönő posztban ugyanis feltűnt egy fotó, amelyen egy Hamilton által aláírt Mercedes-sapka látható a „to Fernando”, azaz „Fernandónak” felirattal. Aligha félreérthető üzenet, amire lehet, hogy Alonsónak is lesz majd egy-két szava.

    Fernando Alonso, Alpine, Belga Nagydíj
    Alonso csak a rádióban volt dühös Fotó: Alpine

    A kétszeres világbajnok egyébként már higgadtan nyilatkozott és elmondta, megérti, hogy a felügyelők nem büntették meg utólag Hamiltont, mert ilyen dolgok megesnek az első körben. Majd azt is elismerte, hogy dühből beszélt.

    „Dühös voltam a rádióban. Egyébként is, ilyenkor a mérnököddel és a csapatoddal beszélsz. Sajnálatos, hogy mindent adásba tesznek, mert ilyenkor látszik, hogy mondasz valamit a rádióban, majd teljesen másként viselkedsz a sajtóval. Normális esetben, amikor a rádióban beszélsz, azt csak a csapatnak címzed.”

     

    Bemutatták Loebék új csapattársát a 2023-as Dakarra

    0

    Vaidotas Žala nyolcadik Dakar-raliján a Teltonika Racing csapat színeiben egy Prodrive Hunter T1-gyel indul. Loeb és Žala mellé még két versenyzőt szeretne a Prodrive.

    A többszörös litván rallybajnok új támogatót is talált, a 2023-as kiírásban a Bahrain Raid Xtreme is segíti Žala csapatát.

    Óriási lehetőség számomra, hogy a Prodrive Huntert vezethetem a 2023-as Dakaron, mivel ez lesz az első lehetőségem, hogy gyári szintű gépekkel induljak a ralin” – nyilatkozta Žala.

    Különösen várom már, hogy Sébastien Loeb mellett vezethessek, aki minden feltörekvő raliversenyző számára egy ikon. Az első dubaji tesztem után meglepődtem a Prodrive Hunter képességein, és nagy mosolyt csalt az arcomra, így biztos vagyok benne, hogy a 2023-as Dakar lesz pályafutásom legérdekesebb ralija.

    Žala 2016 óta minden évben elindult a Dakaron. Miután az első két évben egy SEAT-ot vezetett, a 2018-as és 2019-es ralin egy Toyota Hiluxszal indult. 2020 és 2022 között egy Mini John Cooper Works Rallyval vágott neki a küzdelmeknek. 2020-ban megnyerte a nyitó szakaszt, és ezzel ő lett az első litván Dakar-szakaszgyőztes.

    A tavalyi futamon a tizenegyedik helyen végzett a kategóriájában, legjobban pedig az utolsó szakaszon szerepelt, ahol ötödik lett. A BRX 2021 óta indítja a Prodrive Huntert. Az autót Ian Callum tervezte, és márciusban mutatták be az utcai változatát.

    Vaidotas Žala
    Fotó: Vaidotas Žala

    Illusztris társasághoz csatlakozik Žala

    2022-ben a Sébastien Loeb, Orlando Terranova és Nani Roma alkotta BRX-trió a második, negyedik és huszonegyedik helyen végzett a Dakar összesítésében. Loeb a teljes világbajnokságot is teljesíti a Hunterrel, és jelenleg egy ponttal vezeti a T1-es tabellát, míg Terranova nem indult az Abu Dhabi Desert Challenge-en, de a Dakarra készülve részt vesz a Rallye du Maroc-on.

    Roma a rákkal vívott harcát követően gyógyulófélben van, és reményét fejezte ki, hogy versenyezhet Marokkóban vagy a Dakaron, de nem fogja siettetni a visszatérést, ha úgy érzi, hogy még nem áll készen rá.

    Az, hogy Vaidotas velünk lesz a 2023-as Dakaron, azt bizonyítja, hogy a tereprali világ mennyire figyel minket, és mennyire csodálják a Hunter autót és a BRX csapatot” – tette hozzá a BRX csapatfőnöke, Gus Beteli.

    Négyautós csapatot tervezünk a Dakar 2023-ra, a további neveket hamarosan bejelentünk. Először a Marokkó és az Andalúzia ralira összpontosítunk, a 2022-es FIA World Rally Raid bajnokság utolsó fordulóira. Izgalmas idők ezek számunkra.

    A 2023-as Dakar-rali 2022. december 31-én kezdődik.

    Megvan Bulacia helyettese az Acropolisra

    0

    Eyvind Brynildsen helyettesíti majd a sérült Marco Bulaciát az Acropolis Rallyn a Toksport WRT WRC2-es csapatában.

    A kétszeres nemzeti bajnok norvég egy Škoda Fabia Rally2 Evo-val készül a német csapatnál, miután Bulacia visszalépett a világbajnokság 10. fordulójából. Brynildsen honfitársát, Andreas Mikkelsent fogja támogatni.

    Bulacia a hónap elején súlyos balesetet szenvedett a Van Staden Rallyn, amely az Ypres Rally Belgium tesztversenye volt.

    A fiatal bolíviai ezt követően teljesítette az Ypres Rallyt, 11. lett a WRC2-ben, de kényelmetlenül érezte magát az autóban, és úgy döntött, hogy kihagyja a görögországi brutális murvás pályákat, hogy mielőbb teljesen felépüljön.

    Brynildsen nem először lép be a csapatba az utolsó pillanatban. Tavaly hasonló szerepet töltött be az Arctic Rallyn, amikor Bulacia vízumproblémák miatt nem tudott elutazni a versenyre. Jól sikerült a beugrás, a norvég negyedik lett a WRC2-ben.

    „Először is minden jót kívánok Marcónak a felépüléshez” – mondta Brynildsen. „Nagyon alázatos és büszke vagyok, hogy ismét megkaptam ezt a lehetőséget. Nagy köszönetet kell mondanom a Škodának és a Toksportnak, hogy hittek bennem. Megkérdezték, hogy jönnék-e, és természetesen igent mondtam – a rally a legjobb dolog, amit ruhában csinálhatsz! Biztos vagyok benne, hogy jól döntöttek, és mindent megteszek, hogy büszkék legyenek rájuk.”

    „Háromszor vagy négyszer jártam az Akropoliszon. Ez egy kemény, hosszú rally, és úgy gondolom, hogy a pénteki nap különösen nehéz lesz mivel egész nap nem lesz szerviz. Szóval az egyensúlyt kell megtalálni a következetesség, a gyorsaság és a bajok elkerülése között”tette hozzá.

    Brynildsen elismerte, hogy bár szívesen versenyezhetne gyakrabban a WRC-ben, anyagi okok akadályozták abban, hogy rendszeres programot állítson össze. Ennek ellenére a 34 éves versenyző az évek során több kisebb kategóriában elért dobogójával bizonyította, hogy képes az élmezőnyben harcolni

    „Mindig azt mondom, hogy ez lesz az utolsó rallym, mert olyan nehéz megtalálni a költségvetést, hogy ezen a szinten versenyezz, és szinte minden héten gyakorolni kell. Nagyon-nagyon jó lenne rendszeresen versenyezni azzal a tapasztalattal, amivel most rendelkezem, de realistának is kell lennem, és meg kell értenem, hogy nagyon nehéz ezen a szinten elindulni. Nagyon boldog vagyok, hogy visszatértem, és biztos vagyok benne, hogy jó munkát tudunk végezni a csapatért.”

    A WRC2 nevezőinek száma az Acropolison az egyik legmagasabb a kategória történetében, 35 páros adta le a nevezését.

    Eyvind Brynildsen
    foto: Eyvind Brynildsen

    Egy napon belül eldőlhet az F1 nyári átigazolási botránya

    0

    Szerdáig döntés születhet Oscar Piastri sorsáról és arról, hogy a McLaren vagy az Alpine rendelkezhet a sorsáról. Az viszont utóbbi győzelme esetén sem garantált, hogy a fiatal ausztrál jövőre az ő versenyzőjük lesz.

    A napokban, legkésőbb szerdáig eldől, hogy a McLaren vagy az Alpine tarthat-e igényt Oscar Piastri szolgálataira a következő szezonban. A franciák még a Magyar Nagydíj után jelentették be, hogy juniorjukat léptetik elő a váratlanul az Aston Martinhoz szerződő Fernando Alonso helyére, ám az ausztrál pilóta rövidesen kijelentette: ő ebbe nem egyezett bele, és esze ágában sincs az Alpine-nal versenyezni jövőre.

    Az ok: Piastri a McLarennel is aláírt egy szerződést – hogy pontosan mi van ebben, azt természetesen nem tudjuk, mint ahogyan az Alpine-nal kötött kontraktusának részletei is titkosak –, ami miatt a Forma-1-es szerződéseket vizsgáló szervezet, a Contract Recognition Board (CRB) elé került az ügy. A CRB virtuális tanácskozása a Belga Nagydíj utáni hétfőn zajlott, de döntésről egyelőre nem érkezett hír.

    Oscar Piastri, Alpine
    Piastri húzása sokaknak nem tetszik Fotó: Alpine

    A CRB pontos működése az F1 kereskedelmi viszonyait szabályozó Concorde-egyezményben van leírva, az FIA-tól független testület feladata pedig az, hogy értesítse a szövetséget arról, hogy melyik csapatnak van érvényes szerződése melyik pilótával, és kinek állíthat ki a szövetség szuperlicencet. 

    Amikor vitás eset merül fel, három ügyvéd tanácskozik, és az üléstől számított három napon belül döntést kell hozzon. Tehát legkésőbb augusztus 31-én nyilvánosságra kerülhet, hogy az Alpine vagy a McLaren tarthat igényt Piastri szolgálataira.

    Szafnauer tisztázta a történteket

    Természetesen a Belga Nagydíj hétvégéjén is rengeteg témát szolgáltatott a Piastri körül kialakult helyzet. Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke elárulta, hogy közte és az ausztrál között nem romlott meg a viszony, sőt, az F2-es bajnok a spái hétvége során Enstone-ban végzett szimulátoros munkát.

    A román származású szakember ugyanakkor egyértelművé tette, hogy megvan a véleménye Piastri viselkedéséről. „Azt kívánom neki, hogy legyen benne egy kicsit több tisztesség – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Novemberben aláírt egy papírt, mi pedig az alku ránk eső részében mindent megtettünk, hogy felkészítsük őt az F1-re. A rá eső rész az volt, hogy vagy nekünk vezet, vagy elfoglal egy olyan ülést, ahová mi helyezzük őt a következő három évre. Azt kívánom, bárcsak emlékezne rá, hogy mit írt alá novemberben, és mit vállalt.”

    Otmar Szafnauer, Alpine, Christian Horner, Red Bull, Andrea Seidl, McLaren
    Még ha nem is nyíltan kimondva, de több csapatfőnök is szimpatizálhat Szafnauer (bal szélen) helyzetével Fotó: Lars Baron/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Szafnauer később elismerte, hogy nekik is van mit tanulni a történtekből, egyúttal felidézte, hogy Alonso Aston Martinhoz szerződésének bejelentése után miként zajlott Piastri előléptetése. Ebből kiderült, hogy az ausztrál versenyző egyáltalán nem tiltakozott, amikor a csapat közölte vele, hogy élnek az opciós jogukkal.

    „Szóltam Oscarnak a bejelentés előtt. Éppen a szimulátorban volt, ezért elmentem hozzá, ő pedig mosolygott és hálás volt. Ezután nagyon gyorsan kijöttünk a közleménnyel” – ecsetelte a csapatfőnök, majd azzal indokolta ezt a lépést, hogy gyorsan akartak reagálni és nem akarták Piastri menedzsmentjével húzni az időt.

    A többi csapatfőnöknek is megvan a véleménye

    Szafnauer szavaival szembesítették Zak Brownt, a McLaren Racing ügyvezető igazgatóját, aki szintén érintett az ügyben. Az amerikai üzletember pedig nem mulasztott el odaszúrni Szafnauernek. „Semennyire nem ismerem a kapcsolatuk részleteit, ezért nem lenne igazságos, ha bármelyik fél mellett kiállnék, mert egyszerűen nem vagyok tisztában ezzel. De az utóbbi idők alapján ítélve, ahogyan Fernando kiszállt és ez meglepetésként érte Otmart, vagy hogy nemrég 400 ezer euróra büntették a csapatát és 15 pontot levontak tőle, nem vagyok benne biztos, hogy ő a leghitelesebb személy ahhoz, hogy az etikával kapcsolatos vádakat fogalmazzon meg.”

    Brown természetesen Fernando Alonso igencsak furcsa körülmények között lezajlott átigazolására utalt, illetve arra, amikor 2020-ban, még a Racing Point csapatfőnökeként Szafnauert és csapatát a szabálytalan eszközökkel lemásolt fékhűtők miatt büntették.

    Zak Brown, McLaren, Osztrák Nagydíj
    Brown (jobbra) nem kímélte Szafnauert Fotó: McLaren Racing

    Nem a McLaren vezére volt persze az egyetlen, aki megszólalt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke például Piastrit fedte meg.

    „Nagyobb gondjaim is vannak annál, minthogy a teraszon élvezkedjek, mint A Muppet Show-ban, és nézzem, ahogy az orrom előtt bontakozik ki a történet. Ugyanakkor fontos, hogy tiszteljék a junior programokat, és szerintem néhány kölyöknek óvatosnak kell lennie a Twitteren azzal, hogy mit mond multinacionális szervezetekről. Viszont nincs rálátásom a szerződésekre. Hiszek a karmában és a becsületességben, de nem tisztem megítélni a helyzetet, mert nem ismerem a jogi hátteret.”

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig a következőket nyilatkozta a Sky Sportsnak:

    „Nem teljesen értem az ügyet, mert szerződési szempontból ennek soha nem lett volna szabad megtörténnie – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Ha a Renault és az Alpine befektetett a karrierjébe, és invesztál a fiatalokba, az azért van, hogy a jövőre nézve tegye ezt, és ebben a lojalitásnak is szerepe kell legyen. Úgyhogy szerződési szempontból nem értem, hogy mi folyik itt, az pedig, hogy [Piastri] még olyan helyzetben is van, amelyben azt gondolja, hogy nem kell az Alpine-nak vezetnie jövőre, nyilván megmutatja, hogy valami nincs rendben.”

    „Remélhetőleg rendeződik az ügy, mert ő egy újabb nagyszerű tehetség. A Forma-4-ben és a Formula-Renault-ban az Ardennél versenyzett, úgyhogy elég jól ismerem. Nagy tehetség, akinek a rajtrácson a helye. Alighanem kicsit nagyobb a zűrzavar a bemutatkozása körül, mint lennie kellene.”

    Érdekes lesz látni, hogy amennyiben esetleg az Alpine javára dönt a CRB, a franciák beültetik-e Piastrit az autójukba jövőre, vagy az utóbbi hetek fényében inkább eladják őt a McLarennek, vagy esetleg felhasználják egy másik csapattal valamilyen csereüzlethez.

    A Toyota főnök kihívta Kalle Rovanperát egy párviadalra

    0

    A Toyota első embere Akio Toyoda személyesen is ott volt az Ypres Rallyn, ahol elmondta, hogy mennyire fontos a WRC program a márka számára.

    A Toyota elnöke azért utazott az Ypres Rallyra, hogy megismerje a Toyota új hidrogénüzemű koncepcióját, a GR Yarist, a WRC legenda, Juha Kankkunen mellett. A hidrogénüzemű autók a Toyota jövőbeli alternatív üzemanyagforrásokkal kapcsolatos kutatásának és fejlesztésének fő irányát jelentik. Toyoda a Power Stage után vasárnap a sajtónak nyilatkozva hagsúlyozta a WRC fontosságát a Yaris márka globális értékének növelésében.

    „A Yaris egyre népszerűbb az európai régióban, de nem csak ott. A Yaris névre váltottunk szerte a világon” – mondta Toyoda. „A Yaris név egyfajta szimbólum a Toyota számára a motorsportban, ami szerintem valóban hozzájárult a Toyota értékének növeléséhez.”

    „Ez a Power Stage ennyi nézővel nagyon különleges. Valóban átéreztem a WRC élményt” – nyilatkozta Toyoda miután végigmentek a Power Stage-en. Méltatta azt a munkát is, amely azért folyik, hogy a világbajnokság valóban globálissá váljon.

    „Az FIA különböző helyszíneket választ a világ minden tájáról. Japán is ide tartozik, ami nagyon fontos a japán rally rajongók számára, hogy világszínvonalú versenyzőkkel és navigátorokkal a motorsport egyik csúcsát lássák. Szerintem ez elég izgalmas.”

    Arra a kérdésre, hogy mi a benyomása a Toyota 2022-es sztárpilótájáról, Kalle Rovanperáról, a Toyota elnöke egy kihívással válaszolt.

    „Szeret fánkokat rajzolni. Jó vagyok a fánkban is. Egy nap szeretnék versenyezni Kallével, hogy ki rajzolja a legjobb fánkot az aszfaltra!”

    Persze tudni kell, hogy Toyoda úr nem vcsak a pálya széléről kedvelei a rallyt, ha lehetősége van rá, szívesen beül a vezetőülésbe is.

    Toyoda
    foto: wrc.com

     

    Itt a tuti befektetés: exgyári Corolla WRC

    0

    Eladó egy eredeti Toyota Corolla WRC. Az autót korábban Carlos Sainz és Louis Moya használta.

    WRC-t venni jó. Tessék csak megkérdezni Bútor Robit, Schubit vagy Csík Zolit. Mostanában befektetésnek is kiváló, legalábbis erre külön felhívja a figyelmet a KG Motorsport hirdetése, amelyben egy gyári Toyota Corolla WRC-t kínálnak.

    A szövegben nem térnek ki rá, hogy pontosan melyik autóról van szó, ha hiteles a dekoráció akkor ez a 609-es alvázszámú Corolla, amivel Carlos Sainz és Louis Moya 1998-ban megnyerte a Monte Carlo Rallyt. Utána hetedikek lettek a Catalunya Rallyn, majd Új-Zélandon ismét a dobogó tetejéig repítette őket a Corolla.

    Ausztráliában már Freddy Loix lett hatodik ezzel a kocsival, majd a szaúdi Toyota csapathoz került. A szaúdi rallyversenyző rögtön megtapasztalta, hogy WRC-t vezetni nem könnyű, első versenyén tetőre tette a jobb sorsra érdemes versenyautót. Abdullah Bakhashab azonban nem adta fel, 99-ben elindult az Acropolison is ahol nyolcadik lett.

    Corolla WRC
    foto: motorsportauctions.com

    A Corolla WRC ezután nyugat-európai vándorútra indult, dán, francia, holland, belga tulajdonosai is voltak. Ismertebb név közülük az a Kristian Poulsen, aki mostanában a túraautóversenyeken látható.

    A korábban K-AM 307-es rendszámmal versenyző Corolla WRC eddig 78 versenyen indult, 16 futamon győztes autó volt, és 31 alkalommal jutatta a dobogóra a versenyzőket.

    Az autó árát nem árulták el a hirdetésben, csak annyit közöltek, hogy a főbb komponensek keveset futottak, remek állapotban van a kocsi és jár hozzá egy pótalkatrész csomag is.

    Corolla WRC
    foto: motorsportauctions.com

    Schumacher az idei év végén szakít a Ferrarival

    0

    Már egy ideje pletykáltak róla, a Belga Nagydíj után az Autosport pedig már kész tényként kezeli, hogy Mick Schumacher 2023-tól már nem lesz a Ferrari kötelékének tagja. Ez nagy valószínűséggel egyben azt is jelenti, hogy jövőre nem láthatjuk őt a Haas színeiben sem.

    Nagyon úgy néz ki, hogy igaznak bizonyulnak a pletykák, és Mick Schumacher a 2022-es év végén szakít a Ferrarival. Az Autosport saját forrására hivatkozva azt írja, hogy a német pilóta és a Ferrari versenyzői akadémiája közötti szerződés az év végén „természetes véget ér”, ami annyit tesz, hogy a kontraktus lejár, és nem fogják megújítani azt.

    A neves szaklap szerint paddock szerte már-már kész tényként kezelik azt is, hogy a Haas nem fog hosszabbítani Schumacherrel, akinek az ülésére a legnagyobb eséllyel a továbbra is a Ferrari támogatását élvező, 2019 és 2021 között az Alfa Romeónál versenyző Antonio Giovinazzi pályázik.

    Hogy Schumacher hol folytathatja, arról az utóbbi napokban több pletyka is szárnyra kapott. A Haason kívül három csapat, az Alpine, az Alpha Tauri és a Williams nem fixálta le még a jövő évi felállását, a francia istállónál hosszú távú szerződéssel rendelkező Esteban Ocon pedig Belgiumban kijelentette: ő egyértelműen Schumachert látná szívesen maga mellett, hiszen baráti kapcsolatot ápol a némettel.

    Mick Schumacher, Kevin Magnussen
    Magnussen jövőre új csapattársat kaphat Fotó: Andy Hone / LAT Images

    A Red Bull testvércsapata eközben a legújabb hírek szerint szemet vetett az IndyCarban versenyző, az idén a tavalyi McLarennel tesztelő Colton Hertára, míg a Williamsről eddig nem lehetett hallani Schumacherrel kapcsolatban. Egészen mostanáig, Spában a német Skyon szakértőként tevékenykedő Timo Glock ugyanis már a grove-iakkal is szóba hozta honfitársát, ami – ha mást nem is – annyit mindenképpen sejtet, hogy a hétszeres világbajnok fia gyakorlatilag mindenkinél kopogtat.

    És tekintve, hogy mennyien pályáznak a meglévő ülésekre, nem kizárt, hogy Schumachernek nem marad helye. A most 23 esztendős pilóta 2019 elején csatlakozott a Ferrari akadémiájához, Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke pedig akkor leszögezte, nem az édesapja múltbeli sikerei és ferraris kötődése, hanem Mick teljesítménye vezetett az együttműködéshez.

    Schumacher először a 2019-es Bahreini Nagydíj után tesztelhetett Forma-1-es Ferrarit, miközben egy napot eltöltött az aktuális Alfa Romeóban is. Miután 2020-ban megnyerte a Forma-2-es bajnoki címet, úgy tűnt, hogy az Alfa Romeóval mutatkozhat be a királykategóriában (az Eifel Nagydíj pénteki szabadedzésen pályára is lépett volna a csapat színeiben, ha az időjárás miatt nem törlik a tréninget), de végül nem így lett.

    Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Eifel Nagydíj, 2020
    Az Alfánál Giovinazzi helyét vehette volna át. Lehet, hogy most az olasz fogja az övét? Fotó: Xavi Bonilla / DPPI

    A kapcsolat a Ferrarival azonban így is F1-es üléshez juttatta a Haas révén, amelynek autóját a 2020-as Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén vezette először. A 2021-es szezont a gyenge és fejlesztéseket egyáltalán nem kapó autóval a mezőny hátsó felében töltötte, de folyamatosan és meggyőző fölénnyel verte csapattársát, Nyikita Mazepint.

    A 2022-es szezon első fele azonban nem úgy alakult, ahogy Schumacher remélte, mert az év elején újdonsült csapattársa, Kevin Magnussen nemcsak gyorsabb volt nála, de a német két nagy balesetet is szenvedett, amivel komoly anyagi károkat okozott az istállónak. A Ferrari eközben hosszú távra elkötelezte magát jelenlegi pilótapárosa mellett, és a teljesítményén egyértelműen javító, Ausztriában és Silverstone-ban is pontot szerző Schumacher támogatottsága a Scuderián és a Haason belül is csökkent.