back to top
2025. december 20. 05:27
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1256

    Mick Schumacher lehet a fő esélyes Alonso helyére

    0

    Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy Mick Schumacher a jelek szerint elhagyni készül a Ferrari akadémiáját, hogy a saját kezébe vegye a sorsát, és adott esetben átigazolhasson a Haastól az Alpine-hoz. A Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján újabb fejlemények láttak napvilágot az ügyben.

    Miközben a Forma-1-ben második szezonját taposó Mick Schumacher ülése kezd egyre bizonytalanabbá válni a Haasnál – az ESPN információi szerint Günther Steiner csapatfőnök már Daniel Ricciardóval is felvette a kapcsolatot –, egyre inkább úgy fest, hogy a hétszeres világbajnok fiának abban az esetben sem kell búcsút intenie a Forma-1-nek, ha az amerikai istálló nem hosszabbít vele szerződést.

    A 23 esztendős pilótát már egy ideje szóba hozták Fernando Alonso megüresedett helyével, amelybe a francia istálló Oscar Piastrit szerette volna beültetni, ám ez a jelek szerint nem fog neki összejönni. Az Alpine így kénytelen más versenyző után nézni, a Motorsport.com olasz kiadása pedig a nyári szünet utáni első versenyhétvége csütörtöki sajtónapján arról számolt be, hogy „számos megbízható forrás állítja”: a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak Schumacher menedzsmentje és a csapat között, jelen állás szerint pedig a német pilótának van a legnagyobb esélye arra, hogy Alonso utódja legyen.

    Mick Schumacher, Haas, Belga Nagydíj
    Pályabejáráson a Belga Nagydíj csütörtöki napján Fotó: Andy Hone / LAT Images

    Az olasz szaklap szerint Schumacher soha nem lelkesedett azért, hogy egy harmadik idényt is eltöltsön a Haasnál, és amint világossá vált, hogy az Alpine aligha fogja tudni Piastrival pótolni a kétszeres világbajnok spanyolt, a menedzsmentje egyből bejelentkezett az üres helyre. Az olasz Motorsport szerint a hétszeres világbajnok fia mellett szól az, hogy Esteban Ocon, a francia istálló hosszú távú szerződéssel rendelkező pilótája kifejezetten örülne, ha barátja csatlakozna hozzá az Alpine-nál. Amennyiben pedig így lesz, annak természetesen feltétele, hogy Schumacher szakítson a Ferrarival. Lévén a maranellóiak pilótapárosa évekre be van betonozva, ez valószínűleg nem lesz akadály.

    Schumacher Spában egyébként reagált arra, hogy nemrég elkezdte követni Laurent Rossit, az Alpine vezérigazgatóját az Instagramon, és elmondta, hogy „minden csapatfőnököt követek, akinek van Instagramja. Ha megnézik, láthatják, hogy így van.”

    Jövő héten tárgyalják Piastri ügyét

    Természetesen Schumachernek csak akkor lehet esélye az Alpine-hoz igazolni, ha az F1-es szerződésekkel foglalkozó Contract Recognition Board (CRB) úgy dönt, hogy a franciák nem tarthatnak igényt juniorjuk jövő évi szolgálataira. Az ügyet közelről ismerő forrásokra hivatkozva az Autosport arról ír, hogy a CRB jövő hétfőn fog először összeülni, hogy megtárgyalja, Piastri Alpine-nal, vagy McLarennel kötött szerződése-e az érvényes.

    Oscar Piastri, Alpine
    Piastri lenne az Alpine első számú választása, de ő nem akar a franciáknak vezetni Fotó: Alpine

    Amennyiben arra jutnak, hogy az F2-es bajnok kontraktusa helytálló a wokingiakkal, Piastri jövőre Daniel Ricciardo helyét fogja betölteni, Schumacher előtt pedig megnyílik az út az Alpine ülésébe. Hogy döntés mikorra várható, azt ugyanakkor egyelőre nehéz megmondani, és nagyban függ attól, hogy mennyire komplikált szerződésekről van szó. Amint a CRB dönt, és értesíti a csapatokat, javaslatot tesz az FIA-nak arra vonatkozóan, hogy melyik istálló folyamodhat superlicenért Piastrinak.

    Hogy az Alpine továbbra is számolna az ausztrállal, amennyiben ők kerülnek ki győztesen a vitából, azt jól jelzi, hogy sajtóhírek szerint a Belga Nagydíj hétvégéje alatt Piastri szimulátoros munkát végez az enstone-i központban, azaz a csapat továbbra is ragaszkodik hozzá, hogy teljesítse a szerződésében foglaltakat.

    Barum Rally – minden információ a versenyről

    0

    Az 51. Barum Rallyn tucatnyi magyar páros indul, és már Európa-bajnokként rajtol el Llarena Efrén és Sara Fernandez.

    1984 óta a Rally Európa-bajnokság része a Barum Rally, amely a szűk, tempós, ám nagyon dobálós és sokszor töredezett aszfalttal borított pályáiról ismert. A különleges gyorsaságikat természetesen a hazai pilóták ismerik a legjobban.

    A Barum ásza Jan Kopecky. A cseh pilóta kilencszer nyerte meg a versenyt és összesen 11 alkalommal állt a dobogó tetején. 92 gyorsasági győzelem áll a neve mellett, és a rossz hír a vetélytársaknak, hogy 4-es rajtszámmal ebben az évben is ott van a nevezési listán. Nem lesz könnyű legyőzni, utoljára ez 2014-ben állt más győztes a Barum Rally dobogójának tetején, igaz, ekkor Kopecky csak előfutó volt… viszont akkor a mezőnyben ott volt Ott Tanak, Esapekka Lappi vagy éppen Craig Breen is. A győztes pedig Vaclav Pech lett, az első ötben pedig akkor is négy cseh versenyző volt. Talán nem is kell tovább bizonygatni, hogy mennyit számít itt a pályaismeret.

    Fotó: Csomós Mixi

    Magyar elsőség a Barumon

    A Barum győztesei között mindenképp meg kell említeni Ferjáncz Attilát is, 1987-ben Tandari Jánossal megnyerték a versenyt az Audi Quattroval. A Renault 5-tel 1978-ban, a Lancia Deltával pedig 1990-ben jutottak el a Barum dobogójára.

    Magyarok ebben az évben is szép számmal lesznek. Herczig Norbert újra Ferencz Ramónnal versenyez, tavaly negyedikek lettek itt, mindössze 3.8 másodpercre voltak a dobogótól. Csomós Mixiék autója is elkészült, László Martin és Berendi Dávid pedig szintén egy Rally2-es Skoda Fabiával indul. Herczig Patrik és Varga Kristóf a Clio Trophy utolsó versenyét teljesíti ezen a hétvégén. Az Ypres után nem pihen László Zoltán sem, Bán Viktorral együtt a Ford Fiesta Rally3-mal állnak rajthoz. Vogel Adrienn és Maricsek Miklós idei első ERC versenyükre készülnek a Ford Fiesta Rally4-gyel. Nevezett a Barumra Bartha Nándor és Farkas Martin is, ők egy Peugeot 206 RC-vel állnak rajthoz. Érdemes lesz a Historic mezőnyt is figyelni, itt öt magyar páros van a nevezési listán, így összesen 12 magyar duónak szurkolhatunk.

    Ennyi magyarért már autóba is lehet pattanni, a verseny központja Zlín mindössze szűk négyórányi autóútra van Budapesttől.

    László Martin

     

    202 kilométer gyorsasági

    A 2022-es Barum Rallyn 13 gyorsaságit jelöltek ki a szervezők. Péntek este egy városi gyorsasági, majd szombaton hat szakasz 106 kilométerrel szerepel a programban. A vasárnapi zárónapon is hat gyorsasági lesz, 95 kilométernyi össztávval.

    A Barum Czech Rally Zlín 2022 programja:

    08. 26. péntek:

    Kvalifikáció Zlutava – 4.57 km – 9:10
    Rajtceremónia – Zlín – 16:00
    SS1 – Zlín – 9.57 km – 20:45

    08. 27. szombat:

    Szerviz A – Orokovice – 15 perc – 08:28
    SS2 – Brezova – 12.73 km – 09:31
    SS3 – Drzkova – 24.32 km – 10:39
    SS4 – Semetin – 11.51 km – 11:32
    Szerviz B – Orokovice – 30 perc – 13:47
    SS5 – Brezova – 12.73 km – 15:05
    SS6 – Drzkova – 24.32 km – 16:13
    SS7 – Semetin – 11.51 km – 17:06
    Flexi szerviz C – Orokovice – 45 perc -18:31

    08. 28. vasárnap:

    Szerviz D – Orokovice – 15 perc – 07:59
    SS8 – Bunc – 15.20 km – 09:07
    SS9 – Maják – 13.20 km – 10:05
    S10 – Pindula – 19.54 km – 11:08
    Szerviz E – Orokovice – 30 perc – 12:24
    SS11 – Bunc – 15.20 km – 13:47
    SS12 – Maják – 13.20 km – 14:45
    SS13 – Pindula – Power Stage – 19.54 km – 16:08
    Céldobogó – Zlín – 17:15

    Bajnokként rajtolnak

    A cél az, hogy a hétvégén megnyerjem a bajnokságot. De egyáltalán nem érzek nyomást. A dobogóért akarunk küzdeni, de csak a saját versenyünkre koncentrálunk, aztán meglátjuk, hogy alakul” – mondta Llarena Efrén a verseny előtt két nappal, de arra álmában sem gondolt, hogy már bajnokként áll fel a rajtdobogóra. Tempestini a verseny előtt visszalépett, ezzel a spanyol duó előnye behozhatatlan lett.

    Szavakat sem találok” – mondta Efrén Llarena a Rally Európa-bajnokság honlapjának. ” Ez egy álom, mely négy éve kezdődött, amikor mi indultunk először a Spanyol Rally Team színeiben az Eb-n. Később sikerült megnyernünk az ERC3 junior és ERC3 bajnokságot, most pedig az abszolút bajnokságot nyertük. Ez fantasztikus!” 

    Llarena
    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    A cseh csodagyerek

    Érdemes lesz a hétvégén figyelni Eric Cais teljesítményét. A cseh versenyző tavaly 20 másodperccel vezette a versenyt, amikor az utolsó kilométereken kiesett, ezzel elveszítette a már biztosnak látszó győzelmet. Idén Monte Carloban abszolút kilencedik lett, azóta viszont felejthető a szezonja. A Barumra biztosan nagyon készül, van itt egy befejezetlen ügye.

    Alonso megmagyarázta, hogy főnöke miért nem tudott az átigazolásáról

    0

    Gyakorlatilag mindenki tudott az Alpine-nál arról, hogy Fernando Alonso az Aston Martinhoz igazol, csak a csapatfőnök nem. Legalábbis a kétszeres világbajnok ezt állítja.

    Fernando Alonso először állt a média képviselői elé azóta, hogy a Magyar Nagydíj utáni hétfőn derült égből villámcsapásként ért mindenkit az Aston Martinhoz szerződésének híre. Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnökének akkori nyilatkozatai alapján úgy tűnt, hogy a kétszeres világbajnok a francia istálló vezetésének háta mögött megegyezett a silverstone-iakkal, majd őket is meglepve jelentette be, hogy a szezon végén távozik.

    A Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján a spanyol veterán azonban azt állította, hogy gyakorlatilag csak közvetlen főnökét nem avatta be, és még a szerelői is tudtak a közelgő bejelentésről. A 40 esztendős pilóta elismerte, hogy Otmar Szafnauer „valószínűleg nem tudott semmit”, majd azt állította, hogy az egyeztetésekben résztvevő összes embernek viszont előre szólt.

    „Értesítettem Laurent Rossit [az Alpine vezérigazgatóját], Luca de Meo [elnököt], a szerelőimet és a mérnökeimet bármilyen bejelentést megelőzően. Mindenkit, aki részt vett a tárgyalásokban, értesítettem az Aston Martin bejelentés előtt. És igen, Laurent és Luca valószínűleg nem hívták fel [Szafnauert] a bejelentés előtt, és emiatt lepődött meg. De én minden embert értesítettem, akivel tárgyaltam, és még arra is szakítottam időt, hogy a szerelőimnek és a mérnökeimnek is szóljak.”

    Szafnauer a Magyar Nagydíj utáni héten azt nyilatkozta, már csak azért is meglepte Alonso bejelentése, mert a hungaroringi verseny után azt mondta neki, hogy „nem írtam alá semmit”. Ez tulajdonképpen igaz volt, hiszen Alonso csak hétfőn írta alá az új szerződését, de addigra már megegyezett az Aston Martinnal. 

    Sebastian Vettel, Aston Martin, Fernando Alonso, Alpine, Magyar Nagydíj
    A Magyar Nagydíj alatt már tudta, hogy következő csapata ellen versenyez Fotó: Aston Martin

    „Az Aston Martin-projekt nagyon izgalmas. Megvan a költségvetésük, a tehetségük és az erőforrásaik. Miután Vettel bejelentette a visszavonulását, felhívtak, leültünk, beszéltek a projektről, elfogadták az elvárásaimat, megegyeztünk, hétfőn pedig aláírtuk a szerződést” – mondta Spában.

    Akárhogy is történt, az mindenképpen furcsa, hogy még a szerelők is előbb tudnak egy pilóta távozásáról, mint maga a csapatfőnök, bárkinek is lett volna a feladata értesíteni erről Szafnauert.

    Alonso hiúsága is szerepet játszott a döntésben?

    A kétszeres világbajnok arról is beszélt a belga futam csütörtöki sajtótájékoztatóján, hogy miért választotta az Aston Martint, szavaiból pedig kiderült, hogy az Alpine részéről nem érezte a 100%-os bizalmat, miután jelenlegi csapata egy plusz egy éves szerződést akart neki adni, egy év múlva pedig a teljesítményét kiértékelve döntöttek volna a közös folytatásról. Szafnauer elmondta, hogy ebben semmi más, csakis Alonso kora játszott szerepet, mert biztosak benne, hogy – noha jelenleg kifogástalan teljesítményt nyújt – előbb-utóbb elkezd majd hanyatlani.

    „Az Alpine-nál minden évben kiértékeltek volna. Úgy éreztem, ez túl sok. Az Aston Martinnál minden bizalmukat belém helyezték, és nem az útlevelemet nézték. Az Alpine-nal folytatott tárgyalások során [Oscar] Piastri neve mindig ott volt az asztalon” – nyilatkozta Alonso.

    „Számomra ez logikus lépés volt, mert az Aston nagyon akart engem, megbízik a képességeimben a pályán és azon kívül is, hogy előreviszem a projektet. Valamint ott volt az is, hogy úgy éreztem, a hónapokon át tartó egyeztetések után a helyes lépés egy olyan fiatal és tehetséges pilótának elérhetővé tenni az ülést, mint Oscar, és látszólag mindenki nyer ezzel. Úgy éreztem, a helyes döntés az Astonhoz szerződés, mert úgy láttam, hogy igazán akarnak, és elismerik az elmúlt két szezonban nyújtott teljesítményemet.”

    Az más kérdés, hogy az Alpine valószínűleg Piastirt sem fogja tudni az autójába ültetni, a tavalyi Forma-2-es bajnok ugyanis inkább a McLarenhez megy.

    Oscar Piastri, Alpine
    Az Alpine minél előbb elő akarta léptetni Piastrit, amivel Alonso is tisztában volt Fotó: Alpine

    Már jövőre nyerne

    Ami az Aston Martinnál elkövetkező időszakot illeti, Alonso tisztában van vele, hogy nem győzelemre alkalmas csapathoz megy, amely jelenleg ráadásul az Alpine mögött van, ám úgy érzi, hogy akár már jövőre sikeresek lehetnek.

    „Persze, hogy minden döntésben van némi kockázat a Forma-1-ben. Senkinek sincs varázsgömbje, ami megmutatja a jövőt. Ugyanakkor a Forma-1-ben, vagy bármely sportban, vagy nyersz, vagy nem. Nem számít, hogy negyedik vagy tizenharmadik vagy. Vagy első vagy, vagy nem te nyersz. Minden pilóta és csapat azért van itt, hogy első legyen. A következő évre szóló lehetőségeim közül szerintem ez volt a helyes döntés. Mint mondtam, a projektnek vannak olyan összetevői a jövőre nézve, amelyek a Forma-1-ben normál esetben egyet jelentenek a sikerrel. Amikor befektetsz és neked vannak a legjobb embereid. Úgyhogy nézzük meg, hogy le tudjuk-e rövidíteni a lehető legjobban a sikerhez vezető időszakot, és már a következő szezonra nagyon gyorssá tudjuk-e tenni az Aston Martint.”

    Herczig Norbi újra Ferencz Ramónnal versenyez a Barumon

    0

    Közel tíz hónappal a tavalyi Rally Hungary után újra Ferencz Ramón navigátorral indul az ERC-ben Herczig Norbert. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria versenyzői a 2022-es Barum Rallyn jubileummal folytatják a közös munkát, ez lesz 25. közös ERC versenyük.

    Egy évvel ezelőtt remekül sikerült a csehországi kaland, Herczig Norbert és Ferencz Ramón negyedik lett a Barumon, a dobogótól mindössze 3.8 másodperc választotta el őket. Az idei versenyt is a szokásos teszttel kezdte a páros, az érzés pedig olyan volt mint az elmúlt 24 közös versenyen.

    „Ramón ugyanott folytatta ahol abbahagyta tavaly, ugyanazzal a higgadtsággal és jó ritmusérzékkel diktálta az itinert. Új abroncsot kaptunk a tesztre, amit ezekre a pályákra fejlesztettek, sajnos ezeket ezeken a kilométereken nem tudtuk teljesen kiismerni, az első gyorsaságikon folytatni kell majd ezt a munkát. A Skoda Fabia Rally2 evo ismét tökéletesen működött, a beállításokat pedig verseny közben is folyamatosan finomítjuk” – foglalta össze a teszt eseményeit Herczig Norbert.

    A Barum Rallyn ebben az évben 13 gyorsasági szakaszt jelöltek ki a szervezők. A gyorsaságik teljes távja 202.57 kilométer lesz, a rally össztávja 624 kilométer lesz.

    „Korábban mentünk már a pályák többségén, vagy a korábbi versenyeken szerepeltek, vagy fordított irányban mentünk rajtuk, vagy a pályabejáráson ismertük meg őket.  Mindössze kettő új szakasz van, ezeket kell jól felírni a pályabejáráson, de biztos vagyok benne, hogy ez jól fog sikerülni, megvan már ez a fajta rutinunk. Hatalmas lendületet ad, hogy tavaly ennyire jól sikerült a Barum, egy évvel ezelőtt beérett az addig elvégzett munka gyümölcse. Ebben az évben másfajta kihívás vár ránk, de ettől függetlenül nagyon várjuk a hétvégét, mert szeretjük a Barum Rallyt. A pályák egy része hasonlít a hazai pályákhoz, a helyiek is nagyon szeretik a rallyt és a hangulat is fantasztikus” – mondta Herczig Norbert.

    Kanári-szigetek
    foto:@World / Red Bull Content Pool

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón már csapatbajnoki cím birtokában érkezik a csehországi versenyre. Az MRF csapat nem csak az egyéni Európa-bajnoki címet szerezte meg, hanem a csapatok értékelésében is első lett.

    „Nagyon büszkék vagyunk a csapatbajnoki címre, és a csapattársainkra, a spanyol párosra, akik megnyerték egyéniben a bajnokságot. Pontosan látjuk, hogy a mi részünk mekkora ebben a sikerben, és nagyon büszkék vagyunk ezekre a címekre, mert ezekért mi is sok áldozatot hoztunk” – értékelte a sikereket Herczig Norbert.

    A Barum Rally központja a Budapesttől mindössze 315 kilométerre levő Zlín, ezért a versenyre szokás szerint sok magyar szurkoló utazik. Norbiék mindig nagyon várják ezt a futamot, mert remek alkalom, hogy megköszönjék az egész éves támogatást.

    Ezen a hétvégén nincs magyar bajnoki futam ezért még több magyar szurkolót várunk. Nekünk ez mindig hatalmas motiváció, mert fantasztikus érzés, amikor a pálya szélén érezzük a rallyt értő szurkolók támogatását. Ők is látják, hogy mennyi munka van az ERC szereplés mögött, hálásak is érte, mi pedig igyekszünk mindent megtenni, hogy megköszönjük a támogatást. Örülünk, hogy itt lesznek, és kérjük, hogy szurkoljanak minden magyar párosnak, hiszen sokan leszünk az 51. Barum Rallyn” – fejezte be Herczig Norbert.

    Herczig
    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Több mint 20 variációt álmodtak meg a világ leghíresebb kanyarjának

    0

    Jarno Zaffelli, a spái versenypálya felújítását végző Dromo Circuit Design alapítója elárulta, hogy több mint 20 változatot próbáltak ki a szimulátorban, mire eldöntötték, hogy miként módosítják a híres Eau Rouge-kanyart.

    Jelentős módosítások történtek a spái versenypályán az idei évre. A 2-es, 3-as, 4-es kanyarokat azaz az Eau Rouge-t és a Raidillont –, illetve a nyolcas és kilences kanyart újraaszfaltozták, utóbbiban pedig a motorosoknak egy új nyomvonalat is kialakítottak. Emellett több bukótér is kavicságyat kapott, az Eau Rouge-Raidillon kombinációban pedig mindét oldalon messzebb vitték a védőkorlátot a nyomvonaltól, hogy elkerüljék azokat az utóbbi években megszaporodó baleseteteket, amelyek során a kicsúszó autó(k) visszapattantak a pályára.

    Mivel az átalakítások az egyetemes motorsport egyik, ha nem a leghíresebb kanyarját is érintették, Jarno Zaffelli, a munkálatokat végző Dromo alapítója szerint a lehető legnagyobb tisztelettel és körültekintéssel jártak el.

    Spa, Eau Rouge, aszfaltozás, átépítés
    A bővített bukóterek mellett új lelátó is épült Fotó: Dromo Circuit Design

    „A cél az volt, hogy modernizáljuk és biztonságosabbá tegyük az Eau Rouge-t. A rengeteg kárt okozó áradás után vontak be minket. Meghatároztuk, hogy miként állítsuk helyre a területet és javítsunk a shown-n, csökkentsük a huplikat és lehetővé tegyük a vízelvezetést. Mindezt úgy, hogy közben biztosítjuk, a motorsport legikonikusabb kanyarja megőrizze az egyedülálló karakterét” olvashatók Zaffelli szavai a Dromo által közzétett sajtóanyagban.

    A pályaépítés és átalakítás terén hatalmas tapasztalattal bíró cégnek nem volt könnyű dolga. „A nyomást ennek a régiónak az időjárása jelentette. Az egyetlen lehetséges időintervallum a munkára 2022 februárja és márciusa között volt. Télen túl hideg van, ez a terület pedig híres a nagy esőzésekről. Hogy érzékeltessem, mennyire szoros volt az időbeosztás: már tíz nappal azután versenyeztek a pályán, hogy lefektettük az új aszfaltréteget.”

    Ahogyan az lenni szokott, a kivitelezést hosszas és minden részletre kiterjedő tervezési fázis előzte meg, amely során a lehető legaprólékosabban körüljárták a szükséges változtatásokat.

    „A dizájn és a további fejlesztések kialakításában figyelembe kellett vegyük az új szabályokat és az új gumikat. Több mint húsz változatot alkottunk meg az Eau Rouge-ra. Több napot töltöttünk profi autóversenyzőkkel a szimulátorainkban, hogy visszajelzést adjanak, ezután pedig két teljes napot voltunk velük a Thierry Boutsen és Emanuele Pirro által felügyelt Vi-Grade szimulációs központban. 2021 októbere és novembere között végeztük a finomhangolást a szimulátorban F1-es és GT-autókkal.”

    Spa, Eau Rouge, aszfaltozás, átépítés
    Különleges aszfaltot fejlesztettek ki Fotó: Dromo Circuit Design

    „Ez a munka rengeteget segített a végső dizájn kiválasztásában, amit aztán benyújtottunk az FIA pályabizottságához, mielőtt 2022 első hónapjaiban nekifogtunk az építkezésnek. Emellett belső vizsgálatot is végeztünk a pályáról, ami LIDAR-scant foglalt magában a területről, majd jött a teljes analízis, hogy véglegesítsük a részleteket.”

    És nemcsak a bukóterek mérete és a falak elhelyezkedése, hanem az új aszfaltréteg is nagy körültekintést igényelt. Merthogy a Dromo nem pusztán a huplikat tüntette el, hanem egy teljesen újfajta aszfaltot kísérletezett ki, amit LeNoir-nak neveztek el.

    „A pályát közel 20 éve aszfaltozták legutóbb újra. Azóta a versenyautók és versenymotorok teljesítménye nagy mértékben nőtt, és az aszfaltkészítéshez és annak lefektetéséhez használt technológia is drámaian változott. A Dromo tapasztalat és szakértelme lehetővé teszi, hogy pályaspecifikus aszfaltot készítsünk. A legnagyobb kihívást a 31 méteres szintkülönbség jelentette az Eau Rouge aljától a tetejéig.”

    Zaffelli elmondása szerint az új aszfaltot a WEC mezőnye jól fogadta a spái 6 órás versenyen, és az F1-es mezőny is érezni fogja a különbséget a korábbiakhoz képest, miközben továbbra is padlógázzal lesz képes teljesíteni a híres kanyart.

    Fourmaux-t visszaléptette az Acropolis Rallytól az M-Sport 

    0

    Eredetileg nevezte az M-Sport Adrien Fourmaux-t is az Acropolis Rallyra, azonban a belga baleset miatt kénytelen volt visszaléptetni a francia versenyzőt a fordos csapat. 

    Adrien Fourmaux nagyon nehéz szezont teljesít idén, és pechszériája a belga Ypres Rallyn sem ért véget. Az utolsó napon hatalmasat esve ideje korán fejezte be a versenyt. 

    A baleset azonban kihatással volt a szezon következő versenyén, a görög Acropolis Rallyn való indulására is. 

    “Sajnos Adrien Fourmaux és Alex Coria nem tud indulni Görögországban, mivel autója sérüléseit nem tudjuk időben helyrehozni – jelentette be az M-Sport. – Azonban mindketten részt vesznek a pályabejáráson és a jövőre készülve feldolgozzák a szakaszokat.” 

    Adrien Fourmaux idén mind a kilenc vb futamon indult, azonban pontot szerezni csak háron versenyen tudott. 

    A Hyundai kiáll Moncet mellett 

    0

    A Hyundai Motorsport csapatvezetői tisztségére vonatkozó korábbi pletykákra reagálva a koreai gyártó egy közlemény adott ki. 

    Andrea Adamo decemberi távozása után Julien Moncet csapatigazgató-helyettes lett megbízva a Hyundai Motorsport vezetésével, azonban továbbra sem nevezték ki csapatvezetőnek. 

    Moncettel kapcsolatban Ott Tanak az Ypres Rally után kijelentette, hogy nem őt látja a legjobb személynek csapatvezetői tisztségre, és inkább motort készítsen, mert ahhoz jobban ért. 

    Ezt követően a Dirtfish is közzétette, hogy forrása szerint Eric Boullier kaphatja meg a tisztséget és ezt a héten be is jelentik. 

    Azonban a Hyundai is reagált a pletykákra. 

    “A Hyundai Motorsport továbbra is támogatja ideiglenes csapatmenedzserét, Julien Moncetet, aki a szervezet működését a WRC-ben, az ETCR-ben is irányítja, valamint az ügyfél programot is üzemelteti – áll a Hyundai közleményében. – Ugyanakkor továbbra is keresünk csapatunkat erősítő személyt a csapatom belülről és kívülről is, hogy erős alapon működhessen motorsport csapatunk.” 

    Moncet irányításával egy mély gödörből tudott felállni a Hyundai WRC csapata és Ott Tanak révén már három futamgyőzelmet is elértek ebben a szezonban.

    A koreai gyártó Rally1-es versenyzői közül pedig Tanak a vb második, Thierry Neuville a negyedik, Dani Sordo a kilencedik, míg Oliver Solberg a 11. helyen áll.

    A Hyundai a gyártók versenyében pedig a második helyet foglalja el.

    Mi lesz Daniel Ricciardóval?

    0

    Egyelőre nem tudni, hogy Daniel Ricciardo hol folytatja pályafutását a 2023-as szezonban, de minden jel arra utal, hogy szeretne a Forma-1-ben maradni.

    Újabb dominó került – legalábbis félig – a helyére az idei F1-es pilótakeringőben azzal, hogy a McLaren és Daniel Ricciardo bejelentette: az idei szezon végén elválnak útjaik. Arról azonban még senki nem szólt, hogy egyrészt ki foglalja el az ausztrál helyét (vélhetően honfitársa, az Alpine-t visszautasító Oscar Piastri lesz az), másrészt pedig hol folyatja Ricciardo. Utóbbival kapcsolatban az Instagramján megosztott videóban maga az érintett sem mondott konkrétumokat, ugyanakkor hangsúlyozta: továbbra is imádja a Forma-1-et, és úgy érzi, képes olyan teljesítményre, mint mclarenes mélyrepülése előtt.

    „Ami a jövőt illeti, nem vagyok biztos benne, hogy mi következik… Még nem vagyok biztos benne, de meglátjuk. Mosollyal az arcomon tekintek vissza a McLarennel töltött időre. Sokat tanultam magamról. Olyan dolgokat, amelyek szerintem segíteni fognak a karrierem következő állomásán, de összességében véve az életben is. Ami a sportágat illeti,  azt továbbra is imádom, ennek az egésznek semmilyen hatása nem volt erre. Még mindig ég bennem ugyanaz a tűz, és belül hiszem, hogy továbbra is képes vagyok a legmagasabb szinten csinálni ezt” – jelentette ki a nyolcszoros futamgyőztes.

    Daniel Ricciardo, McLaren, Magyar Nagydíj
    Fotó: McLaren Racing

    Noha Riccciardónak aláírt szerződése még nincs a következő idényre, Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója elmondta, ők nem fogják megakadályozni versenyzőjüket abban, hogy másik csapathoz menjen. 

    „Soha nem képezte megbeszélést tárgyát Andreas [Seidl csapatfőnök], köztem és Daniel között az, hogy megfontoljuk, hogy jövőre ne engedjük őt a motorsport bármely más formájában versenyezni. És reméljük, hogy versenyezni fog. Ő a család barátja, és mindig az is marad. Korlátozni egy autóversenyzőt abban, hogy versenyezzen, nem olyasmi, amit a McLaren valaha is tenne.”

    Sajtóhírek szerint a wokingiak tehát nem kötötték ki a szakításnál, hogy Ricciardo csak akkor kapja meg a teljes 2023-as bérét, ha bizonyos csapatokhoz nem csatlakozik (Kimi Räikkönen 2009-es Ferraritól való távozásakor a maranellóiak például ilyen feltételeket is szabtak), de ezzel kapcsolatban Brown nem akart részletekbe bocsátkozni, csak annyit mondott, hogy békés megoldást találtak.

    Az amerikai üzletember egyúttal igen egyértelműen utalt rá, hogy Ricciardo a Forma-1-ben akar maradni. „Nagyon reméljük, hogy Daniel a mezőny tagja lesz jövőre. Nem tudunk semmit arról, hogy mik lehetnek a tervei azon kívül, hogy szeretne a rajtrácson lenni. Sportszempontból reméljük, hogy ott is lesz – jelentette ki, majd elárulta, az is felmerült, hogy Ricciardo az F1-en kívül versenyezve a McLaren kötelékében maradjon. – Daniel Ricciard-drukkerek vagyunk. Vannak más versenyérdekeltségeink is, és ha ezek érdeklik Danielt, örömmel beszélgetünk erről. Hagyom, hogy ő beszéljen a maga nevében, de úgy hiszem, jelenleg nagyon is az F1-re koncentrál.”

    Daniel Ricciardo, McLaren, Magyar Nagydíj
    A csapat és ő is mindent beleadott Fotó: McLaren Racing

    A McLaren is vállalja a felelősséget

    Noha azt nehéz lenne vitatni, hogy Ricciardo az elmúlt másfél szezonban nem tudta hozni azt a teljesítményt, amit a csapat várt tőle, a McLaren vezetői nem akarták az ausztrál pilótára hárítani a felelősséget.

    „Ami az eredményeket illeti, nem mindig volt meg a konzisztencia és a forma, amit el szerettem volna érni, ami kemény volt” – ismerte be Ricciardo az Instagram-videójában.

    „Végső soron el kell ismernünk, hogy a Daniel és a csapat részéről egyaránt tapasztalható elköteleződés és minden erőfeszítésünk ellenére együtt nem tudtuk működésre bírni ezt a dolgot. Egyértelműen nem ezt akartuk, de közben fontos, hogy mostantól az utolsó kilenc futamra koncentráljunk és mindent beleadjunk együtt, csapatként” – nyilatkozta Andreas Seidl csapatfőnök.

    „Az én nézőpontomból fontos leszögezni, hogy a csapat részéről hatalmas elköteleződés és erőfeszítés irányult arra, hogy működjön ez az egész. Ugyanezt tapasztaltuk Daniel részéről is. Számomra a legfontosabb, hogy mindig együtt dolgozzunk a kollégáinkkal és a versenyzőinkkel. Nyitott, őszinte és átlátható párbeszédet folytatunk egymást között, mindig is így tettünk, és szerintem ebben az esetben is ez történt. Mindkét oldal megpróbált mindent, de sajnos nem működött a dolog, ami nyilván az én felelősségem, mert én vezetem a csapatot. Én így látom ezt” – zárta szavait a német szakember.

    Daniel Ricciardo, McLaren, Magyar Nagydíj
    Nem tudott alkalmazkodni sem a tavalyi, sem az idei McLarenhez Fotó: McLaren Racing

    „Jogos azt mondani, hogy mindannyiunkat meglepett, hogy nem jöttek az eredmények és nem volt több Monza-szerű teljesítmény – vallotta be Brown. – Egyértelműen fantasztikus az önéletrajza, hétszeres futamgyőztesként jött hozzánk, kilenc futammal a vége előtt pedig nyolc győzelem van a neve mellett. Ki tudja, mi történik az év későbbi szakaszában. Remélhetőleg egy új környezetben újra rátalál a formájára.”

    Hogy mi lehet ez az új környezet, az egyelőre képlékeny, de papíron az Alpine, az Alfa Romeo, a Haas és a Williams sem erősítette meg egy-egy ülését 2023-ra. Teljesítmény szempontból Ricciardo egyértelműen a franciákkal járna a legjobban, viszont kérdés, hogy az Alpine visszafogadná-e őt. Lévén 2020 végi távozása óta a csapat teljes vezetése kicserélődött, akár még ez is megtörténhet. 

    A második legjobb választásnak – nem utolsó sorban az Audi szinte biztosra vehető 2026-os érkezése miatt – az Alfa Romeo tűnik, amely viszont nagy valószínűséggel kitart Csou Kuan-jü mellett. A Haas és a Williams pedig amolyan átmeneti megoldásként szerepelhet az ausztrál kívánságlistáján. Ezek a csapatok legfeljebb az F1-ben maradásra és az önbizalmának visszaszerzésére lehetnek jók hosszú távon, amivel a jövőben akár újra versenyképes üléshez juthatna.

    Herczig Patrikék a Barummal fejezik be a szezont

    0

    Herczig Patrik és Varga Kristóf a Barum Rallyval fejezi be a Rally Európa-bajnokságot. A Herczig Autósport az ERC Renault Clio Trophyjában versenyző duója két negyedik hely után érkezik a csehországi szezonzáróra.

    Nem ismeretlenek a Barum Rally pályái Herczig Patrik számára, mégis sok újdonságot tartogat majd a csehországi szezonzáró, hiszen versenyezni még nem tudott itt. Mégis van olyan gyorsasági, amelyiket csaknem pontosan fel tud idézni.

    „Többször voltam már ezen a versenyen, így a helyszínek ismerősek. Rengeteg belső kamerás felvételt is megnéztem már az előző években is, így valóban van olyan szakasz, ahol nagy meglepetés nem érhet. Persze az, hogy jól gondolom e, majd a pályabejáráson derül ki, hiszen már többször tapasztaltuk, hogy a valóság nem mindig felel meg a belső kamerás felvételeknek. Ezt már az Azori-szigeteken felismertük az év elején, így várhatóan most is csak csütörtökön lesz pontos képünk a pályákról” – mondta Herczig Patrik.

    A Barum Rally az ERC egyik ikonikus versenye. A pályák ugyan aszfaltosak, mégis másfajta aszfalt ez, mint a legutóbbi római verseny pályái.

    „Hepehupás, sok helyen töredezett az aszfalt és a felhordásokra is számítani kell. Mi már a mezőny második felében megyünk, ezért különösen a második körökben arra számítok, hogy több helyen sok kavics és murva lesz a pályán mire odaérünk. Nem lesz könnyű dolgunk, ezek a pályák a rally mesterfokát jelentik, de hát azért jöttünk ide, hogy tanuljunk, és a Barumon szerzett tapasztalatok különösen hasznosak lesznek a jövőben” – részletezte a HUMDA Academy versenyzője.

    A pályabejárás előtti napon a szokásos tesztre is sor került. A Renault Clio beállítása jól sikerült, a verseny előtti teszt hasznos volt.

    „Kétféle alternatív útvonal volt a tesztpályán. Ki tudtuk próbálni az autót murvásabb szakaszokon, a másik nyomvonal pedig hepehupásabb aszfalt volt. A mi Cliónkon nincs sok állítási lehetőség, de ezeket a beállításokat is megnéztük, és a nap végére azt hiszem sikerült egy jó kombinációt találnunk. Persze majd a versenyen dől el, hogy így van e, az időjárás is beleszólhat, de most úgy érezzük, hogy sikerült jól felkészülni. Jó a hangulatunk, nagyon várjuk a versenyt, egyedül azt sajnáljuk, hogy az év utolsó versenyéhez érkeztünk, mert szívesen rajthoz állnánk még ebben az évben” – mondta Patrik.

    Herczig Patrik Liepaja
    foto: Clio Trophy by Toksport WRT

    A bajnokságban a Renault Clio Trophy ötödik helyén áll Herczig Patrik. A negyedik hely még elérhető lenne, és az előző két futamon szerzett negyedik helyek után remek lenne egy dobogóval befejezni a 2022-es szezont, de a fókusz mégsem az eredményen lesz.

    „Úgy kezdtük az évet, hogy tapasztalatot kell szereznünk, minél több futamon célba kell érnünk. Eddig sikerült teljesíteni a célokat, talán a versenyeken elért eredmények is mutatják ezt, és ha a részidőket nézzük a gyorsasági szakaszokon, akkor elégedettek lehetünk. A Barum másfajta kihívás mint az eddigiek voltak, ezért itt is elsődleges célunk az lesz, hogy elérjünk a céldobogóig. Ha verseny közben azt látjuk, hogy előrébb léphetünk a bajnokságban, vagy elérhető távolságban lesz egy jobb pozíció, akkor is megfontoltak akarunk maradni és szükségtelen kockázat nélkül próbáljuk meg elérni a célt” – mondta Herczig Patrik, majd egy olyan aspektusát is megvilágította a Barum Rallynak, ami a páros számára is nagyon fontos.

    „Zlín közel van hozzánk, ezért mindig nagyon sok magyar szurkoló érkezik. Örülünk neki, hogy előttük versenyezhetünk, talán mondanom sem kell, hogy egy jó szó a szervizparkban, egy magyar zászló a pálya szélén, nekünk is hatalmas motiváció.”

    A Barum Rally teljes távja 624 kilométer lesz, ebből a 13 gyorsasági szakasz 202 kilométer. Az első 9.57 kilométert péntek este a városi gyorsaságin kell teljesíteni, szombatra 106 kilométer jutott, vasárnap pedig 95 kilométer a gyorsaságik távja.

    Herczig Patrik
    foto: Herczig Autosport

    Benyó Máté nagy csatában lett második

    0

    Benyó Máté igencsak optimistán várta a a greinbach-i rallycross versenyt, és bizony nagyon kevés hiányzott ahhoz, hogy 2021 után idén is megnyerje Ford Focusa volánja mögött.

    A Supercarban versenyző fiatalember szombaton mindkét kvalifikációs futamot megnyerte, a vasárnapi döntőben is a pole pozícióból indulhatott, ám végül nagy csatában második lett.

    Nagyon vártam ezt a versenyt, és azt gondolom, hogy a várakozásaimnak megfelelően is tudtunk teljesíteni. A tempónk egész hétvégén remek volt, és sokáig biztos kézzel őriztük a vezető helyet. Szárazon is magabiztosak voltunk, de amikor az eső áztatta pálya jobban kiegyenlítette az erőviszonyokat, akkor tudtuk igazán megmutatni az oroszlánkörmeinket. A döntő futamban szívem-lelkem beletettem a vezetésbe, hogy győzelemmel térhessünk haza, ám sajnos egy hajszál híján ugyan, de lemaradtunk róla, és másodikként értünk célba. A rajt sajnos döntő fontosságú volt, azt követően hiába helyeztem nyomás alá Kárai Tamást, nem hibázott. Ezúton is gratulálunk neki! A csapatnak nagyon köszönöm a munkát, hibátlan autót raktam alám egész hétvégén, egy emberként dolgoztunk a sikerért! Biztos vagyok benne, ha továbbra is szorgalmasan és alázatosan dolgozunk, akkor el fog jönni a mi időnk is! – közölte Máté.