back to top
2025. december 18. 09:16
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1262

    Itt a nevezési lista Rigára – három magyar induló lesz

    0

    Megjelent a Rallycross-világbajnokság és Európa-bajnokság nevezési listája a lettországi versenyre. A WRX-ben marad a nyolc autó, az EURO RX1-ben viszont három magyar is indul.

    Hiába bíztunk abban, hogy szaporodik a vb résztvevőinek száma, szeptember első hétvégéjén Rigában sem lesz új induló. Marad a nyolc RX1e versenyautó, várhatóan Kristoffersson, Veiby és a Hansen testvérek csatáznak majd egymással.

    A világbajnokság nevezői Rigában:

    1 Johan KRISTOFFERSSON SWE Kristoffersson Motorsport SWE Volkswagen RX1e
    12 Klara ANDERSSON SWE Construction Equipment Dealer Team SWE PWR RX1e
    17 Gustav BERGSTRÖM SWE Gustav Bergström SWE Volkswagen RX1e
    21 Timmy HANSEN SWE Hansen World RX Team SWE Peugeot 208 RX1e
    52 Ole Christian VEIBY NOR Kristoffersson Motorsport SWE Volkswagen RX1e
    68 Niclas GRÖNHOLM FIN Construction Equipment Dealer Team SWE PWR RX1e
    71 Kevin HANSEN SWE Hansen World RX Team SWE Peugeot 208 RX1e
    77 René MÜNNICH DEU ALL-INKL.COM Muennich Motorsport DEU SEAT Ibiza RX1e

     

    WRX
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Az EURO RX1-ben ismét nagy csata várható. A WRX ülés nélkül maradt versenyzők is itt indulnak és az Eb mezőny amúgy sem gyenge, láthattuk Nyirádon is. Egy hiányzó viszont lesz, Andreas Bakkerud nincs a résztvevők között, így nem tudjuk meg, hogy gyorsabb e a listavezető marklundnál akit norvégiában megvert. Peter Hedström viszont érkezik a Volkswagen Poloval, érdemes lesz figyelni őt. No meg azt is, hogy a régi Supercarok továbbra is gyorsabbak lesznek e a villanymotoros csodáknál.

    Mózer Attila
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    A magyarok nagyszerűen versenyeztek a norvég hétvégén. Kárai Tamás 10, Mózer Attila 9 pontot gyűjtött. Rigába is elutaznak, sőt Mózer Márk is elkíséri őket a Peugeot 208-cal.

    6 Jānis BAUMANIS* LVA #YellowSquad SWE Peugeot 208
    8 Peter HEDSTRÖM SWE Hedströms Motorsport SWE Volkswagen Polo
    9 David NORDGAARD NOR David Nordgaard NOR Ford Fiesta
    10 Mikko IKONEN FIN Betomik Racing Team FIN Hyundai i20
    24 Sivert SVARDAL NOR Sivert Svardal NOR Volkswagen Polo
    33 Ulrik LINNEMANN* DNK Linnemann Promotion DNK Ford Fiesta
    38 Mandie AUGUST* DEU ALL-INKL.COM Muennich Motorsport DEU SEAT Ibiza
    44 Dariusz TOPOLEWSKI* POL Oponeo POL Ford Fiesta
    50 Attila MÓZER* HUN Nyirád Motorsport KFT HUN Ford Fiesta
    51 Márk MÓZER HUN Nyirád Motorsport KFT HUN Peugeot 208
    55 Paulius PLESKOVAS LTU TSK Baltijos Sportas LTU Ford Fiesta
    67 Frank VALLE NOR Frank Valle NOR Ford Fiesta
    69 Sondre EVJEN NOR JC Raceteknik SWE Audi S1
    73 Tamás KÁRAI* HUN Kárai Motorsport Sportegyesület HUN Audi S1
    81 Ronalds BALDIŅŠ LVA Ronalds Baldiņš LVA Ford Focus
    88 Marcin GAGACKI* POL Oponeo POL Ford Fiesta
    91 Enzo IDE* BEL EKS SWE Audi S1
    92 Anton MARKLUND* SWE SET Promotion FIN Hyundai i20

     

    Az Euro RX3 nem versenyez Rigában, az RX2e nevezési listáját pedig később teszik közzé.

    Kárai Tamás
    foto: Kárai Motorsport

    Élvezi az alfás vezérszerepet Bottas

    0

    A Mercedesnél töltött évek során mindvégig Lewis Hamilton árnyékában élt. Most, az Alfa Romeónál Valtteri Bottas lehet a rutinos, tapasztalt versenyző.

    Öt évet töltött Valtteri Bottas a Mercedes kötelékében. A finn ezalatt tíz futamot tudott megnyerni, és rendszeres szereplője volt a dobogós díjkiosztóknak. Ezen felül viszont tartósan soha nem tudta felvenni a versenyt csapattársával, Lewis Hamiltonnal, aki egy szezont kivéve minden egyes idény végén vb-címet ünnepelhetett mellette.

    Az itt tapasztalt, egy-egy fellángolástól eltekintve alapvetően vízhordó szerep után Bottas 2022-re az Alfa Romeóhoz szerződött. Itt Guanyu Zhou mellett ő képviseli a rutint, a csapat pedig vezérként tekint rá. Ezt pedig a finn nagyon élvezi.

    Abszolút érzem ezt. Az a célom, hogy a megfelelő irányba tereljem az Alfát. Néha el is gondolkozom ilyenkor: biztos, hogy ez a jó irány? Érdekes dolgok ezek” – gondolkozik el Bottas. „Ha például a következő évi autóról van szó, ott vannak például az ezzel kapcsolatos hírek. Nagyon jó ennyire belefolyni a fejlesztésekbe. El is tudom például képzelni, milyen lesz majd vezetni az autót. Ilyen szinteken a Mercedesnél ebbe soha nem folyhattam bele.

    Bottas az Alfánál nagyon más világot tapasztal. „A Mercedesnél ott volt a számítógép, ami megmondta, hogy egy ilyen és ilyen autó lesz majd a leggyorsabb. Jó itt beletenni az emberi komponenst is.

    Bottas korábban nem titkolta, az is nagyon imponál neki, hogy az Alfánál jóval kisebb rajta a nyomás. Az ezzel kapcsolatos túlzásoktól viszont Fred Vasseur óva inti a finnt.

    Nyilván egy Mercedes-kaliberű csapatnál nagyobb a nyomás, ráadásul ott folyamatosan Lewis árnyékában élt. De itt sem akarom, hogy lazsáljon, mert az nem jó a teljesítménynek. Másrészt viszont minden támogatásunkat meg fogja kapni. Hiszen az igazán jó projektek mindig a versenyzőkre épültek.

    Latvala: Számítottam már Rovanpera balesetére

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője szerint Kalle Rovanpera balesete már a levegőben lógott, hiszen senki sem képes minden versenyen tökéletes teljesítményre. 

    Kalle Rovanpera megnyerte az Ypres Rally első szakaszát, majd a szervezők úgy döntöttek, hogy a második szakasz rajtját elhalasztják 4 perccel, és a versenyzők ezt követően négy perc különbséggel rajtolnak. 

    A változásról csak a rajtban állva értesült a vb éllovas finn páros, akik így hidegebb gumival indulhattak a második szakaszon, ahol megtörtént a baleset. 

    Jari-Matti Latvala szerint Kalle Rovanpera balesetére már számítani lehetett, hiszen hét-nyolc tökéletes versenye volt már idén és senki sem képes egy teljes szezonon át tökéletes teljesítményt nyújtani. 

    “A balesetben szerencsére senki sem sérült meg és ez a lényeg  mondta a Dirtfishnek a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője.  Nagy ütést kapott az autó eleje, majd ezt követően jött a borulás, és ha van borulás is, akkor már jobb a helyzet. Egy sérülés sokkal inkább bekövetkezhet egy hirtelen megállás után, borulásnál van az autónak ideje kiforogni magát. A baleset felvételén az látható, hogy alulkormányozoptt lesz az autó és szélesre megy, egy jön az árok, ahol megakadt az autó és következett a borulás. Nem hiszem, hogy a rajt előtti feszült vita befolyásolta volna baleset bekövetkeztét, hiszen Kalle Rovanpera a rajt után teljesen kizárja a külvilágot és a részeredményei is rendben voltak. Ha azt nézzük, Kalle nyolc tökéletes versenyt teljesített. Na jó, a Monte még nem volt tökéletes. Senkisem képes tökéletes szezonra, még a nagy bajnokok is el-elkövettek egy-egy hibát. Gondoljunk csak Sébastien Ogier-ra, vagy Sébastien Loebre. Én már számítottam Kalle balesetére emiatt.” 

    Latvala hozzátette, hogy az autó szervizbe való érkezése után megnézik, és próbálják felkészíteni a folytatásra, amit igazán csak a bukócső sérülése akadályozhat meg. 

    Evans hatalmas csatában vezet, közbe szólt az eső 

    0

    A toyotás Elfyn Evans vezet az Ypres Rally délelőtti szakaszait követően pénteken a Hyundai versenyzői, Ott Tanak és Thierry Neuville előtt. 

    Mind a négy szakaszt más nyerte az Ypres Rally péntek délelőttjén, Kalle Rovanpera nyerte az elsőt, de mint arról beszámoltunk, a második szakaszon hatalmas esés után kiesett. 

    A második szakaszt Thierry Neuville, a harmadikat pedig Ott Tanak nyerte, délelőtt utolsó szakaszán pedig a Kalle Rovanpera kiesését követően élen álló Elfyn Evans nyerte. 

    A Toyota walesi versenyzője 2.3 másodperc előnnyel vezet Tanak előtt, míg a harmadik helyen az első szakaszon kicsúszó Thierry Neuville áll 8.8 másodperc hátránnyal. 

    Eső nehezítette a versenyzők dolgát a második, de főként a negyedik szakaszon, mindkét pályán az elsőként indulók még megúszták a nagyobb esőt. 

    Adrien Fourmaux nagyszerű versenyzést bemutatva a negyedik helyről várhatta az utolsó délelőtti szakaszt, azon viszont nagy esőben kellett vezetnie, ezért 1 perccel elmaradt a legjobb időtől Így Esapekka Lappié a negyedik hely a déli szervizelés idején 4.2 másodperccel megelőzve Craig Breent, aki az első szakaszon forgott meg. 

    Gus Greensmith a hatodik, miután fél percet vesztett a negyedik szakaszon az esőben, míg Oliver Solberg negyven másodperccel maradt el a legjobb eredménytől ezen a szakaszon. 

    Takamoto Katsuta az első két szakaszon kicsúszott, majd a harmadik és negyedik szakaszon komoly váltóhibával küzdött, ezért hatalmas hátrányba került. 

    Délután a mezőny megismétli a mai szakaszokat, délutánra pedig még több eső várható, különösen az első két szakaszon. 

    Ypres Rally, állás 4 szakasz után 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 24:55.7
    2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2.3
    3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +8.8
    4 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +21.2
    5 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +25.4
    6 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +58.2
    7 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +1:23.4
    8 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:27.3
    9 #20 Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo +2:16.4
    10 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 +2:18.0
    4#18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +4:12.2 

    További eredmények

    Időterv
    08.19. péntek 

    10:16 SS1 Vleteren 1 11.97 km Leggyorsabb: Rovanpera 6:08.2 / Élen: ROVANPERA
    11:08 SS2 Westouter – Boeschepe 1 19.60 km Neuville 10:07.5 / EVANS
    12:03 SS3 Mesen – Middelhoek 1 7.99 km Tanak 4:23.1 / EVANS
    12:53 SS4 Langemark 1 8.95 km Evans 4:13.5 / EVANS
    15:16 SS5 Vleteren 2 11.97 km
    16:08 SS6 Westouter – Boeschepe 2 19.60 km
    17:03 SS7 Mesen – Middelhoek 2 7.99 km
    17:53 SS8 Langemark 2 8.95 km 

    08.20. szombat 
    10:13 SS9 Reninge 1 15.00 km
    11:08 SS10 Dikkebus 1 14.29 km
    12:00 SS11 Wijtschate 1 15.00 km
    12:55 S12 Hollebeke 1 22.32 km
    15:13 SS13 Reninge 2 15.00 km
    16:08 SS14 Dikkebus 2 14.29 km
    17:00 SS15 Wijtschate 2 15.00 km
    17:55 SS16 Hollebeke 2 22.32 km 

    08.21. vasárnap 
    08:43 SS17 Watou 1 12.36 km
    09:38 SS18 Kemmelberg 1 13.31 km
    11:49 SS19 Watou 2 12.36 km
    13:18 SS20 Kemmelberg 2 13.31 km 

    Nem dobja ki Alonsót szezon közben az Alpine

    0

    Ezt maga Otmar Szafnauer szögezte le. Szerinte nincs alapja azoknak a pletykáknak, hogy mivel Alonso megy az Aston Martinhoz, már nem is vele fejezik be a szezont.

    A 2022-es nyári uborkaszezon egyik legnagyobb szenzációja az volt, hogy Fernando Alonso és az Aston Martin bejelentette, 2023-tól közösen folytatják. A spanyol számára a visszavonuló Sebastian Vettel helyén nyílt meg a lehetőség, ráadásul az Alpine-nal ellentétben Lawrence Stroll és az Aston Martin vezetősége megadta neki azt, amit akart: a többéves szerződést.

    Ezzel együtt Otmar Szafnauer szerint nem lesz csúnya válás Alonso és az Alpine között.

    (Alonso) az egyik legnagyobb erősségünk, eszünkben sincs helyettesíteni őt” – szögezte le Szafnauer. „Fernando és Esteban folyamatosan pontokat szereznek. Velük legyőzhetjük év végén a McLarent és mi lehetünk a negyedikek a konstruktőri tabellán.

    Fernando Alonso jelenleg 41 ponttal rendelkezik, ami kevesebb, mint Esteban Ocon 58-a. Ezzel együtt csapattársához hasonlóan ő is fel tud már mutatni egy ötödik helyet, valamint Kanadában az első sorból indulhatott. A konstruktőri tabellán az Alpine előnye mindössze négy pont a McLarenhez képest.

    Bár Alonso távozik, Szafnauer nincs felé nehéz érzésekkel. „Az első naptól fogva nagyon jól kijövünk. Ő is egy kompetitív alkat, ezt pedig nagyon szeretem. Én is ugyanolyan elánnal akarok eredményeket elérni. Nem számít, hogy jövőre az Aston Martin versenyzője lesz, tudom, hogy amíg nálunk van, addig is mindent bele fog adni.

    Videón Rovanpera óriási esése!

    0

    Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen megnyerte az Ypres Rally első szakaszát, majd a másodikon hatalmasatt esett, melyről videó is készült.

    Rovanpera hatalmasat esett a második szakaszon, Evans vezet

    0

    Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen először hibázott a szezon során, az Ypres Rally második szakaszán hatalmasat esett a verseny élén állva.

    Az Ypres Rally második szakasza 4 perc csúszással rajtolt, amiről úgy tűnt a WRC+ adása alapján, hogy az elsőként induló Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen nem tudott, a navigátor igen idegesen kiabált a sportbíróval a rajt állomáson.

    A 19.6 km-es szakaszon később egy jobb bal kombinációban pedig lecsúszott a vb éllovas páros a jobb oldali árokba, ahol megakadt a Toyota eleje és több borulás után a kerekein állt meg. A finn páros a szélvédő helyén szállt ki az autóból, a képek alapján személyi sérülés nem történt.

    A szakaszt, melyre pár autó elrajtolása után gyenge eső is érkezett, Thierry Neuville nyerte 3 tizedmásodperc előnnyel Elfyn Evans, és 1 másodperccel Ott Tanak előtt.

    Kalle Rovanpera kiesését követően Elfyn Evans vette át a vezetést Ott Tanak előtt 1.2 másodperc előnnyel. A harmadik helyre Thierry Neuville lépett 7.8 másodperc hátránnyal.

    Takamoto Katsuta az első szakaszon történt kisebb kicsúszás után, a másodikon már egy komolyabb túlcsúszást mutatott be, ami miatt már fél perces hátrányban van.

    Ypres Rally, állás 2 szakasz után 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 16:08.5
    2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1.2
    3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +7.8
    4 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +14.1
    5 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +16.2
    6 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +19.2
    7 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +23.4
    8 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +32.1
    9 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +32.6 

    További eredmények

    Időterv
    08.19. péntek 

    10:16 SS1 Vleteren 1 11.97 km Leggyorsabb: Rovanpera 6:08.2 / Élen: ROVANPERA
    11:08 SS2 Westouter – Boeschepe 1 19.60 km Neuville 10:07.5 / EVANS
    12:03 SS3 Mesen – Middelhoek 1 7.99 km
    12:53 SS4 Langemark 1 8.95 km
    15:16 SS5 Vleteren 2 11.97 km
    16:08 SS6 Westouter – Boeschepe 2 19.60 km
    17:03 SS7 Mesen – Middelhoek 2 7.99 km
    17:53 SS8 Langemark 2 8.95 km 

    08.20. szombat 
    10:13 SS9 Reninge 1 15.00 km
    11:08 SS10 Dikkebus 1 14.29 km
    12:00 SS11 Wijtschate 1 15.00 km
    12:55 S12 Hollebeke 1 22.32 km
    15:13 SS13 Reninge 2 15.00 km
    16:08 SS14 Dikkebus 2 14.29 km
    17:00 SS15 Wijtschate 2 15.00 km
    17:55 SS16 Hollebeke 2 22.32 km 

    08.21. vasárnap 
    08:43 SS17 Watou 1 12.36 km
    09:38 SS18 Kemmelberg 1 13.31 km
    11:49 SS19 Watou 2 12.36 km
    13:18 SS20 Kemmelberg 2 13.31 km 

    Rovanperáé az első, Neuville és Katsuta kicsúszott, Breen forgott 

    0

    Kalle Rovanpera volt a leggyorsabb az Ypres Rally első szakaszán, melyen Thierry Neuville és Takamoto Katsuta kicsúszott, Craig Breen pedig forgott. 

    Az elsőként induló Kalle Rovanpera nyerte az Ypres Rally első szakaszát, mögötte Elfyn Evans 2.5, Ott Tanak pedig 3 másodperccel volt lassabb. 

    Nagyon sok időt vesztett Thierry Neuville, aki egy elágazásban elmérte a féktávot és kicsúszott, emiatt pedig a 12 km-es szakaszon 10.6 másodperccel maradt el a legjobb eredménytől. 

    Takamoto Katsuta ugyancsak kicsúszott, míg Craig Breen megforgott egy elágazásban. 

    Ypres Rally, állás 1 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 6:08.2
    2 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2.5
    3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +3.0
    4 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +5.2
    5 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +9.2
    6 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +10.6
    7 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +10.7
    8 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +12.9
    9 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +14.2
    10 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +14.4 

    További eredmények

    Időterv
    08.19. péntek 

    10:16 SS1 Vleteren 1 11.97 km Leggyorsabb: Rovanpera 6:08.2 / Élen: ROVANPERA
    11:08 SS2 Westouter – Boeschepe 1 19.60 km
    12:03 SS3 Mesen – Middelhoek 1 7.99 km
    12:53 SS4 Langemark 1 8.95 km
    15:16 SS5 Vleteren 2 11.97 km
    16:08 SS6 Westouter – Boeschepe 2 19.60 km
    17:03 SS7 Mesen – Middelhoek 2 7.99 km
    17:53 SS8 Langemark 2 8.95 km 

    08.20. szombat 
    10:13 SS9 Reninge 1 15.00 km
    11:08 SS10 Dikkebus 1 14.29 km
    12:00 SS11 Wijtschate 1 15.00 km
    12:55 S12 Hollebeke 1 22.32 km
    15:13 SS13 Reninge 2 15.00 km
    16:08 SS14 Dikkebus 2 14.29 km
    17:00 SS15 Wijtschate 2 15.00 km
    17:55 SS16 Hollebeke 2 22.32 km 

    08.21. vasárnap 
    08:43 SS17 Watou 1 12.36 km
    09:38 SS18 Kemmelberg 1 13.31 km
    11:49 SS19 Watou 2 12.36 km
    13:18 SS20 Kemmelberg 2 13.31 km 

    Már csütörtökön is komoly látvány volt az Ypres Rallyn (videó)

    0

    Csütörtök délután rendezték az Ypres Rally shakedown szakaszát, melyen a nagy tempó mellett a látvány sem maradt el.

     

    Kapás Jánosnak a dobogóba kerültek a hibák 

    0

    Kapás János és Kapás Szilvia a dobogóra is esélyes lett volna az Oroszlány Rallyn, ha nem hibázik többször is, amiért végül komoly időbüntetést kapott. 

    Kapás János és Kapás Szilvia 59 másodperc hátránnyal a hatodik helyen zárt az Oroszlány Rally Rally3-as mezőnyében, ebben azonban 40 másodperc büntetés is benne volt, amit többszöri hibáért kapott a hondás páros. 

    “Kapás Janitól nagyon jó eredményt vártam, amit hozott is volna, de volt két etap elhagyása és két lassító rombolása, amivel annyi időbüntetést gyűjtött, hogy csak a kategória második és abszolút hatodik helyen zárt – mondta Németh “16V” Péter a Horváth Rallye ASE csapatvezetője a versenyt követő csapatközleményben. – Ha nincs a 40 másodperc büntetés, akkor Zákányi Janika mögött a második helyért harcolhatott volna.” 

    A versenyt Zákányi János és Vidécz Zsolt 13.6 másodperc előnnyel nyerte Fenyvesi Péter és Toloczkó Péter előtt, míg a harmadik helyen Bíró Gergő és Bíró Balázs 24.7 másodperc hátránnyal zárt, így ha nincs Kapásék hibája, akkor a harmadik helyet szerezte volna meg.