back to top
2025. augusztus 05. 00:30
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1300

    Greensmith a dobogót célozza meg

    0
    Gus Greensmith, az M-Sport versenyzője a Monte-Carlo Rallyn megszerezte első vb szakaszgyőzelmét, ami után már a dobogós eredményt sem tartja kizártnak.
     
    Gus Greensmith az ötödik helyen fejezte be a Monte-Carlo Rallyt, ahol megszerezte szombaton első szakaszgyőzelmét is a Ford Puma Rally1-gyel. Az angol pilóta csupán gyújtáskimaradás és defekt miatt nem tudott jobb pozícióban zárni.
     
    „A következő célom a dobogó elérése lesz, ami nagyon reálisnak tűnik – mondta Gus Greensmith a WRC hivatalos oldalának. – Nyilván még a szezon nagyon korai szakaszában vagyunk, de a Ford Puma Rally1 megmutatta potenciálját a Monte-Carlo Rallyn. Ha nincsenek gondjaink a motorral, akkor Craig Breennel harcolhattunk volna a dobogóért a szezonnyitón. Nagyszerű év kezdés volt számunkra, hogy ennyit pontot szereztünk, de sok lehetőségünk lesz ennél jobb eredményre is.”
     
    A Montén aratott szakaszgyőzelem során tudta Greensmith, hogy az ideje nagyon jó lesz.
     
    „Amikor célba értem a szakaszon, akkor már tudtam, hogy jó lesz az idő, mert nem hibáztam, még kicsiket sem. A féktávok is jól sikerültek. Éreztem, hogy közel leszek a legjobb időhöz. Csak arra gondoltam, hogy meg kell várni Sébastien Ogier eredményét. A csapat folyamatosan küldte, hogy Seb miként áll, először 0,3, majd 2,7 másodpercet küldtek, végül pedig csak egy kupát.”
    A fordos versenyzőnek legközelebb a Svéd Rallyn lesz lehetősége a dobogóért való harcra.

    Mexikó a Nemzetek Rallyjával pályázik a WRC státuszra

    0
    2009 után először újra megrendezik Mexikóban a Nemzetek Rallyját. A cél most is ugyanaz, mint 13 évvel ezelőtt: felhívni a versenyre a figyelmet, hogy az helyet kapjon a rally világbajnokság naptárában. Egyszer már sikerült. 
     
    2009-ben, amikor szintén nem kapott helyet a WRC naptárban, Mexikóban megrendezték a Nemzetek Rallyját, ami után 2011-től ismét vb futamot rendezhettek.
     
    Az idei Nemzetek Rallyja április 1–3. között kerül megrendezésre, ugyanazt a szervizparkot és szakaszokat fogja használni, mint tette azt a Mexikó Rally vb-futam is.
     
    A Mexikó Rally 2020-ban került megrendezésre utoljára vb-futamként, majd a járvány miatti nehéz logisztika miatt tavaly már nem tartották meg, és Argentína, valamint Chile kiesésével 1995 óta először nem volt WRC futam az Amerikai földrészen.
     
    „Nem szereplünk az idei WRC naptárban sem, ami nagy szomorúság a mexikóiaknak – mondta Patrick Suberville, a Mexikó Rally igazgatója a Dirtfishnek. – Szeretnénk visszakerülni, ezért pedig mindent meg is fogunk tenni.
    Az elmúlt két évtizedben az egész világ csodálkozott azon, ahogy a Mexikó Rally egyre nagyobb verseny lett. A verseny látogatottsága igen magas volt, olykor a legtöbb néző a mi versenyünkön volt az egész szezon alatt. A földalatti szakaszokhoz, valamint a 2737 méter magasan futó El Chocolate szakaszhoz hasonlóak máshol nincsenek a világon.
    A Nemzetek Rallyjával szeretnénk az FIA-t és a WRC Promótert emlékeztetni, hogy mi is itt vagyunk továbbra is, és 2023-tól szeretnénk visszatérni a vb naptárba. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a promóterrel és az FIA-val is, de fent kell tartanunk szervező csapatunk magas színvonalát is. Erre lesz jó az idei Nemzetek Rallyja. Ez a verseny nem garantálja a vb-naptárba kerülésünket, de a WRC nem olyan nélkülünk, mint velünk.”
     
    A Nemzetek Rallyja egy, a világ országainak versenyzőiből álló mezőnyből fog összetevődni.
     
    „Jelenleg egy olimpiai év van, ezért mindenki tudja, hogy mit jelent a saját nemzet zászlaja alatt versenyezni. – mondta Gilles Spitaller, a Nemzetek Rallyja menedzsere. – Ugyanazt a formátumot fogjuk idén használni, mint 2009-ben. Nagyszerű versenyzők jönnek a versenyre, de mindannyian saját nemzetüket fogják képviselni. 2009-ben Xavi Pons és Dani Sola vezette győzelemre Spanyolországot.”

    Az Audi is indul a tereprally vb második futamán

    0

    Az Audi is nevezett a tereprally-világbajnokság márciusi második fordulójára Abu Dhabiba, miközben folytatja az elektromos RS Q e-tron fejlesztését. A versenyen a gyártó a Dakarral ellentétben csak egy pilótát, Stéphane Peterhanselt indítja.

    A Q Motorsport által irányított projekt, amelyet az X-raid csapatalapítója, Sven Quandt vezet, befejezte első versenyét az idei Dakar Rallyn. Bár a várt kiemelkedő eredmény elmaradt, mégsem elégedetlen a csapat, hiszen négy szakaszt megnyertek, és a Mattias Ekström–Emil Bergkvist duó a legjobb tízben végzett.

    Az Audi elsődleges célja továbbra is a jövő évi Dakar, de a csapat motorsport programokért felelős vezetője, Julius Seebach elárulta a DirtFish-nek, hogy 2022 hátralévő részében néhány kiválasztott versenyen indulnak. Abu Dzabi lesz az első a programban.

    Az eseményt Stéphane-nal (Peterhansel) fogjuk teljesíteni” – mondta Seebach.

    „Ez egy teszt számunkra forró körülmények között. Jelenleg az adatokból elemezünk mindent, hol voltunk jók, hol kellene fejlődnünk. Az autó súlyának csökkentése is a terveink között van, hogy mindent optimalizáljunk a következő évre” – részletezte a programot Seebach.

    Carlos Sainz, Team Audi Sport, Dakar, W2RC, rallycafé.hu
    Fotó: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    A hírnek valószínűleg nem örülnek a versenytársak, akik már a Dakaron látták, hogy milyen potenciál van az autóban. A Prodrive már ki is fejezte az aggodalmát emiatt.

    „Tehát idén egy vegyes programot hajtunk végre. Versenyezni fogunk, de a bajnokságot nem teljesítjük, és teszteket is végzünk, mert a fő hangsúly a 2023-as Dakaron lesz.”

    Seebach azt is elmondta, hogy míg Peterhansel Abu Dhabiban indul, csapattársai, Ekström és Sainz is kap versenyzési lehetőséget a szezon során.

    Abu Dhabira egy autónk lesz, de a jövőbeli versenyeken két vagy akár három autó is készülhet a Dakarra” – tette hozzá.

    Az, hogy Peterhanselre esett a választás Abu Dhabira nem meglepő. Mr. Dakar hatszor nyerte meg az Abu Dhabi Desert Challenge-et. 2002 és 2007 között négyszer  Mitsubishivel, 2011-ben és 2019-ben pedig az X-raid Minivel.

    Stéphane Peterhansel, Team Audi Sport, Dakar, W2RC, rallycafé.hu
    Fotó: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Hyundai: Svédországban cél a dobogó

    0

    A kiábrándító Monte-Carlo Rally után óvatos a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet, aki a számos változtatás ellenére sem vár győzelmet csapatától a világbajnokság második fordulóján, a Svéd Rallyn, és már egy dobogóval is elégedett lenne. Ehhez a három gyári Ford és a három gyári Toyota közül összesen négy autót kéne megverniük. 

    Kielemeztük a Monte-Carlo Rallyt – mondta Julien Moncet a WRC hivatalos oldalának. – Elemeztük a teljesítményt, a teljes versenyt, a problémákat és a csapatunk munkáját. Már dolgozunk a problémák megoldásán, amikkel kiemelten foglalkoztunk a január végi finn teszten is. Van néhány új alkatrészünk, melyeket a teszteken használunk, és már most is előrelépést tapasztalunk. Először a megbízhatóságon kell dolgoznunk és utána tudunk a teljesítményre koncentrálni.”

    Moncet elmondta, Svédországban javítana a dél-koreai gyártó a Monte frusztráló eredményén.

    Minden versenyen azért indulunk, hogy nyerjünk. A Monte nagyon kemény volt számunkra és ezen változtatnunk kell. A cél, hogy három autóval érjünk célba, és úgy érzem, hogy egy autó dobogón zárhat.”

    A tavalyi WRC szezon havas versenyén, a finn Arctic Rallyn a Hyundai Ott Tänak révén nyerni tudott, míg Thierry Neuville a harmadik, Craig Breen a negyedik, Oliver Solberg pedig hetedik lett.

    Az utolsó svéd versenyen 2020-ban, Ott Tänak a második, Thierry Neuville a hatodik, Craig Breen pedig a hetedik lett.

    Az idei évre a Svéd Rally az ország északabbi részére, Umeába költözött, ahol nagyobb esély van a megfelelő mennyiségű hóra. Két hét múlva 19 gyorsasági szakasz és 303,74 kilométer versenytáv vár a mezőnyre.

    Rally Jammel: Kizárólag nőknek

    0

    Különleges rally versenyt rendeznek márciusban Szaúd-Arábiában, a Rally Jameel lesz az ország történetének első olyan versenye, melyen kizárólag női résztvevők indulhatnak.

    Idén március 16–19-e között először rendezik meg a Rally Jameel tereprally versenyt, Szaúd-Arábiában, amelyen kizárólag női versenyzők indulhatnak.

    A verseny azonban nem csak a résztvevőket illetően lesz különleges, ugyanis nem a sebességről, hanem sokkal inkább a navigációról fog szólni, és napi szinten 300–500 kilométert kell teljesíteniük az indulóknak, akik március 1-jéig nevezhetnek. A napi útvonalat csak előző este ismerhetik meg a versenyzők.

    A Rally Jameelt az Abdul Latif Jameel Motors és a Bakhashab Motorsport szervezi, és támogatja a Szaúd-Arábiai Autó – és Motorkerékpár Szövetség, valamint az FIA is a Nők a Motorsportban program keretében.

    „Nagyon örülünk a nők érdeklődésének a verseny iránt, mert a rendelkezésre álló nevezői helyek fele már elkelt – mondta Abdullah Bakhashab, a rally igazgatója, a Közel-Kelet Rally Bajnokság 1995-ös bajnoka, többszörös rally vb résztvevő. – Biztos vagyok benne, hogy lesznek még olyan versenyzők, akik csak ezután fognak nevezni. Őket arra kérjük, hogy tegyék meg nevezésüket minél előbb, mert már csak kevés hely áll rendelkezésre.”

    A versenyre 18 éven felüli, Szaúd-Arábiában elfogadott jogosítvánnyal rendelkező nők nevezhetnek. Minden páros két nőből kell, hogy álljon. A résztvevőknek nincs szükségük speciális felszerelésre, az autókat pedig nem lehet módosítani és összkerék-hajtásúaknak kell lenniük.

    A verseny útvonala Hail városából indul, áthalad Al-Qassim városán, majd rejtett ellenőrzőpontokon és kihívásokkal teli útvonalon halad a főváros, Rijád felé. A verseny további részleteit március 8-án, a Nemzetközi Nőnapon teszik közzé.

    Mivel a biztonság a legfontosabb a rendezvényen, így minden résztvevő járművet felszerelnek a legkorszerűbb nyomkövető rendszerrel SOS gombbal, melyet bármilyen veszélyhelyzet esetén használni lehet. A bajba jutottak segítségére egy orvosi helikopter és műszaki segítséget nyújtó csapatok fognak várni. Minden induló járművet előzetesen átvizsgálnak, hogy megfelel-e a verseny követelményeinek.

    A Szaúd-Arábiai F1-es versenynek, valamint a Dakarnak köszönhetően az országban egyre nagyobb az érdeklődés a motorsport, különösen a tereprally és hagyományos rally iránt a nők részéről.

    Még Ken Blockot is lenyűgözte az Audi

    0

    A Zell Am See-ben rendezett GP Ice Race-en próbálta ki Ken Block azt az Audi RS Q e-tront, amivel a márka a Dakaron négy szakaszgyőzelmet szerzett.

    Az ausztriai Zell am See-ben (meglehetősen titokzatos körülmények közt) megtartott GP Ice Race során az Audi prototípusa először jelent meg a Dakar Rally után.
    Az Audi RS Q e-tron, amellyel az Audi négy szakaszgyőzelmet aratott januárban, csak az egyik szereplő volt a jeges pályán. Az Audi Tradition magával hozta az Audi quattro A2 B csoportos rallyautót is, amely az 1983-as Finn Rallyn indult. Ezen kívül egy DKW F 91 és egy DKW Hartmann Formula V szerepelt a bemutatón.

    Audi Block
    foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

    „Az Audi RS Q e-tronnal megtett körök fenomenális élményt jelentettek, annak ellenére, hogy az autó valószínűleg jobban érzi magát a sivatagban, mint a hóban” – mondta Ken Block. „Köszönöm Mattias Ekströmnek, aki türelmesen elmagyarázta nekem autója minden különlegességét. Néhány perc a volán mögött elég volt ahhoz, hogy megértsük ennek az autónak a varázsát.

    Ekström nem csak magyarázott, hanem a jobb egybe is beült Block mellé. Elégedett volt az alkalmi pilótával.

    Csak három kanyar kellett ahhoz, hogy Ken teljesen felgyorsuljon” – mondta a svéd, aki kilencedik helyével a 2022-es Dakar legsikeresebb Audi pilótája volt. Ekström számára az ausztriai esemény egyben tökéletes felkészülést is jelentett a Race of Champions-ra. A főpróba jól sikerült, Ekström az elődöntőig jutott a ROC-on.

    Audi Block
    foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

    Az Audi RS Q e-tron mellett Ken Block az Audi quattro A2-t is kipróbálta. Az amerikai számára, akit tinédzserként az Audi rallyautók inspiráltak, ez majdnem akkora élmény volt, mint a Dakar versenyautó. „Egy őrült pillanat, amelyet egyhamar nem felejtek el” – mondta Block.

    Audi Block
    foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

    Hamarosan még több ilyen pillanat lesz, az elektromos Audi S1 ​​e-tron quattro Hoonitronnal, amelyet az Audi kizárólag Ken Block számára fejlesztett ki, és amelyet az Audi Sport quattro S1 inspirált. A Hoonigan csapata már gyártja. az „Electrikhana” című videót, amely a következő hónapokban fog megjelenni, és a „Gymkhana” sorozatuk legújabb fejezete lesz.

    A Nitro RX új autója a ROC-on demózott

    0

    Már a ROC-on bemutatkozott a Nitro RX második szezonjának elektromos autója, amit a szervezők a „világ legerősebb rallycross autójának” neveznek.

    A First Corner építette meg az FC1-X-et az Extreme E-ben is szerepet játszó QEV Technologies segítségével. 1070 lóerős – 800 kW-os – teljesítménnyel és 1100 Nm-es nyomatékkal jellemezték az új járművet, ami 1,4 másodperc alatt éri a 60-as tempót.

    A korábbi modellekhez képest a kezelhetőség javítása miatt új és hosszabb lengéscsillapítót tettek az autóba. Ezenkívül pedig mind a négy kerékhez egy-egy – BEV által kifejlesztett – akkumulátor gondoskodik az erő leadásáról.

    Ez az autó a ROC után majd a Nitro Rallycrossban szerepel, ami a legnagyobb amerikai bajnokság a szakágban. Travis Pastrana alapította a sorozatot, amit az első szezonban meg is nyert csapattársa, Scott Speed és Timmy Hansen előtt.

    „Az FC1-X-szel az volt a célunk, hogy a lehető legjobb rallycross autót hozzuk létre. Egy olyat, ami minden másik versenygépnél erősebb, és kitart addig [az akkumulátor], hogy alkalmas legyen a Nitro Rallycrossra. Nagyobb a nyomatéka, a gyorsulása és végsebessége is, mint bármelyik benzines Supercarnak.” utalt a WRX eddigi legnagyobb osztályára.

    „Ez agresszívabb versenyzést tesz majd lehetővé nagyobb kihívást jelentő pályákon. Tetszeni fog a versenyzőknek és a szurkolóknak is. 2022 nagyon király lesz.”

    A ROC keretein belül egy demó kört ment az autó, de Stig Blomqvist Audi S1 quattrójával szemben alul maradt a jégen.

    Zsírpapa hűtlenkedik, de csak egy kicsit

    0

    A szezonnyitón Rally1-ben, P12-ben indul Zsírpapa, de a második versenytől visszatér a historicba. Az okokról, a bajnoki címről, hogy mi számít és mi nem beszélgettünk vele, na meg egy kicsit Pethő Tyutyuról és hogy hogyan kell embernek maradni. 

    „Az elején nem fogok menni (mármint historicban), a Salgón állók rajthoz P12-ben – kezdte Zsírpapa még mielőtt az első kérdésemet fel tudtam volna tenni neki. – Szeretem a pécsi pályákat (Orfű Rally) de ugyanannyiba kerül ott menni két pályán, mint a Salgón, egy rendes versenyen. De ne örüljenek az ellenfelek, a második versenytől jövök vissza és elverek mindenkit“ – nevet.

    Itt már levegőt tudtam venni, de a kérdés feltételéhez még mindig nem jutottam el. 

    „A historic a legjobb, nagyon jó a hangulat, barátként tekintünk mindenkire. Mondjuk, a P12 is ilyen, de annyi pénzem nincs, hogy P12-es autót építsek, úgyhogy jövök vissza historicba.“

    Fotó: Zsírpapa archívum

    Mióta legutóbb beszélgettünk, megvolt a díjkiosztó, kicsit leülepedtek az elmúlt év emlékei, így gondoltam, csak rákérdezek Zsírpapánál, hogy mit jelent a bajnoki cím? Pályafutása első bajnoki címe, amit tavaly szerzett. 

    „Semmit.“

    Jó, tudom, hogy mindig ezt mondja és azt is tudom, hogy ezt így is gondolja, de ugyanakkor senkinek ne legyenek illúziói, Zsírpapa minden versenyre úgy készül, hogy nyerni akar. 

    „Ez így is van. Ha nem akarsz nyerni, akkor minek versenyzel?“

    Na, akkor mégis csak van jelentőssége egy győzelemnek vagy egy bajnoki címnek. 

    „Nincs.“

    ???

    Fotó: Zsírpapa archívum

    „Figyelj ide. Mindenki azért megy a versenyre, hogy nyerjen, én is. Ahhoz hogy nyerj, először is ott kell lenni, aztán mindent ki kell hoznod magadból meg a vasból. Érted?“

    Eddig igen. 

    „Aztán, ha valaki jobb nálam és megver, akkor annak gratulálok.“

    Ez is tiszta sor, de ha győzni megy az ember egy versenyre, akkor a második hellyel már veszített, okoskodtam, de Zsírpapa megint leintett és egy kicsit messzebbről kezdte.

    „Emlékszel, amikor Tyutyuék ellen versenyeztem?“

    Hogyne: Pethő Tyutyu, Matics Misi, Hodula Misi, Osváth Peti… mind VFTS-sel. 

    „Na, ellenük esélyem sem volt. Miért? Mert jobb sofőrök voltak.  Akkor is azért mentem oda, hogy nyerjek, de ha egy jobb sofőr megver, akkor abban nincs semmi. 

    Fotó: Zsírpapa archívum

    Tyutyut nagyon szerettem, nagyon jó kis csávó volt. Jó kezű, de nem azért szerettem, mert gyors volt, hanem mert jó ember volt. Nem az számított, hogy hány versenyt nyert vagy hányszor volt bajnok, hanem hogy jó volt vele versenyezni. Nem a győzelmek meg a bajnoki címek számítanak, hanem az, hogy ember tudj maradni.“

    Jó, hát ezzel az egyszerű gondolattal azért nehéz vitatkozni és talán Zsírpapának ezt oktatnia is kellene az MNASZ Akadémián. Sokan tanulhatnának tőle, mint ahogyan én is tanulok tőle, valahányszor beszélgetünk, de akkor sem hagyom ezt a bajnoki címét annyiban.

    Amikor az ember kimegy az év végén átvenni a díjat, akkor nyilván sportszerűségből megtapsolják, meg gratulálnak neki, de szerintem Zsírpapa a kötelező sportszerűségnél jóval több gratulációt kapott. 

    „2700-at.“

    Na ez az! Ha ennyi embert le kellene ültetni valahol, akkor egy kisebb stadion „hazai“ oldalát megtöltenék. Ez csak jelent valamit. 

    Fotó: Zsírpapa archívum

    „Igen, ezekért az emberekért érdemes versenyezni, akik vették a fáradságot és nyomtak egy gombot (lájkot).“

    Ez az, megvan! Csak kihúztam Zsírpapából, hogy érdemes bajnoknak lenni. 

    „Jól esett, hogy ennyien gratuláltak, nem tagadom, de én ettől nem lettem más Zsírpapa…“

    Persze, hogy nem mert te, kedves Zsírpapa, már a bajnoki címed előtt is Zsírpapa voltál, amit olyannyira kevesen mondhatnak el magukról, hogy kijelenthetjük, csak egy van belőle az egész világon. 

    Éppen ezért örülünk, hogy a historicban versenyzel. Ja, és bocs a címért, remélem, senki nem értette félre. 

    2023-ban mutatja be legújabb fegyverét a Renault

    0

    Sokáig csak beszéltek róla, hogy majd egyszer lesz ilyen, máskor tagadták a terv létezését is, de most már biztos: 2023-ban jön a Renault Clio Rally3. Így végre igazi ellenfele lehet az M-Sport által fejlesztett összkerékhajtású Fiesta Rally3-nak. 

    A Rally3-as kategóriában indulók számára jelenleg csak a Ford Fiesta az egyetlen lehetőség, azonban ez 2023 elején változik, ekkortól lesz elérhető a Renault Rally3-as autója is, amely egyben a francia gyártó első összkerék-meghajtású rallyautója is lesz.

    A Rally3-as lesz az első összkerék-meghajtású autója a Renault-nak a B-csoportos autók korszaka óta – mondta Benoit Nogier, a Renault Sport ügyfélprogramjának igazgatója a Dirtfishnek. – Jelenleg keményen dolgozunk a Rally3-ason, és néhány hét múlva szeretnénk megtenni az első teszteket.”

    A Junior WRC és az M-Sport között egy 2024-ig szóló kizárólagos szerződés van, melynek értelmében a következő három évben csak Fiesta Rally3-assal lehet indulni a sorozatban. A Renault azonban reméli, hogy a WRC3-ban a legmagasabb szinten is versenyezhetnek autói, és össze tudják mérni tudásukat a Fiestákkal.

    Nagyon fontos volt, hogy amikor döntöttünk a Rally3-as autó megalkotása mellett, akkor tudtuk, hogy a WRC3 jó kategória lehet a számára. A jövőben összehasonlíthatjuk a Ford és a Renault Rally3-as autóit a rally világbajnoki futamokon. A verseny akkor érdekes, ha sok részvevő van, ezért bízunk benne, hogy más gyártók is létrehozzák Rally3-as autóikat.”

    A Renault Clio Rally3 első tesztjei Franciaországban kerülnek lebonyolításra, amihez még keresik a megfelelő versenyzőket.

    Az első teszteket murván, majd utána aszfalton tesszük meg. Franciaországban pedig megfelelő ilyen utak vannak, ezért nem szándékozunk máshol tesztelni.”

    A Renault nagyon belehúzott a rallyautók fejlesztésébe, hiszen a Clio Rally4-es kategóriájában jelenleg a legerősebb, a Clio Rally5-ös pedig talán az első komolyan vehető autó a kategóriájában. Ha francia gyártó Rally3-as autója is ilyen szintet képvisel, komolyan össze kell kapni magukat az ellenfeleknek.

    Ha pedig a Renault már Rally5, Rally4 és Rally3-as autókat is épített, akkor igazán csak egy lépés lenne a Rally2-es, amely a Mégane Maxi óta a legkomolyabb rallyautó lehetne a francia gyártó kínálatában.

    Toyota: Visszatérünk!

    0

    A Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója, Tom Fowler a Monte-Carlo Rallyn utolsó pillanatban elvesztett győzelem után ígéri, Svédországban visszavág a japán gyártó.

    Sébastien Ogier egy egész futamon át tartó hatalmas csatát vesztett el M-Sportos honfitársával, Sébastien Loebbel szemben a Monte-Carlo Rally utolsó előtti szakaszán, ahol defektet kapott.

    A toyotás Elfyn Evans szombaton csúszott le az útról a harmadik helyen állva, majd vesztett húsz percet egy dombon ragadva.

    Fájdalmas volt a Monte – mondta Tom Fowler a WRC hivatalos oldalának. – Nagyon közel voltunk a győzelemhez, és nemcsak Sébastien Ogier révén. Ha megnézzük, hogy Elfyn Evans is milyen jól vezetett, akár kettős győzelmet is arathattunk volna. Az elért eredmény, azonban nagyon más lett.

    Ugyanakkor, ha azt nézzük, hogy négy autóval indultunk a szezonnyitón és mindenki jól teljesített megláthatjuk a pozitívumot is. Közel voltunk a győzelemhez, de nem értük el. Az okozott fájdalmat pedig arra használjuk, hogy Svédországban még erősebben térjünk vissza.

    Győzelem esetén könnyű távozni egy versenyről és azt gondolni, hogy a legjobb vagy, aztán a következő versenyen valaki legyőz. Most más a helyzet, de Svédországban visszatérünk.”

    A Toyota három pont hátránnyal áll az M-Sport mögött a szezonnyitót követően. A japán gyártó tavaly kilenc versenyt tudott megnyerni 12-ből és megszerezte a gyártók vb címét, valamint Ogier révén az egyéni vb címet is.

    A szezonnyitón Kalle Rovanperä a negyedik helyen ért célba és Sébastien Loeb, valamint Sébastien Ogier mögött a harmadik legtöbb pontot gyűjtötte, így a svéd verseny első napján ő indulhat elsőként.