back to top
2025. november 04. 23:56
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1394

    Solberg: 25-en húztak ki – FRISSÍTVE

    0

    Nem indult jól a szezonja Oliver Solbergnek, aki a Monte-Carlo Rally első napján az átbeszélő hibájával küzdött, szombaton pedig egy rejtélyes üzemanyaggőz szivárgás miatt veszítette el koncentrációját és esett árokba. A szurkolók azonban kihúzták, a Hyundai csapat megjavította az i20 N Rally1-et, Oliver pedig egy jó alvás után tisztafejjel folytathatja a versenyt. 

    Negyven perc hátránnyal a 48. helyen áll Oliver Solberg és Elliot Edmondson a Monte-Carlo Rallyn miután a 10. gyorsaságin árokba estek és csak fél óra múltán tudták folytatni a versenyt. 

    „Ugyanaz a probléma volt az autóba jutó üzemanyaggőzökkel, mint az előző napokon – mesélte Solberg. – A 10. szakaszon kb. a pálya közepén elvesztettem a koncentrációmat, és egy közepes sebességű jobbos kanyarban lecsúsztunk az útról. 

    Fotó: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH // Oliver Solberg –Elliot Edmondson, Hyundai i20 N Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Csodával határos módon sikerült kiszabadítani az autót, és folytatni tudtuk a rallyt. Tényleg nem hittem, hogy sikerülni fog – körülbelül 25 nagyon eltökélt szurkoló tolta, húzta az autót. Szerencsére csak kozmetikai kárt okoztunk rajta. 

    A délutánt innentől kezdve csak a tapasztalatszerzésre  használtuk fel. Az, hogy a havas 13. gyorsaságin a harmadik leggyorsabb időt értem el, ami minden idők legjobb szakaszeredményem, szép lezárása volt egy igazán nehéz napnak.“


    Fotó: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH // Oliver Solberg–Elliot Edmondson, Hyundai i20 N Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Solberg folytatása korábban veszélyben volt, hiszen csak akkor akart nekivágni a Monte-Carlo Rally utolsó napjának, ha a benzingőz szivárgást meg tudja oldani a csapat. 

    „Ez sikerült – mosolygott reggel a WRC élő közvetítésében. – A tegnapi nap után úgy aludtam, mint akit kiütöttek, úgyhogy minden rendben.“

    FRISSÍTVE:

    Úgy tűnik, mégsem volt minden rendben, hiszen a vasárnapi első szakasz után Solberg orvosi okok miatt feladta a Monte-Carlo Rallyt.

    „A 7. leggyorsabbak voltunk a 14. gyorsaságin, de a szakasz után megegyeztünk a csapattal, hogy kiállunk, mivel nem éreztük jól magunkat az elmúlt napok gázproblémái után.” – írta Oliver a közösségi oldalán.

    Ogier Loeböt másolta, de nem jött be neki

    0

    Kritikus gyorsasági szakasza volt a Monte-Carlo Rallynak Sisteron, amelyen a hó és a jég több áldozatot is szedett, ezért nagyon fontos volt a gumiválasztás. Sébastien Loeb kockáztatni akart, de Sébastien Ogier kifigyelt és lemásolta őt. Az eredmény: mind a kettőjüket megverte Kalle Rovanperä.

    Hivatalosan Saint-Geniez–Thoard a Monte-Carlo Rally 11. és 13. szakaszának neve, de ezt a pályát mindenki csak a közeli város után Sisteronként emlegeti. A Col de Turini mellett a verseny második leghíresebb pályája, amely már többször befolyásolta a végeredményt. 

    A több mint húsz kilométeres szakasz különlegessége, hogy egy elég magas hegyre vezet fel, majd le az út, amely során a versenyzők biztosan átlépik a fagyhatárt. A rajt és a cél szinte mindig száraz, de a pálya közepén hóra és jégre is lehet számítani. 

    Fotó: Red Bull Content Pool //Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022, Sisteron

    Már szombaton reggel világos volt, hogy ez a gyorsasági lesz a nap és talán az egész verseny kritikus pontja. Éppen ezért meglepő volt, hogy a Hyundai csapat egyedüliként sem téli, sem szöges gumit nem választott erre a napra. 

    Meg is lett a következménye, hiszen Ott Tänak itt csúszott meg a jégen és ütközött a hegyoldalnak. A Hyundai i20 N Rally1 orra pedig annyira megsérült, hogy végül a verseny feladására kényszerült. 

    Az első kör után egyértelmű volt, hogy a Pirelli szöges gumijai a legjobb választás, éppen ezért volt meglepő, hogy a második körre, a győzelemért egymással harcoló két pilóta Loeb és Ogier, bár volt náluk két-két szöges gumi, egyikük sem rakta fel. „Kockáztatni próbáltam, ezért nem raktam fel őket – mondta Loeb –, de Ogier meglátta és ő is gyorsan kicserélte.“

    Fotó: Red Bull Content Pool //Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022, Sisteron

    „Eredetileg a szöges gumikkal akartam menni, de láttam, hogy Loeb lágyakat rak fel, úgyhogy én is ezt választottam“ – magyarázta Ogier a WRC élő közvetítésében.

    Egyikőjüknek sem jött be, hiszen a szakaszt Kalle Rovanperä szöges gumikkal nyerte, 5,0 másodperccel Ogier és 21,1 másodperccel Loeb előtt. 

    „A gumistratégia központi szerepet játszott a mai napon, különösen a Sisteron melletti kritikus szakaszon: a rally egyetlen olyan pályáján, amelyet a hegy tetején a hó és a jég erősen befolyásolt – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli Rally tevékenységének vezetője.

    – Mindkét, élen álló versenyző meglepő döntést hozott, ami  mutatja, hogy a stratégiát gyakran befolyásolják a mások által hozott döntések: ez mindenhol a játék része, de különösen igaz a Monte-Carlo Rallyra. 

    Fotó: Red Bull Content Pool //Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022, Sisteron

    A mai (szombati) volt a rally legnehezebb napja, de a holnapi hátralévő 67 versenykilométer sem lesz könnyű, így holnap még bőven van lehetőség a meglepetésekre, hibalehetőség nélkül.”

    Sisteron egyébként a gumiválasztástól függetlenül szedte az áldozatait. Tänak mellett Elfyn Evans (már a száraz részen) is lecsúszott az útról. A második körben pedig Takamoto Katsuta és a WRC2-t akkor éppen virtuálisan vezető Yohan Rossel is ugyanabban a kanyarban esett be, ahol Tänak. Ők azonban hosszabb, rövidebb időveszteség után folytatni tudták a versenyt. 

    Neuville büntetést kapott gyorshajtásért

    0

    Thierry Neuville műszaki hiba miatt sok időt veszített a Monte-Carlo Rally szombati napján, mégis gyorshajtásért bírságolták meg. Reggel ugyanis túlságosan is sietett a szervizparkban, amiért pénzbüntetéssel sújtották a felügyelők.

    Thierry Neuville számára már reggel elkezdődött a vesszőfutás a Monte-Carlo Rallyn, ugyanis az első szakaszra sietve 66 km/h-val haladt a szervizparkban a megengedett 30 km/h helyett. Ezért a felügyelők 900 eurós büntetéssel sújtották a Hyundai belga versenyzőjét, írta meg a Rallit.fi oldal.

    Neuville tavaly is kapott pénzbüntetést, akkor az Észt Rallyn 190 km/h-s sebességgel haladt közúton, ahol 90 lett volna a megengedett. Akkor ő 2500 eurós büntetést kapott.

    A Hyundai számára nem jól alakult a szombati nap a rally vb szezonnyitóján, miután a 2019-es világbajnok, észt Ott Tanak defektet szedett össze a nap első szakaszon, majd a következőn egy sziklának ütközött és a megsérült autó miatt később ki kellett állnia.

    Petter Solberg fia, Oliver Solberg a Monte második szombati szakaszán csúszott le az útról és 35 percet vesztett, miután autójába beszivárgott az üzemanyaggőz. A svéd versenyző később folytathatta a versenyt, de pontot csak a Power Stage-n tud szerezni.

    Neuville pedig már reggel óta felfüggesztési problémával küzdött, majd a délutáni első szakaszon ki is ugrott autója orrán a lengéscsillapító, amit sikerült az utolsó szakaszra orvosolni. A hiba miatt végül így is csaknem hat percet vesztve a negyedikről a hatodik helyre esett vissza.

    Ogier növelte előnyét Loeb előtt

    0

    Sébastien Ogier szombat délután növelte előnyét Sébastien Loeb előtt, és magabiztosan várhatja a Monte-Carlo Rally utolsó napját. Thierry Neuville is komoly időt vesztett délután.

    Kalle Rovanpera nyerte mindkét szombat délutáni szakaszt a Monte-Carlo Rallyn, míg a verseny élén Sébastien Ogier komolyan növelte előnyét Sébastien Loeb előtt.

    A kilencszeres világbajnok bár a nap utolsó előtti szakaszán még 4 tizeddel gyorsabb volt nyolcszoros világbajnok honfitársánál, azonban az utolsó szakasz havas, jeges és rendkívül csúszós részén 21 másodperccel a toyotás címvédő volt gyorsabb, így összetettben is 21.1 másodpercre növelte előnyét.

    Craig Breen megtartotta délután a harmadik helyet, de hátránya már tetemes, 1:26 perc Ogier mögött.

    Kalle Rovanpera a negyedik helyre lépett, miután Thierry Neuville Hyundai i20 N Rally1-es autójában kikönyökölt a felfüggesztés az első délutáni szakaszon, majd emiatt az utolsó szakaszon Gus Greensmith is megelőzte a belga versenyzőt.

    Rovanpera 37.8 másodperccel követi Breent és 4 és fél perccel előzi meg Gus Greensmith-t, akit további 1:10.3 perc hátránnyal követ Neuville.

    Délután már nem ült autóba Ott Tanak, valamint Takamoto Katsuta is 13 percet hagyott az árokban az utolsó szakaszon.

    Autóba ült azonban Elfyn Evans, aki miatt megállították az utolsó délelőtti szakaszt, majd sikerült a domboldalról felhúzni a Toyotát és 20 percnyi hátránnyal folytathatta a versenyt.

    Holnap négy szakasz után zárul a WRC szezonnyitó Monte-Carlo Rally.

    Monte-Carlo Rally, állás 13 szakasz után
    1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:19:43,1
    2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +21,1
    3. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:26,0
    4. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:03,8
    5. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +6:33,8 (3:00)
    6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +7:44,1 (0:10)
    7. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (NOR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +9:37,2
    8. Erik Cais/Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +9:59,6 (0:10)
    9. Grégoire Munster/Louis Louka (LUX/BEL) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +10:44,1
    10. Yohann Rossel/Benjamin Boulloud (FRA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +11:14,2
    11. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (RUS) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +11:21,5
    12. Sean Johsnton/AlexanderKihurani (USA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +11:38,9
    13. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +12:23,3
    14. Chris Ingram/Ross Whittock (GBR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +13:14,6

    További eredmények

    Tänak kiesett, de Solberg folytatása sem biztos

    0

    Ott Tanak kénytelen volt feladni a versenyt, a Monte-Carlo Rally 11. szakaszán szerzett autósérülés miatt. Az észt versenyző a sisteroni szakasz havas részén csúszott partoldalnak, miután centikkel kerülte el az út másik oldalán a szakadékot. Oliver Solberg sem biztos, hogy folytatja a szombati versenyt. 

    Thierry Neuville és Ott Tanak sem vitt magával szöges gumit a Monte-Carlo Rally szombat délelőtti szakaszaira, ami leginkább a harmadik pályán kellett volna, ahol komoly havas, jeges részek voltak.

    Fotó: Hyundai Motorsport GmbH // Ott Tanak, Hyundai i20 N Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Amíg a Hyundai belga versenyzője egy forgással megúszta a szakaszt, addig a 2019-es világbajnok észt versenyző partoldalnak csúszott, és autójának eleje megsérült.

    Tanak bár a szakaszt be tudta fejezni, a gumiszerelési zónába már nem ért el, később pedig csapata megerősítette, hogy az észt versenyző ma már nem folytatja.

    Ott Tanak 2020-ban egy hatalmas eséssel fejezte be a Montét a Hyundai versenyzőjeként, majd tavaly három defektet követően esett ki. Idén, szombat reggel is kapott egy defektet.

    Fotó: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH // Oliver Solberg–Elliott Edmondson, Hyundai i20 N Rally 1, Monte-Carlo Rally 2022

    Oliver Solberg ugyancsak a verseny feladását fontolgatja, miután autójába üzemanyaggőz szivárgott szombat délelőtt. Részben ennek volt köszönhető a kicsúszása a szombati második szakaszon. Itt elcsúszott az útról, de a szurkolók egy kötél segítségével visszarángatták a Hyundai i20 N Rally1-et az útra. Az incidenssel összesen 35 perce veszített.

    A svéd licenccel induló versenyző akkor folytatná a mai napot, ha sikerülne a problémát a Hyundainak megoldani.

    Fotó: Hyundai Motorsport GmbH // Thierry Neuville–Martijn Wydaeghe, Hyundai i20 N Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    A Hyundai Motorsport csapata csupán Thierry Neuville révén tud már csak eredményt elérni, aki szombat délben a negyedik helyen állt, de egész nap lengéscsillapító problémával küzdött. Ez a 12. szakaszon még komolyabbá vált, ahol közel négy percet veszített és a hatodik helyre esett vissza. 

    Neuville számára azonban nincs veszve semmi, hiszen a verseny első két helyezettje, Ogier és Loeb, nem indulnak a teljes szezonban, így a világbajnoki címért sem tudnak harcba szállni. Az állandó résztvevők között a 12. szakasz után Breen, Rovanperä, Katsuta, Neuville, Greensmith volt a sorrend.

    Evans kiesett, Ogier az élre állt a havas szakaszon

    0

    Sébastien Ogier a Monte-Carlo Rally 11. szakaszát követően ismét az élre állt Sébastien Loeböt és Craig Breent megelőzve. Elfyn Evans a harmadik helyről esett ki.

    Már a szombati első két szakasz is komoly drámákat tartogatott, és a harmadik szakasz sem maradt ki a drámai szakaszok sorából.

    A 20,8 km hosszú szakaszon lehetett először találkozni havas, jeges résszel, ahol Thierry Neuville megforgott, Ott Tänak partoldalnak csúszott, majd komolynak tűnő műszaki hibával ért célba.

    A legnagyobb dráma azonban csak a havas részt követő száraz részen következett, ahol Elfyn Evans a partoldalnak ért, ami megforgatta és a Toyota GR Yaris Rally1 a partoldalon állt meg. A walesi versenyző így a harmadik helyről esett ki, és Ott Tänak számára is kérdéses a folytatás, mivel a mai napon nem lehet délben szervizelni.

    A nap harmadik szakaszát végül Sébastien Ogier nyerte Kalle Rovanperät 4,5, Craig Breent 4,9, Sébastien Loeböt pedig 5,4 másodperccel előzve.

    A verseny élére ismét Sébastien Ogier állt, Loeböt 5,4 másodperccel előzve.

    Elfyn Evans kiesése után Craig Breen állt a harmadik helyre 1:07,5 perc hátránnyal, míg őt Thierry Neuville követi 46.3 másodperccel.

    Kalle Rovanpera már az ötödik helyre lépett előre Takamoto Katsutát és Ott Tänakot megelőzve.

    Oliver Solberg a kicsúszás után 35 percet vesztve befejezte a délelőtti szakaszokat, míg Gus Greensmith műszaki hiba miatt késett a nap harmadik szakaszáról és 3 perc büntetést kapott, ahol aztán Elfyn Evans balesete miatt már etapként teljesítette a szakaszt.

    Délután két szakasz vár a mezőnyre, köztük a nap harmadik, havas részeket is tartalmazó pályája.

    Monte-Carlo Rally, állás a 11. gyorsasági után
    1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:55:59,1
    2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +5,4
    3. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:07,5
    4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:53,8 (0:10)
    5. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:09,4
    6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:16,2
    7. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +3:05,7

    További eredmények

    Ezt is megértük: Loeb lett a legöregebb

    0

    Újabb történelmet írt Sébastien Loeb a rally világbajnokságon, amikor péntek este, a Monte-Carlo Rally ötödik gyorsaságiján átvette a vezetést. 48. születésnapjához közeledve ő lett a legidősebb versenyző, aki rally vb-futamot vezetett. 

    Amikor leültem az idei Monte-Carlo Rally közvetítését nézni, és magamban az esélyeket latolgattam, egyetlen kérdés merült fel: Loeb vagy Ogier? 

    Fotó: M-Sport // Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Ogier-t szerintem senkinek nem kell magyarázni, a Monte-Carlo Rally nyolcszoros győztese, az elmúlt nyolc évben hétszer nyerte a versenyt. Itt született, gyakorlatilag hamarabb ismerte a Monte pályáit, mint bármi mást. Ráadásul a sportág mindenidők egyik legnagyobb alakja, stb, stb.

    Loebről nagyjából ugyanez mondható el, azzal a kivétellel, hogy ő az Ogier előtti időszak Ogier-je volt. (Persze fordítva is igaz, Ogier a mostani Loeb.)

    Fotó: McKlein/Red Bull Content Pool // Sébastien Loeb–Daniel Elena, Citroën DS3 WRC, Monte-Carlo Rally 2013.

    2013 volt Loeb utolsó csonka éve a rally világbajnokságon, mielőtt visszavonult volna (nagyjából ebben a fázisban van most Ogier is). Akkor már csak szelektált versenyeken indult, de a Monte győzelmét simán behúzta. 

    Aztán 2015-ben a egy beszélgetés során felmerült, miért ne ugrana be a Montéra, ha már úgy sem csinál mást. Mindenki tűkön ült, hogy most aztán lesz egy Loeb vs Ogier összecsapás. 

    Emlékeztek az első gyorsra? Amikor lejött Loeb és kérdezte az időt. 22 másodperccel verte  Tänak a Forddal és 30,9 Ogier a Volkswagennel. Értetlen arccal kérdezett vissza, hogy 2,2? Nem! Húszon – kettő! 22? És erre olyan arcot vágott, amilyenre csak egy francia képes, amikor meglepődik. 

    Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // Sébastien Loeb–Daniel Elena, Citroën DS3 WRC, Monte-Carlo Rally 2015.

    Aztán 2018-ban megint visszahívták Loeböt a Citroënhez három versenyre, és megnyerte a Catalunya Rallyt. Öt évvel az után, hogy visszavonult. Oké, volt a csapatnak egy merész gumiválasztása, de akkor is el kellett vezetni valahogy azt a Citroën C3 WRC-t. 

    Tulajdonképpen ez adta meg a löketet ahhoz, hogy 2019-ben a Hyundaihoz igazoljon, amivel öt versenyen vett részt és Chilében szerzett egy dobogót. 

    2020-ban a covid által megbolygatott szezonban csak két versenyen indult, az utolsón, Törökországban dobogóval búcsúzott. Akkor azt mondták, hogy talán a világbajnokságtól is. 

    Fotó: Red Bull Contet Pool // Sébastien Loeb–Daniel Elena, Hyundai i20 Coupé WRC, Török Rally 2020

    Persze, mi meg elhittük, hogy Loeb majd nem fog újra rallyautót vezetni. 

    Tavaly nem is indult indult a vb-n, de aztán Malcolm Wilson, az M-Sport vezetője addig rágta a fülét, míg rá nem állt arra, hogy újra versenyezzen. 

    El tudom képzelni, hogy hogy zajlott ez a meggyőzés: Jönnél a Rally1-es Pumával a Monte-Carlo Rallyra? Ja. 

    Kicsit bonyolultabb volt a dolog, mert Loeb időközben a Dakar megnyerésére valamint az Extreme E-re koncentrált és exkluzív szerződése van a Prodrive-val, de végül a brit csapat is ráállt arra, hogy kölcsönadják a Fordnak. 

    Fotó: M-Sport // Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Az idő Loeb ellen dolgozott, hiszen kilenc évvel ezelőtt nyerte meg utoljára a Montét, négy éve szerzett utoljára vb-futam győzelmet. Februárban tölti be a 48-at, ami azt jelenti, hogy két évre van attól a kórtól, amikor a finn versenyzők vissza szoktak térni egy buli futamra. Csak hogy megmutassák magukat és hogy szórakozzanak egy jót. 

    Loeb azonban nem bulizni jött, ő nyerni akar.

    Bár sok minden ellene szólt, ahogy a Facebook oldalunk kommentjeiből is látszik, nem voltam egyedül, aki úgy gondolta, komoly győzelmi esélyei vannak. 

    „Nagyon meglepődtem, amikor a tegnapi shakedownon a legjobb időt mentem az első körben. Általában a shakedownban nem vagyok jó“ – magyarázta péntek este a WRC élő közvetítésében. 

    Fotó: M-Sport // Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    „Az első négy szakasz nagyon jól sikerült, aztán volt egy kis hibridproblémánk. Az utolsó szakaszon beleadtam mindent, de talán egy kicsit jobban fagyott. Nem nagy a különbség, de örülök, hogy az első teljes nap után az élen állok.“

    Mi is örülünk és őszintén szólva pont erre számítottunk tőle.

    Már csak egy kérdés maradt. Jelenleg Björn Waldegaard a legidősebb rally vb-futamgyőztes, aki az 1990-es Safari Rallyt 46 évesen és 155 naposan nyerte. Loeb ennél idősebb, tehát megdöntheti a rekordot.

    Ehhez viszont a szombati nap eredményeit nézve, még Ogier-nek is lesz egy-két szava.

    Monte-Carlo Rally: Elképesztő drámák és holtverseny!

    0

    Elképesztő drámák zajlottak a Monte-Carlo Rally tizedik szakaszán, ahol kicsúszás, defekt, műszaki hiba, elkésés és forgás is előfordult. A verseny élén holtversenyben áll Sébastien Loeb és Sébastien Ogier!

    Komoly drámák zajlottak le a Monte 10. szakaszán, melyen Sébastien Ogier 1,1 másodperccel volt gyorsabb Elfyn Evansnél és 5,2 másodperccel Kalle Rovanperänál.

    A szakaszról elkésett, és ezért 10 másodperces büntetést kapott Thierry Neuville, majd az autója is műszaki hibás lett.

    A Hyundai azonban Neuville problémáin túl elvesztette a mai napra Oliver Solberget is, aki kicsúszott, árokba esett, de végül a nézők kiszedték és be tudta fejezni a szakaszt.

    Gus Greensmith defekt miatt 1 perc 41 másodpercet vesztett, míg Takamoto Katsuta megforgott.

    A versenyzők sokat panaszkodnak a szuperlágy gumikra, amiken Loeb is vezet és 6,5 másodperccel bizonyult lassabbnak Ogier-nél.

    A verseny élén így Loeb és Ogier holtversenyben áll, míg a harmadik Elfyn Evans hátránya 9,3 másodperc.

    A negyedik helyre Craig Breen lépett 1:02,6 perc hátránnyal megelőzve Thierry Neuville-t.

    Takamoto Katsuta a hatodik Kalle Rovanpera előtt, míg az első szombati szakaszon defektet szerző Ott Tänak a nyolcadik, Gus Greensmith pedig a kilencedik helyre csúszott.

    A harmadik szombati szakaszról havat jelentettek!

    Monte-Carlo Rally állása a 10. gyorsasági után
    1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:41:42,0
    2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +0,0
    3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +9,3
    4. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:02,6
    5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:13,7 (0:10)
    6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:57,6
    7. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:04,9
    8. Ott Tänak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2:15,5
    9. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +2:43,7

    További eredmények

    Ogier közelebb Loebhöz, Tanak defekt

    0

    Sébastien Ogier a Monte-Carlo Rally kilencedik szakaszán három másodperccel közelebb került a versenyt vezető Sébastien Loebhöz, míg Elfyn Evans szakaszt győzelmével francia csapattársához. A Hyundainál azonban továbbra is problémák vannak, ezúttal Ott Tanak szedett össze defektet.

    A Monte-Carlo Rally pénteki napja után szombati kilencedik szakaszán Elfyn Evans volt a leggyorsabb 7 tizeddel előzve Kalle Rovanperát és 3,9 másodperccel Sébastien Ogier-t, ígí a szakaszon hármas Toyota siker született.

    Az összetett élén álló Sébastien Loeb 7,3 másodpercet szedett össze a Forddal, míg Ott Tanak defekt miatt 1:16,8 percet vesztett a Hyundaijal.

    Érdekesség, hogy Sébastien Ogier és Sébastien Loeb is az autóra panaszkodott, ahogy teszik azt továbbra is a Hyundai versenyzői.

    A versenyt továbbra is Loeb vezeti, de előnye 6,5 másodpercre csökkent Ogier, és 14,7 másodpercre Evans előtt.

    A negyedik helyet biztosabbá tette ugyanakkor Thierry Neuville, miután Tanak defektje miatt Craig Breen lépett mögé 12,5 másodperc hátránnyal.

    Ott Tanak az ötödik helyről a nyolcadikra csúszott vissza holtversenyben Kalle Rovanperával.

    Ma még négy szakasz vár a mezőnyre.

    Monte-Carlo Rally, állás az SS9 után
    1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:32:09,1
    2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6,5
    3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +14,7
    4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +45,5
    5. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +58,0
    6. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +1:08,7
    7. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:34,9
    8. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2:06,2
    9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:06,2
    10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:31,5

    További eredmények

    Fény derült az Extreme E első csapatváltására

    0

    Christine Gianpaoli Zonca [vagy csak GZ – a szerk.] lesz az első, aki egy második csapattal is versenyt teljesít az Extreme E történetében.

    A spanyol eddig a Xite Energy Racing csapatát erősítette, és bár az eredmények terén nem jött el a várva várt siker, egy-két látványos körével felhívta magára a figyelmet.

    Korábbi vetélytársai közül a Veloce Racing csapott le rá, miután tavaly Jamie Chadwick nem tudott náluk egész szezont teljesíteni egyéb elkötelezettségei miatt. A beugró Emma Gilmourra már lecsapott a McLaren, így új pilóta után kellett nézniük.

    „Izgatottan csatlakozom a Veloce Racinghez. Rendkívül jó munkát végeztek a nehéz start után Szaúd-Arábiában, és az autójuk versenyképesnek tűnt egész évben.” utalt GZ a második versenyen elért dobogóra.

    „Sokat tanultan tavaly, és ez nagyon fontos lesz a második szezonban. A csapattal együtt nagyszerű dolgokat érhetünk el, célunk mindenképpen a dobogó!” – adta ki a jelszót a spanyol hölgy.

    A Veloce Racing csapatfőnöke, Rupert Svendsen-Cook kiemelte, az Extreme E egyedi kihívással rendelkezik, de idővel hozzá fognak szokni a csapatok.

    „Mivel rövid a szünet a két szezon között, le sem állunk, hogy minél jobban kezdjük majd 2022-t.”

    „Christine GZ kiemelkedett a mezőnyből mint pilóta, hiszen nagyon keveset ült az autóban, de gyorsan fejlődött tavaly. Számunkra egyértelmű a tehetsége, és szeretnénk neki segíteni abban, hogy a lehető legtöbbet fejlődjön, és ezáltal közösen sikereket érjünk el.”