back to top
2024. november 24. 17:05
Kezdőlap Blog Oldal 1096

Jelentős változás a Szardínia Rallyn

0

Megjelentek az idei Szardínia Rally részletei, melyből kiderül, hogy a verseny központja változni fog a tavalyi évhez képest. A murvás olasz világbajnoki futamon 23 szakasz vár a mezőnyére.

Komoly változás lesz az idei Szardínia Rallyn, miután a verseny központja ismét Alghero városába kerül, azt követően, hogy tavaly Olbia adott otthont a rallynak. Alghero 2020 után lép elő ismét központtá, de Olbia is szerepet kap a verseny során, itt rendezik ugyanis a rajtceremóniát, majd a csütörtök esti szuperspeciál is a város környékén lesz.

A verseny szakaszait illetően azonban nem lesz nagy változás, a korábbi években használt pályák kerültek a programba.

A murvás verseny június 2-án, csütörtökön egy 3,25 km-es shakedownnal indul, majd este a Cabu Abbas (3,23 km) szakasszal az éles verseny is kezdetét veszi.

Pénteken délelőtt a Terranova (14,36 km) és a Monti di Alá (24,65 km) gyorsaságikat, délután pedig a Gallura di Tempio (12,08 km) és Erula–Tula (15,39 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni.

Szombaton délelőtt a Coiluna–Loelle (22,91 km), és a Monte Lerno (16,57 km) kezdi a napot, majd délután az Osilo–Tergu (14,91 km), valamint a Castelsardo (13,03 km) szakaszokkal folytatódik a verseny, ekkor is minden pályát kétszer teljesítve.

A befejező napon a Monte Baranta (14,51 km) és a Sassari–Argentiera (7.13 km) pályát kell kétszer abszolválni, a Power Stage a rövidebb gyorsaságin kerül lebonyolításra.

A versenytáv a tavalyi rendezvénynél 11 kilométerrel hosszabb, 314 kilométer lesz.

A Szardínia Rally legsikeresebb versenyzői a tavalyi győztes, Sébastien Ogier és az utoljára 2011-ben győzni tudó Sébastien Loeb egyaránt négy elsőséggel. Amennyiben a két francia nem indulna a versenyen, úgy a Hyundai versenyzői, a belga Thierry Neuville és a spanyol Dani Sordo eddigi két, valamint az egyszeres győztes 2019-es világbajnok, észt Ott Tänak  növelheti eddigi győzelmeinek számát.

Neuville: Erősebbé kell válnunk

0

Thierry Neuville volt az egyetlen célba érő a Hyundai versenyzői közül a Monte-Carlo Rallyn, a hatodik helyen záró belga versenyző a problémák megoldását sürgeti csapatától.

Nem jól indult a WRC szezon a Hyundainak, hiszen a Montén indult három versenyző közül csak Thierry Neuville tudott célba érni a hatodik helyen, míg Ott Tänak és Oliver Solberg a verseny feladására kényszerült.

A koreai gyártó belga pilótája a WRC hivatalos oldalának adott interjúban kérte csapatát a problémák megoldására.

„Tudjuk, hogy sok és kemény munka vár ránk – mondta Thierry Neuville. – Gyorsan reagálnunk kell a Montén fellépett problémákra és ez kemény lesz. A csapat nagyon sok munkát és erőfeszítést tett a felkészülés során, az eredmény pedig frusztráló és kiábrándító volt.

Régóta ismerem a csapatot és tudom, hogy mennyire motivált mindenki a versenyen és a gyárban egyaránt. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, az akarat megvan. A Montén láttuk, hogy vannak erős területei az autónak, az egyetlen dolog amin dolgoznunk kell, az a megbízhatóság. Nem mondanék külön területeket, de mindannyian tudjuk, hogy erősebbé kell válnunk a következő versenyeken.”

A Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet egyetért Neuville véleményével.

„A Monte kifejezetten kemény volt számunkra – mondta Julien Moncet. – Csalódott vagyok az egész csapat miatt, mert tudom, hogy keményen dolgozott mindenki a versenyen és a gyárban is. Reagálnunk kell a problémákra. Amikor az autóval nem volt probléma, akkor jó volt a tempónk. A problémákat azonban minél hamarabb meg kell oldanunk.”

Thierry Neuville a Monte utolsó napján megszerezte az első szakaszgyőzelmet a Hyundai Rally1-es autójával, azonban a belga versenyző hatodik helyével és a Power Stage harmadik helyével szerzett pontokkal a koreai gyártó 29 pont hátránnyal áll a gyártók bajnokságában az éllovas M-Sport, és 26 ponttal a Toyota mögött.

A WRC következő versenyét, a szezon egyetlen havas futamát február 24–27. között Svédországban rendezik.

Menya három edzést nyert

0

Nagyon erősen kezdte Krózser Menya idei első versenyét, a WSK Super Master Series lonatói futamán. Az MHH Kart Team versenyzője az OK (senior) kategóriában három szabadedzésen is a leggyorsabb volt. Az időmérőn és a futamokon is jó volt a tempója, a B elődöntő 10. helyezésével pedig megszerezte az OK kategóriában az első WSK-pontjait. 

Fontos versenye volt Krózser Menyhértnek a WSK Super Master Series első futama, a legendás South Garda Kartingon, az olaszországi Lonatóban. Menya itt indult először idén az OK mezőnyben – az egy héttel korábbi Champions Cupot a középiskolai felvételi miatt kellett kihagynia –, és szintén most szerepelt először a svéd Ward Racing színeiben. Vagyis az ellenfelek és a csapat előtt is bizonyítania kellett. 

Fotó: MHH Kart Team

Ezt már a szabadedzéseken megtette, hiszen háromszor is ő volt a leggyorsabb OK versenyző. Az időmérő futam is jól alakult, öt körön keresztül top 3-as ideje volt, a hatodik, leggyorsabb körben azonban utolért egy lassabb versenyzőt, amivel időt veszített, így csoportjában 9., összesítettben pedig a 18. helyen végzett a 49 fős mezőnyben. 

Az előfutamok során több kalandos szituációba is keveredett, és a 22. helyen jutott tovább. A B elődöntőben (ahol ketté bontották a mezőnyt) hetediknek futott be, de mivel a rajtnál beesett a spoilere, öt másodperces büntetést kapott, így 10. lett. Ezért három bajnoki pont járt. 

Az elődöntőben a csapat nem akart kockáztatni és négy új gumit tett fel Menyának, így a döntőre csak két új és két használt abroncsa maradt. Ez látszott is a tempóján, az utolsó körökben pedig még egy ütközésben is belekeveredett, így a 27. helyen ért célba. 

Fotó: MHH Kart Team

„Nagyon tanulságos verseny volt – kezdte Menya. – A szabadedzéseken sikerült megmutatnom a tempómat. Ezt az időmérőre is át tudtam vinni, de az utolsó körben utolértem egy lassabb versenyzőt. A WSK-ban az utolsó időmérő kör számít, mert akkora tudod bemelegíteni a gumikat.

A három előfutamból kétszer is belém jöttek, ott azért veszítettem pozíciót. A harmadikra pedig annyit változott a pálya, hogy a beállításunk már nem volt jó. Mese nincs, az időmérőn jobban kell helyezkednem, akkor az előfutamokban is előrébb rajtolhatok és elkerülhetem a hasonló szituációkat. Most már azt is tudjuk, hogy ha lemegy a nap, akkor hogyan kell változtatni a beállításokon. 

Az elődöntőt nem mertük megkockáztatni két új és két használt gumival, ezért feltettünk négy újat. A döntőre így két új gumim maradt, amivel egyértelműen tempóhátrányban voltam. 

Viszont most már van tapasztalatom a két új gumival, a következő versenyen már mehetek így az elődöntőben. 

Fotó: MHH Kart Team

Összegezve: a tempóm jó volt, nagyon sok tapasztalatot szereztem, a Ward Racinggel nagyon jó az együttműködés, megszereztem az első OK pontjaimat és minden esélyem megvan rá, hogy a következő futamokon még jobb eredményt érjek el és még több pontot szerezzek.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
WSK Super Master Series, 1. futam, Lonato (Olaszország) 2022. január 28–30.

Résztvevők: 49
Időmérő összesített: 18.
AB előfutam: 8.
BD előfutam: 12.
BC előfutam: 15.
Előfutamok összesítve: 22.
B elődöntő: 10.
Döntő: 27.

WSK Super Master Series bajnokság helyezése:
22. 3 ponttal

Rovanperä: Nehéz havon vezetni a Rally1-es autót

0

Kalle Rovanperä a múlt héten tesztelte először hóban a Toyota GR Yaris Rally1-es autót, és a finn versenyzőnek sokat kellett küzdenie az új járművel.

A Toyota Gazoo Racing a múlt héten tartotta első havas tesztjét hóban idei versenyzőivel, Elfyn Evansszel, Kalle Rovanperäval, Takamoto Katsutával és a szezonját Svédországban kezdő Esapekka Lappival.

Rovanperä a teszt nehézségeiről az Autosport.com oldalnak beszélt.

„Az érzés pozitív volt az autóval a hóban, de elég nehéz kezelni – mondta a fiatal toyotás. – Nagyon sokat kellett dolgozni az autóval, és a tapadás sem volt túl nagy. Most vezettem először hóban a Rally1-est, és nagyon érezhető, hogy 70 kilóval nehezebb a WRC-nél.

Nem könnyű megbirkózni vele és sok munka vár még ránk, hogy igazán gyorsak lehessünk. Nem egyszerű a feladatunk, de bízunk benne, hogy megoldjuk.”

Rovanperä a WRC szezonnyitó Montén a negyedik helyen zárt. A verseny elején csak a Rally2-es autók tempójában tudott vezetni, majd folyamatosan hozzászokva az autóhoz végül három szakaszt is nyert, köztük a Power Stage-et is. A versenyen végül a harmadik legtöbb pontot szerezte Sébastien Loeb és Sébastien Ogier mögött, így a világbajnokok távollétében elsőként kell indulnia a következő Svéd Rally nyitó napján.

„Természetesen nem teljesen, de azért elégedett voltam a Montéval, miután nagyon nehezen sikerült megtalálnunk a megfelelő tempót. Komoly munkát végezve a csapattal végül sikerült beállítani az autót, és akkor már a saját tempónkat hoztuk, amivel elégedett voltam. Azt hiszem a Monte előtti teszteken a kelleténél kevesebbet tudtunk az autó beállításával foglalkozni, mert sok más dolgot kellett kipróbálnunk. Egyszerűen nem találtam meg a jó beállítást a teszteken, ezért a verseny elején kellett ezt megtennem.”

Kalle Rovanperä Svédországban szerezte első dobogós helyezését 2020-ban a WRC legmagasabb kategóriájában, amikor Elfyn Evans és Ott Tänak mögött, valamint Sébastien Ogier előtt a harmadik helyen zárt. Tavaly a svéd versenyt helyettesítő finn Arctic Rallyn pedig a második helyen ért célba Ott Tänak mögött és Thierry Neuville előtt.

Meeke és Østberg is indul a Katar Rallyn

0

Kris Meeke és Mads Østberg is ott lesz a Közel-Kelet rallybajnokság idei második versenyén, a februári Katar Rallyn Skoda Fabia Rally2-vel. A MERC idei második futamán így komoly riválisokat kap Nasser Al-Attiyah, aki 15 perc előnnyel nyerte a szezonnyitó Omán Rallyt.

Kris Meeke 2019 végén került ki a Toyota Gazoo Racing gyári csapatából, azóta pedig nem igazán versenyzett. A február 11-12. közötti Katar Rallyn azonban újra visszatér a egy Skoda Fabia Rally2-vel, navigátora pedig Chris Patterson lesz.

Mads Østberg a nyíregyházi Rally Hungaryn indult utoljára versenyen, azóta navigátora Torstein Eriksen Andreas Mikkelsen versenyzőtársa lett, így a 2020-as WRC2-es világbajnok Ilka Minor navigálásával áll rajthoz Katarban, ugyancsak egy Skodával.

Érdekesség, hogy Meeke és Østberg 2014-ben és 2015-ben a Citroën Racing versenyzőiként csapattársak voltak a vb-n.

A Katar Rally legnagyobb esélyese a hazai versenyén induló Nasser Al-Attiyah, azonban az észak-ír és norvég versenyző indulásával két komoly riválist kapott.

Kris Meeke tavaly is indult már Katarban, és a Škoda hűtőproblémái miatt az élről állt ki. Mads Østberg azonban most fog először indulni a Közel-Kelet rallybajnokság idei második versenyének helyszínén, a régióban utoljára 2011-ben állt rajthoz, az akkori Jordán Rally vb-futamon.

Mads Østberg 2018 óta Citroën WRC-vel és Rally2-es autóval versenyzett, így némi meglepetés, hogy Katarban Skodával áll rajthoz. A norvég versenyző tavaly a magyar bajnokság harmadik, és a WRC2 második helyén zárta a szezont.

Az FIA már a Rally1-es autók utódjáról tárgyal

0

Az FIA által az idei évtől bevezetett Rally1-es autók csupán egy versenyen vettek részt, azonban már most a lehetséges következő járművek szabályairól egyeztet a szövetség.

A WRC korszakot lezárva az idei évtől az FIA bevezette a WRC legmagasabb kategóriájában a hibrid autókat, melyek három évig lesznek használhatóak.

Az autógyártók azonban ennél is nagyobb változásokat szeretnének látni, amikor a sportot megpróbálják a fenntarthatóbb üzemanyagok irányába terelni az FIA részéről.

Robert Reid, az FIA elnök-helyettese szintén komolyabb változásokat látna a rallysportban.

„Már most mondtam a WRC Promóternek, hogy el kell kezdeni gondolkozni azon, hogy milyenek lesznek a Rally1 utáni autók — mondta Robert Reid a Dirtfishnek. — Meg kell győződni arról, hogy jó lépéseket fogunk tenni. Azt gondolom, néhány évvel le vagyunk maradva attól, ahol szeretnénk lenni, de nem hiszem, hogy menthetetlen lenne a helyzet.”

A WRC jelenlegi három gyártója, a Hyundai, a Toyota és a Ford is komoly lépéseket tesznek az elektromos hajtás felé.

„Az autóiparban részvevők nagy része az elektromos meghajtás felé halad. Azt gondolom, hogy ez egy nagy lehetőség lehet az FIA és a motorsport számára, hogy a különböző megoldások próbahelye legyen. Van hidrogéngázunk, folyékony hidrogénünk, hibridünk, elektromos járműveink, fenntartható fosszilis üzemanyagaink, e-üzemanyagunk, 100%-ban szintetikus üzemanyagunk. Igaz, hogy ezek jelenleg drágák, de az áruk csökkenni fog, ezért különböző megoldás lehetséges a Rally1-es autók utáni új járművekre.”

Hétvégén jön a Bajnokok Tornája

0

Február 5-6-án a svédországi Pite Havsbadban rendezik a 2022-es Bajnokok Tornáját. A 25 éves jubileumát ünneplő eseményen először versenyeznek havas jeges pályán az indulók.

Az ötlet nagyszerű! Autósport szurkolók körében rendszerint hamar előkerül a kérdés, hogy a szakágak versenyzői közül ki a legjobb. Vajon a rallys elkeni a száját a piperkőc pályaversenyzőnek? Vagy az igazán kemény legények a padlógázzal köröző amerikai pilóták? Esetleg dobjunk közéjük egy rallycross bajnokot aki mindenkit megtanít vezetni? vagy jöjjön Loeb aki külön kategória?

A kérdés 25 évvel ezelőtt is aktuális volt, úgyhogy a legendás versenyzőnő Michèle Mouton és az IMP elnőke Fredrik Johnsson kitalálta, hogy egyforma autókban engedjék össze akkor még csak a legjobb rally pilótákat. Nem mellesleg a versennyel megemlékeztek a Korzika Rallyn elhunyt Henri Toivonenről is, akinek emlékére azóta is minden Bajnokok Tornáján átadják a Henri Toivonen Memorial Trophy-t.

Az első eseményt Párizsban rendezték, Juha Kankkunen nyert Timo Salonen, Walter Röhrl és Stig Blomqvist előtt. Egy évvel később már a Nürburgringen tartották a Bajnokok Tornáját, és ekkor váltottak az immár klasszikus párhuzamos pályára. Barcelona és Madrid után a Kanári-szigeteken lelt otthonra a ROC. 2003-ig itt mérték össze tudásukat a rally sztárjai, és ezt nevezhetjük akár aranykornak is. Didier Auriol volt az ásza ennek az időszaknak, négyszer is ő lett a bajnokok bajnoka. 1999-től a Nemzetek Kupáját is kiírták, a csapatversenyben érdekes módon csak elsőre nyertek a finnek, aztán másokat is hagytak érvényesülni.


2004-ben jött az új korszak, a verseny a világ nagy, aztán később kevésbé nagy, ám kellően gazdag stadionjaiba költözött. A párizsi Stade de France, a londoni Wembley, a pekingi Madárfészek Stadion, a düsseldorfi ESPRIT aréna után Bangkok, Barbados, Miami, Rijád és Mexikó is feliratkozott a rendezők listájára.

A versenyzők köre pedig kibővült. Egyre több pilótának tetszett meg a holtszezoni móka. Jöttek az ászok a különféle sorozatokból. 2004-ben egy pillanat alatt tanulta meg mindenki Heiiki Kovalainen nevét, amikor az akkor mégy „csak” World Series by Nissan győztes és F1 tesztpilóta finn elpáholta Loeb-öt, Schumachert és Grönholmot. Persze egy évvel később már Loeb nyert… Mattias Ekström, Filipe Albuquerque, Sébastien Ogier, Romain Grosjean, David Coulthard, Sebastian Vettel, Juan Pablo Montoya majd 2019-ben, az utolsó mexikói versenyen Benito Guerra neve is felkerült a trófeára.

No itt azért már a vérbeli Bajnokok Tornája rajongókban is felmerülhetett a kérdés, hogy tényleg az életében négy alkalommal WRC-vel versenyző mexikói rallys e a világ legjobbja? Netán a Bajnok Tornája nem is annyira a sportszakmáról, hanem a show-ról szól? Maradjunk annyiban, hogy jó eséllyel az utóbbiról van szó, de annak azért kifejezetten jó.

2020-ban és 2021-ben az autósportban is a COVID diktálta a tempót, a szervezők meg sem próbáltak versenyezni a vírussal. 2020-ban online versennyel próbálkoztak, de ők is belátták, hogy ez így nem fog menni.


2022-ben aztán újraéledt a Bajnokok Tornája, és hogy valami különlegeset is mutassanak jégre vitték a versenyt. Az északi sarkkörhöz meglehetősen közel fekvő Pite Havsbad lett a helyszín, a pálya pedig a Botteni-öböl jegére került. Ha valaki csodálkozna a helyszín választáson, akkor talán magyarázatot ad, hogy Pite Havstad csak 200 kilométerre van a február végi Svéd Rally központjától Umeától. A helybéliek pedig úgy tűnik, megszerették az autósportot, ezért mindent megtesznek azért, hogy nagyszabású eseményeket rendezhessenek.

A jeges pályára is megszületett az ideológia: amellett, hogy jégen autózni mindig nagyon látványos, a pálya építése sem jár nagy környezetszennyezéssel. Járulékos előny, hogy a téli szezon végéig megtartják a pályát, így a ROC után privát autósok is kipróbálhatják azt.


A pályánál is nagyobb durranás, hogy a kétéves szünet (és a mexikói gyengébb mezőny) után újra igazi ászok állnak majd rajthoz. A lista:

Sebastian Vettel
Mick Schumacher
Valtteri Bottas
Mika Hakkinen
Sebastien Loeb
Colton Herta
Jimmie Johnson
David Coulthard
Jamie Chadwick
Mattias Ekström
Johann Kristoffersson
Benito Guerra
Helio Castroneves
Tom Kristensen
Oliver Solberg
Petter Solberg
Timmy Hansen
Didier Auriol

A nevek mellé talán nem is kell bajnoki címeket írni, 14 korábbi ROC első helyezettje került a listára. Érdekes lesz, hogy idén Loeb vagy Ekström utoléri e a négyszeres győztes Auriolt. De az is nagy kérdés, hogy Tom Kristensen öt második hely után tud e végre nyerni. A Nemzetek Kupájában pedig többek közt Vettel és Schumacher, Bottas és Hakkinen, Loeb és Auriol, valamint Petter Solberg és Oliver Solberg is egy csapatban indul.


Mindig érdekes kérdés, hogy milyen autókkal versenyeznek a bajnokok. Ezúttal a Porsche jelentkezett hivatalos partnernek, így az egyik autó egy Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. Mellette bioüzemanyaggal hajtott RX Supercar Lites, elektromos RX2e és az itt bemutatkozó FC1-X névre hallgató 1000 lóerős elektromos SUV is pályára lép majd. Utóbbi három járművet az Olsbergs MSE építi.

A kétnapos verseny programja:

Február 5., szombat – ROC NATIONS CUP 

11:00 Megnyitó
11:45 Pilóták bemutatása
12:00 ROC Nations Cup versenyek
15:00 Zárás

​Február 6., vasárnap – RACE OF CHAMPIONS

11:00 Megnyitó
11:45 Pilóták bemutatása
12:00 ROC Nations Champion versenyek
15:00 Zárás

A versenyt Magyarországról a raceofchampions.com élő közvetítésén lehet követni.

Vasárnap tehát kiderül, ki a bajnokok bajnoka, de az eredménytől függetlenül a kérdés továbbra is nyitott marad majd: ki a legjobb autóversenyző? Mert az idei ROC erről jó eséllyel nem fog dönteni, de az biztos, hogy hétvégi szórakozásnak remek lesz.

Ogier ezeken a vb-futamokon indulhat

0

Sébastien Ogier bejelentette, hogy 2022-ben teljes szezont megy az endurance világbajnokságon a Richard Mille Racing LMP2-es autójával, ami után összeszedtük azon versenyek sorát, melyeken a nyolcszoros rally világbajnok rajthoz állhat a rally vb-n.

Sébastien Ogier azt követően, hogy a Monte-Carlo Rallyn második helyezéssel kezdte a WRC szezont, a folytatásban már a WEC-ben áll rajthoz.

Azt már tudjuk, hogy Svédországban elkezdi a WRC szezonját Esapekka Lappi, aki Ogier mellett a Toyota Gazoo Racing harmadik autóját vezeti.

A WEC szezon március 12-13. között a Sebringi prológgal kezdődik, majd egy héttel később rendezik az 1000 mérföldes versenyt ugyancsak a floridai helyszínen.

Sébastien Ogier azonban már kijelentette, hogy tavalyi győzelme ellenére nem kíván áprilisban indulni a Horvát Rallyn, ezért a májusi Portugál Rally lehet a következő vb-futama, ami előtt két héttel részt vesz a harmadik WEC futamán is Belgiumban.

Júniusban mivel a Szardínia Rally csupán egy héttel előzi meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, így szinte biztos, hogy az olasz versenyt is kihagyja Ogier.

A második júniusi vb-futam, Kenya még lehetséges verseny lehet Ogier számára, azonban akkor sem kell meglepődni, ha Esapekka lappi indul azon a versenyen is.

A júliusi Észt Rally egy héttel a WEC hat órás monzai versenye után lesz, ezért itt is valószínűbb Lappi indulása.

Az augusztus eleji Finn Rally pedig Lappi hazai versenye, és bár a WEC naptár lehetővé tenné Ogier indulását is, szinte biztos, hogy nem a francia versenyző fog rajthoz állni.

Augusztus közepén ugyancsak tervben van egy vb-futam, melynek helyszíne még nem ismert, itt előfordulhat ismét, hogy Ogier áll rajthoz.

Szeptemberben a 6 órás Fujiban rendezendő WEC futam biztosan kizárja, hogy a nyolcszoros rally világbajnok induljon az Akropolisz Rallyn, hiszen a két verseny egy hétvégén lesz.

A szeptember végén, október elején rendezendő Új-Zéland Rallyn térhet vissza Ogier a vb-mezőnyébe, majd várhatóan az aszfaltos Spanyol Rallyn is ő indulhat.

A vb címvédője számára itt biztosan be is fejeződik a WRC szezon, hiszen a Japán Rallyt és a Bahreini 8 órás versenyt ugyancsak egy hétvégén rendezik novemberben.

Ogier így jó esetben öt WRC-futamon áll rajthoz, ami biztosan kizárja, hogy megvédje vb-címét.

Delecour visszatér a rally Eb-re

0

Francois Delecour idén visszatér a rally Európa-bajnokság mezőnyébe, miután 2022-ben az RGT Kupában áll rajthoz, melynek három versenyét Eb-futamon rendezik.

A francia legenda idén egy Alpine A110 RGT autóval az RGT kupában áll rajthoz, így visszatér az ERC mezőnyébe is. Delecour utoljára a 2015-ös svájci Rallye du Valais versenyen (képen) indult utoljára az Eb-n. Legutóbb pedig a Monte-Carlo Rallyn láthattuk, ahol az RGT Kupa harmadik helyét szerezte meg.

Az RGT Kupa versenyei közé tartozik idén a Kanári-szigetek Rally, a Róma Rally, valamint a cseh Barum Rally is, így ezeken biztosan indulni fog Francois Delecour is.

A francia négyszeres vb-futamgyőztes, az Európa-bajnokságon pedig három futamot nyert meg. Az RGT kupában 2015-ben bajnoki címet szerezett, míg romániai karrierje során háromszor nyerte meg a nemzeti rally bajnokságot.

Francois Delecour 15 éves fia, Mathys Delecour ugyanakkor a román Dacia Sandero kupa idei versenyein szeretne versenyzői tapasztalatot szerezni.

„Szeretném Romániában tovább csiszolni tudásomat egy olyan autóval, ami komoly versenyzési képességeket követel meg” – írta Facebook oldalán Mathys Delecour. – Édesapámnak nagyon jó emlékeim vannak a Romániában szerzett sikerek után, ezért szeretnék én is ott tanulni és tovább fejlődni.”

A Dacia Sandero Kupa versenyein való induláshoz nem szükséges vezetői engedély, az összekötő szakaszokon a navigátor vezetheti az autót.

A Dacia Sandero Kupa szezonja 2022-ben a Máramaros Rallyn, a Hargita Rallyn, az Argesului Rallyn, a Bucovinei Rallyn, a Nagyszeben Rallyn, a Moldova Rallyn, az Iasului Rallyn, a Kolozsvár Rallyn, valamint a Brassó Rallyn kerül lebonyolításra.

A Szafari Rally lehet a leghosszabb verseny 2018 óta

0

A Szafari Rally szervezői külön engedélyt kértek az FIA-tól, hogy a szabályok adta versenytávnál is hosszabb útvonalat jelöljenek ki az idén.

A kenyai szervezők korábban megerősítették, hogy 2026-ig a rally világbajnokság naptárban marad a Szafari Rally, amely idén az FIA szabályai szerint lehetséges leghosszabb távnál, 347 km, is hosszabb lehet 14,5 km-rel, írja a Dirtfish.

A Szafari Rally tavaly térhetett vissza a WRC naptárba 318,7 km hosszúsággal és nagy sikerrel.

A szervezők az idei verseny esetében főként az utolsó nap hosszát szeretnék megnövelni, mely 96,6 km versenytávval rendelkezne, így az utóbbi évek leghosszabb befejező napja lenne.

A közelmúlt leghosszabb befejező napja a 2016-os Mexikó Rallyn volt, amikor egy 80 km-es szakasz is szerepelt a programban.

Az idei kenyai versenyen két új szakasz lehet, pénteken a 12 km-es Geothermal, valamint a vasárnapi 20 km-es Narasha szakasz.

A legnagyobb változást azonban a vasárnapi program jelentené, mely kétszer három szakasz tartalmazna egy szervizelési időszakkal.

A tervezett útvonal már engedélyeztetés alatt áll, hivatalosan a februári Rally Guide 1-ben kerülhet nyilvánosságra.

A kenyai verseny tűnik a legvalószínűbbnek, ahol ismét csatázhat egymással Sébastien Ogier és Sébastien Loeb.

A Szafari Rally útvonal tervezete
2022. június 22. szerda
13:01 Loldia shakedown (5.4 km)

2022. június 23. csütörtök
14:08 GY1 Kasarani (4.8 km)

2022. június 24. péntek
08:00 GY2 Loldia (19 km)
09:18 GY3 Geothermal (12 km)
10:11 GY4 Kedong (31.3 km)
11:19 Szerviz
13:14 GY5 Loldia
14:32 GY6 Geothermal
15:25 GY7 Kedong
16:33 Szerviz

2022. június 25. szombat
08:11 GY8 Soysambu (29 km)
09:08 GY9 Elmenteita (15 km)
10:06 GY10 Sleeping Warrior (23 km)
11:41 Szerviz
14:14 GY11 Soysambu
15:08 GY12 Elmenteita
16:06 GY13 Sleeping Warrior
17:41 Szerviz

2022. június 26. vasárnap
07:26 GY14 Oserian (17 km)
08:36 GY15 Narasha (20 km)
09:38 GY16 Hells Gate (11 km)
10:44 Szerviz
11:31 GY17 Oserian
12:40 GY18 Narasha
14:18 GY19 Hells Gate