Nil Solans a Spanyol Rally előtti teszten hatalmas balesetet szenvedett, és a kórházban kiderült, hogy a spanyol pilóta súlyosan sérült.
Nil Solans a Spanyol Rallyra tesztelt, amikor a nap végén balesetet szenvedett a Hyundai i20 N Rally2-vel hétfőn.
A Spanyol pilóta korábbi navigátora, Marc Martí helyett Axel Coronadoval tesztelt és az utolsó menet során egy fának csapódott, amit követően Solans az autóba szorult és csak segítséggel tudott kiszállni.
A helyszínre három tűzoltó, egy mentő és egy mentőhelikopter is érkezett. Kivizsgálásra kórházba szállították Nil Solanst, ott azonban kiderült, hogy több csigolyája is eltört, így hosszú felépülési időszak vár rá a verseny helyett.
Nil Solans idén a Rally Európa-bajnokság első három versenye után még harcban volt az Eb címért megnyerve a Fafe Rallyt és a Kanári-szigetek Rallyt Volkswagennel, azonban a Lengyel Rallyn már a Hyundaira váltva afelfüggesztés sérülése miatt kiesett, majd Lettországban csupán a 12. helyet szerezte meg.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója és juniorprogramjának irányítója elárulta, Max Verstappen 2016-os előléptetése a Toro Rossóból a Red Bullba nem pusztán amiatt történt, hogy Danyiil Kvjat az Orosz Nagydíjon megtorpedózta Sebastian Vettelt, hanem más is volt a háttérben.
A 2016-os Orosz Nagydíj után a Red Bull egyszer csak bejelentette, hogy a még mindig szemtelenül fiatal, mindössze 18 éves Max Verstappent előlépteti az anyaistállóba, míg a 2015-ben és 2016 elején ott versenyző Danyiil Kvjatot lefokozza a Toro Rossóba.
Akkor és azóta is az volt az általános vélekedés, hogy az évet gyengén kezdő Kvjat szocsi mutatványai vezettek a helycseréhez, az orosz pilóta a futam rajtja után ugyanis kétszer is nekiment Sebastian Vettelnek, kiütve ezzel a versenyből a Ferrari négyszeres világbajnokát.
Kvjat Vettel mögött (itt egyszer már nekiment a Ferrarinak) Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool
Helmut Marko az Auto Motor und Sportnak azonban elárulta, hogy valójában a szezon eleje óta gyűrűző probléma állt a háttérben, illetve kapva kaptak az alkalmon, hogy megszüntessék a Toro Rosso versenyzőapukái közötti viszálykodást.
„Kvjat az első évében gyorsabb volt Ricciardónál a Red Bullban. A második évben viszont a tesztelés első napján a fejébe vette, hogy gond van a fékekkel. Először visszaesett a tempója, aztán jöttek a balesetek. Hirtelen bizonytalanságot érzékeltünk, és reagálnunk kellett” – nyilatkozta a 79 esztendős tanácsadó, majd kitért arra, hogy a Toro Rosso akkori pilótapárosa, az egyaránt 2015-ben bemutatkozó Max Verstappen és Carlos Sainz között nem volt felhőtlen a viszony, ami részben a szülőknek, a kétszeres ralivilágbajnok idősebb Carlos Sainznak, illetve az F1-ben 1994 és 2003 között 107 versenyen rajthoz álló Jos Verstappennek volt köszönhető.
A Sainz és a Verstappen família kifelé mosolygott, belül viszont dúlt a háború Fotó: Andrew Hone/Getty Images/Red Bull Content Pool
„Sainz és Verstappen egyszerre versenyzett a csapatban, és nem volt valami egészséges a kapcsolat a Toro Rossóval. Egyfelől ott volt az agyafúrt politikus [idősebb] Carlos Sainz, a másik oldalon pedig az érzelmes Jos Verstappen. Olykor a dolgok igencsak elfajultak” – utalt Marko arra, hogy mindkét apuka mindent megtett annak érdekében, hogy az ő fia kerüljön előtérbe.
Kvjat küszködése pedig remek lehetőséget kínált arra, hogy megszűnjön az acsarkodás, noha idősebb Sainz természetesen nem fogadta jól, hogy nem a Red Bull-családban régebb óta jelen levő – 2015-ben nem mellesleg Verstappennel szemben alulmaradó – fia ülhet át a Red Bullba.
„Max előléptetésével egy csapásra hatástalanítottuk mindezt. Sainz apuka természetesen vérig sértődött, és többé nem lehetett szót érteni vele. De a csapaton belül olykor kemény döntéseket kellett meghoznunk, még ha kifelé minden harmonikusnak is tűnt” – emlékezett vissza Marko.
Fiatalabb Sainz 2016-ban és 2017-ben maradt a Toro Rossóban, de már utóbbi szezon végén átült a Renault-ba, amelyet egy teljes szezon után elhagyott a McLaren kedvéért. A wokingiaktól 2020 végén távozott, azóta pedig a Ferrari versenyzője. Míg az idén megszerezte első futamgyőzelmét, addig Verstappen a Red Bull-lal zsinórban második világbajnoki címét ünnepelhette, és már 32 győzelemnél jár.
Kris Meeke három éve nem indult a rally-világbajnokságon, ám most felvette a kapcsolatot a Hyundai Motorsporttal egy esetleges gyári lehetőség után érdeklődve.
Továbbra is fennáll a lehetősége, hogy változni fog a Hyundai Motorsport felállása a 2023-as szezonra, hiszen amellett, hogy Oliver Solberg már kikerült a csapatból, Ott Tanak és Dani Sordo helye sem biztos.
Ott Tanak várhatóan eligazol a Hyundaitól, míg Sordo a Spanyol Rally után dönt karrierje folytatásáról.A koreai gyártó pedig jövőre egy tapasztalt versenyzői felállást szeretne, hogy több esélye legyen a vb címért harcolni.
Ebbe a képbe nagyon jól beleillik Kris Meeke, aki legutóbb a Skoda Fabia RS Rally2 tesztelésén dolgozott, és már fel is vette a kapcsolatot a Hyundaijal.
“Nem veszíthettem semmit azzal, hogy megkerestem a Hyundait – mondta Kris Meeke a francia AutoHebdo magazinnak. – Azt gondolom, hogy Dani Sordoval felváltva versenyezve nagyszerű kettőst alkothatnánk. Például egy finn vagy észt vfutamon szívesen indulnék, ha Dani nem szeretne. Néhány versenyen nyomás nélkül nagyszerű lenne vezetni.”
Az észak-ír versenyző ugyanakkor elismerte, hogy ha Andreas Mikkelsennel kellene harcolnia a Hyundai üléséért, akkor kevesebb esélyt lát maga számára. A Hyundaijal azonban a média már Craig Breent és Teemu Suninent is összekötötte.
Meeke utoljára 2019-ben a Toyota versenyzőjeként indult a WRC-ben, azóta azonban a Dakart is kipróbálta.
Mick Schumacher a Ferrari fioranói tesztpályáján körözhetett apja egyik legsikeresebb Forma-1-es autójával, a Michael Schumachert 6. világbajnoki címéhez segítő F2003-GA-val. A 23 esztendős pilóta szerint ez az autó az F1 csúcskorszakát képviseli, és mind a hanghatások, mind a vezetési élmény terén egyedülálló.
November 9-én az RM Sotheby’s jóvoltából kalapács alá kerül a Schumacher-korszak egyik legsikeresebb Ferrarija. A 2003-as szezonban használt hat darab F2003-GA közül a 229-es sorszámú kilenc próbálkozásból öt versenyt nyert meg abban az évben, azaz Michael Schumacher egy híján az összes az évi győzelmét ezzel az autóval érte el, és a hatodikat is csak azért nem, mert a 2003-as modellt csak az ötödik futamon, Barcelonában vetették be.
A 229-es nyert a Spanyol, az Osztrák, a Kanadai, az Olasz és az USA Nagydíjon is, majd Szuzukában is szolgálatban volt, tehát Schumacher ezzel az autóval nyerte hatodik világbajnoki címét. Emellett szerzett vele három pole pozíciót, illetve két további dobogós helyezést a Monacói és a Francia Nagydíjon.
Az autó árát az RM Sotheby’s 7,5 és 9,5 millió dollár közé becsülte, ami jelenlegi árfolyamon 3,15 és 4 milliárd forint közötti összegnek felel meg.
Mick Schumacher kipróbálta apja 2003-as Ferrariját:
Lenyűgöző eredménysorának köszönhetően ez az egyik azon négy Schumacher-Ferrarinak, amely legalább öt győzelmet ért el egy bajnoki győzelemmel záruló évben. Az autót a Ferrari az idén teljeskörűen felújította, és mielőtt árverésre bocsátaná, még pályára gurult a vörösök fioranói tesztpályáján, ahol nem más, mint a hétszeres világbajnok fia, Mick Schumacher körözött vele.
„Lenyűgöző, hogy vezethetem ezt az autót, amely a Ferrari egyik legsikeresebb évéből való. Már vezettem a 2002-est és a 2004-est, és most a 2003-ast. Még van egy pár, de haladok. Minden alkalom öröm számomra, amikor ezeket az autókat vezethetem” – lelkendezett a 23 esztendős Schumacher, aki azt is elmondta, legszívesebben egy vérbeli versenypályán is próbára tette volna a 845 lóerős gépet.
„Az autó szuperkönnyű, nagyon mozgékony, rövid féktávokat lehet vele venni. A V10-es motor ott üvölt a hátuljában, úgyhogy egyszerűen csak öröm vezetni, nagyon szórakoztató. Kicsit még szomorú is vagyok, hogy csak itt mehetek vele, mert szívesen kipróbálnám egy nagyobb pályán, de ha ennyit kapok belőle, azt is elfogadom.”
Ilyen volt, amikor Michael Schumacher tesztelt az F2003-GA-val Fioranóban:
A Haas pilótája kérdésre össze is hasonlította jelenlegi munkaeszközét és apja 19 évvel ezelőtti autóját.
„Először is ott van a súly. Lenyűgöző érezni, hogy mennyire gyors a lassú kanyarokban. Nagy sebességnél nem igazán tudtam megnézni, hogy milyen, de az aerodinamikája nyilván nagyszerű. Nagyon más. Manapság számos eszköz áll a rendelkezésünkre az autóban, hogy stabilizáljuk vagy destabilizáljuk a kocsit, míg ebben a korszakban a versenyzőn múlt mindez. Igen, ott volt a kipörgésgátló és ezek az extrák, de még így is a pilóta jelentette a különbséget. Ez volt az igazán szép ebben a korszakban.”
„Emellett imádom a motorhangot, ennek az autónak pedig van belőle bőven. Annyira szép, hogy visszatér a hanghatás a pályára. Manapság viszont más utat járunk, és ez valószínűleg nem is fog változni, de a lelkem mélyén azért reménykedem benne, hogy igen. Remélhetőleg előbb-utóbb viszontláthatjuk a V10-est.”
Mivel még csak 4 éves volt, amikor apja az F2003-GA-val világbajnoki címet nyert, Micknek értelemszerűen csak emlékfoszlányai vannak abból az időszakból, de úgy véli, „az az időszak volt a sportágunk csúcsa, amikor az autóknak a legjobb hangja volt, a legjobb élmény volt őket vezetni, valamint a csata és a rivalizálás is kivételes volt. Imádtam volna, ha abban a korszakban versenyezhetek.”
Így viszont maradt az, hogy olykor kipróbálhat a V10-es érából egy-egy gépet, amelyeket szerinte kár lenne múzeumban tárolni.
„Ezek az autók versenypályára, és nem múzeumba valók. Vezetni kell őket. Ez a kocsi közel 20 éves, és még mindig úgy megy, mintha vadonatúj lenne. Persze, vigyázni is kell rá, ezért finoman kell bánni vele, felismerve, hogy egy idős hölgyről van szó. Lazára kell venni, és élvezni a vezetést.”
GALÉRIA AZ F2003-GA-ról és Mick Schumacher fioranói köreiről:
Sami Pajari tavaly világbajnok tudott lenni a JWRC-ben, idén azonban csak a harmadik helyen zárt, azonban a szezon így nagyszerűen zárul számára.
Sami Pajari rajthoz állhat a Japán Rallyn, ami a nagy távolság, a logisztika és a hatalmas költségek miatt csak keveseknek adatik meg.
“Hihetetlen lehetőséget jelent számunkra, hogy elindulhatunk a Japán Rallyn, köszönet ezért a támogatóinknak és mindenkinek, aki segített ezt elérni – mondta Sami Pajari a Rally Világbajnokság hivatalos oldalának. – Ez egy nagyon távoli verseny, melyen már az időeltolódást kezelni is kihívás lesz egy futam során, de nagyon örülök, hogy megismerhetem a verseny szakaszait is. Ennél jobb lezárása a szezonnak nem is lehetne. Így igazán jól jön az a két nap, melyet a Skodával tesztelhettünk aszfalton a Spanyol Rallyra készülve, mert eddig csak murván vezethettem az autót. A célunk az Japánban, hogy kaland nélkül gyűjtsünk versenykilométereket egy nagyszerű autóval nagyszerű utakon.”
A 20 éves versenyző idén a finn Riihimäki-Rallin R5-ös Forddal, Szardínián, Finnországban Skodával állt rajthoz, a hétvégén pedig Spanyolországban is indul a cseh autóval.
Újabb komoly baleset történt egy harmadik generációs Formula-E autó tesztelése közben.
Hatalmasat balesetet szenvedett Sam Bird, a Mercedes korábbi Forma-1-es teszt- és tartalékpilótája, miközben a Formula E következő generációs autóját tesztelte Spanyolországban.
A Mercedeshez annak juniorjaként 2010-ben csatlakozó, majd éveken át a csapatot erősítő versenyző egyedüli pilótaként tesztelt a katalóniai L’Ametlla de Marban található Calafat versenypályán, amely a Formula E csapatok egyik kedvelt teszthelyszíne, mivel a különböző konfigurációin remekül lehet szimulálni az elektromos széria által látogatott szűk utcai pályákat.
A The-Race.com értesülései szerint a még október 13-án történt balesetet egyelőre ismeretlen eredetű műszaki probléma okozta, ami miatt Bird nem tudta lelassítani a Jaguart a becsapódás előtt. A 35 esztendős pilótát a pálya biztonsági csapata, illetve a Jaguar-istálló tagjai csak közös erőfeszítéssel tudták kiszabadítani a roncsból, de szerencsére sérülések nélkül megúszta az esetet.
A Jaguar közleményben csak annyit mondott, hogy most alapos vizsgálatot folytatnak a baleset okairól, és amíg nem állnak a rendelkezésükre tények, nem mondanak többet.
Ez volt az első alkalom, hogy Bird tesztelte a Formula E következő, összességében 9. szezonjában debütáló Gen3-as versenyautót, amelynek ez legalább a harmadik súlyos balesete, mióta valamivel kevesebb mint egy évvel ezelőtt megkezdték a tesztelését.
Az idén már az Alfa Romeo 2023-as F1-es tartalékja, a 19 esztendős Théo Pourchaire is megúszott egy nagy bukást a Calafat-pályán, amikor az autójával együtt átrepült a védőkorláton és a bokrok között landolt, júliusban pedig Oliver Rowland szerzett zúzódásokat, amikor a Mallory Parkban törte össze a Mahindrát.
A harmadik generációs FE-autó Fotó: Formula E
Az új generációs autók erősebbek az elődeiknél, és közel 320 km/h-s tempóra is képesek, ezért értelemszerűen nagyobbat is lehet esni velük. A balesetek ugyanakkor nem ugyanazon okra vezethetőek vissza. Pourchaire bukását az FIA közlése szerint „az autó és az akkumulátor közötti kommunikáció megszakadása” okozta, amit azóta kiküszöböltek.
A gyártóknak a jövő hónapban esedékes FIA-homologizációig van lehetőségük fejleszteni és megtalálni a több újítást tartalmazó Gen3-as autójuk optimális megoldásait. Ezután decemberben már kollektív teszten vesz részt a mezőny Valenciában, majd január közepén, Mexikóban már kezdődik is a 2023-as szezon.
Szerdán a kvalifikációval kezdődik az Andalucia Rally, a tereprally világbajnokság utolsó versenye. A versenyen eldől, hogy Nasser Al-Attiyah vagy Sebastien Loeb lesz az első tereprally-világbajnok, de matematikailag még Yazeed Al Rajhinak is van esélye a végső győzelemre.
Nasser Al-Attiyah 22 pontos előnnyel érkezik Spanyolországba. Marokkóban harmadik helyen végzett és a szakaszokon is több pontot gyűjtött, mint a vetélytárs, ezzel húzott el a vb pontversenyben. Andalúziát jól ismeri, két alkalommal már nyert itt.
Sebastien Loeb technikai hiba miatt nem végzett a pontszerzők között Marokkóban. A szakaszokon elért helyezésekkel azonban mentette a menthetőt és 10 ponttal távozott a versenyről. A Prodrive által épített Hunter BRX-nek ezen a hétvégén tökéletesen kell működnie, Loebnek pedig nem csak egy jó végeredmény kell, hanem a speciálokon is jól kell teljesítenie. Igaz, előbbihez kell az utóbbi is…
Yazeed Al Rajhi 44 pont hátránnyal a haramdik a bajnokságban. Matematikai esélye még van, de a reális célja az lehet, hogy ha Loeb bajba kerül, akkor megszerezze a második helyet az év végén.
Guerlain Chicherit nagyszerű győzelemmel tért vissza Marokkóban. A francia komoly segítség lehet Loebnek, akár azzal is, hogy pontokat rabol Al-Attiyahtól.
A gyártók között is nyitott a bajnoki cím sorsa. A Toyota Gazoo Racing 20 ponttal vezet a Bahrain Raid Xtream előtt.
foto: Red Bull Content Pool
Az Andalucia Rally szerdán a 10 kilométeres kvalifikációval kezdődik, amit a Grand Hippodrome of Andalusia stadionban rendeznek. A két pandémiával beárnyékolt verseny után végre a szurkolók is láthatják a versenyzőket. Az első szakasz második részét Sevilla környékén jelölték ki, 465 kilométeres hosszal. Utána Malaga tartományban 712 kilométer vár a mezőnyre. A harmadik napon a Huelva régióban 463 kilométer a versenytáv, majd az utolsó napon, vasárnap pedig Cadiz környékén egy 439 kilométeres pályával zárul a verseny.
A teljes táv 2078 kilométer, 1176 kilométer speciálszakaszzal.
A motorosok közt is nagy csata várható. Sam Sunderland 74 ponttal vezeti a bajnokságot. Marokkóban csak ötödik lett, de a bajnoki második Pablo Quintanilla nála is rosszabbul szerepelt. A chilei az első szakaszon esett, és csak a 10. helyen ért célba, 52 ponttal érkezik Spanyolországba. Ricky Brabec harmadik a bajnokságban, két ponttal gyűjtött kevesebbet, mint a csapattárs Quintanilla.
A Japán Rally nevezési listája megerősítette, hogy Chris Ingram nem indul a versenyen, így Emil Lindholm megnyerte a WRC2-es junior világbajnokságot.
Emil Lindholm egyetlen riválisa még Chris Ingram volt a WRC2 junior világbajnokságon, és bár már korábban eldőlt, hogy a brit versenyző szezonja véget ért a görög balesettel, a finn versenyző vb címe csak a Japán Rally nevezési listájának megjelenése után lett hivatalos.
A WRC2-es junior vb-t idén írták ki először a 30 év alatti versenyzők számára.
Lindholm a junior kategóriában öt versenyen indulva négyszer nyert, és egy hatodik helyet szerzett.
A finn skodás azonban esélyes még a WRC2-es abszolút vb címére is, melyért Kajetan Kajetanowicz-cal kell megküzdenie.
A WRC2-t Andreas Mikkelsen vezeti jelenleg, de ő már rajthoz állt az előírt hét futamon, míg a finn és lengyel versenyző egyaránt öt versenyen indult, így a szezon utolsó két fordulóján még ledolgozhatják hátrányukat a tavalyi világbajnokkal szemben.
“Az idei program során a junior vb cím volt a fő prioritás, és nagyon örülök, hogy sikerült megnyerni – mondta Emil Lindholm. – A célok azonban kiegészültek év közben a WRC2-es vb címmel is, ami most már az elsődleges cél. Örülök, hogy már most kijelenthetjük, hogy sikeres szezonunk volt. A WRC2-es bajnoki cím érdekében Spanyolországban legalább hét ponttal kell többet szereznünk Kajetan Kajtenowicznál, majd ezt követően eldől, hogy Japánban milyen eredményre van még szükségünk. Köszönöm a Toksport WRT és szponzoraim támogatását, hogy elindulhatunk Japánban is.”
Valódi újonckavalkád lesz az USA Nagydíj első szabadedzésén, miután négy olyan pilóta is autóba ül, aki először szerepel hivatalos Forma-1-es versenyhétvégén.
Théo Pourchaire, Robert Svarcman, Logan Sargeant, Alex Palou, Antonio Giovinazzi. Ez az az 5 versenyző, aki úgy lesz ott az USA Nagydíj első szabadedzésén, hogy a második gyakorlásra már vissza kell adnia az autóját az állandó „tulajdonosának”, lévén csak az FIA idei szezontól bevezetett új szabálya miatt gurulhat pályára.
A Nemzetközi Automobil Szövetség az idei évtől a fiatal pilóták lehetőségeinek növelésére kötelezővé tette, hogy minden csapat két alkalommal olyan versenyzőt ültessen autóba az első szabadedzésen, aki korábban legfeljebb két Forma-1-es futamon indult.
Sok istálló pedig a szezon végére hagyta ezt, ezért Austinban az Alfa Romeo (Pourchaire), a Ferrari (Svarcman), és a McLaren (Palou) is először szerepeltet az állandó versenyzőkön kívül mást az autójában. Érdekesség, hogy az Alfának elég ezt egyszer megtennie, mert Csou Kuan-jü-vel a szezonnyitón letudták az első alkalmat, még ha a kínai pilóta állandó versenyzőként is vett részt az ottani első szabadedzésen.
A hinwili gárda most a Sauber akadémiájához 2019-ben csatlakozó, jelenleg a Forma-2-es pontverseny második helyén álló Pourchaire-nek ad lehetőséget, aki korábban már tesztelt F1-es gépet, de versenyhétvégén most mutatkozik be. Az Alfa Romeo egyúttal azt is bejelentette, hogy 2023-tól a 19 esztendős versenyző lesz a tartalékpilótája, aki a hétvégén Austinban Valtteri Bottas helyét veszi át.
A franciához hasonlóan az izraeli színekben versenyző orosz, Robert Svarcman is most fog először pályára gurulni F1-es nagydíjhétvégén, méghozzá a Ferrari színeiben. A 2021-es Forma-2-es bajnokság ezüstérmese ráadásul még egy alkalommal részt vehet majd első szabadedzésen, hiszen a szezonzárón, Abu-Dzabiban is vezetheti majd az F1-75-öst. Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik alkalommal melyik állandó versenyzőnek kell majd átadnia az autóját.
A harmadik debütáns a 2021-es IndyCar-bajnok Alex Palou, aki nemrég privát teszten vezette a 2021-es McLarent, de az idei autóval most fog élesben megismerkedni. A Chip Ganassi Racing spanyol versenyzője Daniel Ricciardo autóját veszi át az első szabadedzésre, míg a McLaren IndyCar-csapatába tartozó Pato O’Ward majd Lando Norris helyén szerepelhet az abu-dzabi szezonzárón.
Svarcman a Ferrarinál mutatkozhat be Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
A negyedik újonc pedig Logan Sargeant, a Williams F2-ben vitézkedő juniorja lesz, aki 2015 óta az első amerikai, aki Forma-1-es versenyhétvégén autóba ülhet. Sargeant az istállótól a szezon végén távozó Nicholas Latifi helyére is esélyes, de ahhoz, hogy a Williams előléptesse őt állandó versenyzővé 2023-ra, a 40 superlicenc-pont is szükséges. Hogy Sargeant-nak lesz-e ennyi pontja, az csak a Forma-2-es abu-dzabi szezonzárón derül ki.
A sok debütáns mellett pedig egy rutinos pilótát is köszönthetünk majd Austinban Antonio Giovinazzi személyében. A Ferrari olasz tartalékja az idén már másodszor vehet részt első szabadedzésen, miután Monzában is vezethette a VF-22-est. Ott Mick Schumacher autóját vette át, most Kevin Magnussenét fogja, szerepeltetésének célja a Haas közlése szerint pedig az, hogy a jövőben pontosabb visszajelzéseket adhasson a Ferrari szimulátorában.
Megjelent a Spanyol Rally Eb mezőnyének időterve, mely alapján eldőlt, hogy 24 km-es szakaszon rendezik a szezon utolsó Power Stage szakaszát szombaton.
Kedden reggel megjelent a Spanyol Rally hirdetőtábláján az Eb futam menetrendje
Eb Időterv (WRC menetrend) 2022 október 20., csütörtök Shakedown – Coll de la Teixeta 4.21 km
2022 október 21., péntek 10:23 (WRC 08:33) SS1 Els Omells – Maldà 1 11.05 km 11:23 (09:33) SS2 Serra de la Llena 1 11.79 km 12:16 (10:26) SS3 Les Garrigues Altes 1 22.64 km 13:16 (11:26) SS4 Riba-roja 1 13.98 km 16:59 (15:09) SS5 Els Omells – Maldà 2 11.05 km 17:59 (16:09) SS6 Serra de la Llena 2 11.79 km 18:52 (17:02) SS7 Les Garrigues Altes 2 22.64 km 19:52 (18:02) SS8 Riba-roja 2 13.98 km
2022 október 22., szombat 10:34 (08:44) SS9 Savallà 1 13.93 km 11:27 (09:37) SS10 Querol – Les Pobles 1 20.19 km 12:28 (10:38) SS11 El Montmell 1 24.18 km 16:04 (14:14) SS12 Savallà 2 13.93 km 16:57 (15:07) SS13 Querol – Les Pobles 2 20.19 km 17:58 (16:08) SS14 El Montmell 2 (Power Stage) 24.18 km