A toyotás Elfyn Evans igen szoros, tizedekért vívott csatára számít a Rally Világbajnokság utolsó előtti, spanyol versenyén.
“Spanyolország nagyon élvezetes lett azáltal, hogy tavaly óta csak aszfaltos szakaszok vannak – mondta Elfyn Evans. – Talán a világ legjobb aszfaltos szakaszai vannak ezen a versenyen. Belgiumban elég gyorsak voltunk, azonban Spanyolország teljesen más, sokkal inkább hasonlít a Monte-Carlo Rallyhoz, csak a hőmérséklet és a körülmények mások. Biztos vagyok benne, hogy tizedekért folyó csata alakul ki, amiben szeretnénk mi is részt venni, mivel a csapatnak szeretnénk segíteni a gyártók vb címének megszerzésében.”
Elfyn Evans a világbajnokság negyedik helyéről várja a Katalán Rallyt, melyen korábban nyolc alkalommal állt rajthoz és tavaly a második helyet szerezte meg.
A Spanyol Rallyn 19 szakasz és 293.77 km versenytáv vár a WRC mezőnyre.
Nem zárható ki, hogy a Lewis Hamilton és Max Verstappen között a tavalyi Brit Nagydíjon történt ütközés is hozzájárult a Red Bull költségtúllépéséhez.
Mialatt az egész világ arra vár, hogy kiderüljön, milyen büntetést kap a Red Bull – ha kap egyáltalán, hiszen amennyiben nem fogadják el a költségplafon túllépéséről hozott döntést, és sikerül bizonyítaniuk az igazukat, akkor nem büntetik őket – az FIA-tól, amiért túlköltekezett 2021-ben, mindenki azt találgatja, hogy mennyivel költhettek többet.
Az FIA csak annyit közölt, hogy kis mértékű túllépésről van szó, ami a valóságban egyáltalán nem kicsi, hiszen 7 millió dollár fölé is rúghat. A legtöbb jól értesült forrás 1-2 millió dolláros túllépést emleget, ami szintén nem kevés, Lewis Hamilton a Japán Nagydíj előtt például elárulta, hogy 300 ezer dollárból tavaly új padlólemezt vethettek volna be, ami akár a vb-cím kimenetelét is befolyásolhatta volna.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint 2 millió dollár pedig egy fél szezon fejlesztési költségeit fedezi, miközben Toto Wolff elmondta, hogy ugyanennyiből egy könnyített kasztnit lehet gyártani, és ők is csak azért nem csináltak az idén ilyet, mert akkor túllépték volna a költségplafont.
Szóval, a 2 millió dolláros kihágás nem kevés, és ha tényleg átlépte legalább ennyivel a költségplafont a Red Bull, eljátszhatunk a gondolattal, hogy miként történhetett ez. Persze csak akkor, ha tényleg úgy vélik, hogy jól értelmezték a szabályokat, és nem költötték volna el mindenféleképpen a végül elköltött összeget.
Amennyiben viszont nem szándékosan volt ekkora a költségvetésük, mindjárt adja magát a feltevés, hogy akkor is ennyit költöttek volna-e, ha Max Verstappen nem töri rommá az autóját Silverstone-ban, amikor összeakadt Lewis Hamiltonnal. Az FIA felügyelői az eset után megbüntették a hétszeres világbajnokot, azaz őt tették felelőssé a holland pilóta bukásáért, ami a Crash.net szerint 1,8 millió dollárjába került a Red Bullnak.
Ha ehhez hozzávesszük a Valtteri Bottas hibájából a Magyar Nagydíj rajtja után keletkezett sérüléseket, máris ott lehetünk a 2 milliós kárnál, ami bármelyik csapatot érzékenyen érintette volna. Hogy enélkül a Red Bull kevesebbet költött-e volna tavaly, vagy sikerült az összeget szezon közben megspórolni máshol, azt viszont csak ők tudják.
Turi Tamás hat év után tért vissza Kerék Istvánnal az oldalán az Ózd Rallyn, ahol a vadonatúj Toyota GR Yaris-szal az ORC-ben indult. A 2004-es magyar bajnok elégedett volt az autóval és nem zárta ki a folytatást sem.
Hat mért gyorsasági szakaszt teljesített Turi Tamás és Kerék István az Ózd Rallyn, amelyből ötször autóztak top 12-es időt. Két gyorsasági szakasz után az abszolút 10. és az ORC első helyén álltak. Ekkor – valószínűleg túlmelegedés miatt – letiltott a GR Yaris komputere, nem tudták újra indítani az autót és 12 percet álltak a pályán.
Az utolsó előtti gyorsaságin egy murvakihordáson árokba csúsztak és ekkor már nem tudták folytatni a versenyt. A Yaris azonban szerencsére inkább csak látványosan sérült, több eleme már készen van, és a csapat ígérete szerint a Zemplén Rallyn újra láthatjuk. Még az sem kizárt, hogy Turival.
Fotó: GR Motorsport
„Nagyon jó volt újra versenyautóba ülni és a szurkolók előtt menni – mesélte Turi Tamás. – Már a verseny előtt is sok üzenetet kaptunk, de az még engem is meglepett, ami a pályákon fogadott, hogy nem felejtettek el és hogy még mindig ennyien szurkolnak nekem.
A Yaris jó kocsi. A szekvenciális váltó nekem hiányzott belőle, de ha minden igaz, hamarosan megérkezik. Azzal szerintem még jobb lesz és nagyon gyorsan lehet majd menni vele. ORC-ben abszolút bajnokesélyes és az R5-ösök végét is meg lehet vele fogni.
Az utolsó előtti gyorsaságin rámentünk egy kihordásos részre, ahol esélyem sem volt elfordulni és becsúsztunk az árokba. Szerencsére a motor, a futómű nem sérült, csak a karosszériásoknak adtunk egy kis munkát. Sajnálom, mert nagyon szerettük volna célba érni.
Fotó: GR Motorsport
A versenyzés és a Yaris is nagyon tetszett, szívesen mennék még vele.“
„Mondtam, hogy nincs berozsdásodva Tomi – nevetett Kerék István a verseny után. – Nekem nagyon tetszett. Az autó is egyre jobb, Turi pedig ugyanúgy megy, mint húsz éve. Nem erőlködtünk, nem vállaltunk kockázatot sem.
Nyilván a becsúszás nem jött jól, szerettünk volna célba érni, de amikor harminc méter hosszan öt centi mély kavicskihordásra futsz rá, akkor ott nem sok mindent lehet csinálni. Remélem, lesz még lehetőségem Tomival versenyezni.“
Fotó: GR Motorsport
A karosszériasérülés és a műszaki huba ellenére a csapat vezetője, Jagadics Gábor is pozitívan látja a versenyt.
„Nagyon biztatóak a részeredményeink – mondta Jagadics Gábor. – Domaházán tudtak mind a három körben tiszta gyorsaságit menni Tomiék, ott folyamatosan gyorsultak, ők is és az autó is.
A harmadik gyorsaságin egy lefulladás után nem indult újra a motor, valószínűleg a hőmérséklet miatt tiltott le a komputer. Most találkoztunk először ilyen problémával. Már készül a motorsportos hűtőrendszer, amivel ezt ki tudjuk küszöbölni.
Turi Tomival nagyon jó volt együtt dolgozni. Azt érzem rajta, hogy tetszik neki az autó és hogy nagyon szeretne jó eredményt elérni vele. A szurkolóktól is olyan visszajelzést kaptunk, hogy szívesen látnák még Tomit, úgyhogy nem kizárt, hogy fogunk még együtt dolgozni.
A Yaris most karosszériásnál van. Egy-két elemet kell cserélni, javítani. A Zemplén Rallyra biztosan készen lesz. Sőt, csak halkan merem mondani, talán a másik autónk is elkészül addigra.
Fotó: GR Motorsport
Ígéretünk van arra rá, hogy a szekvenciális váltó is megérkezik a hónap végére. Ha így lesz és tudunk vele tesztelni, akkor akár már a Zemplén Rallyn be fogjuk vetni. Ami tőlünk telik, mindent megteszünk érte.“
Egy apró megcsúszás is elég lett volna ahhoz, hogy Jules Bianchi 2014-es bukása után újabb tragikus kimenetelű baleset történjen a Japán Nagydíjon.
Alighanem még sokakban élénken élnek a múlt heti Japán Nagydíj elején történtek, beleértve azokat a képsorokat, amelyek azt mutatják, ahogy Pierre Gasly méterekkel halad csak el a Carlos Sainz autójának mentését végző traktor mellett. Nem sokkal később megjelent egy még elképesztőbb felvétel, amelyből látszott, hogy a Ferrari kiemelését koordináló munkás másodpercekkel azelőtt lépett arrébb, hogy a száguldó Alpha Tauri odaért, majd a futam után a YouTube-ra felkerült egy nézői videó is, amelyből kiderült, hogy pontosan mikor ment be a traktor a pályára, illetve, hogy nem csak Gasly hajtott el gyorsan mellette.
Noha szerencsére senki sem sem sérült meg, óriási felháborodást váltott ki az eset, és mindenkinek Jules Bianchi 2014-es tragédiája jutott eszébe. Gasly pedig néhány pilótatársával egyetemben kiemelte, a rossz látási viszonyok mellett a pálya állapota is eredményezhette volna azt hogy nekimegy a traktornak, hiszen nem csak úgy ütközhetett volna, hogy nem látja az ideális íven álló munkagépet, és egyenesen nekimegy, hanem úgy is, hogy felúszik a vízen, és az irányíthatatlanná váló autójával csapódik bele.
Utóbbi forgatókönyvet modellezte az F1 2022 segítségével egy Forma-1-es videókat gyártó YouTuber, bemutatva, hogy Gasly milyen könnyedén telibe találhatta volna a traktort. A videó készítője megjegyzi, hogy bár a traktor nem teljesen ugyanúgy néz ki, mint az, amivel Sainz autóját mentették, de oda pozícionálta azt, ahol a valóságban is állt, mindössze annyi a különbség, hogy a videóban a füvön parkol, valójában pedig a pályán volt. De ez az ütközés tényén nem változtat.
Gasly autója pedig hasonló tempóval megy át az ominózus szakaszon, mint amennyivel múlt vasárnap is haladt, majd megcsúszik, egy hirtelen ellenkormányzás után átlendül balra, majd szemből a traktorba csapódik. Ez a legrosszabb forgatókönyv, ami megvalósulhatott volna, még úgy is, hogy Bianchi balesetével ellentétben a mai autókon már ott van a glória. A lassulás ellen azonban ez nem véd. Bianchi-t is ez ölte meg, azzal együtt, hogy a sisakja is nekicsapódott a daru aljának. Lévén a traktort most is egy pillanat alatt megállíthatta volna a száguldó autót, Gasly is hasonló veszélynek lett volna kitéve, és még úgy is nagyon komoly erőhatások érhették volna, ha nem orral csapódik be, hanem megpördül az autója, és más szögből kapja telibe a traktort, illetve a sisakja nem ütődik neki a vasnak.
A murvás Új-Zéland Rallyn elért második hely után Sébastien Ogier a Spanyol Rallyn szeretne felkészülni a Toyota hazai, japán futamára.
Sébastien Ogier három hónap kihagyás után második helyezéssel tért vissza a Rally Világbajnokság mezőnyébe Új-Zélandon, ahol egyértelműen Kalle Rovanpera segítése volt a feladata.
A nyolcszoros rally világbajnok a januári Monte-Carlo Rally után a Spanyol Rallyn tér vissza az aszfaltos versenyzésre, a hosszú szünet miatt pedig elsősorban felkészülésnek szánja a Spanyol Rallyt.
“Új-Zéland nagyszerű alkalom volt, hogy három hónap után visszatérjek a WRC mezőnyébe, és egy igazán különleges hétvégén vehettem ott részt – mondta Sébastien Ogier. – A kettős győzelemmel sikerült még közelebb kerülnie a csapatnak a gyártók vb címéhez, aminek elérése lesz a cél Spanyolországban.
A spanyol futam jó alkalom lesz arra, hogy sikerüljön felvennem a tempót aszfalton is a Japán Rally előtt, mely a csapat számára különleges verseny lesz. Spanyolországban is szeretnénk a legjobb eredményt elérni, amiért biztosan nagyszerű csata alakul majd ki.”
A Katalán Rallyn a francia legenda korábban már 13 alkalommal indult és 2013-ban, 2014-ben, valamint 2016-ban is megszerezte a győzelmet a Volkswagen versenyzőjeként.
A Spanyol Rallyn 19 szakasz és 293.77 km versenytáv vár a WRC mezőnyre.
Pierre Gasly váltig állítja, hogy nem lesz probléma abból, hogy jövőre Esteban Oconnal kell egy csapatban versenyeznie, de az Alpine már óvintézkedéseket is tett a viharos múltú pilótái közötti súrlódások elkerülésére.
Sokan szemöldökráncolva figyelték, ahogy az Alpine leigazolta Pierre Gasly-t Fernando Alonso megüresedett helyére. És nem azért, mert kételkednének az Alpha Tauri pilótájának képességeiben, hanem azért, mert köztudott, hogy finoman szólva sincs jóban azzal az Esteban Oconnal, aki a következő idénytől kezdve legalább két éven át a csapattársa lesz.
És nemcsak egyszerű ellenszenvről van szó, az egyaránt Normandiából származó két pilóta között ugyanis gyerekkorukban szoros barátság szövődött, majd később ez változott át ellenségeskedéssé. Hogy pontosan mi történt, és miért romlott meg a viszonyuk, arról nem sokat tudni, de azt igen, hogy ezután beszélőviszonyban sem voltak egymással.
A helyzet pedig nem változott azóta sem (egészen mostanáig), így joggal vetődik fel, hogy hatalmas kockázatot vállalt-e az Alpine Gasly szerződtetésével. Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint nem.
„Átgondolt döntést hoztunk, ami azt jelenti, hogy a teljes csapattal beszéltünk, beleértve Estebant is, hogy biztosra menjünk, ha meghozzuk a döntést, képesnek kell lennünk együtt dolgozni és optimalizálni a helyzetet, hiszen ez egy csapatsport. Esteban pedig nagyon támogató volt, de Pierre is. Profik, és nincs gondjuk azzal, hogy együtt kell dolgozniuk. És remélhetőleg a barátságuk is újjáéled, hiszen régen barátok voltak. A munkakapcsolat szempontjából mindketten nagyon boldogan dolgoznak együtt a másikkal. Hosszú ideje ismerik egymást, és versenyeztek is együtt. Egyformán tapasztaltak, és mindketten nagyon gyorsak, ambiciózusak, úgyhogy szerintem jól fognak együtt dolgozni” – nyilatkozta a román származású szakember az Autosportnak.
Hasonlóan gondolja Gasly is, aki szerint mindketten tisztában vannak vele, hogy jelenleg a csapat fejlődése a legfontosabb, és az egymással való acsarkodással csak ezt hátráltatnák, ami az ő eredményességüknek is rosszat tenne.
„Ez többről szól, mint a mi kapcsolatunk. Arról, hogy mekkora volt az esélye annak, hogy csapattársak leszünk, amikor hat évesen a szülővárosunk mellett gokartoztunk egy kis pályán. Amikor havazott, senki nem jött el, csak mi voltunk azok, akik köröztek. Akkoriban még csak álom volt az F1, és tudtuk, hogy már az is szinte lehetetlen, hogy az egyikünk eljusson ide. Úgyhogy elképesztő sztori, hogy most ugyanabban a csapatban, egy francia gyártónak versenyzünk.”
„A kapcsolatunknak megvoltak a hullámvölgyei és hullámhegyei, de hiszem, hogy ez egy lehetőség a számunkra tisztázni a múltban történteket, úgyhogy egyértelműen nem aggódom. Elég érettek és intelligensek vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, mi a legjobb nekünk, és főként, hogy mi a legfontosabb a csapatnak.”
Gasly és Ocon egyelőre mosolyog Fotó: Alpine
„Végső soron közös a célunk, hogy az élmezőnyben legyünk. Mindketten a dobogón akarunk állni, nyerni akarunk, és tudjuk, hogy ezért együtt kell dolgoznunk a csapatért, és előre kell lendítenünk azt. Ezért nem aggódom, mert a saját érdekünk, hogy együtt dolgozzunk. Ezt mindketten nagyon jól tudjuk, és mindketten elég okosak és érettek vagyunk, hogy tudjuk” – ecsetelte Gasly., majd elárulta, az Alpine-szerződés aláírásig nem beszélt Oconnal, de aztán találkoztak, és a jövőben is lesz alkalmuk némi időt együtt tölteni.
Ezek ugyanakkor még csak szavak, a tettek ezután következnek, és meggyőzni alighanem csak az fogja az elhangzottakról a közvéleményt, ha tényleg nem lesz belháború az Alpine-nál. Az mindenesetre nem a legjobb előjel, hogy Joe Saward veterán F1-es újságíró szerint az istálló máris óvintézkedéseket tett annak érdekében, hogy ne legyen konfliktus a két pilóta között.
„Az idő majd eldönti, hogy bölcs dolog volt-e [Gasly-t leigazolni], de azt mondták nekem, hogy a két versenyző közötti súrlódás minimalizálásának érdekében mindkettejükkel közölték, hogy csak két versenyre utazhat el a családjuk egy évben, és a két család nem lehet jelen egyszerre ugyanazon a versenyen” – írta blogjában Saward.
Legalább abból biztosan nem lesz balhé, hogy melyik család lehet ott a Francia Nagydíjon.
Kajetan Kajetanowicz számára jól kell sikerülnie a Spanyol Rallynak, hogy esélye maradjon Japánban megszerezni a WRC2-es világbajnoki címet.
Kajto nagyon érdekes taktikát választott az idei WRC2-es szezonra, mert ismert Európai versenyek helyett inkább távoli futamokat választott ki, így elkerülve Andreas Mikkelsent. Ez a stratégia pedig jónak tűnik, hiszen két versennyel a szezon vége előtt 13 ponttal követi a szezon során már hét versenyen induló Andreas Mikkelsent a lengyel versenyző, aki csupán öt futamon indult eddig a lehetséges hétből. A bajnokság harmadik helyén Emil Lindholm áll 20 pontos hátrányban Kajtohoz hasonlóan öt versenyt követően.
Kajto nyerni tudott Kenyában, míg Horvátországban, Portugáliában és Új-Zélandon a második, Észtországban pedig ötödik lett.
A lengyel versenyző azt, hogy elmegy-e Japánba is, a Spanyolországban elért eredménytől teszi függővé.
“A taktika nem változott, harcban vagyunk a bajnoki címért, de továbbra sem szabad hibáznunk – mondta Kajto a Rally Világbajnokság hivatalos oldalának. – A japán indulásról a spanyol eredmény után döntünk. Új-Zéland nagyon drága utazás volt, ezért Japán most függőben van.”
Kajto Új-Zélandon Hayden Paddon mögött lett második, aki helyi versenyzőként előnyből indult a lengyel versenyzővel szemben.
“Új-Zéland egy csodálatos hely tele nagyszerű pályákkal. Ezt korábban is tudtuk már, most azonban saját szemünkkel bizonyosodtunk meg erről. Nagyszerű hely kiváló hangulattal. A logisztika kissé nehéz volt, de az a világbajnokság, ahol ez nem egyedi. Nagyon élveztem a versenyt és bízom benne, hogy lesz még lehetőségem visszatérni.”
Megható videót tett közzé közösségi oldalain az Alfa Romeo F1-es csapata, amelyből kiderült, hogy az istálló felkutatta a három évvel ezelőtt adományt küldő fiatal rajongóját, és meghívta a szuzukai paddockba.
Alighanem élete legszebb hétvégéjén van túl Goto, az Alfa Romeo F1-es csapatának fiatal japán rajongója, aki három évvel ezelőtt 19 eurót küldött egy borítékban az istállónak, illetve egy levelet is írt Frédéric Vasseur csapatfőnöknek címezve, amelyben elmondta: „Sajnálom, hogy nem tudtam több pénzt spórolni a csapat fejlesztésére.”
Mivel 2020-ban és 2021-ben nem látogatott el a mezőny Japánba, most jött el az alkalom, hogy az Alfa Romeo meghálálja Goto nagylelkűségét. A problémát „mindössze” az jelentette, hogy a fiú semmilyen elérhetőséget nem küldött, ezért a csapat a Twitteren tett közé felhívást, és kérte a drukkerek segítségét Goto megtalálásához.
Az akció végül sikerrel járt, Goto pedig az Alfa Romeo vendégeként tölthette a hétvégét, beülhetett a csapat autójába, valamint találkozhatott Frédéric Vasseur csapatfőnökkel, illetve a pilótákkal, Valtteri Bottasszal és Csou Kuan-jüvel is.
Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy a C42-es versenygép padlólemezére egy matricát ragasztottak a szuzukai hétvégére, amelyen a japánúl a „Köszönjük, Goto!” felirat volt olvasható.
„Isten hozott a családban, Goto” – írta az Alfa a videó mellé
A Rally-világbajnokság utolsó előtti versenye előtt Dani Sordo és Thierry Neuville kipróbálta a Red Bull Amerika Kupa hajóját, Neuville pedig megautóztatta a hajó kormányosát.
A svájci Arnaud Psarofaghis a kormányosa az Alinghi Red Bull Racing csapat BoatZero nevű tréninghajójának. Az új csapat a kétszeres Amerika Kupa győztes Alinghi és a Red Bull szövetségével jött létre. A 37. Amerika Kupára készülnek Barcelonában a Port Vell kikötőben. Amióta 2016-ban csatlakozott Alinghihez, a svájci vitorlázó a D35 Trophy, az Extreme Sailing Series, a GC32 World Championship és a GC32 Racing Tour sikereinek is részese volt, a vitorlázásban Psarofaghis hasonlóan nagy név, mint Sordo és Neuville a rallyban.
„Nagyszerű élményben volt részem Thierryvel. Eleinte lassan mentünk, aztán csak nyomta és nyomta… szóval ez egy nagyon jó pillanat volt. Egyik részről brutális, de ugyanakkor nagyon simán és finoman vezet, szóval ez két különböző érzés egyszerre. Életem egyik legnagyobb élménye volt” – mondta Psarofaghis miután visszaértek a körről az i20 Rally1-gyel.
„A vitorlázás és a versenyautó két különböző világ, de van bennük hasonlóság – technikai jellegűek, de érzéssel kell csinálni. Nagyszerű a kommunikáció a szerelőkkel és a mérnökökkel, ugyanúgy, ahogy a nekünk a hajótervezővel és a hajóépítővel. Ez az a pont, ahol világaink találkoznak.”
A csere után Neuville és Sordo mehetett el egy hajós körre. Miután végigrepültek a barcelonai partok menti hullámokon a 75 lábas egytestű BoatZero fedélzetén, Neuville így nyilatkozott: „Egy teljes edzést élhettünk át a csapattal. Csodálatos volt. Órákig kint lenni velük a tengeren, egyszeri élmény az életben, és megtiszteltetésnek érzem. Ma nagyon trükkös körülmények voltak, nagy sebességet értünk el – volt amikor több mint 35 csomót –, és az az érzés, amikor a hajó felemelkedik a tengerről, valami különleges.”
„Úgy gondolom, hogy biztosan vannak összehasonlítási pontok egy WRC-csapat és egy olyan csapat között, mint az Alinghi Red Bull Racing. Ez a csúcstechnika, és rengeteg mérnök, szerelő, rendszerspecialista és a többi szereplő, akik a csapatban a lehetséges határokat feszegetik. Szerintem erre van szükséged, ha a legmagasabb szinten akarsz küzdeni.”
„Nagyon jó volt a hajón lenni és megismerni amit csinálnak. Az Amerika Kupa nagyon fontos Spanyolország számára, és csodálatos, hogy itt van Barcelonában. Mivel az Alinghi Red Bull Racingnek van itt egy bázisa, remélem, hogy az emberek hazai csapatként tekintenek rájuk – az biztos, hogy én eljövök majd megnézni. Addig is nagyon várom ezt a rallyt. Spanyolország mindig különleges, és jövőre nem lesz itt verseny, szóval ez duplán fontos és duplán kedves számomra, és mindenképp megpróbálok nyerni” – mondta Sordo a hajózás után.
Még csak 25 éves, és néhány napja nyerte meg zsinórban második világbajnoki címét, de már a visszavonulása a téma. A Red Bull tanácsadója szerint Verstappen hamarabb búcsúzhat a Forma-1-től, mint arra a legtöbben gondolnának.
Max Verstappen jó úton jár afelé, hogy minden idők legtöbb versenyét nyerje meg egy szezonban (ehhez a hátralevő négy versenyből kettőt kell behúznia), és átadja a múltnak a Michael Schumacher és Sebastian Vettel által közösen tartott rekordot. A friss kétszeres világbajnok és a Red Bull formáját elnézve pedig nem nehéz elképzelni, hogy a következő években Verstappen egy sor egyéb csúcsot is megdöntsön, és idővel akár minden idők legtöbb futamgyőzelemmel (most van neki 32, a csúcstartó Hamilton 103-al, legalábbis egyelőre) és világbajnoki címmel rendelkező pilótája váljon belőle.
Nem olyan biztosan azonban, hogy kivárja, hogy eljusson ilyen magasságokba. „Azt gondoltam, hogy Michael [Schumacher] rekordját soha senki nem fogja megdönteni, de aztán Lewis [Hamilton] megtette. Viszont nagyon sok tényezőnek kell összejönnie, hogy az ember ilyen sikereket érhessen el. Ami biztos, hogy ő nem az a fajta fickó, aki a rekordokra hajt. Egy napon azt fogja mondani, hogy ennyi elég volt, és el fog sétálni” – nyilatkozta Helmut Marko a Sky Sportsnak azután, hogy Verstappen Japánban bebiztosította az idei vb-címet.
Marko nem biztos benne, hogy Verstappen minden idők legsikeresebb pilótája lehet Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool
Marko ráadásul nem először mondott ilyet, korábban a német Sport1-nek ugyanis kifejtette: „Több világbajnoki címet akarunk nyerni együtt, de kétlem, hogy látni fogjuk, amint Max minden rekordot megdönt. Megcsinálhatja, de ő az a fajta ember, aki összepakol és elmegy, amikor már nem érzi úgy, hogy ezt kell csinálnia. Mindegy, hogy mennyi pénzt ajánlunk neki, nem fog maradni. Ez pedig hamarabb megtörténhet, mint azt a legtöbben gondolnánk.”
Ezek a szavak pedig egybecsengenek azzal, amit Jos Verstappen, Max Verstappen apja nyilatkozott a szuzukai verseny után.
„Max nem csak elképesztően jó, de tudja is, hogy mit csinál – nyilatkozta Jos Verstappen a holland Formule 1-nek, majd egyetértett azzal, hogy fia az elkövetkező években Schumacherhez, Vettelhez, vagy Hamiltonhoz hasonlóan dominálhatja a sportágat. – Persze, ez attól függ, hogy mennyire jó az autója. Ha Maxnak versenyképes autó áll a rendelkezésére, minden alkalommal harcban lesz a világbajnoki címért, és, ha a pilóta erőssége dönt, akkor jók leszünk.”
Ami a 2028 utáni időszakot illeti: „Majd 2028-ban ismét számot vetünk. Nem arról van szó, hogy a rekordokat hajszolja – jelentette ki Jos, egyúttal figyelmeztetett, első kézből látja, hogy fia mennyire tudja élvezni az F1-től távoli életet. – Az embernek mindig szüksége van a pihenésre. Max teljesen ki tud kapcsolni egy szezon vagy a nyári szünet alatt, és olyankor egyáltalán nem akar a Forma-1-ről beszélni. Az én időmben legfeljebb 18 futam volt, most viszont 22 van, jövőre pedig 24 lesz. Az embernek ez már túl sok is lehet.”
Jos Verstappen tisztában van vele, hogy fiának nem csak az F1 tud örömet okozni Fotó: Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool
És hogy mi erről a véleménye magának az érintettnek?
„Végső soron nem látom magam, amint 40 éves koromig az F1-ben versenyzem, mert mást is akarok csinálni. Nagyon jól szórakozom azzal, amit jelenleg csinálok, és még néhány évig itt leszek, hiszen 2028-ig írtam alá. Hogy mi lesz utána, az attól függ, hogy hogyan mennek majd a dolgok. Valószínűleg ki fogom próbálni magam néhány másik sorozatban, mert fontos, hogy az ember több mindent kipróbáljon” – közölte Verstappen, aki otthoni szimulátorában előszeretettel versenyez például GT-autókkal.
Amennyiben pedig 2028 után esetleg ebbe az irányba mozdul el, már úgy is 14 F1-es szezon lesz majd a háta mögött, hogy még akkor is csak 31 éves lesz.