back to top
2024. november 28. 19:29
Kezdőlap Blog Oldal 210

Mikkelsen jobb versenyben bízik a Lengyel Rallyn

0

Andreas Mikkelsen tempója a Montén és a Horvát Rallyn is elmaradt a WRC élmezőnyétől, azonban bízik benne, hogy idei első murvás versenyén, Lengyelországban jobb teljesítményre lesz képes. 

Andreas Mikkelsen idén visszatért a Hyundai Motorsporthoz, azonban a Montén még a Rally1-es autóval ismerkedett, míg Horvátországban már jobban ismerte az autót, azonban 2021-ben indult ott utoljára, ezért a pályákról szerzett tapasztalat hiánya miatt nem tudott elég gyors lenni. A norvég versenyző végül mindkét futamon a hatodik helyet szerezte meg. 

A kétszeres WRC2-es világbajnok és egyszeres Európa-bajnok versenyző legközelebb a Lengyel Rallyn áll rajthoz, ahol már szeretné megmutatni igazi tempóját. 

„Lengyelország az egyik kedvenc rallym – mondta Andreas Mikkelsen. – Mindig is kiváló eredményeket értünk el ott. Az egyik WRC futamgyőzelmem onnan származik. Minden a nagy sebességről és a nagyszerű murvás utakról szól, és ez egy igazán fantasztikus verseny, szóval már alig várom. Az egyik legnehezebb dolog Horvátországgal kapcsolatban, amit már a rajt előtt tudtam, hogy hosszú évek óta nem vettem részt ezen a versenyen, és a szakaszok is hasonlóak. Lengyelországban ez nem így lesz. Mindannyian üres lappal indulunk, és senkinek sem lesz igazán előnye a másikkal szemben, ha a felkészülésről van szó” 

Mikkelsen elmondta miért maradt el horvát tempója az élmezőnyétől

Ugyanakkor ez lesz Mikkelsen első murvás versenye is a hibrid Hyundaijal. 

“Még egy métert sem tettem meg ezzel az autóval murván, de murván sokkal könnyebb hamar ráérezni az autóra, mint aszfalton, és az első napon a rajthelyünk is jó lesz, ami sokat fog segíteni. Nagy reményeket fűzök Lengyelországhoz. Nagyon hiszek abban, hogy ha van egy verseny, ahol valóban harcolni tudunk az élmezőnnyel, akkor az a Lengyel Rally.” 

A norvég versenyző Lengyelországban 2009-ben indult először, míg utoljára 2021-ben és egy győzelem mellett háromszor is a második helyen ért célba. 

Newey már közölte a Red Bull vezetőivel, hogy távozik – nemcsak a Horner-botrány lehet a baja

0

Minden korábbinál közelebb kerültünk ahhoz, hogy Adrian Newey valóban elhagyja a Red Bull Racinget. A Forma–1 történetének egyik, ha nem a legnagyobb zsenijét több tényező üldözhette el.

A minap robbant a bomba, és két neves és hiteles külföldi újság (Auto Motor und Sport, BBC) is megerősítette egymástól független forrásokra hivatkozva, hogy Adrian Newey hamarosan távozni fog a Red Bulltól. A három különböző csapattal összesen 25 világbajnoki címet nyerő (egyéni és konstruktőri együttvéve) mérnökzseni 2006 óta tagja az energiaitalos istállónak, és kulcsszerepet játszott annak eddigi összes sikerében.

A távozásáról rendszerint felröppentek pletykák, ám ez most más, és több a puszta spekulációnál. Ezt mutatja az is, hogy a BBC, illetve a Sky Sports is arról számolt be, hogy a 65 esztendős szakember már értesítette is szándékairól a Red Bull vezetését.

„Még változékony a helyzet, de mindenképpen megalapozott az az elképzelés, miszerint Adrian Newey eldöntötte, hogy távozni akar a Red Bulltól, és tulajdonképpen már el is irányította a figyelmét a csapatról – közölte a Sky riportere, Craig Slater. – Több Newey-hoz közel álló magas rangú személy megerősítette nekem ezt. Informálisan már közölte is a Red Bull néhány vezetőjével, hogy el akarja hagyni a csapatot.”

A Red Bull ugyanakkor például a The-Race.com megkeresésére azt válaszolta: „Adrian legalább 2025 végéig szerződéssel rendelkezik, és nem vagyunk tudatában annak, hogy bármely másik csapathoz csatlakozna.”

A bikás csapat tehát egyelőre cáfolja, hogy Newey máshová készülne, a közlemény azonban azt nem cáfolja, hogy Newey el akar menni. Hiszen a Red Bull nem azt mondta, hogy ne tudnának arról, hogy technikai főigazgatójuk el akar menni, csupán azt állították, arról nem tudnak, hogy másik istállóhoz menne.

Emellett érdekes részletet is kikotyogtak Newey szerződéséről. Amennyiben ugyanis Newey másik csapathoz szerződik, értelemszerűen már szeretne hatással lenni a 2026-os szabályváltozások szerint készülő autóra, ami legalább 2025 végéig szóló szerződés esetében nem lenne lehetséges, hiszen így 2027 előtt szinte biztosan nem állhatna munkába máshol.

Szürreális történet a múltból: japán turistacsoport buktatta le a Red Bull csodafegyverét

Miért akarhat távozni?

Azt a The-Race is hosszasan taglalta, hogy a csapaton belüli politizálást közismerten kerülő szakembert egyrészt a Red Bullon belüli helyzet üldözheti el. Mint ismert, a thai és az osztrák tulajdonos hónapok óta csatározik egymással, amit a Christian Horner körül kirobbant zaklatási botrány hozott felszínre. A The-Race szerint Newey-nak sem tetszett, ahogyan a Red Bull kezelte a Horner-ügyet, emellett az is aggasztja, hogy a csapat frakciókra szakadása rossz hatással lehet a versenyképességére.

Ez azonban csak az egyik olyan tényező, amely a távozás felé lökhette a szakembert. A másik, hogy az utóbbi időben Christian Horner csapatfőnök elkezdte kifelé fokozatosan jelentéktelenebbé tenni a szerepét. Míg éveken át a Newey-t a Red Bullhoz hozó vezető volt az, aki a mérnökzseni minden kívánságát lesve biztosította, hogy Newey jól érezze magát, és ha esetleg kezdett alábbhagyni a motivációja, egyéb projekteken kamatoztathassa kreativitását, addig Horner egy ideje már nyilvánosan azon az állásponton van, hogy Newey jelenléte nem is annyira kulcsfontosságú.

Ennek az lehet az oka, hogy a Ferrari által megkörnyékezett Pierre Wachét ne veszítse el. A Red Bull utóbbi években Newey megváltozott szerepkörének köszönhetően nagy mértékben átformálta technikai struktúrájának felépítését, Wachét pedig előléptették technikai igazgatóvá. Horner szerint ezért jelenleg Newey saját kedve szerint lépkedhet „ki-be” az F1-es gépezetből, ami egyértelműen azt sugallja, hogy a csapatfőnök szerint a 65 éves mérnök hozzájárulása már nem olyan jelentős.

Adrian Newey, Pierre Wache, Christian Horner, Red Bull
Waché (jobbról a második) és Newey (balról az első) közül már előbbi lehet a fontosabb Hornernek (jobbról az első) / Fotó: Mark Thompson/Getty Images for Red Bull Racing

Sokatmondó azt illetően, hogy Newey mit gondol erről, az, amikor az év elején Horner a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatában azt ecsetelte, hogy a technikai főigazgató hozzájárulása már nem olyan jelentős.

„Adrian fontos tagja a csapatnak és fontos személy abban, amit elértünk. De a szerepköre és a Pierre Waché vezette technikai gárda természetesen átformálódott az utóbbi néhány évben. Csodás munkát végeznek, és nem függenek Adriantől, aki továbbra is képes ki-be lépkedni az F1-es projektből és közben más projekteken dolgozni. Szerintem ez bármelyik csapatban a fejlődés részét képezné” – ecsetelte Horner, majd hozzátette, nyilván erősebbek attól, hogy Newey velük van, de a „csapat többi része természetesen fejlődik.”

Amanda Newey ezután az X-en azzal kommentálta a leírtakat, hogy „micsoda moslék”, majd az egyik felhasználónak, aki arra utalt, hogy a 2023-ban egy futam híján az összes versenyt megnyerő RB19-es már nem Newey-bajnoki autója, azt írta: „Abszolút hülyeség.”

Hogy Newey hozzájárulása valójában miért pótolhatatlan, és miként segítette az utóbbi években látható dominanciához a Red Bullt, arról alábbi cikkünkben írtunk:

Nemhogy visszafogta, még segítette is a Red Bullt a tavalyi szabályváltozás

A Ford szimulátorával sokat fejlődött a Rally1-es Puma

0

Az M-Sport Adrien Fourmaux-val meglepően jól szerepel idén a WRC-ben, ez azonban a Ford amerikai szimulátorának is köszönhető. 

Ott Tanak tavaly sokat küzdve nem tudott elég jó eredményeket elérni az M-Sport Rally1-es Ford Pumájával, idén azonban Adrien Fourmaux négy verseny után kétszer is dobogóra tudott állni és az egyéni bajnokságban Ott Tanakot megelőzve a harmadik helyen áll. 

Fourmaux a Horvát Rally idején elárulta, az autó fejlődése nagyban köszönhető a Ford amerikai szimulátorának. 

“Nagyon elégedett vagyok, mert a Monte óta igen sokat tudtunk fejleszteni az autón – mondta Adrien Fourmaux a Motorsport.com oldalnak. – Az autó nem volt jó aszfalton korábban és sokat küzdöttünk, azonban sikerült szimulátorral sokat fejleszteni rajta.” 

A Horvát Rallyn a vasárnapi második szakaszig a francia versenyző az ötödik helyen állt, akkor azonban eltalált egy levágást gátló elemet és megsérült a Ford felfüggesztése. Fourmaux 15 perc szerelés után azonban folytatni tudta a verseny és végül olyan jól sikerült a hiba helyreállítása, úgy, hogy nem volt lehetőség szervizelésre, hogy megnyerte a Power Stage-et, így összesen 13 pontot gyűjtött. 

“A verseny elején még kerestük a jó tempót, azonban péntek délután sikerült jó beállítást találni és így a napot második idővel fejeztük be. Sokat fejlődtünk az autóval, de még mindig lehet min javítani, szeretnénk tovább gyorsulni. Örülök, hogy a mezőny elejének közelében tudunk harcolni és sikerült Ott Tanakkal csatázni.” 

Richard Millener szerint is sokat tudtak fejleszteni az amerikai szimulátor segítségével. 

“Ugyan korlátozott, hogy milyen dolgokat lehet végezni a szimulátorral, azonban így is sikerült hatékony fejlesztéseket végezni még mielőtt valójában az autóval tesztelnénk – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – A szimulátor segítségével javult a mérnökök és versenyzők közötti kommunikáció is, képesek több információt megosztani egymással. Képesek vagyunk új dolgokat is kipróbálni a szimulátorral, amit a valóságban nem biztos, hogy megtudnánk tenni. Ugyanakkor korlátozott is a szimulátorral való munka, mert azt elsősorban pályaversenyekre tervezték.” 

Drasztikus megoldáshoz folyamodott a Mercedes Hamilton és Rosberg legnagyobb ütközése után

0

Nico Rosberg felidézte a 2016-os Spanyol Nagydíjon történt ütközését Lewis Hamiltonnal, illetve annak következményeit. A német expilóta elárulta, a csapat a versenyzőkre hárította az okozott károkat, ami rendkívül drága mulatság volt számukra.

A 2016-os Spanyol Nagydíj legalább két okból igencsak emlékezetessé vált. Az egyik Max Verstappen diadala: a holland pilótának sikerült megnyernie első Red Bull-os versenyét, amivel ő lett minden idők legfiatalabb futamgyőztese. Ez azonban aligha jöhetett volna létre, az akkoriban egyeduralkodó Mercedesek ütközése nélkül.

A pole pozícióból Lewis Hamilton indulhatott, ám Nico Rosberg lerajtolta őt, így átvette a vezetést. A brit versenyző azonban a 4-es kanyarnál vissza akart támadni, ám csapattársa bezárta a kaput. Ennek következtében az akkor három vb-címnél járó versenyző lesodródott a fűre, megpördült, autója pedig belecsapódott a másik Mercedesbe. Végül mindketten a kavicságyban kötöttek ki, és egyikük sem tudta folytatni a versenyt.

Hamilton rácsapta az ajtót dühében, majd az FIA felügyelője kért bocsánatot tőle

Már akkor nyilvánvaló volt, hogy a csapaton belüli amúgy sem kicsi feszültség ismét a tetőfokára hágott, de a Mercedes igyekezett házon belül rendezni a sportfelügyelők által egyébként versenybalesetnek ítélt incidens következményeit. Az elmúlt közel nyolc évben azonban kiszivárgott néhány információ, és Rosberg most megosztott egy újabbat.

Mivel Lewis és én ütköztünk, a csapat végül ránk hárította a kárt – nyilatkozta a ’Business for Sport’ podcastban. – Alá kellett írnunk egy szerződést, hogy onnantól kezdve, ha összeütközünk, nem számít, kinek a hibája, mi fizetjük ki a kárt. Emlékszem, mennyit kellett fizetnem. Az egyik ilyen baleset miatt háromszázhatvanezer fontot kellett kifizetnem. Ez nagyon fájdalmas volt.”

Hamilton és Rosberg négy évet töltöttek el együtt a Mercedesnél, és az elsőt leszámítva lényegében folyamatos volt a feszültség. Persze ez általában nem balesetben nyilvánult meg, de háromszor a kelleténél jobban összeértek. Az első ilyen alkalom a 2014-es Belga Nagydíjon történt, amikor Rosberg defektet okozott Hamiltonnak, a második a már említett barcelonai ütközés, a harmadik pedig a szintén 2016-os Osztrák Nagydíjon történt. Akkor csak Rosberg járt pórul, hiszen az utolsó körös koccanás ellenére Hamilton megnyerte a versenyt, ő viszont csak negyedikként futott be a sérült autóval.

Az idény végén viszont az ifjabbik pilóta örülhetett, hiszen pályafutása során először felért a csúcsra. A nyári szünetre Hamilton még 19 pontos előnnyel mehetett, de a következő öt futamon Rosberg szerzett több egységet, ráadásul Malajziában a későbbi hétszeres világbajnok alatt felrobbant a motor. Ennek következtében a német versenyző azzal a tudattal vágott neki az utolsó négy fordulónak, hogy neki még Hamilton tökéletes teljesítménye esetén is elég három második és egy harmadik hely. Végül négy második pozíció lett belőle, amivel megszerezte a végső győzelmet, majd öt nappal később az egész F1-es közvélemény döbbenetére bejelentette visszavonulását.

Alexey Lukyanuk kedvenc versenyén tér vissza az ERC-be

0

Alexey Lukyanuk is rajthoz áll a Kanári-szigetek Rallyn, ahol korábban már háromszor tudott nyerni. A ciprusi zászló alatt versenyző kétszeres Európa-bajnok idén Hyundaijal indul az ERC második futamán. 

Alexey Lukyanuk 2017-ben és 2018-ban Forddal, 2021-ben pedig Citroennel tudott győzelmet ünnepelni a Kanári-szigetek Rallyn, melyen az ötszörös győztes Carlos Sainz és a négy sikert elérő Jesús Puras után Jan Kopeckyvel és Luis Monzónnal együtt a harmadik legsikeresebb versenyzője három győzelemmel. 

2018 és 2020 Európa-bajnoka 2016-ban is nyerni tudott az ERC értékelésben, akkor azonban Enrique Cruz összetettben gyorsabb tudott nála lenni Porsche 997-tel. 

Lukyanuk 2022-ben szüneteltette karrierjét és fiatal versenyzőket oktatott, miután Oroszország megtámadta Ukrajnát. 

Fog-e idén versenyezni Alexey Lukyanuk? – A RallyCafe.hu oldalnak elárulta

2023 elején a RallyCafe.hu oldalnak az orosz versenyző elárulta, hogy elképzelhető, hogy folytatja versenyzői pályafutását azonban az orosz zászló helyett más csak más lobogóval a neve mellett.  

Lukyanuk végül a Róma Rallyn és a Barum Rallyn is elindult ciprusi licenszel, a jobb1-ben pedig az ukrán Yevgen Chervonenko foglalt helyet a Skoda Fabia RS Rally2-ben. 

A 43 éves pilóta azonban nem volt elégedett navigátora munkájával, így idén az orosz Yuriy Kulikov fog navigálni, azonban már Hyundai i20 N Rally2-ben, mellyel a Kanári-szigeteken lesz első versenye. 

„Örömmel jelentem be, hogy visszatérek a Kanári-szigetek Rallyn az ERC-be, a Kanári-szigeteki Hyundaijal és i20 N Rally2 autóval – mondta Lukyanuk. – Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a kedvenc versenyemen versenyezhetünk, ahol már korábban is hatalmas sikereket értünk el, így reméljük, hogy ismét jó eredménnyel zárunk.” 

Jöhet az újabb átigazolási bomba, tényleg elindulhat a Red Bull szétesése

0

Egybehangzó sajtóértesülések szerint Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója év végén elhagyja a csapatot. A német média úgy tudja, hogy a 65 éves szakember következő állomása a Ferrari lehet.

Nagyon úgy tűnik, hogy tényleg bekövetkezik az, amiről már egy ideje pletykálnak, és a Red Bull egyik kulcsembere elhagyja a csapatot. A 19 éve az energiaitalosoknál dolgozó Adrian Newey-ról van szó, akiről csütörtök délután több megbízható forrás is azt jelentette, hogy hamarosan bejelentést tesz. Ebben pedig közli a nyilvánossággal, hogy távozik az alakulattól.

A technikai főigazgatóként dolgozó brit szakembernek 2025-ig van szerződése, ám az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy az idei év végén elválnak az útjaik. Később több más médium is lehozta a hírt, a BBC pedig arról számolt be, hogy a német portáltól független források megerősítették az információt, ami rendkívül sokatmondó.

A Red Bull mindenkit elveszíthet – Newey, Verstappen és Marko is távozhat, ha Horner nem mond le

A brit közszolgálati televízió honlapján az is olvasható, hogy Newey valóban azért megy el, amire a legtöbben elsőre gondolnak: a Red Bullon belüli belviszály miatt. Mint ismert, Christian Horner csapatfőnök zaklatási botrányából egy „polgárháború” alakult ki, ahol a thai és az osztrák tulajdonos, illetve az 50 éves szakember és Helmut Marko, valamint a Verstappen család állnak szemben. Bár az elmúlt időszakban nem voltak fejlemények, de a háttérben aligha zárult még le az ügy.

Amennyiben igazak az értesülések, felmerül a kérdés, hogy mi lesz a következő állomása. Az szinte biztos, hogy akárhova is megy, legkorábban 2026-ban állhat munkába, hiszen a vezető mérnökök szerződése általában előír egy kötelező szabadságot a távozás után. Az AMuS szerint a szakértők leginkább a Ferrarit tippelik, még úgy is, hogy a múltkori bolognai útról kiderült, hogy nem a maranellói istállóhoz kapcsolódik. A brit szakember korábban azért is utasította el az istálló érdeklődését, mert nem akart Olaszországba költözni, ám erre talán nem lesz szüksége, és egyébként is már egy ideje részben Dél-Afrikából dolgozik.

Rossz hír a Ferrari szurkolóinak, mégsem hozzájuk tart a rivális kulcsembere

Ez esetben Newey együtt dolgozhatna Lewis Hamiltonnal, akiről korábban elmondta, sajnálja, hogy útjaik nem keresztezték egymást. Ugyanakkor azt sem lehet kizárni, hogy a másik ilyen versenyzővel, Fernando Alonsóval fogja őt összehozni a sors, ugyanis a Scuderia mellett az Aston Martinnal boronálták össze a leginkább.

A Mercedesszel egyelőre nem nagyon, pedig könnyen lehet, hogy azzal indítaná be a legjobb eséllyel a lavinát. Toto Wolff, a csillagos istálló csapatfőnöke ugyanis nem titkoltan szeretné megszerezni Max Verstappent, és Newey leigazolása alighanem óriási ütőkártya lenne a kezében. Persze kérdés, hogy önmagában a mérnökzseni távozása milyen hatással lenne a címvédő preferenciáira akár 2025-öt, akár 2026-ot illetően. Az szinte biztos, hogy a 2028-ig szóló szerződése nem tartalmaz Newey távozásához köthető záradékot, ellentétben Markóval, de nem kizárt, hogy ettől függetlenül őt is a csapatváltás felé indíthatja el. A holland pilóta egyébként nemrég úgy fogalmazott, hogy nyugalmat akar a csapatnál, ám úgy tűnik, most ismét követ dobtak az állóvízbe.

Wolff 2026-ra csábítja Verstappent; szerinte már nem is Hamilton a legjobb pilóta?

Ez aztán a nosztalgia: Prost ismét vezethette első F1-es autóját (videó)

0

Alain Prost a Paul Ricardon ismét vezethette a első Forma–1-es versenygépét, a McLaren M29-est. Rajta kívül jó néhány más korábbi F1-es pilóta is volán mögé ült, többek között a sportág történetének egyik legemlékezetesebb csatájának egyik résztvevője.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az előző hétvégén rendezték az ’F1 ’90s Time Attack Mediterranean Challenge’ első fordulóját a Paul Ricardon. A bajnokságban korábbi Forma–1-es és Forma–3000-es autók vesznek részt, ám számos olyan kocsit is pályára vittek, amely pusztán a bemutató keretében, a közönség szórakoztatása céljából gurult pályára.

Új bajnokság indul a régi idők F1-es autóival

Szintén megírtuk, hogy Jean Alesi a saját egykori Ferrarija mellett a maranellóiak 1969-es és 1974-es gépét is pályára vitte, és előbbivel meg is pördült. Nem ő volt azonban a francia autósport egyetlen sztárvendége, hiszen a négyszeres világbajnok Alain Prost is jelen volt, és természetesen ő is a volán mögé pattant.

F1-es múltidézés: Alesi V12-es Ferrariját hajtotta, majd bemutatott egy 360 fokos piruettet (videó)

A 69 esztendős legenda egy McLarent hajtott meg, de nem azok egyikét, amelyekkel 1984 és 1989 között versenyzett, és amelyekkel összesen három vb-címig jutott. Az M29-esről van ugyanis szó, amellyel 1980-ban debütált a Forma–1-ben, és amellyel az idény nagy részét teljesítette. A Professzor már az első két futamán a pontszerzők között zárt.

A közönség természetesen hatalmas ovációval fogadta Prostot, aki egyébként összesen négy alkalommal nyert ezen a helyszínen, aminél csak két pályán győzött többször. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a francia exversenyző autentikusan öltözködött, vagyis mind az overál, mind a sisak festése megegyezett a korabeli színösszeállítással.

Proston és Alesin kívül egyébként több más korábbi F1-es pilóta is ott volt, mint például Gerhard Berger, Jacky Ickx vagy René Arnoux. Utóbbinak a Gilles Villeneuve-vel vívott legendás dijoni csatáját meg is idézték egy 1979-es Renault-val, illetve Ferrarival. A francia és a kanadai versenyző az évi küzdelme máig a sportág történetének egyik legemlékezetesebb párviadalának számít.

Persze az említetteken kívül még számos más autót is megcsodálhatott a közönség menet közben. A hőskorból ott volt a hivatalosan két világbajnoki címet nyerő (Juan Manuel Fangio ezzel az autóval teljesítette az 1954-es idény első két futamát, mielőtt a Mercedeshez igazolt) Maserati 250F, valamint az 1958-ban Mike Hawthornt csúcsra juttató Ferrari 246 F1. Emellett a Matra és a Larrousse is képviseltette magát.

Az Euro RX3 bajnoka SuperCars-szal jön Nyirádra

0

A hazai pályákról is jól ismert Damian Litwinowicz egy kategóriával feljebb lép, és 2024-ben a a Volland Racinggel csatlakozik az Euro RX1 mezőnyhöz.

Litwinowicz 2021-ben debütált a nemzetközi versenyeken, és az Euro RX3-ban gyorsan az élmezőnybe került, majd az elmúlt szezonban a csapattársával, Espen Isaksætre-vel vívott párharcot megnyerve lett bajnok. 17 év óta ő az első lengyel, aki megszerezte a szakág európai koronáját. A 25 éves versenyző 15 indulásából nyolc dobogós helyezéssel a háta mögött úgy döntött, hogy eljött az ideje, hogy 2024-ben Európa elitjével megmérkőzzön, és megtegye a következő lépést karrierjében.

„Soha nem is számítottam arra, hogy eljutok az Euro RX3-ig – már az is egy álom volt-, aztán a bajnokság megnyerése hihetetlenül nagy dolog. Soha nem tudtam volna elképzelni, hogy egy nap feljebb lépek az Euro RX1-be, ezzel egy újabb álom vált valóra számomra, és rengeteg embernek köszönhetem, hogy segítettek nekem ezen az úton” – nyilatkozta Litwinowicz.

Damian Litwinowicz
foto: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool

Litwinowicz ugyanazzal az Audi S1-essel indul az ötfordulós bajnokságban, amellyel tavaly nyáron Andreas Bakkerud versenyzett Höljesben. Mivel korábban csak elsőkerék-meghajtású autókkal versenyzett a lengyel versenyző, most a négykerék-meghajtású Audival sok tapasztalatot kell gyűjtenie, de előnyére válik, hogy a Volland Racinggel marad, folytatva a három évvel ezelőtt kialakított sikeres kapcsolatot.

„Nagyon sokat tanultam és fejlődtem a Volland Racinggel teljesített versenyeken. Rolf Volland mindent tud a rallycrossról, és első osztályú edző. Neki köszönhetően tudom, hogy most már minden szempontból sokkal jobb versenyző vagyok, mint amikor először csatlakoztam az Európa-bajnoksághoz” – nyilatkozta a poznani születésű versenyző.

Damian Litwinowicz
foto: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool

„Az S1 jóval erősebb autó, mint amihez eddig hozzászoktam, és mivel négykerék-meghajtású, nagyon más érzés lesz, így a lehető leggyorsabban kell alkalmazkodnom a vezetési stílushoz és az extra teljesítményhez. Egyértelmű, hogy kezdetben meredek lesz a tanulási folyamat, de a Volland Racingnél tudom, hogy egy kiváló csapat teljes támogatását élvezhetem, és nagyon otthon érzem magam. Nyilvánvalóan jó kis önbizalomnövelő, hogy Euro RX3-as bajnoki cím van a hátam mögött, de őszintén szólva nem hiszem, hogy ez sokat számít Euro RX1-es szinten. Még nem tudom, hogy milyen versenyzők indulnak majd az idei szezonban, de ez mindig nagyon versenyképes mezőny, így kezdetben nem tűzök ki magam elé különösebb célokat, hiszen még sokat kell tanulnom. Mindezek ellenére természetesen az élen szeretnék harcolni…” – fogadkozott a lengyel pilóta.

Damian Litwinowicz
foto: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool

A csapat több tesztnapot is tervez az Audival a június 8-9-i, franciaországi Essayben rendezett szezonnyitó előtt.

„Az első szezonjában fontos lesz, hogy az elvárásokat kordában tartsuk. Nem hiszem, hogy túl sokáig fog tartani, amíg hozzászokik az autóhoz, de az Euro RX1 nagy előrelépés, és meg kell majd barátkoznia egy új indítási rajtolási folyamattal, ami egészen más, mint amihez az Euro RX3-ban hozzászokott. Másfelől viszont egyértelműen megvan hozzá a képessége, és úgy gondolom, hogy az Euro RX1 nagyon jól fog illeszkedni Damian harcos vezetési stílusához. A gyorsasága nem kérdéses, és az elmúlt években láttuk, hogy ha valaki jó az Euro RX3-ban, az általában átültethető az Euro RX1-be is. Nyilvánvalóan jobb lenne, ha egy kicsit több felkészülési ideje lenne, mielőtt versenyezni megy, de a csapat részéről mindenben támogatni fogjuk őt, amire szüksége van, és ha néhányszor bejut a döntőbe, akkor azt hiszem, sikeres szezont teljesítünk” – mondta a 13-szoros német bajnok Rolf Volland.

Litwinowiczot is láthatjuk majd Nyirádon a rallycross vb és Eb futamon július 27-28-án.

Damian Litwinowicz
foto: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool

 

Igen szép összeg gyűlt össze a Craig Breen Alapítvány árverésén

0

Kedd estig tartott az az árverés, melynek bevételéből a Craig Breen Alapítvány a J1000 Forestry Series ír versenyzői fogja támogatni. Az árverésen több mint 50 000 euró gyűlt össze. 

A Craig Breen Alapítványt azért hozták létre, hogy folytatódjon a fiatal ír autóversenyzők támogatása, amit a tavaly elhunyt ír versenyző is tett. 

Craig Breen halálának első évfordulóján azonban egy árverésre is sor került, melyen több Hyundai Motorsportos termékre is lehetett licitálni, a bevételből pedig a J1000 Forestry Series ír versenyzőit fogják segíteni. 

Az árverés kedden este zárult le, végül pedig 51 902 euró (kb. 20.42 millió forint) gyűlt össze. 

A licitálás legértékesebb darabja Thierry Neuville tavalyi bukósisakja lett, 10 010 euróval (kb. 3.93 millió forint), Craig Breen korábbi versenyruhája 6 000 euró (kb. 2.36 millió forint), míg Ott Tanak versenycipője 973 euró (kb. 382.9 ezer forint) árult talált gazdára. 

Az árverés ugyan lezárult, azonban a Craig Breen Foundation oldalon továbbra is lehet 10 euróért tombolát vásárolni, melynek fődíjaként egy szerencsés egy teszten beülhet egy Rally1-es Hyundaiba. A tombola sorsolását a Portugál Rallyn tartják, május 12-én. 

Az Alapítvány oldalán más árucikkek is megvásárolhatóak, a bevételből pedig szintén a fiatal ír versenyzőket fogják támogatni. 

Újabb dominó dőlhet el az átigazolási piacon, bejelenthetik az Audi egyik pilótáját

0

Sajtóértesülések szerint Nico Hülkenberg lesz az Audi egyik pilótája. A német versenyző 2025-ben csatlakozhat a csapathoz, amely akkor még az idei évhez hasonlóan Sauberként fog szerepelni.

Az Audi névlegesen csak 2026-ban csatlakozik a Forma–1-hez, de már most fontos szerepet játszanak a jelenlegi Sauber-istállónál. Főleg ami a pilótafelállást illeti, hiszen a márka nem titkolt célja, hogy már 2025-ben kialakuljon az a páros, amellyel az új korszakot meg fogják kezdeni. Nem kizárt, hogy az egyikük személye már el is dőlt.

A vártnál komolyabb elköteleződéssel érkezik az Audi az F1-be

A RacingNews365.com 2023 végén úgy értesült, hogy az Audi szeretné leigazolni Nico Hülkenberget, és ennek érdekében ajánlatot is tettek neki az idei szezonra. Akár így volt, akár nem, az tény, hogy a német pilóta továbbra is a Haasnál versenyez, ám a megbízható szakportál most arról számolt be, hogy a 36 éves versenyző hamarosan aláír a hinwili istállóhoz.

A cikk hozzáteszi, hogy az Audi elsősorban a tapasztalata miatt szeretné megszerezni Hülkenberget, aki így segíthet jó irányba vinni a csapatot. Azt egyébként több, korábban vele dolgozó mérnök is megerősítette, hogy a Haas pilótája rendkívül hasznos segítséget jelent ezen a téren, így bizonyára au Audinál is profitálnak belőle. Persze minden bizonnyal a nemzetisége sem utolsó szempont.

A német Sky Sports azt is tudni véli, hogy Hülkenberg hároméves szerződést kaphat, vagyis 2027-ig állapodhat meg az Audival. Hogy az új korszakban mennyire lesz ütőképes a csapat, és mekkora esélye lesz dobogóra állni, esetleg futamot nyerni, azt nehéz megmondani, mindenesetre az tény, hogy a Kínai Nagydíjon beállította Andrea de Cesaris rekordját, és már ő is 208 futamnál tart úgy, hogy soha nem nyert futamot, a dobogóra vonatkozóan pedig már hosszú évek óta ő a listavezető.

Hogy ki lesz a csapattársa, az már nem tűnik ennyire biztosnak. Egybehangzó beszámolók szerint az Audi Carlos Sainzot preferálja, és állítólag egy pénzügyileg rendkívül kedvező ajánlatot tettek le elé, ám a spanyol versenyző még sehova nem köteleződött el. Ennek elsődleges oka, hogy egyelőre kivár, hogy lássa, Max Verstappen valóban elhagyja-e a Red Bullt.

A Red Bull tanácsadója elismerte, hogy megkeresték Sainzot, de van egy bökkenő

Amennyiben végül összeáll a Hülkenberg–Sainz-páros az Audinál, akkor már második alkalommal lennének csapattársak. A 2017-es idény utolsó négy versenyét, valamint a teljes 2018-as szezont ugyanis mindketten a Renault-nál teljesítették. Mindkétszer a német versenyző jött ki győztesen, utóbbi évben 69–53-ra verte meg a későbbi háromszoros futamgyőztest, ami a szerzett pontokat illeti.