back to top
2025. december 27. 20:01
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1120

    A Ford korábbi vezetője elárulta, honnan volt pénz Tanak szerződtetésére 

    0

    Az M-Sport csapatvezetője sokáig úgy nyilatkozott, hogy Ott Tanak szerződtetése túl drága a csapatnak, ez azonban még is létrejött. A Ford korábbi vezetője pedig elárulta, hogy lett meg a kellő anyagi háttér. 

    Az M-Sport részéről Richard Millener csapatfőnök korábban kijelentette, hogy bármennyire is jó lenne Ott Tanak szerződtetése, ezt a csapat nem tudja anyagilag megengedni. 

    Szerdán azonban, a 2023-as csapatból elsőként Ott Tanakot jelentette be a fordos csapat, és bár hivatalosan ezt nem erősítették meg, a szerződés több évre szól. 

    Honnan lehetett meg a kellő anyagi háttér? Erre a Ford korábbi Európai motorsport programjáért felelős Gerard Quinn válaszolt, aki természetesen szorosan együttműködött korábban az M-Sporttal is.

    “Nagyon jó hír, hogy Ott Tanak visszatér az M-Sporthoz, ez jó hír a csapatnak és a világbajnokságnak is – írta Gerard Quinn a Twitteren. – Nagy köszönet ennek az üzletnek a létrejöttért a Fordnak.” 

    A bejegyzésből arra lehet következtetni, hogy a Fordnak fontos, hogy megmutassa hibrid autójának erejét, és ezért hajlandó még szorosabbra fűzni a kapcsolatot az M-Sporttal. 

    A félgyári csapat további versenyzői később lesznek bejelentve. 

    Mindenki megfeledkezett róla, most 86 millió forintnak megfelelő összegért vették meg Lauda ajándékát

    0

    A Ferrari és a Forma-1 történelmének egy darabkájával lett gazdagabb az, aki a Dorotheum aukciósház árverésén 86 millió forintnak megfelelő euróért megvásárolta az 50 éves utcai Ferrarit.

    A Ferrari 365 GT4-et Lauda azután kapta ajándékba Enzo Ferraritól, hogy 1973-ban aláírt a Scuderiához. Persze, ebben még nincs semmi különleges, hiszen azért nem az osztrák pilóta volt az egyetlen, aki Ferrarit kapott a maranellóiak versenyzőjeként, noha így is történelmi darabról van szó, hiszen mégiscsak a sportág, az F1 és a Ferrari legendájának szolgálati járművéről beszélünk.

    Ám, ami igazán egyedivé teszi ezt a modellt, az az, hogy miután Lauda eladta, nyoma veszett.

    Az 1972-ben, a Párizsi Autószalonon bemutatkozó, a Pininfarina irányítása mellett Leonardo Fioravanti által tervezett, 4,4 literes, 340 lóerős V12-es motorral szerelt autót Lauda többnyire arra használta, hogy Olaszországból Ausztriába utazzon haza vele, ám mivel egyedi rendszáma meglehetősen nehézkessé tette a határátlépést, két évvel később, az 1975-ös vb-cím megnyerése után kalandos úton megvált tőle.

    Lauda nem volt rest maga lemosni első utcai Ferrariját

    A friss világbajnok felhívta az egyik barátját Innsbruckban, aki a bátyja segítségével elintézte a bonyolult papírmunkát, így minden akadály elhárult a tulajdonosváltás elől. A kocsinak ezután még két ismert tulajdonosa volt, akik közül a második kívül és belül is megváltoztatta a Ferrari színét, illetve feketére festette a krómozott ablakkereteket.

    Ezután az autónak hosszú időre nyoma veszett, és csak néhány évvel ezelőtt bukkant fel újra, viszonylag jó állapotban, mindössze 88 ezer kilométerrel. A legutóbbi tulajdonosának kilétét nem fedték fel, de azt igen, hogy fogalma sem volt arról, hogy Lauda egykori szolgálati autója van a birtokában, és csak akkor döbbent rá erre, amikor rákeresett az alvázszámra.

    Lauda neve végül megtette a hatását, a világ egyik legrégebbi aukciós házának, a Dorotheum-nak az árverésén a kocsi ugyanis 207 ezer euróért, azaz nagyjából 86 millió forintért kelt el.

    A Mercedes szép gesztussal tette a csapat mindennapjainak részévé Laudát

     

    Paddon 2023-ban akár Magyarországon is indulhat 

    0

    Hayden Paddon idén három év eltelte után tért vissza Európai versenyekre, valamint a WRC2-be, ahol jövőre szeretett volna bajnoki címért harcolni. Ez a terv azonban meghíúsulni látszik, így könnyen lehet, hogy az Európa-bajnokságon áll rajthoz. 

    Hayden Paddon idén Ázsia-Óceánia Rally (APRC) bajnok lett, mellette pedig harmadszor lett új-zélandi bajnok. Az új-zélandi versenyző azonban visszatért a WRC2 és néhány ERC futamra is, azzal a tervvel, hogy ismét megtalálva a jó tempót jövőre már WRC2-es bajnoki címért harcolhasson. 

    Ez a terv azonban mopst meghiúsulni látszik, helyette inkább az Eb-n próbálna bajnoki címért harcolni. 

    “Még tervezzük a 2023-as szezont – mondta Hayden Paddon a Dirtfishnek. – Az biztos, hogy Európában fogunk versenyezni, de sajnos a WRC2 költségei még úgy is többe kerültek idén, hogy csak néhány versenyen vettünk részt. Más nehézségek fellépése miatt is megnehezedett a WRC2-es program, és bár nem adtuk fel ezt a tervet, már más lehetőséget is mérlegelünk.” 

    “Rendszeresen szeretnénk Európában versenyezni, és ott szeretnénk versenyképesek lenni. Azt idén megtanultuk, hogy ha csak épphogy van meg a költségvetés a WRC2-re, akkor gyorsan kifuthatsz a költségekből. Az idei WRC2-es versenyzés nagyjából 30%-kal került többe, mint ahogy terveztük. Mindez úgy, hogy nagyobb kár nem esett az autóban. Ezért a WRC2 mellett jelenleg néhány ERC futamban is gondolkodunk. Könnyen lehet, hogy egy teljes Eb szezont könnyebben összetudunk tenni, mint egy WRC2-es programot. “ 

    Hayden Paddon így akár a magyar Eb futamon is indulhat.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Verstappen korábbi főnöke lesújtó véleménnyel van Hamilton jövőjéről

    0

    Franz Tost, az Alpha Tauri Forma-1-es istállójának csapatfőnöke úgy véli, Lewis Hamilton csillaga leáldozott a Forma-1-ben.

    Az Autosport éves díjátadó gáláján annak ellenére Lewis Hamilton lett az idén a legjobb brit autóversenyző, hogy csak a hatodik helyen végzett a 2022-es világbajnoki pontversenyben, két hellyel és 35 ponttal a vele ellentétben futamgyőzelmet és pole pozíciót is szerző csapattársa, George Russell mögött.

    A hétszeres világbajnok ezzel együtt az év második felében bizonyította, hogy a tempója továbbra is megvan, és a Brazil Nagydíjon akár ő is megszerezhette volna a Mercedes idei egyetlen győzelmét, ha nem ütközik össze Max Verstappennel.

    Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke azonban nem számol vele jövőre, és nem azért, mert úgy gondolja, hogy a Mercedes nem lesz elég jó 2023-ban. „A Max Verstappen és a Red Bull által az idei évben mutatott fölény eléggé bizarr. Jövőre háromszereplős csatára számítok Max, Charles Leclerc és George Russell között, aki már most erősebb, mint Hamilton” – nyilatkozta a csapatfőnök a Speedweeknek.

    A 66 esztendős szakember tehát az Alpha Tauri testvércsapatát a költségplafon-túllépésért kapott büntetés (a Red Bull az eredetinél is kevesebb időt fordíthat majd aerodinamikai tesztelésre) ellenére az élmezőnybe várja, és úgy véli, korábbi pilótája (Verstappen 2015-ben és 2016 elején versenyzett az akkor még Toro Rosso néven futó istállóban) zsinórban harmadszor is harcban lesz a vb-címért.

    George Russell, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
    Russell jövőre is legyőzi a hétszeres világbajnokot? Fotó: Steve Etherington/Mercedes

    „Az FIA büntetésének lesz negatív hatása a Red Bullra, efelől nincs kétségem, még ha a csapatnál dolgozik néhány az F1 legjobb mérnökei közül. De magabiztos vagyok azt illetően, hogy a Red Bull ismét a világbajnoki címért harcolhat” – jelentette ki.

    Ami az Alpha Tauri és a Red Bull csapatának összefonódását és előbbi gárda F1-es jövőjét illeti, Tost egyelőre csak rövid távon gondolkozik előre. „Meglátjuk, hogy miként folytatódnak a dolgok velünk és a Red Bull-lal, de 2023-ra semmi sem fog változni. Hogy azután mi történik, az továbbra is nyitott kérdés. A személyes kapcsolatom Dietrich-el kitűnő volt – utalt a nemrég elhunyt Red Bull-vezér Dietrich Mateschitzre. – Nagyon-nagyon sokat segített nekünk, és biztos vagyok benne, hogy többé nem találkozom ilyen emberrel. Csak egyetlen ember létezett, aki ennyire elkötelezett volt, és ekkora hajlandóságot mutatott a Forma-1 és a csapatunk támogatására. Hatalmas veszteség a halála.”

    2023-ban is Historic Eb futam lesz a Mecsek Rally

    0

    Jövőre is helyet kapott a Mecsek Rally a Historic Eb naptárában, melyben 2010 óta sszerepel. Pécsett Mitropa Kupa és az ORB versenyzők egészítik ki az Eb mezőnyt. 

    A Motorsport Világtanács (WMSC) megerősítette utolsó idei ülésén a 2023-as naptárakat, köztük a Historic Eb programját is, melyben helyet kapott a Mecsek Rally is. 

    Jövőre kilenc versenyből áll majd a Historic EB szezonja, két spanyol verseny mellett Csehországban, Svájcban, Ausztriában, Finnországban, Olaszországban, Görögországban, valamint Pécsett lesz látható az Eb mezőny, június 22-24. Között. 

    A Mecsek Rally 2010 óta szerepel az EHRC naptárában. 

    A 2023-as Historic Eb naptára 
    Március 16-19. Costa Brava Rally, Spanyolország
    Április 20-22. Vltava Rally, Csehország
    Május 11-13. Rallye de Asturias, Spanyolország
    Június 1-3. Rallye du Chablais, Svájc
    Június 22-24. MECSEK RALLY
    Július 13-15. Rally Weiz, Ausztria
    Augusztus 10-12. Lahti Rally, Finnország
    Október 5-8. Sanremo Rally, Olaszország
    November 2-4. Acropolis Rally, Görögország 

    A Mecsek Rally korábbi győztesei, a Historic Eb mezőnyben 
    2010 Pierangelo Rossi, Luca Beltrame (ITA) Porsche 911 SC
    2011 Pierangelo Rossi, Luca Beltrame (ITA) Porsche 911 SC
    2012 Massimo “Pedro” Pedretti, Marco Verdelli (ITA) Lancia 037 Rally
    2013 Karl Wagner, Gerda Zauner (AUT) Porsche 911 SC
    2014 Karl Wagner, Gerda Zauner (AUT) Porsche 911 SC
    2015 Wirtmann Ferenc, Barna György Ford Escort RS2000 MkII
    2016 Esa Peltonen, Hannu Lamminen (FIN) Toyota Starlet 1300
    2017 Ville Silvasti, Jonne Halttunen (FIN) Porsche 911 Carrera RS
    2018 Wirtmann Ferenc, Kerekes József Ford Escort RS MkII
    2019 Luigi “Lucky” Battistolli, Fabrizia Pons (ITA) Lancia delta Integrale 16V
    2021 Andrea “Zippo” Zivian, Denis Piceno (ITA) Audi Quattro
    2022 ifj. Érdi Tibor, Csökő Zoltán Ford Sierra RS Cosworth 4×4

    Véget ér az F1-es világbajnok száműzetése, változnak az előírások

    0

    2023-ra enyhítenek a Forma-1-es hétvégék COVID-szabályozásán, ennek keretében többé nem lesz kötelező a védőoltás a paddockba történő belépéshez. A döntésnek alighanem Nico Rosberg örül a legjobban.

    A 2020-as idény kezdete óta a Forma-1-es hétvégékre nem ugyanazok az előírások érvényesek, mint korábban. Ennek oka természetesen a három éve megjelent koronavírus-járvány, amelynek következtében az F1-es paddockban is szigorú intézkedéseket vezettek be. Ezeket aztán folyamatosan enyhítették, most pedig egy újabb lépést tettek ezen az úton.

    A tavalyi szezon nagy részében a média képviselői, valamint egyes meghívott vendégek már betehették a lábukat a paddockba, idén pedig már nem volt kötelező teszt, ahogyan maszkot sem kellett viselni. A Motorsport Világtanács legutóbbi, bolognai ülésén úgy döntött, hogy 2023-ra további elemeket vesz ki a 2020-ban behozott előírásokból.

    Ennek értelmében mostantól nem kötelező beoltatni magukat azoknak, akik a paddock vagy a bokszutca területén, esetleg a versenyirányításban dolgoznak, ahogyan az ez alóli felmentést biztosító egészségügyi dokumentumot sem szükséges bemutatni. Korábban mindenkinek legalább kettő, a WHO által elismert vakcinával kellett rendelkeznie ahhoz, hogy részt vehessen a hétvégén.

    Ennek alighanem Nico Rosberg örül a legjobban, aki ennek az évnek a nagy részében nem léphetett be a paddockba, így online vett részt a Sky Sports közvetítéseiben. Ennek oka, hogy mivel korábbi koronavírus-fertőzése miatt orvosa nem javasolta neki az oltást, nem vette fel azt, így nem tett eleget az érvényben lévő szabályoknak.

    A másik ezzel kapcsolatos döntés, hogy a pályák mellett ezentúl nem lesz kötelező jelleggel tesztelési lehetőséget biztosító létesítmény. Idén ez még szerepelt az előírások között, bár az FIA már csak „erősen ajánlotta” ezt a belépőknek. A szövetség azt az ígéretet tette, hogy 2023-ban tájékoztatni fogja a közelben lévő helyszínekről azokat, akik valamilyen oknál fogva teszteltetnék magukat.

    Ami nem változik, hogy aki tüneteket vagy főleg pozitív tesztet produkál, annak továbbra is tilos lesz a belépés a paddockba. A pilótáknak tehát továbbra sem árt vigyázni, különben legalább egy futamot ki kell hagyniuk, ahogyan az már jó néhány versenyzővel megtörtént az elmúlt három idényben. Mindez extrém esetben a világbajnoki címet is befolyásolhatja.

    Európai szinten is egyedülálló módon készül fel a HUMDA a jövő kihívásaira

    0

    A ZalaZONE Járműipari Tesztpálya és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. alapítói és fenntartói jogai az Országgyűlés döntése értelmében a győri Széchenyi István Egyetemet fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerülnek. A meghatározó hazai mobilitási szereplők így hatékonyabban tudnak kiegészülni, együttműködni az egyetemi, képzési, tudományos világgal.

    Egységes mobilitási ökoszisztémát alkotva az eddigieknél is komplexebb módon lesznek képesek kapcsolatot teremteni az állami és a piaci szereplők között. Az ipar igényeinek megfelelő megközelítéssel a teljes hazai mobilitási szegmens sokkal inkább jövőbemutató megoldásokat tud majd felmutatni, amelynek előnyei már középtávon jelentkezhetnek a foglalkoztatottságban és ezáltal az egész gazdaság működésében.

    Az összefogás révén komplexebb módon lehet megközelíteni a mobilitás, a járműipar, a közlekedésbiztonság, a zöld mobilitás, illetve a kutatás-fejlesztés világát. A HUMDA tervei között szerepel, hogy a Hungaroringgel együttműködve európai szinten is kiemelkedő autóipari centrumot alakítson ki. Ott épülhet meg a HUMDA kutatóközpontja, egy technológiai park, valamint az autóipari gyártóknak és beszállítóknak megfelelő tesztkörnyezet. A zalaegerszegi ZalaZONE tesztpályával együtt a hazai „autóipari Szilícium-völgy” részét képezik majd ezek a létesítmények. Célunk, hogy a jövőben egy Magyarországon működő vagy ide készülő külföldi járműgyártó minden követelményének meg tudjon felelni az ország.

    A műszaki-mérnöki területeken nagy hagyományokkal és tudásbázissal rendelkező Széchenyi István Egyetem a járműipari képzések, kutatások és együttműködések meghatározó hazai felsőoktatási intézménye. Az egyetem a szektor számos vállalatával ápol szoros partnerséget, köztük mintegy két és fél évtizede az Audi Hungaria Zrt.-vel. E kapcsolat mérföldköveit a Practing gyakorlatorientált mérnökképzési program elindítása, a Belsőégésű Motorok Tanszék, majd az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar és az Audi Hungaria Külső Tanszék létrehozása jelentik. Az Audi Hungaria az intézmény első számú ipari partnere. Emellett a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja az autonóm közlekedési rendszerekkel és elektromobilitással kapcsolatos kutatások egyik hazai fellegvára. E tevékenységeket nemcsak az intézmény győri, hanem ZalaZONE-on kiépülő infrastruktúrája is segíti. Az egyetem nagy hangsúlyt fektet a tehetséggondozásra is, járműiparhoz kapcsolódó hallgatói csapatai Európa legjobbjai közé tartoznak. Az intézmény portfóliójában olyan különleges képzés is megtalálható, mint az integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök szak.

    Ez a sokrétű tevékenység egészül ki a ZalaZONE Járműipari Tesztpályával és a HUMDA-val. Az értéklánc szinte minden eleme, az egyetemi világ, az autógyártás, a globális szinten is kiemelkedő kutatás-fejlesztés, az egyedülálló járműipari tesztkörnyezet és a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője közösen dolgozik azokért az eredményekért, amelyek mindannyiunk hétköznapi életét határozhatják meg hosszú évtizedekre. A HUMDA Lab a HUMDA kutatás-fejlesztési és innovációs leányvállalata nemzetközi partnerekkel együttműködve folyamatosan új műszaki megoldásokat, új technológiákat tesztel, ezáltal segítve, hogy hazánk vonzó befektetési, vállalatalapítási és teszthelyszínné válhasson az autóiparban és autó-motorsportban érdekelt technológiai cégek számára.

    Az együttműködés szinergiákat jelenthet az autóipari szakemberek utánpótlásában, a járműipari fejlesztésekben, a zalaegerszegi tesztpálya, az autó- és motorversenyzés, valamint a közlekedésbiztonság mellett számos területen. Az alapítványi fenntartás rugalmasabb működést tesz lehetővé a mobilitási területen, és így hatékonyabban lehet kiszolgálni az autóipari szereplőket, akik gyorsabban tudnak döntéseket hozni egy-egy beruházásról, fejlesztésről.

    Európai szinten is egyedülálló konstrukcióban készülhet fel az ország a jövő kihívásaira a mobilitás szinte minden részterületén. Az elektromos meghajtás térnyerése, a szintetikus üzemanyagok és a hidrogénhajtás lehetőségei révén ennek energetikai vetülete is kiemelkedő.

    Herczig Patrik stílusososan zárta az évet, és megvan a jövő évi autója is

    0

    Az ERC Renault Clio Trophy év végi harmadik helye után a Mikulás Rallyn a kategóriájuk második helyén ért célba Herczig Patrik és Varga Kristóf. A Herczig Autósport versenyzői a Veszprém környéki pályákon már az új autóval, a Peugeot 208 Rally4-gyel gyűjtötték a tapasztalatokat.

    Dupla dobogó után az év utolsó versenyén is dobogós helyen zárt Herczig Patrik és Varga Kristóf. Míg a Barum Rallyn a Renault Clio Trophy második helyének és ezzel az év végi harmadik helynek örülhettek, a Mikulás Rallyn az L9 kategória második helyét szerezték meg a szinte teljesen ismeretlen autóval. A verseny előtti szombaton tesztelték a Peugeot 208 Rally4-et.

    „Szombaton teszteltünk először az új autóval. Nagyon jó volt! Jól éreztük magukat az első méterektől kezdve. Jól ültünk a kocsiban, jó volt vele menni már a gumimelegítés alatt is. A Rally5-ös Clio után az volt az érzésem, hogy megint egy valódi versenyautóban ülünk. Persze a Rally5 sem volt rossz autó, de ezen a kocsin már mindenütt látszik, hogy rallyversenyzésre építették” – mondta Herczig Patrik. „„A Rally4-es Clioval egyszer mentünk aszfalton, ezért azzal nem tudom összehasonlítani, mert most murván teszteltünk. A Fordhoz képest szerintem egy picit erősebb a motor, és nagyon jó összhangban van a futóművel. Murván fantasztikusan fordult a kocsi, és jól húzza a hátulját, egyes helyzetekben olyan, mintha nem is elsőkerekes autóval mennénk. A rosszabb részeken, a nagyobb gödrökön is szépen át tud menni, jól ki tudja mozogni még azokat a bukkanósabb, dobálósabb szakaszokat is, ahol egyébként lassítanék. Nagyon tetszett.”

    A rövid ismerkedés után a Mikulás Rallyn hat gyorsasági szakaszból hármat megnyerve, minimális különbséggel lettek másodikak.

    „Nagyon jól éreztük magunkat a versenyen, az autó hibátlanul működött. Az első kör végén a szervizben állítottunk rajta, és jó irányba mozdultunk el. A második körben még jobb volt az autó, magabiztosabban és gyorsabban tudtunk menni. A dolgunkat egy picit megnehezítette, hogy a Nagylőtéren mind a két alkalommal defektet kaptunk. Reggel egy jobb elsőt, ami miatt elég sok időt veszítettünk. A második körben pedig jobb hátsó defekttel értünk le a szakaszról, de ez nem okozott akkora hátrányt, mint a reggeli eset, itt maximum pár másodperc maradt benne” – részletezte a Mikulás Rally eseményeit Herczig Patrik.

    Az időeredményekben ez úgy jelentkezett, hogy az első gyorsaságin több mint 20 másodperces hátránnyal kezdte a versenyt a Herczig-Varga duó, majd ezt kezdték ledolgozni a második és harmadik szakaszon elért kategória első hellyel. A második körben a jobb hátsó defekt miatt 2.1 másodperccel a riválisok mögött értek célba, de a finomított beállításoknak és ez egyre több tapasztalatnak köszönhetően az ötödik és hatodik gyorsaságit ismét megnyerte a duó és a verseny végére 3.5 másodperc maradt a különbség a kategóriaelső mögött. A győztes páros navigátora régi ismerős volt, így az ERC versenyek hangulatát idézték vissza a Mikulás Rally gyűjtőpontjai.

    „Nagy Attilával sokszor találkoztunk az Eb futamokon a gyűjtőkben. Kristóffal remek a kapcsolatuk, most is jókat beszélgettünk, jó volt baráti közegben zárni az évet. A versenynek is remek volt a hangulata, érezhető volt, hogy tét nélkül autózunk. A csapat nagyszerűen dolgozott, a szurkolókkal is tudtunk találkozni, ennél szebb évzárást nem is kívánhattunk volna. Persze a háttérben komoly munka folyt, a Mikulás Rallyn már a következő szezonra is készültünk, és ebben a tekintetben is remekül sikerült a hétvége. A Peugeot továbbra is nagyon tetszik, várom vele a következő évet” – összegzett Herczig Patrik.

    A Mikulás Rally mellett a 2022-es szezonról is mérleget vont a Herczig Autósport pilótája. Az ERC tanulóév során sikerült megszerezni azokat a tapasztalatokat, amire fel lehet építeni a 2023-as szezont.

    Teljes mértékben pozitívan értékelem ezt az évet. Új kategóriában, tanulási céllal kezdtük a szezont és ebből a szempontból is jól sikerült 2022. Ráadásul a végén az eredmény is nagyon jó lett, emiatt nagyon boldog vagyok, mert roppant erős mezőnyben szereztük meg a harmadik helyet, és első Eb évünkben dobogóra állhattunk. A számunkra szezonzáró futamon, a Barum Rallyn elért második hely pedig szintén olyan eredmény, amire joggal lehetünk büszkék. A Rally5-ös kategória jó választás volt, megismertük a piramis első lépcsőjét. Természetesen ezzel az autóval is sok tapasztalatot szereztünk, de azért is jó döntés volt az ERC-ben ez a kategória, mert kevésbé kellett megosztani a figyelmünket. A Rally5-ös Clio nyilván egyszerűbb technika, mint a Rally4, de épp emiatt maradt energiánk arra, hogy jobban megismerjük az ERC versenyeket. Újak voltak a helyszínek, a gyorsasági szakaszok, a lebonyolítás és maga a közeg is, és utólag azt érzem, hogy sikerült optimálisan elosztani a terhelést, és így mindenre területre maradt kellő energiánk” – magyarázta Patrik.

    Herczig Patrik 2022-ben az ERC eredmény mellett arra is nagyon büszke, hogy nyár közepén a HUMDA Academy tagja lett, és a HUMDA támogatott versenyzőjeként képviselhette Magyarországot az Európa-bajnokságon.

    „Óriási megtiszteltetés, hogy bekerülhettem a HUMDA által kiválasztott 29 versenyző közé. Az erkölcsi elismerés mellett az anyagi támogatás is fontos, az ERC programunkban, és a felkészülésben is nagy segítség a HUMDA Academy támogatása. Valamennyi támogatónknak, segítőnknek és a szurkolóknak is köszönöm, hogy ebben a szezonban mellettünk voltak, bízom benne, hogy sikerült a jó szerepléssel meghálálni a támogatásukat, és 2023-ban ismét egy sikeres szezonnal lépünk újra egyet előre. Mindenkinek békés boldog ünnepeket kívánok a teljes csapat nevében is!”

    Herczig Patrik
    foto: Sári Péter

    Így „találkozott” Ralf Schumacher Arnold Schwarzeneggerrel – 20 éve történt a zseniális eset

    0

    20 évvel ezelőtt egy rendőr nem akarta elhinni Ralf Schumachernek, hogy az, akinek vallja magát. A német versenyzőt feleségének kellett kimentenie.

    Bár Ralf Schumacher korántsem hagyott annyira mély nyomot a Forma-1-ben, mint bátyja, a hétszeres világbajnok Michael, azért róla is vannak mókás anekdoták. Ezek közül az egyik legviccesebb éppen 20 évvel ezelőtt történt, és ahogyan a dátumból is kiderül, nem az F1-es pályákhoz volt köthető.

    A német pilóta pályafutása egyik legjobb szezonján volt túl, hiszen zsinórban másodszor végzett a pontverseny negyedik helyén. Az idény fáradalmait éppen a sípályáiról ismert ausztriai városban, Kitzbühelben pihente ki, de a sebesség iránti vágyát nem a havon, hanem a közúton akarta kielégíteni. Így esett meg, hogy az előírt 50 helyett 80 mérföld per órával (közel 130 km/h) ment, amikor megállította egy rendőr.

    Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, igazoltatta az akkor 27 éves versenyzőt. Hogy Schumacher bemutatkozott-e, vagy csak a megfelelő dokumentumokat mutatta be neki, azt nem tudni, mindenesetre a rendőr nem hitte el neki, hogy valóban az addig négy futamot nyerő F1-es versenyzőt kapcsolta le. „Ha te vagy Ralf Schumacher, akkor én Arnold Schwarzenegger vagyok” – fejezte ki erős kétségeit.

    Embed from Getty Images

    A biztos úr hajthatatlan volt, ezért Schumachert az autójával együtt elszállíttatta a rendőrségre. A Williams pilótája kénytelen volt segítséget kérni akkori feleségétől, Corától, akinek köszönhetően a német pilóta végül is saját kocsijában hagyhatta el a helyszínt, igaz, csak utasként. Ha mindez nem lett volna elég számára, később a modellként és színészként tevékenykedő párja is belerúgott egyet.

    „Ralf olyan baleseteket okoz, amelyeket még egy nőtől sem várna az ember” – jelentette ki, amikor az esetről kérdezték. Természetesen ezt egy humoros megjegyzésnek szánta, és akkor nem is keltett túl nagy megrökönyödést, de a mai világban alighanem nagyobb port kavarna ez az erősen előítéletes megszólalás.

    Nem Ralf Schumacher az első F1-es versenyző, akinek meggyűlt a baja egy rendőrrel, sőt, ha hihetünk a legendának, akkor Ayrton Senna bizonyos szempontbólmég ennél is abszurdabb helyzetbe került. A néhai brazil versenyzőt állítólag szintén gyorshajtáson kapták az Egyesült Királyságban, és a rendőr a következő mondattal szólította meg: „Mit képzel, kicsoda maga, Nigel Mansell?” A válasz nagy meglepetést okozhatott.

    Wilson: 2023-ban megcélozzuk a vb címet! 

    0

    Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető-igazgatója szerint képesek lesz csapata megcélozni a 2023-as vb címet, miután tegnap bejelentették Ott Tanak visszatérését. 

    Ott Tanak a Spanyol Rally után úgy döntött, hogy az év végén elhagyja a Hyundai Motorsportot, annak ellenére, hogy szerződése 2023 végéig szólt. 

    A média azonnal összefüggésbe hozta a 2019-es világbajnokot az M-Sporttal, azonban Richard Millener csapatvezető folyamatosan azt hangsúlyozta, hogy Ott Tanak leszerződtetése túl sokba kerülne.  

    Tegnap azonban az M-Sport bejelentette, hogy mégis le tudták igazolni az észt versenyzőt, a Dirtfish pedig megtudta, hogy a szerződés több évre szól, holott Malcolm Wilson csapata csak 2023-ra jelentette be Tanakot. 

    Az M-Sport ügyvezető-igazgatója szerint azzal, hogy korábbi versenyzőjük visszatér a csapathoz, jövőre harcban lehetnek a vb címért. 

    “Óriási boldogsággal tölt el, hogy Ott Tanak ismét csatlakozott hozzánk – mondta Malcolm Wilson. – Bár az utóbbi években nem velünk versenyzett, karrierjét folyamataosan figyelemmel kísértem. Nemrég elment Dovenbybe, hogy aztán kipróbálhassa a Ford Pumát, és első visszajelzései után biztosak vagyunk benne, hogy 2023-ban megcélozhatjuk a vb címet. Ott néhány napos tesztje során kiderült, hogy miben kell még javulnunk, hogy valóban vb címért harcolhassunk.” 

    “Mindenki számára jelentős és örömteli pillanat volt Ott Tanak aláírása a 2023-as évre – mondta Richard Millener, csapatvezető. – Jövőre egyértelmű cél lesz, hogy megszerezzük a pilóták vb címét. Ehhez azonban kemény munkára lesz szükség, amire felkészültünk. Egy olyan versenyző, mint Ott létfontosságú a csapat hangulata és motíváltsága szempontjából is. Idén sok tapasztalatot gyűjtöttünk a Ford Pumával, tudjuk erősségeit, és biztosak vagyunk benne, hogy képesek leszünk elérni a kitűzött célokat.” 

    Ott Tanak 2017 végén vb harmadik helyet követően hagyta el az M-Sport csapatát, aztán a Toyotához igazolt, ahol 2019-ben világbajnok lett. Nagy meglepetésre 2020-ban már a Hyundai Motorsport csapatához igazolt, ahol azonban nem tudott vb címért harcolni, erre most ismét lát esélyt az M-Sporttal. 

    “Az M-Sport az a hely, ahol pilótaként felnőttem, és az itt szerzett tapasztalattal sikerült elérem azt a szintet, ahol most vagyok – mondta Ott Tanak. – A vb cím megszerzése után nem tudtam újabb címért harcolni, pedig egy újabb vb cím megszerzésééig nem nem tudok megnyugodni. Sokat tárgyaltam Malcolmmal és egyértelmű, hogy céljaink ugyanazok a következő évben. Nagy kihívás lesz a következő szezon, de ismerős emberek között képes leszek ezzel megküzdeni és célba tudom venni a vb címet. Örömmel csatlakozom ismét az M-Sporthoz!” 

    Fotó: M-Sport