back to top
2025. augusztus 02. 12:10
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1221

    Mésziati: Zsigulival a Col de Turinin

    0

    Nem mindennapi feladatra vállalkozott Mésziati és Kalapács Zsolt, akik a kereklámpás Zsigulival a világ leghíresebb gyorsaságiján, a Monte-Carlo Rallyról ismert Col de Turinin versenyeznek a hétvégén. A Historic Antibes Rally pályabejárása után lelkesedéssel tele hívta fel szerkesztőségünket. 

    „Túl vagyunk a szombati és a vasárnapi pályák felírásán is, etappal, mindennel. Hallod, annyi kanyar van itt, hogy el sem hiszed. Szerintem nincs ember, aki fejből tudna végig menni ezeken a pályákon – lelkendezett Mésziati. – Kétszer tudtunk végigmenni minden pályán, de van belsőkamerás felvételünk is, este azok alapján pontosítjuk az itinert.”

    Mésziatiékról már megszokhattuk, hogy a nemzetközi historic sorozatokban indulnak. Idén a TER Historicot nézték ki, amelynek az első futamát, a Rally Storico Valle del Teverét megnyerték a Zsigulival. Most a sorozat második futamán próbálnak szerencsét.

    „Régi álmom volt, hogy a Turini gyorsaságin versenyezhessek, szerintem ez a világ leghíresebb szakasza, minden versenyző erről álmodik. El sem hiszem, hogy itt vagyunk.

    Vasárnap lesz a Turini (La Bollène–Col de Turini–Peïra-Cava) a klasszikus 18 kilométeres pályán, utána lesz egy szintén 18 kilométeres lefelé, amit 32 visszafordító van. Nem fogják bírni, sem a gumik, sem a fék, de már most hatalmas élmény itt lenni.

    Fotó: Mésziati // A pályabejárás dokumentuma

    (Kalapács) Zsolti nagyon jól teszi a dolgát. Otthon ő is vezet, úgyhogy gondoltam, majd be kell neki segítenem, de annyira jól teszi eddig a dolgát, hogy jobb, ha nem szólok bele a navigálásba.”

    Mésziatival még megbeszéltük gyorsan a Monte élményeinket, a péket, ami a Turini rajtja előtt van a faluban és valami isteni péksüteményeket árul. A Montén hajnalban mindig dugó volt előtte, mert aki ment ki versenyt nézni, az megállt, hogy feltankoljon egy-két croissant-nal.

    „Mi is így jártunk – nevet Mésziati. – Parkoló nincs, félreálltam és Zsolti szaladt be.”

    Mésziati
    Fotó: Mésziati

    Majd komolyra fordult a szó.

    „Hú nagyon szurkoljatok. Mienk a leggyengébb autó a mezőnyben. Öt versenyből áll a (TER Historic) bajnokság, mi talán még év végén, Szardínián tudunk indulni, de ha három futamon indulsz, azért már jár bónusz pont is, úgyhogy akár egy év végi harmadik helyet is összehozhatunk.”

    Hát akkor nincs más dolgunk, mint hogy nagyon szurkolunk Mésziatinak és Kalapács Zsoltnak. Hajrá fiúk! Mutassátok meg a 2101-essel!

    A Rallye d’Antibes – Cote d’Azur Historic eredményei itt követhetők.

    Loeb kiesése után kezdődött csak a katasztrófa 

    0

    Igazi katasztrófa sorozat alakult ki a Portugál Rally péntek délutáni szakaszain, melyet már Sébastien Loeb mellett Sébastien Ogier sem tudott befejezni. A versenyt Elfyn Evans vezeti Kalle Rovanpera előtt. 

    A péntek délelőtti szakaszokat követően még Sébastien Loeb vezette a Portugál Rallyt az első két pénteki gyorsasági után még élen álló Elfyn Evans előtt, míg a harmadik helyen a csütörtöki szuperspeciált megnyerő Thierry Neuville állt. 

    Délután azonban defektek sorozata alakult ki, de csak azt követően, hogy Sébastien Loeb az első délutáni szakaszon a rajtot követően egy betonszegélynek ütközött, kiszakította a Ford Puma Rally1 kerekét és kiállni kényszerült. 

    Ezt követően Evans vette át ismét a vezetést Neuville és Sébastien Ogier előtt, míg a pénteki szakaszokon elsőként rajtoló és takarító Kalle Rovanpera a negyedik helyre lépett. 

    A délutáni második szakaszon, mely délelőtti második szakaszként még hihetetlen szoros versenyt hozott elkezdődött a defektek sorozata. 

    Elsőként Craig Breen kapott egy defektet, majd Sébastien Ogier kényszerült kereket cserélni a szakaszon, ahogy tette azt Ott Tanak is. 

    Takamoto Katsuta ugyancsak időt vesztett, ő azonban egy jobbos kanyarban forgott meg, és csak nehézkesen tudott ismét jó irányba állni. 

    A szakaszt Elfyn Evans nyerte Pierre-Louis Loubet és Thierry Neuville előtt, így a walesi versenyző megerősítette vezető helyét belga riválisa előtt, míg a harmadik helyre Kalle Rovanpera lépett. 

    Ogier a 11., míg Tanak a 10. helyre esett vissza, Katsuta viszont megtartotta hetedik helyét. 

    A harmadik délutáni szakaszon a délelőtt során előbújt rengeteg szikla újabb defektet idézett elő Ott Tanaknál és Sébastien Ogier esetében is, a nyolcszoros világbajnok pedig a szakaszt már teljesíteni sem tudta.   

    A defektet szerzők sorába ezen a szakaszon beállt Gus Greensmith is, azonban az ő gumija csak a gyorsasági vége felé eresztett le, így nem veszített behozhatatlan időt. 

    Ezt a szakaszt pedig már Kalle Rovanpera nyerte Evans és Takamoto Katsuta előtt, így hármas Toyota részsiker született. 

    A nap utolsó hosszú szakasza egy 18,15 km-es pálya volt, melyet csak egyszer teljesített idén a mezőny, és mely előtt Thierry Neuville-nek is problémája akadt, miután etapon kiszakadt a kereke és hajtás hibával teljesítette a szakaszt. Az eset miatt pedig csaknem másfél percet vesztett. 

    Ugyancsak sok időt vesztett Craig Breen, aki megforgott, majd a saját pora miatt volt kénytelen várni és így 53 másodpercet vesztett. 

    Ott Tanak két defektet követően is tudta folytatni a versenyt, azonban az utolsó hosszú szakaszon már csak végig szeretett volna érni probléma nélkül, így 15 másodperccel volt lassabb Kalle Rovanperánál, aki ezen a szakaszon is a leggyorsabb volt. 

    Pierre-Louis Loubet egészen a délutáni negyedik szakaszig elkerülte a nagyobb problémákat, akkor azonban egy elágban túlcsúszott, majd a por miatt nehezen tudott ismét elindulni, így fél percet vesztett. A fiatal francia versenyző Neuville problémája után akár a harmadik helyen is állhatott volna.   

    A péntek esti szuperspeciál előtt végül az a két versenyző áll az élen, akik nagyobb probléma nélkül úszták meg a szakaszokat. A tavalyi Portugál Rallyt nyerő Elfyn Evans előnye 10,7 másodperc a vb éllovas Kalle Rovanpera előtt. 

    Szombaton és vasárnap pedig akár időszakos esőzés nehezítheti a versenyzők dolgát.

    Portugál Rally, állás 8 szakaszt követően 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 1:23:05.6
    2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +10,7
    3 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +42,5
    4 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +48,8
    5 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +56,9
    6 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +1:08,4
    7 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:32,0
    8 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:46,3
    9 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +2:02,7
    10 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +3:37,5 

    További eredmények 

    ZEG Rally Show EundoroGP-futammal

    0

    A ZEG Rally Show rallyversenyt és terepmotoros EnduroGP világbajnoki sorozat magyarországi futamát is az augusztus 6-7-i hétvégén rendezik Zalaegerszegen a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével. A rangos motor- és autósport versenyek mellett a közlekedésbiztonságra is nagy hangsúlyt fektet az Ügynökség. A gyermekeknek szóló Road Safety közlekedésbiztonsági programra és a motorosoknak szervezett Moto Safety vezetéstechnikai tréningre is ellátogathatnak az érdeklődök. Mind a négy rendezvényen ingyenes a részvétel. 

    Az EnduroGP világbajnoki sorozat leegyszerűsítve a raliversenyzés kétkerekű változatának is tekinthető. A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) támogatja a zalaegerszegi verseny megrendezését, amely a versenynaptárban a szlovákiai viadal után kapott helyet. A HUMDA a sorozat új promóterével, a Prime Stadiummal közösen népszerűsíti ezt a technikai sportágat hazánkban. Az esemény központja várhatóan a zalaegerszegi Városi Sportcsarnok parkolójában lesz, azonban a különböző mért -és összekötőszakaszok több városhoz közeli részt is érintenek majd, például Bocfölde is a tervek között szerepel. Várhatóan több magyar versenyző is képviselni majd a hazánkat, például Zsigovits Norbert, aki tavaly az Open 4S kategóriában világkupa 2. helyezést ért el, Szőke Márk, aki az Open 2S-ben dobogós helyet szerzett, illetve Liszka Roland és Tádics Dániel. 

    A fergeteges sikerű tavaly augusztusi ZEG Rally Show után idén is a HUMDA szakmai közreműködésével rendezik meg a zalaegerszegi ralifesztivált augusztus 7-én. A rendezvénynek köszönhetően 21 év után egyedülálló show keretében térhetett vissza a ralisport a zalai megyeszékhelyre. 2021-ben csaknem ötvenen neveztek a viadalra, a raliautók minden kategóriája bemutatkozott, a kuriózum WRC csodáktól egészen a Trabantig. A hazai rally szakág meghatározó versenyzői, többek között Herczig Norbert, Bútor Róbert és Turán Frigyes is a népes versenyzőtábort erősítették. Idén a ZEG Rally Show koncepciója nem változik, ugyanúgy egy bemutató „versenyt” láthatnak majd a kilátogatók Zalaegerszeg belvárosában és a ZalaZONE Járműipari Tesztpályán, illetve több új szakaszon. A program a hagyományos raliversenyek látványát nyújtja majd, így a verseny össztávja is nőni fog, több izgalmat nyújtva mind a nézőknek, mind az indulóknak. A HUMDA a ZEG Rally Show-t és az EnduroGP-t a Truck Race Promotion közreműködésével szervezi. 

    A hétvégére kilátogat a HUMDA két országjáró rendezvénysorozata, a Road Safety és a Moto Safety is. A „Road Safety – a biztonság az első” közlekedésbiztonsági oktatási programsorozatot óvodásoknak és alsó tagozatos általános iskolás tanulóknak szervezi a HUMDA. Ezen a korosztályi jellemzőknek megfelelően kidolgozott képzésen a közlekedési balesetek megelőzése és elkerülése áll a középpontban. Egy interaktív oktatást követően instruktorok segítségével gokartokkal, elektromos mini autókkal, kerékpárokkal és rollerekkel mennek ki a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályára, ahol a közlekedési szabályokkal és többek között például a rendőri karjelzésekkel ismerkedtek. A családok pedig egy 4 x 4 méteres társasjátékon játszhattak, de egy reakcióidő-figyelő, -javító játékot is kipróbálhatnak. A felnőttek pedig úgynevezett részeg- és drogszemüveg révén tapasztalhatták meg, miért nem szabad ilyen szerek hatása alatt volán mögé ülni. 

    A HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety pedig gyakorlati tréningből, illetve elméleti előadásból áll augusztus 6-án. Az eseményen instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok. A Moto Safety-n kétszázan vehetnek majd részt, jelentkezni néhány héttel az esemény előtt lehet majd, részletes információkat a HUMDA honlapján és közösségi médiafelületein találnak majd az érdeklődők. 

    – Ügynökségünk számos területe bemutatkozik majd az első augusztusi hétvégén, igazi HUMDA-fesztivált rendezünk Zalaegerszegen. Az autó- és motorsport viadalok mellett a közlekedésbiztonság is nagy szerepet kap ezekben a napokban, ráadásul nem is egy, hanem két Safety-programunknak köszönhetően. A gyerekek, a jövő közlekedői mellett a motorosok képzésére is figyelmet kell fordítani. Azoknak is varázslatos élményben lehet majd részük, akik az EnduroGP világbajnoki futamára látogatnak ki, hiszen itt a legrátermettebb terepmotorosok mérkőznek meg. Több magyar tehetség is elindul majd a mezőnyben, nekik különösen érdemes lesz szurkolni. A már szinte hagyományosnak tekinthető ZEG Rally Show-n pedig meglehetősen látványos és impulzív módon népszerűsítjük a rallysportot. Mindenkit szeretettel várunk, az egész családnak különleges élményben lehet része, ezt a hétvégét kár lenne kihagyni – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

    Eddig tartott a Loeb-Ogier csata

    0

    Sébastien Loeb négy szakasz után még vezette a Portugál Rallyt, az első péntek délutáni gyorsaságin azonban kiállni kényszerült. 

    Sébastien Loeb 5 tized másodperccel vezette a Portugál Rallyt a péntek délelőtti szakaszok után Elfyn Evans és 3,3 másodperccel Thierry Neuville előtt, azonban a délutáni első szakaszon pár méterrel a rajt után egy bal kanyarban megcsúszott és a Ford Puma Rally1 jobb hátuljával neki ütközött egy betonszegélynek, ami kitörte az autó kerekét. 

    A kilencszeres rally világbajnok így az élről kényszerült kiállni és véget ért csatája Sébastien Ogier-vel is.  

    Sébastien Loeb legutóbbi versenyén, a Monte-Carlo Rallyn nyerni tudott Sébastien Ogier előtt.

    A kilencszeres rally világbajnok kiesése után Elfyn Evans vette át a vezetést Thierry Neuville és Sébastien Ogier előtt.

    Portugál Rally, állás 5 szakaszt követően

    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 45:51,7
    2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2,1
    3 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +4,8
    4 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +9,9
    5 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +10,8
    6 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +15,4
    7 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +16,4
    8 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +21,2
    9 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +21,3
    10 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +23,0
    11 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +42,0

    További eredmények

    Azt hiszem, jól vezettem – mondta, majd átvette a vezetést Loeb 

    0

    Sébastien Loeb saját bevallása szerint jól vezetett a Portugál Rally negyedik szakaszán, amit az eredmények is megerősítettek, hiszen péntek délben a kilencszeres rally világbajnok vezeti a versenyt Elfyn Evanst és Thierry Neuville-t megelőzve. 

    A Portugál Rally csütörtök este egy coimbrai városi szakasszal kezdődött, melyet Thierry Neuville nyert meg Ott Tanak és Craig Breen előtt. 

    Pénteken azonban már az első murvás szakaszok következtek, melyen a négy percenkénti indítás ellenére is rengeteg porral kellett megküzdeniük a versenyzőknek. 

    A nap és a szezon első murvás szakasza Elfyn Evansnek sikerült a legjobban. A walesi toyotás mögött meglepetésre az M-Sport két versenyzője, Gus Greensmith 6,1 és Pierre-Louis Loubet 7,5 másodperc hátránnyal zárt. 

    Evans a nap leghosszabb szakaszát, mely 19,33 km, is megnyerte elképesztően szoros küzdelemben, hiszen Ott Tanak 1, Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera 2, Craig Breen 3, Dani Sordo 6, Sébastien Loeb pedig csak 7 tizeddel maradt el a legjobb eredménytől. 

    Evans két szakaszgyőzelem után 5 másodperccel vezetett Ott Tanak, és 8,2 másodperccel Sébastien Ogier előtt. 

    Azonban a két részsiker megbosszulta magát a nap harmadik szakaszán, miután a 18,72 km-es szakasz végéig már sokak gumija nem tartott ki, így Elfyn Evans abroncsai is elfogytak, ahogy Sébastien Ogier gumijai is. 

    Ennél azonban sokkal jobban tapadtak Sébastien Loeb Pirelli abroncsai, aki megnyerte a szakaszt, míg az előző szakaszokon nagyon gyors versenyzők a gumikkal küzdöttek, a verseny élére is állt a kilencszeres rally világbajnok.

    “Keményen próbálkoztam és végül nagyon jó szakaszom volt – mondta Loeb a negyedik szakasz céljában. – A lehetőségeimhez képest, azt hiszem, jól vezettem.” 

    Az idei Monte-Carlo Rallyt már megnyerő Loeb előnye 5 tizedmásodperc Evans és 3,3 másodperc Thierry Neuville előtt. 

    A belga Hyundai versenyző a délelőtti középső szakaszon vesztett némi időt, amikor sokakhoz hasonlóan alig látott valamit a porban, így azonban több gumija maradt a harmadik szakaszra. 

    Ott Tanak 2,4 másodperccel szorul le jelenleg a dobogóról, ahogy a mai napon takarító Kalle Rovanpera is. 

    Sébastien Ogier egyelőre 6,7 másodperces hátránnyal a hatodik, pedig saját bevallása szerint mindent beleadott a nyolcszoros világbajnok a délelőtti szakaszon. 

    Craig Breen ugyancsak a portól nem tudott zavartalanul vezetni, ami sokszor az autóban is megállt, így a hetedik helyen várhatja a péntek déli gumicserét, hiszen szervizelési lehetőség csak a nap végén lesz. 

    A folytatásban a mezőny újra teljesíti a délelőtti szakaszokat, majd a napot egy 18,15 km-es szakasz, végül pedig a 3,36 km-es Lousada szuperspeciál zárja. 

    Grönholm volt a szakkommentátor 

    A Portugál Rally ideje alatt ünnepli 50. születésnapját a Rally Világbajnokság, mely alkalomból számos egykoron meghatározó versenyzővel és autóval lehet a verseny központjában találkozni. Így fordulhatott elő, hogy a 2000-es és 2002-es rally világbajnok Marcus Grönholm szakkommentálásával közvetítették a WRC+ munkatársai a negyedik szakaszt. 

    Marcus Grönholm az élő közvetítésben egyszerűen mesternek nevezte egykori riválisát, Sébastien Loeböt, aki a verseny élére állt, de dicsérte a takarítóként igen jó munkát végző honfitársát, Kalle Rovanperát is. 

    Portugál Rally, állás 4 szakaszt követően 
    1 #19 Sébastien Loeb / Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 36:51,1
    2 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +0,5
    3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +3,3
    4 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5,7
    5 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +5,7
    6 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6,7
    7 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +11,8
    8 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +13,0
    9 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +15,1
    10 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +20,6
    11 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +24,3
    12 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +36,2  

    További eredmények 

    Hertlik Donoven: a fájdalmak ellenére negyedik hely! 

    0

    Kőkemény felkészülést követően nagyon várta a Kaposváron rendezett enduro magyar bajnoki viadalát Hertlik Donoven. Az endurocrossban háromszoros magyar bajnok motoros számára sajnos megint nem sikerült problémamentesen letudni a kétnapos viadalt, ugyanis szombaton hatalmasat bukott, ám a nagy fájdalmak mellett is sikerült a negyedik helyen végeznie.

    Noha a sok balszerencse és technikai gond mellett eddig remekel Hertlik Donoven az idei endurocross bajnoki szezonban – több dobogós helyével versenyben van az összetett bajnoki címért a királykategóriában –, úgy tűnik, az enduróban aztán tényleg elpártolt tőle a szerencse. Előbb Tamásiban rendezett enduro Európa-bajnoki futamon esett ki nagyon bíztató kezdetet követően, most pedig a kaposvári versenyen esett hatalmasat, és a vállában érzett hatalmas fájdalmak ellenére is a negyedik helyet sikerült megszereznie.

    Az enduro számomra még kissé új dolog, hiszen ez volt a második versenyem ebben a szakágban. Sokat kell még tanulnom, ráadásul itt nincsen felvezető, kör csak gyalog lehet bejárni a pályát. Az első napon igyekeztem biztonságosan tempót motorozni, hiszen az első két körig nagyban ismeretlen a pálya… Ám a balszerencse ismét nem került el, és a második körben nagy sebességnél nagyot estem egy törmelékkel felszórt részen. Ugyan gyorsan felálltam és végül a negyedik helyen zártam a napot, de másnap reggel aztán hatalmas fájdalmat éreztem a vállamban és a jobb hüvelykujjam teljesen bedagadt, szinte mozgatni sem tudtam, ám beöltöztem, és megpróbáltam a dobogóra felkapaszkodni. Miután a fájós kezem miatt megint hibáztam, így mindössze annyit értem el, hogy a negyedik pozíciómat sikerült megtartanom. Sajnálom, mert úgy érzem, ezúttal jobb eredményt érhettem volna el. Rengeteg még ebben a szakágban a tanulnivalóm, dolgozom tovább – állította Donoven.

    A Korda Racing csapattulajdonosa szerint versenyzőjének úgy tűnik, a hátizsákjához nőtt a balszerencséje, és amikor meghallotta az újabb problémát, csak annyit mondott, egyszer minden sorozat véget ér. A rossz is.

    „Ha valaki az év elején azt mondja, hogy éppen Donoven lesz az a csapatból, akit a balszerencse egyszerűen nem akar elengedni, egyszerűen nem hittem volna el. Most már látom, kár volt ezt hinnem. De előre nézünk, és aki látja őt készülni, edzeni és a pechsorozata ellenére ilyen jól szerepelni, az pontosan tudja, fog ő még boldogan integetni a dobogó tetejéről” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.

    http://facebook.com/kordaracingHU
    http://www.kordaracing.hu
    http://youtube.com/kordaracing

    A Korda Racing együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    B. Molnár László

    Nagyszerű pályák a Dunakanyar Rallyn 

    0

    A Rally1-es bajnokság harmadik futamát jövő héten a Dunakanyar Rallyn keretein belül rendezik meg, a kétnapos rendezvény pályái pedig egészen idáig titkosak voltak. 

    A Dunakanyar Rally május 28-án szombaton a Márianosztra – Nagymaros (9,7 km) és a Gombás – Sejce (6,8 km) szakaszok kétszeri teljesítésével kezdődik. 

    Vasárnap a Felsőpetényi elág – Bánk (8,35 km) szakaszt kétszer, míg a Galgaguta – Legénd (8,25 km) és a Nagymaros – Márianosztra (12,1 km) szakaszokat háromszor kell teljesíteni. 

    A 113,8 km versenytávval rendelkező futamra 63 páros nevezett, akik bajnoki pontokért küzdenek meg, míg a Just4Fun kategóriában hét kettős igyekszik látványos autózással a szurkolók kedvére tenni. 

    Vác környékén utoljára 2013-ban rendeztek versenyt, az akkori MARB futamon a Márianosztra – Nagymaros szakaszt kétszer-kétszer kellett teljesíteni 11 km hosszan, míg az egykori RTE bajnokság mezőnyére a Gombás – Sejce (7,3 km) szakasz és a Nagymaros – Kóspallag (12,4 km) szakaszt kellett háromszor teljesíteni. 

    A MARB mezőnyben Határ Attila és Losonczi Csaba Peugeot 306 S16-tal tudott nyerni a ladás Kurali Bálint-Szlovák Brigitta és az audis Keskeny László-Migács Krisztián kettősök előtt. 

    Az RTE versenyt Vincze Ferenc nyerte Kuti Péter navigálásával a Hideg Krisztián-Kerék István és a Balogh János-Zentai Kornél párosok előtt, mindhárman Mitsubishivel indultak. 

    Így csinált rossz emlékből jót Bonato

    0

    Yoann Bonato rossz emlékekkel érkezett a Kanári-szigetek Rallyra a tavaly évet követően, azonban idén már sokkal jobb hangulatban távozott a versenyről. 

    Tavaly Yoann Bonato egyszerűen nem találta a tempót a Kanári-szigetek Rally szakaszain, nem tudott a legjobb ötbe kerülni, majd az utolsó napon egy balesettel ért véget a versenye. 

    Idén azonban nagyot változott a helyzet, hiszen már az első naptól kezdve a dobogóért tudott harcolni és bár szakaszt nem tudott nyerni, ráadásul az utolsó szakaszon beérte Efrén Llarena is, és a szabályok alapján a holtverseny azt jelentette számára, hogy a harmadik helyen zárt, míg spanyol riválisa a második lett, mégis sokkal jobban megkedvelte a szakaszokat. 

    “Most már őszintén megmondva azt gondolom, hogy a világ legjobb aszfaltos pályái vannak a Kanári-szigeteken – mondta a francia versenyző a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – A verseny szakaszai egyszerűen tökéletesek, szerintem még Franciaországban sincsenek ilyen jó pályák. A tavalyi versenyen nagyon sokat küzdöttünk, az idei verseny azonban sokkal jobb volt. Idén sokkal elégedettebbek voltunk az autóval, meg minden mással is. Jövőre pedig még jobb lehet.” 

    A francia versenyző, aki pénteken ünnepelte 39. születésnapját, elárulta, hogy a nagyon csúszós Power Stage-en nehéz volt gyorsnak lenni. 

    “Az utolsó szakasz nagyon nehéz volt. Rendkívül csúszóssá tette a pályát a csepegő eső, különösen a cél előtt. Ha ehhez még a meleget is hozzávesszük, nem volt könnyű harcolni. Összességében mindent megtettünk és a legjobb munkát végeztük.” 

    Yoann Bonato a Lengyel Rallyn nem áll rajthoz, de tervei szerint a lett Liepaja Rallyn ismét visszatér a Rally Európa-bajnokság mezőnyébe. 

    Zsírpapa mégis indul a Dunakanyar Rallyn – Pethő Tyutyu emlékére

    0

    Az eredeti tervek szerint kihagyta volna a Dunakanyar Rallyt Zsírpapa és Mészáros Sándor a Lada VFTS-sel, akik a Salgó Rallyn ugyan ORC-ben indultak, de a szezon hátralévő részében a historicra akartak koncentrálni. Új szponzoruk lett azonban, a Vestin Equity, így legnagyobb örömünkre, a jövő héten őket is láthatjuk az Országos Rally Challenge harmadik fordulóján. Zsírpapa a szokásos ellenfél riogatás mellett most régi barátja és versenyzőtársa, Pethő Tyutyu emléke előtt szeretne tisztelegni, akinek ez a verseny hazai pálya lett volna. 

    „Képzeld el, hogy a Salgó Rally itiner átvétele után még ott maradtunk beszélgeti – tudod, hogy mindig szeretek pofázni –, és kérdezi a Vestin Equity igazgatója, hogy megyünk-e a Dunakanyar Rallyn. Mondom, hogy ott, nem, de úgy tűnik, hogy a Mecseken igen. Azt mondja, akkor szponzorálna minket, csak menjünk. 

    Zsírpapa
    Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

    Hát, tudod, eddig is voltak szponzoraim, az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft., akiket mindig nagyon aranyosan leírsz, de ők mind baráti alapon támogatnak. Én meg ahhoz vagyok szokva, hogy megkeresem a pénzt és abból megyek. 

    De nem hagyta ennyiben, a nevezési zárlat előtt felhívott, hogy hogy döntöttem? Mondtam, ha valóban tudom a cégét segíteni, akkor vágjunk bele. Mondta, hogy jó. Úgyhogy, képzeld el – hogy szoktad mondani? – hivatalos együttműködő partnerem lett. Ezúton is nagyon köszönöm neki, hogy gondolt ránk, tényleg nagyon jól esik. Na de ezek után nem tehettük meg, hogy nem megyünk ORC-be, úgyhogy összekapom Meszest és csapatunk egy jót.“

    Zsírpapa
    Fotó: Kollár Attila // Zsírpapa

    Zsírpapa minden verseny előtt ki szokta emelni, hogy elveri Wirtmannt, illetve ebben az esetben az ORC-s ellenfeleit, de most mással állt elő.

    „Új helyszínen lesz a verseny, Vác környékén. Ez lett volna Pethő Tyutyunak a hazai versenye, ő szobi volt. Nagyon szerettem a kiscsákót, egy végtelenül jó ember volt. Sokat jártunk össze a családdal is, nagyon sok jó embert ismertem meg rajta keresztül a környéken, akiket szintén szeretek. Ha élne, szerintem ő lenne a verseny legnagyobb sztárja, úgyhogy most Pethő Tyutyu emlékére is szeretnénk menni egyet.

    Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

    Meg figyel ide, azért, mert ha elmész valahová, és mosolyogva mész haza, akkor megérte elmenni. Ha valaki megtisztel minket, hogy eljön megnézni a Dunakanyar Rallyt, akkor mindent el fogunk követni, hogy mosolyogva menjen haza. Ezt meg tudom ígérni. Megyünk, ahogy tudunk, azt kész, de a lényeg, hogy mindenki jól érezze magát. 

    Evans nyerte a portugál shakedownt + videó

    0

    A csütörtöki shakedownnal megkezdődött a Portugál Rally programja, és elsőként Elfyn Evans volt a leggyorsabb Craig Breen és Ott Tanakot megelőzve. 

    Csütörtök délelőtt rendezték meg a Portugál Rally shakedown szakaszát, a 4.55 km-es pályán pedig Elfyn Evans volt a leggyorsabb 2:56,1 perces idővel. 

    A hivatalos teszt nagyon szoros versenyt vetít előre, hiszen toyotás versenyzőt a fordos Craig Breen 4, a hyundai-os Ott Tanak 7, Thierry Neuville pedig 8 tizedmásodperces hátránnyal követte. 

    A Sébastien Ogier-Sébastien Loeb párharcban először a nyolcszoros világbajnok volt a gyorsabb, Pierre-Louis Loubet és Dani Sordo után a hetedik helyen zárt, míg Loeböt még Kalle Rovanpera és Gus Greensmith is megelőzte. 

    A Rally1-es autóval indulók sorát Takamoto Katsuta és Adrien Fourmaux zárta. 

    A Rally2-es autót vezetők között Teemu Suninen hyundai-os csapattársát, Oliver Solberget megelőzve lett a leggyorsabba, míg a harmadik időt a skodás Marco Bulacia Wilkinson érte el. 

    A Portugál Rally érdemi része este 20:03-kor egy Coimbrai szuperspeciál szakasszal kezdődik, majd pénteken nyolc, szombaton hét, vasárnap pedig öt szakasz vár a versenyzőkre. 

    A verseny alakulásába akár az időjárás is beleszólhat, hiszen amíg pénteken még száraz idő várható, addig szombatra és vasárnapra egyaránt záporokat és zivatarokat jeleznek. 

    Portugál Rally, shakedown eredmények 
    1 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 2:56,1
    2 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +0,4
    3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +0,7
    4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +0,8
    5 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +1,1
    6 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1,2
    7 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +1,3
    8 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1,5
    9 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +2,0
    10 #19 Sébastien Loeb / Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +2,4
    11 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2,8
    12 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +5,8 

    További eredmények